Verwijderd

Le_Freak ! schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:36:
[...]

Inderdaad een goede tip, ik laat hem calibreren i.p.v. dat ik zelf heel veel tijd en voor 100 euro aan ellende verder ben terwijl ik voor 100 klaar ben als ik hem langs breng en op kan wachten bij ITC te Emmeloord.
Een goede calibratie wordt thuis gedaan. Gebruiksomgeving en verlichting spelen een grote rol en denk niet dat je hiermee vanaf komt met 100€, toch niet als die gast professionele calman software en professionele meter.
http://store.spectracal.c...calibration-packages.html

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 19:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:58:
[...]

Een goede calibratie wordt thuis gedaan. Gebruiksomgeving en verlichting spelen een grote rol en denk niet dat je hiermee vanaf komt met 100€, toch niet als die gast professionele calman software en professionele meter.
En ook nog heeft dit betrekking op al het aangesloten apparatuur. Elke connectie moet apart gecalibreerd worden. Dus ik zou het zelf kopen of huren als dat voor een zacht prijsje kan.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:53
Nosferatu111072 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:23:
[...]

Doet het bij mij ook nog steeds niet. Ook niet na de laatste update.
Op de C-modellen werkt de NOS app weer....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
GerCor schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:42:
[...]

Wat ik daarmee wil zeggen is dat je een kerstboom aan apparatuur opnoemt maar er in de vraagstelling geen logische volgorde zit.

Dus, als je nou eens begint met de Sat. ontvanger op de Tv aan te sluiten en dan eens kijkt of je problemen hebt. Dan sluit je een andere component aan, en controleer je weer of alles goed gaat. Zo steeds een stapje verder ......
waarom niet de coax van de satteliet direct in de tv stoppen en een cam module bestellen op de website van de sat aanbieder? vervolgens geluid via optische kabel naar versterker (dan ook 3d geluid?)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
GerCor schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:15:
[...]

Op de C-modellen werkt de NOS app weer....
Op de d6500 ook.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Is er iemand die goede settings weet voor de D6200 en de D6500 serie? Ik heb al zitten zoeken met Google maar kom zo niet wat tegen. Met de B-serie krijg had je via hdtvtest.co.uk een mooie lijst met de meest optimale instellingen.

Iemand die me verder kan helpen?

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:58:
[...]

Dat is echt onzin, kijk maar is op zijn website dan en het HT forum, deze man heeft alle professionele apparatuur die je maar kan bedenken.
Als hij naar je toekomt kost het 350 euro, en wat mij verteld is toen ik belde is dat de waardes gemeten en ingesteld worden qua natuurlijk beeld, dus meten is weten en heeft niets te maken met lichtinval.

Daarbuiten is hij ISF gecertificeerd :-)

Specs

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HBSVDK schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:04:
[...]

vervolgens geluid via optische kabel naar versterker (dan ook 3d geluid?)
Of de HDMI kabel gebruiken tussen je TV en de AV-Receiver voor de geluidskanalen? Werkt bij mij prima tussen de Samsung en m'n Pioneer VSX-2020. Heb je slechts 1 kabeltje nodig. (HDMI ARC)
Er zit bij mij 1 HDMI kabel van de BlueRay speler naar de Receiver, 1 HDMI kabel van de TV naar de Receiver en that's it. Alle beeld en geluid is gekoppeld. 8)

Mooie Plaatjes   

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
is deze setting wat?
Recommended settings (calibrated):
Mode: Movie
Contrast: 96
Backlight: 9
Brightness: 48
Sharpness: 10
Colour: 50
Gamma: 2
R-Offset: 19
G-Offset: 25
B-Offset: 23
R-Gain: 20
G-Gain: 27
B-Gain: 21
Colour Space Red: R86 G2 B1
Colour Space Green: R0 G61 B0
Colour Space Blue: R3 G7 B92
Colour Space Yellow: R57 G50 B0
Colour Space Cyan: R0 G54 B56
Colour Space Magenta: R74 G4 B74
Interval 1: R10 G7 B7
Interval 2: R1 G-1 B1
Interval 3: R2 G0 B2
Interval 4: R0 G-2 B-2
Interval 5: R-1 G-3 B-4
Interval 6: R0 G-2 B-5
Interval 7: R-2 G-1 B-4
Interval 8: R0 G0 B-2
Interval 9: R-1 G0 B-1
Interval 10: R0 G1 B2

Verwijderd

HBSVDK schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:04:
[...]

waarom niet de coax van de satteliet direct in de tv stoppen en een cam module bestellen op de website van de sat aanbieder? vervolgens geluid via optische kabel naar versterker (dan ook 3d geluid?)
Omdat ik een twin tuner hd sateliet recorder heb. Ik neem graag op bbc op terwijl er op net 5 een serie is. Kan zelfs dan nog films pauzeren/timeshiften

Als we die avond er niet zijn kan ik zowel op bbc opnemen als op net 5. Helaas is er geen twintuner in de tv

Verwijderd

ehtweak schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:10:
[...]

Of de HDMI kabel gebruiken tussen je TV en de AV-Receiver voor de geluidskanalen? Werkt bij mij prima tussen de Samsung en m'n Pioneer VSX-2020. Heb je slechts 1 kabeltje nodig. (HDMI ARC)
Er zit bij mij 1 HDMI kabel van de BlueRay speler naar de Receiver, 1 HDMI kabel van de TV naar de Receiver en that's it. Alle beeld en geluid is gekoppeld. 8)
Hdmi arc ondersteund mijn versterker niet, geluid is niet het probleem.
Voor de playstation (met direct hdmi kabel naar tv(omdat ik maar 3hdmi ingangen op de versterker heb), koppel ik geluid optisch rechtstreeks naar versterker met alle surroundmogelijkheden
Voor smarttv ook optisch naar versterker.

T zijn wat extra snoeren, maar alla....

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Heb je dan geen 'lipsync' problemen?
Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik overweeg een receiver met HDMI-switch te kopen. Die kabels wegwerken is het probleem niet.

[ Voor 65% gewijzigd door frickY op 29-09-2011 08:07 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48
frickY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:06:
Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik overweeg een receiver met HDMI-switch te kopen. Die kabels wegwerken is het probleem niet.
De meeste (ook oudere non-HDMI) receivers ondersteunen audio-delay per input. Dan is het een kwestie van 50-150ms delay instellen (afhankelijk van hoeveel 'beeldverbeteraars' je gebruikt en je hebt geen lipsync probleem meer. Zo doe ik het tenminste.

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:56:
[...]Dat is echt onzin, kijk maar is op zijn website dan en het HT forum, deze man heeft alle professionele apparatuur die je maar kan bedenken.
Als hij naar je toekomt kost het 350 euro, en wat mij verteld is toen ik belde is dat de waardes gemeten en ingesteld worden qua natuurlijk beeld, dus meten is weten en heeft niets te maken met lichtinval.

Daarbuiten is hij ISF gecertificeerd :-)
Hoezo allemaal onzin? 350 € aan huis, schrijf je zelf. Meten is inderdaad weten. Die gecertificeerde ISF gast kan jou ogen niet meten en ziet dus ook niet in welke omgeving jij naar die flatscreen zit te kijken. Hij mag dan misschien optimaal zijn afgesteld, maar of dit jou dan ook nog gaat bevallen is een andere vraag. Dus jij denkt dat de lichtomgeving waarin jij dit bekijkt dan ook geen barst uitmaakt? Waarom raden ze dan een plasma soms af in een leefruimte met daglicht inval? Denk je dat verlichting: spaarlamp, TL-buis, halogeen, gloeilamp, LED, ... geen invloed op jou waarneming heeft? Die hebben allemaal een verschillende kleurtemperatuur die kan interfereren met wat jij waarneemt.
Commercieel: hoe dan ook het moet geld opbrengen. Als ze merken dat ze niet hoeven langs te komen, denk je dan dat ze niet willen verdienen aan jou? Kom maar af doen het wel hier: kassa, kassa. Investering moet afbetaald worden.
Je zou dus echt niet de eerste zijn die de ISF afstelling niet bevalt. Wat je zelf doet doe je beter, bekijk het maar eens zelf met de AVS HD 709. Downloaden, op DVD branden en instructies volgen.
Grote voordeel: indien zich een nieuwe callibratie aanbied voor wat voor reden dan ook. De dvd heb je liggen en het afregelen kan dan je zelf iedere keer als het nodig is. Kostprijs ongeveer 2 Euro voor dvd, een uurtje werk: lezen van handleiding en het calibreren. Ben je nou een Tweaker of niet?

