Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Nog even over de DVB-S2 tuner van de D6200. Bij de specs in de Pricewatch lees ik dat dit een DVB-S tuner betreft en geen DVB-S2: pricewatch: Samsung UE40D6200
Dit maakt wel een behoorlijk verschil. Foutje van de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Ja, ik heb je net al de link gegeven van de Samsung-site zelf waarop staat dat 'ie S2 heeft.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
@Hanhn, haha zoiets zag ik ook een keer maar dan was het met iemand die naar boxen aan het luisteren was die niet aangesloten waren.
Nog een vraagje, als jij in je glazen bol kijkt, verwacht je nog een mooie stunt met LCD's binnenkort? De stapelkorting heb ik natuurlijk gemist, maar misschien dat er nog een actie aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
... ALLE D6-series hebben een DVB-S2 tuner. Zelfs samsungs site klopt nie altijd. :s

EN de 7 bij D5700 staat voor meer internetopties en een DVB-S2 tuner.

Ik heb alleen een vraag: Hoe kun je 7 LNB's controleren via je Samsung D6-serie? Een 8/1 Maximum Disecq Switch 1.2 kopen, maar hoe stel je dat in? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

Ach ja, vaak zat mensen in de winkel gehad die een 3D-bril opdeden die er lag en vervolgens gingen kijken naar een tv waar wel 3D op stond, maar die niet was aangesloten met die bril (tv en bril moeten zijn gesynchroniseerd). En ze dan nog horen zeggen "ow ja, je ziet echt het verschil!" :D Zoiets zou ik nu ook niet uitsluiten :+
Tja, als je zo zeker van je zaak bent, en dat ik er (in het geval van de UE40D6200) niet, wil je vast wel een weddenschap aangaan? Ik kom naar jullie winkel toe, en laat zien dat je wel degelijk 2D naar 3D kan omzetten. Maar wat zit er dan voor mij in? Eeuwige roem is niet genoeg.
Wel weet ik waar het fout gaat, niet alle signalen laten zich omzetten van 2 naar 3D, heeft met kwaliteit signaal te maken. Maar goed, ik hoor het wel of je het aan durft. Kunnen te tweakers die dit lezen ook eens lachen.

Troll: "Wat overigens wel vreemd is, waarom mijn UE40D6200 zo'n dikke tube erachter heeft zitten?".
Gelukkig zie ik die niet als ik zo'n 3D bril opzet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als je niet elk signaal om kan zetten, wat heb je er dan aan 8)7 Maar veel plezier met je tv hoor, zoals ik al zei was ik net al klaar met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over 3d op mijn d7000. Ik heb een MKV gedownload van 'The Chronicles of Narnia - The Voyage of the Dawn Treader 3D Half-SBS' en die speelt via de usb maar ik moet de bril op de kop zetten! Ik heb hetzelfde met 'the white lion'.

Is die film dan verkeerd geencodeerd en heb ik gewoon pech? Bij 3d via de satelliet en via de smart hub kan ik de bril wel gewoon opzetten.

Inmiddels opgelost. In het 3d menu zit een optie om links en rechts om te draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:07:
[...]

Tja, als je zo zeker van je zaak bent, en dat ik er (in het geval van de UE40D6200) niet, wil je vast wel een weddenschap aangaan? Ik kom naar jullie winkel toe, en laat zien dat je wel degelijk 2D naar 3D kan omzetten. Maar wat zit er dan voor mij in? Eeuwige roem is niet genoeg.
Wel weet ik waar het fout gaat, niet alle signalen laten zich omzetten van 2 naar 3D, heeft met kwaliteit signaal te maken. Maar goed, ik hoor het wel of je het aan durft. Kunnen te tweakers die dit lezen ook eens lachen.

Troll: "Wat overigens wel vreemd is, waarom mijn UE40D6200 zo'n dikke tube erachter heeft zitten?".
Gelukkig zie ik die niet als ik zo'n 3D bril opzet. >:)
Er zit geen 3d converter op de 6200 maar anders maak je toch een foto ervan als je de optie open hebt staan
En post je die hier? er komt namelyk een afbeelding in beeld met 2d naar 3d omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:16:
[...]

Er zit geen 3d converter op de 6200 maar anders maak je toch een foto ervan als je de optie open hebt staan
En post je die hier? er komt namelyk een afbeelding in beeld met 2d naar 3d omzetten.
Tjongejonge, men wordt niet eens op het woord gelooft.
Nou hiero dan: http://yfrog.com/h2gx9scsj
(hoop dat url werkt).

Gaan we over op de volgende discussie: ze zijn gefotoshopt!
Met andere woorden: "I rest my case", "I win", "I am right".

@alle MM-medewerkers: lees je eens in.

exit.
(EDIT: typo(s))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:09:
Als je niet elk signaal om kan zetten, wat heb je er dan aan 8)7 Maar veel plezier met je tv hoor, zoals ik al zei was ik net al klaar met je.
Tja, als de uitzending niet genoeg kwaliteit heeft, kan ik daar niet veel aan doen, maar voor de rest zet ie alles netjes om (hoewel het dan wel 'bagger' is). Ik is ook klaar, zeker met MM. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Over Mediamarkt gesproken, ik ga er nu ook heen.

Ben benieuwd of ik een leuke prijs kan krijgen voor:

- 32D5000 (voor mijn niet veeleisende zusje)
- 40D6200 (voor mij)
- Pc voor op kantoor voor presentaties max 600 euro
- 60 of 63 inch Samsung tv voor op kantoor voor presentaties en tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Jeej, vandaag eindelijk een monteur op bezoek gehad voor m'n tv. Conclusie, hij had het nog nooit gezien en vond het erg bijzonder.
Maar na het vervangen van het logic-board (of eigenlijk dus de complete aansturing) werkt het weer :) Eindelijk kan ik weer patsen met de 3D weergave :P

Wel leuk om te zien wat er nu eigenlijk in de tv zit. Of eigenlijk hoe weinig. 3 printplaten, 1 voor de voeding, 1 voor de hele aansturing (in feite is het gewoon een embedded pc) en 1 voor de display aansturing, that's it.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:06:
[...]

(hoop dat url werkt).

exit.
Zoals Hahn zei:
Hahn schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:25:
Ik heb geen handleiding nodig, op m'n werk staan er meer dan genoeg D6200's en D6530's. De D6530 heeft 4 opties: 2D->3D (conversie), 3D aanzetten (als bron 3D is), boven/onder en links/rechts. De D6200 heeft de laatste 3, maar mist de 2D->3D conversie-optie.
Dit betreft dus de optie om 3D aan te zetten (wanneer je bijvoorbeeld een 3D blu ray wil bekijken in 3D).
2D->3D conversie (het 3D maken van 2D beeld van bijvoorbeeld een reguliere dvd) is niet aanwezig in dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06
Ik heb sinds enkele dagen ook last van het spontaan verwijderen van apps.
Zodra ik de smart hub start moet hij worden bijgewerkt, en dan wordt eigenlijk steeds google maps verwijderd.

