Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 17:37
Ik zal vanavond proberen om via de bril een foto te maken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:04:
[...]

Ik sluit me helemaal aan bij Massiefje, coldasice en GerCor, ik denk dat jij gewoon niet even de tijd hebt genomen om daadwerkelijk een goede kalibratie uit te voeren. Waarschijnlijk heb je geen idee wat het inhoud of wat je ermee kan bereiken.
Ik denk eerder dat jij geen idee hebt wat het inhoud. Leg mij eens uit dan wat calibratie precies doet met de instellingen van je TV. Juist, het veranderd je instellingen ( waaronder backlight en helderheid ) zodat de kleur en helderheid overeenkomt met een bepaalde baseline. Wat je er dus mee bereikt is dat o.a. de backlight & helderheidsinstellingen teruggeschroeft worden wat weer minder clouding tot gevolg heeft. problem solved ? Voor sommigen misschien wel.

Out of the box staan de instellingen veel te kleurrijk en te helder.
Op mijn sourch beeld heb ik ook wel wat last maar dat is bijna nihil na mijn kalibratie. Echter ik heb nu de UE55D7000 een maand en ben sinds eergisteren weer even gaan kalibreren en moet zeggen dat ik nu de instellingen heb staan zoals HDnation ze adviseert op hun dvd of blue ray. Daar laten ze stap voor stap zien hoe je je tv correct kan kalibreren.
Dat is fijn voor je, dan ben jij 1 van de mensen met dusdanig weinig clouding dat het nauwelijks opvalt of dat je je er gewoon niet aan stoort.
Ook hebben ze een dvd voor DUMMIES! maarja als je geen engels verstaat wordt het lastig!
HIermeer wil je suggeren dat ik de engelse taal niet machtig ben? Het is niet de bedoeling dat we hier persoonlijk gaan worden beste Moulin30. Maar goed, ter informatie, mijn engels is prima en waarschijnlijk zelfs bovengemiddeld.
Ieder heeft zijn mening over een scherm dat is geen probleem! Ik had hiervoor ook een plasma scherm van Pioneer super tv maar ik moet zeggen dat ik nu gewoon meer plezier heb van mijn scherm.
OK, dat kan, en ik moet ook zeggen dat het beeld en design van deze tv's echt prima is...mits je een goed exemplaar hebt.
Maar ik vind wel dat je je mening pas kan geven als je je er ook daadwerkelijk in hebt verdiept!!!
En hetgene wat je zegt ook kan onderbouwen.
Hier ga je weer onzin brabbelen en uit het niets conclusies trekken....jammer.

Als je even terug leest kan je zien dat ik wel degelijk goed op internet heb gezocht naar een mogelijke softwarematige oplossing voor de problemen die ik had. Bovendien, zoals ik ook al schreef, ik ga echt niet voor de lol 3 x met een 55" TV onder mijn arm over straat om hem te retourneren. Ik heb dus al het mogelijke gedaan om dit op een andere manier op te lossen. Het probleem werd overigens ook erkend door de dealer.

[ Voor 3% gewijzigd door netvista op 26-07-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:13:
[...]

[...]

HIermeer wil je suggeren dat ik de engelse taal niet machtig ben? Het is niet de bedoeling dat we hier persoonlijk gaan worden beste Moulin30. Maar goed, ter informatie, mijn engels is prima en waarschijnlijk zelfs bovengemiddeld.

[...]
Je moet niet alles persoonlijk opnemen als je alles opdeelt dan komt het inderdaad persoonlijk over . Als je mijn eerder posts bekijkt zul je zien dat mijn kennis meer dan genoeg is om te beoordelen of iets en verschil maakt! Heb genoeg mensen blij gemaakt en dat is mijn doel.

Zie andere topic voor kalibreren.

Iedereen heeft een mening en inderdaad, als jij het niet voorelkaar krijgt en je tv wilt niet meewerken dan zou ik het zelfde hebben gedaan. Maarja ik ben 1 van de gelukkige die niet de zelfde shit als jou heeft meegemaakt. :P

Maar goed, nu heb je een plasma en heb je weer plezier! althans dat hoop ik voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een 40 inch uit de D8000 reeks en ben nu bezig met alles in te stellen, maar omdat ik een nul ben op gebied van techniek kom ik hier wat vragen stellen.

Hoe kan ik mijn zenders op volgorde zetten?

VB:

1: NED 1
2: NED 2
3 NED 3
enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:54
Misschien is het handig om te vermelden waarmee je kijkt. Kijk je CI+, settopbox, Ziggo, UPC, Sat, analoog?

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 13:06 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom uit belgië, en kijk via de kabel van telenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
En dan wil je Ned 1 op 1 hebben? Maar goed, telenet zegt mij verder niks maar anderen wellicht wel.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 13:47 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

ik heb een Samsung ue37c6000 TV.
Hierop zitten aan de zijkant usb aansluitingen.
Zojuist heb ik een externe HD hieraan gekoppeld met als doel een dvdtg
je dat op mijn externe HD staat te bekijken. Echter....ik krijg geen subtitels geselecteerd.

Heeft iemand een idee hoe je dit moet doen?

*edit

*1) als ik op "tools" van de afstandbediening klik staat er:
- titel
- herhalingsmodus
- beeldformaat
- afbeeldinginstelling
- geluidsinstellin
- geluid
- informatie

*2) als ik op "subt" van de afstandbediening klik staat er: "Niet beschikbaar" terwijl er gewoon subtitels beschikbaar zijn

de TV: http://www.samsung.com/nl...0&input_keyword=ue37c6000

[ Voor 28% gewijzigd door -_- op 26-07-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subtitels worden niet gelezen in een video bestand. Extract ondertitels en plaats deze als .srt met dezelfde naam als die van het video bestand. Zoals bvb:
- Video.vob
- Video.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-

-_-

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:53:
subtitels worden niet gelezen in een video bestand. Extract ondertitels en plaats deze als .srt met dezelfde naam als die van het video bestand. Zoals bvb:
- Video.vob
- Video.srt
en hoe extract je ondertitels?

dwz ik zie nu; video_ts.vob, vts_01_0.vob, vts_01_1.vob t/m vts_05_2.vob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvb: SubtitleRipper of misschien het programma waarmee je de vob's op je hardeschijf kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:47:
En dan wil je Ned 1 op 1 hebben? Maar goed, telenet zegt mij verder niks maar anderen wellicht wel.
Nee op 1 staat TV1, dus NED1 was een voorbeeld wat ik gaf.
Maar ik dacht dat ik ook op mijn tv de zenders op volgorde moest zetten, maar niet dus, alles staat nog goed.
De zenders moeten op de digibox op orde gezet worden en niet op de tv, dus hier ben ik al uit.

Nu heb ik nog een vraag over 3D
In de doos zat een bril, ik heb de bril gekoppeld met de tv en linksonder in beeld kreeg ik melding dat de bril is verbonden met de tv, dan druk ik op de afstandsbediening op de toets 3D maar op het testkanaal van telenet waar 3D beelden worden uitgezonden zie ik niets in 3D, moet ik nog iets instellen op de tv zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je moet eerst de zender opzoeken, in jouw geval dat testkanaal, en dan 3D inschakelen. Niet andersom want dan schakelt 3D weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:56:
bvb: SubtitleRipper of misschien het programma waarmee je de vob's op je hardeschijf kreeg?
Toevallig liep ik met hetzelfde probleem rond, heb nu 1 groot .srt bestand, alleen de DVD bestaat uit meerdere VOB bestanden. Als ik de file (srt) dezelfde naam geef als het eerste VOB bestand heb ik alleen bij die ondertiteling.
Zodra het tweede bestand aan bod komt verdwijnen de ondertitels uit beeld en zijn ze niet meer te selecteren.
Heb geprobeerd kopieen erin te zetten met dezelfde naam als deze VOB bestanden alleen dat trucje werkt niet...
Is hier een trucje mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, met vobmerge 2.52 bvb. Alle vob's worden aan elkaar geplakt: 1 bestand. Nadeel werkt niet op fat32 toestanden (2 GB 4 GB - 1 bit limiet)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 07:49 . Reden: fat32 sizelimit: thnx GerCor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
aeng schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:13:
[...]

