Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:15
Net even Avatar gekeken met de 3D bril op.

Valt me niet tegen, alleen doet het beeld van de bril zelf in de hoeken nogal trillen, voornamelijk uiterst links. Ik heb dit bij beide brillen en ga er dus vanuit het zo hoort.

Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:47:
[...]

Ik wacht wel geen probleem, hoelang heb je gewacht? en had je wel bericht ontvangen dat je in behandeling was genomen?
Eind mei, begin juni de aanvraag ingediend. Begin juli bericht ontvangen dat door groot succes het nog wel wat langer kon gaan duren. Wel redelijk snel bericht gekregen dat de aanvraag ontvangen was. Nog even geduld dus;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predacore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:37

predacore

@TychoV

partyondude schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:50:

Valt me niet tegen, alleen doet het beeld van de bril zelf doet in de hoeken nogal trillen, voornamelijk uiterst links. Ik heb dit bij beide brillen en ga er dus vanuit het zo hoort.

Hoe heb je Avatar gekeken?
direct via een blu ray speler of anders?

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:05
Leon1969 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

Hi, even een vraagje. Ik heb net ook Serviio geïnstalleerd op mijn pc en op zich ziet het er goed uit.
Als ik echter op mijn TV (55D8000) kijk of via mijn homecinemaset (HT-D6750W), dan zien ze beide wel de Serviio-server, maar dan wel via AllShare. (er staat iets van: AllShare:PC-mijnnaam:Serviio).
Is er een mogelijkheid dat ik AllShare helemaal niet gebruik, maar rechtstreeks de Serviioserver benader?
Kijk eens bij 'SOURCE'. Daar staat volgens mij DLNA(1) mijnnaam: Serviio.
Samsung noemt DLNA Allshare

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
predacore schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:36:
[...]

Hoe heb je Avatar gekeken?
direct via een blu ray speler of anders?
Als mkv bestand via allshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:50:

Valt me niet tegen, alleen doet het beeld van de bril zelf doet in de hoeken nogal trillen, voornamelijk uiterst links. Ik heb dit bij beide brillen en ga er dus vanuit het zo hoort.

Dan kijk je denk ik met de lichten aan? dan is dit geloof ik een voorkomend probleem, 3d is op z'n best in een zeer donkere omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, wist ik niet. Kan me woonkamer overdag niet zo verduisteren dat het hier aardedonker is. Ga dit vanavond wederom testen :) Nu je het zegt, dat trillen is alleen in delen waar licht binnenkomt en links naast me zit de balkondeur met een raam :)

[ Voor 32% gewijzigd door partyondude op 15-08-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

partyondude schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:25:
Ok, wist ik niet. Kan me woonkamer overdag niet zo verduisteren dat het hier aardedonker is. Ga dit vanavond wederom testen :) Nu je het zegt, dat trillen is alleen in delen waar licht binnenkomt en links naast me zit de balkondeur met een raam :)
En ik weet niet wat voor woonkamer je hebt, maar als je allemaal TL-Bakken aan't plafond hebt (wat best mooi kan zijn. ahum..) dan stoort dat als de neten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 10:14

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb sinds een aantal dagen een Samsung UE46D6530, alleen struikel ik over de opname functie.

Nu ben ik erachter dat programma's die direct getoond worden niet opgenomen kunnen worden (oke kan ik mee leven). Het programma dat erna komt, kan ik wel de opdracht voor geven. Echter neemt ie dan niks op. Ondanks dat ik er een USB stick in heb zitten van 4Gb (welke ook door de tv is geformateerd).
Ik heb alleen niet zo 123 een externe hardeschijf ter beschikking om het daarop te testen.

Is er iemand die me een beetje sturing hierin kan geven?
Thnx alvast.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDFreak schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:52:
Ik heb sinds een aantal dagen een Samsung UE46D6530, alleen struikel ik over de opname functie.

Nu ben ik erachter dat programma's die direct getoond worden niet opgenomen kunnen worden (oke kan ik mee leven). Het programma dat erna komt, kan ik wel de opdracht voor geven. Echter neemt ie dan niks op. Ondanks dat ik er een USB stick in heb zitten van 4Gb (welke ook door de tv is geformateerd).
Ik heb alleen niet zo 123 een externe hardeschijf ter beschikking om het daarop te testen.

Is er iemand die me een beetje sturing hierin kan geven?
Thnx alvast.
Opnemen kan alleen met digitale kanalen, betreft het een digitaal kanaal? Als ik naar een zender zit te kijken en op record druk, neemt de TV op.
Ik heb er een harde schijf aan hangen, staat aan, maar springt na een kwartier op stand by, TV kan dan de harde schijf niet meer vinden en neemt niets op. Misschien kan dit ook gebeuren met USB sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Frogboy
Het betreft inderdaad digitale kanalen via een CI+ module.
Ik neem trouwens op via de tv gids welke verwerkt zit in de smart-tv software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
NeFoRcE schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:34:
[...]

En ik weet niet wat voor woonkamer je hebt, maar als je allemaal TL-Bakken aan't plafond hebt (wat best mooi kan zijn. ahum..) dan stoort dat als de neten! :D
:P

En damn, wat ziet dat er nu vet uit zeg, die 3D weergave valt me echt absoluut niet tegen, is gewoon super goed! Avater is zeker de moeite waard op deze manier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
AMDFreak schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:23:
Frogboy
Het betreft inderdaad digitale kanalen via een CI+ module.
Ik neem trouwens op via de tv gids welke verwerkt zit in de smart-tv software.
Tijdens het kijken druk je op de AB (rode knop?) op opnemen. 4Gb is 1 uur HD opname, dan is de stick vol.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
GerCor schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

Kijk eens bij 'SOURCE'. Daar staat volgens mij DLNA(1) mijnnaam: Serviio.
Samsung noemt DLNA Allshare
Check!
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:48:
[...] Tijdens het kijken druk je op de AB (rode knop?) op opnemen. 4Gb is 1 uur HD opname, dan is de stick vol.
Met de huidige prijzen: 16 GB stick nemen of nog beter USB harde schijf. Let wel dat je een externe USB harde schijf neemt zonder externe voedings aansluiting. Deze met externe voeding durven in slaapstand of diepe slaapstand (energie besparing modus) gaan en worden dan niet wakker worden als de TV dit vraagt voor voor opnames of timeshift. Timeshift of tijd verschoven opnames, maw. pauze drukken tijdens TV kijken, is tijdelijke opname die kan verder bekeken worden als je play drukt. Druk je op stop is deze opname gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Als ik jullie een beetje hoor kan je met de opname functie ook een soort interactieve televisie er van maken? Dus live televisie pauzeren en weer afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

LockTar schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:06:
Als ik jullie een beetje hoor kan je met de opname functie ook een soort interactieve televisie er van maken? Dus live televisie pauzeren en weer afspelen?
Dat is het idee erachter inderdaad.
Echt ideaal!

Nog even een tip; komt er een film op om half 9 savonds? En die wil je zien? Druk dan vanaf half 9 op opnemen. Ga nog even een half uurtje koffie leuten, en kijk vanaf 9 uur de film. Doordat je het eerste half uur hebt opgenomen, kun je alle reclames skippen, en kijk je dus de hele film achter elkaar, terwijl ie wel op de originele eindtijd is afgelopen! Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
NeFoRcE schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:42:
[...]

Dat is het idee erachter inderdaad.
Echt ideaal!

Nog even een tip; komt er een film op om half 9 savonds? En die wil je zien? Druk dan vanaf half 9 op opnemen. Ga nog even een half uurtje koffie leuten, en kijk vanaf 9 uur de film. Doordat je het eerste half uur hebt opgenomen, kun je alle reclames skippen, en kijk je dus de hele film achter elkaar, terwijl ie wel op de originele eindtijd is afgelopen! Ideaal :)
?????

Volgens mij heb je het over de timeshiftfunctie. Als je opneemt dan zul je toch naar het begin van de film moeten en dat betekent volgens mij dat je de opname moet stoppen.

Er is trouwens een nieuwe versie van Allshare PC. Niet dat het daarmee betere software is geworden maar toch vond Samsung het nodig een nieuwe versie uit te brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 16-08-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Ik twijfel ook om een HDD aan mijn D8000 te hangen. Ik heb nog ergens een WD passport van 160 Gb liggen, die zou ik er voor kunnen gebruiken, alleen vraag ik me af of die schijf dan altijd mee staat draaien als de TV aan is of dat deze in hibernate gaat en wakker wordt als de TV deze gaat gebruiken.

2de vraag is: hoe bevestig je die schijf fysiek aan de TV? Er zit een USB snoertje van hooguit 25 cm aan, los laten hangen lijkt me niet zo handig en bij een langer snoertje heb ik de ervaring dat externe schijven zonder voeding het dan niet altijd meer willen doen ivm benodigde vermogen. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Bij een vriend van mij heb ik eens gezien dat hij de schijf achterop de tv geplakt heeft met een stukje isolatie tape en dempende folie. Dat wil prima. Maar eem 2,5 inch schijf is denk ik nog beter i.v.m. gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik heb mijn Samsung G2 320 GB usb HDD inderdaad gewoon aan het kabeltje aan de TV hangen. Even een krakelingknop in de kabel - anders hangt de HDD in het zicht - en klaar. Er zijn gebruikers die het met klitteband bevestigen. En inderdaad, als de Tv aanstaat, staat de HDD ook aan maar wat kan mij dat bommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Moet die perse aan je tv hangen, of kan deze mooie truc ook via je Samsung BD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
partyondude schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:40:
Moet die perse aan je tv hangen, of kan deze mooie truc ook via je Samsung BD speler?
Als jouw BD speler een opname functie heeft en geen HDD.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 22:36
Ik kan geen ondertitels mee streamen met all share naar mijn D7000 weet iemand hoe ik dit kan oplossen? ik heb al geprobeert om het srt bestand met mkvmerge in de mkv te stoppen maar dat werkte ook niet.
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

GerCor schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:25:
Ik heb mijn Samsung G2 320 GB usb HDD inderdaad gewoon aan het kabeltje aan de TV hangen. Even een krakelingknop in de kabel - anders hangt de HDD in het zicht - en klaar. Er zijn gebruikers die het met klitteband bevestigen. En inderdaad, als de Tv aanstaat, staat de HDD ook aan maar wat kan mij dat bommen.
Hier hebben we een 250 gig Samsung 2,5" HDD aan de tv gekoppeld. Een kabel van 1.80m, zodat de HDD mooi weggewerkt in de tv-kast kan, bovenop de BD spelert. Zeer slick weggewerkt alles nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Ik heb zelf een Samsung S2 (1TB HDD) aan mijn TV gekoppeld en het leren zakje wat erbij zat met dubbelzijdig tape achter op de TV geplakt. USB-kabel is zo lang genoeg en de HDD is uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
NeFoRcE schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:06:
[...]

Hier hebben we een 250 gig Samsung 2,5" HDD aan de tv gekoppeld. Een kabel van 1.80m, zodat de HDD mooi weggewerkt in de tv-kast kan, bovenop de BD spelert. Zeer slick weggewerkt alles nu!
en geen problemen met de voeding met die kabel van 1.8 m ?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:04:
[...]

en geen problemen met de voeding met die kabel van 1.8 m ?
Nope, geen enkel. Gewoon proberen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik kan nou nergens vinden of interactieve tv daadwerkelijk mogelijk is. Je neemt namelijk op en speelt tegelijk af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

LockTar schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:42:
Ik kan nou nergens vinden of interactieve tv daadwerkelijk mogelijk is. Je neemt namelijk op en speelt tegelijk af...
Ligt eraan wat je met interactieve TV bedoelt. Als je bedoelt live TV pauzeren om vervolgens vooruit of achteruit te spoelen of te starten waar je hebt gepauzeerd, ja dat kan. Dat heet Time Shiften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvannieuwpoort
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10-2016
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:07:
[...]

Let wel dat je een externe USB harde schijf neemt zonder externe voedings aansluiting. Deze met externe voeding durven in slaapstand of diepe slaapstand (energie besparing modus) gaan en worden dan niet wakker worden als de TV dit vraagt voor voor opnames of timeshift.
Hmm, ik heb dat ook met mijn USB-powered externe HDD (is toevallig ook van samsung).
Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goman schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:01:
Ik kan geen ondertitels mee streamen met all share naar mijn D7000 weet iemand hoe ik dit kan oplossen? ik heb al geprobeert om het srt bestand met mkvmerge in de mkv te stoppen maar dat werkte ook niet.
alvast bedankt :)
Heeft je srt bestand wel dezelfde naam als je videobestand, alleen dan zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Uniciteit schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Ligt eraan wat je met interactieve TV bedoelt. Als je bedoelt live TV pauzeren om vervolgens vooruit of achteruit te spoelen of te starten waar je hebt gepauzeerd, ja dat kan. Dat heet Time Shiften.
Ik vind er ook niks interactief aan. Je kunt inderdaad opnemen, en dat kon al met een videorecorder en je hebt timeshift. Leuke toevoeging maar interactief? Krijg meer het idee dat de uitzending in een soort cachegeheugen wordt gegooid.

Kijk, ik heb geen Canal Digitaal. Maar ik zou best wel eens een film willen zien op Canal Digitaal. Ik vind dat ZIggo dat mogelijk moet maken. Maar Ziggo denkt de andere kant op. Zij kunnen onze CI+ zo aanpassen dat wanneer jij een opname maakt op je TV, zij je toestemming geven dat bijvoorbeeld een dag te mogen bewaren, daarna wordt het gewist en als je het toch nog een keer wilt zien, je het kunt huren bij On Demand. Nou, daar zit ik niet op te wachten natuurlijk. Onze timeshift staat op 90 minuten maar Ziggo kan dat eenvoudig verhogen naar 2 of 3 uur. Doen ze niet.

Wat Ziggo ook mogelijk wil maken is dat je een film cadeau kunt doen aan iemand. Maar dat zal dan wel weer via je computer moeten maar wat mij betreft regel ik dat op mijn eigen Tv met mijn AB.

Bij UPC is het geloof ik mogelijk om tijdens een programma met je AB ergens voor te stemmen net zoals gasten in de studio doen met een stemkastje.

Dus .... interactief? Niet echt, maar er kan technisch heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:01
Ik heb de Samsung UE32D6500 gekocht. Ik hang er een usb hdd aan (WD 2,5' 500GB) en... niks, nada?!
Ntfs geformateerd met Win7. Wat doe ik verkeerd?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE40D7000LSXXH - UPC CI+ module.

De CI+ module geïnstalleerd. Het geluid wat doorkomt is zo luid dat ik de het geluidsniveau op de TV op minder dan 10 moet zetten. Meer mensen dat probleem?

UPC laat alle zenders zien, ook diegene waarop je geen abonnement hebt. Als je daar dan op afstemt krijg je de melding dat de zender gecodeerd is. Vervelend als je aan het zappen bent. De volgorde van de kanalen kan niet worden gewijzigd en er kunnen geen kanalen worden verwijderd.
De oplossing is "favorieten". Je kunt 5 favorieten aanmaken, volgens het e-manual kun je een zender per favoriet aanmaken, in de praktijk kun je tientallen zenders in 1 favoriet stoppen. Alle Nederlandse HD zenders in favoriet 1 gestopt, alle overige HD zenders in favoriet 2 en alle overige zenders die de moeite waard zijn in favoriet 3. Als je via channellist de kanaalmodus instelt op favoriet, krijg je alleen de zenders te zien in die favoriet, ook als je gaat zappen. Bij aanzetten van de TV opent deze in de laatste gebruikte favoriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:18:
UE40D7000LSXXH - UPC CI+ module.

De CI+ module geïnstalleerd. Het geluid wat doorkomt is zo luid dat ik de het geluidsniveau op de TV op minder dan 10 moet zetten. Meer mensen dat probleem?

UPC laat alle zenders zien, ook diegene waarop je geen abonnement hebt. Als je daar dan op afstemt krijg je de melding dat de zender gecodeerd is. Vervelend als je aan het zappen bent. De volgorde van de kanalen kan niet worden gewijzigd en er kunnen geen kanalen worden verwijderd.
De oplossing is "favorieten". Je kunt 5 favorieten aanmaken, volgens het e-manual kun je een zender per favoriet aanmaken, in de praktijk kun je tientallen zenders in 1 favoriet stoppen. Alle Nederlandse HD zenders in favoriet 1 gestopt, alle overige HD zenders in favoriet 2 en alle overige zenders die de moeite waard zijn in favoriet 3. Als je via channellist de kanaalmodus instelt op favoriet, krijg je alleen de zenders te zien in die favoriet, ook als je gaat zappen. Bij aanzetten van de TV opent deze in de laatste gebruikte favoriet
Ja, en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
_mitch_ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:26:
Ik heb de Samsung UE32D6500 gekocht. Ik hang er een usb hdd aan (WD 2,5' 500GB) en... niks, nada?!
Ntfs geformateerd met Win7. Wat doe ik verkeerd?

Greetz
Probeer eens timeshift of opnemen vanuit de gids. Toevallig (of niet?) is er iemand die ook een 32d6500 heeft en wanneer hij timeshift inschakelt krijgt hij: GEEN SIGNAAL. Samsung WebCare adviseert eerst een andere HDD te proberen - lukt ook niet, een LG - en tenslotte de Tv ter reparatie aan te bieden.

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 16-08-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
rvannieuwpoort schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:46:
[...]

Hmm, ik heb dat ook met mijn USB-powered externe HDD (is toevallig ook van samsung).
Hebben meer mensen dit probleem?
Dat is wel heel erg balen natuurlijk. Welk model HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Ik kan timeshift nog niet proberen: digitale tv / CI+ nog niet aangesloten. Ik lees dat anderen wel een usb powered hdd aangesloten hebben... als ik een usb stick aansluit, komt er wel een pop-up scherm, dus het principe werkt...

@Frogboy, ik ontvang morgen een UPC CI+ module. Ik zal eens kijken hoe het werkt op mijn model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
_mitch_ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:01:
Ik kan timeshift nog niet proberen: digitale tv / CI+ nog niet aangesloten. Ik lees dat anderen wel een usb powered hdd aangesloten hebben... als ik een usb stick aansluit, komt er wel een pop-up scherm, dus het principe werkt...

@Frogboy, ik ontvang morgen een UPC CI+ module. Ik zal eens kijken hoe het werkt op mijn model...
Precies hetzelfde, als het goed is, Frogboy vertelt namelijk niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
HUMAX of externe schijf?

Allereerst, ik ben een newbee op gebied van LCD, aansluitingen, Humax etc. Dus: have mercy.
Ik ga binnenkort de D7000 aanschaffen. Ga dan ook regelmatig programma's opnemen: direct, een film over bv 3 dagen, maar ook een dagelijks programma (ma-vrij). De hamvraag voor mij is wat makkelijker, sneller en beter is, de HUMAX of een externe schijf. De opgenomen kwaliteit en het geluidsniveau is belangrijk voor mij.
Vragen waar ik tegenaan loop zijn o.a.:
  • heb gelezen dat de HUMAX opgenomen SD en HD uitzendingen niet automatisch afspeelt. Kennelijk moet je steeds weer iets instellen voor het afspelen. Lijkt me niet handig. Is dit echt zo en heeft de externe schijf dat niet?
  • werkt het programmeren met de externe schijf even makkelijk als met de HUMAX?
  • is de opgenomen kwaliteit vergelijkbaar?
  • wat zijn vooral de voordelen en nadelen van de HUMAX?
  • ik heb een Packard Bell schijf aan mijn PC hangen. Gebruik voor backup. Als ik die aanzet maakt de schijf een irritant brommend geluid. Moet er niet aan denken als zo'n schijf aan mijn D7000 hangt. Kennen jullie dit probleem? Maakt een externe schijf meer lawaai dan een HUMAX?
  • maakt de zapsnelheid nog iets uit (HUMAX met ingebouwde tuner versus CI+ ziggo module in TV)
Kortom, wat werkt beter, sneller en makkelijker?
Bedankt alvast voor je reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door eivissa100 op 17-08-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
De D7000 kan opnemen. Dat is leuk maar zeker niet meer dan dat. Je moet namelijk ook kijken naar wat je aan het opnemen bent of je zet de Tv uit.

De Humax kan 2 zenders gelijktijdig opnemen, en dan kun je naar een 3e kijken.

Beide leveren perfecte opnames, beide zijn fluisterstil (afhankelijk van de HDD die je aan de Tv koppelt natuurlijk)

Zapsnelheid is vergelijkbaar, al is de HUMAX iets sneller.

Opnames van de HUMAX kun je overal naar toe FTP-en, met de opnames van de Tv kun je niets, anders dan op je eigen Tv gebruiken.

Ik heb beide, een Tv die kan opnemen en de HUMAX 5050.

Ik heb verder geen flauw idee wat je bedoelt met: heb gelezen dat de HUMAX opgenomen SD en HD uitzendingen niet automatisch afspeelt. Kennelijk moet je steeds weer iets instellen voor het afspelen. Lijkt me niet handig. Is dit echt zo en heeft de externe schijf dat niet?

EDIT: als je veel gaat opnemen...... neem dan de HUMAX.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 17-08-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 06:00
eivissa100 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:05:
HUMAX of externe schijf?

