Verwijderd

WuifKuif schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:47:
[...]

Ikzelf heb de actie ingestuurd rond half juli en heb de brillen nu 2 dagen in huis (met als extra een bluray film) .... dus nog even wachten.
En cashback? want dat heb ik dus nog steeds niet ontvangen na 7 weken

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Iemand de remote al ontvangen :X

Zonder gekheid, krijg je een bevestiging van de ontvangst van de papieren?

Verwijderd

MY00 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:40:
Iemand de remote al ontvangen :X

Zonder gekheid, krijg je een bevestiging van de ontvangst van de papieren?
Ik zit al 7 weken te wachten en geen reactie gehad dus ik denk het niet nee.

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:52
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:16:
[...]

Ik zit al 7 weken te wachten en geen reactie gehad dus ik denk het niet nee.
7 weken? de actie is pas sinds 29 augustus actief, niet?

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Kunnen we nou eindelijk eens de mythe, dat televisies gekocht in Nederland al dan niet NL of buitenlands model G, H, U en weet ik wat voor letters meer, niet zouden werken met Ziggo of UPC, en naar het rijk der fabelen verwijzen! Het maakt mijn inziens, géén bal uit waar de tv vandaan komt.

G = Germany
H = Hungary
N = Netherlands
U = United Kingdom

Zolang je maar in je buitenlandse TV het Land op NL zet is het goed!
Samsung laat echt géén tv's maken, voor uitsluitend de nederlandse markt, als dat zo was, dan zou je in het Service Menu ook niet al die ander Landen kunnen kiezen. Dit is naar mijn mening alléén gedaan om te zorgen dat consumenten de tv niet goedkoper over de grens gaan halen...

Heb zelf een 40D8000 uit United Kingdom (gewoon bij een nederlandse winkel in Nederland gekocht) en het beeld is met analoog al beter dan met m'n oude beeldbuis tv. Wat een beeld!!! :9~

Ik heb dus momenteel alléén analoge televisie
Via Menu > Kanaal > Automatisch Afstemmen >Automatisch Afstemmen > Start > zet groen puntje bij Kabel & Digitaal en druk op 'Volgende', nu verschijnt het menu waar je gewoon kunt kiezen tussen Ziggo of UPC.

Voor Ziggo staat volgens mij alles goed (zit niet in Ziggo gebied :P ), maar voor UPC dien je de juiste regio netwerkcode van 5 cijfers in te vullen, bij frequentie 164000 en bij Symbol rate 6.900

Druk op 'Volgende' en de tv zoekt alle HD, digitale tv en radio kanalen netjes voor je op!
ondanks dat ik géén CAM module, géén smarcard en géén mediabox heb aangesloten.

Gevonden Kanalen:
Digitaal 204
- TV 129
- Radio 75
- Gegevens/Overig 0

Nu kan ik gewoon naar alle digitale regionale tv zenders kijken en ook radiozenders beluisteren, uiteraard werken alle HD zenders en de gecodeerde DTV zenders NIET!!! (heb géén abbo) ;)

Maar ik kan wel tussen TV Omroep Gelderland (analoog & digitaal) zappen en dus ook het verschil in beeldkwaliteit tussen beide bekijken! >:)
En als toetje werkt die Samsung / ROVI TVgids nu ook!

Het lijkt mij dus erg stug, dat wanneer je b.v. een CI+ module met smartcard van UPC zou kopen, de tv het bij de decodering van de dtv zenders zou laten afweten, omdat je tv zogenaamd uit hongarije komt.

Meerdere Ziggo tweakers hebben al aangegeven dat CI+ op hun buitenlandse tv gewoon werkt!!!
Wat mij betreft mag er in de beginpost in grote letters gezet worden, dat het NIKS uitmaakt waar je tv vandaan komt, tenzij je een gestolen exemplaar koopt en je je schuldig maakt aan heling :9

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard_AFC schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:47:
[...]

7 weken? de actie is pas sinds 29 augustus actief, niet?
Cashback + 2 brillen + Moviemax tegoed, niet de afstandsbedieningen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:52
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:02:
[...]

Cashback + 2 brillen + Moviemax tegoed, niet de afstandsbedieningen :9
Oh, omdat je reageerde op de remote actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Ben zeer tevreden over ue46d8000. Gisteren twonkymedia geactiveerd op de qnap 109 pro. Tv herkende het gelijk. Alle divx filmpjes worden getoond met ondertiteling. Het voorwaarde dat de bestandsnaam voor filmpjes en de ondertitels bestandsnaam precies het zelfde moet zijn. Want er is geen mogelijkheid om een ondertiteling te kiezen, dit gaat automatisch.

Verder webbrowser (maple 5.1) doet zijn werk prima, alle content maar ook alles wordt weergegeven. Ik heb meerdere malen van verschillende site verschillende streams geprobeerd, hij hapert niet eens. Ik ben benieuwd hoeveel geheugen dit tv heeft eigenlijk.....
Weet iemand dit?

Heeft iemand verder ervaring met moviemax (of iets dergelijks om video's online te huren en te kijken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen welke leuke dingen je kan doen als je ook een NAS bezit thuis,
en dadelijk een D8000 :) ??

En is de tv ook via het netwerk bereikbaar als er een disk aan zit alszijnde een NAS functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
@bluemind: mag ik vragen bij welke dealer in Amsterdam je de 46d8000 voor dat bedrag gehaald hebt? Zit zelf nog te twijfelen tussen de 40/46 d7000/8000, staan die toevallig allemaal in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:15:
Kan iemand mij vertellen welke leuke dingen je kan doen als je ook een NAS bezit thuis,
en dadelijk een D8000 :) ??

En is de tv ook via het netwerk bereikbaar als er een disk aan zit alszijnde een NAS functie?
Voor zover ik weet kun je enkel via Twonky media streamen (foto's, muziek en films). Andere NAS functies zijn niet beschikbaar, maar kan me ook niet indenken wat je nog meer zou willen.

Ik gebruik zelf een Thecus N4200 met Twonky die dan naar mijn TV streamt, werkt verder prima. Wat voor andere NAS functies zou je op je TV willen gebruiken? Dingen zoals als FTP, Samba, AFP, Rsync backup, Webserver e.d. kun je verder niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel ik heb een NAS in me netwerk staan, het zou me mooi lijken als de TV via wifi mijn NAS ziet,
en zo hiervanaf media kan streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jeps, zo had ik het ook gedaan: 2 partities. Werkt prima.
Daarna een nieuwe fritzbox neergezet en nu speel ik af via het netwerk en gebruikt ik de HDD alleen nog voor opnemen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 10-10 13:26
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:32:
Ik bedoel ik heb een NAS in me netwerk staan, het zou me mooi lijken als de TV via wifi mijn NAS ziet,
en zo hiervanaf media kan streamen...
Ik heb een synology nas staan, waarop de mediaserver aan staat.
Deze wordt gezien door de tv, en streamen lukt probleemloos via wifi.
Alleen een bluray streamen wil niet lukken zonder haperingen, dus ik ga toch binnenkort maar de tv via kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartozV
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 23:07
WouterHelm schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:16:
[...]

