Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ging iets fout. kan m'n bericht niet meer verwijderen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
GerCor schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:35:
Het zal wel aan mij liggen maar bij Ziggo zijn, voor zover ik weet, Ned`1 en nog wat regionale zenders ongecodeerd. Wat valt er dan te testen?

Ik ben a-technisch maar door logisch nadenken kom ik er meestal wel uit.
Dan kan jij mooi testen of je ned1 ook zonder CI+ module kan ontvangen. :P
Of heb je geen Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 19:59
pacificocean schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:02:
[...]

Dan kan jij mooi testen of je ned1 ook zonder CI+ module kan ontvangen. :P
Of heb je geen Ziggo?
Volgens mij weet iedereen dat je bij Ziggo je NED1 plus nog wat regionale zenders ongecodeerd kunt bekijken. Daar is geen CI+ module en smarcard voor nodig. Een paar landinstellingen juist invoeren, de zender ID en de frequentie invoeren en je hebt NED1 HD plus de regionale zender(s).

Wil je de rest ook kunnen zien, dan moet je de CI+ module bij/door Ziggo laten autoriseren en een geactiveerde smartcard in de module steken.

En nou vraag jij of je met of zonder een CI+ module ongecodeerde zenders kunt ontvangen?

Bij Ziggo wel maar dat zegt niks over het systeem wat ze bij die 280 woningen hebben. Hoe wil je dat dan testen en met welke CI+ module? De module van Ziggo, UPC .....? Wie is daar de provider en hoe kies je die in de setup?

Wat mijn logica betreft en na de uiteindelijke informatie zou zender ID 500 en frequentie 306000 voldoende moeten zijn. Waar de 6900 voor staat, geen idee (nog).

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 27-11-2011 21:57 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
GerCor schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:39:
[...]

Volgens mij weet iedereen dat je bij Ziggo je NED1 plus nog wat regionale zenders ongecodeerd kunt bekijken. Daar is geen CI+ module en smarcard voor nodig. Een paar landinstellingen juist invoeren, de zender ID en de frequentie invoeren en je hebt NED1 HD plus de regionale zender(s).

Wil je de rest ook kunnen zien, dan moet je de CI+ module bij/door Ziggo laten autoriseren en een geactiveerde smartcard in de module steken.

En nou vraag jij of je met of zonder een CI+ module ongecodeerde zenders kunt ontvangen?

Bij Ziggo wel maar dat zegt niks over het systeem wat ze bij die 280 woningen hebben. Hoe wil je dat dan testen en met welke CI+ module? De module van Ziggo, UPC .....? Wie is daar de provider en hoe kies je die in de setup?

Wat mijn logica betreft en na de uiteindelijke informatie zou zender ID 500 en frequentie 306000 voldoende moeten zijn. Waar de 6900 voor staat, geen idee (nog).
Iedereen is vrij veel. Ik weet het niet net zoals vele anderen waarschijnlijk die geen Ziggo hebben. De test is bedoeld om uit te sluiten dat een Samsung TV wel degelijk een ongecodeerd dvb-c signaal kan ontvangen zonder CI+ module. Dat heeft inderdaad niks met Ziggo te maken, maar kan problemen met een Samsung TV zonder CI+ module uitsluiten. Je zou markg60 er dus meehelpen als je dit kan testen.

De provider daar is helder dat is De Coöperatieve Antenne Inrichting “De Burgerenk” u.a. (CAI). Voor jouw informatie er bestaan in Nederland meer providers dan Ziggo en UPC. Dit topic laat weer zien hoe deze grote jongens de consument een poot uitdraaien. blijkbaar kan er kostendekkend HD TV en radio geleverd worden voor 70 euro per jaar. En dan heb ik het nog niet eens over de schaalvoordelen van die grote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-07 13:23
Vanavond 2 opnames automatisch via prog.gids ingesteld: VRT en BBC 2, ziggo.
37D6750 + WD 1TB HDD USB3.
Beide programma's van 1h zijn gestopt na ca. 45 minuten opnemen. Waarom ???

[ Voor 3% gewijzigd door Cloudberry op 27-11-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:23:
[...]

Iedereen is vrij veel. Ik weet het niet net zoals vele anderen waarschijnlijk die geen Ziggo hebben. De test is bedoeld om uit te sluiten dat een Samsung TV wel degelijk een ongecodeerd dvb-c signaal kan ontvangen zonder CI+ module. Dat heeft inderdaad niks met Ziggo te maken, maar kan problemen met een Samsung TV zonder CI+ module uitsluiten. Je zou markg60 er dus meehelpen als je dit kan testen.

De provider daar is helder dat is De Coöperatieve Antenne Inrichting “De Burgerenk” u.a. (CAI). Voor jouw informatie er bestaan in Nederland meer providers dan Ziggo en UPC. Dit topic laat weer zien hoe deze grote jongens de consument een poot uitdraaien. blijkbaar kan er kostendekkend HD TV en radio geleverd worden voor 70 euro per jaar. En dan heb ik het nog niet eens over de schaalvoordelen van die grote jongens.
En waarom draaien ze de consument dan gelijk een poot uit? een bedrijf als Ziggo is 10x groter dan die kleine instelling dit houd dus in dat er veel meer kosten gemaakt worden, groter netwerk etc. daarnaast weetje niet eens of de beeldkwaliteit even goed is, of ze internet doorgeven en of de internet snelheden wel behaald worden, of er veel storing op de TV is etc. het is gewoon niet te vergelijken, snap niet waarom iedereen alles altijd voor 2 10tjes wilt hebben en het anders gelijk een poot uitdraaien is maargoed.

Ieder bedrijf wilt toch gewoon z'n winst behalen? is helemaal niks mis mee maar de consument deze dag gunt een bedrijf zijn winst niet meer. als een tv als bijv de D8000 word geproduceert voor 300 euro en hij word verkocht voor 2100 euro, is dat dan ook gelijk een poot uitdraaien? nee, vooraf hebben ze er een hele tijd aan gewerkt, heeft dus veel tijd ingezeten, export kosten etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik zie het argument Internet even niet m.b.t. Ziggo. Daarnaast, je hoeft maar een centimeter buiten de gemeente te wonen en jouw -nog aan te leggen- aansluiting kost je gelijk duizenden euro's. Vandaar die schotelantennes bij boerderijen e.d.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:02:
Ik zie het argument Internet even niet m.b.t. Ziggo. Daarnaast, je hoeft maar een centimeter buiten de gemeente te wonen en jouw -nog aan te leggen- aansluiting kost je gelijk duizenden euro's. Vandaar die schotelantennes bij boerderijen e.d.
Met internet doelde ik meer op het 3 in 1 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Krijg binnenkort de 32D6530 binnen en wat ik me afvraag is of je mkv bestanden kunt afspelen waarvan de geluidsstream DTS is. Kan dat nl nergens terugvinden in de specs op de site van Samsung.