Allereerst, ik ben een newbee op gebied van LCD, aansluitingen, Humax etc. Dus: have mercy.
Ik ga binnenkort de D7000 aanschaffen. Ga dan ook regelmatig programma's opnemen: direct, een film over bv 3 dagen, maar ook een dagelijks programma (ma-vrij). De hamvraag voor mij is wat makkelijker, sneller en beter is, de HUMAX of een externe schijf. De opgenomen kwaliteit en het geluidsniveau is belangrijk voor mij.
Vragen waar ik tegenaan loop zijn o.a.:
  • heb gelezen dat de HUMAX opgenomen SD en HD uitzendingen niet automatisch afspeelt. Kennelijk moet je steeds weer iets instellen voor het afspelen. Lijkt me niet handig. Is dit echt zo en heeft de externe schijf dat niet? Het enige wat je hoeft te doen is op de media knop drukken van de humax remote, je uitzending kiezen en zeggen van begin afspelen.
  • werkt het programmeren met de externe schijf even makkelijk als met de HUMAX? Het werkt inderdaad via een Elektronische Programma Gids (EPG) maar heeft als nadeel dat je niet kunt opnemen van het ene kanaal en het andere kanaal kunt kijken. Dit komt doordat de D7000 1x tuner heeft en een Humax 5050/5200 heeft een dubbele tuner, waarmee kijken EN opnemen mogelijk is.
  • is de opgenomen kwaliteit vergelijkbaar? Naar mijn weten zit er nauwelijks verschil tussen de opnamekwaliteit
  • wat zijn vooral de voordelen en nadelen van de HUMAX? De voordelen zijn dat je kunt kijken en opnemen tegelijkertijd, dat je via FTP de harde schijf van de Humax kunt uitlezen en dus je uitzendingen kunt archiveren op de pc. Het nadeel van de Humax is dat je afstandsbediening wat zachte knoppen heeft, het geluidsniveau aan de lage kant is en je hebt een extra afstandsbediening c.q. lost kastje staan.
  • ik heb een Packard Bell schijf aan mijn PC hangen. Gebruik voor backup. Als ik die aanzet maakt de schijf een irritant brommend geluid. Moet er niet aan denken als zo'n schijf aan mijn D7000 hangt. Kennen jullie dit probleem? Maakt een externe schijf meer lawaai dan een HUMAX? Zowel mijn externe harde schijf als Humax 5050 maken nagenoeg geen geluid, dit is niet te horen als je gewoon tv zit te kijken
  • maakt de zapsnelheid nog iets uit (HUMAX met ingebouwde tuner versus CI+ ziggo module in TV) Ik meen dat het zappen met de Humax een fractie sneller gaat als via een CI+ module
Kortom, wat werkt beter, sneller en makkelijker?
Bedankt alvast voor je reactie.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Gercor en Schizo007nl, hartelijk dank voor jullie snelle reactie. Ben overtuigd: het wordt de HUMAX.
GerCor, over dat punt wat niet duidelijk was. Heb ergens gelezen dat de Humax de weergave van Sd of Hd opgenomen programma's niet automatisch weergeeft. M.a.w. als je een HD uitzending opneemt, zou deze in SD worden weergegeven. Je zou dan eerst ergens moeten instellen dat je die opname in HD wilt zien. En dat iedere keer weer opnieuw.
Lijkt me erg omslachtig, weet ook niet of het waar is. Ergens gelezen, misschien de ervaring van een newbee...?
Bedankt nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 18:06
GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:43:
De D7000 kan opnemen. Dat is leuk maar zeker niet meer dan dat. Je moet namelijk ook kijken naar wat je aan het opnemen bent of je zet de Tv uit.

De Humax kan 2 zenders gelijktijdig opnemen, en dan kun je naar een 3e kijken.

Beide leveren perfecte opnames, beide zijn fluisterstil (afhankelijk van de HDD die je aan de Tv koppelt natuurlijk)

Zapsnelheid is vergelijkbaar, al is de HUMAX iets sneller.

Opnames van de HUMAX kun je overal naar toe FTP-en, met de opnames van de Tv kun je niets, anders dan op je eigen Tv gebruiken.

Ik heb beide, een Tv die kan opnemen en de HUMAX 5050.

Ik heb verder geen flauw idee wat je bedoelt met: heb gelezen dat de HUMAX opgenomen SD en HD uitzendingen niet automatisch afspeelt. Kennelijk moet je steeds weer iets instellen voor het afspelen. Lijkt me niet handig. Is dit echt zo en heeft de externe schijf dat niet?

EDIT: als je veel gaat opnemen...... neem dan de HUMAX.
Ik heb de afgelopen week een Dreambox 8000 gekocht. Daar zitten 2 DVB-S2 tuners in, maar ik heb ik er 2 extra DVB-C tuners in laten zetten en een 2TB HD. Dus tegelijk 4 programma's opnemen.
Ook eenvoudig te programmeren via de pc. Geen geklooi met de AB.
Werkt echt perfect.

Echt een topapparaat. Dat had ik veel eerder moeten doen.
Dus heb je nog wat vakantiegeld over (€950) dan kan ik je dit apparaat echt aanbevelen.

http://www.hetweerinboska...011/286-dreambox-dm8000hd

[ Voor 4% gewijzigd door aeng op 17-08-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
eivissa100 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:26:
Gercor en Schizo007nl, hartelijk dank voor jullie snelle reactie. Ben overtuigd: het wordt de HUMAX.
GerCor, over dat punt wat niet duidelijk was. Heb ergens gelezen dat de Humax de weergave van Sd of Hd opgenomen programma's niet automatisch weergeeft. M.a.w. als je een HD uitzending opneemt, zou deze in SD worden weergegeven. Je zou dan eerst ergens moeten instellen dat je die opname in HD wilt zien. En dat iedere keer weer opnieuw.
Lijkt me erg omslachtig, weet ook niet of het waar is. Ergens gelezen, misschien de ervaring van een newbee...?
Bedankt nogmaals.
Dat is echt niet zo hoor. Gewoon een topapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:01:
[...]

Dat is echt niet zo hoor. Gewoon een topapparaat.
Gercor, ik heb een iMac met WiFi.
Is het veel werk om uit te leggen hoe je met de HUMAX opgenomen programma's kan bewaren (en evt. bewerken) op de PC (zgn. FTP-en , waarover je het had). Misschien heb je een link of zo.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
MY00 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:07:
Wat zijn eigenlijk de fijnste 3d brillen voor bij de 55D8000?
Niemand een goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb de 'standaard' bril, die 3100 en die doet het prima. Enige voordeel wat ik kan ontdekken in de duurdere types is dat deze oplaadbaar en een paar grammen lichter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22
eivissa100 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:53:
Is het veel werk om uit te leggen hoe je met de HUMAX opgenomen programma's kan bewaren (en evt. bewerken) op de PC (zgn. FTP-en , waarover je het had). Misschien heb je een link of zo.
Bedankt alvast!
Hier staan de handleidingen van de Humax decoders : http://www.myhumax.nl/producten.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb nog een vraag over Samsung's ingebouwde media speler (hoe heet die eigenlijk? Smart TV?). Ik begrijp dat deze MKVtjes afspeelt over je netwerk/vanaf een USB disk, maar hoe speelt hij eigenlijk wel vlekkeloos 1080p af? Heeft iemand hier ervaring mee?

In mijn geval gaat het om de UE55D6200, ik weet niet in hoeverre de mediaspeler per type verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
10goto10 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:16:
Ik heb nog een vraag over Samsung's ingebouwde media speler (hoe heet die eigenlijk? Smart TV?). Ik begrijp dat deze MKVtjes afspeelt over je netwerk/vanaf een USB disk, maar hoe speelt hij eigenlijk wel vlekkeloos 1080p af? Heeft iemand hier ervaring mee?

In mijn geval gaat het om de UE55D6200, ik weet niet in hoeverre de mediaspeler per type verschilt.
De D7000 speelt dit in ieder geval vloeiend af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Prima. Alleen krijg ik de ondertitels niet voor elkaar. Maar mkv is sowieso nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:48:
[...]

:P

En damn, wat ziet dat er nu vet uit zeg, die 3D weergave valt me echt absoluut niet tegen, is gewoon super goed! Avater is zeker de moeite waard op deze manier _/-\o_
Nu nog wachten op Avatar 3D op blu-ray dan kan ik m ook zien, nee 3D valt zeker niet tegen, heb je al eens bij de mediamarkt naar zo'n LG cinema3d TV gekeken ik wel ik zag alles in overdreven grote blokjes op me af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb zelf geen Samsung TV, maar ik volg dit topic al héél lang en hou ook alles op de Samsung site in de gaten en het speelt gewoon bestanden af zoals het moet. Heb je een Full HD bestand, dan speelt hij deze ook in Full HD af.

Als je met vlekkeloos zonder vertragingen bedoelt: met USB is de bandbreedte goed genoeg om zulke bestanden direct af te spelen, en als je het via je wifi netwerk doet ligt het aan de snelheid van je wifi netwerk (mogelijk moet je dan even bufferen net zoals bij grote YouTube films (maar dat is simpel op te lossen: een minuutje pauzeren zodat-ie al vooruit kan bufferen en klaar)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:38:
[...]

Ik heb zelf geen Samsung TV, maar ik volg dit topic al héél lang en hou ook alles op de Samsung site in de gaten en het speelt gewoon bestanden af zoals het moet. Heb je een Full HD bestand, dan speelt hij deze ook in Full HD af.

