Ik zal vanavond proberen om via de bril een foto te maken.

Ik denk eerder dat jij geen idee hebt wat het inhoud. Leg mij eens uit dan wat calibratie precies doet met de instellingen van je TV. Juist, het veranderd je instellingen ( waaronder backlight en helderheid ) zodat de kleur en helderheid overeenkomt met een bepaalde baseline. Wat je er dus mee bereikt is dat o.a. de backlight & helderheidsinstellingen teruggeschroeft worden wat weer minder clouding tot gevolg heeft. problem solved ? Voor sommigen misschien wel.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:04:
[...]
Ik sluit me helemaal aan bij Massiefje, coldasice en GerCor, ik denk dat jij gewoon niet even de tijd hebt genomen om daadwerkelijk een goede kalibratie uit te voeren. Waarschijnlijk heb je geen idee wat het inhoud of wat je ermee kan bereiken.
Dat is fijn voor je, dan ben jij 1 van de mensen met dusdanig weinig clouding dat het nauwelijks opvalt of dat je je er gewoon niet aan stoort.Op mijn sourch beeld heb ik ook wel wat last maar dat is bijna nihil na mijn kalibratie. Echter ik heb nu de UE55D7000 een maand en ben sinds eergisteren weer even gaan kalibreren en moet zeggen dat ik nu de instellingen heb staan zoals HDnation ze adviseert op hun dvd of blue ray. Daar laten ze stap voor stap zien hoe je je tv correct kan kalibreren.
HIermeer wil je suggeren dat ik de engelse taal niet machtig ben? Het is niet de bedoeling dat we hier persoonlijk gaan worden beste Moulin30. Maar goed, ter informatie, mijn engels is prima en waarschijnlijk zelfs bovengemiddeld.Ook hebben ze een dvd voor DUMMIES! maarja als je geen engels verstaat wordt het lastig!
OK, dat kan, en ik moet ook zeggen dat het beeld en design van deze tv's echt prima is...mits je een goed exemplaar hebt.Ieder heeft zijn mening over een scherm dat is geen probleem! Ik had hiervoor ook een plasma scherm van Pioneer super tv maar ik moet zeggen dat ik nu gewoon meer plezier heb van mijn scherm.
Hier ga je weer onzin brabbelen en uit het niets conclusies trekken....jammer.Maar ik vind wel dat je je mening pas kan geven als je je er ook daadwerkelijk in hebt verdiept!!!
En hetgene wat je zegt ook kan onderbouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door netvista op 26-07-2011 10:38 ]
Verwijderd
Je moet niet alles persoonlijk opnemen als je alles opdeelt dan komt het inderdaad persoonlijk over . Als je mijn eerder posts bekijkt zul je zien dat mijn kennis meer dan genoeg is om te beoordelen of iets en verschil maakt! Heb genoeg mensen blij gemaakt en dat is mijn doel.netvista schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:13:
[...]
[...]
HIermeer wil je suggeren dat ik de engelse taal niet machtig ben? Het is niet de bedoeling dat we hier persoonlijk gaan worden beste Moulin30. Maar goed, ter informatie, mijn engels is prima en waarschijnlijk zelfs bovengemiddeld.
[...]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 13:06 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 13:47 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
[ Voor 28% gewijzigd door -_- op 26-07-2011 14:53 ]
Verwijderd
en hoe extract je ondertitels?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:53:
subtitels worden niet gelezen in een video bestand. Extract ondertitels en plaats deze als .srt met dezelfde naam als die van het video bestand. Zoals bvb:
- Video.vob
- Video.srt
Verwijderd
Verwijderd
Nee op 1 staat TV1, dus NED1 was een voorbeeld wat ik gaf.GerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:47:
En dan wil je Ned 1 op 1 hebben? Maar goed, telenet zegt mij verder niks maar anderen wellicht wel.
Toevallig liep ik met hetzelfde probleem rond, heb nu 1 groot .srt bestand, alleen de DVD bestaat uit meerdere VOB bestanden. Als ik de file (srt) dezelfde naam geef als het eerste VOB bestand heb ik alleen bij die ondertiteling.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:56:
bvb: SubtitleRipper of misschien het programma waarmee je de vob's op je hardeschijf kreeg?
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 07:49 . Reden: fat32 sizelimit: thnx GerCor ]
Het gekke is, athans bij mij, dat wanneer ik Tv inschakel op Ned1 ik geen mededelingen krijg, start ik de Tv op met een andere zender, dan wordt de cam en smartcard gecontroleerd.aeng schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:13:
[...]
Ik heb Samsung hierover een mailtje gestuurd. Is kijken of ze een oplossing hebben.
