Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:18
teacher schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:37:
[...]

Ik heb een 1.5TB aan mijn modem hangen (fritzbox). Die doet dus backups enzo, maar ook films. De fritzbox heeft een mediaserver aan boord. Wellicht kan jouw modem ook zoiets?

Ook hangt er een usb schijfje aan mijn TV, handig voor opnemen en time shiften enzo.
Ik gebruik deze router:

http://tweakers.net/price...wireless-router-300n.html

Zit geen USB aansluiting op, dus dat kan ik dan wel vergeten denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Heb net ongeveer 120 extra zenders geinstalleerd via de Satelliet, wilde ze net gaan sorteren via de TV maar dacht van: even kijken of er al een verbeterde Channeleditor is.

Die IS ER!

En wel van Samsung zelf.
:9 :9 :9 :9 :9 :9

http://pvi.samsung.de/get...b3-4596-9530-b67290755697

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/3676/naamlooseo.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
Dat is erg mooi... komt heel erg goed uit ook!
Moet alleen nog een mooie cam hebben voor mijn 40D6200 om via de satelliet te kijken. Weet alleen zo niet 1,2,3 waar je de wifi diablo cam kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Zijn er mensen hier die hun 46" tv zelf meegenomen hebben? Ik vraag me af op dat ding wel in mijn VW Polo past 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Op het dak past het best!
In mijn seat ibiza (net zo groot) pastte de 40 inch met gemak, de 46 moet dan ook willen. Wel even bankjes goed plat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nou ja, ik zou het toch liever laten bezorgen. Op het dak zie ik zoiezo niet zitten met dit Nederlandse weer en toch altijd een risico :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb het wel eens gezien. Ramen open, doos op dak met sjorbanden vastmaken door het raam, ramen dicht en... gaaaaan. Desnoods stuk plastic overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:37:
[...]

Ik heb een 1.5TB aan mijn modem hangen (fritzbox). Die doet dus backups enzo, maar ook films. De fritzbox heeft een mediaserver aan boord. Wellicht kan jouw modem ook zoiets?

Ook hangt er een usb schijfje aan mijn TV, handig voor opnemen en time shiften enzo.
Hee, ik heb ook een Fritzboxmodem en een 46D6530. Speelt de fritxbox alle formatenaf?
(sorry, beetje offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:42:
Zijn er mensen hier die hun 46" tv zelf meegenomen hebben? Ik vraag me af op dat ding wel in mijn VW Polo past 8)7
Yep bij mn vader in de ford focus, achterbank plat en er was nog meer dan zat ruimte over,
Was in het begin ook beniwud of t zou passen maar je staat er versteld van.
Past zo nog een 55 inch in ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok. Heb al afgesproken dat ik hem ophaal, aangezien ik vandaag en morgen moet werken en dan heb ik die tv dit weekend dus niet en dat wil ik wel :p Daarnaast scheelt het me 2 tientjes, want de winkel zit hier vlakbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Binnetie schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:10:
Ik heb het wel eens gezien. Ramen open, doos op dak met sjorbanden vastmaken door het raam, ramen dicht en... gaaaaan. Desnoods stuk plastic overheen :)
En dan knalt er iemand op je :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:43
Ik heb een 55" achter in een Ford Focus gepropt, en dat paste precies !,
maar als je 100% zeker wilt zijn, dan moet je even op de site van Samsung kijken, daar staat de exacte maat van de doos, zo heb ik het ook gemeten, en de maat klopte exact :)

Specificaties -> Afmetingen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Uniciteit schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:30:
[...]

En dan knalt er iemand op je :9
Dat is dan verzekerd als bagage :) En anders op de WA van de tegenpartij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
absrnd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:34:
[...]

Ik heb een 55" achter in een Ford Focus gepropt, en dat paste precies !,
maar als je 100% zeker wilt zijn, dan moet je even op de site van Samsung kijken, daar staat de exacte maat van de doos, zo heb ik het ook gemeten, en de maat klopte exact :)

Specificaties -> Afmetingen
.
Nou, dat gaat spannend worden _/-\o_

Interieurbreedte achter 1340 mm
Afmeting verpakking (BxHxD) 1 330 x 739 x 150 mm

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De grootste uitdaging is de doos in de auto krijgen, meestal is de opening van de achterklep namelijk smaller dan de maximale binnenruimte... Bij mijn auto was het met de 40" ook even puzzelen.
Maar met LED-lcd's heb je 1 heel groot voordeel, ze hoeven niet plat vervoerd te worden (zoals dat wel moet bij een plasma). Dus het is niet erg als de door schuin staat.

Ik vraag me alleen af hoe ik hem in m'n nieuwe auto mee zou hebben moeten nemen... Hoewel die groter is van buiten, heb ik in de auto minder ruimte :o (tja, van een Hatchback naar een Cabrio...)

Zal er waarschijnlijk zo uit gaan zien: 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.mobileslate.com/images/bmw-tv.jpg
(toevallig is mijn Cabrio ook een BMW, maar dan een generatie ouder)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 18:21
Een plasma moet je niet plat vervoeren maar rechtop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Goed, ik wist niet meer in welk vlak, maar het moest iig vlak zijn. Zoals in die cabrio hierboven, zou je een plasma goed kunnen slopen. Gelukkig geldt dat niet voor LCD's in welke vorm ook.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:07
een 55 inch ( D6500 ) past prima in een A3, heb wel van duitsland naar nederland moeten rijden met mijn stoel op het voorste standje... haha... maar met alle liefde en plezier hoor :) Wat een top TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Heren,

Mijn woonkamer is 3m30 breed. Ik heb nu een LCD tv van Samsung 32" HD Ready van 3,5 jaar oud. Ik zit dus ongeveer 3m van oog naar scherm.

Ik wil graag een nieuwe televisie. Mijn voorkeur gaat naar de UE4xD6500. Mijn vraag is, zal ik een 40 of een 46" versie nemen? Wat is bij jullie de afstand?

Een andere vraag die ik heb is of 1 van jullie kan bevestigen of de Android remote apps werken op die tv en of er veel updates op die app komen? Ik heb een HTC Desire met de nieuwe Android 2.3 ROM erop die deze week uitkwam. Werkt een draadloos toetsenbord en muis op die tv???

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:57:
@ Thuggish

RMA'tje aangemaakt voor de CI module. Deze zullen ze dan onderzoeken of hij defect is (helaas pas maandag). Hopelijk is dit zo, anders wordt het Samsung bellen!
Mijn CI+ probleem is opgelost. De CAM was kapot (de nieuwe CAM gaf meteen na de reguliere install de vereiste authenticatie), Smartcard erin en HD kijken…WAT EEN BEELD!!!! vooral DC Showcase en NG HD.

Een minpunt is dat af en toe het beeld blijft hangen, de Smartcard moet zich dan opnieuw instellen (controleert Smartcard)…beetje heel erg irritant, kan soms wel 30 sec, duren. Heeft iemand daar misschien een oplossing/idee voor/over?!

Heb ook de HTD5500 gekocht om de boel netjes af te maken (ben helemaal niet merkgevoelig ) en het werk als een trein. Het enige nadeel is dat op de AB van de BD geen knopje zit voor de guide of channellist, dus heb ik de bijna identieke AB's gewoon naast welkaar liggen…één voor hem en één voor haar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06
LockTar schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:53:
Ik wil graag een nieuwe televisie. Mijn voorkeur gaat naar de UE4xD6500. Mijn vraag is, zal ik een 40 of een 46" versie nemen? Wat is bij jullie de afstand?
Ik zit ook op zo'n 3 meter en ben van 42" naar 46" gegaan, maar nu ie eenmaal hangt had een 50" misschien ook nog wel gekund. Ik zou dus in ieder geval voor minstens 46" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:32:
[...]

Mijn CI+ probleem is opgelost. De CAM was kapot (de nieuwe CAM gaf meteen na de reguliere install de vereiste authenticatie), Smartcard erin en HD kijken…WAT EEN BEELD!!!! vooral DC Showcase en NG HD.

Een minpunt is dat af en toe het beeld blijft hangen, de Smartcard moet zich dan opnieuw instellen (controleert Smartcard)…beetje heel erg irritant, kan soms wel 30 sec, duren. Heeft iemand daar misschien een oplossing/idee voor/over?!

Heb ook de HTD5500 gekocht om de boel netjes af te maken (ben helemaal niet merkgevoelig ) en het werk als een trein. Het enige nadeel is dat op de AB van de BD geen knopje zit voor de guide of channellist, dus heb ik de bijna identieke AB's gewoon naast welkaar liggen…één voor hem en één voor haar…
Misschien alles even resetten en zorgen dat je overal de nieuwste firmware van hebt. Trouwens, de HT-D5500 kun je toch bedienen met de AB van de Tv m.b.v. Anynet+?

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 05-08-2011 11:08 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Hoe hebben jullie de motion plus settings ingesteld? voor 90% loopt alles vloeiend maar ik zie ook nog scenes waar het lijkt alsof het beeld even stoort (blu-ray films op de D6500). Heb al van alles geprobeerd, settings op 0 en 0 en zelfs settings op 10 en 10 en alles er tussen in, maar ik krijg het maar niet weg. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

LockTar schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:53:
Heren,

Mijn woonkamer is 3m30 breed. Ik heb nu een LCD tv van Samsung 32" HD Ready van 3,5 jaar oud. Ik zit dus ongeveer 3m van oog naar scherm.

Ik zit zelf op 2 à 3 meter van 40" en vind dat persoonlijk groot zat. Ik heb er een pc aanhangen en zit vaak vanaf de bank daarop te werken (internet bijv.) en je moet wel zoomen, maar goed te doen. Bij m'n ouders staat een 40" nog wat verder weg en ook dat is niet storend.
Maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk hoe je de tv gebruikt. Kijk je voornamelijk tv, dan zou ik zelfs niet echt veel groter gaan, omdat de kwaliteit van tv-uitzendingen vaak bedroevend slecht is, zelfs op 1080i...
Kijk je veel films en wil je ook 3D actief gaan gebruiken, dan is een groter scherm wel aan te raden.
Een andere vraag die ik heb is of 1 van jullie kan bevestigen of de Android remote apps werken op die tv en of er veel updates op die app komen? Ik heb een HTC Desire met de nieuwe Android 2.3 ROM erop die deze week uitkwam. Werkt een draadloos toetsenbord en muis op die tv???

Alvast bedankt!
Daarover is hier al heel veel gezegd en ja het werkt. Updates komen er niet heel veel, maar zijn ook niet nodig. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad sinds ik de D6750 heb staan. Ook bij m'n ouders op hun D7000 werkt het perfect (zelfs de Smart View versie, waarmee je op de telefoon tv kan kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GerCor

Ik zal eens m'n andere Smartcard erin stoppen, kijken of dat werkt. Anders idd eens resetten (heb volgens mij de nieuweste Firmware erop staan 1012.2 http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Weet iemand de verschillen tussen de UE55D8000 (in NL geleverd) en de UE55D8090 (In DE geleverd)?
Had gezocht op UE55D8090, maar niet gevonden vandaar de vraag, hopelijk niet voor de 2,3 of weet ik veelste keer.

Zie alleen het grote prijs verschil en dit is erg lang geleden dat ik dit gezien heb, tegenwoordig zijn de prijsverschillen toch niet meer zo groot of zelfs dat het product goedkoper is in NL.

Bij voorbaat dank,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem in een vw LUPO gestopt 8) daar past hij zelfs in.

Maar wel de achterbank neerklappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE40D7000 - Social TV.

Het idee is leuk. TV kijken in een kleiner scherm terwijl in een scherm ernaast je social app loopt. Ik gebruik zelf alleen Facebook. Je kunt bv een voetbalwedstrijd bekijken en commentaar leveren op facebook. Zolang je alleen commentaar leest werkt het prima. Zodra je zelf een reactie wil geven, vouwt er een scherm uit over het scherm waarop de zender zichtbaar was waarna je zat te kijken en het beeld wordt donkerder. Kortom, je ziet niets meer van je uitzending en het hele idee achter social TV is weg. Wil je tekst invoeren, dan zul je toch de qwerty-remote moeten hebben of via de Tab werken. Het alternatief is tekst invoeren zoals je dat vroeger deed voor een sms-je: a =2, b = 2x2 etc. Dat gaat snel vervelen. Overigens mis ik in de facebook applicatie de "like" toets, een optie die je toch wel veel gebruikt. "Liken" is wel mogelijk in de social TV mode.

Al met al: idee is goed, uitwerking is minder, daar moet nog aan gesleuteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:47:
Ik heb nu een aantal dagen de 46D7000. Erg mooi zeg. Wat mij echter wel opvalt is de reflectie met zwart of als de tv uitstaat. Het is net of het een plasma scherm is ipv 'lcd'. Tevens ben ik ook op zoek naar een mooi homecinema setje om het geheel af te maken. Dus tips zijn welkom! ;)
Ik heb zelf de 40" versie. Het scherm is inderdaad net een spiegel. Lichte dingen in de kamer zoals bloempotten zijn tijdens het kijken hinderlijk zichtbaar en dus op een andere plek gezet. Na 5 jaren een doffe LCD kijken, waarbij ik gewoon midden in de zomer overdag kon kijken met de zon loodrecht op het scherm, is dit weer even wennen. Overdag TV kijken betekent weer ouderwets de gordijnen dicht, net als vroeger. Maar ik heb wel de indruk dat dit het beeld tijdens het kijken mooier maakt, helemaal in 3D mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds (na een week) geen antwoord van de Samsung helpdesk over de 2nd TV applicatie voor de Tablet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Mensen bedankt voor de antwoorden. Ik denk toch dat het de 46" versie wordt. Dus de UE46D6500. De 7000 serie vind ik niet mooi en de 8000 serie is te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:40:
@ GerCor

Ik zal eens m'n andere Smartcard erin stoppen, kijken of dat werkt. Anders idd eens resetten (heb volgens mij de nieuweste Firmware erop staan 1012.2 http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support.
Mijn software versie is 1013.3 geloof ik, maar dat is ook een D8000 weetniet of iedere tv
Dezelfde software binnen krijgt.

Daarnaast is het wel bedroevend en dramatisch om te horen hoeveel ci modules er wel niet kapot zijn,
Is toch gewoon belachelijk hoeveel er daarvan terug gestuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:27
deepbass909 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:46:
Goed, ik wist niet meer in welk vlak, maar het moest iig vlak zijn. Zoals in die cabrio hierboven, zou je een plasma goed kunnen slopen. Gelukkig geldt dat niet voor LCD's in welke vorm ook.
Ahum, dat zou dus betekenen dat een plasma altijd stuk gaat bij jou thuis? Of heb je deze dan direct gemonteerd aan het plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Een paar dagen geleden mijn CI Module van CanalDigitaal ontvangen, en warempel het werkt :)
omdat mijn TV (UE55D6200) niet in de lijst van gecertificeerde TV's stond, had ik mijn bedenkingen of het zou werken.

wel bleek na eerste installatie een aantal HD kanalen op zwart bleef, zelfs na her-activatie van de card ( idee van tech dienst van CD), lukte het niet.
de CD handleiding raad aan om naar een niet geslaagde installatie de TV te resetten en dan nogmaals te proberen, en blijkbaar werkte dit wel :)

Ook de uitgebreidere mogelijkheden van de TV met 4X favorieten lijsten, TV gids e.d. ben ik zeer blij mee, en een gehele verbetering t.o.v de CD decoder.

afgezien van het feit dat de TV bij het zappen, van sommige zenders, heel kort (flits) dat het geen verbinding kan maken, laat zien, ben ik blij om met een AB te kunnen werken i.p.v. 3 (versterker, decoder, TV), en deze AB werkt ook beter dan die van de CD decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:31:
[...]

Ik heb zelf de 40" versie. Het scherm is inderdaad net een spiegel. Lichte dingen in de kamer zoals bloempotten zijn tijdens het kijken hinderlijk zichtbaar en dus op een andere plek gezet. Na 5 jaren een doffe LCD kijken, waarbij ik gewoon midden in de zomer overdag kon kijken met de zon loodrecht op het scherm, is dit weer even wennen. Overdag TV kijken betekent weer ouderwets de gordijnen dicht, net als vroeger. Maar ik heb wel de indruk dat dit het beeld tijdens het kijken mooier maakt, helemaal in 3D mode.
Inderdaad precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:32:
Nog steeds (na een week) geen antwoord van de Samsung helpdesk over de 2nd TV applicatie voor de Tablet....
Ik gebruik sinds 2 dagen samsung smart view hiervoor op mijn galaxy s2. Werkt perfect met ongeveer 1 seconde vertraging. Wat lukt je precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die BBC HD kan ontvangen op de schotel? Ik zie hem er niet tussen staan en onlangs is die van plek veranderd dus misschien is de Samsung kanalen lijst niet meer up to date?

opgelost
handmatig scanne op deze frequenties:
http://www.bbc.co.uk/reception/info/sat_frequencies.shtml

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Raimundus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:13:
[...]

Ahum, dat zou dus betekenen dat een plasma altijd stuk gaat bij jou thuis? Of heb je deze dan direct gemonteerd aan het plafond?
Ik had het over vervoeren, vanwege de schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Vandaag mijn UE55D7000 gekregen en ik wil graag een keertje 3d proberen, maar het lukt maar niet.

GT5 lukt wel in 3d, de tv schakelt automatisch over naar de 3d modus, maar met de PC lukt het maar niet

Ik heb nu de BR 3d van avatar, maar met powerdvd lukt het maar niet om 3d te krijgen.
Ik draai windows 7 x64 met een ati 6970 .

Wie kan mij aub helpen

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op dit moment alleen 3d blu-ray kijken met de ps3. Ik hoop dat een echte blu-ray 3d speler zelfs nog een hogere resolutie geeft maar niemand heeft die vraag nog beantwoord. Al het half sbs materiaal moet probleemloos afspelen hooguit dat de ondertitels niet lukken. Maar voor echte 3d is volgens mij nog niet zo veel geschikt al heb ik dus geen kijk op de nieuwste pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik was er blindelings van uit gegaan dat je met powerdvd 11, 3d blue rays af kunt spelen toch ????

Als de PS3 wel 3d geeft dan kan ik er toch vanuit gaan dat mijn HDMI kabel goed is??

Ik blijft de melding krijgen:

Cyberlink Powerdvd could not enable 3d playback. Try using a different 3d display device

[ Voor 54% gewijzigd door Henkus op 05-08-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Zijn er meer mensen die vinden dat de D7000/8000 wat veel roze in het beeld heeft? Wit is niet echt wit en huidtinten zijn ook niet echt goed te krijgen

Ik heb nu een aantal weken een 40D8000 in huis. In de meeste opzichten echt een waanzinnig mooie TV. Vormgeving, zwartwaarden, mogelijkheden, allemaal topklasse. Van de problemen met deze tv's waar je veel over leest (clouding, banding, flashlighting) heb ik geen last maar ik krijg het echter niet voor elkaar om de kleuren goed te krijgen. Wat ik ook doe, er blijft altijd een soort roze zweem (pink cast) over het beeld hangen. Nou ben ik altijd wel een zeikerd als het om het instellen van een TV gaat, met elke nieuwe TV ben ik altijd lang bezig om alles naar m'n zin te krijgen, maar bij de D8000 lukt het me domweg niet. Ik heb 'm uiteindelijk ook maar echt gecalibreerd (met een Eye-One Display-2) maar zelfs dat lijkt niet te helpen. Ik begin me af te vragen of de LED backlight gewoon te roze is. In dat geval kan je calibreren tot je een ons weegt, Is een licht roze backlight soms een eigenschap van LED TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft want het zou kunnen dat ik tegen hetzelfde probleem aanliep want ik heb een popcorn hour c200 en die zou ook 3d blu-ray moeten kunnen afspelen met de nieuwste firmware maar het blijft 2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:42:
Zijn er meer mensen die vinden dat de D7000/8000 wat veel roze in het beeld heeft? Wit is niet echt wit en huidtinten zijn ook niet echt goed te krijgen

Ik heb nu een aantal weken een 40D8000 in huis. In de meeste opzichten echt een waanzinnig mooie TV. Vormgeving, zwartwaarden, mogelijkheden, allemaal topklasse. Van de problemen met deze tv's waar je veel over leest (clouding, banding, flashlighting) heb ik geen last maar ik krijg het echter niet voor elkaar om de kleuren goed te krijgen. Wat ik ook doe, er blijft altijd een soort roze zweem (pink cast) over het beeld hangen. Nou ben ik altijd wel een zeikerd als het om het instellen van een TV gaat, met elke nieuwe TV ben ik altijd lang bezig om alles naar m'n zin te krijgen, maar bij de D8000 lukt het me domweg niet. Ik heb 'm uiteindelijk ook maar echt gecalibreerd (met een Eye-One Display-2) maar zelfs dat lijkt niet te helpen. Ik begin me af te vragen of de LED backlight gewoon te roze is. In dat geval kan je calibreren tot je een ons weegt, Is een licht roze backlight soms een eigenschap van LED TV?
Wat je beschrijft is normaal gesproken op te lossen door rood wat omlaag te draaien. Misschien is je meter niet helemaal kleur nauwkeurig. Ik heb de mijne nog niet gekalibreerd maar zie geen roodzweem en al de reviewers meten het ook niet dus het is zeker geen led eigenschap. Probeer ook eens een andere kleuren temperatuur. Ik heb warm1.

Er schiet me te binnen dat de meeste kleurenmeters niet geschikt zijn voor led metingen omdat led spikes heeft in het kleurenspectrum. Ik zou je kleuren meter dan ook zeker wantrouwen en je ogen vertrouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:42:

Mee eens, ik vraag me af of hier een goede calibratie voor is?
Dat roze zie je meer met de standaard mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik was gisteren overdag helemaal blij met mijn nieuwe UE55D7000.

Ik zag hier en daar wel wat backlight bleeding, maar was bereid om dat voor lief te nemen.

Gisteren avond (in het donker) de tv nogmaals bekeken en met een backlight setting van 8 en ik ben helemaal niet tevreden met het scherm.

Helaas heeft mijn tv de clouding en backlight bleeding problemen en ga ik maandag contact opnemen of ze een ander exemplaar willen op sturen.

Ik kijk nl. redelijk vaak in het donker tv.

De eerste foto hieronder geeft een goede indruk hoe het beeld echt in het donker er uit ziet:

Je moet er wel even op klikken om het goed te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1312602737.jpg

De tweede foto heb ik zo gemaakt met mijn digitale camera, dat het probleem wat duidelijker te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1312603076.jpg

Wie heeft er ervaring met dit probleem en hoe is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmmode, backlight op 4, scherm kalibreren: Plasma of LCD Kalibreren hoe? zie hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Bedankt voor je reactie, maar als ik jouw link volg kom ik uiteindelijk op de AVS forums terrecht.

Hier staan de instellingen die ik zelf al had ingesteld (met een backlight van 8)

Ik heb vanmorgen vroeg (toen het nog donker was) zelfs tot backlight 3 gegaan en nog was de bleeding zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:25:
Iemand al eens de dual/twin tv tuner functie gezien icm een afstandsbediening? (wat de C9000 dus heeft)
De standaard AB vindt ik wel erg mager bij de UE55D8000 en ben aan het overwegen om eventueel de RMC30D hierbij aan te schaffen, wil enkel wel weten of deze de twin tuner functie heeft.
Ondertussen al dit hele forum onderzocht maar geen antwoord hierop kunnen vinden.
Afgelopen zaterdag ook nog een medewerker van Samsung hierover aangesproken maar die kon mij helaas nog geen bevestigend antwoord geven.
Werkt bij mij maar gedeeltelijk met mijn nieuwe ASUS Transformer tablet (android 2.2) (samsung remote 1.756), als ik namelijk naar een andere kanaal wil zappen dan springt de instelling in de tv van hdmi af en heb ik geen beeld, moet dan in source weer hdmi instellen. volume regelen gaat wel goed. Iemand een tip?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze site wel aardig om een idee te krijgen van calibratie ,3d enz. ik hoop dat jullie er wat aan hebben, het blijft natuurlijk je eigen ondervinding.

http://www.televisioninfo...TV-Review/Calibration.htm

dit volg ik ook

http://www.avforums.com/f...ung-d6530-series-led.html
http://www.avforums.com/f...s-calibration-thread.html

De samsung remote app werkt perfect met ipad.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:25:
UE40D7000 - Social TV.

Het idee is leuk. TV kijken in een kleiner scherm terwijl in een scherm ernaast je social app loopt. Ik gebruik zelf alleen Facebook. Je kunt bv een voetbalwedstrijd bekijken en commentaar leveren op facebook. Zolang je alleen commentaar leest werkt het prima. Zodra je zelf een reactie wil geven, vouwt er een scherm uit over het scherm waarop de zender zichtbaar was waarna je zat te kijken en het beeld wordt donkerder. Kortom, je ziet niets meer van je uitzending en het hele idee achter social TV is weg. Wil je tekst invoeren, dan zul je toch de qwerty-remote moeten hebben of via de Tab werken. Het alternatief is tekst invoeren zoals je dat vroeger deed voor een sms-je: a =2, b = 2x2 etc. Dat gaat snel vervelen. Overigens mis ik in de facebook applicatie de "like" toets, een optie die je toch wel veel gebruikt. "Liken" is wel mogelijk in de social TV mode.

Al met al: idee is goed, uitwerking is minder, daar moet nog aan gesleuteld worden.
Mee eens ik zie dat Samsung zijn Site heeft bijgewerkt met de Qwerty remote erop!! alleen jammer dat de specs anders zijn dan op de Nederlandse verpakking vermeld staat.

Op de verpakking staat:
LED6000 en hoger, waarschijnlijk hebben ze de specs van de US site gekopieerd.
http://www.samsung.com/nl...pe=premium-remote-control

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Heb het verschil al gevonden tussen de 8000 en 8090 welke in DE verkocht wordt.
Het zijn de zelfde alleen voor de duitsemarkt wordt de 8090 op de markt gezet.
Blijkbaar verkopen ze in duitsland versie welke ingekocht worden in oost europa en deze hebben dan blijkbaar geen HbbTV functie.

De prijzen in duitsland liggen wel een stuk lager dan in NL momenteel.

Wat ik ook vreemd vond was dat bij What HiFi sound and vision aangeven werd dat de meerprijs van de 8000 tov de 7000 zeker niet het het geld waard was. Iemand hiermee eens? Indien niet waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:21:
Heb het verschil al gevonden tussen de 8000 en 8090 welke in DE verkocht wordt.
Het zijn de zelfde alleen voor de duitsemarkt wordt de 8090 op de markt gezet.
Blijkbaar verkopen ze in duitsland versie welke ingekocht worden in oost europa en deze hebben dan blijkbaar geen HbbTV functie.

Wat ik ook vreemd vond was dat bij What HiFi sound and vision aangeven werd dat de meerprijs van de 8000 tov de 7000 zeker niet het het geld waard was. Iemand hiermee eens? Indien niet waarom niet?
Yep in Nederland is de prijs van consumenten electronica het laatste jaar met 15% gedaald en voor televisies is dit 10%.

Dit komt door de afnemende vraag de hevige concurentie en lagere productiekosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:05:
[...]
Bedankt voor je reactie, maar als ik jouw link volg kom ik uiteindelijk op de AVS forums terrecht.

Hier staan de instellingen die ik zelf al had ingesteld (met een backlight van 8)

Ik heb vanmorgen vroeg (toen het nog donker was) zelfs tot backlight 3 gegaan en nog was de bleeding zichtbaar.
Kan natuurlijk dat er een probleem is met het toestel? Heb die De AVS HD 709 op dvd gebrand en afgespeeld op een blu-ray. Uiteindelijk dien je toch zelf te kalibreren: wat jij waarneemt kan totaal anders zijn wat ik waarneem. Samenstelling oog is zeer individueel:
meer of minder staafjes: lichtgevoeligheid
aantal kegeltjes en de verhouding onderling van deze: kleurwaarneming (rood, groen en blauw)
en ten laatste hoe je brein met deze gegevens omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 06:03:
Ik was gisteren overdag helemaal blij met mijn nieuwe UE55D7000.

Ik zag hier en daar wel wat backlight bleeding, maar was bereid om dat voor lief te nemen.

Gisteren avond (in het donker) de tv nogmaals bekeken en met een backlight setting van 8 en ik ben helemaal niet tevreden met het scherm.

Helaas heeft mijn tv de clouding en backlight bleeding problemen en ga ik maandag contact opnemen of ze een ander exemplaar willen op sturen.

Ik kijk nl. redelijk vaak in het donker tv.

De eerste foto hieronder geeft een goede indruk hoe het beeld echt in het donker er uit ziet:

Je moet er wel even op klikken om het goed te zien.

[afbeelding]

De tweede foto heb ik zo gemaakt met mijn digitale camera, dat het probleem wat duidelijker te zien is.

[afbeelding]

Wie heeft er ervaring met dit probleem en hoe is het opgelost.
Beeldmodus op Natural zetten, dit verhelpt echt heel veel en vervolgens van daaruit je scherm afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:19:
[...]

Beeldmodus op Natural zetten, dit verhelpt echt heel veel en vervolgens van daaruit je scherm afstellen.
Ook dat helpt niet. Ik denk dat het scherm gewoon niet goed is. Met kalibreren kun je heel veel doen, maar backlight bleeding in deze mate is ,denk ik, niet te verhelpen.

Overdag is het probleem een stuk minder omdat er toch altijd wat licht in de kamer komt. Dat vormt eigenlijk ook gelijk weer het volgende probleem: Als ik iemand van samsung laat komen, komt die overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Dan doe je de gordijnen dicht :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Wildfire

Joy to the world!

Of rolluiken als je die hebt. Dan is het iig zeker pikdonker :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
En ook een minder foute foto maken.

