Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sMb.Blade schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:25:
[...] >8 >8
Zowel embedded als losse .srt doen het niet. Iemand dit wel aan de praat?
Gebruik ook een NAS met Twonky (laatste versie).
Raar maar waar, sinds gisteren werken hier .srt met .ts bestanden? Als ze er zijn speelt hij deze af? geen optie geen keuze.
De enige verandering op twonky NAS was aanpassing van /raid0/data/module/TWONKYMEDIA/twonky/resources/clients.db nml. Samsung TV vervangen door deze Samsung UE40B8000 DLNA 1.5.
Jan Gruuthuse in bericht "Geplaatst op donderdag 15 september 2011 08:15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Bij Qnap is de pad naar twonky clients.db is
/mnt/HDA_ROOT/twonkymedia/resources/clients.db

Ik heb hier de waarde veranderd naar "Samsung UE46D8000", omdat ik dit type heb, laat nog steeds srt subtitels niet zien, vervolgens heb ik "Samsung UE40B8000" geprobeerd, nog steeds geen success...

iemand andere voorstel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 19:47

360Degreez

Typisch weer dit...

Hmmmzzzzz..

Twijfel Twijfel.. Touch Remote / Qwerty Keyboard...
Heb al een Galaxy S telefoon en Galaxy Tab 10.1.

Wat is wijsheid? Ik vind dat Qwerty toetsenbord er nogal 1986 uit zien met dat LCD schermpje. Iemand ervaring met de remotes?

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 13:53
Kijk je even naar het prijsverschil. Dan de duurste direct verkopen op Marktplaats o.i.d.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez

360Degreez

Typisch weer dit...

GerCor schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:24:
Kijk je even naar het prijsverschil. Dan de duurste direct verkopen op Marktplaats o.i.d.
Juist! Tip van de dag :-)

De qwerty verbindt via Bluetooth. Wellicht word het in de toekomst ook mogelijk om een normaal bluetooth toetsenbord aan te sluiten.

Formulier gaat op de post!

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joansom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-07 18:41
Ben aan het kijken voor een nieuwe tv. Wordt waarschijnlijk een samsung d8000, mede dankzij z'n smalle en zilveren bezel.
Twijfel tussen de 40 en 46".
Hoeveel ruimte moet de tv rechts en links vrijhangen (ivm aansluitingen, warmte, bereikbaarheid knoppen etc)?

TV komt namelijk in de hoek van een muur te hangen (rechts). Links hangen gordijnen. Ruimte ertussen bedraagt ca 105 cm (evt. paar cm meer door gordijnen iets te verhangen). In theorie past de 46 inch precies maar of dat verstandig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Heb nu 2 weekjes de UE46D7000 staan. Tot nu toe erg blij mee, al had ik gister even een tegenvaller.
Heb een BD-D5500 bluray speler voor erbij gekocht. Heeft geen wifi, maar dacht dat hij dat via mijn HDMI1.4 with Ethernet kabels wel van de TV zou gebruiken. Niet dus.
De tv (noch de bluray) ondersteunt Ethernet over HDMI. Jammer.

@joansom
Rondom heb je geen ruimte nodig voor kabels. Die vallen allen achter het scherm.
Mocht je de bediening op het scherm willen gebruiken dan moet je in de rechter onderhoek wat ruimte houden zodat je met je vingers achter het scherm kunt. Maar als je de afstandsbediening niet kwijt raakt zul je die knoppen zelden nodig hebben.

Ik denk dat het erg krap wordt met die 46", die is precies 105cm. Buiten dat het wellicht net niet past, lijkt het me ook niet mooi ogen.

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 20-09-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:30:
Hallo ik heb een vraag,

Ik heb nu ongeveer 5 maanden een samsung UE40D7000
Ben er erg tevreden mee, totdat de nieuwe firmware 1015.0 vorige week geinstalleerd werd.
Heb nu bij uitzendingen (vooral voetbal)
dat er soms een soort slow motion beeld (trage framerate) krijg om de paar minuten.
alsof het beeld het niet aan kan. Daarvoor had ik dat helemaal niet.
Heb een UPC HD decoder, heb al getest met een andere decoder maar dat mocht niet baten.
Ik heb nog een andere Samsung led tv met dezelfde HD decoder en daar heb ik het niet.
Wat moet ik doen?
kan ik misschien die firmware weer terugzetten? en hoe?
op de website van Samsung staat alleen de laatste firmware 1015.0.

Heeft iemand hem nog misschien op een usb stick? had volgens mij eerst 1013.0

Bedankt en ik hoor graag een reactie.
Ik heb gelezen dat de nieuwe firmware problemen veroorzaakt.

http://webcache.googleuse...&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Verwijderd

bij > via smarthub en >apps van die >3d promotie filmpjes kijken

stopt die vaak en gaat dan opnieuw buffer downloaden (in het begin ging het beter maar zou nu snellere upload moetn hebben via kpn)

als ik nu een film huur bij moviemax heb je dat dan ook???
kun je zo'n film dan ook gelijk opnemen op de hdisk?

ben benieuwd

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
360Degreez schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:35:
[...]
Juist! Tip van de dag :-)

De qwerty verbindt via Bluetooth. Wellicht word het in de toekomst ook mogelijk om een normaal bluetooth toetsenbord aan te sluiten.

Formulier gaat op de post!
Ik heb de Touch AB binnen en moet zeggen en is een leuke gadget maar of ik deze veel ga gebruiken betwijfel ik.
Je maakt toch stiekem veel gebruik van alle knoppen die op de standaard AB zitten. Bij de Touch dien je dan elke keer naar een ander scherm te switchen en vind dit nog niet echt handig.

Verder kun je met je Galaxy S geen filmpjes bekijken, de app is alleen gemaakt voor de SII. Of het met de Tab kan weet ik niet. Als je meerdere knoppen in 1x op je scherm gaat krijgen ga je de Touch zeker niet gebruiken.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
pacificocean schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:41:
Hebben jullie er ook last van dat de NOS Journaal app het niet meer doet?
Is er al nieuws hierover, want bij mij doet ie het ook niet meer op m'n D8000. :(

Arriving Somewhere but not here....

• GerCor
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:12:

als ik nu een film huur bij moviemax heb je dat dan ook???
kun je zo'n film dan ook gelijk opnemen op de hdisk?

ben benieuwd
Nee, het is streaming video

@Joop_Klepzeiker, is bekend bij Samsung, ze zijn er mee bezig. Beurstrends ABN-AMRO was ook in storing, is na 2 dagen opgelost.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• 360Degreez

360Degreez

Typisch weer dit...

MY00 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:14:
[...]

Ik heb de Touch AB binnen en moet zeggen en is een leuke gadget maar of ik deze veel ga gebruiken betwijfel ik.
Je maakt toch stiekem veel gebruik van alle knoppen die op de standaard AB zitten. Bij de Touch dien je dan elke keer naar een ander scherm te switchen en vind dit nog niet echt handig.

Verder kun je met je Galaxy S geen filmpjes bekijken, de app is alleen gemaakt voor de SII. Of het met de Tab kan weet ik niet. Als je meerdere knoppen in 1x op je scherm gaat krijgen ga je de Touch zeker niet gebruiken.
Thx! Ik heb toch de Touch gekozen, mede omdat je deze ook als universele remote kunt gebruiken.

Ik heb nu een Logitech Harmony 895 maar deze is echt om te huilen zo slecht ;-) De Galaxy Skan ik inderdaad niet met video gebruiken al moet ik zeggen dat de standaard Remote app op de Galaxy Tab nog veel beter werkt omdat je dan gebruik kunt maken van het grote schermtoetsenbord.

Verwijderd

bluemind schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:29:
Bij Qnap is de pad naar twonky clients.db is
/mnt/HDA_ROOT/twonkymedia/resources/clients.db

Ik heb hier de waarde veranderd naar "Samsung UE46D8000", omdat ik dit type heb, laat nog steeds srt subtitels niet zien, vervolgens heb ik "Samsung UE40B8000" geprobeerd, nog steeds geen success...

iemand andere voorstel....
De Samsung UE40B8000 is maar een label, hint zodat je later weet dat deze veranderd is. Bij nieuwe installatie of upgrade op NAS is er grote kans dat deze clients.db overschreven wordt. Je kopieerde toch de andere code mee? lijnen van
DD:Samsung DTV

tot en met
TR:JPEGORG,JPEG160x160,JPEG640x480,JPEG1024x768,JPEG1920x1080,JPEG_HD,MP3,WAV,WMV

daarna twonky heropstarten en de mediaspeler wijzigen naar het nieuwe label?
zou kunnen dat je in service menu nog iets moest aanpassen in verband met media bvb:
BuG2FiX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:02:

(wellicht voor de startpost handig deze 'tweak' te noemen, werkt bij meer modellen in de 5 serie)

'1 - Open Service Menu (zet tv eerst op standby en druk dan op de AB achtereen: info, menu, mute, standby) de tv gaat nu aan en laat het service menu zien.
2 - Kies 'Control' optie
3 - Kies 'Sub Option' optie
4 - Zet "WISELINK MOVIE" en "WISELINK WRITE" en "HIGH DEVI" op 'on'
5 - Zet de tv uit (op standby met de rode knop of de AB)
is ook al weer 2 jaar geleden dat ik daar nog inzat. Opletten in dat service menu. Alleen pijl hoog en omlaag om te verplaatsen. Pijl links rechts wijzigt de gegevens: reset zet deze gegevens niet terug! .TS met .SRT op UE40B8000 en LE40B650 getest, geen mp4 met .srt. Gebruik zelf geen .MKVs. Interne subs speelt samsung niet af.

Verwijderd

Ik heb gisteren een d6530 gekocht. Prachtige tv. Ik heb alleen een probleem met de hd zenders nederland 1 en 2 en rtl 5. Deze storen heel vaak wel en soms niet. De overige hd zenders doen het perfect. ik gebruik de ziggo smit module. Heb al van alles geprobeerd, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Weet iemand van jullie dit misschien?

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:11

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:12:
bij > via smarthub en >apps van die >3d promotie filmpjes kijken

stopt die vaak en gaat dan opnieuw buffer downloaden (in het begin ging het beter maar zou nu snellere upload moetn hebben via kpn)
Dit heb ik ook, om de 2 seconden gaat hij bufferen.
In het begin was dit niet, misschien zijn de servers overbelast ?

Ik heb een wifi verbinding met de tv, maar ook als ik em met een kabel verbind blijft hij bufferen.
Ik heb een ziggo 120mbit abbo, dus dat zou snel genoeg moeten zijn,

Weet iemand of hier iets aan te doen is behalve afwachten ?

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Nieuwe Firmware 1016.3 voor de 40D8000 :)

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Heb de nieuwe firmware net getest.
Nog steeds die hakkelende framerate issues in HD en bluray bronnen.
Ik wil terug naar update 1013 daar was het niet.

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:19:
Vandaag eindelijk de cashback ontvangen! ik had gewoon via twitter een berichtje gestuurd en ze gingen gelijk aan de slag en was binnen 2 dagen afgehandeld en nu staat het er op!

Dus wat ik nu voor de Samsung UE46D8000 heb betaald is:

- 2099,00 (Met korting van de webshop) = 1799,00
- Smartpack (3d Brillen + Moviemax) verkocht voor 100 euro
- 150 euro cashback.

= In totaal: 1549,00€
Al met al nog steeds een zéér goede prijs!
Waar vind je info over de cashback actie? Google vind alleen die is afgelopen..? Heb je je tv voor 31 juli gekocht?

P.s. Iemand ervaring met het kopen bij een Duitse Webshop zoals SamEurope of Pixxbay? Is een stuk goedkoper, maar is de tv hetzelfde? (DVB-C)

[ Voor 12% gewijzigd door Len Canoot op 21-09-2011 13:13 ]

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:16:
Heb de nieuwe firmware net getest.
Nog steeds die hakkelende framerate issues in HD en bluray bronnen.
Ik wil terug naar update 1013 daar was het niet.
En doet het journaal het weer ????

Arriving Somewhere but not here....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:03:
Ik heb gisteren een d6530 gekocht. Prachtige tv. Ik heb alleen een probleem met de hd zenders nederland 1 en 2 en rtl 5. Deze storen heel vaak wel en soms niet. De overige hd zenders doen het perfect. ik gebruik de ziggo smit module. Heb al van alles geprobeerd, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Weet iemand van jullie dit misschien?
Opgelost achter mijn tv zaten een aantal kabels tegen elkaar. Heb de coax apart gehangenen nu werkt het als een trein.

• MY00
Enig idee wat er aangepast is?

Verwijderd

Heren toch nog een vraag van mijn kant, over de 40 D6510

Persoonlijk vindt ik net als of er een grijze waas over het beeld zit.
Net of alles niet helemaal scherp is.
Iemand met een tip.

Thnx

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:10:
[...]

Opgelost achter mijn tv zaten een aantal kabels tegen elkaar. Heb de coax apart gehangenen nu werkt het als een trein.
Zou je dan niet wat betere kabels kopen :D
Zeker bouwmarkt coax... haal gewoon hirschmann kabeltje en sluit het fatsoenlijk aan. Dat zijn echt de kosten niet :)

• MY00
Indien ik na mijn D8000 kijk met een kijkhoek van 160 graden of zo zie ik minder contrast.
Dit verbaasde me enigsinds omdat ik tijdens de koop in winkel hier nog extra na gekeken had.
Nu was ik van de week weer eens bij een winkel en d8 laat ik eens kijken en ja hoor een vele grotere inkijkhoek.
Heeft dit te maken met de demo mode of moet ik terug naar de winkel?

• MY00
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:33:
Heren toch nog een vraag van mijn kant, over de 40 D6510

Persoonlijk vindt ik net als of er een grijze waas over het beeld zit.
Net of alles niet helemaal scherp is.
Iemand met een tip.

Thnx
Heb je dit indien je recht voor de Tv zit ook? Of bij een grotere inkijkhoek?

• frickY
MY00 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:14:
Dat is ook de reden dat ik voor de Qwerty heb gekozen.
De Touch werkt denk ik vrijwel hetzelfde als de Samsung Remote-app op iphone/android, en vind die nou niet bepaald ideaal.

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:39:
[...]

Zou je dan niet wat betere kabels kopen :D
Zeker bouwmarkt coax... haal gewoon hirschmann kabeltje en sluit het fatsoenlijk aan. Dat zijn echt de kosten niet :)
Zeker. Nu ik weet dat het daaraan ligt ga ik uiteraard een betere kabel kopen.

Verwijderd

Len Canoot schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:54:
[...]

Waar vind je info over de cashback actie? Google vind alleen die is afgelopen..? Heb je je tv voor 31 juli gekocht?

P.s. Iemand ervaring met het kopen bij een Duitse Webshop zoals SamEurope of Pixxbay? Is een stuk goedkoper, maar is de tv hetzelfde? (DVB-C)
Voor 31 juli gekocht

Verwijderd

MY00 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:47:
Indien ik na mijn D8000 kijk met een kijkhoek van 160 graden of zo zie ik minder contrast.
Dit verbaasde me enigsinds omdat ik tijdens de koop in winkel hier nog extra na gekeken had.
Nu was ik van de week weer eens bij een winkel en d8 laat ik eens kijken en ja hoor een vele grotere inkijkhoek.
Heeft dit te maken met de demo mode of moet ik terug naar de winkel?
Ligt het niet aan je instellingen? het viel mij juist namelijk op dat ik een zeeer goede kijkhoek heb met mijn D8000. terwijl deze op mijn vorige tv de B6000 zéér slecht was.

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:07:
[...]
De Touch werkt denk ik vrijwel hetzelfde als de Samsung Remote-app op iphone/android, en vind die nou niet bepaald ideaal.
Ja klopt idd meer als je er een beetje naast zit idd.
Heb hiervoor een plasma gehad en die had er geen last van.

Oeps fout verkeerde guote

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 14:49 ]

Verwijderd

MY00 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:48:
[...]

Heb je dit indien je recht voor de Tv zit ook? Of bij een grotere inkijkhoek?

Verwijderd

Kijkhoek kan ook afhangen van het merk en type paneel dat in de TV zit. Het is niet gegarandeerd dat Samsung toestellen van hetzelfde model ook met hetzelfde paneel uitgerust zijn.

• GerCor
frickY schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:07:
[...]
Je had ook de touch kunnen nemen en verkopen voor 200 euro. Koop je qwerty voor 100 en heb je nog 100 euro verdient ook. Maar goed .... Ik had een aanbieding qwerty plus Skypecamera of touch beter begrepen.

Verwijderd

Ik baal er ook altijd van dat er geen info bij de nieuwe firmware vermeld staat wat de aanpassingen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:33:>8 >8Persoonlijk vindt ik net als of er een grijze waas over het beeld zit.
Vermoed dat dit aan het HDMI-zwartniveau ligt. Via Menu:
Beeld -> Afbeeldingsopties -> HDMI-zwartniveau: Normaal -> Laag

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:23:
[...]

Ligt het niet aan je instellingen? het viel mij juist namelijk op dat ik een zeeer goede kijkhoek heb met mijn D8000. terwijl deze op mijn vorige tv de B6000 zéér slecht was.
Wat dacht je van een totaal ander paneel... dan het echte goede Samsung paneel
Volgens mij stond hier of ergens alle codes voor de verschillende type panelen gepost.

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 21-09-2011 15:45 ]

• MY00
GerCor schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:10:
[...]
Je had ook de touch kunnen nemen en verkopen voor 200 euro. Koop je qwerty voor 100 en heb je nog 100 euro verdient ook. Maar goed .... Ik had een aanbieding qwerty plus Skypecamera of touch beter begrepen.
Denk dat 200 euro voor de Touch krijgen niet lukt. Staat bij beste keus al voor 187 euro. Verder zal de qwerty ook wel goedkoper worden aangeboden dan 100 euro.

Je kunt de Touch goed gebruiken als alles in één AB.

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Na de update van de FW werkt NOS app niet meer hebben jullie dit ook?

Verwijderd

MY00 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:55:
[...]

Denk dat 200 euro voor de Touch krijgen niet lukt. Staat bij beste keus al voor 187 euro. Verder zal de qwerty ook wel goedkoper worden aangeboden dan 100 euro.

Je kunt de Touch goed gebruiken als alles in één AB.
150 á 160 euro krijg je er makkelijk voor als je hem helemaal niet uit pakt. en op marktplaats zitten veel mensen die zich niet bewust zijn van hoe goedkoop dingen op internet zijn.

Had is een keer een film camera gekocht voor 249 euro, 1 jaar gebruikt op marktplaats gezet en die vent is hem komen ophalen voor 250 LOL

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sinds een paar dagen een UE40D6530. Wow, wat een verschil als je al vijftien jaar naar een Sony trinitron zat te kijken. >:)

Op zich een prachtig kijkmonster. Maar er vielen me gelijk in het begin 2 dingen op:
-1. Geluid/beeld niet helemaal synchroon.
-2. Soort van digitale delay artefacten (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven).

Ad 1. Zat vanavond naar wat programma's te kijken op zowel NL1 als RTL zenders (alles trouwens nog gewoon ouderwetsch analoog via een antennekabeltje van de UPC). En je ziet dan (als je goed oplet) dat het beeld niet helemaal lipsynchroon is, net alsof het geluid na-ijlt. En dat heb ik zeer beslist op de Sony Trinitron (aangesloten op dezelfde antennekabel) niet.
Het effect is nog sterker als ik b.v. een DVD afspeel (DVD speler is qua geluidsuitgang rechtstreeks aangesloten op de stereo installatie). Als ik dan zowel het TV geluid als het stereogeluid aanlaat treedt er een soort echo effect op. M.a.w. het geluid dat de TV levert is niet hetzelfde getimed als het geluid wat rechtstreeks via de stereo installatie geleverd wordt. Zet ik nu de volumeknop van de TV helemaal op nul, dan is het geluid wat ik hoor via de stereoinstallatie weer helemaal synchroon met het beeld wat ik zie op de TV.
Iemand enig idee of dit een bepaalde instelling is? En/of je daar iets aan kunt doen?

Ad 2. Stel je ziet iemand in beeld (lichte huidskleur, donkere bos met haar), dan is het net of het hoofd van die persoon apart beweegt van het haar, net alsof de pixel-engine de haardos iets later op het beeldscherm zet (lastig te omschrijven). Gebeurt ook met andersoortige, bewegende voorwerpen met hogere contrasten erin. Een object wat in z'n geheel beweegt, (of tenminste behoort te bewegen), wordt niet vloeiend verplaatst.
Wat is dit? :? Is dit nou een bug of feature?

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

ehtweak schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:13:
Sinds een paar dagen een UE40D6530. Wow, wat een verschil als je al vijftien jaar naar een Sony trinitron zat te kijken. >:)

Op zich een prachtig kijkmonster. Maar er vielen me gelijk in het begin 2 dingen op:
-2. Soort van digitale delay artefacten (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven).

Ad 1. Zat vanavond naar wat programma's te kijken op zowel NL1 als RTL zenders (alles trouwens nog gewoon ouderwetsch analoog via een antennekabeltje van de UPC). En je ziet dan (als je goed oplet) dat het beeld niet helemaal lipsynchroon is, net alsof het geluid na-ijlt. En dat heb ik zeer beslist op de Sony Trinitron (aangesloten op dezelfde antennekabel) niet.
Het effect is nog sterker als ik b.v. een DVD afspeel (DVD speler is qua geluidsuitgang rechtstreeks aangesloten op de stereo installatie). Als ik dan zowel het TV geluid als het stereogeluid aanlaat treedt er een soort echo effect op. M.a.w. het geluid dat de TV levert is niet hetzelfde getimed als het geluid wat rechtstreeks via de stereo installatie geleverd wordt. Zet ik nu de volumeknop van de TV helemaal op nul, dan is het geluid wat ik hoor via de stereoinstallatie weer helemaal synchroon met het beeld wat ik zie op de TV.
Iemand enig idee of dit een bepaalde instelling is? En/of je daar iets aan kunt doen?

Ad 2. Stel je ziet iemand in beeld (lichte huidskleur, donkere bos met haar), dan is het net of het hoofd van die persoon apart beweegt van het haar, net alsof de pixel-engine de haardos iets later op het beeldscherm zet (lastig te omschrijven). Gebeurt ook met andersoortige, bewegende voorwerpen met hogere contrasten erin. Een object wat in z'n geheel beweegt, (of tenminste behoort te bewegen), wordt niet vloeiend verplaatst.
Probleem 1, je kunt ergens in de TV of in je receiver instellen dat je het geluid iets achter of voor laat lopen dan loopt alles synchroom, waar dit precies staat weet ik niet, want bij mij pakt ie m altijd automatisch en loopt het gelijk synchroom, misschien bij jou niet omdat je nog een oude receiver hebt?

Probleem 2, Ga naar Menu -> Beeld -> Beeldopties -> MotionPlus op Helder.
Als het goed is moeten je problemen dan weg zijn, in dat menu staan ook 2 ruisfilters
Deze halen de ruis uit je beeld, zet deze niet te hoog maar ook niet te laag bij mij werken ze prima op ''Middel'' maar dat moet je zelf maar even uitvogelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:47:
[...]

Oeps fout verkeerde guote
Heb zelf een UE46D8000 en ervaar hetzelfde met het niet synchroon lopen van beeld en geluid.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:49
Ik ook, terwijl ik een gloednieuwe Samsung BD set/receiver erop aangesloten heb. Zou je toch verwachten dat het gelijk loopt.

Verwijderd

partyondude schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:24:
Ik ook, terwijl ik een gloednieuwe Samsung BD set/receiver erop aangesloten heb. Zou je toch verwachten dat het gelijk loopt.
Menu -> Anynet ingeschakeld?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:28:
[...]

Probleem 1, je kunt ergens in de TV of in je receiver instellen dat je het geluid iets achter of voor laat lopen dan loopt alles synchroom, waar dit precies staat weet ik niet, want bij mij pakt ie m altijd automatisch en loopt het gelijk synchroom, misschien bij jou niet omdat je nog een oude receiver hebt?
Ik heb helemaal geen aparte receiver. Gewoon de antennekabel zit in de Samsung, that's it. M.a.w. de interne tuner wordt gebruikt. Zal zo eens op zoek gaan naar die optie (want de helpfunctie op de website van Samsung wordt je ook niet veel wijzer van... :X
Als het goed is moeten je problemen dan weg zijn, in dat menu staan ook 2 ruisfilters
Deze halen de ruis uit je beeld, zet deze niet te hoog maar ook niet te laag bij mij werken ze prima op ''Middel'' maar dat moet je zelf maar even uitvogelen.
Ga ik ook zo proberen. Laat nog wel ff weten hoe en wat. Het is trouwens geen ruis, maar het lijken wel 'shapeshifter' effects (beetje overdreven, ok). Iemand draait z'n hoofd en als je dan naar de haardos kijkt, zie je het haargedeelte als het ware er achteraan ijlen. Heel bizar. B)

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Probleem 1, je kunt ergens in de TV of in je receiver instellen dat je het geluid iets achter of voor laat lopen dan loopt alles synchroom, waar dit precies staat weet ik niet, want bij mij pakt ie m altijd automatisch en loopt het gelijk synchroom
Heb gezocht door alle menuutjes heen, maar het enige wat ik kon vinden was bij SPDIF uitvoer de geluidsvertraging. Alleen ik gebruik geen SPDIF geluidsconnectie.
Toch deze instelling aangepast, maar hoe ik het ook zet, het effect blijft hetzelfde, niet goed dus. :-(

Net ff getest met b.v. een DVD van Lord of the Rings erin en als beide geluidsbronnen aanstaan (speakers TV aan en Dolby Digital via de receiver) dan echoot Frodo er flink op los, niet om aan te horen... alsof alles in een grote kerk wordt gezegd. Duidelijk een delay op de TV. Want als ik weer ff de oude Sony Trinitron aankoppel (zelfde kabelset), dan heb ik het probleem niet. :?
De delay zit 'm blijkbaar in het beeldsignaal (denk ik). Digitaal duurt het ff voordat het is opgebouwd en gedisplayed en de geluidsoverdracht tussen DVD-speler en receiver installatie is natuurlijk zonder delay...Correct?

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 22-09-2011 10:09 ]

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die instelling heb ik gevonden idd. Heb aangepaste instellingen gekozen en beide waardes op 1 gezet. Dan is het vrijwel niet meer (storend) te zien.

Mooie Plaatjes   

• Ters0n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08-2021
sMb.Blade schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:25:
[...]

Bij Twonky Config moet je Netwerk Spelers jouw TV op 'Samsung TV' zetten ;-)

heb zelf een D8000 en die speelt de ondertiteling van MKV niet. Zowel embedded als losse .srt doen het niet. Iemand dit wel aan de praat?

Gebruik ook een NAS met Twonky (laatste versie).
Ik heb ook een D8000 en had hetzelfde probleem met ondertiteling (losse .srt) vanaf mijn MyBook Live met laatste versie Twonky mediaserver. Het lag bij mij aan de mappenstructuur, die was te diep. Ik heb mijn MKV's verplaatst naar een hoger niveau en het werkt nu. De .srt moet wel hetzelfde bestandsnaam hebben als de .mkv maar dat wist je denk ik al.

