Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11
Binnetie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:51:
@Jan,

Hoe werkt dat met inpakken van de tv? De doos heb ik evenals de zak die om de tv heen zit. De plastic zakjes waar de kabeltjes en afstandsbediening in zaten zijn wel opengescheurd. Maakt dat nog wat uit?
Lijkt me niet, het is namelijk onmogelijk om de TV te testen zonder dat je de a.b. en kabeltjes uit de verpakking haalt. Bij de winkel waar ik hem gekocht heb stond bijv. over het retourneren :

"Voorwaarde is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigt is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd"

Maar vraagje: ziet het er op de foto's nu niet erger uit dan dat je het in werkelijkheid ervaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
Zo ziet het er in werkelijkheid uit. De eerste foto zie je overbelicht maar dit heeft te maken met het lichte menu van mijn satelliet ontvanger die je in beeld ziet denk ik.
De tweede foto zo is het in werkelijkheid, het deel links zie je niks van tijdens het kijken. Maar het deel rechtsboven zie je zo af en toe in een donkere/grauwe scene een beetje er doorheen.
Misschien omdat ik pietje precies ben hoor, mijn ouders hebben een Samsung 40B7020 van bijna 2 jaar oud en die heeft helemaal geen last ban clouding. TV was destijds de eerste modellen met LED.

[ Voor 44% gewijzigd door Binnetie op 12-08-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
spacewagon schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:46:
[...]
Die heb ik ook, alleen dan van de Aldi. Ze liggen daar nog steeds; kom ze in diverse filialen nog tegen. In een plat blauw doosje. De prijs? 10 euro :-)
Zal eens kijken morgen of de aldi bij ons in het dorp deze nog heeft liggen. Enig idee wanneer deze in e aanbieding zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:40
MY00 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:20:
[...]

Zal eens kijken morgen of de aldi bij ons in het dorp deze nog heeft liggen. Enig idee wanneer deze in e aanbieding zijn gekomen?
Al een hele tijd terug (een maand of drie/vier geleden, denk ik). Liggen inmiddels in de afprijsbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 10:41
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:43:

Roestvrij staal is duurder dan echt zilver.
ik heb nog wel wat kilos RVS liggen....ruilen tegen diezelfde kilos zilver????

silver price/kg = 1240$
stainless steel/kg=5.00$ (afhankelijk van de legering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik vrees dat je sarcasme detector kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 10:41
sverzijl schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:27:
Ik vrees dat je sarcasme detector kapot is.
8)7 snapper uitstaan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien mis ik iets in de discussie, maar als ik bovenaan de pagina kijk, zie ik dat de 46D8000 op dit moment goedkoper is dan de even grote D7000, en zeker niet 400 euro duurder zoals min of meer gesuggereerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

En zojuist zijn ook de 2 samsung 3D brillen gearriveert :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat vinden jullie op basis van de eerder geposte foto's. Ruilen of niet ruilen? Ik weet niet of het beter wordt of dat je een scherm mee krijgt die er erger aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:05
drfruit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:50:
Misschien mis ik iets in de discussie, maar als ik bovenaan de pagina kijk, zie ik dat de 46D8000 op dit moment goedkoper is dan de even grote D7000, en zeker niet 400 euro duurder zoals min of meer gesuggereerd werd.
Damn .... wat is dat (relatief) goedkoop.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dat is een actie bij één winkel, stijgt binnenkort ook weer. Bij alle andere winkels is-ie dan ook 2199. Prima, 300 euro duurder dan voor een ander design ipv 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Als je op kieskeurig.nl zoekt is de D8000 bij 3 winkels goedkoper dan de pricewatch van de D7000.

Misschien maar voor even, maar als je tijdens dat even een TV wilt kopen, bof je mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Daar heb je gelijk in, ja. Maar het verschil met de D6750 is ook minimiem (400 Hz ipv 800 Hz) en verder design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
goedkoopste 46D800 is zo'n 1825. Goedkoopste 46D700 is 1659,= (staat niet in pricewatch, maar is dezelfde winkel waar de 46D8000 1829 kost). Scheelt toch nog 166 euro voor alleen het minieme verschil in design, maar idd geen 400 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 12-08-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo dan toch eindelijk besteld! de 40D6500, als het goed is komt hij morgen:D
iemand nog tips voor de bekabeling? (UPC, +/- 5 meter van de plaats waar de kabel binnenkomt) Die moeten we nl nog wel even aanschaffen morgen, kabels die er nu liggen zijn te kort en te oud! En ik wil nu toch wel eens gaan genieten van de digitale tv hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kan iemand hier de input lag van de D6750 of een vergelijkbaar model testen (in game modus)?

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 12-08-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ben de UE55D6200 aan het overwegen (goede TV, 3D, lekker groot en een goede prijs), en vroeg me af hoe goed de ingebouwde mediaspeler is. Hij lijkt op papier aan alle eisen te voldoen, maar ik vraag me af wat een echte Tweaker er van vind. Ik was namelijk zelf aan het overwegen zelf een leuk HTPC/mediacentertje te bouwen bij wijze van hobbyproject, maar zo te zien kan ik dat achterwege laten.

Als specifieke vraag, ik weet dat de ingebouwde mediaspeler Xvid kan afspelen, maar weet iemand of hij dan custom (.srt) subs ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 12:06

Yucko

One clown to rule them all !

losse srt bestanden worden ondersteund zolang deze maar dezelfde bestandsnaam als de film hebben (startrek.avi en startrek.srt)

subtitles in containers als .mkv werken niet en zul je dus moeten extracten naar een los srt bestand

[ Voor 28% gewijzigd door Yucko op 12-08-2011 17:11 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Ok, bedankt! Scheelt toch weer aardig wat centen als ik geen losse mediaspeler nodig heb. Lekker alles streamen vanaf de NAS over een gigabit netwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Yucko schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:10:
losse srt bestanden worden ondersteund zolang deze maar dezelfde bestandsnaam als de film hebben (startrek.avi en startrek.srt)

subtitles in containers als .mkv werken niet en zul je dus moeten extracten naar een los srt bestand
Ik lees wel vaker dat ondertiteling soms een gedoe is.. ben ik blij dat ik nooit films met ondertiteling download :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Uniciteit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:56:
[...]

Dat is een actie bij één winkel, stijgt binnenkort ook weer. Bij alle andere winkels is-ie dan ook 2199. Prima, 300 euro duurder dan voor een ander design ipv 400 euro.
Denk dat het om een prijsverlaging gaat. Indien je bedenkt dat men 1st 150 euro/2 3d brillen/50 euro huur tegoed kreeg en men op de IFA waarschijnlijk nieuwe modellen gaat introduceren, lijkt me dit zeer logisch.

