Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 16:09
Nomad schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:05:
Even een vraag voor zowel de 40d5000 model als voor de 6530 tv.
Ik heb op de NAS een aantal blu-ray films staan. Als ik die films af wil spelen, geeft de tv aan dat hij het bestand niet ondersteunt.
Nu heb ik ook de blu-ray speler van Samsung (die je voor een meerprijs van 100 euro erbij kon kopen) en als ik daarin een usb stop met diezelfde blu-ray films, dan speelt dat apparaat ze wel af. Ik neem aan dat als ik de blu-ray ook aansluit via utp, dat hij diezelfde blu-ray ook van de NAS kan spelen.

Maar de tv zelf kan dat dus niet, terwijl de blu-ray die bestanden wel kan spelen? Klopt dat?
Of is de televisie met een firmware upgrade ofzo te voorzien van meer "codecs"? Die tv en blu-ray speler hebben zo identiek hetzelfde menu en mogelijkheden, dat ik ook wel dacht dat de tv die blu-rays wel kon afspelen via die NAS (dlna).
Een simpele, maar wel zeer gemeende opmerking: probeer het gewoon eens of dat zo is.

Er zijn hier vast mensen die er meer van weten, maar het kan zomaar zijn, dat dingen wel via USB afgespeeld kunnen worden en niet via UTP.

Just try and you know for sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:33:
[afbeelding]
[...]

Dit gaat inderdaad over de Qwerty afstandbediening, deze komt nu ook in Nederand op de markt waar hij eerder al in Amerika is verschenen.

Het type nr. is RMC-QTD 1 AP 2 XC(dit is een ander artikelnummer als de US uitvoering)

En deze is geschikt voor de smart hub toestellen vanaf de D 6500 lijn en hoger.

Officieel door Samsung Nederland bevestigd gekregen.

Er zijn al creatieve dealers geweest de klakkeloos de info van de US website hebben ge-translate en op hun site geplakt, Niet wetende dat er in de US ook andere modellen zijn.

http://www.samsung.com/us...ccessories/RMC-QTD1AP2/ZA

De informatie die zij geven over de compatibiliteit met welke modellen is incorrect!

En zoals gij allen kunt zien is dit ook een ander artikelnummer

Maar goed dat ikzelf even ben gaan bellen en mailen en gaan doen want ik zit niet te wachten op een remote die niet werkt, ook benieuwd of ze dan de US versie of de NL versie hadden opgestuurd, maar ook weer niet zo erg dat ik dit risico wilde lopen.

Daarnaast heeft de US D6300 in tegenstelling tot de NL D6300 wel full webbrowser logisch dat deze dan in de US genoteerd staat als "vanaf 6300" dit heeft namelijk weinig functie om zonder full webbrowser te gebruiken.

Nog even kort samen gevat.

In de US heeft de D6300 wel full webbrowser en in Nederland niet.
In de US heeft de D6500 geen full webbrowser en in Nederland wel.
Heeft iemand deze afstandsbediening al in gebruik, en werkt dat goed?

En waar is deze op internet te koop?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
kruila schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Heeft iemand deze afstandsbediening al in gebruik, en werkt dat goed?

En waar is deze op internet te koop?
Ik zou zeggen lees dit topic eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Massiefje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:07:
[...]

Een simpele, maar wel zeer gemeende opmerking: probeer het gewoon eens of dat zo is.

Er zijn hier vast mensen die er meer van weten, maar het kan zomaar zijn, dat dingen wel via USB afgespeeld kunnen worden en niet via UTP.

Just try and you know for sure :)
dat is helaas niet zo makkelijk. De tv is via wireless aangesloten, de blu-ray moet een UTP hebben en die is op die hele verdieping niet beschikbaar :). Zodoende had ik het even gevraagd en nog niet getest.

Ik ga er vanuit dat de codecs hetzelfde zijn voor wat hij kan spelen via DLNA als via USB. Maar na vandaag kan ik je het met zekerheid zeggen, ik ga er mee bezig :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
pacificocean schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:18:
[...]

Ik zou zeggen lees dit topic eens door
ik heb de topic doorgelezen, en daar reageer ik op, want ik ik heb in ieder geval niet gevonden of deze werkt bij bij d6500 (en dan bedoel ik: zelf getest, dus niet een mededeling van Samsung) en ik heb ook niet gevonden waar deze besteld was.

Want als ik dat wel gevonden had, dan had ik dit niet gevraagd, maar bedankt voor je vriendelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat ik overigens belachelijk vind is dat niet elke usbstick gebruikt kan worden voor timeshift.. Had er speciaal een 16gb voor aangeschaft, maar vanwege omstandigheden had ik die eerst in m'n pc nodig. Stop ik 'm later in m'n TV.... werkt het gewoon niet. Samsung zegt dat ik een goede kwaliteit stick moet aanschaffen, maar volgens mij is Sandisk toch niet bepaald een B merk. Zonde. Nu moet ik m'n externe schijfje er weer aan hangen, maar die maakt geluid en heeft een ledje. Toch maar een doosje omheen bouwen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 07-10 15:53
kruila schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:09:
[...]

ik heb de topic doorgelezen, en daar reageer ik op, want ik ik heb in ieder geval niet gevonden of deze werkt bij bij d6500 (en dan bedoel ik: zelf getest, dus niet een mededeling van Samsung) en ik heb ook niet gevonden waar deze besteld was.

Want als ik dat wel gevonden had, dan had ik dit niet gevraagd, maar bedankt voor je vriendelijke reactie.
Omdat je het zo vriendelijk vraagt :+ en het bijna weekend is:
http://gathering.tweakers...message/36271107#36271107
http://gathering.tweakers...message/36250834#36250834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:54
theHoff schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:18:
Wat ik overigens belachelijk vind is dat niet elke usbstick gebruikt kan worden voor timeshift.. Had er speciaal een 16gb voor aangeschaft, maar vanwege omstandigheden had ik die eerst in m'n pc nodig. Stop ik 'm later in m'n TV.... werkt het gewoon niet. Samsung zegt dat ik een goede kwaliteit stick moet aanschaffen, maar volgens mij is Sandisk toch niet bepaald een B merk. Zonde. Nu moet ik m'n externe schijfje er weer aan hangen, maar die maakt geluid en heeft een ledje. Toch maar een doosje omheen bouwen dan.
Dat je de stick eerst in de pc had gestopt heeft er niets mee te maken hoor. Ik heb destijds van Samsung een lijst gekregen met merken en uitvoeringen van geschikte USB sticks. Ik heb er 3 geprobeerd, niet 1 deed het. Ik heb een datatraveler van 4 GB, precies genoeg voor timeshiften. Die doet het prima, maar de 32 GB uitvoering doet het weer niet. Gebruik het trouwens niet voor timeshiften, daarvoor een G2 HDD van Samsung gekocht. Met ledje, dat wel, maar 100% stil en maar 50 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 22-07-2011 21:07 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:16
GerCor schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:42:
[...]