Waar kan ik deze instellingen van HDNation vinden?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:04:
[...]
Ik sluit me helemaal aan bij Massiefje, coldasice en GerCor, ik denk dat jij gewoon niet even de tijd hebt genomen om daadwerkelijk een goede kalibratie uit te voeren. Waarschijnlijk heb je geen idee wat het inhoud of wat je ermee kan bereiken.
Op mijn sourch beeld heb ik ook wel wat last maar dat is bijna nihil na mijn kalibratie. Echter ik heb nu de UE55D7000 een maand en ben sinds eergisteren weer even gaan kalibreren en moet zeggen dat ik nu de instellingen heb staan zoals HDnation ze adviseert op hun dvd of blue ray. Daar laten ze stap voor stap zien hoe je je tv correct kan kalibreren.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 18:58 ]
Standaard staan ze inderdaad wat optimistisch ingesteld, maar bij welke tv is dat niet? De meeste mensen vinden een lichte overdrijving in het rood en helderheid prettig (don't ask why... het is zo...), en zo worden ze dus af-fabriek ingesteld.netvista schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:13:
[...]
Ik denk eerder dat jij geen idee hebt wat het inhoud. Leg mij eens uit dan wat calibratie precies doet met de instellingen van je TV. Juist, het veranderd je instellingen ( waaronder backlight en helderheid ) zodat de kleur en helderheid overeenkomt met een bepaalde baseline. Wat je er dus mee bereikt is dat o.a. de backlight & helderheidsinstellingen teruggeschroeft worden wat weer minder clouding tot gevolg heeft. problem solved ? Voor sommigen misschien wel.
Out of the box staan de instellingen veel te kleurrijk en te helder.
Clouding treedt op bij een te felle backlight. Standaard zet Samsung deze op 20, wat echt te hoog is, en waardoor kleine beeldfouten gewoon zichtbaar worden. Vergelijk het met een oude CRT. Als je daar de helderheid te hoog van zette voor het omgevingslicht, lichtte het hele beeld ook grijs op.[...]
Dat is fijn voor je, dan ben jij 1 van de mensen met dusdanig weinig clouding dat het nauwelijks opvalt of dat je je er gewoon niet aan stoort.
Nu lijkt het wel zo te zijn dat deze problemen met de grote diagonalen meer voorkomen dan bij bijv. de 40" die ik en m'n ouders hebben staan.[...]
Hier ga je weer onzin brabbelen en uit het niets conclusies trekken....jammer.
Als je even terug leest kan je zien dat ik wel degelijk goed op internet heb gezocht naar een mogelijke softwarematige oplossing voor de problemen die ik had. Bovendien, zoals ik ook al schreef, ik ga echt niet voor de lol 3 x met een 55" TV onder mijn arm over straat om hem te retourneren. Ik heb dus al het mogelijke gedaan om dit op een andere manier op te lossen. Het probleem werd overigens ook erkend door de dealer.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Als ik Samsung was, zou ik de helderheid bij ieder geleverde toestel een flink stuk omlaag brengen. Of een firmware uitbrengen die hier voor zorgt, het kost klauwen met geld om al die teruggebrachte toestellen te controleren en te verbeteren/calibreren...deepbass909 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:14:
[...]
Standaard staan ze inderdaad wat optimistisch ingesteld, maar bij welke tv is dat niet? De meeste mensen vinden een lichte overdrijving in het rood en helderheid prettig (don't ask why... het is zo...), en zo worden ze dus af-fabriek ingesteld.
Met calibratie ga je dat wat tegen en corrigeer je het.
Je wilt het geluid van je tv via je 5.1 setje laten lopen neem ik aan?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:44:
Nu heb ik alleen nog 1 probleem, heb mijn TV aangesluiten op mijn 5.1 surround set met HDMI, maar als ik die HDMI wil selecteren bij mijn tv zegt de TV, geen hdmi signaal gevonden, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
[ Voor 48% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 20:46 ]
HeheheGerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:43:
Volgens mij maken alleen de tweakers zich druk over clouding. Ik heb blacklight op 20 en geen clouding.
Probleem opgelost. Blijkbaar moet je de Boxee Box opnieuw (beeld) instellen zodra je 3d activeert.bangnl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:56:
Ik zal vanavond proberen om via de bril een foto te maken.
Verwijderd
Bedankt, het werkt al moet ik zeggen dat het 3D mij en mijn vrouw niet echt bevalt, maar dat is persoonlijke smaak.GerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:12:
Je moet eerst de zender opzoeken, in jouw geval dat testkanaal, en dan 3D inschakelen. Niet andersom want dan schakelt 3D weer uit.
Ik laat alles staan op standaardGerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:43:
Volgens mij maken alleen de tweakers zich druk over clouding. Ik heb blacklight op 20 en geen clouding.
Voor Samsung is het:
Dynamisch voor overdag met veel licht.
Standaard voor als het niet al te fel is, en
Film voor 's-avonds als het echt donker in de kamer is.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 23:15 ]
hmms bij 4096 mb loopt vobmerge vast. Enig idee waar dat aan kan liggen?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:32:
ja, met vobmerge 2.52 bvb. Alle vob's worden aan elkaar geplakt: 1 bestand. Nadeel werkt niet op fat32 toestanden (2 GB limiet)
[ Voor 18% gewijzigd door -_- op 26-07-2011 23:34 ]
Het kan aan mij liggen maar dat wordt toch helemaal niet gevraagd? De surroundset wordt niet herkend wanneer aangesloten op HDMI. Wat heeft een optische aansluiting daarmee te maken?tokko1 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:10:
[...]
Je wilt het geluid van je tv via je 5.1 setje laten lopen neem ik aan?
Heb je je versterker via HDMI aangesloten? Ik zou is proberen je versterker via de Optischt OUT aan te sluiten, dan zou je geluid moeten horen
In tegenstelling tot wat eerder gemeld werd, is FAT32 geschikt voor bestanden tot 4GB. Laat 4GB nou precies 4096MB zijn.....-_- schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:25:
[...]
hmms bij 4096 mb loopt vobmerge vast. Enig idee waar dat aan kan liggen?
Wat kan ik er aan doen om alle vob's toch aan elkaar te krijgen bij een DVD van 4,5 GB?
Of hoe kun je de ondertitels anders afspelen?
Verwijderd
Harde schij(f/ven) zijn toch in NTFS? en niet in FAT32?-_- schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:25:
[...]hmms bij 4096 mb loopt vobmerge vast. Enig idee waar dat aan kan liggen?
The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GiB minus 1 byte or 4 294 967 295 (232−1) bytes
Verwijderd
Plasma of LCD Kalibreren hoe? zie hier: <= klik hierDaFreakR schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:23:
[...]Waar kan ik deze instellingen van HDNation vinden?
Verwijderd
Gewone HDMI poorten zijn eenrichtingsverkeer! Tenzij het een HDMI ARC poort is.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:44:
>8 >8 Nu heb ik alleen nog 1 probleem, heb mijn TV aangesluiten op mijn 5.1 surround set met HDMI, maar als ik die HDMI wil selecteren bij mijn tv zegt de TV, geen hdmi signaal gevonden, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft voor het HDMI probleem. >8 >8
tulpjes?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:16:
[...]
Gewone HDMI poorten zijn eenrichtingsverkeer! Tenzij het een HDMI ARC poort is.
Dus audio van TV naar surroundset over HDMI: dit werkt enkel als beide beschikken over HDMI ARC (Audio Return Channel) meestal aangeduid op de HDMI poort. Indien geen ARC op beide toestellen lijkt optisch de enige mogelijkheid om geluid van TV naar surround set te krijgen.
De meeste consumenten weten helemaal niet dat dit een mogelijk probleem is. Het zijn juist tweakers die het zien en gaan corrigeren of klagen en het perfect willen hebben. Ik heb bij m'n ouders een paar dingen aangepast op hun D7000 (kleuren waren veel te hard) en zij zagen wel dat het beeld beter werd, maar hadden zich ook totaal niet gestoord aan het oude beeld. Idem met hun vorige tv. Ik werd helemaal gestoord van dat beeld (wazig, groen en rood waren iets verschoven, iets wat alleen achter op de buis te corrigeren viel), maar hen viel het niet eens op.coldasice schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:47:
[...]
Als ik Samsung was, zou ik de helderheid bij ieder geleverde toestel een flink stuk omlaag brengen. Of een firmware uitbrengen die hier voor zorgt, het kost klauwen met geld om al die teruggebrachte toestellen te controleren en te verbeteren/calibreren...
de meeste tweakers hier verdiepen zich nog wel in het calibreren waardoor de clouding minder zichtbaar wordt, en dus voor de meeste acceptabel maar heel veel gewone consumenten zien het gewoon als productiefout en brengen het apparaat terug. Doet je naam ook niet echt goed.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Dat wordt wel degelijk gevraagd. De tv heeft alleen HDMI inputs! , wel een optische output voor geluid. Als je geluid uit de surroundset wil , en die aangesloten hebt op HDMI, moet het dus een surround receiver zijn met video bron . Dat is hier kennelijk niet geval, daarom herkent de tv de surroundset niet. Als je echter het tv geluid wil (van de interne tv tuner) , dan moet je dus de optische aansluiting gebruiken. Een andere mogelijkheid is gebruik maken van het ARC (audio return) signaal, maar ik vraag me af of dat werkt voor de interne tv tuner.GerCor schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:58:
[...]
Het kan aan mij liggen maar dat wordt toch helemaal niet gevraagd? De surroundset wordt niet herkend wanneer aangesloten op HDMI. Wat heeft een optische aansluiting daarmee te maken?
Verwijderd
Verwijderd
gaat jammer genoeg er niet ver mee komen. Zit geen analoog audio out op, misschien nog via scart, kan ik echter niet garanderen of hij dan altijd audio out krijgt.coldasice schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:36:
[...]tulpjes?
Verwijderd
HDMI ARC stuurt het geluid van de tv naar de receiver, als hij dit niet zou doen voor de tuner, heb je daar niet veel aan. De UE46D8000 zou dit hebben? Dit staat niet vermeld op de Samsung website: wel of niet?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:19:
[...]
Dat wordt wel degelijk gevraagd. De tv heeft alleen HDMI inputs! , wel een optische output voor geluid. Als je geluid uit de surroundset wil , en die aangesloten hebt op HDMI, moet het dus een surround receiver zijn met video bron . Dat is hier kennelijk niet geval, daarom herkent de tv de surroundset niet. Als je echter het tv geluid wil (van de interne tv tuner) , dan moet je dus de optische aansluiting gebruiken. Een andere mogelijkheid is gebruik maken van het ARC (audio return) signaal, maar ik vraag me af of dat werkt voor de interne tv tuner.
dan ben ik heel blij met mijn 6510...die heeft wel tulpjes...en ook mini jack.....Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:30:
[...]
gaat jammer genoeg er niet ver mee komen. Zit geen analoog audio out op, misschien nog via scart, kan ik echter niet garanderen of hij dan altijd audio out krijgt.
UE46D8000:
- Audio Out L-R (Mini Jack): nee
- Digital Audio Out (Optical): 1
Hier de 40D8000, en HDMI poort 2 heeft ARC.HDMI ARC stuurt het geluid van de tv naar de receiver, als hij dit niet zou doen voor de tuner, heb je daar niet veel aan. De UE46D8000 zou dit hebben? Dit staat niet vermeld op de Samsung website: wel of niet?
Voor mij trouwens onduidelijk of je dan ook 5.1 of enkel dolby 2.0 terug krijgt.
Professioneel Heftruck Syndroom
Alle schijven die ik heb zijn NTFS. Laat nou net mijn 2 externe harddisks FAT32 zijn... grrrrrVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:46:
[...]
Harde schij(f/ven) zijn toch in NTFS? en niet in FAT32?
Je werkt toch niet met VOBMerge 2.55? -> 2.52
USB stick met NTFS zou moeten werken, net nog geprobeerd 5.9 GB filmpje.
Fat32 heeft inderdaad geen 2 Gb maar 4 GB - 1 bit limiet:
[...]
Hey bedankt! Werkt perfect!!Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:32:
ja, met vobmerge 2.52 bvb. Alle vob's worden aan elkaar geplakt: 1 bestand. Nadeel werkt niet op fat32 toestanden (2 GB 4 GB - 1 bit limiet)
Verwijderd
mijn d7k gebruik ik met de HDMI ARC. Werkt perfect. Geluid wordt prima via HDMI van de TV naar receiver gestuurd.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:42:
[...]
HDMI ARC stuurt het geluid van de tv naar de receiver, als hij dit niet zou doen voor de tuner, heb je daar niet veel aan. De UE46D8000 zou dit hebben? Dit staat niet vermeld op de Samsung website: wel of niet?
Voor mij trouwens onduidelijk of je dan ook 5.1 of enkel dolby 2.0 terug krijgt.
[ Voor 9% gewijzigd door P.B. op 27-07-2011 11:28 ]
Had ik ook al geprobeerd reageert hij alleen niet op...Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:25:
Voor/achter uit spoelen doe je niet met [<<] of [>>], probeeer eens met AB muiscursor (links/rechts), waarmee je in de menu's navigeert.