Zie dat via kieskeurig de prijs van de 46d8000 nu 1799 is bij die zaak kost de 7000 1798 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MY00 op 12-08-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 15:06
Zo, vandaag ook eindelijk de brillen ontvangen, 2 weken na ontvangst van de moviemax pas.
Heeft ff geduurd, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Dan heb ik mooi ff geluk gehad vorige week met mijn €1649 + 2e 3D bril bij Qplaza in Uden voor een 46D7000 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

De 46D8000 kun je voor €1634,39 (incl verzenden en Paypal/creditcardbetaling) bij Kitchenland.de kopen. De 46D7000 komt op zo'n €1480.

Geen ervaring met deze shop, maar scheelt toch behoorlijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Dan weet je in ieder geval zeker dat UPC en Ziggo niet ondersteund worden door de ingebouwde tuner, hoef je dat ook niet meer op te zoeken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Hahn schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:20:
Dan weet je in ieder geval zeker dat UPC en Ziggo niet ondersteund worden door de ingebouwde tuner, hoef je dat ook niet meer op te zoeken.
Als ik zo dit topic goed heb doorgelezen zou dat niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik mijn computer opgestart heb, verschijnt onderaan mijn d6530 scherm dat ik verbonden ben met all-share, weet iemand hoe dat weer automatisch weg gaat? Nu moet ik altijd op annuleren drukken op mijn afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hahn schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:20:
Hoezo weet je dat dan zeker? En bijvoorbeeld voor de mensen met digitenne?

Edit
Die krengen zijn nog goedkoper zelfs: http://www.redcoon.de/B28...D7000_LED-TV?refId=basede voor €1398,00.

Wat is het addertje onder het gras? Is Smart TV bijvoorbeeld alleen in het Duits? Kan je geen KPN/Ziggo/UPC/Digitenne smartcard erin steken?

Edit 2
De 55-inch D7000 kost hier 2300 euro, minimaal (Tweakers pricewatch). In Duitsland al vanaf 1878 euro (Klik).

Als er geen addertje onder het gras zit, rij ik wel later dit jaar naar Duitsland. Zeker als dat 400 euro kan schelen.

[ Voor 52% gewijzigd door Uniciteit op 12-08-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:00:
Nadat ik mijn computer opgestart heb, verschijnt onderaan mijn d6530 scherm dat ik verbonden ben met all-share, weet iemand hoe dat weer automatisch weg gaat? Nu moet ik altijd op annuleren drukken op mijn afstandsbediening.
Misschien iets meer geduld? Bij mij gaat het automatisch weg.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Klopt, alleen doet Redcoon.de helaas niet aan verzending naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
De ziggo module werkt gewoon in de duitse TV's. Heb dit al eerder geschreven, er zijn op duitse fora's mensen die klagen dat de TV's gekocht bij de webwinkels opstarten in het Nederlands!!!

Hiereven de prijzen van webshops in DE:

UE46D7000 1349 euro bij http://www.lanago.de/Sams...16-cm-46-Zoll-LED-Full-HD
UE55D7000 1819 euro bij http://www.lanago.de/Sams...38-cm-55-Zoll-LED-Full-HD

UE55D8000 1579 euro bij http://www.labuyla.de/sho...67/Samsung_UE46D8000.html staat dat deze goedkoper zou zijn de redcoon.de maar daar is deze op de website niet meer te vinden
UE55D8000 2089 euro bij http://www.lanago.de/Sams...38-cm-55-Zoll-LED-Full-HD

Zal wel gelijk moeten meegeven dat de lanago.de een vrij nieuwe website is welke verschillende beoordelingen heeft. Je kunt er niet de spullen gaan ophalen, had dit reeds aan hun gevraagd omdat ze niet zover van Venlo gevestigd zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door MY00 op 12-08-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:31:
[...]

Misschien iets meer geduld? Bij mij gaat het automatisch weg.
ok dankje dan zal ik iets langer moeten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandruten
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 23:19
MY00 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:46:
De ziggo module werkt gewoon in de duitse TV's.
Ik kan het omgekeerde ook bevestigen vanuit Finland (NL Tv met Finse smartcard). Hier heb ik via een Nederlandse webshop een Nederlands UE40D6500 model aangeschaft. Met de plaatselijke (digitale) kabelprovider in combinatie met een Finse CI+ CAM is het geen enkel probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door vandruten op 12-08-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 13:57
10goto10 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:53:
Ik ben de UE55D6200 aan het overwegen (goede TV, 3D, lekker groot en een goede prijs), en vroeg me af hoe goed de ingebouwde mediaspeler is. Hij lijkt op papier aan alle eisen te voldoen, maar ik vraag me af wat een echte Tweaker er van vind. Ik was namelijk zelf aan het overwegen zelf een leuk HTPC/mediacentertje te bouwen bij wijze van hobbyproject, maar zo te zien kan ik dat achterwege laten.

Als specifieke vraag, ik weet dat de ingebouwde mediaspeler Xvid kan afspelen, maar weet iemand of hij dan custom (.srt) subs ondersteund?
Sinds vorige week staat hier een 40D6500 en ben wat aan het spelen geweest met de mediaspeler, hieronder mijn bevindingen.

De ingebouwde mediaspeler is zeker niet slecht maar het haalt het qua ondersteuning van bestandsformaten en interface niet bij een echte htpc. Misschien dat de plex plugin van een paar pagina's terug hier verandering in brengt. alleen jammer dat die nog geen ondertiteling ondersteuning heeft.

Ben iig een aantal mediabestanden tegengekomen die simpelweg niet afspelen via de tv, maar waar mijn htpc nooit problemen mee heeft gehad.

Voor de ondertiteling moest ik al mijn srt files hernoemen.
Normaal heb ik ze als <bestandsnaam>.<taal>.srt bij het mediabestand staan maar dit pakt de tv niet, het moet perse <bestandsnaam>.srt zijn. Hierdoor is ook maar een enkel ondertitel spoor mogelijk.

Terwijl de tv geen ondersteuning bied voor ingebakken ondertiteling werkt dit wel voor meerdere audio sporen in een mkv container.

De allshare software van samsung heb ik al na 5 minuten aan de kant gegooid. Typisch zo'n programma waar meer tijd besteed is aan de (bagger) interface dan aan de werking van het programma.
Ik gebruik nu serviio, het indexeren van de files duurt een eeuwigheid, maar hij draait gelukkig gewoon als service op de achtergrond van windows dus daar merk je niets van.

Ik zou zeggen probeer de ingebouwde speler eerst eens, als het niet bevalt kun je altijd nog een htpc in elkaar knutselen.

Heb nog wel een probleem met de nieuwe tv.