Je sluitertijd staat veel te hoog! Zelfs de letters in het midden van je scherm zijn overbelicht, dan weet je al dat de rest van de foto ook overbelicht is en je dus een slechte waarneming hebt vastgelegd.

Zo jammer dat we dit elke keer moeten uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Massiefje schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:07:
En ook een minder foute foto maken.

Je sluitertijd staat veel te hoog! Zelfs de letters in het midden van je scherm zijn overbelicht, dan weet je al dat de rest van de foto ook overbelicht is en je dus een slechte waarneming hebt vastgelegd.

Zo jammer dat we dit elke keer moeten uitleggen.
Ook er jammer dat je niet goed gelezen hebt:

De 1e foto is hoe de situatie werkelijk is in een pikdonkere kamer

De 2e foto is express met een langere sluitertijde genomen om het probleem duidelijker te laten zien.

Bedankt voor je reactie, maar ik plaats een bericht in dit topic over mijn TV en niet om een cursus fotograveren te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
Henkus schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:12:
[...]

Ook er jammer dat je niet goed gelezen hebt:

De 1e foto is hoe de situatie werkelijk is in een pikdonkere kamer

De 2e foto is express met een langere sluitertijde genomen om het probleem duidelijker te laten zien.

Bedankt voor je reactie, maar ik plaats een bericht in dit topic over mijn TV en niet om een cursus fotograveren te krijgen.
Dat begrijp ik wel, maar als je van een perfect werkend scherm zo'n zelfde foto maakt, krijg je hetzelfde effect. En dus is het onzinnig om deze foto als referentie te gebruiken. OOK als het om 'het verduidelijken' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
[...]

Bedankt, dat was toch de gouden tip. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb vanmiddag mijn gameroom helemaal donker gemaakt (met stukken karton) en de natural setting is nog niet perfect, maar ik kan er mee leven.

Morgen ga ik de tv inbouwen in de tv lift achter mijn buro.

Helaas zitten de kabels bij d7000 aan de andere kant als mijn oude b6000. Dat kost me zeker een dag werk om dat alle kabels verlegd moeten worden, zodat ze vrijlopen van de tv lift.

Als het goed is kan ik morgen avond eindelijk gaan genieten van mijn 55" .

Ik moet alleen nog uitvinden hoe je 3d blueray werkend krijgt op mijn htpc. Powerdvd doet het nl. niet.

Die docu van de grand canyon Is trouwens indrukwekkend in 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:46:
[...]

Kan natuurlijk dat er een probleem is met het toestel? Heb die De AVS HD 709 op dvd gebrand en afgespeeld op een blu-ray. Uiteindelijk dien je toch zelf te kalibreren: wat jij waarneemt kan totaal anders zijn wat ik waarneem. Samenstelling oog is zeer individueel:
meer of minder staafjes: lichtgevoeligheid
aantal kegeltjes en de verhouding onderling van deze: kleurwaarneming (rood, groen en blauw)
en ten laatste hoe je brein met deze gegevens omgaat.
Welk bestand dien je te gebruiken? Ik zie een lijst met compatible spelers en bestanden, maar ik heb geen idee welke Blue Ray speler er bij mijn Samsung Home Cinema set zit.

http://tweakers.net/pricewatch/281822/samsung-ht-d5500.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk niet de AVCHD.exe:
For example, some Samsung models will require the folders found on the HDMV download.
HDMV (.exe) of de gezipte versie HDMV (.7z) uitpakken met 7-Zip 9.20. Gedownload en met ImgBurn 2.5.5.0 op dvd gebrand. Zelf zit ik met een Panasonic blu-ray DMP-BD75EG-K deze speelt beide af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]

Wat zijn jouw settings dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Weet iemand de beste instellingen voor het beeld voor de D6200 serie? Ik kan ze nergens vinden. Heb de tv nu nog op standaard staat en heb last van wat backlight bleeding, welke setting lan dit helpen verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ben ik ook benieuwd naar.

Heb hem nu ook op natural gezet en backlight terug geschroefd tot 10. Nadeel is dat ik het beeld wat fletser vind worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:21:
Dat komt omdat er in Nederland prijsafspraken worden gemaakt. Het is onbegrijpelijk dat de NMA nog steeds niet ingegrepen heeft. Aanpakken die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 04:14
hallo,

ik heb gisteren geprobeerd een ext. hdd met verschillende media content geprobeerd aan te sluiten op een samsung ue40d7000.
de televisie ziet de schijf, kan zien welke mappen erop staan, maar ziet geen enkele inhoud. zelfs eenvoudige content als mp3 en foto's wordt niet weergegeven.
de hdd is ntfs geformateerd, en gevuld met een windows 7 pc. hdd is aangesloten op de (vanaf de zijkant van de tv gezien) bovenste usb poort van de tv.
nou heb ik ergens gelezen dat je specifiek poort 1 moet gebruiken.
het probleem is dat de tv bij mijn ouders staat en ik dus niet even snel kan kijken wat welke poort is.
wat is jullie ervaring met het spelen van video (3d) en andere media content op deze tv?
ik ben al 2 dagen aan het zoeken maar kom er niet uit.
wieowie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

In de handleiding (http://downloadcenter.sam...2821/Web_GPDVBEUA_ENG.pdf) staat

Connect USB Harddisk to dedicated port (PORT1)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
okay, dat kan het misschien verklaren ja.
moet ik alleen nog wel even weten of poort 1 vanaf de zijkant de onderste poort is. ik heb de bovenste en de middelste geprobeerd...
het probleem is, voordat ik weer 30 km ga rijden om wat te proberen, wil ik een aantal dingen zeker weten / uitgesloten hebben.
iig bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je ziet spoken. Ik las gisteren dat de prijs van een pakje sigaretten wel 6 euro kan verschillen. In Nederland kost een pakje sigaretten van merk a. overal hetzelde. Zijn dat dan ook illegale prijsafspraken? Kijk eens in pricewatch..... de prijzen in Nederland verschillen fors. Het staat iedereen vrij in Duitsland een Tv te kopen, alleen is dat niet precies dezelfde Tv als in Nederland.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
In Duitsland is alles wel een héél stuk goedkoper. Zie bijvoorbeeld: Philips 9000 serie (in Nederland rond de 1700 euro. Duitsland: 1050 euro bij de Mediamarkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Zo, dat is wel vrij gestoord zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:37:
Vandaag mijn UE55D7000 gekregen en ik wil graag een keertje 3d proberen, maar het lukt maar niet.

GT5 lukt wel in 3d, de tv schakelt automatisch over naar de 3d modus, maar met de PC lukt het maar niet

Ik heb nu de BR 3d van avatar, maar met powerdvd lukt het maar niet om 3d te krijgen.
Ik draai windows 7 x64 met een ati 6970 .

Wie kan mij aub helpen
Je moet 3d inschakelen via de tv deze regelt het dan automatisch met powerdvd als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:48:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar.

Heb hem nu ook op natural gezet en backlight terug geschroefd tot 10. Nadeel is dat ik het beeld wat fletser vind worden.
Ik heb mijn settings nog niet optimaal maar het is beter backlight op 8 te zetten en het contrast etc hoger te zetten dat je scherm niet te donker word maar tegelijkertijd wel veel licht doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nog een vraag over de tv in combinatie met een netwerk thuis en een Samsung BD speler/receiver.

Ik heb eerst een ext. HDD aangesloten op de tv, maar dan heb je geen geluid, dus daarna direct aangesloten op de Samsung HT D5500 en dat werkt wel, ik kan gewoon film kijken op deze manier. Helemaal super natuurlijk!

