Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 08:17
Leon1969 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:03:
[...]

Heb je de bril wel al eerst 'gekoppeld' met je TV, anders doet ie het inderdaad niet.
En je bril gaat alleen aan als de 3d stand ook echt aan staat op de tv.
Scheelt nl een onnodig batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:48

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:28:
ik heb een ue55d8000 staan die ik even mag testen van de dealer, supergoeie service!! Nou doet de 3D bril het niet. Moet ie eerst opgeladen worden? Moet ik ergens in het menu iets 'aan' zetten? Ik druk op de knop op de bril maar er gebeurt niets. Waar zit bluetooth op de tv?
In de handleiding staat toch echt duidelijk vermeld hoe je de bril op de TV aanmeldt (eenmalig) en hoe je 'm daarna kunt gebruiken. Mocht je alleen de TV te leen hebben en niet de handleiding, dan snor je de handleiding even via de downloadsite van Samsung op.

Bluetooth op de TV hoeft niet geactiveerd te worden, staat standaard aan en is voor zover ik weet ook niet eens uit te zetten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:05
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:00:
in de woonkamer hebben we een 40 d8000 waar we prima tevreden over zijn.

nu willen we voor de slaapkamer een 32 of 37inch kopen waar we kijken naar een wat goedkoper alternatief
nu lees bij een aantal types pvr ready zit daar al een pvr in of niet??
Yep, je moet alleen een HDD aansluiten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:48
MY00 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:09:
@ 10goto10 en Awsum,

Foka.nl heeft deze nog op voorraad staan en aangezien deze vaak erg goede prijzen hebben zou ik daar even informeren.
Dank! Ik heb ze gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft ervaring met de 3d brillen Samsung SSG-3100GB?

ik las ergens dat je op max. 3 meter deze bril kon gebruiken, nu ik op zo'n 4,5 tot 5 meter zit heeft het dan geen zin om deze bril te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ahlan, Ziggo gaat vanaf 1 September standaard Interactieve TV integreren via de kabel, maar hebben wij daar wat aan? Met een D6+ serie, zonder een extra kastje? Zo nee, kan Samsung met een firmware upgrade komen of zal dit nooit realiteit worden?

:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Weet iemand het verschil tussen CMR 800 en CMR 400 (en eventueel CMR 200)? Ik hoef dat PDFje van Samsung niet weer te zien ("de CMR-aanduiding is een manier voor gebruikers om makkelijk en eenvoudig te zien wat er beter is aan de TV" :9 niet dus :P).

Welke technologie heeft bijvoorbeeld de D7000 (800 Hz CMR) die de D6750 en D6500 (400 Hz CMR) niet hebben? En welke technologie heeft de D6500/D6750 (400 Hz CMR) die bijvoorbeeld de D6200 (200 Hz CMR) niet heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 19-08-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SalimRMAF schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:50:
Ahlan, Ziggo gaat vanaf 1 September standaard Interactieve TV integreren via de kabel, maar hebben wij daar wat aan? Met een D6+ serie, zonder een extra kastje? Zo nee, kan Samsung met een firmware upgrade komen of zal dit nooit realiteit worden?

Ik denk dat je dan gewoon een kastje krijgt als je een analoog TV kijkt.

Iedereen in de 6 serie kan al interactieve TV hebben door simpelweg zelf een USB stick of harde schijf aan te sluiten. "Interactieve TV" is niks meer dan live TV pauzeren, vooruit, achteruit te spoelen en TV opnemen (en Video on Demand, maar dat heb je met de 6-serie waarschijnlijk al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:15:
[...]

Misschien eens de instelling op ''Natural'' zetten, en het heeft niks met merken te maken, in mijn ogen levert samsung al jarenlang de beste TV's met hoogste kwaliteit. en ik zal ook nooit iets anders kopen dan een samsung.

Elke fabrikant heeft last van Clouding, zoek het maar op op bijv google. sony clouding, phillips clouding etc er zijn bergen topics te vinden, elke fabrikant heeft hier last van, je denkt toch niet dat Samsung de enige is? en de andere het allemaal perfect hebben? dan zou niemand meer een samsung kopen. het ligt aan de technologie, LCD had hier last van een LED ook, koop dan een plasma als je je er zo aan ergert of speel met de instellingen om het correct te krijgen.
Weer een valse kreet. Ik heb een Sharp Aquos Le-705x met Full-Led x-ray scherm. Al jullie 3d ' tjes hebben backbleeding, zo afschuwelijk! Sharp 0,0 backbleeding, alleen bij de Full-LED tv's.

Dus pas op met je keuze......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
SalimRMAF schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:50:

Ziggo gaat per 1 september over tot 3 abonnementsvormen waar On Demand en Ooit Gemist in zit. Met CI+ heb je daar niets aan. Daar is een interactieve tuner voor nodig. Gewoon even de site lezen van Ziggo. Kortom, met Samsung heeft het niets te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 19-08-2011 17:32 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Uniciteit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:58:
[...]

Nee, Ziggo gaat geen gratis kastjes uitdelen voor iedereen die nog analoog kijkt. Analoog blijft nog bestaan, wordt alleen wat ingekrimpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dus ..... je hebt een abonnement bij Ziggo.

1. je kijkt alleen analoog
2. je schaft een smartcard aan plus een CI+ module of bijvoorbeeld een Humax. Kijk je analoog en digitaal (dus ook HD)
3. je schaft een interactieve tuner aan bij ZIggo en je hebt ook nog eens VOD van Ziggo en Ooit Gemist van ZIggo.

En alle 3 punten hebben geen fluit te maken met Samsung.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 19-08-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
He he eindelijk bijna geen clouding meer een heel klein beetje in de hoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Wildfire schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:10:
Zag dat er gisteren een nieuwe firmware voor de UE46D8000 is gereleased: T-GAP8DEUC-1014.8.

Wat er nieuw/beter is, geen idee. Jammer dat Samsung er geen releasenotes bij zet...
Heeft iemand een link voor die site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GerCor schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Ziggo gaat per 1 september over tot 3 abonnementsvormen waar On Demand en Ooit Gemist in zit. Met CI+ heb je daar niets aan. Daar is een interactieve tuner voor nodig. Gewoon even de site lezen van Ziggo. Kortom, met Samsung heeft het niets te maken.
Tja, in principe hoef je 'tegenwoordig' met een goede TV met Smart TV niet eens meer zo'n uitgebreid pakket. Het enige wat je nodig hebt voor de TV is enkel digitale (HD) televisie zonder Video on Demand of live TV pauzeren of iets dergelijks.

Dan zorg je zelf voor een USB stick of harde schijf en dan kan je ook de TV pauzeren, terug- en vooruitspoelen. Voor Video on Demand heb je, had ik ergens gehoord, bij Samsung's Smart TV de Video on Demand service via Videoland (die heeft KPN ook). Dus 'interactieve TV' zit al in je TV :9 Geen rede om allemaal extra kastjes en tien(tallen) euro's extra per maand te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:40
breins schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:42:
[...]

Heeft iemand een link voor die site
Wat dacht je van via je tv controleren?

Of de Samsung site en anders checken via Google?

Waardoor is je clouding nu zo goed als weg? Ander toestel?

[ Voor 10% gewijzigd door partyondude op 19-08-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Uniciteit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:43:
[...]

Tja, in principe hoef je 'tegenwoordig' met een goede TV met Smart TV niet eens meer zo'n uitgebreid pakket. Het enige wat je nodig hebt voor de TV is enkel digitale (HD) televisie zonder Video on Demand of live TV pauzeren of iets dergelijks.

Dan zorg je zelf voor een USB stick of harde schijf en dan kan je ook de TV pauzeren, terug- en vooruitspoelen. Voor Video on Demand heb je, had ik ergens gehoord, bij Samsung's Smart TV de Video on Demand service via Videoland (die heeft KPN ook). Dus 'interactieve TV' zit al in je TV :9 Geen rede om allemaal extra kastjes en tien(tallen) euro's extra per maand te betalen.
Klopt, maar bij Ziggo kun je in een standaard abonnement geloof ik iets van 10 films per maand on demand bekijken. Via Smarthub apps zul je hiervoor per film moeten betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
partyondude schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:51:
[...]

Waardoor is je clouding nu zo goed als weg? Ander toestel?
Ja een ander toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Uniciteit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:43:
[...]

Ik heb MovieMax op mijn Samsung. Maar sluit je een Xbox360 aan dan heb je ook Zune (keuze in films wel erg beperkt). Mooi in 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

DaFreakR schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:58:
[...]

Klopt, maar bij Ziggo kun je in een standaard abonnement geloof ik iets van 10 films per maand on demand bekijken. Via Smarthub apps zul je hiervoor per film moeten betalen..
Tja, als je de films kan kiezen (ook die van bijvoorbeeld 5 euro per stuk), is het wel mooi maar als je zomaar 10 films krijgt van elk één euro per stuk... dan kan je er misschien beter op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Enne antwoord gehad en besteld, of ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:18
Heeft hier iemand ervaring met de ue46d6200? Ik zie namelijk dat deze televisie best aantrekkelijk geprijst is en ik aan het twijfeken ben tussen de lg 47lw4500 edeze tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tip voor als je een TV gaat kopen: mogelijk komt deze actie ook naar Nederland.
GRATIS Samsung Galaxy Tab 10.1 én 3D Starter Kit (twee 3D glazen + een handvol 3D films)

Als je een 3D Samsung Smart TV koopt vanaf 46 of 55 inch. Deze actie gaat zondag in in de VS. Het is mogelijk dat deze actie ook naar Nederland komt.

Altijd dus even Samsung promotie-acties controleren als je van plan bent een Samsung 3D LED TV te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Dat zou heel interessant zijn. Hoewel ik niet op zo'n Galaxy Tab zit te wachten maar die kun je altijd nog verpatsen natuurlijk.

edit: Ik zie dat het een actie van BestBuy is, niet van Samsung zelf? Weinig kans dat het dan naar Nederland komt helaas.

[ Voor 32% gewijzigd door Reiben op 19-08-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:27

njh

Ondertussen is hier de extra 3d bril binnen gekomen. Cashback en moviemax tegoed had ik al ontvangen. :)

Was alleen in de veronderstelling dat bij de tv 2 brillen via de actie opgestuurd zouden worden. Blijkbaar telt de bril in de doos wel mee. Klopt ook wel als ik de actievoorwaarden nalees. Jammer :P

Nog steeds tevreden met de 55d8000, wat een prachtbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Uniciteit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:58:
Tip voor als je een TV gaat kopen: mogelijk komt deze actie ook naar Nederland.
GRATIS Samsung Galaxy Tab 10.1 én 3D Starter Kit (twee 3D glazen + een handvol 3D films)

Als je een 3D Samsung Smart TV koopt vanaf 46 of 55 inch. Deze actie gaat zondag in in de VS. Het is mogelijk dat deze actie ook naar Nederland komt.

Altijd dus even Samsung promotie-acties controleren als je van plan bent een Samsung 3D LED TV te kopen.
Balen dat ik net 2 weken geleden een 46D7000 gekocht heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

partyondude schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:51:

[...]

Vind ik een beetje een nutteloze optie, updates via die functie komen pas een tijd later dan via de site zelf.
Snap ook niet waarom hij niet gewoon de Samsung site heeft gechecked. Via het downloadcentrum is het enkel een kwestie van het typenummer van je TV invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wildfire schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:26:
[...]
Vind ik een beetje een nutteloze optie, updates via die functie komen pas een tijd later dan via de site zelf.
[...]
Laten we het er op houden dat 99% van de bezitters nooit controleert of er vandaag een nieuwe firmware upgrade is, en zij krijgen dat vanzelf een keer via een melding op de Tv te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik meen dat ik heb gelezen hier dat Samsung niet echt aan release notes doet?

Zie dat de D7000 ook een upgrade kan krijgen van 127 MB, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
partyondude schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:53:
Ik meen dat ik heb gelezen hier dat Samsung niet echt aan release notes doet?

Zie dat de D7000 ook een upgrade kan krijgen van 127 MB, vandaar.
Samsung Nederland bedoel je toch, hoop ik? Maar Samsung doet ook niet echt aan zoiets simpels als handleidingen plaatsen bij een product. Ik vind de hele site van Samsung ver onder de maat. Aan de andere kant, wat heb je aan die 'release notes? Ik heb met de C-modellen vaak genoeg meegemaakt dat ze een changelog publiceren en dan kijk je er naar en denkt: wat mot ik er mee? Maar ja, dan blijkt dat door de nieuwe firmware te installeren 3D naar de klote is of dat Internet@Tv bepaalde apps verwijdert. ..... en dat stond toch echt niet in de changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, dat klinkt als zinvolle wijzigingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:00:

[...]