Verwijderd

ehtweak schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:52:
[...]

Ik heb helemaal geen aparte receiver. Gewoon de antennekabel zit in de Samsung, that's it. M.a.w. de interne tuner wordt gebruikt. Zal zo eens op zoek gaan naar die optie (want de helpfunctie op de website van Samsung wordt je ook niet veel wijzer van... :X

[...]

Ga ik ook zo proberen. Laat nog wel ff weten hoe en wat. Het is trouwens geen ruis, maar het lijken wel 'shapeshifter' effects (beetje overdreven, ok). Iemand draait z'n hoofd en als je dan naar de haardos kijkt, zie je het haargedeelte als het ware er achteraan ijlen. Heel bizar. B)
ik heb er nog is over nagedacht en denk dat het aan analoog ligt met een nieuwe tv
die dingen worden natuurlijk gemaakt voor digitaal en hd.

denk dat je geen problemen moet hebben als je naar digitale zenders kijkt.

• Mauridia

Mauridia

Dit is toch wel een belangrijk punt, dat niet synchroon lopen van het dvd geluid. Zou fijn zijn als meer mensen dat eens testen.

Bij mij heb ik dit getest, met een originele dvd van Tita Tovenaar met Dolby 2.0 aangesloten via een scartkabel naar mijn 40D8000 tv, en inderdaad loopt het geluid niet synchroon. Het 'blabla volume op 0 verhaal ' zoals hierboven omschreven klopt als een bus.

Met de oude beeldbuis tv was het geluid, zowel via de ingebouwde tv speakers als op de 5.1 boxen van de dvdspeler altijd synchroon.

Ben dus benieuwd hoeveel mensen daar ook last van hebben en of alle 6, 7, en 8000 series daar last van hebben. Zo ja, betreft dit dan een bug???

P.S. Overigens met analoge kabeltv zenders van upc, heb ik géén last van niet synchroon lopend geluid.

Edit: analoog kabeltv verhaal toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Mauridia op 22-09-2011 13:37 ]

Verwijderd

Nee is geen bug. Oude tv bewerkt geen beeld= analoog . Nieuwe tv verwerkt en zet het beeld om analoog > digitaal en daarboven opschalen naar je vlakscherm resolutie, gebeurt dit niet zit je met een klein beeldje in het midden van je scherm (1/5 ongeveer). Het geluid op je dvd komt dus te vroeg: beeld is nog niet bewerkt. Geluid op TV zou synchroon moeten lopen op een dvd/blu-ray speler met HDMI aansluiting. Als je dan het geluid van van deze speler opnieuw via een versterker laat lopen ga je terug ergens het geluid moeten vertragen. Dit is niet te vermijden en wordt vaak niet verteld. Kassa, kassa: nieuwe versterker en blu-ray speler met mogelijkheid het geluid te vertragen of met lipsync functie. Het korte verhaal ongeveer.

analoog kabelTV via interne tuner? of digitaal via externe box?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 13:59 ]

• Mauridia

Mauridia

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:58:
KNIP...
analoog kabelTV via interne tuner? of digitaal via externe box?
Ah oke, dat is dan duidelijk!

Analoog kabelTV via interne tuner inderdaad, RF kabel muur naar tv RF in. Loopt bij mij gewoon synchroon.

Verwijderd

Interne tuner: klopt: TV verwerkt signaal zelf beeld + geluid en kan dit zelf synchroniseren. Extern bij bvb. dvd speler niet: geluid gaat niet via TV en komt te vroeg aan bij versterker.

Verwijderd

Waarom kijk je eigenlijk Analoog op zo een TV als ik vragen mag? als je dat al een overgang vind van je oude beeldbuis dan schrik je je de pleuris als je eenmaal Digitaal kijkt en helemaal als je HD kijkt.

Of is dit een tijdelijke oplossing?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de Samsung D5000-reeks en gamen? Is input lag bij deze tv laag genoeg? Ik overweeg aanschaf van de 40" versie. Kost (vreemd genoeg) evenveel dan de 37" versie.

• frickY
Sowieso kun je dergelijke schermen op een 'Game' mode zetten. Je verliest wat kwaliteit, want alle beeldverbeteringstechnieken gaan uit, maar van input-lag is dan bijna geen sprake meer.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Dat verlies van kwaliteit maakt geen drol uit, als de bron goed is (wat bij een Xbox 360 of PS3 zo is). Die beeldverbeteringstechnieken zijn alleen interessant voor slechte bronnen, zoals analoge tv.

The devil is in the details.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:20:
Waarom kijk je eigenlijk Analoog op zo een TV als ik vragen mag? als je dat al een overgang vind van je oude beeldbuis dan schrik je je de pleuris als je eenmaal Digitaal kijkt en helemaal als je HD kijkt.

Of is dit een tijdelijke oplossing?
Tijdelijk; ja.

Ik zit te wachten op een high-speed glasvezelverbinding met alle benefits die daar bij horen. 8)
Nu hangt voorlopig de analoge antennekabel nog gewoon aan deze TV. Maar idd mooie DVD's op dit monster zijn al een hele vooruitgang.

Ik heb iets met (of liever gezegd tegen) UPC. Dus voorlopig neem ik gewoon het analoge TV pakket van ze af. That's it.
En voor de rest zijn er bij ons geen alternatieven (ja, een schotel, maar dat hoeft voor mij niet)

Mooie Plaatjes   

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Veronderstel dat er geen verschil is tussen de 5000 en 5700, afgezien van die smart tv toestanden die ik toch niet nodig heb? Is eigenlijk puur aan te kopen als game tv. Heb in living een Panasonic 50" plasma staan en dat is uiteraard perfect qua inputlag maar voor boven zou ik toch eerder voor LED gaan. 42" (en zelfs 40") is al redelijk aan de grote kant ook voor plaats waar ik zit.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:20:
...dan schrik je je de pleuris als je eenmaal Digitaal kijkt en helemaal als je HD kijkt.
Idd. :9 Vanmiddag (met veel geduld vanwege de slome ADSL verbinding) wat HD Joetjoep video clips gedownload en deze afgespeeld op de Samsung; WOW, idd fabeltastisch. _/-\o_

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Ad 1. Zat vanavond naar wat programma's te kijken op zowel NL1 als RTL zenders (alles trouwens nog gewoon ouderwetsch analoog via een antennekabeltje van de UPC).
Wat jammer dat je zo'n mooie tv aanschaft en dan gewoon analoog blijft kijken, ik raad iedereen aan zo snel mogelijk digitale tv te nemen zodat je echt goed kunt zien hoe een prachtig beeld deze tv's hebben.
Ik moest zelf bij aanschaf ook nog 1 of 2 dagen op mijn ci+ module wachten(deze had ik besteld bij ziggo) het beeld viel zo tegen bij analoog , dat je bij digitaal alleen maar zoiets hebt van wauw, ja en dat zelfs bij een D6500!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Dit heeft echt geholpen. Ik heb een aantal 720P films via twonky gekeken... echt mooi.. probeer aan 1080p films te komen...
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:18:
[...]

ik heb er nog is over nagedacht en denk dat het aan analoog ligt met een nieuwe tv
die dingen worden natuurlijk gemaakt voor digitaal en hd.

denk dat je geen problemen moet hebben als je naar digitale zenders kijkt.