Heb ook al een samsung account aangemaakt en toen google maps gedownload, maar hij logt zoieso niet standaard in en voordat ik kan inloggen wordt maps al weer verwijderd en na inloggen niet automatisch weer gedownload.

Meer mensen hadden hier last van, maar de laatste tijd wordt er niet meer over gepost. Lost zich dit spontaan op, of is dit ook bij anderen nog steeds een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
:) Steeds

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

(hoop dat url werkt).

exit.
Aan die foto's is niks gefotoshopt, want dat is precies zoals ik al zei: 3 modi, waarbij de 2D->3D conversie ontbreekt. De 3D-modus die jij hebt geactiveerd werkt alleen bij 3D-uitzendingen waarbij de beelden gesplitst zijn in 2 beelden (boven/onder of links/rechts), waardoor de tv er weer bruikbaar 3D-beeld voor maakt voor de brillen.

Dus het is precies zoals ik zei, de D6200 heeft alleen 3D als je een 3D-bron hebt. Hij kan geen 2D omzetten in 3D (wat je ook daadwerkelijk in 3D kan kijken met een bril).

Maar jij hebt gewonnen hoor! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:34
Ik zit er sterk aan te denken om de volgende zaken aan te gaan schaffen:

http://tweakers.net/pricewatch/280509/samsung-ue46d7000.html
http://tweakers.net/pricewatch/281822/samsung-ht-d5500.html

Ik heb geen ervaring met Samsung tv's, heb een 32" Philips uit 2001 die het nog steeds prima doet, maar onderhand gewoon oud is Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/32PW9544_12-IMS-global?wid=225&hei=225&$jpglarge$

Als ik de reviews lees, dan is men redelijk lovend over de D7000 tv. De Home Cinema set ken ik ook niet, maar het lijkt me wel prima om dan meteen maar alles van Samsung te nemen, zal vast geen kwaad kunnen :)

Helaas heb ik net de acties van Samsung gemist, dat is wel balen.

Ik zit op 3 meter afstand, dus dan lijkt me 46" niet te groot, als ik de verschillende verhalen over kijkafstand voor waar aanneem.

Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
Is het prijsverschil de overweging om eventueel voor de D8000 serie te gaan het waard?
En, zijn er misschien nog acties waarbij ik mijn oude set in kan ruilen? Philips heeft een keer zoiets gehad, vandaar.

[ Voor 6% gewijzigd door partyondude op 02-08-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batcompu
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:18:
[...]

Tja, ik heb hier een UE40D6200, en zit gewoon canal digitaal te kijken hoor, perfect beeld. Heb er wel een CI kaartje voor moeten aanschaffen, maar alles werkt perfect. Heb hem gewoon op duits laten staan, sateliet kiezen ipv kabel, de gewenste satelieten kiezen, en laten scannen. Werkt perfect.
Je doet dus iets gruwlijk fout, of je heb defecte hardware.
Op zich werkt het wel we hebben ook wel een CI module aangezien we die ook al nodig hebben in de externe tuner.

Alleen hij vind de NL zenders gewoon helemaal niet (Wel alle Duitse) en als ie al wat vind zijn het de reguliere zenders en niet de HD zenders. Nu werdt dat ook door Samsung zelf bevestigd dat op het op een Duits model niet mogelijk is om via de Interne Tuner Nederlandse zenders te kijken.

Nu geloof ik ook niet alles wat Samsung zegt maar heb dus zelf nog geen mogelijkheid gevonden waarop het goed werkt op een Duits model.

[ Voor 23% gewijzigd door Batcompu op 03-08-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
kalmma schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:06:
Ik heb een UE40D6200 en nu heb je daar zo mooi een tv-gids inzitten maar nu wil ik graag bij het zappen van de ene naar de andere zender de info van het programma wat op dat moment op die zender is te zien krijgen.

Weet iemand of dat mogelijk is.

Is volgens mij een redelijk standaard functie voor DVB-C
Ik heb het aan Alex van Samsung WebCare gevraagd..... hij gaat het navragen maar het antwoord kan wel even op zich laten wachten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik ben weer terug van de Mediamarkt. Had zit lijstje:

- 32D5000 (voor mijn niet veeleisende zusje)
- 40D6200 (voor mij)
- Pc voor op kantoor voor presentaties max 600 euro
- 60 of 63 inch Samsung tv voor op kantoor voor presentaties en tv

Nou ik kon 15 euro korting per tv krijgen. De verkoper keek nog even op kieskeurig.nl voor de prijzen. "We gaan mee met de prijzen van BCC en Wehkamp". Dat schoot dus totaal niet op.
Grote TV's waren pas in september leverbaar de grootste die er nu stond was een plasma van 59 inch. De pc is niks meer geworden omdat er geen Windows Pro licenties meer waren. En die ben ik juist nodig.

Kortom een aardige tegenvaller.

Nu het volgende. Ik heb besloten om de tv's maar online te bestellen en af te halen of te laten bezorgen. Nu vertelde de verkoper mij dat de TV's van GuusVerschuren.nl: http://www.guusverschuren...ung-ue-406200-tsxzg-102cm geen Nederlandse importeur was. Hier zie je dat zei hij: http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=40D6200
Maar waarom is de prijs dan zo verschillend? Raadt men dan juist af om bij zulke firma's tv's te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je kunt natuurlijk ook wachten op zo'n BTW actie.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

(hoop dat url werkt).

exit.
Je had wel gelijk dat de medetweakers onder ons ook even konden mee lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:18:
Ik zit er sterk aan te denken om de volgende zaken aan te gaan schaffen:

Ik heb geen ervaring met Samsung tv's, heb een 32" Philips uit 2001 die het nog steeds prima doet, maar onderhand gewoon oud is [afbeelding]

Als ik de reviews lees, dan is men redelijk lovend over de D7000 tv. De Home Cinema set ken ik ook niet, maar het lijkt me wel prima om dan meteen maar alles van Samsung te nemen, zal vast geen kwaad kunnen :)

Helaas heb ik net de acties van Samsung gemist, dat is wel balen.

Ik zit op 3 meter afstand, dus dan lijkt me 46" niet te groot, als ik de verschillende verhalen over kijkafstand voor waar aanneem.

Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
Is het prijsverschil de overweging om eventueel voor de D8000 serie te gaan het waard?
En, zijn er misschien nog acties waarbij ik mijn oude set in kan ruilen? Philips heeft een keer zoiets gehad, vandaar.
Ik zou persoonlijk voor de D8000 gaan, ik heb ze vergeleken in de winkel (moet je misschien ook maar even doen) en vind het design van de D8000 toch steviger en stukken mooier, ik zit ook hier op m'n slaapkamer
En had hiervoor een B6000, Plastic zwarte omlijsting (net zoals de D7000 alleen is die stukken kleiner) maar na een tijdje word het dof, komen er krassen op van het schoonvegen (met de bijgeleverde samsung doekjes) en het stof kan je wel wegvegen maar 5 minuten later plakt er weer een hele plakaat stof aan, daarom heb ik voor de D8000 gekozen en wil ik nooit meer een Plastic Zwarte Glans omlijsting.

De D8000 is overigens van Geborsteld Roestvrij staal (geloof ik)

Ik had eerst een 40 inch en heb nu een 46 inch gekocht, zie vrij weinig verschil als ik eerlijk ben en als ik weer voor de keuze stond had ik misschien wel een 55 inch gekocht, en ik zit nog wel een op een slaapkamer moet je nagaan.

Daarnaast is de D8000 iets sneller (kwa werkgeheugen 2 gb en de 7000 geloof ik 1 gb) en zitten er geloof ik nog een paar kleine verschilletjes, als je dus van de apps en internet etc gebruik gaat maken zal je denk ik zeker wel verschil merken.

Ik heb er in ieder geval geen moment spijt van, en wat stelt 1800 euro nou voor als je jaren lang met je TV doet, je komt niet op me over als een type die iedere 2 jaar een nieuwe tv koopt, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

TV's kan je geloof ik alleen inruilen als ze een waarde van boven de 1000 euro hebben, dat zal de jouwe niet zijn denk ik (haha) maar je kunt ze vaak ook nog prima op marktplaats kwijt voor 30 á 50 euro. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

[...]

(hoop dat url werkt).
Bedankt voor het bewijs dat jij dus GEEN 2D->3D conversie hebt. Die optie ontbreekt netjes in je 3D-menu, zoals het hoort aangezien de D6200 die optie gewoonweg niet heeft.

Maar goed, dit is nu al een paar keer gezegd. Of ben je nu nog steeds heilig overtuigd dat jij wel 2D->3D conversie hebt op je TV? Echt, die heb je niet. Dan zou er nog een extra optie in je menu zitten namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2011 18:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:35
Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:49:
[...]
Bedankt voor het bewijs dat jij dus GEEN 2D->3D conversie hebt. Die optie ontbreekt netjes in je 3D-menu, zoals het hoort aangezien de D6200 die optie gewoonweg niet heeft.

Maar goed, dit is nu al een paar keer gezegd. Of ben je nu nog steeds heilig overtuigd dat jij wel 2D->3D conversie hebt op je TV? Echt, die heb je niet. Dan zou er nog een extra optie in je menu zitten namelijk.
Ik heb precies hetzelfde, maar als ik, in het beeld menu, 3D aan zet verschijnt ook de optie 2D->3D conversie, dus JA hij heeft het (waarschijnlijk) wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat boeit het eigenlijk? Als hij het heeft leuk voor hem, als hij het niet heeft is het nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

Ik zou persoonlijk voor de D8000 gaan, ik heb ze vergeleken in de winkel (moet je misschien ook maar even doen) en vind het design van de D8000 toch steviger en stukken mooier, ik zit ook hier op m'n slaapkamer
En had hiervoor een B6000, Plastic zwarte omlijsting (net zoals de D7000 alleen is die stukken kleiner) maar na een tijdje word het dof, komen er krassen op van het schoonvegen (met de bijgeleverde samsung doekjes) en het stof kan je wel wegvegen maar 5 minuten later plakt er weer een hele plakaat stof aan, daarom heb ik voor de D8000 gekozen en wil ik nooit meer een Plastic Zwarte Glans omlijsting.

De D8000 is overigens van Geborsteld Roestvrij staal (geloof ik)

Ik had eerst een 40 inch en heb nu een 46 inch gekocht, zie vrij weinig verschil als ik eerlijk ben en als ik weer voor de keuze stond had ik misschien wel een 55 inch gekocht, en ik zit nog wel een op een slaapkamer moet je nagaan.

Daarnaast is de D8000 iets sneller (kwa werkgeheugen 2 gb en de 7000 geloof ik 1 gb) en zitten er geloof ik nog een paar kleine verschilletjes, als je dus van de apps en internet etc gebruik gaat maken zal je denk ik zeker wel verschil merken.

Ik heb er in ieder geval geen moment spijt van, en wat stelt 1800 euro nou voor als je jaren lang met je TV doet, je komt niet op me over als een type die iedere 2 jaar een nieuwe tv koopt, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

TV's kan je geloof ik alleen inruilen als ze een waarde van boven de 1000 euro hebben, dat zal de jouwe niet zijn denk ik (haha) maar je kunt ze vaak ook nog prima op marktplaats kwijt voor 30 á 50 euro. :9
Ik koop inderdaad niet elke 2 jaar 'ff' een nieuwe tv van dik €1600,- :') Heb met de huidige, die het trouwens nog steeds perfect doet, ruim 10 jaar gedaan en eigenlijk vind ik het zonde om dat ding eruit te trappen, aan de andere kant wil ik gewoon graag eens iets nieuws. Ik kijk zeer veel film en/of series, dus dan mag het ook best wat kosten. Ben bang dat deze toestellen geen 10 jaar meegaan, maar goed, je moet wat.

Maar, als ik jou goed begrijp is dus de bezel anders en beschikt de D8K over 2 ipv 1 GB geheugen, wat alleen maar gebruikt wordt voor apps? Vind dat niet super grote verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij is het verschil in geheugen kleiner dan 1GB, ik dacht 1GB vs 768MB ofzo, maar kan ook 1.5GB zijn. En verder heb je alleen de bezel inderdaad. Daarnaast lees ik ook dat de D8000 vaker last heeft van dingen als backlight bleeding dan de D7000, dus tenzij je het uiterlijk van de D8000 écht het geld waard vindt, zou ik voor de D7000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Acties kunnen we voorlopig zeker vergeten?

