Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:31:
UE40D7000 - All share.

Na aanzetten van de televisie verbindt deze heel makkelijk met mijn draadloos netwerk. Mijn TV verbonden met mijn medianetwerk. Na ca 15 min was dat netwerk uit de lucht, was ook niet meer te zien in de lijst met beschikbare netwerken. Daarna verbonden met mijn datanetwerk, dat loopt goed en sindsdien geen problemen meer. Ik steek dat op de router van Linksys, dit probleem had ik vroeger ook met mijn mediaspeler.

Zonder Allshare te installeren op mijn computer vindt de TV, via Allshare app op de TV, alle mediabestanden, en kan ik door mappen heen bladeren. Niet alle mappen worden teruggevonden? Ik heb het idee dat de TV ook je mediabibliotheek leest op je computer.

Mijn media staat op mijn Synology NAS. Als je de NAS instelt als mediaserver creëert deze automatisch drie mappen: video, muziek, foto's. Zodra ik Allshare opstart op de TV vindt deze de drie hiervoor genoemde mappen, maar laat geen andere mappen zien. Dit kan ook te maken hebben met het feit dat voor andere mappen bepaalde rechten voor toegang voor gebruikers zijn ingesteld. Wellicht dat dit niet geldt voor de hiervoor genoemde mediamappen? Min of meer gedwongen dus op de NAS alle mediabestanden in deze drie mappen te zetten en dan vindt de TV de mediabestanden zonder probleem. Draadloos "Game of Thrones" HD 720P naar de TV gestreamd zonder problemen. Sterker nog, de TV herkende het MKV bestand, de Tablet P1000 niet!

Tablet P1000 eveneens verbonden met de TV. Zodra je Allshare op de Tablet start, geeft deze alle apparten in je netwerk weer die media kunnen sturen en alle apparaten die media kunnen ontvangen. Zo kun je via je Tablet je computer verbinden met de TV. Mediabestanden op de Tablet worden zonder problemen afgespeeld op de TV.

De TV bedienen gaat vervolgens ook via de Tablet met de optie Samsung Remote App. Ook de Blue Ray bedienen gaat via deze app. Na wat zoeken vond ik de knopjes voor "Disc Menu" en "Title Menu" terug onder Tools -> Anynet+ CEC apparaat ->. BD speler. Eindelijk alle bediening via één apparaat, weg met die Samsung afstandsbedieningen met die rottige knopjes. Nu alleen nog wachten op de 2nd TV optie voor de Tablet!

Samengevat, bij mij werkt het als een trein. Vindt alleen het scherm van Allshare rommelig. Of ik op mijn NAS nu kies voor video, muziek of foto's vervolgens krijg ik altijd al deze drie mappen te zien? In mappen navigatie kun je kiezen voor "bovenste map", maar dit is de "bovenliggende map". Hier mag nog wel wat aan worden gesleuteld.
Leuk verhaal maar volgens mij vergis jij je gewoon in de MediaPlayer van de Samsung TV. Je zegt dat de Tv 3 mappen aanmaakt, maar volgens mij maakt de Tv niks aan, het is gewoon het menu van de MediaPlayer. Ga je dieper in het menu, dan kun je jouw mapjes allemaal zien.

Ik zie het zo. Je hebt een externe HDD. Je zet daar jouw muziek, jouw films en jouw foto's allemaal op zonder ook maar 1 map te maken. Dan zul je zien dat de Tv de drie kan scheiden. In de Tv keuze Video staan al jouw films, in de Tv keuze photo's staan al jouw foto's enz.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 08-08-2011 15:22 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Wildfire schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:36:
[...]

Eén keer leuk om te testen, daarna niet meer. Het werkt gewoon niet lekker om 2D-materiaal real-time naar 3D om te laten zetten.

Ik vermoed dan ook dat je het hooguit een paar keer probeert en daarna het nooit meer gebruikt.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik had zelf vantevoren niet verwacht dat het zou werken maar ik ben zeer aangenaam verrast! Op mijn 40D8000 werkt het converteren naar 3D buitengewoon goed. Het heeft uiteraard niet de diepte die je met echt 3D materiaal krijgt maar desondank ziet het er overtuigend goed uit.

Dat 3D verder een gimmick is en ik mezelf niet elke avond met zo'n grote bril op m'n neus naar het journaal zie kijken is natuurlijk een heel ander verhaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Dat is nu juist het vreemde de TV welke speciaal voor de duitsemarkt 8090 is is duurder en het type welke voor de europeese markt is, de 8000 is daar goedkoper.

Indien ik op duitse fora's ga lezen komen deze TV's blijkbaar uit landen van het voormalig oostblok
Er klaagt iemand dat een goedkope duitse TV ingesteld stond op Nederlands. Zullen dus wel NL toestellen zijn, welke in DE goedkoopverkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort de Samsung UE46D6750 gekocht. Ik heb een beetje lopen spelen met de beeldinstellingen en denk dat ik hem nu redelijk scherp heb ingesteld maar vroeg me af of jullie misschien betere instellingen hebben?

Zou iemand zijn instellingen met mij willen delen?

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met deze tv, want ik las dat Xander21 de tv niks vond? Zit er eventueel over na te denken om hem te ruilen voor een UE40D7000, wat is verstandig?

Mijn instellingen zijn:

Backlight: 12
Contrast: 95
Helderheid: 45
Scherpte: 20
Kleur: 50

De rest van de rotzooi heb ik uit staan.

HELP ME PLEASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Als jouw Tv het prima doet, dan gewoon houden. Voel je je er niet gelukkig of blij mee, dan wegdoen. Want dan blijf je spijt houden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
Hoe gaat de mediamarkt om met tv's met backlight bleeding/clouding? Probeer nog wat fotos te maken van het scherm maar tot nu toe krijg ik het moeilijk op de foto.
Kan je de tv zo terugbrengen of gaan ze hem eerst testen? Tv (40D6200) is 5 dagen oud en heeft 2 avonden aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Binnen 14 dagen kan je 'm altijd omruilen of terugbrengen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zonder opgaaf van reden? Want ik krijg geen goede fotos van de situatie, heb een lichte wolk zeg maar in het rechter deel van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, zonder reden, als alles maar in goede staat is (doos enzo dus ook). Maar probeer eerst eens met instellingen te spelen, schijnt dat als je 'm op naturel zet de clouding al een heel stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ben ik al even mee bezig geweest. Las hier boven ook de tip van op natural zetten. Maar dan nog zie je de vlek. Hetzij wel iets minder. De zakjes waar alle kabels enzo inzitten zijn wat gescheurd. Maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11
Ik lees in dit topic veel over het kalibreren van het toestel, maar met welke apparatuur doen jullie dit ? Of doen jullie dit 'gewoon' uit de losse pols met eoa DVDtje/Bluray met testbeelden ?

Ben nav dit topic wel een beetje bang geworden voor de backlight bleeding/clouding problemen waar velen last van schijnen te hebben, maar ik ga de gok erop wagen en bestel vandaag de 55D7000. Binnen 7 dagen zonder problemen immers te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06
Nog iets wat me de laatste tijd opvalt: het niet direct kunnen gebruiken van apps in de smart hub.
Normaal hoor je de eerste keer bij starten van de hub te zien dat hij wordt gestart, dit duurt dan ook even, maar regelmatig druk ik op de knop en staat hij er gelijk.
Wil ik dan echter een app gebruiken verschijnt de melding "netwerk niet aangesloten. Contr netwerk instellingen voor gebruik van service". Hierna reageert de hub ook niet meer, en kun je hem alleen maar afsluiten. Netwerk is er gewoon als ik dat controleer, zou ook niet weten waarom dit er niet zou zijn.