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Er is weer een firmware update te vinden voor de D7000 op de website van Samsung! (1016)

• partyondude
Moet zeggen dat Samsung op dat punt, updates, bepaald niet teleurstelt. Doen ze echt vaak, hopelijk hebben ze ook nut. Ben benieuwd wat er in deze versie gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een externe HDD en die sluit ik dan aan op mijn tv om mkv bestanden af te spelen. nou heb ik ineens een iso file van een bluray 3D, hoe zou ik die moeten converten om toch af te kunnen spelen op mijn tv? streamen van 1080p gaat lastig omdat mijn tv aangesloten is op de wifi.

Kan ik de iso gewoon converten naar mkv en dan zo afspelen? het gaat hier om 1080p 3D bluray dus zou er kwaliteits verlies op treden door het converten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:30:
Moet zeggen dat Samsung op dat punt, updates, bepaald niet teleurstelt. Doen ze echt vaak, hopelijk hebben ze ook nut. Ben benieuwd wat er in deze versie gewijzigd is.
Klopt heb de TV nu 2 maanden en er zijn geloof ik al 4 updates geweest, merk weinig verschillen maar ze laten je in ieder geval niet zitten met zo een duur model, keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:53:
[...]

Tijdelijk; ja.

Ik zit te wachten op een high-speed glasvezelverbinding met alle benefits die daar bij horen. 8)
Nu hangt voorlopig de analoge antennekabel nog gewoon aan deze TV. Maar idd mooie DVD's op dit monster zijn al een hele vooruitgang.

Ik heb iets met (of liever gezegd tegen) UPC. Dus voorlopig neem ik gewoon het analoge TV pakket van ze af. That's it.
En voor de rest zijn er bij ons geen alternatieven (ja, een schotel, maar dat hoeft voor mij niet)
Ik snap je, UPC heb ik ook een hoop tegen, als je ziet hoe ze dat afhandelen met mijn oma en andere kennissen in Hilversum kan ik mensen alleen maar aanraden niet in een gemeente te gaan wonen waar UPC is :P KPN is ook niet super trouwens maar wel beter.

Wat nog het meeste belachelijke is bij UPC is dat je niet eens een eigen decoder mag aanschaffen,
Het is dat je nu wel een CI module kunt aanschaffen maar worden tot nu toe nog maar weinig tv's ondersteund, zowieso alleen de nieuwere modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:30:
[...]
Wat nog het meeste belachelijke is bij UPC is dat je niet eens een eigen decoder mag aanschaffen,
Het is dat je nu wel een CI module kunt aanschaffen maar worden tot nu toe nog maar weinig tv's ondersteund, zowieso alleen de nieuwere modellen.
Gelukkig wordt mijn Samsung wel ondersteund, dus wellicht dat ik voor de resterende 'wachttijd' misschien toch nog een CI+ pakketje bestel bij UPC.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:21:
Ik heb een externe HDD en die sluit ik dan aan op mijn tv om mkv bestanden af te spelen. nou heb ik ineens een iso file van een bluray 3D, hoe zou ik die moeten converten om toch af te kunnen spelen op mijn tv? streamen van 1080p gaat lastig omdat mijn tv aangesloten is op de wifi.

Kan ik de iso gewoon converten naar mkv en dan zo afspelen? het gaat hier om 1080p 3D bluray dus zou er kwaliteits verlies op treden door het converten?
Waarschijnlijk kan het zonder conversie:
  1. Iso mounten op een virtuele drive.
  2. Kopieer de bestanden met extentie .evo naar harde schijf.
  3. Verander de extentie van .evo naar .vob.
Eventueel plak je de vob's aan elkaar met VobMerge 2.50.
Dit werkt met niet DRM beschermde blu-ray .iso.
Andere methodes nog niet kunnen testen wegens ontbreken blu-ray lezer.

.evo = container met MPEG-PS streams
.vob = container met MPEG-PS streams die afspelen via interne mediaspeler, ook DLNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrball
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 14:56
pacificocean schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:41:
Hebben jullie er ook last van dat de NOS Journaal app het niet meer doet?
Heeft iemand ondertussen al nieuws over de NOS app?
Want gisterenavond werkte hij nog steeds niet. Is het echt gerelateerd aan de FW update? Als dat het geval is, dan laat ik de volgende FW update's wel mooi achterwege, de TV werkte prima zoals hij was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrball
BassieBulk schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:12:
[...]

Hij wordt nog steeds automatisch gewist.
Als ik hem opnieuw installeer doet hij het inderdaad niet.
Heb nog geprobeerd via http://tv.nos.nl, maar daar is m'n TV (55D8000) te traag voor...
Als je de NOS site in je TV browser laadt, en daarna kiest voor "Bekijk in lage kwaliteit" dan zou het wel redelijk moeten werken. Je kunt m zelfs naar fullscreen schakelen en dat werkt ook best aardig op mijn 40D8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Furrball schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:55:
[...]

Want gisterenavond werkte hij nog steeds niet. Is het echt gerelateerd aan de FW update? Als dat het geval is, dan laat ik de volgende FW update's wel mooi achterwege, de TV werkte prima zoals hij was...
Vast niet. Bij de 2010 modellen werkt het ook niet, en ik heb zo'n idee dat wij op een andere server zitten dan de 2011 modellen. Samsung WebCare is er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:30:
KNIP...

CI module kunt aanschaffen??? Ik dacht dat je die uitsluitend kunt huren bij UPC... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Weet iemand waarom Dolby-geluid dat binnenkomt over een HDMI-poort niet kan worden doorgezet naar de optical out?

Ik wil bijv. mijn HTPC over HDMI op mijn TV aansluiten, en heb daarvoor expres een videokaart met audio-controller (HD5450) uitgezocht. Ik ging er van uit dat de TV het geluid gewoon 1-op-1 door zou zetten op de optical out, maar dat blijkt niet het geval.

Dolby surround van de antenne/sateliet ingang wordt wél geouput op de optical, maar overige bronnen (scart, component, hdmi) geeft slechts PCM stereo geluid :(
Zelfde probleem heb ik ook met mijn blu-ray speler.

Ik zou beide dus met HDMI op de tv moeten aansluiten, en beide met een losse optische kabel aan mijn receiver. Maar buiten dat mijn receiver maar 1 optische ingang heeft, zit je dan ook direct weer met het lipsync probleem. De TV vertraagd het geluid op de optische uitgang keurig, maar dat is dus slechts stereo :(

Enige oplossing is dus een nieuwe receiver met HDMI-inputs waarop ik alles aansluit, en die alles naar mijn tv laat doorsturen, enkel en alleen omdat mijn D7000 het geluid van de HDMI niet bit-op-bit doorzet naar die optische uitgang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mauridia schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:09:
[...]

CI module kunt aanschaffen??? Ik dacht dat je die uitsluitend kunt huren bij UPC... :/
Meen je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrball
GerCor schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:18:
[...]

Vast niet. Bij de 2010 modellen werkt het ook niet, en ik heb zo'n idee dat wij op een andere server zitten dan de 2011 modellen. Samsung WebCare is er mee bezig.
Hmm ja goed punt. Ik zal het vanavond ook eens op mijn 2010 model proberen. Voorlopig heb ik het enkel op de 2011 D8000 geprobeerd.
Gelukkig werkt de NOS site nog wel in de 2011 webbrowser, alleen is de kwaliteit van de stream dan heel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

frickY schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:55:
Weet iemand waarom Dolby-geluid dat binnenkomt over een HDMI-poort niet kan worden doorgezet naar de optical out?

...

Enige oplossing is dus een nieuwe receiver met HDMI-inputs waarop ik alles aansluit, en die alles naar mijn tv laat doorsturen, enkel en alleen omdat mijn D7000 het geluid van de HDMI niet bit-op-bit doorzet naar die optische uitgang :(
Maar is het nou een bug of een feature? 8)7

Want het zou toch v.d. zotte zijn dat je gedwongen wordt een nieuwe 5.1 versterker te kopen omdat de Samsung niet goed met de doorzetting van de geluidskanalen omgaat?

Want ik was ook van plan m'n receiver m.b.v. de coax/optical geluidsconnectie door te koppelen naar de TV om de delay in het geluidssignaal mee te krijgen als je content vanaf de DVD speler afspeelt. Maar als dan de geluidsinfo weer beperkt wordt tot puur stereo ipv Dolby/5.1 info, is het natuurlijk wel een achteruitgang qua geluidsbeleving. :'(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Een (missing) feature, want het is gewoon gedocumenteerd in de manual;
  • Connect the Optical cable between the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack on your TV and the Digital Audio Input on the Home Theatre.
[...]
  • When following the connection above, the Optical jack only outputs 2 channel audio. You will only hear sound from the Home Theatre’s Front, Left and Right speakers and the subwoofer. If you want to hear 5.1 channel audio, connect the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack on the DVD / Satellite Box (i.e. Anynet Device 1 or 2) directly to the Amplifier or Home Theatre, not the TV.
en
When the receiver (i.e Home Theatre) is set to On, you can hear sound output from the TV’s Optical jack. When the TV is displaying a DTV (Aerial) signal, the TV will send out 5.1 channel sound to the receiver. When the source is a digital component such as a DVD and is connected to the TV via HDMI, only 2 channel sound will be heard from the receiver.
Maar ik vraag me dus af waarom. Heeft het misschien met de HDCP-licentie te maken?

Vraag me af wat er gebeurd als je een receiver die ARC ondersteund op de HDMI2-port aansluit, en je bluray op HDMI3. Gaat het geluid van je bluray dan via HDMI2 naar de receiver?
Of moet je óf je randapparatuur met een optische kabel aan je receiver verbinden, óf alle apparaten via HDMI op de receiver, en de output van de receiver naar je tv?

En als je ze optisch aansluit, kan de receiver kan nog automatisch de delay instellen? Ik meen dat dat sinds HDMI1.3c gebeurd? Maar mijn receiver weet toch niet of het beeld dat optisch binnenkomt op dat moment op mijn tv wordt weergegeven? Ik heb aan mijn HTPC bijv. ook een los VGA-scherm hangen die ik gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 23-09-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Vriend,

Via Optical krijg je:
Max 2.0 uit de HDMI ingangen van de apparaten die m.b.v. HDMI zijn aangesloten op je TV, behalve uitzendingen via DVB-C en DVB-S: die kunnen wel 5.1 doorgeven via Optical.

Via HDMI 2 ARC: Krijg je ALLES in 5.1, dus ook de HDMI 1,3,4 apparaten die je aansluit. :) Kort maar krachtig

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is de juiste conclusie dan:
Als je een 5.1 receiver hebt die 'slechts' een optical (audio) ingang heeft, het niet mogelijk is dat 5.1 geluid komende vanuit de DVD bron, waarvan het beeld getoond wordt op de LED TV, synchroon loopt met het getoonde beeld?
Dat, wil dit WEL werken, je persé een 5.1 receiver moet hebben met HDMI ingangen?
M.a.w. je het TV geluid uit moet zetten (vermits de DVD speler een rechtstreekse optical geluidsconnectie heeft met de 5.1 receiver) en je dan wel het 5.1 geluid uit je receiver hoort, maar dat dat NIET lipsynchroon loopt met het getoonde beeld?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Furrball schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:55:
[...]

Doet het bij mij ook nog steeds niet. Ook niet na de laatste update.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@GnomeO: voor zover ik dat verhaal begrijp is het dus een 'bekend' probleem, dat niet-doorlussen van DTS 5.1 geluidsinfo via de optical out van de TV.
Maar wat ik niet begrijp hoe ik (als gewone sterveling) dit gepatched/gehacked krijg in m'n Samsung TV... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vond trouwens nog een aardig stukje in de manual van mijn UE40D6530:

Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingesteld op Aan, hoort u alleen geluid via de optische
aansluiting van de tv. Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt, zendt de tv een 5.1-kanaalsgeluid
naar de ontvanger van de thuisbioscoop. Wanneer de bron een digitale component is, zoals een dvdspeler/
blu-rayspeler/kabelbox/STB-satellietontvanger (settopbox) en via HDMI op de tv is aangesloten,
geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5.1-kanaalsgeluid wilt
horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/Blu-rayspeler/kabelbox/STB-satellietontvanger
(settopbox) rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.

M.a.w. hier staat dat je DVD speler rechtstreeks qua audio output (5.1) op je receiver moet aansluiten...maar nergens wordt gerept over de delay!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ehtweak schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:28:

M.a.w. hier staat dat je DVD speler rechtstreeks qua audio output (5.1) op je receiver moet aansluiten...maar nergens wordt gerept over de delay!
Nou heb ik er niet zoveel verstand van ..... maar je hebt het over de handleiding van de Tv. Waarom, of ik begrijp je verkeerd, moet in de handleiding van de Tv staan, of je wel of niet een delay kunt instellen op de receiver of DVDspeler wanneer de DVDspeler op de receiver wordt aangesloten?

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 24-09-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 18:21
Kan iemand mij helpen aub?

Ik had eerst zo een test bestand dat je ziet of je veel clouding of banding had
Die je op de USB zet en kon testen

Maar toen ik mijn pc formateerde heb ik geen copy gemaakt
Heeft iemand nog zo een bestand en die het wil sharen

Dank U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Bedoel je de AVS HD 709 DVD, waarmee je je tv nauwkeurig kunt kalibreren?

