Leuk verhaal maar volgens mij vergis jij je gewoon in de MediaPlayer van de Samsung TV. Je zegt dat de Tv 3 mappen aanmaakt, maar volgens mij maakt de Tv niks aan, het is gewoon het menu van de MediaPlayer. Ga je dieper in het menu, dan kun je jouw mapjes allemaal zien.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:31:
UE40D7000 - All share.
Na aanzetten van de televisie verbindt deze heel makkelijk met mijn draadloos netwerk. Mijn TV verbonden met mijn medianetwerk. Na ca 15 min was dat netwerk uit de lucht, was ook niet meer te zien in de lijst met beschikbare netwerken. Daarna verbonden met mijn datanetwerk, dat loopt goed en sindsdien geen problemen meer. Ik steek dat op de router van Linksys, dit probleem had ik vroeger ook met mijn mediaspeler.
Zonder Allshare te installeren op mijn computer vindt de TV, via Allshare app op de TV, alle mediabestanden, en kan ik door mappen heen bladeren. Niet alle mappen worden teruggevonden? Ik heb het idee dat de TV ook je mediabibliotheek leest op je computer.
Mijn media staat op mijn Synology NAS. Als je de NAS instelt als mediaserver creëert deze automatisch drie mappen: video, muziek, foto's. Zodra ik Allshare opstart op de TV vindt deze de drie hiervoor genoemde mappen, maar laat geen andere mappen zien. Dit kan ook te maken hebben met het feit dat voor andere mappen bepaalde rechten voor toegang voor gebruikers zijn ingesteld. Wellicht dat dit niet geldt voor de hiervoor genoemde mediamappen? Min of meer gedwongen dus op de NAS alle mediabestanden in deze drie mappen te zetten en dan vindt de TV de mediabestanden zonder probleem. Draadloos "Game of Thrones" HD 720P naar de TV gestreamd zonder problemen. Sterker nog, de TV herkende het MKV bestand, de Tablet P1000 niet!
Tablet P1000 eveneens verbonden met de TV. Zodra je Allshare op de Tablet start, geeft deze alle apparten in je netwerk weer die media kunnen sturen en alle apparaten die media kunnen ontvangen. Zo kun je via je Tablet je computer verbinden met de TV. Mediabestanden op de Tablet worden zonder problemen afgespeeld op de TV.
De TV bedienen gaat vervolgens ook via de Tablet met de optie Samsung Remote App. Ook de Blue Ray bedienen gaat via deze app. Na wat zoeken vond ik de knopjes voor "Disc Menu" en "Title Menu" terug onder Tools -> Anynet+ CEC apparaat ->. BD speler. Eindelijk alle bediening via één apparaat, weg met die Samsung afstandsbedieningen met die rottige knopjes. Nu alleen nog wachten op de 2nd TV optie voor de Tablet!
Samengevat, bij mij werkt het als een trein. Vindt alleen het scherm van Allshare rommelig. Of ik op mijn NAS nu kies voor video, muziek of foto's vervolgens krijg ik altijd al deze drie mappen te zien? In mappen navigatie kun je kiezen voor "bovenste map", maar dit is de "bovenliggende map". Hier mag nog wel wat aan worden gesleuteld.
Ik zie het zo. Je hebt een externe HDD. Je zet daar jouw muziek, jouw films en jouw foto's allemaal op zonder ook maar 1 map te maken. Dan zul je zien dat de Tv de drie kan scheiden. In de Tv keuze Video staan al jouw films, in de Tv keuze photo's staan al jouw foto's enz.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 08-08-2011 15:22 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost