Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01:19
quote:
Knifter schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:58:
Ik probeer deze TV te bestellen bij Amazon.de. Deze staat vermeld in de pricewatch en veel mensen hebben het er ook over dat hij daar goedkoop is (nu 787,-).
Echter mag ik hem van amazon niet naar een adres in NL sturen? Hoe zit dit? Is hier een workaround voor of moet je hem dan ophalen (dan heeft het niet zoveel zin..)?

Grt Tijs
Waarschijnlijk zijn ze bang voor problemen met versturen naar het buiteland. Of moet je een andere verzend methode kiezen. Een andere mogelijke oplossing: http://www.huifkar.de/ Ik heb hier geen ervaring mee.

pacificocean wijzigde deze reactie 24-06-2011 14:45 (6%)

• thxselect
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2013
nieuwe firmware.

http://www.samsung.com/uk...p;srchword=UE55D8000YU%20|%20UE55D8000YUXXU

iemand al getest

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-04 13:46
Is het met die Qwerty remote nu wel of niet mogelijk om teletekst met al zijn functies te bedienen? Wat dat betreft is de gewone afstandsbediening ideaal. Ik hoop dat dat met de Qwerty ook mogelijk is...

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 10:49
quote:
Spuit 11 :)

Heb hem erop staan, enige veschil tot nu toe is dat het verbruikmetertje het niet meer doet. Boeien.

• thxselect
  • Laatst online: 01-12-2013
verschil in beeldkwaliteit?

• pacificocean
quote:
erreen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:00:
[...]

Spuit 11 :)

Heb hem erop staan, enige veschil tot nu toe is dat het verbruikmetertje het niet meer doet. Boeien.
Precies in de us staat 1014 reeds online:
http://www.samsung.com/us/support/downloads/UN46D8000YFXZA

• Knifter
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-03 19:08
quote:
pacificocean schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:08:
[...]

Waarschijnlijk zijn ze bang voor problemen met versturen naar het buiteland. Of moet je een andere verzend methode kiezen. Een andere mogelijke oplossing: http://www.huifkar.de/ Ik heb hier geen ervaring mee.
Bedankt. Ik snap dat ze er problemen mee hebben (risico, prijsstelling oid) Maar ik begrijp dat meerdere mensen hem wel besteld hebben hier en ik vraag me af hoe ze dat dan gedaan hebben. Ook is het raar dat het wel in pricewatch staat als je hem toch niet zou kunnen bestellen. Je kunt tenslotte niet ophalen bij amazon.de denk ik..

@copernicus: Denk dat dat niet veel uitmaakt (ze sturen niets naar NL) maar het gaat om een 40D6500

• pacificocean
quote:
Knifter schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:09:
[...]

Bedankt. Ik snap dat ze er problemen mee hebben (risico, prijsstelling oid) Maar ik begrijp dat meerdere mensen hem wel besteld hebben hier en ik vraag me af hoe ze dat dan gedaan hebben. Ook is het raar dat het wel in pricewatch staat als je hem toch niet zou kunnen bestellen. Je kunt tenslotte niet ophalen bij amazon.de denk ik..

@copernicus: Denk dat dat niet veel uitmaakt (ze sturen niets naar NL) maar het gaat om een 40D6500
Moet je geen Internationale Express-Zustellung kiezen? http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=200170100

• wimmy1
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-11-2011
usb met nieuwe update wil hij (6530) niet zien, zegt geen nieuwe firmware gevonden,
gelijk via internet toen wel 1011 maar niet de 1012 die er nu opstaat,
zie ook geen verschil alleen werd er magiccube app geinstalleerd, en smarthub geupdate.
doe ik iets fout foto's ziet hij wel op de usb maar de T-GASDEUC_1012.2 niet.
Die heb ik gedownload en gekopieerd naar usb , maar geen reactie.
groeten wim

• Knifter
  • Laatst online: 19-03 19:08
quote:
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar ik krijg die keuze niet. Ben nog niet eens bij verzend opties. Het lijkt gewoon niet te kunnen, wat ik me enigsinds voor kan stellen als ik het verschil in prijs zie. Maar ik las dat er mensen zijn die het wel voor elkaar hebben gekregen. Misschien amazon eens mailen.

• Massiefje
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-03 10:33
quote:
wimmy1 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:36:
usb met nieuwe update wil hij (6530) niet zien, zegt geen nieuwe firmware gevonden,
gelijk via internet toen wel 1011 maar niet de 1012 die er nu opstaat,
zie ook geen verschil alleen werd er magiccube app geinstalleerd, en smarthub geupdate.
doe ik iets fout foto's ziet hij wel op de usb maar de T-GASDEUC_1012.2 niet.
Die heb ik gedownload en gekopieerd naar usb , maar geen reactie.
groeten wim
Volgens mij moet je hem eerst uitpakken, voordat je hem op je USB stick zet.....

• pacificocean
quote:
Massiefje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:13:
[...]

Volgens mij moet je hem eerst uitpakken, voordat je hem op je USB stick zet.....
yep http://downloadcenter.sam...nstruction_T-GAP8AKUC.pdf

• JeroenV_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:48
Downloaden
Op je usbstick zetten
Uitpakken
Dit staat ook gewoon in het schermpje als je de .exe start :X

• wimmy1
Hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie, hij staat er op, nu nog wachten op de 3D brillen.
Zijn er nog mensen die optimale instellingen hebben gevonden en die willen delen?
ik heb een D6530 .

wimmy1 wijzigde deze reactie 24-06-2011 17:25 (5%)

• Ckriek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04 14:23
quote:
grotegok schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 07:17:
Nu op ebay de Samsung Qwerty remote voor maar 45 euro inclusief verzending en zonder de koreaanse tekens.
http://cgi.ebay.nl/Samsun...0&hash=item1c1c6e6499
Grotegok heb in je link gekeken,maar staat duidelijk bij in engelse, en koreaanse letters,ik heb eerder aan andere beztitters van Qwerty-remote gevraagd,en volgens ben jij er daar een van,ook gekocht via Ebay in korea,doet teletekst het bij jou,zou me groot plezier doen met antwoord ,dank bij voorbaat.
Meen dat ook Joop televisie in bezit is van deze remote,maar dan het ned. model,nogmaals vraag aan Joop doet teletekst het.

Ckriek wijzigde deze reactie 24-06-2011 18:08 (38%)

• x-boxer
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2013

x-boxer

ik ben moe

Heb gisteren de UE37D6750 gekocht, ben er erg tevreden over ;)
Heb alleen een vraag die misschien een beetje dom is maar heb gewoon weg geen verstand van 3D.

Heb een 3D film gedownload en op een HD gezet, die aangesloten op de tv en via smart hub etc de film aangezet. FASZINATION KORALLENRIFF 3D is de film was een ISO heb ik gedeeld via daementools en de film naar de HD gekopieerd.
Nu heb ik de 3D bril aangesloten tv zegt ook 3D bril aangesloten, maar zie niks geen 3D als ik de film kijk.

Is het nu zo dat je alleen 3D kan kijken via een blu-ray speler?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Grover!

