Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18
Ik heb deze externe schijf er aanhangen: http://tweakers.net/price...sential-30-500gb-wit.html
En een nu dan een WD Passport Elite 500GB (1,5 jaar oud), beide zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:54:
[...]

Zou als ik jou was een mailtje sturen naar Foka.nl is een bekendere winkel en staat bekend om ontzettend scherpe prijzen.
Ik heb eerder deze week al een prijsopgave gevraagd van Foka.nl en die bieden op het moment een prijs van 1499 euro (exclusief 75 euro cash-back).

Dus het lijkt opzich wel een aardige aanbieding --> 1289 euro (exclusief 75 cash-back) bij www.franklin.nl

meer mensen die ervaringen hebben met de webshop franklin.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 05-10 11:52
d0cter schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:13:
[...]

Ik heb eerder deze week al een prijsopgave gevraagd van Foka.nl en die bieden op het moment een prijs van 1499 euro (exclusief 75 euro cash-back).
Hoe kan dat als ik deze week via hun een 46" model incl. SMIT module voor minder dan dat bedrag heb aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
redah schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:18:
[...]

Hoe kan dat als ik deze week via hun een 46" model incl. SMIT module voor minder dan dat bedrag heb aangeschaft?
geen idee ... wat ik gedaan heb is op de website geklikt op link met een verzoek tot de prijs .. heb jij ook op deze manier de prijs opgevraagd? of ben je in de winkel langs geweest en daar onderhandeld over een prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0cter schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:26:
[...]

geen idee ... wat ik gedaan heb is op de website geklikt op link met een verzoek tot de prijs .. heb jij ook op deze manier de prijs opgevraagd? of ben je in de winkel langs geweest en daar onderhandeld over een prijs?
Je moet ze een mailtje sturen dat je hem bij Franklin.nl voor dat bedrag kan krijgen wat ze jou hebben aangeboden en of ze er nog een betere prijs van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:59
redah schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:22:
Voor de UE46D7000 zie ik ook T-GAPDEUC-1017.1 terwijl ik net T-GAPDEUC-1018.0 heb liggen installeren... Kijk ik naar het bestandje version_info.txt dan zie ik:

SWU_T-GAPDEUC_001018_I04_ES000DS000KS000RS000_111012
SWU_T-GAPDEUC_001017_I04_ES000DS000KS000RS000_110928

Er even van uit gaand dat het laatste stukje de datum is dan wil Samsung dat we downgraden naar een build van een maand eerder... Maar waarom?
Ga er maar van uit dat Samsung door heeft dat er iets mis met de nieuwste firmware, dus wordt een oudere versie weer beschikbaar. Ik denk binnen een dag of 2 en jullie hebben de 1019. Maar mensen die 1018 er nog niet op hebben staan, kunnen dat nu dus ook niet meer. De datum zegt trouwens niks.

'We' hebben dat ook meegemaakt met de C-modellen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 02:32:
[...]

Stuur dit is in naar Foka.nl en vraag wat ze hiermee kunnen wellicht nog meer korting?
En anders zal ik m gewoon pakken is een hele mooie prijs.
Dit is de prijs van Foka. Kan altijd nog even bellen of ze willen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de D8000 met digitale tv van UPC, is er al een samsung dvr compatible met upc? Nu zit ik met meedere afstandsbedieningen. Iemand hier ervaring met de C+ kaart en een externe hd? Kun je dan ook opnemen als je niet kijkt en programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofmasters
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 13:57
Sorry voor het spammen
maar mocht iemand hem nog bij bol.com willen bestellen

46D8000 (met kortingscode 46d8000)
daar kost hij 1849-150 cashback = 1700 euro

Als je hem via mij besteld krijg je nog eens 150 euro korting (heb bol.com credit waar ik vanaf wil)

Uiteraard met factuur op naam en garantie zoals normaal

Lees mijn sellerfeedback deze is uitstekend

Kan er maximaal 4 bestellen (dan is tegoed helaas op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
BamSlam_ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:55:
[...]

Frisse morgen! Fijne toestand, laat svp even weten hoe het afgelopen is.
Vanavond terug geweest naar de MM. Verkoper zag inderdaad ook de kleine kijkhoek, oftewel grijze tinten ipv zwarte tinten waar het zwart hoort te zijn... Gelukkig! Maar de TV kon niet retour voor restitutie, de doos was open geweest en de TV had aangestaan. Mmm, erg jammer. :?

Nieuwe UE46D7000 meegekregen uit "goede wil" van de verkoper. Mocht er nu nog bleeding/clouding of iets mee zijn dan moest ik het via Samsung spelen. Dat zal ik dan ook zeker doen. Iemand ervaring met bleeding of clouding situatie en het bij Samsung belegd?

Hangt weer mooi aan de muur. Volgens mij consistent beeld na eerste half uur kijken. Alleen links in het midden een helder punt (kleine bleed). Ik zie het even aan en post mijn bevindingen wat later weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:13:
[...]

Nog raarder is de 'nieuwe' firmware voor de UE40D6530. :? Op de website van Samsung staat daar nu versie 1015, terwijl vorige maand versie 1016 er al was...

Zijn ze aan het downgraden? ;)
Ik krijg de nieuwe "1015" krijg ik er niet eens op... De tv vind geen update op mn usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Zo ik heb mijn D6530 opgehangen in de slaapkamer en hij werkt perfect. Het lukt alleen nog niet helemaal met de coax kabelaansluiting. Ik heb dus een kabel van 22 meter getrokken vanaf het aansluitpunt in een slaapkamer beneden, naar boven in mijn kamer waar de tv staat. Nou heb ik hier F-connectoren op gemonteerd en weet niet helemaal of dat goed is gegaan. Anyways wat ik me afvroeg is of je ook tv signaal krijgt als je de coax kabel steekt in de rechteraansluiting van de wandaansluiting. Dit is zo'n radio aansluiting, maar ik dacht dat daar gewoon hetzelfde signaal uitkomt als de linkeraansluiting of is dat niet zo? Ik ga morgen iig andere connectoren kopen en een antenneversterker. Sorry als het beetje off-topic is, maar om hier nou een heel nieuw topic voor te openen.

De tv is overigens wel echt geweldig qua beeldkwaliteit. Mis wel zoals iedereen de UZG en RTL Gemist apps...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:46
Zorg dat je gijk goede verstekers,kabels en pluggen koopt van het bekende "H" merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ik krijg op geen mogelijkheid de zenders ge-exporteerd naar een USB stick... Toetscombo's werken niet, en ik zie ook nergen een menu-optie.

Balen, ik wil Film1 etc. veel verder vooraan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:53:
Ik krijg op geen mogelijkheid de zenders ge-exporteerd naar een USB stick... Toetscombo's werken niet, en ik zie ook nergen een menu-optie.

Balen, ik wil Film1 etc. veel verder vooraan :(
Staat je landinstelling op NL? Dan is de optie niet beschikbaar. Als je Antenne in het kanaal menu even tijdelijk wijzigt naar ant kun je de zenderlijst wel exporteren en importeren. Echter de zendervolgorde van je aanbieder zal waarschijnlijk weer automatisch worden teruggezet.

Enige werkende optie is land op overig zetten en opnieuw de zenders installeren. Dan kun je kanalenlijst exporteren en importeren en blijven ze op die locatie. Echter de zenderwijzigingen van je aanbieder worden waarschijnlijk niet meer uitgevoerd en je kan dus zenders kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:48:
[...]

Staat je landinstelling op NL? Dan is de optie niet beschikbaar. Als je Antenne in het kanaal menu even tijdelijk wijzigt naar ant kun je de zenderlijst wel exporteren en importeren. Echter de zendervolgorde van je aanbieder zal waarschijnlijk weer automatisch worden teruggezet.

Enige werkende optie is land op overig zetten en opnieuw de zenders installeren. Dan kun je kanalenlijst exporteren en importeren en blijven ze op die locatie. Echter de zenderwijzigingen van je aanbieder worden waarschijnlijk niet meer uitgevoerd en je kan dus zenders kwijt raken.
Is toch te dom voor woorden dat ze zo een programma op de PC zetten en dat hele moeilijke gedoe erbij, stop het gewoon in een firmware update wat maakt het ziggo nou uit of ik rtl 4 op zender 4 of 10 heb staan.

Zo een CI Module, Smart TV en Ingebouwde Mediaspeler & Internet klinkt op papier allemaal wel leuk maar eigenlijk werkt het gewoon voor geen meter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Is er eigenlijk nog een reden om de UE46D8000 boven de D7000 te kiezen?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V3g3ta schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 01:19:
Is er eigenlijk nog een reden om de UE46D8000 boven de D7000 te kiezen?
Design en extra geheugen voor het installeren van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:48:
Als je Antenne in het kanaal menu even tijdelijk wijzigt naar ant kun je de zenderlijst wel exporteren en importeren.
Kijk, en dat staat dus weer 'nergens' beschreven. Hulde! _/-\o_

Het vervelende is alleen dat zodra je een zender gaat bekijken, deze weer terug springt naar zijn oude locatie... Ik baal er toch wel van, waarom zou ik in godsnaam het Ziggo Infokanaal zo vroeg vooraan willen?

Ik zag ook iets van Favorieten, dit weekend maar eens kijken of ik daar mijn zenders in mag rangschikken zonder problemen (nee ik heb de handleiding nog niet gelezen ;)).

Ik hoopte juist van het continu zenders scannen af te zijn op de HTPC, maar ik snap de ideologie achter het locken van Zenders op n bepaalde plaats ook niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46
Ik heb een Samsung UE46D8000 besteld. Nu ben ik aan het bekijken hoe ik alles aan ga sluiten aangezien ik sinds kort ook over een nieuwe receiver en een Ziggo HD ontvanger bezit.
Zoals ik het nu heb bedacht gaat dit er als volgt uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/6da988de0b21abde861f1e94505e390e.jpg
Dit zijn de aansluitingen op de versterker:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/PUSA/Images/Product%20Images/VSX-521_Back_large.jpg

Nu twijfel ik of de Ziggo HD ontvanger ook via de receiver moet lopen of toch op bovenstaande manier?

Op- of aanmerkingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

-En4Cer- schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:21:
Ik heb een Samsung UE46D8000 besteld. Nu ben ik aan het bekijken hoe ik alles aan ga sluiten aangezien ik sinds kort ook over een nieuwe receiver en een Ziggo HD ontvanger bezit.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu twijfel ik of de Ziggo HD ontvanger ook via de receiver moet lopen of toch op bovenstaande manier?

Waarom de HD ontvanger ook met optisch aansluiten? Je Xbox moet wel met extra optisch worden aangesloten want met component krijg je alleen beeld. Je moet dan ook als het goed is component naar je tv doen vanaf de receiver als ik het goed heb. Waarom wil je überhaupt de Ziggo HD ontvanger aansluiten? Geen optie om het met een CAM module te doen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Amiet01 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:29:
[...]

Waarom de HD ontvanger ook met optisch aansluiten? Je Xbox moet wel met extra optisch worden aangesloten want met component krijg je alleen beeld. Je moet dan ook als het goed is component naar je tv doen vanaf de receiver als ik het goed heb. Waarom wil je überhaupt de Ziggo HD ontvanger aansluiten? Geen optie om het met een CAM module te doen?
Optisch is inderdaad overbodig omdat HDMI beeld en geluid doorgeeft, had ik even niet bij nagedacht. Kan ik de HD ontvanger ook niet beter via de receiver laten lopen dan? Ik neem aan dat dit ook doorgegeven word aan de tv via HDMI-out op mijn receiver?

CAM module is ook zeker een optie, maar met deze HD ontvanger kan ik ook gebruik maken van interactieve TV en er zit een HD in. Bij een CAM module is dat alleen mogelijk als ik er alsnog een externe HD aan hang toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
Situatie: Ik heb lichtjes last van backlight bleeding (wie niet) en bij een kijkhoek van 20graden of meer worden de zwart waarden geleidelijk grijzer. Zie foto van een eerdere post van mij.

Vraag: Kan iemand mij aangeven waarom, wanneer ik de instelling op "Natural" zet ipv "Standaard" of "Film" de clouding/bleeding helemaal verdwijnt? En je dit (lijkt) niet of nauwelijks kan reproduceren met de laatst genoemde settings?

De setting "Natural" lijkt wel een tover oplossing. Wat doet deze nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:25
-En4Cer- schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:32:
[...]
Optisch is inderdaad overbodig omdat HDMI beeld en geluid doorgeeft, had ik even niet bij nagedacht.
Voordeel als je hem toch optisch aansluit, is dat je digitale radio kunt luisteren zonder dat je tv aan hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
JeroenV_ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:45:
[...]

Voordeel als je hem toch optisch aansluit, is dat je digitale radio kunt luisteren zonder dat je tv aan hoeft te staan.
Goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Maar als je met hdmi de HD ontvanger aansluit op de receiver kun je ook gewoon radio luisteren zonder dat de tv aanstaat. En ik zou het idd wel houden op die HD ontvanger van Ziggo omda je daar meer mogelijkheden mee hebt denk ik dan de ingebouwde tuner van Samsung. En ja de HDMI out gaat alle signalen vd HDMI aansluitingen op de receiver doorgeven aan de tv (mits ingesteld op de goeie aansluiting).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Toch weer een vraagje (ja, de handleiding geeft niet alle info die ik zou willen):

Weet iemand of op de D7000 serie ook een video uitgang zit, bijv. via SCART? Ik heb 2 SCART poorten blijkbaar, maar kan niet achterhalen of die alleen maar ingang zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Hoe hebben jullie de kabels weggewerkt bij het ophangen van de TV?

Bij mij gaan er 2 HDMI kabels naar toe en een antenne kabel en komt boven een kastje te hangen.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:43:

Bij mij gaan er 2 HDMI kabels naar toe en een antenne kabel en komt boven een kastje te hangen.
Kabelgoot naar beneden toe, aansluitend bij de stijl van de TV (bv. geborsteld aluminium) of bij de kleur van de muur erachter (bv. wit). Het is net wat je mooi vindt. In de muur een goot frasen is ook een optie, maar wel veel werk :).

Voorbeeld van internet:
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetsentrends.nl/imagestore/product/1341/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:43:

Ik heb een buis in de muur laten frezen. Ik heb nu dus een opening achter mijn tv waar alle kabels in kunnen en die komen onderaan de muur (achter mijn tv-meubel) weer naar buiten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Afgelopen weekend een 32" D6200 voor E480,- bij de MediaMarkt gekocht. Net de 3D-test gedraaid, en helaas kan mijn scherm geen Full HD 3D weergeven :( Dus MM gebeld, kreeg een standaard 'lullig joh, doos open, breng maar naar de winkel en we zien wat we doen' reactie. Samsung contactformulier ingevuld.

Hoe gaan jullie hiermee om? Of heb je er eigenlijk bijzonder weinig last van in de praktijk? In de winkel zelf heb ik op ditzelfde type 3D gekeken, en dat zag er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat is dan precies het probleem als je het in de winkel er prima uit vond zien? Hoe ben je er überhaupt achtergekomen dat het geen Full HD 3D is? En merk jij er zelf echt iets van thuis?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Vind dit het zelfde gezeur als over het bleeden, de meeste merken er niets van tot dat ze het ergens lezen en dan gaan bekijken. Er zijn er zeker TV's waar het wel een probleem bij is maar de meeste hebben er 0 last van als ze TV aan het kijken zijn.

Verder staat erop de doos van de D6200 toch niet dat hij 3D full HD aankan. Of heb je nog een oud model gekocht waar dit nog wel op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:07:
Vind dit het zelfde gezeur als over het bleeden, de meeste merken er niets van tot dat ze het ergens lezen en dan gaan bekijken. Er zijn er zeker TV's waar het wel een probleem bij is maar de meeste hebben er 0 last van als ze TV aan het kijken zijn.

Verder staat erop de doos van de D6200 toch niet dat hij 3D full HD aankan. Of heb je nog een oud model gekocht waar dit nog wel op staat?
zal jij maar met een 3D toestel thuiskomen en dan vast stellen dat hij niet alle 3D correct weergeeft ondanks deze verklaring:
Een nieuwe dimensie in tv
Met de Samsung 3D LED TV haalt u een zinderende True 3D-belevenis in huis. Deze Samsung 3D LED TV beschikt over de meest geavanceerde 3D-beeldtechnologie en brengt een schitterende 3D-ervaring naar uw eigen woonkamer. U kunt uw 3D home entertainment-totaalbelevenis verder uitbreiden met extra accessoires, bijvoorbeeld met een 3D Blu-ray-diskspeler, actieve 3D-brillen en 3D-content, zoals films en games.
Hoe kan jij als klant nu weten dat dit 3D toestel minder 3D weergeeft?
meest geavanceerde 3D-beeldtechnologie en brengt een schitterende 3D-ervaring eh ja maar je hebt 3D en full HD 3D? en slaat de full dan op HD of de 3D, daar heb je het raden naar:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/au/system/news/content/2010/05/24/19218/Full_HD_3D_news.jpg
Ben jij soms één van die 1% rijken met aandelen in Samsung? Of een 8214 €/maand verdiener?
Samsung net een bank, veel beloven, veel verdienen en uiteindelijk rommel verkopen.
[message]Autor: Markus Hevesi[/message]
Guessing game: Is the D6000 series full-HD capable in 3D mode? Consumers and testers say no.
It seems paradoxical, however, that Samsung, major proponent of active shutter technology, verbally attacks the polarization faction on account of 3D resolution issues, and let themselves get caught with a similar problem.
"Subtle blurring": Samsung abandons 3D Full HD logo on the D6000 series

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:32:
Wat is dan precies het probleem als je het in de winkel er prima uit vond zien? Hoe ben je er überhaupt achtergekomen dat het geen Full HD 3D is? En merk jij er zelf echt iets van thuis?
Net de 3D-test gedraaid als hij het niet merkt, waarom dan deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvDorp schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:31:
Afgelopen weekend een 32" D6200 voor E480,- bij de MediaMarkt gekocht. Net de 3D-test gedraaid, en helaas kan mijn scherm geen Full HD 3D weergeven :( Dus MM gebeld, kreeg een standaard 'lullig joh, doos open, breng maar naar de winkel en we zien wat we doen' reactie. Samsung contactformulier ingevuld.

Hoe gaan jullie hiermee om? Of heb je er eigenlijk bijzonder weinig last van in de praktijk? In de winkel zelf heb ik op ditzelfde type 3D gekeken, en dat zag er prima uit.
Ha die is goed, verkopen ze jou een doos met een MDF plaat in ipv flatscreen, sorry joch doos open: jou probleem. Radar of kassa kontakteren:
kassa.vara.nl/
trosradar.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Gisteren heb ik mijn 46D8000 (met Samsung-paneel) gecalibreerd met behulp van de DVE HD Basics blu-ray. Nog op het oog, zonder calibratie-apparaat, met behulp van de bijgeleverde kleurenfilters.Toch geeft dit al een veel beter resultaat dan de standaardinstellingen.

Hieronder mijn settings. Instellingen die niet vermeld staan staan op de standaardwaarden ingesteld. Mocht je dus hiermee gaan spelen dan kan het geen kwaad eerst de standaardwaarden te herstellen. En natuurlijk is de ene TV de andere niet, dus wellicht levert het op jouw exemplaar geen bruikbare resultaten op. Ben benieuwd wat jullie van deze instellingen vinden.

Beeldmodus: Standaard
Backlight: 12
Contrast: 92
Helderheid: 50
Scherpte: 5
Kleur: 50
Tint (G/R): G50 / R50

Geavanceerd
Zwart tinten: donkerder
Dynamisch contrast: middel
Schaduwdetail: 0
Gamma: 0

Kleurruimte: aangepast
Rood: 42
Groen: 69
Blauw: 79

Beeldopties
Kleurtint: Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Laatst online: 26-09 14:19

C@SP

Biertje ??

BamSlam_ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:16:
[...]