• Binnetie
breins schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:44:
is deze setting wat?
Recommended settings (calibrated):
Mode: Movie
Contrast: 96
Backlight: 9
Brightness: 48
Sharpness: 10
Colour: 50
Gamma: 2
R-Offset: 19
G-Offset: 25
B-Offset: 23
R-Gain: 20
G-Gain: 27
B-Gain: 21
Colour Space Red: R86 G2 B1
Colour Space Green: R0 G61 B0
Colour Space Blue: R3 G7 B92
Colour Space Yellow: R57 G50 B0
Colour Space Cyan: R0 G54 B56
Colour Space Magenta: R74 G4 B74
Interval 1: R10 G7 B7
Interval 2: R1 G-1 B1
Interval 3: R2 G0 B2
Interval 4: R0 G-2 B-2
Interval 5: R-1 G-3 B-4
Interval 6: R0 G-2 B-5
Interval 7: R-2 G-1 B-4
Interval 8: R0 G0 B-2
Interval 9: R-1 G0 B-1
Interval 10: R0 G1 B2
Voor welke model zijn deze settings? Ik heb uiteindelijk ook iets gevonden wat er veel op lijkt.
Weet je de settings ook voor de beeldoptimalistatie (ben even de naam ervan kwijt), motion plus heette dat geloof ik. Ik lees dat bij veel mensen dat je de beeldverbeteraars uit moet zetten, maar de settings die ik werd het juist aangezet.

Edit: deze settings heb ik gebruikt (ze zijn voor een D6530, ik heb een D6200).

Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/293447_231709696873413_110909255620125_681758_11518_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/262877_231709706873412_110909255620125_681759_1049871_n.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 29-09-2011 10:02 ]

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een D6530 maar wat ik ook doe (motion plus aan/uit, black levels, power saving settings)... als ik alles uit zet dan heb ik nog het idee dat de tv dynamisch het beeld aanpast.
Met name het lichter en donkerder maken van het beeld.
Vooral bij ondertiteling zie je dit goed.
Ondertiteling op een lichte achtergrond of een donkere achtergrond behoud niet de zelfde helderheid.
Zie ik een setting over het hoofd ?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Je moet hem eerst in de "Film"stand zetten, daarna kun je meer opties aanpassen,w aardoor de backlight niet veranderd!

Gulfstream G650

• Binnetie
En in het menu heb je ergens een energieoptie zitten, die de felheid van de backlight regelt. Kijk daar ook even naar want die kan ook automatisch met de lichtsensor naar het omgevingslicht kijken en daardoor het beeld aanpassen.

Edit: je hebt al bij de powersavings gekeken lees ik net, maar er is geloof ik een optie omdat automatisch bijstellen uit te zetten

[ Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 29-09-2011 11:20 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48
Chaser2600 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:28:
Ik heb een D6530 maar wat ik ook doe (motion plus aan/uit, black levels, power saving settings)... als ik alles uit zet dan heb ik nog het idee dat de tv dynamisch het beeld aanpast.
Met name het lichter en donkerder maken van het beeld.
Vooral bij ondertiteling zie je dit goed.
Ondertiteling op een lichte achtergrond of een donkere achtergrond behoud niet de zelfde helderheid.
Zie ik een setting over het hoofd ?
Shaduw detail staat waarschijnlijk op -2/-1. Deze verhogen en dit effect zou weg moeten zijn.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb nu eindelijk een CI+ kaartje in de Samsung zitten (UE40D6530) en dat werkte (na wat activeringsperikelen met UPC) prima.
Hoop digitale en HD zenders; idd fantastisch beeld! :)

Nu heb ik een externe harddisk (had nog een externe LaCie liggen) aangesloten op de Samsung en wilde die gaan gebruiken als storage voor het opnemen van programma's.
Vanochtend als test ff wat geprogrammeerd met de Schemamanager van de SmartHub. Twee programma's geprogrammeerd, TV uitgezet en afgewacht. Idd zie je ff later de HDD aangaan, wat knipperen en een poosje later zijn de programma's opgenomen (heb korte stukjes genomen) en gaat de HDD weer uit.
So far, so good.
TV aangezet om de opgenomen programma's te gaan bekijken via de Opgenomen TV-programma's van de SmartHub. Kies ik de eerste opname, zie ik wel beeld, hoor geen (!) geluid? Hoe kan dat nou? De tweede opname (van een andere zender) heeft wel beeld en geluid.
Iemand enig idee waardoor dat kan komen en/of waar dat aan kan liggen?

Mooie Plaatjes   

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:39:
[...]

Hoezo allemaal onzin? 350 € aan huis, schrijf je zelf. Meten is inderdaad weten. Die gecertificeerde ISF gast kan jou ogen niet meten en ziet dus ook niet in welke omgeving jij naar die flatscreen zit te kijken. Hij mag dan misschien optimaal zijn afgesteld, maar of dit jou dan ook nog gaat bevallen is een andere vraag. Dus jij denkt dat de lichtomgeving waarin jij dit bekijkt dan ook geen barst uitmaakt? Waarom raden ze dan een plasma soms af in een leefruimte met daglicht inval? Denk je dat verlichting: spaarlamp, TL-buis, halogeen, gloeilamp, LED, ... geen invloed op jou waarneming heeft? Die hebben allemaal een verschillende kleurtemperatuur die kan interfereren met wat jij waarneemt.
Commercieel: hoe dan ook het moet geld opbrengen. Als ze merken dat ze niet hoeven langs te komen, denk je dan dat ze niet willen verdienen aan jou? Kom maar af doen het wel hier: kassa, kassa. Investering moet afbetaald worden.
Je zou dus echt niet de eerste zijn die de ISF afstelling niet bevalt. Wat je zelf doet doe je beter, bekijk het maar eens zelf met de AVS HD 709. Downloaden, op DVD branden en instructies volgen.
Grote voordeel: indien zich een nieuwe callibratie aanbied voor wat voor reden dan ook. De dvd heb je liggen en het afregelen kan dan je zelf iedere keer als het nodig is. Kostprijs ongeveer 2 Euro voor dvd, een uurtje werk: lezen van handleiding en het calibreren. Ben je nou een Tweaker of niet?
Ik ga nu even niet in of het nou wel of geen zin heeft maar ben dan wel benieuwd naar het volgende:

Heb je een directe link naar dat bestand ? en is het een kwestie van de DVD branden en de aanwijzingen op de tv volgen of moet je in menu's en diepe instellingen gaan verdiepen voordat je het kan uitvoeren ?

Specs

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Andere vraag over de ingebouwde programmagids opties.
Ik kan kiezen tussen 'Samsung' of 'Rovi'. Iemand enig idee wat betrouwbaar is?

Want nu (mijn instelling staat op 'Samsung') heb ik zo mijn twijfels.
Voorbeeld van vanochtend. Als ik dan door de Schemamanager blader (mag aannemen dat die de geconfigureerde programmagids gebruikt), dan zie ik tegenstrijdige dingen.
RTL 4 SD zie ik om 1100 staan 'Oprah'
RTL 4 HD zie ik om 1100 staan 'GTST'
En (het is dan op dat moment 11:06h) draait er een uitzending van 'Koffietijd' Kortom, alles door elkaar :?

Bladerend door de schemamanager begin ik dan twijfelen aan de juistheid van die informatie als je programma's selecteert om die te laten opnemen. 8)7 Zie ik iets over het hoofd?

Mooie Plaatjes   

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 19:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Le_Freak ! schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:40:
[...]

Ik ga nu even niet in of het nou wel of geen zin heeft maar ben dan wel benieuwd naar het volgende:

Heb je een directe link naar dat bestand ? en is het een kwestie van de DVD branden en de aanwijzingen op de tv volgen of moet je in menu's en diepe instellingen gaan verdiepen voordat je het kan uitvoeren ?
http://tinyurl.com/3l8bh65 :+

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:40:
[...]Heb je een directe link naar dat bestand ? en is het een kwestie van de DVD branden en de aanwijzingen op de tv volgen of moet je in menu's en diepe instellingen gaan verdiepen voordat je het kan uitvoeren ?
Draadje op dit forum: Plasma of LCD Kalibreren hoe?

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik kom er even niet meer uit, mede-Tweakers... Ik wil uitzoeken of mijn Samsung UE55D6200 Dolby 5.1 kan outputten naar mijn home theater setje (een Sony BDVE370.CEL). Ik gebruik namelijk de interne mediaspeler van de TV namelijk om alles af te spelen, maar wil het geluid niet via mijn TV speakers maar gewoon over mijn 5.1 setje.

Volgens de specs van Samsung zelf (hier te vinden) heeft deze "DTS 2.0 + Digital Out", maar gaat dat nu over het ingebouwde audio systeem of ook over die optical output?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

10goto10 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:18:
Ik kom er even niet meer uit, mede-Tweakers... Ik wil uitzoeken of mijn Samsung UE55D6200 Dolby 5.1 kan outputten naar mijn home theater setje
Als je die m.b.v. een high-speed HDMI kabel hebt aangesloten gaat dat goed (bij mij tenminste wel). Alle beeld- en geluidinfo over de HDMI kabel (HDMI-ARC)

Mooie Plaatjes   

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:30
[...]

Is leuk en handig (zelf ook gedaan) voor helderheid contrast en kleuren via blue filter, maar zonder meet apparatuur kun je je witbalans etc toch niet goed instellen?

Verwijderd

Witbalans zou inderdaad met een meter moeten gebeuren De stelling is ook dat je met een meter voor het oog niet waarneembare instellingen maakt. En dan is de vraag hoe goed is meter?
Hier ging het iets verkeerd:
PASOP: 170 MB videoclip wordt afgespeeld: http://revision3.com/hdna...hdtv-calibration-hardware
Als je vertrekt van de fabrieksinstellingen en dan calibreert zou je bij benadering goed moeten zitten.

• 10goto10
ehtweak schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:56:
[...]

Als je die m.b.v. een high-speed HDMI kabel hebt aangesloten gaat dat goed (bij mij tenminste wel). Alle beeld- en geluidinfo over de HDMI kabel (HDMI-ARC)
Maar stuurt je televisie zijn audio naar je mediaspeler middels die kabel? (Normaalgesproken zou de mediaspeler de content afspelen en zelf de audio outputten en alleen het beeldsignaal doorsturen naar de TV)

Ik heb namelijk ook een high-speed HMDI kabel, maar die loopt dus van de mediaspeler naar de TV. M.a.w. van een output aansluiting op de mediaspeler naar de input van de TV. Het geluid moet dus in dit geval de andere kant uit: de TV moet de audio naar mijn mediaspeler sturen...

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:16
Kan die AVS HD 709 DVD niet onderhand eens als tip of link in de OP opgenomen worden?

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor een nieuwe TV twijfel ik tussen de volgende 2:

- Samsung 40D6500 (ong. 900 euro)
- Philips 40PFL9705 (ong, 1100 euro)

In eerste instantie wilde ik voor de Samsung gaan (komt heel goed uit veel reviews), maar een medewerker in een winkel had zo zijn bedenkingen. De D6500 had edge led en de Philips full led, wat je zeker merkte in beeldkwaliteit. Verder was de geluidskwaliteit van de D6500 heel slecht en is het eigenlijk alleen te doen met aparte surround set. Bij de Philips is dit zeker niet nodig. De Samsung zou ook nog een stuk trager zappen dan de Philips (met CI+ module). Tot slot had de D6500 wel eens moeite met snel bewegende beelden (voetbal) en krijg je soms wat happeringen of gekke strepen. Bij de consumentenbond zeggen ze echter dat de beeldkwaliteit helemaal niet zo slecht is van de D6500 en valt het beeld van de Philips juist tegen.

Als de prijs niet uit maakt (is een cadeau, beide vallen binnen budget), voor welke zou ik dan het beste kunnen kiezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rene85 op 29-09-2011 14:32 ]

• Le_Freak !
[...]

Wat je zelf doet doe je beter, bekijk het maar eens zelf met de AVS HD 709. Downloaden, op DVD branden en instructies volgen.
Heb de DVD versie gebrand en erin gedaan maar dan moet je nog precies weten wat je doet, je moet al weten hoe het heet bij je eigen tv en ik als leek kom er niet zo makkelijk uit om dat in te stellen.
Je moet dus tijdens die testen in je instellingen gaan zitten en dan af stellen begrijp ik ?

Specs

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:19
Rene85 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:31:

In eerste instantie wilde ik voor de Samsung gaan (komt heel goed uit veel reviews), maar een medewerker in een winkel had zo zijn bedenkingen. De D6500 had edge led en de Philips full led, wat je zeker merkte in beeldkwaliteit. Verder was de geluidskwaliteit van de D6500 heel slecht en is het eigenlijk alleen te doen met aparte surround set. Bij de Philips is dit zeker niet nodig. De Samsung zou ook nog een stuk trager zappen dan de Philips (met CI+ module). Tot slot had de D6500 wel eens moeite met snel bewegende beelden (voetbal) en krijg je soms wat happeringen of gekke strepen. Bij de consumentenbond zeggen ze echter dat de beeldkwaliteit helemaal niet zo slecht is van de D6500 en valt het beeld van de Philips juist tegen.

Als de prijs niet uit maakt (is een cadeau, beide vallen binnen budget), voor welke zou ik dan het beste kunnen kiezen?
Of ff wachten tot de 40PFL9606 uit komt?

• Rene85
  • Niet online
Patrick_ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:44:
[...]

Of ff wachten tot de 40PFL9606 uit komt?
Niet echt een optie, aangezien 1100euro echt wel het absolute maximum qua budget is en de 9606 waarschijnlijk wel wat duurder zal zijn

• partyondude
Le_Freak ! schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:40:
[...]

Heb de DVD versie gebrand en erin gedaan maar dan moet je nog precies weten wat je doet, je moet al weten hoe het heet bij je eigen tv en ik als leek kom er niet zo makkelijk uit om dat in te stellen.
Je moet dus tijdens die testen in je instellingen gaan zitten en dan af stellen begrijp ik ?
Print de handleiding uit en kijk 2x naar die instructievideo, met aantekenmateriaal paraat. Dan moet het redelijk duidelijk worden.

Komt nog bij dat ze in de video ook een Samsung tv gebruiken, wat wil je nog meer, dat is echt ideaal.

Verwijderd

frickY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:06:
lipsync kan je instellen op de versterker
voor de audio uit de tv (als je smarthub gebruikt en de audio over de receiver wil afspelen) kan je het op de tv instellen

• Le_Freak !
partyondude schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:13:
[...]

Print de handleiding uit en kijk 2x naar die instructievideo, met aantekenmateriaal paraat. Dan moet het redelijk duidelijk worden.

Komt nog bij dat ze in de video ook een Samsung tv gebruiken, wat wil je nog meer, dat is echt ideaal.
haha nu doe je alsof het een makkie is, nou ik heb natuurlijk net weer een ander menu waarin ze het weer even anders noemen en heb net echt wel even 2 uur serieus ernaar gekeken maar het is toch niet zomaar even te doen hoor.
En als je het wel gedaan hebt dan blijft het toch een quick en dirty oplossing zoals sommige het hier noemen.

Specs

Verwijderd

Ja is wel even wennen. Je bekijkt toch de video's onder het menu HDTV calibration op dvd. Neem A4tje per videoclip. noteer welke patterns er gebruikt worden en welke waardes je moet hebben per pattern.