Enige manier om dit vaak wel aan de praat te krijgen is door de tv een software update te laten zoeken. Je ziet hem dan ook verbinding maken met een service, en hierna werkt de smart hub wel oke.

Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje heb nu 2 maal de 46d7000 gehad wat een blackligt bleeding niet normaal ze hadden het beide heel erg de alle randen en rechts geeft een lichter beeld als links
de 8700 en de 7020 hadden hier veel minder last van
vraag me af of er iets compleet mis is met die panels
heb nu dus maar de 51d8000 besteld de plasma heb de 64inch ook en die vind ik helemaal te gek geen lichte plekken zwart is echt zwart en de kleuren zijn toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat heb ik dus ook met met D6200, links is goed, maar rechts geeft toch wat lichte vlekken in het beeld. Met veel kleuren zie je er niks van maar met een donkere scene iriteer ik me eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sverzijl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 07:01:
Ben nav dit topic wel een beetje bang geworden voor de backlight bleeding/clouding problemen waar velen last van schijnen te hebben, maar ik ga de gok erop wagen en bestel vandaag de 55D7000. Binnen 7 dagen zonder problemen immers te retourneren.
Besteld.. ga hem morgen ophalen. Afgesproken dat mocht ie last hebben van bleeding/clouding ik hem gewoon om kon ruilen.

Kan de D7000 zelf overigens ook 3D MKV's (full side by side) afspelen via DLNA ? (3D doet me niet zoveel, maar als het erop zit wil ik het wel kunnen uitproberen. En geen zin om daar een BluRay speler voor te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41
sverzijl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:38:
[...]

Besteld.. ga hem morgen ophalen. Afgesproken dat mocht ie last hebben van bleeding/clouding ik hem gewoon om kon ruilen.

Kan de D7000 zelf overigens ook 3D MKV's (full side by side) afspelen via DLNA ? (3D doet me niet zoveel, maar als het erop zit wil ik het wel kunnen uitproberen. En geen zin om daar een BluRay speler voor te kopen)
Ik heb een Samsung UE55D7000 en kan 3D content streamen/afspelen via DLNA zonder probelem zowel via Wifi als via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal.

Met veel plezier heb ik het hele topic doorgelezen een flinke kluif maar met veel handige informatie.
Nu ben ik van plan om een 40D6500 te gaan halen. Alleen nu is me vraag zit er nou verschil in de tv's als je hem vanuit Duitsland haalt of vanuit Nederland.
Kan er niet veel op vinden (of ik kijk niet goed) of kan je als je gaat kijken in een winkel in Duitsland zien of het een Nederlands model is? Zodat hij ook gewoon met ziggo ci+ werkt.

Alvast bedankt voor de info en blijf het topic trouw volgen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 07:07
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:09:
hallo allemaal.

Met veel plezier heb ik het hele topic doorgelezen een flinke kluif maar met veel handige informatie.
Nu ben ik van plan om een 40D6500 te gaan halen. Alleen nu is me vraag zit er nou verschil in de tv's als je hem vanuit Duitsland haalt of vanuit Nederland.
Kan er niet veel op vinden (of ik kijk niet goed) of kan je als je gaat kijken in een winkel in Duitsland zien of het een Nederlands model is? Zodat hij ook gewoon met ziggo ci+ werkt.

Alvast bedankt voor de info en blijf het topic trouw volgen.

Groeten
blijkbaar toch niet helemaal goed gelezen dan... zijn zat pagina's met info.

Maar in het kort : TV uit duitsland lukt prima icm ziggo.. gewoon frequentie en netwerk handmatig ingeven en de kanalen laten zoeken.. thats it. heb zelf een 55d6500 uit duitsland.
Je kunt een tv uit duitsland herkennen aan de extensie bijv UE55D6500VSXZG is een duits model.. wanneer deze eindigt op XXN is dit een nederlands model...
Veel succes in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm sorry dan voor mijn bericht inderdaad dan niet goed gelezen.
Bedankt voor de info zal binnenkort eens afreizen naar duitsland en dan eens kijken wat het goedkoopste wordt voor mij.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:05:
jeetje heb nu 2 maal de 46d7000 gehad wat een blackligt bleeding niet normaal ze hadden het beide heel erg de alle randen en rechts geeft een lichter beeld als links
de 8700 en de 7020 hadden hier veel minder last van
vraag me af of er iets compleet mis is met die panels
heb nu dus maar de 51d8000 besteld de plasma heb de 64inch ook en die vind ik helemaal te gek geen lichte plekken zwart is echt zwart en de kleuren zijn toppie
Tja als je alles op standaard laat staan en geen eens de tijd neemt om de instellingen te veranderen zodat
Je alles optimaal krijgt, waarom begin je dan nog aan een tv? heb mijn 46d8000 nu 2 weken viel me na een paar dagen pas op dat er wel wat clouding was (veel minder dan 2 jaar geleden met de 2009 modellen) maargoed toch iritant.
Heb met de instellingen gespeeld en heb nu de clouding en beeding 100 procent weg, het is in ieder geval niet meer waar te nemen. (wat met de 2009 modellen onmogelijk weg te krijgen was)

Heb alleen nog links en rechtsbovenin de hoeken een klein beetje flashlighting maar dit is alleen maar te zien uit een hele verre kijkhoek dus dat kan me vrij weinig intresseren.

Beeld ziet er nu s'avonds in het donker exact hetzelfde uit als overdag met vol licht, ook kwa zwartwaardes.
Geen wolkje meer in de lucht (tv) laten we maar zeggen :9 ben met de tv nu zeer tevreden, beeldkwaliteit en kleuren zijn gewoon ziekelijk mooi.

Net een ps3 besteld morgen aansluiten en kijken hoe t gamen op de tv bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag een Samsung D6530 opgehaald bij zo'n rook en waterschade zaakje.
Prachtig apparaat! maar helaas wel een probleempje...

Ik wist van te voren dat de tv een probleem zou hebben en helaas blijkt de verkoper nog gelijk te hebben ook ;-)

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0I1s3a2c1r3o0o0i0b1D/Samsung.JPG

Iemand dit vaker gezien ?
De grijze balk is overal zichtbaar, ook al bij het opstarten van de tv.
En hoe gaat Samsung om met garantie afhandeling, de winkel geeft namelijk aan geen garantie te geven op dit defect omdat ik op de hoogte was van het probleem bij aanschaf.

Misschien maar eens gaan informeren naar een reparatie adresje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 10:41
is het starttopic niet aan te passen, dat mensen EERST de instellingen veranderen en daarna praten over clouding ed. Op dit moment gaan heel veel first postings van mensen in dit topic over clouding. De interessantere kwesties raken af en toe ondergesneeuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Chaser2600 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:43:
Vandaag een Samsung D6530 opgehaald bij zo'n rook en waterschade zaakje.
Prachtig apparaat! maar helaas wel een probleempje...

Ik wist van te voren dat de tv een probleem zou hebben en helaas blijkt de verkoper nog gelijk te hebben ook ;-)

[afbeelding]

Iemand dit vaker gezien ?
De grijze balk is overal zichtbaar, ook al bij het opstarten van de tv.
En hoe gaat Samsung om met garantie afhandeling, de winkel geeft namelijk aan geen garantie te geven op dit defect omdat ik op de hoogte was van het probleem bij aanschaf.