Als je met vlekkeloos zonder vertragingen bedoelt: met USB is de bandbreedte goed genoeg om zulke bestanden direct af te spelen, en als je het via je wifi netwerk doet ligt het aan de snelheid van je wifi netwerk (mogelijk moet je dan even bufferen net zoals bij grote YouTube films (maar dat is simpel op te lossen: een minuutje pauzeren zodat-ie al vooruit kan bufferen en klaar)).
of een samsung router koper die streamt buffervrij TIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:48:
[...]

of een samsung router koper die streamt buffervrij TIP
Dat heeft er niks mee te maken. Ligt gewoon aan je internetaansluiting thuis of het mogelijk is om 'buffervrij' video's te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Als je een timeshift programma wilt opnemen, dan hoeft je tv toch niet aan te staan?
Ala, je kunt gewoon gaan maffen?

[ Voor 16% gewijzigd door AMDFreak op 17-08-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

AMDFreak schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:16:
Als je een timeshift programma wilt opnemen, dan hoeft je tv toch niet aan te staan?
Ala, je kunt gewoon gaan maffen?
TimeShift programma's bestaan niet. Ik denk dat jij gewoon het opnemen van een programma bedoelt.

Time Shiften is dat je de TV terug kan spoelen, of kan pauzeren (om bijvoorbeeld naar de WC te gaan) en vervolgens verder te kijken waar je was gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Uniciteit, ik bedoel inderdaad het opnemen van een programma dat in de toekomst wordt uitgezonden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Heeft iemand hier al wat van de smartpack actie gehoord afgelopen 2 weken? Ik heb mijn aanmelding voor de actie de 27e verstuurd en heb er tot op heden nog niks over gehoord. Ik had verwacht dat ik wel een bevestiging teruggestuurd zou krijgen. Ik heb een week geleden ook een mailtje verstuurd naar het e-mailadres van de actie en ook nog niks gehoord. Ik wacht het vrolijk af.

Ik had daarnaast een vraag over de CI+ module. Ik ben van plan de ziggo module aan te schaffen voor digitale tv. Echter heb ik ook ergens gelezen dat je een thirdparty module aan zou kunnen schaffen en vervolgens alleen het kaartje van Ziggo kan bestellen wat een paar tientjes zou kunnen besparen. Welk merk en type zou ik dan naar moeten zoeken die compatible zijn met de UE32D6500 en de ziggo decoder kaart?

Weet iemand daarnaast of die samsung remote keyboard al beschikbaar is in nederland en bij welke winkel? Ik heb de app al voor mn telefoon om wat makkelijker te kunnen typen maar wil wel graag het samsung toetsenbord aanschaffen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 26-09 13:57
aeng schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:29:
@Slamdance

Ik heb ook een D6500 (met neotion cam ) waar af en toe het beeld wegvalt en ik de melding "foutmelding I07-4, controleerd smartcard " krijg. Na ongeveer 20 seconden heb ik weer beeld.

Soms heb ik het uren niet, en ineens begint het weer.
Ik gebruik de nieuwste firmware zowel in de ci-module als in de TV.

Neotion v2.0
Samsung Gasdeuc-1012.2

Heb alles al geprobeerd. Alleen nog geen andere ci-module. Heb hierover contact opgenomen met Samung, maar die verwijs mij naar Ziggo. En Ziggo verwijs mij weer naar Samsung. Stelletje idioten daar!

Ik heb echt zo'n gevoel dat er wat niet goed zit in de software.
Afwachten maar.
Bedankt voor de info, jammer dat er nog geen oplossing voor is want het is verschrikkelijk irritant.
Tot nu toe is het nog niet 1 keer gelukt om het journaal te kijken zonder dat het probleem zich voordoet.

De firmware van de tv is hier ook 1012 maar de neotion cam heeft hardware v3.0

Wat me wel is opgevallen, is dat tijdens zo'n storing de common interface optie in het menu greyed out is net zoals wanneer er helemaal geen cam aanwezig is.
MY00 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:07:
Wat zijn eigenlijk de fijnste 3d brillen voor bij de 55D8000?
Ik kan alleen een oordeel geven over de Samsung SSG-3700 CR/XC
Qua montuur model is de 3500 volgens mij gelijk. De 3500 kan alleen niet draadloos opgeladen worden en heeft geen ondersteuning voor brillenglazen op sterkte (Rx ready).

De bril werkt prima en het volledig opladen duurt inderdaad zoals op de site vermeld 2 uur (via usb, wireless kan ik niet testen maar zou 3 uur moeten duren).
De micro usb aansluiting om de bril op te laden zit aan de onderkant van een van de brillenpoten achter een zacht rubberen lipje zoals je die ook wel op telefoon toestellen en digitale camera's tegen komt. Op de andere brillenpoot zit naast de sync knop een led die met een kleur de status van de bril / accu aangeeft.

Optioneel kan je een soort van klepje op de bril klikken (meegeleverd) om licht van de zijkant tegen te houden. Dit heb ik even geprobeerd, maar naar mijn idee heeft dit totaal geen effect. Dus die heb ik weer weggehaald.

Over het comfort ben ik minder te spreken.
De 3d-bril is heel licht en heeft een goede balans, maar toch zit deze niet prettig.
Dit komt voornamelijk doordat de bril niet op de oren rust. De bril poten zijn flexibel en sterk gebogen, waarschijnlijk om zo op ieders hoofd te passen.
Rond de uiteindes van de poten is dit niet flexibel. Dit stuk valt bij mij net achter mijn oren waardoor de poot zelf net om mijn oren heen buigt in plaats van op de oren rust zoals een normale bril.
De 3d-bril blijft bij mij nog wel zitten (hetzij niet heel lekker), maar bij een aantal huisgenoten zakt hij gewoon af.

Als je zelf al een bril hebt, dan ligt het een beetje aan het huidige montuur of de 3d bril eroverheen wel of niet lekker zit. Met mijn normale bril kan ik de 3d-bril er niet overheen hebben en ben ik blij dat ik normaal lenzen draag, maar een huisgenoot heeft er totaal geen probleem mee om hem over de normale bril te dragen.

De 3700 heeft dan wel de optie om er glazen op sterkte in te laten zetten, maar ik denk niet dat dat de hoge kosten waard is. De bril is zo ook al duur genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
_mitch_ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:01:

Ok. USB harde schijf (HDD) is nu toch aan de praat :) Het duurde even, maar dan heb je ook wat ;) Oorzaak is gelegen in het feit dat de hdd bestandsindeling ntfs (standaard onder windows 7) niet werkt voor je Samsung tv (overigens werkt het windows 7 alternatief exfat ook niet). Ik dacht zelf eerst aan een fat32 indeling, aangezien een usb stick (die wel werkt meteen) deze indeling ook heeft. Fat32 wordt echter alleen aangeboden bij hdd's <32GB in windows 7. Dat lukt dus niet zonder extra tool.
Voor de oplossing is het wel erg handig om ook digitale tv aangesloten te hebben: de timeshift of record functie triggert de usb verbinding meteen. Zonder deze functie (bij analoog werkt het niet) verschijnt bij aansluiten zonder correcte bestandsindeling nml. geen pop-up, om in de format functie van de tv te komen vervolgens.
-> Truc voor mij was de hdd te formatten zonder bestandsindeling (hiervoor gebruikte ik een commerciële tool). De Samsung tv doet dan bij falen timeshift functie voorstel om te formatteren. Dat lukt dan wel en daarna werkt alles :) (eerder faalde de format functie).

Het lijkt me dat het Samsung Webcare advies (hdd wijzigen, tv updaten, reparatie tv etc.) te hoog over is... Hopelijk heb je wat aan mijn tip, als je net als ik last hebt van een falende usb hdd werking :)

Cheers!

Nb. De installatie van de UPC CI+ module verliep vlekkenloos btw.

[ Voor 13% gewijzigd door _mitch_ op 17-08-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Ik heb zelf ook de UE55D6200, en MKV afspelen gaat 99% goed, soms is er een audio codec probleem, of kan het totaal niet afgespeeld worden.
en bestanden boven de 15GB duurt het enkele seconden voor er afgespeeld wordt.

En met MKV kan je meestal niet snel door de video heen spoelen wat wel bij andere bestands formaten kan

Mijn ervaring is om de MKV te muxen voor mijn PS3, en dan af te spelen, gaat net even beter.

• GerCor
@_mitch_, nou weet ik alleen nog niet of jouw Tv de melding: GEEN SIGNAAL ook gaf.

@AMDFreak. Om op te kunnen nemen hoeft de Tv niet aan te staan.

[ Voor 81% gewijzigd door GerCor op 18-08-2011 00:18 ]

• DaFreakR
  • Laatst online: 10-09-2024
partyondude schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:43:
Prima. Alleen krijg ik de ondertitels niet voor elkaar. Maar mkv is sowieso nooit een probleem.
Ondertitels is toch niet zo lastig voor elkaar te krijgen?

Met het programma MKVExtract kun je de NL subtitle (srt file) uit de MKV halen.
Vervolgens in dezelfde map zetten, zorgen dat namen van de 2 bestanden gelijk zijn en afspelen maar!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Proqzor schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:00:
Heeft iemand hier al wat van de smartpack actie gehoord afgelopen 2 weken? Ik heb mijn aanmelding voor de actie de 27e verstuurd en heb er tot op heden nog niks over gehoord. Ik had verwacht dat ik wel een bevestiging teruggestuurd zou krijgen. Ik heb een week geleden ook een mailtje verstuurd naar het e-mailadres van de actie en ook nog niks gehoord. Ik wacht het vrolijk af.
Nope. Ik heb de coupon ook eind juli verstuurd en onlangs een email gestuurd waarin ik gevraagd heb naar de status maar tot op heden geen reactie. We wachten het wel af.

• partyondude
DaFreakR schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:28:
[...]

Ondertitels is toch niet zo lastig voor elkaar te krijgen?

Met het programma MKVExtract kun je de NL subtitle (srt file) uit de MKV halen.
Vervolgens in dezelfde map zetten, zorgen dat namen van de 2 bestanden gelijk zijn en afspelen maar!
Damn, beetje pielen, wat proberen et voila, het werkt, mijn .mkv bestanden krijgen nu ondertitels. Het is allemaal niet zo moeilijk _/-\o_

• vandruten
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 23:19
_mitch_ schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:13:
[...]
-> Truc voor mij was de hdd te formatten zonder bestandsindeling (hiervoor gebruikte ik een commerciële tool). De Samsung tv doet dan bij falen timeshift functie voorstel om te formatteren. Dat lukt dan wel en daarna werkt alles :) (eerder faalde de format functie).
Ik krijg ook een foutmelding op de tv bij het formateren van mijn stick voor de timeshift functie. Zowel de stick en HDD werken prima met afspelen, maar niet met "de timeshift formateer optie". Welke tool heb je gebruikt om de HDD/stick te formateren zonder bestandsindeling.

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 07:07
Dit kan middels schijfbeheer.... ( voor XP : rechtermuisknop op "deze computer", vervolgens op "beheren")
Kies vervolgens voor opslag --> schijfbeheer
Hierna kun je je externe harde schijf selecteren, waarna je eerst de partitie geheel moet verwijderen. Hierna kun je nieuwe partities maken.

ik heb zelf mijn externe harde schijf ( samsung S2 1 TB ) in 2 partities gesplitst.

1 voor de timeshift / opname functie en 1 voor muziek/video bestanden en het werkt perfect. :P

[ Voor 8% gewijzigd door iggimeister op 18-08-2011 08:38 ]

• LockTar
Ik had nog even een vraag over het pauzeren van een film die je van een NAS afspeelt.
Ik heb een Synology NAS 207+ met 1TB schijf erin. Ik heb daar allemaal films op staan en ik kan die afspelen via mijn PS3 of via mijn Samsung C5200 2.1 bluray set.
Ik was een film aan het kijken via mijn bluray set (normaal deed ik dat altijd via ps3) en toen moest mijn vriendin naar het toilet dus zette ik de film op pauze. Toen ze terugkwam drukte ik op play alleen "crashte" de film. Hij begon weer helemaal opnieuw. Aangezien ik niet kon doorspoelen heb ik maar mijn PS3 opgestart want daar kon ik wel doorspoelen.

Heeft iemand hier ervaring mee op de tv? Het gaat op 1080P films. Misschien heeft de C5200 minder geheugen waardoor het faalde?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:48
Ik ben van plan de pricewatch: Samsung UE46D6200 te halen.. Ik lees enkele goede ervaringen op internet én ook op dit forum.. Meerdere mensen in dit topic geven ook aan dat ze hem hebben. Mag ik vragen of iemand van jullie ervaring heeft met een Playstation 3 op dit scherm? Hoe is de input lag? Of is het lekker flitsend en komen de kleuren goed tot hun recht, en is het gewoon een haarscherp beeld ;) ?

Daarnaast ben ik ook van plan om deze tv op het internet aan te sluiten.. Hiervoor ga ik gewoon één twee ethernet kabels trekken zodat ik altijd optimale verbinding heb. Heb verder 3 Desktop PC's en 2 laptops in mn netwerk.. Kan ik gewoon via de tv (film)bestanden (lees: "gekochte" blurays) rechtstreeks op mijn TV afspelen?

Daarnaast ben ik eigenlijk ook nog op zoek naar een goede HDrecorder voor bij deze tv.. Opnemen en afspelen tegelijk als het even kan :9. Ik zal dit topic daarvoor nog even doorlopen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Bobmeister op 18-08-2011 10:59 ]

• 10goto10
absrnd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:32:
[...]

Ik heb zelf ook de UE55D6200, en MKV afspelen gaat 99% goed, soms is er een audio codec probleem, of kan het totaal niet afgespeeld worden.
en bestanden boven de 15GB duurt het enkele seconden voor er afgespeeld wordt.

En met MKV kan je meestal niet snel door de video heen spoelen wat wel bij andere bestands formaten kan

Mijn ervaring is om de MKV te muxen voor mijn PS3, en dan af te spelen, gaat net even beter.
Okee, dat klinkt zeer acceptabel! Ook de rest bedankt voor de feedback.

Nu is de levertijd van "2-3 werkdagen" opeens opgeschroefd tot "10+ werkdagen" bij Azerty... Dat hebben ze me al eerder geflikt :( Overweeg nu te cancellen en hem maar bij Redcoon te halen... issie iets duurder, maar daar hebben ze hem tenminste op voorraad.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:48
10goto10 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

Okee, dat klinkt zeer acceptabel! Ook de rest bedankt voor de feedback.

Nu is de levertijd van "2-3 werkdagen" opeens opgeschroefd tot "10+ werkdagen" bij Azerty... Dat hebben ze me al eerder geflikt :( Overweeg nu te cancellen en hem maar bij Redcoon te halen... issie iets duurder, maar daar hebben ze hem tenminste op voorraad.
Ik heb ook geinformeerd bij azerty over de pricewatch: Samsung UE46D6200 die ook op 10+ dagen staat. Die blijkt wegens grote belangstelling pas weer half september leverbaar daar..

• sverzijl
Ik heb de 55D7000 nu bijna een week. Weinig last van clouding/banding (alleen als je heel goed kijkt bij volledig donker scherm en donkere omgeving), beeld ziet er schitterend uit, zeker bij de BBC natuurseries, maar ik heb het idee dat er iets mist als ik (HD) TV series/films kijk die vaak wat donkerder zijn qua setting (Fringe, Torchwood, Falling Skies,..)