Samsung Nederland bedoel je toch, hoop ik? Maar Samsung doet ook niet echt aan zoiets simpels als handleidingen plaatsen bij een product.
Excuse me? Als ik bij de UE46D8000 kijk staat er toch echt netjes een handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wildfire schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Excuse me? Als ik bij de UE46D8000 kijk staat er toch echt netjes een handleiding bij.
Bedoel je in de TV, of gewoon een boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Zie op de Samsung.nl site geen specifieke handleidingen voor de FW staan. Zal dan mogelijk niet zo schokkend zijn allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wildfire schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Ja, maar kijk eens bij de Tv ass, naar die prachtige AB. Kun je volgens de specs macro's mee maken. Dus, Tv aan, blurayspeler aan op HDMI1, surroundsound. Kijken of dat ook in de handleiding staat.....niet dus.

http://www.samsung.com/nl...remote-control&returnurl=

Of .... ik heb de HW-D570 ....

http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

geen handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Misschien dat jullie dit ook weten :)

Klopt het dat de iPod integratie op de HT D5500 niet al te handig is?

Daar bedoel ik mee, als ik hem via het dock of gewoon direct met USB aansluit, ik niet via de iPod zelf muziek kan selecteren om te luisteren.

Ik moet dus de tv aanzetten (die gaat trouwens automatisch aan als ik de set aanzet) en dan in mappen gaan bladeren die dan ook nog eens verre van logisch ingedeeld zijn om muziek van m'n iPod af te luisteren. Ik vind daardoor het hele nut van die iPod wegvallen. Ook ziet het systeem direct een iPod en een iPod 2 (USB) op het moment dat ik deze aansluit. Nou kan ik uiteraard ook via Allshare muziek luisteren, maar daar gaat het ff niet om.

Daarnaast is de bass in genoemde set echt bizar hard. Ik krijg er hoofdpijn van en de buren beneden mij vinden het niet altijd even briljant. Heb de bass in de equalizer in de 2 meest linker balken al helemaal naar benden geschroefd en via de SW knop op de aba van de BD set ook deze op -6 gezet, lager kan niet.

Iemand een tip hoe ik die bass nog verder kan terugzetten waardoor het niet altijd zo irritant dominant aanwezig is?

Laatste vraag, hoe krijg ik mijn HC set geluid aan als ik tv kijk? Nu lukt dat alleen maar als ik radio luister, een BD/DVD kijk of via de Allshare van de BD speler een film op de tv kijk, maar dus niet met een reguliere tv uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wat dacht je voor wat betreft geluid van de TV van Anynet+ (pag 36 van de handleiding) HT-D dus aansluiten op HDMI-2 (ARC) van de TV en voor zover het de Ipod betreft pagina 59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Heb de HDMI in de BD in out zitten en in de tv in poort 2.

Als ik dan het geluid van de tv op extern zet en ik doe de BD speler aan, heb ik geen geluid meer en kom ik in het BD instellingen menu terecht.

HDMI audio staat uit, HDMI retour op auto

Het iPod hoofdstuk heb ik gelezen, maar daar komt niet in terug wat ik zou willen en ik kan me haast niet voorstellen dat wat ik wil, niet kan.

[ Voor 5% gewijzigd door partyondude op 20-08-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Reiben schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:28:
Dat zou heel interessant zijn. Hoewel ik niet op zo'n Galaxy Tab zit te wachten maar die kun je altijd nog verpatsen natuurlijk.

edit: Ik zie dat het een actie van BestBuy is, niet van Samsung zelf? Weinig kans dat het dan naar Nederland komt helaas.
Het is een actie vanuit Samsung zelf, en besloten heeft samen te werken in de VS. Als ik me niet vergis komt het ook naar Canada bij een andere elektronica fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
partyondude schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:11:
Heb de HDMI in de BD in out zitten en in de tv in poort 2.

Als ik dan het geluid van de tv op extern zet en ik doe de BD speler aan, heb ik geen geluid meer en kom ik in het BD instellingen menu terecht.

HDMI audio staat uit, HDMI retour op auto

Het iPod hoofdstuk heb ik gelezen, maar daar komt niet in terug wat ik zou willen en ik kan me haast niet voorstellen dat wat ik wil, niet kan.
En je hebt wel een optische kabel aangesloten?
Wat de Ipod betreft, je kunt er een craddle bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nee, heb heen optische kabel aangesloten, moet dat ook nog?

Bega ik nou een verschrikkelijke flater :') ??

En, wat doet zo'n iPod craddle dan? Ik had verwacht met zo'n dock dat je gewoon direct je iPod kan bedienen en afluisteren, zonder je tv aan te zetten.

[ Voor 71% gewijzigd door partyondude op 20-08-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
partyondude schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:55:
Nee, heb heen optische kabel aangesloten, moet dat ook nog?

Bega ik nou een verschrikkelijke flater :') ??

En, wat doet zo'n iPod craddle dan? Ik had verwacht met zo'n dock dat je gewoon direct je iPod kan bedienen en afluisteren, zonder je tv aan te zetten.
Als je HDMI audio uit zet ..... dat lijkt het me dat je niets hoort. Wil je meer dan stereo dan een optische kabel aansluiten.

Mijn broer heeft ook zo'n Ipod aansluiting. Dan kun je je Ipod als een soort mediaspeler gebruiken. Met die aparte craddle, die ik heb bij mijn HW-D570 speel ik alles af, radiozenders (apps), mijn eigen muziek (Itunes) en hoeft de Tv niet aan te staan.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 20-08-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Volgens de handleiding betekent HDMI Audio uit:

Uit: Video wordt alleen via de HDMI kabel verzonden en audio wordt alleen via de luidsprekers van het product uitgevoerd.

Aan: Zowel video- als audiosignalen worden via de HDMI kabel verzonden en audio wordt alleen via de tv-luidsprekers uitgevoerd.

Dan moet HDMI Audio toch op Uit staan?

Anyway, aan en uit maakt bij mij geen verschil. Een tulp stekker mag toch ook van BD naar TV om geluid te krijgen neem ik aan of moet het perse zo'n optische zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door partyondude op 20-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kijk, ik neem aan dat de HT-D net zo werkt als een receiver. Op een receiver selecteer je waar je bronnen vandaan komen. Dus, in de HT-D zou je moeten kunnen aangeven: Video TV >> HDMI-2 en Audio TV >> opt1 o.i.d.. Maar als jij een tulp wilt aansluiten moet je dat zelf weten, zolang de HT-D maar weet welke input er geselecteerd moet worden.

En nog even over die craddle. Bij mij zit dat bij de soundbar, jij moet het apart aanschaffen (volgens de handleiding). Ik ben niet snel enthousiast maar dat craddle ding vind ik toch wel heel erg leuk.

Ik heb even snel gekeken naar de handleiding maar deze topic gaat over de TV en om nou een heel verhaal te gaan houden over een HT-D lijkt me ook niet de bedoeling.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 20-08-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb in de HT D gezocht bij de geluidsinstellingen.

Maar als ik jou goed begrijp moet ik gewoon nog een kabel aansluiten dus. 1 HDMI kabel voor beeld BD--->TV (die er uiteraard al inzit) en 1 optische kabel voor HC Set geluid--->TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nee, als het goed is om geluid te kunnen horen volstaat een HDMI kabel. BD HDMI OUT >> TV HDMI-2 (ARC) Wil je 5.1 geluid dan pas je mijn eerdere reactie toe. Optische kabel, op/in BD aangeven dat de source voor audio een optische kabel is. Zo werkt het normaal gesproken. En of jij nog wat Anynet+ instellingen moet doen, of dingen aan en uit zetten op je BD, dat weet ik niet .... dan moet ik de handleiding bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, dan snap ik er vanaf nu officieel niks meer van 8)7

Die HDMI zit er in, ik heb alle geluidsinstellingen bekeken (van de tv en de bd speler/receiver) en het werkt gewoon niet.

Ik ga nog wel wat prutsen en lezen, maar de handleidingen zeggen hier niet heel veel over naast de door jou aangehaalde tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kun jij je BD speler wel selecteren in het Anynet+ menu van de TV? Dat werkt bij mij als volgt; Zet de Tv aan, wacht even een halve minuut, dan druk ik op TOOLS en dan staat bovenaan het menu: Anynet+ (HDMI-SEC)

En dan of je BD speler nog instellen of direct selecteren.

O, en de HDMI kabel moet natuurlijk wel geschikt zijn voor ARC.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 20-08-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Jep, HDMI-SEC staat er bij.

Als ik daar de in de lijst kijk, staat er apparatenlijst en ontvanger. Als ik de laatste aanzet, neemt mijn HC set het geluid over :) Gelukt dus *O*

Geluid is trouwens aangenaam zachter dan als ik het HC geluid heb op een BD/DVD of media bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
_/-\o_ Kijk eens aan, het werkt dus toch. Snap je er nu officieel wel weer wat van. Veel plezier er mee.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 20-08-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hehehe top!

Maar, ik heb nog wel wat hoor :p

Ik krijg m'n subs voor geen meter werkend, ben al grandioos geholpen door DaFreakR, maar vooralsnog komen we er niet uit.

Wat heb ik zelf al gedaan?

Subs via MKVExtract uit een film gehaald
Deze worden exact hetzelfde genoemd als de film, op de extensie na. Films zijn .mkv, subs zijn .srt bestanden.

Voorbeeld:

Bad.Boys.1995.1080p.DTS.x264_V_OORBEELD.mkv
Bad.Boys.1995.1080p.DTS.x264_V_OORBEELD.srt

Allshare is geupdate en heeft alles geladen. Film draait, maar geen subs.

Volgende stap:

Films op ext. HDD gezet. Deze eerst op de BD speler aangesloten, geen subs.
Daarna in de TV geplugd, geen subs.

Op de ext. HDD staan een stuk of 5 films, allen met MKVExtract aangepakt, geen subs. Wel hebben 2 films een geluid1 en geluid2 instelling, maakt niks uit.

Op de TV kan ik tot de 'Taal voor Audio' instellingen veranderen, die 2 rechts daarnaast niet.

Hoe kan dat nou? Ik heb dit topic met behulp van de zoekfunctie helemaal gelezen betreffende subs invoegen en volgens mij heb ik alles gedaan zoals het hoort maar het werkt gewoon niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag, hoe krijgt men apps andere landen geactiveerd ?

In begin van dit topic staat volgende.

APPS Uit andere landen activeren.

Om bijvoorbeeld alleen britse Apps te gebruiken, dien je het volgende te doen:

-Ga naar SmartHUB
-Druk op ">>"
-Druk op "2"
-Druk op "8"
-Druk op "9"
-Druk op "<<"

Klaar, zo krijg je bij "Verenigde Staten" Bijvoorbeeld Hulu, ESPN, VUDU, CinemaNow etc!

Bij bovenstaande actie gebeurt er helemaal niets.

Heb een UE60D8000 met firmware T-GAP8DEUC_1014.8

Ik zit in Belgie, maar heb bij taal Nederlands en Land Nederland geselecteerd, maar als smart hub wordt opgestart controleerd deze via ip waar je zit en krijgt men de belgische apps voorgeschoteld.

Heb tevens via service menu EU_UK gekozen om te kijken of men de uk apps krijgt, dan taal Engels gekozen en land United Kingdom. Taal en dergelijke staat netjes in het Engels maar krijg nog steeds de Belgische apps.

Krijg via de developer optie wel bijvoorbeeld de youtubehd app toegevoegd.

Iemand wellicht een idee hoe de Nederlandse apps zijn toe te voegen of handmatig via developer optie zijn toe te voegen ?

Of waar men de Nederlandse widgets kan vinden ?

Bij voorbaat dank.

girotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:58:
[...]

Iedereen in de 6 serie kan al interactieve TV hebben door simpelweg zelf een USB stick of harde schijf aan te sluiten. "Interactieve TV" is niks meer dan live TV pauzeren, vooruit, achteruit te spoelen en TV opnemen (en Video on Demand, maar dat heb je met de 6-serie waarschijnlijk al).
Om analoog TV te kunnen kijken heb je geen set top box ("kastje") nodig. Analoge kanalen zijn altijd te ontvangen. De PVR van mijn televisie (UE40D7000) werkt echter alleen bij digitale kanalen. Dus werkt timeshift e.d. ook niet bij analoge kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Ja, maar kijk eens bij de Tv ass, naar die prachtige AB. Kun je volgens de specs macro's mee maken. Dus, Tv aan, blurayspeler aan op HDMI1, surroundsound. Kijken of dat ook in de handleiding staat.....niet dus.

geen handleiding.
Het enige wat dit apparaat meer kan de dan Remote App op de Tablet 7" zijn die macro's en 2nd TV. Van 2nd TV belooft Samsung nog steeds dat er een app voor Tablet 7". Dus zou je bijna 200 euro betalen om macro's te kunnen maken. Voor dat bedrag stel ik de TV wel handmatig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:01:

-Ga naar SmartHUB
-Druk op ">>"
-Druk op "2"
-Druk op "8"
-Druk op "9"
-Druk op "<<"

Klaar, zo krijg je bij "Verenigde Staten" Bijvoorbeeld Hulu, ESPN, VUDU, CinemaNow etc!