Misschien maar eens gaan informeren naar een reparatie adresje ;)
Je wist dat je geen garantie zou krijgen, maar toch koop je een tv bij een zaak waar rook- en waterschade was? Mag ik vragen waarom? Want dat lijkt me nogal vragen om problemen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk was het toestel heel goedkoop vanwege het defect en hoopt hij hem nu voor een prikkie gerepareerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:57:
Waarschijnlijk was het toestel heel goedkoop vanwege het defect en hoopt hij hem nu voor een prikkie gerepareerd te krijgen.
Precies.. af en toe moet je een gokje wagen in het leven toch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 21:13
ff een vraag: ik lees het topic altijd en reply nooit, nu wil ik ook een d7000 en ben ik al naar verschillende zaken geweest om het beeld te kijken omdat ik gruwel verhalen hoor over bleeding en clouding, echter ik ben hier ook zeer vatbaar voor en dus bang er last van te krijgen.

de zwarte achtergrond die je vaak terug ziet komen tijdens het draaien van de demo, daar zou je toch ook de clouding in moeten zien....? of zie je de clouding alleen als je bv voor source wisselt en je dan geen signaal hebt dus het zwarte beeld.

van de 3 d7000's heb ik er echt nog geen gezien waar ik me zorgen over moet maken (terwijl ik hier toch anders lees) en deze staan gewoon stock ingesteld.

(ps kan een d7000 kopen 40" 1375,- en 46"1655, dit komt door winkel korting en het alsnog mogelijk maken van de samsung cashback, ook incl extra bril en 50 euro tegoed, netjes toch?)

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P33R schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:55:
ff een vraag: ik lees het topic altijd en reply nooit, nu wil ik ook een d7000 en ben ik al naar verschillende zaken geweest om het beeld te kijken omdat ik gruwel verhalen hoor over bleeding en clouding, echter ik ben hier ook zeer vatbaar voor en dus bang er last van te krijgen.

de zwarte achtergrond die je vaak terug ziet komen tijdens het draaien van de demo, daar zou je toch ook de clouding in moeten zien....? of zie je de clouding alleen als je bv voor source wisselt en je dan geen signaal hebt dus het zwarte beeld.

van de 3 d7000's heb ik er echt nog geen gezien waar ik me zorgen over moet maken (terwijl ik hier toch anders lees) en deze staan gewoon stock ingesteld.

(ps kan een d7000 kopen 40" 1375,- en 46"1655, dit komt door winkel korting en het alsnog mogelijk maken van de samsung cashback, ook incl extra bril en 50 euro tegoed, netjes toch?)

iemand suggesties?
Ik heb nu sinds een dikke week de 46d7000. Ik ben er echt heel tevreden mee. Gekozen voor de 46 omdat ik denk dat de 40 gaat tegenvallen, vooral als je hem naast de 46 zet. Maar goed, dat is uiteraard persoonlijke voorkeur.

Ook ik had precies hetzelfde gevoel voordat ik de 7000 kocht. Toch maar gedaan ipv de 6750.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen last van clouding hebt tijdens het wisselen van source. Bij films met zwartwaarde heb ik het (nog) niet kunnen waarnemen. Maar ik heb hem pas een dikke week en hoop uiteraard niet dat het nog komen gaat.

Ik moet mezelf helemaal inlezen en afstellen van de tv. Ik heb hier geen enkele ervaring mee, dus calibratie etc, ik ben er ook nog mee aan de gang. Overigens nette prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Chaser2600 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:10:
Precies.. af en toe moet je een gokje wagen in het leven toch 8)
Vlak na hij nat werd had hij uit elkaar gehaald moeten worden en afgespoeld met bijv alcohol. Nu zal het een en ander al wel gecorrodeerd zijn.

Ik ben de afgelopen dagen ook een beetje aan het kijken naar een LCD. Ik heb nu nog een dikke toeter van een CRT staan maar die wordt slecht, en er zit een financiële meevaller aan te komen.
Na veel lezen en vergelijken staat de een 46" D7000 nu bovenaan mijn lijstje, maar moet hem nog in het echt gaan bekijken. Is wel boven de €1400 die ik in gedachte had, maar denk dat de 40" (die daar wel net onder zit) te klein is voor mijn kijkafstand van ~4meter.

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 09-08-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:32:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort de UA46D8000 en het is echt een juweeltje. Alleen heb ik een vraagje over de harde schijf. Ik heb nl. een 1 TB samsung harde schijf eraan gehangen en nu vroeg ik mij af of ik deze harde schijf (en dus de TV) kan benaderen via de PC? De TV is nl. aangesloten via WIFI op mijn netwerk, dus dan zou je denken dat ik deze ook moet kunnen zien/benaderen vanaf mijn PC. Ik zou alleen niet weten hoe. Als dit kan, zou ik nl. films die op mijn PC staan, draadloos naar mijn HDD die aan de TV hangt kunnen kopieren.

Daarnaast nog een vraagje over de favorieten. Ik kan wel favorieten aangeven, maar ik heb nergens kunnen vinden hoe ik deze naar mijn eigen wensen kan rangschikken. Zo blijft RTL 4 HD nl op kanaal 64 staan en niet op 4 waar ik hem zou willen hebben.

Verder dus een top TV met fantastische 3D weergave! :P
Heb je nog antwoord gekregen op je vraag? Ben namelijk ook wel benieuwd of je draadloos video's kan versturen naar de hdd die aan de tv hangt. Het afspelen via all share werkt niet goed bij mij, beeld blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik volg dit topic al een tijdje met belangstelling. Sinds kort ben ik de eigenaar van een 46D8000. Hij bevalt prima :), wel heb ik 1 vraag erover waar ik niets over kan vinden...

Mijn oude Samsung LCD toonde bij het zappen altijd het programma wat te zien was. Er kwam dan simpelweg 'Studio Sport' of 'GTST' onderin te staan.

Weet iemand of dit ook in te stellen is op de D8000?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
@HIERBOVEN
-Nee. :( Wel jammer...

Maar, weet er al iemand, of je de opnames die je maakt met je D65+ LED, kunt kopieren naar de PC? Voor archivering etc, want de HDD format wordt RAW, en je kunt dus niets kopieren o.i.d.. :o :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
SalimRMAF schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:24:
@HIERBOVEN
-Nee. :( Wel jammer...

Maar, weet er al iemand, of je de opnames die je maakt met je D65+ LED, kunt kopieren naar de PC? Voor archivering etc, want de HDD format wordt RAW, en je kunt dus niets kopieren o.i.d.. :o :(
Waarom de Tv bij het overschakelen geen informatie geeft welk programma er op dat moment te zien is, wordt door Samsung WebCare nagevraagd. Opnames gemaakt door de Tv zijn met DRM beschemd (digital rights management). Zelfs een nieuw moederbord maakt het onmogelijk de opnames te bewaren, dus kopieren naar een PC zal het nooit worden.

In de topcic over de C-modellen vond ik nog wel iets aardigs voor de knutselaars onder jullie.

http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/FrontPage

http://www.plexapp.com/

Het installeren van de app is mij ook gelukt, je hebt er een developaccount voor nodig, maar die maak je zelf op je TV en sommigen hebben al eentje. Ik heb alleen geen webserver maar het ziet er heel aardig uit.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 10-08-2011 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 02:46:
n de topcic over de C-modellen vond ik nog wel iets aardigs voor de knutselaars onder jullie.

Het installeren van de app is mij ook gelukt, je hebt er een developaccount voor nodig, maar die maak je zelf op je TV en sommigen hebben al eentje. Ik heb alleen geen webserver maar het ziet er heel aardig uit.
Nice!
Kan je hiermee wel alle formaten afspelen, of ben je hierbij gelimiteerd tot de formaten die de Samsung zelf ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:42
Is het normaal dat iedere keer als ik de tv inschakel, deze eerst mijn verbinding gaat controleren en er in het Italiaans één of andere melding verschijnt?

Heeft neem ik aan te maken met Ziggo en de CI+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:40
GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 02:46:
[...]

Waarom de Tv bij het overschakelen geen informatie geeft welk programma er op dat moment te zien is, wordt door Samsung WebCare nagevraagd. Opnames gemaakt door de Tv zijn met DRM beschemd (digital rights management). Zelfs een nieuw moederbord maakt het onmogelijk de opnames te bewaren, dus kopieren naar een PC zal het nooit worden.

In de topcic over de C-modellen vond ik nog wel iets aardigs voor de knutselaars onder jullie.

sverzijl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 06:52:
[...]

Nice!
Kan je hiermee wel alle formaten afspelen, of ben je hierbij gelimiteerd tot de formaten die de Samsung zelf ondersteunt ?
Dat klinkt inderdaad goed! Is het zo dat je dan films op je TV kunt streamen, zonder dat je gebruik maakt van de standaard DLNA functie van de TV? Je start dus die App op en vanuit daar kun je films opstarten? Werkt deze dan ook met ingebakken ondertitels? En hoe kun je deze App op je TV krijgen?

[ Voor 44% gewijzigd door spacewagon op 10-08-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wat ik er gisternacht van gelezen heb is de app (elke dag) nog in ontwikkeling. Ondertiteling is er nog niet, dat komt rond oktober en alleen voor de D-modellen. Ik had de app geïnstalleerd maar het ontbreekt mij aan een webserver. Het is echt iets voor de tweakers onder ons. Dus, de app stond op mijn Tv, kon ook door het menu navigeren met de AB maar content kon ik niet opvragen. Het installeren is niet veel werk. Je moet alleen een XML file aan je eigen IP adres aanpassen en de handel in je root zetten.

Vragen kun je misschien beter stellen aan de tipgever: [LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:25:
Wat ik er gisternacht van gelezen heb is de app (elke dag) nog in ontwikkeling. Ondertiteling is er nog niet, dat komt rond oktober en alleen voor de D-modellen. Ik had de app geïnstalleerd maar het ontbreekt mij aan een webserver. Het is echt iets voor de tweakers onder ons. Dus, de app stond op mijn Tv, kon ook door het menu navigeren met de AB maar content kon ik niet opvragen. Het installeren is niet veel werk. Je moet alleen een XML file aan je eigen IP adres aanpassen en de handel in je root zetten.

Vragen kun je misschien beter stellen aan de tipgever: [LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 Series
Thanks! Je kunt je eigen PC toch ook als server gebruiken, of zie ik dat verkeerd? Ook handig, dat andere topic. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:25:

Volgens mij zit die media server gewoon in de PMS, ik wil hem vnvnd even installeren en checken maar hier vind je mss een betere uitleg over de installatie, daar wordt geen webserver genoemd.
http://wiki.plexapp.com/index.php/Plex_Nine_PMS

Zou dit een webserver zijn, kun je hem altijd lokaal benaderen, via je webbrowser naar 127.0.0.1:32400 gaan, tenminste...die poort leidt ik uit een plaatje af. Ik zal hem vnvnd even testen....kan nooit moeilijk zijn....

http://wiki.plexapp.com/i...i_FirstRun_IEMessages.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kan je je TV ook 'jailbreaken'. Waardoor je bijvoorbeeld bij de D6200 wél een webbrowser krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 12:00
Ik heb dit topic aandachtig doorgelezen, aangezien ik van plan ben op de Samsung UE-46D6500 te gaan halen. De D7000 & D8000 vallen net iets buiten het budget.

Maar er is een ding waar ik mee zit en dat is of het gewoon mogelijk is om de HD zenders standaard te ontvangen. Momenteel lukt het met mijn huidige tv om NED1, 2 & 3 te kijken in HD doormiddel van mijn CAM en CI+. Werkt dit ook op de Samsung, of heb ik hier een aparte HD Decoder voor nodig?

Sorry als deze vraag al beantwoord is, maar op veel websites hebben ze het over DVB-C (Digitale Kabel denk ik?) maar niet over de HD zenders. Want andere sites hebben het weer over DVB-C (HD)??? Of bevat deze tv al een HD-Tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
partyondude schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:03:
Is het normaal dat iedere keer als ik de tv inschakel, deze eerst mijn verbinding gaat controleren en er in het Italiaans één of andere melding verschijnt?

Heeft neem ik aan te maken met Ziggo en de CI+ module?
Welke verbinding? En nee, dat is niet normaal, maar dat begrijp je zelf ook wel. En waarom zou dat volgens jou aan Ziggo en de CI+ module moeten liggen? Kijk, bij dit soort dingen zou ik gewoon de Tv resetten .... kijken of het probleem zich dan blijft voordoen. Kleine moeite ... de Tv resetten.

@tedjevanduuren .... ja hoor, werkt als een tierelier. Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij ZIggo is het vanaf 1 september allemaal HD wat de Nederlandse zenders betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 10-08-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

tedjevanduuren schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:49:
Ik heb dit topic aandachtig doorgelezen, aangezien ik van plan ben op de Samsung UE-46D500 te gaan halen. De D7000 & D8000 vallen net iets buiten het budget.
Ik neem aan dat je dan de 46D5000 bedoelt?

Misschien is de PS51D550 dan wel beter. Het is geen LED, maar Plasma, maar het biedt je wel een groter scherm, meer functionaliteit, 3D ondersteuning en is maar twee tientjes duurder.

Als je het had over de UE46D6500 (dat je de 6 per ongeluk hebt weggelaten), dan heb je een budget van 1200 euro zo te lezen. Dan zou je ook kunnen gaan voor de PS51D6900 (ook weer Plasma, maar wel 51 inch en een hogere subserie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
Uniciteit schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:09:
[...]

Misschien is de PS51D550 dan wel beter. Het is geen LED, maar Plasma, maar het biedt je wel een groter scherm, meer functionaliteit, 3D ondersteuning en is maar twee tientjes duurder.

Als je het had over de UE46D6500 (dat je de 6 per ongeluk hebt weggelaten), dan heb je een budget van 1200 euro zo te lezen. Dan zou je ook kunnen gaan voor de PS51D6900 (ook weer Plasma, maar wel 51 inch en een hogere subserie).
Hij vraagt toch niet naar een andere type TV ? En hij is ook niet ontevreden, dus waarom alternatieven aanbieden ?

Voor wat betreft zijn vraag: de Samsung serie die we hier bespreken zijn full-hd televisies. Jouw CI+ en CAM zorgen ervoor dat je gewoon HD zenders ontvangt (mits deze natuurlijk doorgegeven worden binnen je abonnement).

Je kan dus gewoon perfect HD kijken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 12:00
Uniciteit schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:09:
[...]

Het was inderdaad de 6500 serie, 6 vergeten. Bedankt voor het andere type, maar denk dat 51" net iets te groot is, heb momenteel 32" wat net te klein is.

Wat betreft alternatieven, om die ook te horen is niet zo erg, dan kan ik ze weer gaan vergelijken. >:)

Ik wil het eigenlijk op LCD houden, maar waarom kan ik niet goed uitleggen... :S. Daarom denk ik dat ik toch bij de 6500 Blijf.

En nog bedankt voor het antwoord op mijn vraag massiefje :)

[ Voor 63% gewijzigd door tedjevanduuren op 10-08-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
coldasice schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:55:
[...]
Volgens mij zit die media server gewoon in de PMS, ik wil hem vnvnd even installeren en checken maar hier vind je mss een betere uitleg over de installatie, daar wordt geen webserver genoemd.
Nee het gaat erom dat je de Widget ergens op een (eigen) webserver parkeert, en die kan je dan vervolgens benaderen via een 'developer-account' op de Samsung. (de app is nog niet gecertificeerd, dus alleen op deze manier te gebruiken). Althans, dat is wat ik er van begrijp.
Heb de widget en PMS al geinstalleerd, nu alleen de TV nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
sverzijl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

Nee het gaat erom dat je de Widget ergens op een (eigen) webserver parkeert, en die kan je dan vervolgens benaderen via een 'developer-account' op de Samsung. (de app is nog niet gecertificeerd, dus alleen op deze manier te gebruiken). Althans, dat is wat ik er van begrijp.
Heb de widget en PMS al geinstalleerd, nu alleen de TV nog..
idd...klopt..ik lees het nu...maar dat is alleen maar unzippen van een bestand...en daarna benaderen via je lokale ip adressen...IIS opzetten, kun je overal op internet wel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P33R schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:55:

iemand suggesties?
Clouding zie je vrijwel alleen in een hele donkere kamer, ik was er ook bang voor er veel last van te hebben
En het viel me pas na een paar dagen op toen de instelling Natural gekozen en van daaruit de instellingen verder aangepast en de clouding is helemaal weg, mensen die er zo over janken weten gewoon niet welke instellingen ze moeten pakken en brengen m al terug als ze t zien zonder uberhaupt instellingen te wijzigen

Trek je hier dus niks van aan en experimenteer er gewoon mee, ik heb de D8000 gekocht en nog geen moment spijt van gehad en ik ergerde me dood aan de clouding 2 jaar terug bij mijn B6000 en daar was het niet weg te krijgen maar nogmaals er zitten nu zoveel beeldopties op om het perfect af te stellen dat je je over clouding geen zorgen meer hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tedjevanduuren schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:49:
Ik heb dit topic aandachtig doorgelezen, aangezien ik van plan ben op de Samsung UE-46D6500 te gaan halen. De D7000 & D8000 vallen net iets buiten het budget.

Maar er is een ding waar ik mee zit en dat is of het gewoon mogelijk is om de HD zenders standaard te ontvangen. Momenteel lukt het met mijn huidige tv om NED1, 2 & 3 te kijken in HD doormiddel van mijn CAM en CI+. Werkt dit ook op de Samsung, of heb ik hier een aparte HD Decoder voor nodig?

Sorry als deze vraag al beantwoord is, maar op veel websites hebben ze het over DVB-C (Digitale Kabel denk ik?) maar niet over de HD zenders. Want andere sites hebben het weer over DVB-C (HD)??? Of bevat deze tv al een HD-Tuner.
Ik snap je vraag niet helemaal maar alle HD zenders zijn gewoon te ontvangebn met de CI module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Welke verbinding? En nee, dat is niet normaal, maar dat begrijp je zelf ook wel. En waarom zou dat volgens jou aan Ziggo en de CI+ module moeten liggen? Kijk, bij dit soort dingen zou ik gewoon de Tv resetten .... kijken of het probleem zich dan blijft voordoen. Kleine moeite ... de Tv resetten.
Ik denk dat ik weet wat hij bedoelt.

Bedoel je dat bij het inschakelen van de TV het CI-menu een seconde of 5-10 verschijnt? Dat is bij mij ook; er staat dan dat hij met authenticatie bezig is, even wachten a.u.b. Het schermpje kun je zelf sluiten of even wachten; dan gaat het vanzelf weg. Vervolgens wordt het scherm één seconde zwart en staat er Gecodeerd signaal. Na één seconde is de zender zichtbaar en blijft zichtbaar. Ik heb Ziggo.

Misschien komt dit bij partyondude ook? Maar dan met Italiaanse tekst...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Iemand de Plex app al geprobeerd op een D7000 ? App zelf is netjes geinstalleerd (zie een Plex icoontje), PMS server geconfigureerd en werkt via bijv de Plex iPhone app, maar op de D7000 krijg ik slechts de melding 'Couldn't connect to Plex Media Server'. (IP adres ingesteld onder de Plex Media Servers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41
sverzijl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:06:
Iemand de Plex app al geprobeerd op een D7000 ? App zelf is netjes geinstalleerd (zie een Plex icoontje), PMS server geconfigureerd en werkt via bijv de Plex iPhone app, maar op de D7000 krijg ik slechts de melding 'Couldn't connect to Plex Media Server'. (IP adres ingesteld onder de Plex Media Servers'
Van de morgend geinstalleerd en draait vlekkeloos op mn D7000 heb hier de instructies gevolgd, heb geen webserver geinstalleerd, heb de ip genomen in de handleiding.
Heb PMS software gedownload op de pc geinstalleerd (windows) en de IP van de PC's ingevoerd in de samsung plex app. Wel moet in die app je server als default kiezen, mss helpt dat...

[ Voor 3% gewijzigd door FloRadix op 10-08-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
spacewagon schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:29:
[...]
Ik denk dat ik weet wat hij bedoelt.

Bedoel je dat bij het inschakelen van de TV het CI-menu een seconde of 5-10 verschijnt? Dat is bij mij ook; er staat dan dat hij met authenticatie bezig is, even wachten a.u.b. Het schermpje kun je zelf sluiten of even wachten; dan gaat het vanzelf weg. Vervolgens wordt het scherm één seconde zwart en staat er Gecodeerd signaal. Na één seconde is de zender zichtbaar en blijft zichtbaar. Ik heb Ziggo.

Misschien komt dit bij partyondude ook? Maar dan met Italiaanse tekst...?
Exact confrère ;) Wat is daar aan te doen? Niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
FloRadix schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:11:
[...]
Wel moet in die app je server als default kiezen, mss helpt dat...
Bingo, dat was het. Stond bij mij wel ingevoerd, maar niet als zijnde default. Nu werkt ie wel.
Tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:57:
[...]

Clouding zie je vrijwel alleen in een hele donkere kamer, ik was er ook bang voor er veel last van te hebben
En het viel me pas na een paar dagen op toen de instelling Natural gekozen en van daaruit de instellingen verder aangepast en de clouding is helemaal weg, mensen die er zo over janken weten gewoon niet welke instellingen ze moeten pakken en brengen m al terug als ze t zien zonder uberhaupt instellingen te wijzigen

Trek je hier dus niks van aan en experimenteer er gewoon mee, ik heb de D8000 gekocht en nog geen moment spijt van gehad en ik ergerde me dood aan de clouding 2 jaar terug bij mijn B6000 en daar was het niet weg te krijgen maar nogmaals er zitten nu zoveel beeldopties op om het perfect af te stellen dat je je over clouding geen zorgen meer hoeft te maken.
Ben ik niet met je eens, ik heb ook last van clouding en ik heb mijn backlight op 6 staan en de mode op natural.

Wat zou je volgens jouw nog verder moeten wijzigen om clouding weg te krijgen. Bij mij lukt het NIET en ik was er ook bang voor voordat ik mijn UE55D7000 kocht.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al die AVS HD 709 gedownload en op DVD gebrand en op je blu-ray bekeken?
Plasma of LCD Kalibreren hoe? zie hier: <= klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Henkus schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:46:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik heb ook last van clouding en ik heb mijn backlight op 6 staan en de mode op natural.

