Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:51:
[...]

Ook over de Smits zijn dat soort ervaringen te vinden. Merkwaardig. Anyway, ben zeer tevreden over mijn Neotion / D8000 / Ziggo-combinatie.
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
Ik heb zelf ook een 46D8000. Zeer tevreden mee. Wie heeft er ook problemen met bepaalde Explore 3D docu's? Als ik die van Arabic Night pak, dan moet de tv elke keer bufferen om de 10 Seconden. Eveneens met de docu over de krokodillen. Tv is bekabeld aangesloten op het modem. Bij andere filmpjes geen problemen. Heb een 50 mbit abo bij tele2 waarvan ik ruim 40mbit haal. Geen andere apparaten aan staan tijdens dat de tv streamt. Dan nog een 2de vraag. De gene die de D8000 via bol.com hebben gekocht hebben die een samsung paneel erin zitten. Dit is te checken in het service menu. Ik wil dit graag even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
blueface schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:48:
Dan nog een 2de vraag. De gene die de D8000 via bol.com hebben gekocht hebben die een samsung paneel erin zitten. Dit is te checken in het service menu. Ik wil dit graag even weten.
???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ik wil weten of ik ben opgelicht door bcc. Ik heb daar gewoon 2000 euro betaald. Ze zeiden dat de winkels die hem dus goedkoper konden aanbieden geen samsung paneel erin hebben zitten. Deze zouden alleen in de zogenaamde contractmodellen zitten. Vandaar dat ik het vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
blueface schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:56:
[...]
Ik wil weten of ik ben opgelicht door bcc. Ik heb daar gewoon 2000 euro betaald. Ze zeiden dat de winkels die hem dus goedkoper konden aanbieden geen samsung paneel erin hebben zitten. Deze zouden alleen in de zogenaamde contractmodellen zitten. Vandaar dat ik het vraag.
OK, nu snap ik je vraag. Ik zal z.s.m. eens kijken of dat in het service-menu terug te vinden is. Dat terzijde: BCC heeft bij mij geen goede naam. Wellicht ben ik een ouwe zeur, maar in de jaren '90 placht BCC advertenties te plaatsen met stuntprijzen. Ik heb toen diverse malen beleefd dat als ik in de winkel kwam het betreffende model "net uitverkocht" was en mij een model van honderd gulden duurder probeerde aan te smeren. Terwijl de krant met de advertentie pas net was verspreid. Wat een verademing toen in mijn woonplaats uiteindelijk een Mediamarkt werd geopend: de geadverteerde producten had men altijd ruim op voorraad en je hoefde meestal geen verkoper aan te spreken maar kon zo een doos van de stapel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Die verkopers lullen ook altijd maar wat, alsof iedereen zelf gaat checken wat voor scherm erin zit.. Ik heb een 46D8000 bij bol.com met een Samsung scherm erin (en die kostte me dus slechts €1350). Gewoon terugbrengen dus.

edit: even een quote voor als je wil weten welk paneel erin zit.
n00bs schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:17:

•Version "A" panels: AC01, AC02, AC03, AC04, AA01, AA02, AA03, AA04 and BA01 all come from AU Optronics
•Version "S" panels: SQ01, SQ02, SQ03, SQ04, SS01, SS02, SS03, SS04 and SX03 are made by Samsung
•Version "C" panels: CN01, CN02, BN01 and BN02 stand for CMO, according to one reader who found yet another MVA panel on his 32''.

[ Voor 66% gewijzigd door crispo op 19-11-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:20
LENZ75 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:48:
Nog steeds tevreden met mijn 46D6500, maar enthousiasme is toch enigzins vermindert door het besef dat de TV toch geen FULL HD 3D kan weergeven.
Kijk zelden 3D, maar moet toch zeggen dat ik er van baal dat hij niet de FULLHD 3D weergeeft die ik verwacht had dat hij zou weergeven, zou er op zitten volgens de specs en stond zelfs op de doos.
Ook niet heel erg onder de indruk van de 3D effecten, alleen met 3D bluray mooi 3D beeld, maar waar ik me heel erg aan irriteer is dat de verbinding tussen bril (3300) en TV steeds wegvalt.
Ook na opladen valt het signaal regelmatig weg, resultaten zijn het best als ik op ongeveer 2m afstand recht voor de TV zit, maar ik wil juist iets schuin liggend op de bank naar de 3D beelden kijken, maar het is me nog niet gelukt om een film zonder uitval van de bril mee te maken.
Is er een probleem met mijn bril of TV of ervaren andere gebruikers dit ook met hun 2011 3D bril.
Moet toch mogelijk zijn om probleemloos 3D te kijken op een afstand van 3m ongeveer 1m uit het midden van de TV.
Is het niet een kwestie van zwakke batterijen in die brilletjes? Van een van mijn brillen was de batterij na een half uur al leeg. De andere wordt na een tijdje kijken al waziger. Heb nieuwe knoopcellen besteld, hopelijk ligt het daar aan.

Mijn ue40d6530 lijkt ook geen full HD te kunnen weergeven in 3D maar de films die ik heb bekeken zien er toch allemaal fraai uit. Als ik niet wist dat dit een issue was, zou het me waarschijnlijk nooit zijn opgevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:28:
[...]

Dat is niet bepaald normaal ziet er uit als een Defect. probeer je Firmware is te updaten of in het menu - beeldinstellingen - 3D en daar kijken of alles goed staat (of in je gewone instellingen het beeld op 16;9) en anders terug naar de winkel ermee.
Bedankt voor je antwoord.
Alle instellingen leken goed te staan, we konden het beeld met de breedbeeldinstellingen ook aanpassen (stretch e.d.) Maar het bleef in de onderste helft allemaal.

Firmware update deed hij zelf toen de tv ingesteld is, dus een week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Dat bcc verkopers zo maar wat lullen dat klopt. Maar in dit geval wil ik toch even kwijt dat ik dus een samsung heb(contract model) en dat een kennis van me hem bij de mediamarkt heeft gekocht en dus geen mooi geen samsung paneel heeft. We hebben het beiden gecheckt in het service menu en het lijkt of de inkijkhoek van die kennis ook een stuk minder is. Ik wil dus weten of dit toeval is. Zowel die van hem als mij zijn beiden nederlandse modellen. Ik vind het sowieso raar dat samsung voor dit soort dure tv's verschillende en dus ook mindere panelen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wat wil je, grove winst gaat voor alles. Als je al geen harde feiten meer hoeft op te geven als fabrikant en je eigen niet te controleren standaard mag maken. Die 1% luitjes mogen alles, de 99% moet maar voor alles opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:16
blueface schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:48:De gene die de D8000 via bol.com hebben gekocht hebben die een samsung paneel erin zitten. Dit is te checken in het service menu. Ik wil dit graag even weten.
En hoe exact zou je dat moeten zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
partyondude schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:28:
[...]