Werkt bij mij prima (zie eerdere post) alleen wist de smart hub alle geïnstalleerde widgets als ik een andere taal instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:05:
[...]

Ik heb MovieMax op mijn Samsung. Maar sluit je een Xbox360 aan dan heb je ook Zune (keuze in films wel erg beperkt). Mooi in 1080p.
Dat heeft dus ook niets te maken met Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndoe73
  • Laatst online: 05-10 20:02
Ik wil een UE55D8000 gaan aanschaffen. Via pricewatch is deze op het moment 2658: pricewatch: Samsung UE55D8000
Als ik in Duitsland zoek dan kan ik hem krijgen voor 2169: http://www.idealo.de/prei...2_-ue55d8000-samsung.html

Dat prijsverschil is aanzienlijk, maar ik weet niet goed of er nadelen aan een Duits model zitten. Weet iemand of dit dan ook een ander model is en bijvoorbeeld problemen geeft met Ziggo CI+? Weet iemand verder hoe het met garantie zit; kan dat gewoon via Samsung NL of doen die erg moeilijk en zou de TV terug moeten naar Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:21:
[...]

Werkt bij mij prima (zie eerdere post) alleen wist de smart hub alle geïnstalleerde widgets als ik een andere taal instel.
Hallo,

Ha een herstart van de smart hub wordt de boel wordt gewist en opnieuw geinstalleerd maar krijg steeds dezelfde widgets terug, maakt niet uit welke taal ik kies ?

Mvg

girotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
johndoe73 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:42:
Ik wil een UE55D8000 gaan aanschaffen. Via pricewatch is deze op het moment 2658: pricewatch: Samsung UE55D8000
Als ik in Duitsland zoek dan kan ik hem krijgen voor 2169: http://www.idealo.de/prei...2_-ue55d8000-samsung.html

Dat prijsverschil is aanzienlijk, maar ik weet niet goed of er nadelen aan een Duits model zitten. Weet iemand of dit dan ook een ander model is en bijvoorbeeld problemen geeft met Ziggo CI+? Weet iemand verder hoe het met garantie zit; kan dat gewoon via Samsung NL of doen die erg moeilijk en zou de TV terug moeten naar Duitsland?
Heb met het zelfde probleem gespeeld maar er zijn een paar winkels in NL waar je de TV ook voor het bedrag wat noemt krijgt. Kijken even door dit topic en dan vind je het denk ik wel de winkel welke ik bedoel.

Via deze link is ie zelfs nog iets goedkoper http://www.guenstiger.de/...ch/Samsung/UE55D8000.html aan deze prijs komen de NL winkels niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MY00 op 20-08-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndoe73
  • Laatst online: 05-10 20:02
MY00 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:01:
[...]
Heb met het zelfde probleem gespeeld maar er zijn een paar winkels in NL waar je de TV ook voor het bedrag wat noemt krijgt. Kijken even door dit topic en dan vind je het denk ik wel de winkel welke ik bedoel.
Ik heb een pagina of 50 doorgelezen maar kan niet vinden over welke winkel je het hebt. Alle NL winkels die ik tegenkom zitten op z'n best rond de 2650 maar niets komt in de buurt van de 2100 in Duitsland. Vraag me dus alleen af wat de nadelen zijn en dan in het bijzonder of je bij Samsng NL kunt aankloppen voor garantie. Bijvoorbeeld als ik toch gigantisch last heb ban clouding en het met calibratie niet weg krijg. Weinig zin om een paar keer een toestel naar DL terug te sturen. Dan is even ruilen bij de Mediamarkt in NL wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
njh schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:45:
Ondertussen is hier de extra 3d bril binnen gekomen. Cashback en moviemax tegoed had ik al ontvangen. :)

Was alleen in de veronderstelling dat bij de tv 2 brillen via de actie opgestuurd zouden worden. Blijkbaar telt de bril in de doos wel mee. Klopt ook wel als ik de actievoorwaarden nalees. Jammer :P

Nog steeds tevreden met de 55d8000, wat een prachtbeeld!
wat moet je doen voor de tweede bril ik weet hier weer niks van/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Heb je 'm voor augustus gekocht? Zo niet, dan krijg je geen 2e bril :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:52:
Heb je 'm voor augustus gekocht? Zo niet, dan krijg je geen 2e bril :)
nee de eerste week van augustus . maar net even een nieuwe FW in de tv gedaan en couding is nu zo goed als weg
met de nieuwe tv had ik er nog een klein beetje last van , maar even on topic hoe kan ik de bril aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Dat zeg ik net: als je 'm niet vóór augustus gekocht hebt, dan krijg je geen 2e bril. Die 2e bril was een actie die 31 juli afgelopen is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:36:
Dat zeg ik net: als je 'm niet vóór augustus gekocht hebt, dan krijg je geen 2e bril. Die 2e bril was een actie die 31 juli afgelopen is.
ohh sorry verkeert gelezen ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
breins schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:35:
[...]
. maar net even een nieuwe FW in de tv gedaan en couding is nu zo goed als weg
Dat is wat ik al maanden geleden schreef. Een aantal mensen brengt de Tv terug wegens clouding o.i.d. terwijl de firmware updates nog moeten komen. Voor de D-modellen zullen er firmwares blijven komen totdat de 2012 modellen te koop zijn, daarna volgen geen firmwares meer. Binnen een jaar heeft Samsung alle foutjes van de D-modellen wel opgelost. Zo ging het namelijk ook met de C-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:19:
[...]

Het enige wat dit apparaat meer kan de dan Remote App op de Tablet 7" zijn die macro's en 2nd TV. Van 2nd TV belooft Samsung nog steeds dat er een app voor Tablet 7". Dus zou je bijna 200 euro betalen om macro's te kunnen maken. Voor dat bedrag stel ik de TV wel handmatig in.
Prima, allemaal zelf weten. Maar we hadden het er over of je daar ook een handleiding van kunt vinden op de site van Samsung bij het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:01:

Hallo,

Is er iemand waar dit wellicht ook op treedt NIET werkt ?

Of een tip waar te zoeken om dit te verhelpen ?

-Ga naar SmartHUB
-Druk op ">>"
-Druk op "2"
-Druk op "8"
-Druk op "9"
-Druk op "<<"

:P

Heb een UE60D8000 met firmware T-GAP8DEUC_1014.8

Ik zit in Belgie, maar heb bij taal Nederlands en Land Nederland geselecteerd, maar als smart hub wordt opgestart controleerd deze via ip waar je zit en krijgt men de belgische apps voorgeschoteld.

