Mauridia schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:18:
Ik las ergens op pagina 81 iets over iemand (ik dacht met de naam Batcompu) die op Ibood een Duits toestel kocht die niet op Nederlands kon worden ingesteld (qua digitale kanalen dan hè, want de menu talen op NL zetten gaat altijd)
\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000
Ook ik heb een paar dagen geleden een Samsung LED-TV UE-40D8000 gekocht Bij een nederlandse shop.
Na het aanzetten start automatisch de Plug en Play procedure waarin je na pincode 0000 de Taal op NL kunt zetten, je netwerk kunt instellen, thuis of winkelmodus kunt selecteren en dan het Land kiezen... maar hier begint het rare dat ik alléén uit Ver. Koninkrijk of Ierland kan kiezen.
Dus mijn vermoeden is dat deze Nederlandse shop deze toestellen heeft geimporteerd uit het buitenland (in dit geval Engeland) al dan niet grijs...
Op hun website staat dat ie Ziggo geschikt is.
Nu heb ik nog analage kabel maar wil binnenkort overstappen naar een UPC abbo met CI+ module of de mediabox.
Mijn vraag is dan ook gaan die digitale kanalen wel werken aangezien je géén NL kan kiezen!!!
Optie A
Plug 'n Play zit onder:
Menu > Systeem > Plug & Play (Verliest alle kanaalinstellingen)
Dus heb deze procedure afgebroken en ben verder gegaan met
Optie B:
Menu > Kanaal > Land > Pincode 0000
Dan krijg ik de keuze Digitaal Kanaal Waarin ik inderdaad net zoals bij de Plug & Play menu uitsluitend tussen Ver. Koninkrijk of Ierland kan kiezen.
Bij Analoog Kanaal kan ik wel Nederland en een hoop anderen kiezen. Aangezien ik nu nog analoog kijk werkt alles naar behoren.
Optie C
Menu > Kanaal > Automatisch Afstemmen > Automatisch Afstemmen > Start (Verliest alle kanaalinstellingen)
Nu kom je in het Automatisch Afstemmen menu waarin je kunt kiezen voor Ant/kabel/satelliet/Freesat en bepalen of je Digitaal en/of Analoog wilt zoeken...
Mijn vraag is krijg ik via deze methode de digitale kanalen werkend!!! Gezien je hier netwerkID en dergelijk apart kunt instellen...
Resumerend heb ik de volgende vragen:
Gaan de digitale kanalen werken met CI+ module of de mediabox van zowel Ziggo of UPC?
Mag een Nederlandse shop zomaar een Samsung toestel verkopen, die niet voor de nederlandse markt is?
Ik kan niks testen, omdat ik NOG géén digitaal abbo heb.
Deze vragen stel ik omdat ik 14 dagen de tijd heb om het toestel terug te brengen en mijn geld terug kan vangen.
Bovendien ook belangrijk voor mensen die dus NOG een Samsung moeten gaan kopen, hoe kun je in de winkel zien of je een Nederlands (of Buitelands) model hebt zonder de doos te moeten uitpakken.
En als laatste maar toch ook belangrijk stel je hebt een NL model gekocht en je verhuisd 2 maanden later naar Frankrijk, dan kun je daaro niks meer met digitale televisie, omdat het kreng op Nederland vast gepind staat?
Erg raar, ik snap zowiezo niet waarom Samsung de toestellen per Land blokkeert!!!
Reacties in dit topic zijn welkom dan hebben andere er ook wat aan, en een kopie per DM (DirectMessage) is altijd handig!