Is een "niet-Nederlands" model, vandaar dat ze online amper te vinden zijn. Je zou de 6510 of 6500 kunnen nemen, qua specs zullen ze identiek zijn. Enige verschil tussen de 65xx modellen is cosmetisch volgens mij.
De 6530 is exclusief in NL voor Mediamarkt en Saturn door Samsung hier op de markt gezet, vertelden ze me daar inde winkel. En volgens mij is de 6750 ook exclusief maar dan voor BCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05-2024
Kan je op de Samsung 6500 via USB stick ook bestanden groter dan 4 gig afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard_AFC schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:49:
[...]

Oh, omdat je reageerde op de remote actie. :)
Haha ik zie de verwarring maar ik reageerde op het feit of je een bevestiging krijgt als samsung je papieren heeft ontvangen en het antwoord daarop is nee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:22
sebastiaan1973 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:57:
Kan je op de Samsung 6500 via USB stick ook bestanden groter dan 4 gig afspelen?
Is je USB-stick FAT32? (en moet 'ie dat zijn van de tv?) Dan niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
Nog even Samsung gebeld. Omdat er wellicht nog wat interessante informatie voor andere bij zit. Bij deze wat punten.

Als je geen CL+ module gebruikt dan doet een buitenlandse tv het gewoon (via HDMI). Als je wel Cl+ module gebruikt dan wordt er door Samsung niet gegarandeerd dat die het wel doet. Voor de apps geldt dat er geen garantie kan worden gegeven bij een buitenlands toestel dat je Nederlandse apps krijgt. Ik gaf aan dat ik een NLse IP-adres heb, dus zou de tv toch automatisch Nederlandse apps moeten laten zien, hij gaf aan dat dit niet het geval hoeft te zijn en toeval is als het wel gebeurt en dat het te maken heeft met de firmware. Ik vraag me alleen af (achteraf) of dit wel klopt, hoe kan het dat bij dezelfde firmware (de Duitse tvs van een bepaalt type hebben dezelfde firmware) bij de ene tv het wel doet en dan bij een andere niet?

Toen kwam hij nog met een verhaal dat een nadeel is als er iets kapot is. Maar ik gaf aan dat dit toch geen probleem hoort te zijn of ik de tv nu terugstuur naar de leverancier in NL of in Duitsland. Daarop bevestigde hij dat het idd. geen probleem is. Bij een kapotte Duitse tv, gekocht in Duitsland moet je hem uiteraard daar naar terugsturen, wordt die daar gemaakt. Geen issue dus.

Ik kreeg sterk het idee dat ze bepaalt niet willen dat je een tv in het buitenland koopt. Maar goed wellicht vergis ik me.

Is je USB-stick FAT32? (en moet 'ie dat zijn van de tv?) Dan niet. -> Precies, ik vraag me af of hij dat van de tv 'moet zijn'?

[ Voor 23% gewijzigd door sebastiaan1973 op 09-09-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
sebastiaan1973 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:23:
Toen kwam hij nog met een verhaal dat een nadeel is als er iets kapot is. Maar ik gaf aan dat dit toch geen probleem hoort te zijn of ik de tv nu terugstuur naar de leverancier in NL of in Duitsland. Daarop bevestigde hij dat het idd. geen probleem is. Bij een kapotte Duitse tv, gekocht in Duitsland moet je hem uiteraard daar naar terugsturen, wordt die daar gemaakt. Geen issue dus.
Dat was ook een belangrijke rede voor me om hem niet in Duitsland te komen. Als je een NL model hebt, komt een monteur aan huis om het probleem te verhelpen, dus je hoeft je TV niet op te sturen of naar de winkel te gaan. Een aantal pagina's terug suggereerde iemand dat dit niet het geval zou zijn, een monteur komt dus ook aan huis als het een niet NL TV zou zijn.

Maar blijkbaar moet je dus terug naar de winkel met een Duitse TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Nou als je een 'buitenlands' model hebt gekocht bij een nederlandse winkel, en ik kan dat aantonen middels de aankoopbon, dan lijkt het mij stug, dat de samung monteur niet aan huis komt, bij eventuele mankementen.

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 15:31
Ligt het ook niet aan waar je de tv gekocht hebt? Bv in geval van garantie ga ik eerst naar mijn (web)shop en zij handelen het maar af met samsung. Mijn enige angst is in geval de webshop niet meer bestaat als er wat is, maar vlgs Samsung heb ik dan gewoon recht op garantie.

@ Sebastiaan: Mijn apps zijn gewoon NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ik kan overigens bestellen in Duitsland aanraden, ik heb de 40D6500 bij Eurotexx.de besteld voor €828 incl verzenden (volgens mij nog steeds de goedkoopste optie die mogelijk is als je hem wil laten bezorgen). Afgelopen zaterdag had ik hem besteld, woensdag heb ik hem binnengekregen.

Enige puntje is dat er op de doos staat dat er twee 3d brillen in zitten, maar er zitten geen brillen in. Maar dat was ook niet op de website aangegeven toen ik bestelde, dus daar doe ik niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
@ bedankt Screamhouse. Reiben als jij ook gewoon NLse apps hebt, dan lijkt het er op als ze bij Samsung maar wat kletsen. Of kan het zijn dat met dezelfde (in dit geval Duitse) firmware de ene tv wel Nlse apps krijgt en bij de andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ik heb ook gewoon Nederlands apps.

Wat zijn trouwens de meest nuttige apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:29:
Na wat geklooi heb ik op mijn samsung UE40D6200 het kanalen sorteren voor elkaar gekregen.
Ik heb hiervoor De OFFICIELE Samsung Channel List Editor gebruikt (zie first post, met dank aan OP)

Voor de duidelijkheid, ik zit bij UPC, heb een digitaal HD pakket en maak gebruik van een CI+ module.

Bij het instellen van de zenders is er bij gebruik van kabel normaliter niet de mogelijkheid de kanalenlijst te overdragen via Menu->Kanaal.

Ik heb dit als volgt toch voor elkaar gekregen.

Stel al je zenders in ( waarschijnlijk heb je dit al gedaan )

Zet Antenne op "Antenne", Je zult zien dat de optie kanalenlijst overdragen beschikbaar komt
Na het intypen van de code ( waarschijnlijk 0000 ) kan je de kiezen voor het exporteren van de lijst naar je USB stick.

Bewerk de lijst op je PC met bovengenoemd programma en save deze naar je USB stick

Na het importeren op je tv zal deze opnieuw opstarten zal deze zeggen dat hij geen zenders heeft. Hij staat immers op Antenne.