En hoe exact zou je dat moeten zien dan?
In het servicemenu kun je iets zien staan zoals 46A2UF8E.
Met een beetje zoeken vind je in dit draadje op 21 oktober een bericht met een overzicht van wat die code precies betekent. De 46 is uiteraard de diameter, en de A staat blijkbaar voor een Samsung paneel.
Hoe je in het servicemenu komt, staat in de openingspost. Wees wel voorzichtig, je moet er niks veranderen want het kan je je garantie kosten. Ik heb alleen even gekeken, en meteen weer op Power (Standby) gedrukt om het servicemenu te verlaten.

Mijn 46D8000 van Bol.com is volgens dat overzicht een Samsung. Wat je daar in de praktijk aan hebt is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik denk dat ik toch eens aan de bel ga trekken, want de verticale balken zijn vooral bij voetbalwedstrijden toch wat irritant. Je ziet ze alleen als de camera heen en weer gaat over het veld, maar dat hoort wel bij voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik kom er niet in maar om eerlijk te zijn geloof ik het allemaal wel. Ik heb een prachtig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:37
blueface schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:48:
Ik heb zelf ook een 46D8000. Zeer tevreden mee. Wie heeft er ook problemen met bepaalde Explore 3D docu's? Als ik die van Arabic Night pak, dan moet de tv elke keer bufferen om de 10 Seconden. Eveneens met de docu over de krokodillen. Tv is bekabeld aangesloten op het modem. Bij andere filmpjes geen problemen. Heb een 50 mbit abo bij tele2 waarvan ik ruim 40mbit haal. Geen andere apparaten aan staan tijdens dat de tv streamt.
Heb ik ook bij deze 2 genoemde filmpjes, de rest geen probleem. Zal straks wel weer geupdate worden, maak me er niet zo druk over.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38

13art

Moderator Mobile
Ik kom er ook niet in. Tv op standby, druk op info + menu + mute en dan weer tv aan zetten.
Maar dan gaat de tv gewoon weer aan.

Draai de nieuwste firmware, dus misschien dat ze aangepast hebben hoe je in het service menu kan komen?

edit:
Ik zit er in. Moet niet tegelijk op de toetsen drukken, maar één voor één.

Ik heb een 46A2UF7E paneel, wat dus staat voor:
46" Samsung paneel op 200/240Mhz, Ultra Clear, FullHD, 7de paneel met edge led.

LET OP, als je in het service menu gaat, zijn daarna wel al je instellingen weer verloren. Ten minste dat was bij mij wel zo.

[ Voor 44% gewijzigd door 13art op 20-11-2011 10:28 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mlo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:19:
[...]

helemaal mee eens, zelf als je de remote niet gebruikt kan je m gewoon na 2 a 3 dagen weer opladen. Waar gaat de batterij dan aan op? ik had m uitgezet, zilver knopje aan de bovenkant min 2 seconden inhouden.
Weinig functionaliteit.
Is een keer blijven hangen.
Ik zie weinig voordelen, van gebruik. En hij is heeeel erg duuurr
ik heb hem ook ' gratis erbij ' gekregen

batterij is ook bij mij al na 2 dagen leeg, laden gaat zeer ongelukkig met een breekbaar klein plasic klepje

het leren van mijn andere afstandsbedieningen gaat goed, alleen sommige ir commando's krijgt hij niet goed;

kanaal omhoog op de satelietdecoder gaat prima
kanaal omlaag doet hij drie kanalen achter elkaar

clone tv is een grote grap, geluid is niet te horen
apps die je op youtube ziet zitten er niet op

ding voelt plastic en goedkoop aan, zou het er in ieder geval nooit voor betalen

ik heb hem na 3 dagen proberen weer in de la weggelegd, is onhandig in gebruik in vergelijk met mn logitech harmony waar gewone volumeknoppen op zitten.

wie wil hem hebben voor een vriendenprijsje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Bedankt allemaal voor het nakijken in het service menu voor het paneel. Ik heb dus ook een A-paneel (samsung dus) en dit schijnt het 9de paneel te zijn. Ook zo vaag. Maar goed. Conclusie is gewoon dat de panel lottery nog steeds aanwezig is. Die verticale balken zie ik alleen als er een grijze achtergrond is.(DVD recorder).Tijdens films en gamen heb ik het nog niet gezien. Het slechte streamen ligt dus aan de server van samsung begrijp ik. Ik dacht al dat het aan mij lag. Nieuwste firmware staat erop (1018.1). Dus kunnen we binnenkort weer een nieuwe verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil verbinding maken met mijn draadloze router, maar hij vraagt een beveiligingscode. Welke code moet ik hier ingeven.

Vraag 2: ik had eerst een UE40D8000 en kon ik bij source kiezen voor analoog of HDMI, dan had ik een andere UE40D8000 en bij die tv kon ik niet meer kiezen tussen analoog en HDMI (enkel HDMI) ik heb nu een UE46D8000 en ook hier geen analoog meer maar enkel HDMI, nu als je HDMI hebt kijk je natuurlijk geen analog meer maar ik vind het vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
Stond dat 'Analoog' er niet als naam voor de bron 'TV'? Die naam kun je zelf aanpassen.
Of anders ben je wellicht in de war met de Channel List.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
blueface schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:45:
Bedankt allemaal voor het nakijken in het service menu voor het paneel. Ik heb dus ook een A-paneel (samsung dus) en dit schijnt het 9de paneel te zijn. Ook zo vaag. Maar goed. Conclusie is gewoon dat de panel lottery nog steeds aanwezig is. Die verticale balken zie ik alleen als er een grijze achtergrond is.(DVD recorder).Tijdens films en gamen heb ik het nog niet gezien. Het slechte streamen ligt dus aan de server van samsung begrijp ik. Ik dacht al dat het aan mij lag. Nieuwste firmware staat erop (1018.1). Dus kunnen we binnenkort weer een nieuwe verwachten.
A-paneel is AU optronics != samsung paneel en het is gewoon versie 9 van het paneel net als software heeft hardware ook versies. Je kan dus terug naar bcc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 13:23

Fjeze

AllesPerfect!

Iemand hier nog geslaagd bij de BCC met een factuur van bol.com voor de 46D8000?
Voor die prijs wordt het wel erg interessant. Ook al vind ik de zwarte rand van de D6530 pérsoonlijk mooier.
De Specs van de D8000 zijn natuurlijk wel beter.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:23:
[...]