Gebruik de search, ik heb de link even niet paraat maar die vind je zo hier in dit topic :) Heeft mij ook enorm geholpen met het precies afstellen van m'n tv :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05-2024
beste tweakers, ik zit met het volgende probleem. Ik las -eerder in dit forum- dat het mogelijk was om mkv files op een ue40d6500 te zien. Tot nu toe is mij dat niet gelukt. Ik heb Windows 7, en ik open de windows media player.

Vervolgens video's, dan krijg ik een lijst van film bestanden te zien. Sommige daarvan zijn je een plaatje van de film, bij andere soort van 'ballon'. Als ik op zo'n file (met ballon afbeelding) klik dan start de film wel, maar ik kan hem bijv. niet halverwege laten starten. Deze films kan ik ook niet via rechtermuisklik 'openen met' ue40d6500. De films waarvan ik wel een plaatje daarvan is het wel mogelijk om ze te zien op mijn tv. Nu heb ik even gekeken, of er onderscheid was naar file type, en idd bleken de mkv files het niet te doen.

Kan het zijn dat je eerst een firmupdate moet doen? (nog niet gedaan, usb stick uitgeleend aan vriendin). Iemand een idee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Dank je voor het antwoordt
nee het was een klein bestandje alleen voor die problemen
Ik kan het niet 1 2 3 vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
sebastiaan1973 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:02:
beste tweakers, ik zit met het volgende probleem. Ik las -eerder in dit forum- dat het mogelijk was om mkv files op een ue40d6500 te zien. Tot nu toe is mij dat niet gelukt. Ik heb Windows 7, en ik open de windows media player.

Vervolgens video's, dan krijg ik een lijst van film bestanden te zien. Sommige daarvan zijn je een plaatje van de film, bij andere soort van 'ballon'. Als ik op zo'n file (met ballon afbeelding) klik dan start de film wel, maar ik kan hem bijv. niet halverwege laten starten. Deze films kan ik ook niet via rechtermuisklik 'openen met' ue40d6500. De films waarvan ik wel een plaatje daarvan is het wel mogelijk om ze te zien op mijn tv. Nu heb ik even gekeken, of er onderscheid was naar file type, en idd bleken de mkv files het niet te doen.

Kan het zijn dat je eerst een firmupdate moet doen? (nog niet gedaan, usb stick uitgeleend aan vriendin). Iemand een idee? Alvast bedankt!
Heb je het al geprobeerd met ALLSHARE

Verwijderd

Ik heb een vraagje over mijn ue46D6200 televisie.

Ik heb een UPC mediabox (met recorder en HD zenders) en deze staat ingesteld op auto resolutie (dus resolutie gebruiken die uitgezonden wordt).

De samsung tv zou 200hz cmr hebben (100hz echt).
Als ik via de mediabox televisie kijk, verschijnt er kort links bovenin een samsung menu waar info in staat over de beeldweergave.

Voorbeeld: 1920x1080i @ 50hz via hdmi. (zit nu a man apart te kijken in HD).

Waarom staat er bij die info altijd 50 of max 60hz en nooit 100hz of 200hz.
Ook niet als ik een blu-ray film kijk....

Ik weet niet hoe ik de televisie anders ingesteld kan krijgen.

Verder bevalt de televisie mij uitstekend, cennectie met wifi thuis is perfect en streaming en allshare werkt prima. Apps zijn niet aan mij besteed (pas 2 keer bekeken in 2 maanden tijd).
Verder een hoop instellingen voor het beeld, maar nog niet de voor mij perfecte gevonden (sta open voor suggesties, bijv: motion plus aan of uit?)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De laatste paar pagina's is dit al 3x gevraagd, en het zou gewaardeerd worden als je in ieder geval een beetje terug leest.

50 Hz is het signaal dat binnenkomt. De TV maakt er dan zelf 200 Hz CMR van. Er zijn geen dvd's of blu-ray's waarbij het signaal dat binnenkomt 100 Hz of 200 Hz is.

• GerCor
Uniciteit schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:44:
De laatste paar pagina's is dit al 3x gevraagd, en het zou gewaardeerd worden als je in ieder geval een beetje terug leest.

50 Hz is het signaal dat binnenkomt. De TV maakt er dan zelf 200 Hz CMR van. Er zijn geen dvd's of blu-ray's waarbij het signaal dat binnenkomt 100 Hz of 200 Hz is.
Nog even een vraagje. Is het beeld dat van een schotel binnenkomt wel 1080p of njet?

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 23:19
GerCor schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:44:
[...]

Nog even een vraagje. Is het beeld dat van een schotel binnenkomt wel 1080p of njet?
Als je de HD zenders van de schotel hebt, is het niet 1080p maar 1080i. Dit is overigens ook bij ziggo. Het HD beeld van de schotel vind ik persoonlijk erg mooi, en een stuk beter dan de SD kwaliteit van de reguliere zenders.

• sebastiaan1973
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05-2024
cemeli schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:05:
[...]

Heb je het al geprobeerd met ALLSHARE
Bedankt voor de suggestie :) Allshare deed het eerst niet (mappen kon die niet toevoegen), bleek dat ik het programma moest openen als adminstrator. Daarna geen enkel probleem meer ondervonden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:33:
[...]

Vermoed dat dit aan het HDMI-zwartniveau ligt. Via Menu:
Beeld -> Afbeeldingsopties -> HDMI-zwartniveau: Normaal -> Laag
Heb deze op laag gezet en een goede coax kabel gekocht.
nu is het een genot om naar te kijken.

bedankt voor de tip _/-\o_

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Een tip trouwens. Net op de reclame op TV: vanaf 00:01 vannacht de kortingvierdaagse bij Wehkamp. 10% korting op elektronica.

De UE55D6500 kost daar momenteel 1912 euro. Als ze de prijzen niet veranderen, zal ie vanavond (1912 - (1912/100*10) = ) 1720.80 euro kosten. Dat is niet alleen de goedkoopste prijs die ik kan vinden voor de UE55D6500, het is ook nog eens een Nederlands model!!!

De UE46D7000 kost bijvoorbeeld bij Wehkamp standaard 1799 euro. De goedkoopste in de pricewatch is 1728 incl. verzenden.

Als ze de prijs niet veranderen, en dus 10% korting, dan wordt de prijs vannacht (1799 - (1799/100*10)) = 1619.10 euro. Dat is dus 100 euro goedkoper dan het goedkoospte model in de pricewatch en je hebt direct een Nederlands model. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Uniciteit op 24-09-2011 19:27 ]

• cemeli
cemeli schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:49:
Kan iemand mij helpen aub?

Ik had eerst zo een test bestand dat je ziet of je veel clouding of banding had
Die je op de USB zet en kon testen

Maar toen ik mijn pc formateerde heb ik geen copy gemaakt
Heeft iemand nog zo een bestand en die het wil sharen

Dank U
cemeli schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:49: