• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb hier al het een en ander gelezen over het geluid. Ik heb een 55inch D8000 die aangesloten zit met een SPDIF kabel aan een Bose 321 set. Zowel met digitale TV op de HD zenders en met MKV files op de USB video krijg ik maximaal 2.0 Dolby geluid op de Bose 321 set.

Ik heb posts gezien dat het maximaal 2.0 Dolby uitvoer is, maar geldt dat ook in deze situatie? Want mijn Humax 5050c zie ik soms wel 5.1 Dolby verzenden naar mijn Bose 321 set.

-Opgelost: Had het SPDIF menu bij extra instellingen over het hoofd gezien!-

[ Voor 8% gewijzigd door Kevin1Bravo op 10-11-2011 11:24 ]

• Roger12345
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-06 16:38
BamSlam_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:02:

En Roger12345: heb jij van Bol.com een track/trace-code van Post NL gekregen waarop de verzending van je TV te volgen was?
Kort antwoord: Nee, wordt verstuurd met UPS.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:38:
[...]
Trouwens: krijg je een HTML-formulier voor je kiezen dat je online moet invullen of kun je gewoon een PDFje downloaden?
Het is een online ingevuld PDF formulier, waar je na printen alleen nog een handtekening en datum op moet zetten. Ik kan je dus helaas geen kopie toesturen.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Roger12345 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:16:
[...]
Kort antwoord: Nee, wordt verstuurd met UPS.
Weird.. in de verzendbevestigingsmail van Bol staat letterlijk:
De bestelling wordt verzonden met PostNL. Als de zending vanwege het formaat niet door de brievenbus past of een hoge waarde vertegenwoordigt, wordt het als pakketpost verzonden. In dat geval vindt u in de bestelstatus van uw bestelling meestal een 3S-nummer. Met dit nummer kunt u op de website van PostNL het verzendtraject van uw pakket volgen.
Overigens biedt UPS ook track/trace weet ik uit ervaring, kreeg van de week een andere bestelling binnen via UPS.

• BamSlam_
  • Niet online
drfruit schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:17:
[...]
Het is een online ingevuld PDF formulier, waar je na printen alleen nog een handtekening en datum op moet zetten. Ik kan je dus helaas geen kopie toesturen.
OK, mocht het ook niet lukken in IE9 dan ga ik Samsung eens fijn bellen. Wat een gepruts.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:23:
[...]

OK, mocht het ook niet lukken in IE9 dan ga ik Samsung eens fijn bellen. Wat een gepruts.
Misschien heeft het met ad/popup-blokkering o.i.d. te maken. Ik had IE9 nog nooit gebruikt, dus daar stond alles nog op default.

• Roger12345
BamSlam_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:21:
[...]
Weird.. in de verzendbevestigingsmail van Bol staat letterlijk:
[...]
Overigens biedt UPS ook track/trace weet ik uit ervaring, kreeg van de week een andere bestelling binnen via UPS.
http://www.bol.com/nl/m/k...#bezorging-van-televisies

Die bezorgingsmail waar ze het over hebben heb ik overigens niet gekregen, maar ik had op vrijdag besteld en werd maandag geleverd. Of ze moeten een mailtje bedoelen met "uw bestelling is verzonden", die heb ik wel gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Roger12345 op 10-11-2011 14:30 ]

• BamSlam_
  • Niet online
drfruit schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:32:
[...]

Misschien heeft het met ad/popup-blokkering o.i.d. te maken. Ik had IE9 nog nooit gebruikt, dus daar stond alles nog op default.
Nee, in IE heb ik geen enkele blokkering. In Firefox wel, maar heb speciaal een andere PC geprobeerd met een Firefox zonderbeperkingen. Zelfs op een Mac (Safari) werkt het niet. Groot minpunt voor Samsung.

• BamSlam_
  • Niet online
Dat kost Bol sterren in mijn shopreview. :| Verkeerd vermelden van bezorgdienst en geen track/tracecode meesturen. Gelukkig heb ik eerlijke buren.. (tot nog toe :) )
Die bezorgingsmail waar ze het over hebben heb ik overigens niet gekregen, maar ik had op vrijdag besteld en werd maandag geleverd.
Ook matig.

• Roger12345
BamSlam_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:00:
[...]
Dat kost Bol sterren in mijn shopreview. :| Verkeerd vermelden van bezorgdienst en geen track/tracecode meesturen. Gelukkig heb ik eerlijke buren.. (tot nog toe :) )
[...]
Ook matig.
De lage prijs maakte bij mij een hoop goed.

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:53:3D .... geen zender die in 3D uitzendt. Ja, op een blu-ray 3D speler kun je films in 3D afspelen en bekijken op een 3D TV. Maar veruit de meeste mensen hebben geen 3D TV en gaan dus ook geen 3D blu-ray speler kopen.
BamSlam_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:43:
*Kuch*http://www.sbs.nl/2010/net-5-3d-vanaf-vandaag-via-ziggo-beschikbaar*kuch*
Dat was een tijdelijke zender vorige jaar, die plaats moest maken voor die ander flop, Secret Story.
En was gewoon gelijk aan de "gewone" Net5 "geupscaled" naar 3D, gelijk aan de 2D->3D knop op je TV.
Dus dat was niet echt bijzonder...

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Gisteren mijn 3D brillen binnen gekregen Type SSG-3050GB, 2 voor 36 euro via e-Bay. In een week vanuit Zuid-Korea thuis bezorgd. Dit is het type met batterij, maar voor dat prijsverschil kan ik heel wat batterijtjes kopen.

Het ziet er zeer goed uit op mijn UE37D6500! Ik heb geen blue-ray 3D speler en moet het doen met half-sbs films via de WDTV media speler. Maar het resultaat is desondanks echt mooi. Wat mij betreft springt het er zeker wel echt uit.

• BamSlam_
  • Niet online
drfruit schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:32:
[...]
En het lukt ook niet in IE9 (helemaal kaal op een gloednieuwe laptop). Melding: Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van de pagina die u hebt aangevraagd. Probeer het later opnieuw. Morgen Samsung maar eens bellen.

Kwam net thuis en vond een kaartje van UPS in de bus dat ze vandaag waren langsgeweest met m'n TV. Morgen nieuwe poging. Gelukkig ben ik dan thuis. Op het kaartje van UPS staat de track/trace-code. Verbeterpunt voor Bol.com: stuur dat even mee in de mail voortaan.

[ Voor 21% gewijzigd door BamSlam_ op 10-11-2011 18:00 ]

• BamSlam_
  • Niet online
BassieBulk schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:40:
Dat was een tijdelijke zender vorige jaar, die plaats moest maken voor die ander flop, Secret Story.
En was gewoon gelijk aan de "gewone" Net5 "geupscaled" naar 3D, gelijk aan de 2D->3D knop op je TV.
Dus dat was niet echt bijzonder...
I stand corrected. _/-\o_ Voorlopig maar 3D gamen en blu-rayen dan. Ook leuk. :)

• FireFoz
  • Laatst online: 06-10 20:07
Ik heb een probleem met het opnemen op mijn ue55d6500 naar harddisk. Als ik hem programmeer en ik blijf er bij dan werkt het prima. Echter ik heb nou al 3x iets geprogrammeerd wat langer vooruit (bijv smiddags voor savonds) en dan doet ie het dus gewoon niet :( Hierdoor ben ik nou al 3 programma's misgelopen; zwaar vervelend.

Ik heb een Western Digital Elements SE 500 gb USB hdd (nieuw) gekocht, aangesloten en geformateerd. So far so good. Zoals ik zei werken testopnames gewoon prima, maar zodra het langer weg is werkt het niet.

Ik krijg geen foutmeldingen. De eerste keren was het programma weg uit de "op te nemen lijst", en nu net stond het er zelfs nog in. Tevens was de hdd in eens niet meer aangesloten (:?) en moest ik deze opnieuw eruit en daarna weer er in pluggen voordat deze weer gevonden werd. Daarna weer getest met wat opnemen en dat werkt prima.

Het lijkt wel alsof hij de hdd gewoon uit zet en niet meer aankrijg ofzo? Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zo onbetrouwbaar opnemen heb ik niks aan...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 15:21
Wij hebben thuis een nieuwe D8000, prachtige tv, maar hij slaat het wifi wachtwoord niet op. Dus elke keer als ik de tv uit doe en weer aan, moet ik opnieuw het wachtwoord voor internet invoeren. Heeft iemand hier ook last van, of heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

sverzijl schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:40:
[...]

Zet de 'scherpte' eens terug naar 20 of 10.
Scherpte stond op 70 en ik heb het nu op 40 staan en nu is het beeld heel mooi.
Bij mijn vorige 8000 had ik hier in het topic de beste instellingen gevonden dus ik zal even alle pagina's overlopen op zoek naar die post van de instellingen.

bedankt

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
timmert26 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:39:
Wij hebben thuis een nieuwe D8000, prachtige tv, maar hij slaat het wifi wachtwoord niet op. Dus elke keer als ik de tv uit doe en weer aan, moet ik opnieuw het wachtwoord voor internet invoeren. Heeft iemand hier ook last van, of heeft iemand een oplossing?
Yep
Bij mij is het opgelost sinds ik een eenvoudigere WPA-sleutel ben gaan gebruiken.

Mijn oude sleutel was
code:
1
J+s=i8h\LW3o[n1sP\/}{t(c|vDR,eU3LwY)[}mf(u~m@\5G]'A}Uxe)1ZY*K3

Sinds ik een 'normale' hex-encoded sleutel (64 karakters in de range 0-9 en A-F) gebruik is het opgelost. Sowieso een stuk minder vervelend in te voeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 15:21
Wij hebbeneen relatief makkelijk wachtwoord : wep met alleen hoofdletters en.getallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:48:
[...]

Bij mijn vorige 8000 had ik hier in het topic de beste instellingen gevonden dus ik zal even alle pagina's overlopen op zoek naar die post van de instellingen.

bedankt
Thanks! had inderdaad hetzelfde probleem een beetje, vooral rondom de gezichtsranden was het niet scherp, dankzij die tip om de Scherpte iets terug te schroeven ziet het er inderdaad beter uit!

Wel heel vreemd trouwens want bij de informatie in het menu bij scherpte staat: Waardes dichter bij 100 leveren een scherper beeld op. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2TheMaks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02 18:03
[b][message=37115231,noline]Wel heel vreemd trouwens want bij de informatie in het menu bij scherpte staat: Waardes dichter bij 100 leveren een scherper beeld op. 8)7
Het 'verscherpen' van het beeld is alleen nodig wanneer de video-bron in een andere resolutie is dan de fysieke resolutie van de TV (Full-HD, 1920x1080). Dit verscherpen gebeurt door digitale signaalverwerking. Wanneer een video-bron reeds 1080p of 1080i is doet deze digitale signaalverwerking louter afbreuk aan de scherpte van het beeld.

Let op:
Ondanks het feit dat de digitale HD-TV kanalen over het algemeen 1080i zijn wil dat niet zeggen dat de video-bron ook daadwerkelijk 1080 verticale pixels bevat. Dat ligt immers maar helemaal aan de video-camera waarmee het beeld opgenomen is!!!! Om deze reden kun je voor normaal TV kijken de scherpte niet helemaal terug schroeven naar 0 (helemaal uit dus). Om pseudo-HD kanalen en SD kanalen wat op te peppen is een waarde van tussen de 10 en 20 voor scherpte aan te bevelen.

Het is trouwens onmogelijk om alle signaalverwerking van het beeld volledig uit te zetten in de D-modellen. Wel kun je ervoor zorgen dat MPEG-ruis filters e.d. uit staan. Deze vormen van signaalverwerking kunnen immers ook afbreuk doen aan video-signalen die reeds Full-HD (1080p) zijn.

Maks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2TheMaks
mlo schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:21:
Afgelopen week ook mijn touch remote binnen gekregen, leuk speelgoed maar de functionaliteit valt me tegen.

Nu zie ik op youtube een filmpje waarbij er wel meer functionaliteit aanwezig is. Weet iemand hier meer vanaf?

YouTube: Samsung RMC30D1 Touch Screen App-enabled Remote Control - CES 2011

of deze:
http://wn.com/Samsung_Premium_Remote_2011

ze gebruiken daar ook de term "app-enabled". Blijkbaar kan je dus apps installeren en dergelijke.
Ik heb de touch remote ook. Ik dacht, naast een querty invoer mogelijkheid, ook wat meer functionaliteit te krijgen. Maar wat blijkt:

De beschikbaarheid van apps (of, beter gezegd: widgets) voor de touch remote (RMC30D1P2) verschild per land (dus afhankelijk van de landcode die ingesteld is in het apparaat).

In Nederland heeft deze touch remote de volgende functionaliteit:
  • Querty invoer mogelijkheid.
  • Twin View (TV-beeld op de remote bekijken. LET OP: wel met 3 seconden vertraging t.o.v. de TV!!!).
  • Kanalen gids, inclusief mogelijkheid om programma's voor opname te programmeren.
  • Universele afstandsbediening (kan andere apparaten dan de TV bedienen).
Maks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:48:
[...]

bedankt
Graag gedaan. Ik had er in het begin ook last van. Allemaal spikkels op voornamelijk gezichten, het zag er echt niet uit terwijl ik een BluRay (image) als bron had. Nu voor BluRay en kwaliteits-HD de scherpte <10 en voor normale TV/HD TV (KPN glasvezel, geen super kwaliteit) scherpte rond de 30 en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
timmert26 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:04:
Wij hebbeneen relatief makkelijk wachtwoord : wep met alleen hoofdletters en.getallen
Lijkt me een mooi moment om naar WPA over te stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:27
Vraag:

Kan je met de xxD6200 als je naar radio luistert het scherm uitzetten? zodat scherm niet onnodig energie verbruikt als je naar de radio luistert?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:54:
En het lukt ook niet in IE9 (helemaal kaal op een gloednieuwe laptop). Melding: Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van de pagina die u hebt aangevraagd. Probeer het later opnieuw. Morgen Samsung maar eens bellen.
Net de helpdesk van Samsung gebeld en uitgelegd dat het me al bijna een week niet lukt om in te loggen om me aan te melden voor de cashback. Ook als je een nieuwe account probeert aan te maken krijg je dezelfde foutmelding. Men adviseerde meteen om maar te mailen. Waarop ik aangaf dat hun website al dagen een probleem heeft en dat daar waarschijnlijk meer mensen last van hebben. Maar nee, ik zou de enige zijn en ik moest maar mailen. Doorverbinden naar een supervisor was er ook niet bij. En mailen of per post versturen van het aanmeldformulier kon ook niet. Enfin, ik heb net een pittige mail gestuurd.

Ben wel benieuwd of het jullie nog lukt om in te loggen, willen jullie het eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2TheMaks schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:22:
[...]

Het 'verscherpen' van het beeld is alleen nodig wanneer de video-bron in een andere resolutie is dan de fysieke resolutie van de TV (Full-HD, 1920x1080). Dit verscherpen gebeurt door digitale signaalverwerking. Wanneer een video-bron reeds 1080p of 1080i is doet deze digitale signaalverwerking louter afbreuk aan de scherpte van het beeld.

Let op:
Ondanks het feit dat de digitale HD-TV kanalen over het algemeen 1080i zijn wil dat niet zeggen dat de video-bron ook daadwerkelijk 1080 verticale pixels bevat. Dat ligt immers maar helemaal aan de video-camera waarmee het beeld opgenomen is!!!! Om deze reden kun je voor normaal TV kijken de scherpte niet helemaal terug schroeven naar 0 (helemaal uit dus). Om pseudo-HD kanalen en SD kanalen wat op te peppen is een waarde van tussen de 10 en 20 voor scherpte aan te bevelen.

Het is trouwens onmogelijk om alle signaalverwerking van het beeld volledig uit te zetten in de D-modellen. Wel kun je ervoor zorgen dat MPEG-ruis filters e.d. uit staan. Deze vormen van signaalverwerking kunnen immers ook afbreuk doen aan video-signalen die reeds Full-HD (1080p) zijn.

Maks
Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord, weer wat geleerd. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:09:
[...]

Net de helpdesk van Samsung gebeld en uitgelegd dat het me al bijna een week niet lukt om in te loggen om me aan te melden voor de cashback. Ook als je een nieuwe account probeert aan te maken krijg je dezelfde foutmelding. Men adviseerde meteen om maar te mailen. Waarop ik aangaf dat hun website al dagen een probleem heeft en dat daar waarschijnlijk meer mensen last van hebben. Maar nee, ik zou de enige zijn en ik moest maar mailen. Doorverbinden naar een supervisor was er ook niet bij. En mailen of per post versturen van het aanmeldformulier kon ook niet. Enfin, ik heb net een pittige mail gestuurd.

Ben wel benieuwd of het jullie nog lukt om in te loggen, willen jullie het eens proberen?
Wou een account aanmaken voor je om het te proberen maar ik kan niet eens een account aanmaken omdat dit ''tijdelijk niet beschikbaar'' is, daar zal je vraag ook wel mee beantwoord zijn.

Wel iritant overigens alsof iedereen daar een account wilt hebben slaat helemaal nergens op, 3 maanden geleden hoefde dat niet eens en werkte alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foggy79
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 15:51
Hallo,

Ik heb net een UE40D6320 gekocht, en was op zoek naar 3D brilletjes.

Nu heb ik de SSG-3050GR op het oog. Probleem is, op de site van samsung staat dat deze compatiebel zijn voor modellen vanaf D6300, maar overal op internet waar deze aangeboden worden staat bij vanaf D6400...

Weet iemand met zekerheid of deze gaan werken op m'n D6320?

Bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Foggy79 op 12-11-2011 09:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:29:
[...]
Wou een account aanmaken voor je om het te proberen maar ik kan niet eens een account aanmaken omdat dit ''tijdelijk niet beschikbaar'' is, daar zal je vraag ook wel mee beantwoord zijn.
Thanks! Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
BamSlam_ schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:53:
[...]

Thanks! Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde.
Ik heb gisteren (rond 17:00) nog gewoon een account aangemaakt, dus het zou in ieder moeten kunnen. Helaas lukt het bij jou niet. Kun je het niet ergens anders proberen of had je dat al gedaan?

edit: ik heb die pdf wel voor je, kun je met Acrobat (of ander pdf programma) je gegevens zelf invullen. PM me maar als je 'm wil hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door crispo op 11-11-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:29:
[...]

Wel iritant overigens alsof iedereen daar een account wilt hebben slaat helemaal nergens op, 3 maanden geleden hoefde dat niet eens en werkte alles prima.
Samsung lijkt een nieuwe dienst/community gelanceerd te hebben Social Hub genaamd.
Daar zullen ze wel zieltjes voor nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb gister de UE40D8000 opgehaald bij de BCC met de korting die Bol.com ook geeft _/-\o_

Ik ben tot noch toe erg tevreden met het toestel op één punt na. Als ik schuin tegen de TV aankijk dan zie ik bij de rand de backlight er tussendoor schijnen aan de linkerkant. Op zich niet erg storend maar eenmaal geconstateerd valt het steeds vaker op. Hier een foto: http://cl.ly/3M22000J253T3r3z0o3U. Mijn vraag is: is dit normaal? Of moet ik hier mee terug gaan naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:23:
[...]