Wel even alle gegevens van je TV ook noteren, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Bij reset ben je alles kwijt, dit kan ook gebeuren bij een stoorsignaal of glitch op het stroomnet. Gemakkelijkst werkt dit natuurlijk als je de menu taal van je TV terug op Engels plaatst, in 't Nederlands is de vertaalslag bijna niet te doen. Heb je alle instellingen druk dan 6 tot 10 seconden op de EXIT van de AB tot je bericht kreeg dat de instellingen herzet zijn. Ja dit doe je best niet als je net een film wil kijken of de vrouw haar soap begint. 't is wel iets meer dan quick and dirty. Nieuwe ervaring en best wel prettig werken. Check wel effen of die enkel blauw modus op je scherm zit voor de tint afstelling. op de ue406300 vond ik die niet terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 16:40 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

10goto10 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:51:
Maar stuurt je televisie zijn audio naar je mediaspeler middels die kabel? (Normaalgesproken zou de mediaspeler de content afspelen en zelf de audio outputten en alleen het beeldsignaal doorsturen naar de TV)
Andersom toch? :?
Ik heb een BlueRay speler en die hangt alleen maar met een HDMI kabel aan de AV receiver. En die AV-receiver sluist het beeld door naar de TV en geeft zelf het geluid weer via z'n tig speakers.
De TV hangt alleen maar, via een HDMI kabel aan de receiver. Er zit bij mij dus GEEN kabel tussen BlueRay speler en de TV.
Een aparte mediaspeler heb ik niet echt. Er hangt een harddisk aan de Samsung en die wordt gebruikt als PVR voor de televisie. En voor de rest kan ik rechtstreeks vanaf een laptop of PC naar de TV streamen c.q. kopieren als ik dat zou willen (via DLNA/Anynet/[whatever mooi naampje het heeft])
10goto10 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:51:
Het geluid moet dus in dit geval de andere kant uit: de TV moet de audio naar mijn mediaspeler sturen...
Dit snap ik niet 8)7 de mediaspeler kan toch geen geluid produceren? Of begrijp ik het nou niet?

Mooie Plaatjes   

• screamhouse
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:38:
Ja is wel even wennen. Je bekijkt toch de video's onder het menu HDTV calibration op dvd. Neem A4tje per videoclip. noteer welke patterns er gebruikt worden en welke waardes je moet hebben per pattern.

Wel even alle gegevens van je TV ook noteren, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Bij reset ben je alles kwijt, dit kan ook gebeuren bij een stoorsignaal of glitch op het stroomnet. Gemakkelijkst werkt dit natuurlijk als je de menu taal van je TV terug op Engels plaatst, in 't Nederlands is de vertaalslag bijna niet te doen. Heb je alle instellingen druk dan 6 tot 10 seconden op de EXIT van de AB tot je bericht kreeg dat de instellingen herzet zijn. Ja dit doe je best niet als je net een film wil kijken of de vrouw haar soap begint. 't is wel iets meer dan quick and dirty. Nieuwe ervaring en best wel prettig werken. Check wel effen of die enkel blauw modus op je scherm zit voor de tint afstelling. op de ue406300 vond ik die niet terug.
Zit onder RGB pattern.

• 10goto10
ehtweak schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:09:
[...]

Andersom toch? :?
Ik heb een BlueRay speler en die hangt alleen maar met een HDMI kabel aan de AV receiver. En die AV-receiver sluist het beeld door naar de TV en geeft zelf het geluid weer via z'n tig speakers.
De TV hangt alleen maar, via een HDMI kabel aan de receiver. Er zit bij mij dus GEEN kabel tussen BlueRay speler en de TV.
Een aparte mediaspeler heb ik niet echt. Er hangt een harddisk aan de Samsung en die wordt gebruikt als PVR voor de televisie. En voor de rest kan ik rechtstreeks vanaf een laptop of PC naar de TV streamen c.q. kopieren als ik dat zou willen (via DLNA/Anynet/[whatever mooi naampje het heeft])

[...]

Dit snap ik niet 8)7 de mediaspeler kan toch geen geluid produceren? Of begrijp ik het nou niet?
In mijn geval is de Blu-ray speler, mediasplayer, receiver, home cinema set etc. één apparaat: de Sony BDV-E370 (specs hier). Dat is ook een ding met DLNA, maar die speelt lang niet zoveel af als de ingebouwde mediaspeler van mijn TV (1080 en 720 stotteren, Xvid enzo herkent 'ie geeneens). Dus gebruik ik hem alleen als Blu-ray speler en als audio setje. Als ik een Blu-ray kijk is alles okee (audio doet 'ie lekker zelf, beeld gaat naar de TV).

Maar nu wil ik dus met mijn Samsung Smart TV mediaspeler via DLNA iets afspelen. Dat gaat prima, alleen is het geluid van mijn TV kl*te. Dus wil ik de audio naar de Blu-ray speler/mediasplayer/receiver/home cinema set sturen, zodat ik mooi 5.1 heb. Alleen weet ik nu dus niet zeker of de Samsung wel 5.1 audio kan outputten. Ik kan me voorstellen dat de interne mediaspeler denkt "ik heb alleen twee speakertjes op deze TV, ik output dan ook niks anders".

Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is ;) Het is ook lastig uit te leggen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

10goto10 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:08:
[...]
Alleen weet ik nu dus niet zeker of de Samsung wel 5.1 audio kan outputten. Ik kan me voorstellen dat de interne mediaspeler denkt "ik heb alleen twee speakertjes op deze TV, ik output dan ook niks anders".

Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is ;) Het is ook lastig uit te leggen.
Ja hoor, de Samsung kan prima > stereo uitsturen. Als ik 'm op een HD kanaal zet, dan zie ik 'm schakelen van 'stereo' naar 'dolby' en de AV-Receiver reageert navenant...

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Rene85 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:31:

http://www.eisa.eu/award/...est-buy-tv-2011-2012.html
I rest my case.

• GerCor
ehtweak schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:30:
[...]

Ja hoor, de Samsung kan prima > stereo uitsturen. Als ik 'm op een HD kanaal zet, dan zie ik 'm schakelen van 'stereo' naar 'dolby' en de AV-Receiver reageert navenant...
Naar Dolby Digital neem ik aan...

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

GerCor schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:53:
[...]

Naar Dolby Digital neem ik aan...
Die ja. :+

Mooie Plaatjes   

• partyondude
Le_Freak ! schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:26:
[...]

haha nu doe je alsof het een makkie is, nou ik heb natuurlijk net weer een ander menu waarin ze het weer even anders noemen en heb net echt wel even 2 uur serieus ernaar gekeken maar het is toch niet zomaar even te doen hoor.
En als je het wel gedaan hebt dan blijft het toch een quick en dirty oplossing zoals sommige het hier noemen.
Het maakt het zeker gemakkelijker.

Los daarvan ga ik echt geen €350,- betalen om m'n tv af te laten stellen |:( Met deze tips en die DVD kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Beetje kort door de bocht lijkt me om alleen op het oordeel van 1 instantie af te gaan. Mede omdat er bij die test rekening gehouden is met het prijssegment van de TV. Bij de introductie van beide TV's behoorden zij niet tot dezelfde groep (Samsung introductieprijs ~1300, Philips ~2300).

Voor zo ver ik het kon beoordelen klonk het geluid niet echt lekker. Wellicht dat bezitters hier en over de andere punten van kritiek (zapsnelheid, happeringen bij snelle beelden (voetbal)) wat kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene85 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:20:
[...]

Beetje kort door de bocht lijkt me om alleen op het oordeel van 1 instantie af te gaan. Mede omdat er bij die test rekening gehouden is met het prijssegment van de TV. Bij de introductie van beide TV's behoorden zij niet tot dezelfde groep (Samsung introductieprijs ~1300, Philips ~2300).

Voor zo ver ik het kon beoordelen klonk het geluid niet echt lekker. Wellicht dat bezitters hier en over de andere punten van kritiek (zapsnelheid, happeringen bij snelle beelden (voetbal)) wat kunnen zeggen.
Zowieso bijna niemand die geen home cinema aanschaft bij een tv, dus waarom zouden ze zich daar zo erg op focussen? daarnaast was een tv vroeger bagger kwa geluid en vind ik het nu alleen maar beter.

haperingen hebben de TV's zowieso niet, daarnaast bestaat phillips niet eens meer, ja er is nog een fabrikant die wat tv's uitbrengt en produceert onder hun naam maar het is niet echt meer een merk (niet dat dat verder wat uitmaakt maar ik zeg t maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Welke type standaard afstandsbediening hebben jullie uit de doos van UE46D8000 gekregen. Zo een touch achtig iets? Zo ja komt de afbeelding van gebruikershandleiding op pagina 5 overeen met de afstandsbediening?

Heren/Dames ik heb dit nodig ivm een issue met samsung?
Want in mijn doos had ik geen gebruikershandleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:38:

Ja de video onder HDTV calibration bekeken, overigens voor mij als leek gaat het best warrig en snel soms die uitleg en ik vraag me af hoe je dat dan precies doet met dat A4tje, patterns? Dat zijn toch die voorbeelden bij die testen op de dvd met bijbehorende waardes?
En wat bedoel je met alle gegevens noteren? Uit welke menu's? Als ik echt alle gegevens van alle instellingen moet gaan noteren dan ben ik al snel 2 uur bezig even overdreven gezegd. Heb zoveel kleurinstellingen op de tv.
En over die enkel blauw modus, ik weet niet of ik nu hetzelfde bedoel als jij aangeeft maar er zit wel een modus op waarbij ik uit blauw (dan wordt alles blauw) groen en rood kan kiezen.

@ screamhouse, wat zit onder RGB pattern en wat kan ik ermee.

Ja sorry mensen maar heb jaren zo'n oude bakbeest gehad en zie nu een wirwar aan instellingen, dus liever kinderlijke eenvoudige stapsgewijs uitleg :-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikershandleiding is een e-manual en die staat alleen nog op het toestel zelf. Wil je die op papier kan je die downloaden op de support site voor jou toestel.
Tegenwoordig staat toch overal in piep kleine lettertjes bij iedere fabrikant/verkoper:
Functies en specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
of iets gelijkaardigs
Dus met andere woorden: we verkopen dit produkt, en leveren dat produkt.
Wij verkopen wat wij willen en niet wat jij dacht te kopen. Je mag al blij zijn dat je het mag betalen en gebruiken.
Dank u politici en edelachtbare rechters: geld kan dan ook alles, zeker verbruikersrechten tot nul reduceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:37:
Dus met andere woorden: we verkopen dit produkt, en leveren dat produkt.
Wij verkopen wat wij willen en niet wat jij dacht te kopen. Je mag al blij zijn dat je het mag betalen en gebruiken.
Dank u politici en edelachtbare rechters: geld kan dan ook alles, zeker verbruikersrechten tot nul reduceren!
Consumenten zijn toch behoorlijk beschermt hoor, dat valt wel mee. Daarnaast kun je tegenwoordig op internet alles tot in de details van een product online bekijken. Een jaar of 20 geleden ging je gewoon naar de winkel om de hoek als je zoiets wilde kopen. Nu er meer en meer informatie beschikbaar is worden mensen veel kritischer, zowel in positieve als negatieve zin.
bluemind schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:26:
Welke type standaard afstandsbediening hebben jullie uit de doos van UE46D8000 gekregen. Zo een touch achtig iets? Zo ja komt de afbeelding van gebruikershandleiding op pagina 5 overeen met de afstandsbediening?
Ik heb er deze afstandsbediening bij.

Ik weet niet wanneer je hem gekocht hebt, maar als je hem na 29 augustus hebt aangeschaft kun je er gratis een touch remote of smart querty toetsenbord bij krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door SpaceAce op 30-09-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
WouterHelm,

Ik heb mijn D8000 2 weken geleden aangeschaft en zit er een oude type afstandsbediening in. Mijn vraag aan jou is, kan je aub de afbeelding van de afstandsbediening uit de manual wat uit de doos kwam even controleren met jou afstandsbediening...

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
bluemind schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:37:
WouterHelm,

Ik heb mijn D8000 2 weken geleden aangeschaft en zit er een oude type afstandsbediening in. Mijn vraag aan jou is, kan je aub de afbeelding van de afstandsbediening uit de manual wat uit de doos kwam even controleren met jou afstandsbediening...

alvast bedankt.
Moet ik straks thuis even nakijken, weet niet of ik alle handleidingen e.d. nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:20

mlo

Vorige week een 46D7000 aangeschaft, ik was blij verrast met een nieuwe type afstandsbediening, Het oudere type is/was niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Ik heb hem gevonden, even de kennissen gebeld met de zelfde tv.. ze hebben allemaal het nieuwe type gekregen, ik ben de enige met oude type afstandsbediening, heb al contact gehad met service desk van samsung.... het is in behandeling, afwachten wat het gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

edit: probleem doet zich niet meer voor, nog geen reactie, dus vraag hoeft niet te blijven staan

[ Voor 200% gewijzigd door mlo op 30-09-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
mlo schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:03:
Vorige week een 46D7000 aangeschaft, ik was blij verrast met een nieuwe type afstandsbediening, Het oudere type is/was niet om aan te zien.
Hoe ziet dat nieuwe type er dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een d6510 en heb een witte AB, dat zal wel de oude zijn en misschien ook wel de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

partyondude schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:06:
[...]

Hoe ziet dat nieuwe type er dan uit?
zie enkele berichten terug: foto nieuwe afstandsbediening

het middelste gedeelte bij de pijltjes is ook aanraak gevoelig en te gebruiken als touchpad, handig als muis bij navigeren op internet

[ Voor 40% gewijzigd door mlo op 30-09-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Kan ik mijn oude niet omruilen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het persoonlijk vrij schandalig dat zo een dure TV na een half jaar ineens wel een zeer degelijke afstandsbediening krijgt en ik nu met dat plastice prut ding zit, over de tv ben ik zeer tevreden maar die afstandsbediening heeft ze nog geen 10 euro gekost om in elkaar te knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een (rond)vraag over de te gebruiken programmagids:

Ik heb eerst de 'Samsung' en daarna de 'Rovi' gids geprobeerd, maar die gaan beiden maar een klein stukje vooruit in de tijd (zoiets van anderhalve dag). Als je nu een programma wilt opnemen (hierbij ga ik er vanuit dat de Samsung TV + aangesloten harddisk als PVR wordt gebruikt) wat bijvoorbeeld 4 dagen later begint, hoe doen jullie dat dan? Gewoon zelf handmatig tijdstip, zender, etc. programmeren of is er een electronische gids die WEL iets verder gaat in de toekomst?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Vandaag is selectro (samsung reparatie service) langs geweest om te kijken naar het back light bleeding probleem van mijn UE55D7000.

Probleem: Backlight bleeding op natural met backlight op 6 in een donkere kamer

Officiele reactie: Valt binnen de specificaties van Samsung. :(

Dus als je gevoelig bent voor backlight bleeding koop dit model dan niet, Samung vind nou eenmaal dat het bij de TV hoort.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:57
ehtweak schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:27:
Een (rond)vraag over de te gebruiken programmagids:

Ik heb eerst de 'Samsung' en daarna de 'Rovi' gids geprobeerd, maar die gaan beiden maar een klein stukje vooruit in de tijd (zoiets van anderhalve dag). Als je nu een programma wilt opnemen (hierbij ga ik er vanuit dat de Samsung TV + aangesloten harddisk als PVR wordt gebruikt) wat bijvoorbeeld 4 dagen later begint, hoe doen jullie dat dan? Gewoon zelf handmatig tijdstip, zender, etc. programmeren of is er een electronische gids die WEL iets verder gaat in de toekomst?
Handmatig is voor zover ik weet de enige manier, zo doe ik het wel in ieder geval. Ik gebruik overigens de samsung gids, vind die mooier/beter dan die rovi gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Henkus schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:53:
Vandaag is selectro (samsung reparatie service) langs geweest om te kijken naar het back light bleeding probleem van mijn UE55D7000.

Dus als je gevoelig bent voor backlight bleeding koop dit model dan niet, Samung vind nou eenmaal dat het bij de TV hoort.
Sorry maar ik heb nu het gevoel dat we in koffietijd zitten, hoezo gevoelig voor backlight ??? kom op mensen zo erg is het toch niet, ik zie het ook wel een beetje maar laat mijn tv vanavond calibreren voor 100 euro door een ISF gecertificeerd bedrijf die mijn omgevingsbelichting gaan nabootsten dus ben benieuwd en laat het weten hier.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:47:
[...]

Vind het persoonlijk vrij schandalig dat zo een dure TV na een half jaar ineens wel een zeer degelijke afstandsbediening krijgt en ik nu met dat plastice prut ding zit, over de tv ben ik zeer tevreden maar die afstandsbediening heeft ze nog geen 10 euro gekost om in elkaar te knutselen
Vind dat ook vreemd, als Samsung coulant zou zijn, zouden ze al 2011 bezitters dat nieuwe ding kado doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Le_Freak ! schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:32:
[...]

....
@ screamhouse, wat zit onder RGB pattern en wat kan ik ermee.

Ja sorry mensen maar heb jaren zo'n oude bakbeest gehad en zie nu een wirwar aan instellingen, dus liever kinderlijke eenvoudige stapsgewijs uitleg :-)
Als je naar de website gaat van de AVS DVD staan er filmpjes van HD nation. Eentje gaat over kleur en saturation.
Met het blue filter kun je de kleuren goed instellen. Bekijk even die HD nation filmpjes, verklaart heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
Le_Freak ! schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:59:
[...]

Sorry maar ik heb nu het gevoel dat we in koffietijd zitten, hoezo gevoelig voor backlight ??? kom op mensen zo erg is het toch niet, ik zie het ook wel een beetje maar laat mijn tv vanavond calibreren voor 100 euro door een ISF gecertificeerd bedrijf die mijn omgevingsbelichting gaan nabootsten dus ben benieuwd en laat het weten hier.
zal wel aan ziggo/upc/kabelaar liggen? bij de sattelietaanbieder CD kan ik gewoon lekker via de normale samsung guide 5 dagen vooruit plannen. Daarna staat er niet meer in. (dus op zaterdag al ingepland om op donderdag op te nemen. Dit waren dan wel films van film 1. MIsschien dat die meer vooruitgeprogrammeerd zijn? ik zal even kijken of de normale zenders ook zover vooruit gaan....

Bij mij werkt om een of andere manier de rovi guide dan weer niet; hij kan de postcodecheck niet afronden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
partyondude schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:38:
[...]
Vind dat ook vreemd, als Samsung coulant zou zijn, zouden ze al 2011 bezitters dat nieuwe ding kado doen.
Waarom zouden ze, je wist toch welke AB je erbij zou krijgen toen je de TV kocht.

Ik vraag me echt af om de AB die nu meegeleverd wordt ook net zo lekker werkt als de oude.
Kan me indenken dat tip toetsen gewoon iets minder lekker werken dan druk toetsen.

De nieuwe is wel een stuk duurder dan de oude AB.

[ Voor 8% gewijzigd door MY00 op 30-09-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Daar gaat het me niet om.

Het is nogal maf om halverwege het intro jaar van de tv de aba even volledig te vernieuwen. Dat verwacht je dus niet. Daarnaast had ik geen flauw idee wat voor aba ik zou krijgen, doet ook helemaal niet ter zake wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
tuurlijk wel, is met auto's toch ook......krijg je naar een paar maanden/jaar speciale modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb bij mijn 46D7000 van 3 weken oud ook het 'oude' type afstandsbediening. Maar kan nou niet bepaald zeggen dat het een goedkoop rotding is.

Een bekende van mij heeft een Samsung uit een goedkopere serie, en daar zit echt een pruts afstandsbediening (links) bij.
Afbeeldingslocatie: http://ehservice.ca/parts/image/cache/data/LN32B460/DSC06821-250x250.JPG Afbeeldingslocatie: http://ehservice.ca/parts/image/cache/data/LN40C610/DSC07809-250x250.JPG

De mijne (rechts) heeft ongeveer hetzelfde uitelijk (qua layout en kleuren), maar is duidelijk wat anders.
Mijn 'Enter' toets tussen de richtingstoetsen in is een OFC-sensor, die je in de webbrowser als touchpad kunt gebruiken. En de afstandsbediening heeft bijv. verlichtte toetsen.
Bij mijn 1 week oude bluray speler (Samsung BD-D5500) zat ongeveer ditzelfde type remote, maar zonder de OFC.

Volgens mij is die 'nieuwe' afstandsbediening die hier gepost werd degene die je bij de D8000 kreeg. Wellicht dat het eenvoudigere type op was en die nu ook met de D7000 wordt verpakt?

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 30-09-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
screamhouse schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:50:
tuurlijk wel, is met auto's toch ook......krijg je naar een paar maanden/jaar speciale modellen...
Een nieuw model ja.

Dat is wat anders dan alleen de asbak vervangen in dat model voor een nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Henkus schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:53:

Nee, samsung heeft geen poot om op te staan, de verkoper van dit product heeft jou en mijn en 10.0000 anderen er niet op gewezen .En ook stond dat niet op de specificaties bordje bij de leverancier ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mlo schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:13:
[...]

zie enkele berichten terug: foto nieuwe afstandsbediening

het middelste gedeelte bij de pijltjes is ook aanraak gevoelig en te gebruiken als touchpad, handig als muis bij navigeren op internet
Dit is de AB van mijn Tv.... kijk maar naar Internet@Tv knop. Als het een 2011 AB zou zijn dan stond er SmartHub. Dit is vast een VS model want wie wil er nou Yahoo! op zijn AB?

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 01-10-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb sinds vandaag de 6500 led tv. Dit samen met een UPC 60mb alles in 1 pakket. Ik kan niet anders zeggen dan wat een schitterend beeld. Ik zit alleen met een paar uitdagingen:

- Ik heb het idee dat het beeld niet helemaal syncroon loopt met het geluid. Is dit aan te passen?

- Ik zit met een uitdaging van digitaal geluid, wellicht hebben jullie een advies... Ik heb een apple tv, een Sonos muziek systeem, de tv en de UPC cisco kast. Ik wil ze eigenlijk allemaal met toslink aansluiten maar dat kan niet omdat mijn Marantz 4300 receiver maar 2x toslink ingang heeft. Ik wil graag de tv iig digitaal aansluiten omdat ik nu mijn mkv's afspeel via de tv. De Apple tv kan alleen via toslink aangesloten worden en idem voor de Sonos. Kortom die twee moeten er sowieso via toslink aangesloten worden. Hoe krijg ik nu mijn upc kast en de tv ook digitaal ontsloten? Mijn versterker heeft helaas geen HDMI ingangen. Nu heb ik nog wel twee coaxial ingangen vrij op de Marantz. Bestaan er ook kabels aan de ene kant toslink en aan de andere kant coaxial?

Misschien een warrig verhaal, hoop dat jullie het begrijpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Sonos kan je gewoon via spdif aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:39:
Hallo, Ik heb sinds vandaag de 6500 led tv. Dit samen met een UPC 60mb alles in 1 pakket. Ik kan niet anders zeggen dan wat een schitterend beeld. Ik zit alleen met een paar uitdagingen:

- Ik heb het idee dat het beeld niet helemaal syncroon loopt met het geluid. Is dit aan te passen?

- Ik zit met een uitdaging van digitaal geluid, wellicht hebben jullie een advies... Ik heb een apple tv, een Sonos muziek systeem, de tv en de UPC cisco kast. Ik wil ze eigenlijk allemaal met toslink aansluiten maar dat kan niet omdat mijn Marantz 4300 receiver maar 2x toslink ingang heeft. Ik wil graag de tv iig digitaal aansluiten omdat ik nu mijn mkv's afspeel via de tv. De Apple tv kan alleen via toslink aangesloten worden en idem voor de Sonos. Kortom die twee moeten er sowieso via toslink aangesloten worden. Hoe krijg ik nu mijn upc kast en de tv ook digitaal ontsloten? Mijn versterker heeft helaas geen HDMI ingangen. Nu heb ik nog wel twee coaxial ingangen vrij op de Marantz. Bestaan er ook kabels aan de ene kant toslink en aan de andere kant coaxial?

Misschien een warrig verhaal, hoop dat jullie het begrijpen :-)
In het menu bij Geluid kun je een vertraging instellen zodat het synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had gisteravond iets vreemds

Ik ging Transformers Dark of the Moon kijken en had regelmatig dat er een soort storing in het geluid. Met name bij drukke scenes. Je hoorde dan even tweetiende van een seconde een ruis (net als je ruis hoord op de fm-radio). Zijn er mensen die dit ook wel eens hebben gehad?

Ik keek vanaf mijn NAS via DNLA de film op mijn Samsung D6200. Via mijn mediaspeler thuis kan ik niet testen omdat die gen DTS ondersteund (Eminent EM7075).

Deze versie was het: Transformers: Dark of the Moon (2011) RERiP.iNTERNAL.1080p.Bluray.x264-MaxHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bericht gekregen van Samsung dat ik niet in aanmerking kom voor een gratis Remote control omdat mijn aankoop van de TV 2750,- euro net buiten de actieperiode gekocht is. Het gaat om een paar dagen.

Net voor de actieperiode was er een aanbieding van 50,- euro MaxieMovie huurtegoed + 2 gratis 3D brillen en 150,- retour bij een model van 2100,- euro. Hier had ik dan gebruik van kunnen maken maar ik had onvoldoende info over die TV's en dus mijn aankoop was net iets later.

Goed, ik koop dan een toestel van 2750,- euro en een Samsung SyncMaster 28" van 350 euro. Twee Spinpoints ter waarde van totaal 105,- euro in de pc, dan nog eens twee maal 2TB Samsung in de NAS ter waarde van geloof ik 150,- euro. Dan vier Story's 2TB USB 3.0 gemiddeld 4 x 90 euro 360,- euro.

Dat is dus de service van SAMSUNG. Ik koop in ieder geval niets meer van SAMSUNG en ik heb hun geschreven steek die Remote control maar in je reet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Binnetie schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:17:
Ik had gisteravond iets vreemds

Ik ging Transformers Dark of the Moon kijken en had regelmatig dat er een soort storing in het geluid. Met name bij drukke scenes. Je hoorde dan even tweetiende van een seconde een ruis (net als je ruis hoord op de fm-radio). Zijn er mensen die dit ook wel eens hebben gehad?

Ik keek vanaf mijn NAS via DNLA de film op mijn Samsung D6200. Via mijn mediaspeler thuis kan ik niet testen omdat die gen DTS ondersteund (Eminent EM7075).

Deze versie was het: Transformers: Dark of the Moon (2011) RERiP.iNTERNAL.1080p.Bluray.x264-MaxHD
welke nas heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:42:
Ik heb bericht gekregen van Samsung dat ik niet in aanmerking kom voor een gratis Remote control omdat mijn aankoop van de TV 2750,- euro net buiten de actieperiode gekocht is. Het gaat om een paar dagen.

Net voor de actieperiode was er een aanbieding van 50,- euro MaxieMovie huurtegoed + 2 gratis 3D brillen en 150,- retour bij een model van 2100,- euro. Hier had ik dan gebruik van kunnen maken maar ik had onvoldoende info over die TV's en dus mijn aankoop was net iets later.

Goed, ik koop dan een toestel van 2750,- euro en een Samsung SyncMaster 28" van 350 euro. Twee Spinpoints ter waarde van totaal 105,- euro in de pc, dan nog eens twee maal 2TB Samsung in de NAS ter waarde van geloof ik 150,- euro. Dan vier Story's 2TB USB 3.0 gemiddeld 4 x 90 euro 360,- euro.

Dat is dus de service van SAMSUNG. Ik koop in ieder geval niets meer van SAMSUNG en ik heb hun geschreven steek die Remote control maar in je reet.
Ik begrijp je verontwaardeging niet, je koopt iets buiten een actie periode en bent dan boos op Samsung omdat hun je niet tegenmoet komen. Ik zou eerder boos zijn op de winkel waar ik het product gekocht zou hebben. Hun dienen je te adviseren. Hebben ze bij mij wel gedaan, gaven aan dat er net een actie voorbij was maar dat men verwachtte dat er snel een nieuwe actie aan zou komen. En toen deze kwam hebben ze met gebeld, de TV was toen een paar uur later gekocht.

Hopelijk ben je wel te vreden over het functioneren van de aangekochte spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
MY00 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:01:
[...]

Ik begrijp je verontwaardeging niet, je koopt iets buiten een actie periode en bent dan boos op Samsung omdat hun je niet tegenmoet komen. Ik zou eerder boos zijn op de winkel waar ik het product gekocht zou hebben. Hun dienen je te adviseren. Hebben ze bij mij wel gedaan, gaven aan dat er net een actie voorbij was maar dat men verwachtte dat er snel een nieuwe actie aan zou komen. En toen deze kwam hebben ze met gebeld, de TV was toen een paar uur later gekocht.

Hopelijk ben je wel te vreden over het functioneren van de aangekochte spullen.
Ook al is er een actie je de kans dat je zero krijg van samsung is groot ik heb nu al 3 weken gelden de bon en serienummer van de doos opgestuurd en nada ik hoor niks meer van samsunng nou ze houden het maar als ze daar zo gelukkig wan worden, het zelfde geld voor mijn ik koop nooit meer een product van samsung ik betaal liever meer voor een andere fabrikant die wel normaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@breins, ik heb daar een Synology DS107+ staan. Het beeld gaat echt perfect. Via deze nas speelde ik voorheen ook mkv's af via de mediaspeler zonder problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 01-10-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Iemand enig idee hoe compatibel de voeten zijn? Heb een 40D6500 met een rechthoekige voet, maar wil wel zo'n zilveren 4 poot. Vanaf welke maat past dit? Bv er wordt er een aangeboden van een 32D6500, gaat dat passen/werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik baal als een stekker. Heb nu al voor de tweede keer meegemaakt dat een gemaakte opname perfect (HD) beeld heeft, maar geen geluid... :-( Akelig stil blijft het bij het afspelen.
Iemand enig idee waardoor dat kan komen?

Heb dus een harddisk aan de Samsung UE40D6530 hangen. (volgens de apparaat test voldoet 'ie prima).
En heb al diverse opnames gemaakt, zowal handmatig als via de programma gids en die staan er prima op. Maar nu twee keer gehad dat het een geluidloze opname is... :?

Heb geen verband kunnen vinden (tot nu toe) waar het aan zou kunnen liggen. Want het is niet zenderafhankelijk en ook niet HD/SD afhankelijk. Gewoon een opname, zonder geluid. Zou niet eens weten hoe ik dit met opzet zou moeten doen. |:(

[toevoeging]: heb voor vanavond weer iets geprogrammeerd, kijken of dat goed wordt opgenomen...

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 01-10-2011 20:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

screamhouse schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:24:
Iemand enig idee hoe compatibel de voeten zijn?
ff vragen bij een winkel? (zoals de Mediamarkt) Ook al heb je 'm daar niet gekocht...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder boos zijn op de winkel waar ik het product gekocht zou hebben. Hun dienen je te adviseren. Hebben ze bij mij wel gedaan, gaven aan dat er net een actie voorbij was maar dat men verwachtte dat er snel een nieuwe actie aan zou komen. En toen deze kwam hebben ze met gebeld, de TV was toen een paar uur later gekocht.
Daar heb je gelijk aan. Die hebben mij op een afschuwelijke manier te pakken genomen. Het kan best zijn dat die ander eerdere genoemde actie nog liep toen ik de TV kocht. Echter SAMSUNG kan dat dan rechtzetten. Wat is eigenlijk de koopdatum de datum als je de order tekent of de factuurdatum? Ik weet het niet. In ieder geval hetb ik de TV van EXPERT in Nijverdal.

Maar jij leest wel heel selectief want ik heb meer belangrijke informatie gegeven waarbij centraal staat dat ik een goede klant ben. Maar laat maar zitten, mensen worden steeds onverschilliger en als jij je kunt redden en alles maar krijgt dan kan de rest stikken. Zo zal ik ook de toekomst ingaan. Laat ze allemaal maar doodvallen bij SAMSUNG. En mensen koop die rommel niet. Die SMART TV is meer speelgoed wat bij Intertoys ondergebracht moet worden en de prijs is pure oplichting. Als je voor een dergelijke TV zes tot achthonderd euro moet betalen dan heb je een juiste prijs-productverhouding. Koop een goedkopere en ander merk tv is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Wat zit je nou te zeuren man?

Als dat allemaal zo is had je vooraf tv's moeten kijken en vergelijken en reviews moeten lezen en daaruit je conclusies trekken. Achteraf een beetje gaan zeuren over de prijs 8)7 Je was er toch zelf bij toen je hem afrekende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:42:

Dus jij geeft Samsung er de schuld van dat JIJ iets buiten een actieperiode koopt? Daar zijn actieperiodes voor! Niet te geloven dit 8)7
breins schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:35:
[...]

Ook al is er een actie je de kans dat je zero krijg van samsung is groot ik heb nu al 3 weken gelden de bon en serienummer van de doos opgestuurd en nada ik hoor niks meer van samsunng nou ze houden het maar als ze daar zo gelukkig wan worden, het zelfde geld voor mijn ik koop nooit meer een product van samsung ik betaal liever meer voor een andere fabrikant die wel normaal is
Heb je nog steeds een Samsung? Volgensmij zit je al een paar maand in dit topic te rellen, hoe slecht je TV wel niet is, en hoeveel clouding er is. En toch steeds weer terugkomen naar dit topic.. ;w
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:08:
[...]

Daar heb je gelijk aan. Die hebben mij op een afschuwelijke manier te pakken genomen. Het kan best zijn dat die ander eerdere genoemde actie nog liep toen ik de TV kocht. Echter SAMSUNG kan dat dan rechtzetten. Wat is eigenlijk de koopdatum de datum als je de order tekent of de factuurdatum? Ik weet het niet. In ieder geval hetb ik de TV van EXPERT in Nijverdal.
Waarom moet Samsung iets rechtzetten wat een winkel verkeerd heeft gedaan? Dan is Samsung binnenkort failliet denk ik. Voor zover ik weet is trouwens je factuurdatum de datum die Samsung nodig heeft ;) Daarnaast moet je je nieuwe TV eerst fysiek zien, want je hebt het serienummer nodig om mee te doen aan een dergelijke actie.
Maar jij leest wel heel selectief want ik heb meer belangrijke informatie gegeven waarbij centraal staat dat ik een goede klant ben. Maar laat maar zitten, mensen worden steeds onverschilliger en als jij je kunt redden en alles maar krijgt dan kan de rest stikken. Zo zal ik ook de toekomst ingaan. Laat ze allemaal maar doodvallen bij SAMSUNG. En mensen koop die rommel niet. Die SMART TV is meer speelgoed wat bij Intertoys ondergebracht moet worden en de prijs is pure oplichting. Als je voor een dergelijke TV zes tot achthonderd euro moet betalen dan heb je een juiste prijs-productverhouding. Koop een goedkopere en ander merk tv is mijn advies.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk erg tevreden ben met mijn Smart TV. Daarnaast is het nou niet echt van belang of je een goede klant bent of niet van Samsung.. Zij hebben namelijk miljoenen klanten. Ze kunnen niet elke 'goede' klant extra dingen toesturen, of coulance geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ach, laat toch kletsen. Focus liever op het optimale kijkplezier eruit halen dan de boel af te zeiken, toch?

Vind het een prachtig stuk techniek. *O* Heb nu nog wat randapparatuurprobleempjs, maar die zijn er om opgelost te worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Is het ook, iedere keer weer geniet ik van dat bizarre beeld, geweldig *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:08:
[...]

Ga een ander vervelen met je geneuzel.

@ehtweak

Ik zou de HDD weer even van de Tv halen, even laten formatteren door de PC en dan weer geschikt maken voor de TV. IK krijg het idee dat jij de HDD teveel bewogen hebt. Ik heb het zelf ook een keer gehad.

Ook al heb je de HDD niet bewogen, toch even door de PC laten ......

Ik weet niet of jij de HDD letterlijk aan de Tv hebt hangen, ik namelijk wel, maar dat hangen wordt afgeraden. Maar ach, bij mij werkt het perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 01-10-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

GerCor schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:47:
[...]

Ik zou de HDD weer even van de Tv halen, even laten formatteren door de PC en dan weer geschikt maken
voor de TV. IK krijg het idee dat jij de HDD teveel bewogen hebt. Ik heb het zelf ook een keer gehad.
Bewogen? Er was helemaal niemand in de buurt toen de opname plaatsvond... :+
Maar waarom zou de opname zonder geluid plaatsvinden? Hoe kan dat überhaupt? Dat kun je toch niet eens instellen?

En nee, natuurlijk 'hangt' 'ie er niet aan, hij staat er gewoon naast.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
breins schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:35:
Verwerkingstijd van die remote is ongeveer 4 weken.
Snap sowieso niet waarom er zo gemauwt wordt over iets dat je notabene kado krijgt.
Er zijn mensen die al 3 maanden op hun 3D-brillen wachten. Je kunt ze ook zelf kopen, als je ze gratis wilt moet je gewoon geduldig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 01-10-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ehtweak schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:24:
[...]

Bewogen? Er was helemaal niemand in de buurt toen de opname plaatsvond... :+
Maar waarom zou de opname zonder geluid plaatsvinden? Hoe kan dat überhaupt? Dat kun je toch niet eens instellen?

En nee, natuurlijk 'hangt' 'ie er niet aan, hij staat er gewoon naast.
Mijn HDD hangt aan de TV, aan het USB snoer. Maar goed, ik gaf je een mogelijke oplossing. Je moet zelf maar zien wat je er mee doet.

@frickY. Wat geduld betreft heb je gelijk maar Samsung leert niet van vorige acties. Ook in 2010 waren er acties en ook toen moesten kopers maanden wachten. Niets is simpeler voor Samsung dan tijdens de acties de extra's direct bij de Tv in de winkel te leveren. Leg de administratieve last bij de verkoper en niet bij de koper.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 02-10-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
[...]

Zo nou ik ben dus toch met mijn tv achterin naar emmeloord gereden waar Frank van itc mijn tv op een perfecte manier heeft gecalibreerd.
Die hele discussie over klooien met dvd-tjes en patterns hou je niet meer als je hem door hem laat calibreren.
Gewoon super nu! Heb er netjes een rapport bij gekregen en weet nu dat veel advies over calibreren hier nergens op slaat om maar niet te spreken over calibraties over nemen van een ander.
Ik ben geen specialist in calibreren nu maar je hoeft geen hogere wiskunde te hebben gestudeerd om te zien en horen dat Frank er heel veel verstand van heeft.
Dus om op je laatste vraag terug te komen, ja ik ben een tweaker maar ben ook iemand die dit weekend heerlijk van de zon geniet en ook nog is een tv heeft die perfect is gecalibreerd. En niet een paar dagen heeft hoeven klooien met de tv.( en geloof me als je ziet hoe hij het doet lopen er veel te klooien)
Ik wens iedereen succes met calibreren, ik pak vanmiddag een biertje en kijk vanavond naar een schitterend beeld. Voor wie meer wil weten over een perfecte calibratie, sta ik graag te woord. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

GerCor schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:40:
[...]

Mijn HDD hangt aan de TV, aan het USB snoer. Maar goed, ik gaf je een mogelijke oplossing. Je moet zelf maar zien wat je er mee doet.
Ik dacht echt dat dat als grapje bedoeld was, dat 'hangen'. Ik zou het niet in m'n hoofd halen een harddisk letterlijk op te hangen, bungelend aan een snoertje... :o

Zou me kunnen voorstellen dat als je harddisk beweegt (nog afgezien van een headcrash) dat er iets fout gaat. Maar dan zou er echt geen perfecte (beeld)opname in HD kwaliteit gemaakt zijn... en het geluid ontbreken...
Dus vroeg ik me af, hoe ken dit?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de samsung smart tv ue40d6500. Werkt perfect, alleen wil ik het geluid via de audio out ( 2 tulpkabels ) aansluiten op mijn versterker! Dat gedaan met tulp kabel en aangesloten op mijn versterker vcr1. Krijg geen geluid, zijn daar nog instellingen voor??

Ik hoor graag jullie reactie.

Groeten JvP
Pagina: 1 ... 52 ... 99 Laatste