Wat mij nog idealer lijkt, is film kijken via mijn pc. Ik heb nog 2x1 TB in de pc hangen waar ik niets mee doe. De HT D5500 is op m'n router aangesloten, maar dat geeft nog geen resultaat. Kan dit, wat ik wil en zo ja, wat moet ik dan doen om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuppieGup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 11:05
Ik heb de pech dat mijn TV door een speelgoed kapot is gegaan. Ster in de TV met barst. Ik had een Samsung LE46A858. Ik was zeer tevreden over mijn tv-tje... Nu wil ik minimaal een gelijkwaardige tv voor de standaarden van tegenwoordig. Alleen het budget is beperkt. Ik heb nu een mooie gezien de Samsung UE46D6500. heeft iemand hier ervaring mee? DVB-c is die ook HD?? Als jullie nog tips hebben voor andere tv's hoor ik ze graag.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:46:
Nog een vraag over de tv in combinatie met een netwerk thuis en een Samsung BD speler/receiver.

Ik heb eerst een ext. HDD aangesloten op de tv, maar dan heb je geen geluid, dus daarna direct aangesloten op de Samsung HT D5500 en dat werkt wel, ik kan gewoon film kijken op deze manier. Helemaal super natuurlijk!

Wat mij nog idealer lijkt, is film kijken via mijn pc. Ik heb nog 2x1 TB in de pc hangen waar ik niets mee doe. De HT D5500 is op m'n router aangesloten, maar dat geeft nog geen resultaat. Kan dit, wat ik wil en zo ja, wat moet ik dan doen om het werkend te krijgen?
Je kan op je PC Allshare installeren (http://www.samsung.com/nl...rchword=HT-D5500)...onder de tab 'software'...
Hiermee kun je je films, muziek en afbeedingen 'streamen' vanaf je pc naar de TV (of je reciever). Dit kan ook middels het smart-menu van je reciever (of tv). Zo kun je je folder waar je films, muziek en afbeedlingen in staan aanklikken en kijken/luisteren!
Bij mij werkt het iig (heb ook een HT-D5500 i.s.m. een D6500), tis ff puzzelen met de folders e.d., maar das leuk werk toch ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring opgedaan met een camera aansluiten op de TV.
Ik wil skypen via de televisie. De speciale camera/ microfoon van Samsung kost maar liefst 169 euro.
Een gewone skype camera/ microfoon kun je overal kopen voor 29,95. Is dat Samsung dingetje nou zo bijzonder? Het lukt me echter niet om een ander merk camera op de TV werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:39:
[...]

Je kan op je PC Allshare installeren (http://www.samsung.com/nl...rchword=HT-D5500)...onder de tab 'software'...
Hiermee kun je je films, muziek en afbeedingen 'streamen' vanaf je pc naar de TV (of je reciever). Dit kan ook middels het smart-menu van je reciever (of tv). Zo kun je je folder waar je films, muziek en afbeedlingen in staan aanklikken en kijken/luisteren!
Bij mij werkt het iig (heb ook een HT-D5500 i.s.m. een D6500), tis ff puzzelen met de folders e.d., maar das leuk werk toch ;) .
Ok, dat is behoorlijk eenvoudig. Probleem is dat ik geen geluid heb, omdat het via de tv gaat. Hoe moet ik dat instellen?

EDIT

Laat maar, voor elkaar, staat gewoon onder mijn apparaten in de BD speler :X Damn, wat is dit een wereld tv icm die BD/Home Cinema set zeg _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door partyondude op 07-08-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
[b][message=36530946,noline] Het staat iedereen vrij in Duitsland een Tv te kopen, alleen is dat niet precies dezelfde Tv als in Nederland.
Dat is nu juist het vreemde de TV welke speciaal voor de duitsemarkt 8090 is is duurder en het type welke voor de europeese markt is, de 8000 is daar goedkoper.

Indien ik op duitse fora's ga lezen komen deze TV's blijkbaar uit landen van het voormalig oostblok

[ Voor 14% gewijzigd door MY00 op 07-08-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Paar weken terug eindelijk de knoop doorgehakt en voor mezelf op mijn kamer een 46D6200 gekocht. In de verre toekomst misschien voor digitale TV kijken maar op dit moment hangt ie via Ethernet aan een Synology NAS met DLNA. Daarnaast loopt er een 15m DVI > HDMI kabel van mijn PC naar de TV die de hoofdmonitor kloont.

DLNA via de Synology loopt niet helemaal soepel, zeker als je afwijkt van de standaard mappenindeling die vast is en je met symlinks gaat werken dan worden (nieuw toegevoegde) films niet standaard weergegeven. Ik neem aan dat de fout aan de Synology kant ligt, ondanks dat ik scripts heb draaien op die machine die ze automatisch indexeert. Mocht dit probleem nou blijven dan gooi ik er binnenkort een Popcorn Hour naast om het filmmateriaal via SMB/NFS af te spelen. Het is niet zo dat de Samsung TV een cache oid bijhoud toch? En niet opnieuw de NAS vraagt om een directory listing.

Verder ben ik niet echt te spreken over Samsung's service m.b.t. de SmartPack actie voor die 2 3D brillen en 50 euro huurtegoed. Voor het einde van de actie alles opgestuurd maar tot nu toe NIETS van gehoord. Inmiddels is de actie ook al afgelopen en vrees ik of ik mijn brillen ooit nog zal krijgen. Ook lekker dat ik nu mijn (enige) streepjescode kwijt ben en dus ook de TV niet meer kan omruilen o.i.d., mocht er iets mis gaan. Zijn er meer mensen die lang moesten wachten op terugkoppeling vanuit Samsung? Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

Verder ben ik van plan een 5.1 surround setje te kopen om dit vervolgens met een optical link aan te sluiten op de TV. (alle mediabronnen zoals PC, PS3, Media player zitten met HDMI op de TV aangesloten). Nu valt het mij op dat het beeld enige vertraging heeft, maar dat dat normaal is bij 'grotere' TVs. Het schijnt echter zo te zijn dat het geluid niet diezelfde vertraging heeft en dus voorloopt op het beeld, wanneer dit via de optical out wordt weggestuurd naar mijn toekomstige audio apparatuur. In hoeverre moet ik hiermee oppassen? Kan ik hier iets aan doen? Zijn er simpele audio setjes (5.1, < 350 euro) die hiermee overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Met welk ander model kan ik het paneel van en 40D6200 het beste vergelijken? Met de D6500 serie, of is deze weer anders?
Ik zit namelijk met mijn 40D6200 te zoeken naar de beste instellingen. Helemaal omdat ik wat last heb van clouding en dit wil proberen te minimaliseren. Aangezien ik nergens gekalibreerde instellingen voor een D6200 model zoek ik een model wat het meest te vergelijk is...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
CU2morO schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 02:50:
Verder ben ik niet echt te spreken over Samsung's service m.b.t. de SmartPack actie voor die 2 3D brillen en 50 euro huurtegoed. Voor het einde van de actie alles opgestuurd maar tot nu toe NIETS van gehoord. Inmiddels is de actie ook al afgelopen en vrees ik of ik mijn brillen ooit nog zal krijgen. Ook lekker dat ik nu mijn (enige) streepjescode kwijt ben en dus ook de TV niet meer kan omruilen o.i.d., mocht er iets mis gaan. Zijn er meer mensen die lang moesten wachten op terugkoppeling vanuit Samsung? Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?
ik hoorde van anderen dat ze wel 5 weken moesten wachten tot eea geregeld was. dus er is nog hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
CU2morO schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 02:50:
Dit soort acties van fabrikanten duren altijd lang, houd rekening met 2 maanden, maar wees gerust, je krijgt waar je recht op hebt :)
de vorige TV van Samsung die ik kocht, was er op dat moment een € 150,- retour actie, dat duurde 6 weken na afloop van de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:35
Voor de mensen die geintereseerd zijn in een afstandsbediening waarop zich een toetstenbord bevindt, misschien een tip:

Mocht je in bezit zijn van een Android Tablet, download dan van de market Samsung Remote App, dan kun je met het toetstenbord van je tablet alles doen waarvoor een toetsenbord makkelijker is dan een gewone afstandsbediening.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Ik gebruik sinds gister the iphone app, werkt perfekt voor het aanmelden van accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een samsung ue40d6530. Wat zijn de beste instellingen om het mooiste beeld te krijgen (heb nu alles op default staan). Moet ik clear motion plus aan of uit zetten? Ik gebruik een cisco decoder (ziggo) moet ik deze op 720p of op 1080i zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:25:
Ik heb een samsung ue40d6530. Wat zijn de beste instellingen om het mooiste beeld te krijgen (heb nu alles op default staan). Moet ik clear motion plus aan of uit zetten? Ik gebruik een cisco decoder (ziggo) moet ik deze op 720p of op 1080i zetten??
Dat mag je allemaal zelf weten. Wat de 1 mooi vindt, vindt de ander weer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predacore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:37

predacore

@TychoV

Door de bomen het bos niet meer zien.

Na een financiele meevaller ben ik gaan zoeken naar een nieuwe 32" tv van Samung.
UE32D5000 leek mij een verstandige keuze. Maar in de winkel heb ik me toch laten verleiden door 3D.

Ik ben nu dus aan het kijken voor een praktische 3D tv.
-32" is voldoende lijkt me omdat ik er net zo ver vanaf zit als van mijn computerscherm, groter is dus eigenlijk geen meerwaarde voor mij.

-2d naar 3d kunnen converteren lijkt me echt vet, xboxen in 3d equals awesome.

Ik hoop voor 600 tot 700 euro een (3d)TV te kunnen vinden (nieuw).
Op de samsung website staan echter vrij veel modellen, zonder prijsvermelding. Na wat speurwerk ben ik tot de volgende selectie gekomen:

32" modellen:
D6200 (€540,-)
D6320 (€689,-)
D6300 (€694,-)
D6500 (€647,-)

De D6500 zie ik vaak terugkomen, maar waarom dan niet die andere modellen?
Ik wil gewoon weten waarom de ene tv goedkoper is dan de andere.... Dat lijkt me toch niet te veel gevraagd van samsung?

Het enige verschil dat Wel op samsung staat is dat de D6200 geen time-shift(?) heeft.

Zie ik nog iets over het hoofd, of heb ik het allemaal nog op een rijtje?

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE40D7000 - All share.

Na aanzetten van de televisie verbindt deze heel makkelijk met mijn draadloos netwerk. Mijn TV verbonden met mijn medianetwerk. Na ca 15 min was dat netwerk uit de lucht, was ook niet meer te zien in de lijst met beschikbare netwerken. Daarna verbonden met mijn datanetwerk, dat loopt goed en sindsdien geen problemen meer. Ik steek dat op de router van Linksys, dit probleem had ik vroeger ook met mijn mediaspeler.

Zonder Allshare te installeren op mijn computer vindt de TV, via Allshare app op de TV, alle mediabestanden, en kan ik door mappen heen bladeren. Niet alle mappen worden teruggevonden? Ik heb het idee dat de TV ook je mediabibliotheek leest op je computer.

Mijn media staat op mijn Synology NAS. Als je de NAS instelt als mediaserver creëert deze automatisch drie mappen: video, muziek, foto's. Zodra ik Allshare opstart op de TV vindt deze de drie hiervoor genoemde mappen, maar laat geen andere mappen zien. Dit kan ook te maken hebben met het feit dat voor andere mappen bepaalde rechten voor toegang voor gebruikers zijn ingesteld. Wellicht dat dit niet geldt voor de hiervoor genoemde mediamappen? Min of meer gedwongen dus op de NAS alle mediabestanden in deze drie mappen te zetten en dan vindt de TV de mediabestanden zonder probleem. Draadloos "Game of Thrones" HD 720P naar de TV gestreamd zonder problemen. Sterker nog, de TV herkende het MKV bestand, de Tablet P1000 niet!

Tablet P1000 eveneens verbonden met de TV. Zodra je Allshare op de Tablet start, geeft deze alle apparten in je netwerk weer die media kunnen sturen en alle apparaten die media kunnen ontvangen. Zo kun je via je Tablet je computer verbinden met de TV. Mediabestanden op de Tablet worden zonder problemen afgespeeld op de TV.

De TV bedienen gaat vervolgens ook via de Tablet met de optie Samsung Remote App. Ook de Blue Ray bedienen gaat via deze app. Na wat zoeken vond ik de knopjes voor "Disc Menu" en "Title Menu" terug onder Tools -> Anynet+ CEC apparaat ->. BD speler. Eindelijk alle bediening via één apparaat, weg met die Samsung afstandsbedieningen met die rottige knopjes. Nu alleen nog wachten op de 2nd TV optie voor de Tablet!

Samengevat, bij mij werkt het als een trein. Vindt alleen het scherm van Allshare rommelig. Of ik op mijn NAS nu kies voor video, muziek of foto's vervolgens krijg ik altijd al deze drie mappen te zien? In mappen navigatie kun je kiezen voor "bovenste map", maar dit is de "bovenliggende map". Hier mag nog wel wat aan worden gesleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

predacore schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:13:
Door de bomen het bos niet meer zien.

Na een financiele meevaller ben ik gaan zoeken naar een nieuwe 32" tv van Samung.
UE32D5000 leek mij een verstandige keuze. Maar in de winkel heb ik me toch laten verleiden door 3D.

Ik ben nu dus aan het kijken voor een praktische 3D tv.
-32" is voldoende lijkt me omdat ik er net zo ver vanaf zit als van mijn computerscherm, groter is dus eigenlijk geen meerwaarde voor mij.

Ik hoop voor 600 tot 700 euro een (3d)TV te kunnen vinden (nieuw).
Op de samsung website staan echter vrij veel modellen, zonder prijsvermelding. Na wat speurwerk ben ik tot de volgende selectie gekomen:

32" modellen:
D6200 (€540,-)
D6320 (€689,-)
D6300 (€694,-)
D6500 (€647,-)

De D6500 zie ik vaak terugkomen, maar waarom dan niet die andere modellen?
Ik wil gewoon weten waarom de ene tv goedkoper is dan de andere.... Dat lijkt me toch niet te veel gevraagd van samsung?

Het enige verschil dat Wel op samsung staat is dat de D6200 geen time-shift(?) heeft.

Zie ik nog iets over het hoofd, of heb ik het allemaal nog op een rijtje?
Ik heb een D6500 gekocht voor het design (platte voet en dunne rand) en uiteraard voor de specs !
Het converteren van 2D naar 3D heb ik nog niet geprobeerd (wacht nog op de brillen ;p), maar heeft voor mij geen meerwaarde en dit staat volgens mij nog in de 'kinderschoenen' en werkt nog niet perfect.

Hoe ver zit je precies van je TV af?, anders zou ik voor de 40" gaan. Heb jaren een 32" gehad, maar 40" is toch net ff iets mooier, vooral omdat de D6500 een dunne rand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predacore

predacore

@TychoV

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:33:
[...]