Verwijderd
Middels MY Video met de bestanden op de PC werkt dat helaas niet, krijg idd mooi de balk bovenin beeld echter reageerd hij niet op de cursortoetsen, blijft een "play" pijltje.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:38:
weet niet of dit met alles werkt? met .mp4, .vob en .ts werkt dit hier zowel vanaf usb stick of dlna server. Probeer dit even met videoclip vanaf USB Stick of harde schijf. Druk info op AB, normaal zie je dan de vooruitgangs bar en links daarin een groen driehoekje. Als je nu op AB cursor naar rechts drukt en blijf drukken zouden er hier 2 of meer groen driehoekje komen en spring je vooruit in de clip.
AB cursor ofwel ronde schijf rond de OK of de toetsen hierrond geplaatst. (hier op een UE40B8000), dacht dat dit ook zo werkt op een UE40D6300?
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
Je kan altijd nog de koptelefoonuitgang pakken. Zo heb ik bij m'n ouders hun D7000 aangesloten op hun Harman/Kardon Dolby ProLogic receiver (die dus geen digitale ingangen heeft). Dit werkt perfect, zolang het volume niet te hard wordt gezet.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:30:
[...]
gaat jammer genoeg er niet ver mee komen. Zit geen analoog audio out op, misschien nog via scart, kan ik echter niet garanderen of hij dan altijd audio out krijgt.
UE46D8000:
- Audio Out L-R (Mini Jack): nee
- Digital Audio Out (Optical): 1
Verwijderd
Goeie vraag, ik weet wel dat je niet een digitale zender kan opnemen en tegelijkertijd een andere digitale zender kan bekijken. Digitaal opnemen en analoog kijken....ik denk haast dat dat wel moet kunnen. Test het eens zou ik zeggen.Quan Vu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:42:
Weet iemand dit. Is het mogelijk om digitaal op te nemen via USB en dan te switchen naar de analoge tuner om analoog iets anders te kijken? Zodoende kan ik namelijk toch iets opnemen terwijl ik wat anders kijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 14:26 ]
Ja, ik weet dat. Dat is niet mogelijk. Je kunt alleen kijken naar de zender die wordt opgenomen of je zet de Tv uit. Meer smaken zijn er niet of je moet nog wat in het menu van de Tv willen doen. Verder is het bij elk knopje dat je indrukt op de AB ..... wilt u de opname stoppenQuan Vu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:42:
Weet iemand dit. Is het mogelijk om digitaal op te nemen via USB en dan te switchen naar de analoge tuner om analoog iets anders te kijken? Zodoende kan ik namelijk toch iets opnemen terwijl ik wat anders kijk.
Verwijderd
Niemand hier een slim idee over..? Sorry dat ik aandring, hoop steeds dat iemand een oplossing weet....Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:25:
Hi tweakers, een vraag voor jullie: ik heb een UE40d6500 gekocht en wil die gebruiken om fullscreen websites te tonen (bijvoorbeeld een twitterfeed). Alleen: de taakbalken boven en onderin het scherm krijg ik niet weg in de webbrowser (zoals je op je PC normaal gesproken met F11 zou doen). Iemand enig idee of het toch mogelijk is een website fullscreen te tonen? Heb de helpdesk van Samsung al aan de lijn gehad en die zeggen dat die optie niet bestaat... Bedankt voor de hulp alvast!
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 27-07-2011 16:50 ]
Verwijderd
Yep dat snap ik! maar eerst sloot ik bijv ook mijn Coax kabel aan op mn receiver en vervolgens alles op de receiver en 1 hdmi kabel (out) naar de tv, en kon ik steeds n apparaat selecteren die ik wou, maar omdat nu m'n humax etc er tussen uit is en er een CI Module in zit werkt het wel anders, moet de coax kabel gewoon naar de TV evenals een Audio kabel etc etc.GerCor schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:50:
Nou, het is omdat het blijkbaar allemaal nieuw voor je is maar een CI+ module heeft helemaal niks met aansluitingen van randapparatuur te maken. De bedoeling is namelijk dat jij al jouw video apparaten met HDMI aansluit op een receiver met HDMI ARC op de HDMI 2 (ARC) poort van jouw TV.
CI+ regelt alleen maar welke digitale zenders jij mag/kunt zien.
Maar als jij tevreden bent is het toch prima.
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 27-07-2011 18:37 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 19:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ik kan me vergissen maar volgens mij worden ISO bestanden niet ondersteund (correct me if I'm wrong)Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:07:
ik heb een vraagje: ik heb een serie gedownload en deze op mn harde schijf gezet, welke ik vervolgens aan de tv hang, het betreft een iso file..als ik het mapje selecteer om af te spelen, gebeurd er niks, doet het dus niet...zou wel moeten werken toch? moet ik iets in de tv instellen? kan hier op het forum er 123 niks over vinden, zou iemand mij kunnen helpen? bij voorbaat dank..
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
You're NOT wrong. ISO bestanden snapt de TV nietYucko schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:41:
[...]
ik kan me vergissen maar volgens mij worden ISO bestanden niet ondersteund (correct me if I'm wrong)
Verwijderd
wat jij wilt is helaas niet mogelijk.(D6500)Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:04:
[...]
Niemand hier een slim idee over..? Sorry dat ik aandring, hoop steeds dat iemand een oplossing weet....
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 00:00 ]
Geen idee verder hoor over jouw vraag maar eh .... is dat Engels met een Koreaans accent?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:28:
*This fuction are not work when
Verwijderd
Clear Motion Rate: de nieuwe definitie van beeldkwaliteitVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:36:
Ik wilde een Samsung UE40D5000 aanschaffen. Bij bcc werd mij gezegd dat CRM Hz niet gelijk is aan Hz. Hij zei mij dat CRM Hz 100 in feite 50 Hz is. Dus CRM Hz 400 is 200 Hz. Op duitse vergelijkingssites wordt hierover ook gesproken. Wat is hiervan waar. Ik zag de genoemde tv. Deze trok bij ieder bewegend beeld steeds naar scherp. Verkoper zei dat dit kwam door genoemde lage Hz.
Heeft deze verkoper gelijk of willen ze me gewoon de Philips verkopen. Wie wilt me verder adviseren.
Heel graag jullie reactie
Verwijderd
ok thanks!Massiefje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:43:
[...]
You're NOT wrong. ISO bestanden snapt de TV niet
Als je nou zelf even gezocht had op ISO files in google, was je erachter gekomen dat dit een archive file oftewel een disk image was. Een copy van een cd, in de meeste gevallen. Dit zegt helemaal niks over de inhoud dus waarom zou een TV een iso file moeten kunnen lezen? Vergelijk het met een zip file.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:43:
[...]
ok thanks!
wel vreemd vind ik, iso komt toch best vaak voor??
Hier geen probleem, heb gewoon netjes de stappen gevolgd die in de instructie staan http://www.samsung.com/nl/pdf/samsung_cam_ciplus.pdf (dus eerst zonder cam laten zoeken, daarna pas de cam + kaart erin).Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:43:
Heb gister na uren aan de slag geweest te zijn eindelijk de Cam aan de gang gekregen, goed hij heeft prima 24 uur gedraait, zet net de TV aan alle zenders gecodeerd behalve Ned1 HD.
Hoe de hell krijg ik die cam module (neotion) normaal werkend? ik word er langszamer hand gek van en heb geen zin iedere 24 uur mijn tv opnieuw te resetten om een uurtje tv te kijken, is toch belachelijk dit.
Als ik het goed begrijp stel je de delay in op je receiver? Je kan hem waarschijnlijk beter instellen op de Bluray speler. Die zal de delay toepassen op elke audio stroom.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:28:
Mijn systeem is:
BD speler Sony BDp S350
Receiver Sony HT-SS2300
TV Samsung UE558000 LED LCD
Als ik de BD speler regelrecht op de TV aansluit en het geluid uit de speakers van de TV laat spelen, is er geen probleem.
Nu, als ik mijn blu-ray speler dat met een HDMI kabel naar de Receiver gaat en de Receiver gaat weer met een HDMI naar de tv om het beeld te weergeven. (Het geluid en beeld worden in de versterker van elkaar gescheiden.) Het geluid loopt dan op het beeld vooruit. Zeker als ik de optie 24P in mijn blu-ray speler aanzet. Ik heb al de optie A.V SYNC (Synchronizes audio with video output) op 20 gezet = (200ms)
(staat wel in de handleiding van receiver *This fuction are not work when- (Signals witch samling frequency of more than 48 kHz is input.
En - (the multy channel Linear PCM signals are received via an HDMI IN jack.
Heeft iemand nog meer dat probleem.
Gelukkig bestaat deze marketingtaal! Er zit nogal een verschil tussen een LCD met traditionele CCFL backlighting of een LCD met LED's. Met LED's is een veel betere controle over het licht mogelijk. Dus niks marketing, het is technisch een compleet andere manier van het display verlichten. En tegenwoordig hebben alle merken dezelfde naamgeving, een LCD is altijd met CCFL, een LED is met LED's. Alleen heb je bij LED's nog keuze tussen edge-lid of full-panel.n00bs schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:19:
LOL catagorie LCD/LED
Ik word langzaam zo moe dat zelfs de technische boys de marketingtaal overneemt!
LCD=LCD, er bestaan geen LED tv's! enkel LCD tv's met LED backlighting ipv CCFL backlighting...
jullie zeggen allebei precies hetzelfde.deepbass909 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:49:
Gelukkig bestaat deze marketingtaal! Er zit nogal een verschil tussen een LCD met traditionele CCFL backlighting of een LCD met LED's. Met LED's is een veel betere controle over het licht mogelijk. Dus niks marketing, het is technisch een compleet andere manier van het display verlichten. En tegenwoordig hebben alle merken dezelfde naamgeving, een LCD is altijd met CCFL, een LED is met LED's. Alleen heb je bij LED's nog keuze tussen edge-lid of full-panel.
CMR is marketing, LED niet!
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Verwijderd
niet zon groot probleem?Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:27:
Ik heb het cam module probleem inmiddels ''opgelost'' ik moet als ik de tv uitzet altijd op nederland 1 staan.
Als ik de tv uitzet en deze staat op een andere zender, en ik zet de tv weer aan kan ik alleen nl 1 hd ontvangen.
En is de rest ''gecodeerd signaal'' opzich dus niet zo een heel groot probleem.
Nee, n00bs claimt dat een LED-tv hetzelfde is als LCD en dat LED noemen pure marketing is. Wat door bijv. Samsung LED en LCD genoemd wordt, is ongeveer net zo gelijk als een LCD tv en een beamer. Beiden gebruiken meestal een TFT-scherm voor het beeld (behalve dan DLP projectoren, het gaat om het idee), toch zijn ze niet te vergelijken. Hetzelfde is met LED en LCD. Bij een LED heb je wel een TFT-paneel, maar de achtergrond verlichting wordt heel anders geproduceerd en biedt hele andere mogelijkheden (en problemen).coldasice schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:00:
[...]
jullie zeggen allebei precies hetzelfde.
Voor consumenten is het makkelijker om te praten over LED TV dan over LCD TV met LED backlight.
CMR is hier ook beter uitgelegd: Wikipedia: HDTV blur
Zie je wel als je de tv aanzet dat hij even authenticeert? Bij mij wordt dat een seconde of 5 a 10 getoond, beeld is dan ook zwart met in het midden alleen die melding van de ci interface, dan zie ik authenticatie ok en heb ik pas tv beeld.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:27:
Ik heb het cam module probleem inmiddels ''opgelost'' ik moet als ik de tv uitzet altijd op nederland 1 staan.
Als ik de tv uitzet en deze staat op een andere zender, en ik zet de tv weer aan kan ik alleen nl 1 hd ontvangen.
En is de rest ''gecodeerd signaal'' opzich dus niet zo een heel groot probleem.
Hoort dit zo bij de CI+ (neotion - ziggo) of is dit een bekend probleem?
Verwijderd
Volgens mij kan dat niet op die BDspelerdeepbass909 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:49:
[...]
Als ik het goed begrijp stel je de delay in op je receiver? Je kan hem waarschijnlijk beter instellen op de Bluray speler. Die zal de delay toepassen op elke audio stroom.
Nou ja, we wachten nog welHierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inschrijving en kunnen wij u melden dat uw aanvraag is goedgekeurd. U kunt uw cadeaukeuze binnen de gestelde actieperiode verwachten.
Verwijderd
Yep en dan zegt ie foutmelding en zijn al mn zenders weg, en als ik op nl1 hd de tv uitzetJeroenV_ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:44:
[...]
Zie je wel als je de tv aanzet dat hij even authenticeert? Bij mij wordt dat een seconde of 5 a 10 getoond, beeld is dan ook zwart met in het midden alleen die melding van de ci interface, dan zie ik authenticatie ok en heb ik pas tv beeld.
Verwijderd
Heb je wel de nieuwste software er op staan (versie 2)? Want dit is gewoon niet de manier. En je hebt ook de juiste coax kabel?Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:31:
[...]
Yep en dan zegt ie foutmelding en zijn al mn zenders weg, en als ik op nl1 hd de tv uitzet
En dus op die zender weer opstart komt r helemaal niks te staan en kan ik gelijk zappen
En werkt alles perfect.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie,GerCor schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:54:
[...]
Heb je wel de nieuwste software er op staan (versie 2)? Want dit is gewoon niet de manier. En je hebt ook de juiste coax kabel?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hier hetzelfde hoor. Enkele dagen geleden had ik het geld op de rekening en vandaag dus de brief met het 50 euro moviemax tegoed. Ook hier dus nog wachten op de 3D brillen maargoed dat zal vast wel goedkomen.JeroenV_ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:44:
Kom net thuis, envelop van Samsung.
Korte versie: hierbij alvast 50E moviemax tegoed, de bril komt later vanwege de vele aanvragen.
En dat, terwijl ik op 7/7 nog een mail heb ontvangen
[...]
Nou ja, we wachten nog wel
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Een andere toepassing van leds in consumentenelektronica is het gebruik van leds als backlight in televisies ook wel ledtelevisie genoemd - en computermonitoren. Traditionele beeldschermen gebruiken ccfl's als backlight om de verscheidene pixels te verlichten. Een verschijnsel dat vaak optreedt bij deze methode van verlichten is "backlight bleeding." Omdat elke ccfl afzonderlijk een groot gebied verlicht komt het vaak voor dat de CCFL gebieden belicht die niet zouden moeten worden verlicht. Dit is vooral zichtbaar bij een volledig zwarte afbeelding. Aan de randen van het scherm is de kleur dan lichter dan op de rest van het scherm. Dit kan als storend worden ervaren. Door het gebruik van leds als backlight wordt dit verschijnsel minder en mits goed geplaatst verbannen. Door elke led een klein doelgebied te geven en de optie te installeren om elke afzonderlijke led wel of niet te laten branden lekt er minder licht weg aan de zijkanten en kunnen zwarte afbeeldingen beter worden weergegeven. Samsung kwam als eerste op de markt met een ledtelevisie in 2006deepbass909 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:49:
[...]
Als ik het goed begrijp stel je de delay in op je receiver? Je kan hem waarschijnlijk beter instellen op de Bluray speler. Die zal de delay toepassen op elke audio stroom.
[...]
Gelukkig bestaat deze marketingtaal! Er zit nogal een verschil tussen een LCD met traditionele CCFL backlighting of een LCD met LED's. Met LED's is een veel betere controle over het licht mogelijk. Dus niks marketing, het is technisch een compleet andere manier van het display verlichten. En tegenwoordig hebben alle merken dezelfde naamgeving, een LCD is altijd met CCFL, een LED is met LED's. Alleen heb je bij LED's nog keuze tussen edge-lid of full-panel.
CMR is marketing, LED niet!
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 23:29 ]
Versie 3?Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:08:
[...]
Bedankt voor je reactie,
Ik heb de Neotion dinsdag binnen gekregen, heb net in het menu van de tv gekeken daar staat
Hardware Version 3.0 of bedoel je dit niet?
Hebben Coax kabels er nog wat mee te maken dan verder? dit maakt toch niet uit?
Maar ik heb de beste Hirschman Coax kabel met dure kwalitatieve stekkers.
Verwijderd
blijkbaar is deze formule niet helemaal juist.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:18:
[...] >8 >8
Omdat de CMR uit te rekenen word de volgende formule gehanteerd:
CMR = aantal frames per seconden * verversingssnelheid van de frames >8 >8
Samsung probeert continue het beeld dat jijzelf ervaart te verbeteren en iedere ontwikkeling die een "verbetering" geeft, een leuke marketing naam te geven. Als jij denk dat de D-serie met een hogere CMR geen beter beeld geeft dan de C-serie met lagere CMR, zou ik gewoon een C-serie kopen en de paar honderd euro ergens anders aan uitgeven.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:59:
[...]
blijkbaar is deze formule niet helemaal juist.
De Hz CMR wordt samegesteld uit deze onderdelen als de technologie aanwezig is in het toestel
bvb een Hz CMR van 800
+200 Refresh Rate (Panel)
+200 Backlight Blinking
+200 Video Processing
+200 Precision Dimming
vorig jaar had je nog de C7700 met een Hz CMR van 600 zonder Precision Dimming.
Op de Samsung website kan je in "Verfijn uw resultaten" de 600 Hz CMR trouwens niet meer selecteren.
hoe ga je als klant dit gaan kontroleren of het er werkelijk inzit en ook werkt?
Wat is de samenstelling van een 400 Hz CMR? De verdeling over de onderdelen?
Bedriegt Samsung zijn klanten? Telt alleen de vette winst? Hoe zit dat nu?
Heel apart, volgens mij, en ik heb even gekeken bij www.ziggo-gebruikers.nl, is versie 2 de meest recente versie.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:47:
[...]
Yep dat staat er in algmene interface - ci module - neotion - informatie.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 29-07-2011 10:28 ]
Verwijderd
Maar dat is Hardware versie 3.0, bedoel je niet een software versie ofzo?GerCor schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:18:
[...]
Heel apart, volgens mij, en ik heb even gekeken bij www.ziggo-gebruikers.nl, is versie 2 de meest recente versie.
Ik heb begrepen dat jij een D8000 hebt? Kunnen andere D8000 bezitters bevestigen dat zij versie 2 of 3 hebben?
[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 29-07-2011 10:56 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq