Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
BartozV schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:14:
[...]
Dank voor je snelle reactie.
Hmm.. ook die heb ik (nog) niet :'( Via HDMI afspelen vanaf mijn PC, is dat misschien een optie?
Ja, je kan het gewoon via je PC doen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een vraagje, ik wil graag ook een Samsung tv kopen en vind de D8000 een topmodel.
Enigste minpunt vind ik de voet.. ik vind deze afschuwelijk lelijk.

Is het ook mogelijk om de voet van bijvoorbeeld deze eronder te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2009/04/samsung-series-8000-7000-and-6000-led-hdtv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:39:
Ook een vraagje, ik wil graag ook een Samsung tv kopen en vind de D8000 een topmodel.

[afbeelding]
Tja, volgens mij zijn die 4-poot-voeten beter, maar verder weet ik het niet. Het is trouwens ook veel mooier om hem op te hangen, niet? Als je dan toch een groot bedrag besteed... :9

En nog een tip: de D7000 is hetzelfde als de D8000. Het enige verschil is de rand: de D8000 heeft een chromen rand. Kijk dus ook naar de D7000... wie weet vind je die wel mooier (en dan kan je het bespaarde geld (kan bij sommige winkels wel 400 euro zijn!) uitgeven aan een muurbeugel en misschien wat extra 3D brilletjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit topic al gelezen en dat was me al duidelijk ;)
ophangen is geen optie bij ons... (schuine wand) komt gewoon op een tv meubel te staan.

3D vind ik ook GEEN toegevoegde waarde met een bril..
Alle andere opties wil ik wel van die D8000, dus dat 3D wat erbij zit neem ik maar voor lief :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corradini
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:48:
Heb dit topic al gelezen en dat was me al duidelijk ;)
ophangen is geen optie bij ons... (schuine wand) komt gewoon op een tv meubel te staan.

3D vind ik ook GEEN toegevoegde waarde met een bril..
Alle andere opties wil ik wel van die D8000, dus dat 3D wat erbij zit neem ik maar voor lief :p
Er zijn wandbeugels die kantelbaar zijn. (Misschien staan je muren daar te scheef voor, maar dat is giswerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:39:

Mag wel ruilen met mijn voet hoor ;-p Ik vind de 4 poot veel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartozV
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 23:07
Uniciteit schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:41:
[...]

En nog een tip: de D7000 is hetzelfde als de D8000. Het enige verschil is de rand: de D8000 heeft een chromen rand. Kijk dus ook naar de D7000... wie weet vind je die wel mooier (en dan kan je het bespaarde geld (kan bij sommige winkels wel 400 euro zijn!) uitgeven aan een muurbeugel en misschien wat extra 3D brilletjes).
Ik wilde dus de UE55D8000 met chromen rand, maar mijn vriendin vond de D7000-rand mooier. Ze wilde alleen niet zo'n groot toestel. Compromis: Ik de 55", zij de kunstoffen rand :D
Scheelde idd zo'n 350,- met de D8000.
Schijnt dat het enige verschil buiten de rand, op de 8000 Micro Dimming PLUS zit tov Micro Dimming op de D7000. Denk alleen niet dat ik dat thuis ga zien op 5 meter kijkafstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartozV schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:45:
[...]

Ik wilde dus de UE55D8000 met chromen rand, maar mijn vriendin vond de D7000-rand mooier. Ze wilde alleen niet zo'n groot toestel. Compromis: Ik de 55", zij de kunstoffen rand :D
Schijnt dat het enige verschil buiten de rand, op de 8000 Micro Dimming PLUS zit tov Micro Dimming op de D7000. Denk alleen niet dat ik dat thuis ga zien op 5 meter kijkafstand ;)
En in de D8000 zit meer geheugen dus de apps zouden iets sneller moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BartozV schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:45:
[...]

Micro Dimming Plus is alleen voor de Verenigde Staten. In Europa is er geen verschil, behalve zoals iemand hieronder zegt het RAM geheugen: dat ga je echter niet merken in je dagelijks gebruik (het verschil zou je alleen merken als je testjes ging doen, en dan is het verschil ook erg klein).

En, wat vind je nu van de rand van de D7000? En vind je vriendin 55" toch wel fijn? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:21:
[...]

Ja, je kan het gewoon via je PC doen, geen probleem.
Had deze gedownload en gewoon gestreamed via allshare maar welk bestand moet je openen om de tv goed te calibreren. Heb enkel zwartwaarde kunnen aanpassen maar ik weet niet goed waarmee je best begint
Alvast bedankt

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 13:53
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:51:
[...]

En in de D8000 zit meer geheugen dus de apps zouden iets sneller moeten werken
Hoezo? Er zit meer geheugen dus je kunt meer apps dowloaden. Hoezo wordt het daar sneller door?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:49
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Bobmeister op 06-09-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat geklooi heb ik op mijn samsung UE40D6200 het kanalen sorteren voor elkaar gekregen.
Ik heb hiervoor De OFFICIELE Samsung Channel List Editor gebruikt (zie first post, met dank aan OP)

Voor de duidelijkheid, ik zit bij UPC, heb een digitaal HD pakket en maak gebruik van een CI+ module.

Bij het instellen van de zenders is er bij gebruik van kabel normaliter niet de mogelijkheid de kanalenlijst te overdragen via Menu->Kanaal.

Ik heb dit als volgt toch voor elkaar gekregen.

Stel al je zenders in ( waarschijnlijk heb je dit al gedaan )

Zet Antenne op "Antenne", Je zult zien dat de optie kanalenlijst overdragen beschikbaar komt
Na het intypen van de code ( waarschijnlijk 0000 ) kan je de kiezen voor het exporteren van de lijst naar je USB stick.

Bewerk de lijst op je PC met bovengenoemd programma en save deze naar je USB stick

Na het importeren op je tv zal deze opnieuw opstarten zal deze zeggen dat hij geen zenders heeft. Hij staat immers op Antenne.

Open dan het Menu, ga naar kanaal en zet Antenne terug op Kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:14:
[...]
Had deze gedownload en gewoon gestreamed via allshare maar welk bestand moet je openen om de tv goed te calibreren. Heb enkel zwartwaarde kunnen aanpassen maar ik weet niet goed waarmee je best begint
Alvast bedankt
Zonder extra apparatuur heb je eigenlijk alleen iets aan de 'Basic settings' directory. Voor uitleg zie wat links in Plasma of LCD Kalibreren hoe? zie hier:.

Staan ook wat filmpjes hier :
http://revision3.com/hdnation/hdcalibration#rev3Player
http://revision3.com/hdnation/calibratepart2#rev3Player
http://revision3.com/hdnation/calibrationpart3#rev3Player
http://revision3.com/hdnation/calibrationpart4#rev3Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:15:
[...]

Hoezo? Er zit meer geheugen dus je kunt meer apps dowloaden. Hoezo wordt het daar sneller door?
RAM geheugen beinvloed toch de snelheid? en niet hoeveel je kunt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Maar waar worden die apps dan opgeslagen?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Bij de D6000 staat "1 Tuner PiP (Picture in Picture)
Maar betekent dit dan dat je 1 zender kan kijken, terwijl de andere zender in het klein wordt afgebeeld?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kefding schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:07:
Bij de D6000 staat "1 Tuner PiP (Picture in Picture)
Maar betekent dit dan dat je 1 zender kan kijken, terwijl de andere zender in het klein wordt afgebeeld?
Tv + HDMI bron. Wellicht (nooit uitgeprobeerd) HDMI bron + HDMI bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:53:
Maar waar worden die apps dan opgeslagen?
Ik weet niet precies hoe dit werkt, misschien zit er wel een SD kaartje in of gaat het via de Server van Samsung, dat je het installeert op een eigen sever zeg maar hier lees je tegenwoordig steeds meer over bij andere bedrijven (niet in het specifiek TV"s maar ook andere dingen) nogmaals dit is wat ik er van denk en zeker weten doe ik het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Dus het werkt helaas niet met 2 tv zenders?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartozV schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:57:
[...]

>:) niet te sarcastisch haha

Ik krijg morgen tussen 8:00 en 10:00 mijn UE55D7000 geleverd, ga nu het AVS-schijfje opsnorren en vast bakken.
Ik heb alleen (nog) geen bluerayspeler, is het ook mogelijk om die AVS-calibratie met een DVD-speler te doen? Kan op de diverse forums niet echt vinden of dat mogelijk is.
Plays on: Many MPEG-4 AVC or H.264 video players. For example computer video players, or the Xbox 360 after update. See the player specifications for types of video supported.
Media: Depends on player, for example the Xbox 360 can play files from DVD media.
Includes: Individual AVC video test clips in an MP4 container. Limitations are listed in the next line, and the Patterns Manual includes further details.
Not Included: Menus and navigation features, the HDTV Calibration video from HD Nation (see Related Links), or Misc. Patterns Mpeg2 video from dr1394.
MP4 versie downloaden en op USB stick zetten. En de videos even bekijken en nota's nemen

Of anders koop een degelijke basis blu-ray speler. +- 99 Euro betaalde ik voor een nieuwe Panasonic DMP-BD75 in de winkel en deze kwam nog niet slecht uit recenties ook.
Moet overweg kunnen (compatibel zijn) met HDMV ofwel met AVCHD. Enige probleem kan de enkel blauwmodus zijn, die niet altijd meer aanwezig is op nieuwe flatscreens (UE40D6300 ontbreekt deze). Heb je nodig voor de tint afregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Thuggish, kijk eens bij de apps die je er al op hebt staan en waar je ze kunt verwijderen. Daar staat bovenin het scherm hoeveel ruimte er nog beschikbaar is.

@Kefding, niet van alleen jouw TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung 8000 55" nu werkend gekregen en twee Story's aangesloten voor films op te nemen. Verder heb ik een draadloos toetsenbord en muis genomen en de tv fungeert nu ook als monitor. Werkt goed en het browsen ook. Eerst kon ik geen beeld krijgen, maar na gepruts met de video-instellingen is het gelukt.

Echter, ik had de HDMI-kabel 20 mtr aangesloten en ik dacht dat die geen audio ondersteunde, maar na uitschakeling van het geluid op de pc, werkt het geluid goed.

Zeer zwak punt is het kleine stekkertje (verloop naar kabel) aan de pc. De kabel is vrij zwaar.

Nu moet ik nog een goede HDD-recorder hebben met grote harde schijf voor opname gelijktijdig andere kanalen en kijken. En deze moet ook voor Ziggo modem digitale TV standaard pakket en FRITZ!Box geschikt zijn. Wie weet een geschikt apparaat en hoe gaat daar de aansluiting met een Scart of HDMI-DVI of nog wat?

Ik heb ook een gratis remote control aangevraagd. Helaas heb ik weing verstand van die apps en weet er ook niet veel mee te doen. Vreemd vind ik helemaal Skype? Geen webcamfunctie, geen microfoon en hoe wil je dan bellen? Vervelend vind ik al dat gezeur om die registraties e.d. Maar goed, ik kan er nu in ieder geval rendement uithalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Waar IK de meest positieve verhalen over hoor, en ik heb het ding zelf ook, een HUMAX 5050i

Voor Skype heb je een account bij Skype nodig en de http://www.samsung.com/nl...type=tv-camera&returnurl=

[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 06-09-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat er sinds vandaag weer een update voor de UEXX-D6500 beschikbaar is. 1013.7 is de nieuwe versie.

Het lukt me eerst niet om de firmware te installeren, maar ik heb een oplossing gevonden. De bestanden

D:\T-GASDEUC\T-GASDEUC\image

Toen ik de extra map weghaalde werkte het wel, dus:

D:\T-GASDEUC\image

Volgens http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-19325.html is de changelog:
- Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps

Niet echt spectaculair dus. Verder nog niet getetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Heeft iemand misschien al een changelog van de nieuwe firmware kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:29:
Na wat geklooi heb ik op mijn samsung UE40D6200 het kanalen sorteren voor elkaar gekregen.
toptip!

thanks!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
MY00 schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:38:
Iemand een idee waarom mijn guide niet werkt. Heb reeds opnieuwe de zenders laten installeren op analoog en digitaal erna alleen digitaal en nog geen guide informatie. Heb een 46d8000 met smit module en ziggo smartcard. Heb gegoogeld maar alleen bovenstaande oplossingen gevonden en deze werken bij mij niet.
Probleem opgelost. Ik had de tijd op handmatig staan en bedacht me net dat dit het probleem wel eens kon zijn. En ja hoor, het werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MY00 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:33:
[...]

Probleem opgelost. Ik had de tijd op handmatig staan en bedacht me net dat dit het probleem wel eens kon zijn. En ja hoor, het werkt. 8)7
Toch knap dat jij elke keer problemen hebt en ze zelf weet op te lossen. Heel handig als iemand anders dezelfde problemen heeft. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 26-09 15:57
screamhouse schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:50:
Waaro zet je de scherpte op 35, als je alle beeldverbeteraars uit zet? Ik heb hem op 20 bij TV en op 0 bij mijn HTPC. Heb mijn contrast wel op 95 en de tint na het instellen met het blauwe filter stukje naar beneden gedaan
Omdat ik de hdnation avs videocalibratiefilms heb gekeken en jij niet >:).. Zie de film over sharpness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:15:
Zie dat er sinds vandaag weer een update voor de UEXX-D6500 beschikbaar is. 1013.7 is de nieuwe versie.

Het lukt me eerst niet om de firmware te installeren, maar ik heb een oplossing gevonden. De bestanden

- Improve internet network connection when using Smart hub
Toch wel aangezien veel mensen issues hebben met de smart hub en apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartozV
Uniciteit schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:08:
[...]

Micro Dimming Plus is alleen voor de Verenigde Staten. In Europa is er geen verschil, behalve zoals iemand hieronder zegt het RAM geheugen: dat ga je echter niet merken in je dagelijks gebruik (het verschil zou je alleen merken als je testjes ging doen, en dan is het verschil ook erg klein).

En, wat vind je nu van de rand van de D7000? En vind je vriendin 55" toch wel fijn? :9
Ahh. da's dan jammer, ben ik mooi slachtoffer van mijn eigen toegeeflijkheid 8)7 en heb ik nu 1GB ipv 2GB. Maar zoveel apps ga ik toch niet op de TV zetten.
Wel een gi-ga-beeld zeg _/-\o_ ... maarja, zit er nu nog erg dicht bij. Deze maat hebben we gekocht voor de nieuwe woonkamer, we zijn namelijk nog aan het verbouwen. Straks zitten we er 5 meter vanaf ;)

Heb wel gedoe met de Ci+ module, netjes volgens handleiding de TV geïnstalleerd, Ziggo frequentie en netwerknummer ingevoerd: 290 zenders gevonden (97 radio, 103 TV). Gechecked: NL1 HD werkt, rest gecodeerd. Daarna de TV uitgezet, CAM module erin met smartcard, TV aan:
Ci+ error: toestel certificaat ongeldig verlopen 17 :?
Na veel gegoogle: cam module eruit, TV gereset (15 sec. exitknop indrukken op AB), procedure herhaald maar nu de smartcard eruit gelaten en na installatie pas erin: wéér 'ci+ error toestel certificaat ongeldig verlopen 17'
*zucht* Smartcard eruitgegooid, héél oud @home kaartje erin: E30-4 Even geduld a.u.b.
Kijk, dat is al beter... maar nu staatie daar al een kwartier op en nog geen beeld.
Toch maar Ziggo bellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Waarschijnlijk een goeie coax aanschaffen.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=32386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartozV
Wat dacht je van 100% signaalsterkte ?
edit: btw, ben 4 jaar TV-monteur geweest bij Expert, die coax is niks mis mee O-) , in tegenstelling tot die beste man uit jou link met 30 sneeuwzenders

[ Voor 23% gewijzigd door BartozV op 07-09-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
BartozV schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:44:
[...]

Wat dacht je van 100% signaalsterkte ?
Voor zover ik weet is het onmogelijk om een 100% signaal sterkte te hebben. Daarbij is zo'n waarde ook indicatief. Bij mij thuis een Humax en Samsung decoder, bij de Humax heb ik 39% en bij de Samsung 79% (op dezelfde kabel).

Om te testen zou je de TV direct op het overname punt (met een goede kabel) van de kabelboer kunnen aansluiten om te kijken of het dan werkt. Splitters en/of slechte kabel zijn meestal de oorzaak van het probleem. Let er ook op dat een versterker ook problemen kan veroorzaken, een signaal teveel versterken zorgt ook voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:15:

- Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps

Niet echt spectaculair dus. Verder nog niet getetst.
Hier voor de niet zo technische mensen een youtube filmpje over hoe je de upgrade kunt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartozV
WouterHelm schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:51:
[...]

Voor zover ik weet is het onmogelijk om een 100% signaal sterkte te hebben. Daarbij is zo'n waarde ook indicatief. Bij mij thuis een Humax en Samsung decoder, bij de Humax heb ik 39% en bij de Samsung 79% (op dezelfde kabel).

Om te testen zou je de TV direct op het overname punt (met een goede kabel) van de kabelboer kunnen aansluiten om te kijken of het dan werkt. Splitters en/of slechte kabel zijn meestal de oorzaak van het probleem. Let er ook op dat een versterker ook problemen kan veroorzaken, een signaal teveel versterken zorgt ook voor problemen.
Thnks voor je reactie. Ik wacht even reactivatie van mijn oude @home smartcard af, dat was een tip van de Ziggo website:
Zet de TV aan en login op Mijn Ziggo en ga naar "Mijn producten"en daarna "Smartcards" hier zie je geactiveerde smartcards en de vraag: Krijg je op je TV een E16-, E19- of een E30-melding? druk dan op "Herstel"

Edit: Na ruim een half uur wachten, wisselen van 2 cards en checken van mijn Coaxbekabeling het volgende gedaan: Terwijl de TV aan stond CAM-module eruit gesnukt, smartcard eruit gehaald en CAM terug in de gezet terwijl die nog steeds aan stond.
De tv ging direct opnieuw autenticatie uitvoeren: OK. Toen de melding: Steek martcard in module, gedaan: BEELD!
Nou schiet mij maar lek, ik begrijp het niet maar hij werkt nu gewoon... alle zenders doen het nu.

[ Voor 18% gewijzigd door BartozV op 07-09-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik vraag me af hoeveel mensen nog wachten op de 3D brillen nav de Smartpack actie.

Zelf heb ik eind juli mijn gegevens naar Samsung gestuurd en tot op heden heb ik niets van hen vernomen.
Ook per e-mail zijn ze volstrekt onbereikbaar..

Op Twitter (@Samsung_NL) worden anderen verzocht om gegevens naar hen te e-mailen maar daar heb ikzelf inmiddels geen vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
BartozV schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:00:
[...]

Thnks voor je reactie. Ik wacht even reactivatie van mijn oude @home smartcard af, dat was een tip van de Ziggo website:
Zet de TV aan en login op Mijn Ziggo en ga naar "Mijn producten"en daarna "Smartcards" hier zie je geactiveerde smartcards en de vraag: Krijg je op je TV een E16-, E19- of een E30-melding? druk dan op "Herstel"

Edit: Na ruim een half uur wachten, wisselen van 2 cards en checken van mijn Coaxbekabeling het volgende gedaan: Terwijl de TV aan stond CAM-module eruit gesnukt, smartcard eruit gehaald en CAM terug in de gezet terwijl die nog steeds aan stond.
De tv ging direct opnieuw autenticatie uitvoeren: OK. Toen de melding: Steek martcard in module, gedaan: BEELD!
Nou schiet mij maar lek, ik begrijp het niet maar hij werkt nu gewoon... alle zenders doen het nu.
Staat volgens mij ook in de handleiding. Werkt het de eerste keer niet, probeer het opnieuw. Maar goed, veel plezier ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartozV
GerCor schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:36:
[...]

Staat volgens mij ook in de handleiding. Werkt het de eerste keer niet, probeer het opnieuw. Maar goed, veel plezier ermee. :)
Maak daar maar 3x van ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
OcNewB schreef op woensdag 07 september 2011 @ 07:40:
[...]

Omdat ik de hdnation avs videocalibratiefilms heb gekeken en jij niet >:).. Zie de film over sharpness.
Ik heb hem wel gezien, ik vond alleen dat er halo's kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
BartozV schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:00:
[...]
Terwijl de TV aan stond CAM-module eruit gesnukt, smartcard eruit gehaald en CAM terug in de gezet terwijl die nog steeds aan stond.
Is het niet de bedoeling dat je de CI+ module in de TV steekt terwijl deze aan is. Hij gaat dan de CI+ module controleren als dit goed is kun je dan de smartcard plaatsen. De fout welke je gemaakt hebt is om de TV uit te zetten en toen de smartcard erin geplaatst en toen weer opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:26
OcNewB schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:57:
[...]

Hier voor de niet zo technische mensen een youtube filmpje over hoe je de upgrade kunt uitvoeren.
Ik wacht wel heel even iets langer met updaten, tot deze online staat en je het via de tv kunt doen.
Heb vorige keer zo lopen k*tten om die stick erin te krijgen aangezien de tv zo strak tegen de muur hangt, m'n handen zijn net weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
  • Laatst online: 14-05-2024
Weet iemand het verschil tussen?
UE40D6500VSXZG en UE40D6500VSXXH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

sebastiaan1973 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:35:
Weet iemand het verschil tussen?
UE40D6500VSXZG en UE40D6500VSXXH
UE40D6500VSXZGriekenland?
UE40D6500VSXXHongarije

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
even samsung gebeld, xzg is duits en xxh is oostblok

Aan de telefoon werd me verteld dat bij het kopen van zo'n model mij niet de garantie kon worden gegeven dat digitale tv het zou doen. Vraag me af of dit klopt en waarom in NL de tvs zoveel duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
sebastiaan1973 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:51:
even samsung gebeld, xzg is duits en xxh is oostblok

Aan de telefoon werd me verteld dat bij het kopen van zo'n model mij niet de garantie kon worden gegeven dat digitale tv het zou doen. Vraag me af of dit klopt en waarom in NL de tvs zoveel duurder zijn.
Voor zover ik hier op het topic gelezen heb werkt het in het Ziggo gebied wel en bij (meestal) UPC niet. Bij de andere kabelgebieden weet ik het niet.

Ik woon in het grensgebied en heb uiteindelijk mijn 46D8000 in Nederland gehaald. Ik heb hem bij een lokale elektro boer voor €1850,- (inclusief CI+ module) meegekregen. Prijsverschil met Duitsland viel dan erg mee. Daarnaast is het dan met de garantie wat makkelijker, als er nu wat aan de hand zou zijn komt er een monteur langs en hoef ik mijn TV niet in de auto te gooien en naar Duitsland te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
Bedankt. Ik zit bij Tele2 & hiervoor bij Ziggo. Zou het niet werken van digitale tv van een buitenlands toestel alleen te maken hebben of ze geschikt zijn voor cl+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartozV
WouterHelm schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:14:
[...]

Voor zover ik hier op het topic gelezen heb werkt het in het Ziggo gebied wel en bij (meestal) UPC niet. Bij de andere kabelgebieden weet ik het niet.

Ik woon in het grensgebied en heb uiteindelijk mijn 46D8000 in Nederland gehaald. Ik heb hem bij een lokale elektro boer voor €1850,- (inclusief CI+ module) meegekregen. Prijsverschil met Duitsland viel dan erg mee. Daarnaast is het dan met de garantie wat makkelijker, als er nu wat aan de hand zou zijn komt er een monteur langs en hoef ik mijn TV niet in de auto te gooien en naar Duitsland te rijden.
Verhaal van monteur vind ik een slecht argument om geen tv in het buitenland te kopen, als je op Samsung.nl kijkt bij garantie dan kun je de eerste 2 jaar voor welk Europees toestel dan ook (groter of gelijk aan 37") gewoon een monteur van Samsung langs laten komen. Dat zou ik sowieso prefereren boven een 'lokale winkel-' monteur.

Prijs zou een beter argument zijn, NL-winkels dienen adviesverkoopprijzen te hanteren van Samsung ware het niet dat de gemiddelde winkel je gewoon een leuke korting kan geven. Ik heb mijn TV uiteindelijk NIET bij Qplaza of in Duitsland gekocht maar bij BCC. Die, en de Mediamarkt, wilden allebei zò 10% korting geven op een NL-toestel terwijl je bij Qplaza en tv's uit D je maar af moet vragen of je Ci+ module het gaat doen (zien is geloven). Uiteindelijk was voor mij die TV met 10% korting even goedkoop als bij Qplaza. Wel € 200 duurder dan in D. maar daar kon ik niet voor rijden en risico lopen mbt Ci+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sebastiaan1973 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:29:
Bedankt. Ik zit bij Tele2 & hiervoor bij Ziggo. Zou het niet werken van digitale tv van een buitenlands toestel alleen te maken hebben of ze geschikt zijn voor cl+ ?
Uiteraard, de rest is HDMI aansluiting. Dan maakt het niets uit waar de Tv vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
BartozV schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:37:
[...]

Verhaal van monteur vind ik een slecht argument om geen tv in het buitenland te kopen, als je op Samsung.nl kijkt bij garantie dan kun je de eerste 2 jaar voor welk Europees toestel dan ook (groter of gelijk aan 37") gewoon een monteur van Samsung langs laten komen. Dat zou ik sowieso prefereren boven een 'lokale winkel-' monteur.
Met monteur bedoel ik ook een "Samsung" monteur. Dit zijn meestal geen mensen die voor Samsung werken, maar reparatiebedrijven die door Samsung ingehuurd worden. Mijn vorige Samsung was ook eens stuk, een monteur heeft toen bij mij thuis een nieuw moederbord geïnstalleerd. Deze man was geen medewerker van Samsung, maar dat maakt verder niks uit.

Van de Samsung site:
SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een 'EU Bloc Warranty' heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk ' European Bloc' aangegeven is.

Geen idee hoe dat bij TV's het geval is. Ik meen me te herinneren dat je met een "buitenlandse" TV geen monteur aan de deur krijgt indien de TV defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanzl
  • Laatst online: 21-05-2022
De prijs voor de UE46d7000 is aardig omlaag gegaan bij Neckermann (weet niet of dit wel de NL-versie is). Ik hoop nou dat de 55" een keertje ergens aan de beurt komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ugh Neckermann! Heb ik zelf geen goede ervaring mee, en volgens de shopreviews hier op tweakers ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand wanneer echte prijsdalingen door gaan zetten voor alle Samsung 2011 modellen? die 6510 is enkel de laatste weken/maanden duurder geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
GerCor schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:52:
[...]

Uiteraard, de rest is HDMI aansluiting. Dan maakt het niets uit waar de Tv vandaan komt.
Snap ik het dan goed dat zolang ik geen Ziggo of UPC met CL+ neem (dus met een decoder werk) het niet uitmaakt waar de tv vandaan komt? En verder hoe zit het dan me de apps? Kan ik dan alleen Duitstalige apps of Oostblok apps zien?
n00bs schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:23:
Weet iemand wanneer echte prijsdalingen door gaan zetten voor alle Samsung 2011 modellen? die 6510 is enkel de laatste weken/maanden duurder geworden...
Vraag het me ook af. Had eerder in dit topic gelezen dat per 1 september de adviesprijzen lager zouden worden.

[ Voor 30% gewijzigd door sebastiaan1973 op 07-09-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De UE46D6530 .. Iemand een idee waar deze voordelig te koop staat?

Op internet vind ik "maar" 2 winkels.. en beide niet echt heel goedkoop.
Bedankt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:00:

Bedankt vast
Is een "niet-Nederlands" model, vandaar dat ze online amper te vinden zijn. Je zou de 6510 of 6500 kunnen nemen, qua specs zullen ze identiek zijn. Enige verschil tussen de 65xx modellen is cosmetisch volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah.. De alu poot vind ik juist mooi bij deze 6000 serie, daarom kwam ik uit bij de 6530.
Of zijn er nog meer in die serie met deze poot?

Zoals het er nu uitziet heb ik dus maar keuze uit 2 winkels helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sebastiaan1973 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:47:
Snap ik het dan goed dat zolang ik geen Ziggo of UPC met CL+ neem (dus met een decoder werk) het niet uitmaakt waar de tv vandaan komt? En verder hoe zit het dan me de apps? Kan ik dan alleen Duitstalige apps of Oostblok apps zien?
Jouw decoder is aangesloten met HDMI, dus daar komt het beeld en geluid vandaan. Wat de apps betreft; ik heb gelezen en daaruit begrepen dat naar het IP adres wordt gekeken. Je zou dus altijd de Nederlandse apps krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
WouterHelm schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:16:
[...]

Is een "niet-Nederlands" model, vandaar dat ze online amper te vinden zijn. Je zou de 6510 of 6500 kunnen nemen, qua specs zullen ze identiek zijn. Enige verschil tussen de 65xx modellen is cosmetisch volgens mij.
Hoezo een niet Nederlands model? Gewoon te koop bij MediaMarkt

http://www.mediamarkt.nl/...S,10259,46012,172651.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 euro duurder ja als elders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het is wel een Nederlands model, maar het is een model die door maar enkele winkels verkocht mag worden (in ieder geval Media Markt, weet niet of er nog meer winkels zijn eigenlijk). Vandaar dat 'ie online dus bijna niet te vinden is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamera
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:00:

Bedankt vast
Bij deze 1229 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
GerCor schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:36:
[...]

Jouw decoder is aangesloten met HDMI, dus daar komt het beeld en geluid vandaan. Wat de apps betreft; ik heb gelezen en daaruit begrepen dat naar het IP adres wordt gekeken. Je zou dus altijd de Nederlandse apps krijgen.
Idd, heb een H model en NL Apps. Volgens Samsung gewoon garantie, alleen als een onderdeel speciaal moet worden ingevlogen, omdat het een buitenlands model is, betaal je de verzendkosten...Hoe speciaal/anders sommige onderdelen zijn weet ik niet

[ Voor 22% gewijzigd door screamhouse op 07-09-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Vandaag even bij pa op bezoek geweest en zijn nieuwe 46D8000 bekeken. Hij vond het beeld helemaal niet zo goed zei hij. Ik denk die is scheel (had hem bij mijn schoonvader al goed bekeken). Kom ik daar, binnen 1 minuut had ik zelfde reactie. K.t beeld. Lijnen gekarteld, schaduwen, artefacts, 1 groot drama. Ben eens door de instellingen gelopen, maar heb het niet beter kunnen krijgen. Lijkt wel alsof geen een setting überhaupt ook maar iets veranderde. Zelfs goede HD kanalen waren niet zoals ze moesten zijn en wat ik zelf met mijn 47PFL9703 gewend ben (bijv Discovery HD).

Iemand enig idee? Klinkt dit bekend? Had veel te weinig tijd om er op in te gaan. Moest weer rap weg helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

UltraSub schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:23:
Vandaag even bij pa op bezoek geweest en zijn nieuwe 46D8000 bekeken. Hij vond het beeld helemaal niet zo goed zei hij. Ik denk die is scheel (had hem bij mijn schoonvader al goed bekeken). Kom ik daar, binnen 1 minuut had ik zelfde reactie. K.t beeld. Lijnen gekarteld, schaduwen, artefacts, 1 groot drama. Ben eens door de instellingen gelopen, maar heb het niet beter kunnen krijgen. Lijkt wel alsof geen een setting überhaupt ook maar iets veranderde. Zelfs goede HD kanalen waren niet zoals ze moesten zijn en wat ik zelf met mijn 47PFL9703 gewend ben (bijv Discovery HD).

Iemand enig idee? Klinkt dit bekend? Had veel te weinig tijd om er op in te gaan. Moest weer rap weg helaas :(
Probeer de instellingen te resetten. Geen veranderingen > claim garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb dus geen toegang tot de TV nu, en zal ik telefonisch met hem moeten doornemen.
Is het mogelijk om alleen beeld settings e.d. te resetten, en daarbij de settings voor wifi en favorieten met rust te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:36
Waarom zou je dat willen? Kleine moeite toch om dat even opnieuw in te stellen? Voor zover ik weet is een 'hard reset' ook echt een 'hard reset'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
UltraSub schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:35:
Heb dus geen toegang tot de TV nu, en zal ik telefonisch met hem moeten doornemen.
Is het mogelijk om alleen beeld settings e.d. te resetten, en daarbij de settings voor wifi en favorieten met rust te laten?
Is idd mogelijk,
Dit zijn de stappen:

1 Druk op de groene knop op de AB
2 Selekteer beeld en navigeer naar rechts
3 Laat hem dan helemaal naar onderscrollen (of 1 stap naar boven dan kom je onder uit), hier staat beeld
resetten. Je krijgt dan de orginele instellingen.

Indien het beeld dan nog niet goed is gewoon de garantie aanspreken of terug brengen als de TV niet ouder is dan 14 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
partyondude schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:39:
Waarom zou je dat willen? Kleine moeite toch om dat even opnieuw in te stellen? Voor zover ik weet is een 'hard reset' ook echt een 'hard reset'.
Omdat ik er telefonisch al een hoop werk aan heb gehad om de beste man wifi aan de gang te kunnen laten krijgen, en ik vandaag heel ff snel de belangrijkste zenders in de favorieten heb kunnen gooien (wat een rot systeem is dat trouwens zeg) en dat gaat hem echt zo snel niet meer lukken.
Resumerend, het scheelt mij tijd en ellende ;)
MY00 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:43:
[...]

Is idd mogelijk,
Dit zijn de stappen:

1 Druk op de groene knop op de AB
2 Selekteer beeld en navigeer naar rechts
3 Laat hem dan helemaal naar onderscrollen (of 1 stap naar boven dan kom je onder uit), hier staat beeld
resetten. Je krijgt dan de orginele instellingen.

Indien het beeld dan nog niet goed is gewoon de garantie aanspreken of terug brengen als de TV niet ouder is dan 14 dagen
Hey bedankt man!! Ik ga hem bellen.

/edit
Hij klinkt in ieder geval tevreden nu, lijkt beter. (maar dat zegt niks, placebo misschien eh ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 07-09-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeshhh
  • Laatst online: 27-01 22:35
Inmiddels heel veel gelezen over aanschaffen van een Duitse ue40d6500 icm Ziggo CI+ en heb wel het gevoel dat er weinig mis kan gaan. Enige wat me nog dwars zit is het feit dat bij sommige tv's staat "Digitale Television: nicht zertifiziert" en daar heb ik hier toch nog niks over gelezen. Gekke is; de ene verkoper zet het wel in de specificaties, de ander niet.
Iemand enig idee wat dit betekent en of het mogelijk toch invloed heeft op het werken van Ziggo CI+?

• SpaceAce
Gisteren mijn bestelde 46D8000 opgehaald, tot mijn en de verkoper zijn verbazing zaten er 2 brillen bij, altijd meegenomen natuurlijk :).

• MY00
WouterHelm schreef op donderdag 08 september 2011 @ 07:22:
Gisteren mijn bestelde 46D8000 opgehaald, tot mijn en de verkoper zijn verbazing zaten er 2 brillen bij, altijd meegenomen natuurlijk :).
Zaten deze in de doos, want er is maar één uitsparing gemaakt voor één bril. Weet je zeker dat je een nieuwe TV hebt gekregen? Kijk zelf nooit in de doos, alleen maar of deze nog op de "orgineele" manier dicht geplakt is.

Maar natuurlijk altijd meegenomen een 2e bril.

• SpaceAce
MY00 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 07:41:
[...]

Zaten deze in de doos, want er is maar één uitsparing gemaakt voor één bril. Weet je zeker dat je een nieuwe TV hebt gekregen? Kijk zelf nooit in de doos, alleen maar of deze nog op de "orgineele" manier dicht geplakt is.

Maar natuurlijk altijd meegenomen een 2e bril.
In de winkel de doos niet open gemaakt, maar op de doos zelf stond "2 free 3d glasses". Thuis bleek dit ook te kloppen, er zat 1 uitsparing met een zwart doosje waar 2 brillen inzaten.

• GerCor
keeshhh schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:10:
Inmiddels heel veel gelezen over aanschaffen van een Duitse ue40d6500 icm Ziggo CI+ en heb wel het gevoel dat er weinig mis kan gaan. Enige wat me nog dwars zit is het feit dat bij sommige tv's staat "Digitale Television: nicht zertifiziert" en daar heb ik hier toch nog niks over gelezen. Gekke is; de ene verkoper zet het wel in de specificaties, de ander niet.
Iemand enig idee wat dit betekent en of het mogelijk toch invloed heeft op het werken van Ziggo CI+?
Mogelijk wel. De UE46C8700 is bijvoorbeeld niet gecertificeerd door UPC. Het toestel van een gebruiker deed het desondanks prima met een CI+. Totdat het niet meer werkt. Dan zegt Samsung: 'Als UPC, of in dit geval Ziggo, aangeven welke toestellen gecertificeerd zijn, en de Duitse variant is dat niet, dan kan het zo maar zijn dat Ziggo een keer zegt: uitschakelen die ondersteuning, kom dan niet bij Samsung klagen'.

Dus ja, je weet het vooraf.

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Waar had je hem gekocht en voor welke bedrag.....
WouterHelm schreef op donderdag 08 september 2011 @ 07:22:

• SpaceAce
bluemind schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:31:
Waar had je hem gekocht en voor welke bedrag.....

[...]
Heb hem in Venlo bij een lokale winkel (Witte Hal) voor €1850,- incl. cam module gehaald. Toen ik hem bestelde (vorige week vrijdag) had hun leverancier geen voorraad meer maar zouden ze deze week nieuwe voorraad krijgen. Het lijkt dus op een nieuwe levering waarbij ze dus een tweede bril hebben toegevoegd.

Als je hem dus ergens haalt zou ik zeker kijken of het met 1 of 2 brillen is. Ik zal vanavond even een foto posten van de doos waar duidelijk op vermeld staat dat er 2 brillen inzitten.

• bluemind
Ik heb gisteren ook bij een officiele lokale dealer in amsterdam voor 1575,- gekocht. Deze was ook uit de nieuwe voorraad. Want tv was afgelopen week donderdag besteld. (trouwens witte hal is bij mij bekend, want heb mijn 25 jaar in venlo doorgebracht :-) )... apart.... Is het ook een nederlandse versie......
WouterHelm schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:44:
[...]

Heb hem in Venlo bij een lokale winkel (Witte Hal) voor €1850,- incl. cam module gehaald. Toen ik hem bestelde (vorige week vrijdag) had hun leverancier geen voorraad meer maar zouden ze deze week nieuwe voorraad krijgen. Het lijkt dus op een nieuwe levering waarbij ze dus een tweede bril hebben toegevoegd.

Als je hem dus ergens haalt zou ik zeker kijken of het met 1 of 2 brillen is. Ik zal vanavond even een foto posten van de doos waar duidelijk op vermeld staat dat er 2 brillen inzitten.

• MY00
bluemind schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:00:
Ik heb gisteren ook bij een officiele lokale dealer in amsterdam voor 1575,- gekocht. Deze was ook uit de nieuwe voorraad. Want tv was afgelopen week donderdag besteld. (trouwens witte hal is bij mij bekend, want heb mijn 25 jaar in venlo doorgebracht :-) )... apart.... Is het ook een nederlandse versie......
[...]
Maar heb je ook een 2e bril? Is een mooie prijs, heb vorige week iets meer betaald voor de TV.

[ Voor 6% gewijzigd door MY00 op 08-09-2011 10:17 ]

• bluemind
Ik heb geen 2de bril. Er was maar 1 bril in de doos....

Verwijderd

Zo, heb ook een 46D8000, hangt bijzonder mooi aan de muur.

Heb alleen met afspelen van mkv via popcorn hour dat ik steeds haperingen bij bewegingen ziet. Dacht dat ik dit ergens gelezen had en dit te voorkomen was met een bepaalde instelling van de TV, maar ken het in die 184 pagina's niet meer terug vinden.

Wie helpt ff?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:16:

Heb alleen met afspelen van mkv via popcorn hour dat ik steeds haperingen bij bewegingen ziet. Dacht dat ik dit ergens gelezen had en dit te voorkomen was met een bepaalde instelling van de TV, maar ken het in die 184 pagina's niet meer terug vinden.

Wie helpt ff?
Bij beeldinstellingen en dan geloof ik Motion plus op helder zetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:16:

Wie helpt ff?
Of in je popcorn hour de instelling voor 24p veranderen

Verwijderd

Is het mogelijk een externe hardeschijf (usb hdd) aan te sluiten op de d6500 en deze zowel te gebruiken om mkv's (3d) af te spelen op de tv alsmede voor time shifting?
Ik kan dit zowel bij google als in dit draadje niet vinden.

Of heb je dan 2 usb hdd's of memorysticks nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 15:31 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nope.

:( Je Opneem-HDD wordt geformatteerd, en is dan alleen voor Timeshift/Opnames. :)

Gulfstream G650

Verwijderd

Ok. En voor het afspelen van bv mkv's is een simpele usb stick voldoende? Of moet die een bepaalde schrijfsnelheid hebben?