Helaas:

[...]

Mijn tip is Bol.com: 1999 Euro. Daar gaat 150 Euro korting af met couponcode "UE46D8000" en dan nog 150 Euro cashback eraf maakt 1701,95 Euro inc. verzending.
Dat staat inderdaad op de site maar de verkoper bij Foto Klein Alexandrium geeft de btw korting ook op de 7000 en 8000.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:06:
Gisteren heb ik mijn 46D8000 (met Samsung-paneel) gecalibreerd met behulp van de DVE HD Basics blu-ray. Nog op het oog, zonder calibratie-apparaat, met behulp van de bijgeleverde kleurenfilters.Toch geeft dit al een veel beter resultaat dan de standaardinstellingen.

Hieronder mijn settings. Instellingen die niet vermeld staan staan op de standaardwaarden ingesteld. Mocht je dus hiermee gaan spelen dan kan het geen kwaad eerst de standaardwaarden te herstellen. En natuurlijk is de ene TV de andere niet, dus wellicht levert het op jouw exemplaar geen bruikbare resultaten op. Ben benieuwd wat jullie van deze instellingen vinden.

Geavanceerd

Beeldopties
Bij bovenstaande instellingen zijn de kleuren flets. Dit wordt bij mijn TV opgelost door zowel blauw als groen laag te zetten. Almere speelde ineens in roze shirtjes ipv rode shirts. Groen en blauw staan bij mij op 20, Rood op 50. Verder heb ik alle instelling van jou overgenomen. Geeft goed scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Probeerde net Gran Turismo 5 op de PS3 in 3D op mijn nieuwe 32D6530, maar ik zie zoveel cross-talk dat het niet aan te zien is. Je kan echt niet normaal kijken! Kan het nou komen omdat de batterijen zwak zijn in de bril, dat hij dus niet snel genoeg kan "shutteren"? Het is iig zo'n bril met ingebouwde accu en kan hem nu alleen niet opladen omdat ik de bril heb geleend. Vandaar dat ik het hier ff vraag. Mocht het zo zijn dat het niet aan de bril ligt, hoe kan ik dit verminderen dan?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

BamSlam_ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:06:

Geavanceerd

Beeldopties
Je weet dat je nog ziek veel andere instellingen qua beeld kunt doen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
NeFoRcE schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:05:
[...]
Je weet dat je nog ziek veel andere instellingen qua beeld kunt doen?
Ja, dat weet ik. Ik weet ook dat de tutorial op de gebruikte calibratiebluray niet van die instellingen gebruik maakt. Sterker nog: een aantal van die instellingen zijn compleet overbodig. En ik weet dat ik best tevreden ben met de huidige beeldweergave van mijn D8000. Al realiseer ik me dat het waarschijnlijk nog net wat fijner kan in de details. Soms vraag je je af hoe we het al die jaren zonder die extra zieke instellingen hebben kunnen doen :)

BTW, je weet dat je niet zo'n hele lap tekst hoeft te quoten? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 03-12-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:43:
[...]
Bij bovenstaande instellingen zijn de kleuren flets. Dit wordt bij mijn TV opgelost door zowel blauw als groen laag te zetten. Almere speelde ineens in roze shirtjes ipv rode shirts. Groen en blauw staan bij mij op 20, Rood op 50. Verder heb ik alle instelling van jou overgenomen. Geeft goed scherp beeld.
Zo zie je maar weer, de ene TV is de andere niet :)

Is het jullie ook opgevallen dat als je de digitale ruisonderdrukking hoger zet dan "laag" het vaak lijkt alsof personen en objecten door een soort gel bewegen? Het lijkt af en toe wel een mislukte poging tot morphing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Ik heb zojuist Samsung gemaild met een probleempje. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Als ik hier de berichten lees moet ik nog wel even geduld hebben. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 21:18
Dit antwoord: 'Wij adviseren u om telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij u beter van dienst kunnen zijn........'

[ Voor 3% gewijzigd door Smirnoff op 03-12-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Smirnoff schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:36:
Dit antwoord: 'Wij adviseren u om telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij u beter van dienst kunnen zijn........'
Moehaha! Toen ik problemen had met het invulformulier voor cashback op de site was het eerste wat de helpdeskmedewerkster zei "U moet maar even mailen"! Ik zou Twitteren naar Samsung Belgie, die reageren vlot, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb namelijk de Bose cinemate Gs series II aan de TV hangen en dat klinkt fantastisch maar bij elke zenderwisseling, elke enter in smart- hub en elke wisseling van een muzieknummer vanaf mijn HDD hoor ik een " tik". Ik heb al contact gehad met Bose en het e.e.a geprobeerd maar het kan niet anders dan door deTV komen. Iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben m'n ouders even aan het helpen met het uitzoeken van een nieuwe TV (er staat nu nog een Philips CRT bakbeest :)). Ze vinden de UE40D6540 erg interessant, goede reviews en op dit moment in de aanbieding bij de Expert geloof ik. Nu heeft de Expert de UE40D6540USXXN en als je dat subtype opzoekt in Google komen er via andere sites weer verschillende specificaties uitrollen.

Expert claimt 400Hz CMR
Deze winkel claimt dan weer 200Hz CMR
Net als deze vergelijkingssite

Is er iemand die me wat inzicht kan verschaffen in de verschillende codes? Ik heb al even wat gezocht in de verschillende topics, maar veel ben ik daar niet mee opgeschoten. Ook in dit topic lijkt het voornamelijk over de VSXXN en WSXXN te gaan, geen USXXN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebrunk schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:44:
Situatie: Ik heb lichtjes last van backlight bleeding (wie niet) en bij een kijkhoek van 20graden of meer worden de zwart waarden geleidelijk grijzer. Zie foto van een eerdere post van mij.

Vraag: Kan iemand mij aangeven waarom, wanneer ik de instelling op "Natural" zet ipv "Standaard" of "Film" de clouding/bleeding helemaal verdwijnt? En je dit (lijkt) niet of nauwelijks kan reproduceren met de laatst genoemde settings?

Dit had ik inderdaad een aantal maanden geleden al beschreven. ik heb hem ook op die instelling staan en ben er zeer tevreden over, als je je helderheid iets omlaag haalt krijg je nog betere zwartwaardes.

Wat het precies doet weet ik niet maar ik ben in ieder geval zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Propane schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:29:
Ik ben m'n ouders even aan het helpen met het uitzoeken van een nieuwe TV (er staat nu nog een Philips CRT bakbeest :)). Ze vinden de UE40D6540 erg interessant, goede reviews en op dit moment in de aanbieding bij de Expert geloof ik. Nu heeft de Expert de UE40D6540USXXN en als je dat subtype opzoekt in Google komen er via andere sites weer verschillende specificaties uitrollen.