Het beeld voor gecodeerde zenders valt zeer regelmatig weg. Waarna de tv opnieuw de smartcard gaat lezen etc. en er weer beeld is.
Het opnieuw lezen van de smartcard duurt de ene keer 20 seconde maar kan oplopen tot dik 10 minuten en het gebeurt soms om het kwartier. De smartcard zit in een Neotion cam.

Op pagina 125 zag ik dat er meer mensen last van hadden en heb de tips al opgevolgd.
Meerdere keren is de tv gereset en zijn de zenders gezocht zowel met als zonder cam/smartcard
Ook heb ik het geprobeerd met een andere smartcard (helaas geen mogelijkheid om het met een andere cam te testen)
Zowel voor de cam als de tv zijn er geen updates beschikbaar.

Helaas blijft het probleem na alle pogingen nog steeds aanwezig.

Iemand nog andere suggesties / de oplossing voor dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Van garantie gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat was ook alweer de input lag van de D7000? Ik herinner me dat iemand hier een foto had geplaatst waarop 50 ms stond, maar dat was geloof ik met een laptop gedaan en die hebben ook weer input lag.

Hier, http://www.hdtvtest.co.uk...e40d7000-201105281160.htm, staat 33 ms maar verder vind ik maar weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 18:06
@Slamdance

Ik heb ook een D6500 (met neotion cam ) waar af en toe het beeld wegvalt en ik de melding "foutmelding I07-4, controleerd smartcard " krijg. Na ongeveer 20 seconden heb ik weer beeld.

Soms heb ik het uren niet, en ineens begint het weer.
Ik gebruik de nieuwste firmware zowel in de ci-module als in de TV.

Neotion v2.0
Samsung Gasdeuc-1012.2

Heb alles al geprobeerd. Alleen nog geen andere ci-module. Heb hierover contact opgenomen met Samung, maar die verwijs mij naar Ziggo. En Ziggo verwijs mij weer naar Samsung. Stelletje idioten daar!

Ik heb echt zo'n gevoel dat er wat niet goed zit in de software.
Afwachten maar.

[ Voor 5% gewijzigd door aeng op 13-08-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeng schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:29:
@Slamdance

Ik heb ook een D6500 (met neotion cam ) waar af en toe het beeld wegvalt en ik de melding "foutmelding I07-4, controleerd smartcard " krijg. Na ongeveer 20 seconden heb ik weer beeld.

Neotion v2.0
Samsung Gasdeuc-1012.2

Heb alles al geprobeerd. Alleen nog geen andere ci-module. Heb hierover contact opgenomen met Samung, maar die verwijs mij naar Ziggo. En Ziggo verwijs mij weer naar Samsung. Stelletje idioten daar!

Afwachten maar.
Ik heb precies hetzelfde probleem!!!
Het is ook 'random' idd, kan geen één optie bedenken waardoor het komt, heb naar mijn weten verschillende dingen geprobeerd - andere smartcard, andere cam, verschillende resetten, software check-. Hopelijk SNEL duidelijkheid hierover, want begin het behoorlijk vervelend te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeng schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:29:
@Slamdance

Neotion v2.0
Samsung Gasdeuc-1012.2

Afwachten maar.
Het lijkt wel alsof ik de enige ben met een neotion 3.0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

Volgens mij ook ...... er is verder op internet ook niets over 3.0 te vinden, dus hoe je dat voor elkaar hebt gekregen ..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
GerCor schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

Volgens mij ook ...... er is verder op internet ook niets over 3.0 te vinden, dus hoe je dat voor elkaar hebt gekregen ..... :?
Ik geloof er ook niets van. Teveel ..... genomen waarschijnlijk :)
Heb je ook een schermafdruk als bewijs.

[ Voor 5% gewijzigd door aeng op 13-08-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

vandruten schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:07:
[...]

Ik kan het omgekeerde ook bevestigen vanuit Finland (NL Tv met Finse smartcard). Hier heb ik via een Nederlandse webshop een Nederlands UE40D6500 model aangeschaft. Met de plaatselijke (digitale) kabelprovider in combinatie met een Finse CI+ CAM is het geen enkel probleem.
Heb je de taal ook gewoon op fins kunnen zetten? En heb je de Finse Smart TV hub? Of kan dat niet, en blijft het Nederlands?

Als ik namelijk bijvoorbeeld de D7000 uit Duitsland haal, wil ik wel de taal kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

Nee hoor, ik heb ook een Neotion met hardware version 3.0.
Naar aanleiding van een van jouw eerdere berichten gekocht, vorige week bij FOKA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
MartijnS72 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:02:
[...]

Nee hoor, ik heb ook een Neotion met hardware version 3.0.
Naar aanleiding van een van jouw eerdere berichten gekocht, vorige week bij FOKA.
Is dat deze?
http://www.foka.nl/site/ziggo-ci-cam-module-p-17582.html

En je hebt niet de (ZIGGO) problemen die wij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Het moet wel aan Samsung liggen want ik heb (c8700) het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
@aeng

Ja, dat is 'm. Maar ik gebruik hem niet in een Samsung, dus ik kan niets zeggen over jullie problemen.

Overigens liep mijn Philips tv vorige week vast met de melding "gecodeerde zender". Na standby kwam de melding "zet in standby voor zenderupdate" 8)7 ; dit was tussen 23/23.30 uur. Is Ziggo soms bezig met de nieuwe zenderindeling voor 1 september, want een dag later stonden er weer wat zenders op een andere plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeng schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:34:
[...]

Ik geloof er ook niets van. Teveel ..... genomen waarschijnlijk :)
Heb je ook een schermafdruk als bewijs.
Ik wil best een foto maken hoor geen probleem.

Maar zoals je ziet heeft nog iemand m ook van foka daar heb ik m ook vandaan.

Ik heb geen problemen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vandaag mijn 40D6200 omgeruild bij de Mediamarkt i.v.m. clouding. Thuis even een korte test gedaan en deze tv kijkt er geen last van te hebben! Moet het nog testen als het donker is.

Ze deden er niet moeilijk over en de tv kon gewoon terug. Wel adviseerden ze om te testen met het plastic enzo er nog aan (voor als de tv weer verkocht wordt denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Wat zijn jullie instellingen van motion en motion plus?

Ik heb ze op 'aan' en op 'helder' staan, maar denk soms tijdens voetbalwedstrijden nog wat zaken te zien die niet helemaal vloeiend lopen (wanneer er bijv een snelle bal door de lucht gespeeld wordt) ...

