De voet is 63 cm breed en 28 diep.JohFraEl schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:55:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben tot 70 pagina's gekomen met het doorlezen.
Toch heb een vraag die ik niet zo snel kan terugvinden.
Ik heb afgelopen donderdag een UE46D7000 gekocht bij MM en deze wordt vanmiddag afgeleverd, maar ik wil alvast weten hoe groot de voet is. Ik weet dat de TV 27,6cm diep is met voet, maar hoe breed is tie?
Thanx
Ben wel ff bezig geweest om alles goed in te stellen.
ARC ook werkend gekregen, met blu-ray speler en mediaplayer via Onkyo TX-NR609B. Alleen 3D nog niet getest.
Geweldige TV (46D7000) prachtig beeld.
Wat ik er van weet is dat een toetsenbord een stuurprogramma nodig heeft. Heb je toetsenbord gekocht, zit daar meestal een driver bij of Windows zoekt er een driver bij. Ik denk niet dat een Samsung Tv ooit een driver gaat zoeken. Ik denk dus dat Samsung zelf bepaalt welke hardware je aan een Tv kunt koppelen om het werkend te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:23:
[...]
Bestaat de mogelijkheid al om een toetsenbord van pc eraan te koppelen?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik gebruik mijn Samsung Galaxy S2 om te browsen via mijn 6510. Werkt perfect.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Verwijderd
De consumentengids adviseerde deze instellingen:
Overige instellingen Digitale ruisonderdrukking: automatisch; MPEG Ruisonderdrukking: automatisch; Dynamisch Contrast: uit; Randen verbeteren: aan; Gamma: 0; Filmmodus: automatisch2; Huidkleur: 0; Zwarttinten: uit; Schaduw detail: -2; Kleurruimte: naturel; Motion Lighting: uit; LED Motion Plus: uit; HDMI Zwart niveau laag; Motion Plus: handmatig (B8JK)
Mee eens?
Hoewel eerder in dit forum de motion plus op helder werd geadviseerd, die lijkt me beter qua "hakkelen".
Overige instellingen Digitale ruisonderdrukking: automatisch; MPEG Ruisonderdrukking: automatisch; Dynamisch Contrast: uit; Randen verbeteren: aan; Gamma: 0; Filmmodus: automatisch2; Huidkleur: 0; Zwarttinten: uit; Schaduw detail: -2; Kleurruimte: naturel; Motion Lighting: uit; LED Motion Plus: uit; HDMI Zwart niveau laag; Motion Plus: handmatig (B8JK)
Mee eens?
Hoewel eerder in dit forum de motion plus op helder werd geadviseerd, die lijkt me beter qua "hakkelen".
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 12:25 ]
Verwijderd
Ik heb sinds 2 weken een UE46D8000 en heb (nog steeds) last van een over-verlichtte balk onder en boven op het beeldscherm.
Na diverse beeldinstellingen geprobeerd te hebben blijft zich dit voor doen. Dit doet zich echter niet bij elk beeld voor. Ik heb het idee dat dit voorkomt wanneer er een homogene kleur zoals grijs getoond wordt. Wanneer er zwart getoond wordt heb ik hier geen last van.
Ik heb firmware 1013 en backlight op 8 staan.
Na de laatste firmware (?) werkt ook de sensor aan de zijkant niet meer waardoor de display van de bedieningsknoppen zichtbaar wordt. Of is dit een instelling die opnieuw geactiveerd dient te worden?
Wat betreft het beeld heb ik de winkel reeds geraadpleegd, deze laten me morgen na contact met Samsung iets weten..
iemand al suggesties of dezelfde ervaringen die me kunnen helpen? alvast bedankt.
Na diverse beeldinstellingen geprobeerd te hebben blijft zich dit voor doen. Dit doet zich echter niet bij elk beeld voor. Ik heb het idee dat dit voorkomt wanneer er een homogene kleur zoals grijs getoond wordt. Wanneer er zwart getoond wordt heb ik hier geen last van.
Na de laatste firmware (?) werkt ook de sensor aan de zijkant niet meer waardoor de display van de bedieningsknoppen zichtbaar wordt. Of is dit een instelling die opnieuw geactiveerd dient te worden?
Wat betreft het beeld heb ik de winkel reeds geraadpleegd, deze laten me morgen na contact met Samsung iets weten..
iemand al suggesties of dezelfde ervaringen die me kunnen helpen? alvast bedankt.
Gefeliciteerd! Geen schokkerig beeld dus? Misschien zijn t alleen bepaaldeJohFraEl schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:09:
[...]
ThanxIk heb 'm nu staan, kastje eronder is 62,5cm dus gaat net.
![]()
Ben wel ff bezig geweest om alles goed in te stellen.
ARC ook werkend gekregen, met blu-ray speler en mediaplayer via Onkyo TX-NR609B. Alleen 3D nog niet getest.
Geweldige TV (46D7000) prachtig beeld.
tvs die er last hebben.
Ruisonderdrukking gewoon helemaal uit. Heeft alleen enig nut bij analoge uitzendingen en daar ga je deze TV's toch niet voor gebruiken? En randverbetering lijkt me overbodig bij digitale uitzonderingen.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:22:
Mee eens?
Verwijderd
heb zojuist smartview geinstalleerd op mijn galaxy s2, tv kijken op de galaxy werkt super via de 46d8000!
Ik gebruikte eerst de qwerty remote omdat de samsung app nog niet werkte op mijn X10, nu na een update van de samsung remote werkt deze app wel op mijn X10 en is nog prettiger dan de andere remote app.
Ik heb een mediaspeler die echt alles speelt, maar gebruik hem niet meer omdat de samsung mediaspeler in de tv me eigenlijk prima bevalt.
streamen (bedraad weliswaar) via mijn netwerk gaat net zo goed of zelfs beter dan met mijn cfullhdmai mediaspeler die ik nu naar boven heb verhuisd.
Allshare werkt goed, alleen bibliotheek inlezen duurt gewoon te lang, in mijn geval dagen, en als je het wil verversen ben je weer uren verder, daarom gebruik ik allshare niet meer, maar heb nu servio en dat is perfect.
refreshen gaat behoorlijk snel en speelt alles, 1080p,3D etc, ingebouwde mediaspeler had wel iets meer functies mogen hebben, maar voldoet eigenlijk prima.
Wat ik wel af en toe heb is dat het geluid 1 seconde wegvalt als ik deze bedien met de afstandbediening en ik stream wat zwaars, maar vind dat geen ramp.
Wat ook prettig is is dat ik lekker in de tuin met mijn telefoon mijn muziek kan bedienen, wifi heeft een groter bereik dan een afstandbediening.
Wat ik ook erg prettig vind is dat ik alles met 1 afstandbediening kan bedienen, onkyo receiver, blu ray en decoder, ik vind de 46d6500 nog steeds fantastisch, enige puntje is dat ik bij 3D kijken soms een happerende bril heb, signaal lijkt weg te vallen, verspringt dan van 3d naar geen 3d, moet je de bril elke keer dat je hem weer gebruikt even opnieuw inleren door de knop op de bril even ingedrukt te houden??
Ik heb een mediaspeler die echt alles speelt, maar gebruik hem niet meer omdat de samsung mediaspeler in de tv me eigenlijk prima bevalt.
streamen (bedraad weliswaar) via mijn netwerk gaat net zo goed of zelfs beter dan met mijn cfullhdmai mediaspeler die ik nu naar boven heb verhuisd.
Allshare werkt goed, alleen bibliotheek inlezen duurt gewoon te lang, in mijn geval dagen, en als je het wil verversen ben je weer uren verder, daarom gebruik ik allshare niet meer, maar heb nu servio en dat is perfect.
refreshen gaat behoorlijk snel en speelt alles, 1080p,3D etc, ingebouwde mediaspeler had wel iets meer functies mogen hebben, maar voldoet eigenlijk prima.
