Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Nope wordt niet ondersteund helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
Onderstaande USB stick zou wel moeten werken.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:56:
Zag ergens op internet dat de usb-stick 'TDK USB-stick Trans-IT 2GB mini' geschikt was voor opname (timeshifting/pvr). Heb de 32GB uitvoering gekocht en het werkt inderdaad (wel op usb ingang 1) op mijn ue40d7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@ RoPS en iedereen die een USB stick gebruikt icm Samsung D-serie:
Kun je bevestigen dat dit echt werkt? en zoniet, wat zijn de issues?

quote:
RoPS schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:56:
Zag ergens op internet dat de usb-stick 'TDK USB-stick Trans-IT 2GB mini' geschikt was voor opname (timeshifting/pvr). Heb de 32GB uitvoering gekocht en het werkt inderdaad (wel op usb ingang 1) op mijn ue40d7000.

[ Voor 31% gewijzigd door checkdiz op 13-07-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Zit er in de Samsung D Series LED TVs een limiet aan het aantal bestanden dat je op een USB HHD mag hebben? Zit nl. met het volgende probleem:

Mijn muziek collectie gaat richting 20.000 bestanden met een totale grootte van dik 200GB. Ik heb alles per genre en dan vervolgens per arties en album etc in verschillende subdirectories gearchiveerd (tot 6 sub directories). De bestandsnamen hebben dan ook een lengte die af en toe richting de NTFS limiet van 255 characters gaat.

Als ik mijn 1.5TB HD met daarop die muziek collectie aan mijn TV hang, dan duurt het al een geruime tijd voordat ik door de directories heen kan browsen, in het begin lukt dit bij de meeste subdirectories nog niet en moet ik geduld hebben, na een tijdje lijkt het of de TV die sub directory heef gelezen/gescand en kan ik er in gaan, naar het volgende nivo van subdirs. Maar op een gegeven moment houd het gewoon op en hoe lang ik ook wacht, bepaalde subdirectories kom ik gewoon niet in. De TV meldt dan "Kan de map niet weergeven" (of iets dergelijks).

Het zelfde probleem loop ik tegen aan met mijn foto collectie, die is welliswaar niet zo groot, maar heeft wel veel bestanden en ook daar maak ik weer gebruik van 4-5 niveaus van subdirectories voor het sorteren.

Is iemand van jullie hier ook tegenaan gelopen? Ik baal er een beetje van dat ik niet alles kan zien/afspelen wat ik op mijn HD heb staan en wat er afgespeeld kan worden kan ik soms pas na een paar minuten wachten selecteren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik toch nog een keer jullie opinie vragen over het volgende: als ik de teletekst activeer zie ik het best de backlightbleeding op mijn 46D6530. Is dat representatief? Of is dat bij de meeste van jullie ook lichtgrijs aan de zijkanten? Als ik recht voor het scherm zit valt het mee, maar als de kijkhoek iets veranderd wordt het behoorlijk duidelijk.

Daarnaast vanavond 1 keer gezien dat de screensaver ? (blauwe samsung logo verspringt) spontaan aangaat terwijl we een tv uitzending kijken. Nog niet eerder gehad en niks in de instellingen veranderd. Meer mensen die dit wel eens hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:47:
Mag ik toch nog een keer jullie opinie vragen over het volgende: als ik de teletekst activeer zie ik het best de backlightbleeding op mijn 46D6530. Is dat representatief? Of is dat bij de meeste van jullie ook lichtgrijs aan de zijkanten? Als ik recht voor het scherm zit valt het mee, maar als de kijkhoek iets veranderd wordt het behoorlijk duidelijk.

Daarnaast vanavond 1 keer gezien dat de screensaver ? (blauwe samsung logo verspringt) spontaan aangaat terwijl we een tv uitzending kijken. Nog niet eerder gehad en niks in de instellingen veranderd. Meer mensen die dit wel eens hebben gehad?
Als je er last van hebt, gewoon van garantie gebruikmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer valt dat backlightbleeding, volgens jullie het meesten op? Hoe kan ik mij UE46D8000 hier op "testen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Doe me een lol en ga er asjeblieft niet naar op zoek. Stel je hebt het, dan ga je je er alleen maar aan zitten ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:39:
Wanneer valt dat backlightbleeding, volgens jullie het meesten op? Hoe kan ik mij UE46D8000 hier op "testen"?
Je kan er niet op 'testen'. Je ziet het gewoon. Als je al een D8000 hebt en je hebt nergens last van, ga er dan ook niet naar opzoek. Bij de iPad 2 hebben veel modellen ook backlight bleeding (gehad), en sommigen viel het niet op... en toen kwam het in het nieuws... ontdekten ze het bij hun eigen iPad 2... meteen teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens naar het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=03Wtab8Wros&NR=1
als ik google kom ik alleen de 7000 en 8000 serie tegen en niet de D6500 ik denk dat het inderdaad betamodellen zijn de rand is te dun waardoor er backlight bleed ontstaat vooral aan de randen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digin schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:48:

[...]
Ah dus het antwoord stond al ergens in dit topic. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 23:23
Kan iemand mij vertellen of er effectief verschil is in beeldkwaliteit (buiten de refreshrate) tussen de het model UE40D5700 en UE40D6200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Een leuke review voor de 6500 serie: http://www.digitalversus....0d6500-p364_11382_36.html

Als ik die review zo lees, is het geld beter besteed aan een goed afgestelde 65xx serie dan de 7000 serie!

[ Voor 35% gewijzigd door n00bs op 14-07-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij viel het op toen ik, zie mijn eerdere post, teletekst opstart. Ben er niet naar op zoek gegaan verder. Het is inderdaad zo, als je het eenmaal hebt waargenomen blijft het in je tv maar vooral in je hoofd zitten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

n00bs schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:32:
Een leuke review voor de 6500 serie: http://www.digitalversus....0d6500-p364_11382_36.html

Als ik die review zo lees, is het geld beter besteed aan een goed afgestelde 65xx serie dan de 7000 serie!
Ik lees nergens dat de D6500 beter is dan de D7/8000. Het enige voordeel is dat het scherm schijnbaar nét iets sneller reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:51:
[...]

een logitech harmony :+

(want de DLNA & USB mogelijkheden zijn ronduit kl#te)
DLNA is verre van kl#te, wat het probleem is dat de tv maar een heel beperkt aantal codec's ondersteunt.

Dat DLNA zelf perfect werkt (durf ik zelfs te stellen) blijkt uit het punt dat ik via Twonky op mijn mobiel (een Galaxy S) probleemloos youtube kan streamen op m'n tv. De tv is tot nog toe het enige apparaat in mijn huis die dat zo goed doet.

Alleen is de ingebouwde UPNP/DLNA browser (Allshare) wel ronduit slecht. Er zijn op internet veel betere voorbeelden te vinden van browsers die aanzienlijk beter werken (denk bijv. aan XBMC).
The_Big_Easy schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:57:
Zit er in de Samsung D Series LED TVs een limiet aan het aantal bestanden dat je op een USB HHD mag hebben? Zit nl. met het volgende probleem:

Mijn muziek collectie gaat richting 20.000 bestanden met een totale grootte van dik 200GB. Ik heb alles per genre en dan vervolgens per arties en album etc in verschillende subdirectories gearchiveerd (tot 6 sub directories). De bestandsnamen hebben dan ook een lengte die af en toe richting de NTFS limiet van 255 characters gaat.

