Laat ik het eenvoudig uitleggen.
Met Samsung, en of dat nou Allshare (tv) is of pc software als PC Share Manager / Allshare PC, kun je 1 van de 10 soorten bestanden afspelen. Wil je die andere 9 ook kunnen afspelen, dan moet je een streamer gebruiken of je PC rechtstreeks aansluiten op de Tv.
Ik heb bijvoorbeeld al mijn orginele muziek CD's op de PC gezet. Gewoon: wilt u de CD rippen naar uw computer? Ja, dat wil ik. Vervolgens zie ik mijn orginele muziek CD's als WMA bestanden op de PC staan. Ik zie ze staan in Windows Media Player 12, ik zie ze staan bij Windows Media Center of ik zie ze staan als ik via START >> COMPUTER >> C >> Muziek, doe.
De Tv ziet de bestanden ook. Ga ik naar Content >> MediaPlay >> Ander apparaat >> PC >> Muziek >> Muzic >> Folder.
Wil ik de muziek dan afspelen, dan zegt de TV :
Geen ondersteund bestandtype.
En dat is de pest van Samsung en Samsung software zoals PC Sharemanager / Allshare PC. Bij Samsung wordt bijna niks ondersteund. Het enige wat ik werkend krijg qua muziek is MP3.
Of je wilt een film zien, krijg je wel beeld maar geen geluid. Of je krijgt wel beeld en geluid maar geen ondertiteling
Sluit je nou een mediastreamer aan, dan ziet die mediastreamer precies hetzelfde, film/muziek maar werkt het gewoon. Beeld, geluid en ondertiteling.
Ik vind het beeld van mijn Samsung geweldig mooi maar qua software is het echt minimaal. Mijn Tv kostte destijds iets van 2.500 euro. Maar ik heb ook een eminent streamer van 100 euro en die kan bijna alles.
[
Voor 18% gewijzigd door
GerCor op 27-06-2011 14:20
]