Wel behoorlijk balen dat die net afgelopen is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

Ik koop inderdaad niet elke 2 jaar 'ff' een nieuwe tv van dik €1600,- :') Heb met de huidige, die het trouwens nog steeds perfect doet, ruim 10 jaar gedaan en eigenlijk vind ik het zonde om dat ding eruit te trappen, aan de andere kant wil ik gewoon graag eens iets nieuws. Ik kijk zeer veel film en/of series, dus dan mag het ook best wat kosten. Ben bang dat deze toestellen geen 10 jaar meegaan, maar goed, je moet wat.

Maar, als ik jou goed begrijp is dus de bezel anders en beschikt de D8K over 2 ipv 1 GB geheugen, wat alleen maar gebruikt wordt voor apps? Vind dat niet super grote verschillen.
Voor zover ik weet is de levensduur van een led tv ongeveer 20 jaar maar je moet er wel vanuit gaan dat de kwaliteit achteruit gaat van de kleuren, maargoed dat is met die oude tvs ook, weet zelf niet of dat echt heel erg achteruit gaat want verkoop zelf ongeveer iedere 2 jaar mijn tv (tot nu toe ben van plan met de d8000 toch wel 3 jaar te doen)

Films en series komen veel beter tot hun recht op de nieuwe tv's dan vroeger dus het is zeker een mooie investering en het word voor jou ook zeker een hele beleving.

Het zijn ook geen grote verschillen, ik weet niet of de 2gb alleen voor apps gebruikt word of ook nog invloed op het beeld heeft, denk het eigenlijk niet maar weet het niet zeker. het prijsverschil is geloof ik ook niet groot, scheelt maar 150 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Prijsverschil is niet super groot nee, €175,- Maar goed, er moet ook een meubel bij en ik denk dat ik voor die combinatie Home Cinema set van Samsung ga, Blue Ray speler met versterker en speakers. Mediacenter zal vast super handig zijn, maar ik ben niet zo handig in het downloaden van complete films :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE40D7000 - Anynet+

Werkt goed. Als mijn BD-speler uitstaat en ik klik op source -> BD speler schakelt de speler aan. Bedienen via de afstandsbediening: starten, stoppen, etc. Ik was nog even op zoek naar de knopjes voor "Disc Menu" en "Title Menu". Dit blijkt te zitten onder Tools -> Anynet apparaat -> BD speler tools/ BD speler menu.
Ik bedien de TV via de app Samsung Remote App op de Galaxy Tab. Werkt prima. Alleen de optie TV aan wil mij nog niet lukken. Gaat via WIFI en zodra je de TV uitzet kan de app de TV niet meer vinden.
Eindelijk al die afstandsbedieningen weg en alles via de Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:58:
[...] >8 >8
Voor zover ik weet is de levensduur van een led tv ongeveer 20 jaar maar je moet er wel vanuit gaan dat de kwaliteit achteruit gaat van de kleuren, maargoed dat is met die oude tvs ook, weet zelf niet of dat echt heel erg achteruit gaat want verkoop zelf ongeveer iedere 2 jaar mijn tv (tot nu toe ben van plan met de d8000 toch wel 3 jaar te doen)
5 jaar maximum, waarschijnlijk is dan 4K HD TV beschikbaar voor betaalbaar bedrag. Hier komt het er op neer dat ik alle 2/3 jaar een flatscreen koop en ze doorschuif. Nieuw toestel -> leefruimte, toestel leefruimte -> slaapkamer. Voldoet deze van de slaapkamer nog -> 2de scherm computer. Schermen die ik niet meer gebruik -> oxfam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE40D6530 - Anynet+

Als ik mijn BD (HT5500) aanzet op radio dan gaat ook mijn tv aan en gaat naar NED1 terwijl deze uit stond.
Is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:14:
[...]

5 jaar maximum, waarschijnlijk is dan 4K HD TV beschikbaar voor betaalbaar bedrag. Hier komt het er op neer dat ik alle 2/3 jaar een flatscreen koop en ze doorschuif. Nieuw toestel -> leefruimte, toestel leefruimte -> slaapkamer. Voldoet deze van de slaapkamer nog -> 2de scherm computer. Schermen die ik niet meer gebruik -> oxfam.
Ik hoop wel dat een dergelijk toestel het 5 jaar volhoudt.

Vandaag ga ik wat winkels in om naar de D7K en D8K te kijken :) Ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Dat is wat anders dan de levensduur van een tv. Ik mag ook hopen dat mijn D6750 het langer volhoud dan 5 jaar. Dat hij technisch niet meer hetzelfde kan als een nieuw toestel, maakt me meestal maar weinig uit. Tot een half jaar terug keek ik nog tv op een 4:3 55cm CRT van 15 jaar oud. De stap naar 4k HD is veel kleiner dan die ik heb gemaakt. De enige reden dat ik nu een andere tv heb gekocht is dat ik een financiële meevaller had.

Ik vraag me trouwens serieus af of er voor 4K HD wel echt een markt is. 1080p is meestal al scherp genoeg en de aangeboden content, op bluray na, haalt nu al zelden het maximale uit HD, ondanks dat studios al een paar jaar op full HD draaien. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de Nederlandse zenders bijv. maar bar slecht.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik vind 5 jaar op een tv van €1800,- ook niet lang genoeg, mag best langer. Wat al gezegd wordt, ik kijk nu nog naar een Philips van dik 10 jaar oud, wel breedbeeld, maar de overstap zal gigantisch zijn, daar kan ik wel weer even mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Met levensduur bedoel ik, hoelang je hem kan gebruiken tot deze kapot is.
Samsung heeft gezegd dat een led tv een dubbele levensduur heeft ten opzichte van een LCD
Een lcd word geschat op 13 jaar dua dat zou betekenen dat een led zelfs 26 jaar mee zou kunnen gaan.

Dat is natuurlijk erg lang en je zou ook niet 26 jaar met een tv doen maar het geeft je wel een gevoel dat je een heel degelijk kwaliteitsproduct koopt.

Jij bedoeld denk ik Ultra HD? dat is 10x zo scherp als bluray dacht ik, tja denk niet dat dat er binnen 4 jaar is,
Blu ray was er ook al in 95 of 96 en dat heeft er ook dik 10 jaar over gedaan en of het echt zo zwaar is doorgebroken als de dvd betwijfel ik aangezien de meeste mensen nu pas een bluray speler kopen, en de meeste gewoon downloaden en het op een harddisk zetten en via hun mediaspeler afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:35:
[...]

Met levensduur bedoel ik, hoelang je hem kan gebruiken tot deze kapot is.
Samsung heeft gezegd dat een led tv een dubbele levensduur heeft ten opzichte van een LCD
Een lcd word geschat op 13 jaar dua dat zou betekenen dat een led zelfs 26 jaar mee zou kunnen gaan.

Dat is natuurlijk erg lang en je zou ook niet 26 jaar met een tv doen maar het geeft je wel een gevoel dat je een heel degelijk kwaliteitsproduct koopt.

Jij bedoeld denk ik Ultra HD? dat is 10x zo scherp als bluray dacht ik, tja denk niet dat dat er binnen 4 jaar is,
Blu ray was er ook al in 95 of 96 en dat heeft er ook dik 10 jaar over gedaan en of het echt zo zwaar is doorgebroken als de dvd betwijfel ik aangezien de meeste mensen nu pas een bluray speler kopen, en de meeste gewoon downloaden en het op een harddisk zetten en via hun mediaspeler afspelen.
Een LED TV is een LCD TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
Een LCD tv met LED-backlight dan....... Niet weer deze discussie hoor. Het is wel duidelijk inmiddels.

Als we allemaal verschillende termen gaan gebruiken, komt geen hond er meer uit. Overal wordt een LCD met LED backlight een LED-tv genoemd. Of dat juist is of niet, doet er niet toe..... we weten allemaal waar het om gaat, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Massiefje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

Een LCD tv met LED-backlight dan....... Niet weer deze discussie hoor. Het is wel duidelijk inmiddels.

Als we allemaal verschillende termen gaan gebruiken, komt geen hond er meer uit. Overal wordt een LCD met LED backlight een LED-tv genoemd. Of dat juist is of niet, doet er niet toe..... we weten allemaal waar het om gaat, toch ?
Er zijn er hier genoeg die zeggen dat LED een hele nieuwe technologie is. Alleen de achtergrondverlichting is veranderd. De LCD technologie is nog steeds hetzelfde.

"LED TV's gaan langer mee dan LCD TV's" kan hij dus gewoon niet zeggen want een LCD TV kan een LED TV zijn. Hij kan wel zeggen dat LEDs langer meegaan dan CCFL verlichting die eerste werd gebruikt. Prima als je zegt "LED TV" als je het over een LCD TV met LED achtergrondverlichting hebt, maar ga dan niet dingen roepen die niet kloppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 03-08-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Uniciteit schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

Er zijn er hier genoeg die zeggen dat LED een hele nieuwe technologie is. Alleen de achtergrondverlichting is veranderd. De LCD technologie is nog steeds hetzelfde.

"LED TV's gaan langer mee dan LCD TV's" kan hij dus gewoon niet zeggen. Hij kan wel zeggen dat LEDs langer meegaan dan CCFL verlichting die eerste werd gebruikt.
Sorry dat je het niet zo goed snapt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Massiefje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

Sorry dat je het niet zo goed snapt dan ;)
Ik denk dat jij het niet snapt. Ik zeg namelijk niet dat dit fout is:

"Overal wordt een LCD met LED backlight een LED-tv genoemd."

Ik zeg dat het fout is om te zeggen dat een LED TV langer meegaat dan een LCD TV, simpelweg omdat een LCD TV een LED TV kan zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Uniciteit op 03-08-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Uniciteit schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat jij het niet snapt. Ik zeg namelijk niet dat dit fout is:

"Overal wordt een LCD met LED backlight een LED-tv genoemd."

Ik zeg dat het fout is om te zeggen dat een LED TV langer meegaat dan een LCD TV, simpelweg omdat een LCD TV een LED TV kan zijn.
Om dit topic verder niet te verpesten en in een nutteloze discussie te geraken, is dit mijn laatste post hierover. Enige wat ik aanhaalde is dat iedereen weet waar we over praten. En ik praat liever over een LED televisie, dan een 'LCD met LED achtergrond verlichting'. De discussie hoe het echt heet is totaal niet belangrijk in deze, dacht ik zo.

Als je LED leest, snap jij ook wel dat het om de Samsung LCD met LED verlichting gaat, toch... ?

[/einde rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

houden we het ff fris alstublieftdankuwel?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:35:
[...]
De nieuwe onkyo A/V receivers hebben die technologie al aan boord: 4K upscaling, ja en 16 keer beeld informatie: 1 huidig beeldscherm nu, dan 4 bij 4 beeldschermen, Bioscoop kwaliteit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:43:
[mbr]houden we het ff fris alstublieftdankuwel?[/mbr]
fris is op ;)
LED-TV achtergrondverlichting is net iets meer dan een oridinaire CCFL achtergrond verlichting 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:27:
UE40D6530 - Anynet+

Als ik mijn BD (HT5500) aanzet op radio dan gaat ook mijn tv aan en gaat naar NED1 terwijl deze uit stond.
Is dit in te stellen?
Volgens mij gewoon een Anynet+ instelling van de BD. 'Auto On". Staat wel in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Mijn moeder gaat binnenkort verhuizen en nu wil ze ook graag aan de 'platte tv'. Dus ze heeft mij gevraagd om een mooi setje, met alles erop en eraan samen te stellen.

Ik zelf heb de UE46D7000 en die bevalt super, maar dat is voor haar (vindt ze zelf ook) over the top. We hebben dus een UE40D6200 of UE46D6200 op het oog.

Daarbij wil ze ook een bluray homecinema setje. Ikzelf heb de HT-D5100 en die wilde ik haar ook gewoon aanbevelen. Echter.... ze wil ook op gaan nemen! En dan wel op de manier zoals het hoort: iets opnemen terwijl je naar iets anders kijkt.

Kortom: setje is nog niet toereikend. Nou heb ik gezien dat de HT-D5500 homecinema set ook 2 HDMI inputs heeft, wat natuurlijk super is, zodat daar een recorder of een HD-ontvanger met recording mogelijkheid op aangesloten kan worden.

De vraag is dan ook: weet iemand een recorder en/of HD-ontvanger, die ook geschikt is voor anynet+ ? Zodat ze niet tig afstandsbedieningen heeft ? Anynet+ bevalt mij zeer goed tussen de TV en de Home Cinema, maar zij heeft dus extra apparaat nodig.

Wie heeft er een goed advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wil ze persé een surroundset? Anders de BD-D8500 en een HW-D570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
GerCor schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:29:
Wil ze persé een surroundset? Anders de BD-D8500 en een HW-D570
Goed voorstel! Maar dan zit ze (volgens mij) nog met minstens 2 afstandsbedieningen, toch ? Namelijk van de TV en van de HW-D570.... fnie ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Een winkel bood me aan om bij de aanschaf van een 3D tv om nog de 2 gratis 3D brillen bij te voegen en het gratis 50 euro huurtegoed. Maar welke brillen zijn dit, ik kan ze op de site van Samsung zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Welke winkel is dat? Ik ben net bij 3 winkels geweest, maar de actie is over, dus er werd me niets aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Groningen - Platte TV discounter. Niet zeggen datje het gehoord hebt heh! Gewoon over prijs beginnen dan zeggen ze waarschijnlijk dat ze niks kunnen doen met de prijs, MAAR....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Mja, ik woon in 's-Hertogenbosch, dus misschien sla ik deze dan maar ff over 8)7

Wel jammer, want niet verkeerd natuurlijk! Ik denk dat ik de UE-46D7000 dan maar gewoon online ga kopen, scheelt gewoon €250,- met een winkel en dat is toch wel serieus geld.

Iemand een tip voor een eenvoudige maar goede muurbeugel? Kantelen en draaien hoeft wat mij betreft niet, tv komt in de woonkamer te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:16:
Een winkel bood me aan om bij de aanschaf van een 3D tv om nog de 2 gratis 3D brillen bij te voegen en het gratis 50 euro huurtegoed. Maar welke brillen zijn dit, ik kan ze op de site van Samsung zo niet vinden.
Die actie is net verlopen bij samsung maar het gaat om de brillen met een knoopcel ssg-3100gb staat er op een doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds een vraag over het 3d van de d7000 en d8000. Ik lees in de manuaal dat deze tv hdmi 1.4 ondersteunt en dat doet me vermoeden dat hij real 3d kan weergeven? Als ik het menu bij hdmi 3d bekijk dan heb ik echter aleen de mogelijkheden sbs en boven onder.
Is het nu zo dat als ik een 3d blu-ray speler koop dat ik dan toch real 3d kan zien of maakt hij er dan sbs van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:32:
Mja, ik woon in 's-Hertogenbosch, dus misschien sla ik deze dan maar ff over 8)7

Wel jammer, want niet verkeerd natuurlijk! Ik denk dat ik de UE-46D7000 dan maar gewoon online ga kopen, scheelt gewoon €250,- met een winkel en dat is toch wel serieus geld.

Iemand een tip voor een eenvoudige maar goede muurbeugel? Kantelen en draaien hoeft wat mij betreft niet, tv komt in de woonkamer te hangen.
De prijzen bij hun online zijn inclusief bezorgen. Ik bestel ze ook online en laat ze bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik zie de 46D7000 er niet bij staan in Groningen.

Ik denk dat ik voor die goedkoopste aanbieder in de PW ga, die zitten in Uden en dat is niet ver hier vandaan, toch wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Moet je ze even bellen want ze kunnen vrijwel alles bestellen. Ze hebben een goede service viel me op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Heb het anders geregeld.

Net gebeld met die Qplaza in Uden, zaterdag haal ik de tv op en krijg ik er voor nop een 2e 3D bril bij *O* Dus voor €1649,- de tv en 2 3D brillen, jammer van de gemiste actie maar beter dan helemaal niks :)

Ze krijgen er morgen 15 binnen waarvan er nu al 10 verkocht zijn 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door partyondude op 03-08-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Hatsiekadee :)
Ik ga denk ik nog even de Mediamarkt vragen of ze met dit aanbod meewillen. Baal er wel knap van dat ik de stapelactie gemist heb afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik ook ja, maar t'is niet anders.

Hoeveel HDMI kabels krijg je van Samsung bij de tv? Toch wel minimaal 1 mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:32:

http://www.plasma-discoun...g-wmn2000c-art-163395.htm

Deze heb ik zelf ook, hangt echt binnen 10 minuten, super simpel.

Zeer betrouwbare winkel! en verzendkosten zijn maar 2 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:26:
Ik ook ja, maar t'is niet anders.

Hoeveel HDMI kabels krijg je van Samsung bij de tv? Toch wel minimaal 1 mag ik hopen?
Nee zit geen HDMI kabel bij, dit krijg je namelijk bij alle andere randapparatuur wat je koopt zoals blu-ray speler etc, maar bij een TV zit dit nooit inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij wilt, de LED lampen gaan gemiddeld 2x zo lang mee als die CCFL lampen.

En ik noem het altijd een LED TV, ook al is het in jou ogen een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:27:
[...]

http://www.plasma-discoun...g-wmn2000c-art-163395.htm

Deze heb ik zelf ook, hangt echt binnen 10 minuten, super simpel.

Zeer betrouwbare winkel! en verzendkosten zijn maar 2 euro geloof ik.
Deze lijkt me ook prima, al is die wel een stuk minder fraai. Ervaring met dit merk?

Maar jouw tv is ook een 46D7000?

[ Voor 3% gewijzigd door partyondude op 03-08-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:31:
[...]

Deze lijkt me ook prima, al is die wel een stuk minder fraai. Ervaring met dit merk?

Maar jouw tv is ook een 46D7000?
Ervaring met dit merk? Het is een samsung muurbeugel :P

Mijn tv is een 46D8000 maar het ophangen werkt precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nah, dat zag ik wel, alleen vind ik de uitleg over wat compatible is niet echt duidelijk.

Maar deze dus moeten passen op een 46D7000? Vind het wel veel mooier dan de link die ik hier net neer zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:27:
Nah, dat zag ik wel, alleen vind ik de uitleg over wat compatible is niet echt duidelijk.

Maar deze dus moeten passen op een 46D7000? Vind het wel veel mooier dan de link die ik hier net neer zette.
Die "beugel" kan op elke D-serie tv. Je moet alleen opletten met het beelddiagonaal, daar zit namelijk verschil in tussen de setjes (heeft met het gewicht te maken).

Het is geen echte beugel, maar 2 schijven die aan de muur vastgemaakt worden en een spandraad achter de tv. Je hangt hem dus in feite op als een schilderij. Voordeel, dichter op de muur gaat je niet lukken met een andere beugel en het hangt altijd recht, zelfs als de schijven niet helemaal horizontaal op de muur zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok helder, ziet er echt mooi uit :)

Maar dan moet ik niet de 2000c maar toch de 2000b hebben?

http://www.samsung.com/nl...on&subsubtype=wall-mounts

LED TV 2011 LED 46" tot 60"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:45:

Maakt niet uit ze brengen ze ieder jaar opnieuw uit maar dan zetten ze er een b of een c achter
Net zoals de samsung series. C8700, D8000 etc etc, maar ze zijn in principe t zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:45:

Als je overigens naar YouTube: Broadcast Yourself. gaat en intypt samsung wall mount krijg je daar een demo filmpje te zien van samsung zelf. erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Massiefje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Goed voorstel! Maar dan zit ze (volgens mij) nog met minstens 2 afstandsbedieningen, toch ? Namelijk van de TV en van de HW-D570.... fnie ? :P
HW-D570 is ook Anynet+ (dus volume via AB TV), ik heb de soundbar zelf ook. Prachtig geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 03-08-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Opzich een redelijke deal kunnen maken:

40D6200 voor €815,-
32D5000 voor €425,-

2 3D brillen voor €20,-, helemaal gratis was niet mogelijk. Dit bij de Mediamarkt. Vanavond kan ik het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thuggish bij een samsung 3d bluray speler zit tevens ook geen hdmi kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal dagen de 46D7000. Erg mooi zeg. Wat mij echter wel opvalt is de reflectie met zwart of als de tv uitstaat. Het is net of het een plasma scherm is ipv 'lcd'. Tevens ben ik ook op zoek naar een mooi homecinema setje om het geheel af te maken. Dus tips zijn welkom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb deze set besteld, zonder te luisteren trouwens:

De tv haal ik zaterdag op, ik hoop dat ik dan ook de geluidsset binnen heb, maar vrees dat het wat langer gaat duren. Heb deze review gelezen alvorens deze te bestellen:

http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review

Ik woon in een appartement, dus schat zo in dat dit meer dan voldoende is om een film intens te beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:28:
@thuggish bij een samsung 3d bluray speler zit tevens ook geen hdmi kabel
Wel gaar zeg, nergens meer HDMI kabels bij |:(

Ik heb er 1 liggen hier, is dat voldoende om straks de tv met de blue ray en home cinema aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:52:
[...]

Ik heb er 1 liggen hier, is dat voldoende om straks de tv met de blue ray en home cinema aan te sluiten?
De Bluray speler + Receiver zitten bij jou set in 1 toch? Dan hoef je alleen een HDMI kabel van je TV naar je Home cinema set te doen ja, en als je nog overige spullen koopt - media speler of andere apparaten kan je deze direct naar je Receiver doen, scheelt je veel kabels.

Neem je eigenlijk Digitale TV? CI Module of een Decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb inderdaad een Blue Ray gecombineerd met receiver, dat is 1 apparaat. Scheelt me dus een hoop kabelwerk.

Ik wil die CI+ module van 8 tientjes van Ziggo erbij nemen. Scheelt me een apparaat, kabels en aba. Daarnaast heb ik nog 2x1 TB hier in mijn pc zitten waar ik niks mee doe. Maatje van me is een behoorlijk goede IT'er, dus die komt kijken hoe we daar een streaming network van kunnen maken.

Lukt dat niet, dan sluit ik gewoon een ext HDD aan op de tv, dat kan ook zag ik.

Welke mediabestanden kan de tv precies afspelen? Ik kan dat nergens vinden, maar is wel vrij handig om te weten natuurlijk.

Damn, kan niet wachten tot zaterdag :p Volgens mij heb ik echt wel een hele gave tv gekocht *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:06:
Ik heb inderdaad een Blue Ray gecombineerd met receiver, dat is 1 apparaat. Scheelt me dus een hoop kabelwerk.

Ik wil die CI+ module van 8 tientjes van Ziggo erbij nemen. Scheelt me een apparaat, kabels en aba. Daarnaast heb ik nog 2x1 TB hier in mijn pc zitten waar ik niks mee doe. Maatje van me is een behoorlijk goede IT'er, dus die komt kijken hoe we daar een streaming network van kunnen maken.

Lukt dat niet, dan sluit ik gewoon een ext HDD aan op de tv, dat kan ook zag ik.

Welke mediabestanden kan de tv precies afspelen? Ik kan dat nergens vinden, maar is wel vrij handig om te weten natuurlijk.

Damn, kan niet wachten tot zaterdag :p Volgens mij heb ik echt wel een hele gave tv gekocht *O*
http://www.foka.nl/site/ziggo-ci-cam-module-p-17582.html

Dat is de Neotion CI Module, die heb ik zelf ook gekocht daar, werd binnen 24 uur verzonden.
Kost slechts 39,99 je moet er alleen wel zelf een Smartcard bij kopen! maar die is geloof ik 15 á 20 euro.

(Ze hebben op die site ook nog andere CI Module's bijv de Smit + Smartcard 59,99) Ik geloof dat de Smit evengoed is als de Neotion maar dat moet je maar even hier op het forum vragen of google'en.

Scheelt het je alsnog 20 á 25 euro. (80 euro is echt bij de duurste winkels)

Ergens eerder in het forum is de E-manuel gepost met welke formaten de TV aankan, ik geloof zo een beetje alles wel (behalve speciale formaten) maar ik heb zelf een harddisk aangesloten en gekeken maar vond het niet zo super goed werken dus heb er gewoon een AC Ryan Playon HD Mini tussen staan, dan werkt alles stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Heb de tv's opgehaald (40D6200 en de 32D5000). Ik pakte de startpack 3D brillen uit en hiervan blijkt eentje te zijn gebroken. 1 Van de glazen heeft een zwarte vlek + scheuren.
Wat is het handigste om te doen? Terugbrengen naar de mediamarkt of kan ik er beter Samsung voor bellen. Mediamarkt is een uur rijden voor mij. De vestiging in Zwolle zit ik 10 minuutjes vandaan i.v.m. werk. Iemand die weet of je daar ook kapotte artikelen heen kan brengen?

Overigens had de verkoper *.TP bestanden voor het afspelen van 3D clips op de Samsungs. Deze kan je op een usbstick zetten en rechstreeks afspelen. *.TP is wel een vreemd bestandformaar lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:52:
[...]

de action heeft HDMI kabels heb ik begrepen voor 4 a 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:23:
[...]

http://www.foka.nl/site/ziggo-ci-cam-module-p-17582.html

Dat is de Neotion CI Module, die heb ik zelf ook gekocht daar, werd binnen 24 uur verzonden.
Kost slechts 39,99 je moet er alleen wel zelf een Smartcard bij kopen! maar die is geloof ik 15 á 20 euro.

(Ze hebben op die site ook nog andere CI Module's bijv de Smit + Smartcard 59,99) Ik geloof dat de Smit evengoed is als de Neotion maar dat moet je maar even hier op het forum vragen of google'en.

Scheelt het je alsnog 20 á 25 euro. (80 euro is echt bij de duurste winkels)

Ergens eerder in het forum is de E-manuel gepost met welke formaten de TV aankan, ik geloof zo een beetje alles wel (behalve speciale formaten) maar ik heb zelf een harddisk aangesloten en gekeken maar vond het niet zo super goed werken dus heb er gewoon een AC Ryan Playon HD Mini tussen staan, dan werkt alles stukken beter.
Bedankt voor de Ziggo CI+ module tip, scheelt inderdaad 2 tientjes, simpel verdient.

Hoezo werkt het niet lekker, een ext HDD aansluiten? Onoverzichtelijk?

@joop: maakt de kwaliteit nog iets uit? Ik heb trouwens 1 kabel liggen hier en dat is volgens mij voorlopig voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:07:
[...]

Bedankt voor de Ziggo CI+ module tip, scheelt inderdaad 2 tientjes, simpel verdient.

@joop: maakt de kwaliteit nog iets uit? Ik heb trouwens 1 kabel liggen hier en dat is volgens mij voorlopig voldoende :)
Ik heb eerlijk gezegd alleen even snel gekeken op de TV van m'n vader, een UE40D5000 ik weet niet zeker of die Mediaspeler minder goed is dan de D7000 en D8000 series of gewoon identiek.

DVD menu's speelde die in ieder geval niet af, en ook de ondertiteling kon ik niet selecteren op de afstandsbediening, en het menu ziet er gewoon niet overzichtelijk genoeg uit.

Ga het vast nog wel een keertje bekijken op mijn D8000, maar je kunt het natuurlijk zelf ook testen als je je TV binnen hebt, soms moet je gewoon aan het systeem wennen, verschilt per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ga ik zeker doen ja :) Denk dat ik, komende vanaf een analoge breedbeeld uit 2000 de eerste weken steeds van m'n stoel af flikker als ik er een Blue Ray inprop of een HD zendertje bekijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcohol 120% maakt 1 of meerdere virtuele schijven open je iso in alcohol en klik recht op je iso en dan klik invoeren in je virtuele dvd daar open je hem met verkenner en dan de file kopieren naar je je harde schijf kopieren, wel in een map natuurlijk met de naam van je iso.
Maar waarom kopieren als je hem gelijk kan afspelen en of branden?
veel succes , de andere programma's werken ook zo , de virtuele dvd schijf werkt als een echte dvd dus..........(-;

Niet vergeten uit te werpen na gebruik, want hij blijft erin zitten

Voor uitleg kijk eens op binaries4all.nl veel uitleg en misshien kan je er weer eens wat leuke ideen opdoen voor je weekend als er niets op je tv is, hier is een uitleg met daemon tools met link naar free versie, werkt ook goed.
Ik heb een HDMI van Action voor ,€ 2,98 en doet het prima. >:)
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

Hallo Wim, met welke files kun je vd virtuele dvd kopieren naar een harde schijf?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Binnetie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:34:
Heb de tv's opgehaald (40D6200 en de 32D5000). Ik pakte de startpack 3D brillen uit en hiervan blijkt eentje te zijn gebroken. 1 Van de glazen heeft een zwarte vlek + scheuren.
Wat is het handigste om te doen? Terugbrengen naar de mediamarkt of kan ik er beter Samsung voor bellen. Mediamarkt is een uur rijden voor mij. De vestiging in Zwolle zit ik 10 minuutjes vandaan i.v.m. werk. Iemand die weet of je daar ook kapotte artikelen heen kan brengen?
Yep, dat is geen probleem. Wel even de aankoopbon meenemen. En anders bel je Zwolle even, dan krijg je hetzelfde te horen.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 03-08-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:51:
Ik heb deze set besteld, zonder te luisteren trouwens:

De tv haal ik zaterdag op, ik hoop dat ik dan ook de geluidsset binnen heb, maar vrees dat het wat langer gaat duren. Heb deze review gelezen alvorens deze te bestellen:

http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review

Ik woon in een appartement, dus schat zo in dat dit meer dan voldoende is om een film intens te beleven :)
Ik heb zelf het lichtere broertje: de HT-D5100. Ben er erg tevreden over. Alleen het volume is met muziek wat 'zacht' (naar mijn maatstaven dan, hehe).

Geniet ervan, is een mooi setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nog een vraag erover. In de winkel zag ik nergens bevestigingsgaten onder in de speakers zitten, wel aan de achterzijde.

Moet ik deze gewoon met een ijzeren haakje aan de muur hangen, of worden er nog fatsoenlijke beugels meegeleverd of zijn ze op pootjes te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandruten
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 23:19
partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:07:
[...]

Zelf gebruik ik in combinatie met mijn HT-D5200 en UE40D6500 een HDMI 1.4 kabel, anders worden 3D en ARC (Audio Return Channel) niet ondersteunt. Met ARC gaat de audio van de TV direct naar de Home Cinema Set (HT-D5200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

partyondude schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:06:
Daarnaast heb ik nog 2x1 TB hier in mijn pc zitten waar ik niks mee doe. Maatje van me is een behoorlijk goede IT'er, dus die komt kijken hoe we daar een streaming network van kunnen maken.

Ik heb een 1.5TB aan mijn modem hangen (fritzbox). Die doet dus backups enzo, maar ook films. De fritzbox heeft een mediaserver aan boord. Wellicht kan jouw modem ook zoiets?

Ook hangt er een usb schijfje aan mijn TV, handig voor opnemen en time shiften enzo.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI 1.4 kabels bij de action zijn 2,89. Ik gebruik ze zelf ook ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

De gratis bril is hier nog steeds niet binnen :( Wel vorige week de cashback en MovieMax tegoed gekregen!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik zit te zoeken naar de beste instellingen voor de 40D6200 serie, kom ze wel van de C6300 serie tegen maar dat is een ouder model. Bij hdtvtest.co.uk vond ik dit scherm ook niet. Iemand deze optimale settings weet voor deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Na lang wikken en wegen heb ik eindelijk de knoop door gehakt en morgen komt mijn UE55D7000 binnen.

Het scherm komt in plaats van mijn (defecte) UE46b6000.

Nu staat mijn (oude) 46" scherm op een klein kantoortje en mijn maximale kijkafstand is 1.6 meter.

Ik gebruik het scherm alleen voor gaming en HD content. Bij de 46" inch was de kijkafstand prima.

Naar mijn mening kan een tv nooit te groot zijn.

Ik ben benieuwd als mijn 55" morgen avond op het buro staat of ik er nog steeds het zelfde over denk.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41
NeFoRcE schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:13:
De gratis bril is hier nog steeds niet binnen :( Wel vorige week de cashback en MovieMax tegoed gekregen!
ach ja...ik heb ook ooit in een ver verleden zon tv gekocht....25 juni....en nog niet eens een brief gehad dat ze ons verzoek hadden gekregen....bedroevend.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coldasice schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:14:
[...]

ach ja...ik heb ook ooit in een ver verleden zon tv gekocht....25 juni....en nog niet eens een brief gehad dat ze ons verzoek hadden gekregen....bedroevend.... :(
Maar wel je spullen binnen gekregen of dat niet?
Pagina: 1 ... 35 ... 99 Laatste