Ik heb Samsung hierover een mailtje gestuurd. Is kijken of ze een oplossing hebben.
Het gekke is, athans bij mij, dat wanneer ik Tv inschakel op Ned1 ik geen mededelingen krijg, start ik de Tv op met een andere zender, dan wordt de cam en smartcard gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Nou ik heb zojuist de brilletjes ontvangen is er eentje DOA! Flink balen... Gelukkig doet een van de twee het wel dus ik kan wel gelijk gaan testen of het bevalt maar ik heb Samsung wel gemaild om te vragen hoe we dit gaan oplossen, ik wil graag twee werkende exemplaren zoals beloofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:04:
[...]

Ik sluit me helemaal aan bij Massiefje, coldasice en GerCor, ik denk dat jij gewoon niet even de tijd hebt genomen om daadwerkelijk een goede kalibratie uit te voeren. Waarschijnlijk heb je geen idee wat het inhoud of wat je ermee kan bereiken.

Op mijn sourch beeld heb ik ook wel wat last maar dat is bijna nihil na mijn kalibratie. Echter ik heb nu de UE55D7000 een maand en ben sinds eergisteren weer even gaan kalibreren en moet zeggen dat ik nu de instellingen heb staan zoals HDnation ze adviseert op hun dvd of blue ray. Daar laten ze stap voor stap zien hoe je je tv correct kan kalibreren.
Waar kan ik deze instellingen van HDNation vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag mijn Samsung 46 inch D8000 opgehaald, kon hem vandaag eindelijk aansluiten omdat vandaag pas mijn CI Module + Ophangsysteem binnen kwam, CI module heb ik na 3 uur eindelijk werkend, wat een .... gedoe!

Nu heb ik alleen nog 1 probleem, heb mijn TV aangesluiten op mijn 5.1 surround set met HDMI, maar als ik die HDMI wil selecteren bij mijn tv zegt de TV, geen hdmi signaal gevonden, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Verder zo te zien geen last van strepen en clouding (gelukkig! want hierdoor had ik mijn B6000 weggedaan)

Ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft voor het HDMI probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Er zitten toch 4 HDMI poorten op? Doen die het alle 4 niet? En zo'n CI+ module, veel meer dan 10 minuten hoeft dat niet te duren. Welke 5.1 set heb je eigenlijk? 5.1 set moet natuurlijk wel ingeschakeld staan.

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

netvista schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:13:
[...]

Ik denk eerder dat jij geen idee hebt wat het inhoud. Leg mij eens uit dan wat calibratie precies doet met de instellingen van je TV. Juist, het veranderd je instellingen ( waaronder backlight en helderheid ) zodat de kleur en helderheid overeenkomt met een bepaalde baseline. Wat je er dus mee bereikt is dat o.a. de backlight & helderheidsinstellingen teruggeschroeft worden wat weer minder clouding tot gevolg heeft. problem solved ? Voor sommigen misschien wel.

Out of the box staan de instellingen veel te kleurrijk en te helder.
Standaard staan ze inderdaad wat optimistisch ingesteld, maar bij welke tv is dat niet? De meeste mensen vinden een lichte overdrijving in het rood en helderheid prettig (don't ask why... het is zo...), en zo worden ze dus af-fabriek ingesteld.
Met calibratie ga je dat wat tegen en corrigeer je het.
[...]

Dat is fijn voor je, dan ben jij 1 van de mensen met dusdanig weinig clouding dat het nauwelijks opvalt of dat je je er gewoon niet aan stoort.
Clouding treedt op bij een te felle backlight. Standaard zet Samsung deze op 20, wat echt te hoog is, en waardoor kleine beeldfouten gewoon zichtbaar worden. Vergelijk het met een oude CRT. Als je daar de helderheid te hoog van zette voor het omgevingslicht, lichtte het hele beeld ook grijs op.
Mijn D6750 heeft ook lichte clouding als ik de standaard instellingen pak, al zijn die bij tv kijken amper te zien. Maar na calibratie is het helemaal niet meer zien. Uiteindelijk gaat het daar om. Of je het met de juiste instellingen (waardoor de kleuren ook mooier worden).
[...]

Hier ga je weer onzin brabbelen en uit het niets conclusies trekken....jammer.

Als je even terug leest kan je zien dat ik wel degelijk goed op internet heb gezocht naar een mogelijke softwarematige oplossing voor de problemen die ik had. Bovendien, zoals ik ook al schreef, ik ga echt niet voor de lol 3 x met een 55" TV onder mijn arm over straat om hem te retourneren. Ik heb dus al het mogelijke gedaan om dit op een andere manier op te lossen. Het probleem werd overigens ook erkend door de dealer.
Nu lijkt het wel zo te zijn dat deze problemen met de grote diagonalen meer voorkomen dan bij bijv. de 40" die ik en m'n ouders hebben staan.
Wat betreft quality control, Samsung heeft met de D-lijn heel duidelijk gekozen voor design van de behuizing. Het is één van de dunste, zo niet de dunste (in het geval van de D8000) tv op de markt, het is de tv met de kleinste rand om het beeld.
Als dat zo makkelijk zou zijn, zou bijna elk merk inmiddels wel zo'n dunne rand hebben. Maar blijkbaar zitten er behoorlijk wat hobbels op de weg en was Samsung de eerste die het aandurfde om ze op de markt te brengen.
Ik wil hiermee niet goed praten als er storingen optreden, dat mag gewoon niet. Maar dat er concurrenten zijn waarvan het beeld beter is, wil ik best geloven. Maar zij zijn tegelijkertijd weer minder vooruitstrevend in het design.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 21:17
deepbass909 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:14:
[...]

Standaard staan ze inderdaad wat optimistisch ingesteld, maar bij welke tv is dat niet? De meeste mensen vinden een lichte overdrijving in het rood en helderheid prettig (don't ask why... het is zo...), en zo worden ze dus af-fabriek ingesteld.
Met calibratie ga je dat wat tegen en corrigeer je het.
Als ik Samsung was, zou ik de helderheid bij ieder geleverde toestel een flink stuk omlaag brengen. Of een firmware uitbrengen die hier voor zorgt, het kost klauwen met geld om al die teruggebrachte toestellen te controleren en te verbeteren/calibreren...

de meeste tweakers hier verdiepen zich nog wel in het calibreren waardoor de clouding minder zichtbaar wordt, en dus voor de meeste acceptabel maar heel veel gewone consumenten zien het gewoon als productiefout en brengen het apparaat terug. Doet je naam ook niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dit is gewoon een fout. Je kan wel zeggen "ja, maar uhhh ja als de helderheid lager is, dan uh ja dan is het oke". Zelfs op maximale helderheid (voor fel omgevingslicht bijvoorbeeld), horen die dingen niet voor te komen.

En er zíjn modellen die bij maximale helderheid geen clouding en backlight bleeding hebben, dus dan is het zeker een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:44:
Nu heb ik alleen nog 1 probleem, heb mijn TV aangesluiten op mijn 5.1 surround set met HDMI, maar als ik die HDMI wil selecteren bij mijn tv zegt de TV, geen hdmi signaal gevonden, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Je wilt het geluid van je tv via je 5.1 setje laten lopen neem ik aan?
Heb je je versterker via HDMI aangesloten? Ik zou is proberen je versterker via de Optischt OUT aan te sluiten, dan zou je geluid moeten horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Volgens mij maken alleen de tweakers zich druk over clouding. Ik heb blacklight op 20 en geen clouding.

Voor Samsung is het:

Dynamisch voor overdag met veel licht.
Standaard voor als het niet al te fel is, en
Film voor 's-avonds als het echt donker in de kamer is.

[ Voor 48% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 16:09
GerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:43:
Volgens mij maken alleen de tweakers zich druk over clouding. Ik heb blacklight op 20 en geen clouding.
Hehehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 17:37
bangnl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:56:
Ik zal vanavond proberen om via de bril een foto te maken. :X
Probleem opgelost. Blijkbaar moet je de Boxee Box opnieuw (beeld) instellen zodra je 3d activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:12:
Je moet eerst de zender opzoeken, in jouw geval dat testkanaal, en dan 3D inschakelen. Niet andersom want dan schakelt 3D weer uit.
Bedankt, het werkt al moet ik zeggen dat het 3D mij en mijn vrouw niet echt bevalt, maar dat is persoonlijke smaak.
GerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:43:

Voor Samsung is het:

Dynamisch voor overdag met veel licht.
Standaard voor als het niet al te fel is, en
Film voor 's-avonds als het echt donker in de kamer is.
Ik laat alles staan op standaard
Blacklight op 10, anders heb ik pijn aan mijn ogen wegens te fel.
Clouding nog niets van gemerkt, daar was ik wel bang voor.
Heel mooie tv en heel mooi beeld.