Samsung lijkt een nieuwe dienst/community gelanceerd te hebben Social Hub genaamd.
Daar zullen ze wel zieltjes voor nodig hebben :)
Hebben ze daar wat aan dan als iedereen een account aanmaakt om zn product te registeren / kortingsformulier te downloaden en nooit meer inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie100 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:15:
Ik heb gister de UE40D8000 opgehaald bij de BCC met de korting die Bol.com ook geeft _/-\o_

Ik ben tot noch toe erg tevreden met het toestel op één punt na. Als ik schuin tegen de TV aankijk dan zie ik bij de rand de backlight er tussendoor schijnen aan de linkerkant. Op zich niet erg storend maar eenmaal geconstateerd valt het steeds vaker op. Hier een foto: http://cl.ly/3M22000J253T3r3z0o3U. Mijn vraag is: is dit normaal? Of moet ik hier mee terug gaan naar de winkel?
Is gewoon normaal. maar je kijkt er bijna nooit schuin op denk ik. als je er rechtvoor zit zie je t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Volgens mij is dit redelijk normaal, maar als je er last van hebt kan je natuurlijk proberen van garantie gebruik te maken. Is dat trouwens wel de 40 inch LED D8000? De bezel ziet er een stuk breder uit (ligt misschien aan de foto die zo dichtbij is genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2TheMaks

Nee, dat is niet normaal. Zo te zien zit het panel (het LED-LCD-Scherm zelf) niet goed in de behuizing, waardoor er een kiertje zit tussen het panel en de rand. Hierdoor zie je de LEDs zo duidelijk (bij bleeding is het nooit zo fel). Het kan ook zijn dat die mooie rand van de behuizing een beetje verbogen/ontzet is.

Zo te zien is het panel zelf verder wel OK. Alleen even Samsung bellen of ze een monteur sturen om het panel goed in de behuizing te zetten. Of aanspraak maken op de omruilgarantie bij BCC vanwege een productiefout. In eerste instantie zal BCC contact opnemen met Samsung, waarop Samsung een monteur langs stuurt om de fout te constateren (en mogelijk te verhelpen/repareren).

Zeg daarom tegen de persoon bij het BCC Service Center dat je een NIEUWE tv gekocht hebt, en geen GEREPAREERDE. Hou voet bij stuk, en binnen een paar minuten heb je voor elkaar dat de tv binnen 5 werkdagen omgeruild word voor een ander exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:03:
[...]

Volgens mij is dit redelijk normaal, maar als je er last van hebt kan je natuurlijk proberen van garantie gebruik te maken. Is dat trouwens wel de 40 inch LED D8000? De bezel ziet er een stuk breder uit (ligt misschien aan de foto die zo dichtbij is genomen).
Je hebt inderdaad gelijk, het lijkt wel een C8700 nu ik het nog een keer bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2TheMaks schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:33:
[...]

Nee, dat is niet normaal. Zo te zien zit het panel (het LED-LCD-Scherm zelf) niet goed in de behuizing, waardoor er een kiertje zit tussen het panel en de rand. Hierdoor zie je de LEDs zo duidelijk (bij bleeding is het nooit zo fel). Het kan ook zijn dat die mooie rand van de behuizing een beetje verbogen/ontzet is.

Zo te zien is het panel zelf verder wel OK. Alleen even Samsung bellen of ze een monteur sturen om het panel goed in de behuizing te zetten. Of aanspraak maken op de omruilgarantie bij BCC vanwege een productiefout. In eerste instantie zal BCC contact opnemen met Samsung, waarop Samsung een monteur langs stuurt om de fout te constateren (en mogelijk te verhelpen/repareren).

Zeg daarom tegen de persoon bij het BCC Service Center dat je een NIEUWE tv gekocht hebt, en geen GEREPAREERDE. Hou voet bij stuk, en binnen een paar minuten heb je voor elkaar dat de tv binnen 5 werkdagen omgeruild word voor een ander exemplaar.
Ik denk dat jij het een beetje verkeerd ziet (wat ik in het begin ook had) die zilverige gloed die je ziet is gewoon de flits van de camera op de bezel. (denk ik) hij heeft het over dat hele dunne lijntje wat je er iets boven ziet als je duidelijk focust op het beeldscherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:13:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk, het lijkt wel een C8700 nu ik het nog een keer bekijk.
Het is zeker wel een D8000.

http://cl.ly/1A072q0S2e0347182O29
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat jij het een beetje verkeerd ziet (wat ik in het begin ook had) die zilverige gloed die je ziet is gewoon de flits van de camera op de bezel. (denk ik) hij heeft het over dat hele dunne lijntje wat je er iets boven ziet als je duidelijk focust op het beeldscherm zelf.
Onderstaande foto's zijn gemaakt zonder flitser:

http://cl.ly/2L2R1b060h3R2C1k1C3b
http://cl.ly/2X0l0I210k221W2l0l0S
-- De upload service die ik gebruik draait om een of andere vage reden de foto's. Het hoekje is dus eigenlijk links onder --

Het is dus die sterke lichte (witte) lijn die je ziet. Op de foto lijkt het wel erger dan in het echt hij is echt heel dun maar vooral helemaal (links) onderaan is hij duidelijk te zien als het beeld donker is...

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik maar contact op moet nemen met BCC Service dan, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Mahoek op 11-11-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Mattie100 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:35:
[...]Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik maar contact op moet nemen met BCC Service dan, toch?
Indien jij een vraag hebt of niet tevreden bent moet je altijd contact opnemen. Je betaald voor de service en indien je ergens vragen over hebt mag je deze natuurlijk gewoon stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn weekend kan niet meer kapot! :Y

Na me enige tijd te hebben georienteerd in dit topic, diverse andere fora, reviews en winkels was het dan eindelijk zo ver dat ik mn aankoop ben gaan doen. Na een avondje pingelen bij de Saturn over dat hij bij andere (fysieke) winkels goedkoper is te krijgen (bewijzen meegenomen), kortingsactie Mediamarkt etc etc, heb ik gisterenavond mn deal van het jaar kunnen maken.Ik zit nu te spelen met mn brandnew UE55D6530 incl 2 brilletjes van het nieuwe type 3050GB. Later deze week ga ik de ook aangeschafte wallmount WMN2000B moneteren.

Heb de spulletjes voor slechts € 1450,- mee naar huis kunnen neemenen. d:)b whahha

Oh ja, had van te voren in de winkel de 3D-functie bekeken met wat testbeelden, en zoals al eerder gemeld in dit topic, de 55 inch van de 6530 heeft wel FULL HD 3D! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 07:43

13art

Moderator Mobile
Dacht hier laatst iets gelezen te hebben over het onthouden van instellingen maar kan het even niet terug vinden. Maar het valt me op dat als ik van tv switch naar een ander hdmi kanaal of bijvoorbeeld naar de smarthub dan gaan de instellingen weer naar standaard ipv film.