Wat zijn voor sportwedstrijden de beste instellingen en welke andere instellingen hebben hier misschien nog meer invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
van de week de d7000 binnen gekregen van q.plaza, dacht ik. blijkt n d7080 te zijn. nu doet de upc module t niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Hoe weet je dat het een D7080 is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het model wordt toch vermeld op een sticker op de doos en op een sticker achter op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Om beter geluid uit de TV te krijgen heb ik een optische kabel aan de TV gekoppeld naar de Versterker, dit klinkt beter, maar nu ik kan het volume niet meer regelen met de TV AB, en dan zit ik weer met 2 AB's voor de TV :(

is er toch een mogelijkheid om de TV zo in te stellen dat het volume via de TV AB geregeld kan worden ?
ik kan het niet vinden.

nu zit ik weer met een kabel van de koptelefoon aansluiting naar tulp stekkers, en je merkt toch wel kwaliteits-verlies :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

absrnd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:56:
Om beter geluid uit de TV te krijgen heb ik een optische kabel aan de TV gekoppeld naar de Versterker, dit klinkt beter, maar nu ik kan het volume niet meer regelen met de TV AB, en dan zit ik weer met 2 AB's voor de TV :(

is er toch een mogelijkheid om de TV zo in te stellen dat het volume via de TV AB geregeld kan worden ?
ik kan het niet vinden.

nu zit ik weer met een kabel van de koptelefoon aansluiting naar tulp stekkers, en je merkt toch wel kwaliteits-verlies :/
Menu, Systeem, Anynet, AV Ontvanger aan.

Maar ik moet helaas vrijwel iedere x als ik de tv uitzet en de volgende dag hem weer aanzet weer deze instelling activeren want hij gaat steeds uit, komt denk ik omdat er nu ook meerdere apparaten op aangesloten staan zoals een ps3 wat ik vorige week nog niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:07:
[...]

Menu, Systeem, Anynet, AV Ontvanger aan.

Maar ik moet helaas vrijwel iedere x als ik de tv uitzet en de volgende dag hem weer aanzet weer deze instelling activeren want hij gaat steeds uit, komt denk ik omdat er nu ook meerdere apparaten op aangesloten staan zoals een ps3 wat ik vorige week nog niet had.
Mijn versterker ondersteund Anynet niet, deze is te oud :X
en heeft ook geen HDMI aansluiting

en ik kan in de instellingen niets vinden wat een indicatie geeft voor optical volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
kan iemand mij de beste (of volgens jullie de beste) instellingen geven voor de D6500?
en volgens mij had ik ergens gelezen hoe je de zenders in je eigen gekozen volgorde kan zetten... ik kan alleen niet meer vinden waar... weet iemand hoe dat moet of waar dat staat?
en... ik heb ook een router met een pc er op aangesloten en de tv zit ook (draadloos) op die router aangesloten, is er een mogelijkheid om de films die op de pc staan te kijken op de tv? moet ik daar iets voor installeren oid? (dacht dat dat mogelijk was met allshare, maar kom er niet uit hoe en waar:S)
groetjes marieke

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
superpolm schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:51:
van de week de d7000 binnen gekregen van q.plaza, dacht ik. blijkt n d7080 te zijn. nu doet de upc module t niet helaas.
Dit is heel erg vreemd want een 7080 is voor de zwitersemarkt gemaakt en deze zijn daar erg duur.
Heb even op de website gekeken en ze verkopen helemaal geen 7080 dus indien jij op papier een d7000 gekocht hebt en hun leveren een 7080 kun je deze gewoon laten ophalen en van hun eisen dat ze je een 7000 leveren. Valt wel op dat zijn bij elke 7000 erbij zetten dat deze ziggo gecertificeerd is.

Maar je staat volledig in je recht om het product terug te sturen en je geld terug te krijgen of een d7000 te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:59:
Hoi allemaal,
kan iemand mij de beste (of volgens jullie de beste) instellingen geven voor de D6500?
en volgens mij had ik ergens gelezen hoe je de zenders in je eigen gekozen volgorde kan zetten... ik kan alleen niet meer vinden waar... weet iemand hoe dat moet of waar dat staat?
en... ik heb ook een router met een pc er op aangesloten en de tv zit ook (draadloos) op die router aangesloten, is er een mogelijkheid om de films die op de pc staan te kijken op de tv? moet ik daar iets voor installeren oid? (dacht dat dat mogelijk was met allshare, maar kom er niet uit hoe en waar:S)
groetjes marieke
Als je Allshare op je pc hebt staan, moet je een map toevoegen in allshare die je wilt delen.

Verder moet je die map die je deelt, in je bibliotheek plaatsen. Map->rechter muisknop->in bibliotheek opnemen.

Dan zou het moeten werken.

De beste scherminstellingen is voor iedereen anders, maar dit topic heeft mij wel geholpen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1466556

Ik ben 2 uurtjes bezig geweest, voornamelijk met het kijken naar de instructiefilm, het maken van notities en daarna het instellen van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Uniciteit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:15:
[...]
Edit
Die krengen zijn nog goedkoper zelfs: http://www.redcoon.de/B28...D7000_LED-TV?refId=basede voor €1398,00.

Wat is het addertje onder het gras? Is Smart TV bijvoorbeeld alleen in het Duits? Kan je geen KPN/Ziggo/UPC/Digitenne smartcard erin steken?

Edit 2
De 55-inch D7000 kost hier 2300 euro, minimaal (Tweakers pricewatch). In Duitsland al vanaf 1878 euro (Klik).

Als er geen addertje onder het gras zit, rij ik wel later dit jaar naar Duitsland. Zeker als dat 400 euro kan schelen.
Of je belt gewoon even een aantal bedrijven op. Die jongens op markplaats met bel me prijzen zijn gewoon legitieme winkels die op die manier onder Samsungs prijsbeleid weten uit te komen. Adverteren onder adviesprijs mag niet voor bepaalde modellen, maar verkopen onder adviesprijs is een ander verhaal.

3maand (precies :Y) ) terug al een 46d7000 opgehaald voor 1525,- gewoon in NL, met NL garantie, bon enz. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Ik heb een wazig probleem met mijn UE 46D7000.

Als je het scherm denkbeeldig in 3 verticale vlakken verdeelt, dan is het rechter vlak soms wat donkerder dan de andere 2 vlakken, je ziet zo af en toe ook echt een scheidslijn tussen het middelste en rechter vlak.

Vanavond heb ik de tv mbv het calibratie topic en de AVS HD 709 DVD goed ingesteld, maar dit probleem is er nog steeds.

Valt hier iets aan te doen en als dat niet het geval is, tot wanneer na aankoopdatum mag je een product bij de leverancier ter ruiling aanbieden?

Ook heb ik na calibratie nog steeds last van clouding, al is dat niet schokkend, bovenstaand probleem vind ik ernstiger.