A-paneel is AU optronics != samsung paneel en het is gewoon versie 9 van het paneel net als software heeft hardware ook versies.
Als ik analoog slecteer dan krijg ik volgende melding (zwak of geen signaal) kies ik voor HDMI2 dan krijg ik beeld te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:21
Als ik films stream van mijn pc naar de d8000, dan streamt hij subs niet mee. Ik hernoem de .srt files gewoon precies hetzelfde als de film maar toch opent hij ze niet op de tv (zowel bij 2d als 3d) ik gebruik samsung allshare voor het streamen. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hoe haal jij je subs uit het .mkv bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Hmm. Nou raak ik in de war qua panelen die door samsung geleverd worden. Die lijst die op 21 oktober werd neer gezet is volgens mij voor de 2009 modellen. de sq01 stickers zijn ook nergens meer op het toestel te vinden van 2011 modellen. Ik had begrepen dat a panelen van samsung kwamen volgens een andere website die ik zo snel niet meer kan vinden. Ik dacht av-forums. Ga ik toch nog even verder zoeken. Nou wil ik het ook zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
blueface schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:39:
Hmm. Nou raak ik in de war qua panelen die door samsung geleverd worden. Die lijst die op 21 oktober werd neer gezet is volgens mij voor de 2009 modellen. de sq01 stickers zijn ook nergens meer op het toestel te vinden van 2011 modellen. Ik had begrepen dat a panelen van samsung kwamen volgens een andere website die ik zo snel niet meer kan vinden. Ik dacht av-forums. Ga ik toch nog even verder zoeken. Nou wil ik het ook zeker weten.
My bad N00bs meld in zijn post van 21 oktober inderdaad dat een A in het service menu inderdaad slaat op een Samsung paneel. Wat blijkbaar weer iets anders is dan een A-paneel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:21
partyondude schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:24:
Hoe haal jij je subs uit het .mkv bestand?
zijn al standaard externe subs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima tv maar kan nog steeds niet de juiste settings vinden om het audio syncroon te laten lopen.. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben? Gaat bij mij om UPC via de versterker. Decoder met HDMI naar TV en TV met optisch naar de Marantz.

Als ik de instellingen aanpas krijg ik een aantal kanalen syncroon maar ga ik dan naar MTV of Discovery maar ook RTL 7 dan lopen deze niet syncroon... Ga ik deze (zo goed als mogelijk) syncroon laten lopen, lopen de andere kanalen niet meer syncroon. Grrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:48:
Prima tv maar kan nog steeds niet de juiste settings vinden om het audio syncroon te laten lopen.. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben? Gaat bij mij om UPC via de versterker. Decoder met HDMI naar TV en TV met optisch naar de Marantz.

Als ik de instellingen aanpas krijg ik een aantal kanalen syncroon maar ga ik dan naar MTV of Discovery maar ook RTL 7 dan lopen deze niet syncroon... Ga ik deze (zo goed als mogelijk) syncroon laten lopen, lopen de andere kanalen niet meer syncroon. Grrrrrrr
Kun je de decoder niet optisch naar de versterker laten gaan? Scheelt een schakel en dan kun je de synchronisatie in de decoder regelen. Op de Philips decoder zit die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:49:
[...]

In het servicemenu kun je iets zien staan zoals 46A2UF8E.
Met een beetje zoeken vind je in dit draadje op 21 oktober een bericht met een overzicht van wat die code precies betekent. De 46 is uiteraard de diameter, en de A staat blijkbaar voor een Samsung paneel.
Hoe je in het servicemenu komt, staat in de openingspost. Wees wel voorzichtig, je moet er niks veranderen want het kan je je garantie kosten. Ik heb alleen even gekeken, en meteen weer op Power (Standby) gedrukt om het servicemenu te verlaten.

Mijn 46D8000 van Bol.com is volgens dat overzicht een Samsung. Wat je daar in de praktijk aan hebt is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik denk dat ik toch eens aan de bel ga trekken, want de verticale balken zijn vooral bij voetbalwedstrijden toch wat irritant. Je ziet ze alleen als de camera heen en weer gaat over het veld, maar dat hoort wel bij voetbal.
dit is bij elke tv zowel van vroeger een crt, lcd en led. plasma weet ik niet want die heb ik eigenlijk nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrits
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Het schijnt, volgens de geleerde op een ander forum, dat in de D-series 7000 en 8000 alleen maar Samsung schermen zijn gebruikt.
Gezien de resultaten hier denk ik dat dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:29:
[...]

dit is bij elke tv zowel van vroeger een crt, lcd en led. plasma weet ik niet want die heb ik eigenlijk nog nooit gezien.
Als je het over die verticale strepen hebt, mijn vorige generatie Samsung HD ready LCD-tv had er geen last van. Het fenomeen wordt op Amerikaanse forums als een van de belangrijkste nadelen van de 7000 en 8000 serie genoemd ten opzichte van bijvoorbeeld de Panasonic VT30 plasma's.

/Edit: LCD toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ik heb het gevonden. Het komt van Techslave forums. Hier is de lijst die ik altijd begrepen heb.

Bij mij staat er dus in het service menu 46A2UF8E

Ik ging er dus van uit dat het een samsung paneel was.

40 - diagonal in Inches
A - Samsung SPVA
L - AU Optronics AMVA
I - Chunghwa Picture Tube SMVA
D - Chimei Innolux ,SMVA

Dit maakt het nog onduidelijker. Het maakt verder ook niet meer uit, want ik kan de tv toch niet meer omruilen.

[ Voor 14% gewijzigd door blueface op 20-11-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb de 40D7000.

Volgens het service menu heb ik het volgende paneel:
40A2UF7E - Samsung Type-S-PVA, 200Hz, Ultra Clear, FullHD, Edge LED

Bevalt trouwens erg goed. Vandaag Plex (BETA) client software geïnstalleerd. Erg stoer.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:48:

Tsja, ik vrees dat dat helemaal niks met jouw apparatuur te maken heeft. Vooral RTL7 en SBS6 zijn lui/arrogant wat syncroon laten verlopen betreft. Ik kijk soms de hele dag RTL7 en dat is echt een ramp.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:35

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zojuist even IMediaShare gedownload voor Android. Vervolgens Serviio gedownload voor Windows. En Hoppa. Het werkt allemaal perfect:

Films streamen vanaf mijn pc via m'n android rechtstreeks naar de TV. Ik browse dus op Android m'n pc af, m'n pc streamt het rechtstreeks naar de TV. Full HD, DTS, en subtitles!

Mennn, wat een geniaal systeem is dat DLNA toch!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:58:
[...]