Net alsof elke poort, elk programma zijn eigen instellingen heeft, en ik ze elke weer opnieuw moet instellen. Kan dit niet anders?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
l3art schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:03:
Maar het valt me op dat als ik van tv switch naar een ander hdmi kanaal of bijvoorbeeld naar de smarthub dan gaan de instellingen weer naar standaard ipv film.

Net alsof elke poort, elk programma zijn eigen instellingen heeft, en ik ze elke weer opnieuw moet instellen. Kan dit niet anders?
Dat klopt, je zult je instellingen moeten doen per input. En de beeldinstellingen als je in smarthub zit zijn voor zover ik weet niet aan te passen (mocht iemand wel weten hoe, dan graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

He, he, eindelijk de QWERTY remote ontvangen (was het eigenlijk al vergeten dat ik 'm nog zou krijgen).
Vind deze remote handiger dan de originele. Hij is net iets korter en ligt goed in de hand. Nu kun de remote in je hand houden (en door de wigvorm heb je 'm stevig vast) en met de vingers van dezelfde hand de diverse knoppen bereiken. Eigenlijk ideaal.

Als je 'm omdraait heb je de toetsenbord kant te pakken.En na enige gewenning werkt dat in ieder geval beter dan letters aanwijzen op het scherm. :+

2de voordeel: nu twee AB's, dus er ligt er altijd eentje voor het grijpen. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:24:
Oh ja, had van te voren in de winkel de 3D-functie bekeken met wat testbeelden, en zoals al eerder gemeld in dit topic, de 55 inch van de 6530 heeft wel FULL HD 3D! :9
Hoe test je dit? Ik heb nog 5 werkdagen de tijd om mijn UE37D6500 terug te sturen. Ik twijfel enorm, want over de kwaliteit van 2D ben ik zeer tevreden. Ik heb (nog) geen 3D brillen, aangezien ik nog niet weet of ik het scherm houdt vind ik dit eventueel zonde.

Allshare
Klopt het dat elke keer je nieuwe content laadt in een media map (foto-film-muziek) je op "refresh" binnen allshare moet drukken. Vervolgens wordt heel de bibliotheek opnieuw opgebouwd. Nu heb ik nog maar 250gb aan content, maar in dit tempo zit ik zo aan 3 terabyte. Dit wordt dan toch onnoemlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:25
Klopt, maar dit gaat heel snel bij mij. Zit al over de 1 TB heen en dat refreshen na opstarten is secondewerk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
sverzijl schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:45:
[...]

Dat klopt, je zult je instellingen moeten doen per input. En de beeldinstellingen als je in smarthub zit zijn voor zover ik weet niet aan te passen (mocht iemand wel weten hoe, dan graag)
Ok thnx, dan ligt het dus niet aan mij.
Nee de smarthub zelf kan ook niet, maar wel bijvoorbeeld als je een video/trailer kijkt van moviemax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Niet online
Mattie100 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:35:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik maar contact op moet nemen met BCC Service dan, toch?
Ik ben inmiddels bij de BCC geweest en heb het probleem uitgelegd en heb een aantal foto's laten zien. De verkoper gaf direct aan dat dit niet normaal is en het toestel wordt omgeruild (er is een nieuwe besteld). Goede service van de BCC dus! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mahoek op 12-11-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mattie100 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:06:
[...]
Ik ben inmiddels bij de BCC geweest en heb het probleem uitgelegd en heb een aantal foto's laten zien. De verkoper gaf direct aan dat dit niet normaal is en het toestel wordt omgeruild (er is een nieuwe besteld). Goede service van de BCC dus! :)
In dit geval dus echt: low prices, high service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Remco Tr schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:02:
Vraag:

Kan je met de xxD6200 als je naar radio luistert het scherm uitzetten? zodat scherm niet onnodig energie verbruikt als je naar de radio luistert?

Dank
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cai schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:58:
[...]

Hoe test je dit? Ik heb nog 5 werkdagen de tijd om mijn UE37D6500 terug te sturen. Ik twijfel enorm, want over de kwaliteit van 2D ben ik zeer tevreden. Ik heb (nog) geen 3D brillen, aangezien ik nog niet weet of ik het scherm houdt vind ik dit eventueel zonde.

[...]
Ik heb de testimage uit het topic over het 3d-probleem op SamyGO.tv op een usbgezet.Let op download hem wel in full resolution, dus ff paar keer op plaatje klikken. De usb in de tv geprikt en geladen. Vervolgens switch je tussen 2D en 3D(-conversie) modus.

Als je geen verschillen kan ontdekken, gefeliciteerd, je tv kan full hd 3d vergeven. :9~

Vallen zaken op als het onleesbaar worden van de kleine teksten onleesbaar worden of het kartelig worden van de lijnen van de cirkels, dan kan het paneel geen full hd in 3d weergeven. ;w

Je kan dit alles trouwens zonder 3d-bril doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fk1 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:29:
Gisteren mijn 3D brillen binnen gekregen Type SSG-3050GB, 2 voor 36 euro via e-Bay. In een week vanuit Zuid-Korea thuis bezorgd. Dit is het type met batterij, maar voor dat prijsverschil kan ik heel wat batterijtjes kopen.

Het ziet er zeer goed uit op mijn UE37D6500! Ik heb geen blue-ray 3D speler en moet het doen met half-sbs films via de WDTV media speler. Maar het resultaat is desondanks echt mooi. Wat mij betreft springt het er zeker wel echt uit.
Grappig, ik had gisteren ook een half-sbs film opgezet, en inderdaad 3D was prachtig, maar het was niet dat het er uit sprong, maar eerder er 'achter' sprong. Beeld was zeg maar opgebouwd van achter het scherm tot aan het scherm. Apart, maar wel erg mooi.

Iemand trouwens nog suggesties voor mooi (demo) films in 3D om vrienden en familie mee te verbluffen?

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 13-11-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
l3art schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:48:
[...]

Grappig, ik had gisteren ook een half-sbs film opgezet, en inderdaad 3D was prachtig, maar het was niet dat het er uit sprong, maar eerder er 'achter' sprong. Beeld was zeg maar opgebouwd van achter het scherm tot aan het scherm. Apart, maar wel erg mooi.

Iemand trouwens nog suggesties voor mooi (demo) films in 3D om vrienden en familie mee te verbluffen?
Samsung app Explore 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

l3art schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:48:
[...]

Iemand trouwens nog suggesties voor mooi (demo) films in 3D
Hier al eens gekeken: http://huberbuam.zdf.de/ ?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zal beide eens gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

Samygo is er eindelijk ook voor de Smarthub tv's, als widget. Veel plezier :)

Supported firmwares :
T-GAS****
T-GAP****

Features list:
  • *.ts movie support in MediaPlayer
  • Shell through internet (webshell or terminal)
  • PVR scrambling removed - watch your movies on PC or another TV
  • Patch for proper recognition of keyboard in user applications (currently - wired only)
  • Execute own script from USB
  • SamyGO Extensions:
    • ftp
    • apache2 (web interface, php file manager)
    • NFS and Samba shares mounted to virtual USB device
    • Samba server - access your TV from windows
    • PVR recording to network storage.
    • IPTV udp to tcp converting using integrated udpxy (for NetPlayer or nStreamPlayer widgets)
    • Other SAE features...
Zie https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=16&t=2701 en http://wiki.samygo.tv/ind...g_D_series_arm_cpu_models

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
m0c schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:45:

Features list:
Supervet, bedankt voor de tip! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat ik zo heel even snel gelezen is, is het oa een opname functie voor de tv oid. Zal vast nog meer zijn, maar heb me er nog niet echt in verdiept hier op het werk.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 13-11-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Supported firmwares :
T-GAS****
T-GAP****

Features list:
  • Shell through internet (webshell or terminal)
  • Patch for proper recognition of keyboard in user applications (currently - wired only)
  • Execute own script from USB
  • SamyGO Extensions:
    • ftp
    • apache2 (web interface, php file manager)
    • NFS and Samba shares mounted to virtual USB device
    • Samba server - access your TV from windows
    • IPTV udp to tcp converting using integrated udpxy (for NetPlayer or nStreamPlayer widgets)
    • Other SAE features...
Zie https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=16&t=2701 en http://wiki.samygo.tv/ind...g_D_series_arm_cpu_models
Daar worden we vrolijk van =D die bescherming van opgenomen files af, en opnemen en opslaan naar netwerk opslag!

Is het nou ook mogelijk hiermee om je gedeelde mappen te benaderen op je netwerk, zonder dat je ergens bijv. windows media player of vuze moet gebruiken om de files te delen naar de tv?

En keyboard functie.. ik ga er vanuit dat ze de originele samsung keyboard bedoelen, of elke universele usb wired keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Samygo zegt mij helemaal niets, maar ik begrijp dat zij firmwares voor tv's cracken?

Of is dit gewoon een onschuldige widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
frickY schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:41:
[...]
Samygo zegt mij helemaal niets, maar ik begrijp dat zij firmwares voor tv's cracken?

Of is dit gewoon een onschuldige widget?
Is in feite hetzelfde als het rooten van je Android-toestel of het jailbreaken van je iPhone/iPad. Samygo maakt het op een eenvoudige manier mogelijk volledige controle over je TV te krijgen. En dus er meer mee te doen zoals het ongecrypt opnemen van uitzendingen en het installeren van allerlei handige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

Ook Plex is er inmiddels als widget, zie ik. Ik had tot voor kort geen cent extra over voor Smarthub (vandaar dat ik maanden geleden een relatief goedkope D5000 heb genomen), maar dit zijn toch wel interessante ontwikkelingen. Misschien toch maar eens een D6*** gaan overwegen. Tenzij ze Smarthub/SamyGO aan de D5000 weten toe te voegen :)

Voor de XBMC-gebruikers onder jullie: er bestaat sinds kort een stukje hardware van een paar tientjes waarmee XBMC kan luisteren naar CEC-commando's (Samsung noemt dit "Anynet"). Hierdoor gaat de HTPC bijvoorbeeld automatisch aan/uit als de tv bediend wordt (en vice versa). Aan de bijbehorende software wordt nog druk doorontwikkeld. Ik heb er een besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand product werkt via bluetooth iemand enige ervaring met dit ding in combinatie met 1 van bovengenoemde series tv's?
Het zou moeten werken via Bluetooth, het is een gaaf ding en lees er goede recencies over, misschien het ideale kado voor de feestdagen om onze tv's naast het geweldige beeld ook geweldig te laten klinken.
en kabeltjevrij...
Afbeeldingslocatie: http://www.plattetv.nl/var/images/extraimages/bose-soundlink-standaard-nylon-hoes-donkergrijs-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://eis.ac/images/awards/42.jpg?1321208261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:54
En waarom zou het moeten werken? Mijn iPhone heeft ook bluetooth en werkt met werkelijk helemaal niks samen. Zelfs niet met een iPod.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0c schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:12:
Ook Plex is er inmiddels als widget, zie ik. Ik had tot voor kort geen cent extra over voor Smarthub (vandaar dat ik maanden geleden een relatief goedkope D5000 heb genomen), maar dit zijn toch wel interessante ontwikkelingen. Misschien toch maar eens een D6*** gaan overwegen. Tenzij ze Smarthub/SamyGO aan de D5000 weten toe te voegen :)

Voor de XBMC-gebruikers onder jullie: er bestaat sinds kort een stukje hardware van een paar tientjes waarmee XBMC kan luisteren naar CEC-commando's (Samsung noemt dit "Anynet"). Hierdoor gaat de HTPC bijvoorbeeld automatisch aan/uit als de tv bediend wordt (en vice versa). Aan de bijbehorende software wordt nog druk doorontwikkeld. Ik heb er een besteld.
Hey net eens die plex bekeken en dat ziet er schitterend uit voor een beginstadium.
Wel vind ik nergens inlichtingen hoe die widget geinstalleerd moet worden. Zou iemand dit wel weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44
Net even de Samygo 2D/3D images gedownload en getest op mijn UE40D6530. Of het probleem ontgaat me, of mijn TV heeft nergens last van. Zowel op 2D als 3D zien de afbeeldingen er prima uit. :)

@dloeuille, de Plex app moet je zelf op een webserver zetten (bijvoorbeeld op de webserver van je NAS) en vervolgens met een developer account inloggen in Smart Hub en bladeren naar de web server. De instructie staat wel op de site van de ontwikkelaar. De bruikbaarheid van de app op de Samsung TV vind ik tot op heden nog beperkt. Ondertiteling wordt nog niet ondersteund bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Senser schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:29:
Net even de Samygo 2D/3D images gedownload en getest op mijn UE40D6530. Of het probleem ontgaat me, of mijn TV heeft nergens last van. Zowel op 2D als 3D zien de afbeeldingen er prima uit. :)
Kan je dat laten zien met een foto?
@dloeuille, de Plex app moet je zelf op een webserver zetten (bijvoorbeeld op de webserver van je NAS) en vervolgens met een developer account inloggen in Smart Hub en bladeren naar de web server. De instructie staat wel op de site van de ontwikkelaar. De bruikbaarheid van de app op de Samsung TV vind ik tot op heden nog beperkt. Ondertiteling wordt nog niet ondersteund bijvoorbeeld.
De plek app staat al op een webserver met eigen ip. De app hoeft dus niet eerst op een eigen webserver gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:46:
[...]

[...]

De plek app staat al op een webserver met eigen ip. De app hoeft dus niet eerst op een eigen webserver gezet te worden.
Kun je een link plaatsen waar ik dit alles kan vinden.
Werkt het zoals samygo? Forum al doorgelezen van plexapp maar vind echt nergens iets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:59:
[...]

Kun je een link plaatsen waar ik dit alles kan vinden.
Werkt het zoals samygo? Forum al doorgelezen van plexapp maar vind echt nergens iets terug.
Je moet tegenwordig inloggen zie ik maar het stond hier.
http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1

Fk1

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:11:
[...]

Ik heb de testimage uit het topic over het 3d-probleem op SamyGO.tv op een usbgezet.Let op download hem wel in full resolution, dus ff paar keer op plaatje klikken. De usb in de tv geprikt en geladen. Vervolgens switch je tussen 2D en 3D(-conversie) modus.

Als je geen verschillen kan ontdekken, gefeliciteerd, je tv kan full hd 3d vergeven. :9~
Dit snap ik niet, als je de TV in 3D modus zet converteert hij het van 2D naar 3D, dan wordt je beeld toch sowieso al aangepast en is het niet meer hetzelfde als het 2D-beeld?

En hoe zit het met de .mpo (3D) bestanden op die site, hoe kan ik die bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Fk1 schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:32:
En hoe zit het met de .mpo (3D) bestanden op die site, hoe kan ik die bekijken?
In de meest recente firmware voor de D8000 is mpo-ondersteuning toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fk1 schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:32:
[...]

Dit snap ik niet, als je de TV in 3D modus zet converteert hij het van 2D naar 3D, dan wordt je beeld toch sowieso al aangepast en is het niet meer hetzelfde als het 2D-beeld?

[...]
Ja, klopt. Echter werkt het in het geval van het testimage zo dat de afbeelding in zowel 2D als 3D exact hetzelfde moet zijn. Dus dan het ik het over de teksten, lijntjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senser schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:29:

[...]
Zijn ook de kleinste teksten leesbaar?

Ik heb het in de winkel op een 46, 55D6530 en 37D6510 getest. Alleen de 55" kon full hd 3d afbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 20:49
Hallo

Ik heb een probleem met de ondertiteling bij 3d weergave,
Bij voorbeeld bij de film avatar 3d hald-sbs met losse ondertiteling (srt)
Het beeld is in twee delen maar dan is de ondertiteling goed zet ik de tv op 3d dan is het beeld goed maar de ondertiteling niet deze is begint in het midden dus de tweede helft begint aan het begin ik speel alles af via mijn popcorn A200 op mij 40d6500.
Is dit in te stellen of werkt dit gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 15:56

misterdjus

hoi2x

Je moet even zoeken naar het programma: 3D subtitler. Daarmee kan je de srt ondertitels omzetten naar een 3d subtitel... Voor een handleiding moet je nog maar even googlen. Ben er toevallig net mee bezig maar heb de site alweer gesloten. Spreekt redelijk voor zich, alleen bij het programma even kiezen voor de optie: VobSub idx/sub dan heb je als het goed is de juiste ondertitel...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 15:56

misterdjus

hoi2x

Vind toevallig terwijl ik naar iets anders zocht net nog een mooie handleiding voor je:

Klik

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44
pacificocean schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:46:
[...]

Hierbij de twee foto's van de UE40D6530 met de 2D/3D testafbeeldingen. De foto van de 3D weergave is genomen met 3D modus aan.

2D: Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/7615/2dresize2048screen.jpg

3D: Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/3460/3dresize2048screen.jpg

@AirTimeDMC12, de kleine letters zijn op 2D goed leesbaar als je dichtbij de TV gaat staan. Op 3D zijn ze niet goed te lezen.

Heb ik nu een probleem met weergave van 3D of juist niet? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Senser op 14-11-2011 19:18 . Reden: linkje naar afbeeldingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:21:
Onderstaand product werkt via bluetooth iemand enige ervaring met dit ding in combinatie met 1 van bovengenoemde series tv's?
Het zou moeten werken via Bluetooth, het is een gaaf ding en lees er goede recencies over, misschien het ideale kado voor de feestdagen om onze tv's naast het geweldige beeld ook geweldig te laten klinken.
en kabeltjevrij...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb de Bose home cinemate GS series II aangesloten op mijn UE40D6570 en dat klinkt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Wie heeft er hier ervaring met de ingebouwde media player? Zelf heb ik de 6750, en ik loop tegen 2 problemen aan met de media speler.

1) Bij het afspelen van MKV bestanden in full hd krijg ik zwarte balken in beeld, en ik krijg de video met geen mogelijkheid op fullscreen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
2) Het bekijken van foto's geeft een vergelijkbaar probleem, deze worden in postzegel formaat getoond op de TV. Als ik in mijn NAS (Een synology 210) de optie aanvink om ze op 640 * 480 te laten zien werkt dat, maar het moet ook gewoon op het hele scherm kunnen.

Bij aanschaf van de TV wist ik niet dat de TV deze mogelijkheden had, en was ik van plan om een losse mediaspeler te kopen, maar als ik dit goed aan de praat krijg scheelt het weer een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Senser schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:05:
[...]

Hierbij de twee foto's van de UE40D6530 met de 2D/3D testafbeeldingen. De foto van de 3D weergave is genomen met 3D modus aan.

2D: [afbeelding]

3D: [afbeelding]

@AirTimeDMC12, de kleine letters zijn op 2D goed leesbaar als je dichtbij de TV gaat staan. Op 3D zijn ze niet goed te lezen.

3D is niet scherp, want dat is niet leesbaar en heb je dus een probleem. De tekst zou ook op 3D goed leesbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrits
  • Laatst online: 04-11-2024
1) Bij het afspelen van MKV bestanden in full hd krijg ik zwarte balken in beeld, en ik krijg de video met geen mogelijkheid op fullscreen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Tijdens het afspelen op tools drukken en dan kun je het beeld aanpassen naar bijvoorbeeld mode 2.
Dat werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
Ik ben van plan een ue37d6500 te kopen, Echter ik zie dat er ook een ue37d6530 is. Die laatste is een stuk duurder. Als ik ze vergelijk kan ik geen verschil in specificaties vinden. Het lijkt wel of alleen de voet (zwart of zilver) verschillend is. Klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:52:
Vraagje.
Ik ben van plan een ue37d6500 te kopen, Echter ik zie dat er ook een ue37d6530 is. Die laatste is een stuk duurder. Als ik ze vergelijk kan ik geen verschil in specificaties vinden. Het lijkt wel of alleen de voet (zwart of zilver) verschillend is. Klopt dat??
Dat er 30 achter staat of 20 is voor de retailer. het model is het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm volgens verschillende winkels zou er vandaag weer een nieuwe actie moeten komen, cashback en moviemax huurtegoed maar vooralsnog zie ik niks op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
mrits schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:41:

Tijdens het afspelen op tools drukken en dan kun je het beeld aanpassen naar bijvoorbeeld mode 2.
Dat werkt bij mij.
Dat werkt inderdaad voor sommige MKV's, maar lang niet voor allemaal. Nog meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrits

Dat werkt bij mij.
Dat werkt inderdaad voor sommige MKV's, maar lang niet voor allemaal. Nog meer mensen die dit herkennen?

Komt die MKV van je NAS? Zo ja, staan daar dan geen conversie rules aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:19:
[...]

Ik heb de Bose home cinemate GS series II aangesloten op mijn UE40D6570 en dat klinkt super!!
Ik heb het over de bose soundlink mobile speaker deze werkt via bluetooth technologie, iemand enig idee of dit naast je labtob tablet of smartphone ook werkt met een tv waar bluetooth opzit?

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/GLOBAL/Images/000000000000048687_fp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een D8000 in combinatie met een Sony Surround en een PS3. Ook mijn computer staat aangesloten op de surroundset.

Iedere keer valt de laatste tijd mijn beeld van de PS3 weg en doet nergens het geluid het meer. op de ps3, pc & tv niet, ik had het opgelost 2 weken geleden maar het blijft constant terug komen en nu krijg ik helemaal nergens meer geluid op.

De tv is op de set aangesloten met een hdmi en een Toslink kabel.

Ik heb al van alles geprobeerd ook de hdmi's vervangen maar het probleem blijft zich voordoen.
Ik werd er helemaal gek van en heb maar een D5500 besteld gelijk, komt morgen binnen hopelijk is het dan opgelost want alles wijst op het surroundsysteem. wat trouwens vreemd was is dat dit probleem zich voordoet sinds ik de firmware update van de d8000 heb gedaan. (de 1018.1) daarvoor waren er nooit problemen... maar of het hiermee te maken heeft?

Maargoed net het apparaat besteld en toen zag ik dat er ook weer een nieuwe actie is!

25 euro retour en 25 euro huurtegoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrits
Waar zie je die actie dan, ik zie nog niets op de samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrits schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:03:
Waar zie je die actie dan, ik zie nog niets op de samsung site.
O.A op de website van BCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dat is ook de actie waarvan ik gehoord had, maar vreemd dat het op de Samsung site nog niet staat.
Maar Pathe tegoed? Dacht dat Samsung met Moviemax samenwerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:54
Pathé app is nu ook al te downloaden/installeren, wordt alleen in december pas actief.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 14-11-2011 23:26 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrits
Iemand de voorwaarden van de actie al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
mrits schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:11:

Dat werkt bij mij.

Komt die MKV van je NAS? Zo ja, staan daar dan geen conversie rules aan?
Die MKV komt inderdaad van mijn NAS, maar of daar conversie rules aan staan durf ik niet te zeggen. In het menu vind ik wel iets terug over transcoders, deze staan echter uitgeschakeld.

Voor de zekerheid heb ik de firmware van mijn synology bijgewerkt, maar dat lost dit euvel helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Naja, probleem, hij kan 3D weergeven, alleen geen Full HD 3D. Ondanks dat je bronbestand full hd is worden niet alle horizontale lijnen weergeven. Daarom wordt klein tekst onleesbaar, en ronde lijnen kartelig. Hij mist immers pixels.

Ik heb echter geen idee hoe storend het is al je een film bekijkt, heb ik niet getest. Voor mij was dit al reden genoeg om naar een 55" te gaan of een model uit de D7000 en D8000-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, op verzoek van broer volgende vraag. Hij heeft een UE46D8000. Ik heb voor hem een MKV SBS 3D film op een usb-stick gezet. Hij kan de film aanzetten maar deze geeft 2 identieke beelden. via een gesplits scherm. Dit is uiteraard de sbs! Met welke instelling is dit juist af te spelen?? Weet iemand dit. Bij het ophalen van de film werd door de poster aangegeven dat deze film getest was op een Samsung!!. Bedankt alvast voor het reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bij 3D instellingen instellen handmatig op de derde optie instellen, de twee beelden naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1

Fk1

[...]

2D: [afbeelding]

3D: [afbeelding]

Zo zie ik het ook op m'n UE37D6500. Ik vind het persoonlijk absoluut niet storend, 3D ziet er echt mooi uit, maar Full HD is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-10 20:07
ehtweak schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:55:
Zucht, die lui bij Samsung Contact Center kunnen ook niet lezen.... 7(8)7

Ik stuur ze een bericht over de HDD opnames die gemaakt worden zonder dat het geluid opgenomen wordt. Geef keurig TV type, s/n, EN firmware level aan (de meest recente dus) en wat denk je? Krijg je een antwoord terug waarin staat dat ik moet upgraden naar het laatste firmware level...
Stelletje [niet zorgvuldige lezende contact center medewerkers] LEES DAN, er staat bij dat mijn toestel al het laatste firmware level heeft...

Wat moet je in vredesnaam doen om tot die lui door te dringen?

[edit]
Via, via iemand aan de lijn gekregen die het probleem gaat voorleggen aan een productmanager...maar dat kan wel een week duren voordat ze een antwoord hebben...
Weet je inmiddels al meer? ik heb hetzelfde probleem, zwaar irritant want dit maakt de hele opname functie gewoon nutteloos. Het is nu maar gokken of er geluid bij zal zitten...heb ik voor niks een hdd gekocht en mn hdd-recorder te koop gezet :?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Pagina: 1 ... 63 ... 99 Laatste