Edit:
Dan bedoel ik eigenlijk meer of je de DTS track gedecodeerd en afgespeeld krijgt over de speakers van de tv of een aangesloten hoofdtelefoon.

[ Voor 28% gewijzigd door Amiet01 op 27-11-2011 23:48 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:40:
Krijg binnenkort de 32D6530 binnen en wat ik me afvraag is of je mkv bestanden kunt afspelen waarvan de geluidsstream DTS is. Kan dat nl nergens terugvinden in de specs op de site van Samsung.

Edit:
Dan bedoel ik eigenlijk meer of je de DTS track gedecodeerd en afgespeeld krijgt over de speakers van de tv of een aangesloten hoofdtelefoon.
Ja, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Thnx voor de snelle reactie!

Ik zie trouwens veel posts over Serviio. Waarom zou ik dat gebruiken ipv de standaard DLNA server van Synology?

[ Voor 24% gewijzigd door Amiet01 op 28-11-2011 00:12 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iedereen is vrij veel. Ik weet het niet net zoals vele anderen waarschijnlijk die geen Ziggo hebben. De test is bedoeld om uit te sluiten dat een Samsung TV wel degelijk een ongecodeerd dvb-c signaal kan ontvangen zonder CI+ module. Dat heeft inderdaad niks met Ziggo te maken, maar kan problemen met een Samsung TV
zonder CI+ module uitsluiten. Je zou markg60 er dus meehelpen als je dit kan testen.
Nou, dat hoef ik niet eens te testen. Toen mijn D8000 net geleverd was heb ik bij het inregelen Nederland 1 HD via Ziggo ongecodeerd bekeken. Zonder cam en smartcard, want de cam moest ik nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooG1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-02 08:12
Heren, nog even een vraag mbt opstarten op de verkeerde SOURCE...

Ik heb m'n HUMAX HD ontvanger op de HDMI DVI gekoppelt, maar als ik m'n TV (6510 46") aanzet staat hij op een andere source waardoor ik eerst naar HDMI DVI moet gaan wil ik beeld hebben. Ik neem aan dat ik dit aanpassen zodat hij direct opstart op de HUMAX HDMI....ik kan het nergens vinden en blijkbaar onthoud m'n tv de laatst gekozen zender niet...Wat nu?!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaterdag tv en vervolgens SMART TV aangezet. Kreeg direct de melding dat er een update beschikbaar was wat direct (automatisch) geinstalleerd werd.

Via de webbrowser kijk ik meestal series via flashplayer wat hiervoor altijd in formaat "volledig scherm " goed werkte, maar sinds de update wanneer ik volledig scherm aanklik wordt mijn browser onverwachts afgesloten (krijg ook de melding dat deze onverwachts afgesloten wordt) en moet ik opnieuw beginnen.

Hebben jullie dit ook? Via app youtube werkt het overigens wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:52
We hebben eindelijk de knoop door gehakt: Er komt een nieuwe TV! We waren er al tegen aan aan het hikken, maar nu is het dan echt tijd. Helaas wel te laat voor al die mooie bol.com acties...

Nu heb ik enkele vraagjes over ons voorkeursmodel, de UE46D7000. Ik heb reviews gelezen en uiteraard dit topic ook, maar zoals velen lees ik vast overal overheen ;)

1. Import. Deze TV vind ik hier in Nederland (met nette levertijden) niet lager dan 1600 Euro. Net over de grens in Duitsland kost dezelfde UE46D7000 maar 1400 Euro. Heeft iemand dit al gedaan, en weten we of ik problemen ga krijgen met een 'Duits model', bijv. i.c.m. een Ziggo module? Of kan ik eenvoudigweg de landcode aanpassen zoals beschreven in het begin van dit topic en ben ik 'good to go' ?

2. Geluid. Momenteel gebruik ik een Windows MediaCenter onder een Philips LCD die eigenlijk niets anders doet dan als monitor fungeren. Het geluid gaat dus vanuit het MediaCenter naar mijn receiver, en niet naar de TV. Het liefst wil ik met de UE46D7000 het geluid ook niet door de TV laten afspelen, maar (optisch?) naar de receiver laten sturen. Kan ik de speakers van de UE46D7000 'permanent' uitzetten/dempen of moet ik dit iedere keer bij het aanzetten opnieuw doen?

3. Geluid (2). Het volumeverschil is, in ieder geval bij Windows MediaCenter, groot tussen SD en HD zenders. Bij SD stuurt Windows namelijk een MP3-signaaltje uit, bij HD stuurt Windows de directe AC3 stream uit naar de receiver. Die stream is vaak veel zachter. Ik wil de afstandsbediening van de receiver eigenlijk niet gebruiken. Kan de UE46D7000 het geluid naar de receiver sturen (dus bij Film1 bijv. ook echt de 5.1 AC3 stream) en kan ik dan toch het geluid blijven aanpassen met de afstandsbediening van de TV? Anders zou ik een andere afstandsbediening moeten kopen en programmeren zodat met volume de receiver aangesproken wordt...

Thanks voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Antwoord op je 1st vraag:

Stuur eens een mail naar foka@foka.nl waarschijnlijk hebben hun een beter aanbod dan de duitse aanbieders. Je krijgt dan ook nog eens de 150 euro terug van Samsung NL welke je in DE niet krijgt.

Over de audio vragen kan ik je geen 100% antwoord geven dus laat ik dit aan anderen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooG1 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:19:
Heren, nog even een vraag mbt opstarten op de verkeerde SOURCE...

Ik heb m'n HUMAX HD ontvanger op de HDMI DVI gekoppelt, maar als ik m'n TV (6510 46") aanzet staat hij op een andere source waardoor ik eerst naar HDMI DVI moet gaan wil ik beeld hebben. Ik neem aan dat ik dit aanpassen zodat hij direct opstart op de HUMAX HDMI....ik kan het nergens vinden en blijkbaar onthoud m'n tv de laatst gekozen zender niet...Wat nu?!? :(
Had ook veel problemen met dit soort dingen met mijn Sony Surroundset, uiteindelijk de Surroundset vervangen voor een Samsung en geen problemen meer nu werkt alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:29:
We hebben eindelijk de knoop door gehakt: Er komt een nieuwe TV! We waren er al tegen aan aan het hikken, maar nu is het dan echt tijd. Helaas wel te laat voor al die mooie bol.com acties...

Nu heb ik enkele vraagjes over ons voorkeursmodel, de UE46D7000. Ik heb reviews gelezen en uiteraard dit topic ook, maar zoals velen lees ik vast overal overheen ;)

1. Import. Deze TV vind ik hier in Nederland (met nette levertijden) niet lager dan 1600 Euro. Net over de grens in Duitsland kost dezelfde UE46D7000 maar 1400 Euro. Heeft iemand dit al gedaan, en weten we of ik problemen ga krijgen met een 'Duits model', bijv. i.c.m. een Ziggo module? Of kan ik eenvoudigweg de landcode aanpassen zoals beschreven in het begin van dit topic en ben ik 'good to go' ?