Als je het over die verticale strepen hebt, mijn vorige generatie Samsung HD ready LCD-tv had er geen last van. Het fenomeen wordt op Amerikaanse forums als een van de belangrijkste nadelen van de 7000 en 8000 serie genoemd ten opzichte van bijvoorbeeld de Panasonic VT30 plasma's.

/Edit: LCD toegevoegd
Ik moet je eerlijk zeggen dat het me alleen opvalt bij een Grijze achtergrond, voor de rest nergens, terwijl dit bij mijn vorige B6000 wel heel vervelend op viel, maar was vanmiddag bij iemand die toevallig nog een oude TV heeft (CRT) en die heeft ook heel erg last van Verticale strepen is een Sony.

Ook op mijn LCD van Samsung zo'n 4 jaar geleden had ik er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
NeFoRcE schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:10:
Zojuist even IMediaShare gedownload voor Android. Vervolgens Serviio gedownload voor Windows. En Hoppa. Het werkt allemaal perfect:

Films streamen vanaf mijn pc via m'n android rechtstreeks naar de TV. Ik browse dus op Android m'n pc af, m'n pc streamt het rechtstreeks naar de TV. Full HD, DTS, en subtitles!

Mennn, wat een geniaal systeem is dat DLNA toch!
Waarom gebruik je geen plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Remco Tr schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:04:
[...]

Waarom gebruik je geen plex?
Waarschijnlijk komt XBOX360 op 25 nov. a.s. met een upgrade van haar dashboard. Moet je dan eens opletten. Vergeet Samsung, gebruik het alleen om naar te kijken en laat de techniek aan Microsoft over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Euh, mis ik iets? Wie heeft het over XBOX? Ik heb helemaal geen console? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
NeFoRcE schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:44:
Euh, mis ik iets? Wie heeft het over XBOX? Ik heb helemaal geen console? :P
En ik heb geen IMediaShare voor Android en Serviio voor Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
blueface schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:43:
Ik heb het gevonden. Het komt van Techslave forums. Hier is de lijst die ik altijd begrepen heb.

Bij mij staat er dus in het service menu 46A2UF8E

Ik ging er dus van uit dat het een samsung paneel was.

40 - diagonal in Inches
A - Samsung SPVA
L - AU Optronics AMVA
I - Chunghwa Picture Tube SMVA
D - Chimei Innolux ,SMVA
Bij mijn door Bol.com geleverde 46D8000 ook 46A2UF8E. Samsung-paneel dus. BCC zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:38:
[...]

Ik moet je eerlijk zeggen dat het me alleen opvalt bij een Grijze achtergrond, voor de rest nergens, terwijl dit bij mijn vorige B6000 wel heel vervelend op viel, maar was vanmiddag bij iemand die toevallig nog een oude TV heeft (CRT) en die heeft ook heel erg last van Verticale strepen is een Sony.

Ook op mijn LCD van Samsung zo'n 4 jaar geleden had ik er last van.
Valt het je niet op bij voetbalwedstrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:20:
[...]

Valt het je niet op bij voetbalwedstrijden?
Nee daar heb ik er hier geen last van hoor en op mijn vorige TV dus wel. mijn beeldmodus staat op Natural.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Maak een paar foto's van die strepen van en bel Samsung. Zij zorgen dat je wordt teruggebeld door het bedrijf die de reparaties verzorgt, en die stuur je de foto's. Dan kunnen zij beoordelen of het hoort of niet, maar mij lijkt het van niet.

[ Voor 73% gewijzigd door frickY op 21-11-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
Ik heb sinds een tijdje een externe harddisk van 1 TB aan mijn 55d8000 hangen en nu heb ik inmiddels 2x meegemaakt dat de partitie voor PVR ineens niet meer benaderbaar is.
(hij is gedeeld in 1x 160gb PVR en de andere 840 voor series e.d. en die laatste blijft gewoon goed).

De eerste keer zei de tv gelijk: onbekend formaat, en moest ik de pvr partitie formatteren voordat ik weer kon opnemen.
Aangezien ik er toen maar 3 programma's op stonden dacht ik : boah, dat doen we maar even.

Echter nu stond er inmiddels wat meer op en nadat we in het smart menu kozen voor "opgenomen programma's" kregen we bij de poging tot afspelen de melding dat de data was beveiligd met DRM.
(maar ik heb het zelf op genomen dus dat mag geen probleem zijn)

Nadat ik de tv opnieuw had opgestart, bleek hij de pvr partitie wederom niet te herkennen en werd het uiteindelijk weer een format :(

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:02
@remcheese: ik heb dit probleem hier ook al een keer gepost. (46D8000)
Na een eerdere gedwongen formatering van de HDD (niet meer benaderbaar), is het een aantal weken weggeweest. Zaterdagavond was mijn WD Passport wederom niet meer benaderbaar, je kon wederom niets anders dan formateren. Nu kon ik de schijf pas formateren nadat ik hem op de PC eerst NTFS had geformateerd.

Het typische is dat je niets aan de TV doet/veranderd, de volgende dag zet je hem aan....
(zelfs al heb je niets opgenomen) en het probleem dient zich aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Ik heb gemerkt dat een MOV film afspelen via USB stick op de UE40D7000 niet gaat.
Is dat op een of andere manier te omzeilen, zodat het wel mogelijk is?
Bedankt alvast voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smirnoff schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:48:
@remcheese: ik heb dit probleem hier ook al een keer gepost. (46D8000)
Na een eerdere gedwongen formatering van de HDD (niet meer benaderbaar), is het een aantal weken weggeweest. Zaterdagavond was mijn WD Passport wederom niet meer benaderbaar, je kon wederom niets anders dan formateren. Nu kon ik de schijf pas formateren nadat ik hem op de PC eerst NTFS had geformateerd.

Het typische is dat je niets aan de TV doet/veranderd, de volgende dag zet je hem aan....
(zelfs al heb je niets opgenomen) en het probleem dient zich aan.
Zal wel een beveiliging zijn en dat is dus het nadeel van het opnemen met een CI Module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik heb inderdaad een CI-Module erin zitten, en wat opgenomen van Film1 HD.
Het rare is dan weer, dat ik bijvoorbeeld op 1-11 wat op neem en pas 19-11 die HDD onbenaderbaar is geworden. Kan iemand mij dat verklaren? Heeft het dan te maken met Film 1 of met de CI-Module?

[ Voor 16% gewijzigd door Smirnoff op 21-11-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smirnoff schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:20:
Ik heb inderdaad een CI-Module erin zitten, en wat opgenomen van Film1 HD.
Het rare is dan weer, dat ik bijvoorbeeld op 1-11 wat op neem en pas 19-11 die HDD onbenaderbaar is geworden. Kan iemand mij dat verklaren? Heeft het dan te maken met Film 1 of met de CI-Module?
Als ze van buitenaf niet willen dat jij het een week op je harddisk heb staan blokkeren ze het gewoon en moet jij het nu eerst formatteren om weer je harddisk te kunnen gebruiken heeft allemaal met auteursrecht te maken.

Als je een gewone decoder zou hebben is het geen probleem omdat ze daar niet bij kunnen, ci module is inlevering van je privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:30:
[...]
Als ze van buitenaf niet willen dat jij het een week op je harddisk heb staan blokkeren ze het gewoon en moet jij het nu eerst formatteren om weer je harddisk te kunnen gebruiken heeft allemaal met auteursrecht te maken.
Als je een gewone decoder zou hebben is het geen probleem omdat ze daar niet bij kunnen, ci module is inlevering van je privacy.
Ik begrijp je antwoord niet, misschien wil je het uitleggen?

Wij gebruiken digitenne via de insteekmodule, daar lijkt me geen internet verbinding oid aan te pas te komen toch?

en ja: voordat iedereen over het feit van digitenne op een 55 inch tv valt: wij kijken vrijwel geen gewone tv dus dan hoef ik geen duur tv abbo te hebben voor die 2 programma's die ik opneem om te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Dat zou dus simpelweg betekenen, dat als je 1 programma opneemt die een 'blokkeer na 15 werkdagen code' meekrijgt, alles gelijk gedelete / format moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smirnoff schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:19:
Dat zou dus simpelweg betekenen, dat als je 1 programma opneemt die een 'blokkeer na 15 werkdagen code' meekrijgt, alles gelijk gedelete / format moet worden?
Zou me niks verbazen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooG1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-02 08:12
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:44:
[...]
Je kunt de TV ook gewoon uitzetten als je een opname geplanned hebt zolang je maar een harddisk met externe voeding of een geschikte USB stick gebruikt, alsof iemand die op vakantie gaat en opnames inplant voor de hele week zijn TV aan laat staan? klinkt niet logisch toch :9
mmm, dat wist ik niet... Dus een externe Hard disk met eigen voeding nodig, moet lukken ;-)
Werkt dit alleen als je de CI module gebruikt, ik gebruik nl mijn Humax HD ontvanger...(zonder HDD) ?!?

PS, die digitale ruisfilter en nog wat filter laag gezet en Motion plus zoals je aangaf en hij is nu helemaal strak! Thanks!! 8)

Heb alleen wel bij een zwart beeld, aan beide zijkanten nog wat "clowding" ofzo, is het niet helemaal zwart... :/ any idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooG1 schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:51:
[...]

mmm, dat wist ik niet... Dus een externe Hard disk met eigen voeding nodig, moet lukken ;-)
Werkt dit alleen als je de CI module gebruikt, ik gebruik nl mijn Humax HD ontvanger...(zonder HDD) ?!?

PS, die digitale ruisfilter en nog wat filter laag gezet en Motion plus zoals je aangaf en hij is nu helemaal strak! Thanks!! 8)

Heb alleen wel bij een zwart beeld, aan beide zijkanten nog wat "clowding" ofzo, is het niet helemaal zwart... :/ any idea?
ZONDER externe voeding, sorry! een 2,5 inch harddisk dus. of een USB stick van 32 GB.

Werkt inderdaad alleen met CI Module niet met een Humax.

De clouding heb ik weggekregen door beeldmodus op Natural te zetten en de backlight rond de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
remcheese schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:06:
Nadat ik de tv opnieuw had opgestart, bleek hij de pvr partitie wederom niet te herkennen en werd het uiteindelijk weer een format :(

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Heeft je TV een firmware update gehad?
Dat schijnt opnames namelijk ook ongeldig te maken.

Sowieso de tip om het automatisch updaten uit te zetten. Dan heb je zelf in de hand wanneer er een nieuwe versie opkomt, en springt hij ook niet midden in de nacht aan :)
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:30:
Onzin.

[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 21-11-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Firmware update klinkt op zich niet onlogisch inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik zal vanavond proberen de auto-update uit te zetten en houd het eens even in de gaten.

Allen bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
frickY schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:46:
[...]
Heeft je TV een firmware update gehad?
Dat schijnt opnames namelijk ook ongeldig te maken.
Ik heb het 1x na een update gehad, en zaterdag spontaan zonder update.
@remcheese, hij bedoeld dat een firmware update je files corrupt kan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Smirnoff op 21-11-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Smirnoff schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:16:
[...]

Ik heb het 1x na een update gehad, en zaterdag spontaan zonder update.
@remcheese, hij bedoeld dat een firmware update je files corrupt kan maken.
Dus jij zaterdag ook spontaan.
Alletwee in dit weekend....
Zou er stiekem toch iets geupdate zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
- 1x gehad na een firmware update enkele weken geleden,
- 1x afgelopen zaterdagmiddag nadat er bij mijn weten hard-. en softwarematig niets is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik denk dat er een verborgen update is geweest.

Gisteren stond de TV uit. Ineens hoorde ik de relais van de TV. Vervolgens zag ik heel even "SMART TV" in beeld. En vervolgens weer zwart (uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Onzin.
[/quote]

En waarom dan wel ? ik zet toch echt nog mijn programma's via de decoder naar de computer met alle gemak van de wereld hoor. en daar zijn echt NOOIT problemen om je harddisk te benaderen of wat dan ook.

Ci Module is gewoon leuk dat je geen kastje nodig hebt maar voor de rest is het regelrecht prut, ik gebruik zelf ook geen decoder meer op de slaapkamer maar een decoder is toch echt stukken beter.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Bij mijn C-model ook geen probleem. Ik heb talloze firmware upgrades gehad en er is nog nooit zoiets bij mijn TV/HDD gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:09:
[...]
Onzin.
[/quote]

En waarom dan wel ? ik zet toch echt nog mijn programma's via de decoder naar de computer met alle gemak van de wereld hoor. en daar zijn echt NOOIT problemen om je harddisk te benaderen of wat dan ook.

Ci Module is gewoon leuk dat je geen kastje nodig hebt maar voor de rest is het regelrecht prut, ik gebruik zelf ook geen decoder meer op de slaapkamer maar een decoder is toch echt stukken beter.
Omdat een setopbox net zo goed ook gebruik maakt van CI+ :)
GerCor schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:58:
Bij mijn C-model ook geen probleem. Ik heb talloze firmware upgrades gehad en er is nog nooit zoiets bij mijn TV/HDD gebeurd.
De D-serie schijnt naast het serienummer en andere hardware afhankelijke kenmerken ook iets vanuit de firmware te lezen voor de DRM codering. Er is dus niets mis met de opgeslagen bestanden, de TV heeft alleen niet meer de juiste sleutel om ze af te spelen.

Waarom de bestanden met DRM worden opgeslagen is waarschijnlijk een eis geweest van één van de kabelboeren om de televisie als "Gecertificeerd voor X" te mogen verkopen.

[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 21-11-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Zou het? Volgens mij staat DRM gewoon in de handleiding. Ik neem niet aan dat ze dat speciaal voor Nederland alleen in een handleiding zetten. Waarom heeft een HUMAX dan geen DRM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:06:
[...]

Omdat een setopbox net zo goed ook gebruik maakt van CI+ :)

[...]
Ja maar Humax heeft vrij weinig te maken met Ziggo, en CI Module's Gecertificeerd voor Ziggo worden wel degelijk beveiligd en hun kunnen bepalen wanneer jij een programma wel en niet mag hebben.

Zelfde geld uiteraard voor andere televisie aanbieders.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:28
Ik wil de UE55D8000 ophangen en heb de Samsung WMN2000B wallmount, alleen kom ik er niet echt uit. 8)7 Nu dacht ik eraan om hem om te ruilen voor een Vogels EFW 8405 LCD/Plasma wandsteun SuperFlat XL of Vogels THIN 305 UltraThin LED/LCD/Plasma wandsteun

Heeft er iemand advies/ervaring met 1 van bovenstaande wall-mounts? en welke raadt men mij aan? Of heeft iemand de WMN2000B eerder opgehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:13:
Ik wil de UE55D8000 ophangen en heb de Samsung WMN2000B wallmount, alleen kom ik er niet echt uit. 8)7 Nu dacht ik eraan om hem om te ruilen voor een Vogels EFW 8405 LCD/Plasma wandsteun SuperFlat XL of Vogels THIN 305 UltraThin LED/LCD/Plasma wandsteun

Heeft er iemand advies/ervaring met 1 van bovenstaande wall-mounts? en welke raadt men mij aan? Of heeft iemand de WMN2000B eerder opgehangen?
YouTube: Samsung LED TV slim wallmount

Succes! Simpeler kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Eskiya schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:13:

de wmn2000b heb ik gebruikt om mijn 46d8000 op te hangen, was ff wennen qua systeem, maar zou niet anders meer willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij hadden ze erst verkeerde type meegegeven , met een te lange kabel, verder makkelijk om te monteren.

Wel met 2personen ophangen en goed kijken waar welke ingangen zitten, stop zo veel mogelijk je kabels er al in, als ie eenmaal hangt kom je er niet meer zo makkelijk bij ( vooral de usb ingangen, die heb ik meteen met een verlengkabeltje voorzien)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag twee 3D brillen ontvangen. Gekocht vie E-bay (SSG-3050GB) voor €21,- per stuk. Ik heb gister een 3D film in de bioscoop gezien en nu een op mijn UE40D6750. Ik zie geen verschil, het is een plaatje!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6570, typfoutje....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Ik heb een 55" D6500 gekocht en zo te zien geen FULL HD 3D volgens de test met het testbeeld plaatje. Net even in het service menu gekeken, type nummer is : 55P1UF6E.

Kan die P nergens terugvinden, wil graag weten wat voor panel erin zit. Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:28
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:49:
Mij hadden ze erst verkeerde type meegegeven , met een te lange kabel, verder makkelijk om te monteren.

Wel met 2personen ophangen en goed kijken waar welke ingangen zitten, stop zo veel mogelijk je kabels er al in, als ie eenmaal hangt kom je er niet meer zo makkelijk bij ( vooral de usb ingangen, die heb ik meteen met een verlengkabeltje voorzien)

Succes
Dit is nou 1 v/d dingen waar ik tegenaan loop. De kabel (TV Anchor) is veel te lang (op de video is ie strak) Daarnaast zitten de TV Anchors na het vastschroeven helemaal niet stevig. (ze blijven draaibaar)
Is dit wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:12:
[...]

Ja maar Humax heeft vrij weinig te maken met Ziggo, en CI Module's Gecertificeerd voor Ziggo worden wel degelijk beveiligd en hun kunnen bepalen wanneer jij een programma wel en niet mag hebben.

Zelfde geld uiteraard voor andere televisie aanbieders.
Je mag wat mij betreft best gelijk hebben hoor, maar een gecertificeerde CI+ module gaat toch echt niet werken in een niet gecertificeerde TV. En nog eens wat ... zoals ik schreef heeft mijn C-model nergens last van, waarom een D-model dan wel? Dan zou Ziggo dus moeten kunnen zien welk model Tv je hebt.

Ik heb in een Ziggo blaadje wat eens in de zoveel tijd in de brievenbus valt gelezen dat Ziggo inderdaad kan bepalen hoelang een opname op een HDD mag blijven staan maar die techniek is nog niet ingevoerd, gaat ook pas ingevoerd worden op verzoek van de zender. Ziggo zal dat dus niet uit zichzelf doen. En zonder dat aan haar abonnees bekend te maken lijkt het mij sterk dat het nu al ingevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
frickY schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:11:
Maak een paar foto's van die strepen van en bel Samsung. Zij zorgen dat je wordt teruggebeld door het bedrijf die de reparaties verzorgt, en die stuur je de foto's. Dan kunnen zij beoordelen of het hoort of niet, maar mij lijkt het van niet.
Dat wordt lastig, want de strepen zijn alleen zichtbaar bij bewegend beeld. Het zijn heel subtiele kleur/helderheidsverschillen, die pas opvallen als de camera 'pant'. Vanavond nog eens geprobeerd het beeld stil te zetten op een moment dat ik strepen zag, maar dan zijn ze direct weg.
Doet een beetje aan Predator denken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds enige tijd opzoek naar een nieuwe tv nu spreekt de ue46d8000 me erg aan maar als ik op de samsung site kijk dan zie ik bij het vergelijk met de ue46d7000 geen verschil. Als ik google dan vind ik alleen op een Amerikaanse site dat bij de een de contrast ratio 3.000.000:1 is en bij de ander 7.000.000:1. Dit kan ik vervolgens nergens anders terug vinden dus vraag me nu echt af wat is het verschil behalve het nummer de de prijs:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:47:
[...]

Dit is nou 1 v/d dingen waar ik tegenaan loop. De kabel (TV Anchor) is veel te lang (op de video is ie strak) Daarnaast zitten de TV Anchors na het vastschroeven helemaal niet stevig. (ze blijven draaibaar)
Is dit wel goed?
Je moet ze aanschroeven naar 1 kant (rechts) als je niet verder kan schroeven, draai je de knoppen naar rechts zodat het touwtje strak zit en dan is alles prima, knoppen kunnen altijd blijven draaien ze draaien zichzelf er heus niet uit zolang de schroeven maar goed zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:33:
Ik ben sinds enige tijd opzoek naar een nieuwe tv nu spreekt de ue46d8000 me erg aan maar als ik op de samsung site kijk dan zie ik bij het vergelijk met de ue46d7000 geen verschil. Als ik google dan vind ik alleen op een Amerikaanse site dat bij de een de contrast ratio 3.000.000:1 is en bij de ander 7.000.000:1. Dit kan ik vervolgens nergens anders terug vinden dus vraag me nu echt af wat is het verschil behalve het nummer de de prijs:).
Iedereen rekent dat contrast ratio weer anders uit moet je je helemaal niks van aantrekken.

Het enige verschil is dat de D8000 iets betere geluidskwaliteit zou moeten hebben, het Design, en iets meer geheugen, vrijwel niks boeiends dus maakt niet zoveel uit welke je koopt. het Design is heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
drfruit schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:15:
[...]

Dat wordt lastig, want de strepen zijn alleen zichtbaar bij bewegend beeld. Het zijn heel subtiele kleur/helderheidsverschillen, die pas opvallen als de camera 'pant'. Vanavond nog eens geprobeerd het beeld stil te zetten op een moment dat ik strepen zag, maar dan zijn ze direct weg.
Doet een beetje aan Predator denken. ;-)
Heb het dus ook en vind het behoorlijk storend wanneer je er eenmaal op gaat letten.
Hoop dat dit dmv firmware kan worden opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooG1
Oke, wederom Thanks!
Srry dat ik het hier vraag en niet de 300 blz tellende instructies raadplaag.... _/-\o_ btw ook hier en daar gedaan...

Maar eenmaal een 2.5"HDD erop aangesloten via USB en m'n CI+ module gebruik moet ik dus kunnen opnemen (wel de HDD correct formateren...) is die CI+ een HD ontvanger, neem aan van wel maar you never know.
Nog 1 vraag, ik heb geen Ziggo maar Caiway...neem aan dat het dan ook goed gaat komen?!

;)

[ Voor 31% gewijzigd door RooG1 op 22-11-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooG1
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:53:
[...]

ZONDER externe voeding, sorry! een 2,5 inch harddisk dus. of een USB stick van 32 GB.

Werkt inderdaad alleen met CI Module niet met een Humax.

De clouding heb ik weggekregen door beeldmodus op Natural te zetten en de backlight rond de 10.
Oke, wederom Thanks!
Srry dat ik het hier vraag en niet de 300 blz tellende instructies raadplaag.... _/-\o_ btw ook hier en daar gedaan...

Maar eenmaal een 2.5"HDD erop aangesloten via USB en m'n CI+ module gebruik moet ik dus kunnen opnemen (wel de HDD correct formateren...) is die CI+ een HD ontvanger, neem aan van wel maar you never know. Een HD van 500 GB kan je daar een beetje mee opnemen of zit dat gelijk vol??

Ik heb geen Ziggo maar Caiway...neem aan dat het dan ook goed gaat komen?!

;)

[ Voor 5% gewijzigd door RooG1 op 22-11-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recklezz schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:27:
Ik heb een 55" D6500 gekocht en zo te zien geen FULL HD 3D volgens de test met het testbeeld plaatje. Net even in het service menu gekeken, type nummer is : 55P1UF6E.

Kan die P nergens terugvinden, wil graag weten wat voor panel erin zit. Iemand die dit weet?
Mijn 55D6530 heeft een 55A1UF6E-panel. Deze kan wel full hd 3d weergeven.

A = Samung, P = Chunghwa Picture Tubes (CPT).

Meer info over de panels vind je op Digital Versus. Volgens dit artikel geldt het ook voor de 2011-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn 55D6530 twee probleempjes welke ik tot nu nog niet heb kunnen verhelpen.

Het scherm staat iets scheef en ik krijg het paneel maar niet recht op de voet gemonteerd. Het is niet veel, maar op een scherm van 130 breed is het duidelijk zichtbaar. Er zit namelijk een verschil in de afstand bovenkant tv-meubel tot onderkant scherm. Rechts is de afstand ruim een halve cm minder dan links. Mn meubel is 100% waterpas. Heb de tv ook de eettafel en mn buro gezet, hetzelfde resultaat. Diverse malen geprobeerd de voet iets scheef te monteren om het verschil te compenseren, lukt ook niet aangezien er eigenlijk nauwelijk speling mogelijk is in de montage van de voet.

Mn tweede, irritante probleem is wanneer ik exit (via exit-button op de afstanb) vanuit een USB, Allshare, of Smart TV automatisch de PC-ingang ipv TV wordt ingeschakeld. Ik heb echter niks in deze ingang ingeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een 55d6200 gekocht, wanneer ik via een externe HDD (USB) een .MKV bestand (film) wil afspelen waarbij een NL ondertiteling zit ingebakken speelt hij de ondertiteling niet af terwijl wanneer ik deze zelfde .MKV op mijn pc afspeel dmv VLC Media Player de ondertiteling wel zichtbaar is...
Nu moet ik alsnog gaan zoeken naar de juiste ondertiteling, dezelfde naam geven als de bron in dezelfde map plaatsen om vervolgens de film te kunnen kijken met ondertiteling.
Weet iemand waarom hij de ondertiteling niet afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Als de ondertiteling ingebakken zit, is deze ook niet te selecteren in VLC player (video -> ondertiteling)

Je kunt de subtitles extracten uit de MKV.

http://www.dvd-guides.com/content/view/157/59/

dan geef je die dezelfde bestandsnaam. En dan zou het moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Ik heb een 46D65xx met een Smith CI+ module en Ziggo.
Nu wil ik graag bij het zappen de programma gegevens even zien, zodat ik zonder te kijken in de Guide welk programma er nu is op de huidige zender.
Waar kan ik dit ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Tranzity schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:50:
Ik heb een 46D65xx met een Smith CI+ module en Ziggo.
Nu wil ik graag bij het zappen de programma gegevens even zien, zodat ik zonder te kijken in de Guide welk programma er nu is op de huidige zender.
Waar kan ik dit ergens instellen?
Nergens, wat je wel kunt doen is op info drukken en dan met de pijltjestoets de zenders langslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooG1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:10:
[...]

Oke, wederom Thanks!

Maar eenmaal een 2.5"HDD erop aangesloten via USB en m'n CI+ module gebruik moet ik dus kunnen opnemen (wel de HDD correct formateren...) is die CI+ een HD ontvanger, neem aan van wel maar you never know. Een HD van 500 GB kan je daar een beetje mee opnemen of zit dat gelijk vol??

Ik heb geen Ziggo maar Caiway...neem aan dat het dan ook goed gaat komen?!

;)
CI+ is gewoon een HD Ontvanger ja, als jij bij Caiway het HD pakket hebt moet dat goed komen.
500GB is vrij veel voor opnemen, tenzei je alles gaat bewaren maar ik ga er van uit dat je iets kijkt en vrij snel weer weggooit, maar ik kreeg een jaar geleden mijn humax 320GB niet vol hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:35:
[...]

Meer info over de panels vind je op Digital Versus. Volgens dit artikel geldt het ook voor de 2011-modellen.
Wat bedoelen jullie nou eigenlijk met wel of geen Full HD 3d? Active 3D is toch altijd Full HD? Overigens vraag ik me nog wel af hoe "Full" dit nou eigenlijk is. Als je namelijk een Bluray hebt met een 1080p film en deze word SBS weergegeven in 3D, dan wordt de bron toch al horizontaal gehalveerd en uiteindelijk door de tv uitgerekt? Tenzij de Bluray speler 1920x1080*2 uitzendt, maar volgens mij gebeurt dat niet.

Ik ben in ieder geval op zoek naar een tv voor in de slaapkamer en mijn oog was gevallen op de 32D65*0, alleen vraag ik me af wat de verschillen zijn tussen de 6500 en de 6530. Ja ik heb het in de startpost gelezen, maar wat is bubbel en wat is recht? Het prijsverschil tussen de twee is namelijk vrij groot voor alleen het design.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Niet alle schermen kunnen Full-HD 3D weergeven. Zo komt bijvoorbeeld de 46D6530 zeer slecht uit verschillende testen wat betreft 3D. Ik weet niet hoe het zit met de D7000 en de D8000 serie, maar er zijn weinig schermen welke echt 100% Full-HD 3D weergeven.
De PS51D6900 Plasma van Samsung kan dit wel.

Of je dit erg merkt weet ik niet, alleen de D6500 serie komt gewoon zeer slecht uit verschillende testen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Fjeze schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:35:
Niet alle schermen kunnen Full-HD 3D weergeven. Zo komt bijvoorbeeld de 46D6530 zeer slecht uit verschillende testen wat betreft 3D. Ik weet niet hoe het zit met de D7000 en de D8000 serie, maar er zijn weinig schermen welke echt 100% Full-HD 3D weergeven.
De PS51D6900 Plasma van Samsung kan dit wel.

Of je dit erg merkt weet ik niet, alleen de D6500 serie komt gewoon zeer slecht uit verschillende testen.
Uiteraard kunnen de D7000 en D8000 led-lcd-schermen en de D8000 plasma's dit, of dacht je dat een goedkopere serie betere specificaties krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

drfruit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:11:
[...]

Uiteraard kunnen de D7000 en D8000 led-lcd-schermen en de D8000 plasma's dit, of dacht je dat een goedkopere serie betere specificaties krijgt?
Heeft niet met specificaties te maken. De D6530 wordt ook als Full-HD 3D op de markt gezet, maar kan dit bij lange na niet waarmaken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjeze schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:38:
[...]

Heeft niet met specificaties te maken. De D6530 wordt ook als Full-HD 3D op de markt gezet, maar kan dit bij lange na niet waarmaken.
D7000 en D8000 hebben hier geen last van zijn heel veel TV's uitgebreid getest. het gaat uitsluitend om de modellen uit de 6000 reeks en ook lang niet allemaal die het niet kunnen weergeven.

Aan de ene kant is het natuurlijk een schande als er op de doos staat Full HD 3D maar aan de andere kant had je dit ook wel een beetje kunnen verwachten als je een 2e generatie 3D TV koopt dan zijn er altijd veel kinderziektes net als vorig jaar dat de samsung's zo ontzettend veel last van Crosstalk hadden. als je echt zeker van je zaak wilt zijn kan je beter tot een 3e of 4e generatie wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:47:
Als de ondertiteling ingebakken zit, is deze ook niet te selecteren in VLC player (video -> ondertiteling)

Je kunt de subtitles extracten uit de MKV.

http://www.dvd-guides.com/content/view/157/59/

dan geef je die dezelfde bestandsnaam. En dan zou het moeten werken ;)
Hartstikke bedankt, ga het vanavond even proberen!!

EDIT: Werkt als een t1et!!! :) nogmaals bedankt....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Fjeze schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:38:
[...]

Onzin, specificaties wordt algemeen gebruikt om de capaciteiten en kenmerken aan te duiden. Dat een bepaalde serie de specificaties niet waarmaakt, betekent niet dat het woord opeens een andere betekenis krijgt. Niet voor niets zijn de bezitters van deze modellen erg kwaad op Samsung.
Je mist het punt. Als een model uit een goedkopere reeks het wel kan, waarom denk je dan dat het duurdere model het niet zou kunnen? De hele discussie ging over de 6xxx modellen, niet over de 7000/8000 reeksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Thanx. Goed te weten dat sommige D6XX modellen dus wel FULL HD 3D aankunnen. Ik zit eraan te denken om die van mij te retourneren omdat ie dit dus niet aankan, terwijl het wel op de doos staat. Meer mensen die met dit idee spelen?

Laat maar zitten, staat Samsung 3D op de doos, geen FULL HD 3D logo :X
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:35:
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door Recklezz op 22-11-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooG1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:01:
[...]
CI+ is gewoon een HD Ontvanger ja, als jij bij Caiway het HD pakket hebt moet dat goed komen.
500GB is vrij veel voor opnemen, tenzei je alles gaat bewaren maar ik ga er van uit dat je iets kijkt en vrij snel weer weggooit, maar ik kreeg een jaar geleden mijn humax 320GB niet vol hoor :P
8) Ik heb geen HD pakket bij Caiway, maar Ned 1 t/m National Geog. worden HD aangebonden... dus geen extra HD pakket...

Ik ga maar eens die CI module gebruiken, en een 2.5"HDD aanschaffen! Nog ideeen mbt goede HDD, neem aan 7200rpm en minimaal 320gig moet goed zijn.

ciao ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Zou maar ff wachten met een hardeschijf de prijzen zijn bijna verdubbeld.

Of een goede 2de handsje.. |:(

5200rpm is meer dan zat scheelt ook weer geluid.
En grote dat ligt eraan hoevaak je opneemt en hoelang je wat bewaard.

[ Voor 36% gewijzigd door Remco Tr op 22-11-2011 14:04 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 99 Laatste