Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:53:
Heb net de Plex app geïnstalleerd op mijn d6530 en werkt wel lekker. Enige probleem is dat de kleur zwart flets is vergeleken met de interne player (zelfde film getest). Hebben meer mensen hier last van?
Overigens nog ff mijn 3D probleem; iemand een tip ivm cross-talk? Net Killzone 3 geprobeerd in 3D en op zich oke, maar je merkt dat de kwaliteit qua resolutie zwaar op achteruit gaat....
Waar download je die dan?
Ergens in dit topic werd een login vermeld voor: plexforsamsung.pbworks.com
..maar die werkt niet meer.
Op zijn Twitter geeft hij aan een mailtje te sturen voor een loginnaam, maar daar reageert hij niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:59

Aldmar

Niks...

Toevallig heb ik de app dit weekend opnieuw geinstalleerd volgens onderstaande stappen (niet heel duidelijk, maar moet wel lukken)

http://forums.plexapp.com...install-samsung-plex-app/

De externe server werkt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:19
Weet iemand toevallig of de 46D6500 in een Citroen C3 past?

Geen idee hoe groot die doos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 14:51

n00bs

Het is weer Zomer!

Remco Tr schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:24:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Remco Tr schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:24:

De afmeting van de doos staat op de samsung-site. Voor jouw TV: 133 x 73,9 x 14 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:04
Zie wel? 1018 is van de website afgehaald, wordt binnenkort vervangen door 1019, zoals ik al schreef:

GerCor in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

...en wordt bevestigd door:

http://www.samsungworld.n...ory/02010000/tickets/6225

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 05-12-2011 14:52 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk dat ze ook vertellen waarom. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:52
Toch weer even wat vraagjes:

1. Ik heb 2 SCART aansluitingen op de TV. Deze vraag al eerder gesteld, dus probeer het nog eens :) Ik kan in zowel het boekje, de e-manual, de specificatie-site, enzovoorts helaas het antwoord niet vinden: Is 1 van deze SCART aansluitingen geschikt om beeld van de TV uit te sturen? Dan kan ik mijn DIY ambilight dingetje ombouwen naar een analoge RGB variant...

2. Ik heb de Samsung AllShare software niet gebruikt, omdat ik in het verleden dat bij iemand anders gruwelijk traag heb zien zijn. Nu gebruik ik een 'gewone' DLNA server (Mezzmo), en als ik in de Smart Hub op Videos, Fotos, of Muziek druk, dan zie ik onder het kopje Video ook gewoon de Foto en Muziek mappen. Dat is best raar. Als ik de AllShare software gebruik, zie ik onder Video dan alleen video, en onder Muziek ook alleen muziek?

3. Ik heb een paar 3D MKV'tjes. Ik kan geloof ik niet instellen dat hij daar 2D van maakt als ik geen zin heb in de 3D bril, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik zit nog steeds met het probleem (sinds de laatste update van Smart TV) met mijn D6510 dat wanneer ik een flash filmpje vergroot naar"full screen"..

Kunnen jullie misschien kijken of dit bij jullie ook het geval is? In SMART TV naar webbrowser> bijv naar YouTube: YouTube - Broadcast Yourself., een willekeurige filmpje en dan vervolgens op full screen. (foutmelding Je browser is onverwachts afgesloten) dit treed bij elke filmpje op.

zwaar irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
redah schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:04:
Toch weer even wat vraagjes:

2. Ik heb de Samsung AllShare software niet gebruikt, omdat ik in het verleden dat bij iemand anders gruwelijk traag heb zien zijn. Nu gebruik ik een 'gewone' DLNA server (Mezzmo), en als ik in de Smart Hub op Videos, Fotos, of Muziek druk, dan zie ik onder het kopje Video ook gewoon de Foto en Muziek mappen. Dat is best raar. Als ik de AllShare software gebruik, zie ik onder Video dan alleen video, en onder Muziek ook alleen muziek?
Dat is altijd zo, volgens mij, al gebruik je niks. Ik heb mijn computers en netwerk HDD aangesloten op de Tv, verder geen software. Mapje Videos >> Video, Foto en Muziek. Geldt ook voor de andere keuzes.

Het is gewoon zwak 2001 software, ding kan weinig zelf bedenken. Ik selecteer mijn HDD dat via USB is aangesloten. Daar staan geen foto's op maar ik kan wel het mapje foto's selecteren. Klik ik er op zegt de Tv: geen bestanden gevonden.

Ja, dat weet ik zelf ook wel, ik heb er ook geen foto's op staan. Laat de map dan niet zien.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 23:10

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb de UE55D6530 WSXXN
Samen met de onkyo TXNR709

Nu krijgen we met geen mogelijkheid ARC aan de praat.
Alles zit met de nieuwste 1.4 + ethernet hdmi kabels.
Dus bij de onkyo: HDMI out main
bij de tv: ARC in (HDMI 2)

We hebben de nieuwste software 1015
We hebben ook een CI interface met ziggo erin.
TV kijken kan en gaat.
Alleen als we dus naar HDMI 2 overschakelen zien we alleen blauw beeld (onkyo menu kunnen we wel oproepen) en als ik PIP op de tv aanzet zien we rechts onderin een klein beeld (zonder geluid)

Heeft iemand de gouden tip?

We kunnen via instellingen op de samsung tv ook niet via systeem en dan HDMI cec naar de optie ontvanger want die is greyed out.

Heel graag hoor ik van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
ApC_IcE schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:45:
Ik heb de UE55D6530 WSXXN
Samen met de onkyo TXNR709

Nu krijgen we met geen mogelijkheid ARC aan de praat.
Alles zit met de nieuwste 1.4 + ethernet hdmi kabels.
Dus bij de onkyo: HDMI out main
bij de tv: ARC in (HDMI 2)

We hebben de nieuwste software 1015
We hebben ook een CI interface met ziggo erin.
TV kijken kan en gaat.
Alleen als we dus naar HDMI 2 overschakelen zien we alleen blauw beeld (onkyo menu kunnen we wel oproepen) en als ik PIP op de tv aanzet zien we rechts onderin een klein beeld (zonder geluid)

Heeft iemand de gouden tip?

We kunnen via instellingen op de samsung tv ook niet via systeem en dan HDMI cec naar de optie ontvanger want die is greyed out.

Heel graag hoor ik van iemand.
Ik heb de 608 weet niet of je het zelfde menu hebt.

ga naar: 7. Hardware instellingen>HDMI>TV audio uitgang(aan)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

die heb ik aan gezet. dan heb ik geen verschil.
Ik hou blauw beeld en geen geluid.

De andere opties daar (rihd) als ik die aan zet hgaat alles op automatisch.
Als ik rihd uitzet kan ik tv speaker aan zetten maar er gebeurd niets.

how, vergeten bij te vermelden, via pip hebben we dus wel een klein beeldje onderin met geluid wat door de optische kabel komt en niet door de hdmi

[ Voor 24% gewijzigd door ApC_IcE op 05-12-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Je hebt geen beeld omdat er geen beeld binnen komt op de hdmi ingang die je hebt ingesteld.

Mischien moet je niks selecteren onder hdmi ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Remco Tr schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:19:
Je hebt geen beeld omdat er geen beeld binnen komt op de hdmi ingang die je hebt ingesteld.

