Een simpele, maar wel zeer gemeende opmerking: probeer het gewoon eens of dat zo is.Nomad schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:05:
Even een vraag voor zowel de 40d5000 model als voor de 6530 tv.
Ik heb op de NAS een aantal blu-ray films staan. Als ik die films af wil spelen, geeft de tv aan dat hij het bestand niet ondersteunt.
Nu heb ik ook de blu-ray speler van Samsung (die je voor een meerprijs van 100 euro erbij kon kopen) en als ik daarin een usb stop met diezelfde blu-ray films, dan speelt dat apparaat ze wel af. Ik neem aan dat als ik de blu-ray ook aansluit via utp, dat hij diezelfde blu-ray ook van de NAS kan spelen.
Maar de tv zelf kan dat dus niet, terwijl de blu-ray die bestanden wel kan spelen? Klopt dat?
Of is de televisie met een firmware upgrade ofzo te voorzien van meer "codecs"? Die tv en blu-ray speler hebben zo identiek hetzelfde menu en mogelijkheden, dat ik ook wel dacht dat de tv die blu-rays wel kon afspelen via die NAS (dlna).
Er zijn hier vast mensen die er meer van weten, maar het kan zomaar zijn, dat dingen wel via USB afgespeeld kunnen worden en niet via UTP.
Just try and you know for sure