De D7000 en D8000 krijg je wel goedkoper dan de online prijzen. Dus die kun je beter bij een lokale elektro zaak om de hoek kopen of een mailtje naar een online winkel sturen voor een scherpe prijs. Officieel mogen ze deze modellen niet onder een vastgestelde bedrag aanbieden op het prijskaartje, maar korting krijg je overal.Uniciteit schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:24:
Een tip trouwens. Net op de reclame op TV: vanaf 00:01 vannacht de kortingvierdaagse bij Wehkamp. 10% korting op elektronica.
De UE55D6500 kost daar momenteel 1912 euro. Als ze de prijzen niet veranderen, zal ie vanavond (1912 - (1912/100*10) = ) 1720.80 euro kosten. Dat is niet alleen de goedkoopste prijs die ik kan vinden voor de UE55D6500, het is ook nog eens een Nederlands model!!!
De UE46D7000 kost bijvoorbeeld bij Wehkamp standaard 1799 euro. De goedkoopste in de pricewatch is 1728 incl. verzenden.
Als ze de prijs niet veranderen, en dus 10% korting, dan wordt de prijs vannacht (1799 - (1799/100*10)) = 1619.10 euro. Dat is dus 100 euro goedkoper dan het goedkoospte model in de pricewatch en je hebt direct een Nederlands model.
Verwijderd
lees wel de kleine lettersUniciteit schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:24:
Een tip trouwens. Net op de reclame op TV: vanaf 00:01 vannacht de kortingvierdaagse bij Wehkamp. 10% korting op elektronica.
De UE55D6500 kost daar momenteel 1912 euro. Als ze de prijzen niet veranderen, zal ie vanavond (1912 - (1912/100*10) = ) 1720.80 euro kosten. Dat is niet alleen de goedkoopste prijs die ik kan vinden voor de UE55D6500, het is ook nog eens een Nederlands model!!!
De UE46D7000 kost bijvoorbeeld bij Wehkamp standaard 1799 euro. De goedkoopste in de pricewatch is 1728 incl. verzenden.
Als ze de prijs niet veranderen, en dus 10% korting, dan wordt de prijs vannacht (1799 - (1799/100*10)) = 1619.10 euro. Dat is dus 100 euro goedkoper dan het goedkoospte model in de pricewatch en je hebt direct een Nederlands model.
ik gebruik ook de schotel , maar ziggo heeft helemaal geen HD ,ze doen of het HD is maar het is een gecomprimeerde hdHBSVDK schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:49:
[...]
Als je de HD zenders van de schotel hebt, is het niet 1080p maar 1080i. Dit is overigens ook bij ziggo. Het HD beeld van de schotel vind ik persoonlijk erg mooi, en een stuk beter dan de SD kwaliteit van de reguliere zenders.
het verschil zie je ook duidelijk
Dit weet Uniciteit ook wel, heb het er reeds meerdere malen met hem overgehad. Waarom hij deze "dure" prijzen aanhaalt weet ik dan ook niet.WouterHelm schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:40:
[...]
De D7000 en D8000 krijg je wel goedkoper dan de online prijzen. Dus die kun je beter bij een lokale elektro zaak om de hoek kopen of een mailtje naar een online winkel sturen voor een scherpe prijs. Officieel mogen ze deze modellen niet onder een vastgestelde bedrag aanbieden op het prijskaartje, maar korting krijg je overal.
Toen ik net Green Zone aan het kijken was viel mij iets irritants op; In donkere scenes was de ondertiteling ook donkerder, en zag je plots weer witter verspringen als er een lichtere scene kwam.
Heb tijdens de film met een paar instellingen geklierd (oa Dynamic Contrast uit, Eco mode uit) maar het bleef gebeuren.
Het was geen embedded ondertiteling die in de film zelf slecht was, maar op Film1 Action HD (of 1 van die andere) waarbij de ondertiteling los wordt meeverzonden. Het was dus echt de TV zelf die de helderheid steeds omlaag gooide.
Durft iemand zo te roepen waarmee ik dit verhelp?
Heb tijdens de film met een paar instellingen geklierd (oa Dynamic Contrast uit, Eco mode uit) maar het bleef gebeuren.
Het was geen embedded ondertiteling die in de film zelf slecht was, maar op Film1 Action HD (of 1 van die andere) waarbij de ondertiteling los wordt meeverzonden. Het was dus echt de TV zelf die de helderheid steeds omlaag gooide.
[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 25-09-2011 12:28 ]
Verwijderd
Afbeeldings opties: filmmodus: auto1 of auto2?
Ook afhankelijk van:
- de Beeldmodus: Film werkt wel in andere soms niet.
- dimming / micro dimming
- backlight instelling?
Ook afhankelijk van:
- de Beeldmodus: Film werkt wel in andere soms niet.
- dimming / micro dimming
- backlight instelling?
Maar het is wel de laagste online prijs, en ik zou dat niet mogen posten omdat je in de winkel kan onderhandelen voor een nog lagere prijs? Er zijn er genoeg die geen zin hebben om naar de winkel te gaa.MY00 schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:53:
[...]
Dit weet Uniciteit ook wel, heb het er reeds meerdere malen met hem overgehad. Waarom hij deze "dure" prijzen aanhaalt weet ik dan ook niet.
Een mail sturen naar de meeste winkels leverd een lagere prijs op dan de genoemde wehkamp prijs.Uniciteit schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:40:
[...]
Maar het is wel de laagste online prijs, en ik zou dat niet mogen posten omdat je in de winkel kan onderhandelen voor een nog lagere prijs? Er zijn er genoeg die geen zin hebben om naar de winkel te gaa.
Indien iemand hier geen zin in heeft ok, dan moet je de TV biuj wehkamp bestellen.
Verder vind ik je opmerking een beetje vreemd, kon me maar één persoon indenken die niet naar de winkel zou willen gaan om dan een korting te krijgen van 400 a 500 euro. En dat was Micheal Jackson, maar ja deze is overleden.
Er zijn hier genoeg als je afgaat op het aantal mensen die zeggen "vandaag bij ***.nl besteld, hopelijk snel in huis" of iets dergelijks.MY00 schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:02:
[...]
Een mail sturen naar de meeste winkels leverd een lagere prijs op dan de genoemde wehkamp prijs.
Indien iemand hier geen zin in heeft ok, dan moet je de TV biuj wehkamp bestellen.
Verder vind ik je opmerking een beetje vreemd, kon me maar één persoon indenken die niet naar de winkel zou willen gaan om dan een korting te krijgen van 400 a 500 euro. En dat was Micheal Jackson, maar ja deze is overleden.
Volgens mij kwam dat door de shaduw detail die op -2 staat.frickY schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:26:
Toen ik net Green Zone aan het kijken was viel mij iets irritants op; In donkere scenes was de ondertiteling ook donkerder, en zag je plots weer witter verspringen als er een lichtere scene kwam.
toch nog een vraagje streaming via nas krijg ik telkens weer geen ondersteun bestand type
op de samsung het gaat hier om divx? ik ziee wel de Hdd en de mapen en het bestand, maar geen beeld
op de samsung het gaat hier om divx? ik ziee wel de Hdd en de mapen en het bestand, maar geen beeld
cemeli schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:49:
Kan iemand mij helpen aub?
Ik had eerst zo een test bestand dat je ziet of je veel clouding of banding had
Die je op de USB zet en kon testen
Maar toen ik mijn pc formateerde heb ik geen copy gemaakt
Heeft iemand nog zo een bestand en die het wil sharen
Dank U

deze bedoel je?
Verwijderd
Streamen vanaf NAS (Network-attached storage) hoezo HDD zien? Welke DLNA server draai je op die NAS?
Samsung ondersteunt meestal: Divx 3.11, 4.X, 5.1 & 6.0 worden ondersteund in deze containers .AVI, .MKV of .ASF.
Je DLNA server moet natuurlijk ook een van deze ondersteunen.
Als je de clips op de DLNA server plaatst, hoef je ook de mappen daar te verversen. Indien DLNA via Media Play: Selecteer de DLNA server (rode knop, naam kiezen) en via selectie Movie, anders krijg je geen video te zien.
Samsung ondersteunt meestal: Divx 3.11, 4.X, 5.1 & 6.0 worden ondersteund in deze containers .AVI, .MKV of .ASF.
Als je de clips op de DLNA server plaatst, hoef je ook de mappen daar te verversen. Indien DLNA via Media Play: Selecteer de DLNA server (rode knop, naam kiezen) en via selectie Movie, anders krijg je geen video te zien.
Verwijderd
van Bovenstaand weinig tot niets terechtgekomen, een beetje te voorbarig misschienUniciteit schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:24:
Als trotse bezitter van een UE55D7000 heb ik een paar vragen.
1. Weet iemand waar ik kan vinden met welke bestandsextensies de tv overweg kan. En dan bedoel ik de extensies die hij afspeelt als ik bv een USB stick erin steek.
2. De functie Divx video on demand (te vinden onder menu-systeem) wat is dat precies, ik zie nu als ik het selecteer dat er een melding staat dat registratie van apparaat nodig is voor afspelen beschermende divx-video, vervolgens staat daaronder mijn registratiecode en de website waar ik mijn tv moet registreren. Maar wat houdt deze functie precies in?
1. Weet iemand waar ik kan vinden met welke bestandsextensies de tv overweg kan. En dan bedoel ik de extensies die hij afspeelt als ik bv een USB stick erin steek.
2. De functie Divx video on demand (te vinden onder menu-systeem) wat is dat precies, ik zie nu als ik het selecteer dat er een melding staat dat registratie van apparaat nodig is voor afspelen beschermende divx-video, vervolgens staat daaronder mijn registratiecode en de website waar ik mijn tv moet registreren. Maar wat houdt deze functie precies in?
Het is een media player HD met een nas functie , maar ik ben al de hele dag aan het pielen tot heden niks , moet ik ergens een instelling aanpassen in de 8000?Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:26:
Streamen vanaf NAS (Network-attached storage) hoezo HDD zien? Welke DLNA server draai je op die NAS?
Verwijderd
Normaal niet, indien je internet werkt op TV.
Heeft die mediaspeler HD dan geen HDMI aansluiting?
Hoe is de aansluiting van de tv gemaakt, je ziet de harde schijf?
Plaats een mediabestand die Samsung afspeelt (getest op USB stick) en kijk of je dit terug vindt en je dit kan afspelen? Indien geen ter beschikking, download deze mp4: 24 MB:
http://videos.revision3.c...kihood--hd720p30.h264.mp4 rechtse muisklik op voorgaande link en opslaan als.
Of wel benader je deze via netwerk of via usb, gebeurd dit via netwerk: controleer instellingen voor router en of router eventueel verkeer blokkeert? Gebruik je wifi probeer eerst met kabel.
Lees nog eens rustig de handleiding van de media player HD en hoe je DLNA gebruikt, indien deze dit ondersteund.
Plaats een mediabestand die Samsung afspeelt (getest op USB stick) en kijk of je dit terug vindt en je dit kan afspelen? Indien geen ter beschikking, download deze mp4: 24 MB:
http://videos.revision3.c...kihood--hd720p30.h264.mp4 rechtse muisklik op voorgaande link en opslaan als.
Of wel benader je deze via netwerk of via usb, gebeurd dit via netwerk: controleer instellingen voor router en of router eventueel verkeer blokkeert? Gebruik je wifi probeer eerst met kabel.
Lees nog eens rustig de handleiding van de media player HD en hoe je DLNA gebruikt, indien deze dit ondersteund.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 19:25 ]
Verwijderd
Kontroleer je handleiding bij Playing a Movie File, .ps, .ts, .avi, mp4, .vob, ... (container)Le_Freak ! schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:28:
Als trotse bezitter van een UE55D7000 heb ik een paar vragen.
Ga ik doen Jan, ik laat het je weten hoe het aflooptVerwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:20:
Normaal niet, indien je internet werkt op TV.
Die kwam ik inderdaad ook tegen, en heb hem op 0 gezet. Toen was de film echter afgelopen en heb daarna nog niets anders gevonden met ondertiteling en afwisselende donkere en lichte scenes.sverzijl schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:23:
Volgens mij kwam dat door de shaduw detail die op -2 staat.
Maar ben benieuwd..
En weet je dan ook onderstaande vraag nog ?Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:23:
[...]
Kontroleer je handleiding bij Playing a Movie File, .ps, .ts, .avi, mp4, .vob, ... (container)
De functie Divx video on demand (te vinden onder menu-systeem) wat is dat precies, ik zie nu als ik het selecteer dat er een melding staat dat registratie van apparaat nodig is voor afspelen beschermende divx-video, vervolgens staat daaronder mijn registratiecode en de website waar ik mijn tv moet registreren. Maar wat houdt deze functie precies in?
Hangt nu een 46" 8000 bij mijn schoonvader en vader. Aanvankelijk dacht ik bij mijn vader problemen qua settings te zien. Na een reset bevestigde mijn vader me telefonisch dat het beter was. Kom ik daar afgelopen maandag, en naar mijn standaard dus niet. Ik denk die is verrot (ook na een hoop geklooi met beeldverbeteraars uit). Ik denk ik check eens bij mijn schoonvader. Zelfde. Of mijn standaard ligt te hoog (heb 3 jaar gezocht naar een goed panel, werd 47PFL9732), of het is gewoon niet goed qua SD. HD ziet er wel goed uit. Mijn huidige 47PFL9703 is veel beter qua SD, en die was al slechter dan de voorgaande 9732. Nee. Niet overtuigd door deze tv. Ben ik voor de lol eens gaan kijken op AVforums, en daar barst het ook vd "klagers" imo. Ja, mijn standaarden liggen hoog, maar om het nu als een superieure tv neer te zetten zoals op zoveel plaatsen gebeurt nu, nee.
/edit
2 vrienden van me hebben een 46PFL9705 hangen en die is op alle fronten beter. Antialiasing, clouding, banding, artefacts. Hands down winner. En nee, ik ben absoluut geen Philips man. Als er wat significants beters is ben ik weg, totaal niet merkentrouw
/edit
2 vrienden van me hebben een 46PFL9705 hangen en die is op alle fronten beter. Antialiasing, clouding, banding, artefacts. Hands down winner. En nee, ik ben absoluut geen Philips man. Als er wat significants beters is ben ik weg, totaal niet merkentrouw
[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 25-09-2011 22:32 ]
hehe dus toch wat ik al de hele tijd roep is , het is gewoon bagger van de eerste orde ik heb dikte spijt van de 8000 55
nooit geen samsung meer van mijn leven
en wat heel erg gek is hoe langer die aanstaat hoe erger de clouding wordt
mijn schoonvader heeft ook een samsung led met een zwarte rand totaaal geen clouding en lichtlekken
morgen maar eens bellen naar de samsung ze lossen het maar op hoe dan ook
mijn schoonvader heeft ook een samsung led met een zwarte rand totaaal geen clouding en lichtlekken
[ Voor 46% gewijzigd door breins op 26-09-2011 00:46 ]
Verwijderd
Die TV is Full LED en niet Edge Lit LED, kan je dus niet met elkaar vergelijken.UltraSub schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:23:
Hangt nu een 46" 8000 bij mijn schoonvader en vader. Aanvankelijk dacht ik bij mijn vader problemen qua settings te zien. Na een reset bevestigde mijn vader me telefonisch dat het beter was. Kom ik daar afgelopen maandag, en naar mijn standaard dus niet. Ik denk die is verrot (ook na een hoop geklooi met beeldverbeteraars uit). Ik denk ik check eens bij mijn schoonvader. Zelfde. Of mijn standaard ligt te hoog (heb 3 jaar gezocht naar een goed panel, werd 47PFL9732), of het is gewoon niet goed qua SD. HD ziet er wel goed uit. Mijn huidige 47PFL9703 is veel beter qua SD, en die was al slechter dan de voorgaande 9732. Nee. Niet overtuigd door deze tv. Ben ik voor de lol eens gaan kijken op AVforums, en daar barst het ook vd "klagers" imo. Ja, mijn standaarden liggen hoog, maar om het nu als een superieure tv neer te zetten zoals op zoveel plaatsen gebeurt nu, nee.
/edit
Dan zal ik wel geluk hebben met mijn 46D8000, na wat instellingen aanpassen heb ik geen last van clouding meer. Ja, als ik een testbeeld op zet kan ik wel clouding zien, maar bij normale TV of films valt me geen clouding op, ook niet bij donkere scenes met lichte accenten.breins schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:35:
hehe dus toch wat ik al de hele tijd roep is , het is gewoon bagger van de eerste orde ik heb dikte spijt van de 8000 55
Ik heb afgelopen zaterdag de touch remote control in ontvangst gekregen. Heb spijt dat ik deze gekozen heb. Echt een bagger ding. Heb gelijk in de marktplaats gezet, tot mijn verbazing veel andere mensen hebben het ook op marktplaats gezet... :-).... mijn vraag aan jullie is,,,, trust heeft een draadlose (met een usb dongle) een toetsenboard met touchpad, zou deze met samsun werken... iemand ervaring...
Nou wel degelijk te vergelijken... ik neem aan dat iedereen het beste voor zijn geld wil. Ik vind alleen die 46PFL9705 vreselijk lelijk van looksVerwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 01:48:
[...]