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 11:50

Aldmar

Niks...

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:30:
Is het mogelijk een externe hardeschijf (usb hdd) aan te sluiten op de d6500 en deze zowel te gebruiken om mkv's (3d) af te spelen op de tv alsmede voor time shifting?

Volgens onderstaande quote uit dit topic moet het kunnen als je je HDD in partities opdeelt.
Nss schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:10:
[...]
Op het moment dat je 2 of meer partities op je schijf hebt, vraagt je TV welke partitie je wilt formatteren voor de PVR. Overigens zijn de andere partities (die je dan als NTFS of FAT formatteert) nog wel via de TV toegankelijk voor bijvoorbeeld foto's of films.

Wat partities aanmaken betreft kan je standaard (zonder extra software) in Windows doen (als het niet erg is dat al je gegevens verloren gaan), maar daarvoor moet je inderdaad even op Google of GoT zoeken.
Als je zoekt op 'partities' in dit topic zijn er meerder relevante reply's. :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

13art

Moderator Mobile
MY00 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:13:
[...]

Maar heb je ook een 2e bril? Is een mooie prijs, heb vorige week iets meer betaald voor de TV.
Zo zie je maar weer dat de pricewatch niet zaligmakend is. Zo ben ik zelf wel benieuwd hoe goedkoop de 46D7000 te krijgen is. Dat kan vast nog wel goedkoper dan wat in de pricewatch staat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• vandruten
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:30:

Ik kan bevestigen dat dit werkt, harde schijf opsplitsen in twee partities en de tv formateert alleen de timeshift partitie en laat de andere ongeroerd.

Verwijderd

Bedankt allemaal. Ik ga ermee aan de slag als mijn tv er over een week of twee is.

• OcNewB
Hoopte dat de nieuwe firmware voor de d6500 de smarthub probleempjes zouden oplossen, maar helaas. Wanneer ik apps verplaats, onthoudt de tv dat niet. Helaas. Ook de NOS app blijft nogal eens hangen.

Verwijderd

aeng schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:00:
Op mijn D6500 had ik regelmatig het probleem dat het beeld wegviel met de melding "controleer smartcard".

Ik heb nu de Neotion cam module vervangen door een exemplaar van Smit.
Na een aantal dagen kan ik melden dat dit het probleem heeft opgelost. Ik heb nu totaal geen last meer dat het beeld wegvalt.

Dus ben je toe aan een nieuwe cam module, koop dan voor de zekerheid een Smit van Ziggo.
Aha is dat de oplossing _/-\o_ ? Heb ook een Neotion met wegvallend beeld...*Smitje halen doet*
m-buurman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:34:
Ik vraag me af hoeveel mensen nog wachten op de 3D brillen nav de Smartpack actie.

Zelf heb ik eind juli mijn gegevens naar Samsung gestuurd en tot op heden heb ik niets van hen vernomen.

Op Twitter (@Samsung_NL) worden anderen verzocht om gegevens naar hen te e-mailen maar daar heb ikzelf inmiddels geen vertrouwen meer in.
Same here....grrr :( (heb m'n 40D6500 eind juli gekocht)...

• MadMarine
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 15:23
Wat vinden jullie van PVR en Timeshift op de nieuwe Samsung tv's? Werkt het soepel? Gebruik je het vaak?
Ik zit er zelf over te denken om een UE46D6200 aan te schaffen, maar ik twijfel nog of ik toch niet voor een model met bovengenoemde functies moet kiezen...

Verwijderd

zolang je tevreden bent met:
De opnames alleen op die aangesloten harde schijf staan, je niet aan die opnames geraakt om te archiveren of op een ander medium te plaatsen.
Indien deze opnames van een CI+ aanbieder (kabel of satelliet) deze aanbieder nog bijkomende beperkingen kan gebruiken zoals: slechts eenmaal te bekijken, geen reclame blokken skippen, beperkt in tijdsduur: binnen de 24:00 uur. Je harde schijf kan wissen,
Indien je dit allemaal niet leuk vindt ga je een alternatief moeten vinden zoals ongecodeerde opnames ook in HD zoals bvb deze FTA opnames:
https://rapidshare.com/files/3906393567/Sample_bbcHD.ts 20 MB speelt in VLC

• GerCor
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:46:
Indien deze opnames van een CI+ aanbieder (kabel of satelliet) deze aanbieder nog bijkomende beperkingen kan gebruiken zoals: slechts eenmaal te bekijken, geen reclame blokken skippen, beperkt in tijdsduur: binnen de 24:00 uur. Je harde schijf kan wissen,
Indien je dit allemaal niet leuk vindt ga je een alternatief moeten vinden zoals ongecodeerde opnames ook in HD zoals bvb deze FTA opnames:
https://rapidshare.com/files/3906393567/Sample_bbcHD.ts 20 MB speelt in VLC
Maar dat is nog niet het geval, dus voorlopig prima toevoeging.

Verwijderd

@GerCor
Wat is er nog niet het geval? Zijn opnames ongecodeerd op die USB harde schijf, heb jij daar toegang toe? Kan je die afspelen op een ander TV (Samsung) toestel. Als je toestel wordt vervangen kan je dan op je verzameling harde schijven die opnames nog bekijken op dat nieuwe toestel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 18:55 ]

• GerCor
En ik dacht, wat al wel zo is haal ik even weg (want dat is Samsung) en wat nog niet zo is laat ik staan (want dat heeft met de providers te maken)

[ Voor 69% gewijzigd door GerCor op 08-09-2011 19:39 ]

• WuifKuif
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 21:39
m-buurman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:34:

Ikzelf heb de actie ingestuurd rond half juli en heb de brillen nu 2 dagen in huis (met als extra een bluray film) .... dus nog even wachten.

"wakes up, kicks butt and repeats"

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
keeshhh schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:10:
Ik heb zelf een duitse versie van de 46D6510, werkt met CI+ (Smit) probleemloos!
Pagina: 1 ... 46 ... 99 Laatste