2. Geluid. Momenteel gebruik ik een Windows MediaCenter onder een Philips LCD die eigenlijk niets anders doet dan als monitor fungeren. Het geluid gaat dus vanuit het MediaCenter naar mijn receiver, en niet naar de TV. Het liefst wil ik met de UE46D7000 het geluid ook niet door de TV laten afspelen, maar (optisch?) naar de receiver laten sturen. Kan ik de speakers van de UE46D7000 'permanent' uitzetten/dempen of moet ik dit iedere keer bij het aanzetten opnieuw doen?

3. Geluid (2). Het volumeverschil is, in ieder geval bij Windows MediaCenter, groot tussen SD en HD zenders. Bij SD stuurt Windows namelijk een MP3-signaaltje uit, bij HD stuurt Windows de directe AC3 stream uit naar de receiver. Die stream is vaak veel zachter. Ik wil de afstandsbediening van de receiver eigenlijk niet gebruiken. Kan de UE46D7000 het geluid naar de receiver sturen (dus bij Film1 bijv. ook echt de 5.1 AC3 stream) en kan ik dan toch het geluid blijven aanpassen met de afstandsbediening van de TV? Anders zou ik een andere afstandsbediening moeten kopen en programmeren zodat met volume de receiver aangesproken wordt...

Thanks voor de info! :)
1. bij bol.com krijg je nog wel met de actiecode zo'n 150 euro terug. maar dan kom je geloof ik maar rond de 1850 dus niet echt aantrekkelijk, inderdaad zoals hierboven beschreven staat Foka kan je een goede aanbieding doen via de mail.

2. In het menu kun je instellen of je extern of intern geluid wilt gebruiken, dus je kunt het gewoon uit en inschakelen geen probleem, de optie wijzigt niet uit zichzelf terug.

3. Dit kan als je Anynet aan hebt staan in de TV, mocht je een samsung surroundset hebben word dit allemaal veel beter geregeld, heb je een oudere surroundset moet je iedere keer dat je de TV aan zet Anynet aanzetten maar kun je het geluid wel met je TV AB bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@redah....

Wat het uitschakelen van de speakers van de Tv betreft en er van uitgaande dat het precies zo werkt als bij de C-modellen: Ik heb een soundbar op mijn Tv aangesloten, beide met ARC. Als ik de Tv aanzet heb ik gewoon geluid via de speakers van de TV. Schakel ik de soundbar in met Anynet+ dan schakelt de Tv de Tv speakers uit, en heb ik alleen geluid via de soundbar. De soundbar wordt door de Tv AV-receiver genoemd.

Dus, als ik de Tv aanzet en kijk in het Tv menu >> geluid >> Luidspreker selecteren.... dan zijn de Tv speakers selecteerbaar. Zet ik de soundbar aan dan, en dat kun je gewoon zien als je het Tv menu >> geluid >> Luidspreker selecteren in beeld houdt, worden de Tv speakers niet selecteerbaar (grijs gekleurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:25:
zaterdag tv en vervolgens SMART TV aangezet. Kreeg direct de melding dat er een update beschikbaar was wat direct (automatisch) geinstalleerd werd.

Via de webbrowser kijk ik meestal series via flashplayer wat hiervoor altijd in formaat "volledig scherm " goed werkte, maar sinds de update wanneer ik volledig scherm aanklik wordt mijn browser onverwachts afgesloten (krijg ook de melding dat deze onverwachts afgesloten wordt) en moet ik opnieuw beginnen.

Hebben jullie dit ook? Via app youtube werkt het overigens wel..
Is toch logisch de TV word toch ook even opnieuw gestart na de update?
Update komt overigens wel laat want als het goed is is die update al van 28 okt tenzei je het niet over een D8000 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:49:
[...]

Is toch logisch de TV word toch ook even opnieuw gestart na de update?
Update komt overigens wel laat want als het goed is is die update al van 28 okt tenzei je het niet over een D8000 hebt.
dit was geen update van de tv zelf (heb een D6510) maar een update van alleen SMART TV.

Ik begrijp je daarnaast niet, dat de tv opnieuw gestart moet worden of dat hij dit zelf doet kan ik wel begrijpen. Dat ik niet in meer in een volle scherm een videofragment kan kijken is en vind ik onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Hallo,

Ik heb naar aanleiding van alle ervaringen hier en zelf onderzoek te doen naar de beste prijs/kwaliteit verhoudingen een aantal maanden geleden een UE32D6500 aangeschaft. Dit in combinatie met de gratis 3d brillen en huurtegoed.

Ik wil nu graag de volledige potentie van mijn televisie benutten en dus 3d films gaan bekijken. Ik heb hiervoor nodig een blu-ray dvd speler of een mediaspeler die de juiste protocollen kan afspelen (correct me if i'm wrong). Nu zou ik alleen graag aan de ene kant af en toe een blu-ray willen kopen/huren en af kunnen spelen maar ik zou het ook wel fijn vinden om de mogelijkheid te hebben om vanaf mijn externe hd 3d films af te spelen. De D6500 beschikt echter niet over een mediaspeler die 3d af kan spelen (zover ik weet). Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een 3D Blu-ray speler die ook media van een externe HD kan afspelen. Of natuurlijk een mediaspeler die ook 3D Blu-ray dvds kan afspelen. Ik heb gezien dat de Samsung BD-D6500 een USB port heeft alleen ik kan niet zien of hij daarmee ook media van een externe HD kan afspelen of dat deze USB alleen bedoeld is voor timeshiften. Daarnaast viel het mij ook op dat deze Blu-ray speler ook SmartHub heeft. Heeft dit ook gevolgen voor de SmartHub van mijn UE32D6500? Het is misschien wel zonde om dit op 2 apparaten te hebben.

Als iemand antwoord op mijn vragen heeft of mij eventueel verder kan helpen dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proqzor schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:52:
[...]
Ik wil nu graag de volledige potentie van mijn televisie benutten en dus 3d films gaan bekijken. Ik heb hiervoor nodig een blu-ray dvd speler of een mediaspeler die de juiste protocollen kan afspelen (correct me if i'm wrong).
[...]
Ik heb zelf een Mede8er 500X aan mn 55D6530 hangen. Ondersteunt geen 3d, maar speelt 3d bestanden perfect af. Handmatig even de juiste 3d-instelling inschakelen via de afstandsbediening van de Samsung. De ondersteuning zit hem slechts de onscreen menu's van je mediaplayer, die worden tijdens het afspelen van de film niet goed weergeven om deze geen 3d modus kennen. Daarnaast is waarschijnlijk het afspelen van subs niet mogelijk of worden deze onleesbaar. Dit heb ik zelf nog niet getest, dus kan ernaast zitten.

Als je 3d download kan je dit ook via een usb-stick of externe hd direct op de Samsung afspelen door in te prikken op een poort aan de achterkant van je tv
Proqzor schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:52:
[...]
Daarnaast viel het mij ook op dat deze Blu-ray speler ook SmartHub heeft. Heeft dit ook gevolgen voor de SmartHub van mijn UE32D6500? Het is misschien wel zonde om dit op 2 apparaten te hebben.
[...]
Dan heb je het 2x :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:26:
[...]

dit was geen update van de tv zelf (heb een D6510) maar een update van alleen SMART TV.

Ik begrijp je daarnaast niet, dat de tv opnieuw gestart moet worden of dat hij dit zelf doet kan ik wel begrijpen. Dat ik niet in meer in een volle scherm een videofragment kan kijken is en vind ik onacceptabel.
Excuses verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die last hebben van Clouding / Strepen bij bewegende beelden. probeer de Helderheid eens wat terug te schroeven door bijv van 50 naar 40 te gaan, vind je het beeld dan te donker doe backlight dan weer met 1 tantje omhoog. Mijn zwartwaardes zien er nu nog beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelgameks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 13:51
Hi!
Ik heb net de ue46D8000 in huis gehaald en had hiervoor een poosje geleden al een muurbeugel gekocht (de TVS-HQ-TFSB03B, max vesa 820x410).
Echter kan ik alleen de onderste schroefjes van de beugel vastmaken, aangezien de steun aan de bovenkant zou uitsteken als ik de bovenste ook vast maak.
Zou dit kwaad kunnen? Als de tv aan de onderste schroefjes hangt?
Lijkt me namelijk niet erg stevig!

thanx voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Zou het niet doen. Zou zelf de beugel terug brengen en een paar euro meer uitgeven voor de samsungbeugel.

Begrijp dit echt niet kopen ze een retestrakke TV welke niet echt goedkoop is en gaan ze bezuinigen op de beugel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelgameks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 13:51
Thanks voor de info.
Ik ben niet zo van het 100 euro uitgeven voor een stukje metaal :)
plus daarbij, deze was de dunste met maar 8mm van de muur af.
Hij pastte wel op m'n led in slaapkamer namelijk en hangt daar als schilderij.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelgameks schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:18:
Thanks voor de info.
Ik ben niet zo van het 100 euro uitgeven voor een stukje metaal :)
plus daarbij, deze was de dunste met maar 8mm van de muur af.
Hij pastte wel op m'n led in slaapkamer namelijk en hangt daar als schilderij.

cheers!
Samsung wall mount is ook zo'n 8mm van de muur af. en daarnaast 8 of 10mm maakt ook niet uit.
Word alleen maar lastiger om er is een keer een kabel of stick in te pluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:27:
[...]

Samsung wall mount is ook zo'n 8mm van de muur af. en daarnaast 8 of 10mm maakt ook niet uit.
Word alleen maar lastiger om er is een keer een kabel of stick in te pluggen
Ik heb een usb hub er op gezet, deze kabel en ook alle andere kabels door de (spouw)muur en de usb hub ligt onder de tv kast, kan er zo bij, erg handig en je ziet er helemaal niets meer van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:29:
[...]

Ik heb een usb hub er op gezet, deze kabel en ook alle andere kabels door de (spouw)muur en de usb hub ligt onder de tv kast, kan er zo bij, erg handig en je ziet er helemaal niets meer van... :)
Dat is uiteraard ideaal, moet hier ook maar is zoiets verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Is het mogelijk om mijn UE37D6500 bij het afspelen van een DVD als center speaker te gebruiken?

Ik heb nog een oude DVD-speler, zonder HDMI. Ik sluit hem op de TV aan via de componentstekkers. Audio gaat van DVD naar de receiver met SPDIF. Ik heb dus geen aparte centerspeaker, maar bij mijn oude TV ging dat goed via RCA/tulpstekker naar de TV, zo kreeg ik op TV het centerkanaal. Nu krijg ik het helaas niet werkend, krijg het geluid niet synchroon omdat het geluid via de TV trager komt dan via de receiver. En op de TV kan ik het geluid alleen vertragen, niet versnellen.

Ik hoop dat mijn vraag zo een beetje duidelijk is, met alle kabel-warboel heb ik het idee dat ik zelf ook oplossingen over het hoofd zie (anders dan een nieuwe DVD-speler of een center-speaker kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Op de eerste pagina van dit topic staat: 'Een USB toetsenbord is eveneens alleen compatible met de D7 en D8-serie.", maar mijn toetsenbord (Trust Thinity Draadloos Entertainment Toetsenbord) doet het niet als ik de USB-dongel in mijn UE46D8000 steek.

Hoe krijg ik dit werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Thanks voor jullie informatie :) Ik heb een Samsung UE46D7000 besteld.

Nu enkele vraagjes wat betreft de installatie:

1. Als ik het goed begrepen heb, moet ik de CI+ module plaatsen, zonder smartcard, dan kanalen scannen, en dan de smartcard plaatsen?
2. Bij het scannen van kanalen kun je blijkbaar kiezen voor Nederland waarbij hij alle Ziggo zenders auomatisch sorteert. Als Ziggo zenders toevoegt/verwijdert, gebeurt dit ook automatisch op de TV, correct?
3. Kan ik, als ik voor Ziggo kies, alsnog met de Samsung Channel Editor de kanalen op een andere volgorde zetten, of kan dat echt alleen maar als je een 'ander land' als landinstelling kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:28
Kees030 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:37:
Op de eerste pagina van dit topic staat: 'Een USB toetsenbord is eveneens alleen compatible met de D7 en D8-serie.", maar mijn toetsenbord (Trust Thinity Draadloos Entertainment Toetsenbord) doet het niet als ik de USB-dongel in mijn UE46D8000 steek.

Hoe krijg ik dit werkend?
Waarschijnlijk wordt met "USB toetsenbord" gedoeld op een toetsenbord met een usb-stekker, niet op een bluetooth-dongle die het HID-profiel ondersteund. Die vereist een geheel andere 'driver' in de tv.

@redah
Punt 1 wordt duidelijk toegelicht in de Ziggo-starterkit. Lees die nauwkeurig terwijl je bezig gaat.
Zenders komen vanzelf door vanuit Ziggo. De volgorde moet ongeacht de instellingen aangepast kunnen worden via dat speciale USB-truukje, maar heb daar zelf geen ervaring mee.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 30-11-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
redah schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:18:

1. Als ik het goed begrepen heb, moet ik de CI+ module plaatsen, zonder smartcard, dan kanalen scannen, en dan de smartcard plaatsen?
2. Bij het scannen van kanalen kun je blijkbaar kiezen voor Nederland waarbij hij alle Ziggo zenders auomatisch sorteert. Als Ziggo zenders toevoegt/verwijdert, gebeurt dit ook automatisch op de TV, correct?
3. Kan ik, als ik voor Ziggo kies, alsnog met de Samsung Channel Editor de kanalen op een andere volgorde zetten, of kan dat echt alleen maar als je een 'ander land' als landinstelling kiest?
1. Nee, http://www.samsung.com/nl/pdf/samsung_cam_ciplus.pdf
2.Ja.
3, geen idee, ik gebruik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:18:

3. Als het goed is moet dat allemaal prima werken ja! moet je eerst je zenderlijst exporteren naar USB, en via de computer Editten. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
  • Laatst online: 14-01-2024
Mooi draadje dit, met veel plezier de meeste berichten gelezen, en complimenten voor diegene die altijd netjes en gericht antwoorden... zo wordt een draadje goed onderhouden. Maar nu wat anders:

Afgelopen zaterdag heb ik een UE46D7000 gekocht bij MM. De TV thuis geïnstalleerd en opgehangen. Na 3 avonden heb ik de volgende ervaring:
- Recht voor het beeld zittende strak zwart beeld (top!)
- Kleine lichte streep aan de rand boven en onder (dit hoort zo heb ik begrepen)
- Klein beetje bleeding rechts onder en boven. Er recht voor zittende nauwelijks zichtbaar (!)

