aeng schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:29:
@Slamdance
Ik heb ook een D6500 (met neotion cam ) waar af en toe het beeld wegvalt en ik de melding "foutmelding I07-4, controleerd smartcard " krijg. Na ongeveer 20 seconden heb ik weer beeld.
Soms heb ik het uren niet, en ineens begint het weer.
Ik gebruik de nieuwste firmware zowel in de ci-module als in de TV.
Neotion v2.0
Samsung Gasdeuc-1012.2
Heb alles al geprobeerd. Alleen nog geen andere ci-module. Heb hierover contact opgenomen met Samung, maar die verwijs mij naar Ziggo. En Ziggo verwijs mij weer naar Samsung. Stelletje idioten daar!
Ik heb echt zo'n gevoel dat er wat niet goed zit in de software.
Afwachten maar.
Bedankt voor de info, jammer dat er nog geen oplossing voor is want het is verschrikkelijk irritant.
Tot nu toe is het nog niet 1 keer gelukt om het journaal te kijken zonder dat het probleem zich voordoet.
De firmware van de tv is hier ook 1012 maar de neotion cam heeft hardware v3.0
Wat me wel is opgevallen, is dat tijdens zo'n storing de common interface optie in het menu greyed out is net zoals wanneer er helemaal geen cam aanwezig is.
Ik kan alleen een oordeel geven over de Samsung
SSG-3700 CR/XC
Qua montuur model is de 3500 volgens mij gelijk. De 3500 kan alleen niet draadloos opgeladen worden en heeft geen ondersteuning voor brillenglazen op sterkte (Rx ready).
De bril werkt prima en het volledig opladen duurt inderdaad zoals op de site vermeld 2 uur (via usb, wireless kan ik niet testen maar zou 3 uur moeten duren).
De micro usb aansluiting om de bril op te laden zit aan de onderkant van een van de brillenpoten achter een zacht rubberen lipje zoals je die ook wel op telefoon toestellen en digitale camera's tegen komt. Op de andere brillenpoot zit naast de sync knop een led die met een kleur de status van de bril / accu aangeeft.
Optioneel kan je een soort van klepje op de bril klikken (meegeleverd) om licht van de zijkant tegen te houden. Dit heb ik even geprobeerd, maar naar mijn idee heeft dit totaal geen effect. Dus die heb ik weer weggehaald.
Over het comfort ben ik minder te spreken.
De 3d-bril is heel licht en heeft een goede balans, maar toch zit deze niet prettig.
Dit komt voornamelijk doordat de bril niet op de oren rust. De bril poten zijn flexibel en sterk gebogen, waarschijnlijk om zo op ieders hoofd te passen.
Rond de uiteindes van de poten is dit niet flexibel. Dit stuk valt bij mij net achter mijn oren waardoor de poot zelf net om mijn oren heen buigt in plaats van op de oren rust zoals een normale bril.
De 3d-bril blijft bij mij nog wel zitten (hetzij niet heel lekker), maar bij een aantal huisgenoten zakt hij gewoon af.
Als je zelf al een bril hebt, dan ligt het een beetje aan het huidige montuur of de 3d bril eroverheen wel of niet lekker zit. Met mijn normale bril kan ik de 3d-bril er niet overheen hebben en ben ik blij dat ik normaal lenzen draag, maar een huisgenoot heeft er totaal geen probleem mee om hem over de normale bril te dragen.
De 3700 heeft dan wel de optie om er glazen op sterkte in te laten zetten, maar ik denk niet dat dat de hoge kosten waard is. De bril is zo ook al duur genoeg.