Vorige week had ik een sony 3D led tv gekocht van 37 inch tot ik een week later de samsung 40 inch D8000 zag staan en ik was meteen verkocht, de sony is verhuist naar zijn doos en zal waarschijnlijk verkocht worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-

-_-

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:32:
ja, met vobmerge 2.52 bvb. Alle vob's worden aan elkaar geplakt: 1 bestand. Nadeel werkt niet op fat32 toestanden (2 GB limiet)
hmms bij 4096 mb loopt vobmerge vast. Enig idee waar dat aan kan liggen?

Wat kan ik er aan doen om alle vob's toch aan elkaar te krijgen bij een DVD van 4,5 GB?
Of hoe kun je de ondertitels anders afspelen?

[ Voor 18% gewijzigd door -_- op 26-07-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
tokko1 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:10:
[...]

Je wilt het geluid van je tv via je 5.1 setje laten lopen neem ik aan?
Heb je je versterker via HDMI aangesloten? Ik zou is proberen je versterker via de Optischt OUT aan te sluiten, dan zou je geluid moeten horen ;)
Het kan aan mij liggen maar dat wordt toch helemaal niet gevraagd? De surroundset wordt niet herkend wanneer aangesloten op HDMI. Wat heeft een optische aansluiting daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
-_- schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:25:
[...]

hmms bij 4096 mb loopt vobmerge vast. Enig idee waar dat aan kan liggen?

Wat kan ik er aan doen om alle vob's toch aan elkaar te krijgen bij een DVD van 4,5 GB?
Of hoe kun je de ondertitels anders afspelen?
In tegenstelling tot wat eerder gemeld werd, is FAT32 geschikt voor bestanden tot 4GB. Laat 4GB nou precies 4096MB zijn.....

Waarschijnlijk doe je een export naar je externe schijf. Deze moet FAT32 zijn voor zover ik weet, anders snapt je TV er niets van.

Conclusie: bestand is te groot voor de TV om op deze manier af te spelen. Als je hem aanbiedt via DLNA is er niets aan de hand. Dan kunnen bestanden van 45GB nog prima afgespeeld worden over het netwerk heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-_- schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:25:
[...]hmms bij 4096 mb loopt vobmerge vast. Enig idee waar dat aan kan liggen?
Harde schij(f/ven) zijn toch in NTFS? en niet in FAT32?
Je werkt toch niet met VOBMerge 2.55? -> 2.52

USB stick met NTFS zou moeten werken, net nog geprobeerd 5.9 GB filmpje.
Fat32 heeft inderdaad geen 2 Gb maar 4 GB - 1 bit limiet:
The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GiB minus 1 byte or 4 294 967 295 (232−1) bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:23:
[...]Waar kan ik deze instellingen van HDNation vinden?
Plasma of LCD Kalibreren hoe? zie hier: <= klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:44:
>8 >8 Nu heb ik alleen nog 1 probleem, heb mijn TV aangesluiten op mijn 5.1 surround set met HDMI, maar als ik die HDMI wil selecteren bij mijn tv zegt de TV, geen hdmi signaal gevonden, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft voor het HDMI probleem. >8 >8
Gewone HDMI poorten zijn eenrichtingsverkeer! Tenzij het een HDMI ARC poort is.
Dus audio van TV naar surroundset over HDMI: dit werkt enkel als beide beschikken over HDMI ARC (Audio Return Channel) meestal aangeduid op de HDMI poort. Indien geen ARC op beide toestellen lijkt optisch de enige mogelijkheid om geluid van TV naar surround set te krijgen.

Anders Video bronnen (kabel/satelliet STB, blu-ray, mediaspeler/...) HDMI out -> HDMI in [Surroundset] HDMI out > HDMI in flatscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:16:
[...]

Gewone HDMI poorten zijn eenrichtingsverkeer! Tenzij het een HDMI ARC poort is.
Dus audio van TV naar surroundset over HDMI: dit werkt enkel als beide beschikken over HDMI ARC (Audio Return Channel) meestal aangeduid op de HDMI poort. Indien geen ARC op beide toestellen lijkt optisch de enige mogelijkheid om geluid van TV naar surround set te krijgen.
tulpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

coldasice schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:47:
[...]

Als ik Samsung was, zou ik de helderheid bij ieder geleverde toestel een flink stuk omlaag brengen. Of een firmware uitbrengen die hier voor zorgt, het kost klauwen met geld om al die teruggebrachte toestellen te controleren en te verbeteren/calibreren...

de meeste tweakers hier verdiepen zich nog wel in het calibreren waardoor de clouding minder zichtbaar wordt, en dus voor de meeste acceptabel maar heel veel gewone consumenten zien het gewoon als productiefout en brengen het apparaat terug. Doet je naam ook niet echt goed.
De meeste consumenten weten helemaal niet dat dit een mogelijk probleem is. Het zijn juist tweakers die het zien en gaan corrigeren of klagen en het perfect willen hebben. Ik heb bij m'n ouders een paar dingen aangepast op hun D7000 (kleuren waren veel te hard) en zij zagen wel dat het beeld beter werd, maar hadden zich ook totaal niet gestoord aan het oude beeld. Idem met hun vorige tv. Ik werd helemaal gestoord van dat beeld (wazig, groen en rood waren iets verschoven, iets wat alleen achter op de buis te corrigeren viel), maar hen viel het niet eens op.
Door de prijs-stelling van de Samsung tv's, worden ze op het moment heel veel verkocht, vooral aan het "gewone" volk. En die zien deze "problemen" helemaal niet. Het aantal teruggebrachte toestellen kon daardoor wel eens heel erg meevallen.

Ik praat absoluut niet goed dat er geen problemen zouden zijn, maar ze zijn echt niet zo groot als hier soms gesuggereerd wordt.

Woei, gisteren eindelijk een briefje van de TNT in de bus, er was een pakketje aangeboden en bij de "niet-thuis" service ( _/-\o_ ) stond Samsung als afzender. Rara, wat zou het zijn. Na iets meer dan een maand na de ontvangstbevestiging, kan ik ze eindelijk ophalen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:58:
[...]

Het kan aan mij liggen maar dat wordt toch helemaal niet gevraagd? De surroundset wordt niet herkend wanneer aangesloten op HDMI. Wat heeft een optische aansluiting daarmee te maken?
Dat wordt wel degelijk gevraagd. De tv heeft alleen HDMI inputs! , wel een optische output voor geluid. Als je geluid uit de surroundset wil , en die aangesloten hebt op HDMI, moet het dus een surround receiver zijn met video bron . Dat is hier kennelijk niet geval, daarom herkent de tv de surroundset niet. Als je echter het tv geluid wil (van de interne tv tuner) , dan moet je dus de optische aansluiting gebruiken. Een andere mogelijkheid is gebruik maken van het ARC (audio return) signaal, maar ik vraag me af of dat werkt voor de interne tv tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi tweakers, een vraag voor jullie: ik heb een UE40d6500 gekocht en wil die gebruiken om fullscreen websites te tonen (bijvoorbeeld een twitterfeed). Alleen: de taakbalken boven en onderin het scherm krijg ik niet weg in de webbrowser (zoals je op je PC normaal gesproken met F11 zou doen). Iemand enig idee of het toch mogelijk is een website fullscreen te tonen? Heb de helpdesk van Samsung al aan de lijn gehad en die zeggen dat die optie niet bestaat... Bedankt voor de hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat jammer genoeg er niet ver mee komen. Zit geen analoog audio out op, misschien nog via scart, kan ik echter niet garanderen of hij dan altijd audio out krijgt.
UE46D8000:
  • Audio Out L-R (Mini Jack): nee
  • Digital Audio Out (Optical): 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:19:
[...]

Dat wordt wel degelijk gevraagd. De tv heeft alleen HDMI inputs! , wel een optische output voor geluid. Als je geluid uit de surroundset wil , en die aangesloten hebt op HDMI, moet het dus een surround receiver zijn met video bron . Dat is hier kennelijk niet geval, daarom herkent de tv de surroundset niet. Als je echter het tv geluid wil (van de interne tv tuner) , dan moet je dus de optische aansluiting gebruiken. Een andere mogelijkheid is gebruik maken van het ARC (audio return) signaal, maar ik vraag me af of dat werkt voor de interne tv tuner.
HDMI ARC stuurt het geluid van de tv naar de receiver, als hij dit niet zou doen voor de tuner, heb je daar niet veel aan. De UE46D8000 zou dit hebben? Dit staat niet vermeld op de Samsung website: wel of niet?
Voor mij trouwens onduidelijk of je dan ook 5.1 of enkel dolby 2.0 terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:30:
[...]

gaat jammer genoeg er niet ver mee komen. Zit geen analoog audio out op, misschien nog via scart, kan ik echter niet garanderen of hij dan altijd audio out krijgt.
UE46D8000:
dan ben ik heel blij met mijn 6510...die heeft wel tulpjes...en ook mini jack.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 11:35

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

HDMI ARC stuurt het geluid van de tv naar de receiver, als hij dit niet zou doen voor de tuner, heb je daar niet veel aan. De UE46D8000 zou dit hebben? Dit staat niet vermeld op de Samsung website: wel of niet?
Voor mij trouwens onduidelijk of je dan ook 5.1 of enkel dolby 2.0 terug krijgt.
Hier de 40D8000, en HDMI poort 2 heeft ARC.
ARC heeft even gewerkt op onze receiver, maar krijg het nu zo 1,2,3 niet meer aan de praat? De receiver (Sony DH820) heeft ook zo ziek veel mogelijkheden, pff....

Binnenkort maar even weer mee stoeien! Want het geluid loopt nu via optical naar de receiver, terwijl 1 HDMI kabel moet volstaan...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-

-_-

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:46:
[...]

Harde schij(f/ven) zijn toch in NTFS? en niet in FAT32?
Je werkt toch niet met VOBMerge 2.55? -> 2.52

USB stick met NTFS zou moeten werken, net nog geprobeerd 5.9 GB filmpje.
Fat32 heeft inderdaad geen 2 Gb maar 4 GB - 1 bit limiet:

[...]
Alle schijven die ik heb zijn NTFS. Laat nou net mijn 2 externe harddisks FAT32 zijn... grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:32:
ja, met vobmerge 2.52 bvb. Alle vob's worden aan elkaar geplakt: 1 bestand. Nadeel werkt niet op fat32 toestanden (2 GB 4 GB - 1 bit limiet)
Hey bedankt! Werkt perfect!! _/-\o_

Heb nog 1 klein vraagje, weet iemand of het ook mogelijk is om met myvideo te spoelen in een film?
De "spoeltoetsen" op de afstandsbediening werken niet "niet beschikbaar".
Is wel handig als je halverwege een film moet afhaken en later weer kunt opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor/achter uit spoelen doe je niet met [<<] of [>>], probeeer eens met AB muiscursor (links/rechts), waarmee je in de menu's navigeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:42:
[...]

mijn d7k gebruik ik met de HDMI ARC. Werkt perfect. Geluid wordt prima via HDMI van de TV naar receiver gestuurd.

Degene die boven mij zegt dat de TV alleen HDMI inputs heeft en mitsdien het geluid niet verstuurd kan worden van TV naar receiver is abuis gezien de aanwezigheid van een HDMI ARC poort op de TV. Keep in mind dat de receiver dan ook inderdaad ARC ondersteuning dient te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door P.B. op 27-07-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:25:
Voor/achter uit spoelen doe je niet met [<<] of [>>], probeeer eens met AB muiscursor (links/rechts), waarmee je in de menu's navigeert.
Had ik ook al geprobeerd reageert hij alleen niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of dit met alles werkt? met .mp4, .vob en .ts werkt dit hier zowel vanaf usb stick of dlna server. Probeer dit even met videoclip vanaf USB Stick of harde schijf. Druk info op AB, normaal zie je dan de vooruitgangs bar en links daarin een groen driehoekje. Als je nu op AB cursor naar rechts drukt en blijf drukken zouden er hier 2 of meer groen driehoekje komen en spring je vooruit in de clip.
AB cursor ofwel ronde schijf rond de OK of de toetsen hierrond geplaatst. (hier op een UE40B8000), dacht dat dit ook zo werkt op een UE40D6300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik wil het arc verhaal nog wel interessanter maken. Ik heb een soundbar, de HW-D570. Dat is een passief apparaat. Ik heb de soundbar met HDMI ARC aangesloten op de TV HDMI2 (ARC). Kies ik in source voor HDMI 2, dan krijg ik de mededeling:: Geen signaal, controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie.

Komt prima geluid uit, werkt perfect .... je kunt het apparaat alleen niet selecteren bij source.

Mij is niet bekend om welk 5.1 surroundsound set het gaat. Er staat nergens in de vraag dat er geen geluid is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me logisch dat je soundbar niet kan kiezen, is dan ook geen HDMI video bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:38:
weet niet of dit met alles werkt? met .mp4, .vob en .ts werkt dit hier zowel vanaf usb stick of dlna server. Probeer dit even met videoclip vanaf USB Stick of harde schijf. Druk info op AB, normaal zie je dan de vooruitgangs bar en links daarin een groen driehoekje. Als je nu op AB cursor naar rechts drukt en blijf drukken zouden er hier 2 of meer groen driehoekje komen en spring je vooruit in de clip.
AB cursor ofwel ronde schijf rond de OK of de toetsen hierrond geplaatst. (hier op een UE40B8000), dacht dat dit ook zo werkt op een UE40D6300?
Middels MY Video met de bestanden op de PC werkt dat helaas niet, krijg idd mooi de balk bovenin beeld echter reageerd hij niet op de cursortoetsen, blijft een "play" pijltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Weet iemand dit. Is het mogelijk om digitaal op te nemen via USB en dan te switchen naar de analoge tuner om analoog iets anders te kijken? Zodoende kan ik namelijk toch iets opnemen terwijl ik wat anders kijk.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:30:
[...]

UE46D8000:
Je kan altijd nog de koptelefoonuitgang pakken. Zo heb ik bij m'n ouders hun D7000 aangesloten op hun Harman/Kardon Dolby ProLogic receiver (die dus geen digitale ingangen heeft). Dit werkt perfect, zolang het volume niet te hard wordt gezet.
Via scart gaat niet werken. Die geeft alleen geluid door van de interne tuner, niet van HDMI- of andere bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quan Vu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:42:
Weet iemand dit. Is het mogelijk om digitaal op te nemen via USB en dan te switchen naar de analoge tuner om analoog iets anders te kijken? Zodoende kan ik namelijk toch iets opnemen terwijl ik wat anders kijk.
Goeie vraag, ik weet wel dat je niet een digitale zender kan opnemen en tegelijkertijd een andere digitale zender kan bekijken. Digitaal opnemen en analoog kijken....ik denk haast dat dat wel moet kunnen. Test het eens zou ik zeggen.

Ik ben zeer benieuwd!

Ik heb om die reden geen CI module genomen! ( ik weet wel dat je niet een digitale zender kan opnemen en tegelijkertijd een andere digitale zender kan bekijken)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Pff, net even contact gehad met Samsung over mijn probleem met de 3D weergave. Daar was de call afgemeld :? Bijzonder, aangezien ik nog geen monteur heb gezien en het 3D nog altijd niet werkt...
Dus contactgegevens gekregen van het reparatiebedrijf, en daar kwam na even zoeken mijn call wel boven water. Niet dat hij zoek was, hij lag even op een andere stapel, want na bijna 3 weken wachten ze nog steeds op bestelde onderdelen... Mijn call is daardoor de op het moment langstlopende bij dat bedrijf :X
Toevallig heeft Samsung vanochtend richting hen aangegeven dat de verwachte levertijd voor het bewuste onderdeel komende maandag is. Maar ik kreeg al gelijk te horen dat als het dan nog niet geleverd is, ze vanuit het reparatiebedrijf zich in gaan zetten voor een credit regeling of het omruilen van het toestel, want dan zijn we inmiddels een maand verder zonder dat er ook nog maar 1 schroefje los is geweest.

Nu maak ik er zelf verder niet echt een punt van. Buiten het 3D gebeuren om (wat ik toch amper gebruik) werkt de tv namelijk perfect, maar ik mag toch hopen dat dergelijke calls normaal toch wat sneller afgehandeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Quan Vu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:42:
Ja, ik weet dat. Dat is niet mogelijk. Je kunt alleen kijken naar de zender die wordt opgenomen of je zet de Tv uit. Meer smaken zijn er niet of je moet nog wat in het menu van de Tv willen doen. Verder is het bij elk knopje dat je indrukt op de AB ..... wilt u de opname stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:25:
Hi tweakers, een vraag voor jullie: ik heb een UE40d6500 gekocht en wil die gebruiken om fullscreen websites te tonen (bijvoorbeeld een twitterfeed). Alleen: de taakbalken boven en onderin het scherm krijg ik niet weg in de webbrowser (zoals je op je PC normaal gesproken met F11 zou doen). Iemand enig idee of het toch mogelijk is een website fullscreen te tonen? Heb de helpdesk van Samsung al aan de lijn gehad en die zeggen dat die optie niet bestaat... Bedankt voor de hulp alvast!
Niemand hier een slim idee over..? Sorry dat ik aandring, hoop steeds dat iemand een oplossing weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@marieclaire

Laat maar, verkeerd begrepen. 8)7

[ Voor 109% gewijzigd door GerCor op 27-07-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties betreft mijn vraag over de Samsung D8000 aansluiten op mijn Home Cinema set.

Het is inmiddels gelukt, niet met HDMI maar met Optisch out (Digital) zoals hier eerder al werd aangegeven.

Ik ben namelijk over gegaan op CI Module + Smartcard, voorheen had ik een Humax 5050c
En sloot ik al mijn apparaten aan op de Versterker waardoor ik maar 1 HDMI kabel naar mijn tv hoefde te sturen
Dat is nu dus heel anders met een CI Module maar ik ben er uitgekomen gelukkig.

Gister hele tijd gezeur met die CI Module dat ie geen signaal op kon pikken alleen NL 1 HD maar dat heb ik gelukkig ook kunnen fixen uiteindelijk.

Nu is alles naar behoren, ook geen clouding en strepen in het beeld (bij snelle bewegende beelden)
Wat ik bij mijn B6000 wel had, ook is het beeld veel strakker en spatten de kleuren echt van het beeld!

Al met al ben ik zéér tevreden en heb ik geen enkele spijt van mijn aankoop.

Alleen heb ik nog 1 vraagje, ik heb inmiddels Favorieten aangemaakt (kanalen) maar kan ze niet netjes een volgorde geven, bijv nl 1, 2, 3, rtl 4, 5, 7,8, sbs, veronica etc..

Weet iemand hoe dit moet? of is dit niet mogelijk op Samsung D8000 + CI Module?

Bedankt voor alle vorige reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nou, het is omdat het blijkbaar allemaal nieuw voor je is maar een CI+ module heeft helemaal niks met aansluitingen van randapparatuur te maken. De bedoeling is namelijk dat jij al jouw video apparaten met HDMI aansluit op een receiver met HDMI ARC op de HDMI 2 (ARC) poort van jouw TV.

CI+ regelt alleen maar welke digitale zenders jij mag/kunt zien.

Maar als jij tevreden bent is het toch prima. :)

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 27-07-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:50:
Nou, het is omdat het blijkbaar allemaal nieuw voor je is maar een CI+ module heeft helemaal niks met aansluitingen van randapparatuur te maken. De bedoeling is namelijk dat jij al jouw video apparaten met HDMI aansluit op een receiver met HDMI ARC op de HDMI 2 (ARC) poort van jouw TV.

CI+ regelt alleen maar welke digitale zenders jij mag/kunt zien.

Maar als jij tevreden bent is het toch prima. :)
Yep dat snap ik! maar eerst sloot ik bijv ook mijn Coax kabel aan op mn receiver en vervolgens alles op de receiver en 1 hdmi kabel (out) naar de tv, en kon ik steeds n apparaat selecteren die ik wou, maar omdat nu m'n humax etc er tussen uit is en er een CI Module in zit werkt het wel anders, moet de coax kabel gewoon naar de TV evenals een Audio kabel etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb de 3d brillen uit de actie ontvangen (model SSG-3100GB) maar kom er nog niet helemaal uit. De brillen "pairen" met de TV en als ik bv de explore 3D applicatie start krijg ik ook een "druk op de 3d knop om in 3d te kijken" melding maar het 3d effect is nauwlijks aanwezig (of ik zie het niet echt duidelijk).

In de handleiding (zeer beknopte 2 pagina's uit een boekje meet zeer veel talen) staat bovendien hoe de brillen aan en uit gezet kunnen worden door de power knop bovenop kort in te drukken. Bij aanzetten zou de led groen moeten zijn voor plm 3 seconden, bij uitzetten rood. Dit gebeurt bij mij bij beide brillen niet. De enige manier om de led te laten oplichten is door de powerknop lang ingedrukt te houden waardoor deze gaat knipperen om het pairen aan te geven. Zie ik iets over het hoofd wellicht?

Update: problem solved. Het menu blijkt wat onduidelijk. Wat de indruk geeft dat 3d aan moet zetten zet 3d juist uit. De aan en uit knoppen werken alleen wanneer de 3d stand op de TV actief is lijkt het. Je merkt wanneer de bril werkt wanneer deze wat donkerder word. Als je op dat moment naar een lamp kijkt zie je het ligt flikkeren als het goed is.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 27-07-2011 18:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem is:

BD speler Sony BDp S350
Receiver Sony HT-SS2300
TV Samsung UE558000 LED LCD

Als ik de BD speler regelrecht op de TV aansluit en het geluid uit de speakers van de TV laat spelen, is er geen probleem.
Nu, als ik mijn blu-ray speler dat met een HDMI kabel naar de Receiver gaat en de Receiver gaat weer met een HDMI naar de tv om het beeld te weergeven. (Het geluid en beeld worden in de versterker van elkaar gescheiden.) Het geluid loopt dan op het beeld vooruit. Zeker als ik de optie 24P in mijn blu-ray speler aanzet. Ik heb al de optie A.V SYNC (Synchronizes audio with video output) op 20 gezet = (200ms)

(staat wel in de handleiding van receiver *This fuction are not work when- (Signals witch samling frequency of more than 48 kHz is input.
En - (the multy channel Linear PCM signals are received via an HDMI IN jack.

Heeft iemand nog meer dat probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister na uren aan de slag geweest te zijn eindelijk de Cam aan de gang gekregen, goed hij heeft prima 24 uur gedraait, zet net de TV aan alle zenders gecodeerd behalve Ned1 HD.

Hoe de hell krijg ik die cam module (neotion) normaal werkend? ik word er langszamer hand gek van en heb geen zin iedere 24 uur mijn tv opnieuw te resetten om een uurtje tv te kijken, is toch belachelijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Welke coax antennekabel heb je? Moet zoiets zijn:

http://www.allekabels.nl/...bel-Coax-Male-Female.html

In principe duurt het de eerste keer misschien 5 minuten voordat het werkt, daarna ... na een reset misschien een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje: ik heb een serie gedownload en deze op mn harde schijf gezet, welke ik vervolgens aan de tv hang, het betreft een iso file..als ik het mapje selecteer om af te spelen, gebeurd er niks, doet het dus niet...zou wel moeten werken toch? moet ik iets in de tv instellen? kan hier op het forum er 123 niks over vinden, zou iemand mij kunnen helpen? bij voorbaat dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een Samsung UE40D5000 aanschaffen. Bij bcc werd mij gezegd dat CRM Hz niet gelijk is aan Hz. Hij zei mij dat CRM Hz 100 in feite 50 Hz is. Dus CRM Hz 400 is 200 Hz. Op duitse vergelijkingssites wordt hierover ook gesproken. Wat is hiervan waar. Ik zag de genoemde tv. Deze trok bij ieder bewegend beeld steeds naar scherp. Verkoper zei dat dit kwam door genoemde lage Hz.

Heeft deze verkoper gelijk of willen ze me gewoon de Philips verkopen. Wie wilt me verder adviseren.

Heel graag jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:02

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:07:
ik heb een vraagje: ik heb een serie gedownload en deze op mn harde schijf gezet, welke ik vervolgens aan de tv hang, het betreft een iso file..als ik het mapje selecteer om af te spelen, gebeurd er niks, doet het dus niet...zou wel moeten werken toch? moet ik iets in de tv instellen? kan hier op het forum er 123 niks over vinden, zou iemand mij kunnen helpen? bij voorbaat dank..
ik kan me vergissen maar volgens mij worden ISO bestanden niet ondersteund (correct me if I'm wrong)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Yucko schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:41:
[...]

ik kan me vergissen maar volgens mij worden ISO bestanden niet ondersteund (correct me if I'm wrong)
You're NOT wrong. ISO bestanden snapt de TV niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:04:
[...]

Niemand hier een slim idee over..? Sorry dat ik aandring, hoop steeds dat iemand een oplossing weet....
wat jij wilt is helaas niet mogelijk.(D6500)
tenzij er natuurlijk een full screen optie is zoals op beta.uitzendinggemist.

bij de 7000 en 8000 serie is er toetsenbord ondersteuning, maar heb geen idee of de F11 toets dan full screen voorschoteld?

iemand enig idee of er met een draadloos toetsenbord bij de 7 of 8 serie met F11 full screen mogelijk is?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Geen idee verder hoor over jouw vraag maar eh .... is dat Engels met een Koreaans accent? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:36:
Ik wilde een Samsung UE40D5000 aanschaffen. Bij bcc werd mij gezegd dat CRM Hz niet gelijk is aan Hz. Hij zei mij dat CRM Hz 100 in feite 50 Hz is. Dus CRM Hz 400 is 200 Hz. Op duitse vergelijkingssites wordt hierover ook gesproken. Wat is hiervan waar. Ik zag de genoemde tv. Deze trok bij ieder bewegend beeld steeds naar scherp. Verkoper zei dat dit kwam door genoemde lage Hz.

Heeft deze verkoper gelijk of willen ze me gewoon de Philips verkopen. Wie wilt me verder adviseren.

Heel graag jullie reactie
Clear Motion Rate: de nieuwe definitie van beeldkwaliteit
Voor het ultieme kijkplezier is het belangrijk dat een televisie snelle beelden vloeiend kan weergeven. Dit wordt bepaald door het aantal frames per seconde en de kwaliteit. Om dit duidelijk te maken introduceert Samsung de nieuwe definitie van beeldkwaliteit: Clear Motion Rate (CMR).
Afbeeldingslocatie: http://www.modern.nl/userfiles/image/CMR_Samsung.jpg
Waarom CMR?
Traditioneel wordt de beeldkwaliteit aangegeven in Hertz (Hz), een maat voor het aantal frames dat per seconde wordt getoond. Hoe meer frames, des te vloeiender het beeld. Maar dit zegt in feite alleen iets over de snelheid van het beeld en niets over de kwaliteit.

Om dergelijke kwaliteitsverschillen duidelijk te maken introduceert Samsung de nieuwe definitie CMR, wat staat voor Clear Motion Rate. De CMR-communicatie is vergelijkbaar met de huidige manier waarop Hz gebruikt wordt. Het is een maat die het aantal frames per seconde telt en iets zegt over de verversingssnelheid en dus de kwaliteit van de frames. Zo krijgt u een veel betere indruk van de echte beeldkwaliteit. Want wat telt is het totale resultaat!

Huidige Hz-communicatie
Met Hz wordt de frequentie van het panel bedoeld. Dit is de snelheid waarmee de vloeibare kristallen in het LCD-panel kunnen veranderen en dat bepaalt het aantal frames dat per seconde getoond kan worden. Het kan verdubbeld worden door middel van Backlight Scanning. Hierbij wordt gebruik gemaakt van zwarte beelden of gedeeltelijk zwarte beelden. Veel fabrikanten communiceren deze techniek ook als Hertz en tellen dat mee voor het totaal aantal frames per seconde. Het gaat dus om verschillende technieken die beide in aantal Hertz worden weergegeven. Daardoor kunt u verschillende tv's niet meer goed met elkaar vergelijken.

Daarnaast kan ook de kwaliteit van frames die getoond worden verschillen. Zo kan er een nieuw frame berekend worden door de processor of een frame kan simpelweg gekopieerd worden. Tweemaal hetzelfde beeld tonen geeft natuurlijk nooit hetzelfde resultaat als het berekenen van een tussenliggend beeld.

Hoe wordt CMR bepaald?
CMR wordt bepaald door de volgende aspecten:

1. het aantal frames per seconde
2.de verversingssnelheid van de frames
CMR overzicht per model
De combinatie van snelheid en kwaliteit is dus bepalend voor de Clear Motion Rate. Deze combinatie wordt door Samsung weergegeven in één duidelijk getal: CMR. Zodoende krijgt u informatie over alle onderdelen die bepalend zijn voor de totale beeldkwaliteit! Hieronder vindt u een overzicht van de CMR per model.

Afbeeldingslocatie: http://www.modern.nl/userfiles/image/CMR_model.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Massiefje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:43:
[...]

You're NOT wrong. ISO bestanden snapt de TV niet :)
ok thanks!
wel vreemd vind ik, iso komt toch best vaak voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL catagorie LCD/LED
Ik word langzaam zo moe dat zelfs de technische boys de marketingtaal overneemt!

LCD=LCD, er bestaan geen LED tv's! enkel LCD tv's met LED backlighting ipv CCFL backlighting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:43:
[...]

ok thanks!
wel vreemd vind ik, iso komt toch best vaak voor??
Als je nou zelf even gezocht had op ISO files in google, was je erachter gekomen dat dit een archive file oftewel een disk image was. Een copy van een cd, in de meeste gevallen. Dit zegt helemaal niks over de inhoud dus waarom zou een TV een iso file moeten kunnen lezen? Vergelijk het met een zip file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:39
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:43:
Heb gister na uren aan de slag geweest te zijn eindelijk de Cam aan de gang gekregen, goed hij heeft prima 24 uur gedraait, zet net de TV aan alle zenders gecodeerd behalve Ned1 HD.

Hoe de hell krijg ik die cam module (neotion) normaal werkend? ik word er langszamer hand gek van en heb geen zin iedere 24 uur mijn tv opnieuw te resetten om een uurtje tv te kijken, is toch belachelijk dit.
Hier geen probleem, heb gewoon netjes de stappen gevolgd die in de instructie staan http://www.samsung.com/nl/pdf/samsung_cam_ciplus.pdf (dus eerst zonder cam laten zoeken, daarna pas de cam + kaart erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:28:
Mijn systeem is:

BD speler Sony BDp S350
Receiver Sony HT-SS2300
TV Samsung UE558000 LED LCD

Als ik de BD speler regelrecht op de TV aansluit en het geluid uit de speakers van de TV laat spelen, is er geen probleem.
Nu, als ik mijn blu-ray speler dat met een HDMI kabel naar de Receiver gaat en de Receiver gaat weer met een HDMI naar de tv om het beeld te weergeven. (Het geluid en beeld worden in de versterker van elkaar gescheiden.) Het geluid loopt dan op het beeld vooruit. Zeker als ik de optie 24P in mijn blu-ray speler aanzet. Ik heb al de optie A.V SYNC (Synchronizes audio with video output) op 20 gezet = (200ms)

(staat wel in de handleiding van receiver *This fuction are not work when- (Signals witch samling frequency of more than 48 kHz is input.
En - (the multy channel Linear PCM signals are received via an HDMI IN jack.

Heeft iemand nog meer dat probleem.
Als ik het goed begrijp stel je de delay in op je receiver? Je kan hem waarschijnlijk beter instellen op de Bluray speler. Die zal de delay toepassen op elke audio stroom.
n00bs schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:19:
LOL catagorie LCD/LED
Ik word langzaam zo moe dat zelfs de technische boys de marketingtaal overneemt!

LCD=LCD, er bestaan geen LED tv's! enkel LCD tv's met LED backlighting ipv CCFL backlighting...
Gelukkig bestaat deze marketingtaal! Er zit nogal een verschil tussen een LCD met traditionele CCFL backlighting of een LCD met LED's. Met LED's is een veel betere controle over het licht mogelijk. Dus niks marketing, het is technisch een compleet andere manier van het display verlichten. En tegenwoordig hebben alle merken dezelfde naamgeving, een LCD is altijd met CCFL, een LED is met LED's. Alleen heb je bij LED's nog keuze tussen edge-lid of full-panel.

CMR is marketing, LED niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
deepbass909 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:49:

Gelukkig bestaat deze marketingtaal! Er zit nogal een verschil tussen een LCD met traditionele CCFL backlighting of een LCD met LED's. Met LED's is een veel betere controle over het licht mogelijk. Dus niks marketing, het is technisch een compleet andere manier van het display verlichten. En tegenwoordig hebben alle merken dezelfde naamgeving, een LCD is altijd met CCFL, een LED is met LED's. Alleen heb je bij LED's nog keuze tussen edge-lid of full-panel.

jullie zeggen allebei precies hetzelfde.

Voor consumenten is het makkelijker om te praten over LED TV dan over LCD TV met LED backlight.

CMR is hier ook beter uitgelegd: Wikipedia: HDTV blur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:38

flanger

That Guy

Bestaan er andere LCD tv's met dergelijke dunne bezel? Het 3D aspect interesseert me niet & wil ik ook niet voor bijbetalen, maar het design vind ik dan wel weer prachtig :-)

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het cam module probleem inmiddels ''opgelost'' ik moet als ik de tv uitzet altijd op nederland 1 staan.
Als ik de tv uitzet en deze staat op een andere zender, en ik zet de tv weer aan kan ik alleen nl 1 hd ontvangen.
En is de rest ''gecodeerd signaal'' opzich dus niet zo een heel groot probleem.

Hoort dit zo bij de CI+ (neotion - ziggo) of is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:27:
Ik heb het cam module probleem inmiddels ''opgelost'' ik moet als ik de tv uitzet altijd op nederland 1 staan.
Als ik de tv uitzet en deze staat op een andere zender, en ik zet de tv weer aan kan ik alleen nl 1 hd ontvangen.
niet zon groot probleem? :? ik zou der niet goed van worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

coldasice schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:00:
[...]

jullie zeggen allebei precies hetzelfde.

Voor consumenten is het makkelijker om te praten over LED TV dan over LCD TV met LED backlight.

CMR is hier ook beter uitgelegd: Wikipedia: HDTV blur
Nee, n00bs claimt dat een LED-tv hetzelfde is als LCD en dat LED noemen pure marketing is. Wat door bijv. Samsung LED en LCD genoemd wordt, is ongeveer net zo gelijk als een LCD tv en een beamer. Beiden gebruiken meestal een TFT-scherm voor het beeld (behalve dan DLP projectoren, het gaat om het idee), toch zijn ze niet te vergelijken. Hetzelfde is met LED en LCD. Bij een LED heb je wel een TFT-paneel, maar de achtergrond verlichting wordt heel anders geproduceerd en biedt hele andere mogelijkheden (en problemen).

Het enige waarmee ik het eventueel wel eens zou kunnen zijn, is dat een LED-display eigenlijk een display is dat opgebouwd is uit individuele LED's (zoals de schermen bij concerten). Maar op wat OLED experimenten na, is dit nooit in de huiskamer gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:27:

Hoort dit zo bij de CI+ (neotion - ziggo) of is dit een bekend probleem?
Zie je wel als je de tv aanzet dat hij even authenticeert? Bij mij wordt dat een seconde of 5 a 10 getoond, beeld is dan ook zwart met in het midden alleen die melding van de ci interface, dan zie ik authenticatie ok en heb ik pas tv beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik het goed begrijp stel je de delay in op je receiver? Je kan hem waarschijnlijk beter instellen op de Bluray speler. Die zal de delay toepassen op elke audio stroom.
Volgens mij kan dat niet op die BDspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Kom net thuis, envelop van Samsung.
Korte versie: hierbij alvast 50E moviemax tegoed, de bril komt later vanwege de vele aanvragen.
En dat, terwijl ik op 7/7 nog een mail heb ontvangen
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inschrijving en kunnen wij u melden dat uw aanvraag is goedgekeurd. U kunt uw cadeaukeuze binnen de gestelde actieperiode verwachten.
Nou ja, we wachten nog wel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenV_ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:44:
[...]

Zie je wel als je de tv aanzet dat hij even authenticeert? Bij mij wordt dat een seconde of 5 a 10 getoond, beeld is dan ook zwart met in het midden alleen die melding van de ci interface, dan zie ik authenticatie ok en heb ik pas tv beeld.
Yep en dan zegt ie foutmelding en zijn al mn zenders weg, en als ik op nl1 hd de tv uitzet
En dus op die zender weer opstart komt r helemaal niks te staan en kan ik gelijk zappen
En werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iso files kan je niet zonder de file te mounten op een virtuele dvd en dan te streamen naar je samsung TV
Het is een image file om de dvd te branden.

Ik doe het met alcohol 120% maar het kan ook met daemon tools, MagicDisk Virtual CD-DVD-Rom (freeware)

Je kan hem met onderstaande files ook van de virtuele dvd kopieren naar een harde schijf en deze dan aan de usb hangen en afspelen, ik heb een iomega 500gig schijf die vele bestanden kan afspelen

Veel succes met je iso file en de TV, ik werk er al met volle teverdenheid mee.
mvrgroeten wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:31:
[...]

Yep en dan zegt ie foutmelding en zijn al mn zenders weg, en als ik op nl1 hd de tv uitzet
En dus op die zender weer opstart komt r helemaal niks te staan en kan ik gelijk zappen
En werkt alles perfect.
Heb je wel de nieuwste software er op staan (versie 2)? Want dit is gewoon niet de manier. En je hebt ook de juiste coax kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:54:
[...]

Heb je wel de nieuwste software er op staan (versie 2)? Want dit is gewoon niet de manier. En je hebt ook de juiste coax kabel?
Bedankt voor je reactie,

Ik heb de Neotion dinsdag binnen gekregen, heb net in het menu van de tv gekeken daar staat
Hardware Version 3.0 of bedoel je dit niet?

Hebben Coax kabels er nog wat mee te maken dan verder? dit maakt toch niet uit?

Maar ik heb de beste Hirschman Coax kabel met dure kwalitatieve stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Korte vraag:

In de startpost staat dat je apps uit andere landen kunt verkrijgen door de TB op Verenigde Staten te zetten, zoals Hulu.
Alleen, werkt Hulu dan ook of heb je alleen de app? Hulu op de PC checkt namelijk je locatie, dus werkt het niet. Hoe zit dit op de TV's?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

JeroenV_ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:44:
Kom net thuis, envelop van Samsung.
Korte versie: hierbij alvast 50E moviemax tegoed, de bril komt later vanwege de vele aanvragen.
En dat, terwijl ik op 7/7 nog een mail heb ontvangen

[...]

Nou ja, we wachten nog wel :|
Hier hetzelfde hoor. Enkele dagen geleden had ik het geld op de rekening en vandaag dus de brief met het 50 euro moviemax tegoed. Ook hier dus nog wachten op de 3D brillen maargoed dat zal vast wel goedkomen. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Een andere toepassing van leds in consumentenelektronica is het gebruik van leds als backlight in televisies ook wel ledtelevisie genoemd - en computermonitoren. Traditionele beeldschermen gebruiken ccfl's als backlight om de verscheidene pixels te verlichten. Een verschijnsel dat vaak optreedt bij deze methode van verlichten is "backlight bleeding." Omdat elke ccfl afzonderlijk een groot gebied verlicht komt het vaak voor dat de CCFL gebieden belicht die niet zouden moeten worden verlicht. Dit is vooral zichtbaar bij een volledig zwarte afbeelding. Aan de randen van het scherm is de kleur dan lichter dan op de rest van het scherm. Dit kan als storend worden ervaren. Door het gebruik van leds als backlight wordt dit verschijnsel minder en mits goed geplaatst verbannen. Door elke led een klein doelgebied te geven en de optie te installeren om elke afzonderlijke led wel of niet te laten branden lekt er minder licht weg aan de zijkanten en kunnen zwarte afbeeldingen beter worden weergegeven. Samsung kwam als eerste op de markt met een ledtelevisie in 2006

-Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Verschiedene_LEDs.jpg/750px-Verschiedene_LEDs.jpg.

Ik ben nu benieuwd of dit marketing praat is en wat je er nu van merkt in de praktijk.

Theorie

Allereerst de uitleg van Samsung zelf:

“Traditioneel wordt de beeldkwaliteit aangegeven in Hertz (Hz), een maat voor het aantal frames dat per seconde wordt getoond. Hoe meer frames, des te vloeiender het beeld. Maar dit zegt in feite alleen iets over de snelheid van het beeld en niets over de kwaliteit.
Om dergelijke kwaliteitsverschillen duidelijk te maken introduceert Samsung de nieuwe definitie CMR, wat staat voor Clear Motion Rate. De CMR-communicatie is vergelijkbaar met de huidige manier waarop Hz in de markt gebruikt wordt. Het is een maat die het aantal frames per seconde telt en iets zegt over de verversingssnelheid en dus de kwaliteit van de frames. Zo krijgt de consument een veel betere indruk van de echte beeldkwaliteit. Want wat telt is het totale resultaat!”

Omdat de CMR uit te rekenen word de volgende formule gehanteerd:

CMR = aantal frames per seconden * verversingssnelheid van de frames

Frames per second

Frames per second betekent hetzelfde als ‘beelden per seconde’. Hoeveel losse beeldjes worden er per seconden getoond. Het klinkt logisch dat hoe meer beeldjes in een seconde passen, dat het beeld dan vloeiender wordt. Maar, hoeveel beeldjes per seconden kan het menselijk oog waarnemen, en wanneer kan het dat verschil niet meer waarnemen?

Volgens Wikipedia worden televisie uitzendingen in Europa uitgezonden met 25 FPS. Bij games wordt een FPS van 60 gehanteerd voor vloeiend. Er is nooit vastgesteld wat de max is, omdat het van heel veel factoren afhankelijk, zoals de omgeving. Over het algemeen wordt een FPS van 60 als norm aangenomen.

Ververs snelheid van de frames

Ook wel bekent als ‘refresh rate’. Het tonen van een nieuw frame zoals hierboven beschreven is 1, maar de snelheid waarmee dit frame wordt getoond is 2.

Het idee achter de refresh rate is het volgende: hoe vaker het scherm wordt ververst, de soepeler het scherm is met het tonen van de frames.

Bijvoorbeeld: een tv met een refresh rate van 60hz, bouwt het scherm 60 keer opnieuw op binnen 1 seconde.

Stel dat het signaal dat de tv binnen krijgt 30 Frames Per Seconde is, dan kan het scherm elke frame 2x herhalen in een seconde. Want 60 gedeeld door 30 = 2. Maar het gaat om 60ste van een seconden en daarin 2x.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:08:
[...]

Bedankt voor je reactie,

Ik heb de Neotion dinsdag binnen gekregen, heb net in het menu van de tv gekeken daar staat
Hardware Version 3.0 of bedoel je dit niet?

Hebben Coax kabels er nog wat mee te maken dan verder? dit maakt toch niet uit?

Maar ik heb de beste Hirschman Coax kabel met dure kwalitatieve stekkers.
Versie 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:18:
[...] >8 >8
Omdat de CMR uit te rekenen word de volgende formule gehanteerd:

CMR = aantal frames per seconden * verversingssnelheid van de frames >8 >8
blijkbaar is deze formule niet helemaal juist.

De Hz CMR wordt samegesteld uit deze onderdelen als de technologie aanwezig is in het toestel
bvb een Hz CMR van 800
+200 Refresh Rate (Panel)
+200 Backlight Blinking
+200 Video Processing
+200 Precision Dimming
vorig jaar had je nog de C7700 met een Hz CMR van 600 zonder Precision Dimming.
Op de Samsung website kan je in "Verfijn uw resultaten" de 600 Hz CMR trouwens niet meer selecteren.

hoe ga je als klant dit gaan kontroleren of het er werkelijk inzit en ook werkt?
Wat is de samenstelling van een 400 Hz CMR? De verdeling over de onderdelen?
Bedriegt Samsung zijn klanten? Telt alleen de vette winst? Hoe zit dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:59:
[...]

blijkbaar is deze formule niet helemaal juist.

De Hz CMR wordt samegesteld uit deze onderdelen als de technologie aanwezig is in het toestel
bvb een Hz CMR van 800
+200 Refresh Rate (Panel)
+200 Backlight Blinking
+200 Video Processing
+200 Precision Dimming
vorig jaar had je nog de C7700 met een Hz CMR van 600 zonder Precision Dimming.
Op de Samsung website kan je in "Verfijn uw resultaten" de 600 Hz CMR trouwens niet meer selecteren.

hoe ga je als klant dit gaan kontroleren of het er werkelijk inzit en ook werkt?
Wat is de samenstelling van een 400 Hz CMR? De verdeling over de onderdelen?
Bedriegt Samsung zijn klanten? Telt alleen de vette winst? Hoe zit dat nu?
Samsung probeert continue het beeld dat jijzelf ervaart te verbeteren en iedere ontwikkeling die een "verbetering" geeft, een leuke marketing naam te geven. Als jij denk dat de D-serie met een hogere CMR geen beter beeld geeft dan de C-serie met lagere CMR, zou ik gewoon een C-serie kopen en de paar honderd euro ergens anders aan uitgeven.

En waarom noem je een "verbetering" aan een product, het bedriegen van klanten?
Dit soort verbeteringen zijn misschien subjectief, niet iedereen ervaart ze als verschil/verbetering, maar dan staat het je vrij een ander product te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep dat staat er in algmene interface - ci module - neotion - informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:47:
[...]

Yep dat staat er in algmene interface - ci module - neotion - informatie.
Heel apart, volgens mij, en ik heb even gekeken bij www.ziggo-gebruikers.nl, is versie 2 de meest recente versie.

Ik heb begrepen dat jij een D8000 hebt? Kunnen andere D8000 bezitters bevestigen dat zij versie 2 of 3 hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 29-07-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@jooptelevisie
En wat veranderd jouw verhaal over LED's aan mijn stelling dat een LED-tv substantieel anders is dan een traditionele LCD en daarmee geen pure marketing? Ga eens eens een LED vergelijken met LCD, en die je ziet dat een LCD altijd backlight bleeding heeft langs de rand, hoe je hem ook afstelt. Bij LED is dat gewoon veel minder.
En dan heb ik het nog niet over iets triviaals als energieverbruik, dat bij een LED tv echt veel lager is.

Wat betreft CMR, volgens mij valt dit het beste te vergelijken met de processor rating die AMD ooit introduceerde (en nog steeds gebruikt). Die rating zegt niks over de CPU-snelheid, maar wel over de snelheid ten opzichte van een referentie. Puur een marketing term, maar één die door iedereen geaccepteerd is omdat hij logisch is en controleerbaar. CMR is helaas niet controleerbaar, maar het is een door Samsung bedachte maat om kwaliteit aan te geven. Nu doet elk merk dat, dus om Samsung daar zo over aan te vallen, vind ik persoonlijk wat overdreven.

Uiteindelijk gaat het om de prijs/kwaliteit verhouding en die is naar mijn mening bij Samsung prima in orde. Ja er zijn betere tv's in beeldkwaliteit, maar die zijn of duurder, of dikker, of hebben een grotere rand. En dit zijn samen met de beeldkwaliteit toch de belangrijkste punten waarop iedereen een tv uitzoekt.
Ik durf zelfs een stap verder te gaan door te claimen dat beeldkwaliteit in veruit de meeste gevallen ondergeschikt was. Waarom? Omdat binnen dezelfde prijsklasse en beelddiagonaal de verschillende merken nauwelijks verschillen in beeldkwaliteit, of zo weinig dat Jan Modaal het verschil niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:18:
[...]

Heel apart, volgens mij, en ik heb even gekeken bij www.ziggo-gebruikers.nl, is versie 2 de meest recente versie.

Ik heb begrepen dat jij een D8000 hebt? Kunnen andere D8000 bezitters bevestigen dat zij versie 2 of 3 hebben?
Maar dat is Hardware versie 3.0, bedoel je niet een software versie ofzo?

Ik heb inderdaad een D8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik kan alleen bij hardware versie een versienummer 2 vinden en mijn neotion is toch ook maar een paar maanden oud. Ik weet dat versie 2 de meest recente is volgens ziggo-gebruikers. Als ik jou was ging ik toch even naar de winkel om de module te testen en vragen of hardware versie 3.0 wel de juiste module is. Tsja, ik ben ook aan het zoeken Thuggisch.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 29-07-2011 10:56 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 99 Laatste