[ Voor 10% gewijzigd door partyondude op 14-08-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:50:
[...]

Valt wel op dat zijn bij elke 7000 erbij zetten dat deze ziggo gecertificeerd is.
Zoals in eerdere post aangegeven heb ik ook bij Q-plaza een UE40D7000 gekocht. Een hele concurrerende prijs: 1274 + 35 verzendkosten tegenover 1599 bij BCC. Kreeg er ook een extra 3D bril bij, de cashback actie was echter niet van toepassing dus per saldo was het verschil niet groot meer, maar iedere Euro telt. Bleek alleen een LSXXH te zijn (Hongaars model) en geen LSXXN (model voor de Nederlandse markt). Bij installeren van de UPC CI+ module bleek deze niet te werken. Gebeld met UPC en Samsung en die steken het op het feit dat het een Hongaars model is, alhoewel UPC bij eerdere navraag aangaf dat de extensie niets uitmaakte zolang het maar een D7000 was. Op hun website wordt echter wel specifiek LSXXN genoemd en zo langzamerhand heb ik van al die helpdesks ook geen hoge pet meer op, maar enfin.

Gebeld met Q-plaza en die gaf aan dat het een bekend probleem was (!), waar de CI+ modules van Ziggo geen last van hebben. Vandaar dat specifiek staat "Geschikt voor Ziggo". Ik gaf aan toch wel teleurgesteld te zijn in het feit dat ik bij een Nederlandse winkel een TV koop die dan niet om kan gaan met in Nederland gangbare providers omdat het een buitenlands model is. De TV's van Q-plaza zijn van alles door elkaar: Pools, Hongaars en weet ik veel. Bij toeval kun je een Nederlands toestel krijgen. Q-plaza gaf aan dat ze niets verkeerd gedaan hadden, omdat ze er niet bij gezet hadden dat het toestel geschikt was voor UPC. Nou is geen één website volledig en als je op alle websites leest dat het toestel geschikt is voor UPC ga je daar van uit. Ik reageerde dat er ook niet bij stond dat je een willekeurig Oost Europees model kunt treffen als je bij hem een TV koopt. De twee weken niet-goed-geld-terug periode is inmiddels verstreken dus het was "erg moeilijk er nu nog iets aan te doen". Hij zou kijken of hij in de huidige partij nog een N-model kon vinden of anders misschien in de volgende partij en dan zou ik die kunnen omruilen...Daar heb ik weinig fiducie in. Wie gaat dan verzendkosten van de huidige TV retour en de nieuwe TV betalen om maar wat te noemen.

Nu is het zo dat er voor de Europese markt maar één model D7000 is en softwarematig wordt ingesteld voor welk land die geschikt is. Uiteindelijk is het mij gelukt om de landencode van de TV om te zetten naar NL en toen was in 5 min de UPC CI+ module geïnstalleerd.

Mijn lesje wel weer geleerd, volgende keer koop ik mijn TV bij een door de producent goedgekeurde winkel (SAMSUNG heeft op haar website een lijst met geautoriseerde dealers en internetwinkels). Is iets duurder, maar nu ben ik een halve dag bezig geweest om de TV om te tweaken en die moeite was het me eigenlijk niet waard. Bovendien vraag ik me af hoe het zit met garantie. Komt SAMSUNG deze parallel import TV niet gekocht bij een geautoriseerde dealer ook repareren als er wat mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Leuk verhaal maar volgens mij vergis jij je gewoon in de MediaPlayer van de Samsung TV. Je zegt dat de Tv 3 mappen aanmaakt, maar volgens mij maakt de Tv niks aan, het is gewoon het menu van de MediaPlayer. Ga je dieper in het menu, dan kun je jouw mapjes allemaal zien.
Het is inderdaad niet de TV die iets aanmaakt, maar de NAS, zo heb ik het ook omschreven. Als ik NAS - Video selecteer, geeft de TV alle drie de media-mappen op de NAS (Video, Muziek en Foto's) weer, waarbij de mappen Muziek en Foto's echter leeg zijn, omdat bij deze keuze alleen videobestanden worden weergegeven. Hetzelfde verhaal als ik NAS - Foto's en NAS - Muziek selecteer. Moet toch een kleine moeite zijn om die andere mappen niet te laten zien en gelijk een overzicht te geven van alleen de betreffende bestanden? Dat bedoel ik met slordig. Let wel, dit is dus in DLNA mode, niet via Allshare software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Frogboy mag ik vragen hoe je het land heb verandrt? heb precies hetzelfde probleem, alleen heb n zwitsers model gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Waar kun je precies de landcode van je tv zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:37:
[...]

Het is inderdaad niet de TV die iets aanmaakt, maar de NAS, zo heb ik het ook omschreven. Als ik NAS - Video selecteer, geeft de TV alle drie de media-mappen op de NAS (Video, Muziek en Foto's) weer, waarbij de mappen Muziek en Foto's echter leeg zijn, omdat bij deze keuze alleen videobestanden worden weergegeven. Hetzelfde verhaal als ik NAS - Foto's en NAS - Muziek selecteer. Moet toch een kleine moeite zijn om die andere mappen niet te laten zien en gelijk een overzicht te geven van alleen de betreffende bestanden? Dat bedoel ik met slordig. Let wel, dit is dus in DLNA mode, niet via Allshare software.
Oke, dat verhaal van die onzinnige lege mappen ben ik helemaal met je eens. En dat begint al als je jouw NAS kiest en Opgenomen TV programma's en instellingen gewoon als keuze blijven staan.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 14-08-2011 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Welke verbinding? En nee, dat is niet normaal, maar dat begrijp je zelf ook wel. En waarom zou dat volgens jou aan Ziggo en de CI+ module moeten liggen? Kijk, bij dit soort dingen zou ik gewoon de Tv resetten .... kijken of het probleem zich dan blijft voordoen. Kleine moeite ... de Tv resetten.
Die melding die ik krijg is deels Italiaans.

Als ik dan hier lees dat Q-plaza veel buitenlandse modellen levert en ik mijn CI+ heb geïnstalleerd met een beschrijving van deze winkel waarbij ik mijn landinstellingen voordat ik ging scannen op 'overig' moest zetten, krijg ik het gevoel geen Nederlandse tv te hebben?

De tv resetten heeft overigens niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Als je dus een CI+ module van Ziggo gebruikt kun je zonder problemen je tv bij een Duitse webshop kopen? Prijs is wel erg interessant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:18:
[...]