Die TV is Full LED en niet Edge Lit LED, kan je dus niet met elkaar vergelijken.
Mwah, bagger van de eerste orde vind ik veel te zwaar aangezet. Ik probeer ook zeker niet te flamen hier!breins schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:35:
Enige wat ik probeer aan te geven is dat er, ondanks dat de 8000 bijna overal als beste wordt neergezet, er veel beter materiaal te krijgen is.
Kun je wel degelijk met elkaar vergelijken. Als je kijkt naar wat goed is. Wat jij nu zegt is vergeet even alle nadelen van Edge Lit LED, en dan zijn ze even goed. Zo werkt het natuurlijk niet. Het voordeel van edge lit moge duidelijk zijn, het ziet er strak uit. Qua design. Mijn prioriteiten liggen andersom. Eerst panel quality, dan design. Overigens, de 9732 en 9703 die ik noem zijn geen LED, en ook die zijn beter imho.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 01:48:
[...]
Die TV is Full LED en niet Edge Lit LED, kan je dus niet met elkaar vergelijken.
Kijken we naar kwaliteit van panels, dan kun je iets zeggen over clouding en banding qua Full LED <> Edge Lit. Daar zal de Edge in het nadeel zijn. Voor wat betreft anti-aliasing en artefacts kun je ze keihard vergelijken. Dat hoort ook bij een Edge in dit segment gewoon goed te zijn imo.
Das mijn moraal van het verhaal. Je kunt ze wel degelijk vergelijken. Je moet de vergelijking niet per techniek inkrimpen, je wil gewoon kijken naar een vergelijking als: welke tv heeft het beste beeld, en niet gaan kijken naar welke tv per techniek heeft het beste beeld.n00bs schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:00:
[...]
Nou wel degelijk te vergelijken... ik neem aan dat iedereen het beste voor zijn geld wil. Ik vind alleen die 46PFL9705 vreselijk lelijk van looks
Nogmaals, ik heb geen enkele intentie om hier te flamen. Ik weet dat het een Samsung topic is, maar ik denk dat ik wel enig recht van spreken heb met 2x D8000 in de familie, die ik regelmatig zie. Maar ik hou er verder over op. Wilde gewoon even laten weten dat het beeld me tegen viel en niet aan mijn verwachtingen voldeed zoals die werden geschept door alle positieve berichten
Wat ik er vervelend aan vind is dat je moet scrollen om andere functieknoppen te voorschijn te toveren.bluemind schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:38:
Ik heb afgelopen zaterdag de touch remote control in ontvangst gekregen. Heb spijt dat ik deze gekozen heb. Echt een bagger ding. Heb gelijk in de marktplaats gezet, tot mijn verbazing veel andere mensen hebben het ook op marktplaats gezet... :-).... mijn vraag aan jullie is,,,, trust heeft een draadlose (met een usb dongle) een toetsenboard met touchpad, zou deze met samsun werken... iemand ervaring...
Maar ja het scherm is ook maar 1/4 van de grootte van de standaard AB.
Verder is de batterij ook erg snel leeg.
Leuk om "gekregen" te hebben maar zou er zelf geen 50 euro voor overhebben als ik hem zo moeten kopen, eigenlijk nog geen tientje.
Daarom bied ik hem ook niet aan op MP, wil niemand het aandoen om ook teleurgesteld te worden.
@UltraSub,
Uiteraard heb je recht van spreken. Je vergeet alleen 1 belangrijk iets. Niet elke D8000 is hetzelfde als de andere D8000. Een vriend van mij heeft recent een UE60D8000 gekocht bij EP. EP heeft de Tv geleverd en gecalibreerd. Ik vroeg of hij ook last had van clouding (witte wolken in beeld). Nee, ik heb een wereldbeeld, alles werkt perfect, kan niet beter.
Ik heb een UE46C8700. Begin deze maand kwam er een firmware upgrade uit. Bij sommige UE46C8700 bleek dat een onaangename verrassing. Na installatie ging de Tv willekeurig aan en uit. Ik heb de firmware upgrade ook geïnstalleerd en nergens last van. Mijn Tv is nog steeds perfect. Samsung heeft zelfs de firmware verwijderd, maar bij staat het er nog steeds op. Oplossing heeft Samsung ook. LAN kabel verwijderen, spanning er af halen, 5 minuten wachten en alles weer aansluiten. Opgelost.
Ik wil maar aangeven dat de D8000 van jouw schoonvader best problemen kan hebben maar dat wil niet zeggen dat alle D8000 problemen hebben.
Het groootste nadeel van Samsung vind ik het snel op de markt brengen van Tv toestellen die niet direct vanaf de introductie perfect zijn. Je ziet Samsung gedurende een jaar veel problemen oplossen met firmware upgrades en na een jaar richten ze zich op de actuele modellen en zijn voorgaande jaren snel vergeten.
Uiteraard heb je recht van spreken. Je vergeet alleen 1 belangrijk iets. Niet elke D8000 is hetzelfde als de andere D8000. Een vriend van mij heeft recent een UE60D8000 gekocht bij EP. EP heeft de Tv geleverd en gecalibreerd. Ik vroeg of hij ook last had van clouding (witte wolken in beeld). Nee, ik heb een wereldbeeld, alles werkt perfect, kan niet beter.
Ik heb een UE46C8700. Begin deze maand kwam er een firmware upgrade uit. Bij sommige UE46C8700 bleek dat een onaangename verrassing. Na installatie ging de Tv willekeurig aan en uit. Ik heb de firmware upgrade ook geïnstalleerd en nergens last van. Mijn Tv is nog steeds perfect. Samsung heeft zelfs de firmware verwijderd, maar bij staat het er nog steeds op. Oplossing heeft Samsung ook. LAN kabel verwijderen, spanning er af halen, 5 minuten wachten en alles weer aansluiten. Opgelost.
Ik wil maar aangeven dat de D8000 van jouw schoonvader best problemen kan hebben maar dat wil niet zeggen dat alle D8000 problemen hebben.
Het groootste nadeel van Samsung vind ik het snel op de markt brengen van Tv toestellen die niet direct vanaf de introductie perfect zijn. Je ziet Samsung gedurende een jaar veel problemen oplossen met firmware upgrades en na een jaar richten ze zich op de actuele modellen en zijn voorgaande jaren snel vergeten.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
volgens ditLe_Freak ! schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:50:
[...]
En weet je dan ook onderstaande vraag nog ?
De functie Divx video on demand (te vinden onder menu-systeem) wat is dat precies, ik zie nu als ik het selecteer dat er een melding staat dat registratie van apparaat nodig is voor afspelen beschermende divx-video, vervolgens staat daaronder mijn registratiecode en de website waar ik mijn tv moet registreren. Maar wat houdt deze functie precies in?
uit What is the DivX VOD registration code on a DivX Certified Device? heb je deze registratie nodig om betaalde video's in Divx VOD (video op aanvraag). Normaal in die buurt heb je nog een instelling waar dit serieel nummer is ingevuld: opschrijven en goed bewaren! Vindt niet zo direct waar dat nu ook weer staat. Mijn flatscreens zijn nog 2009 reeksen.The DivX VOD code can be used to activate your DivX Certified device for playback of DivX Video-On-Demand (VOD) content bought online.
Verwijderd
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je nu op de Website kijkt van Samsung.nl zie je dat er een Firmware update is uitgekomen op 17 sept. voor de C8700. terwijl de nieuwe modellen al bijna een half jaar op de markt zijn.GerCor schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:22:
Verwijderd
[quote]UltraSub schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:47:
[...]
Kun je wel degelijk met elkaar vergelijken. Als je kijkt naar wat goed is. Wat jij nu zegt is vergeet even alle nadelen van Edge Lit LED, en dan zijn ze even goed. Zo werkt het natuurlijk niet. Het voordeel van edge lit moge duidelijk zijn, het ziet er strak uit. Qua design. Mijn prioriteiten liggen andersom. Eerst panel quality, dan design. Overigens, de 9732 en 9703 die ik noem zijn geen LED, en ook die zijn beter imho.
Kijken we naar kwaliteit van panels, dan kun je iets zeggen over clouding en banding qua Full LED <> Edge Lit. Daar zal de Edge in het nadeel zijn. Voor wat betreft anti-aliasing en artefacts kun je ze keihard vergelijken. Dat hoort ook bij een Edge in dit segment gewoon goed te zijn imo.
[...]
Full LED is gewoon stukken beter, maar dat weet iedereen, maar ik vind persoonlijk niet dat je het me elkaar kunt vergelijken, uiteraard kun je het wel zelf vergelijken als je een TV gaat kopen omdat je zelf het beste wilt.
Maar je kunt het bijv. ook niet gaan vergelijken met een Plasma, en dan alle nadelen van een LED opnoemen
Maar geen nadeel van een Plasma opnoemen, tsja het is mijn persoonlijke mening.
Neem gewoon de techniek die jij het beste vind maar vergelijk het niet met elkaar je kunt toch ook geen
LED TV vergelijken met een oude beeldbuis? hele andere tijdperken en werelden van verschil.
[...]
Kun je wel degelijk met elkaar vergelijken. Als je kijkt naar wat goed is. Wat jij nu zegt is vergeet even alle nadelen van Edge Lit LED, en dan zijn ze even goed. Zo werkt het natuurlijk niet. Het voordeel van edge lit moge duidelijk zijn, het ziet er strak uit. Qua design. Mijn prioriteiten liggen andersom. Eerst panel quality, dan design. Overigens, de 9732 en 9703 die ik noem zijn geen LED, en ook die zijn beter imho.
[...]
Full LED is gewoon stukken beter, maar dat weet iedereen, maar ik vind persoonlijk niet dat je het me elkaar kunt vergelijken, uiteraard kun je het wel zelf vergelijken als je een TV gaat kopen omdat je zelf het beste wilt.
Maar je kunt het bijv. ook niet gaan vergelijken met een Plasma, en dan alle nadelen van een LED opnoemen
Maar geen nadeel van een Plasma opnoemen, tsja het is mijn persoonlijke mening.
Neem gewoon de techniek die jij het beste vind maar vergelijk het niet met elkaar je kunt toch ook geen
LED TV vergelijken met een oude beeldbuis? hele andere tijdperken en werelden van verschil.
Weet ik, maar dat zijn details. De 3010.1 betrof volgens Samsung MAC dlna. Niet dat sommige toestellen spontaan uit en aan gaan. Software bleek instabiel en we zijn bijna een maand verder zonder een nieuwe 3010.1. Dus, om nou te zeggen dat ze er haast mee maken. Dat was toen ze 3D naar de haaien hielpen wel anders. Tv model is ook in het archief gezet en ik vind dat snel na een jaar.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:01:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je nu op de Website kijkt van Samsung.nl zie je dat er een Firmware update is uitgekomen op 17 sept. voor de C8700. terwijl de nieuwe modellen al bijna een half jaar op de markt zijn.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Helemaal duidelijk! bedanktVerwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:53:
[...]
volgens dit
[...]
uit What is the DivX VOD registration code on a DivX Certified Device? heb je deze registratie nodig om betaalde video's in Divx VOD (video op aanvraag). Normaal in die buurt heb je nog een instelling waar dit serieel nummer is ingevuld: opschrijven en goed bewaren! Vindt niet zo direct waar dat nu ook weer staat. Mijn flatscreens zijn nog 2009 reeksen.
Samsung is gewoon goed in marketing , echter zo goed is de 8000 nu ook weer niet, techniek gezien is het gewoon een midden klasse ,met te veel problemen, applicaties die niet werken, lichtlekken clouding netwerk problemen enz enz Maar Elektronisch onbeschoft tegen samsung ? Tja hebben ze toch wel een beetje verdientUltraSub schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:47:
[...]
Mwah, bagger van de eerste orde vind ik veel te zwaar aangezet. Ik probeer ook zeker niet te flamen hier!
Enige wat ik probeer aan te geven is dat er, ondanks dat de 8000 bijna overal als beste wordt neergezet, er veel beter materiaal te krijgen is.
[...]
[...]
Das mijn moraal van het verhaal. Je kunt ze wel degelijk vergelijken. Je moet de vergelijking niet per techniek inkrimpen, je wil gewoon kijken naar een vergelijking als: welke tv heeft het beste beeld, en niet gaan kijken naar welke tv per techniek heeft het beste beeld.
Nogmaals, ik heb geen enkele intentie om hier te flamen. Ik weet dat het een Samsung topic is, maar ik denk dat ik wel enig recht van spreken heb met 2x D8000 in de familie, die ik regelmatig zie. Maar ik hou er verder over op. Wilde gewoon even laten weten dat het beeld me tegen viel en niet aan mijn verwachtingen voldeed zoals die werden geschept door alle positieve berichten
[ Voor 4% gewijzigd door breins op 26-09-2011 16:47 ]
Verwijderd
Mijn 46D6500 heeft nogal last van blokkerige, schokkende snelle beelden.
Het lijkt me toch logisch als je hulpmiddelen aanzet om het beeld te verbeteren dat het dan ook gebeurt. Meer mensen hier last van?
Motion plus staat dan op standaard of vloeiend.
Het lijkt me toch logisch als je hulpmiddelen aanzet om het beeld te verbeteren dat het dan ook gebeurt. Meer mensen hier last van?
En wat voor beeldbron?
Analoge kabeltelevisie of een HDMI bluray maakt ook enig verschil.
Als het aan de tv ligt, heb je het bij iedere bron
[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 26-09-2011 18:20 ]
nee mag niet je moet alles uitzetten en blacklight op 7 of minder dit is de samsung wayVerwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:56:
Mijn 46D6500 heeft nogal last van blokkerige, schokkende snelle beelden.
Wie weet welke webshops een lage prijs hebben voor de ue46d6500 ? Dus onder die 1100 die op pricewatch staat.
Als je niet weet waar je over praat, kun je beter je adviezen voor je houden want dit slaat werkelijk nergens op.breins schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:20:
[...]
nee mag niet je moet alles uitzetten en blacklight op 7 of minder dit is de samsung wayik doe het dus niet dan is het beeld zwart en zie je niks meer ,
gewoon aanzetten anders ziet het er helemaal niet meer uit
Voor de laatste keer, donwload de AVD HD 709 DVD en stel daarmee je tv af. Dat werkt gewoon prima, er valt echt wel meer uit de tv te halen dan zonder enige kennis gaan zitten kloten op de bank, dat heeft totaal geen zin.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496
Fully agree. Altijd calibreren voor clouding/banding/kleuren/zwartweergave. Gaat nog gebeuren bij de 2 tv's waar ik het over had. Allen betwijfel ik ten zeerste of ik daarmee de artefacts/shudder/anti-aliasing troubles mee weg kan halen. En ik blijf er bij dat ik dat laatste lijstje 1 op 1 mag vergelijken met andere LCD technieken.
Mee eens dat als het echt slecht is, het moeilijk veel beter wordt.
Ik heb mijn 46D7000 2x geruild en heb nu gewoon echt een goede. Maar, bij echt donkere scènes in een aards donkere woonkamer zul je altijd iets aan clouding houden.
Als je je daar kapot aan irriteert, moet je gewoon een andere tv halen, wat we met z'n allen hier brein al vaker geadviseerd hebben, want die zit hier alleen maar te zeiken maar doet er verder weinig aan om problemen op te lossen.
Ik heb mijn 46D7000 2x geruild en heb nu gewoon echt een goede. Maar, bij echt donkere scènes in een aards donkere woonkamer zul je altijd iets aan clouding houden.
Als je je daar kapot aan irriteert, moet je gewoon een andere tv halen, wat we met z'n allen hier brein al vaker geadviseerd hebben, want die zit hier alleen maar te zeiken maar doet er verder weinig aan om problemen op te lossen.
Verwijderd
Iedere bron, zelfs als ik spelmodus niet gebruik i.c.m. PS3frickY schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:19:
En wat voor beeldbron?
Beste tweakers, af en toe moet de tv 'laden' als ik via allshare grote (5-6 gig of groter) afspeel. Wat is de oorzaak daarvan en wat kan ik daar aan doen? Alvast bedankt.
Verwijderd
Thnx, ga ik meteen proberen.partyondude schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:38:
[...]
Als je niet weet waar je over praat, kun je beter je adviezen voor je houden want dit slaat werkelijk nergens op.
Voor de laatste keer, donwload de AVD HD 709 DVD en stel daarmee je tv af. Dat werkt gewoon prima, er valt echt wel meer uit de tv te halen dan zonder enige kennis gaan zitten kloten op de bank, dat heeft totaal geen zin.
Wat de oorzaak daarvan is? Dat je grote bestanden via het netwerk wilt streamen, wat eerst even gebufferd moet worden, omdat het anders gaat stotteren.sebastiaan1973 schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:06:
Beste tweakers, af en toe moet de tv 'laden' als ik via allshare grote (5-6 gig of groter) afspeel. Wat is de oorzaak daarvan en wat kan ik daar aan doen? Alvast bedankt.
Wat je eraan kan doen? Kleinere films kijken.
The devil is in the details.
Er staat daar een DVD die je ff moet branden en je kan er ook een uitgebreide handleiding downloaden die het één en ander verklaart. Ik heb beiden gebruikt en het is echt zeer nuttig.
@partyondude Clouding was nou net hetgeen wat ik eigenlijk niet noemenswaardig vond bij deze twee tv's. Viel reuze mee, mijns inziens zeker binnen de norm voor een edge lit..
Wat ben je daar nou voor kwijt voor het laten kalibreren? Of heb je zelf de benodigde apparatuur ?UltraSub schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:48:
Fully agree. Altijd calibreren voor clouding/banding/kleuren/zwartweergave. Gaat nog gebeuren bij de 2 tv's waar ik het over had.
Verwijderd
Ik heb totaal geen clouding, en heb mijn backlight op 11.breins schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:20:
[...]
nee mag niet je moet alles uitzetten en blacklight op 7 of minder dit is de samsung wayik doe het dus niet dan is het beeld zwart en zie je niks meer ,
gewoon aanzetten anders ziet het er helemaal niet meer uit
Daarnaast heb ik je al meerdere malen gezegd dat het niet aan Samsung ligt maar aan de Techniek zelf
Wissel hem maar in voor een LG, Sony, Phillips etc (Met Edge Lit) en je zult precies hetzelfde hebben.
Daarnaast kun je er ook op googlen, met CCFL backlight was het heel erg, dat kon je niet eens zwart noemen.
En Edge Lit heeft hier nog steeds last van maar in veeel mindere maten dan met LCD TV's.
Maargoed als jij het alleen maar bagger kan noemen had ik allang mijn 2000 euro terug gevraagd
Dus zo slecht vind je hem ook niet.
Verwijderd
Een DVD om het programma op te branden.sverzijl schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:28:
[...]
Wat ben je daar nou voor kwijt voor het laten kalibreren? Of heb je zelf de benodigde apparatuur ?
Welke moet je nou precies hebben? 1 bestand?partyondude schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:38:
[...]
Als je niet weet waar je over praat, kun je beter je adviezen voor je houden want dit slaat werkelijk nergens op.
Ja, op die pagina staat onderaan welk bestand je moet gebruiken voor welk type DVD/BD speler. Als je op die pagina gewoon goed leest kom je er wel uit, is mij ook gelukt
Verwijderd
Ik heb een Samsung UE46D7000 gekocht, omdat ik in de expertenreviews gelezen had dat dit een van de beste tv's is van dit ogenblik, toch zeker qua beeldkwaliteit. Welnu, de beeldkwaliteit is goed bij films, maar allesbehalve goed bij voetbalwedstrijden. 't Is te zeggen beelden in close-up zijn goed, maar wanneer je een heel voetbalveld ziet met de spelers daarop in het klein, dan zijn die allesbehalve scherp. Op mijn 10 jaar oude analoge tv is de kwaliteit beter. Ik snap niet hoe dat kan. Heeft iemand hier ook slechte ervaringen met voetbalwedstrijden of ligt het aan een instelling? Ik heb al van alles geprobeerd om de beeldkwaliteit aan te passen, maar zonder resultaat.
Verwijderd
Hier ziet alles er prima uit, heb je al andere Beeldopties geprobeerd inplaats van Standaard?Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:13:
Ik heb een Samsung UE46D7000 gekocht, omdat ik in de expertenreviews gelezen had dat dit een van de beste tv's is van dit ogenblik, toch zeker qua beeldkwaliteit. Welnu, de beeldkwaliteit is goed bij films, maar allesbehalve goed bij voetbalwedstrijden. 't Is te zeggen beelden in close-up zijn goed, maar wanneer je een heel voetbalveld ziet met de spelers daarop in het klein, dan zijn die allesbehalve scherp. Op mijn 10 jaar oude analoge tv is de kwaliteit beter. Ik snap niet hoe dat kan. Heeft iemand hier ook slechte ervaringen met voetbalwedstrijden of ligt het aan een instelling? Ik heb al van alles geprobeerd om de beeldkwaliteit aan te passen, maar zonder resultaat.
Bijv Natural, Of Film en vanaf daar nog wat met de instellingen spelen?
Kijk je analoog of Digitaal? en vind je het er gewoon niet scherp uit zien of is het slecht bij snel bewegende beelden?
Oh ok:) Omdat je het ook had over kalibreren van de kleuren. Maar met dat DVDtje zonder de juiste apparatuur is niet echt kalibreren natuurlijk. Ja de zwartwaarden en de tint kun je er mee afstellen, maar veel verder kom je dan niet. Bij kalibreren denk ik toch meer aan ISF calibratie of soortgelijks, waarmee je ook de witbalans en kleuren goed afregelt.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:09:
[...]
Een DVD om het programma op te branden.
[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 27-09-2011 09:09 ]
Verwijderd
825 voor de 6500d is toch niet slecht? Krijg deze prijs door via een online winkel na mail contact. Dit is inclusief het qwerty toetsenbordje
Wat zeggen jullie?
Wat zeggen jullie?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 09:35 ]
Verwijderd
Volgens mij kan het veel meer dan dat hoor, weet het niet zeker heb het zelf niet gebruiktsverzijl schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:07:
[...]
Oh ok:) Omdat je het ook had over kalibreren van de kleuren. Maar met dat DVDtje zonder de juiste apparatuur is niet echt kalibreren natuurlijk. Ja de zwartwaarden en de tint kun je er mee afstellen, maar veel verder kom je dan niet. Bij kalibreren denk ik toch meer aan ISF calibratie of soortgelijks, waarmee je ook de witbalans en kleuren goed afregelt.
Ben al tevreden hoe ik mijn TV nu heb namelijk.
Overigens bedoel je laten Calibreren door een professioneel iemand? dat kost geloof ik 80 of 100 euro
Maar die gebruiken ook die DVD dacht ik zo.
Begin augustus heb een UE55D7000 gekocht.
Deze had nogal wat backlight bleeding dus ik besloot hem om ruilen:
Tv in doos, doos in bus en 3 uur later had ik een nieuwe TV.
Het omgeruilde exemplaar beviel perfect in een donkere kamer, geen backlight bleeding
Ik was dus helemaal bij totdat ik het light aan deed.
De veeg midden in het scherm bleek geen veeg te zijn maar een kras van zo'n 7 cm lang.
Direct gemeld bij de winkel, waar ik hem omgeruild had.
Na 3 weken touwtrekken werd eindelijk de TV bij mij thuis omgeruild.
In die 3 weken heb ik vaak zitten twijfelen tussen het houden van DE perfecte tv MET kras of weer het risco nemen van een TV met backlight problemen.
Het dillema was:
De TV met kras was PERFECT al ie aan stond, mooi zwart geen witte vlekken . De kras zag je ALLEEN als de TV uitstond.
Ik heb uiteindelijk toch maar weer voor een nieuwe gekozen, omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om zo'n duur toestel met een kras midden op het scherm te houden.
Deze nieuwe UE55D700 heb ik nu al weer een week of drie, maar je raad het al: Toch weer backlight bleeding.
(Op natural en backlight 6)
Nog een keer omruilen was geen optie meer. De releatie met de winkel waar ik em gekocht heb was al niet te best meer en het kost me telkens te veel tijd om de TV op te hangen aan de lift en helemaal in te stellen.
Nu heb ik samsung gebeld en vrijdag komt selectro kijken:
Ik heb benieuwd.
Het omgeruilde exemplaar beviel perfect in een donkere kamer, geen backlight bleeding
De veeg midden in het scherm bleek geen veeg te zijn maar een kras van zo'n 7 cm lang.

In die 3 weken heb ik vaak zitten twijfelen tussen het houden van DE perfecte tv MET kras of weer het risco nemen van een TV met backlight problemen.
Het dillema was:
De TV met kras was PERFECT al ie aan stond, mooi zwart geen witte vlekken . De kras zag je ALLEEN als de TV uitstond.
Ik heb uiteindelijk toch maar weer voor een nieuwe gekozen, omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om zo'n duur toestel met een kras midden op het scherm te houden.
Deze nieuwe UE55D700 heb ik nu al weer een week of drie, maar je raad het al: Toch weer backlight bleeding.

Nog een keer omruilen was geen optie meer. De releatie met de winkel waar ik em gekocht heb was al niet te best meer en het kost me telkens te veel tijd om de TV op te hangen aan de lift en helemaal in te stellen.
Ik heb benieuwd.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Gisteren mijn 32D6500 ontvangen en meteen ingesteld en mee zitten spelen. Tot nu toe ben ik er echt heel blij mee. Top dat ik gewoon een HD aan kan sluiten en hij hiervanaf speelt. Het beeld is goed en ook het geluid vind ik helemaal niet verkeerd.
Wel is het heel irritant dat je als je youtube opent niet met de "samsung remote" op de iphone een toetsenbordje krijgt. Wat is hier aan te doen, kan ik een (draadloos) toetsenbord aan de tv hangen?
En voor de rest heb ik zo'm oud kastje van (denk ik) digitenne staan met een zender. Als ik nu een nieuwe tv-aanbieder wil, wat past er allemaal op deze tv? Kan ik gewoon een abbo bij Ziggo nemen en werkt dat via wifi? (noob alert!
)
Wel is het heel irritant dat je als je youtube opent niet met de "samsung remote" op de iphone een toetsenbordje krijgt. Wat is hier aan te doen, kan ik een (draadloos) toetsenbord aan de tv hangen?
En voor de rest heb ik zo'm oud kastje van (denk ik) digitenne staan met een zender. Als ik nu een nieuwe tv-aanbieder wil, wat past er allemaal op deze tv? Kan ik gewoon een abbo bij Ziggo nemen en werkt dat via wifi? (noob alert!
Verwijderd
Als dit alleen voorkomt bij het opstarten: wachten tot de clip speelt.sebastiaan1973 schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:06:
Komt dit ook voor tijdens het spelen: kijk na of er geen flessenhals zit in de afgelegde weg van die clip.
- Indien wifi probeer met netwerkabel.
- Schakel alle achtergrondprogramma's uit op computer die allshare draait.
- Vermijd veel netwerkverkeer (peer2peer, bestanden uploaden/downloaden, netwerkbackup, ...).
- Probeer een snellere harde schijf.
- Brengt dit alles geen soelaas en zit je met een 100 Mb/s netwerk overweeg een upgrade naar 1 Gb/s switch voor interne netwerk met bijbehorende cat6 of cat5e kabel. Er zit hier iets meer ruimte in het transport.
Overweeg eventueel een NAS/mediaspeler. Hou ook rekening met het feit dat Sasmung na 2 jaar nog altijd bepaalde media niet correct weergeeft via de mediaspeler (usb of netwerk) 16:9 toont die in 4:3
SD TV en BBC HD bvb. Bvb een Panasonic DMP-BD75 speelt deze dan wel in 16:9.
Verwijderd
Wie heeft met succes de QWERTY remote actie ingevuld?
Ik kreeg deze melding van de helpdesk en op mijn reply na 4 dagen nog geen reactie..
De reden is dat één of meerdere van de hieronder genoemde gegevens ontbreken of niet juist zijn:
· De streepjescodes en/of serienummers ontbreken
ik heb streepjescode van de verpakking uitgeknipt en op formulier het typenummer en S/N nummer opgeschreven welk ik van sticker op achterzijde v.d tv heb gehaald.
Heb ik wat gemist?
Zie regelmatig vragen over de instellingen van de 6500, ik heb een 6530 volgens deze waarde van HDtvtest.co.uk gebruikt en ben er erg tevreden over :
http://www.facebook.com/p...5620125&type=1&permPage=1
Ik kreeg deze melding van de helpdesk en op mijn reply na 4 dagen nog geen reactie..
De reden is dat één of meerdere van de hieronder genoemde gegevens ontbreken of niet juist zijn:
ik heb streepjescode van de verpakking uitgeknipt en op formulier het typenummer en S/N nummer opgeschreven welk ik van sticker op achterzijde v.d tv heb gehaald.
Heb ik wat gemist?
Zie regelmatig vragen over de instellingen van de 6500, ik heb een 6530 volgens deze waarde van HDtvtest.co.uk gebruikt en ben er erg tevreden over :
http://www.facebook.com/p...5620125&type=1&permPage=1
UE46D6500? (zal wel nietVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:30:
825 voor de 6500d is toch niet slecht? Krijg deze prijs door via een online winkel na mail contact. Dit is inclusief het qwerty toetsenbordje
Wat zeggen jullie?
Ik heb ook het actieformulier ingevuld en zit met smart te wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:20:
...
Heb ik wat gemist?
Maarre, niet per ongeluk kopie aankoopbon vergeten?
Voor de rest heb ik hetzelfde gedaan, bon ingevuld, kopie aankoopbon erbij, dikke kartonnen stuk, waarop s/n + typenr staan, uitgeknipt uit de verpakking en dat erbij gedaan. Nu maar wachten...

Haha lijkt me echt een onmogelijke prijsVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:30:
Wat zeggen jullie?
Verwijderd
Kan je ook aan die actie meedoen als je de tv niet via een Samsung leverancier hebt gekocht maar van een webwinkel? Zo ja.....is het formulier ergens online te vinden (kan het altijd proberen)?Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:20:
Edit: gevonden, ik ga het proberen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 10:54 ]
Je kan zeker veel meer met deze 'DVD' (al zou ik zelf de BluRay/mp4 variant nemen), maar niet zonder de juiste apparatuur hiervoor om de diverse metingen te kunnen doen. Dit kan nml niet 'op het oog'. Op het oog kom je niet verder dan zwart-/witwaarden en tint.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:44:
[...]
Volgens mij kan het veel meer dan dat hoor, weet het niet zeker heb het zelf niet gebruikt
Ben al tevreden hoe ik mijn TV nu heb namelijk.
Laat mijn oog nou net hetgene zijn dat het mooi moet vinden.
Dan kan zo een apparaat me nog zoveel te vertellen; als mijn oog het te donker of flets vind dan maakt het niet uit wat dat apparaat vind
Ok, misschien kijk je dan niet naar de beelden "zoals de regisseur het bedoeld heeft", maar het ziet er tenminste wel mooi (persoonlijk) uit.
Dan kan zo een apparaat me nog zoveel te vertellen; als mijn oog het te donker of flets vind dan maakt het niet uit wat dat apparaat vind
Ok, misschien kijk je dan niet naar de beelden "zoals de regisseur het bedoeld heeft", maar het ziet er tenminste wel mooi (persoonlijk) uit.
Mits een aangesloten webwinkel. Zie http://www.samsung.com/nl...tie_Online_Deelnemers.pdfVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:48:
Kan je ook aan die actie meedoen als je de tv niet via een Samsung leverancier hebt gekocht maar van een webwinkel? Zo ja.....is het formulier ergens online te vinden (kan het altijd proberen)?
Edit: gevonden, ik ga het proberen
[ Voor 67% gewijzigd door frickY op 27-09-2011 13:21 ]
Zoals reeds eerder aangegeven indien je contact op wilt nemen met Samsung mbt de remote actie stuur een tweet naar Samsung_NL. Had binnen 24 uur mijn AB binnen en erg net contact met hun.
Ik heb gisterenavond echt genoten van 46D8000. NAS (twonkymediaserver)--> 15 mtr uTp kabel 100 Mb/s --> 46D8000... Avatar 3d blueray mkv bestand van 15 gig gestreamd. nas was tevens bezig met download.... door de hele film heen hebben helemaal geen haperingen gehad... film is 3d gekeken. ik denk dat ik hiermee het grens gehaald heb wat met deze tv kan...... nu nog via moviemax films huren...
Sure, maar dan noem je het geen calibreren (ijken) want dat is het dan niet. Anyway, we dwalen af.frickY schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:19:
Kleine kanttekening.. Ik begrijp wat je zegt, maar je hersens zijn jarenlang gewend aan een verkeerd beeld en zijn dat als normaal gaan beschouwen, waardoor alles wat afwijkt minder mooi is. Toch zou je het eens moeten doen, en er eens aan proberen te wennenfrickY schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:19:
Volgens mij hebben ze allemaal wel in meer of mindere mate last van backlight bleeding, heb je daar echt last van ?Henkus schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:51:
Het omgeruilde exemplaar beviel perfect in een donkere kamer, geen backlight bleeding![]()
De veeg midden in het scherm bleek geen veeg te zijn maar een kras van zo'n 7 cm lang.![]()
Het dillema was:
Deze nieuwe UE55D700 heb ik nu al weer een week of drie, maar je raad het al: Toch weer backlight bleeding.![]()
Ik heb benieuwd.
ps. heb je een pm gestuurd.
Verwijderd
ook gedaan, snelle reactie maar ze konden me niks vertellen over mijn aanvraag status.MY00 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:46:
Zoals reeds eerder aangegeven indien je contact op wilt nemen met Samsung mbt de remote actie stuur een tweet naar Samsung_NL. Had binnen 24 uur mijn AB binnen en erg net contact met hun.
Week later de mail van Samsung dat er wat ontbrak maar wat ze nu bedoelen is onduidelijk
Verwijderd
Kan je dit er niet afvegen met een klein beetje een vochtige doek?Henkus schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:51:
Het omgeruilde exemplaar beviel perfect in een donkere kamer, geen backlight bleeding![]()
De veeg midden in het scherm bleek geen veeg te zijn maar een kras van zo'n 7 cm lang.![]()
Het dillema was:
Deze nieuwe UE55D700 heb ik nu al weer een week of drie, maar je raad het al: Toch weer backlight bleeding.![]()
Ik heb benieuwd.
Het klinkt misschien dom maar ik heb ook wel is krassen op een tv gehad
Waarvan ik dacht dat het een kras was en het bleek toch een soort
Streep te zijn die je er zo afveegt.
Net m'n 37D6500 binnen gekregen.
De NAS was er klaar voor: voorzien van films en series. Maar met de DLNA via de TV was dat wel even schrikken: alle video bestanden worden in een keer weergegeven en dat is dus geen doen met zoeken naar een bepaalde aflevering/film.
Dat moet makkelijker kunnen. Weet iemand raad :-) ??
De NAS was er klaar voor: voorzien van films en series. Maar met de DLNA via de TV was dat wel even schrikken: alle video bestanden worden in een keer weergegeven en dat is dus geen doen met zoeken naar een bepaalde aflevering/film.
Het helpt misschien als je zegt welke NAS en welke variant van DLNA op je NAS je gebruikt. Als het bijvoorbeeld Twonky is op een Qnap, kun je de nieuwste versie erop zetten en geavanceerde navigatie instellen, of navigatie per map.GKooyman schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:45:
Heb hier inmiddels de 60d8000 omgeruild (andere stond het beeld van op zijn kop). Het is nu wel echt genieten. Vooral eredivisie in hd of sport1hd zien er prachtig uit. Sd is ook goed, maar het verschil met hd is wel te zien.
Begin maar eens met de handleiding te lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:58:
Gisteren mijn 32D6500 ontvangen en meteen ingesteld en mee zitten spelen. Tot nu toe ben ik er echt heel blij mee. Top dat ik gewoon een HD aan kan sluiten en hij hiervanaf speelt. Het beeld is goed en ook het geluid vind ik helemaal niet verkeerd.
En voor de rest heb ik zo'm oud kastje van (denk ik) digitenne staan met een zender. Als ik nu een nieuwe tv-aanbieder wil, wat past er allemaal op deze tv? Kan ik gewoon een abbo bij Ziggo nemen en werkt dat via wifi? (noob alert!)
RED1, zou wel een foto willen zien van die 60 incher in je setup.
Gulfstream G650
En waar kun je zon expert vinden die een UE55D7000 goed kan instellen? Misschien iemand hier op het forum die het tegen betaling kan en wil doen? Iemand hier?UltraSub schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:31:
[...]
Kleine kanttekening.. Ik begrijp wat je zegt, maar je hersens zijn jarenlang gewend aan een verkeerd beeld en zijn dat als normaal gaan beschouwen, waardoor alles wat afwijkt minder mooi is. Toch zou je het eens moeten doen, en er eens aan proberen te wennen
@drfruit
Het is een LG NAS N1A1DD1 1TB.
Dus het ligt aan de NAS hoe er doorheen gebrowsed wordt?
Is het verhaaltje dat producten overdreven instellingen gebruiken ivm de showroom in de winkel nog van deze tijd?
Mijn D7000 vroeg tijdens setup bijvoorbeeld of de TV thuis of in een showroom werd gebruikt. Lijkt me dat die overdreven kleur- en scherpteinstellingen alleen worden toegepast als je hier voor showroom kiest, en de instellingen voor thuis 'normaal' zijn?
Mijn D7000 vroeg tijdens setup bijvoorbeeld of de TV thuis of in een showroom werd gebruikt. Lijkt me dat die overdreven kleur- en scherpteinstellingen alleen worden toegepast als je hier voor showroom kiest, en de instellingen voor thuis 'normaal' zijn?
Verwijderd
Sinds vorige week eigenaar van een ue55d7000. heb alle postpagina’s (204) doorgeakkerd en heb toch nog de volgende vragen / opmerkingen
Mijn setup
Ue55D7000
Marantz surround versterker SR6003 (met HDMI switch)
Rebox satelietontvanger 9000 HD PVR via Marantz op tv
Marantz Blue Ray via Marantz op tv
Playstation 3 rechtstreeks op tv, geluid via optische uitgang ps3 naar Marantz. Ps3 voor 3D beelden
Apple tv2 via Marantz op tv
Seagate Blackarmor NAS via router op tv
Tv bekabeld op router
TV Remote via Ipad
Harmony remote voor alle apparaten
Ontvang dus alleen HD via schotel, nu bij inschakelen van tv achterop met de knoppen via ‘bron’ komen allerlei aansluitingen voorbij die ik niet gebruik (TV, Satelliet etc) en met doorbladeren wil hij iedere keer weer kanalen zoeken terwijl ik geen aansluiting heb.
Kan ik die niet uitschakelen / uit het keuze menu verwijderen?
Ik heb bijzonder veel last van verticale vlakken /strepen in het scherm bij lichte achtergronden waarbij beeld verschuift over scherm (camera filmt van links naar rechts)
Mijn NAS word 9 van de 10x niet herkend (heb DMRS aanstaan / hij is compatible)
Youtube start automatisch met een filmpje (waarschijnlijk hit van de dag) met voor mijn kinderen vaak kwalijk beeldmateriaal.
Is hier wat aan in te stellen?
Samsung remote:
Heb m besteld, zijn hier wat meer specs van / ervaringen mee (zit er een oplaadstation bij, zat wel bij vorige model)
Is er al een simpele manier om via webbrouwser snel youtube full screen te gaan. Scrollen via AB gaat moeizaam en op de IPAD megatraag.
Nog in afwachting van 2e bril en Samsung free remote
Verder nog vol aan het tweaken
Groet rob
Mijn setup
Ue55D7000
Marantz surround versterker SR6003 (met HDMI switch)
Rebox satelietontvanger 9000 HD PVR via Marantz op tv
Marantz Blue Ray via Marantz op tv
Playstation 3 rechtstreeks op tv, geluid via optische uitgang ps3 naar Marantz. Ps3 voor 3D beelden
Apple tv2 via Marantz op tv
Seagate Blackarmor NAS via router op tv
Tv bekabeld op router
TV Remote via Ipad
Harmony remote voor alle apparaten
Ontvang dus alleen HD via schotel, nu bij inschakelen van tv achterop met de knoppen via ‘bron’ komen allerlei aansluitingen voorbij die ik niet gebruik (TV, Satelliet etc) en met doorbladeren wil hij iedere keer weer kanalen zoeken terwijl ik geen aansluiting heb.
Ik heb bijzonder veel last van verticale vlakken /strepen in het scherm bij lichte achtergronden waarbij beeld verschuift over scherm (camera filmt van links naar rechts)
Mijn NAS word 9 van de 10x niet herkend (heb DMRS aanstaan / hij is compatible)
Youtube start automatisch met een filmpje (waarschijnlijk hit van de dag) met voor mijn kinderen vaak kwalijk beeldmateriaal.
Is hier wat aan in te stellen?
Samsung remote:
Heb m besteld, zijn hier wat meer specs van / ervaringen mee (zit er een oplaadstation bij, zat wel bij vorige model)
Is er al een simpele manier om via webbrouwser snel youtube full screen te gaan. Scrollen via AB gaat moeizaam en op de IPAD megatraag.
Groet rob
Rob, geen idee waar je het over hebt. Nice to Know hoe jouw 'setup' er uit ziet, maar aangesloten op zegt niemand iets. Dus, als je antwoorden wilt dan moet je even aangeven waarmee iets aangesloten is met wat.
Dit: Rebox 9000 HD PVR via Marantz op tv zegt toch niemand iets?
[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 28-09-2011 11:39 ]
Samsung remote ? wat moet je daarmee als je al een harmony hebt ?Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:18:
Sinds vorige week eigenaar van een ue55d7000. heb alle postpagina’s (204) doorgeakkerd en heb toch nog de volgende vragen / opmerkingen
Samsung remote:
Groet rob
En je zegt verder nog vol aan het tweaken te zijn, maar neem aan dat je daarmee de kleurinstellingen bedoelt ?
[ Voor 3% gewijzigd door Le_Freak ! op 28-09-2011 12:05 ]
Verwijderd
Probeer eens met alle toestellen in je thuisnetwerk met handmatige internet adressen in te stellen.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:18:Mijn NAS word 9 van de 10x niet herkend (heb DMRS aanstaan / hij is compatible)
Waarbij de Gateway en DNS server naar je router verwijzen.
Werk je met wifi: deze dingen gaan altijd slapen, test eens met netwerkkabel?
Indien you tube via NAS, dien je daar in te stellen wat kan en niet kan? Leeftijd, ...