Wat zou je volgens jouw nog verder moeten wijzigen om clouding weg te krijgen. Bij mij lukt het NIET en ik was er ook bang voor voordat ik mijn UE55D7000 kocht.
je kunt natuurlijk altijd pech hebben....maar 90% vd tvs zijn gewoon te fixen door te calibreren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:24:
Heb je al die AVS HD 709 gedownload en op DVD gebrand en op je blu-ray bekeken?
Plasma of LCD Kalibreren hoe? zie hier: <= klik
Al gedaan, cluoding wordt alleen maar erger.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Heb de 40d7000 van de week binnen gekregen, bevalt goed.
Alleen een beetje clouding, maar valt opzich mee. Vraagje over
het afspelen van hd video via het netwerk; kan het kloppen dat ie
meer moeite heeft met 1080p filmpjes dan met 720p? Hij moet constant
laden bij 1080p.. of zou het kunnen dat het aan mijn gare pc ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]

Wil je jouw instellingen eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:37:
[...]Al gedaan, cluoding wordt alleen maar erger.
Als dat zo is zit je met een serieus probleem. Merk wel advies is dat je een paar keer terug gaat naar contrast en helderheid als je de kleuren aanpaste en zo de fout marges kleiner maakt.
Je hebt toch een reset gedaan van beide toestellen: TV (thuis gebruik selecteren) en blu-ray speler. Dan volgens de video demo van HD nation op die dvd aanwezig?
Modus: Film
Kleur tint: warm 2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
superpolm schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:13:
Heb de 40d7000 van de week binnen gekregen, bevalt goed.
Alleen een beetje clouding, maar valt opzich mee. Vraagje over
het afspelen van hd video via het netwerk; kan het kloppen dat ie
meer moeite heeft met 1080p filmpjes dan met 720p? Hij moet constant
laden bij 1080p.. of zou het kunnen dat het aan mijn gare pc ligt?
Via bedraad netwerk media afspelen zou geen probleem moeten zijn. Bij wireless had ik wel dat hij zo nu en dan moet laden. Router firmware update (linksys wrt160n) heeft dit bij mij opgelost.
Misschien zou je eens naar de instellingen van je router kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 21:13
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:46:
[...]

Ik heb nu sinds een dikke week de 46d7000. Ik ben er echt heel tevreden mee. Gekozen voor de 46 omdat ik denk dat de 40 gaat tegenvallen, vooral als je hem naast de 46 zet. Maar goed, dat is uiteraard persoonlijke voorkeur.

Ook ik had precies hetzelfde gevoel voordat ik de 7000 kocht. Toch maar gedaan ipv de 6750.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen last van clouding hebt tijdens het wisselen van source.
tegenvallen in de zin van de afmeting neem ik aan? beeld van de 7000 is toch niet minder als de 6750.
[...]

ok thx! :)

[ Voor 4% gewijzigd door P33R op 11-08-2011 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
jacuzzi schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:00:
[...]

Via bedraad netwerk media afspelen zou geen probleem moeten zijn. Bij wireless had ik wel dat hij zo nu en dan moet laden. Router firmware update (linksys wrt160n) heeft dit bij mij opgelost.
Misschien zou je eens naar de instellingen van je router kunnen kijken.
Heb net geprobeerd een firmware update te doen, maar het lijkt of ik vast
zit aan de firmeware van Online. Moet nog even uitzoeken hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Henkus schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:46:
[...]
Als ik veel moeite doe zie ik ook wat lichte clouding op m'n vandaag opgehaalde 55D7000 bij volledig zwart scherm in een nu volledig donkere kamer. Echter zo noemenswaardig weinig (en alleen in de hoeken en onderrand) dat ik me er niet aan kan storen.

De clouding die ik zie wordt bij mij ook niet echt minder bij verlagen van het backlight level.

Enige probleem wat ik tot nu toe ben tegengekomen is wat ghosting bij XBOX360 in full HD mode over component. (Ik heb helaas een oudje die nog via component moet worden aangesloten). bij 720P geen probleem. Zal waarschijnlijk wel aan een gare component kabel liggen.

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
superpolm schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:28:
[...]

Heb net geprobeerd een firmware update te doen, maar het lijkt of ik vast
zit aan de firmeware van Online. Moet nog even uitzoeken hoe dat zit.
Zou me niks verbazen. Gelukkig draai ik met een los routertje waar ik alles mee kan doen wat ik wil. Draadloos netwerk moet wel op de N modus draaien om een beetje redelijk te kunnen streamen trouwens.

• spacewagon
partyondude schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Exact confrère ;) Wat is daar aan te doen? Niks?
Ben dit al vaker tegengekomen op internet; heb er nog geen oplossing voor gevonden. Maar de vraag is: hebben meer mensen dit, of komt het incidenteel voor?

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
spacewagon schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:35:
[...]
Ben dit al vaker tegengekomen op internet; heb er nog geen oplossing voor gevonden. Maar de vraag is: hebben meer mensen dit, of komt het incidenteel voor?
Ik heb dit ook en kan er niet wakker van liggen, de TV geeft na opstarten een korte foutmelding mbt de CI+ module en start dan gewoon door. Ik heb ook Ziggo.

Arriving Somewhere but not here....

• DJ Hentai
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-11-2024
Mensen, ik krijg iets niet helemaal scherp. Ik heb mijn oog laten vallen op de 40D6510. Ik wil binnenkort ook een NAS in mijn netwerk opnemen. Kan ik zonder tussenkomst van een (aparte) mediaspeler alle soorten content ((hd) films, muziek en foto's e.d.) naar de D6510 streamen of heb ik hier toch nog iets anders voor nodig? Als dit zo is: is dan een mediaplayer met een forse Harddisk geen betere optie? Kan deze hetzelfde als een NAS? Dank voor jullie reacties!!

• sverzijl
DJ Hentai schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:30:
Mensen, ik krijg iets niet helemaal scherp. Ik heb mijn oog laten vallen op de 40D6510. Ik wil binnenkort ook een NAS in mijn netwerk opnemen. Kan ik zonder tussenkomst van een (aparte) mediaspeler alle soorten content ((hd) films, muziek en foto's e.d.) naar de D6510 streamen of heb ik hier toch nog iets anders voor nodig? Als dit zo is: is dan een mediaplayer met een forse Harddisk geen betere optie? Kan deze hetzelfde als een NAS? Dank voor jullie reacties!!
Dat kan in ieder geval met de hier eerder langsgekomen Plex app die je op je TV installeert, waarbij je dan op je NAS een Plex Media Server moet draaien (werkt bijv op de Synology NAS). Ziet er erg gelikt uit, mist alleen mogelijkheid voor subtitles.
En kan evt ook via de standaard ingebouwde Allshare (op basis van DLNA) op je Samsung, maar die schijnt niet alle formaten te ondersteunen (nog niet echt mee getest).

Verwijderd

DJ Hentai schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:30:
>8 >8 Ik wil binnenkort ook een NAS in mijn netwerk opnemen. Kan ik zonder tussenkomst van een (aparte) mediaspeler alle soorten content ((hd) films, muziek en foto's e.d.) naar de D6510 streamen of heb ik hier toch nog iets anders voor nodig? Als dit zo is: is dan een mediaplayer met een forse Harddisk geen betere optie? Kan deze hetzelfde als een NAS? Dank voor jullie reacties!!
Alle soorten content: nee er zijn beperkingen alleen bepaalde content houders zoals avi, mkv, mp4, mts, ts & ... met daarin een aanbod van bruikbare mediacodecs. Check de handleiding er is een opgave bij mediaplayer wat juist ondersteund wordt, kortom niet alles, is geen (super)computer, maar een TV die muziek, films en fotoos kan spelen.
Nas kan deze maar afspelen indien een mediaserver aanwezig is of ondersteund wordt zoals DLNA /UPnP server en weer is hier de beperking zoals hierboven en de sterkte van de processor voor eventueel omzetten.
In beide gevallen het kan maar niet alles. Het komt er op neer: wat je wil bewaren ga je omzetten met een mediaconversie programma die de TV wel verstaat.

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Vandaag is er een aanbieding op ibood.com van een UE40D6000 voor €700
(http://be-nl.forum.ibood....tresound_hd_en_3d_geluid/)

de UE40D6000 staat niet in de pricewatch
Is dit de moeite waard en wat vinden jullie van die prijs?

• Binnetie
Ik ben een paar avonden wezen spelen met de settings om mijn clouding proberen te verminderen. Heb een 40D6200.

De foto's zijn een tikkeltje overbelicht maar het geeft goed het probleem aan.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SDC11805.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/P8090113.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/P8090111.jpg

Als ik mijn backlight op 4 heb staan is er van de clouding linksboven en onder en rechts onder niet veel meer te zien en vind ik acceptabel. Maar ik erger mij aan de clouding rechtsboven. Deze krijg ik maar niet goed verminderd.
Beeld op Natural, backlight op 4. Zelfs als ik de backlight op 0 zet blijf ik het 'vlekje' rechtsboven zien. Tijdens tv kijken zie je het als het ware door het beeld komen als de scene ietsverlicht is. Bijv. bij schemering of bij onweer in de scene.
Is het ook mogelijk om een deel van het scherm te calibreren? De overige clouding heb ik weg kunnen krijgen, maar rechtsboven blijft dus erg aanwezig.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sjonge jonge,

Nog steeds geen bril binnen! De cashback en film-tegoed zijn al 2 week binnen.
Tv is gekocht eind mei/begin juni dacht ik... pffff :(

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:53:
Ik ben een paar avonden wezen spelen met de settings om mijn clouding proberen te verminderen. Heb een 40D6200.

De foto's zijn een tikkeltje overbelicht maar het geeft goed het probleem aan.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik mijn backlight op 4 heb staan is er van de clouding linksboven en onder en rechts onder niet veel meer te zien en vind ik acceptabel. Maar ik erger mij aan de clouding rechtsboven. Deze krijg ik maar niet goed verminderd.
Beeld op Natural, backlight op 4. Zelfs als ik de backlight op 0 zet blijf ik het 'vlekje' rechtsboven zien. Tijdens tv kijken zie je het als het ware door het beeld komen als de scene ietsverlicht is. Bijv. bij schemering of bij onweer in de scene.
Is het ook mogelijk om een deel van het scherm te calibreren? De overige clouding heb ik weg kunnen krijgen, maar rechtsboven blijft dus erg aanwezig.
Als je je backlight op 4 zet is je scherm toch zo donker dat er van de kleuren / scherpte etc nog maar weinig overblijft?

Ik zal vd week is mijn instellingen posten.

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:53:
eco light settings 1 hoger zetten

• Binnetie
Klopt met een backlight van 4 zie je niet heel veel scherpte meer, maar het was om te kijken wanner het verdween.
Waar vind ik die setting van de eco light?

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:54:
[...]

Ik heb dit ook en kan er niet wakker van liggen, de TV geeft na opstarten een korte foutmelding mbt de CI+ module en start dan gewoon door. Ik heb ook Ziggo.
Bij mij van hetzelfde...

• GerCor
Behalve als je de Tv start met Ned1. Ned1 kun je ontvangen zonder de smartcard van Ziggo. De Tv is volgens mij sneller geworden met opstarten, of de module, of Ziggo trager want een tijd geleden zag je deze melding alleen met een SMIT module. Met een Neotion kreeg je meldingen niet. Start je de Tv met Ned1 dan hebben de module, Ziggo, voldoende tijd om de Tv (het abonnement) op de achtergrond te controleren.

Verwijderd

als ik mijn D8000 aanzet [power] krijg ik na 5 seceonden telkens aanmelden/inloggen Smart-TV. Password & ID zijn automatisch ingevuld, kloppen ook. Moet telkens op aanmelden of return drukken om het weg te halen.

Is dit niet uit te zetten?

• spacewagon
GerCor schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:39:
Behalve als je de Tv start met Ned1. Ned1 kun je ontvangen zonder de smartcard van Ziggo. De Tv is volgens mij sneller geworden met opstarten, of de module, of Ziggo trager want een tijd geleden zag je deze melding alleen met een SMIT module. Met een Neotion kreeg je meldingen niet. Start je de Tv met Ned1 dan hebben de module, Ziggo, voldoende tijd om de Tv (het abonnement) op de achtergrond te controleren.
Klopt, dan heb je geen 'last' van een zwart scherm met de melding 'gecodeerd signaal. Evengoed krijg je wel eventjes het CI menu te zien. Stoor me er verder ook niet aan.

• GerCor
Ik niet. Maar heb je een SMIT of een NEOTION?

• spacewagon
GerCor schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:49:
Ik niet. Maar heb je een SMIT of een NEOTION?
Ik heb deze: http://www.plattetvdiscounter.nl/product/ziggo-ci-module/ Dat is de SMIT, toch?

• GerCor
Yep, dat is de Smit ..... die laat dat altijd zien.

Verwijderd

Ik ben ook aan het kijken naar een samsung led tv, maar kan iemand mij laten weten of het ook .srt ondertitels ondersteund als je een film (divx) afspeelt van het netwerk, ik heb een NAS van Synology. Want ik heb begrepen dat het niet door DLNA wordt ondersteund en dat het enkel werkt via het NFS protocol, wat dan weer geen enkele tv bij mijn weten ondersteund.

• koenb85
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 10:52
Srt's spelen perfect af, ook vanaf een NAS.
Ikzelf speel m'n mkv's en divx'en ook af via m'n Synology. Gewoon de srt hetzelfde noemen als de film en het werkt.

Verwijderd

koenb85 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:57:
Srt's spelen perfect af, ook vanaf een NAS.
Ikzelf speel m'n mkv's en divx'en ook af via m'n Synology. Gewoon de srt hetzelfde noemen als de film en het werkt.
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga ervan uit dat dit voor alle Samsung D modellen geld. Dan zal ik er eens eentje gaan aanschaffen. :P

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Is dit niet een systeem welke gelijk is aan dat van samsung?

Afbeeldingslocatie: http://accshop.nl/images/products/1914/groot/1274353343.jpg

Volgens mij is de prijs alleen iets anders:
http://accshop.nl/shop/?i...syfix-u-slim-32"-55".html

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Apparatuur:
Samsung 46D8000 TV
Samsung BD-D6500 BR speler
JVC 5.1 set met optical in uit 2004

Situatie 1:

BR -> HDMI -> TV en BR -> spdif -> 5.1 set

Resulteert in: 5.1 geluid (DTS) maar loopt het beeld niet synchroon met het geluid...

Situatie 2:

BR -> HDMI -> TV -> spdif -> 5.1 set

Resulteert in gelijk beeld en geluid maar helaas maar met 2.0 geluid!?

Kan de D8000 geen binnenkomende 5.1 via HDMI doorgeven aan de spdif?

In het menu van de TV bij spdif uitvoer kan ik enkel kiezen voor PCM als format..

Iemand een idee om dit op te lossen?

www.google.nl

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03

ThaHandy

Discovery Channel

iemand die deze kan toevoegen @ TS (in een mooi tabelletje? mij lukt het iig niet :| + de missende modellen zoals de D6900 (nvm, deze is plasma))
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/articles/samsung-led-lineup-d-series.jpg

Sinds ik die D8000 ben tegen gekomen ben ik helemaal verliefd op dat ding :+ die malle zilveren rand :9~

maar goed, de D8000 is dus de topper van het assortiment met de bijbehorende kosten. :X (en meuk waar ik iig geen reed aan heb (web/skype/store en weet ik veel meer)

jammer van de (veel dikkere) plastic rand en software micro dimming @ D7000 anders was dat de keuze

Verwijderd

NeFoRcE schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:56:
Sjonge jonge,

Nog steeds geen bril binnen! De cashback en film-tegoed zijn al 2 week binnen.
Tv is gekocht eind mei/begin juni dacht ik... pffff :(
Ik heb nog geen eens een bericht gehad dat ze mn aanvraag hebben gehad.

Heb het 2,5 weken geleden ingestuurd, hoor je wel bericht te krijgen of niet?

Snap niet dat dit niet gewoon bij de verkoper word afgehandeld en die het verder
Afhandeld met samsung, er zal vast wel een addertje onder het gras zitten.

• coldasice
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:33:
[...]

Ik heb nog geen eens een bericht gehad dat ze mn aanvraag hebben gehad.

Heb het 2,5 weken geleden ingestuurd, hoor je wel bericht te krijgen of niet?

Snap niet dat dit niet gewoon bij de verkoper word afgehandeld en die het verder
Afhandeld met samsung, er zal vast wel een addertje onder het gras zitten.
Ik ook nog niet eens bericht dat ze het ontvangen hebben....bijna maand geleden....

best mooi om met dat plex media de spelen, al werkt het updaten niet altijd even lekker met muziek. Duurt best een tijdje voordat hij alles heeft bijgewerkt...en dan ben ik nog niet verder gekomen dan een paar cds.....heb nog ergens een terabyte aan films staan, maar dat doe ik wel een keer snachts....

• partyondude
MY00 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:19:

[afbeelding]

Dit lijkt idd precies op de Samsung set die ik gekocht heb. Heb de set dit weekend gemonteerd, echt super eenvoudig en snel te doen. Die haak linksonder kun je uitklappen, op die manier komt je tv los van de muur en kun je kabels aansluiten :)

Ik heb er €85,- voor betaald trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik vind het nog steeds raar hoe Samsung dit jaar de modellen heeft aangepakt. De D8000 die even goed is als de D7000 waarbij enkel het design anders is en er iets meer geheugen in de D8000 zit (wat velen niet zullen merken). En de D6750 is in principe gewoon de D7000, maar in plaats van 800 Hz CMR is het 400 Hz CMR. Het enige andere voordeel is dat de D7000 'touch control ready' is.

Een 46 inch D6750 kost je 1499,00 euro.
Een 46 inch D7000 kost je 1899,00 (dus nog niet eens het D8000 model).

400 euro voor hetzelfde model, alleen ander design. Nog eens 400 euro voor weer hetzelfde model maar ander design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

ThaHandy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:16:
iemand die deze kan toevoegen @ TS (in een mooi tabelletje? mij lukt het iig niet :| + de missende modellen zoals de D6900 (nvm, deze is plasma))
[afbeelding]

Sinds ik die D8000 ben tegen gekomen ben ik helemaal verliefd op dat ding :+ die malle zilveren rand :9~

maar goed, de D8000 is dus de topper van het assortiment met de bijbehorende kosten. :X (en meuk waar ik iig geen reed aan heb (web/skype/store en weet ik veel meer)

jammer van de (veel dikkere) plastic rand en software micro dimming @ D7000 anders was dat de keuze
De D8000 heefft ook software micro dimming. Alleen in de VS is er een aparte chip in de D8000. Samsung Europe heeft besloten de D8000 op wat RAM na (wat de meesten niet merken), precies hetzelfde te laten als de D7000 (naast design dan, haha).

Persoonlijk vind ik de D7000 zelfs mooier. Ik had gelozen dat rand van de D8000 nogal glimt en dat dat kan afleiden bij het TV kijken. De D7000 heeft daar geen last van.

Die tabel klopt wel meer niet. De D6750 heeft 15 W x 2 (in de tabel staat 10 W x 2). Het is trouwens ook afhankelijk van de grootte. Die 15 W x 2 is in het geval van 55 inch. Bij de 46D7000 is het bijvoorbeeld 10 W x 2.

[ Voor 13% gewijzigd door Uniciteit op 12-08-2011 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:03:
Ik vind het nog steeds raar hoe Samsung dit jaar de modellen heeft aangepakt. De D8000 die even goed is als de D7000 waarbij enkel het design anders is en er iets meer geheugen in de D8000 zit (wat velen niet zullen merken). En de D6750 is in principe gewoon de D7000, maar in plaats van 800 Hz CMR is het 400 Hz CMR. Het enige andere voordeel is dat de D7000 'touch control ready' is.

Een 46 inch D6750 kost je 1499,00 euro.
Een 46 inch D7000 kost je 1899,00 (dus nog niet eens het D8000 model).

400 euro voor hetzelfde model, alleen ander design. Nog eens 400 euro voor weer hetzelfde model maar ander design.
Ik snap je punt maar de D8000 is van Roestvrij staal, heb je enig idee hoe duur dat is?

Roestvrij staal is duurder dan echt zilver.

+ Daar is uiteraard ook waar het geld aan verdiend word, de accesoires en het design, omdat heel veel mensen daar op letten.

Kijk bijv naar die Samsung Wall Mount (Ophangsysteem voor die TV's) paar domme schroeven, 2 plaatjes en een ''touwtje'' en dat kost 100 euro, belachelijke prijzen maargoed mensen kopen het toch wel dus waarom niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06
coldasice schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:44:
[...]
Ik ook nog niet eens bericht dat ze het ontvangen hebben....bijna maand geleden....
Het komt echt wel, bij mij heeft het ook zo'n anderhalve maand ofzo geduurd tot ik een mail kreeg dat eea was ontvangen. En vervolgens nog een paar weken tot er een brief in de bus lag met het moviemax pasje en de melding dat de brillen nog later komen (die ik ook nog steeds niet heb ontvangen |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:26: Waar vind ik die setting van de eco light?
[message]Handleiding:[/message] Economische oplossingen
MENU [||]-> Systeem -> ECO-oplossing -> ENTER [ <]
ECO-oplossing
Spaarstand(Uit/Laag/Middel/Hoog/Beeld uit) [TOOLS] de helderheid van de tv aanpassen om het energieverbruik te verminderen. Als u de optie Beeld uit selecteert, wordt het scherm uitgeschakeld, maar blijft u het geluid horen. Druk op een willekeurige knop behalve de volumeknop om het scherm in te schakelen.
ECO-sensor(Uit/Aan) voor de LED 5-serie 32-46 inch: voor een nog betere energiebesparing worden hiermee de beeldinstellingen automatisch aan het omgevingslicht in de kamer aangepast.
Als u de optie Backlight aanpast, wordt de ECO-sensor Uit.
Min. backlight: als ECO-sensor is ingesteld op Aan kan de minimale schermhelderheid handmatig worden aangepast.
Als ECO-sensor is ingesteld op Aan, wordt de helderheid van scherm mogelijk aangepast (iets donkerder of lichter) afhankelijk van de intensiteit van het omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
MY00 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:19:

[afbeelding]

Die heb ik ook, alleen dan van de Aldi. Ze liggen daar nog steeds; kom ze in diverse filialen nog tegen. In een plat blauw doosje. De prijs? 10 euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Jan,

Ik heb gisteravond flink zitten spelen met de instellingen en kaliberen, maar rechtsboven blijf ik dat 'wolkje' zien.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/P8090113.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/P8090111.jpg

Ik twijfel heel erg sterk of ik hem zal omruilen of niet. Soms zie je dat mensen voor meer clouding hebben en dat voor lief nemen.

Hoe werkt dat met inpakken van de tv? De doos heb ik evenals de zak die om de tv heen zit. De plastic zakjes waar de kabeltjes en afstandsbediening in zaten zijn wel opengescheurd. Maakt dat nog wat uit?

[ Voor 73% gewijzigd door Binnetie op 12-08-2011 08:54 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 99 Laatste