Open dan het Menu, ga naar kanaal en zet Antenne terug op Kabel.
Alle handelingen zoals hiervoor beschreven heb ik uit gevoerd.
Mijn HD zenders als eerste gerangschikt, vervolgens de niet HD zenders en alle zenders welke niet in mijn pakket zitten verwijderd uit de lijst.
Verschil is wel dat ik een UE46D8000 met Cl+ module heb en mijn kabelaar is Delta in Zeeland.
Als ik nu NL1 HD bekijk op voorkeuze nummer 1 wordt deze gelijk omgezet naar nummer 850.
NL2 HD wordt, zodra ik deze bekijk op nummer 851 gezet, NL3 HD gaat van nummer 3 naar 852 enz.
Heb uiteindelijk alle zenders maar weer opnieuw laten scannen met plug&play en nu staat alles weer terug op de originele plaats. NL1 op 1 en NL1HD op 71 enz.
De bewerkte channel list wordt netjes geimporteerd, echter zodra je zenders wilt bekijken wordt alle nummers direct gewijzigd.
Iemand met soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 15:25
Ik had precies hetzelfde probleem met Ziggo. De import leek goed te gaan, maar toch klopte de nummering niet helemaal.
Dus deze optie (antenne op "antenne" zetten) gebruik ik niet meer.
Ik zet nu de landinstelling op "overige" om de optie "import" beschikbaar te krijgen.

Ik laat deze optie nu vast ingesteld staan. Dus land op "overig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 01:27:
[...]

UE40D7000LSXXH - landencode wijzigen.

In de navolgende post beschrijf ik hoe ik de landencode van mijn TV heb gewijzigd.

*** WAARSCHUWING - BAKSTEEN ALARM ***

Om de landencode te wijzigen dien je in te breken in de fabrieksinstellingen. Wijzigingen in je fabrieksinstellingen kunnen er toe leiden dat je TV het niet meer doet en je achterblijft met een hele dure baksteen. Wees echt heel erg voorzichtig, je doet dit op eigen risico en bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Weet ook niet hoe het zit met eventueel vervallen van garantie.

Om in de fabrieksinstellingen te komen.

Met de TV uit, druk achter elkaar op de toetsen INFO - MENU - MUTE - POWER.
Nu zou je in de fabrieksinstellingen moeten zijn.
LET OP: navigeer alleen door de instellingen heen met de omhoog en omlaag pijl van je afstandsbediening. Zodra je met de links en rechts pijl gaat werken, heb je de betreffende instelling al geselecteerd en misschien al onbedoeld wijzigingen aangebracht.
Kies "Optie" en in de lijst met instellingen die je nu ziet staat ook "Local Set", dit is je landencode.

Aanpassen local set
Samsung heeft dit nog eens dubbel beveiligd door deze optie standaard uit te schakelen. Om deze in te schakelen en te kunnen wijzigen dien je op je afstandsbediening de toetsen "factory" en "3speed" in te toetsen. Deze heb je niet zitten alleen op de afstandsbediening van de Samsung Service Monteurs....

Via onderstaande link kun je een programmaatje downloaden waarmee je deze afstandsbediening emuleert. Draai dit programma op een computer die is verbonden met hetzelfde netwerk als waarop je TV is aangesloten. Verbindt programma met TV en je kunt nu de TV bedienen met dit programma. Klik op de toetsen "factory" en "3speed" en local set kan nu worden gewijzigd.

http://www.rainerullrich.de/samsung/

Local set stond bij mij ingesteld op "EU". Allerlei opties waren bij mij mogelijk: EU-Frankrijk, EU-Duitsland, Colombia, Vietnam, etc. Natuurlijk stond Nederland er niet tussen, dus gekozen voor EU-Benelux.

TV weer uitgezet en aangezet, vervolgens naar kanaal en daar stond land al ingesteld op "Nederland". Vervolgens CI+ module geïnstalleerd. Kon nu gelijk kiezen voor operator en UPC aangevinkt, kon eerst niet. TV vond nu gelijk alle digitale kanalen van UPC, eerst niet.

With special thanxx to RU and Pyradonis, you are the men!

.
Heb het programma'tje gedownload maar de toetsen 'factory en 3speed' doen het niet. Weet je toevallig een site waar ik een andere versie kan downloaden van die remote control? Heb zelf een d7000.

• MY00
Krijg net een paar updates binnen. Weet natuurlijk alleen welke, heb de nummers niet onthouden was iets van 0013 naar 0015 en nu heb ik een service update (7 stukjs) op het scherm staan.

Iemand een idee wat dit precies inhoud en waar ik er voordeel van zou hebben?

Update 8:55
Downloaden en installeren van Apps gaat ongeveer 10x zo snel. Laden van 3d voorbeelden gaat sneller en geen onderbreking meer, van bij laden.

[ Voor 22% gewijzigd door MY00 op 10-09-2011 08:57 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Voor de 6200TS staat ook een nieuwe firmware klaar. Heeft iemand al een changelist gevonden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 13:53
Bor de Wollef schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:54:
Voor de 6200TS staat ook een nieuwe firmware klaar. Heeft iemand al een changelist gevonden?
Ja hoor, zoekt en gij zult (binnen een paar seconden) vinden.

1. Title
2011 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**D60**,D61**,D62**,D63**
3. Carrier or Corporate Customer
- Open Market
4. Description
T-GAS6DEUC-1011.5

Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:29:
Na wat geklooi heb ik op mijn samsung UE40D6200 het kanalen sorteren voor elkaar gekregen.
Ik heb hiervoor De OFFICIELE Samsung Channel List Editor gebruikt (zie first post, met dank aan OP)

Voor de duidelijkheid, ik zit bij UPC, heb een digitaal HD pakket en maak gebruik van een CI+ module.
Thanks! eindelijk een goede methode om de kanalenwarboel te regelen _/-\o_

Verwijderd

Net de nieuwe Firmware geinstalleerd en ook de 3D bril + moviemax tegoed binnen gekregen, cashback wacht ik nog op.

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 19:47

360Degreez

Typisch weer dit...

So hé! 186 pagina's aan gebabbel over deze televisies. Nice!

Vanmiddag hebben we een prachtige nieuwe kamerkast besteld met ruimte voor een LCD tv.

De TV ruimte in de kast is precies 104.5cm en laat daar nou precies een UE46D8000 in passen! De oude 32" LCD TV van Philips heeft zijn beste tijd gehad en het lelijke grijze ding staat voor geen meter.

Zo gezegd ben ik na het aanschouwen van bovengenoemde Samsung televisie bij Foto Klein naar de site van Samsung gegaan maar kon geen verschil in features ontdekken tussen de UE46D8000 en de UE46D7000?

Iemand een idee wat ik mis als ik een 7000-serie koop en € 200,- in mijn zak hou?

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Verwijderd

360Degreez schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:55:

Vanmiddag hebben we een prachtige nieuwe kamerkast besteld met ruimte voor een LCD tv.

De TV ruimte in de kast is precies 104.5cm en laat daar nou precies een UE46D8000 in passen! De oude 32" LCD TV van Philips heeft zijn beste tijd gehad en het lelijke grijze ding staat voor geen meter.

Zo gezegd ben ik na het aanschouwen van bovengenoemde Samsung televisie bij Foto Klein naar de site van Samsung gegaan maar kon geen verschil in features ontdekken tussen de UE46D8000 en de UE46D7000?

Iemand een idee wat ik mis als ik een 7000-serie koop en € 200,- in mijn zak hou?
enige verschil is design en iets minder geheugen, zal je niet veel van merken.

overigens kan je bij alle winkels nog onderhandelen in prijs wat ik zeker zal doen
ik heb bij mijn tv er zo een driehonderd euro afgekregen.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

360Degreez schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:55:

De D7000 is vrijwel gelijk aan de D8000 in Europa (in de Verenigde Staten is er wel verschil). De enige verschillen zijn:

- Het design [de rand] (D8000 heeft een chromen rand, de D7000 een doorzichtige).
- RAM geheugen nét iets meer

In theorie zou je dankzij het extra RAM geheugen nét iets sneller door de Smart Hub kunnen bladeren, maar in dagelijks gebruik merk je geen verschil en is geen rede om voor de D8000 te gaan. De rand is verder iets anders dan de D8000. De D8000 heeft een rand van chroom, en reflecteert trouwens meer dan de D7000. Verder is er absoluut, naast de prijs, geen verschil.

Als je het design van de D8000 dus niet zo bijzonder vindt, of even mooi als de D7000, dan zou ik zeker voor de D7000 gaan. Dat bespaarde geld kan je weer stoppen in bijvoorbeeld 3D brilletjes, films, extra garantie etc.

Verder is het nog aan te raden om naar de winkel te gaan: er zijn winkels die de soms de prijs met de goedkoopste internetprijzen willen matchen, of er zelfs onder gaan.

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 19:47

360Degreez

Typisch weer dit...

Thanks Thuggish en Uniciteit, Ik ga zeker nog bij een paar winkels langs om beelden te bekijken en kijken of ik nog iets van de prijs kan afboxen!

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik hoop dat Samsung volgend jaar ook met passieve 3D tv's begint, maar dan hopelijk zonder de nadelen ervan. LG heeft een groot voordeel met dat een 3D beeld met passieve 3D technologie veel helderder is (meer licht wordt doorgelaten), en dat de brilletjes zo ontzettend goedkoop zijn. Ik vind het echter ontzettend jammer dat soms de 2D beeldkwaliteit daardoor wat slechter wordt, en dat het niet Full HD is. Daarnaast moet er gewerkt worden aan de kijkhoek: horizontaal is het prima, maar verticaal helaas niet.

Als Samsung volgend jaar haar TV's met passief 3D ondersteunt zónder de hierboven genoemde nadelen, zou dat geweldig zijn.
360Degreez schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:13:
Thanks Thuggish en Uniciteit, Ik ga zeker nog bij een paar winkels langs om beelden te bekijken en kijken of ik nog iets van de prijs kan afboxen!
Graag gedaan, en nog succes ermee! :)

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 15:31
firmware gedaan, maar nu krijg ik errors bij buienradar. Geen contact met netwerk, terwijl Hyves het weer wel doet

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Mijn internetbrowser doet het niet meer na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theHoff schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:51:
Ik weet niet of het gemeld is trouwens, maar die moviemaxkaart kan je ook online aan je account koppelen. Als je direct 49,99 toevoegd met de kaart dan krijg je ipv 100 credits, 115 credits. In de brief staat dat je die code moet invullen op je TV als je een film huurt, maar op deze manier krijg je er dus duidelijk wat meer.
Dit is echt een goede tip!
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Ik heb Twonky (6.0.34) op mijn NAS staan en een probleem met het streamen van foto's naar een 46D8000. Alle foto's worden met een resolutie van 120x160 weergegeven.

Op internet wel meer mensen met dit probleem kunnen zien (in het algemeen met TV's), maar een duidelijke oplossing kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jammer, het probleem met verwijderen van applicaties (applicaties worden spontaan verwijderd uit de smarthub) is met de nieuwe versie nog niet verholpen :(

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 09-10 16:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Reiben schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:58:
Ik kan overigens bestellen in Duitsland aanraden, ik heb de 40D6500 bij Eurotexx.de besteld voor €828 incl verzenden (volgens mij nog steeds de goedkoopste optie die mogelijk is als je hem wil laten bezorgen). Afgelopen zaterdag had ik hem besteld, woensdag heb ik hem binnengekregen.

Enige puntje is dat er op de doos staat dat er twee 3d brillen in zitten, maar er zitten geen brillen in. Maar dat was ook niet op de website aangegeven toen ik bestelde, dus daar doe ik niet moeilijk over.
Dan heeft je webshop die brillen dus uit de doos gehaald... oplichting praat je niet goed met lage prijzen. Samsung stopt ze er sinds kort zelf in dus heb je er gewoon recht op. Gewoon een mailtje sturen, scheelt je toch €80 als je 3D wilt kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 11-09-2011 10:44 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
40D6500 heeft helemaal geen brillen in de doos (in Nederland iig), maar vorige maand was er wel een actie dat je via Samsung zelf twee brillen thuisgestuurd kon krijgen. Misschien dat de (sticker op de) doos het daar over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

mr.paaJ schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:41:
[...]

Dan heeft je webshop die brillen dus uit de doos gehaald... oplichting praat je niet goed met lage prijzen. Samsung stopt ze er sinds kort zelf in dus heb je er gewoon recht op. Gewoon een mailtje sturen, scheelt je toch €80 als je 3D wilt kijken.
Heb ik gedaan, kreeg ik dit terug:
Hello,

no, supplied in Germany there is only 1 glasses.
Daar weer een mailtje op gestuurd dat er helemaal geen brillen in zaten, en daar hebben ze niet meer op gereageerd. Tja, het is zeker niet netjes van ze, maar ik wilde toch al die oplaadbare brillen ipv die met een losse batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met gehoekte HDMI kabels bij de UE40D6500? Ik wil deze tv strak aan de muur bevestigen maar dan kan ik mijn huidige HDMI kabels niet meer gebruiken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:49
Bij mijn D6530 zaten 2 brillen in de doos :) Gekocht bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:27:
Heeft er iemand ervaring met gehoekte HDMI kabels bij de UE40D6500? Ik wil deze tv strak aan de muur bevestigen maar dan kan ik mijn huidige HDMI kabels niet meer gebruiken ben ik bang.
Heb je al gekeken hoe je de HDMI kabels moet aansluiten dan?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Reiben schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:53:
[...]
Heb ik gedaan, kreeg ik dit terug:[...]
Daar weer een mailtje op gestuurd dat er helemaal geen brillen in zaten, en daar hebben ze niet meer op gereageerd. Tja, het is zeker niet netjes van ze, maar ik wilde toch al die oplaadbare brillen ipv die met een losse batterij.
In duitsland worden de TV's vaak aangeboden zonder bril. Dit met de gedachte dat de 3100 bril niet de meest gewenste TV is en dus men de TV iets goedkoper kan aanbieden. Dat ze niet meer reageren op de 2e mail is niet netjes, maar misschien komt dit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:27:
Ik heb gisteren 2 HDMI kabels, 2 USB kabels en de optische kabel aangesloten van mijn D8000, dit waren gewoon platte kabels en dit ging perfect. Heb de TV hangen op 1,5 cm van de muur met de orginele Samsung beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hahn schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:45:
40D6500 heeft helemaal geen brillen in de doos (in Nederland iig), maar vorige maand was er wel een actie dat je via Samsung zelf twee brillen thuisgestuurd kon krijgen. Misschien dat de (sticker op de) doos het daar over heeft.
In ieder geval de D6530 heeft nu op de nieuwe dozen staan dat er twee brillen in zitten, daar zitten ze in de doos. De nieuwe compacte dubbelverpakking die ze nu ook los leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Iemand een idee hoe ik kan navigeren door de teletekst subpagina's. Heb volgens mij alle knoppen gebruikt op de AB maar het kan niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MY00 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:50:
Iemand een idee hoe ik kan navigeren door de teletekst subpagina's. Heb volgens mij alle knoppen gebruikt op de AB maar het kan niet vinden :?
Dan heb je de PRE-CH knop gemist. Vervolgens met groen en rood navigeren. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
GerCor schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:54:
[...]
Dan heb je de PRE-CH knop gemist. Vervolgens met groen en rood navigeren. ;w
Yep,Thanks. Maar waarom niet gewoon met de knoppen van de menu bediening!!
Op gebied van UI kunnen ze nog wel iets leren van de Jappaners en deze leren weer dagelijks van ons mbt UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 14:39

n00bs

Het is weer Zomer!

mr.paaJ schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:47:
[...]

In ieder geval de D6530 heeft nu op de nieuwe dozen staan dat er twee brillen in zitten, daar zitten ze in de doos. De nieuwe compacte dubbelverpakking die ze nu ook los leveren.
Heb je enig idee of dit tijdelijk is of dat dit iets is voor alle 65xx modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MY00 schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:54:
[...]

Yep,Thanks. Maar waarom niet gewoon met de knoppen van de menu bediening!!
Op gebied van UI kunnen ze nog wel iets leren van de Jappaners en deze leren weer dagelijks van ons mbt UI.
Tsja, ik kan denk ik wel 10 dingen opnoemen waar ik vraagtekens bij heb.

De belangrijkste is wel; waarom vindt Samsung elk jaar opnieuw het wiel uit? Waarom kunnen wij met onze 2010 modellen niet beschikken over dezelfde software als de 2011 modellen? Ik heb een hele oude computer uit het XP tijdperk. Draai er gewoon Win7 op. Samsung wijt dat aan de hardware maar ik geloof daar helemaal niks van.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 11-09-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:06:
[...]

De belangrijkste is wel; waarom vindt Samsung elk jaar opnieuw het wiel uit? Waarom kunnen wij met onze 2010 modellen niet beschikken over dezelfde software als de 2011 modellen? Ik heb een hele oude computer uit het XP tijdperk. Draai er gewoon Win7 op. Samsung wijt dat aan de hardware maar ik geloof daar helemaal niks van.
Is gewoon geld verdienen, je moet ieder jaar de mensen weer een reden geven om weer een tv te kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Waarom zouden ze? Zou jij over 5 jaar een nieuwe TV kopen, als die hetzelfde kan als een TV uit dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:49
MY00 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:50:
Dit vroeg ik me ook al af ja :P Met de menu knoppen zou een stuk handiger zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:45:
[...]

In duitsland worden de TV's vaak aangeboden zonder bril. Dit met de gedachte dat de 3100 bril niet de meest gewenste TV is en dus men de TV iets goedkoper kan aanbieden. Dat ze niet meer reageren op de 2e mail is niet netjes, maar misschien komt dit nog.
Oeps op de verkeerde quote geklikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:43:
[...]

Heb je al gekeken hoe je de HDMI kabels moet aansluiten dan?
Vertel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian!
  • Laatst online: 09-10 10:42
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten omdat ik van plan ben om een 46D7000 aan te schaffen voor onze nieuwe woning! Nu lees ik hier dat een aantal mensen dit model of een ander model hebben aangeschaft in het buitenland, Duitsland bijvoorbeeld. Om de volgende reden, de prijs. Het toestel is in Duitsland gemiddeld €400,- goedkoper dan in Nederland.

Mijn situatie is dat ik dit model wil gebruiken met een CI+ kaart icm Ziggo, ik weet dat hier mensen zijn die hier positieve ervaring mee hebben als er maar de Nederlandse taal gekozen kan worden. Daarom mijn vraag, zijn de er ook mensen waar het niet bij gelukt is?

[ Voor 9% gewijzigd door Christian! op 11-09-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

n00bs schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:59:
[...]

Heb je enig idee of dit tijdelijk is of dat dit iets is voor alle 65xx modellen?
Het zou me niets verbazen als het tijdelijk is, als soort reactie op Philips die nu twee passieve brillen levert, maar ik heb eigenlijk geen idee. Ik zal het eens navragen.
[...]
De belangrijkste is wel; waarom vindt Samsung elk jaar opnieuw het wiel uit? Waarom kunnen wij met onze 2010 modellen niet beschikken over dezelfde software als de 2011 modellen?
De nieuwe software zou waarschijnlijk alleen de boel minder werkbaar maken. Te trage processor etc. Ik heb net op mijn Panasonic dan wel de nieuwe Viera Connect gekregen, maar dat is werkelijk te traag voor woorden.

Het wordt tijd dat TV's de mobieltjes gaan volgen, transparantie over processor en een universeel systeem als GoogleTV ofzo... of dat ze het hele internetgebeuren voorlopig aan losse apparaten overlaten.

[ Voor 13% gewijzigd door mr.paaJ op 11-09-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
mr.paaJ schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:47:
[...]

Zijn dat oplaadbare brillen of met een batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Medetweakers,

Ik heb sinds gisteren ook een Samsung UE32D6200 aangeschaft
Na de Ziggo smartcard online geactiveerd te hebben, ben ik bezig geweest om de TV te configureren.
We maken gebruik van de CI-+ module.
Na enige tijd kwam ik bij de landinstelllingen uit. Ik had de keuze uit Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Geen Nederland dus. Je komt dus niet verder met het configureren van de Ziggo smartcard. Ik kan dus geen digitaal signaal ontvangen daarentegen wel een analoog signaal. Het is volgens de verkoper wel een nederlands model UE32D6200TSXXN.
Heeft iemand hier enig idee, dit probleem te verhelpen?

Alvast hartelijk dank,

W. Munneke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
Wilbert, je kan toch gewoon via HDMI digitale tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastiaan1973 schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:11:
Wilbert, je kan toch gewoon via HDMI digitale tv kijken?
Nee, wij hebben geen externe HD-Decoder.
Wij willen het signaal ontvangen via de CI- + Module in de TV zelf.
Ik vind dat als de TV de mogelijkheid biedt, dat je ook mag verwachten dat het werkt.
En hierdoor neemt het weg, dat je geen apart kastje meer nodig bent.
Zo is het hoe ik er tegen aan kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:56:
Beste Medetweakers,

Ik heb sinds gisteren ook een Samsung UE32D6200 aangeschaft
Na de Ziggo smartcard online geactiveerd te hebben, ben ik bezig geweest om de TV te configureren.
We maken gebruik van de CI-+ module.
Na enige tijd kwam ik bij de landinstelllingen uit. Ik had de keuze uit Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Geen Nederland dus. Je komt dus niet verder met het configureren van de Ziggo smartcard. Ik kan dus geen digitaal signaal ontvangen daarentegen wel een analoog signaal. Het is volgens de verkoper wel een nederlands model UE32D6200TSXXN.
Heeft iemand hier enig idee, dit probleem te verhelpen?

Alvast hartelijk dank,

W. Munneke
Er zit een zoekfunctie rechtsbovenin, als je die gebruikt en bijv. zou zoeken op de term "duitsland" om maar een zijstraat te noemen, dan krijg je genoeg informatie.

Haas82 in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Om maar is 2 voorbeelden te noemen

Je kan ook naar deze post kijken, maar let op met wat je doet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:25:
[...]

Er zit een zoekfunctie rechtsbovenin, als je die gebruikt en bijv. zou zoeken op de term "duitsland" om maar een zijstraat te noemen, dan krijg je genoeg informatie.

Haas82 in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Om maar is 2 voorbeelden te noemen

Je kan ook naar deze post kijken, maar let op met wat je doet:

Ik heb de door U genoemde posts doorgenomen, maar ben tot nu toe niet verder gekomen.
Doordat ik de TV net 1 dag in bezit heb, durf ik de stap nog niet aan, de door in de laatst genoemde post, stappen te ondernemen. Het garantie-termijn verloopt hierbij.
Ik moet dus toch maar eerst Samsung in kennis stellen en hopelijk kunnen ze mij hierbij op het goede spoor plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
offtopic:
Nou nou, niet zo formeel. Heb liever dat je "je" schrijft ipv U, zo oud ben ik nou ook weer niet ;)

Maar het snel zoeken na het handmatig instellen van de Ziggo frequentie etc werkt dus niet zoals omschreven in de eerstgenoemde 2 links ?

Trouwens waar is de TV gekocht als ik zo vrij mag zijn ?
Overigens staat je model wel gewoon op de gecertificeerde lijst van Ziggo, wellicht dat de software bijgewerkt moet worden ?

LED 6200 serie
UE32D6200TSXXN
UE37D6200TSXXN
UE40D6200TSXXN
UE46D6200TSXXN
UE55D6200TSXXN

Softwareversie: T-GAS6DEUC-1004.0
Bron

[ Voor 38% gewijzigd door Yippie op 11-09-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:50:
offtopic:
Nou nou, niet zo formeel. Heb liever dat je "je" schrijft ipv U, zo oud ben ik nou ook weer niet ;)

Maar het snel zoeken na het handmatig instellen van de Ziggo frequentie etc werkt dus niet zoals omschreven in de eerstgenoemde 2 links ?

Trouwens waar is de TV gekocht als ik zo vrij mag zijn ?
Overigens staat je model wel gewoon op de gecertificeerde lijst van Ziggo, wellicht dat de software bijgewerkt moet worden ?

LED 6200 serie
UE32D6200TSXXN
UE37D6200TSXXN
UE40D6200TSXXN
UE46D6200TSXXN
UE55D6200TSXXN

Softwareversie: T-GAS6DEUC-1004.0
Bron
Nee, spijtig genoeg werkt het nog steeds niet
Ik heb de TV bij Azerty besteld. Samsung UE32D6200.

Ik heb zojuist een software-update geïnstalleerd, maar tot op heden nog steeds niet dé oplossing gevonden.

Edit: Ik heb zojuist de verpakking van de TV erbij gepakt. Waarschijnlijk heb ik nu de oorzaak bij de kop waarom het niet werkt. Het model is geen TSXXN, zoals vermeld op de website van Azerty, maar het is een TSXZG uit Slovakia. Dit model wordt dus niet ondersteund door Ziggo. Ik ben dus nu van plan morgen Azerty te berichten, dat het een TV betreft wat niet ondersteund wordt door Ziggo. En dat het niet het type is dat op hun site vermeldt stond. Alvast hartelijk dank voor de gedane moeite!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@WilbertMunneke

Ik zie het staan inderdaad op de site van Azerty, niet netjes van ze.
Ben benieuwd of ze je toch aan een TSXXN model kunnen helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yippie op 11-09-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Richard_AFC schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:51:
Ik ga mijn UPC Ci+ module terug sturen denk ik.
Nederland 1,2,3 worden niet eens weergegeven (zwak of geen signaal), Nederland 1HD,2HD,3HD 'U heeft geen toegang tot deze zender' en bij verschillende zenders ziet het beeld er zo uit:

[afbeelding]

De enige HD zender die het goed doet is MTV HD.
Vanmiddag besloten mijn HD zenders opeens maar eens om moeilijk te gaan doen.
Op al mijn HD zenders krijg ik beeld zoals op bovenstaande afbeelding. Digitaal + Analoog werkt verder prima, heb daar ook geen ruis in beeld ofzo. Voorheen hebben mijn HD kanalen ook altijd prima gewerkt.

Ik heb de NL versie 46D7000 (firmware .0015) staan icm Ziggo CI+ (Smid) module.

Kabels zijn nog helemaal nieuw / goed, dus ook hier kan het helaas niet aan liggen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:06:
Edit: Ik heb zojuist de verpakking van de TV erbij gepakt. Waarschijnlijk heb ik nu de oorzaak bij de kop waarom het niet werkt. Het model is geen TSXXN, zoals vermeld op de website van Azerty, maar het is een TSXZG uit Slovakia
Dat is een model voor de Duitse markt. Slowakije is waar Samsung productiefaciliteiten heeft voor LCD panelen en televisies voor de Europese markt. Dus "Made in Slovakia" staat ook gewoon op veel modellen voor de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de D8000 46inch gehaald.
We gingen voor de D6500 maar deze staat bij D7000 en dat was toch wel zichtbaar een verschil.
Helaas was de D7000 niet op voorraad dus dan maar de D8000 genomen, wat een mooie tv en een super beeld.
We hadden eerst een LG LW650s gekocht maar na 3 dagen weer terug gestuurd.
Het beeld was niet fijn om naar te kijken.

Het kost wat meer de Samsung D8000 maar wat een mooie tv.

De C+ aansluiten koste wat moeite maar deed het van het een op eht andere moment.

Top Tv tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:54:
We gingen voor de D6500 maar deze staat bij D7000 en dat was toch wel zichtbaar een verschil.
Helaas was de D7000 niet op voorraad dus dan maar de D8000 genomen, wat een mooie tv en een super beeld.

De C+ aansluiten koste wat moeite maar deed het van het een op eht andere moment.

Top Tv tje
Wat bedoel je met zichtbaar een verschil? En heb je de D8000 meegekregen voor de prijs van de D7000? En waar heb je deze gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanrader www.foka.nl
tussen de 7000 en de 8000 zat meen ik 70 euries verschil.
Ik heb wel korting op een 2de bril gekregen en een gratis schoonmaak kit.

De LG is veel minder scherp dan Samsung , we hebben donderdag de Lg terug gestuurd en vervolgens op zoek naar een goede tv.
Toen via mediamarkt gekozen voor een 6500, bij foka was deze stukken goedkoper.
Vandaag naar Foka gegaan en daar stond de 6500 bij de 7000 ook daar zie je weer verschil in.
Aangezien wij vaak films/tv kijken moet de tv perfect zijn dus voor de 8000 gekozen (omdat de 7000 er niet meer was) .

Nu krijg je ook zo n mini display apparaat erbij (smart touch remote control) maar dit moet je via samsung aanvragen, kan je lekker op de wc voetballen blijven volgen.
http://www.samsung.com/nl...er2_smart_remote_20110826

Dus NU KOPEN als je de mogelijkheid hebt :)
Uniciteit schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:02:
[...]

Wat bedoel je met zichtbaar een verschil? En heb je de D8000 meegekregen voor de prijs van de D7000? En waar heb je deze gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 07-10 15:53
http://www.youtube.com/watch?v=WntF17ZS0og&sns=em _O- _O- _O-
Lache lees voor kabeltje schoonmaakzet. De 6500 stond gewoon anders afgesteld :-) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:35:
De 6500 stond gewoon anders afgesteld :-) :-)
LOL. Zou me niet verbazen als ze in sommige winkels de duurdere modellen beter afstellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 40d8000 nu twee maanden en ik ben erg tevreden over het beeld en de mogelijkheden van deze tv.
Ik heb gecalibreerd op basis van deze post op avforums.

Het digitale beeld is heel mooi, maar hd is echt super!
Een minpuntje is misschien de neiging tot clouding, dat viel me in het begin wel op. Je ziet het vooral bij zwart stilstaand beeld. Na calibratie is het minimaal en bij normaal gebruik voor mij een non-issue.
Als ik het beeld vergelijk met de tv van de ouwe, een Phillips 9705 (dat is een full led), vind ik het beeld van de samsung er toch net iets strakker/mooier uitzien, zeker met zwaar bewegend beeld *O*

Ik zap met de cli+ van UPC en dat gaat redelijk vlot. Bij het aanzetten van de tv duurt het wel even voor er signaal doorkomt.
Het ordenen van de kanalen moet wel met een rare omweg :? [conspiracy]ik vermoed ivm "certificering" voor/door UPC/ziggo, die lijken een of ander belang bij een bepaalde kanaal volgorde hebben :X [/conspiracy]
Belangrijkste is dat het beeld gewoon goed is O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:59:
Ik heb de 40d8000 nu twee maanden en ik ben erg tevreden over het beeld en de mogelijkheden van deze tv.

Het digitale beeld is heel mooi, maar hd is echt super!
Een minpuntje is misschien de neiging tot clouding, dat viel me in het begin wel op. Je ziet het vooral bij zwart stilstaand beeld. Na calibratie is het minimaal en bij normaal gebruik voor mij een non-issue.
Als ik het beeld vergelijk met de tv van de ouwe, een Phillips 9705 (dat is een full led), vind ik het beeld van de samsung er toch net iets strakker/mooier uitzien, zeker met zwaar bewegend beeld *O*

Ik zap met de cli+ van UPC en dat gaat redelijk vlot. Bij het aanzetten van de tv duurt het wel even voor er signaal doorkomt.
Het ordenen van de kanalen moet wel met een rare omweg :? [conspiracy]ik vermoed ivm "certificering" voor/door UPC/ziggo, die lijken een of ander belang bij een bepaalde kanaal volgorde hebben :X [/conspiracy]
Belangrijkste is dat het beeld gewoon goed is O+
Thx voor de link heb het hier eens ingesteld en ziet er zeer goed uit, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet zeker van of het is toegestaan deze vraag hier te stellen, mocht dat niet zo zijn hoor ik dat vanzelf.

Niet dus , dank Yippie
oproep vervalt. :X

Ik overweeg binnen nu een ca. een maand een samsung 46d7000 aan te schaffen.
Gezien de hoeveelheid reacties en vragen binnen dit mooie forum ben ik daar vast niet alleen in.

Mijn vraag is dan ook wie er interesse zou hebben om een mooie gezamelijke inkoop actie te organiseren die voor zowel koper als verkoper aantrekkelijk is. Het typenummer zal niet veel uitmaken maar laten we wel in de reeks van dit forum onderdeel blijven. Ik stel mij zo voor dat 5 of 10 toestellen tegelijk beter uit te onderhandelen zijn dan een toestel, al heb ik dit niet verder onderzocht.

Wat mij betreft gaat de tender alleen naar Nederlandse bedrijven, bij voorkeur met winkel.
Dat vereenvoudigt de afhandeling en blijf je zelf verantwoordelijk voor de poet.

Mocht je interesse hebben stuur dan een pm.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 11:17 . Reden: Niet geoorloofde oproep ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@JDZ0000

IA's zijn op GoT niet toegestaan..: Inkoopacties niet toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
DaFreakR schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:00:
[...]

Vanmiddag besloten mijn HD zenders opeens maar eens om moeilijk te gaan doen.
Op al mijn HD zenders krijg ik beeld zoals op bovenstaande afbeelding. Digitaal + Analoog werkt verder prima, heb daar ook geen ruis in beeld ofzo. Voorheen hebben mijn HD kanalen ook altijd prima gewerkt.

Ik heb de NL versie 46D7000 (firmware .0015) staan icm Ziggo CI+ (Smid) module.

Kabels zijn nog helemaal nieuw / goed, dus ook hier kan het helaas niet aan liggen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Om te beginnen zou je de TV direct op het AOP kunnen aansluiten met een goede kabel om zo uit te sluiten dat het een probleem met een splitter of versterker is. Bij mij was het toen al een verbetering, maar helemaal weg was het niet. Ik kwam er toen achter dat ik het AOP niet geaard had, nadat ik dat gedaan had waren er geen storingen meer.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:59:
Ik heb dezelfde post gebruikt, super instellingen. Mijn probleem dat mijn beeld af en toe stotterde (vooral bij een pan van het beeld) is met deze instellingen ook opgelost bij mijn 46D8000. Schijnbaar is de optie "Motion plus: helder" belangrijk. Ik had standaard alle beeld verbeteringen e.d. uitgeschakeld. Bij een review van hdtv.co.uk kwam dit ook al voorbij.

Let er wel op dat de "kleurruimte" en "witbalans" instellingen apparaat afhankelijk zijn, het heeft dan ook weinig zin om deze over te nemen. Deze gebruiker heeft volgens mij een verschillende instellingen gepost of het AVS forum aan de hand van calibratie apparatuur, bij iedere TV waren de "kleurruimte" en "witbalans" compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Staat ook bij dat dit zijn D7000 instelling is voor de Playstation 3 op HDMI-2

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 12-09-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 10-10 12:01
Heeft iemand toevallig ervaringen met de Samsung D6530 i.c.m. Caiway? Ik heb m'n ogen laten vallen op deze TV, maar hoewel Ziggo en UPC er prima op schijnen te werken, kan ik niet zien of Caiway hier ook op werkt. Op de website van Caiway staat hij er niet tussen, maar ik begreep dat als een TV met zowel Ziggo als UPC werkt via CI+, dat Caiway het in principe ook gewoon doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Toch wel erg jammer dat de 55" zo veel clouding heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:43:
Gaan we weer. dacht dat jij vorige week een panasonic plasma had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
breins schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:43:
Ik vraag me ook echt af of mensen het nu echt al hinderlijk ervaren of omdat het zo gehyped wordt er echt over vallen. En ja mijn TV heeft er ook last van alleen erger ik me er nog zo weinig aan dat ik nog niet echt ben overgegaan tot calibratie. Kan natuurlijk ook zijn dat mijn TV er minder last van heeft en dat ik daarom het probleem niet echt in zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:02:
[...]

Ik vraag me ook echt af of mensen het nu echt al hinderlijk ervaren of omdat het zo gehyped wordt er echt over vallen. En ja mijn TV heeft er ook last van alleen erger ik me er nog zo weinig aan dat ik nog niet echt ben overgegaan tot calibratie. Kan natuurlijk ook zijn dat mijn TV er minder last van heeft en dat ik daarom het probleem niet echt in zie.
Dat is het probleem niet hier die breins zit ieder forum te verzieken, je moet maar eens bij zijn posts kijken
Elk product zit hij af te zeiken, toen die net een d7000 had zei die dat die binnen 24 uur in de fik was gevlogen en volledig uitgebrand en daarna zit ie alleen maar die tv af te zeiken, het zal me niks verbazen als hij niet eens een samsung led heeft maar gewoon dit soort dingen zegt zodat mensen die tv's niet meer kopen omdat ze bang worden van zijn berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
MY00 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:02:
[...]

Volgens mij komt het woord 'clouding' in dit forum net zo vaak als een willekeurig lidwoord :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 14:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Sowieso wordt het clouding vermelden vervelend. Zet het gewoon in de OP.
Elke Edge lit led backlighting heeft last van clouding, dit heeft dus niet specifieks te maken met deze Samsung serie. Wanneer mensen zich hier erg aan storen, koop dan gewoon een TV met full led backlighting zoals vele Sharp's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Realtec geluidskaart volgens mij. Nu heb ik de Samsung Smart tv als monitor aangesloten via HDMI. Stel ik in > Geluid > de Samsung TV als Standaard in dan heb ik daar geluid, maar niet meer op de pc. En omgekeerd. Hoe los is dat op? Beide geluid.

Audio
Sound Cards
NVIDIA High Definition Audio
USB-audioapparaat
Realtek High Definition Audio
Playback Devices
Realtek Digital Output (2- Realtek High Definition Audio)
Luidsprekers (2- Realtek High Definition Audio) (default)
SAMSUNG-1 (NVIDIA High Definition Audio)
Recording Devices
Microfoon (USB-audioapparaat) (default)
FrontMic (2- Realtek High Definition Audio)
Speaker Configuration

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Laatst online: 23-06-2012
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:23:
[...]

Dat is het probleem niet hier die breins zit ieder forum te verzieken, je moet maar eens bij zijn posts kijken
Elk product zit hij af te zeiken, toen die net een d7000 had zei die dat die binnen 24 uur in de fik was gevlogen en volledig uitgebrand en daarna zit ie alleen maar die tv af te zeiken, het zal me niks verbazen als hij niet eens een samsung led heeft maar gewoon dit soort dingen zegt zodat mensen die tv's niet meer kopen omdat ze bang worden van zijn berichten.
ik heb het het al een gepost een jpg van de 8000 , En wat ik zeg klop over 7000 en 8000, Maar
hier heb ik het wel over de 55" dus niet over een wc tv die jij bezit

[ Voor 6% gewijzigd door breins op 12-09-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 10-10 13:26
Weet iemand toevallig in hoeverre de voeten van de tv's uitwisselbaar zijn?
Ik heb een 46d6530 met zilveren voet dus, een collega wil een 40d6500 gaan kopen maar daar zit een zwarte plaat bij ipv zilver en hij heeft weinig zin om naar de mediamarkt te gaan aangezien dat zo'n beetje de enige plek is waar je de 6530 kunt kopen en die ook een stuk duurder is en qua specs verder gelijk.

Aangezien mijn tv toch hangt heb ik niets aan die voet; zou hij die kunnen gebruiken, of gaat dat niet passen?
Als iemand dit weet zou het mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Denk dat de kans klein is, want het zou zomaar kunnen dat de voet van de 46" ook groter is dan die van de 40". Maar als hij die tv sowieso wilt, kan je het altijd proberen, wie weet kan het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
WouterHelm schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:00:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Om te beginnen zou je de TV direct op het AOP kunnen aansluiten met een goede kabel om zo uit te sluiten dat het een probleem met een splitter of versterker is. Bij mij was het toen al een verbetering, maar helemaal weg was het niet. Ik kwam er toen achter dat ik het AOP niet geaard had, nadat ik dat gedaan had waren er geen storingen meer.
Heb dit vandaag ook geprobeerd, helaas nog steeds dezelfde haperingen / blokken in beeld.
Krijg nu vanuit Ziggo een nieuwe CI+ module toegestuurd, hier kan het eventueel nog aan liggen.
Mocht dat vervolgens ook niet werken, moet de CI+ ingang van mijn D7000 kapot zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:54:

Top Tv tje
heb je misschien een foto van je nieuwe tv tussen 6500 en 7000 zit namelijk niet zo heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:23:
[...]
Lees al iets langer mee dan vandaag en weet dat Breins zich zelf te kort doet om na een LED TV te kijken.
Ging dus ook niet over Breins maar over clouding.

@Breins, probeer je TV af te stellen via de calibratie techniek welke hier meerdere malen genoemd is. Kijk wat er dan nog overblijft aan clouding. Niet te vreden, breng de TV terug en koop je een plasma TV.

Waarschijnlijk ga je daar dan zeuren over de brede rand welke een LED TV niet heeft.
Pagina: 1 ... 47 ... 99 Laatste