• EvilVoiceZ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:25
Misschien is deze link al gepost, een van de weinige sites met calibratie instellingen voor de 46d6530:

http://www.televisioninfo...TV-Review/Calibration.htm

wel de Amerikaanse versie, maar tv lijkt me toch voor alle regio's dezelfde?

Ik heb de instellingen van bovenstaande site gebruikt, maar ik kom er niet uit of dit nu zoveel beter is als de standaardinstellingen. (welke het meerendeel van de kijkers thuis beter bevalt). Ook heb ik met en zonder LED motion en motion plus geprobeerd, maar dit maakt het wel erg donker (ondanks backlight op 20).

Voorheen had ik een simpele crt, vandaar ik door de vele opties er niet zomaar uitkom. Graag jullie input qua instellingen/voorkeur voor deze schitterende tv.

Overigens nog een verschil tussen d65** en d7000/d8000 gevonden, voor de Galaxy S2 gebruikers icm Samsung Smartview:
- Bij de d7000/d8000 serie kan je tv beelden naar je gsm sturen. Zodat je ook tijdens een wcbezoek oid geen seconde mist. Bij de d65** wordt deze functie niet ondersteund.

Bron:
http://www.portablegear.n...je_Samsung_Galaxy_S2_.htm

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10-03 18:35
quote:
Knifter schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:03:
[...]
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar ik krijg die keuze niet. Ben nog niet eens bij verzend opties. Het lijkt gewoon niet te kunnen, wat ik me enigsinds voor kan stellen als ik het verschil in prijs zie. Maar ik las dat er mensen zijn die het wel voor elkaar hebben gekregen. Misschien amazon eens mailen.
Behalve dat Amazon zelf verkoopt, is het ook een "marketplace" waar externe verkopers hun goederen aan bieden. Amazon zelf verstuurt dit product niet naar NL, maar verkoper Telcam-Store bijv. wel, verz.kosten 20 EUR, maar die vraagt een hogere prijs: 919,-.

• ChrisAB
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-02-2012
Sinds gisteren de UE46D8000 binnen, even tussendoor, wat een scherm en echt een topper! Maar ik heb hetzelfde probleem als Sandeman1976, erg irritant. En ook heb ik regelmatig dat als ik een tijdje tv zit te kijken en daarna weer een YouTube filmpje wil kijken op de tv dat er een foutmelding komt. Het wifi schijnt nog niet helemaal goed te werken of mijn router heeft ruzie met de tv? Iemand al een oplossing?Bedankt!
quote:
Sandeman1976 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:44:
Sinds vrijdag heb ik een UE40D6530. Vreselijk tevreden mee, super apparaat :D

Maarrrr... Als hij op standby heeft gestaan, is hij z'n (draadloos) netwerk instellingen kwijt.
Dus iedere dag kan ik opnieuw netwerk zoeken, wachtwoord invullen, etc. Beetje irritant en lijkt me niet de bedoeling. Iemand hier enig idee wat ik verkeerd doe?

Hij staat niet in "winkelmodus" en als ik het eenmaal heb ingesteld werkt het als een trein (fritzbox van xs4all).

Sorry als deze vraag al vaker is langs gekomen, ik heb wat gezocht maar niets gevonden.

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

quote:
Reiben schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Thanks! :*)

Ik probeer net de 46D8090 te bestellen, die voor 1499 EUR op de site staat, maar als je hem in je winkelwagen doet wordt hij 2099 EUR :'(

En de 46D7090, die er ook voor 1499 EUR op staat, wordt 1999 EUR nadat je hem in je winkelwagen legt.

Dus toch too good to be true? Of doe ik iets verkeerd?
Niemand die hier meer over weet? Ik heb Conrad vanochtend een email gestuurd maar nog geen antwoord.

Ik had me zo verheugd op een 46D8090 voor 1350 ;(

• jooptelevisie
  • Laatst online: 05-05-2012
je kunt vrij eenvoudig via amazon bestellen al ben ik zelf geen voorstander geef liever wat meer uit bij een erkende nl dealer maar ieder zijn ding je kunt via myus een account aanmaken zij sturen de tv naar je huisadres de qwerty remote nl versie heeft 2 zijden waarvan aan 1 kant teletekts etc

• Shiffer
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 05-09-2012
[quote]dynax schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:48:
Hier ook een eigenaar van een UE46D6530.
Waar ik me ook vreselijk aan stoor is het vertragen cq stoteren van sommige scenes. Vooral horizontaal verticaal lijkt het meeste te haperen.

Hmmm, weet niet of we over hetzelfde praten maar ik ervaar bij mijn 46D6530 ook het "stotteren" bij verticale bewegingen. Net alsof de cameraman nog ff natrilt. Kan het niet beter uitleggen.
Totaal geen last als er een stabiele scene is zonder noemenswaardige bewegingen, bijv. tijdens het journaal.
Diverse instellingen geprobeerd maar zie het nog steeds.

• jooptelevisie
[quote]Reiben schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:14: [...] Niemand die hier meer over weet? Ik heb Conrad vanochtend een email gestuurd maar nog geen antwoord. Ik had me zo verheugd op een 46D8090 voor 1350 ꣄뻱zeker nog geen tijd gehad te antwoorden ik ben wel benieuw naar hun antwoord al denk ik dat ze zeggen foutje bedankt ondertussen wel veel reclame gegenereerd

• BassieBulk
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
quote:
Weet je zeker dat je een NL-se remote hebt >:)

• jooptelevisie
een nl made n korea

• Ckriek
  • Laatst online: 19-04 14:23
quote:
BassieBulk schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:44:
[...]

Weet je zeker dat je een NL-se remote hebt >:)
ik heb een koreaanse (dus met enkele koreaanse tekens er op,helaas teletekst niet beschikbaar,andere functies doen het wel,jooptelevisie heeft wel teletekst functie,ik helaas niet,dus gebruik ik voor tt gewoon mijn normale remote

Ckriek wijzigde deze reactie 24-06-2011 22:56 (15%)

• dynax
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:05
quote:
Shiffer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:10:
[quote]dynax schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:48:
Hier ook een eigenaar van een UE46D6530.
Waar ik me ook vreselijk aan stoor is het vertragen cq stoteren van sommige scenes. Vooral horizontaal verticaal lijkt het meeste te haperen.

Hmmm, weet niet of we over hetzelfde praten maar ik ervaar bij mijn 46D6530 ook het "stotteren" bij verticale bewegingen. Net alsof de cameraman nog ff natrilt. Kan het niet beter uitleggen.
Totaal geen last als er een stabiele scene is zonder noemenswaardige bewegingen, bijv. tijdens het journaal.
Diverse instellingen geprobeerd maar zie het nog steeds.
Ja we praten over het zelfde...je hebt het goed verwoord.
Al moet ik zeggen dat ik Motion Plus nu heb afgezet, en LED Motion Plus ook, en er sindsdien niks meer van heb gemerkt.
Probeer dat ook eens....

mijn systeem.

• superpolm
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-02 22:44
quote:
Reiben schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:14:
[...]

Niemand die hier meer over weet? Ik heb Conrad vanochtend een email gestuurd maar nog geen antwoord.

Ik had me zo verheugd op een 46D8090 voor 1350 ;(
Hoe kom je aan die 1350? ik zie 1499

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

quote:
superpolm schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:16:
[...]

Hoe kom je aan die 1350? ik zie 1499
Ze hebben dit weekend 10% korting op alles, zoals Throduss postte.

• Shiffer
quote:
dynax schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:10:
[...]

Ja we praten over het zelfde...je hebt het goed verwoord.
Al moet ik zeggen dat ik Motion Plus nu heb afgezet, en LED Motion Plus ook, en er sindsdien niks meer van heb gemerkt.
Probeer dat ook eens....
Zal het proberen. Gek eigenlijk dat de opties om het beeld te verbeteren beter niet gebruikt kunnen worden. :?

• pacificocean
Weet er iemand wat voor type wifi erin de D6500 zit. B (zal niet) G of N ?

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-04 09:11
quote:
pacificocean schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:15:
Weet er iemand wat voor type wifi erin de D6500 zit. B (zal niet) G of N ?
Volgends http://www.ecoustics.com/.../products/new/669979.html zit er built-in 802.11n Wi-Fi in ;)

• pacificocean
quote:
Sorry, ik bedoelde de TV. Daar gaat dit topic tenslotte over ;) Hierbij het volledige type UE32D6530

• Yveske
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-03-2012
Weet er iemand welke verbeteringen in de update 1013 zitten?

• Yveske
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-03-2012
ik heb net een 55D7000 en ook last van af en toe een schokkend beeld.

Als mijn x360 op staat en hem instel op game-modus dan heb je er niks problemen mee maar dan boet je wel in op de kleuren maar die kan je altijd nog bijstellen

• Harrybarry
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:11
Ik heb ook best wel last van een schokkend beeld bij de 40d8000 en heb mijn probleem bij het support forum van Samsung neergelegd, als iedereen die er last van heeft hier zijn klacht neerzet wordt er misschien iets mee gedaan.

• pacificocean
quote:
Yveske schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:48:
Weet er iemand welke verbeteringen in de update 1013 zitten?
Als je niet duidelijker vermeld om welke firmware het gaat wordt dit lastig.

• superpolm
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-02 22:44
Begin steeds meer te twijfelen over deze tv, al die verhalen
over schokkerig beeld. Heb het zelf ook gezien in de winkel.

• Shiffer
quote:
superpolm schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:33:
Begin steeds meer te twijfelen over deze tv, al die verhalen
over schokkerig beeld. Heb het zelf ook gezien in de winkel.
Tsja, ik denk dat het een heleboel kijkers ook niet opvalt maar mij wel en als je dat eenmaal hebt blijf je je erop focussen. Overigens kan ik me nog voorstellen dat het bij mij te maken heeft met de overgang van een oude sony 86 cm beeldbuis naar een 46 inch. De ervaring van het tv kijken is natuurlijk heel anders. Ik ga binnenkort wel even bij de buren vergelijken met een plasma.
En ja, als we er allemaal over zeuren bij Samsung dan kan een update wellicht soelaas bieden.

• wimmy1
Eindelijk een brief van samsung, maar wat ik al vermoedde geen brillen!!!
Een excuus brief dat het nog wel even kan duren , omdat wij allen te veel TV hebben gekocht.
En ze nu niet aan de afspraak kunnen voldoen, ook moviemax huurtegoed later,
alleen de cashback wel binnen de tijd, en geen idee van wanneer dan wel.
Dus allemaal wachten en dan kan je 3D pas testen, veel sterkte met wachten.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:46

SalimRMAF

Flyer-centrale.nl

quote:
wimmy1 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:02:
Eindelijk een brief van samsung, maar wat ik al vermoedde geen brillen!!!
Een excuus brief dat het nog wel even kan duren , omdat wij allen te veel TV hebben gekocht.
En ze nu niet aan de afspraak kunnen voldoen, ook moviemax huurtegoed later,
alleen de cashback wel binnen de tijd, en geen idee van wanneer dan wel.
Dus allemaal wachten en dan kan je 3D pas testen, veel sterkte met wachten.
Arch, heb de brief net ook gekregen. Ik ga binnenkort op vakantie dus ik geef ze nog 1 maand de tijd. :p

Gulfstream G650

• Massiefje
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-03 10:33
quote:
SalimRMAF schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:14:
[...]

Arch, heb de brief net ook gekregen. Ik ga binnenkort op vakantie dus ik geef ze nog 1 maand de tijd. :p
En anders ? :P

• Shiffer
Mag ik de D6530 bezitters vragen hun beeldinstellingen te posten? En hanteren jullie verschillende instellingen voor de diverse bronnen?

• Harrybarry
quote:
Shiffer schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:44:
[...]

Ik ga binnenkort wel even bij de buren vergelijken met een plasma.
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen.

• JeroenV_
quote:
Shiffer schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:02:
Mag ik de D6530 bezitters vragen hun beeldinstellingen te posten? En hanteren jullie verschillende instellingen voor de diverse bronnen?
De mijne staat zo na het doorlopen van een calibratie dvd
standaard
backlight 13
contrast 50
helderheid 50
scherpte 30
kleur 50
tint 50/50

geavanceerd
zwarttinten uit
dynam contrast middel
schaduwdetail -2
gamma 0
expertpatroon uit
rgb modus uit
kleurruimte eigen
witbalans alles 25
huidkleur 0
randverbetering aan
bewegingsbelichting uit
led motion plus uit

beelopties
kleurtint standaard
digitaal ruisfilter uit
mpeg ruisfilter uit
filmmodus uit
motion plus helder

• DeadWish
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-02-2013
Ja hier is de brief ook aangekomen, dus nog even geduld..............

• the Runningman
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14-04 16:17
Ik heb de Samsung UE40D7000 gekocht, maar nou vroeg ik me af of je daar ook een toetsenbord op kunt aansluiten. Ik kan het niet terug vinden in de handleiding o.i.d.

• MaryP.
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-02-2012
Jammer dat die brillen nog op zich laten wachten.
Had graag de Wimbledon finales in 3D gezien.

• dddmen
  • Laatst online: 08-03-2012
Ik begin zo beetje helemaal gek teworden nog ff en ik gooi me LED tv uit het raam!

Ik heb een Samsung LED tv 6 serie.
En ik blijf maar me melding houden... Zwak of geen signaal controleer de aansluiting van de antennekabel.
Nu heb ik zn eensteek module van de ziggo in mijn tv zitten die herkent mij LED TV op een of andere manier niet meer goed!

Analoog TV is alles gewoon perfect.

Als ik ik nu insteek module eruit haal en 1 minuut wacht en hem dan erweer doe krijg ik wel een melding.
Maar geen installatie melding en weer die fout van: Zwak of geen signaal controleer de aansluiting van de antennekabel.

Hoe ben ik achter deze fout gekomen doordat ik op mijn afstandbediening naar source ben gegaan. En toen optie Ext. heb gekozen.

Ik begrijp er echt totaal niks meer van!

Vroeger deed hij het perefect!

ps ik heb mijn tv al een HARD reset gegeven.!

Ook de Modulatie, Freqentie staat allemaal goed.
Dus hij herkent hem wel maar installeert gewoon niet!

dddmen wijzigde deze reactie 25-06-2011 17:23 (5%)
Reden: Was iets vergeten

• synthdood
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-04 11:55
Ondanks best wel veel negatieve berichten en na lang twijfelen of het een 7000 of een 8000 moest worden heb ik vandaag de knoop doorgehakt en een 40D8000 gehaald.

Ik had een dag vantevoren al de afspraak gemaakt met n van de verkopers dat ik een nieuw exemplaar, dat ze op vooraad hadden, in de winkel mocht aansluiten en testen voordat de koop doorging. Ze hadden zowel van de 40D7000 als de 40D8000 een showroommodel en eentje in het magazijn. Het is maar goed dat ik dat had afgesproken want het vers uitgepakte exemplaar had enorme backlightbleeding/clouding aan de rechterkant. Precies waar ik al bang voor was! Het schowroommodel was echter wel helemaal goed en ook cosmetisch nog helemaal perfect dus uiteindelijk heb ik die meegenomen.

Na een middagje spelen ben ik er vooralsnog erg blij mee. Uiteraard is het qua design een plaatje, nog mooier dan ik me had voorgesteld. Het beeld is ook erg mooi. Natuurlijk eerst wel even de backlight een stuk teruggedraaid en de nodige dymamic contrast / ruisonderdrukking en sharpening meuk uitgeschakeld. Qua beeldkwaliteit en kijkhoek is het in elk geval beter dan m'n B650 (en die was ook al niet slecht!)

Nou maar hopen dat alles goed blijft en dat ik niet alsnog na een tijdje nariheid krijg qua backlight/clouding/rotte pixels/stotteren.

• Harrybarry
Weet iemand of de firmware vanaf cd is te updaten?

• dynax
quote:
JeroenV_ schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:24:
[...]

De mijne staat zo na het doorlopen van een calibratie dvd
standaard
backlight 1
contrast 50
helderheid 50
scherpte 30
kleur 50
tint 50/50

geavanceerd
zwarttinten uit
dynam contrast middel
schaduwdetail -2
gamma 0
expertpatroon uit
rgb modus uit
kleurruimte eigen
witbalans alles 25
huidkleur 0
randverbetering aan
bewegingsbelichting uit
led motion plus uit

beelopties
kleurtint standaard
digitaal ruisfilter uit
mpeg ruisfilter uit
filmmodus uit
motion plus helder
Backlight 1?
Dit is vast een tikfout, 1 is bijna niets....

mijn systeem.

• dynax
quote:
Harrybarry schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:22:
Weet iemand of de firmware vanaf cd is te updaten?
Nee, het is f on-line, f de usb stick die ik je ook aanraad.

mijn systeem.

• jooptelevisie
quote:
wimmy1 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:02: Eindelijk een brief van samsung, maar wat ik al vermoedde geen brillen!!! Een excuus brief dat het nog wel even kan duren , omdat wij allen te veel TV hebben
of een oplaadbare bril alvast aanschaffen ik heb een paar oplaadbare en 1 met batterij maar de oplaadbare zijn veel beter ook kwa pasvorm en draagcomfort

jooptelevisie wijzigde deze reactie 25-06-2011 22:30 (4%)

• JeroenV_
quote:
dynax schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:28:
Backlight 1?
Dit is vast een tikfout, 1 is bijna niets....
Klopt, zie het nu. Had 13 moeten zijn, heb m'n bericht gedit

• jooptelevisie
quote:
synthdood schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:57:
Ondanks best wel veel negatieve berichten en na lang twijfelen of het een 7000 of een 8000 moest worden heb ik vandaag de knoop doorgehakt en een 40D8000 gehaald.

Ik had een dag vantevoren al de afspraak gemaakt met n van de verkopers dat ik een nieuw exemplaar, dat ze op vooraad hadden, in de winkel mocht aansluiten en testen voordat de koop doorging. Ze hadden zowel van de 40D7000 als de 40D8000 een showroommodel en eentje in het magazijn. Het is maar goed dat ik dat had afgesproken want het vers uitgepakte exemplaar had enorme backlightbleeding/clouding aan de rechterkant. Precies waar ik al bang voor was! Het schowroommodel was echter wel helemaal goed en ook cosmetisch nog helemaal perfect dus uiteindelijk heb ik die meegenomen.

Na een middagje spelen ben ik er vooralsnog erg blij mee. Uiteraard is het qua design een plaatje, nog mooier dan ik me had voorgesteld. Het beeld is ook erg mooi. Natuurlijk eerst wel even de backlight een stuk teruggedraaid en de nodige dymamic contrast / ruisonderdrukking en sharpening meuk uitgeschakeld. Qua beeldkwaliteit en kijkhoek is het in elk geval beter dan m'n B650 (en die was ook al niet slecht!)

Nou maar hopen dat alles goed blijft en dat ik niet alsnog na een tijdje nariheid krijg qua backlight/clouding/rotte pixels/stotteren.
Prima gedaan showmodel of niet als je een D8000 vind zonder bleeding etc dan moet je deze gelijk meenemen zou ik zeggen, er was hier nog iemand die een demomodel had gekregen maar dit niet wist deed het verder prima en wou deze teruggeven omdat er eventueel te veel branduren op zouden zitten!!
Niet doen als het een demomodel is deze het perfect doet gewoon houden dat ding en veel branduren kunnen er nog niet opzitten.

Je kan wel eventueel nog proberen wat extra korting te krijgen omdat het een demo is, en als deze ook nog eens perfect is en geen problemen heeft heb je geboft

jooptelevisie wijzigde deze reactie 25-06-2011 22:34 (4%)

• jooptelevisie
quote:
dddmen schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:20:
Ik begin zo beetje helemaal gek teworden nog ff en ik gooi me LED tv uit het raam!

En ik blijf maar me melding houden... Zwak of geen signaal controleer de aansluiting van de antennekabel.
Nu heb ik zn eensteek module van de ziggo in mijn tv zitten die herkent mij LED TV op een of andere manier niet meer goed!

Als ik ik nu insteek module eruit haal en 1 minuut wacht en hem dan erweer doe krijg ik wel een melding.
Maar geen installatie melding en weer die fout van: Zwak of geen signaal controleer de aansluiting van de antennekabel.

Hoe ben ik achter deze fout gekomen doordat ik op mijn afstandbediening naar source ben gegaan. En toen optie Ext. heb gekozen.

vroeger deed hij het perfect, wie is hij wat is vroeger wat is er nu veranderd en welke tv had je en heb je

• dddmen
  • Laatst online: 08-03-2012
quote:
jooptelevisie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:36:
[...]

vroeger deed hij het perfect, wie is hij wat is vroeger wat is er nu veranderd en welke tv had je en heb je
Vroeger is 3 weken geleden.
http://www.samsung.com/nl...=prd_detail&returnurl=

deze heb ik

• Shiffer
quote:
JeroenV_ schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:26:
[...]

Klopt, zie het nu. Had 13 moeten zijn, heb m'n bericht gedit
Dankje!

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-04 13:44
Ik heb een Samsung UE46D6200TX bij Saturn (gewoon in Nederland) gekocht maar ik krijg de CI+ module (Ziggo) niet aan de praat. De TV blijft een certificaat fout geven en als ik in de CI module kijk geeft deze aan dat de Smart card defect is. Ik kan via de TV ook geen digitale (wel analoge) zenders vinden. Heb dus bijv. ook geen Ned 1 in HD.
Wat heb ik gedaan?

- Stappen gevolgd zoals beschreven op het internet. (Eerst installeren dan pas CI+)
- TV geupdate naar de laatste firmware
- Nieuwe smart card gekocht (Multikabel -> Ziggo)
- Diverse keren kaart en ci module omgedraaid.

Kent iemand dit probleem?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• jooptelevisie
het is belangrijk dat de smartcard goed erin zit op die vab ziggo staat een rode streep die moet op 1 derde zichtbaar zijn van de bovenkant van deci module daarnaast heb ik in een eerdere post het stappenplan gezet met alle frequenties van ziggo ik neem aan dat je je digitale tv via website aanbieder hebt geactiveerd

jooptelevisie wijzigde deze reactie 26-06-2011 11:29 (12%)

• cdfreaks
  • Laatst online: 19-05-2012
Ik ben eens een avondje bezig geweest met het installeren van Apps via de Samsung tv App SDK , krijg het voor elkaar om een app te installeren maar meer dan 1 app wil niet lukken, iemand hier die een goede tutorial weet om meerdere apps te installeren op je tv?

• interactive538
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-04 15:18
Hey hey

Ben sinds een dag de trotse bezitter van de Samsung 46D6500.
Kon de verleiding bij MediaMarkt Duitsland niet weerstaan (prijs: 1034 euri's!!)

Even de taal en de regio op NL moeten zetten en klaar en tjesus wat een beeld zeg!

~InterActiVe~

• cdfreaks
  • Laatst online: 19-05-2012
quote:
interactive538 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:49:
Hey hey

Ben sinds een dag de trotse bezitter van de Samsung 46D6500.
Kon de verleiding bij MediaMarkt Duitsland niet weerstaan (prijs: 1034 euri's!!)

Even de taal en de regio op NL moeten zetten en klaar en tjesus wat een beeld zeg!

~InterActiVe~
Yup, ik heb hem ook en ben ook zeeeeeeeeeeer tevreden met dit toestel! had hem bij internetwarenhuis gekocht voor 1019,-! ;)

• hermanenmonja
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-03-2013
Weer een automatische update...1012...
Dacht dat ik handmatig al een nieuwere update had gedaan. Wellicht andere nummering?

Kreeg ook een brief van Samsung dat de brillen later komen vanwege groot succes van de actie. Mmm, wat langer wachten maar dus.

hermanenmonja wijzigde deze reactie 26-06-2011 15:25 (34%)

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:32

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Afgelopen vrijdag heb ik bij mijn ouders en UE40D7000 eens goed aan de tand kunnen voelen.
De verschillen lijken technisch klein, maar zijn er zeker wel!

Ten eerste heeft de D7000 2 scart aansluitingen, de D65xx en D6750 er maar 1.

Maar een groter verschil zit in de menu's, waar je duidelijk kan merken dat de D7000 een snellere cpu heeft. Alle menu's zijn geanimeerd, een klein verschil, maar maakt het allemaal net wat mooier. Ook het beeld is mooier dan mijn D6750, al is het verschil minimaal en vooral te verklaren omdat mijn D6750 iets bleeding heeft, en de D7000 van mijn ouders totaal niet.
Ook lijkt de vertraging in beeld t.o.v. het geluid lijkt kleiner (wederom met dank aan de snellere CPU).

Ook is de remote iets anders. Hij lijkt identiek, maar bij de remote van de D7000 is de OK-knop aanraakgevoelig en te gebruiken als een soort touchpad voor de aanwijzer in de browser. Ik vond dit vooral erg irritant, omdat bij indrukken van de OK-knop, de aanwijzer ook vrijwel altijd bewoog... En dit lijkt niet uit te zetten zijn.

Verder lijken er niet echt spectaculaire verschillen te zijn, maar is de D7000 gewoon een net wat betere versie te zijn.

Internally processed, nutritionally-drained biological output happens

• miekvp
  • Laatst online: 31-03-2012
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Nu was ik vroeger helemaal into computers e.d., maar tegenwoordig... ahum niet meer dus. Nu wil ik wel gewoon mijn films van de pc gelijk op de tv kunnen kijken (graag draadloos) en full HD, evt met 3d. Ik heb helaas niet zo'n groot budget en voor ik op vakantie ging een paar weken terug stond er op verschillende plaatsen een super aanbieding van de UE40D6530... nu dus helaas niet meer...(950euro)

wat raden jullie aan??

groetjes marieke

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:40

GerCor

I Love Microsoft

quote:
dddmen schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:20:

Heeft de insteekmodule ook een naam? Verder begrijp ik niet veel van dat source >> ext verhaal. En verder .... dat de analoge zenders het prima doen heeft natuurlijk niets met jouw CI+ module te maken. Die doen zonder de module ook wel. Ik zou zeggen, probeer eens een andere CI+ module en smartcard. Doen die het ook niet dan ligt het inderdaad aan de Tv.

HTC 8X Black | Surface 2 64gb + Type Cover 2 Black | Arc Touch Mouse Surface Edition

• martijnsp
  • Laatst online: 31-10-2013
Ben sinds afgelopen dinsdag de trotse eigenaar van een 40d7000 en er erg blij mee, hele mooie tv qua vormgeving en ook het beeld is erg mooi. Nu heb ik wel een vraagje over backlight bleeding, ik heb hier toch wel een beetje last van. Tot wat is te accepteren vinden jullie?

• interactive538
quote:
hermanenmonja schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:20:
Weer een automatische update...1012...
Dacht dat ik handmatig al een nieuwere update had gedaan. Wellicht andere nummering?

Kreeg ook een brief van Samsung dat de brillen later komen vanwege groot succes van de actie. Mmm, wat langer wachten maar dus.
Had het bericht ook :-(

interactive538 wijzigde deze reactie 26-06-2011 23:34 (13%)

• interactive538
quote:
cdfreaks schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:17:
[...]

Yup, ik heb hem ook en ben ook zeeeeeeeeeeer tevreden met dit toestel! had hem bij internetwarenhuis gekocht voor 1019,-! ;)
Maar volgens mij heb jij de 40" ik heb de 46", maar wel een super TV.....veel plezier ermee.

Gr ~InterActiVe~

• pacificocean
quote:
cdfreaks schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:38:
Ik ben eens een avondje bezig geweest met het installeren van Apps via de Samsung tv App SDK , krijg het voor elkaar om een app te installeren maar meer dan 1 app wil niet lukken, iemand hier die een goede tutorial weet om meerdere apps te installeren op je tv?
Ze moeten allemaal in de widgetlist.xml komen te staan. zie bv http://autoservis.netai.net/widgetlist.xml Dat gaat als het goed is vanzelf als je packages maakt vanuit de SDK app.

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

Heeft verder niks met de Tv te maken maar Ziggo zendt RTL7 in HD uit op zender 15. (Ziggo Event Channel)

HTC 8X Black | Surface 2 64gb + Type Cover 2 Black | Arc Touch Mouse Surface Edition

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:07

coldasice

Stupid should hurt!

Ik heb sinds zaterdag de 6510(wit model) en het design is echt superstrak....vooral bij een witte achtergrond ziet het er super uit....

het enige probleem is dat bij mij nu.nl widget het niet doet, terwijl nusport het wel doet. Ik heb hem al een keer opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

Verder heb ik een emulator op mijn pc gezet maar nu weet ik niet precies hoe ik een apk kan installeren op die emulator. Ik heb de samsung remote app gedownload en wil mijn pc hiermee uitrusten...

jammer dat die app alleen op android galaxytab en galaxy s draait ....

heeft iemand achtergrond info over het protocol en signalen richting tv?Ik heb thuis bezig met domotica en tv zou een mooie uitbreiding zijn....

de 6510 heeft trouwens 400hz verversing terwijl bij tweakers 200hz staat....

• Tebbes
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-10-2013
Ik heb sinds afgelopen weekend een 40D6530

Ik heb ziggo en SBS6 staat bij mij op 9. Op mijn LG op de slaapkamer worden de zenders wel in de juiste volgorde weergegeven. Waar ligt dat aan?
Is het zo dat zoals in de openingspost beschreven is ik "Landinstelling" in op "Overige" moet zetten om de zenders te ordenen?

In de D6530 zit een ingebouwde wifi. Het lijkt erop dat ik hiermee op mijn pc bestanden kan bekijken, waarom zou je dan nog gebruik maken van PC share manager?

Beide heb ik nog niet helemaal aan de praat. Als ik naar mijn pc navigeer dan krijg ik de melding "Geen toegang tot apparaat". Ik heb sindskort Windows7 en niks gedeeld. Moet ik dit nog helemaal inrichten?

Middels PC share manager krijg ik de mappen die ik in PC share manager heb opgevoerd wel te zien maar als ik 1 mp3 benaderen dan doet hij niks.

Herkend iemand deze problemen? Mijn probleem is een beetje dat ik de documentatie een beetje summier vind. met de e-manual heb ik de problemen ook nog niet kunnen oplossen.

• Throduss
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-04 13:14
quote:
coldasice schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:42:
Ik heb sinds zaterdag de 6510(wit model) en het design is echt superstrak....vooral bij een witte achtergrond ziet het er super uit....

het enige probleem is dat bij mij nu.nl widget het niet doet, terwijl nusport het wel doet. Ik heb hem al een keer opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

Verder heb ik een emulator op mijn pc gezet maar nu weet ik niet precies hoe ik een apk kan installeren op die emulator. Ik heb de samsung remote app gedownload en wil mijn pc hiermee uitrusten...

heeft iemand achtergrond info over het protocol en signalen richting tv?Ik heb thuis bezig met domotica en tv zou een mooie uitbreiding zijn....

400 CMR. 2 CMR = 1 Hz. Heeft Samsung zelf verzonnen, erg irritant.

De TV heeft dus 200 Hz.

• Shiffer
quote:
S1W schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:38:
Kent iemand deze tool al om kanalen te sorteren die je als export op een USB stick hebt gezet:

http://blog.moneybag.de/s...erung-samsung-tv-d-serie/

Handig!
Nog niet geprobeerd, Jij wel neem ik aan? Moet je dan eerst de tv nog laten tunen? Ik gebruik een UPC hd mediabox.

• deepbass909

deepbass909

quote:
GerCor schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:37:
[...]

Heeft de insteekmodule ook een naam? Verder begrijp ik niet veel van dat source >> ext verhaal. En verder .... dat de analoge zenders het prima doen heeft natuurlijk niets met jouw CI+ module te maken. Die doen zonder de module ook wel. Ik zou zeggen, probeer eens een andere CI+ module en smartcard. Doen die het ook niet dan ligt het inderdaad aan de Tv.
Volgens mij is zijn foutmelding ook niet van de CI+-module... Ext. is de scart-aansluiting en heeft niks met de CI+-module te maken, deze wordt alleen aangesproken als de tv op TV als source staat.
Ik maak zelf geen gebruik van de CI+-modules (heb een Humax iHDR-5050c staan voor digitale tv), maar wat ik heb gezien, kan je in de tv-stand kiezen voor analoog, digitale ontvangst (DVB-c en DVB-t) en sateliet (DVB-s). Voor Ziggo moet hij natuurlijk op digitale ontvangst staan.
Volgens mij staat bij hem de tv gewoon op de verkeerde kabel-ontvangst...
quote:
coldasice schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:42:

De nu.nl app werkt al een tijdje niet meer, bij niemand. De Nu.nl-site is veranderd en de app is daar nog niet op aangepast...

Wat je met die app wilt, snap ik niet echt. Die is puur bedoeld om je telefoon of tablet als remote voor de tv te gebruiken, ipv de normale remote. Voor je pc is dit behoorlijk nutteloos.

Wat betreft de verversingsfrequentie, weet je zeker dat het in de pricewatch om de 40" of groter gaat? De 37" is namelijk wel 200Hz.
quote:
Tebbes schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:24:
Ik heb sinds afgelopen weekend een 40D6530

Ik heb ziggo en SBS6 staat bij mij op 9. Op mijn LG op de slaapkamer worden de zenders wel in de juiste volgorde weergegeven. Waar ligt dat aan?
Is het zo dat zoals in de openingspost beschreven is ik "Landinstelling" in op "Overige" moet zetten om de zenders te ordenen?

In de D6530 zit een ingebouwde wifi. Het lijkt erop dat ik hiermee op mijn pc bestanden kan bekijken, waarom zou je dan nog gebruik maken van PC share manager?

Beide heb ik nog niet helemaal aan de praat. Als ik naar mijn pc navigeer dan krijg ik de melding "Geen toegang tot apparaat". Ik heb sindskort Windows7 en niks gedeeld. Moet ik dit nog helemaal inrichten?

Middels PC share manager krijg ik de mappen die ik in PC share manager heb opgevoerd wel te zien maar als ik 1 mp3 benaderen dan doet hij niks.

Herkend iemand deze problemen? Mijn probleem is een beetje dat ik de documentatie een beetje summier vind. met de e-manual heb ik de problemen ook nog niet kunnen oplossen.
Windows7 is inderdaad zichtbaar, maar niet benaderbaar. De Allshare app (PC share manager) maakt lokale media beschikbaar voor de tv. Windows7 kan dit zelf trouwens ook, maar dan via de Mediaplayer.