Mischien moet je niks selecteren onder hdmi ingangen.
Hoe bedoel je "niks selecteren onder hdmi ingangen?" op de onkyo?

Ik kan wel Picture in Picture ontvangen op datzelfde kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
ApC_IcE schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:20:
[...]

Hoe bedoel je "niks selecteren onder hdmi ingangen?" op de onkyo?

Ik kan wel Picture in Picture ontvangen op datzelfde kanaal.
Dacht dat je je tv op hdmi 2 had aangesloten :p

Op je tv moet je geen hdmi 2 selecteren. Gewoon tv kijken en in menu arc aanzetten.

Op je tv staat arc in? Maar moet toch juist arc uit zijn? Want je wil geluid op ke onkyo.

Ik zou blz 59 van onkyo manual ff checken. Daar staat dat je tv/cd moet selecteren.

ls u “Audio retour” op “Automatisch” zet, worden de “Audiokiezer” instellingen van de TV/CD ingangsselector automatisch omgeschakeld naar “ARC” (➔ pagina 55).
• De “Audio retour” instelling kan alleen worden uitgevoerd als de “HDMI Regeling(RIHD)” instelling hierboven op “Aan” staat.
• Deze instelling wordt automatisch op “Automatisch” gezet indien de “HDMI Regeling(RIHD)” voor het eerst op “Aan” wordt gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Remco Tr op 05-12-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je op de Onkyo wel de juiste HDMI-ingangen ingesteld? Of geprobeerd dit eens te veranderen?

Bij mijn Onkyo 606 werken de HDMI-ingangen helemaal niet, of pas na een halfuur wachten. Dit is blijkbaar een bekend probleem bij oudere modellen van Onkyo, doordat ze verkeerde condensatoren hebben gemonteerd.

Ik heb nu alles maar direct in de Samsung TV gestoken, en de HDMI2 (ARC) poort van de Samsung verbonden met de HDMI-uitgang van de Onkyo. Dit werkt wel voor het aanpassen van het volume.

Oorspronkelijk had ik de tv op een HDMI-ingang van de Onkyo aangesloten. Ook dan werkte de HDMI-CEC functie, maar wel net iets anders dan bij gebruik van de HDMI-uitgang. Nu zie ik op de tv ook de geluidssterkte als ik die verander, al zit er wel wat verschil met het volume dat de Onkyo zelf aanduidt. (Misschien door de labiele condensatoren.)

Ik moest alles wel een paar keer aan- en uitzetten en in het Anynet-menu van de Samsung tv kijken voordat het allemaal werkte. Uiteindelijk moest ik ook de HDMI-ingangen op de Onkyo aanpassen, want de tv heeft een eigen mening over welke HDMI-ingang op de receiver bij welk signaal op de tv hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Remco Tr schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:32:
[...]

Dacht dat je je tv op hdmi 2 had aangesloten :p

Op je tv moet je geen hdmi 2 selecteren. Gewoon tv kijken en in menu arc aanzetten.

Op je tv staat arc in? Maar moet toch juist arc uit zijn? Want je wil geluid op ke onkyo.

Ik zou blz 59 van onkyo manual ff checken. Daar staat dat je tv/cd moet selecteren.

ls u “Audio retour” op “Automatisch” zet, worden de “Audiokiezer” instellingen van de TV/CD ingangsselector automatisch omgeschakeld naar “ARC” (➔ pagina 55).
• De “Audio retour” instelling kan alleen worden uitgevoerd als de “HDMI Regeling(RIHD)” instelling hierboven op “Aan” staat.
• Deze instelling wordt automatisch op “Automatisch” gezet indien de “HDMI Regeling(RIHD)” voor het eerst op “Aan” wordt gezet.
Er zit geen ARC uit op (het heet dan ook Audio return channel)

Hij staat ook op tv/cd

De rihd staat op aan en de rest op automatisch.
Bij audio return channel (op de onkyo) staat ie ook op automatisch (kan alleen kiezen uit of automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

drfruit schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:40:
Heb je op de Onkyo wel de juiste HDMI-ingangen ingesteld? Of geprobeerd dit eens te veranderen?
ja alles staat daar goed (playstation en mediaplayer doen het prima)

Bij mijn Onkyo 606 werken de HDMI-ingangen helemaal niet, of pas na een halfuur wachten. Dit is blijkbaar een bekend probleem bij oudere modellen van Onkyo, doordat ze verkeerde condensatoren hebben gemonteerd.

Ik heb nu alles maar direct in de Samsung TV gestoken, en de HDMI2 (ARC) poort van de Samsung verbonden met de HDMI-uitgang van de Onkyo. Dit werkt wel voor het aanpassen van het volume.
is voor ons geen optie omdat deze onkyo maar 2 optische ingangen heeft, en wij alles via hdmi hebben

Oorspronkelijk had ik de tv op een HDMI-ingang van de Onkyo aangesloten. Ook dan werkte de HDMI-CEC functie, maar wel net iets anders dan bij gebruik van de HDMI-uitgang. Nu zie ik op de tv ook de geluidssterkte als ik die verander, al zit er wel wat verschil met het volume dat de Onkyo zelf aanduidt. (Misschien door de labiele condensatoren.)
had je hier de tv op de ARC ingang? en dan die kabel naar een ingang op de onkyo? maar je hdmi ingangen deden het toch pas na een half uur?

Ik moest alles wel een paar keer aan- en uitzetten en in het Anynet-menu van de Samsung tv kijken voordat het allemaal werkte. Uiteindelijk moest ik ook de HDMI-ingangen op de Onkyo aanpassen, want de tv heeft een eigen mening over welke HDMI-ingang op de receiver bij welk signaal op de tv hoort.
wat eigenlijk zou moeten is: bijvoorbeeld bij de ingang tv/cd en daar kiezen voor hdmi main, maar dat kan dus niet. kan alleen hdmi 6/7 kiezen. en daar zit natuurlijk niets in.

de onkyo heeft nu 2 hdmi ingangen in gebruik: GAME(ps3) PC(mediaplayer)
en 1 uitgang in gebruik : HDMI main (naar ARC ingang/uitgang TV)

[ Voor 9% gewijzigd door ApC_IcE op 05-12-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
ApC_IcE schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:47:
[...]

wat eigenlijk zou moeten is: bijvoorbeeld bij de ingang tv/cd en daar kiezen voor hdmi main, maar dat kan dus niet. kan alleen hdmi 6/7 kiezen. en daar zit natuurlijk niets in.

de onkyo heeft nu 2 hdmi ingangen in gebruik: GAME(ps3) PC(mediaplayer)
en 1 uitgang in gebruik : HDMI main (naar ARC ingang/uitgang TV)
Als ik het nu goed begrijp, heb je het specifiek over de situatie dat je naar tv kijkt via de ingebouwde tuner (of wellicht een CI module) en wil je dan toch het geluid via HDMI naar de receiver laten gaan.
Dat werkt bij mij ook niet. Ik kan wel de receiver besturen qua volume via Anynet (HDMI) als ik op de tv naar een van de HDMI-bronnen kijk, terwijl het geluid optisch of via coax digitaal naar de receiver gaat.

(Tv kijken doe ik met een decoder, die ook op een HDMI-ingang van de tv zit, met het geluid via coax digitaal naar de receiver. Ook dan stuur ik het volume aan via de tv, dankzij Anynet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

dat heb je idd goed, bij zit er dus geen decoder tussen.