Zoals in eerdere post aangegeven heb ik ook bij Q-plaza een UE40D7000 gekocht. Een hele concurrerende prijs: 1274 + 35 verzendkosten tegenover 1599 bij BCC. Kreeg er ook een extra 3D bril bij, de cashback actie was echter niet van toepassing dus per saldo was het verschil niet groot meer, maar iedere Euro telt. Bleek alleen een LSXXH te zijn (Hongaars model) en geen LSXXN (model voor de Nederlandse markt). Bij installeren van de UPC CI+ module bleek deze niet te werken. Gebeld met UPC en Samsung en die steken het op het feit dat het een Hongaars model is, alhoewel UPC bij eerdere navraag aangaf dat de extensie niets uitmaakte zolang het maar een D7000 was. Op hun website wordt echter wel specifiek LSXXN genoemd en zo langzamerhand heb ik van al die helpdesks ook geen hoge pet meer op, maar enfin.

Gebeld met Q-plaza en die gaf aan dat het een bekend probleem was (!), waar de CI+ modules van Ziggo geen last van hebben. Vandaar dat specifiek staat "Geschikt voor Ziggo". Ik gaf aan toch wel teleurgesteld te zijn in het feit dat ik bij een Nederlandse winkel een TV koop die dan niet om kan gaan met in Nederland gangbare providers omdat het een buitenlands model is. De TV's van Q-plaza zijn van alles door elkaar: Pools, Hongaars en weet ik veel. Bij toeval kun je een Nederlands toestel krijgen. Q-plaza gaf aan dat ze niets verkeerd gedaan hadden, omdat ze er niet bij gezet hadden dat het toestel geschikt was voor UPC. Nou is geen één website volledig en als je op alle websites leest dat het toestel geschikt is voor UPC ga je daar van uit. Ik reageerde dat er ook niet bij stond dat je een willekeurig Oost Europees model kunt treffen als je bij hem een TV koopt. De twee weken niet-goed-geld-terug periode is inmiddels verstreken dus het was "erg moeilijk er nu nog iets aan te doen". Hij zou kijken of hij in de huidige partij nog een N-model kon vinden of anders misschien in de volgende partij en dan zou ik die kunnen omruilen...Daar heb ik weinig fiducie in. Wie gaat dan verzendkosten van de huidige TV retour en de nieuwe TV betalen om maar wat te noemen.

Nu is het zo dat er voor de Europese markt maar één model D7000 is en softwarematig wordt ingesteld voor welk land die geschikt is. Uiteindelijk is het mij gelukt om de landencode van de TV om te zetten naar NL en toen was in 5 min de UPC CI+ module geïnstalleerd.

Mijn lesje wel weer geleerd, volgende keer koop ik mijn TV bij een door de producent goedgekeurde winkel (SAMSUNG heeft op haar website een lijst met geautoriseerde dealers en internetwinkels). Is iets duurder, maar nu ben ik een halve dag bezig geweest om de TV om te tweaken en die moeite was het me eigenlijk niet waard. Bovendien vraag ik me af hoe het zit met garantie. Komt SAMSUNG deze parallel import TV niet gekocht bij een geautoriseerde dealer ook repareren als er wat mee is?
Ik zie net dat mijn 46D7000 ook een Hongaar is. Niet een heel groot probleem, maar wel jammer, want ik vroeg nog of het een Nederlands toestel betrof.

Ben benieuwd of dat iets uitmaakt met garantie, maar neem aan van niet. Mijn Ziggo module werkte gelukkig wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk mijn 3D brillen ontvangen.

Meteen al een probleem. Via de TV (explore 3D) kan ik wel 3D kijken.

Via mijn PS3 krijg ik zowel Call of Duty Black Ops als Gran Turismo 5 niet in 3D.
Op 1 of andere manier kan ik de optie niet aanklikken.

Ik heb de PS3 rechtstreeks aangesloten op mijn TV (46D6500) via HDMI 1.3

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb nog geen 3D film om het te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:10:

Via mijn PS3 krijg ik zowel Call of Duty Black Ops als Gran Turismo 5 niet in 3D.

Dit ligt waarschijnlijk aan de instellingen van je PS3. Deze moet namelijk herkennen dat je een 3d tv hebt aangesloten.

Even de aan / uitknop 5 sec ingedrukt houden (totdat je 3 piepjes hoort). Vervolgens zoekt de PS3 je beeldinstellingen automatisch en zou het moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Wat zijn eigenlijk de fijnste 3d brillen voor bij de 55D8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:03:
[...]

Ik zie net dat mijn 46D7000 ook een Hongaar is. Niet een heel groot probleem, maar wel jammer, want ik vroeg nog of het een Nederlands toestel betrof.

Ben benieuwd of dat iets uitmaakt met garantie, maar neem aan van niet. Mijn Ziggo module werkte gelukkig wel direct.
Heb mijn tv gewoon bij een erkende dealer gekocht en achterop de stikker staat dat ie in Slowakije gemaakt is.
Had 2jaar terug ook een B6000 gekocht en deze kwam ook uit Slowakije, dus volgens mij maakt het niet zoveel uit.

Overigens heb je standaard 2 jaar garantie op alles wat je koopt binnen europa.
Dus garantie maakt niks uit, wel als je m bijvoorbeeld had geimporteerd uit china ofzo
Dan ligt het anders met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 10:20
@ Sutreb,

Hoi, gebruik je wel een hdmi 1.4 kabel? Deze is namelijk nodig om 3D te kunnen kijken.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Dit ligt waarschijnlijk aan de instellingen van je PS3. Deze moet namelijk herkennen dat je een 3d tv hebt aangesloten.

Even de aan / uitknop 5 sec ingedrukt houden (totdat je 3 piepjes hoort). Vervolgens zoekt de PS3 je beeldinstellingen automatisch en zou het moeten werken!
idd het werkt. Beeldscherminstellingen stond niet op automatisch. Thnx voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

Heb mijn tv gewoon bij een erkende dealer gekocht en achterop de stikker staat dat ie in Slowakije gemaakt is.
Had 2jaar terug ook een B6000 gekocht en deze kwam ook uit Slowakije, dus volgens mij maakt het niet zoveel uit.

Overigens heb je standaard 2 jaar garantie op alles wat je koopt binnen europa.
Dus garantie maakt niks uit, wel als je m bijvoorbeeld had geimporteerd uit china ofzo
Dan ligt het anders met garantie.
Dat dacht ik inderdaad al ja. Mijne is ook gemaakt in Slowakije en heeft een Hongaarse landcode.

Maar dat is het probleem verder ook niet. Probleem wat ik ergens hierboven beschreef vind ik veel vervelender. Als je het scherm in 3 verticale vlakken verdeelt, dan is het rechter vlak soms wat donkerder dan de andere 2 vlakken, je ziet zo af en toe ook echt een scheidslijn tussen het middelste en rechter vlak. Daar baal ik dus wel van. Ik zit nog binnen de 14 dagen termijn, dus ik kijk dit nog heel even aan en dan denk ik dat ik gewoon contact opneem met Q-plaza.