Als ik mijn 1.5TB HD met daarop die muziek collectie aan mijn TV hang, dan duurt het al een geruime tijd voordat ik door de directories heen kan browsen, in het begin lukt dit bij de meeste subdirectories nog niet en moet ik geduld hebben, na een tijdje lijkt het of de TV die sub directory heef gelezen/gescand en kan ik er in gaan, naar het volgende nivo van subdirs. Maar op een gegeven moment houd het gewoon op en hoe lang ik ook wacht, bepaalde subdirectories kom ik gewoon niet in. De TV meldt dan "Kan de map niet weergeven" (of iets dergelijks).

Het zelfde probleem loop ik tegen aan met mijn foto collectie, die is welliswaar niet zo groot, maar heeft wel veel bestanden en ook daar maak ik weer gebruik van 4-5 niveaus van subdirectories voor het sorteren.

Is iemand van jullie hier ook tegenaan gelopen? Ik baal er een beetje van dat ik niet alles kan zien/afspelen wat ik op mijn HD heb staan en wat er afgespeeld kan worden kan ik soms pas na een paar minuten wachten selecteren... :(
Ik denk dat je tegen een beperking aanloopt van de eigen UPNP/DLNA server van de tv. Servers gaan vaker onderuit op grote collecties (ik krijg mijn collectie ook niet ingeladen, zelfs niet op mijn Popcorn Hour, waarvan je het toch minimaal zou mogen verwachten).
Ga er maar vanuit dat de server een time-out geeft tijdens het scannen, puur door de omvang van de database die het aan het opbouwen is.
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:47:

klinkt als een klacht die mijn ouders afgelopen week hadden met hun D7000. Bij hen kwam "spontaan" de melding in beeld dat er geen activiteit meer gedetecteerd was, en de tv zou uitschakelen. Natuurlijk waren zij op dat moment wel aan het kijken en het was altijd tussen 23.00 en 0.00u.
Het was de optie Automatisch Uitschakelen, die na 4 uur de tv uitschakelt als er zo lang niks gedaan is met de afstandsbediening. Omdat ze ook een Humax 5050c hebben staan en geluid via de receiver loopt, wordt de tv na inschakelen dus niet meer bedient. Klein nadeeltje van de eco-oplossing en schermbeveiliging dus.
Ik verdenk bij jou een vergelijkbaar iets.
Uniciteit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Ik lees nergens dat de D6500 beter is dan de D7/8000. Het enige voordeel is dat het scherm schijnbaar nét iets sneller reageert.
Als ik ervan uitga dat de D6500 niet heel anders is in beeld t.o.v. de D6750, dan kan ik uit ervaring melden dat de D7000 wel echt beter is (beiden zijn 40"). De snelheid van de processor merk je in meer zaken dan alleen snellere menu's. De hele tv reageert gewoon sneller en soepeler. Qua beeldkwaliteit kan ik niks zinnigs zeggen, ik heb mijn tv niet naast die van mijn ouders gezien.

Punt is de dat vanaf de D65xx de beeldkwaliteit al erg goed is, zelfs met de kleine probleempjes als backlight bleeding (mijn tv heeft het ook, maar het stoort bij tv kijken echt niet), dus verbeteringen vallen niet echt meer op. Zeker in een winkel is het verschil niet te beoordelen (je weet niet hoe de tv ingesteld staat of wat de kwaliteit van de bron) en er zijn maar heel weinig mensen die de verschillende modellen side-by-side hebben kunnen vergelijken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Uniciteit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Dat zegt 'ie toch ook helemaal niet? Hij zegt dat je geld beter besteed is aan een D6500, dan aan een D7000. Niet dat de D6500 beter is. Maar aangezien de D6500 goedkoper is en het niet veel slechter doet, is dat een betere aankoop (voor sommige mensen).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
[quote][quote]deepbass909 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:53:

klinkt als een klacht die mijn ouders afgelopen week hadden met hun D7000. Bij hen kwam "spontaan" de melding in beeld dat er geen activiteit meer gedetecteerd was, en de tv zou uitschakelen. Natuurlijk waren zij op dat moment wel aan het kijken en het was altijd tussen 23.00 en 0.00u.
Het was de optie Automatisch Uitschakelen, die na 4 uur de tv uitschakelt als er zo lang niks gedaan is met de afstandsbediening. Omdat ze ook een Humax 5050c hebben staan en geluid via de receiver loopt, wordt de tv na inschakelen dus niet meer bedient. Klein nadeeltje van de eco-oplossing en schermbeveiliging dus.
Ik verdenk bij jou een vergelijkbaar iets.

dank, ik heb die instelling vanmorgen maar even uitgezet.

by the way: hoe is het met jouw beeld gesteld als je het teletekstscherm oproept? zie je dan vooral waar de backlightbleeding zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik kan het nu niet zien, maar het is nu ook vrij licht in de kamer. Ik zie het zelf vooral als ik van bron wissel. De tv gaat dan kort even op zwart maar met de backlight op volle kracht. Verder is het vooral een kwestie van de tv goed instellen. Ik heb zelf standaard de backlight op 20 (volle sterkte dus), maar dan bij eco-oplossingen de ECO-sensor aan met een minimale backlight van 5.
Mijn ervaring daarmee is inmiddels wel dat dat het prettigste beeld geeft bij verschillende licht sterktes in de kamer en dat dingen als backlight bleeding vrijwel helemaal verdwijnen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
deepbass909 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:53:
[...]
DLNA is verre van kl#te, wat het probleem is dat de tv maar een heel beperkt aantal codec's ondersteunt.

Dat DLNA zelf perfect werkt (durf ik zelfs te stellen) blijkt uit het punt dat ik via Twonky op mijn mobiel (een Galaxy S) probleemloos youtube kan streamen op m'n tv. De tv is tot nog toe het enige apparaat in mijn huis die dat zo goed doet.

Alleen is de ingebouwde UPNP/DLNA browser (Allshare) wel ronduit slecht. Er zijn op internet veel betere voorbeelden te vinden van browsers die aanzienlijk beter werken (denk bijv. aan XBMC).
[...]
Ik denk dat je tegen een beperking aanloopt van de eigen UPNP/DLNA server van de tv. Servers gaan vaker onderuit op grote collecties (ik krijg mijn collectie ook niet ingeladen, zelfs niet op mijn Popcorn Hour, waarvan je het toch minimaal zou mogen verwachten).
Ga er maar vanuit dat de server een time-out geeft tijdens het scannen, puur door de omvang van de database die het aan het opbouwen is.
Spreek je jezelf hier niet tegen? Eerst beweer je dat de DNLA van de TVperfect werkt, daarna stel je dat hij een probleem heeft met grote collecties :) En draait er op de TV niet gewoon een DLNA client, ipv een server :?

Maar goed, ik heb mijn USB HD dus rechtstreeks op de TV aangesloten, maakt hij dan nog gebruik van UPNP/DLNA?

Als ik diezelfde collectie via WMP op mijn pc benader, dan duurt het ook lang voordat de TV alles laat zien en heb ik ook een idee dat ie tegen een timeout aanloopt... Ik heb zelfs het vermoeden dat de TV 'voor het gemak' alvast alle media die op de DLNA server staat scanned en een interne lijst aanmaakt, in plaats van gewoon pas een directory te scannen als ik er naar toe browse. Dat laatste zou veel efficienter zijn en je hoeft dan ook geen grote interne database bij te houden (wel iedere keer een directory scannen maar ga er van uit dat dat niet zoveel tijd kost, wie heeft er nu 1000+ bestanden in één enkele (sub)directory staan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

The_Big_Easy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:44:
[...]

Spreek je jezelf hier niet tegen? Eerst beweer je dat de DNLA van de TVperfect werkt, daarna stel je dat hij een probleem heeft met grote collecties :) En draait er op de TV niet gewoon een DLNA client, ipv een server :?

Maar goed, ik heb mijn USB HD dus rechtstreeks op de TV aangesloten, maakt hij dan nog gebruik van UPNP/DLNA?
[...]
Nope, ik spreek mezelf niet tegen. Als er iets naar de tv gestuurd wordt (en deze dus als client optreedt) werkt het perfect, maar zodra de tv actie moet ondernemen (en dus als server werkt) gaat het fout.
Check de wiki over DLNA eens, dan kan je zien welke rollen er allemaal bestaan voor DLNA-apparaten. Er zijn maar weinig goede servers (Twonky en Minidlna zijn tot nu toe eigenlijk de enige 2 die ik heb kunnen vinden die enigszins goed werken) en die in de tv is absoluut niet goed.
Als speler gaat het redelijk goed, zolang de codec maar aanwezig is in de tv. Streaming gaat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu ook problemen met de webbrowser...kan geen vebinding maken. Samsung met een update bezig? Lijkt begonnen sinds de nieuwe youtube player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik uitzending gemist kijk en ik start een uitzending komt het weleens voor dat het volume automatisch naar 99 gaat. heeft iemand anders deze ervaring ook, of mis ik gewoon te veel uitzendingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 16:09
Voor mensen die problemen hebben met DLNA in de TV en grote collecties (of beweren dat er geen goede DLNA servers te vinden zijn), wil ik wederom eens attenderen op Mezzmo.

Ik heb er een aantal getest en Mezzmo is degene die ik uiteindelijk gekocht heb en eigenlijk perfect werkt! Al mijn muziek (ruim 40.000 mp3's) worden goed geindexeerd, films worden on the fly getranscode en de snelheid is echt prima. Je hebt hier wel een PC/server voor nodig.....

Dat de DLNA browser niet prettig is, dat beaam ik helemaal. Ik zou graag wat meer mogelijkheden tot sorteren en 'thumbs' willen. Nu is het WYSIWYG en dat is niet altijd prettig, helemaal niet als je alles netjes geordend hebt qua foto's bijvoorbeeld (2011-07-14 - Foto's van dit en dat map). Je ziet dan alleen 2011-07.. en je moet wachten tot hij langzaam gaat scrollen.... Het werkt wel, maar is niet handig.

Verder ben ik uitermate tevreden over de DLNA client in de TV. Ik kan alles bekijken en afspelen, maar ik vermoed dat mensen niet graag een goede oplossing (lees: server) zoeken en alleen willen blijven hangen bij wat ze reeds hebben. Zo werkt het helaas niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Big_Easy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:44:
[...] >8 >8wie heeft er nu 1000+ bestanden in één enkele (sub)directory staan?)
nou tegenwoordig zit je daar met een vakantie foto reeks heel vlug over. Je netwerk en het verkeer hier in bepaalt natuurlijk ook de verwerkingssnelheid van de gegevens. Zelfs met de Samsung 100 Mbps netwerk poort verloopt dit vlotter over een 1 Gbps thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn D6530 onthoud de netwerkinstellingen niet. Eerlijk gezegd ik kom niet meer op wireless.
Vast IP geprobeerd, Router aan/uit.

Net nu ik mijn TV wou gaan proberen te bedienen met smartphone.

Is dit bekend probleem met wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:54

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:41:
Mijn D6530 onthoud de netwerkinstellingen niet. Eerlijk gezegd ik kom niet meer op wireless.
Vast IP geprobeerd, Router aan/uit.

Net nu ik mijn TV wou gaan proberen te bedienen met smartphone.

Is dit bekend probleem met wireless?
Ik heb het ook bij mijn 40d6530 vorige week een paar dagen achter elkaar last van gehad vandaag deed ie het weer goed . Het ligt in ieder geval niet aan mijn modem/router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:09:
[...]

Ik heb het ook bij mijn 40d6530 vorige week een paar dagen achter elkaar last van gehad vandaag deed ie het weer goed . Het ligt in ieder geval niet aan mijn modem/router
Ik heb er soms ook last van. Het gekke is dat het soms voorkomt. Houdt dit in dat het internet verkeer allemaal via een server van Samsung loopt? Dit is de enige verklaring die ik kan bedenken dat dit bij alle apps soms optreedt. Als het altijd zou optreden zou het aan de software van de tv kunnen liggen. Als het aan een specifieke app zou liggen zou het aan een remote server kunnen liggen. Wanneer het alleen bij mij zou optreden zou het aan mijn locale netwerk kunnen liggen. Maar dit is allemaal niet het geval. Registreerd Samsung wat er allemaal met de tv gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een UE37D6500. De stilstaande beelden zijn mooi. Alleen als het beeld gaat bewegen is het onrustig/instabiel. Heb het gevoel dat het beeld/de bewegingen die mensen maken sneller gaan dan in werkelijkheid, dit geeft een onnatuurlijk effect. Het is net alsof het beeld wat vooruitgespoeld wordt, het effect is vergelijkbaar met bv. een film op dvd-speler met snelheid x1,.. laten lopen. Ook is er telkens als er bewogen wordt een soort van trilling in beeld. Tevens stottert/hapert het beeld af en toe. Motion plus uitzetten/aanzetten heeft niet geholpen. Is hier iets aan te doen? Ervaren meer mensen dit?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik heb een C8700 en heb hier ook last van, mijn moeder heeft een LG en ook daar het effect. Ik vraag me al een tijdje af of 't gewoon aan het fenomeen 'digitale Tv' ligt. Als ik mijn Xbox360 aansluit, en dan gaan de beelden ook razend snel, heb ik nergens last van. Sluit ik een Camcorder aan, heb ik nergens last van.

Nu heb ik zelf geen analoge zenders meer maar ik vraag me af of het daar ook optreedt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:38:
Ik heb een UE37D6500. De stilstaande beelden zijn mooi. Alleen als het beeld gaat bewegen is het onrustig/instabiel. Heb het gevoel dat het beeld/de bewegingen die mensen maken sneller gaan dan in werkelijkheid, dit geeft een onnatuurlijk effect. Het is net alsof het beeld wat vooruitgespoeld wordt, het effect is vergelijkbaar met bv. een film op dvd-speler met snelheid x1,.. laten lopen. Ook is er telkens als er bewogen wordt een soort van trilling in beeld. Tevens stottert/hapert het beeld af en toe. Motion plus uitzetten/aanzetten heeft niet geholpen. Is hier iets aan te doen? Ervaren meer mensen dit?
Yup, dat komt toch door de bewerkingen zoals motion plus. Zet anders eens alles uit wat je kan vinden wat het beeld zou moeten 'verbeteren'. Dan zou het goed moeten zijn. Daarna kan je proberen weer dingetjes 1 voor 1 aan te zetten, dan kom je er vanzelf achter wat het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:48:
[...]

Yup, dat komt toch door de bewerkingen zoals motion plus. Zet anders eens alles uit wat je kan vinden wat het beeld zou moeten 'verbeteren'. Dan zou het goed moeten zijn. Daarna kan je proberen weer dingetjes 1 voor 1 aan te zetten, dan kom je er vanzelf achter wat het veroorzaakt.
Heb ik gedaan, het onrealistisch snelle beeld/bewegingen is er helaas nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ook 100Hz enzo uitgezet? Dus echt alles wat je aan/uit kan zetten op uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:17:
[...]

Heb ik gedaan, het onrealistisch snelle beeld/bewegingen is er helaas nog steeds.
Weet je zeker dat het niet iets is wat je je verbeeldt? Zo had ik in het begin met mijn 46D6530 dat de verticale bewegingen er nogal "versneld" uitzagen. Nadat ik een aantal filmscenes bij 2 vrienden op een panasonic plasma en jvc lcd had gekeken zag ik precies hetzelfde. Mogelijk dat je kijkervaring heel anders is t.o.v. je vorige tv, zeker als je nu een veel groter schrem zou hebben, maar dat valt gezien jouw 37 inch wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik kwam van een 55cm (21") 4:3 tv en heb echt even moeten wennen aan het beeld. Zeker verticale bewegingen lijken anders te zijn dan op een niet-platte tv, omdat ze iets minder soepel gaan. Motion plus heeft hier geen invloed op, want dat werkt alleen op horizontale beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:18:
Ook 100Hz enzo uitgezet? Dus echt alles wat je aan/uit kan zetten op uit zetten.
Ik heb de 100hz uitgezet, het beeld trilt nu behoorlijk (judder?), qwa snelheid beelden lijkt het enigszins invloed te hebben, maar het probleem is er wel nog steeds...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand nogmaals (duidelijk) uitleggen hoe de uitzending gemist app. (van downloaden tot gebruiken) werkt.
Tot nu toe gebruik ik nog steeds beta.uitzendinggemist.nl, maar zou graag ook de uitzendingen van bv. rtl 4 terug kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

S1W schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:31:
Ik heb geen verstand van 3D (heb ook nog geen 3D bril), maar als ik mijn gewone TV beeld op 3D zet via de Afstandsbediening ziet het er zo uit:

[afbeelding]

Is dat normaal voor een 3D tv? Of hoor je twee beelden te hebben? Ik snap niet dat het bovenste beeld helemaal zwart is en dat ook blijft...
Zo, was dus toch een brakke TV. Monteur heeft hele mainboard vervangen omdat hij het probleem nog nooit had gezien en verder ook niet wist wat hij eraan moest doen. Nu wel gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koenb85 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:26:
Ik heb een ue40D7000 model besteld, deze zou volgende week ergens moeten aankomen.
Nu heb ik deze vraagjes:
  • Ik heb een Western Digital My Passport externe harde schijf. Deze krijgt z'n voeding via de USB kabel. Werkt deze harde schijf samen met de tv, of moet ik een externe harde schijf hebben met voeding via een aparte stroomkabel?
  • Als ik op deze harde schijf een mkv zet, samen met een srt, wordt deze srt dan ook afgespeeld?
en werkt het?
mp4 met srt ook, maar avi met srt dan weer niet, strange he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:48:
[...]

Ik heb de 100hz uitgezet, het beeld trilt nu behoorlijk (judder?), qwa snelheid beelden lijkt het enigszins invloed te hebben, maar het probleem is er wel nog steeds...
Update: Het probleem van snelle beelden doet zich niet voor op de playstation, heb het alleen bij digitale tv (aangesloten via settopbox)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

S1W schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:33:
[...]

Zo, was dus toch een brakke TV. Monteur heeft hele mainboard vervangen omdat hij het probleem nog nooit had gezien en verder ook niet wist wat hij eraan moest doen. Nu wel gefixt :)
Ik ben benieuwd, ik wacht nog op een telefoontje van het reparatiebedrijf. Die moeten het mainboard eerst nog bestellen en zodra dat binnen is zullen ze een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Ja, ik was blij dat ze het board zo snel hadden. 1 voordeel is dat m'n Duitse model nu een echt nederlands model is dankzij het nieuwe nl mainboard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 21:17
vanochtend is youtube verwijdert...de zwarte variant....

ergens blijft dit een raar verhaal dat je geen controle hebt over je lijst met applicaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

coldasice schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:14:
vanochtend is youtube verwijdert...de zwarte variant....

ergens blijft dit een raar verhaal dat je geen controle hebt over je lijst met applicaties....
Inderdaad... Raar, want die was in alle opzichten beter dan de versie die er nu nog wel staat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageer op het automatisch verdwijnen van APP's bij opnieuw inschakelen, nadat deze geïnstalleerd waren.

Het betreft hier een UE32D6510 versie van de Smart TV.

Het lijkt er inderdaad op dat je je moet AANMELDEN als je App's download en installeert. Na uitproberen blijven de App's nu staan op mijn SmartHub geïnstalleerde App's.

Dus even aan denken. 8)7

Nog even dit. Ik testte dit door een paar keer de TV set aan/uit te zetten. Dat ging goed (BTW ik zit op WIFI).
Maar na een uurtje weer aanzetten wilde SmartHub zonodig een update doen en verdwenen de App's weer.
Het is allemaal wat lastig te determineren. Ik hoop dat er een SW update komt die dit probleem een keer oplost. Zag ergens in een UK forum dat het moederboard werd vervangen.... Wel wat drastisch daarvoor.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jllerk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 18:32
sinds 29 juni in bezit van de D8000 en nu al een dode pixel -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

jllerk schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:04:
sinds 29 juni in bezit van de D8000 en nu al een dode pixel -_-
Garantie! En een dode pixel zit er vrijwel altijd al vanaf het begin. Het komt zelden voor dat een dode pixel midden in zijn leven plots voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:38:
Motion plus staat 2x in het menu.
Je moet via Menu--Beeld--Beeldopties-- Motion plus op "helder" zetten.
Bij mij geen stotters/haperingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort een UE46D6500 inclusief brillen aangeschaft. Vanaf de ps3 kan ik prima 3d kijken. Echter ben ook in het bezit van een HTPC waar ik 3d content op af kan spelen. Ik doe dit via powerdvd. Wanneer ik binnen powerdvd de 3d 'aanzet' geeft hij dit prima weer op de TV, echter deze herkent het niet als zijnde 3d en blijft dus in 2d modus opereren waardoor de brillen dus niet functioneren.

Is er een mogelijkheid om full 3d te forceren (dus niet 2d->3d/beelden naast of onder elkaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Is er nou niemand die kan bevestigen dat je met CI+ module van UPC niet alleen de digitale zenders kunt installeren maar altijd de analoge zenders ook meekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:28:
Is er nou niemand die kan bevestigen dat je met CI+ module van UPC niet alleen de digitale zenders kunt installeren maar altijd de analoge zenders ook meekomen?
Bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:24:
Sinds kort een UE46D6500 inclusief brillen aangeschaft. Vanaf de ps3 kan ik prima 3d kijken. Echter ben ook in het bezit van een HTPC waar ik 3d content op af kan spelen. Ik doe dit via powerdvd. Wanneer ik binnen powerdvd de 3d 'aanzet' geeft hij dit prima weer op de TV, echter deze herkent het niet als zijnde 3d en blijft dus in 2d modus opereren waardoor de brillen dus niet functioneren.

Is er een mogelijkheid om full 3d te forceren (dus niet 2d->3d/beelden naast of onder elkaar)?
3D kan je het beste door de tv laten regelen. Ik neem aan dat je een SBS 3D video hebt (dus de beelden naast elkaar)?
Sowieso moet je altijd 3D met de hand aanzetten, zelfs bij een bron als Explore 3D, die rechtstreeks op de tv draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Thanks, volgens Alex van WebCare kan het namelijk wel ....

http://www.samsungworld.n...ory/02010000/tickets/2294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:18:
bij de D8000 kan je geen 100 of 200 hz uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor het eerst de moviemax app geprobeerd. We hadden een tegoed van 50 euro bij aanschaf vd tv gekregen. Werkt goed en beeld is prima voor een film die via internet binnenkomt (season of the witch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:35:
[...]

Thanks, volgens Alex van WebCare kan het namelijk wel ....

http://www.samsungworld.n...ory/02010000/tickets/2294
Dat is toch ook wat ik bevestig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:46:
[...]

bij de D8000 kan je geen 100 of 200 hz uitzetten
Hij zegt dat 'ie een D6500 heeft, dus wat is je punt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 07:13
Beste mede-tweakers, Ik heb een vervelend probleem en wellicht dat jullie mij wat in de juiste richting kunnen helpen.
Ik heb onlangs een samsung syncmaster t27a750 aangeschaft ( ja, dat is een monitor en geen tv, waar dit topic eigenlijk over gaat, maar de techniek is echter hetzelfde )
Na enkele weken van intens gamen en film kijken heb ik nu het idee dat mijn bril niet goed meer synct met mijn scherm.
Soms zie ik de (2d) beelden van links en rechts door mijn 3d beeld heen komen. Heel vaag, maar ik zie het. Nou kan het natuurlijk zijn dat dat altijd al zo geweest is en het me nu pas opvalt. (wellicht omdat ik me nu niet meer zo vergaap aan het 3d gebeuren, en nu echt op details ga letten. alles went ten slotte)
Maar zou dat kunnen?? Dat de schutter net te vroeg of te laat open/dicht gaat waardoor het andere beeldje er nog een beetje door heen komt?
Zou er een optie in het scherm moeten zitten om dit af te stellen of zo?
Het begint me namelijk een beetje te irriteren ( ik ben nogal een zeikerd in dit soort dingen zeg maar )

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat wordt crosstalk genoemd. Maar heb je dat altijd en heel erg, of soms en valt het op zich wel mee? In het eerste geval zal het best kunnen dat 'ie kapot is, gebeurt het maar soms dan hoeft het niet per se fout te zijn en kan het ook nog gewoon kinderziektes zijn van de 3D-techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
P.B. schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:46:
[...]

Dat is toch ook wat ik bevestig ;)
Wat bevestig je dan? Ik vroeg: "Kun je alleen de digitale zenders installeren met een CI+ module van UPC?"

Samsung zegt: "dat kan"
UPC zegt: "dat kan niet"

Wie heeft er dan gelijk? Samsung of UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Je vroeg

"Is er nou niemand die kan bevestigen dat je met CI+ module van UPC niet alleen de digitale zenders kunt installeren maar altijd de analoge zenders ook meekomen?"

Ik zeg (ja dat kan) bevestigd.

Overigens vraag ik mij wel af waarom je dat zou willen maar dat is een tweede.

[ Voor 16% gewijzigd door P.B. op 18-07-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
P. B. Heeft UPC gelijk of heeft Samsung gelijk? IK snap nu ook dat je mijn vraag anders kunt lezen, het is maar net waar je de klemtoon legt. Maar ik bedoel dus: Ook al wil je niet dat de Tv de analoge zenders installeert, de Tv installeert ze toch als je alleen digitale zenders wilt installeren.

Ik wil dat weten omdat ik vind dat Samsung de klanten niet helpt. Als je een vraag hebt, dan geven ze antwoord als: voer een firmware update uit en beschouwen de vraag als afgehandeld. Als je dan doorvraagt negeren ze je gewoon.

WebCare heeft ook weken geleden (26 mei) aangegeven te onderzoeken waarom er bij de D serie steeds Apps verdwijnen. Maar verder reageren ze helemaal niet meer. Ze weten het gewoon niet. En dan stelt iemand de vraag aan Samsung zelf, dan schrijven ze: We hebben het bedraad geprobeerd en dan gaat het goed. Maar hier lees ik dat draaloos of bedraad niks uitmaakt, de apps verdwijnen gewoon. Maar van Samsung hoor je niks.

Zelf heb ik al meer dan 5 weken geen Twitter meer, een app die ik heel vaak gebruik. Nou, voor de D serie was het opgelost maar voor de C serie niet. Ik heb het een paar keer aangegeven. En uiteindelijk, na 3 weken, hadden ze door dat de D serie geen problemen had maar de C serie nog wel. Die Alex schrijft: het kan dat een app er 'eventjes' uit ligt maar 3 weken is wel erg lang, we sturen het door naar onze specialisten en berichten het als het is opgelost. Maar we zijn dus al weer 2 weken verder en ik weet ondertussen niet meer wat 'eventjes' inhoud bij Samsung.

Als je aan Samsung vraagt: waarom kunnen we niet online de firmware updaten? Dan geven ze als antwoord dat ze het zelf eerst moeten testen. Maar je kunt het wel downloaden en installeren? Nou, leg dat maar eens uit. En dan vraag je; wat zijn de wijzigingen in bijvoorbeeld 1013. Dan hebben ze geen idee.

Wanneer komen de qwerty afstandsbedieningen naar Nederland? Volgens Samsung binnen enkele weken maar ondertussen zijn ze gewoon te koop bij een Elektoworld en MediaMarkt.

Kortom, ik heb weinig vertrouwen in die Alex en Sammy van WebCare.

Eigenlijk wil al een hele tijd de Skypecamera kopen maar dat ga ik nu echt niet meer doen. Straks ligt de app van Skype er een keer uit en dan mag je raden wanneer dat weer gefixed is en dat kan dan gewoon maanden duren.

Aan de andere kant, ik heb laatst gelezen dat vrijwel niemand het internet gebeuren van de Televisies die dat hebben gebruikt. Een paar procent zelfs. Dus .... dat ze zich er niet echt druk over maken kan me dan ook wel weer voorstellen.

[ Voor 108% gewijzigd door GerCor op 18-07-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Hahn, nee het is zeker niet heel erg, je moet erg goed kijken wil je het zien met een stilstaand beeld. Met bewegende beelden zie je het helemaal niet, maar zoals gezegd, ik ben een zeikerd in dit soort dingen. Ik heb het scherm nu zo een 4 weken en het was me dus ook eerst niet eens echt opgevallen, maar ik heb ook het idee dat het er niet was toen ik er voor het eerst op ging gamen. Het is het allernieuwste scherm met de nieuwste technieken ( native 120Hz ) dus kinderziekten mogen er onderhand wel uit zijn dacht ik zo. Ik kan me voorstellen dat hoe verder je van het scherm af zit, je synchronisatie steeds verder verschuift van het scherm ( hoe klein dit ook mag zijn ) , dus zat ik te denken dat daar dan wellicht een optie voor is om dat te verschuiven/af te stellen ( corrigeren beter gezegd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Een nieuwer scherm zal alleen maar meer kinderziektes hebben dan een scherm dat al wat langer uit is ;) En 3D is nog allesbehalve uitontwikkeld. Sowieso zie ik 3D geen groot succes worden zolang je nog met actieve brillen (of brillen in het algemeen) in de weer moet. Dus ik denk dat het gewoon standaard crosstalk is waar jij last van hebt en daar valt weinig aan te doen (lees: niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
o.k, dus er is doorgaans geen optie voor om correcties daar op uit te voeren. Wellicht kan ik nog een factory default proberen. In ieder geval bedankt voor je reactie's

p.s. Ik zag het hele 3d met bril ook eerst niet zitten, maar als je eenmaal een game hebt gespeeld in 3d wil je niets anders meer. Het geeft echt een extra dimensie aan je spelbeleving. Voor films vind ik het inderdaad waardeloos, daar heb ik hem dan ook niet voor.

Groet,

Micla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:40:
P. B. Heeft UPC gelijk of heeft Samsung gelijk? IK snap nu ook dat je mijn vraag anders kunt lezen, het is maar net waar je de klemtoon legt. Maar ik bedoel dus: Ook al wil je niet dat de Tv de analoge zenders installeert, de Tv installeert ze toch als je alleen digitale zenders wilt installeren.
[..]
Je kan kiezen tussen:

- Analoog en digitaal
- Alleen digitaal
- Alleen analoog

Maar nogmaals: waarom is dit zo belangrijk voor je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Omdat ik a. iemand wil helpen en b. de services van Samsung onvoldoende vind.

De gebruiker zelf zegt: IK heb een D8000 en ik kan niet kiezen tussen Analoog en Digitaal en alleen Digitaal. Vervolgens belt de gebruiker UPC en UPC zegt: Klopt, de software van Samsung is eigenlijk niet geschikt voor onze module. Als je gaat installeren krijg je niet de keuze Analoog en Digitaal en alleen Digitaal. Wat je als keuze krijgt is: Analoog en Digitaal. Samsung zegt vervolgens: Onzin, je kunt wel kiezen tussen Analoog en Digitaal en alleen Digitaal.

Dus ja, wat is nou waar? Wie jokt er nou?

Dat WebCare is een platform waar je vragen kunt stellen aan Samsung maar waar ook gebruikers vragen van andere gebruikers kunnen en dus mogen beantwoorden. Laatst was er bijvoorbeeld iemand die vroeg hoe je de subpagina's van TT kunt selecteren. Ik lees dat, en dan kan ik wel wachten tot Samsung het antwoord geeft maar ik weet hoe je dat doet, dus geef ik antwoord. Gebruiker geholpen, kan Samsung zich weer met andere vragenstellers bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:29

ini

Life is what you make of it

Ik heb even gezocht, maar kon het in dit topic niet vinden, is het mogelijk om de zapsnelheid te verhogen van de 8000 serie? Ik kon deze in de standaard instellingen niet vinden.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:01:
De gebruiker zelf zegt: IK heb een D8000 en ik kan niet kiezen tussen Analoog en Digitaal en alleen Digitaal. Vervolgens belt de gebruiker UPC en UPC zegt: Klopt, de software van Samsung is eigenlijk niet geschikt voor onze module. Als je gaat installeren krijg je niet de keuze Analoog en Digitaal en alleen Digitaal. Wat je als keuze krijgt is: Analoog en Digitaal. Samsung zegt vervolgens: Onzin, je kunt wel kiezen tussen Analoog en Digitaal en alleen Digitaal.

Dus ja, wat is nou waar? Wie jokt er nou?
Laatst een 40D6300 geïnstalleerd. Daar had je toch ook de keuze Digitaal & Analoog / Digitaal / Analoog bij zowel antenne als kabel.
Hou wel de netwerkparameters van jou kabelboer bij de hand: alle kanalen worden gewist
Dit werkt trouwens alleen maar als je aktief een TV kanaal bekijkt via de interne tuner.
Hoofdmenu > Kanaal > Automatisch opslaan > Ant / Kabel > Digitaal & Analoog / Digitaal / Analoog.
De landkeuze kan wel beperkingen inhouden evt. kiezen Andere/Others ipv Nederland. Kan dit niet bevestigen: geen UE40D#### toestel & kabeldistributie ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ini schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:52:
Ik heb even gezocht, maar kon het in dit topic niet vinden, is het mogelijk om de zapsnelheid te verhogen van de 8000 serie? Ik kon deze in de standaard instellingen niet vinden.
Voor zover ik weet: sinds de B reeks bij zowel LE als UE modellen is deze optie in het servicemenu niet meer beschikbaar. Sneller zappen is volgens mij alleen mogelijk met externe kwaliteits STB's (zoals een niet gecertificeerde sat ontvanger, ...). Factoren die zapsnelheid beïnvloeden: interne CPU, software, CI / CI+ cam, smartcard, satelliet motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:27:
[...]

Laatst een 40D6300 geïnstalleerd. Daar had je toch ook de keuze Digitaal & Analoog / Digitaal / Analoog bij zowel antenne als kabel.
Hou wel de netwerkparameters van jou kabelboer bij de hand: alle kanalen worden gewist
Dit werkt trouwens alleen maar als je aktief een TV kanaal bekijkt via de interne tuner.
Hoofdmenu > Kanaal > Automatisch opslaan > Ant / Kabel > Digitaal & Analoog / Digitaal / Analoog.
De landkeuze kan wel beperkingen inhouden evt. kiezen Andere/Others ipv Nederland. Kan dit niet bevestigen: geen UE40D#### toestel & kabeldistributie ter beschikking.
Ik heb 't doorgegeven en de gebruiker de link naar jouw antwoord gegeven.Misschien dat die zich hier nog meldt.

Bedankt Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de smartpack-actie staat dat er een barcode terug gesuurd moet worden.

Welke barcode is dit?

Er zitten er 2 op de verpakking 1 is een witte sticker met model en type nummer een “made in…” en 4 x een barcode.

De andere barcode is op de voorkant doos gedrukt en heeft geen type code of model nummer.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:47:
Bij de smartpack-actie staat dat er een barcode terug gesuurd moet worden.

Welke barcode is dit?

Er zitten er 2 op de verpakking 1 is een witte sticker met model en type nummer een “made in…” en 4 x een barcode.

De andere barcode is op de voorkant doos gedrukt en heeft geen type code of model nummer.
iemand een idee?
Stuur ze allebij afzonderlijk op, wie weet krijg je dan 4 brillen ;-)

~InterActiVe~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Vorige week een UE40D7000 gekocht maar het scherm had last van bleeding. Vanmiddag is het scherm omgeruild en het nieuwe scherm heeft het ook.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Of is dat normaal voor dit scherm?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/eia5o4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/4v7t.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door satellietje op 19-07-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
lol.

Is een bekend probleem.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Lees gewoon het hele topic eens door....

Zijn helemaal tips over gegeven al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Massiefje schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:25:
Voor mensen die problemen hebben met DLNA in de TV en grote collecties (of beweren dat er geen goede DLNA servers te vinden zijn), wil ik wederom eens attenderen op Mezzmo.

Ik heb er een aantal getest en Mezzmo is degene die ik uiteindelijk gekocht heb en eigenlijk perfect werkt! Al mijn muziek (ruim 40.000 mp3's) worden goed geindexeerd, films worden on the fly getranscode en de snelheid is echt prima. Je hebt hier wel een PC/server voor nodig.....

Dat de DLNA browser niet prettig is, dat beaam ik helemaal. Ik zou graag wat meer mogelijkheden tot sorteren en 'thumbs' willen. Nu is het WYSIWYG en dat is niet altijd prettig, helemaal niet als je alles netjes geordend hebt qua foto's bijvoorbeeld (2011-07-14 - Foto's van dit en dat map). Je ziet dan alleen 2011-07.. en je moet wachten tot hij langzaam gaat scrollen.... Het werkt wel, maar is niet handig.

Verder ben ik uitermate tevreden over de DLNA client in de TV. Ik kan alles bekijken en afspelen, maar ik vermoed dat mensen niet graag een goede oplossing (lees: server) zoeken en alleen willen blijven hangen bij wat ze reeds hebben. Zo werkt het helaas niet altijd.
Bedankt voor de tip, heb gisteren ook Mezzmo maar eens geinstalleerd en ik moet zeggen, het is vele malen sneller dan de Microsoft's WMP DLNA server. Daarnaast worden mijn grote collecties nu wel goed gepresenteerd aan de DLNA clients en worden ook flac, mkv en andere file types nu wel goed meegenomen in de library.

Enige nadeel is dat ik dus nu wel continue mijn PC aan heb staan, niet bepaalt wat je zegt energie bewust/zuinig :+ Ik ga maar eens kijken of zo'n Synology wat voor me is... Iemand hier ervaring met een Synology DiskStation en een Samsung D series TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Voor de prijs van een Synologie, kun je je PC heel erg lang aan laten staan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Ja, ik heb een Synology DS410 en een UE46D6500. Helaas is de processor van de Syno niet krachtig genoeg voor realtime transcoding. Als server voor je media werkt het perfect, maar ik heb er gewoon nog een Xtreamer media player bij, ik vinde de interne media player van Samsung nog veel te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Massiefje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:18:
Voor de prijs van een Synologie, kun je je PC heel erg lang aan laten staan hoor ;)
Aan laten staan misschien, maar transcoden vreet CPU en dan wordt je PC wel heel onzuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
De PC doet het tenminste, je synologie niet ;)

En vergeet niet, je Synologie moet ook aanstaan. Uiteindelijk zal het elkaar niet zoveel ontlopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
S1W schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:19:
Ja, ik heb een Synology DS410 en een UE46D6500. Helaas is de processor van de Syno niet krachtig genoeg voor realtime transcoding. Als server voor je media werkt het perfect, maar ik heb er gewoon nog een Xtreamer media player bij, ik vinde de interne media player van Samsung nog veel te beperkt.
Op zich vind ik de interne media player van de Samsung nog wel te doen, ik kan er zowat al mijn films, muziek en fotos mee bekijken/beluistern. Uiteraard zal een dedicated externe player meer gemak hebben, maar ik ben nu nog niet van plan om naast een Synology ook nog een externe media player er bij te kopen...

Over dat realtime transcoding, wellicht een noob vraag, maar wanneer zou ik dat nodig hebben of wanneer gaat die Synology dat doen?

Aangezien mijn TV 1920x1080p en alles onder die resoluties prima aan kan ga ik er van uit dat er geen video upscaling/downscaling door de Synology gedaan hoeft te worden. Verder worden alle bestandstypen die ik heb door de TV ondersteunt, .avi, .mkv, .flac, .jpg dus er hoeft ook niet on the fly geconverteerd te worden...

Dus ik vermoed dat ik weinig tot geen last van transcoding issues met die Synology zal zien. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je kan kijken hoeveel ruimte er nog vrij is op de externe harde schijf die aan de tv hangt voor opname??

en is er een manier bij meerdere harde schijven films van de ene naar de andere te kopieren.??

er zitten opnames bij waar het geluid niet opgenomen is hebben meer gebruikers dit probleem.

verder nog steeds erg blij met de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

The_Big_Easy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:47:
[...]

Op zich vind ik de interne media player van de Samsung nog wel te doen, ik kan er zowat al mijn films, muziek en fotos mee bekijken/beluistern. Uiteraard zal een dedicated externe player meer gemak hebben, maar ik ben nu nog niet van plan om naast een Synology ook nog een externe media player er bij te kopen...

Over dat realtime transcoding, wellicht een noob vraag, maar wanneer zou ik dat nodig hebben of wanneer gaat die Synology dat doen?

Aangezien mijn TV 1920x1080p en alles onder die resoluties prima aan kan ga ik er van uit dat er geen video upscaling/downscaling door de Synology gedaan hoeft te worden. Verder worden alle bestandstypen die ik heb door de TV ondersteunt, .avi, .mkv, .flac, .jpg dus er hoeft ook niet on the fly geconverteerd te worden...

Dus ik vermoed dat ik weinig tot geen last van transcoding issues met die Synology zal zien. Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt. Je ziet het goed; alleen de Synology kan niet (goed) transcoderen als je dat al zou willen. In principe werkt het allemaal best met alleen een NAS en de TV zelf als mediaplayer. Alleen ik zelf wil meerdere audiotracks en subs kunnen selecteren en dat kan de TV helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
S1W schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:12:
[...]

Klopt. Je ziet het goed; alleen de Synology kan niet (goed) transcoderen als je dat al zou willen. In principe werkt het allemaal best met alleen een NAS en de TV zelf als mediaplayer. Alleen ik zelf wil meerdere audiotracks en subs kunnen selecteren en dat kan de TV helaas niet...
Ah... ik gebruik daar gewoon MKVMerge voor, erg handig. Met MKV extract moet ik trouwens embedded subtitles uit de MKV halen omdat inderdaad de TV anders geen subtitles laat zien. Dit zijn geen tijdrovende klusjes die voor mij een externe media speler zouden rechtvaardigen, maar ja, dat is een persoonlijke keuze :)

Ben trouwens ook eens gaan kijken, maar zo'n Synology 111 met 2TB schijf gaat al mooi richting de 250 euro, daar kan ik inderdaad mijn PC wel een tijdje voor laten aanstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:52:
weet iemand of je kan kijken hoeveel ruimte er nog vrij is op de externe harde schijf die aan de tv hangt voor opname??

en is er een manier bij meerdere harde schijven films van de ene naar de andere te kopieren.??

er zitten opnames bij waar het geluid niet opgenomen is hebben meer gebruikers dit probleem.

verder nog steeds erg blij met de TV
1. selecteer apparaat en dan tools >> apparaatgegevens (althans, bij mijn c8700)

2. Films die opgenomen zijn door de Tv zelf zijn niet te kopieëren (DRM). Eigen content natuurlijk wel maar dat heeft niks met de Tv zelf te maken. Dan koppel je de HDD's even aan een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een HDD aan de tv koppelt, wordt deze automatisch door de tv geformatteerd voor opnames?
Bedoeling is enkel om foto's / muziek / video op de HDD te plaatsen en niets op te nemen. Moet zeker zijn dat hij alles niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het komt dat een mp4 met srt samen afgespeeld word en een avi met srt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt mkv met srt samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:55:
Als je een HDD aan de tv koppelt, wordt deze automatisch door de tv geformatteerd voor opnames?
Bedoeling is enkel om foto's / muziek / video op de HDD te plaatsen en niets op te nemen. Moet zeker zijn dat hij alles niet verwijderd.
Nee, als je de HDD wilt gebruiken om te timeshiften en/of Tvopnames te maken, dan pas gaat de Tv de HDD formatteren.

Dus, als jij een HDD aan de Tv koppelt en je selecteert de HDD dan vraagt de Tv of je de HDD wilt gebruiken voor opnames/timeshiften of voor de MediaPlayer. Kies je Mediaplayer, dan formateert de Tv de HDD niet en blijft jouw content netjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
satellietje schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:08:
Vorige week een UE40D7000 gekocht maar het scherm had last van bleeding. Vanmiddag is het scherm omgeruild en het nieuwe scherm heeft het ook.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb het ook gehad inderdaad....eerst een 55D7000....clouding en banding all over the place. Omgeruild voor een andere..minder clouding , maar bleeding aan de randen....weer omgeruild, maar deze keer voor een D8000 want de D7000 hadden ze niet meer... Maar helaas, dit laatste exemplaar was echt de ergste van alledrie...enorm veel clouding en banding..... lijkt vooral veel voor te komen bij modellen > 46"

Dus ook deze is weer terug gegaan en ben inmiddels overgestapt op een Panasonic plasma ...en tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

satellietje schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:08:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb een UE55D7000 en had er ook een beetje last van maar na mijn calibratie kon ik geen bleeding meer vinden. Heb er zelf nu dus geen last meer van. Maarja je moet je teeveetje ook wel ff calibreren en daarna kijken of het nog steeds is.

Kennis van me heeft dezelfde dag in dezelfde winkel een identieke UE55D7000 gekocht en nog steeds niet gecalibreerd, daar zie je nog wel het eea clouding, ghosting en bleeding.

Waar ik me wel aan erger is het feit dat mijn apps steeds verdwijnen en dat de tv een beetje traag is als ik via mijn netwerk een film wil opstarten....duurt zeer lang voordat de mappen zijn geopend ik alles bedraad dus dat zou niet veel vertraging moeten geven.....Iemand ook last hiervan?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Misschien een idee om jouw calibratie hier te plaatsen en zo anderen te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:24:
Misschien een idee om jouw calibratie hier te plaatsen en zo anderen te helpen?
Anders kijk je even een stukje terug ik heb de link reeds 2 a 3 keer gepost! 8)7 :z

Hierbij voor de laatste keer de link:

http://www.avforums.com/forums/14681284-post229.html

Mocht het niet lukken dan moet je toch naar de winkel...

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Helemaal top Moulin30. _/-\o_

D7000

Ik pleur het hier maar even neer, als iemand zoekt dan valt dit meer op dan een link.

Picture Mode Movie
Backlight 8 (3D: 11)
Contrast 95 (3D: 98)
Brightness 46
Sharpness 10 (TV: 25)
Color 50
Tint 50/50

ADVANCED

Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Shadow Detail 1
Gamma 0
Color Space Custom
Flesh Tone 0
Edge Enhancement Off
Motion Lighting Off
xvYCC Off
Led Motion Plus Off

PICTURE OPTIONS

Colour Tone Warm2
Digital Noise Filter Off
Mpeg Noise Filter Off
HDMI Black level n/a
Film Mode n/a
Motion Plus Clear

R G B

Colour Space Red 57 0 0
Colour Space Green 3 54 2
Colour Space Blue 0 0 58
Colour Space Yellow 53 52 2
Colour Space Cyan 0 54 54
Colour Space Magenta 49 3 49

R-Offset 22
G-Offset 24
B-Offset 26
R-Gain 13
G-Gain 24
B-Gain 29

R G B

(1) 4 4 0
(2) 2 3 1
(3) 0 1 0
(4) -2 -1 -1
(5) 0 -2 -2
(6) 1 -1 -2
(7) 0 0 0
(8 ) 1 0 1
(9) 1 -1 3
(10) 1 -1 4

[ Voor 108% gewijzigd door GerCor op 21-07-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:16
Heb net mijn UE32D6530 aangesloten op m'n analoge versterker.
Ik maak gebruik van een FiiO D3 actieve omzetter.
Via optische toslink aangesloten en krijgt z'n stroom via USB poort van de tv, dus aan als de tv aan is en uit als de tv uit is. Werkt allemaal prima, goed geluid en voor klein prijsje.

(FiiO D3 en Toslink kabel bij Dealextreme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:53:
Helemaal top Moulin30. _/-\o_

D7000

Ik pleur het hier maar even neer, als iemand zoekt dan valt dit meer op dan een link.
Zo kan het natuurlijk ook he!

Thanks voor je meedenken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:51:
maandag 28 maart 2011 is in dit topic een bericht geplaatst dat je ook kan opnemen met een USB stick, dus niet perse met een externe HDD schijf. Ik heb een USB stick in USB ingang 1 HDD gedaan maar dan krijg ik de melding dat dit apparaat niet wordt ondersteunt. Waar moet zo'n USB stick aan voldoen? Moet deze een minimale grote hebben bijvoorbeeld?
Ik gebruik ook gewoon een stickie hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Even een vraag voor zowel de 40d5000 model als voor de 6530 tv.
Ik heb op de NAS een aantal blu-ray films staan. Als ik die films af wil spelen, geeft de tv aan dat hij het bestand niet ondersteunt.
Nu heb ik ook de blu-ray speler van Samsung (die je voor een meerprijs van 100 euro erbij kon kopen, de d6500 speler) en als ik daarin een usb stop met diezelfde blu-ray films, dan speelt dat apparaat ze wel af. Ik neem aan dat als ik de blu-ray ook aansluit via utp, dat hij diezelfde blu-ray ook van de NAS kan spelen.

Maar de tv zelf kan dat dus niet, terwijl de blu-ray die bestanden wel kan spelen? Klopt dat?
Of is de televisie met een firmware upgrade ofzo te voorzien van meer "codecs"? Die tv en blu-ray speler hebben zo identiek hetzelfde menu en mogelijkheden, dat ik ook wel dacht dat de tv die blu-rays wel kon afspelen via die NAS (dlna).

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 22-07-2011 01:07 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1 ... 31 ... 99 Laatste