Wat ik wel af en toe heb is dat het geluid 1 seconde wegvalt als ik deze bedien met de afstandbediening en ik stream wat zwaars, maar vind dat geen ramp.
Wat ook prettig is is dat ik lekker in de tuin met mijn telefoon mijn muziek kan bedienen, wifi heeft een groter bereik dan een afstandbediening.
Wat ik ook erg prettig vind is dat ik alles met 1 afstandbediening kan bedienen, onkyo receiver, blu ray en decoder, ik vind de 46d6500 nog steeds fantastisch, enige puntje is dat ik bij 3D kijken soms een happerende bril heb, signaal lijkt weg te vallen, verspringt dan van 3d naar geen 3d, moet je de bril elke keer dat je hem weer gebruikt even opnieuw inleren door de knop op de bril even ingedrukt te houden??
Verwijderd
Eens dat de bril gekoppeld is hoef je dat niet meer te doen. Mss defect aan de bril zelf.
Welk type heb je?
Welk type heb je?
Hmm heb sinds een paar dagen ook de 1013 erop staan (via tv kreeg ik update aangeboden) maar hier nog wel gewoon de display met bedieningsknoppen zodra ik mijn hand aan de zijkant hou dus hier werkt de sensor nog wel.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:18:
Ik heb sinds 2 weken een UE46D8000 en heb (nog steeds) last van een over-verlichtte balk onder en boven op het beeldscherm.
Overigens had ik in het begin op een compleet zwart beeld wel een beetje witte "vlekken" maar ik heb de schroeven aan de achterkant van de tv ietsjes losser gedraait en dat is nu echt een stuk minder.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Weet iemand hoe je het qwerty toetsenbord RMC-QTD1 aan de gang krijgt ?????????????
Bij Samsung weten ze het ook nog niet.
(Gekocht bij Mediamarkt voor 99 euro voor de D 8000 serie
Hallo,
Wij willen een UE46D65XX gaan kopen en vinden een Metallic /grijze bezel wel erg mooi. Is er een 65xx met een grijze /mettalic bezel bv de 6530 of heeft deze alleen een grijze /mettalice voet?
Wij willen een UE46D65XX gaan kopen en vinden een Metallic /grijze bezel wel erg mooi. Is er een 65xx met een grijze /mettalic bezel bv de 6530 of heeft deze alleen een grijze /mettalice voet?
Verwijderd
Heb je de nieuwste firmware erop staan? Dan zou het moeten werken.loekfa schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:24:
Weet iemand hoe je het qwerty toetsenbord RMC-QTD1 aan de gang krijgt ?????????????
YouTube: SPSN Samsung Extras: QWERTY Remote Controlloekfa schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:24:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Is dit met de Explore 3D app? Dit gaat bij mijn D6750 op dezelfde manier fout. Andere 3D-video's gaan wel goed.S1W schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:31:
Ik heb geen verstand van 3D (heb ook nog geen 3D bril), maar als ik mijn gewone TV beeld op 3D zet via de Afstandsbediening ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Is dat normaal voor een 3D tv? Of hoor je twee beelden te hebben? Ik snap niet dat het bovenste beeld helemaal zwart is en dat ook blijft...
Ik kon dit gisteren ook even bij m'n ouders op hun D7000 testen, en daar werkt Explore 3D wel goed. Ik weet zeker dat mijn tv goed staat ingesteld, dus ik ga nu nog even uit van een bug in de software, waardoor het op de D6*** (nog) niet goed werkt.
Er staat trouwens leuke docu's op, dus ik hoop dat ik snel wel gebruik kan gaan maken van Explore 3D...
Update:
Ik was nog wat aan het testen, en het blijkt dat sinds software versie 1012 alles in 3D fout gaat en maar een half beeld geeft...
Tip, zet echt de ruisonderdrukking uit! Met ruisonderdrukking heb ik juist meer ruis in het beeld, alleen is het dan statisch (en daardoor veel storender). Het beetje ruis dat je via digitale ontvangst krijgt valt echt niet op en is veel minder storend dat de bij-effecten van de onderdrukking.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:22:
Mee eens?
Verder heb ik zelf Led Motion Plus juist wel aanstaan en Motion Plus op Helder (typisch trouwens, in het ene menu zet de Consumentenbond Led Motion Plus uit, om vervolgens wel een handmatige instelling ervoor op te geven...
[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 04-07-2011 01:05 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ja klopt is inderdaad in de Explore 3D app. Maar ook met andere 3D content. Lijkt een firmware bug op de 6500? Misschien Samsung maar even bellen...
Na een weekje spelen ben ik toch niet echt gelukkig met de white balance op m'n 40D8000. Mediacenter via HDMI gaat nog wel maar de UPC SD decoder via scart krijg ik niet echt mooi. Wat ik ook probeer, er blijft een soort roze zweem aanwezig. Dat was op m'n vorige TV (37B650) een stuk beter! De beste resultaten haal ik nog met color tone op warm2 en flink wat bijstellen in de white balance. De kleuren zijn dan wel okay maar wit is niet lekker wit. Huidkleuren zijn helemaal moeilijk goed te krijgen, die zijn snel te rood/roze en een soort van vlekkerig. Als ik het wit mooi wit maak, dan zit er weer die roze/blauw zweem overal overheen.
Wat ik me afvraag is of het iets te maken kan hebben met RGB via scart. Op de UPC decoder kan je RGB aan of uitzetten en op de vorige TV zag je ook meteen het verschil. Op de D8000 zie ik helemaal geen verschil tussen wel of geen RGB. Ik vraag me nu af of de D8000 uberhaupt wel het RGB signaal oppikt van SCART1? Als ik naar een composite signaal zit te kijken snap ik wel dat het moeilijk goed is te krijgen (hoewel m'n tweede el-cheapo schermpje in de keuken via composite uit de decoder uitstekende witbalans laat zien). Kan je in de TV zelf nog ergens RGB aan of uitzetten?
Wat ik me afvraag is of het iets te maken kan hebben met RGB via scart. Op de UPC decoder kan je RGB aan of uitzetten en op de vorige TV zag je ook meteen het verschil. Op de D8000 zie ik helemaal geen verschil tussen wel of geen RGB. Ik vraag me nu af of de D8000 uberhaupt wel het RGB signaal oppikt van SCART1? Als ik naar een composite signaal zit te kijken snap ik wel dat het moeilijk goed is te krijgen (hoewel m'n tweede el-cheapo schermpje in de keuken via composite uit de decoder uitstekende witbalans laat zien). Kan je in de TV zelf nog ergens RGB aan of uitzetten?
Heb je ook dat second-tv werkend? Ik ben erg benieuwd hoe goed het streamen vanaf de TV werkt. Vooral of er vertraging in zit. Als het zonder of met heel weinig vertraging (beeld op de tv en op de galaxy synchroon dus) werkt dan zou dit een ideale oplossing zijn voor een tweede scherm.battler schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:04:
Ik gebruik mijn Samsung Galaxy S2 om te browsen via mijn 6510. Werkt perfect.
Als je nou de meegeleverde instructies had gelezen... Waarin letterlijk staat dat de TV up-to-date moet zijn en dat je daarna een bepaalde knop een paar seconden ingedrukt moet houden terwijl de afstandsbediening op hooguit 50cm van de TV verwijderd is (geen idee waar deze afstandseis vandaan komt, maar goed).loekfa schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:24:
Onze D8000 was al up-to-date, dus enkel die ene knop even ingedrukt houden en de TV meldde dat de koppeling voltooid was.