Dat je de stick eerst in de pc had gestopt heeft er niets mee te maken hoor. Ik heb destijds van Samsung een lijst gekregen met merken en uitvoeringen van geschikte USB sticks. Ik heb er 3 geprobeerd, niet 1 deed het. Ik heb een datatraveler van 4 GB, precies genoeg voor tieshiften. Die doet het prima, maar de 32 GB uitvoering doet het weer niet. Gebruik het trouwens niet voor timeshiften, daarvoor een G2 HDD van Samsung gekocht. Met ledje, dat wel, maar 100% stil en maar 50 euro.
Ik heb hier een chinees sticky, USB 3.0 snelheden 16gb.. werkt allemaal prima :D
Misschien niet goedkoop, maar op de toekomst met usb 3 voorbereid.. snel even filmpje overzetten van m'n laptop gaat nu makkelijk (6x zo snel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Iemand de calibratie van een 6500 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Ik heb net 3 dagen een Samsung ue37d6500 die via een (ziggo) sisco hd pvr hd-kabeltv ontvangt.

ik heb wel teletekst via de sisco pvr maar niet als ik het via de afstandsbediening van de TV probeer op te roepen,

Is dat normaal? En zo niet, wat doe ik dan fout/ wat is de oplossing?

Bedankt voor een goede tip alvast en natuurlijk voor iedereen een prettig weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

kruila schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:59:
Ik heb net 3 dagen een Samsung ue37d6500 die via een (ziggo) sisco hd pvr hd-kabeltv ontvangt.

ik heb wel teletekst via de sisco pvr maar niet als ik het via de afstandsbediening van de TV probeer op te roepen,

Is dat normaal? En zo niet, wat doe ik dan fout/ wat is de oplossing?

Bedankt voor een goede tip alvast en natuurlijk voor iedereen een prettig weekend.
Daar is geen oplossing voor. Jouw TV kan teletekst uit een analoog signaal vissen of, als het een TV is met DVB-C ingebouwd, uit het DVB-C signaal als je daar op TV zelf gebruik van maakt. Maar met een externe decoder komt enkel het beeld- en audiosignaal digitaal naar je TV. Daar zit geen teletekstsignaal tussen dus je TV kan dan ook logischerwijs geen teletekst weergeven.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:46:
[...]

Anders kijk je even een stukje terug ik heb de link reeds 2 a 3 keer gepost! 8)7 :z

Hierbij voor de laatste keer de link:

http://www.avforums.com/forums/14681284-post229.html

Mocht het niet lukken dan moet je toch naar de winkel...

Veel succes
Ik zou ook graag jou instellingen over willen nemen, nou snap ik alleen niet helemaal hoe....
De eerste instellingen snap ik nog wel, dat doe je gewoon in het menu.
Alleen dan die RGB instellingen waar doe je die?
Ik heb al wel in het service menu gekeken maar kwam er niet uit waar ik deze in moest vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
bounzzzzz schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:42:
[...]

Ik zou ook graag jou instellingen over willen nemen, nou snap ik alleen niet helemaal hoe....
De eerste instellingen snap ik nog wel, dat doe je gewoon in het menu.
Alleen dan die RGB instellingen waar doe je die?
Ik heb al wel in het service menu gekeken maar kwam er niet uit waar ik deze in moest vullen.
Ik weet niet hoe dat bij de D serie zit maar dat zal niet veel afwijken. Kijk eens bij Menu >> beeld >> geavanceerde instellingen bij Kleurruimte en Witbalans.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Oja top ik heb het gevonden, standaart staan de kleuren wel heel fel ofnie?

Ik heb trouwens nu wel veel meer bleeding dan met de standaart instellingen

[ Voor 34% gewijzigd door bounzzzzz op 22-07-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Wildfire schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:23:
[...]

Daar is geen oplossing voor. Jouw TV kan teletekst uit een analoog signaal vissen of, als het een TV is met DVB-C ingebouwd, uit het DVB-C signaal als je daar op TV zelf gebruik van maakt. Maar met een externe decoder komt enkel het beeld- en audiosignaal digitaal naar je TV. Daar zit geen teletekstsignaal tussen dus je TV kan dan ook logischerwijs geen teletekst weergeven.
Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Wildfire schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:23:
[...]

Gek genoeg kan dat bij onze oude tv, een LG wel.
Wij hebben een UPC Mediabox, en gebruikte altijd de trage "digitale" teletekst, maar zijn er sinds kort achter gekomen dat teletekst het ook doet als je gewoon op de teletekstknop van de tv drukt, je krijgt dan niet de "digitale"(bij upc te herkennen aan de doorzichtige achtergrond), maar de gewone, die gelukkig veel sneller werkt.

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Ik heb een ue55d6500 en ben er erg tevreden over. Alleen wanneer het donker is erger ik me aan de automatische backlight dimming bij zwarte scenes. In de standaard settings kan ik dit niet uitzetten. Na een behoorlijke zoektocht blijk ik in het servicemenu te moeten zijn en ce-dimming onder advanced te moeten uitschakelen. Ik kom via de toetscombinatie in het menu, maar dan: geen advanced settings. Wel expert settings waarvan ik vermoed dat ik daar moet zijn. Maar laat dat nou net de enige optie zijn die "greyed out" is. Ik kom dus niet verder. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Kefding schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:22:
[...]

Gek genoeg kan dat bij onze oude tv, een LG wel.
Wij hebben een UPC Mediabox, en gebruikte altijd de trage "digitale" teletekst, maar zijn er sinds kort achter gekomen dat teletekst het ook doet als je gewoon op de teletekstknop van de tv drukt, je krijgt dan niet de "digitale"(bij upc te herkennen aan de doorzichtige achtergrond), maar de gewone, die gelukkig veel sneller werkt.
Wellicht dat er sommige settopboxen zijn die in het digitale signaal een teletekstsignaal 'meemixen'? Ik neem aan dat je wel digitaal kijkt via je oude box?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het automatisch verwijderen van de smarthub apps? Ik heb daar ook last van en het begint nu toch wel vervelend te worden om de apps die je wel gebruikt elke dag opnieuw te moeten installeren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Als ze volgend jaar het backlight bleeding en clouding hebbe opgelost (en de lag lager is, voor gamen), dan koop ik denk ik de D7000 (tenzij er dan wél een groot verschil is met de D8000). Anders wordt het de plasma variant denk ik (alhoewel die ook problemen heeft).

Maar dit zijn gewoon zulke mooie TV's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:06
Ik heb net mijn nieuwe UE55D6500 aangesloten. Wat een prachtig beeld. Maar zie gelijk twee grote nadelen.

1. Geen uit knop. De tv blijft altijd op standby staan. Belachelijk 8)7 !
2. Het beeld spiegelt als een gek. Overdag zie je jezelf voor de tv zitten. Daar heb ik niets over gelezen. In de winkel is mij dit ook niet opgevallen. Jammer.

Verder geen last van clouding oid.

[ Voor 5% gewijzigd door aeng op 23-07-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

aeng schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:41:
Ik heb net mijn nieuwe UE55D6500 aangesloten. Wat een prachtig beeld. Maar zie gelijk twee grote nadelen.

1. Geen uit knop. De tv blijft altijd op standby staan. Belachelijk 8)7 !
2. Het beeld spiegelt als een gek. Overdag zie je jezelf voor de tv zitten. Daar heb ik niets over gelezen. In de winkel is mij dit ook niet opgevallen. Jammer.

Stand-by verbruikt tegenwoordig zo weinig. Het kost in principe nog meer om je TV steeds compleet aan en uit te zetten dan enkel stand-by mode. Als je 'm steeds aan en uit zet start je zeg maar steeds een computer opnieuw op (want het heeft nu zoveel mogelijkheden met internet TV, veel beeldverwerkingstechnologieen etc.). Het kost gewoon meer stroom om 'm dan steeds aan en uit te zetten. Alleen als je héél lang weggaat bespaart het helemaal uitzetten van de TV misschien wat stroom, maar in zo'n geval zetten de meeste mensen het stroom uit thuis.

2. Lijkt me toch wel genoeg over te vinden te zijn: dat er een glimmend scherm wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

aeng schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:41:

doe lampen naast je op de bank uit en je probleem is ook weg. Of stof hem niet af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

wie heeftook de rmc30c2 of een soortgelijk model?
Afbeeldingslocatie: http://a0.img.mobypicture.com/7403efa40650912c031ec60f7fcf5842_large.jpg

Het lukt mij niet te updaten, hij werkt prima via het netwerk maar hij schijnt geen verbinding te kunnen maken.

Iemand hier een oplossing voor gevonden? Internet werkt prima thuis en de RMC werkt ook prima via het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij coolsound is deze niet meer te verkrijgen daar was het op=op
Mediamarkt zou deze hebben, maar heb dit zelf niet gezien.

Ben benieuwd of ze nog te krijgen zijn, anders wordt het een koreaantje zonder tt.

overigens nog steeds een goede aankoop gebruik hem geregeld.

de mousepointer is handig, de tekstinvoer gaat ook stukken sneller als met de gewone AB naar mijn mening een must have voor de 6*** serie, daar de 7 en 8 serie de touchcontrol heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 01:57:
[...]

Bij coolsound is deze niet meer te verkrijgen daar was het op=op
Mediamarkt zou deze hebben, maar heb dit zelf niet gezien.

Ben benieuwd of ze nog te krijgen zijn, anders wordt het een koreaantje zonder tt.

overigens nog steeds een goede aankoop gebruik hem geregeld.

de mousepointer is handig, de tekstinvoer gaat ook stukken sneller als met de gewone AB naar mijn mening een must have voor de 6*** serie, daar de 7 en 8 serie de touchcontrol heeft.
Of gewoon een android smartphone met touchscreen en Samsung Remote Controll app :)
Gebruik deze voor m'n 32D6539 en de Samsung Blueray speler d:)b Ideaal voor tekstinvoer en browser. (Werkt niet in Youtube, maar wel met de "search all" optie en dan youtube link selecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 21:17
Ik gebruik mijn PC regelmatig om films te kijken met de VGA kabel...wat me opvalt is dat ik meer clouding heb via de VGA kabel dan met een standaard TV uitzending....Tijdens tv kijken, valt het nooit op....maar wel altijd bij het film kijken via de VGA kabel....ik weet dat het raar klinkt maar toch is het zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
tokko1 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:07:
[...]

Of gewoon een android smartphone met touchscreen en Samsung Remote Controll app :)
Gebruik deze voor m'n 32D6539 en de Samsung Blueray speler d:)b Ideaal voor tekstinvoer en browser. (Werkt niet in Youtube, maar wel met de "search all" optie en dan youtube link selecteren ;)
Ik heb hiervoor een Dropad aangeschaft voor 150euro....hij moet nog binnenkomen maar volgens mij werkt die combinatie prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion46
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09-2022
theHoff schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:18:
Heb hetzelfde probleem, meerdere sticks merken/capaciteit getest. TV gaat voor opnemen of time shift
zelf formatteren in een zgn Vfat formaat hetgeen daarna niet werkt. Opname vindt niet plaats.
Vreemd dat helpdesk zegt in fat32 te formatteren terwijl tv dat zelf niet doet. Euvel nogmaals voorgelegd
nog geen afdoend antwoord anders dan, hang er een externe hdd aan.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

yep kan ook maar dan zonder mousepointer heb ik begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Ik heb hier een D6500 met daarin een ziggo smartcard.
Af en toe valt bij mij het beeld weg met de melding "controleer smardcard". Daarna heb ik weer automatisch beeld.

Hebben meer gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Welke CI+ module heb je? Smit of Neotion? Mocht je de Neotion hebben, controleer dan even of je de meest recente software voor de Neotion hebt. Is dat zo, haal dan de module er een keer uit, en stop het er weer in. Hou je nog steeds de mededeling, reset de Tv dan.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 24-07-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Ik heb een neotion. Ik zie dat ik software versie 2.0 heb. Dat zou de nieuwste zijn. Ik ga proberen om de tv te resetten.

[ Voor 65% gewijzigd door aeng op 24-07-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 11:35

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Iemand enig idee waar die gratis bril en MovieMax blijft? Wachten er nu al 5-6 weken op. 3 weken terug een brief in de bus gekregen dat het wegens succes wat langer duurt. Maar zoveel langer? Ook is het cashback bedrag nog niet overgemaakt... pfff :(

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
aeng schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:57:
Ik heb een neotion. Ik zie dat ik software versie 2.0 heb. Dat zou de nieuwste zijn. Ik ga proberen om de tv te resetten.
Menu >> Instellingen >> Algemene interface >> CI menu >> Instellingen >> nieuwe software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Laatst online: 07-10 12:11
NeFoRcE schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:07:
Iemand enig idee waar die gratis bril en MovieMax blijft? Wachten er nu al 5-6 weken op. 3 weken terug een brief in de bus gekregen dat het wegens succes wat langer duurt. Maar zoveel langer? Ook is het cashback bedrag nog niet overgemaakt... pfff :(
Gisteren binnengekregen...bon 6 weken geleden ingestuurd....

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeng schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:57:
Ik heb hier een D6500 met daarin een ziggo smartcard.
Af en toe valt bij mij het beeld weg met de melding "controleer smardcard". Daarna heb ik weer automatisch beeld.

Hebben meer gebruikers hier last van?
ja hier heb ik ook wel eens last van soms een paar dagen niet, en dan weleens een paar keer per dag.
Ik heb ook die Neotion en laatste software, ik weet ook niet wat ik er aan kan doen, ik vindt het wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 14:23
Ik ben nu al langer als een week bezig om te proberen CanalDigitaal te ontvangen op een Duitse D6200.
De Fastscan optie in het menu (CDTVV) is uiteraard niet in het plug&play menu te vinden, maar via een 'normale satelliet' scan vind ik alleen de niet-HD zenders, en ook niet álle zenders.

Kan iemand uitleggen hoe dat komt? Hebben andere mensen geprobeert CD op een duitse tv te configureren, is het bij jullie wel gelukt?

Zelf ook al met de channel-editors zitten spelen en geprobeerd om de .scm bestandjes te manipuleren (map-CDTVV van een nederlandse TV hernoemen naar map-SateD en in de duitse .scm stoppen en andersom), en dat blijkt helaas niet te werken

Is er een mogelijkheid om de landcode in de TV aan te passen? Desnoods via het service-menu, waardoor er gewoon nederlandse firmware op kan?

Bedankt!

Sorry v.d. crosspost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35

Yucko

One clown to rule them all !

[...]

Die kon ik nog niet.

Daarstraks even getest en dat werkt hier perfect met de LE40C650 8)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al eens de dual/twin tv tuner functie gezien icm een afstandsbediening? (wat de C9000 dus heeft)
De standaard AB vindt ik wel erg mager bij de UE55D8000 en ben aan het overwegen om eventueel de RMC30D hierbij aan te schaffen, wil enkel wel weten of deze de twin tuner functie heeft.
Ondertussen al dit hele forum onderzocht maar geen antwoord hierop kunnen vinden.
Afgelopen zaterdag ook nog een medewerker van Samsung hierover aangesproken maar die kon mij helaas nog geen bevestigend antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Een twin-tuner op een afstandsbediening ?? ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp.

Wat ik wel weet, is dat er in de huidige D-serie geen enkele TV is met dual tuner. Dus je kan maar 1 uitzending kijken OF opnemen, nooit allebei. Ook PIP werkt dus niet.

Wat dat met een afstandsbediening te maken heeft, dat weet ik niet. Care to explain ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst nog dank voor antwoorden op vorige vragen.

GELUID

ik heb aan 40d8000 een 2TB harde schijf hangen die neemt nu al ca 2 weken films op

nu hebben we gemerkt dat bij het afspelen van de films er niet altijd geluid bij zit .

HOE ZOU DIT KUNNEN???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Massiefje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:49:
Een twin-tuner op een afstandsbediening ?? ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp.

Wat ik wel weet, is dat er in de huidige D-serie geen enkele TV is met dual tuner. Dus je kan maar 1 uitzending kijken OF opnemen, nooit allebei. Ook PIP werkt dus niet.

Wat dat met een afstandsbediening te maken heeft, dat weet ik niet. Care to explain ?
Misschien dat ik een ongelukkige benaming gebruik, maar het idee is dat als je een film zit te kijken en je moet ff sassen, je deze film bv mee kan nemen op je AB en de rest van de familie/vrienden ook verder kunnen kijken zonder dat je hoeft te pauzeren. Andere mogelijkheid is om op je AB alvast te zien waar je naartoe wilt zappen.
Deze feature heeft de C9000 ook. Je kan dit vinden door hier diverse filmpjes over op te zoeken.
Ik wil geen reclame maken maar als je de youtube video van Tom Coronel zoekt over de UE55D8000, dan laat jij hier een voorbeeld van zien op de Galaxy SII telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 11:27
Torrentus schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:39:
Ik ben nu al langer als een week bezig om te proberen CanalDigitaal te ontvangen op een Duitse D6200.
De Fastscan optie in het menu (CDTVV) is uiteraard niet in het plug&play menu te vinden, maar via een 'normale satelliet' scan vind ik alleen de niet-HD zenders, en ook niet álle zenders.

Kan iemand uitleggen hoe dat komt? Hebben andere mensen geprobeert CD op een duitse tv te configureren, is het bij jullie wel gelukt?

Zelf ook al met de channel-editors zitten spelen en geprobeerd om de .scm bestandjes te manipuleren (map-CDTVV van een nederlandse TV hernoemen naar map-SateD en in de duitse .scm stoppen en andersom), en dat blijkt helaas niet te werken

Is er een mogelijkheid om de landcode in de TV aan te passen? Desnoods via het service-menu, waardoor er gewoon nederlandse firmware op kan?

Bedankt!

Sorry v.d. crosspost
Ik kan je niet verder helpen met Canal digital helaas, maar ik kan je wel vertellen hoe ik Ziggo aan de praat heb gekregen op een Duitse TV. Wellicht komt dit wel overeen voor CD.

Ik hoefde in het service menu de landcode niet om te zetten naar die van een Nederlandse TV. De gegevens tbv frequentie ed diende ik handmatig op te geven onder menu --> kanalen --> kabel --> optie snel
Vervolgens werden alle kanalen getoond en werkt CI + naar behoren.

Wellicht dat bovenstaande oplossing ook voor CD kan gelden.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 07:39:
[...]

Misschien dat ik een ongelukkige benaming gebruik, maar het idee is dat als je een film zit te kijken en je moet ff sassen, je deze film bv mee kan nemen op je AB en de rest van de familie/vrienden ook verder kunnen kijken zonder dat je hoeft te pauzeren. Andere mogelijkheid is om op je AB alvast te zien waar je naartoe wilt zappen.
Deze feature heeft de C9000 ook. Je kan dit vinden door hier diverse filmpjes over op te zoeken.
Ik wil geen reclame maken maar als je de youtube video van Tom Coronel zoekt over de UE55D8000, dan laat jij hier een voorbeeld van zien op de Galaxy SII telefoon.
Samsung heeft een aantal bluray HDD recorders met twin tuner. Er staat alleen een vervelend zinnetje in de handleiding wat neerkomt op: Twintuner werkt NIET bij gecodeerde uitzendingen. En dat filmpje wat getoond wordt waarbij second Tv aan de orde komt heeft, volgens mij, niks met een twintuner te maken maar alles met streaming. Die functie zit namelijk op de duurdere D modellen en daar zit geen twintuner in.

Dus .... wel je goed laten informeren om telleurstellingen.te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 25-07-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu correct dat je op de 46D7000 geen pip kan gebruiken? (ivm tuner) dat zou wel een hele grote streek zijn want op de samsung-site zelf staat heel duidelijk aangegeven van wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Voor PIP is een externe bron nodig. Werkt prima.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 25-07-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik weet niet of het gemeld is trouwens, maar die moviemaxkaart kan je ook online aan je account koppelen. Als je direct 49,99 toevoegd met de kaart dan krijg je ipv 100 credits, 115 credits. In de brief staat dat je die code moet invullen op je TV als je een film huurt, maar op deze manier krijg je er dus duidelijk wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Dag Allemaal,

Misschien een domme vraag: Ik ben van plan om de Samsung EU40D6500 te halen, nu zie ik op internet nogal grootte prijsverschillen. Daarnaast ook het onderscheid tussen een NL versie en een andere versie.

Zit er werkelijk zoveel verschil tussen een NL versie en een ander model? en welke modellen bieden ze naast de NL dan aan, want dat staat er niet bij vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
theHoff schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:51:
Ik weet niet of het gemeld is trouwens, maar die moviemaxkaart kan je ook online aan je account koppelen. Als je direct 49,99 toevoegd met de kaart dan krijg je ipv 100 credits, 115 credits. In de brief staat dat je die code moet invullen op je TV als je een film huurt, maar op deze manier krijg je er dus duidelijk wat meer.
Inderdaad, gister filmpje gekeken met Moviemax.. werkt echt goed.
Voglends mij gewoon Full-HD gestreamed naar de tv. Film begon naar enkele seconden met spelen :D