Ik heb een D6500 gekocht voor het design (platte voet en dunne rand) en uiteraard voor de specs !
Het converteren van 2D naar 3D heb ik nog niet geprobeerd (wacht nog op de brillen ;p), maar heeft voor mij geen meerwaarde en dit staat volgens mij nog in de 'kinderschoenen' en werkt nog niet perfect.

Hoe ver zit je precies van je TV af?, anders zou ik voor de 40" gaan. Heb jaren een 32" gehad, maar 40" is toch net ff iets mooier, vooral omdat de D6500 een dunne rand heeft.
Ik heb thuis een bankstel dat ongeveer 2,5 meter van de tv af staat. Maar omdat ik toch alleen woon ben ik ook zo brutaal om daar zelfs nog een stoel voor te zetten, dat ik bij wijze van spreken als ik de voetjes omhoog zou gooien de tv kan aanraken.
dus tussen de 1 en 2,5 meter.

[ Voor 0% gewijzigd door predacore op 08-08-2011 13:36 . Reden: spelfout. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Wildfire

Joy to the world!

predacore schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:13:

[..]

Eén keer leuk om te testen, daarna niet meer. Het werkt gewoon niet lekker om 2D-materiaal real-time naar 3D om te laten zetten.

Ik vermoed dan ook dat je het hooguit een paar keer probeert en daarna het nooit meer gebruikt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predacore

predacore

@TychoV

Wildfire schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:36:
[...]

Eén keer leuk om te testen, daarna niet meer. Het werkt gewoon niet lekker om 2D-materiaal real-time naar 3D om te laten zetten.

Ik vermoed dan ook dat je het hooguit een paar keer probeert en daarna het nooit meer gebruikt.
Dat zou wel jammer zijn. Ik lees op internet verschillende reacties, sommige mensen die het helemaal niks vinden.
Maar ik lees ook reacties van mensen die het best leuk vinden om op die manier film te kijken of GTA IV te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

predacore schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:35:
[...]

Ik heb thuis een bankstel dat ongeveer 2,5 meter van de tv af staat. Maar omdat ik toch alleen woon ben ik ook zo brutaal om daar zelfs nog een stoel voor te zetten, dat ik bij wijze van spreken als ik de voetjes omhoog zou gooien de tv kan aanraken.
dus tussen de 1 en 2,5 meter.
Aha :) , dan is 32" genoeg...(zonder je relaxed-stoel zou ik 40" pakken, kzit ook 2,5m van de tv af...).

Overigens is de 'gewone' 3D functie van de D6500 wel top volgens mij!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predacore

predacore

@TychoV

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:40:
[...]

Aha :) , dan is 32" genoeg...(zonder je relaxed-stoel zou ik 40" pakken, kzit ook 2,5m van de tv af...)
d:)b

alleen nog even de verschillen vinden tussen de eerder genoemde modellen.
maar dan blijf ik sowieso bij 32", misschien dat het callcenter van Samsung (10c/m) me verder kan helpen. Dat laat ik later wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:31:
UE40D7000 - All share.

Na aanzetten van de televisie verbindt deze heel makkelijk met mijn draadloos netwerk. Mijn TV verbonden met mijn medianetwerk. Na ca 15 min was dat netwerk uit de lucht, was ook niet meer te zien in de lijst met beschikbare netwerken. Daarna verbonden met mijn datanetwerk, dat loopt goed en sindsdien geen problemen meer. Ik steek dat op de router van Linksys, dit probleem had ik vroeger ook met mijn mediaspeler.

Zonder Allshare te installeren op mijn computer vindt de TV, via Allshare app op de TV, alle mediabestanden, en kan ik door mappen heen bladeren. Niet alle mappen worden teruggevonden? Ik heb het idee dat de TV ook je mediabibliotheek leest op je computer.

Mijn media staat op mijn Synology NAS. Als je de NAS instelt als mediaserver creëert deze automatisch drie mappen: video, muziek, foto's. Zodra ik Allshare opstart op de TV vindt deze de drie hiervoor genoemde mappen, maar laat geen andere mappen zien. Dit kan ook te maken hebben met het feit dat voor andere mappen bepaalde rechten voor toegang voor gebruikers zijn ingesteld. Wellicht dat dit niet geldt voor de hiervoor genoemde mediamappen? Min of meer gedwongen dus op de NAS alle mediabestanden in deze drie mappen te zetten en dan vindt de TV de mediabestanden zonder probleem. Draadloos "Game of Thrones" HD 720P naar de TV gestreamd zonder problemen. Sterker nog, de TV herkende het MKV bestand, de Tablet P1000 niet!

Tablet P1000 eveneens verbonden met de TV. Zodra je Allshare op de Tablet start, geeft deze alle apparten in je netwerk weer die media kunnen sturen en alle apparaten die media kunnen ontvangen. Zo kun je via je Tablet je computer verbinden met de TV. Mediabestanden op de Tablet worden zonder problemen afgespeeld op de TV.

De TV bedienen gaat vervolgens ook via de Tablet met de optie Samsung Remote App. Ook de Blue Ray bedienen gaat via deze app. Na wat zoeken vond ik de knopjes voor "Disc Menu" en "Title Menu" terug onder Tools -> Anynet+ CEC apparaat ->. BD speler. Eindelijk alle bediening via één apparaat, weg met die Samsung afstandsbedieningen met die rottige knopjes. Nu alleen nog wachten op de 2nd TV optie voor de Tablet!

Samengevat, bij mij werkt het als een trein. Vindt alleen het scherm van Allshare rommelig. Of ik op mijn NAS nu kies voor video, muziek of foto's vervolgens krijg ik altijd al deze drie mappen te zien? In mappen navigatie kun je kiezen voor "bovenste map", maar dit is de "bovenliggende map". Hier mag nog wel wat aan worden gesleuteld.
Wat betreft jouw verhaal over de NAS en 'AllShare' van Samsung. Ik heb dezelfde configuratie, maar dan met een 46D6200 met Synology NAS. Volgens mij heeft mijn TV geen AllShare, maar zit het gewoon via een kabel aangesloten. Het MediaCentre gebeuren van de Synology loopt over het (matige) protocol 'DLNA' en dat is inderdaad dusdanig (gebrekkig) gemaakt op de Synology dat het alleen werkt met de video, music en photo mapjes. Als je je spul in andere mapjes stopt kun je dit aan elkaar linken doormiddel van symlinks en mounts (soort snelkoppelingen) maar hierdoor wordt er niets meer automatisch toegevoegd aan je library. Nieuwe downloads komen dus niet standaard beschikbaar op je TV voordat je een index-rebuild doet. Dit duurt bij mij met ~3TB aan video materiaal vrolijk 4-5 uur :)

Verder zijn er wel scriptjes die dit automatisch en incrementeel doen, maar ook die werken half en matig. Zie mijn post hierover een halve bladzijde omhoog.

Kortom: DLNA is een halfbakken oplossing en niet volledig geimplementeerd op je NAS. Niet Samsung de schuld geven, maar Synology of de bedenkers van DLNA. Mocht het echt problemen opleveren kun je een goeie media player er naast zetten. Ik zit zelf te denken aan de Popcorn Hour A-nogwat. Die spelen alles af over gewone file shares. Geen gezeik met indexen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:10:
[...]

Dat mag je allemaal zelf weten. Wat de 1 mooi vindt, vindt de ander weer niks.
IAls ik bv slam tv kijk en je kijkt naar het logo boven dan is die de ene keer scherp en een paar seconde later wazzig en dan weer scherp. hoe kan dit? is dit een bepaalde instelling die veranderd moet worden of let ik er te veel op :)
Pagina: 1 ... 36 ... 99 Laatste