Ik zit daar wel aan te denken. Ik denk dat ik vandaag of morgen maar eens een belletje eraan ga wagen.S1W schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:11:
Ja klopt is inderdaad in de Explore 3D app. Maar ook met andere 3D content. Lijkt een firmware bug op de 6500? Misschien Samsung maar even bellen...
De bug is dan trouwens niet alleen bij de D65xx maar ook bij de D6750 (die ik heb).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Ik heb het werkend op de d8000, en ja er zit een vertraging insynthdood schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:34:
[...]
Heb je ook dat second-tv werkend? Ik ben erg benieuwd hoe goed het streamen vanaf de TV werkt. Vooral of er vertraging in zit. Als het zonder of met heel weinig vertraging (beeld op de tv en op de galaxy synchroon dus) werkt dan zou dit een ideale oplossing zijn voor een tweede scherm.
Hoeveel vetraging ongeveer? Hebben we het over milliseconden of seconden?Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:53:
[...]
Ik heb het werkend op de d8000, en ja er zit een vertraging in
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga voor de 37" of 40" 6510.
Nu lees ik net dat ik op moet letten met de interne decoder voor Ziggo, dat de niet-nederlandse versies die veel webshops verkopen niet werken met Ziggo.
Is het mogelijk om elk model (dus bijv. het redelijk goedkope UE40D6510 WSXZG model) zo in te stellen dat Ziggo gebruikt kan worden?
Nu lees ik net dat ik op moet letten met de interne decoder voor Ziggo, dat de niet-nederlandse versies die veel webshops verkopen niet werken met Ziggo.
Is het mogelijk om elk model (dus bijv. het redelijk goedkope UE40D6510 WSXZG model) zo in te stellen dat Ziggo gebruikt kan worden?
[ Voor 33% gewijzigd door QuarK op 04-07-2011 16:06 ]
Nee beeld schokt helemaal niet, heb nog wel een beetje staan klooien met de geluidsvertraging, maar alles werkt prima.superpolm schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:14:
[...]
Gefeliciteerd! Geen schokkerig beeld dus? Misschien zijn t alleen bepaalde
tvs die er last hebben.
Verwijderd
mijn vraag is wellicht al eerder gesteld maar 114 paginas doorlezen!! is wel veel voor misschien kort antwoordt.
ik heb via hdmi kabel een nieuwe medion pc aangesloten op mijn splinternieuwe 40d8000 (mooie tv trouwens)
wat moet kan ik doen om via de tuner in de tv programmas op te nemen en opslaan op harde schijf??
heb ook losse harddisk op usb aangesloten ziet wel de gegevens op de disk maar kan niets openen ??
hoe hebben jullie dit opgelost.
frans
ik heb via hdmi kabel een nieuwe medion pc aangesloten op mijn splinternieuwe 40d8000 (mooie tv trouwens)
wat moet kan ik doen om via de tuner in de tv programmas op te nemen en opslaan op harde schijf??
heb ook losse harddisk op usb aangesloten ziet wel de gegevens op de disk maar kan niets openen ??
frans
Ja. Zoek maar even in dit topic.QuarK schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:16:
Verwijderd
Ik heb de app goed werkend op mijn 6750. Alleen haalt mijn internetsnelheid (4 mb) het niet helemaal...deepbass909 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:51:
[...]
Ik zit daar wel aan te denken. Ik denk dat ik vandaag of morgen maar eens een belletje eraan ga wagen.
De bug is dan trouwens niet alleen bij de D65xx maar ook bij de D6750 (die ik heb).
Kun je ook (3d, blu-ray) iso afspelen met de 6750? Zo niet, kun je dit converteren?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 17:58 ]
ssg 3300 crVerwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:28:
Eens dat de bril gekoppeld is hoef je dat niet meer te doen. Mss defect aan de bril zelf.
Welk type heb je?
Onmogelijk. HDMI wordt gebruikt om beeld vanaf je laptop/pc naar je TV te sturen. Het benaderen van je harde schijf gaat echt no way werken op deze manier.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:17:
mijn vraag is wellicht al eerder gesteld maar 114 paginas doorlezen!! is wel veel voor misschien kort antwoordt.
frans
Kortom: Externe HD aansluiten op de USB poort van de TV, dat werkt wel
Verwijderd
Ik heb al eens mijn zenderlijst gexporteerd, nu wil ik dat weer doen om de zenderlijst te bewerken met dit proggie . Nu zie ik alleen niet meer de optie om de zenderlijst te exporteren. Komt dat omdat ik nu gebruik maak van digitale tv? Of moet ik land: "nederland" wijzigen naar "anders" om een kanalenlijst te exporteren?
Welke firmware staat er bij jou op? Met een oudere firmware versie werkte 3D bij mij namelijk wel goed. Een oudere versie installeren is jammer genoeg niet mogelijk, dus ik kan dit niet testen...Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:54:
[...]
Ik heb de app goed werkend op mijn 6750. Alleen haalt mijn internetsnelheid (4 mb) het niet helemaal...
Kun je ook (3d, blu-ray) iso afspelen met de 6750? Zo niet, kun je dit converteren?
Verwijderd
Je kan beter deze even in google intikken: SamToolBox_win7_v0.2
Werkt als een speer bij mij, beter dan die je aangeeft (heb ik ook geprobeerd).
Volgorde bij mij was ook 'ruk', en het blijft een 'lastig' werkje.
Suc7
Suc7
Edit: typo's.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:41:
Ik heb al eens mijn zenderlijst gexporteerd, nu wil ik dat weer doen om de zenderlijst te bewerken met dit proggie . Nu zie ik alleen niet meer de optie om de zenderlijst te exporteren. Komt dat omdat ik nu gebruik maak van digitale tv? Of moet ik land: "nederland" wijzigen naar "anders" om een kanalenlijst te exporteren?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 21:24 ]
Verwijderd
Thanks for your reply!Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:23:
Je kan beter deze even in google intikken: SamToolBox_win7_v0.2
Suc7
[...]
Edit: typo's.
Ik heb het gedownload en zal het eens proberen.
Ik neem aan dat je hier ook een scm-bestand voor nodig hebt.
Ik kan nergens meer vinden waar ik een scm kan exporteren.
Komt dat omdat mijn landcode op Nederland staat?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 22:12 . Reden: typo ]
Verwijderd
Kan het morgenavond even "meten"synthdood schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:25:
[...]
Hoeveel vetraging ongeveer? Hebben we het over milliseconden of seconden?
Verwijderd
Ja, je hebt een .scm bestand nodig.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:10:
[...]
Thanks for your reply!
Ik heb het gedownload en zal het eens proberen.
Ik neem aan dat je hier ook een scm-bestand voor nodig hebt.
Ik kan nergens meer vinden waar ik een scm kan exporteren.
Komt dat omdat mijn landcode op Nederland staat?
Digitaal staat bij mij op Duitsland, Analoog op Nederland.
Of het uitmaakt of land op Nederland staat weet ik niet (zelf niet geprobeerd).
Verwijderd
1Als je de tv op via digitaal hebt moet je eerst in het menu kabel je landcode in "anders" veranderen.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:41:
2Waarschijnlijk gaat je tv dan prompt op zwart beeld (de uitzending, niet het menu).
3Vervolgens zet je de code terug op "nederland".
4Hierna moet je de zenders opnieuw zoeken.
5Na het zoeken krijg je wel de optie om de kanaal lijst te exporteren (heb je gelijk de laatste stand)
6Vervolgens pas je de lijst aan.
7Nu mag je stappen 1-4 nogmaals uitvoeren tenzij het menu met de optie lijst importeren nog open.
8Vervolgens kan je de lijst importeren
9Nu start de tv opnieuw op
10 je krijgt waarschijnlijk geen zender of slecht ontvangst
11 Nu moet je in het menu kanaal de input van "ANT" omzetten naar "Kabel"
en dan doet hij het weer
Nu is er mogelijk een 2de optie (heb ik nog niet geprobeerd)
1zet in menu kabel de input van "Kabel" naar "ANT", misschien krijg je de export optie nu meteen?
2 export je lijst
3import je lijst
4start opnieuw op
5zet input weer van "ANT" naar "Kabel
Ik persoonlijk ben 2 maanden bezig geweest om dit uit te vogelen en ben nu O zo blij dat ik mijn eigen volgorde heb.
Verwijderd
dank heb inmiddels kunnen opnemen
wel jammer maar 1 tuner
je kan niet kijken en een ander programma opnemen
wel jammer maar 1 tuner
je kan niet kijken en een ander programma opnemen
Sterker nog: je kan geen film kijken via de TV zelf (USB of DLNA) en opnemen. Erg onhandig.
Na zoeken in dit topic kan ik volgens mij mijn vraag beantwoorden:QuarK schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:16:
De UE40D6510WSXZG (duits model?) kan ik omzetten naar nederlandse instellingen (Taal + Ziggo CI+ frequentie).
1. De taal moet gewoon in de TV zelf kunnen.
2. Frequentie + netwerk ID voor Ziggo instellen met de bijgeleverde (Ziggo) instructies, of
http://www.optimizer.co.n...quentie_Digitale_TV_.html
3. Kanalen sorteren kan dmv. een extern progje
Correct toch?
Ik heb gisteren mijn eerste 3D-film afgespeeld met D7000 en recorder D8500. De bijgeleverde bril bij de Tv geeft nogal wat schudbewegingen, is erg vermoeiend. Weet iemand een betere bril zonder schokken?
Lidy
dat is het nadeel van actieve 3D, er zitten zogenaamde actieve elementen in, die je hoofd laten schudden voor de 4e dimensietruffel50 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:17:
Ik heb gisteren mijn eerste 3D-film afgespeeld met D7000 en recorder D8500. De bijgeleverde bril bij de Tv geeft nogal wat schudbewegingen, is erg vermoeiend. Weet iemand een betere bril zonder schokken?

wat bedoel je met schudbewegingen?
Verwijderd
Bedankt ga het meteen proberen. De zenders die ik niet kan zien omdat ik die niet in mijn abonnement heb zitten wil ik helemaal achteraan.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:50:
[...]
1Als je de tv op via digitaal hebt moet je eerst in het menu kabel je landcode in "anders" veranderen.
2Waarschijnlijk gaat je tv dan prompt op zwart beeld (de uitzending, niet het menu).
3Vervolgens zet je de code terug op "nederland".
4Hierna moet je de zenders opnieuw zoeken.
5Na het zoeken krijg je wel de optie om de kanaal lijst te exporteren (heb je gelijk de laatste stand)
6Vervolgens pas je de lijst aan.
7Nu mag je stappen 1-4 nogmaals uitvoeren tenzij het menu met de optie lijst importeren nog open.
8Vervolgens kan je de lijst importeren
9Nu start de tv opnieuw op
10 je krijgt waarschijnlijk geen zender of slecht ontvangst
11 Nu moet je in het menu kanaal de input van "ANT" omzetten naar "Kabel"
en dan doet hij het weer
Nu is er mogelijk een 2de optie (heb ik nog niet geprobeerd)
1zet in menu kabel de input van "Kabel" naar "ANT", misschien krijg je de export optie nu meteen?
2 export je lijst
3import je lijst
4start opnieuw op
5zet input weer van "ANT" naar "Kabel
Ik persoonlijk ben 2 maanden bezig geweest om dit uit te vogelen en ben nu O zo blij dat ik mijn eigen volgorde heb.
In de EXT1 en EXT2 aansluitingen op de achterkant van je TV. (lijken een beetje op een USB of HDMI connector)Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:00:
Bij de TV zit een scartadapter, ik neem aan dat de "niet scart kant" direct in de tv kan. Maar waar?
Hadden ze dat ook nog niet verteld? Die dingen gaan sneller dan het licht! Wat je ervaart zijn interdimensionale verstoringen...coldasice schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:30:
[...]
dat is het nadeel van actieve 3D, er zitten zogenaamde actieve elementen in, die je hoofd laten schudden voor de 4e dimensie![]()
![]()
![]()
wat bedoel je met schudbewegingen?
Men neme de handleiding en slaan daarvan de Quick Install Guide open... Sorry hoor, maar RTFM?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:00:
Bij de TV zit een scartadapter, ik neem aan dat de "niet scart kant" direct in de tv kan. Maar waar?
Met schudbewegingen bedoelde ik de ogen die lijken te "soft-flikkeren". Maar ik begrijp nu dat het aan de brillen en de 3d liggen. als ik de film op 2d zet dan geven ze ook prachtige beelden. Ik heb alle kabels vervangen door hoogste kwaliteit-kabels oa. HDMI van € 130 / 2 meter en dat scheelt enorm.
Lidy
Weet iemand hoelang het duurt voordat samsung reageert met die brillen actie ?
Ik heb een week of 2 de streepjescode enzo opgestuurd, tot op heden nog niks gehoord en gezien.
Ik heb een week of 2 de streepjescode enzo opgestuurd, tot op heden nog niks gehoord en gezien.
Verwijderd
ik heb die brillen ook 3 stuks je moet ze voor elke film opnieuw opladen gaan snel leeg je hebt die hoed nodig om ze goed opgeladen te houden geen wonder dat ze die brilen met batterijen weggeven bij de actie en die hoed is niet voor niets op de markt de 3300 zijn topbrillen k ga maar een hoed kopenLENZ75 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:03: [...] ssg 3300 cr
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 21:42 ]
QUE? Ik snap werkelijk weer eens helemaal niks van je post... Waren de punten en komma's uitverkocht ofzo? En over wat voor hoed heb je het in godsnaam?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:37:
[...]
ik heb die brillen ook 3 stuks je moet ze voor elke film opnieuw opladen gaan snel leeg je hebt die hoed nodig om ze goed opgeladen te houden geen wonder dat ze die brilen met batterijen weggeven bij de actie en die hoed is niet voor niets op de markt de 3300 zijn topbrillen k ga maar een hoed kopen
Verwijderd
truffel een hdni kabel 2 meter van 130 euro als je dit forum goed had doorgelezen was je nu 100euri rijker met dezelfde kwaliteit
Deze: http://www.samsung.com/nl...ype=3d-glasses&returnurl=deepbass909 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:50:
[...]
QUE? Ik snap werkelijk weer eens helemaal niks van je post... Waren de punten en komma's uitverkocht ofzo? En over wat voor hoed heb je het in godsnaam?
Oww, hij bedoeld de wireless charger voor die brillen.
Maar nogmaals, jooptelevisie, jouw posts zijn over het algemeen behoorlijk onleesbaar.
Ik heb dit al vaker aangehaald. Normaal zou ik daar een topic-report over kunnen maken, maar dat vind ik persoonlijk wat flauw om te doen bij iemand die verder wel actief meedenkt en met info komt. Maar alsjeblieft... Doe wat aan je posts... Ik moet de neiging om een bij een modje aan de mouw te trekken toch behoorlijk inhouden.
Ik weet dat je het via de tv doet, maar misschien kan je inmiddels beter de conclusie gaan trekken dat iets op GoT posten via de tv nou niet echt de meest makkelijke manier is. Ik kan me ook niet voorstellen dat het prettig werkt... Ik zit op een pc die op de tv aangesloten zit en kan dus een normaal keyboard gebruiken en zelfs dan vind ik het nog maar matig gaan op z'n best...
Wat betreft je kabels, zonde van het geld... Ik heb alles aangesloten met kabels van Dealextreme die 2 meter lang zijn en wel 10 bijna hele dollars hebben gekost (om precies te zijn deze). Deze werken 100% probleemloos op elke bron die er tot nu toe op aangesloten is (een pc, Humax receiver en Popcorn Hour media player).
Maar nogmaals, jooptelevisie, jouw posts zijn over het algemeen behoorlijk onleesbaar.
Ik heb dit al vaker aangehaald. Normaal zou ik daar een topic-report over kunnen maken, maar dat vind ik persoonlijk wat flauw om te doen bij iemand die verder wel actief meedenkt en met info komt. Maar alsjeblieft... Doe wat aan je posts... Ik moet de neiging om een bij een modje aan de mouw te trekken toch behoorlijk inhouden.
Ik weet dat je het via de tv doet, maar misschien kan je inmiddels beter de conclusie gaan trekken dat iets op GoT posten via de tv nou niet echt de meest makkelijke manier is. Ik kan me ook niet voorstellen dat het prettig werkt... Ik zit op een pc die op de tv aangesloten zit en kan dus een normaal keyboard gebruiken en zelfs dan vind ik het nog maar matig gaan op z'n best...
Je ogen zijn in de periferie heel gevoelig voor snelle bewegingen, en daardoor ook knipperen. Als je naast het beeld een sterke lichtbron hebt (een raam of lamp), dan zie je dat heel duidelijk knipperen, ondanks de 100 of 200Hz frequentie. Hier is jammer genoeg niks aan te veranderen, behalve de kamer goed verduisteren.truffel50 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:50:
Met schudbewegingen bedoelde ik de ogen die lijken te "soft-flikkeren". Maar ik begrijp nu dat het aan de brillen en de 3d liggen. als ik de film op 2d zet dan geven ze ook prachtige beelden. Ik heb alle kabels vervangen door hoogste kwaliteit-kabels oa. HDMI van € 130 / 2 meter en dat scheelt enorm.
Wat betreft je kabels, zonde van het geld... Ik heb alles aangesloten met kabels van Dealextreme die 2 meter lang zijn en wel 10 bijna hele dollars hebben gekost (om precies te zijn deze). Deze werken 100% probleemloos op elke bron die er tot nu toe op aangesloten is (een pc, Humax receiver en Popcorn Hour media player).
Ik heb een ue40D7000 model besteld, deze zou volgende week ergens moeten aankomen.
Nu heb ik deze vraagjes:
Nu heb ik deze vraagjes:
- Ik heb een Western Digital My Passport externe harde schijf. Deze krijgt z'n voeding via de USB kabel. Werkt deze harde schijf samen met de tv, of moet ik een externe harde schijf hebben met voeding via een aparte stroomkabel?
- Als ik op deze harde schijf een mkv zet, samen met een srt, wordt deze srt dan ook afgespeeld?
Duurt wel even, en dan krijg je een leuke brief dat door het overweldigende succes het nóg langer gaat durenSpeedy_Gonzalez schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:11:
Weet iemand hoelang het duurt voordat samsung reageert met die brillen actie ?
(Heb inmiddels maar een brilletje besteld uit china voor 15€, zal rervieuwen als ze binnen zijn, denk deze week)
[ Voor 5% gewijzigd door tokko1 op 06-07-2011 10:52 ]
Heb je hier een linkje van?tokko1 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:52:
[...]
Duurt wel even, en dan krijg je een leuke brief dat door het overweldigende succes het nóg langer gaat duren![]()
(Heb inmiddels maar een brilletje besteld uit china voor 15€, zal rervieuwen als ze binnen zijn, denk deze week)
Dat gaat werkenkoenb85 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:26:
Ik heb een ue40D7000 model besteld, deze zou volgende week ergens moeten aankomen.
Nu heb ik deze vraagjes:
- Als ik op deze harde schijf een mkv zet, samen met een srt, wordt deze srt dan ook afgespeeld?
Gaat dit ook werken met een externe hdd die stroom krijgt via de usb kabel zelf? Of levert de usb poort van de tv daar te weinig stroom voor?
Heb het alleen met een HD met externe voeding getest, heb geen andere...koenb85 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:02:
Gaat dit ook werken met een externe hdd die stroom krijgt via de usb kabel zelf? Of levert de usb poort van de tv daar te weinig stroom voor?
[...]
Mijn HDD met usb voeding werkt perfect op de tvThe_Big_Easy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:10:
[...]
Heb het alleen met een HD met externe voeding getest, heb geen andere...
Nieuwe UE46D8000 net geïnstalleerd. Schitterend toestel.
Ik heb alleen wat problemen met het bereiken van mijn linux NAS. De samba shares zijn bereikbaar op mijn mac en andere windows clients op het netwerk, maar de D8000 ziet hem niet. Een shared folder van een Windows PC ziet hij dan weer wel..
Ik heb alleen wat problemen met het bereiken van mijn linux NAS. De samba shares zijn bereikbaar op mijn mac en andere windows clients op het netwerk, maar de D8000 ziet hem niet. Een shared folder van een Windows PC ziet hij dan weer wel..
Verwijderd
volgende probleem doet zich voor.
als de tv 40d8000 een tijdje uitstaat lijkt de externe harde schijf
aangesloten via usb in slaapstand te vallen dan ziet de tv deze niet meer
door de verbinding even te verbreken dan weer wel.
nare bijkomstigheid is dat deze dan niet de geprogrammeerde films opneemt
kan ik wel een nieuwe hd kopen maar heb ik wellicht hetzelfde probleem??
kan ik ook meerdere hd aansluiten zitten tenslotte 3 usb aansluitingen??
verder wel mooi beeld
als de tv 40d8000 een tijdje uitstaat lijkt de externe harde schijf
aangesloten via usb in slaapstand te vallen dan ziet de tv deze niet meer
door de verbinding even te verbreken dan weer wel.
nare bijkomstigheid is dat deze dan niet de geprogrammeerde films opneemt
kan ik wel een nieuwe hd kopen maar heb ik wellicht hetzelfde probleem??
kan ik ook meerdere hd aansluiten zitten tenslotte 3 usb aansluitingen??
verder wel mooi beeld
Helaas nog niet. Ik heb vandaag even contact gehad met Samsung en ze gaan het behandelen als een defect (dus monteur). Alleen een afspraak heb ik nog niet kunnen maken, bij gebrek aan het serienummer.
Ik laat het nog weten.
Als de harddisk via de USB-poort gevoed wordt, heb je geen extra voeding nodig. De tv kan gewoon de voorgeschreven 500mA leveren. Maar dit geldt alleen voor 2,5" schijven en solidstate. 3,5" heeft altijd een externe voeding nodig.koenb85 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:26:
Nu heb ik deze vraagjes:
- Ik heb een Western Digital My Passport externe harde schijf. Deze krijgt z'n voeding via de USB kabel. Werkt deze harde schijf samen met de tv, of moet ik een externe harde schijf hebben met voeding via een aparte stroomkabel?
Volgens mij de Passport een 2,5" en zou dus zonder voeding moeten werken.
[ Voor 53% gewijzigd door deepbass909 op 06-07-2011 14:02 ]
Dat geloof ik niet. Het is een monster cable .Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:53:
truffel een hdni kabel 2 meter van 130 euro als je dit forum goed had doorgelezen was je nu 100euri rijker met dezelfde kwaliteit
Lidy
Voordat ik een recorder had gebruikte ik ook Western Digital My Passport en die werkt prima voor opnemen en afspelen maar als je een film visa de pc erop wilt zetten dan moet hij eerst geformateerd worden en v.v.koenb85 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:26:
Nu heb ik deze vraagjes:
Lidy
Ik heb een 46D8000 met CI+ kaart (Ziggo). Ik bespeur af en toe dipjes in het geluid. Dan valt het voor een halve seconde weg of zo. Dit doet ie alleen met TV kijken. Als ik via de mediaplayer of HDrecorder kijk dan doet ie het niet. Het lijkt mij waarschijnlijk dat het dan aan de CI+ module ligt. Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Arriving Somewhere but not here....
Misschien is het zonde maar hij is kwalitatief wel super. Vraag me wel af of er vergelijkbare kabels zijn qua kwaliteit en prijs.deepbass909 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:51:
Daar heb ik het vandaan.http://www.bcc.nl/product/monster-cable-mc1200hdv2-2mtr
[ Voor 5% gewijzigd door truffel50 op 06-07-2011 15:27 ]
Lidy
Tip: deel je harde schijf in 2 partities in: 1 voor het opnemen en de andere voor al het overigetruffel50 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:15:
[...]
Voordat ik een recorder had gebruikte ik ook Western Digital My Passport en die werkt prima voor opnemen en afspelen maar als je een film visa de pc erop wilt zetten dan moet hij eerst geformateerd worden en v.v.
Smit of Neotion?Unne Offerse schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:21:
Ik heb een 46D8000 met CI+ kaart (Ziggo). Ik bespeur af en toe dipjes in het geluid. Dan valt het voor een halve seconde weg of zo. Dit doet ie alleen met TV kijken. Als ik via de mediaplayer of HDrecorder kijk dan doet ie het niet. Het lijkt mij waarschijnlijk dat het dan aan de CI+ module ligt. Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Neotion
Lees voor de gein eens de andere topics in het LCD, Plasma & Projectie subforum en in het Audio subforum. Rond HDMI doen de meest wilde verhalen de rondte. Simpel gezegd, HDMI is digitaal, dat werkt of niet, ongeacht de prijs. Alleen werkt een kabel van een paar tientjes in 95% van de gevallen goed (pessimistisch ingeschat, zal eerder dicht tegen de 100% liggen) en een dure bijna 100% van alle gevallen.truffel50 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:11:
[...]
Dat geloof ik niet. Het is een monster cable .
Of om het in het domein van de pc's te trekken, verwacht je ook een mooier beeld met een DVI kabel van €130 of neem je dan wel genoegen met 1 van €30 omdat het toch niet uitmaakt?
spoiler:
Een DVI kabel en HDMI zijn op de connectoren na identiek, zelfs het dataprotocol is gelijk, tot aan HDCP aan toe
Ik heb dit af en toe met mijn Humax. Mijn receiver laat dan ook direct zien dat het digitale audiosignaal wegvalt. Ik heb het sterke vermoeden dat dit upstream ligt, bij de ontvangsstations.Unne Offerse schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:21:
Als de CI+ module problemen zou geven, is dit nooit met alleen audio, maar gelijk voor het hele signaal (dus ook geen beeld meer).
Bij mij ook een monteurdeepbass909 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:00:
[...]
Helaas nog niet. Ik heb vandaag even contact gehad met Samsung en ze gaan het behandelen als een defect (dus monteur). Alleen een afspraak heb ik nog niet kunnen maken, bij gebrek aan het serienummer.
Ik laat het nog weten.
[...]
Als de harddisk via de USB-poort gevoed wordt, heb je geen extra voeding nodig. De tv kan gewoon de voorgeschreven 500mA leveren. Maar dit geldt alleen voor 2,5" schijven en solidstate. 3,5" heeft altijd een externe voeding nodig.
Volgens mij de Passport een 2,5" en zou dus zonder voeding moeten werken.
Heb je de Neotion al geupdate? Kan via CI-menu
Nee niet gedaan, zal ik vanavond eens doen. Bedankt!GerCor schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:38:
[...]
Sterker nog, ik heb een 2 meter highspeed HDMI met ethernet kabel bij het lokale Action filiaal gekocht voor minder dan 4 euro, en hij werkt perfectVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:53:
Lees deze post eens, erg verhelderend!
Ziggo heeft aangekondigd Interactieve tv te gaan aanbieden, kan ik dit ontvangen met mijn Samsung + CI+ module? Of moet er dan weer een apparte setup-box aan te pas komen?
(Ik heb een UE32D6530 icm Neotion CI+ module)
shit.... ik had idd eerst hier moeten lezen vóórdat ik er eentje kocht.The_Big_Easy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:42:
[...]
Sterker nog, ik heb een 2 meter highspeed HDMI met ethernet kabel bij het lokale Action filiaal gekocht voor minder dan 4 euro, en hij werkt perfect![]()
Lees deze post eens, erg verhelderend!
Thanx allen voor de goede info.
Lidy
Edit: Nevermind, fixed

[ Voor 110% gewijzigd door Sander H op 06-07-2011 20:06 ]
Ik heb sinds kort (2 maanden ofzo) een samsung d8000 46 inch.
Sinds gisteren heb ik hier een probleem mee. De tv vertoont bovenaan het beeld een doorzichtig zwarte balk op alle zenders. Daarnaast gaat hij spontaan uit en reset zichself op een of andere manier. Hij gaat uit en start zelf weer op. Als ik echter op guide klik dan zegt ie dat de datum en tijd ingevuld moet worden.
Iemand een idee? Hellup please.

Sinds gisteren heb ik hier een probleem mee. De tv vertoont bovenaan het beeld een doorzichtig zwarte balk op alle zenders. Daarnaast gaat hij spontaan uit en reset zichself op een of andere manier. Hij gaat uit en start zelf weer op. Als ik echter op guide klik dan zegt ie dat de datum en tijd ingevuld moet worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Nexxexium op 06-07-2011 20:28 ]
De TV ondersteunt dat niet volgens mij, dan zul je toch echt weer met een aparte set-top box bezig moeten.tokko1 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:47:
Ziggo heeft aangekondigd Interactieve tv te gaan aanbieden, kan ik dit ontvangen met mijn Samsung + CI+ module? Of moet er dan weer een apparte setup-box aan te pas komen?
Terug naar de winkel, dit lijkt overduidelijk op een defect.Nexxexium schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:55:
Sinds gisteren heb ik hier een probleem mee. De tv vertoont bovenaan het beeld een doorzichtiche zwarte balk op alle zenders. Daarnaast gaat hij spontaan uit en reset zichself op een of andere manier. Als hij gaat uit en start zelf weer op. Als ik echter op guide klik dan zegt ie dat de datum en tijd ingevuldt moet worden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 06-07-2011 20:06 ]
Inderdaad, alleen met een aparte box van Ziggo. Ziggo biedt dat trouwens al jaren aan, niks nieuws dus.tokko1 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:47:
Onder interactief verstaat Ziggo Video On Demand en UItzending gemist en RTL gemist (geloof ik) terwijl een KPN timeshiften ook al interactief noemt.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 06-07-2011 21:18 ]
Verwijderd
Goedenavond ,
Ik heb soms een probleem met smarthub, dan wil ik de webbrowser of G maps of wat anders, dan krijg ik de melding netwerk niet aangesloten controleer de instellingen voor gebruik van service, dan staat hij vast en reageerd niet meer.
Na return en weer smart doet funda het bijvoorbeeld wel maar webbrowser nog steeds zelfde melding, ik ben wel aangemeld met mijn email adres( links onder groen pop met email)
Wat doe ik niet goed?
Ik heb soms een probleem met smarthub, dan wil ik de webbrowser of G maps of wat anders, dan krijg ik de melding netwerk niet aangesloten controleer de instellingen voor gebruik van service, dan staat hij vast en reageerd niet meer.
Na return en weer smart doet funda het bijvoorbeeld wel maar webbrowser nog steeds zelfde melding, ik ben wel aangemeld met mijn email adres( links onder groen pop met email)
Wat doe ik niet goed?
Verwijderd
Beste forum leden,
Ik heb dit hele topic doorgelezen. Mijn huidige samsung tv vertoond zwarte vlekken in het beeld op verschillende plaatsen. Tv is nu 4 jaar oud en volgens samsung te oud om deze te repareren (onderdelen bestaan niet meer). Nu hebben we het voorstel gekregen om ons toestel om te laten ruilen (met bijbetaling uiteraard) voor een nieuwe. Na alle modellen bekeken te hebben zijn we uitgekomen op 2 types, namelijk:
- 40/46D6750 of
- 40/46D7000
Wilde eerst voor de 40 inch gaan omdat we die maat ook hebben maar in de winkel zag de 46 er toch echt een stuk mooier uit. Maar dat is niet zo heel spannend.
Ik heb de vraag al bij meerdere mensen gezien of het verschil van 300 euro tussen de 6750 en 7000 het echt waard is. Heel veel verschil lijkt er niet te zijn tussen deze 2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 7000 behoorlijk strakker vond uitzien in de winkel dan de 6540 (schijnbaar gelijk aan de 6750, maar die hadden ze in de winkel niet). Qua design neig ik dus naar de 7000. Zijn de mensen die ook twijfelde tussen deze 2 modellen al enige ervaring rijker geworden? Of weet iemand nog een goede reden om voor de 7000 te gaan dat het geld ook echt waard is? Of juist voor de 6750. Ik moet zeggen dat er een mooi overzicht staat op pagina 86, complimenten! Indien iemand nog een goede toevoeging heeft dan hoor ik dat uiteraard graag!
Ik heb dit hele topic doorgelezen. Mijn huidige samsung tv vertoond zwarte vlekken in het beeld op verschillende plaatsen. Tv is nu 4 jaar oud en volgens samsung te oud om deze te repareren (onderdelen bestaan niet meer). Nu hebben we het voorstel gekregen om ons toestel om te laten ruilen (met bijbetaling uiteraard) voor een nieuwe. Na alle modellen bekeken te hebben zijn we uitgekomen op 2 types, namelijk:
- 40/46D6750 of
- 40/46D7000
Wilde eerst voor de 40 inch gaan omdat we die maat ook hebben maar in de winkel zag de 46 er toch echt een stuk mooier uit. Maar dat is niet zo heel spannend.
Ik heb de vraag al bij meerdere mensen gezien of het verschil van 300 euro tussen de 6750 en 7000 het echt waard is. Heel veel verschil lijkt er niet te zijn tussen deze 2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 7000 behoorlijk strakker vond uitzien in de winkel dan de 6540 (schijnbaar gelijk aan de 6750, maar die hadden ze in de winkel niet). Qua design neig ik dus naar de 7000. Zijn de mensen die ook twijfelde tussen deze 2 modellen al enige ervaring rijker geworden? Of weet iemand nog een goede reden om voor de 7000 te gaan dat het geld ook echt waard is? Of juist voor de 6750. Ik moet zeggen dat er een mooi overzicht staat op pagina 86, complimenten! Indien iemand nog een goede toevoeging heeft dan hoor ik dat uiteraard graag!
Hoi,
Ik heb de Samsung D6510, en gebruik nu nog LAN internet. Nu ben ik van plan om een nieuwe draadloze router te kopen, werkt de tv dan zonder problemen met draadloos internet? Of moet ik nog ergens op letten bij de aankoop?
En ik heb geen adapter o.i.d. nodig toch?
Alvast bedankt!
Ik heb de Samsung D6510, en gebruik nu nog LAN internet. Nu ben ik van plan om een nieuwe draadloze router te kopen, werkt de tv dan zonder problemen met draadloos internet? Of moet ik nog ergens op letten bij de aankoop?
Alvast bedankt!
Ik heb wat problemen met het bereiken van mijn linux NAS. De samba shares zijn bereikbaar op mijn mac en andere windows clients op het netwerk, maar de D8000 ziet hem niet. Een shared folder van een Windows PC ziet hij dan weer wel..
Niemand
?
Niemand
Ik heb ook een 8000 en vind de ingebouwde DLNA server maar zwak. Ik heb 3 NAS'sen, allen Linux based (2x Synology en 1x Conceptronic) en de D8000 ziet ze wel, maar kan er weinig tot niets mee. Alleen muziek wil ie afspelen, geen foto's geen films. Ik heb het al opgegeven want ik gebruik m'n ACRyan wel, die speelt zo goed als alles af.SanderH_ schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:10:
Ik heb wat problemen met het bereiken van mijn linux NAS. De samba shares zijn bereikbaar op mijn mac en andere windows clients op het netwerk, maar de D8000 ziet hem niet. Een shared folder van een Windows PC ziet hij dan weer wel..
Niemand?
Mijn advies: zet er een ACRyan (mini) tussen !!!
Heb ik nu gedaan, maar hij gaf aan dat er geen update beschikbaar was, dus daar ligt het niet aan.GerCor schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:38:
[...]
Verder heb ik gisterenavond gekeken zonder versterker en toen is het niet voorgekomen. Het lijkt dus een probleem te zijn met de (HDMI) verbinding naar mijn Denon 3311.
Zou dit aan de kabel kunnen liggen, want daar lees ik heel veel (spook)verhalen over. Er zit nu een kabeltje van 5 euri tussen.
Of de HDMI poort die je gebruikt? Gewoon alles uitproberen, je bent al aardig op weg zo te lezen.
Welke software-versie heb je erop staan? En welke model heb jij ook al weer? Ik ga een monteur laten komen en dan is handig als ik eventueel een 2de casus heb die ik voor kan leggen.S1W schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:31:
Ik heb geen verstand van 3D (heb ook nog geen 3D bril), maar als ik mijn gewone TV beeld op 3D zet via de Afstandsbediening ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Is dat normaal voor een 3D tv? Of hoor je twee beelden te hebben? Ik snap niet dat het bovenste beeld helemaal zwart is en dat ook blijft...
Ziet eruit als een defect backlit, gewoon even Samsung bellen. Ik merkte gisteren al dat zij vrij snel een monteur willen sturen (let op, dit is echt een luxe! On site reparaties zijn kostbaar en worden normaal eigenlijk zoveel mogelijk voorkomen).Nexxexium schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus voorkom jezelf de moeite van met een grote tv moeten zeulen en gewoon even een belletje plegen.
Tip, zorg wel dat je het exacte typenummer (dus inc. de letters achter het nummer) en serienummer bij de hand hebt. Dit hebben ze nodig om een call aan te kunnen maken.
Ik heb wat ervaring met de UE40D6750 (heb ik zelf) en de UE40D7000 (staat bij m'n ouders). De D7000 is mooier, zowel qua design (persoonlijk natuurlijk) als qua werking. Je merkt dat hij een snellere cpu heeft, waardoor alles net wat soepeler verloopt. Ook heb ik het idee dat het beeld iets mooier is.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:35:
Beste forum leden,
- 40/46D6750 of
- 40/46D7000
Of het de €300 waard is, is natuurlijk helemaal persoonlijk. Ik ben zelf erg tevreden over de D6750 (op m'n 3D probleempje nu na dan), maar ik zou het ook absoluut niet vervelend gevonden hebben om een D7000 te hebben staan.
Zou gewoon moeten werken, maar tip, blijf bedraad gebruiken als dat gewoon mogelijk is. Internet op de tv zal voornamelijk streaming video van hoge bandbreedte zijn en daarvoor heb je een stabiele verbinding nodig, iets wat met wireless helaas niet altijd even goed lukt.--3S-- schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:51:
Hoi,
Alvast bedankt!
Ik sluit mij aan bij DeepBass als het gaat om Wireless.
Mijn bedraadde netwerk lag er even uit en ik stapte over op Wireless. Verbinding maken ging prima, ook met WPA 2 en zo, maar een HD film streamen vanaf mijn Mezzmo server werkte voor geen meter. Elke 5 seconden wel even het 'laden' teken in mijn scherm.
Kortom: ga je veel streamen, dan gewoon kabel blijven gebruiken.
BTW: ik ben automatiseerder, dus de boel instellen kan ik wel, wireless is hier verder perfect, maar dus niet perfect genoeg voor streamen
Mijn bedraadde netwerk lag er even uit en ik stapte over op Wireless. Verbinding maken ging prima, ook met WPA 2 en zo, maar een HD film streamen vanaf mijn Mezzmo server werkte voor geen meter. Elke 5 seconden wel even het 'laden' teken in mijn scherm.
BTW: ik ben automatiseerder, dus de boel instellen kan ik wel, wireless is hier verder perfect, maar dus niet perfect genoeg voor streamen
Sowieso, wireless is leuk voor GSM's, laptops en tablets, maar als een apparaat op een vaste plek in een huis staat kan je gewoon beter een draadje leggen. Er hoeft maar een buurman een nieuw netwerkje te leggen en daarbij op hetzelfde kanaal als jij te gaan zitten en je hebt al problemen (nog los van eventuele atmosferische invloeden...).Massiefje schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:01:
Ik sluit mij aan bij DeepBass als het gaat om Wireless.
Bij mij thuis staan router en pc maar 4 meter uit elkaar op dezelfde verdieping met daartussen alleen wat hout en gips. Maar wil ik die pc wireless op 54Mbit of meer krijgen, moet ik een USB-verlengkabel gebruiken en de USB adapter boven op de kast zetten, anders kon ik niet verder dan 11Mbit en is het allemaal erg onstabiel... En mijn router zit echt op een vrij kanaal (bijna onmogelijk trouwens in een appartementencomplex).
Toevallig vandaag email gehad van samsung:tokko1 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:52:
[...]
Duurt wel even, en dan krijg je een leuke brief dat door het overweldigende succes het nóg langer gaat duren![]()
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inschrijving en kunnen wij u melden dat uw aanvraag is goedgekeurd.
U kunt uw cadeaukeuze binnen de gestelde actieperiode verwachten.
De actie loopt tot 10 juli meen ik, kan ik de brillekes dan zeer binnenkort verwachten ?
Actie is verlengd tot 31 juli. Brillen duren meestal 3-4 weken na aanvraag, wat ik ervan gehoord heb.
The devil is in the details.
in mijn vorige woning(appartementcomplex met veel beton) had ik ook een hele brakke wireless verbinding en ook maar overgestapt op bedraad maar in ons zelf gebouwd huis(vrijstaand), heb ik geen enkel probleem...al heb ik nog geen blu-ray gestreamt.deepbass909 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:11:
Bij mij thuis staan router en pc maar 4 meter uit elkaar op dezelfde verdieping met daartussen alleen wat hout en gips. Maar wil ik die pc wireless op 54Mbit of meer krijgen, moet ik een USB-verlengkabel gebruiken en de USB adapter boven op de kast zetten, anders kon ik niet verder dan 11Mbit en is het allemaal erg onstabiel... En mijn router zit echt op een vrij kanaal (bijna onmogelijk trouwens in een appartementencomplex).
blu-ray zit trouwens op 50-60MBit/sec....dus je hebt al een 802.11n router nodig om dit theoretisch te kunnen streamen
Verwijderd
Met blu-ray films heb ik regelmatig dat het geluid 1 seconden vooruit loopt.
Op mijn vorige tv had ik geen probleem, het ligt dus aan de TV (UE55D8000) als ik 24p uitschakel dan is het allemaal wel in orde. Maar dan krijg ik om de zoveel minuten wel een schokje.
Op mijn vorige tv had ik geen probleem, het ligt dus aan de TV (UE55D8000) als ik 24p uitschakel dan is het allemaal wel in orde. Maar dan krijg ik om de zoveel minuten wel een schokje.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 18:19 ]
Heb de laatste SW erop staan: 1012.2. Ik heb een UE46D6500. De service lijn van Samsung deed absoluut niet moeilijk ofzo, ik denk dat ze dit meteen herkennen als een known hardware probleem. Feit is dat ze meteen een monteur sturen met reserve onderdelen, denk dat het vaker voorkomt...deepbass909 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:47:
[...]
Welke software-versie heb je erop staan? En welke model heb jij ook al weer? Ik ga een monteur laten komen en dan is handig als ik eventueel een 2de casus heb die ik voor kan leggen.
Verwijderd
Ik heb de SWR 1100--3S-- schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:51:
Hoi,
Alvast bedankt!
Met behulp van de One Foot-verbinding verbindt u uw Samsung-entertainmentapparatuur snel en eenvoudig met het internet en heeft u toegang tot allerlei online-content. Plaats uw compatibele Smart TV en Blu-ray-speler tijdens de installatie op zo'n 25 cm (One Foot) afstand van de SWR1100 en de router registreert en configureert automatisch de draadloze verbinding voor elk apparaat. En dit alles zonder dat u routernamen of wachtwoorden hoeft in te voeren. Met Plug & Access verbindt u uw Smart TV heel eenvoudig met de SWR1100. Sluit de USB aan op de router en vervolgens op de tv. Uw tv maakt dan automatisch verbinding met het internet. .Vloeiend, buffervrij streamen naar uw tv
Uw HD-content wordt gestreamd zonder buffering. Deze Samsung-router geeft voorrang aan uw Samsung-tv. Uw tv wordt automatisch gedetecteerd en krijgt prioriteit bij het toekennen van bandbreedte. Op die manier kunt u genieten van high-definition-programma's en games zonder ergerlijke vertraging door buffering. Deze technologie is volledig geoptimaliseerd voor uw Samsung-tv en is de perfecte oplossing voor optimaal kijkplezier op uw Smart TV. Uw tv krijgt een vloeiende verbinding zonder hinder van andere netwerkactiviteiten
Gewoon een topaankoop naar mijn mening

Specificaties
Hardware Specification WAN Interface 1 x 10 / 100 / 1 000 Mbps WAN - Auto MDI / MDIX
LAN Interface 4 x 10 / 100 / 1 000 Mbps PC Port - Auto MDI / MDIX
Wireless Interface 802,11 a/b/g/n (simultaan)
Status LED Power, WAN, Wireless (2,4 GHz / 5 GHz), WPS, LAN, USB
Temperature Bedrijf: 14 ~ 140 ºF (-10 ~ 60 ºC); Opslag: -40 ~ 158 ºF (-40 ~ 70 ºC)
Operating Voltage Input: 100 ~ 240 V, 50 ~ 60 Hz; Output: DC 12 V, 2 A
Software Specification NAT PNAT
Protocols HTTP, DHCP, PPPoE, PPTP, L2TP
Application Protocol H323, MSN, BattleNet enz.
QoS QoS voorrang tv
Function Control Pc-gebaseerd Console Management
Wireless Connection WSP (PBC), One Foot Connection, Plug & Access
Wireless Specification Standards IEEE 802,11 a/b/g/n
Wireless Frequency Range 2,4 GHz (2,4 GHz ~ 2,4853 GHz); 5 GHz (5,15 GHz ~ 5,35 GHz, 5,47 GHz ~ 5,85 GHz) / Dualband Concurrent
MIMO 2Tx 2Rx
Wireless Bandwidth Rate 1. IEEE 802,11 b: 1, 2, 5, 5, 11 Mbps; 2. IEEE 802,11 a/g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54 Mbps; 3. IEEE 802,11 n: Max. 300 Mbps (with HT 40 MHz)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 17:49 ]
Verwijderd
100% defect, ik heb deze klacht al vaker langs zien komen.Wildfire schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:06:
[...]
De TV ondersteunt dat niet volgens mij, dan zul je toch echt weer met een aparte set-top box bezig moeten.
[...]
Terug naar de winkel, dit lijkt overduidelijk op een defect.