MAAR! Wanneer ik meer dan 20 graden naar links of rechts ga zitten, en dat is weinig gezien bij de meeste mensen er wel een stoel of een bank zijdelings staat :) worden de zwarte balken grijzig en de bleeding wordt zichtbaarder.

Hebben meer mensen deze ervaring wanneer ze uit een andere (kleine) hoek kijken? Of blijft het beeld wel egaal verdeeld en mooi zwart bij jullie?

Ik wil graag weten wat jullue ervaringen zijn anders wil ik terug naar MM hiervoor om het toestel voor een andere om te ruilen.

PS: Volledige restitutie doet MM niet meer aan zeggen ze, je levert 10% van je factuurbedrag in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 13:22
thebrunk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:13:
Mooi draadje dit, met veel plezier de meeste berichten gelezen, en complimenten voor diegene die altijd netjes en gericht antwoorden... zo wordt een draadje goed onderhouden. Maar nu wat anders:

Afgelopen zaterdag heb ik een UE46D7000 gekocht bij MM. De TV thuis geïnstalleerd en opgehangen. Na 3 avonden heb ik de volgende ervaring:
- Recht voor het beeld zittende strak zwart beeld (top!)
- Kleine lichte streep aan de rand boven en onder (dit hoort zo heb ik begrepen)
- Klein beetje bleeding rechts onder en boven. Er recht voor zittende nauwelijks zichtbaar (!)

MAAR! Wanneer ik meer dan 20 graden naar links of rechts ga zitten, en dat is weinig gezien bij de meeste mensen er wel een stoel of een bank zijdelings staat :) worden de zwarte balken grijzig en de bleeding wordt zichtbaarder.

Hebben meer mensen deze ervaring wanneer ze uit een andere (kleine) hoek kijken? Of blijft het beeld wel egaal verdeeld en mooi zwart bij jullie?

PS: Volledige restitutie doet MM niet meer aan zeggen ze, je levert 10% van je factuurbedrag in :(
Het is mij afgelopen week bij de D8000 ook opgevallen dat als ik uit een hoek kijk dat het scherm aan één zijde dan lichter wordt dan aan de andere zijde. Zit ik er rechtvoor dan geen probleem. Twijfel ook wat te doen, terug of houden

[ Voor 11% gewijzigd door maikel7 op 30-11-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
maikel7 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:56:
[...]

Het is mij afgelopen week bij de D8000 ook opgevallen dat als ik uit een hoek kijk dat het scherm aan één zijde dan lichter wordt dan aan de andere zijde. Zit ik er rechtvoor dan geen probleem. Twijfel ook wat te doen, terug of houden
Ja, en het ergste is dat het bij een hoek van pak hem beet 20 graden al gebeurd. Dat is TE snel wat mij betreft. Normaliter had ik hem direct terug gedaan, maar MMarkt heeft klaarblijkelijk een nieuwe regel dat je dan 10% inlevert van je factuurbedrag. De gapperts. :(

Mijn idee is wel terug te gaan met de melding: Kijkhoek is onacceptabel. Graag oplossing voor dit probleem voor deze TV. Geen andere TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

maikel7 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:56:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Backlight wat donkerder zetten helpt. Enne, ach hoevaak heb je nou volledig zwart beeld? Er is geen tv op aarde die zo mooi zwart is als deze (als ie uit staat). En verder wat die bleeding betreft... tja. #care ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
NeFoRcE schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:17:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Backlight wat donkerder zetten helpt. Enne, ach hoevaak heb je nou volledig zwart beeld? Er is geen tv op aarde die zo mooi zwart is als deze (als ie uit staat). En verder wat die bleeding betreft... tja. #care ;)
Tja, backlight donkerder zetten, helderheid verlagen. Allemaal pleisters voor 2 dingen:
- Slechte kijkhoek (45 graden, dus 22,5 graag uit het midden)
- Bleeding (of clouding)

Het is wel een dure investering en je verwacht op zijn minste een fatsoenlijke kijkhoek! Normaal zie je het niet, dat weet ik, maar bij veel films met de zwarte balk boven/onder ga je er toch op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
Ik heb de TV (55" D8000) nu een week en loop tegen het volgende probleem aan:

Als de TV aan gaat is de helderheid veel te hoog, alles lijkt grijs. Als ik dan maar lang genoeg wacht (soms 10 minuten, soms een uur, soms nog langer) dan kan de TV opeens -zonder dat ik iets doe- wel wisselen naar de goede settings en dan blijft hij ook meestal goed. Het maakt ook niet veel uit wat ik doe cq er is geen pijl op te trekken waarom de TV opeens wel goed gaat.

Natuurlijk kan ik de helderheid op 35 zetten op het moment dat de TV aangaat (dan is het ongeveer goed) maar dan mis ik teveel detail cq nuance in grijstinten.

Is dit een probleem dat iemand ook heeft?

Settings zijn zoals ze overal te vinden zijn:
Backlight: 8
Helderheid: 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
thebrunk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:17:
Normaliter had ik hem direct terug gedaan, maar MMarkt heeft klaarblijkelijk een nieuwe regel dat je dan 10% inlevert van je factuurbedrag. De gapperts. :(
Waar haal je dat vandaan? Ik kan het in de algemene verkoopvoorwaarden (artikel 11) niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
BamSlam_ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:47:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Ik kan het in de algemene verkoopvoorwaarden (artikel 11) niet terugvinden.
Hoi, dat is nu juist het probleem. Ik heb gebeld met MM en die persoon aan de telefoon zei dat dit een nieuwe voorwaarde was. Maar de aangepaste voorwaarden heb ik niet gezien >:) Ik ga dus zeker een hardcopy vragen van deze algemene voorwaarden ter plekke. Maar volgens mij sta ik in mijn "recht" aangezien de site er niets over vermeld (dus als ik via de site had gekocht...., je snapt hem wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op mijn d8000 juist een verassend goede kijkhoek, van tevoren niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Super... Nu maar wachten tot 'ie in huis is :)

Ben nu aan het twijfelen of ik matterende folie over het scherm ga doen of niet (op maat gesneden uiteraard)... Over het algemeen schijnt er niet heel veel licht naar binnen, minder dan de lampen in een winkel in ieder geval.

Zou dat problemen met 3D kunnen opleveren omdat je het scherm zeg maar 'diffused' door het matte spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
thebrunk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:06:
[...]
Hoi, dat is nu juist het probleem. Ik heb gebeld met MM en die persoon aan de telefoon zei dat dit een nieuwe voorwaarde was. Maar de aangepaste voorwaarden heb ik niet gezien >:) Ik ga dus zeker een hardcopy vragen van deze algemene voorwaarden ter plekke. Maar volgens mij sta ik in mijn "recht" aangezien de site er niets over vermeld (dus als ik via de site had gekocht...., je snapt hem wel).
Frisse morgen! Fijne toestand, laat svp even weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
BamSlam_ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:55:
[...]

Zal ik absoluut even doen. Drie opties:
- Volledige restitutie
- Nieuwe Samsung 46D7000 (vermoedelijk weer zelfde probleem dan)
- Nieuwe Samsung PS51D8000

Die Plasma schijnt erg goede reviews te krijgen en geen last te hebben van clouding/bleeding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:14:
Heb op mijn d8000 juist een verassend goede kijkhoek, van tevoren niet verwacht.
ik heb een 46d800, kijkhoek prima, alleen die lichte strepen onder en boven zijn jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:55:
[...]

ik heb een 46d800, kijkhoek prima, alleen die lichte strepen onder en boven zijn jammer.
Ok, dat is ook mijn belangrijkste vraag om antwoord op te krijgen. KAN het beter. Zie onderstaande foto bij een kleine hoek. De rechterzijde is veel lichter en er is geen uniformiteit... Zwart wordt grijs. Hopelijk is het redelijk goed zichtbaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.brunnenkreef.nl/tmp/photo.jpg

Acceptabel? Storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebrunk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:02:
[...]

Ok, dat is ook mijn belangrijkste vraag om antwoord op te krijgen. KAN het beter. Zie onderstaande foto bij een kleine hoek. De rechterzijde is veel lichter en er is geen uniformiteit... Zwart wordt grijs. Hopelijk is het redelijk goed zichtbaar...

[afbeelding]

Acceptabel? Storend?
Vind het persoonlijk wel heel erg meevallen. Maar je helderheid iets omlaag schroeven levert nog betere zwartwaardes op! zwarter dan hoe ik het nu heb met alle lampen in de kamer uit krijg je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebrunk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:00:
[...]

Zal ik absoluut even doen. Drie opties:
- Volledige restitutie
- Nieuwe Samsung 46D7000 (vermoedelijk weer zelfde probleem dan)
- Nieuwe Samsung PS51D8000

Die Plasma schijnt erg goede reviews te krijgen en geen last te hebben van clouding/bleeding e.d.
Clouding heb je met de LED Tv's ook niet als je de helderheid en backlight maar goed instelt.

Heb je je TV wel gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:11:
[...]

Clouding heb je met de LED Tv's ook niet als je de helderheid en backlight maar goed instelt.

Heb je je TV wel gekalibreerd?
Ik heb de TV niet gekalibreerd, behalve natuurlijk backlight/helderheid e.d. ingesteld.
- Backlight: 8
- Helderheid: 45
- Contrast: 95

En alle additionele functionaliteit staat uit. Bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebrunk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:14:
[...]

Ik heb de TV niet gekalibreerd, behalve natuurlijk backlight/helderheid e.d. ingesteld.
- Backlight: 8
- Helderheid: 45
- Contrast: 95

En alle additionele functionaliteit staat uit. Bedoel je dit?
Probeer de volgende instellingen eens:

Backlight: 10
Helderheid: 40
Contrast: 80

Met kalibreren bedoelde ik dat er zo een speciaal DVD'tje voor is om al je instellingen professioneel te regelen, is hier al een paar keer besproken in het topic maar ik heb het zelf niet gebruikt omdat ik al zeer tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 09:19
thebrunk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:02:
[...]

[afbeelding]

Acceptabel? Storend?
offtopic:
Ik zie een apple tv bij jou, bied dit nu meerwaarde tov. een DNLA streaming vanaf de PC / huren via Moviemax/Pathe. Zit namelijk te twijfelen er een te kopen, omdat het naar mijn mening geen functionaliteit gaat toevoegen aan hetgeen er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
Smirnoff schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:20:
[...]

offtopic:
Ik zie een apple tv bij jou, bied dit nu meerwaarde tov. een DNLA streaming vanaf de PC / huren via Moviemax/Pathe. Zit namelijk te twijfelen er een te kopen, omdat het naar mijn mening geen functionaliteit gaat toevoegen aan hetgeen er al is.
Tja, dat is persoonlijk. Ik gebruik de Mac Mini voor Plex. De Mac Mini is gekoppeld aan een NAS. De NAS beschikt over DNLA, maar die functie gebruik ik niet. Voordeel is dat ik niet gebonden ben aan de (beperkte) funcionaliteit en updates van de Samsung DNLA functionaliteit. Plex krijgt reguliere updates en heeft ook een iPhone/iPad client. Kan ik mooi de film verder kijken in bed of elders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 16:16
Is het met de D6300 ook mogelijk om die hack te doen zodat je uitzendinggemist wél kan kijken? Er staat in de in principe D6XX + .. Dus 6 serie en hoger, máar zijn er mensen hier die het daadwerkelijk werkend hebben? Blijf het een onwijs gemis vinden op de nieuwe 'smart tv's'.. al die leuke apps, kijk ik liever voor op m'n smartphone.. Uitzendinggemist, RTLgemist, BBC I player etc.. daar heb je wat aan!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het bij de 2011 D modellen al mogelijk is om bij 'Media Play' de Digital- en MPEG Noise Filters uit te zetten en geavanceerde beeldinstellingen als Custom Color Space en (10 point) White Balance te gebruiken? Dit is bij 2010 C serie namelijk niet mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

JAAAAAAAAAA Ik heb digitale zenders!!!!!!!! en ja het lag aan de tv of ik, zeker niet aan onze vereniging. ik moest eerst in een ander menu(niet de plug en play) het land op algemeen zetten inplaats van ned. en daar na kon kreeg ik meer instellingen. de tv is ingesteld op vormen als ziggo en upc. en dus niet op ongecodeerde signalen.

en ja wij hebben geweldig beeld en heel veel zenders voor heel weinig geld!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:48

13art

Moderator Mobile
Heeft iemand al iets vernomen van de huidige actie? Heb de 17de meteen alles in gestuurd, maar daarna niets meer vernomen. Maar dat is volgens mij een beetje samsung eigen toch?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

l3art schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:56:
Heeft iemand al iets vernomen van de huidige actie? Heb de 17de meteen alles in gestuurd, maar daarna niets meer vernomen. Maar dat is volgens mij een beetje samsung eigen toch?
Don't worry, wij hebben er ook niks over gehoord, en zo 1,5 maand later, hadden we 150 euro op de rekening staan, een 3d-bril in de bus, en 50 euro huurtegoed ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aehaeh
  • Laatst online: 17-05-2021
Had het al eerder gevraagd, iemand nog goede tip waar ik scherp een UE46D8000 kan aanschaffen. Wil dat het weekend gaan doen en tot nu toe kom ik niet verder dan 200,- korting op de advies prijs van 1.999,-. Had eigenlijk wel wat meer verwacht in deze tijden maar hard lopen doen ze niet echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Aehaeh schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:29:
Had het al eerder gevraagd, iemand nog goede tip waar ik scherp een UE46D8000 kan aanschaffen. Wil dat het weekend gaan doen en tot nu toe kom ik niet verder dan 200,- korting op de advies prijs van 1.999,-. Had eigenlijk wel wat meer verwacht in deze tijden maar hard lopen doen ze niet echt!
Fotoklein btw korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
De 'Samsungkabouters' hebben vannacht mijn externe hdd weer onklaar gemaakt, kan hem niet eens meer formateren vanuit de tv. Dit is overigens een andere schijf dan de vorige keer. Heb Samsung nu een e-mail gestuurd met de vraag wat het zou kunnen zijn. Al met al vraag ik mijzelf wel eens af: stel ik nu te hoge eisen, of is het gewoon te moeilijk om voor 1999 euro een deugdelijk product te maken. Moet je dus genoegen nemen met onvolkomenheden, bijv. een nieuwe auto met een witte waas/strepen over je voorruit? Of de autoradio die het soms wel en niet doet.

@thebrunk tnx voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Smirnoff schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:04:
De 'Samsungkabouters' hebben vannacht mijn externe hdd weer onklaar gemaakt, kan hem niet eens meer formateren vanuit de tv. Dit is overigens een andere schijf dan de vorige keer.
Heb je die schijven al eens aan een PC gehangen en de smart-gegevens uitgelezen? Of geprobeerd of die ene schijf op een PC wel te formatteren is? Ik heb namelijk nergens last van: mijn gloednieuwe WD-schijf van twee weken oud blijft prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrunk
BamSlam_ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:55:
[...]

Mijn vrouw werkt op een advocatenkantoor. Zij geven aan dat MM geen poot heeft om op te staan. Morgen ga ik er naar toe voor full refund of andere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Helaas:
Uitgesloten van de BTW actie zijn: Philips 9000/8000 serie, Panasonic plasma, neo pdp en LED serie, Samsung 7, 8 en 9 serie, ...
Mijn tip is Bol.com: 1999 Euro. Daar gaat 150 Euro korting af met couponcode "UE46D8000" en dan nog 150 Euro cashback eraf maakt 1701,95 Euro inc. verzending.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:45 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aehaeh schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:29:
incl 150 cash bag 1500 euro ff zoeken en bellen voor de prijs.
en dan niet via de vergelijk sites, ik had iets in de buurt van duiven gevonden. en anders gewoon bij je zelf in de buurt voor 50 euro meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:16:
[...]

Helaas:

[...]

Mijn tip is Bol.com: 1999 Euro. Daar gaat 150 Euro korting af met couponcode "UE46D8000" en dan nog 150 Euro cashback eraf maakt 1701,95 Euro inc. verzending.
is wel heel duur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Maar ik weet tenminste nog wel bij welke winkel dat is.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:26:
[...]

Maar ik weet tenminste nog wel bij welke winkel dat is.. :z
ik heb hem voor 1550 bij de scheer en foppen!!!!!!
en de ander voor 1500 bij http://www.franklin.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:29:
[...]
ik heb hem voor 1550 bij de scheer en foppen!!!!!!
Oh ja? Volgens mij kost 'ie daar gewoon 1999 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm o ja ik ben anders en kreeg extra korting. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:55:
Kan iemand mij vertellen of het bij de 2011 D modellen al mogelijk is om bij 'Media Play' de Digital- en MPEG Noise Filters uit te zetten en geavanceerde beeldinstellingen als Custom Color Space en (10 point) White Balance te gebruiken? Dit is bij 2010 C serie namelijk niet mogelijk.
Zowel bij apps (bv. Vimeo) als bij het afspelen van opnames van de USB-harddisk kan ik de digitale- en mpegruisfilters uitzetten en ook motion plus. Ook backlight, helderheid, contrast, scherpte, tint, e.d. zijn te wijzigen. Alleen het menu met custom color space en white balance is niet te benaderen. Dit alles op een D8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
l3art schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:56:
Ik had exact een week na het opsturen van de paperassen de 150 Euro op m'n rekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb daarstraks even de 3D Full HD getest op mijn UE46D6200.
Als ik de MPO afspeel via Cyberlink PowerDVD op mijn televisie zijn de letters gewoon leesbaar, ook in 3D modus.

Alhoewel er niet op de doos staat dat er FULL HD 3D opzit, heb ik geen last van en is hij echt Full HD.

Verder ben ik zeer tevreden over de TV, tot nu toe nog geen ergenissen tegenkomen, alleen maar 'Pro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heeft iemand een tutorial hoe ik een Samsung D7000 kalibreer dmv een X-Rite Eye One Pro en CalMAN-software?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 22:41
Net een offerte laten maken voor de UE46D8000, 1629,-. De cashback gaat hier ook nog vanaf. Ik twijfel... zeker gezien de gelukkige die 'm bij Bol.com zo scherp hebben weten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Waar, als ik vragen mag?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:36:
Net een offerte laten maken voor de UE46D8000, 1629,-. De cashback gaat hier ook nog vanaf. Ik twijfel... zeker gezien de gelukkige die 'm bij Bol.com zo scherp hebben weten te kopen.
Stuur dit is in naar Foka.nl en vraag wat ze hiermee kunnen wellicht nog meer korting?
En anders zal ik m gewoon pakken is een hele mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware samsung d8000 1017.1 van 1 december iemand al geprobeerd?
Beetje raar de laatste firmware die ik op mijn d8000 heb is de 1018.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Tip: in de iBood hunt van vandaag wordt o.a. de LE 40C630 aangeboden.

[ Voor 65% gewijzigd door BamSlam_ op 01-12-2011 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Smirnoff schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:04:
De 'Samsungkabouters' hebben vannacht mijn externe hdd weer onklaar gemaakt, kan hem niet eens meer formateren vanuit de tv.
Ik heb er al twee weken een Samsung S3 storage station aanhangen en die deed het altijd prima (stonden ook wat opgenomen programma's op).
En...ineens, gisteravond, wilde ik iets programmeren, krijg ik de melding dat de aangesloten HDD niet te gebruiken is en of ik 'm wil formatteren? :?
Huh? Afijn, alles nog een keertje losgekoppeld. TV gereset, HDD opnieuw erin geplugd. Wordt op zich herkend, maar beschikbare opslagruimte = 0.
Uiteindelijk maar weer laten formatteren door de TV en nu doet 'ie het weer.

Maar idd, wat hebben die Samsungkabouters weer uitgespookt? :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:00:
Maf. De release notes lijken ook wel hetzelfde als die van 1018.1. MPO-support werd ook voor 1018.1 vermeld.
T-GAP8DEUC-1017.1

Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
support to Channel range for Germany KDG Cable broadcast
support to 3D MPO file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:00:
Nog raarder is de 'nieuwe' firmware voor de UE40D6530. :? Op de website van Samsung staat daar nu versie 1015, terwijl vorige maand versie 1016 er al was...

Zijn ze aan het downgraden? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:13:
[...]

Nog raarder is de 'nieuwe' firmware voor de UE40D6530. :? Op de website van Samsung staat daar nu versie 1015, terwijl vorige maand versie 1016 er al was...

Misschien downgraden ze omdat in de vorige versie geen harddiskkabouters meeliften? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zware Unit schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:29:
Heeft iemand een tutorial hoe ik een Samsung D7000 kalibreer dmv een X-Rite Eye One Pro en CalMAN-software?
Weet het niet zeker, maar dit zou het wel eens kunnen zijn, en anders vind je er vast wel links naar jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:13:
[...]

Raar ja! voor de D8000 is nu de 1017.1 uit terwijl de 1018.1 in oktober al uit was maar het firmware nummer klopt vaker niet ze lopen maar wat aan te klooien op die site dus het kan best firmware 1019.1 zijn maar ik wacht nog wel even.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
drfruit schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:24:
[...]
Weet het niet zeker, maar dit zou het wel eens kunnen zijn, en anders vind je er vast wel links naar jouw situatie.
Thanks voor de tip! De HS Basics blu-ray heb ik al. Misschien toch wel de moeite waard een calibratieapparaat te kopen en dan mijn D8000 eens heel fijn af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:48:
[...]

Thanks voor de tip! De HS Basics blu-ray heb ik al. Misschien toch wel de moeite waard een calibratieapparaat te kopen en dan mijn D8000 eens heel fijn af te stellen.
Lijkt me de enige methode, of iemand laten komen, maar als je dan ooit de fabrieksinstellingen moet herstellen zal die het vast niet gratis opnieuw komen doen.
Ik heb het al een keer geprobeerd met de kalibratie-instellingen van een D7000 waar ergens in dit draadje naar werd verwezen, maar dat leverde een ongelofelijk slecht beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:59

TVL

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:07:
[...]

Raar ja! voor de D8000 is nu de 1017.1 uit terwijl de 1018.1 in oktober al uit was maar het firmware nummer klopt vaker niet ze lopen maar wat aan te klooien op die site dus het kan best firmware 1019.1 zijn maar ik wacht nog wel even.
Inderdaad merkwaardig, heb gisteren voor de TV van mij ouders de 10.18.1 versie gedownload en geinstalleerd en nu zie ik versie 10.17.1 :?
Kan trouwens ook nergens een changelog vinden mbt updates. Iemand een idee waar ik deze kan vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 01-12-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
ik heb net een offerte voor de UE40D7000 gekregen van 1289 euro (1214 na cashback) van Franklin.nl

wat vinden jullie van deze deal en wie heeft er ervaring met de winkel Franklin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0cter schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:33:
ik heb net een offerte voor de UE40D7000 gekregen van 1289 euro (1214 na cashback) van Franklin.nl

wat vinden jullie van deze deal en wie heeft er ervaring met de winkel Franklin.nl
Zou als ik jou was een mailtje sturen naar Foka.nl is een bekendere winkel en staat bekend om ontzettend scherpe prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nee he... baal weer als een stekker.
Gisteravond een opname geprogrammeerd (Veronica HD, Criminal MInds). Ga ik net proberen om die af te spelen, is de opname weer eens GELUIDLOOS. :X
Beeld is perfect, gewoon heel goede HD kwaliteit. Maar geen enkel db-tje aan geluid.

Vervolgens maar weer eens wat getest. Ff een korte opname van een paar minuten gemaakt. Zowel live uitzending opnemen als iets geprogrammeerd (en opgenomen terwijl de TV uitstaat) En ja, dat werkt prima (zowel beeld als geluid) :?

Zucht, wat is dat toch met die Samsung? Random geluid? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Voor de UE46D7000 zie ik ook T-GAPDEUC-1017.1 terwijl ik net T-GAPDEUC-1018.0 heb liggen installeren... Kijk ik naar het bestandje version_info.txt dan zie ik:

SWU_T-GAPDEUC_001018_I04_ES000DS000KS000RS000_111012
SWU_T-GAPDEUC_001017_I04_ES000DS000KS000RS000_110928

Er even van uit gaand dat het laatste stukje de datum is dan wil Samsung dat we downgraden naar een build van een maand eerder... Maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:36:
Is een goede scherpe prijs. Ik denk niet dat je deze TV veel goedkoper kan kopen. Bol.com kan de TV ook niet meer voor die actieprijs aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
ehtweak schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:09:
[...]

Ik heb er al twee weken een Samsung S3 storage station aanhangen en die deed het altijd prima (stonden ook wat opgenomen programma's op).
En...ineens, gisteravond, wilde ik iets programmeren, krijg ik de melding dat de aangesloten HDD niet te gebruiken is en of ik 'm wil formatteren? :?
Huh? Afijn, alles nog een keertje losgekoppeld. TV gereset, HDD opnieuw erin geplugd. Wordt op zich herkend, maar beschikbare opslagruimte = 0.
Uiteindelijk maar weer laten formatteren door de TV en nu doet 'ie het weer.

Maar idd, wat hebben die Samsungkabouters weer uitgespookt? :-(
Reken er maar weer op dat je binnen 2 weken weer kan formateren, nog even en ik ga lokdozen met gif rondom de tv zetten tbv. die kabouters ;)

Ik kon gisterenavond ook niet meer updaten met USB, bleef bij 3% hangen (1018.1).
Dit was voorheen nooit een probleem. Het gedonder is mijn inziens ook gekomen na 1015.

[ Voor 8% gewijzigd door Smirnoff op 01-12-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 15:56

misterdjus

hoi2x

Weten jullie btw welke usb disks er bruikbaar zijn? Ik heb al 3 sticks geprobeerd en nadat ik ze probeer te formatteren op de tv krijg ik de melding dat ie niet bruikbaar is... :S Ideeen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
misterdjus schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:19:
Weten jullie btw welke usb disks er bruikbaar zijn? Ik heb al 3 sticks geprobeerd en nadat ik ze probeer te formatteren op de tv krijg ik de melding dat ie niet bruikbaar is... :S Ideeen?
Mijn Western Digital 1TB 2.5" usb disk doet het prima op mijn D8000.
Pagina: 1 ... 68 ... 99 Laatste