10goto10 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:53:
Ik ben de UE55D6200 aan het overwegen (goede TV, 3D, lekker groot en een goede prijs), en vroeg me af hoe goed de ingebouwde mediaspeler is. Hij lijkt op papier aan alle eisen te voldoen, maar ik vraag me af wat een echte Tweaker er van vind. Ik was namelijk zelf aan het overwegen zelf een leuk HTPC/mediacentertje te bouwen bij wijze van hobbyproject, maar zo te zien kan ik dat achterwege laten.
Als specifieke vraag, ik weet dat de ingebouwde mediaspeler Xvid kan afspelen, maar weet iemand of hij dan custom (.srt) subs ondersteund?
Sinds vorige week staat hier een 40D6500 en ben wat aan het spelen geweest met de mediaspeler, hieronder mijn bevindingen.
De ingebouwde mediaspeler is zeker niet slecht maar het haalt het qua ondersteuning van bestandsformaten en interface niet bij een echte htpc. Misschien dat de plex plugin van een paar pagina's terug hier verandering in brengt. alleen jammer dat die nog geen ondertiteling ondersteuning heeft.
Ben iig een aantal mediabestanden tegengekomen die simpelweg niet afspelen via de tv, maar waar mijn htpc nooit problemen mee heeft gehad.
Voor de ondertiteling moest ik al mijn srt files hernoemen.
Normaal heb ik ze als <bestandsnaam>.<taal>.srt bij het mediabestand staan maar dit pakt de tv niet, het moet perse <bestandsnaam>.srt zijn. Hierdoor is ook maar een enkel ondertitel spoor mogelijk.
Terwijl de tv geen ondersteuning bied voor ingebakken ondertiteling werkt dit wel voor meerdere audio sporen in een mkv container.
De allshare software van samsung heb ik al na 5 minuten aan de kant gegooid. Typisch zo'n programma waar meer tijd besteed is aan de (bagger) interface dan aan de werking van het programma.
Ik gebruik nu
serviio, het indexeren van de files duurt een eeuwigheid, maar hij draait gelukkig gewoon als service op de achtergrond van windows dus daar merk je niets van.
Ik zou zeggen probeer de ingebouwde speler eerst eens, als het niet bevalt kun je altijd nog een htpc in elkaar knutselen.
Heb nog wel een probleem met de nieuwe tv.
Het beeld voor gecodeerde zenders valt zeer regelmatig weg. Waarna de tv opnieuw de smartcard gaat lezen etc. en er weer beeld is.
Het opnieuw lezen van de smartcard duurt de ene keer 20 seconde maar kan oplopen tot dik 10 minuten en het gebeurt soms om het kwartier. De smartcard zit in een Neotion cam.
Op
pagina 125 zag ik dat er meer mensen last van hadden en heb de tips al opgevolgd.
Meerdere keren is de tv gereset en zijn de zenders gezocht zowel met als zonder cam/smartcard
Ook heb ik het geprobeerd met een andere smartcard (helaas geen mogelijkheid om het met een andere cam te testen)
Zowel voor de cam als de tv zijn er geen updates beschikbaar.
Helaas blijft het probleem na alle pogingen nog steeds aanwezig.
Iemand nog andere suggesties / de oplossing voor dit probleem ?