Het ligt aan de NAS hoe de bestanden via DLNA worden aangeboden. De mediaspeler, in dit geval op je tv, bepaalt hoe je de bestanden ziet, maar die kan er niet meer van maken dan wat de server op je NAS aanbiedt.GKooyman schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:00:
@drfruit
Ik heb even naar de Nederlandse handleiding van de LG gekeken, maar die is zo te zien door een machine vertaald en totaal onleesbaar, en in de beknopte Engelse handleiding staat niets over DLNA. Hopelijk is er iemand anders die ervaring met dit LG model heeft en die je verder kan helpen.
Je kan deze niet uitschakelen voor zover ik weet, maar wat je wel evt kan doen is in het service menu (voor toegang zie TS) de default input op die van de schotel te zetten. Waar dit precies zat weet ik zo uit m'n hoofd niet meer, maar ik heb die setting wel gezien laatst.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:18:
Gaan we nog ooit horen welke winkel dit is?Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:30:
Wat zeggen jullie?
Zoals ik al eerder postte zal de optische uitgang alleen PCM stereo geluid geven, geen 3D Dolby.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:18:
Playstation 3 rechtstreeks op tv, geluid via optisch naar Marantz voor 3D
Nee, helaas.Kan ik die niet uitschakelen / uit het keuze menu verwijderen?
De HDMI aansluitingen detecteert hij wel vanzelf als ongebruikt maar voor scart, component en pc werkt dat niet.
Heb je Motion Plus aanstaan? Ik heb dit effect ook kort gehad maar verdween volgens mij nadat ik Motion Plus op 'Low' heb gezet. Ik had dit volgens mij sowieso alleen met analoge kabeltelevisie, niet meer bij digitaal ontvangst.Ik heb bijzonder veel last van verticale vlakken /strepen in het scherm bij lichte achtergronden waarbij beeld verschuift over scherm (camera filmt van links naar rechts)
Als je hem nu pas gekocht heb, waar haal je die 2de bril dan vandaan? Samsung heeft momenteel toch alleen een actie voor een gratis Touch/Qwerty remote?Nog in afwachting van 2e bril en Samsung free remote
Of was dat een actie van de verkoper zelf?
[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 28-09-2011 13:30 ]
Verwijderd
Dank voor het ,meedenken'. Dacht dat een hdmi switch voor de techneuten genoeg zegt.GerCor schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:36:
Rob, geen idee waar je het over hebt. Nice to Know hoe jouw 'setup' er uit ziet, maar aangesloten op zegt niemand iets. Dus, als je antwoorden wilt dan moet je even aangeven waarmee iets aangesloten is met wat.
In jip en janneketaal:
Sateliet ontvanger. Hdmi kabel naar versterker
In versterker wordt geluid afgesplitst en beeld via hdmi kabel naar tv gezonden.
(je sluit dus meerdere beeldbronnen aan op de versterker en dan met 1 kabel naar tv)
Verwijderd
Ja, allshare met imac, kleuren, alles zo draaiend krijgen zodat ook de vrouw het snappen wil....Le_Freak ! schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:04:
[...]
Samsung remote ? wat moet je daarmee als je al een harmony hebt ?
Kreeg hem er gratis bij, harmony vreet batterijen, hoop dat ik gemakkelijker met samsung remote tekst in kan typen, dat gaat moeizaam met harmony
En je zegt verder nog vol aan het tweaken te zijn, maar neem aan dat je daarmee de kleurinstellingen bedoelt ?
Verwijderd
frickY schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:16:
[...]
Zoals ik al eerder postte zal de optische uitgang alleen PCM stereo geluid geven, geen 3D Dolby.
Sorry was wederom niet duidelijk, optisch van playstation naar versterker
[...]
Nee, helaas.
De HDMI aansluitingen detecteert hij wel vanzelf als ongebruikt maar voor scart, component en pc werkt dat niet.
[...]
Heb je Motion Plus aanstaan? Ik heb dit effect ook kort gehad maar verdween volgens mij nadat ik Motion Plus op 'Low' heb gezet. Ik had dit volgens mij sowieso alleen met analoge kabeltelevisie, niet meer bij digitaal ontvangst.
Ja staat aan, zal low proberen. Kan misschien ook aan de bekabeling (sateliet -hdmi -versterker - hdmi -tv) liggen.
Ga ook eens kijken wat het effect is bij rechtstreeks van sateliet tv is
[...]
Als je hem nu pas gekocht heb, waar haal je die 2de bril dan vandaan? Samsung heeft momenteel toch alleen een actie voor een gratis Touch/Qwerty remote?
Los besteld en betaald![]()
Of was dat een actie van de verkoper zelf?
Wat ik daarmee wil zeggen is dat je een kerstboom aan apparatuur opnoemt maar er in de vraagstelling geen logische volgorde zit.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:42:
[...]
Dank voor het ,meedenken'. Dacht dat een hdmi switch voor de techneuten genoeg zegt.
In jip en janneketaal:
Sateliet ontvanger. Hdmi kabel naar versterker
In versterker wordt geluid afgesplitst en beeld via hdmi kabel naar tv gezonden.
(je sluit dus meerdere beeldbronnen aan op de versterker en dan met 1 kabel naar tv)
Dus, als je nou eens begint met de Sat. ontvanger op de Tv aan te sluiten en dan eens kijkt of je problemen hebt. Dan sluit je een andere component aan, en controleer je weer of alles goed gaat. Zo steeds een stapje verder ......
Verwijderd
Direct bedraden gaan we doen, hoopte met alleen de tv omwisselen klaar te zijn, daar alle bekabeling al in de muur verwerkt is (al 2 jaar) en alle overige spullen zijn weggewerkt in kasten (mijn probleem)
Dus ff een lange hdmi kabel opsnorren
Btw, via de ps3 heb ik ook die strepen, en die is rechtstreeks bekabeld.
We pielen verder!
Dus ff een lange hdmi kabel opsnorren
Btw, via de ps3 heb ik ook die strepen, en die is rechtstreeks bekabeld.
We pielen verder!
Ik heb dit weekend een 40D6530 aangeschaft.
Ten opzichte van mijn oude Samsung (ook Full HD) een wereld van verschil. In 5 jaar tijd is er heel wat verbeterd. Het eerste dat me opvalt is het voordeel dat 400Hz bied. Bij snelle beelden is het object dat zich verplaatst (bijvoorbeeld de bal) veel beter te volgen.
Ik heb de CI+ module besteld bij UPC om geen los kastje meer onder mijn TV te hebben en ga een losse HDD aansluiten om ook op te kunnen nemen. Al is dat niet noodzakelijk omdat ik ook een UPC HDDVR heb in de woonkamer maar ik wil het concept werkend zien.
Ik heb momenteel twee PlayonHD mediaplayers van A.C. Ryan en wil naar een toe. Ik heb mijn POHD voorzien van de laatste firmware zodat deze ook DLNA ondersteunt. Heeft iemand dit al werkend gekregen? Mij lukt het niet....
Ten opzichte van mijn oude Samsung (ook Full HD) een wereld van verschil. In 5 jaar tijd is er heel wat verbeterd. Het eerste dat me opvalt is het voordeel dat 400Hz bied. Bij snelle beelden is het object dat zich verplaatst (bijvoorbeeld de bal) veel beter te volgen.
Ik heb de CI+ module besteld bij UPC om geen los kastje meer onder mijn TV te hebben en ga een losse HDD aansluiten om ook op te kunnen nemen. Al is dat niet noodzakelijk omdat ik ook een UPC HDDVR heb in de woonkamer maar ik wil het concept werkend zien.
Ik heb momenteel twee PlayonHD mediaplayers van A.C. Ryan en wil naar een toe. Ik heb mijn POHD voorzien van de laatste firmware zodat deze ook DLNA ondersteunt. Heeft iemand dit al werkend gekregen? Mij lukt het niet....
Sign of my Time
Inderdaad een goede tip, ik laat hem calibreren i.p.v. dat ik zelf heel veel tijd en voor 100 euro aan ellende verder ben terwijl ik voor 100 klaar ben als ik hem langs breng en op kan wachten bij ITC te Emmeloord.
Trouwens nog wel iets met die CI+ module van neotion, ik heb hem al 2 keer eruit moeten halen en opnieuw moeten installeren omdat ie geen digitaal signaal (HD signaal) ontving.
Ziggo vertelde me om het proces opnieuw te doen en dus de kaart eruit te halen en dan opnieuw de zenders laten zoeken en dan weer de kaart erin te doen.
Dat heb ik nu 2 x gedaan en dan pakt ie het signaal weer goed op maar lijkt me niet de bedoeling toch ?
Iemand hier ook last van gehad en opgelost ?