Ik heb dus ook geen hdmi (van de tv) naar een hdmi ingang (van de onkyo)

Maar wel een hdmi (arc van de TV) naar de hdmi uitgang (van de onkyo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
ApC_IcE schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:24:
dat heb je idd goed, bij zit er dus geen decoder tussen.

Ik heb dus ook geen hdmi (van de tv) naar een hdmi ingang (van de onkyo)

Maar wel een hdmi (arc van de TV) naar de hdmi uitgang (van de onkyo)
Maar goed, er is dus geen tv-signaal dat via HDMI binnenkomt, dus logisch dat je niets ziet als je een HDMI-kanaal selecteert op de tv. Het kleine beeldje in PIP is dat interne tv-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:09:
Kunnen jullie misschien kijken of dit bij jullie ook het geval is? In SMART TV naar webbrowser> bijv naar YouTube: YouTube - Broadcast Yourself., een willekeurige filmpje en dan vervolgens op full screen. (foutmelding Je browser is onverwachts afgesloten) dit treed bij elke filmpje op.
Ik heb eerder deze week toevallig dit flash filmpje fullscreen bekeken. Mijn D700 had het daar bijzonder moeilijk mee. Had ook het idee dat hij zou crashen maar na ~10 seconden begon hij toch te spelen.
Na afloop van het filmpje, waarbij de related video's worden geladen, leek het weer of hij vast liep maar na wat geduld ging hij toch verder.
Dergelijke dingen lijken domweg te zwaar voor de CPU. Fullscreen video's in de youtube-app werken daarin tegen prima, maar dan mis je de (enorme) overhead van Flash.
ApC_IcE schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:45:
Wat verwacht je dat er gebeurd?
ARC zegt alleen dat audio die je receiver naar de TV stuurt ook weer terug komt, maar dan in sync met het beeld. Voor geluid van je CI+-kaart zul je, voor zover ik weet, gewoon de SP/DIF output moeten gebruiken.
Het is een return (ARC) kanaal, geen normale output.
PIP is sowieso altijd zonder geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 05-12-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Daarom moet je tv/cd selecteren en onder setup geen hdmi poort toewijzen aan tv/cd.

http://www.avforums.com/forums/14665491-post445.html

[ Voor 25% gewijzigd door Remco Tr op 05-12-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
GerCor schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:17:
Dat is altijd zo, volgens mij, al gebruik je niks. Ik heb mijn computers en netwerk HDD aangesloten op de Tv, verder geen software. Mapje Videos >> Video, Foto en Muziek. Geldt ook voor de andere keuzes.

Het is gewoon zwak 2001 software, ding kan weinig zelf bedenken. Ik selecteer mijn HDD dat via USB is aangesloten. Daar staan geen foto's op maar ik kan wel het mapje foto's selecteren. Klik ik er op zegt de Tv: geen bestanden gevonden.

Ja, dat weet ik zelf ook wel, ik heb er ook geen foto's op staan. Laat de map dan niet zien.
Dat is op zijn zachtst gezegd debiel :/ Waarom 3 icoontjes die naar hetzelfde verwijzen?

Vandaag ook maar een universele afstandsbediening geregeld, volume via de Optical Out is onmogelijk aan te passen, ook niet als ik de PCM stream eroverheen stuur. Dus dan maar een afstandsbediening die de receiver aanstuurt :)

Vanavond mijn scherm eens kalibreren met mijn sensortje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aehaeh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05-2021
Heeft iemand hier ervaring met een 46 of 55 inch Samsung in combinatie met muurbeugel Vogel 345 thin die 90 graden draaibaar is en ongeveer 50cm van de muur af kan komen door de twee draaipunten? Is het geheel dan nog stevig en solide. Lees dat wel overal, maar kom er nergens ervaringen over tegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 14:23
Ik heb vandaag een Samsung UE46D6500 besteld, een NL model. Op de site van Samsung zie ik staan dat er 2 brillen in de doos zitten. Maar in de topic hier lees ik dat ze er niet bij zitten, terwijl op de site van Samsung het wel staat. Hier zit ook geen actieperiode aan vast.

Zitten ze er wel bij of niet? Zo niet staat het fout op de website van Samsung en kan ik ze mailen erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Waarom word er weer een nieuwe firmware geplaatst op de samsung site T-GASDEUC_1015.1 op 1 dec http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support, terwijl vorige maand een veel nieuwe versie uit is gekomen T-GASDEUC_001016, moeten we gaan downgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
redah schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:04:

1. Ik heb 2 SCART aansluitingen op de TV. Deze vraag al eerder gesteld, dus probeer het nog eens :) Ik kan in zowel het boekje, de e-manual, de specificatie-site, enzovoorts helaas het antwoord niet vinden: Is 1 van deze SCART aansluitingen geschikt om beeld van de TV uit te sturen? Dan kan ik mijn DIY ambilight dingetje ombouwen naar een analoge RGB variant...
Ja, gebruik de SCART ook om op een andere LCD TV te kijken. Jammer dat mijn D7000 wel aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dephaezer schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:28:
Waarom word er weer een nieuwe firmware geplaatst op de samsung site T-GASDEUC_1015.1 op 1 dec http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support, terwijl vorige maand een veel nieuwe versie uit is gekomen T-GASDEUC_001016, moeten we gaan downgraden ?
Zucht. Waarom neem je niet even de moeite een pagina terug het antwoord te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

frickY schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:47:
[...]

ARC zegt alleen dat audio die je receiver naar de TV stuurt ook weer terug komt, maar dan in sync met het beeld. Voor geluid van je CI+-kaart zul je, voor zover ik weet, gewoon de SP/DIF output moeten gebruiken.
Ik heb even contact gehad met samsung helpdesk.
Even wat opties doorlopen. Voor hun is dit ook nieuw. (er werken een hoop "niet-specialisten" zeg maar)
Alle opties in de samsung geprobeerd, toen kwam hij met het verhaal dat de software niet up to date was (1015) maar ik moest 1015.1 installeren (wat gewoon dezelfde firmware is (kijk maar in je service menu)) Dus dit wilde niet. (toen heel verhaal over usb stick formateren en weet ik het wat 8)7 )

Maar goed: lang verhaal kort : we kwamen niet tot een oplossing en het zat hem volgens hem in het feit dat de onkyo geen samsung was anders werkte het wel.

Volgende stap: gisteravond naar de mediamarkt geweest en een ander type samsung op een ander type onkyo aangesloten en hetzelfde probleem.

Is er iemand hier die het werkend heeft gekregen?
Volgens media markt en onkyo zou het moeten werken omdat ARC een standaard is en niet alleen van samsung.
Anders hou ik er voor nu over op en probeer ik het wel weer met een nieuwere firmware als die uit is

Ik wil iedereen alvast bedanken voor de tijd en energie om mij te helpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
ApC_IcE, mij is nog steeds niet duidelijk wat je wilt bereiken. Kun je dat nog eens goed uitleggen? Blijkbaar is mijn eerdere reply niet van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:47:
[...]

Ik heb eerder deze week toevallig dit flash filmpje fullscreen bekeken. Mijn D700 had het daar bijzonder moeilijk mee. Had ook het idee dat hij zou crashen maar na ~10 seconden begon hij toch te spelen.
Na afloop van het filmpje, waarbij de related video's worden geladen, leek het weer of hij vast liep maar na wat geduld ging hij toch verder.
Dergelijke dingen lijken domweg te zwaar voor de CPU. Fullscreen video's in de youtube-app werken daarin tegen prima, maar dan mis je de (enorme) overhead van Flash.

[...]

Bij mij hangt de tv ook af en toe wanneer deze ook onverwachts afsluit nadat ik hem op full screen heb gezet. Heb jij enig idee hoe ik Samsung dit probleem kan overhandigen? het moet wel een bug zijn want heb hier 3 maanden lang geen last van gehad.

Ben overigens niet de enige http://forums.cnet.com/7723-13973_102-549175.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jammer dat we dit niet eerder wisten, er zijn 6 TV's weggegeven door Samsung via een interactieve quiz.

YouTube: Smart TV Challenge op Rembrandtplein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een Noob vraag, maar kan het niet vinden.

Als ik de D8000 koop.
Welke video formaten speelt deze allemaal?
MKV en avi zag ik. Maar welke nog meer? Ook m4v van Apple?

De films kan ik op een usb zetten en dan direct afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
Da_Vince schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:23:
Ik heb vandaag een Samsung UE46D6500 besteld, een NL model. Op de site van Samsung zie ik staan dat er 2 brillen in de doos zitten. Maar in de topic hier lees ik dat ze er niet bij zitten, terwijl op de site van Samsung het wel staat. Hier zit ook geen actieperiode aan vast.

Zitten ze er wel bij of niet? Zo niet staat het fout op de website van Samsung en kan ik ze mailen erover?
Bij het Duitse model dat ik van T-Online heb besteld een maand geleden zaten er twee brillen bij, de NL versie kan ik niets over zeggen. Laat je het even weten als hij binnen is?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 14:23
A-Tray schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:26:
[...]

Bij het Duitse model dat ik van T-Online heb besteld een maand geleden zaten er twee brillen bij, de NL versie kan ik niets over zeggen. Laat je het even weten als hij binnen is?
Ik laat het aan je weten, Verwacht hem donderdag / vrijdag. Het is een NL model en volgens de website moeten ze erbij zitten. Zo nee dan ga ik mailen en proberen ze alsnog te krijgen (gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:17:
Misschien een Noob vraag, maar kan het niet vinden.

Als ik de D8000 koop.
Welke video formaten speelt deze allemaal?
MKV en avi zag ik. Maar welke nog meer? Ook m4v van Apple?

De films kan ik op een usb zetten en dan direct afspelen?
Ik ben zéér tevreden met de D8000 maar blijf asjeblieft ver weg van die mediaspeler en koop gewoon een AC Ryan Mini of een Popcorn Hour, Mediaspelers zijn al niet volwassen maar die van Samsung haalt het er bij lange na niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:18:
[...]

Ik ben zéér tevreden met de D8000 maar blijf asjeblieft ver weg van die mediaspeler en koop gewoon een AC Ryan Mini of een Popcorn Hour, Mediaspelers zijn al niet volwassen maar die van Samsung haalt het er bij lange na niet bij.
Het enige wat ik met deze de media speler doe is MKV's en foto's afspelen. Dat doet hij naar behoren, inclusies ondertitels en het correct doorsturen van DTS/DD naar mijn receiver. Ik geloof graag dat een Popcorn Hour een betere media speler is dan de ingebouwde variant in de TV (zal misschien ook merkwaardig zijn als dit niet het geval zal zijn). Maar in mijn geval heeft een Popcorn hour geen meerwaarde omdat de Samsung alles afspeelt wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Da_Vince schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:30:
[...]

Ik laat het aan je weten, Verwacht hem donderdag / vrijdag. Het is een NL model en volgens de website moeten ze erbij zitten. Zo nee dan ga ik mailen en proberen ze alsnog te krijgen (gratis).
Mijn Redcoon variant had er 2 bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:52

TVL

Exorcist schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:57:
[...]

Mijn Redcoon variant had er 2 bijgeleverd.
Mijn vader heeft gewoon in de winkel een D8000 gekocht en kreeg er ook 2 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterHelm schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:51:
[...]
Het enige wat ik met deze de media speler doe is MKV's en foto's afspelen. Dat doet hij naar behoren, inclusies ondertitels en het correct doorsturen van DTS/DD naar mijn receiver.
Gebruik je hiervoor een optical audio kabel welke van je TV naar je versterker/home theater loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:18:
[...]
Ben het in het geheel niet met je eens. De ingebouwde media speler werkt perfect.
Mijn dochter van 8 weet hoe ze naar de aangesloten HD moet gaan en kiest haar film uit.
Divx, MKV's werken super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ingebouwde mediaspeler werkt perfect in de zin dat hij de meeste content gewoon afspeelt. Maar het is natuurlijk niet vergelijkbaar met zoiets als XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:02
Ik heb de UE55D8000 60cm v/d grond opgehangen. Kabels lopen middels een gootje in de muur. Nu heb ik het probleem dat de standaard meegeleverde stroomkabel van de tv eigenlijk ietsjes te kort is. Ik heb google'd of deze los verkrijgbaar zijn (maar dan langer +originele van Samsung) echter ben ik deze nog niet tegengekomen. Weet iemand hoe en waar ik deze kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:04:
[...]
Gebruik je hiervoor een optical audio kabel welke van je TV naar je versterker/home theater loopt?
Ja, TV is via de optische uitgang op mijn AV Receiver aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Eskiya schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:23:
Ik heb de UE55D8000 60cm v/d grond opgehangen. Kabels lopen middels een gootje in de muur. Nu heb ik het probleem dat de standaard meegeleverde stroomkabel van de tv eigenlijk ietsjes te kort is. Ik heb google'd of deze los verkrijgbaar zijn (maar dan langer +originele van Samsung) echter ben ik deze nog niet tegengekomen. Weet iemand hoe en waar ik deze kan kopen?
Gewoon door knippen en verlengen, wel solderen natuurlijk en netjes tapen.
Heb de kabel door een goot in de muur lopen, is daardoor natuurlijk ook veel te kort.
Het is maar stroom welke er doorheen gaat, dus echt spannend is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:06:
[...]

Ben het in het geheel niet met je eens. De ingebouwde media speler werkt perfect.
Mijn dochter van 8 weet hoe ze naar de aangesloten HD moet gaan en kiest haar film uit.
Divx, MKV's werken super.
Doorspoelen werkt voor geen meter, Menu's van VOB bestanden werken niet lekker, Ondertitels werken niet goed, reageert traag, het overzicht ziet er niet uit is gewoon zo amateuristisch als het maar kan lijkt wel in elkaar geplakt met Paint.

Maar zoals ik al zei ik ben over alles tevreden met de TV maar die mediaspeler mogen ze echt wel wat aan verbeteren dit is gewoon 25% op de markt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MY00 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:43:
[...]

Gewoon door knippen en verlengen, wel solderen natuurlijk en netjes tapen.
Heb de kabel door een goot in de muur lopen, is daardoor natuurlijk ook veel te kort.
Het is maar stroom welke er doorheen gaat, dus echt spannend is dit niet.
:P Haha, er gaat spanning doorheen, dus zolang dat maar stroomt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02-2023
Ben eigenlijk ook best tevreden over de mediaspeler.
Heb mijn conceptronic cfullhdmai na een paar weken weggehaald omdat de samsung zeker niet slechter is.
Moet wel zeggen dat ik serviio gebruik, omdat de samsung via mijn netwerk niet alles herkent.
Samen spelen ze alles af.
Harde schijf rechtstreeks op de samsung beviel mij niet zo, diverse films worden niet herkend na aansluiten en soms weer wel na een 2e of 3e keer aansluiten, diverse reeds verwijderde films blijft hij gewoon in het menu weergeven.
Sinds kort ook Plex laika en als ze dat wat meer uitbreiden voor de samsung heb je volgens mij geen mediaspeler meer nodig.
Mis nu nog de ondertitels, muziek en foto's, maar speelt alles en leuk om al je films met hoes en beschrijving te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LENZ75 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:12:
Heb mijn conceptronic cfullhdmai na een paar weken weggehaald omdat de samsung zeker niet slechter is.
Moet wel zeggen dat ik serviio gebruik, omdat de samsung via mijn netwerk niet alles herkent.
Harde schijf rechtstreeks op de samsung beviel mij niet zo, diverse films worden niet herkend na aansluiten en soms weer wel na een 2e of 3e keer aansluiten, diverse reeds verwijderde films blijft hij gewoon in het menu weergeven.
Sinds kort ook Plex laika en als ze dat wat meer uitbreiden voor de samsung heb je volgens mij geen mediaspeler meer nodig.
Mis nu nog de ondertitels, muziek en foto's, maar speelt alles en leuk om al je films met hoes en beschrijving te hebben.
+1 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu breek ik mijn klomp ik had in november de 1018 firmware geinstaleerd, nu kijk ik voor updates en zie ik dat op 1 December de 1017 is aangemeld als de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:20:
Nu breek ik mijn klomp ik had in november de 1018 firmware geinstaleerd, nu kijk ik voor updates en zie ik dat op 1 December de 1017 is aangemeld als de nieuwe.
neem toch is de moeite om 1 á 2 pagina's terug te lezen word je toch ziek van dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LENZ75 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:12:
Heb je het dan over Streamen of over een Harddisk er aan te hangen? want met Harddisk vind ik het niet werken en streamen is geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb even mijn paneel specs bekeken
ik heb dus een 40p1uf6e model is een ue40d6530
ik weet dus niet wat de p inhoud maar volgens mij geen samsung
verder valt mij op dat het een 100hz paneel is terwijl de tv toch een 200hz scherm zou moeten hebben

graag iemand die het voor mij kan ophelderen

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een vraagje: Ik zou graag plex op mijn d8000 willen hebben maar zou iemand mij uit kunnen leggen hoe zoiets precies werkt? Is het voldoende om plex op je tv te installeren of heb je ook een server op je computer nodig? Ik heb al een beetje met Google gezocht maar kan er nog niet erg veel wijs uit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:03
Ik wil me n.a.v. de goede berichten hier een samsung 55D6500 kopen, weet iemand nog een leuke actieprijs? Liefst met brillen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:32:
Hoi, ik heb een vraagje: Ik zou graag plex op mijn d8000 willen hebben maar zou iemand mij uit kunnen leggen hoe zoiets precies werkt? Is het voldoende om plex op je tv te installeren of heb je ook een server op je computer nodig? Ik heb al een beetje met Google gezocht maar kan er nog niet erg veel wijs uit worden.
Je moet dus idd de plex app installeren op je tv :
Instructions on installation:

1. Login on your samsung TV as username:develop password:123456 (you can enter any password you want)
2. Press [D]Settings and goto 'Development'
3. Enter server IP address: 92.50.72.58
4. Now press 'User application sychronisation'
5. Application should install
6. Exit Smart Hub
7. Enter Smart Hub and Plex should be installed
8. Enter your IP address of Plex server
9. Enjoy the best Samsung app around!

Ook heb je een server nodig op je pc, mac, ...
Hiervoor kun je gewoon het prog downloaden

Daarna maak je via plex app op tv connectie naar je pc via ip vb 192.168.0.3

et voila 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

frickY schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:03:
ApC_IcE, mij is nog steeds niet duidelijk wat je wilt bereiken. Kun je dat nog eens goed uitleggen? Blijkbaar is mijn eerdere reply niet van toepassing?
haha naja het is misschien allemaal wat warrig.
Ik wil dus ARC hebben maar krijg alleen blauw beeld.

We hebben de onkyo via de hdmi op de ARC ingang van de TV.
Op dat kanaal van de tv zien wij de onkyo en kunnen we de instellingen doen.
op ditzelfde kanaal zou het middels arc mogelijk moeten zijn om ook het tv signaal te hebben.
Wij hebben een CI+ er in zitten van ziggo. dus ontvangen dit signaal alleen op het TV kanaal van de tv.

Waarom willen wij dit: omdat we dan de onkyo kunnen bedienen zonder elke keer over te schakelen naar hdmi2 kanaal. en zodat we geen optische kabel nodig hebben voor het geluid.(dit zou dan via dezelfde HDMI kabel moeten lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wat is ARC in jouw beleving dan?
ApC_IcE schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:39:
Op dat kanaal van de tv zien wij de onkyo en kunnen we de instellingen doen.
op ditzelfde kanaal zou het middels arc mogelijk moeten zijn om ook het tv signaal te hebben.
Wij hebben een CI+ er in zitten van ziggo. dus ontvangen dit signaal alleen op het TV kanaal van de tv.
Dit is dus niet waar.
ARC staat voor het Audio Return Channel. Dat wil zeggen dat een beeld+geluid signaal vanuit de Onkyo naar de TV wordt gestuurd, en de TV het geluid-signaal via ARC weer terug stuurt. Dat lijkt overbodig, maar dit geluid signaal loopt dan gelijk met het beeld om lipsync problemen te voorkomen. Dat is het enige dat ARC doet.

Jij wil het gebruiken als een Audio Output. Dat is het niet, en dat kan niet.
Waarom willen wij dit: omdat we dan de onkyo kunnen bedienen zonder elke keer over te schakelen naar hdmi2 kanaal. en zodat we geen optische kabel nodig hebben voor het geluid.(dit zou dan via dezelfde HDMI kabel moeten lopen)
De enige manier om dit te doen is door om van de CI+ af te stappen en een losse setopbox te nemen. Die sluit je dan aan op een input van de Onkyo. De Onkyo zet dit beeld dan door naar je TV, welke je dan inderdaad op HDMI2 zet, waardoor menu's ed. van je Onkyo zichtbaar zijn

Maar wat moet er aan de Onkyo bediend worden terwijl je TV kijkt? Je hoeft de source alleen op de ingang te zetten waarop je de TV-audio op hebt aangesloten, en her volume te regelen. Verder heb je dan toch niets met je Onkyo te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 06-12-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:37:
[...]

Je moet dus idd de plex app installeren op je tv :
Instructions on installation:

1. Login on your samsung TV as username:develop password:123456 (you can enter any password you want)
2. Press [D]Settings and goto 'Development'
3. Enter server IP address: 92.50.72.58
4. Now press 'User application sychronisation'
5. Application should install
6. Exit Smart Hub
7. Enter Smart Hub and Plex should be installed
8. Enter your IP address of Plex server
9. Enjoy the best Samsung app around!

Ook heb je een server nodig op je pc, mac, ...
Hiervoor kun je gewoon het prog downloaden

Daarna maak je via plex app op tv connectie naar je pc via ip vb 192.168.0.3

et voila 8)
Oke, thanks. :) En begreep ik dat je dan ook uitzending gemist kunt kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

frickY schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:45:

[...]

Dit is dus niet waar.
ARC staat voor het Audio Return Channel. Dat wil zeggen dat een beeld+geluid signaal vanuit de Onkyo naar de TV wordt gestuurd, en de TV het geluid-signaal via ARC weer terug stuurt. Dat lijkt overbodig, maar dit geluid signaal loopt dan gelijk met het beeld om lipsync problemen te voorkomen. Dat is het enige dat ARC doet.

Jij wil het gebruiken als een Audio Output. Dat is het niet, en dat kan niet.

[...]

De enige manier om dit te doen is door om van de CI+ af te stappen en een losse setopbox te nemen. Die sluit je dan aan op een input van de Onkyo. De Onkyo zet dit beeld dan door naar je TV, welke je dan inderdaad op HDMI2 zet, waardoor menu's ed. van je Onkyo zichtbaar zijn

Maar wat moet er aan de Onkyo bediend worden terwijl je TV kijkt? Je hoeft de source alleen op de ingang te zetten waarop je de TV-audio op hebt aangesloten, en her volume te regelen. Verder heb je dan toch niets met je Onkyo te maken?
Jij denkt precies zoals ik ook dacht.
Alleen de mediamarkt,samsung en onkyo vertellen dat wat ik zei dus wel kan. Dat dan evengoed het beeld wordt doorgezonden.
Dus dat wilden wij ook uittesten, ze vonden het alle 3 raar dat er dan blauw beeld bleef.
Ik geloof je verhaal, voor mij is dat hele ARC nieuw.
Het gekke aan het hele verhaal is: dat er dus via PIP wel op dezelfde instellingen en op het hdmi2 kanaal zichtbaar is, dan zou je denken dat tv ook mogelijk is.

em vergeet ook niet dat bij ons dus beeld en geluid niet via de onkyo naar de TV gaat(zoals je zou doen met een decoder) maar dus via de CI. En vervolgens het geluid van de TV optisch naar de onkyo gaat

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 06-12-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:45:
In de video/broadcastwereld staat ARC voor Aspect Ratio Converter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
ApC_IcE schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:01:
[...]

Het gekke aan het hele verhaal is: dat er dus via PIP wel op dezelfde instellingen en op het hdmi2 kanaal zichtbaar is, dan zou je denken dat tv ook mogelijk is.

em vergeet ook niet dat bij ons dus beeld en geluid niet via de onkyo naar de TV gaat(zoals je zou doen met een decoder) maar dus via de CI. En vervolgens het geluid van de TV optisch naar de onkyo gaat
Er komt geen beeld binnen op HDMI2, want daar is je Onkyo op aangesloten, terwijl je beeld bij het kijken naar tv intern uit de CI komt en dus niet via HDMI.
Wat je ziet bij PIP, is het beeld van HDMI2 (niks dus, of het menu van de Onkyo als je dat inschakelt) met daarin een klein venster van wat er op de tv intern aan beeld wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:13:
Achterkant los maken en de bovenkant van de voet plat op de achterkant van het scherm leggen, dan schuiven, zodat de lipjes in de sleufjes vallen. Als het goed is is het probleem dan opgelost
was het maar zo simpel. Krijg de voet en het paneel maar niet netjes evenwijdig aan elkaar gemonteerd. Zelfs bezoek zei meteen dat de tv scheef staat. denk dat ik maar eens terug ga naar de mediamarkt en eens horen wat ze daar te vertellen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
ApC_IcE schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:01:
Jij denkt precies zoals ik ook dacht.
Alleen de mediamarkt,samsung en onkyo vertellen dat wat ik zei dus wel kan. Dat dan evengoed het beeld wordt doorgezonden.
Dan had jij het goed, en heb je je gek laten maken door mensen met een bijbaan in een electronicawinkel of callcenter ;)
Dat zou je niet denken wetende dat PIP (Picture In Picture) geheel door de TV wordt geregeld. Die toont het beeld van HDMI2 met in een hoek het beeld van de CI+ module. Dat kan hij net zo goed ook over teletekst, en elke andere non-CI+ bron.
Daar heeft je Onkyo dus helemaal niets mee te maken.
em vergeet ook niet dat bij ons dus beeld en geluid niet via de onkyo naar de TV gaat(zoals je zou doen met een decoder)
Dat is de hele reden waarom je niets aan ARC hebt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 06-12-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:37:
[...]

Heb je het dan over Streamen of over een Harddisk er aan te hangen? want met Harddisk vind ik het niet werken en streamen is geen optie voor mij.
Beide, harddisk vind ik niet prettig werken, moet je steeds loskoppelen om bestanden te plaatsen en/of verwijderen en juist dat verloopt niet soepel, vaak blijven verwijderde bestanden toch gewoon zichtbaar op de samsung. Met USB stick gaat prima, maar is omslachtiger dan via netwerk.

Streamen/Netwerk vind ik super, alhoewel TV is bedraad en laptop/harddisk draadloos (ivm defecte netwerkadapter),
maar geen probleem met zware bestanden zoals FullHD 3D ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
GerCor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:36:
[...]
:P Haha, er gaat spanning doorheen, dus zolang dat maar stroomt. _/-\o_
Er stroomt stroom door heen en er staat spanning op indien je deze meet tussen de fase en de nul (U=i*r). 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MY00 op 06-12-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air.Sin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:13
LENZ75 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:18:
[...]

Beide, harddisk vind ik niet prettig werken, moet je steeds loskoppelen om bestanden te plaatsen en/of verwijderen en juist dat verloopt niet soepel, vaak blijven verwijderde bestanden toch gewoon zichtbaar op de samsung. Met USB stick gaat prima, maar is omslachtiger dan via netwerk.

Streamen/Netwerk vind ik super, alhoewel TV is bedraad en laptop/harddisk draadloos (ivm defecte netwerkadapter),
maar geen probleem met zware bestanden zoals FullHD 3D ed.
Hoe stream jij full HD 3d naar je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MY00 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:47:
[...]

Er stroomt stroom door heen en er staat spanning op indien je deze meet tussen de fase en de nul (U=i*r). 8)7
Ook goed, ik begrijp er tot aan de dag vandaag helemaal niets van, ga het ook nooit snappen, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

frickY schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:01:
[...]
Dan had jij het goed, en heb je je gek laten maken door mensen met een bijbaan in een electronicawinkel of callcenter ;)

[...]
Dat zou je niet denken wetende dat PIP (Picture In Picture) geheel door de TV wordt geregeld. Die toont het beeld van HDMI2 met in een hoek het beeld van de CI+ module. Dat kan hij net zo goed ook over teletekst, en elke andere non-CI+ bron.
Daar heeft je Onkyo dus helemaal niets mee te maken.

[...]
Dat is de hele reden waarom je niets aan ARC hebt ;)
Er is voor mij in ieder geval een hele hoop verduidelijkt.
Bedankt voor de heldere uitleg (ook voor iedereen die mij geholpen heeft)
chapeau _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ApC_IcE
Het is wel degelijk mogelijk om geluid van je tv via ARC naar je Onkyo te laten lopen. Ik heb ook de d6530, mijn receiver is de onkyo tx-sr308. Ik stream rechtstreeks naar de tv en heb dan het geluid via de onkyo. Zelfs alte smart apps geven het geluid via de onkyo. Ben hier wel enkele maanden mee bezig geweest, uiteindelijk lag het probleem bij de ac ryan mini. Heb jij die tievallig ook? Deze ondersteund geen CEC en geeft een continue stroom van 5v op pin 13 van hdmi. Dit verpest de CEC. Stekker van de mini eruit en nogmaals proberen.
Heb je geen mini dan zal ik vanavond de instellingen van de onkyo posten, zit nu in de bus naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:16:
[...]
Doorspoelen werkt voor geen meter, Menu's van VOB bestanden werken niet lekker, Ondertitels werken niet goed, reageert traag, het overzicht ziet er niet uit is gewoon zo amateuristisch als het maar kan lijkt wel in elkaar geplakt met Paint.

Maar zoals ik al zei ik ben over alles tevreden met de TV maar die mediaspeler mogen ze echt wel wat aan verbeteren dit is gewoon 25% op de markt brengen.
Welke toetsen gebruik je op de AB om voor/achter uit te spoelen? Wat zie je op het scherm als je wilt spoelen? Bekijk je dit vanaf USB of netwerk? Welk netwerk?

mijn grote probleem met mediaspeler: 16:9 SD TV speelt hij af in 4:3, Samsung weet dit en doet er niets aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:33:
[...]

was het maar zo simpel. Krijg de voet en het paneel maar niet netjes evenwijdig aan elkaar gemonteerd. Zelfs bezoek zei meteen dat de tv scheef staat. denk dat ik maar eens terug ga naar de mediamarkt en eens horen wat ze daar te vertellen hebben
Heb hetzelfde probleem met mn 55D6530. Kga er alleen niet voor terug, ze komen maar langs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:24:
mijn grote probleem met mediaspeler: 16:9 SD TV speelt hij af in 4:3, Samsung weet dit en doet er niets aan?
Gaat dat om een opname die door je TV zelf gemaakt is? Heb je al geprobeerd in Menu->Beeld->Schermaanpassing de setting "Beeldformaat" op "Auto-breed" en de setting "Beeldformaat 4:3" op de waarde 16:9 te zetten?

Edit: ik had zelf namelijk iets soortgelijks bij Disney Junior. Dat kanaal wordt uitgezonden in 4:3 maar werd door mijn D8000 gestretched naar 16:9, zowel bij live tv als bij het afspelen van een opname. In mijn geval hielp het "Beeldformaat 4:3" van 16:9 naar 4:3 te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door BamSlam_ op 07-12-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dat om een opname die door je TV zelf gemaakt is?
Nee, flatscreens worden hier gebruikt als Monitor (HDMI & DLNA).
Hier is het omgekeerd: 576i 16:9 toont de interne mediaspeler op Samsung in 4:3 over DLNA. Wanneer het formaat bvb in 576i in 4:3 of 16:9 kan uitgezonden worden. 720p en 1080i zijn OK.
VLC toont de goeie aspect ratio (Windows & Linux). De Panasonic Blu-ray DMP-BD75 speelt deze ook af zoals het hoort in 16:9.
Hier een 30 seconden opname van BR alpha (13.24 MB): https://rapidshare.com/files/1106468707/16-9.ts.zip
Hetzelfde resultaat via USB-stick

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 12:21 . Reden: USB-stick ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Air.Sin schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:24:
[...]

euhm, DLNA servertje? Hier thuis gebeurd hetzelfde; DLNA server; "Serviio" draait op mijn desktop. En vervolgens blader ik vanaf de blu-ray van Samsung naar mijn pc, en speel ik vervolgens 1080P 3D content + DTS 7.1/2 kanaals geluid af ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teste je deze al: Dolby 3D Test Reel (.ts)? Op deze AC3 5.1 verschuift de audio? Zou alleen op de video scenes muziek mogen spelen, niet wanneer de zwartwit tekst op het scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:54:
@ApC_IcE
Het is wel degelijk mogelijk om geluid van je tv via ARC naar je Onkyo te laten lopen. Ik heb ook de d6530, mijn receiver is de onkyo tx-sr308. Ik stream rechtstreeks naar de tv en heb dan het geluid via de onkyo. Zelfs alte smart apps geven het geluid via de onkyo. Ben hier wel enkele maanden mee bezig geweest, uiteindelijk lag het probleem bij de ac ryan mini. Heb jij die tievallig ook? Deze ondersteund geen CEC en geeft een continue stroom van 5v op pin 13 van hdmi. Dit verpest de CEC. Stekker van de mini eruit en nogmaals proberen.
Heb je geen mini dan zal ik vanavond de instellingen van de onkyo posten, zit nu in de bus naar mijn werk.
Hmm.. rings a bell. Ik heb ook lopen kl*ten om ARC aan de praat te krijgen. Ook een D6530 maar dan met de NR 509 van Onkyo, aan de Onkyo zit ook een AC Ryan Mini. Die zal ik vanavond eens loshalen dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air.Sin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:13
NeFoRcE schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:36:
[...]

euhm, DLNA servertje? Hier thuis gebeurd hetzelfde; DLNA server; "Serviio" draait op mijn desktop. En vervolgens blader ik vanaf de blu-ray van Samsung naar mijn pc, en speel ik vervolgens 1080P 3D content + DTS 7.1/2 kanaals geluid af ;)
Ooh, dus je streamt het in feite naar je blu ray speler. Bedankt voor de informatie! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:21:
[...]

Bij mij hangt de tv ook af en toe wanneer deze ook onverwachts afsluit nadat ik hem op full screen heb gezet. Heb jij enig idee hoe ik Samsung dit probleem kan overhandigen? het moet wel een bug zijn want heb hier 3 maanden lang geen last van gehad.

Ben overigens niet de enige http://forums.cnet.com/7723-13973_102-549175.html
update.....

Heb nog niet uitgeprobeerd zal het vanavond doen maar probleem lijkt opgelost met een nieuwe update..

Samsung Led 40D6500 - Flash Full Screen Issue - Solved - New!

by aka_eu - 12/6/11 10:18 AM

In Reply to: Samsung Led 40D6500 - Flash Full Screen Issue by aka_eu

Today when I started Smart HUB and Web Browser it automatically updated itself end the problem resolved.
Thank you Samsung. I hope that in the future the software updates will be tested for more time.

http://forums.cnet.com/7723-13973_102-549175.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:24:
Dit is niet helemaal juist: de mediaspeler heeft twee (eigenlijk drie) standen: volledig beeld en vierkante pixels. In die laatste stand wordt een SD-TS meestal afgespeeld in 5:4 formaat, maar als je er eentje neemt met een gereduceerde horizontale resolutie (Discovery gebruikte lange tijd 544x576) dan wordt het nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:53:
[...]
Dit is niet helemaal juist: de mediaspeler heeft twee (eigenlijk drie) standen: volledig beeld en vierkante pixels. In die laatste stand wordt een SD-TS meestal afgespeeld in 5:4 formaat, maar als je er eentje neemt met een gereduceerde horizontale resolutie (Discovery gebruikte lange tijd 544x576) dan wordt het nog erger.
Hoe dan ook Samsung toont dit beeld, 720 x 576i 16:9, niet zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Air.Sin schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:59:
[...]

Ooh, dus je streamt het in feite naar je blu ray speler. Bedankt voor de informatie! :*)
Ik ruik 6 kilo sarcasme?

Anyway, je kunt video streamen naar de TV. Al heeft deze niet uberveel codecs aan boord. Verder poept de tv geen 5.1 geluid uit naar de receiver. Wat een blu-ray wel doet.

We kunnen nu dus 3D content + 5.1 of hoger geluid doorsturen naar de receiver. De receiver stuurt het beeld door naar de TV, maar gebruikt zelf het geluid ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:32:
Hoe dan ook Samsung toont dit beeld, 720 x 576i 16:9, niet zoals het hoort!
Inderdaad, ik heb het inmiddels op mijn D8000 gereproduceerd aan de hand van het door jou geuploadde bestand. De file hoort als 16:9 anamorf te worden afgespeeld (dus door het afspelende apparaat geacht horizontaal te worden gestretched naar 16:9). De file bevat ook de juiste informatie daarover, aangezien mediainfo dit aangeeft en zowel VLC als Windows Media Player er keurig een 16:9 beeld van brouwen.
Deel ik hem echter via de standaard functies van Windows 7 en speel ik hem dan af op mijn D8000 dan houdt deze een aspect ratio van 1:1 aan. Oftwel: vierkant beeld. Erger: het menu om de aspect ratio aan te passen is in deze afspeelstand niet beschikbaar (greyed out). Na het afspelen hangt de TV en moet ik hem via de power on/off button op de afstandsbediening powercyclen.
Dit is dus absoluut niet zo als het hoort. Ik ga daar zeker Samsung een mail over sturen. Hopelijk doen ze er in een volgende firmware-upgrade wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik met mijn Laptop (zonder gebruik te maken van een HDMI kabel) mijn beeld streamen naar de D6510 die aan dezelfde router hangen? Zo ja hoe? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:41:
[...]

Inderdaad, ik heb het inmiddels op mijn D8000 gereproduceerd aan de hand van het door jou geuploadde bestand. De file hoort als 16:9 anamorf te worden afgespeeld (dus door het afspelende apparaat geacht horizontaal te worden gestretched naar 16:9). De file bevat ook de juiste informatie daarover, aangezien mediainfo dit aangeeft en zowel VLC als Windows Media Player er keurig een 16:9 beeld van brouwen.
Deel ik hem echter via de standaard functies van Windows 7 en speel ik hem dan af op mijn D8000 dan houdt deze een aspect ratio van 1:1 aan. Oftwel: vierkant beeld. Erger: het menu om de aspect ratio aan te passen is in deze afspeelstand niet beschikbaar (greyed out). Na het afspelen hangt de TV en moet ik hem via de power on/off button op de afstandsbediening powercyclen.
Dit is dus absoluut niet zo als het hoort. Ik ga daar zeker Samsung een mail over sturen. Hopelijk doen ze er in een volgende firmware-upgrade wat aan.
Dit is al zo sinds B reeks: gebeld, e-mail, ticket, bestanden overgemaakt: nu bijna einde D reeks: en nog steeds nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
Air.Sin schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:24:
[...]

Ik bedoel eigenlijk SBS 3D, is dit HD of Full HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Toch maar weer een mediacenter onder de 46D7000 gehangen, ik mis het volgende te erg:
  • 4:3 afleveringen (bijv. op RTL of SBS) worden niet naar 16:9 gerekt, ongeacht welke instellingen. Windows Media Center doet dit perfect
  • MKV-breedbeeld beeldvullend maken (dus een stuk links/rechts wegsnijden zodat de zwarte balken wegvallen). De TV kan alleen maar verticaal rekken en dan is de aspect ratio vernaggeld.
  • Zenders op eigen volgorde plaatsen
Als dit ooit nog opgelost zou worden zou het mediacenter weg kunnen, maar ik ben er erg bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:18:
[...]

Samsung heeft een Zero dead pixel policy dus je krijgt gewoon een nieuwe hoor! vind het niet echt slim van je als je met die TV blijft zitten.
:/ http://www.samsung.com/nl/brochures/pixelpolicy.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Heb sinds gister een 32UED6500 tv, erg mooi ding, maar er zijn enkele problemen.

1. Ik gebruik hem ook als pc monitor, het probleem is dat ik mouse lag heb (muis schokt regelmatig over het scherm heen)
2. Ik krijg het niet voor elkaar 1080i normaal te outputten. Er is geen verschil tussen 1080i/30hz en 1080p/60Hz output, bij allebei zie ik lijnen bij veel beweging. Is er een manier om 1080i via HDMI normaal op de tv af te spelen? TV kanalen zijn ook 1080i, dus ik snap niet echt wat precies het verschil in kwaliteit veroorzaakt.

Ook zou ik het kunnen waarderen als mensen hun kalibratie settings zouden kunnen posten. En dan bedoel ik niet, oh dit ziet er wel leuk uit dus ik gebruik deze settings, maar mensen die er van overtuigd zijn dat ze de beste hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Even samengevat: Samsung biedt pixelgarantie volgens klasse 2, wat inhoudt dat er 2 pixels die voortdurend
blijven branden, 2 blijvend zwarte pixels en 5 defecte subpixels die of voortdurend oplichten (rood, groen, blauw)
of blijvend zwart zijn toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 16:56

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik heb een Samsung d8000 en gebruik de ci+ module van upc in de tv. Heb er nu een usb HD in hangen voor de recording/timeshift functie (werkt super!). Alleen vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een netwerk share van een NAS te gebruiken waar ik via wifi met connect? Zou namelijk weer een kabel schelen...heb alleen nog geen NAS om het te testen en kon online er weinig over vinden. Iemand hier wel ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik gebruik een netwerkshare op mijn pc, die wordt geshared via DLNA.
Het ligt er dus een beetje aan hoe je NAS die media deelt. Samba en NFS zal de TV bijvoorbeeld niet herkennen.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 07-12-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik heb een Denon receiver 1910 die geen 3d via mijn media center kan afspelen omdat het HDMI1.3 is.

maar zodra ik een 3D film stream en 2 beelden naast elkaar zie dan zet ik de tv op 3D.. dan heb ik wel 3D ... of is het dan ''nep'' 3d ?

ik snap het niet, gister ook met een Sony DA 2000ES gedaan en dat werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware d8000 8 dec T-GAP8DEUC 1018.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:04:
Die kreeg ik een maand geleden voorgeinstalleerd op m'n TV, toen die geleverd werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:52:
Dit is al zo sinds B reeks: gebeld, e-mail, ticket, bestanden overgemaakt: nu bijna einde D reeks: en nog steeds nada.
Dat zuigt zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 16:56

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

frickY schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:07:
Ik gebruik een netwerkshare op mijn pc, die wordt geshared via DLNA.
Het ligt er dus een beetje aan hoe je NAS die media deelt. Samba en NFS zal de TV bijvoorbeeld niet herkennen.
Maar gebruik je dat om media af te spelen of om het tv kijken te timeshiften/recorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:04:
Ja wat is nieuw, die heb ik al geinstalleerd, toen kwam 1017 weer op de samsungsite, 1019 zou komen en nu dus weer 1018, maar die zal niet worden herkend als nieuwe firmware door de tv,,,,
Pagina: 1 ... 70 ... 99 Laatste