Via de site van moviemax kan je ook films voor hetzelfde bedrag kopen als huren, of iets meer soms.. kan je ze dan ook via de tv terug kijken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

coldasice schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:17:
Ik gebruik mijn PC regelmatig om films te kijken met de VGA kabel...wat me opvalt is dat ik meer clouding heb via de VGA kabel dan met een standaard TV uitzending....Tijdens tv kijken, valt het nooit op....maar wel altijd bij het film kijken via de VGA kabel....ik weet dat het raar klinkt maar toch is het zo....
Bij de VGA-ingang heb je beperktere instelmogelijkheden voor het beeld. Backlight staat bijv. veel feller. Ik vermoed dat daar het probleem in zal zitten. Kijk eens wat je kan doen met de input-namen (dus de namen in je source-menu), door daar mee te spelen krijg je soms meer instelmogelijkheden.
Daarnaast, vergeet niet dat je per bron het beeld kan en moet instellen. Ik maak gebruik van 3 HDMI-bronnen en moet die dus alle 3 apart instellen. Aangezien ik ze allemaal hetzelfde heb staan, zou het makkelijk zijn geweest om een "master profiel" aan te kunnen maken, en dan per bron eventueel te kunnen fine-tunen, ipv bij elke bron vanaf scratch te moeten beginnen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 15:33
Ondanks de vele meldingen van clouding en bleeding vorige week toch de D7000 gehaald, en de volgende dag weer retour gebracht. Linksboven en rechtsonder last van clouding en zowel bovenin en onderin het scherm een horizontale lichte streep over de hele lengte door de bleeding. Verder een prachtig beeld maar dit was dusdanig dat ik besloten heb om te gaan voor een andere TV (is uiteindelijk de Sony HX820 geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jabbah schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:09:
Ondanks de vele meldingen van clouding en bleeding vorige week toch de D7000 gehaald, en de volgende dag weer retour gebracht. Linksboven en rechtsonder last van clouding en zowel bovenin en onderin het scherm een horizontale lichte streep over de hele lengte door de bleeding. Verder een prachtig beeld maar dit was dusdanig dat ik besloten heb om te gaan voor een andere TV (is uiteindelijk de Sony HX820 geworden).
Heb hier nu al een paar keer gelezen dat dit te verhelpen schijnt te zijn door de tv te kalibreren, is dit iets wat je zelf nog hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
iggimeister schreef op maandag 25 juli 2011 @ 07:55:
[...]

Ik kan je niet verder helpen met Canal digital helaas, maar ik kan je wel vertellen hoe ik Ziggo aan de praat heb gekregen op een Duitse TV. Wellicht komt dit wel overeen voor CD.

Ik hoefde in het service menu de landcode niet om te zetten naar die van een Nederlandse TV. De gegevens tbv frequentie ed diende ik handmatig op te geven onder menu --> kanalen --> kabel --> optie snel
Vervolgens werden alle kanalen getoond en werkt CI + naar behoren.

Wellicht dat bovenstaande oplossing ook voor CD kan gelden.
;)
Ik heb ook een Duits model, maar telkens als ik kanalen laat scannen (ziggo) dan mis ik rtl4+5 (hd) en de ZDF. Verder kan ik alle kanalen ontvangen. Ik vermoed dat dit met het duitse model te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 15:33
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:37:
[...]

Heb hier nu al een paar keer gelezen dat dit te verhelpen schijnt te zijn door de tv te kalibreren, is dit iets wat je zelf nog hebt geprobeerd?
Nee dat heb ik niet gedaan. Maar ik betwijfel of je de bleeding en clouding weg kan krijgen door te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jabbah schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:17:
[...] Nee dat heb ik niet gedaan. Maar ik betwijfel of je de bleeding en clouding weg kan krijgen door te kalibreren.
Dat is de bedoeling van het kalibreren. Verminderen of verwijderen van deze effecten
Bleeding is het doorsijpelen van de achtergrondverlichting.
Clouding is achtergrondverlichting die op zwarte achtergrond doorkomt als wolkjes.
Staat jou scherm afgeregeld als een popart schilderij dan komen deze effecten sterker door.
Is je scherm afgeregeld is dit meestal bijna niet waarneembaar.
Google op AVS HD 709, Download de HDMV of AVCHD versie naar gelang wat je blu-ray ondersteund. Brand AVS HD 709 op dvd en speel deze af op je bluray In het hoofdmenu rechts boven vindt je de optie HDTV calibration, selecteer dit. Hier staan videoclips hoe je eenvoudig je scherm kan kalibreren met deze dvd. Ik heb alleen last van clouding bij het schakelen tussen bronnen met de source knop op de AB. De meeste LCD's hebben hier last van de één meer dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jabbah schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:17:
[...]

Nee dat heb ik niet gedaan. Maar ik betwijfel of je de bleeding en clouding weg kan krijgen door te kalibreren.
Niet echt handig ik heb zelf een UE55D7000 en heb hem volledig gekalibreerd en ben zeer tevreden heb nergens last meer van geen bleeding, clouding of ghosting meer!

Ik zat ook al naar die Sony te kijken maar die heeft ook dezelfde problemen. Ik zat zelf naar de 920 te kijken.
Ben blij dat ik voor de U55D7000 heb gekozen na wat meer research te hebben gedaan kwam deze toch beter uit de test. (mijn mening dan)

Ik had redelijk wat eisen en daaraan sloot Samsung heel goed op aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:00:
[...]

Ik heb alleen last van clouding bij het schakelen tussen bronnen met de source knop op de AB. De meeste LCD's hebben hier last van de één meer dan de andere.
Daar heb ik ook last van maar dit ergert mij niet ik ga niet kijken naar de schakeling van bron hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Weet iemand hoe ik in het service menu mijn duitse d6500 op NED zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, geen idee ik heb de nederlandse versie....

Succes nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Jabbah schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:09:
En? Hoe bevalt de sony? Geen clouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeng schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:42:
Weet iemand hoe ik in het service menu mijn duitse d6500 op NED zet?
in menu, niet servicemenu
MENU [][][] → Systeem → ENTER [ <_]
Taal
● Taalkeuze: de menutaal instellen.
maar dan in het Duits?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:00:
[...]
Ik heb alleen last van clouding bij het schakelen tussen bronnen met de source knop op de AB. De meeste LCD's hebben hier last van de één meer dan de andere.
Dat is wel te verklaren, de tv schakelt dan naar basis instellingen, zodat er zeker weten beeld is (ivm eventuele eco-oplossingen die het beeld dimmen of zelfs uitzetten). In de basis instelling staat de backlight op 20 en juist dan zijn clouding en bleeding te zien. Zeker als het scherm verder zwart is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
deepbass909 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:36:
[...]

Dat is wel te verklaren, de tv schakelt dan naar basis instellingen, zodat er zeker weten beeld is (ivm eventuele eco-oplossingen die het beeld dimmen of zelfs uitzetten). In de basis instelling staat de backlight op 20 en juist dan zijn clouding en bleeding te zien. Zeker als het scherm verder zwart is.

[ Voor 15% gewijzigd door aeng op 25-07-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:33:
[...]
in menu, niet servicemenu
MENU [][][] → Systeem → ENTER [ <_]
Taal
● Taalkeuze: de menutaal instellen.
maar dan in het Duits?
Is gelukt, bedankt.
Ik zie dat op de website van samsung een nieuwe firmware staat (engels) v1012.2.
Kan ik deze probleemloos via de usb-stick laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:35:
[...]

Niet echt handig ik heb zelf een UE55D7000 en heb hem volledig gekalibreerd en ben zeer tevreden heb nergens last meer van geen bleeding, clouding of ghosting meer!

Ik zat ook al naar die Sony te kijken maar die heeft ook dezelfde problemen. Ik zat zelf naar de 920 te kijken.
Ben blij dat ik voor de U55D7000 heb gekozen na wat meer research te hebben gedaan kwam deze toch beter uit de test. (mijn mening dan)

Ik had redelijk wat eisen en daaraan sloot Samsung heel goed op aan!
Ik moet mijn UE46D7000 nog geleverd krijgen, waarschijnlijk deze week. Misschien een domme vraag maar moet je voor de 46" andere kalibratie gebruiken dan voor de 55"? Ik moet wel nog gaan uitzoeken hoe ik in hemaalsnaam kan kalibreren. Alvast merci voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeng schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:44:
[...]
Is gelukt, bedankt.
Ik zie dat op de website van samsung een nieuwe firmware staat (engels) v1012.2.
Kan ik deze probleemloos via de usb-stick laden?
ja, kontroleer of het wel de firmware is voor jou toestel! T-GASDEUC of iets anders.
De nieuwste versie installeren
● Via USB: Plaats een USB-stick met het firmware-upgradebestand dat van www.samsung.com is gedownload in de tv. Let op dat u het apparaat niet uitschakelt of de USB-geheugenschijf verwijdert totdat de upgrade is voltooid. Nadat de firmware-upgrade is voltooid, wordt de tv automatisch uit- en weer ingeschakeld. Bij een software-upgrade worden de standaard video- en audioinstellingen (fabrieksinstellingen) weer teruggezet. Het is dan ook raadzaam om uw instellingen te noteren, zodat u deze na de upgrade eenvoudig kunt terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:03:
[...]

ja, kontroleer of het wel de firmware is voor jou toestel! T-GASDEUC of iets anders.

[...]
Is gelukt.
Dan nog een laatste probleempje.
Als ik een externe bron aanzet dan schakelt de tv niet automatich over. Ik moet dan handmatig de source instellen.
Kan dit ook automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
aeng schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:48:
[...]

Is gelukt.
Dan nog een laatste probleempje.
Als ik een externe bron aanzet dan schakelt de tv niet automatich over. Ik moet dan handmatig de source instellen.
Kan dit ook automatisch?
Volgens de HDMI standaard wel, mits je externe bron een signaal afgeeft en je kabel compatible is. Dit wordt normaal CEC genoemd, maar samsung noemt het Anynet+.

Wikipedia: HDMI

helaas lijkt de standaard door iedereen anders geïnterpreteerd wordt en dus is er weinig merk compatibiliteit te vinden.....een ergernis voor de meeste mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:58:
[...]

ja hier heb ik ook wel eens last van soms een paar dagen niet, en dan weleens een paar keer per dag.
Ik heb ook die Neotion en laatste software, ik weet ook niet wat ik er aan kan doen, ik vindt het wel irritant.
Ik heb Samsung hierover een mailtje gestuurd. Is kijken of ze een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:25:
Iemand al eens de dual/twin tv tuner functie gezien icm een afstandsbediening? (wat de C9000 dus heeft)
De standaard AB vindt ik wel erg mager bij de UE55D8000 en ben aan het overwegen om eventueel de RMC30D hierbij aan te schaffen, wil enkel wel weten of deze de twin tuner functie heeft.
Ondertussen al dit hele forum onderzocht maar geen antwoord hierop kunnen vinden.
Afgelopen zaterdag ook nog een medewerker van Samsung hierover aangesproken maar die kon mij helaas nog geen bevestigend antwoord geven.
Second TV is inderdaad mogelijk je kunt dus verder kijken op je tablet of AB, maar je loopt wel achter de feiten aan(vertraging)

zie ook onderstaand filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=YVw1kQQr5AY

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:22:
[...]

Second TV is inderdaad mogelijk je kunt dus verder kijken op je tablet of AB, maar je loopt wel achter de feiten aan(vertraging)

zie ook onderstaand filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=YVw1kQQr5AY
In mijn vervolg haalde ik dit filmpje met Tom Coronel al aan.
Dit werkt niet als je hem als app op je Android of Apple zet, volgens Coronel wel op de Galaxy SII of de Samsung TAB.
Het zou ook mogelijk moeten zijn met de nieuwe 2011 Samsung remote RMC30D1 of RMC30D2 (ken de verschillen hiervan niet)

Heb zelf nog de volgende filmpjes gevonden:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WX9X0CM1578]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lG0C53zJ5AY&feature=related]

Heeft niemand hier dan ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Met alle respect, maar dat verhaal over dat je clouding en bleeding weg krijgt met calibratie is echt een fabeltje. :) Dit zijn namelijk hardware ( Paneel ) problemen en niet te verhelpen met calibratie. Wel kan je het voor het oog inderdaad verminderen door de backlight en helderheid settings wat terug te schroeven ( dit is o.a. ook wat er gebeurt met calibratie ) , maar dat neemt niet het daadwerkelijke probleem weg....het valt alleen minder op. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/r1eid5.jpg

Dit was mijn 3e set met dit gebrek...en hierna heb ik het maar opgegeven met Samsung LED 's en ben weer terug gegaan naar plasma. Tot volle tevredenheid overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door netvista op 25-07-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:27:
Met alle respect, maar dat verhaal over dat je clouding en bleeding weg krijgt met calibratie is echt een fabeltje. :) Dit zijn namelijk hardware ( Paneel ) problemen en niet te verhelpen met calibratie. Wel kan je het voor het oog inderdaad verminderen door de backlight en helderheid settings wat terug te schroeven ( dit is o.a. ook wat er gebeurt met calibratie ) , maar dat neemt niet het daadwerkelijke probleem weg....het valt alleen minder op. ;)

[afbeelding]

Dit was mijn 3e set met dit gebrek...en hierna heb ik het maar opgegeven met Samsung LED 's en ben weer terug gegaan naar plasma. Tot volle tevredenheid overigens.
of neem een D6500 ook te zien in de nieuwe ziggo reclame, dit zijn geen Betamodellen!

Neen plasmas kunnen mij niet bekoren er zijn ook leds zonder dit euvel daar al eens aan gedacht.

Nadeel van plasmas het hogere energie verbruik en de much grotere omlijsting.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Jemig!

Dit is toch wel de ergste vorm van clouding/bleeding die ik tot nog toe gezien heb. En dat (vooralsnog aangenomen) met calibratie en zonder donkere omgeving :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45
Het lampje van het Samsung-logo is ook een zaklamp geworden op die foto, dus het is gewoon een langere sluitertijd, waardoor het al snel dramatisch lijkt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:59:
Het lampje van het Samsung-logo is ook een zaklamp geworden op die foto, dus het is gewoon een langere sluitertijd, waardoor het al snel dramatisch lijkt.
Dat is waar, dat vergat ik zowaar even... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:59:
ah okee dus het ligt toch aan dat lampje.... heb je het al eens uitgedaan?

Vind het niet gek dat de prijs voor de 7 en 8 serie zolang zo hoog blijft, daar kunnen ze de schade van de ingeleverde betamodellen mee opvangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren kon ik nog de hdmi zwartwaarde nog naar laag en normaal instellen.
Maar nu niet meer.
Wel dat van mediabox van upc , maar niet meer van mijn blu-ray speler.
Nu licht die optie niet meer op, en er staat normaal.
Ik heb de TV al een reset gegeven, en ook mijn blu-ray speler.Maar het heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Neen plasmas kunnen mij niet bekoren er zijn ook leds zonder dit euvel daar al eens aan gedacht.

Nadeel van plasmas het hogere energie verbruik en de much grotere omlijsting.
Die 30 euro per jaar meer stroomverbruik van een plasma kom ik ook wel overheen denk ik ;) . Het design van de samsung's ( d.w.z. de D7000 & 8000 ) is inderdaad erg mooi, en hoogstwaarschijnlijk het meest vooruitstrevende op de huidige markt.

Er zijn ongetwijfeld ook LED 's zonder dit probleem, maar bij Samsung is het gewoon een loterij. Je moet echt puur mazzel hebben dat je een exemplaar treft waarbij de bleeding en clouding van een acceptabel niveau is, want Quality Control heeft bij Samsung duidelijk geen prioriteit.

Verder moet ik wel zeggen dat het beeld overdag gewoon prima is, maar bij donkere scènes in een donkere omgeving is het duidelijk aanwezig. Als je niet al te kieskeurig bent en niet zwaar tilt aan zaken als clouding, banding & bleeding, zal je vast veel plezier kunnen beleven aan deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:36:
Gisteren kon ik nog de hdmi zwartwaarde nog naar laag en normaal instellen.
Maar nu niet meer.
Wel dat van mediabox van upc , maar niet meer van mijn blu-ray speler.
Nu licht die optie niet meer op, en er staat normaal.
Ik heb de TV al een reset gegeven, en ook mijn blu-ray speler.Maar het heeft niet geholpen.
Dat is vreemd. Het is in het Nederlands geschreven en toch heb ik geen flauw idee waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:38:
[...]

Die 30 euro per jaar meer stroomverbruik van een plasma kom ik ook wel overheen denk ik ;) . Het design van de samsung's ( d.w.z. de D7000 & 8000 ) is inderdaad erg mooi, en hoogstwaarschijnlijk het meest vooruitstrevende op de huidige markt.

Er zijn ongetwijfeld ook LED 's zonder dit probleem, maar bij Samsung is het gewoon een loterij. Je moet echt puur mazzel hebben dat je een exemplaar treft waarbij de bleeding en clouding van een acceptabel niveau is, want Quality Control heeft bij Samsung duidelijk geen prioriteit.

Verder moet ik wel zeggen dat het beeld overdag gewoon prima is, maar bij donkere scènes in een donkere omgeving is het duidelijk aanwezig. Als je niet al te kieskeurig bent en niet zwaar tilt aan zaken als clouding, banding & bleeding, zal je vast veel plezier kunnen beleven aan deze TV.
uhhhhh ik heb het over de D6500 ook erg mooi en vooruitstrevend wat mij betreft en ook nog eens zonder bleeding/clouding ook bij donkere scenes en een donkere omgeving geen clouding/bleeding te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje

[afbeelding]

Kinderen voor Kinderen zongen vroeger een liedje: wat je niet ziet.... bestaat niet!

Dus als ik geen clouding meer zie, omdat ik hem naar volle tevredenheid gekalibreerd heb.... wat is dan het probleem nog ?

Mijn gevoel zegt gewoon: te lui om te kalibreren en niet weten waar je over praat. En daardoor een foto maken, met een veel te hoge sluitertijd en dan zeggen: kijk eens! Het is bij mij wel ERG klote..... dit is de derde al!

Sorry, maar vind het beetje overdreven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Massiefje schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:14:
[...]

Kinderen voor Kinderen zongen vroeger een liedje: wat je niet ziet.... bestaat niet!

Dus als ik geen clouding meer zie, omdat ik hem naar volle tevredenheid gekalibreerd heb.... wat is dan het probleem nog ?

Mijn gevoel zegt gewoon: te lui om te kalibreren en niet weten waar je over praat. En daardoor een foto maken, met een veel te hoge sluitertijd en dan zeggen: kijk eens! Het is bij mij wel ERG klote..... dit is de derde al!

Sorry, maar vind het beetje overdreven.....
Volgens mij is dit topic o.a. In het leven geroepen zodat mensen hun ervaringen kunnen delen met de 2011 lijn van Samsung....positief of negatief. Als je geen negatieve ervaringen wil horen, lees er dan gewoon
overheen en move on, maar kom niet aan met een stompzinnig kinderen voor kinderen voorbeeld wat totaal geen sense maakt :?

Die foto is genomen bij schemer, dus ja er is uiteraard een wat langere sluitertijd gebruikt dan normaal waardoor het inderdaad erger lijkt dan dat het daadwerkelijk was. Maar ook voor het blote oog was het duidelijk zichtbaar. En te lui om te calibreren?? Trust me, ik ga niet voor de lol 3 x met een 55" tv over straat om hem te retourneren ;)

Dat jij 1 van de gelukkigen bent met een relatief goed exemplaar, gefeliciteerd, je hebt mazzel. Maar dat neemt niet weg dat het problem niet te verhelpen is met een calibratie, want nogmaals, het ligt aan het paneel, niet aan de instellingen. Je kan het hooguit verminderen.

[ Voor 30% gewijzigd door netvista op 26-07-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Het kan geen negatieve ervaring zijn, als je niet doet wat iedereen voorstelt: kalibreren.

Heel stom voorbeeld: ik koop een auto en rijd alleen maar achteruit ermee..... mag ik dan ook zeuren dat hij maar langzaam gaat en zoveel benzine slurpt ? Lijkt me niet.

Ik respecteer dat hij een andere heeft en ik respecteer ook mensen die het niet mooi vinden of er problemen mee hebben. Maar als je niets probeert, mag je ook geen conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Massiefje schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:26:
Het kan geen negatieve ervaring zijn, als je niet doet wat iedereen voorstelt: kalibreren.

Heel stom voorbeeld: ik koop een auto en rijd alleen maar achteruit ermee..... mag ik dan ook zeuren dat hij maar langzaam gaat en zoveel benzine slurpt ? Lijkt me niet.

Ik respecteer dat hij een andere heeft en ik respecteer ook mensen die het niet mooi vinden of er problemen mee hebben. Maar als je niets probeert, mag je ook geen conclusie trekken.
Je zegt het zelf al...een stom voorbeeld :-).

Wie zegt dat ik niks geprobeerd heb. :? Na het Internet afgestruint te hebben op zoek naar een evenutele opposing en 3 x retourneren mag ik toch wel concluderen dat de quality control van samsung op zijn zachtst gezegd vrij matig is.

[ Voor 12% gewijzigd door netvista op 26-07-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je schrijft, nadat er commentaar komt over jouw foto: 'Die foto is genomen bij schemer, dus ja er is uiteraard een wat langere sluitertijd gebruikt dan normaal waardoor het inderdaad erger lijkt dan dat het daadwerkelijk was. Maar ook voor het blote oog was het duidelijk zichtbaar.'

Tsja ...had dat er dan ook gewoon bij geschreven. Zo krijgen mensen een verkeerd beeld. Niet handig. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
GerCor schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:49:
Je schrijft, nadat er commentaar komt over jouw foto: 'Die foto is genomen bij schemer, dus ja er is uiteraard een wat langere sluitertijd gebruikt dan normaal waardoor het inderdaad erger lijkt dan dat het daadwerkelijk was. Maar ook voor het blote oog was het duidelijk zichtbaar.'

Tsja ...had dat er dan ook gewoon bij geschreven. Zo krijgen mensen een verkeerd beeld. Niet handig. :N
Ik ging uit van common sense... Mijn excuses :)

Ik zei namelijk dat het probleem met name duidelijk naar voren kwam in een donkere omgeving. Een bruikbare foto maken in een donkere omgeving zonder langere sluitertijd ( en zonder flits uiteraard ) word wat lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dat schrijf je OOK nadat er commentaar op jouw foto komt. Hoe dan ook netvista. Eventjes weer naar de realiteit.

Toen ik mijn C8700 vorig jaar kocht had ik ook een beetje last van clouding. Er kwamen al rap firmware upgrades en de clouding nam alleen maar toe tot een punt dat ik me er behoorlijk aan begon te ergeren. Ik las op diverse fora dat je softwarematig niets tegen clouding kon doen .... maar als dat zo is, waarom werd het dan na elke upgrade erger, zo vroeg ik me af. En toen kwam er weer een firmware upgrade en weg is de clouding. Dus, alle verhaaltjes die mij vertellen dat clouding iets hardwarematig is zijn wat mij betreft naar het land der fabeltjes verbannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Omdat die firmware update waarschijnlijk iets deed met je helderheid / backlight instellingen

Maar goed, maakt ook niet uit verder. Ik deel mijn ervaring hier in dit topic. Wat je er mee doet moet ieder natuurlijk voor zich weten :)

[ Voor 43% gewijzigd door netvista op 26-07-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nee hoor, ik heb nog steeds dezelfde instellingen als vrijwel in het begin toen ik de voor mij perfecte instellingen vond. Of je bedoel je dat de Tv de instellingen anders weergeeft dan voor de update? Dus, wat eerst 10 was wordt nog steeds 10 genoemd maar is in feite 5 of 20 om maar wat te schrijven?

Hieronder trouwens een link naar de discussie destijds ..... ergens in het midden van de pagina.

[LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 Series

En inderdaad, als jij gelukkiger bent met de plasma is dat toch prima. _/-\o_

Misschien moeten we weer eens kabaal gaan maken bij Samsung Nederland want qua applicaties zoals widgets en snippets is het DOODstil.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 26-07-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:42:
[...]

In mijn vervolg haalde ik dit filmpje met Tom Coronel al aan.
Dit werkt niet als je hem als app op je Android of Apple zet, volgens Coronel wel op de Galaxy SII of de Samsung TAB.
Het zou ook mogelijk moeten zijn met de nieuwe 2011 Samsung remote RMC30D1 of RMC30D2 (ken de verschillen hiervan niet)

Heb zelf nog de volgende filmpjes gevonden:
[video]
[video]

Heeft niemand hier dan ervaring mee?
In het filmpje vertelt Tom wel dat het mogelijk is, maar hij laat het niet werkend op de Tab zien! Ik zoek me nu al dagen een ongeluk naar de app die daarvoor nodig is. Zou al vanaf april in de appstore moeten zijn, maar de enige app die ik kan vinden is de Samsung Remote, wat overigens goed werkt.

In het filmpje van Tom wordt ook getoond hoe je kunt twitteren en daar gebruiken ze een telefoon (?) waarop een toetsenbord is weergegeven voor het invoeren van tekst. Werkt bij social TV wel een stuk beter dan de 0 t/m 9 toetsen. Iemand enig idee of dit ook werkt via de Tab en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
deepbass909 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Bij de VGA-ingang heb je beperktere instelmogelijkheden voor het beeld. Backlight staat bijv. veel feller. Ik vermoed dat daar het probleem in zal zitten. Kijk eens wat je kan doen met de input-namen (dus de namen in je source-menu), door daar mee te spelen krijg je soms meer instelmogelijkheden.
Daarnaast, vergeet niet dat je per bron het beeld kan en moet instellen. Ik maak gebruik van 3 HDMI-bronnen en moet die dus alle 3 apart instellen. Aangezien ik ze allemaal hetzelfde heb staan, zou het makkelijk zijn geweest om een "master profiel" aan te kunnen maken, en dan per bron eventueel te kunnen fine-tunen, ipv bij elke bron vanaf scratch te moeten beginnen...
Dat verklaart inderdaad het verschil want de TVsource heb ik van zonnebank standje afgehaald....mijn vriendin begon teveel op barbie te lijken :P

en dan blijkt ook wel dat calibreren WEL zin heeft, maar die discussie wordt hier al genoeg gevoerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Laatst online: 03-10 17:37
Ik benieuwd of iemand mij de oplossing kan geven of dat dit bekend is?
Ik heb een ue55d6530 icm Boxee Box als ik daar een 3d film mee afspeel dan heb ik aan beide kanten van het beeld een stukje van de beide frames.
Nu moet ik de beeld instellingen wijzigen van 3d perspectief naar -5 dan is het beeld al verbeterd maar toch zie ik de beide balken nog, maar dan dunner. Is dit bekend bij iemand? Of is dit een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 01:08:
Omdat die firmware update waarschijnlijk iets deed met je helderheid / backlight instellingen
Ik sluit me helemaal aan bij Massiefje, coldasice en GerCor, ik denk dat jij gewoon niet even de tijd hebt genomen om daadwerkelijk een goede kalibratie uit te voeren. Waarschijnlijk heb je geen idee wat het inhoud of wat je ermee kan bereiken.

Op mijn sourch beeld heb ik ook wel wat last maar dat is bijna nihil na mijn kalibratie. Echter ik heb nu de UE55D7000 een maand en ben sinds eergisteren weer even gaan kalibreren en moet zeggen dat ik nu de instellingen heb staan zoals HDnation ze adviseert op hun dvd of blue ray. Daar laten ze stap voor stap zien hoe je je tv correct kan kalibreren.

Ook hebben ze een dvd voor DUMMIES! maarja als je geen engels verstaat wordt het lastig!

Ieder heeft zijn mening over een scherm dat is geen probleem! Ik had hiervoor ook een plasma scherm van Pioneer super tv maar ik moet zeggen dat ik nu gewoon meer plezier heb van mijn scherm.

Maar ik vind wel dat je je mening pas kan geven als je je er ook daadwerkelijk in hebt verdiept!!!
En hetgene wat je zegt ook kan onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bangnl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:33:
Ik benieuwd of iemand mij de oplossing kan geven of dat dit bekend is?
Ik heb een ue55d6530 icm Boxee Box als ik daar een 3d film mee afspeel dan heb ik aan beide kanten van het beeld een stukje van de beide frames.
Nu moet ik de beeld instellingen wijzigen van 3d perspectief naar -5 dan is het beeld al verbeterd maar toch zie ik de beide balken nog, maar dan dunner. Is dit bekend bij iemand? Of is dit een defect?
Heb je het toevallig over SBS 3d? want dan klopt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Ik heb het verbruik eens gemeten van mijn ue55d6500.

Aan: 125 watt
Standby: 1 watt

Ik had verwacht dat het verbruik in de standby stand hoger zou zijn. Dat is dus te verwaarlozen.
Goed nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Laatst online: 03-10 17:37
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:05:
[...]

Heb je het toevallig over SBS 3d? want dan klopt het wel.
Oke, het gaat inderdaad over een sbs 3d mkv-tje. Maar dat -5 3d perspectief dat moet iedereen aanpassen. Om een beetje normaal de 3d film te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanmiddag even testen. Heb het op BBC HD gezien dat SBS snapte er niets van. Ik heb gisteren nog even een download gemaakt RIO SBS 3d ik zal wel kijken hoe of wat ik ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 32 ... 99 Laatste