Bij de NL versie staat bij geschreven "•NL Model geschikt voor Ziggo". Je zou moeten vragen of dit het ander model dit ook kan. Zou zo maar kunnen hoor maar dat het om de een of de andere rede er niet bij gezet mag worden maar je ze dit wel mogen vertellen als je het vraagt.
Gisteren per mail:echidgna schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:15:
Iemand inmiddels al wat van de smartpack actie gehoord? Op site staat het volgende iig:
"Informatie over evt. vertraging van het smartpack ontvangt u voor 31 augustus per post, excuses voor het ongemak."
Iemand al informatie ontvangen?
Geachte Geachte heer Smirnoff,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inschrijving en kunnen wij u melden dat uw aanvraag is goedgekeurd. U kunt uw cadeaukeuze binnen de gestelde actieperiode verwachten.
Uw coupon / referentienummer is . (staat niets ingevuld)
Met vriendelijke groet,
Samsungacties.com
IJsselstein
Er komt een nieuwe actie aan http://www.samsung.com/nl...er1_smart_remote_20110826
Niet zo spannend als de vorige, maar als ik de TV zou kopen zou ik zeker voor een andere AB gaan. Dus komt dit wel goed uit.
Niet zo spannend als de vorige, maar als ik de TV zou kopen zou ik zeker voor een andere AB gaan. Dus komt dit wel goed uit.
gloeiende, gisteren eentje gekocht....
Apart dat sinds vandaag de D6500 ineens 100 euro duurder is bij BCC en MM....
[ Voor 51% gewijzigd door screamhouse op 27-08-2011 12:13 ]
Verwijderd
Zeker beter dan de andere actie, 2 flut brillen op batterij je moet echt de oplaadbare hebben, en bij bijv beta.uitzending gemist is de qwerty control echt een must ivm de pointer deze is essentieel om goed gebruik te kunnen maken van beta.uitzendinggemist.MY00 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:21:
Er komt een nieuwe actie aan http://www.samsung.com/nl...er1_smart_remote_20110826
Verwijderd
je hebt 2 weken om hem om terug te geven, koop je elders een nieuwe binnen de actie periode.screamhouse schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:58:
Verwijderd
Tja zal met de aankomende actie te maken hebben denk je niet, heb op meerdere sites gezien dat hij duurder is geworden, toeval of....screamhouse schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:58:
Ik heb nog niets ontvangen. Geen ontvangstbericht, of email (zoals iemand hieronder schrijft). En toch al ruim 4, of 5 weken geleden de bon etc. opgestuurd. Had ondertussen ook wel iets verwacht. Vrij matig dit.echidgna schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:15:
Iemand inmiddels al wat van de smartpack actie gehoord? Op site staat het volgende iig:
"Informatie over evt. vertraging van het smartpack ontvangt u voor 31 augustus per post, excuses voor het ongemak."
Iemand al informatie ontvangen?
terzijde; heeft iemand anders ook dat de NOS app vaak niet werkt, of moet herinstalleren, of op bijwerken blijft staan/hangen??
Is er een email adres waar je terecht kunt met vragen over deze actie?Smirnoff schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:46:
[...]
Gisteren per mail:
Geachte Geachte heer Smirnoff,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inschrijving en kunnen wij u melden dat uw aanvraag is goedgekeurd. U kunt uw cadeaukeuze binnen de gestelde actieperiode verwachten.
Uw coupon / referentienummer is . (staat niets ingevuld)
Met vriendelijke groet,
Samsungacties.com
IJsselstein
Mwah, vind ik wat minder netjes en hij is nu overal 100 eur duurder....die remote is meer nice to have.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:31:
[...]
je hebt 2 weken om hem om terug te geven, koop je elders een nieuwe binnen de actie periode.
Waar maken jullie je scherm mee schoon en is er een mogelijkheid om "nu en straks" te tonen tijdens het zappen?
[ Voor 15% gewijzigd door screamhouse op 27-08-2011 14:58 ]
Heb een tijdje draadloos videos gestreamd, maar 1080p videos speelt ie niet vloeiend af.
Dus probeer ik het nu via een kabel maar de tv ziet mn pc niet. Heb via het netwerk opnieuw
verbinding gezocht, dat gaat goed en heb ook internet maar hij ziet het netwerk niet.
iemand tips?
Dus probeer ik het nu via een kabel maar de tv ziet mn pc niet. Heb via het netwerk opnieuw
verbinding gezocht, dat gaat goed en heb ook internet maar hij ziet het netwerk niet.
iemand tips?
Geen idee, noreply@samsungactie.com is afzender. Noreply dusOcNewB schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:20:
[...]
Is er een email adres waar je terecht kunt met vragen over deze actie?
Check even de voorwaarden, daar stond voor de remote actie ook het emailadres isOcNewB schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:20:
[...]
Is er een email adres waar je terecht kunt met vragen over deze actie?
Checkscreamhouse schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:12:
[...]
Check even de voorwaarden, daar stond voor de remote actie ook het emailadres is
smartpack@samsungactie.com
Hi all,
Van de week heb ik de Samsung 40d6530 gehaald. Prachtige tv en het ondersteunt ook nog DivX. Het enige dat hij niet doet is het laden van subtitles. Zodra ik de film laad, dan laat hij geen subtitles zien. Nu las ik dat Samsung tv's alleen .SRT subtitles ondersteunen en dat het bestand dezelfde naam als de film dient te hebben. Na dit geprobeerd te hebben werkt het voor mij nog steeds niet.
Anyone a solution?
Van de week heb ik de Samsung 40d6530 gehaald. Prachtige tv en het ondersteunt ook nog DivX. Het enige dat hij niet doet is het laden van subtitles. Zodra ik de film laad, dan laat hij geen subtitles zien. Nu las ik dat Samsung tv's alleen .SRT subtitles ondersteunen en dat het bestand dezelfde naam als de film dient te hebben. Na dit geprobeerd te hebben werkt het voor mij nog steeds niet.
Anyone a solution?
Heb je allshare wel ge-update? of speel je niet af via het netwerk?
voorbeeld: film is avatar subs moet dan zo zijn: avatar.srtRegenbui schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:15:
Hi all,
Anyone a solution?
Film staat op externe harddisk, die op de usb van de tv is aangesloten.superpolm schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:25:
Heb je allshare wel ge-update? of speel je niet af via het netwerk?
Dat heb ik dus ook:breins schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:04:
[...]
voorbeeld: film is avatar subs moet dan zo zijn: avatar.srt
fastfive.avi
fastfive.srt
Opgelost. Moest een firmware update doen voordat het werkte.
[ Voor 38% gewijzigd door Regenbui op 27-08-2011 18:58 ]
Herkennen mensen dit probleem:
46D8000, laatste firmware (paar postings terug), Smarthub verbinding.... langzaam!
Verbinden duurt ca. 30sec-60sec, heel soms niet, maar vaak wel. En als hij er echt zin in heeft: geen verbinding. (terwijl mijn iphone gewoon remote verbonden is).
Het is allemaal gekomen met de nieuwste firmware, wat mij betreft geen aanrader.
Heb de TV al gereset.
46D8000, laatste firmware (paar postings terug), Smarthub verbinding.... langzaam!
Verbinden duurt ca. 30sec-60sec, heel soms niet, maar vaak wel. En als hij er echt zin in heeft: geen verbinding. (terwijl mijn iphone gewoon remote verbonden is).
Het is allemaal gekomen met de nieuwste firmware, wat mij betreft geen aanrader.
Heb de TV al gereset.
[ Voor 3% gewijzigd door Smirnoff op 27-08-2011 19:35 ]
Ik las ergens op pagina 81 iets over iemand (ik dacht met de naam Batcompu) die op Ibood een Duits toestel kocht die niet op Nederlands kon worden ingesteld (qua digitale kanalen dan hè, want de menu talen op NL zetten gaat altijd)
\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000
Ook ik heb een paar dagen geleden een Samsung LED-TV UE-40D8000 gekocht Bij een nederlandse shop.
Na het aanzetten start automatisch de Plug en Play procedure waarin je na pincode 0000 de Taal op NL kunt zetten, je netwerk kunt instellen, thuis of winkelmodus kunt selecteren en dan het Land kiezen... maar hier begint het rare dat ik alléén uit Ver. Koninkrijk of Ierland kan kiezen.
Dus mijn vermoeden is dat deze Nederlandse shop deze toestellen heeft geimporteerd uit het buitenland (in dit geval Engeland) al dan niet grijs...
Op hun website staat dat ie Ziggo geschikt is.
Nu heb ik nog analage kabel maar wil binnenkort overstappen naar een UPC abbo met CI+ module of de mediabox.
Mijn vraag is dan ook gaan die digitale kanalen wel werken aangezien je géén NL kan kiezen!!!
Optie A
Plug 'n Play zit onder:
Menu > Systeem > Plug & Play (Verliest alle kanaalinstellingen)
Dus heb deze procedure afgebroken en ben verder gegaan met Optie B:
Menu > Kanaal > Land > Pincode 0000
Dan krijg ik de keuze Digitaal Kanaal Waarin ik inderdaad net zoals bij de Plug & Play menu uitsluitend tussen Ver. Koninkrijk of Ierland kan kiezen.
Bij Analoog Kanaal kan ik wel Nederland en een hoop anderen kiezen. Aangezien ik nu nog analoog kijk werkt alles naar behoren.
Optie C
Menu > Kanaal > Automatisch Afstemmen > Automatisch Afstemmen > Start (Verliest alle kanaalinstellingen)
Nu kom je in het Automatisch Afstemmen menu waarin je kunt kiezen voor Ant/kabel/satelliet/Freesat en bepalen of je Digitaal en/of Analoog wilt zoeken...
Mijn vraag is krijg ik via deze methode de digitale kanalen werkend!!! Gezien je hier netwerkID en dergelijk apart kunt instellen...
Resumerend heb ik de volgende vragen:
Gaan de digitale kanalen werken met CI+ module of de mediabox van zowel Ziggo of UPC?
Mag een Nederlandse shop zomaar een Samsung toestel verkopen, die niet voor de nederlandse markt is?
Ik kan niks testen, omdat ik NOG géén digitaal abbo heb.
Deze vragen stel ik omdat ik 14 dagen de tijd heb om het toestel terug te brengen en mijn geld terug kan vangen.
Bovendien ook belangrijk voor mensen die dus NOG een Samsung moeten gaan kopen, hoe kun je in de winkel zien of je een Nederlands (of Buitelands) model hebt zonder de doos te moeten uitpakken.
En als laatste maar toch ook belangrijk stel je hebt een NL model gekocht en je verhuisd 2 maanden later naar Frankrijk, dan kun je daaro niks meer met digitale televisie, omdat het kreng op Nederland vast gepind staat?
Erg raar, ik snap zowiezo niet waarom Samsung de toestellen per Land blokkeert!!!
Reacties in dit topic zijn welkom dan hebben andere er ook wat aan, en een kopie per DM (DirectMessage) is altijd handig!
Ook ik heb een paar dagen geleden een Samsung LED-TV UE-40D8000 gekocht Bij een nederlandse shop.
Na het aanzetten start automatisch de Plug en Play procedure waarin je na pincode 0000 de Taal op NL kunt zetten, je netwerk kunt instellen, thuis of winkelmodus kunt selecteren en dan het Land kiezen... maar hier begint het rare dat ik alléén uit Ver. Koninkrijk of Ierland kan kiezen.
Dus mijn vermoeden is dat deze Nederlandse shop deze toestellen heeft geimporteerd uit het buitenland (in dit geval Engeland) al dan niet grijs...
Nu heb ik nog analage kabel maar wil binnenkort overstappen naar een UPC abbo met CI+ module of de mediabox.
Mijn vraag is dan ook gaan die digitale kanalen wel werken aangezien je géén NL kan kiezen!!!
Optie A
Plug 'n Play zit onder:
Dan krijg ik de keuze Digitaal Kanaal Waarin ik inderdaad net zoals bij de Plug & Play menu uitsluitend tussen Ver. Koninkrijk of Ierland kan kiezen.
Bij Analoog Kanaal kan ik wel Nederland en een hoop anderen kiezen. Aangezien ik nu nog analoog kijk werkt alles naar behoren.
Optie C
Menu > Kanaal > Automatisch Afstemmen > Automatisch Afstemmen > Start (Verliest alle kanaalinstellingen)
Nu kom je in het Automatisch Afstemmen menu waarin je kunt kiezen voor Ant/kabel/satelliet/Freesat en bepalen of je Digitaal en/of Analoog wilt zoeken...
Mijn vraag is krijg ik via deze methode de digitale kanalen werkend!!! Gezien je hier netwerkID en dergelijk apart kunt instellen...
Gaan de digitale kanalen werken met CI+ module of de mediabox van zowel Ziggo of UPC?
Mag een Nederlandse shop zomaar een Samsung toestel verkopen, die niet voor de nederlandse markt is?
Deze vragen stel ik omdat ik 14 dagen de tijd heb om het toestel terug te brengen en mijn geld terug kan vangen.
Bovendien ook belangrijk voor mensen die dus NOG een Samsung moeten gaan kopen, hoe kun je in de winkel zien of je een Nederlands (of Buitelands) model hebt zonder de doos te moeten uitpakken.
En als laatste maar toch ook belangrijk stel je hebt een NL model gekocht en je verhuisd 2 maanden later naar Frankrijk, dan kun je daaro niks meer met digitale televisie, omdat het kreng op Nederland vast gepind staat?
Erg raar, ik snap zowiezo niet waarom Samsung de toestellen per Land blokkeert!!!
Reacties in dit topic zijn welkom dan hebben andere er ook wat aan, en een kopie per DM (DirectMessage) is altijd handig!
Beam this message up, Scottie!
Met de C-serie heb ik er ook last van hoor, het bekende: probeer het later nog eensSmirnoff schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:34:
Herkennen mensen dit probleem:
Heb de TV al gereset.
@Mauridia. Die mediabox wordt toch met HDMI aangesloten ..... dus.
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 27-08-2011 21:39 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
De mijne kon ook niet op NL ingesteld worden en aan het typenr kun je zien uit welk land hij komt.
Eindigend op N is NL, de mijne heeft H (iets in het oostblok). Hij werkt bij mij met Caiwai (dus zonder CI module) goed, ik krijg ook netjes de NL Apps te zien. Of het met Ziggo ook zo simpel is weet ik niet
Eindigend op N is NL, de mijne heeft H (iets in het oostblok). Hij werkt bij mij met Caiwai (dus zonder CI module) goed, ik krijg ook netjes de NL Apps te zien. Of het met Ziggo ook zo simpel is weet ik niet
H is Hongarije
De mijne komt uit Zwitserland, gekocht bij Q-plaza.nl
Ziggo module geen enkel probleem, werkt zoals het hoort.
De mijne komt uit Zwitserland, gekocht bij Q-plaza.nl
Ziggo module geen enkel probleem, werkt zoals het hoort.
maar wat is dan het verschil? Waar merk je het aan? Los van de onleesbare handleiding?
Voor zover ik weet is er geen verschil, ik merk het in ieder geval niet. Lijkt me ook sterk dat Samsung per land andere specificaties in zijn toestellen stopt.
Zeer waarschijnlijk is de aanschafprijs voor de winkel vooral het verschil
Zeer waarschijnlijk is de aanschafprijs voor de winkel vooral het verschil
Verwijderd
samsung wireless router = oplossing streamt buffervrij gegarandeerd al vaker geopperd in dit forum trouwenssuperpolm schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:00:
Heb een tijdje draadloos videos gestreamd, maar 1080p videos speelt ie niet vloeiend af.
iemand tips?
Verwijderd
analoge kabel, das wel zonde je weet niet wat je overkomt als je dadelijk digitaal HD hebtMauridia schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:18:
Ik las ergens op pagina 81 iets over iemand (ik dacht met de naam Batcompu) die op Ibood een Duits toestel kocht die niet op Nederlands kon worden ingesteld (qua digitale kanalen dan hè, want de menu talen op NL zetten gaat altijd)
Optie A
Plug 'n Play zit onder:
Optie C
Deze vragen stel ik omdat ik 14 dagen de tijd heb om het toestel terug te brengen en mijn geld terug kan vangen.![]()
Erg raar, ik snap zowiezo niet waarom Samsung de toestellen per Land blokkeert!!!![]()
Verwijderd
dacht dat jullie dit misschien ook wel interessant zouden vinden:
http://www.eisa.eu/award/...est-buy-tv-2011-2012.html
http://www.eisa.eu/award/...est-buy-tv-2011-2012.html
De D6500 is imo dan ook gewoon de beste TV nu op de markt voor een redelijke prijs. De TV is dun, heeft een dunne rand (niet zo dun als de D7000, maar nog steeds erg dun), weinig energieverbruik en verder wél vrijwel alle features van de D7000 (time shift, video recording, web browser, etc.). De D6500 is gewoon de beste prijs-kwaliteitsverhouding.
Verwijderd
Hallo,Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:44:
[...]
analoge kabel, das wel zonde je weet niet wat je overkomt als je dadelijk digitaal HD hebt
Lees even de aller eerste pagina van dit topic m.b.t. je land instelling vraag.
LANDCODE VERANDEREN VAN JE TV!
In de navolgende post beschrijf ik hoe ik de landencode van mijn TV heb gewijzigd.
*** WAARSCHUWING - BAKSTEEN ALARM ***
Als je de tv via internet koopt bijvoorbeeld pixmania, kunnen deze bijvoorbeeld het duitse model etc. leveren dit staat op de site er meestal wel netjes bij vermeld. Vandaar de scherpe prijzen etc. etc.
Heb hier in dit topic zelf ook nog een vraagje uitstaan, waar niemand iets zinvol over kan zeggen dan dat het wel werkt. Maar door proefondervindelijk een en ander te testen weet ik dat het bij mijn type in ieder geval niet zo werkt.
Heb een officiele nederlande D8000 tv heb als taal en land beide Nederlands ingesteld maar krijg toch de belgische apps te zien. Heb de tv via service menu op UK ingesteld krijg bij land dan alleen UK te zien en krijg bij menu opties alles in het Engels maar nog steeds de Belgische apps te zien. Ik zit trouwens in Belgie.
Zou graag bewijs zien van mensen die in Nederland zitten en een foto of iets dergelijks kunnen posten met bijvoorbeeld de Amerikaanse apps ?
Maar goed je tv taal is aan te passen apps worden gedecteerd door de ip reeks waar je zit.
Mvg
Girotel
Verwijderd
ik had geen landinstelling vraag, heb een NL model, maar toch bedankt dat je het nog eens doet uitleggen aan ons allemaalVerwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:15:
[...]
Hallo,
Lees even de aller eerste pagina van dit topic m.b.t. je land instelling vraag.
LANDCODE VERANDEREN VAN JE TV!
In de navolgende post beschrijf ik hoe ik de landencode van mijn TV heb gewijzigd.
*** WAARSCHUWING - BAKSTEEN ALARM ***
Als je de tv via internet koopt bijvoorbeeld pixmania, kunnen deze bijvoorbeeld het duitse model etc. leveren dit staat op de site er meestal wel netjes bij vermeld. Vandaar de scherpe prijzen etc. etc.
Heb hier in dit topic zelf ook nog een vraagje uitstaan, waar niemand iets zinvol over kan zeggen dan dat het wel werkt. Maar door proefondervindelijk een en ander te testen weet ik dat het bij mijn type in ieder geval niet zo werkt.
Heb een officiele nederlande D8000 tv heb als taal en land beide Nederlands ingesteld maar krijg toch de belgische apps te zien. Heb de tv via service menu op UK ingesteld krijg bij land dan alleen UK te zien en krijg bij menu opties alles in het Engels maar nog steeds de Belgische apps te zien. Ik zit trouwens in Belgie.
Zou graag bewijs zien van mensen die in Nederland zitten en een foto of iets dergelijks kunnen posten met bijvoorbeeld de Amerikaanse apps ?
Maar goed je tv taal is aan te passen apps worden gedecteerd door de ip reeks waar je zit.
Mvg
Girotel
Verwijderd
en relatief weinig clouding/bleeding in tegenstelling tot zijn dunnere zusjesUniciteit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:10:
De D6500 is imo dan ook gewoon de beste TV nu op de markt voor een redelijke prijs. De TV is dun, heeft een dunne rand (niet zo dun als de D7000, maar nog steeds erg dun), weinig energieverbruik en verder wél vrijwel alle features van de D7000 (time shift, video recording, web browser, etc.). De D6500 is gewoon de beste prijs-kwaliteitsverhouding.
Verwijderd
Sorry, was voor Mauridia bedoelt.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:19:
[...]
ik had geen landinstelling vraag, heb een NL model, maar toch bedankt dat je het nog eens doet uitleggen aan ons allemaal
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 00:31 ]
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat de rand in ieder geval nog steeds heel mooi dun is. Dunner dan bij de lagere series van Samsung, en dunner dan bij de concurrent met een vergelijkbaar of zelfs beter model.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:24:
[...]
en relatief weinig clouding/bleeding in tegenstelling tot zijn dunnere zusjes
Het enige verschil tussen de D6500 en D7000/D8000 zijn eigenlijk: Micro Dimming, niet touch control ready, 1 scart ingang ipv 2, bezel nét iets dikker, model 0.2 mm dikker (stelt niks voor dus
Micro Dimming is software matig, en niet heel erg belangrijk dus. Scart wordt zelden gebruikt, en één ingang is dusprima. Touch control ready... tja, ik weet niet hoe populair dit is maar het lijkt me niet dat iemand's keuze er vanaf hangt. Bezel net iets dikker... tja, jammer, maar nog steeds dunner dan de concurrent. Model 0.2 mm dikker... zie je niet. Geen 3D bril, dus helaas wel apart kopen. Iets zwaarder: je tilt 'm toch maar één keerr op, en dat is om hem op te hangen of op de standaard te zetten. Verbruikt minder energie... bespaart centjes
De 40D8000 is 480 euro duurder dan de 40D6500. En dat voor minimale verschillen: eigenlijk zijn alleen de bezel en 3D bril in de doos het belangrijk en fijn. De rest doet er in principe niet toe.
Ik heb zojuist Bol.com een mail gestuurd betreffende de Samsung Actie die morgen ingaat.Heb de 32D6500 gister besteld, en die zou 3 september binnen moeten komen. Nu heb ik gevraagd of ze de factuurdatum willen/kunnen veranderen zodat ik binnen de actie val. Zoniet, dan annuleer ik de order en bestel ik hem opnieuw. Hopelijk is dit mogelijk en kan ik profiteren van de leuke actie!
Verwijderd
dat kunnen ze en mogen ze en zullen ze niet gaan doen. LogischRichard_AFC schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 01:09:
Ik heb zojuist Bol.com een mail gestuurd betreffende de Samsung Actie die morgen ingaat.Heb de 32D6500 gister besteld, en die zou 3 september binnen moeten komen. Nu heb ik gevraagd of ze de factuurdatum willen/kunnen veranderen zodat ik binnen de actie val. Zoniet, dan annuleer ik de order en bestel ik hem opnieuw. Hopelijk is dit mogelijk en kan ik profiteren van de leuke actie!
Verwijderd
Bij mijn dealer is de 40D8000 700euro duurder dan de D406500 maar dan weet je wel zeker dat je een NL te pakken hebt, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat de 3 dealers wat hem 3 a 4 honderd euri goedkoper aanbieden niet de NL versie zal zijn, ook prima maar goed om te weten.Uniciteit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:36:
[...]
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat de rand in ieder geval nog steeds heel mooi dun is. Dunner dan bij de lagere series van Samsung, en dunner dan bij de concurrent met een vergelijkbaar of zelfs beter model.
Het enige verschil tussen de D6500 en D7000/D8000 zijn eigenlijk: Micro Dimming, niet touch control ready, 1 scart ingang ipv 2, bezel nét iets dikker, model 0.2 mm dikker (stelt niks voor dus), geen 3D bril in de doos, nét iets zwaarder maar de D6500 verbruikt wel minder energie.
Micro Dimming is software matig, en niet heel erg belangrijk dus. Scart wordt zelden gebruikt, en één ingang is dusprima. Touch control ready... tja, ik weet niet hoe populair dit is maar het lijkt me niet dat iemand's keuze er vanaf hangt. Bezel net iets dikker... tja, jammer, maar nog steeds dunner dan de concurrent. Model 0.2 mm dikker... zie je niet. Geen 3D bril, dus helaas wel apart kopen. Iets zwaarder: je tilt 'm toch maar één keerr op, en dat is om hem op te hangen of op de standaard te zetten. Verbruikt minder energie... bespaart centjes
De 40D8000 is 480 euro duurder dan de 40D6500. En dat voor minimale verschillen: eigenlijk zijn alleen de bezel en 3D bril in de doos het belangrijk en fijn. De rest doet er in principe niet toe.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 02:12 ]
Ik heb dit probleem ook nog steeds, zowel bedraad als via WIFI. Ik heb het aangemeld bij Samsung support maar daar hoor je er vrijwel niets meer van helaas. Het zijn bij mij vaak dezelfde programma's zoals cinenews, nos etc.JeroenV_ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:50:
Ik heb sinds enkele dagen ook last van het spontaan verwijderen van apps.
Zodra ik de smart hub start moet hij worden bijgewerkt, en dan wordt eigenlijk steeds google maps verwijderd.
Heb ook al een samsung account aangemaakt en toen google maps gedownload, maar hij logt zoieso niet standaard in en voordat ik kan inloggen wordt maps al weer verwijderd en na inloggen niet automatisch weer gedownload.
Meer mensen hadden hier last van, maar de laatste tijd wordt er niet meer over gepost. Lost zich dit spontaan op, of is dit ook bij anderen nog steeds een probleem?
Wat ik sinds een paar dagen ook spontaan heb is dat de youtube app niet meer in de smarthub staat als snelkoppeling. Dit wilde ik oplossen door de app opnieuw te downloaden maar dat wil helaas niet omdat de app al geïnstalleerd is (krijg alleen de optie "nu uitvoeren"). Deinstalleren lukt weer niet omdat bij de applicaties die te de-installeren zijn de youtube app niet staat weergegeven. Iemand een slim idee om dat op te lossen?
Ik dacht om wellicht de smarthub eens te resetten maar daarvoor moet je een password invoeren die ik zelf nooit heb opgegeven. Iemand die dat al eens heeft gedaan? Lost dat het probleem misschien op?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Natuurlijk mag de factuurdatum achteraf niet aangepast worden, dat is nml fraude (factuurdatum aanpassen naar 1 sept betekent zelfs dat ze 3 maanden later omzetbelasting hoeven te betalen). Wat wel kan is de order anuleren en daarna een nieuwe order plaatsen.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 01:11:
[...]
dat kunnen ze en mogen ze en zullen ze niet gaan doen. Logisch
Ik lees dat Samsung met een nieuwe actie gaat komen. Echter de link die daarbij gepost is, is overleden en ik vind het op de Samsung site niet?
Wil graag even zien wat de nieuwe voorwaarden zijn. Mijn ouders krijgen donderdag een 46D8000 geleverd. Ben er vrij zeker van dat er iets te regelen valt met factuur (is nog niet geleverd dus).
/edit
Doh.. Samsung heeft zo'n heerlijke site die je blijft redirecten naar mobile, ook al kies je voor pc versie. Op de normale site werkt de link gewoon
Wil graag even zien wat de nieuwe voorwaarden zijn. Mijn ouders krijgen donderdag een 46D8000 geleverd. Ben er vrij zeker van dat er iets te regelen valt met factuur (is nog niet geleverd dus).
/edit
Doh.. Samsung heeft zo'n heerlijke site die je blijft redirecten naar mobile, ook al kies je voor pc versie. Op de normale site werkt de link gewoon
[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 28-08-2011 09:43 ]
Help/.......mijn TV schakelt zichzelf sinds vannacht na een minuut of 5 uit......heb alle opties van eco en auto uitschakelen uitgezet, maar geen succes....
Het kopje software upgrade is grijs en kan ik niet benaderen....zou die met een upgrade bezig zijn?
Ik had versie 10.12
Het kopje software upgrade is grijs en kan ik niet benaderen....zou die met een upgrade bezig zijn?
Ik had versie 10.12
[ Voor 28% gewijzigd door screamhouse op 28-08-2011 10:14 ]
Kunnen de eigenaren van de 40D5000 toevallig iets over het energieverbruik zeggen? Op de Samsung site staat gemiddeld verbruik 50 Watt, in energiemodus 34 en maximaal 100. Ben wel benieuwd of dit inderdaad ook nagestreefd wordt. Ik kan over dit model weinig/geen uitgebreide reviews vinden waar dit getest is. Ik wil over een paar maand uit huis en heb nog niet zo'n groot budget voor de vaste lasten, als deze Samsung TV echt veel zuiniger is dan mijn LG 42" plasma (gemiddeld zo'n 150W in 55% helderheid energiemodus en zo'n 250W op 100%) vind ik dat naast de andere betere specs wel een groot pluspunt (als het qua stroomkosten dan ook echt veel scheelt, tv staat gemiddeld zo'n 2-3 uur per dag aan denk ik).
Kun je de factuur eigenlijk niet gewoon inscannen, datum photoshoppen en dan zo'n afstandsbediening aanvragenUltraSub schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:38:
Ik lees dat Samsung met een nieuwe actie gaat komen. Echter de link die daarbij gepost is, is overleden en ik vind het op de Samsung site niet?
/edit

Je kan er vanuit gaan dat wat op de Samsung site écht klopt. Daarnaast heb je bij LCD TV's (met uitzondering van Full LED), geen 'fluxuaties' qua energie gebruik in tegenstelling tot plasma TV's. 100 W is dus op maximale helderheid, en de meeste personen zetten de helderheid van LED TV's veel lager (omdat LED's al bijzonder veel licht opleveren bij weinig energie verbruik), en je komt dus eigenlijk nog lager uit.Neoflip schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:00:
Kunnen de eigenaren van de 40D5000 toevallig iets over het energieverbruik zeggen? Op de Samsung site staat gemiddeld verbruik 50 Watt, in energiemodus 34 en maximaal 100. Ben wel benieuwd of dit inderdaad ook nagestreefd wordt. Ik kan over dit model weinig/geen uitgebreide reviews vinden waar dit getest is. Ik wil over een paar maand uit huis en heb nog niet zo'n groot budget voor de vaste lasten, als deze Samsung TV echt veel zuiniger is dan mijn LG 42" plasma (gemiddeld zo'n 150W in 55% helderheid energiemodus en zo'n 250W op 100%) vind ik dat naast de andere betere specs wel een groot pluspunt (als het qua stroomkosten dan ook echt veel scheelt, tv staat gemiddeld zo'n 2-3 uur per dag aan denk ik).
Als je de D5000 echt gewoon op een gemiddelde modus zet (dus helderheid niet op z'n laagst, maar ook niet op z'n hoogst) en volgens Samsung is dat 50 W, dan is het ook 50 W. Uiteindelijk zal je dan dus 1/3e betalen van wat je met je LG plasma TV zou betalen (dat is als ik uit ga van die gemiddelde 150 W, plasma TV"s fluctueren qua energieverbruik en zal dus ook regelmatig hoger zijn... het kost je eigenlijk dus nog minder).
wat een slechte tv is het . miskoop van het jaar veel last van clouding 3D sucks { rode gloed }
wat ook ok doe 3d is ronduit zeer slecht die tv mag niet meer kosten dat 100 knaaken ( 250 gulden}bagger ding
wat ook ok doe 3d is ronduit zeer slecht die tv mag niet meer kosten dat 100 knaaken ( 250 gulden}bagger ding
[ Voor 3% gewijzigd door breins op 28-08-2011 14:00 ]
offtopic:
100 knaken, je bent gewoon afgezet. Ik zou mijzelf ook belazerd voelen
100 knaken, je bent gewoon afgezet. Ik zou mijzelf ook belazerd voelen
Maar:breins schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:29:
wat een slechte tv is het . miskoop van het jaar veel last van clouding 3D sucks { rode gloed }
wat ook ok doe 3d is ronduit zeer slecht die tv mag niet meer kosten dat 100 knaaken bagger ding
breins schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:35:
net even een nieuwe FW in de tv gedaan en couding is nu zo goed als weg
breins schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:58:
nog even een tip voor de clouding deze is nu echt weg als je de tv afstelt zet hem in film mode daar kan je ook zwartinten op zwart zetten en wopa geen wolkje meer te zien. zelfs niet als je hem daarna op Dynamisch zet
doe dit in de avond zonder vrouw er bijik ben nu eindelijk tevreden zo als een tv moet zijn
@Uniciteit: tnx voor je reactie! 50 Watt zou echt heel zuinig zijn voor een 40 inch TV. Het fluctueerd inderdaad erg bij een plasma en ze gebruiken erg veel bij witweergave, zelfs op 55% helderheid (max. energiebesparing) vreet m'n LG 214 Watt als het beeld volledig wit is, bij volledig zwart is dat maar 57 Watt
Bij de Panasonic die beneden staat is dit ongeveer gelijk. Vind de weergave en de kijkhoek wel super overigens van beiden dus ben benieuwd of de D5000 serie er aan kan tippen. Van de week maar eens een paar winkels langs dus
klop maar die clouding kom gewoon weer terug , te gek voor wordenNeoflip schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:37:
@Uniciteit: tnx voor je reactie! 50 Watt zou echt heel zuinig zijn voor een 40 inch TV. Het fluctueerd inderdaad erg bij een plasma en ze gebruiken erg veel bij witweergave, zelfs op 55% helderheid (max. energiebesparing) vreet m'n LG 214 Watt als het beeld volledig wit is, bij volledig zwart is dat maar 57 WattBij de Panasonic die beneden staat is dit ongeveer gelijk. Vind de weergave en de kijkhoek wel super overigens van beiden dus ben benieuwd of de D5000 serie er aan kan tippen. Van de week maar eens een paar winkels langs dus
Paar andere verschillen:Uniciteit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:36:
[...]
Het enige verschil tussen de D6500 en D7000/D8000 zijn eigenlijk: Micro Dimming, niet touch control ready, 1 scart ingang ipv 2, bezel nét iets dikker, model 0.2 mm dikker (stelt niks voor dus), geen 3D bril in de doos, nét iets zwaarder maar de D6500 verbruikt wel minder energie.
Micro Dimming is software matig, en niet heel erg belangrijk dus.
- D6500 "clear motion rate" is 200 (Herz?) tov 800 bij de D7000/D8000
- Andere voet
- Room EQ en Auto sound calibration
Weet niet of de hogere "clear motion rate" voor minder crosstalk zal zorgen bij 3D. Geen idee wat de Room EQ en Auto sound calibration voor functie en meerwaarde heeft.
Het grootste verschil zit hem toch in het design. Design is altijd persoonlijk, de D6500 vind ik best mooi, de D7000 vind ik lelijk en de D8000 vind ik super mooi. Ik heb de D8000, belangrijkste was het design. Sommige mensen vinden het misschien vreemd om hiervoor 500 euro extra voor te betalen (naast een paar andere kleine dingen). Maar als je een tafel, keuken, douchekraan, kast, auto of wat dan ook koopt, is het design voor veel mensen het belangrijkste punt. Dan vinden mensen het ineens de normaalste zaak van de wereld.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk wat betreft design, ben het ook helemaal mee eens, waarom genoegen nemen met minder als er al beter is?WouterHelm schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:51:
[...]
Paar andere verschillen:
- Andere voet
Weet niet of de hogere "clear motion rate" voor minder crosstalk zal zorgen bij 3D. Geen idee wat de Room EQ en Auto sound calibration voor functie en meerwaarde heeft.
Het grootste verschil zit hem toch in het design. Design is altijd persoonlijk, de D6500 vind ik best mooi, de D7000 vind ik lelijk en de D8000 vind ik super mooi. Ik heb de D8000, belangrijkste was het design. Sommige mensen vinden het misschien vreemd om hiervoor 500 euro extra voor te betalen (naast een paar andere kleine dingen). Maar als je een tafel, keuken, douchekraan, kast, auto of wat dan ook koopt, is het design voor veel mensen het belangrijkste punt. Dan vinden mensen het ineens de normaalste zaak van de wereld.
Verwijderd
Volgens mij ben jij niet helemaal lekker, last van down syndrome ofzo?breins schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:29:
Of jij als jij dit een goede tv vind ,dan spoor je echt niet ,Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:55:
[...]
Volgens mij ben jij niet helemaal lekker, last van down syndrome ofzo?
Verwijderd
Ik had hiervoor een B6000 en dat vond ik het geld waard maar er waren wel dingen waar ik me aan ergerde, bij deze tv heb ik tot zover geen 1 ergenis, geen clouding, geen strepen door het beeld bij snelle bewegende beelden, 3D is super (beter dan van andere fabrikanten want daar krijg ik stuk voor stuk koppijn van) Design is ongeloofelijk, enige minpunt is de afstandsbediening maargoed daar kan ik mee leven.breins schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:00:
[...]
Of jij als jij dit een goede tv vind ,dan spoor je echt niet ,
Deze tv heeft al meerdere prijzen gewonnen, is 100% kwaliteit en is het geld zeker waard.
Maargoed ik had je al gezegd dat je dan lekker bij plasma moet blijven als je vind dat led nadelen heeft,
Maar ik kan het niet met je eens zijn.
ik had het over de 7000Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:12:
[...]
Ik had hiervoor een B6000 en dat vond ik het geld waard maar er waren wel dingen waar ik me aan ergerde, bij deze tv heb ik tot zover geen 1 ergenis, geen clouding, geen strepen door het beeld bij snelle bewegende beelden, 3D is super (beter dan van andere fabrikanten want daar krijg ik stuk voor stuk koppijn van) Design is ongeloofelijk, enige minpunt is de afstandsbediening maargoed daar kan ik mee leven.
Deze tv heeft al meerdere prijzen gewonnen, is 100% kwaliteit en is het geld zeker waard.
Maargoed ik had je al gezegd dat je dan lekker bij plasma moet blijven als je vind dat led nadelen heeft,
Maar ik kan het niet met je eens zijn.
En als je dan toch een Galaxy SII of een Tab hebt, dan zou ik het erg jammer dat je met een 6500 geen second Tv hebt.WouterHelm schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:51:
[...]
Paar andere verschillen:
- Andere voet
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
klop op het laatste moment hebben ze deze weer omgeruild voor de 7000 pech helaas daar kan ik weer niks van zeggen
maar hebben jullie geen problemen met 3D die Roode lijnen
Nee, geen problemen mee. 3D ziet er eerlijk gezegd redelijk briljant uit.
ik heb roden gloed er door heen net of je de verkeerde bril van 3D heb.partyondude schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:57:
Nee, geen problemen mee. 3D ziet er eerlijk gezegd redelijk briljant uit.
ik snap er niks meer van de 3D is wel goed bij de sream van samsung bij de apps ik heb mijn 3D films op een mediaplayer staan ac rayan
Indien je de TV zo slecht vind kun je deze toch gewoon terug brengen. Je had reeds aangegeven dat je niet tevreden was een andere gekregen en hier ben je ook niet tevreden over.breins schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:08:
[...]
ik heb roden gloed er door heen net of je de verkeerde bril van 3D heb.
ik snap er niks meer van de 3D is wel goed bij de sream van samsung bij de apps ik heb mijn 3D films op een mediaplayer staan ac rayan
Ik heb versie 1014.8 geinstalleerd op mijn D7000 en ik heb het idee dat vanaf dat moment de TV zeer traag reageer. Al een reset gedaan, maar dit helpt niet echt. Nu dient er zich een nieuw probleem aan en dat is dat de TV al 4 keer spontaan is uitgegaan. Heeft er iemand ervaring met het downgraden van de firmware?
Bij mij met de nieuwe firmware 1014.8 tot nu toe 1 keer spontaan is uitgegaan. En reageert ook traag idd. Een ander probleem is dat ie ook de wifi instellingen af en toe vergeet
Beam this message up, Scottie!
Tja, design is gewoon het grote verschil. Je hebt het trouwens fout: de D6500 is 400 Hz CMR (het echte Hz aantal is 200 Hz, maar de D8000 is ook écht 200 Hz). 800 Hz CMR = 400 Hz CMR mét Micro Dimming. Volgend jaar zullen ze vast wel met 1600 Hz CMR komen wat dan dus 400 Hz CMR + Micro Dimming (= 800 Hz CMR) + nog een feature (= '1600 Hz CMR').WouterHelm schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:51:
[...]
Paar andere verschillen:
- Andere voet
Komen we weer terug op:
En dus het design (wat inclusief voet is). Tja, als je het mij vraagt is 500 euro extra voor design erg veel bij een TV. Je hebt natuurlijk gelijk met de vergelijking dat het met bijvoorbeeld een auto de normaalste zaak van de wereld is, maar toch. Als een auto 10000 euro meer kost voor enkel een ander design, dan zou ik toch voor de goedkopere gaan.Het enige verschil tussen de D6500 en D7000/D8000 zijn eigenlijk: Micro Dimming (dat maakt het dus 800 Hz CMR ipv 400 Hz CMR), niet touch control ready, 1 scart ingang ipv 2, bezel nét iets dikker, model 0.2 mm dikker (stelt niks voor dus ), geen 3D bril in de doos, nét iets zwaarder maar de D6500 verbruikt wel minder energie.
Maar na wat meer onderzoek vind ik de verschillen dus bijzonder klein. Design is anders (voet + 0.02 cm dikker + bezel), 1 scart ingang (ik gebruik nooit meer scart), niet touch control ready (oke jammer) maar het verbruikt wel minder energie, is een stuk goedkoper en biedt verder eigenlijk dezelfde dingen.
Tja, dat weet ik niet. Samsung vermeldt niet bij de specs dat het NIET op het model zit, maar ze vermelden ook niet dat het WEL op jet model zit.
Kijkhoek bij LCD tv's is wel minder dan bij plasma's (kleuren verschuiven meer), daar moet je wel op letten. Bij (Edge) LED tv's fluctueert het verbruik dus niet. Als je hem dus zo instelt dat hij 50 W verbruikt, verbruikt-ie altijd 50 W: ook bij zwarte scenes.Neoflip schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:37:
@Uniciteit: tnx voor je reactie! 50 Watt zou echt heel zuinig zijn voor een 40 inch TV. Het fluctueerd inderdaad erg bij een plasma en ze gebruiken erg veel bij witweergave, zelfs op 55% helderheid (max. energiebesparing) vreet m'n LG 214 Watt als het beeld volledig wit is, bij volledig zwart is dat maar 57 WattBij de Panasonic die beneden staat is dit ongeveer gelijk. Vind de weergave en de kijkhoek wel super overigens van beiden dus ben benieuwd of de D5000 serie er aan kan tippen. Van de week maar eens een paar winkels langs dus
[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 28-08-2011 19:32 ]
Alle Samsung LED's hebben maar één scart-aansluiting, dus daar zit geen verschil tussen bij de D6500 en de D7000/8000.
Ik had het fout, zie hieronder
Ik had het fout, zie hieronder
[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 28-08-2011 20:03 ]
The devil is in the details.
Op de Samsung website staat duidelijk dat de D7000 en D8000 twee scart aansluitingen hebben en de overige modellen één.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:29:
Alle Samsung LED's hebben maar één scart-aansluiting, dus daar zit geen verschil tussen bij de D6500 en de D7000/8000.
Dat is heel leuk van de Samsung-website, maar ik heb al tientallen D6500's/D7000's/D8000's op m'n werk langs zien komen en geeneen heeft meer dan één zo'n verloopstukje erbij zitten.
Tja, dat weet ik niet. Ik ging gewoon puur uit van Samsung's website.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:32:
Dat is heel leuk van de Samsung-website, maar ik heb al tientallen D6500's/D7000's/D8000's op m'n werk langs zien komen en geeneen heeft meer dan één zo'n verloopstukje erbij zitten.
Wat is je mening over de beeldkwaliteit van de 3 beschreven TV's? En wat vind je van 3D?
Qua beeld vind ik ze eigenlijk helemaal gelijkwaardig. D7000/D8000 zouden iets betere achtergrondverlichting moeten hebben, maar ik zie het niet. Dus ik zou zelf voor de D6530 gaan (variant op D6500, ziet er beter uit imo
), tenzij je echt het dunnere randje wilt van de hogere series.
De productfoto's vind ik de D6500 er beter uit zien, maar ik heb ze beide dan ook nog niet in het echt gezien. Bijkomend voordeel van de D6530, is dat het energieverbruik daarvan nog lager ligt.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:35:
Qua beeld vind ik ze eigenlijk helemaal gelijkwaardig. D7000/D8000 zouden iets betere achtergrondverlichting moeten hebben, maar ik zie het niet. Dus ik zou zelf voor de D6530 gaan (variant op D6500, ziet er beter uit imo), tenzij je echt het dunnere randje wilt van de hogere series.
D6530 heeft platte randen en metallic voet, de D6500 heeft een schuin randje en zwarte voet. D6530 vind ik dus wat strakker/chique'er. Stroomverbruik zal denk ik niks schelen, volgens mij is D6530 alleen qua uiterlijk ietsje anders.
Ik heb een D7000 met twee verloopstekkers naar SCART en ook twee aansluitingen.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:29:
Echt? Ik heb vaak zat ze uitgepakt en er zat naast Scart ook nog wel verloopstukjes bij voor andere aansluitingen, maar volgens mij nog nooit twee keer Scart in één doos gezien. Waar heb je 'm vandaan?
Gekocht bij de Harense Smit. Achterop de TV heb ik twee aansluitingen EXT1 en EXT2. Hierin passen de SCART verloopkabels.
Owja, verdomd, in de review van de D8000 zitten er inderdaad ook twee Scarts bij:

Dan ben ik denk ik een paar keer scheel geweest

Ach ja, kan iedereen gebeuren.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:03:
Owja, verdomd, in de review van de D8000 zitten er inderdaad ook twee Scarts bij:
[afbeelding]
Je zei dat je deze TV's tientallen keren op het werk hebt zien langskomen, verkoop je televisie's? Zo ja, wat is volgens jou momenteel de beste koop voor een redelijke prijs (mag een ander merk zijn)?
Ik verkoop tv's ja (bijbaantje)
Maar D6500 (6530) vind ik zelf eigenlijk één van de interessantere tv's. Echt veel vergelijkbare tv's heb je niet, Sony heeft de EX720, maar die vind ik toch wat minder. En Sharp de LE830, daar zou je ook naar kunnen kijken.
De sharp LC32LE630E. Ben van deze tv zeer te spreken. Qua beeldscherm vind ik deze natuurgetrouwe kleuren en niet die harde/felle kleuren van samsung. Wel heeft samsung UE32D6500 2 functies meer. Dat is nml 3D en een ingebouwde wlan.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Tja, Sony heb ik wel overwogen maar vind ik qua functionaliteit toch wel wat beperkt. Smart TV nog niet zo uitgebreid, en verder heeft Sony belang in de filmindustrie dus blokkeren ze ook veel formaten zoals .mkv. Sharp heb ik nog niet echt naar gekeken.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:08:
Ik verkoop tv's ja (bijbaantje)Maar D6500 (6530) vind ik zelf eigenlijk één van de interessantere tv's. Echt veel vergelijkbare tv's heb je niet, Sony heeft de EX720, maar die vind ik toch wat minder. En Sharp de LE830, daar zou je ook naar kunnen kijken.
En dat heeft de LE830 allebei welpinokkia schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:30:
De sharp LC32LE630E. Ben van deze tv zeer te spreken. Qua beeldscherm vind ik deze natuurgetrouwe kleuren en niet die harde/felle kleuren van samsung. Wel heeft samsung UE32D6500 2 functies meer. Dat is nml 3D en een ingebouwde wlan.
Sharp ondersteund veel type bestanden. Alleen de ene keer ondersteund die geen mkv en de andere keer wel. Persoonlijk zou ik niet weten waar het aan ligt.Uniciteit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:30:
[...]
Sharp heb ik nog niet echt naar gekeken.
Mijn vergelijking heb ik bij Franklin.nl in de winkel gedaan van de Sharp LC32LE630 en de samsung UE32D6500. Toch vond ik de sharp qua beeld toch iets beter. (zowel analoog als digitaal tv). Maar nogmaals: Ga je voor de alle extra`s aan gadgets zoals 3D en wlan in. Dan is prijstechnisch de samsung voordeliger.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:32:
[...]
En dat heeft de LE830 allebei welQua functionaliteiten zijn de LE830 en D6500 vrijwel hetzelfde eigenlijk.
[ Voor 46% gewijzigd door pinokkia op 28-08-2011 20:40 ]
Nadeel vind ik toch wel geen PVR, wifi niet ingebouwd en nog redelijk nieuw qua Smart TV.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:32:
[...]
En dat heeft de LE830 allebei welQua functionaliteiten zijn de LE830 en D6500 vrijwel hetzelfde eigenlijk.
Oké.pinokkia schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:34:
[...]
Sharp ondersteund veel type bestanden. Alleen de ene keer ondersteund die geen mkv en de andere keer wel. Persoonlijk zou ik niet weten waar het aan ligt.
[ Voor 39% gewijzigd door Uniciteit op 28-08-2011 20:36 ]
830 heeft wel wifi ingebouwd, PVR weet ik niet helemaal zeker.
Ah ja, ik zag het fout op de Sharp site: WLAN staat wel aangekruisd, maar tegelijkertijd zetten ze er ook bij dat een USB wi-fi dongel wordt meegeleverd.Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:35:
830 heeft wel wifi ingebouwd, PVR weet ik niet helemaal zeker.
WLAN staat aangekruist op de site van Sharp ja, als in dat het er wel in/bij zit
Het rondje betekent wel, het streepje betekent niet.
De reden dat de ene keer wel/niet mkv ondersteund. Komt wel dat ik alles (il)legaal downloadUniciteit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:35:
Oké.Ik denk dat het later dit jaar tussen de D6500 of D6530 en LE830 zal gaan, waar ik op het moment meer richting Samsung neig.

Je krijgt inderdaad een USB wi-fi dongel meegeleverd. Dus er zit geen wlan ingebouwd in de sharp.Uniciteit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:37:
[...]
Ah ja, ik zag het fout op de Sharp site: WLAN staat wel aangekruisd, maar tegelijkertijd zetten ze er ook bij dat een USB wi-fi dongel wordt meegeleverd.
Oké.pinokkia schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:51:
[...]
Je krijgt inderdaad een USB wi-fi dongel meegeleverd. Dus er zit geen wlan ingebouwd in de sharp.
Verwijderd
40 46 55 inch is 400CMR 32 en 37inch 200CMR.WouterHelm schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:51:
[...]
Paar andere verschillen:
- Andere voet
Ben verliefd op deze tv ;-)
Helaas krijg ik ruzie denk ik met mijn vriendin als ik nu een andere tv koop, omdat 1299 voor de UE40D7000 nog net iets teveel is. Maar goed ze vindt hem zelf ook wel erg mooi, dus ja, wie weet.
Ook wel handig dat ik dan met mijn SGS2 content kan afspelen op de tv, altijd al een gadget fan geweest.
Trouwens wel bijzonder dat de hele reeks bij de consumenten bond als beste uit de test is gekomen.
Helaas krijg ik ruzie denk ik met mijn vriendin als ik nu een andere tv koop, omdat 1299 voor de UE40D7000 nog net iets teveel is. Maar goed ze vindt hem zelf ook wel erg mooi, dus ja, wie weet.
Ook wel handig dat ik dan met mijn SGS2 content kan afspelen op de tv, altijd al een gadget fan geweest.
Trouwens wel bijzonder dat de hele reeks bij de consumenten bond als beste uit de test is gekomen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
DE 7000 en 8000 heeft gewoon erg veel last bij "sommige modellen" van clouding bleeding bij de randen, dit komt waarschijnlijk omdat de randen te dun zijn.breins schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:51:
klop op het laatste moment hebben ze deze weer omgeruild voor de 7000 pech helaas daar kan ik weer niks van zeggen
De D65XX serie is daarom een veiligere keuze.
Verwijderd
en een full webbrowser waarmee je uitzendinggemist kan kijken, en kan browsenpinokkia schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:30:
Verwijderd
heb je mijn bericht over CMR gelezen UNI?, bovenstaand is gewoon niet helemaal juist wat je zegtUniciteit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:28:
[...]
Tja, design is gewoon het grote verschil. Je hebt het trouwens fout: de D6500 is 400 Hz CMR (het echte Hz aantal is 200 Hz, maar de D8000 is ook écht 200 Hz). 800 Hz CMR = 400 Hz CMR mét Micro Dimming. Volgend jaar zullen ze vast wel met 1600 Hz CMR komen wat dan dus 400 Hz CMR + Micro Dimming (= 800 Hz CMR) + nog een feature (= '1600 Hz CMR').
Bedoel je deze?Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:42:
[...]
heb je mijn bericht over CMR gelezen UNI?, bovenstaand is gewoon niet helemaal juist wat je zegt
600 Hz CMR doen ze namelijk niet meer aan (600 Hz is voor plasma TV's).Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:59:
[...]
blijkbaar is deze formule niet helemaal juist.
De Hz CMR wordt samegesteld uit deze onderdelen als de technologie aanwezig is in het toestel
bvb een Hz CMR van 800
+200 Refresh Rate (Panel)
+200 Backlight Blinking
+200 Video Processing
+200 Precision Dimming
vorig jaar had je nog de C7700 met een Hz CMR van 600 zonder Precision Dimming.
Op de Samsung website kan je in "Verfijn uw resultaten" de 600 Hz CMR trouwens niet meer selecteren.
hoe ga je als klant dit gaan kontroleren of het er werkelijk inzit en ook werkt?
Wat is de samenstelling van een 400 Hz CMR? De verdeling over de onderdelen?
Bedriegt Samsung zijn klanten? Telt alleen de vette winst? Hoe zit dat nu?
In 2011 is het:
400 Hz CMR = 200 Hz paneel + backlight zwart beeld + video processing.
800 Hz CMR = 200 Hz paneel + backlight zwart beeld + video processing + (in Nederland softwarematige) micro dimming
Het is niet alsof ze video processing dit jaar hebben weggelaten.
De modellen die dus dit jaar 400 Hz CMR zijn, zouden vorig jaar als 600 Hz worden aangeduid. Dan komt het, denk ik, echter te veel in de buurt bij de topmodellen van vorig jaar... en dat moeten ze niet hebben want dan verkopen die niet meer.
Verwijderd
Nope. Alleen 800 Hz CMR modellen hebben een 200/240 Hz paneel.Uniciteit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:56:
In 2011 is het:
400 Hz CMR = 200 Hz paneel + backlight zwart beeld + video processing.
800 Hz CMR = 200 Hz paneel + backlight zwart beeld + video processing + (in Nederland softwarematige) micro dimming
800 Hz CMR = 200/240 Hz paneel.
400 Hz CMR = 100/120 Hz paneel.
200 Hz CMR = 100/120 Hz paneel.
100 Hz CMR = 50/60 Hz paneel.
Heb je daar een bron voor?Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:31:
[...]
Nope. Alleen 800 Hz CMR modellen hebben een 200/240 Hz paneel.
800 Hz CMR = 200/240 Hz paneel.
400 Hz CMR = 100/120 Hz paneel.
200 Hz CMR = 100/120 Hz paneel.
100 Hz CMR = 50/60 Hz paneel.
Verwijderd
Panel frequentie valt op te maken uit de type code in het service menu. Voorbeeld van een 400 Hz CMR model: UE40D6530
type: 40A1UF7E
40 - Inch
A - Vendor A:Samsung, D:CMO, L:AUO, I:CPT, P:ChiLin, Q:IPS alpha
1 - Panel frequence 6:50/60Hz, 1:100/120Hz, 2:200/240Hz
U - Panel A:AntiGlare, T:TN U:Ultra Clear
F - Resolution F:Full HD, H:HD, U:UD
7 - Panel 1st/2nd (1st:0, 2nd:1…)
E - BLU(BackLight Unit) C:CCFL, L:LED, E:Edge LED
Zit dus een 100/120 HZ paneel in.
Maar hier heb je ook een tabelletje:
http://www.amazon.com/Sam...1080p-120Hz/dp/B004NB4TTA
even naar beneden scrollen tot je bij "Samsung 2011 LED/LCD Feature Comparison" komt.
40 - Inch
even naar beneden scrollen tot je bij "Samsung 2011 LED/LCD Feature Comparison" komt.
Vergeet niet dat de Amerikaanse modellen verschillen. Ondanks dat Amazon 120 Hz aangeeft (in NL dus 100 Hz), geven vrijwel alle Nederlandse retailers voor de D6500 en hoger 200 Hz aan. Ga je lager dan de D6500, dan geef de Nederlandse retailers 100 Hz of 50 Hz aan. Ik ben dan ook best wel benieuwd of iemand hier dit op een Nederlands toestel kan 'onderzoeken'.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:46:
Panel frequentie valt op te maken uit de type code in het service menu. Voorbeeld van een 400 Hz CMR model: UE40D6530
40 - Inch
Verwijderd
Tja, wat retailers allemaal beweren daar hecht ik niet zoveel waarde aan. Hier op tweakers iemand met een D65xx.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36217691
type code: 40A1UF7E
is dus 100/120 Hz
is dus 100/120 Hz
Apart. Ik blijf het toch raar vinden hoe veel verschillende informatie, inclusief door Samsung zelf, de wereld in wordt gezonden.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:01:
Tja, wat retailers allemaal beweren daar hecht ik niet zoveel waarde aan. Hier op tweakers iemand met een D65xx.
is dus 100/120 Hz