Heb tevens via service menu EU_UK gekozen om te kijken of men de uk apps krijgt, dan taal Engels gekozen en land United Kingdom. Taal en dergelijke staat netjes in het Engels maar krijg nog steeds de Belgische apps.

Krijg via de developer optie wel bijvoorbeeld de youtubehd app toegevoegd.

Iemand wellicht een idee hoe de Nederlandse apps zijn toe te voegen of handmatig via developer optie zijn toe te voegen ?

Of waar men de Nederlandse widgets kan vinden ?

Bij voorbaat dank.

girotel

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:59: >8 >8
Deze worden exact hetzelfde genoemd als de film, op de extensie na. Films zijn .mkv, subs zijn .srt bestanden. Voorbeeld:
Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**,..."
probeer eens de bestandsnaam in te korten:
- BadBoys1995.mkv
- BadBoys1995.srt
Flatscreen is geen supercomputer en heeft vermoedelijk last van lange bestandsnamen en de mogelijks verwarrende samenstelling voor extenties: Bad.Boys.1995.1080p.DTS.x264_V_OORBEELD.ext
gebruik een programma zoals Mp3tag 2.49 en pas de titel aan met een relevante titel. Bij Mediaplayer krijg je dan de titel ipv bestandsnaam op het scherm te zien. Plaats je dan nog een screenshot of poster met .jpg formaat toont hij deze dan ook nog.
wel dezelfde bestaandsnaam gebruiken: BadBoys1995.jpg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Pa wil er ook een.
2 vraagjes:
- De 2e bril is afgelopen zie ik, maar geldt de €150 die je voorheen terug kreeg van Samsung wel nog?
- een goede muurbeugel. Valt erg tegen om er een te vinden, en de reviews gaan alle kanten op..

/edit
Vogels 305, of die van Samsung zelf. Zucht. Belachelijk, €100 voor wat staal en 2 schroeven.

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 21-08-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 13:57
Helaas, de extra bril en de €150,- terug was dezelfde actie. Informatie over die actie is hier te vinden.

Alle acties zie je hier maar momenteel geen acties met de tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 10:41
Slamdance schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:57:
Helaas, de extra bril en de €150,- terug was dezelfde actie. Informatie over die actie is hier te vinden.

Alle acties zie je hier maar momenteel geen acties met de tv's.
staat eerder in het topic dat er een mogelijk een combi actie komt met een galaxy tab.....zoek maar eens op galaxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

coldasice schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

staat eerder in het topic dat er een mogelijk een combi actie komt met een galaxy tab.....zoek maar eens op galaxy...
Nogmaals, dit is een actie van de Amerikaanse elektronicaketen BestBuy, niet van Samsung zelf. Aangezien we in Nederland geen BestBuy hebben zie ik niet in hoe die actie hier zou moeten komen, tenzij een Mediamarkt het bijv. zou kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Heb even op de site gekeken http://bestbuy.shoplocal....n=entryflash&adref=header en daar ging het blijkbaar ook maar een beperkt aantal. Ze zijn nu al uitverkocht. Verder hebben ze wel nog meer aanbiedingen zie bijvoorbeeld pagina 15 van de folder 55" Samsung TV incl. bluerayspeler en 2 brillen voor 1800 dollar (wel een 6000 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 08:57:
[...]

- BadBoys1995.mkv
- BadBoys1995.srt
Flatscreen is geen supercomputer en heeft vermoedelijk last van lange bestandsnamen en de mogelijks verwarrende samenstelling voor extenties: Bad.Boys.1995.1080p.DTS.x264_V_OORBEELD.ext
gebruik een programma zoals Mp3tag 2.49 en pas de titel aan met een relevante titel. Bij Mediaplayer krijg je dan de titel ipv bestandsnaam op het scherm te zien. Plaats je dan nog een screenshot of poster met .jpg formaat toont hij deze dan ook nog.
Die lange naam zou geen enkel probleem moeten zijn. Tenminste, de ingebouwde mediaplayer van onze UE46D8000 heeft geen enkel probleem met wat langere namen en de SRT-subs komen ook elke keer netjes mee.

(dit is dan middels een externe HD op de TV aangesloten trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:59:
Hehehe top!

Maar, ik heb nog wel wat hoor :p

Ik krijg m'n subs voor geen meter werkend, ben al grandioos geholpen door DaFreakR, maar vooralsnog komen we er niet uit.

Deze worden exact hetzelfde genoemd als de film, op de extensie na. Films zijn .mkv, subs zijn .srt bestanden.

Voorbeeld:

Allshare is geupdate en heeft alles geladen. Film draait, maar geen subs.

Volgende stap:

Films op ext. HDD gezet. Deze eerst op de BD speler aangesloten, geen subs.
Daarna in de TV geplugd, geen subs.

Op de ext. HDD staan een stuk of 5 films, allen met MKVExtract aangepakt, geen subs. Wel hebben 2 films een geluid1 en geluid2 instelling, maakt niks uit.

Op de TV kan ik tot de 'Taal voor Audio' instellingen veranderen, die 2 rechts daarnaast niet.

Hoe kan dat nou? Ik heb dit topic met behulp van de zoekfunctie helemaal gelezen betreffende subs invoegen en volgens mij heb ik alles gedaan zoals het hoort maar het werkt gewoon niet |:(
Ik heb dit ook al eens voorgehad.
Bij mij was het probleem dat de sub ook nog in de mkv zat.
Die moet dus wel degelijk eruit (via mkvmerge kan je dit doen)
Volledige handleiding kan je vinden op http://rsnijders.info/vak...-op-je-tv-of-mediaplayer/

Hopelijk helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Ik heb dit ook al eens voorgehad.
Bij mij was het probleem dat de sub ook nog in de mkv zat.
Die moet dus wel degelijk eruit (via mkvmerge kan je dit doen)
Volledige handleiding kan je vinden op http://rsnijders.info/vak...-op-je-tv-of-mediaplayer/

Hopelijk helpt dit.
Dat heeft 'ie dus al gedaan, leer lezen :P

Voorbeeld:

En voor de duidelijkheid: het gaat erom dat je losse subs hebt, het maakt daarna verder niet uit dat ze ook nog in de MKV zelf zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 21-08-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Helaas krijg ik met mijn media player wel 3D maar geen 3D effecten , ik snap er niks meer van
het zijn iso bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Dat heeft 'ie dus al gedaan, leer lezen :P

[...]

En voor de duidelijkheid: het gaat erom dat je losse subs hebt, het maakt daarna verder niet uit dat ze ook nog in de MKV zelf zitten.
Leer jij mss eerst eens begrijpend lezen.
Hij zegt dat hij via mkvextract de sub uit de mkv heeft gehaald.
Daarbij is de sub nog niet uit de mkv zelf. En het speelt wel een rol als de sub nog in de mkv zit.
Mss moet je het eerst eens zelf proberen, vooraleer iemand af te schieten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 08:57:
[...]

- BadBoys1995.mkv
- BadBoys1995.srt
Lange bestandsnamen is bij mijn D7000 geen enkel probleem, hij speelt de subs hier netjes af hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wildfire & @DaFreakR: Er staat wel probeer.
Dacht je nu werkelijk dat ik geen lange bestands namen gebruik? Draai hier een 4 TB nas met multi media voor mijn flatscreens. Als partyondude nu gewoon die 2 bestanden hernoemt en kijkt of het probleem in de gebruikte bestandsnaam zit, dan weten we dan ook weer of de oorzaak daar aan ligt of niet.
Normaal werkt de .srt met allshare of vanaf usb. Het veelvuldig gebruik van punten in die lange bestandsnaam kan ook een oorzaak zijn van het niet vinden van die .srt. Opsporen van fouten doe je ook door uitsluiting van mogelijke oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Daarom, ik ben zeer blij met alle feedback aangezien dit een lastig te tackelen en vervelend probleem is. Niet het einde van de wereld, wel storend als je ziet dat meerderen hier het wel voor elkaar krijgen.

Mijn externe HDD heeft er nu 4 films bij gekregen met super korte bestandsnamen. Ga het nu direct testen en meld zo de resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
partyondude schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:10:
Daarom, ik ben zeer blij met alle feedback aangezien dit een lastig te tackelen en vervelend probleem is. Niet het einde van de wereld, wel storend als je ziet dat meerderen hier het wel voor elkaar krijgen.

Mijn externe HDD heeft er nu 4 films bij gekregen met super korte bestandsnamen. Ga het nu direct testen en meld zo de resultaten :)
Ben benieuwd, het zou op deze manier namelijk echt moeten werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

Leer jij mss eerst eens begrijpend lezen.
Hij zegt dat hij via mkvextract de sub uit de mkv heeft gehaald.
Daarbij is de sub nog niet uit de mkv zelf. En het speelt wel een rol als de sub nog in de mkv zit.
Mss moet je het eerst eens zelf proberen, vooraleer iemand af te schieten!!
Zoals ik al zei, het maakt NIETS uit dat de subs ook nog in de MKV zitten. We hebben hier een UE46D8000, ik extract ook de subs uit de MKV's maar dat extracten betekent niet dat ze eruit gehaald worden, alleen dat ze worden uitgelezen naar een SRT-bestand. Meer niet. Ze zitten daarna ook nog steeds in de MKV zelf. Maakt nul komma nul uit.

Ik kan uit praktijkervaring met ruim 60 tot 70 bekeken films (in MKV-formaat) bevestigen dat het geen moer uitmaakt dat er ook nog subs in de MKV zelf zitten. En ik schreef zelf ook al in mijn reactie dat dat dus niets uitmaakt.

(in ieder geval dus niet bij het kijken via externe HD)

-- Edit: dus ook geen problemen met lange bestandsnamen met meerdere punten erin. En bij de vorige TV, een C8700, was het ook geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 21-08-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
pff weer clouding , maandag stuur ik hem terug en ik neem plasma ,ik ben het nu zat de clouding was een dag weg
en wopa weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
En is die clouding zo heftig dat je het ook ziet bij het kijken van een film?

Ik heb het minimaal hier na wat afstellen. Je ziet nog wel wat, maar zo goed als nooit in een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Op de Samsung support site zie ik een firmware update van 17 augustus staan

http://www.samsung.com/nl...SXXN&srchword=UE46D7000LS

Heeft iemand deze al geinstalleerd / weet iemand al wat de updates in deze versie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DaFreakR schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:27:

Heeft iemand deze al geinstalleerd / weet iemand al wat de updates in deze versie zijn?
Men leze even terug... :)

-- Edit: hier, is de voor de D8000-reeks maar lijkt me sterk als het ook niet voor de D7000-reeks van toepassing is. Is iig niet iets waar we wat aan hebben. Update zelf ging hier, zoals tot nu toe elke keer, probleemloos.

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 21-08-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude

Heb deze via USB erop gezet aangezien de tv hem zelf nog niet zag, geen idee wat de wijzigingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
partyondude schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:25:
En is die clouding zo heftig dat je het ook ziet bij het kijken van een film?

Ik heb het minimaal hier na wat afstellen. Je ziet nog wel wat, maar zo goed als nooit in een film.
ja ook tijdens een film net of er 2 led lampjes branden in de hoeken boven in , ik word er niet goed meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Bij licht aanraken van de 'enter' toets op de afstandsbediening begint het rode ledje op de tv al te knipperen, zonder dat je de toets indrukt.

Weet iemand wat hiervan het nut is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Wildfire schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:55:
[...]

Zoals ik al zei, het maakt NIETS uit dat de subs ook nog in de MKV zitten. We hebben hier een UE46D8000, ik extract ook de subs uit de MKV's maar dat extracten betekent niet dat ze eruit gehaald worden, alleen dat ze worden uitgelezen naar een SRT-bestand. Meer niet. Ze zitten daarna ook nog steeds in de MKV zelf. Maakt nul komma nul uit.

Ik kan uit praktijkervaring met ruim 60 tot 70 bekeken films (in MKV-formaat) bevestigen dat het geen moer uitmaakt dat er ook nog subs in de MKV zelf zitten. En ik schreef zelf ook al in mijn reactie dat dat dus niets uitmaakt.

(in ieder geval dus niet bij het kijken via externe HD)

-- Edit: dus ook geen problemen met lange bestandsnamen met meerdere punten erin. En bij de vorige TV, een C8700, was het ook geen probleem.
Hier krijg ik het gewoon niet voor elkaar.

Net 4 films met super korte bestandsnaam op de HDD gezet. Een film zonder mkv toevoeging, waardoor die Fast.Five..mkv genoemd werd, twee puntjes ertussen dus.

De andere had ik wel .mkv genoemd en die werd afgebeeld als Legend.mkv.mkv

:X

Heeft mijn Hongaarse tv er mee te maken, ligt het aan mijn paar jaar oude WD MyBook HDD? Word er onderhand ietwat cranky van |:(

Iemand die in de buurt van 's-Hertogenbosch woont en een keer niks te doen heeft :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins

een ding weet ik al netwerk is trager met de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legend.mkv.mkv kan je toch hernoemen op je computer naar Legend.mkv?
en dan de ondertitels die je er uit haalde Legend.srt?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld me als nieuweling hier bij de specialisten met vraag over USB-stick voor time-shift op D6510 TV.
Wij willen met een USB-stick time-shift mogelijk maken. We hebben het geprobeerd met Lacie 8GB met specs van 30MB/s lezen en 10 MB/s schrijven. Formatteren lukt maar prestatietest mislukt. Iemand gaf tip om 32 GBstick te gebruiken. Tweede poging was daarom met TDK trans-it 32GB met specs 10MB/sec lezen en 5 MB/sec schrijven. Zelfde resultaat: formatteren lukt maar prestatietest mislukt.
Derde poging met externe HD gedaan en dat werkt wel. Wij willen echter liever niet een extra kastje (we hebben niet voor niets ook voor CI+ module gekozen), maar juist een USb-stick in een van de poorten van de TV!
Wij denken dat het probleem in de snelheid zit. HDD schrijft en leest met ca. 150MB/sec. Dus veel sneller dan de USB-sticks kunnen. Een USB 2.0 poort, zoals die op de TV zit, kan echter 'maar' ca. 60 MB/sec verwerken, dus kennelijk is die 150MB/sec eigenlijk niet nodig.
Zoekend op de site van Conrad komen we USBstick tegen van Corsair 16 GB Voyager GT met specs 31 MB/s lezen en 17 MB/s schrijven. De 32 GB Voyager GTR 'doet' zelfs 34 MB/s lezen en 27 MB/s schrijven. Prijs echter 77 euri. Transcend heeft de 16GB Jetflash met 32 MB/s lezen en 18 MB/s schrijven. Is er ook in 32 GB.
Vraag: heeft iemand al een van deze sticks geprobeerd en wat is dan het resultaat? Of misschien een andere stick, die werkt?
Vraag: is er echt 32 GB nodig voor timeshift? Ik wacht met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
johndoe73 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:43:
[...]

Ik heb een pagina of 50 doorgelezen maar kan niet vinden over welke winkel je het hebt. Alle NL winkels die ik tegenkom zitten op z'n best rond de 2650 maar niets komt in de buurt van de 2100 in Duitsland. Vraag me dus alleen af wat de nadelen zijn en dan in het bijzonder of je bij Samsng NL kunt aankloppen voor garantie. Bijvoorbeeld als ik toch gigantisch last heb ban clouding en het met calibratie niet weg krijg. Weinig zin om een paar keer een toestel naar DL terug te sturen. Dan is even ruilen bij de Mediamarkt in NL wel zo handig.
Ik heb ergens neergezet dat mensen bij een bepaalde winkel moesten informeren na de prijs.
Indien je dit topic vind, staat nu op pagina 156, weet welke winkel ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:14:
Ik meld me als nieuweling hier bij de specialisten met vraag over USB-stick voor time-shift op D6510 TV.
Wij willen met een USB-stick time-shift mogelijk maken. We hebben het geprobeerd met Lacie 8GB met specs van 30MB/s lezen en 10 MB/s schrijven. Formatteren lukt maar prestatietest mislukt. Iemand gaf tip om 32 GBstick te gebruiken. Tweede poging was daarom met TDK trans-it 32GB met specs 10MB/sec lezen en 5 MB/sec schrijven. Zelfde resultaat: formatteren lukt maar prestatietest mislukt.
Derde poging met externe HD gedaan en dat werkt wel. Wij willen echter liever niet een extra kastje (we hebben niet voor niets ook voor CI+ module gekozen), maar juist een USb-stick in een van de poorten van de TV!
Wij denken dat het probleem in de snelheid zit. HDD schrijft en leest met ca. 150MB/sec. Dus veel sneller dan de USB-sticks kunnen. Een USB 2.0 poort, zoals die op de TV zit, kan echter 'maar' ca. 60 MB/sec verwerken, dus kennelijk is die 150MB/sec eigenlijk niet nodig.
Zoekend op de site van Conrad komen we USBstick tegen van Corsair 16 GB Voyager GT met specs 31 MB/s lezen en 17 MB/s schrijven. De 32 GB Voyager GTR 'doet' zelfs 34 MB/s lezen en 27 MB/s schrijven. Prijs echter 77 euri. Transcend heeft de 16GB Jetflash met 32 MB/s lezen en 18 MB/s schrijven. Is er ook in 32 GB.
Vraag: heeft iemand al een van deze sticks geprobeerd en wat is dan het resultaat? Of misschien een andere stick, die werkt?
Als ik me niet vergis is 32 GB 'over-kill'. Daarnaast wordt bij Time Shift alle opnames ook weer verwijderd zodra je de TV uitzet of iets anders gaat kijken.

Ik heb zelf nog geen Samsung TV met time shift en recording functionaliteit, maar ik heb al wel naar USB sticks gezocht.

Dit is een USB 3.0 stick (16 GB) voor 32 euro. USB 3 sticks werken prima met USB 2. Deze USB 3 stick kan ongeveer 80 MB/s schrijven. Als je het op een USB 2 poort gebruikt natuurlijk minder, maar het lijkt mij dat de snelheid zeker wel genoeg moet zijn.

Daarnaast, 77 euro voor een USB 2.0 stick?! Lijkt me beter dat je dan voor de stick gaat die ik je net heb aangeraden. Dan heb je direct een USB 3 stick, ben je goedkoper uit en ben je meer toekomstvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:14:
Timeshift geldt voor maximaal 90 minuten. 1 uur HD opnemen van de Tv neemt ongeveer 6 GB in beslag. Dus ja ..... reken maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Legend.mkv.mkv kan je toch hernoemen op je computer naar Legend.mkv?
en dan de ondertitels die je er uit haalde Legend.srt?
Heb ik ook gedaan, maar op de tv wordt het dan toch Legend.mkv.mkv

Ondertitels benoem ik uiteraard op de pc hetzelfde, met .srt op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:41

Yucko

One clown to rule them all !

Klinkt alsof je op je PC de optie "bekende extensies verbergen" eens in je verkenner moet uitzetten (desnoods doe je het renamen van het bestand via de command-line)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1 ... 40 ... 99 Laatste