Na calibratie met behulp van de AVS HD 709 tool nog steeds last van een beetje clouding, al is dat niet schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
FU2_Baalberith schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:15:
@ Sutreb,

Hoi, gebruik je wel een hdmi 1.4 kabel? Deze is namelijk nodig om 3D te kunnen kijken.

Groet
Voor je PS3 heb je geen 1.4 kabel nodig om 3d af te kunnen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:18:
[...]

Het is misschien handig te vermelden hoe je de landencode hebt omgezet naar NL, zodat anderen die dit probleem hebben niet zo lang hoeven te kloten zoals jij.

Maar blij om te horen dat het nu is opgelost :) Garantie loopt trouwens NIET via Samsung, maar via Q-plaza. Je hebt recht op 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Q-plaza beweert exact het tegenovergestelde, toen ik daar om vroeg. Eerste 14 dagen via hun, daarna gewoon de fabrieksgarantie claimen bij Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:35
partyondude schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:48:
Q-plaza beweert exact het tegenovergestelde, toen ik daar om vroeg. Eerste 14 dagen via hun, daarna gewoon de fabrieksgarantie claimen bij Samsung zelf.
Volgens het Nederlandse recht niet.

Jij hebt een contract, door de koop van die tv, met de verkoper, NIET met Samsung.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kruila schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:02:
[...]

Volgens het Nederlandse recht niet.

Jij hebt een contract, door de koop van die tv, met de verkoper, NIET met Samsung.
Inderdaad, jij hebt absoluut niks met Samsung te maken tenzij je bij hen de TV koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Vreemd dan dat Q-plaza dat zegt. Zou dat te maken hebben met het feit dat ze daar oa Hongaarse tv's leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

partyondude schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:52:
Vreemd dan dat Q-plaza dat zegt. Zou dat te maken hebben met het feit dat ze daar oa Hongaarse tv's leveren?
Dit is voor hun makkelijker. Samsung biedt geloof ik zelf fabrieksgarantie van 1 jaar. Aangezien je in Nederland met TV's van minimaal 2 jaar* uit kan gaan zullen alle kosten het tweede jaar voor Q-plaza zijn. Als men denkt "het heeft geen zin om te proberen van garantie gebruik te maken", dan besparen zij kosten.

* Europese Richtlijn (let op: dat is een wet met 'ruimte') zegt 2 jaar. Nederlandse wet "recht op een deugdelijk product" (afhankelijk van merk, prijs, etc.). Zo kunnen wasmachines al gauw 5 jaar garantie hebben.

Weet iemand trouwens het verschil tussen "Extended PVR" en "PVR Ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
partyondude schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:52:
http://www.rijksoverheid....eb-ik-op-een-product.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Als ik mijn Samsung D6500 aanzet (of als ik op de info--knop druk) krijg ik links boven een klein rechthoekje te zien met de volgende info: 1920 x 1080 i @ 50 Hz HDMI2.

Dit model moet tot 200 Hz CMR kunnen.

Heb Ziggo kabel via hun nieuwste PVR van Cisco.

Had eigenlijk verwacht dat daar tenminste 100Hz had gestaan, maar ik ben totaal niet technisch, dus zie ik wat over het hoofd, of heb ik misschien ergens iets niet goed ingesteld op de TV of de PVR (met elkaar verbonden via HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kruila schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:37:
Als ik mijn Samsung D6500 aanzet (of als ik op de info--knop druk) krijg ik links boven een klein rechthoekje te zien met de volgende info: 1920 x 1080 i @ 50 Hz HDMI2.

Dit model moet tot 200 Hz CMR kunnen.

Heb Ziggo kabel via hun nieuwste PVR van Cisco.

Had eigenlijk verwacht dat daar tenminste 100Hz had gestaan, maar ik ben totaal niet technisch, dus zie ik wat over het hoofd, of heb ik misschien ergens iets niet goed ingesteld op de TV of de PVR (met elkaar verbonden via HDMI).
Dat is het input signaal. Dus het signaal wat binnenkomt. Geen zorgen, het is zeker 100 Hz (het model ondersteunt 3D). 25 frames per seconde voor 3D (dus 50 totaal), is te weinig: dan krijg je een ontzettend stotterend beeld. Het is echt minimaal 100 Hz, geen zorgen ;)

Het signaal wat dus binnenkomt is 50 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Dat dacht ik inderdaad al ja. Mijne is ook gemaakt in Slowakije en heeft een Hongaarse landcode.

Maar dat is het probleem verder ook niet. Probleem wat ik ergens hierboven beschreef vind ik veel vervelender. Als je het scherm in 3 verticale vlakken verdeelt, dan is het rechter vlak soms wat donkerder dan de andere 2 vlakken, je ziet zo af en toe ook echt een scheidslijn tussen het middelste en rechter vlak. Daar baal ik dus wel van. Ik zit nog binnen de 14 dagen termijn, dus ik kijk dit nog heel even aan en dan denk ik dat ik gewoon contact opneem met Q-plaza.

Na calibratie met behulp van de AVS HD 709 tool nog steeds last van een beetje clouding, al is dat niet schokkend.
Dat hoort niet, en ik zal hem gewoon omruilen want zo te horen ligt dat gewoon aan die tv (productiefout) je kunt het beter gewoon doen nu je nog binnen de 2 weken zit als je je er nu al een beetje aan ergert word het alleen maar meer en da's zonde om zo tv te kijken en helemaal voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Klopt ja. Ik heb gelukkig vakantie, dus tijd genoeg deze week, vrijdag zijn de 14 dagen verstreken dus dit moet gaan lukken.

Volgens mij heeft Q-plaza ze op het moment niet op voorraad, maar dat is een ander probleem, eerst maar aanmelden met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

partyondude schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:12:
Klopt ja. Ik heb gelukkig vakantie, dus tijd genoeg deze week, vrijdag zijn de 14 dagen verstreken dus dit moet gaan lukken.

Volgens mij heeft Q-plaza ze op het moment niet op voorraad, maar dat is een ander probleem, eerst maar aanmelden met dit probleem.
Je moet het trouwens binnen die veertien dagen melden dat je je product terugstuurt. Dan komen óf zij hem ophalen óf je moet het zelf opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Dat melden gaat deze week zeker lukken. Desnoods rijd ik weer op en neer om te ruilen en direct mee te nemen, dat maakt mij nog niets eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandruten
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 23:19
Uniciteit schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Heb je de taal ook gewoon op fins kunnen zetten? En heb je de Finse Smart TV hub? Of kan dat niet, en blijft het Nederlands?

Als ik namelijk bijvoorbeeld de D7000 uit Duitsland haal, wil ik wel de taal kunnen aanpassen.
Alle Europese talen zijn op TV te vinden, zowel NL, EN, FIN etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Uniciteit schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:51:
[...]

Dat is het input signaal. Dus het signaal wat binnenkomt. Geen zorgen, het is zeker 100 Hz (het model ondersteunt 3D). 25 frames per seconde voor 3D (dus 50 totaal), is te weinig: dan krijg je een ontzettend stotterend beeld. Het is echt minimaal 100 Hz, geen zorgen ;)

Het signaal wat dus binnenkomt is 50 Hz.
Bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Slamdance schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:21:
[...]

Ik gebruik nu serviio, het indexeren van de files duurt een eeuwigheid, maar hij draait gelukkig gewoon als service op de achtergrond van windows dus daar merk je niets van.
Hi, even een vraagje. Ik heb net ook Serviio geïnstalleerd op mijn pc en op zich ziet het er goed uit.
Als ik echter op mijn TV (55D8000) kijk of via mijn homecinemaset (HT-D6750W), dan zien ze beide wel de Serviio-server, maar dan wel via AllShare. (er staat iets van: AllShare:PC-mijnnaam:Serviio).
Is er een mogelijkheid dat ik AllShare helemaal niet gebruik, maar rechtstreeks de Serviioserver benader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:36:
[...]

Het is misschien handig te vermelden hoe je de landencode hebt omgezet naar NL, zodat anderen die dit probleem hebben niet zo lang hoeven te kloten zoals jij.
UE40D7000LSXXH - landencode wijzigen.

In de navolgende post beschrijf ik hoe ik de landencode van mijn TV heb gewijzigd.

*** WAARSCHUWING - BAKSTEEN ALARM ***

Om de landencode te wijzigen dien je in te breken in de fabrieksinstellingen. Wijzigingen in je fabrieksinstellingen kunnen er toe leiden dat je TV het niet meer doet en je achterblijft met een hele dure baksteen. Wees echt heel erg voorzichtig, je doet dit op eigen risico en bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Weet ook niet hoe het zit met eventueel vervallen van garantie.

Om in de fabrieksinstellingen te komen.

Met de TV uit, druk achter elkaar op de toetsen INFO - MENU - MUTE - POWER.
Nu zou je in de fabrieksinstellingen moeten zijn.
LET OP: navigeer alleen door de instellingen heen met de omhoog en omlaag pijl van je afstandsbediening. Zodra je met de links en rechts pijl gaat werken, heb je de betreffende instelling al geselecteerd en misschien al onbedoeld wijzigingen aangebracht.
Kies "Optie" en in de lijst met instellingen die je nu ziet staat ook "Local Set", dit is je landencode.

Aanpassen local set
Samsung heeft dit nog eens dubbel beveiligd door deze optie standaard uit te schakelen. Om deze in te schakelen en te kunnen wijzigen dien je op je afstandsbediening de toetsen "factory" en "3speed" in te toetsen. Deze heb je niet zitten alleen op de afstandsbediening van de Samsung Service Monteurs....

Via onderstaande link kun je een programmaatje downloaden waarmee je deze afstandsbediening emuleert. Draai dit programma op een computer die is verbonden met hetzelfde netwerk als waarop je TV is aangesloten. Verbindt programma met TV en je kunt nu de TV bedienen met dit programma. Klik op de toetsen "factory" en "3speed" en local set kan nu worden gewijzigd.

http://www.rainerullrich.de/samsung/

Local set stond bij mij ingesteld op "EU". Allerlei opties waren bij mij mogelijk: EU-Frankrijk, EU-Duitsland, Colombia, Vietnam, etc. Natuurlijk stond Nederland er niet tussen, dus gekozen voor EU-Benelux.

TV weer uitgezet en aangezet, vervolgens naar kanaal en daar stond land al ingesteld op "Nederland". Vervolgens CI+ module geïnstalleerd. Kon nu gelijk kiezen voor operator en UPC aangevinkt, kon eerst niet. TV vond nu gelijk alle digitale kanalen van UPC, eerst niet.

With special thanxx to RU and Pyradonis, you are the men!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE40D7000LSXXH - landencode wijzigen.

PS: als iemand een lijst heeft van wat al die opties in de fabrieksinstellingen precies inhouden, houd ik mij aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE40D7000LSXXH - landinstelling smart hub wijzigen.

De apps die je te zien krijgt zijn afhankelijk van de server van het land dat je ingesteld hebt voor je smart hub.
Om apps uit andere landen te kunnen installeren heb ik geprobeerd de landinstelling van de smart hub te wijzigen. Dit kan op de volgende wijze:
In de smart hub, toets achter elkaar: Fastforward 2 8 9 Fastreverse. Je krijgt nu een lijst met landen waaruit je kunt kiezen. Ik heb gekozen voor USA. Vervolgens wiste de TV al mijn Nederlandse apps, update zichzelf naar USA instelling en installeerde een aantal USA apps... Weer hersteld maar al mijn apps die ik in mappen had gezet was ik kwijt, inclusief de voorafingestelde zoals schemamanager. Toen ik weer een map aanmaakte met dezelfde naam, bleken daar alle apps nog in te zitten..

Is iemand er al achter hoe je tijdelijk de landinstelling van de smart hub kunt wijzigen om een buitenlandse app te installeren zonder dat al je huidige apps worden gewist?

With special thanxx to Danny, you the man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Vandaag met Q-plaza gebeld. Zodra er voorraad is wordt mijn toestel geruild, geen probleem. Dat kan een U, H of N toestel worden, dat weet men daar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zaterdag toch de gratis 3D bril gekregen van Samsung! Het heeft even geduurd, maar hij is er!
Dus voor mensen die 'm nog niet hebben en ook al lang zitten te wachten, nog even geduld, hij komt vanzelf!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:10:

Had ik ook met de BluRay speler!

Dit is simpel op te lossen. Ga in het menu van je TV naar 3D Instellingen. En zeg dat 3D -> 3D moet zijn. Niet op auto zetten, maar gewoon hard stellen dat het 3D is en MOET zijn.

Mocht je er niet uit komen, laat het even weten ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:45:
Zaterdag toch de gratis 3D bril gekregen van Samsung! Het heeft even geduurd, maar hij is er!
Dus voor mensen die 'm nog niet hebben en ook al lang zitten te wachten, nog even geduld, hij komt vanzelf!
Ik wacht wel geen probleem, hoelang heb je gewacht? en had je wel bericht ontvangen dat je in behandeling was genomen?
Pagina: 1 ... 38 ... 99 Laatste