Expert claimt 400Hz CMR
Deze winkel claimt dan weer 200Hz CMR
Net als deze vergelijkingssite

Is er iemand die me wat inzicht kan verschaffen in de verschillende codes? Ik heb al even wat gezocht in de verschillende topics, maar veel ben ik daar niet mee opgeschoten. Ook in dit topic lijkt het voornamelijk over de VSXXN en WSXXN te gaan, geen USXXN.
De 6500 serie heeft vanaf 40 inch 400 Hz CMR en daaronder is het 200 Hz CMR.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:35:
[...]
De 6500 serie heeft vanaf 40 inch 400 Hz CMR en daaronder is het 200 Hz CMR.
en waarschijnlijk een 50 Hz paneel en een variabele kijkhoek naargelang welk paneel Samsung er toen wou insteken. Waarschijnlijk een kleiner kijkhoek dan je hoopte. Je weet tegenwoordig enkel dat je kleur ziet, de rest stel je dan wel vast als je de doos open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
De keuze PIP is niet benaderbaar. Heeft dit met de kabelaanbieder te maken? Zit bij upc en heb een 46D8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via menu: tandwiel icoon: onderaan PIP als je HDMI kijkt bvb en ook interne kabeltuner gebruikt? naar gelang model kan dit ietwat verschillen, zou niet provider gebonden zijn, wel wat je via wat bekijkt (aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik kan PIP wel vinden, maar staat uit, en kan deze optie niet benaderen. Gebruik een CI+ module.
Heb je er misschien een tweede tuner voor nodig bij deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek even in het help menu van je TV naar PIP. Daar staat wat je er wel en wat je er niet mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Vanmiddag ontdekt dat er veel meer in die "Explore 3D" app zit dan ik dacht. Zitten hele documentaires (a 45min) in over Arabië, Niagara watervallen, mummies, en what not.

PIP is alleen beschikbaar als je de interne tuner gebruikt, en dan naar een andere bron kijkt. Bijv. tijdens het kijken van een bluray of het gamen. Je kunt het ook alleen gebruiken om dan TV weer te geven. Andersom, een game in PIP tijdens het tv kijken, kan weer niet. Vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Laatst online: 13-09 02:03
Zit nu te twijfelen tussen een Panasonic TX-L37E30 of een Samsung UE32D6500: http://tweakers.net/pricewatch/compare/537/280286;280566

Naast het verschil in de grootte van het scherm, viel het me ook op dat er nergens vermeld staat of de Samsung daadwerkelijk DVB-C HD ondersteunt, enkel DVB-C wordt vermeldt. Iemand een idee?

En is het het waard om die 5" in te leveren voor hetzelfde geld? De 3D functie ga ik zoiezo niet gebruiken, maar het design van de Samsung is wel erg sexy en de Smart TV is gegarandeerd beter als het Internet tv van Panasonic (we hebben de e30e beneden staan in 32" formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de 3D functie niet gebruiken? Het ziet er geweldig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Laatst online: 13-09 02:03
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:23:
Waarom de 3D functie niet gebruiken? Het ziet er geweldig uit!
Brillen zijn duur en 3D is vermoeiend/beperkt op een TV? Dat is immers wat ik veelal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee brillen (SSG 3050GB) op E- bay gekocht voor €41,- en heb het nog niet als vermoeiend ervaren. Maar ja, we zijn niet allemaal hetzelfde. Suc6 met het maken van je keuze. Ik ken de Panasonic niet maar ben zeer tevreden met de Samsung (UE40D6570). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Indien je ze aanprijs doe dit dan wel met de beste prijs op ebay http://www.ebay.nl/itm/Sa...sions&hash=item231713764e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Iemand nog tips voor mij ivm crosstalk op een 32D6530? Ik heb er consistent last van en kan zo gewoon geen film/game kijken/spelen. Gewoon echt dubbelzicht wanneer er 3D objecten op het scherm zijn. Kan het zijn dat het met een andere 3D bril beter is? Bijvoorbeeld die ene waar een batterij in gaat? Ik test het nu met de zwarte die een ingebouwde accu heeft.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reason
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-06 21:13
Zijn er hier mensen die ook last hebben van rare "donkere" lijnen bij hun UE55D7000?
Bij normaal TV gebruik is het er niet, maar bij alle externe aansluitingen zijn, bij sommige kleuren (vooral gradaties van oranje en cyaan), de vlakken niet meer egaal maar zitten er strepen in.
Het firefox icoon van de PC die eraan hangt is bijvoorbeeld niet meer om aan te zien.

http://imageshack.us/photo/my-images/248/tvmode.jpg
Dit zie je als hij in TV/EXT mode staat.
Zie hier het icoon van het beeld menu. Hier valt niks bijzonders op en zijn de kleuren prima egaal.

http://imageshack.us/photo/my-images/845/externalmode.jpg/
Dit zie je als hij in HDMI/PC/Component mode staat.
Zie hier het icoon van het beeld menu. Vergelijk het maar met de bovenstaande.
In de bloem zijn duidelijk strepen waar te nemen.

Ik kan helaas geen optie vinden om dit effect tegen te gaan... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook interesse in een nieuwe TV en met name de Samsung D8000. Nu zit ik met een paar vragen over mijn moment van aanschaf:
- Weet iemand wanneer de nieuwe Samsung 2012 modellen worden aangekondigd?
- Zijn in de 2012 grote innovaties te vewachten?
- Is bij Samsung een aanzienlijke pricedrop van de 2011 modellen te verwachten zodra de 2012 modellen zijn aangekondigd?

Beetje "glazen bol", I know, maar alle inzichten zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk probeert Samsung in 2012 nog meer minderwaardige panelen te slijten dan nu.
Kleinere kijkhoek: zwart wordt grijs voor iemand die niet pal voor zijn scherm zit.
Samsung 3D volgens hun interpretatie moet je maar raden of je volle 3D krijgt of een afkooksel ervan.
Minder achtergrond leds: grotere banen en minder functionele microdimming = beeldartefacten
50 Hz panelen met foefjes opgekrikt tot waanzinnge Clear Motion Rates HZ, ipv van goede panelen van 100Hz of 200Hz.
donwload 1 MB brochure CMR Samsung <- klik
Dit kan je als klant niet meer nagaan: Samsung verkoopt je een kat in een zak.
Testers krijgen 1ste kwaliteit panelen. De markt wordt verzadigd met troep. Koop ze zeker niet meer bij MM, kan je alleen nog ruilen als de doos niet open was?

Vermoedelijk gebeurt dit bij andere producenten ook zo. In naam van economische groei en vette premies voor CEO en dividenten voor aandeelhouders hebben politici oplichterij gelegaliseerd en klanten bescherming uitgehold. Industrie en kapitaal kan en mag alles. Rechtse 1% rijken pleegden een staatsgreep en wij stonden erbij en keken er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:39:
Vermoedelijk gebeurt dit bij andere producenten ook zo. In naam van economische groei en vette premies voor CEO en dividenten voor aandeelhouders hebben politici oplichterij gelegaliseerd en klanten bescherming uitgehold. Industrie en kapitaal kan en mag alles. Rechtse 1% rijken pleegden een staatsgreep en wij stonden erbij en keken er naar.
Ga je nu ook B zeggen en de "Europese lente" ontketenen? Op naar het Plein? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

2 korte vragen over de D7000 series:
1. Bestaan er twee versies hiervan, een 'oud' model en een 'nieuw' model? Dit omdat Internetshops soms erge prijsverschillen hanteren en soms melding maken van een 'oud' model.

2. Met een Humax9200 heb je geen HDMI maar alleen SCART, nu hangt bij ons een LCD tv eraan. Uiteraard kan je dan geen HD content kijken, maar....een verkoper zei dat je met de D7000 (of D8000) echt dan niet meer via scart moest kijken, een CI module maar moest aanschaffen en de Humax als HDDrecorder moest gebruiken. Dat lijkt me redelijk overtrokken want met scart en een uitstekend signaal (sterkte en kwaliteit) is scart toch goed te doen voor SD content (los van het feit dat als je die constructie zou toepassen je alsnog SD content van de Humax zou kijken)?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Jan Gruuthuse
Ik proef enige onvrede over jouw D-serie? Welke mag dat zijn?
Ik ben namelijk nog steeds in mijn nopjes met mijn 46D7000, en alle andere Samsung 'troep' hier in huis.

@Tailguy
1. Nee, niet dat bij mij bekend is. Wel zijn er shops die geimporteerde modellen verkopen en daardoor goedkoper zijn. Sowieso kunnen 2 D7000's een ander paneel hebben, maar dat staat los van nieuwe en oude types.

2. Het lijkt mij zonde om via SCART op een dergelijk toestel te kijken, zeker als je een groter formaat (>42) neemt. Pak dan een toestel voor de helft van de prijs, want tv kijken is toch wat je 95% van de tijd met zo een ding doet. Analoge TV ziet er sowieso al belabberd uit via CI+, over scart zal het er niet beter op worden. Tenzij je Humax een fantastische upscaler heeft.

[ Voor 62% gewijzigd door frickY op 04-12-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewone gebruiker/mens draait voor alles op ook met dit gefoefel.
offtopic:
ethisch stemmen: consument vriendelijke partij en niet groot kaptiaal/bedrijfs georiënteerd poenpakkers zoals de nu verkozen/gelobbyde politici ..., vul de namen maar zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@frickY : het is wel digitaal signaal via Ziggo, geen analoog. Maakt dat nog uit dan?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:47:
@Jan Gruuthuse
Ik proef enige onvrede over jouw D-serie? Welke mag dat zijn?
Ik ben namelijk nog steeds in mijn nopjes met mijn 46D7000, en alle andere Samsung 'troep' hier in huis.
Als je het geluk hebt een exemplaar met een goed paneel, en niet één van mindere, op de kop kunt tikken dan is er inderdaad geen probleem. Nu is dit wel een dure loterij geworden, je mag een doos kopen, ze vertellen alleen niet meer wat je koopt aan welke kwaliteit. Schandalig dat ze daar wettelijk mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:11:
[...]
Als je het geluk hebt een exemplaar met een goed paneel, en niet één van mindere, op de kop kunt tikken dan is er inderdaad geen probleem. Nu is dit wel een dure loterij geworden, je mag een doos kopen, ze vertellen alleen niet meer wat je koopt aan welke kwaliteit. Schandalig dat ze daar wettelijk mee weg komen.
Sorry joch, met in dit topic blijven trollen kom je er niet. Beter doe je het volgende:
En daar voeg ik nog aan toe politiek Den Haag kontakteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:11:
Als je het geluk hebt een exemplaar met een goed paneel, en niet één van mindere, op de kop kunt tikken dan is er inderdaad geen probleem.
Nogmaals, welk model heb jij staan en wat is er zo verschrikkelijk aan?
Of je nou een Samsung of een Oebidoebie paneel hebt, beide zijn door dezelfde kwaliteitscontrole gekomen.

Ik heb wel wat met de instellingen moeten spelen want rechtstreeks uit de doos was het huilen (bluray speelde niet soepel, alle beeldverbeteraars uit en loopt als een zonnetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist min sinterklaas cadeau, 40d6530, gemonteerd, maar krijd voet en paneel niet parallel. Zit 5 mm verschil en en het valt meteen op dat de voet tov van de TV niet helemaal waterpas staan. iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achterkant los maken en de bovenkant van de voet plat op de achterkant van het scherm leggen, dan schuiven, zodat de lipjes in de sleufjes vallen. Als het goed is is het probleem dan opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reason
Reason schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:00:
Zijn er hier mensen die ook last hebben van rare "donkere" lijnen bij hun UE55D7000?
Bij normaal TV gebruik is het er niet, maar bij alle externe aansluitingen zijn, bij sommige kleuren (vooral gradaties van oranje en cyaan), de vlakken niet meer egaal maar zitten er strepen in.
Het firefox icoon van de PC die eraan hangt is bijvoorbeeld niet meer om aan te zien.

http://imageshack.us/photo/my-images/248/tvmode.jpg
Dit zie je als hij in TV/EXT mode staat.
Zie hier het icoon van het beeld menu. Hier valt niks bijzonders op en zijn de kleuren prima egaal.

http://imageshack.us/photo/my-images/845/externalmode.jpg/
Dit zie je als hij in HDMI/PC/Component mode staat.
Zie hier het icoon van het beeld menu. Vergelijk het maar met de bovenstaande.
In de bloem zijn duidelijk strepen waar te nemen.

Ik kan helaas geen optie vinden om dit effect tegen te gaan... :'(
Even voor een duidelijker beeld heb ik foto's gemaakt van 2 tv's de 55d7000 en een 46b8000.
(En wat geblurred om de individuele pixels niet enorm op te laten vallen, maar dit is dus wel wat je ziet)

Icoontjes op de B8000
http://imageshack.us/phot...hancediconsue46b8000.jpg/

Icoontjes op de D7000
http://imageshack.us/phot...hancediconsue55d7000.jpg/

Even uit mijn vorige verhaal. Het lijkt dus niet aan het scherm te liggen, want het kan wel zonder die lijnen alleen niet bij externe ingangen. (Versie 1016 en 1017 getest)

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Reason op 04-12-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17

13art

Moderator Mobile
Ik zou zeggen stuur een mailtje naar Samsung. Al ben ik bang dat het weer een standaard antwoord wordt.
Maar ja wie niet waagt wie niet wint.

Moet wel zeggen dat ik de lijntjes zoals op de afbeelding op mijn 7000 niet herken.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 04-12-2011 15:14 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reason
Heb ik al gedaan, maar vroeg me af in hoeverre dit een bekend probleem is. Ik kon er echter op internet ook al niks over vinden en mij viel het meteen op toen ik de PC aanzette.
Ik heb me suf gezocht naar instellingen om er vanaf te komen, maar helaas.

Het vreemde is echter wel dat het dus weg is als je gewoon tv kijkt en alleen aanwezig is als je HDMI etc. gebruikt. Het is dus "geen" scherm defect, maar of iets in de software of een chipje die het beeld doorstuurt (Wat, gezien hoeveel er over bekend is, wel eens het probleem zou kunnen zijn).

Al met al mooi crap! Verder prima beeld alhoewel die B8000 wel een egalere backlight heeft.

Overigens is de TV pas 2 dagen oud. Als dit niet softwarematig op te lossen is gaat hij gewoon terug!
Dus indien standaard antwoord Samsung, meteen retour...

[ Voor 12% gewijzigd door Reason op 04-12-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reason
Nog even wat bruikbaardere plaatjes van de bloem in het beeld menu

HDMI etc.
http://imageshack.us/phot...ancedmenuexternalmod.jpg/

TV/EXT
http://imageshack.us/phot...1/enhancedmenutvmode.jpg/

Opmerking: Zelfde TV dus en zelfs aanwezig in de menu's van de TV zelf (Geen input probleem dus).

Edit: Ben er inmiddels achter dat het verdwijnt als je alle kleur weg haalt en het hele beeld zwart wit is.

[ Voor 34% gewijzigd door Reason op 04-12-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb gelijk, dat scheelt nogal. Volgende keer zal ik beter opletten...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:27:
[...]Sorry joch, met in dit topic blijven trollen kom je er niet. Beter doe je het volgende:
Als er één trolt / solt met zijn klanten zal het wel Samsung zijn tegenwoordig. Rootkit op hun tablet, niet meer vermelden welke panels gebruikt worden, 3D TV's leveren die geen full-resolution 3D HD aankunnen en dit zomaar vergeten te vermelden? En als dit niet in jou plaatje past, is dit nog geen reden om zo hooghartig uit de hoek te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream op dit moment mijn videos' gewoon via dlna, dus zonder media player.
Dat werkt tot nu toe allemaal perfect.
Nu heb ik echter een vob bestand en wil ik terug- of vooruit spoelen, maar dat werkt niet.
Bij een avi werkt dat wel, op de manier dat al eerder op dit forum is aangegeven:

"Voor/achter uit spoelen doe je niet met [<<] of [>>], probeeer eens met AB muiscursor (links/rechts), waarmee je in de menu's navigeert."

Wordt dit inderdaad niet ondersteunt of moet dat op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet testen op het ogenblik. Dit werkt ook met .ts & .mkv, dacht dat dit met vob ook werkt? Kan ook afhangen van hoe die vob is opgebouwd (keyframes en zo). Als je die vob op een USB stick plaatst lukt het dan? Hoeveel groene driehoekjes toont de mediaspeler bovenaan links op het scherm? Meerdere keren kort na elkaar rechts drukken of blijven rechts drukken? Maakt dit verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chanelboris
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05-2024
heb op 26 november 2011 de SAMSUNG UE40D8000 gekocht voor 1400 euro ,prachtig toestel , perfect beeld, kan er iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de SAMSUNG UE40D8000YSXXN en de SAMSUNG UE40D8000YSXZF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:44:
Als er één trolt / solt met zijn klanten zal het wel Samsung zijn tegenwoordig.

Rootkit op hun tablet
En weer een wilde bewering. Bron?
niet meer vermelden welke panels gebruikt worden,
Staat keurig in het servicemenu.
3D TV's leveren die geen full-resolution 3D HD aankunnen en dit zomaar vergeten te vermelden?
Eindelijk een bewering die enig hout snijdt. Al zijn er zat mensen (ook in dit topic) die melden dat ze het probleem niet hebben.
En als dit niet in jou plaatje past, is dit nog geen reden om zo hooghartig uit de hoek te komen.
Waar het mij om gaat is dat jij nu al een aantal keren je punt duidelijk hebt gemaakt. Sterker nog: het zit blijkbaar nogal diep, want je haalt er allerlei andere dingen bij. Ondertussen verziek je de sfeer hier. Vandaar mijn herhaling van je eigen advies om naar consumentenprogramma's te schrijven. Misschien dat die iets voor je kunnen doen. Hier blijven zieken gaat je geen nanometer verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Heb net de Plex app geïnstalleerd op mijn d6530 en werkt wel lekker. Enige probleem is dat de kleur zwart flets is vergeleken met de interne player (zelfde film getest). Hebben meer mensen hier last van?
Overigens nog ff mijn 3D probleem; iemand een tip ivm cross-talk? Net Killzone 3 geprobeerd in 3D en op zich oke, maar je merkt dat de kwaliteit qua resolutie zwaar op achteruit gaat....

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kunnen deze serie TV's wel streamen via PMS of TVersity? Ik krijg bij de meest simpele MP3 nog steeds de melding "niet ondersteund" net als bij mijn oude LE40A756. Goed, gebruik meestal de PS3/360 of HTPC om te streamen, maar ik wil graag dingen werkend hebben :+

Heb nu 4 brillen trouwens; kreeg er inderdaad twee bij de TV, en had er al 2 (oplaadbare) binnen die ik besteld had. Ach goed, leuk voor de visite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tollo71 schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:00:
Ik heb ook interesse in een nieuwe TV en met name de Samsung D8000. Nu zit ik met een paar vragen over mijn moment van aanschaf:
- Weet iemand wanneer de nieuwe Samsung 2012 modellen worden aangekondigd?
- Zijn in de 2012 grote innovaties te vewachten?
- Is bij Samsung een aanzienlijke pricedrop van de 2011 modellen te verwachten zodra de 2012 modellen zijn aangekondigd?

Beetje "glazen bol", I know, maar alle inzichten zijn welkom :)
1. Op de CES 10-13 Januari 2012.
2. Weet ik niet, moet je even afwachten.
3. Uiteraard dit is altijd zo, oude modellen worden altijd goedkoper maar de nieuwe modellen komen vaak pas rond maart / april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:52:
[...]

1. Op de CES 10-13 Januari 2012.
2. Weet ik niet, moet je even afwachten.
3. Uiteraard dit is altijd zo, oude modellen worden altijd goedkoper maar de nieuwe modellen komen vaak pas rond maart / april.
Ah, thanks!

Sinds mijn vrouw de D7/8000 serie heeft gezien zijn alle andere TV's: "lelijk, met van de grote randen". Hopelijk is het (design)kwartje ook gevallen bij de andere producenten en wordt de keuze wat meer uitgebreid. Een ruime maand wachten o de CES is geen probleem.

/offtoppic
Er is helaas totaal geen markt voor mijn ideale TV:

- geen speakers
- geen tuner
- geen CI+ / DVB-x
- geen internetflauwekul
- geen mediaspelerfuncties

Wat mij betreft zijn al deze functies overbodig en/of snel achterhaald en kosten ze me onnodig geld. Ik zoek eigenlijk een hele grote monitor, met een hele dunne rand. Jammer dat bij ons in huis een beamer geen oplossing is...
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:27:
En weer een wilde bewering. Bron?
Samsung And HTC Hit By Wiretapping Lawsuit Over Tracking Software
Phone ‘rootkit’ maker Carrier IQ may have violated U.S. federal wiretap law in millions of cases
Staat keurig in het servicemenu.
Die normaal niet toegankelijk is voor de eindgebruiker, dan heb je hem al gekocht en zit je er mee.
Waar het mij om gaat is dat jij nu al een aantal keren je punt duidelijk hebt gemaakt. Sterker nog: het zit blijkbaar nogal diep, want je haalt er allerlei andere dingen bij. Ondertussen verziek je de sfeer hier. Vandaar mijn herhaling van je eigen advies om naar consumentenprogramma's te schrijven. Misschien dat die iets voor je kunnen doen. Hier blijven zieken gaat je geen nanometer verder helpen.
Oh ja, t' is dan wel Samsung en andere producenten die de boel verzieken met gevens te verbergen. Maar ja als het alleen maar de Samsung goed nieuws show is in deze draad? Jij jouw mening, ik de mijne. Toekomstige Samsung klanten zullen de negatieve kant ook wel weten te waarderen. 1000 € is tegenwoordig een leuk bedrag, daar denk je al 2 keer over na voor je dit uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Amiet01 schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:53:
Heb net de Plex app geïnstalleerd op mijn d6530 en werkt wel lekker. Enige probleem is dat de kleur zwart flets is vergeleken met de interne player (zelfde film getest). Hebben meer mensen hier last van?
Overigens nog ff mijn 3D probleem; iemand een tip ivm cross-talk? Net Killzone 3 geprobeerd in 3D en op zich oke, maar je merkt dat de kwaliteit qua resolutie zwaar op achteruit gaat....
Zou het kunnen zijn dat je een andere beeldmodus hebt ingesteld?
Heb het net even getest en zie geen verschil tussen de interne speler op via Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ah juist. Carrier IQ. Jij doet het voorkomen alsof dat alleen op de Galaxy Tab van Samsung geinstalleerd is. Het is echter een stukje software dat ook op andere Android devices kan draaien en zelfs iOS bevat er sporen van. Overigens ontkennen de Nederlandse providers zaken te doen met CarrierIQ. Mijn Samsung SGS2 bevat het zeer waarschijnlijk niet, volgens de scansoftware.
Die normaal niet toegankelijk is voor de eindgebruiker, dan heb je hem al gekocht en zit je er mee.
't is eigenlijk heel simpel: je koopt een TV. Bevalt het beeld je: prima. Bevalt het beeld je niet: terug er mee en omruilen voor een ander type danwel merk. Het beste test je het toestel uitgebreid in een winkel met service.
Oh ja, t' is dan wel Samsung en andere producenten die de boel verzieken met gevens te verbergen. Maar ja als het alleen maar de Samsung goed nieuws show is in deze draad? Jij jouw mening, ik de mijne. Toekomstige Samsung klanten zullen de negatieve kant ook wel weten te waarderen. 1000 € is tegenwoordig een leuk bedrag, daar denk je al 2 keer over na voor je dit uitgeeft.
Ik zeg niet dat dit de Samsung goed nieuwsshow is. Er zijn zat issues aan de orde gekomen hier (audiosporen, mogelijk niet full hd 3d kunnen weergeven e.d.). Mijn punt is echter dat jij maar door blijft dreinen in de trant van Samsung is evil, de burger wordt uitgebuit e.d. Dat punt heb je nu gemaakt. Je kunt wel in herhalingen blijven vallen maar daar los je het niet mee op. Over tot de orde van de dagdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:22
Hebben jullie je "afstandbediening" (D6500) al van de "cashback" actie van September? Contact met twitter @samsumg_nl leverde als resultaat op dat het binnen enkele weken geleverd zou worden maar ik had 5 weken geleden al een email gehad dat het nog enkele weken zou duren. Enkele weken is bij Samsumg volgens mij een beetje een ongedefinieerd begrip. Zit inmiddels al bijna 3 maanden te wachten en volgens de laatste berichten duurt het weer enkele weken ;)

Gelukkig heb ik een iPad/iPhone en dat is waarschijnlijk zelfs een betere optie dan die afstandsbediening. De bijgeveleverde 1.0 afstandsbediening is wel een erg "el cheapo" trouwens.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

MY00 schreef op maandag 05 december 2011 @ 08:08:
[...]

Zou het kunnen zijn dat je een andere beeldmodus hebt ingesteld?
Heb het net even getest en zie geen verschil tussen de interne speler op via Plex.
Nee beeldmodus is hetzelfde, film. Alle andere settings zijn ook gelijk. Je ziet het echt duidelijk aan de zwarte balken in de film...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

thebrunk schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:44:

Ligt dat niet aan de instelling van HDMI-zwartniveau? Bij Natural staat die standaard aan, maar bij Film volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
Fk1 schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:29:
[...]

Ligt dat niet aan de instelling van HDMI-zwartniveau? Bij Natural staat die standaard aan, maar bij Film volgens mij niet.
Mmm. Dat klinkt plausibel. De PS3 en MacMini zijn beiden aangesloten middels HDMI. Zwartwaarden zijn hier uitstekend inderdaad, ook zonder natural setting. Mijn PVR (Humax) is aangesloten middels SCART. Hier zal wellicht het verschil vandaan komen. Ik zal er nog eens naar kijken vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
-En4Cer- schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:21:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik mis een popcornhour :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
thebrunk schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:46:
[...]
Mmm. Dat klinkt plausibel. De PS3 en MacMini zijn beiden aangesloten middels HDMI. Zwartwaarden zijn hier uitstekend inderdaad, ook zonder natural setting. Mijn PVR (Humax) is aangesloten middels SCART. Hier zal wellicht het verschil vandaan komen. Ik zal er nog eens naar kijken vanavond...
Er staat me bij dat je in de instellingen van de PS3 ook het zwartniveau kan regelen. Misschien dat dat nog wat uitmaakt?
Pagina: 1 ... 69 ... 99 Laatste