M'n vrouw beschrijft dit heel treffend als 'ik heb het idee dat ik achter de cameraman op de set sta'. Het beeld is TE clean, het mist een beetje het filmische/grainy, alsof er een filter op de opname ontbreekt.
Ik heb dit wel grotendeels goed gekregen door te spelen met backlight/helderheid/scherpte/contrast/gamma en door instellingen over te nemen van oa cjpunt/avforums, maar helemaal tevreden ben ik er nog niet over.

Ligt dit nu aan mij, of zijn er meer met dit 'probleem' ? Moet er wel bijzeggen dat ik plasma gewend ben, wellicht speelt dat ook nog mee.

• 10goto10
Awsom schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:09:
[...]
Ik heb ook geinformeerd bij azerty over de pricewatch: Samsung UE46D6200 die ook op 10+ dagen staat. Die blijkt wegens grote belangstelling pas weer half september leverbaar daar..
:/ Damn... Nou, cancellen dan maar. Moet wel TV hebben als je met deze zomervakantie thuis blijft ;)
sverzijl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:39:M'n vrouw beschrijft dit heel treffend als 'ik heb het idee dat ik achter de cameraman op de set sta'. Het beeld is TE clean, het mist een beetje het filmische/grainy, alsof er een filter op de opname ontbreekt.
Ik heb dit wel grotendeels goed gekregen door te spelen met backlight/helderheid/scherpte/contrast/gamma en door instellingen over te nemen van oa cjpunt/avforums, maar helemaal tevreden ben ik er nog niet over.
Is dat nou niet typisch een effect van de diverse "motion compensation" technieken? Dat gedoe dat je TV extra beeldjes gaat berekenen om zo een hogere framerate te krijgen? Ik ben hier ook al bang voor met mijn nieuwe TV. Ik heb begrepen dat je dit in ieder geval uit kan zetten (bijv. door "Game modus" aan te zetten?). Ik kan me niet voorstellen dat ik een film die oorspronkelijk op 24fps is opgenomen wil kijken in iets anders dan 24fps...

• sverzijl
10goto10 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:44:
Is dat nou niet typisch een effect van de diverse "motion compensation" technieken? Dat gedoe dat je TV extra beeldjes gaat berekenen om zo een hogere framerate te krijgen? Ik ben hier ook al bang voor met mijn nieuwe TV. Ik heb begrepen dat je dit in ieder geval uit kan zetten (bijv. door "Game modus" aan te zetten?). Ik kan me niet voorstellen dat ik een film die oorspronkelijk op 24fps is opgenomen wil kijken in iets anders dan 24fps...
Game mode heb ik nog niet geprobeerd, maar zal ik vanmiddag eens doen (had al wel begrepen dat deze mode verre van optimaal is voor TV/films). Maar dan weet ik in ieder geval zeker dat al deze 'extratjes' uit staan. De andere motion compensation settings stonden al uit geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 18-08-2011 12:56 ]

• eivissa100
40D7000 minder last van ghosting, banding, backlightbleeding etc.??

Ik ben van plan een D7000 aan te schaffen. Dat wordt een 40 inch.
Op dit forum wordt nogal melding gemaakt van ghosting, banding, backlightbleeding etc.
Ik heb de indruk dat deze tekortkomingen vooral bij de grotere schermen voorkomen. Klopt dat?
Of zijn er mensen die ook met een 40 inch dergelijke problemen hebben?

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
@ 10goto10 en Awsum,

Foka.nl heeft deze nog op voorraad staan en aangezien deze vaak erg goede prijzen hebben zou ik daar even informeren.

• sverzijl
10goto10 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:44:
is dat nou niet typisch een effect van de diverse "motion compensation" technieken? Dat gedoe dat je TV extra beeldjes gaat berekenen om zo een hogere framerate te krijgen? Ik ben hier ook al bang voor met mijn nieuwe TV. Ik heb begrepen dat je dit in ieder geval uit kan zetten (bijv. door "Game modus" aan te zetten?). Ik kan me niet voorstellen dat ik een film die oorspronkelijk op 24fps is opgenomen wil kijken in iets anders dan 24fps...
Bingo! dat was het dus. Ik dacht dat ik Motion Plus uit had gezet, maar blijkbaar dus toch niet. Ziet er veel beter/natuurlijker uit zonder Motion Plus op clear/vloeiend. Tnx for that, stond bijna op het punt de TV terug te brengen.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Probleempje/vraagje: op mijn 40D8000 heb een home cinemasetje van JVC aangesloten middels SPDIF van de tv en de JVC. Nu staat de uitvoer van de tv automatisch op het PCM geluidsformaat. Echter, ik wil hem graag instellen op dolby digital, maar die optie is niet aan te klikken (lichtgrijze tekst die niet te selecteren is). Iemand een idee hoe dat kan? ik maak gewoon gebruik van de DVB-s2 tuner in de tv en een CI+ van canal digitaal.

Ik weet wel dat de SPDIF stekker erg moeizaam de tv inschoof. IK moest helemaal wrikken om hem erin te helpen. Hebben meer mensen hier last van?

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
sverzijl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:39:
Ik heb de 55D7000 nu bijna een week. Weinig last van clouding/banding (alleen als je heel goed kijkt bij volledig donker scherm en donkere omgeving), beeld ziet er schitterend uit, zeker bij de BBC natuurseries, maar ik heb het idee dat er iets mist als ik (HD) TV series/films kijk die vaak wat donkerder zijn qua setting (Fringe, Torchwood, Falling Skies,..)

M'n vrouw beschrijft dit heel treffend als 'ik heb het idee dat ik achter de cameraman op de set sta'. Het beeld is TE clean, het mist een beetje het filmische/grainy, alsof er een filter op de opname ontbreekt.

Ligt dit nu aan mij, of zijn er meer met dit 'probleem' ? Moet er wel bijzeggen dat ik plasma gewend ben, wellicht speelt dat ook nog mee.
Zet "motion plus" eens uit. Ik denk dat je last hebt van het "soap-opera"effect wat hierdoor wordt veroorzaakt. .

• sverzijl
synthdood schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:36:
[...]
Zet "motion plus" eens uit. Ik denk dat je last hebt van het "soap-opera"effect wat hierdoor wordt veroorzaakt. .
Jep (zie ook 2 reacties hierboven), dat was idd (gelukkig) de oplossing. Dan maar geen vloeiende beelden als het er door motion plus zo belabberd uit gaat zien. Had nog niet gevonden dat dit het 'soap-opera' effect genoemd werd, maar dat is wel een goede benaming ja ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 18-08-2011 17:45 ]

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
sverzijl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:43:
[...]

Jep (zie ook 2 reacties hierboven), dat was idd (gelukkig) de oplossing. Dan maar geen vloeiende beelden als het er door motion plus zo belabberd uit gaat zien. Had nog niet gevonden dat dit het 'soap-opera' effect genoemd werd, maar dat is wel een goede benaming ja ;)
Je kan nog proberen om motion plus op "Clear" te zetten. Als je alle forums en reviews een beetje doorleest dan is iedereen het er eigenlijk wel over eens dat dat beste stand is waarin het wel werkt maar niet van die vervelende bijverschijnselen geeft. Voor gewoon TV kijken (UPC via scart) heb ik 'm daar ook op staan en dat werkt wel okay. Voor m'n mediacenter (via HDMI) heb ik het helemaal uitstaan.

• breins
  • Laatst online: 23-06-2012
eivissa100 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:48:
40D7000 minder last van ghosting, banding, backlightbleeding etc.??

Ik ben van plan een D7000 aan te schaffen. Dat wordt een 40 inch.
Op dit forum wordt nogal melding gemaakt van ghosting, banding, backlightbleeding etc.
Ik heb de indruk dat deze tekortkomingen vooral bij de grotere schermen voorkomen. Klopt dat?
Of zijn er mensen die ook met een 40 inch dergelijke problemen hebben?
D7000 en het 55 type is bagger witte wolken over het hele beeld maar de media markt is tot heden een prima zaak!!! in Rijswijk deze ruilt het nu om voor de 8000 ipv de 7000 nooit meer een samsung en als die weer niet goed is koop ik meteen een andere merk

[ Voor 6% gewijzigd door breins op 18-08-2011 18:20 ]

• sverzijl
Je wilt nooit meer een samsung, maar je ruilt hem wel om voor een D8000 die hetzelfde panel hebben als de D7000's :?
(overigens op m'n 55D7000 nauwelijks clouding te zien. Ik kan het alleen waarnemen in het donker bij volledig zwart scherm in de hoeken. 't Is alleen jammer dat het erop lijkt dat je geluk moet hebben een goed panel te krijgen. Gevalletje slechte QA bij Samsung)

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 18-08-2011 18:34 ]

Verwijderd

breins schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:17:
[...]

D7000 en het 55 type is bagger witte wolken over het hele beeld maar de media markt is tot heden een prima zaak!!! in Rijswijk deze ruilt het nu om voor de 8000 ipv de 7000 nooit meer een samsung en als die weer niet goed is koop ik meteen een andere merk
Misschien eens de instelling op ''Natural'' zetten, en het heeft niks met merken te maken, in mijn ogen levert samsung al jarenlang de beste TV's met hoogste kwaliteit. en ik zal ook nooit iets anders kopen dan een samsung.

Elke fabrikant heeft last van Clouding, zoek het maar op op bijv google. sony clouding, phillips clouding etc er zijn bergen topics te vinden, elke fabrikant heeft hier last van, je denkt toch niet dat Samsung de enige is? en de andere het allemaal perfect hebben? dan zou niemand meer een samsung kopen. het ligt aan de technologie, LCD had hier last van een LED ook, koop dan een plasma als je je er zo aan ergert of speel met de instellingen om het correct te krijgen.

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:32:
Je wilt nooit meer een samsung, maar je ruilt hem wel om voor een D8000 die hetzelfde panel hebben als de D7000's :?
(overigens op m'n 55D7000 nauwelijks clouding te zien. Ik kan het alleen waarnemen in het donker bij volledig zwart scherm in de hoeken. 't Is alleen jammer dat het erop lijkt dat je geluk moet hebben een goed panel te krijgen. Gevalletje slechte QA bij Samsung)
Denk dat het niks met geluk te maken heeft, maar met luie mensen die geen zin hebben om uberhaupt met de instellingen te spelen maar gewoon alles standaard laten staan en ''oh clouding, terug brengen'' tja lekker simpel en lekker fabrikanten en winkels op kosten jagen, vind het langszamerhand een beetje schandalig worden, maargoed das mijn mening.

Je moet je zelf voorstellen als jij zelf een fabrikant was en je zou inderdaad 2 soorten panelen gebruiken (wat geloof ik niet op de duurdere tv's voorkomt maar dat weet ik niet zeker) en je weet dat 1tje kut kwaliteit is en je alles ervan terug krijgt bijna, dat je het dan nog produceert? weetje hoeveel kosten + problemen dat met zich mee brengt (niet meer te verkopen / slechte naam / gezeur met de verkopende winkels) nee ik geloof daar niet in, dan zal je wel heel stom zijn met zo een grote naam, want het gaat dan niet alleen ten kosten van je TV's maar ten kosten van alles wat je verkoopt met jou merk naam erop.

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Klein probleempje met m'n D6500; Ik kan via het menu de optie netwerk niet meer selecteren. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Tv zit wel op het netwerk, dus het is een "klein probleempje".
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:57

Wildfire

Joy to the world!

Zag dat er gisteren een nieuwe firmware voor de UE46D8000 is gereleased: T-GAP8DEUC-1014.8.

Wat er nieuw/beter is, geen idee. Jammer dat Samsung er geen releasenotes bij zet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wildfire schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:10:
Zag dat er gisteren een nieuwe firmware voor de UE46D8000 is gereleased: T-GAP8DEUC-1014.8.

Wat er nieuw/beter is, geen idee. Jammer dat Samsung er geen releasenotes bij zet...
1. Title
2011 model Firmware for self-upgrade

2. Applicable Model
UE**D8 Series

3 Description
T-GAP8DEUC-1014.8

Improve FW when watching the HBB TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:10:

Waar kun je dit vinden op de samsung site? zoek er namelijk wel is naar maar kan het nooit vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle antwoord, had m net al gevonden :9 je moet gewoon via de site zoeken als je je modeltype + samsung + firmware intypt op google kom je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:18:
[...]

Denk dat het niks met geluk te maken heeft, maar met luie mensen die geen zin hebben om uberhaupt met de instellingen te spelen maar gewoon alles standaard laten staan en ''oh clouding, terug brengen'' tja lekker simpel en lekker fabrikanten en winkels op kosten jagen, vind het langszamerhand een beetje schandalig worden, maargoed das mijn mening.

Je moet je zelf voorstellen als jij zelf een fabrikant was en je zou inderdaad 2 soorten panelen gebruiken (wat geloof ik niet op de duurdere tv's voorkomt maar dat weet ik niet zeker) en je weet dat 1tje kut kwaliteit is en je alles ervan terug krijgt bijna, dat je het dan nog produceert? weetje hoeveel kosten + problemen dat met zich mee brengt (niet meer te verkopen / slechte naam / gezeur met de verkopende winkels) nee ik geloof daar niet in, dan zal je wel heel stom zijn met zo een grote naam, want het gaat dan niet alleen ten kosten van je TV's maar ten kosten van alles wat je verkoopt met jou merk naam erop.
gelul het hele scherm was in de hoeken en boven en zijkant te veel clouding, en het is niet te verhelpen daarbij had ik ook nog eens witte flitsen door het beeld heen en de 7000 is tijdelijk niet meer leverbaar vandaar dat ik van de media markt de 8000 krijgt , en je heb gelijk voorheen had ik een samsung plasma 50 een stuk beter moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
sverzijl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:32:
bij mijn was het over alle hoeken en in de midden en zijkanten , maar ik blijf er bij de een is goed en de andere is gewoon ronduit slecht,\ zo als je aangeeft je moet geluk hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Of je geluk moet hebben is ook maar een mening. Er worden duizenden van die dingen verkocht en een enkeling meldt zich hier. Als de D7000 echt zo slecht was dan werd dat wel ergens gemeld of werd het uit de verkoop genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de woonkamer hebben we een 40 d8000 waar we prima tevreden over zijn.

nu willen we voor de slaapkamer een 32 of 37inch kopen waar we kijken naar een wat goedkoper alternatief
nu lees bij een aantal types pvr ready zit daar al een pvr in of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ue55d8000 staan die ik even mag testen van de dealer, supergoeie service!! Nou doet de 3D bril het niet. Moet ie eerst opgeladen worden? Moet ik ergens in het menu iets 'aan' zetten? Ik druk op de knop op de bril maar er gebeurt niets. Waar zit bluetooth op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:28:
ik heb een ue55d8000 staan die ik even mag testen van de dealer, supergoeie service!! Nou doet de 3D bril het niet. Moet ie eerst opgeladen worden? Moet ik ergens in het menu iets 'aan' zetten? Ik druk op de knop op de bril maar er gebeurt niets. Waar zit bluetooth op de tv?
Heb je de bril wel al eerst 'gekoppeld' met je TV, anders doet ie het inderdaad niet.
Pagina: 1 ... 39 ... 99 Laatste