Wat je nodig hebt, is een DLNA-server en die zit tegenwoordig in meerdere applicaties ingebouwd, waaronder dus Allshare, maar ook Mediaplayer.

• Tebbes
quote:
Windows7 is inderdaad zichtbaar, maar niet benaderbaar. De Allshare app (PC share manager) maakt lokale media beschikbaar voor de tv. Windows7 kan dit zelf trouwens ook, maar dan via de Mediaplayer.

Wat je nodig hebt, is een DLNA-server en die zit tegenwoordig in meerdere applicaties ingebouwd, waaronder dus Allshare, maar ook Mediaplayer.
Bedankt voor je antwoord.
Wat is dan het verschil tussen AllShare en pc share manager?
Allshare leek een beetje op itunes voor mijn gevoel.
Met de pc share manager kan ik de tv valideren/toevoegen en kan ik aangeven vanuit welke mappen de bestanden beschikbaar zijn.

Is het niet zo dat Allshare alleen werkt tussen Samsung producten?
Mijn pc is van Dell

Tebbes wijzigde deze reactie 27-06-2011 10:09 (6%)

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-04 13:44
quote:
jooptelevisie schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:24:
het is belangrijk dat de smartcard goed erin zit op die vab ziggo staat een rode streep die moet op 1 derde zichtbaar zijn van de bovenkant van deci module daarnaast heb ik in een eerdere post het stappenplan gezet met alle frequenties van ziggo ik neem aan dat je je digitale tv via website aanbieder hebt geactiveerd
Ja klopt. Ik heb (volgens mij) alle stappen gedaan en de nieuwe kaart (bij de dealer) geactiveerd. Toch weigert de TV dienst terwijl analoog prima werkt.
Ik kan de TV ook niet vinden op de certificeringslijst van Ziggo terwijl hij overal wel als Ziggo compatible wordt gepromoot.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• coldasice

coldasice

Stupid should hurt!

quote:
deepbass909 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:22:

Wat je met die app wilt, snap ik niet echt. Die is puur bedoeld om je telefoon of tablet als remote voor de tv te gebruiken, ipv de normale remote. Voor je pc is dit behoorlijk nutteloos.

Wat betreft de verversingsfrequentie, weet je zeker dat het in de pricewatch om de 40" of groter gaat? De 37" is namelijk wel 200Hz.
De frequentie blijkt een marketing verhaal te zijn van samsung....(zie boven)

wat ik wil met de app, is het kijken wat die doet en welke info die verstuurt. Mogelijk dat ik dit kan nabootsen(dmv een firewall en software kun je de info die verstuurt wordt, bekijken)...ik verwacht er niet zoveel van hoor...maar daarom was ik benieuwd of iemand me al voor was waardoor ik niet alles uit hoeft te zoeken.

Een andere oplossing zou een oplossing zoals airremote maar liever bouw ik zelf iets...zodat ik het netjes kan integreren....

een andere reden is dat het invoeren van tekst via de afstandbediening tegenvalt....

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

quote:
Tebbes schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:29:
[...]

Met de pc share manager kan ik de tv valideren/toevoegen en kan ik aangeven vanuit welke mappen de bestanden beschikbaar zijn.

Mijn pc is van Dell
PC Share manager gebruik je eigenlijk alleen i.c.m. windows XP en Vista. Ik vind het gewoon troep. Daarmee kun je content, en dan ook weer belachelijk beperkt, uploaden naar de TV. Allshare is de naam die Samsung gebruikt als ze eigenlijk DLNA bedoelen. Allshare vindt zelf jouw content op je PC wat niet wil zeggen dat je er dan ook iets mee kunt. Ik heb bijvoorbeeld WMA (orginele muziek CD's) bestanden op mijn PC staan, Allshare ziet ze wel maar kan ze niet afspelen. Windows Media Player 12 (Win7) kan WMA bestanden wel streamen naar de Tv. Met PC Share Manager lukt dat ook niet.

Kortom, het is allemaal erg beperkt en als je een beetje plezier van je content wilt hebben i.c.m. jouw Tv sluit je de PC met HDMI aan op de Tv of gebruik je een mediastreamer zoals een eminent.

• aribbens
  • Laatst online: 19-12-2013
quote:
Tebbes schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:29:
[...]

Mijn pc is van Dell
Ik heb ook een Dell en bij mij werkt allshare met mijn 40d6530 . Voor de laatste allshare moet je naar de samsung site gaan. volgens mij ben je wel beperkt in bestandskeuzes mp4 kan je niet streamen volgens mij en nog een aantal

• miekvp
quote:
GerCor schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:37:
[...]

PC Share manager gebruik je eigenlijk alleen i.c.m. windows XP en Vista. Ik vind het gewoon troep. Daarmee kun je content, en dan ook weer belachelijk beperkt, uploaden naar de TV. Allshare is de naam die Samsung gebruikt als ze eigenlijk DLNA bedoelen. Allshare vindt zelf jouw content op je PC wat niet wil zeggen dat je er dan ook iets mee kunt. Ik heb bijvoorbeeld WMA (orginele muziek CD's) bestanden op mijn PC staan, Allshare ziet ze wel maar kan ze niet afspelen. Windows Media Player 12 (Win7) kan WMA bestanden wel streamen naar de Tv. Met PC Share Manager lukt dat ook niet.

Kortom, het is allemaal erg beperkt en als je een beetje plezier van je content wilt hebben i.c.m. jouw Tv sluit je de PC met HDMI aan op de Tv of gebruik je een mediastreamer zoals een eminent.
begrijp ik goed dat je met een winXP computer en een smart tv van samsung dus eigenlijk nog niet echt goed draadloos bestanden kan afspelen die je op je pc hebt staan?

• Tebbes
quote:
[...]

Bedankt voor het verduidelijken. Aangezien ik Windows 7 hebben kan ik Allshare gebruiken of Windows Media Player. Op dit moment heb ik op mijn pc nog geen folder in het netwerk gedeeld. Is dat de reden dat ik vanuit Allshare nog niks zie? Moet ik eerst folders delen? Zodat deze op andere pc's binnen het netwerk en dus ook de tv getoond worden.

Ik had eigenlijk verwacht dat aansluiten van de pc op de tv of een mediastreamer niet meer nodig was.

• Tebbes
quote:
aribbens schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:57:
[...]

Ik heb ook een Dell en bij mij werkt allshare met mijn 40d6530 . Voor de laatste allshare moet je naar de samsung site gaan. volgens mij ben je wel beperkt in bestandskeuzes mp4 kan je niet streamen volgens mij en nog een aantal
Ik zal het nogmaals proberen.
Bij PC share manager moest je eerst je tv "erkennen", dat hoeft hier helemaal niet begrijp ik?
Jij hebt de folders aangegeven waar de tv info uit mag halen en that's ik?

Hoe zie jij die info op je tv terug? Ik had verwacht als ik onder "source" mijn pc naam aan klik ik foto's e.d. kan zien. maar ik krijg dan de melding bij foto's, video of muziek: "Geen toegang tot apparaat".

Hoe moet je te werk gaan? Want als ik het zo begrijp moet het niet zo moeilijk zijn.

• aribbens
  • Laatst online: 19-12-2013
quote:
miekvp schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:41:
[...]

begrijp ik goed dat je met een winXP computer en een smart tv van samsung dus eigenlijk nog niet echt goed draadloos bestanden kan afspelen die je op je pc hebt staan?
je moet eerst bij apparaten en printers je smart tv toevoegen daarna ga je naar het bestand die je wilt kijken op je tv klik er op met je rechter muisknop en selecteer afspelen met. dit heb ik net geprobeerd in win 7 en het werkte. weet niet met winxp of het werkt!

• Tebbes
quote:
aribbens schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:54:
[...]

je moet eerst bij apparaten en printers je smart tv toevoegen daarna ga je naar het bestand die je wilt kijken op je tv klik er op met je rechter muisknop en selecteer afspelen met. dit heb ik net geprobeerd in win 7 en het werkte. weet niet met winxp of het werkt!
En dat toevoegen van je tv, doe je dat als volgt:
http://androidforums.com/...allshare-windows-7-a.html

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

Laat ik het eenvoudig uitleggen.

Met Samsung, en of dat nou Allshare (tv) is of pc software als PC Share Manager / Allshare PC, kun je 1 van de 10 soorten bestanden afspelen. Wil je die andere 9 ook kunnen afspelen, dan moet je een streamer gebruiken of je PC rechtstreeks aansluiten op de Tv.

Ik heb bijvoorbeeld al mijn orginele muziek CD's op de PC gezet. Gewoon: wilt u de CD rippen naar uw computer? Ja, dat wil ik. Vervolgens zie ik mijn orginele muziek CD's als WMA bestanden op de PC staan. Ik zie ze staan in Windows Media Player 12, ik zie ze staan bij Windows Media Center of ik zie ze staan als ik via START >> COMPUTER >> C >> Muziek, doe.

De Tv ziet de bestanden ook. Ga ik naar Content >> MediaPlay >> Ander apparaat >> PC >> Muziek >> Muzic >> Folder.

Wil ik de muziek dan afspelen, dan zegt de TV : Geen ondersteund bestandtype.

En dat is de pest van Samsung en Samsung software zoals PC Sharemanager / Allshare PC. Bij Samsung wordt bijna niks ondersteund. Het enige wat ik werkend krijg qua muziek is MP3.

Of je wilt een film zien, krijg je wel beeld maar geen geluid. Of je krijgt wel beeld en geluid maar geen ondertiteling

Sluit je nou een mediastreamer aan, dan ziet die mediastreamer precies hetzelfde, film/muziek maar werkt het gewoon. Beeld, geluid en ondertiteling.

Ik vind het beeld van mijn Samsung geweldig mooi maar qua software is het echt minimaal. Mijn Tv kostte destijds iets van 2.500 euro. Maar ik heb ook een eminent streamer van 100 euro en die kan bijna alles.

GerCor wijzigde deze reactie 27-06-2011 14:20 (18%)

• checkdiz
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06-04 17:24
Ik sluit me bij GerCor aan. Wil hier geen dingen promoten, maar ik heb een PCH A200 met 2TB HDD (straks met 40D800 :D ) en dan heb je geen sharemanager/allshare/wmp/etc meer nodig

• darkzep
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-03 22:32
Je kunt ook Nero mediahome 4 gebruiken. Met Allshare moet ik nog wel eens opnieuw connecten, met Nero mediahome geen last van .

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

En nog een tip, waar ik sinds kort achter ben. Als je foto's wilt bekijken zul je zien dat ze niet schermvullend zijn. Wat blijkt? Je moet je fototoestel instellen op breedbeeld. Ja hoor, 10 jaar foto's op mijn computer, niks in breedbeeld natuurlijk. Maar vanaf nu .... alles op breedbeeld.

@darkzep. En zo zijn er tal van oplossingen te bedenken. Sluit bijvoorbeeld een XBox 360 aan .... helemaal super.

---

De afdeling techniek van Samsung Nederland is nu al 3 weken bezig de app van NU.nl weer werkend te krijgen..... nou vraag ik je, hoe moeilijk kan dat zijn dat je daar al 3 weken mee bezig bent?

GerCor wijzigde deze reactie 27-06-2011 14:35 (36%)

• deepbass909

deepbass909

quote:
coldasice schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:00:
[...]

De frequentie blijkt een marketing verhaal te zijn van samsung....(zie boven)
Klopt, maar dat geldt voor elk merk tv tegenwoordig ;) Punt blijft dat Samsung het als een 400Hz tv aanduidt, dus zo moet het ook in de specs van de pricewatch staan.
Hij knippert overigens sowieso met 400Hz (de backlit), maar het scherm ververst met 200Hz. De vraag is dus wat meer waarde heeft.
quote:
wat ik wil met de app, is het kijken wat die doet en welke info die verstuurt. Mogelijk dat ik dit kan nabootsen(dmv een firewall en software kun je de info die verstuurt wordt, bekijken)...ik verwacht er niet zoveel van hoor...maar daarom was ik benieuwd of iemand me al voor was waardoor ik niet alles uit hoeft te zoeken.

Een andere oplossing zou een oplossing zoals airremote maar liever bouw ik zelf iets...zodat ik het netjes kan integreren....

een andere reden is dat het invoeren van tekst via de afstandbediening tegenvalt....
Het schijnt mogelijk te zijn om Android te draaien in VirtualBox van Oracle (vroeger Sun). Via die weg kan je dan wel de apps draaien en testen. Maar wat je vooral wilt is dus sniffen naar welke netwerkpakketjes er verstuurd worden?
Check dan ook eens de site van SammyGo, die hebben ook een android remote voor de Samsung tv's. Daar moet vast wel info over te vinden zijn.
quote:
checkdiz schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:19:
Ik sluit me bij GerCor aan. Wil hier geen dingen promoten, maar ik heb een PCH A200 met 2TB HDD (straks met 40D800 :D ) en dan heb je geen sharemanager/allshare/wmp/etc meer nodig
Sluit ik mij ook bij aan. Ik heb een PCH C200 staan en die speelt 99% van de media die ik heb voed. Leuk dat de tv er ook ondersteuning voor heeft, maar de PCH C200 overtreft het ruimschoots.

Het is leuk voor bijv. mijn ouders, die net een D7000 hebben staan. Zij kunnen dan de foto's vanaf de pc rechtstreeks op de tv tonen.
Verder is de media-ondersteuning vooral gebasseerd op wat online diensten aanbieden en is deze ook beschikbaar gemaakt voor locale media. Maar dat is dus maar heel erg beperkt.

Ik hoop dat de jongens van SammyGo daarom snel de firmware weten te kraken, zodat er extra software en kernel modules gemaakt kunnen worden. Het gebruikte platform van de tv (de A8-cpu) zit tegenwoordig in zoveel apparaten, dat software compileren ervoor voor een ervaren gebruiker geen echte uitdaging meer is. Daarnaast draait er Linux op en dat maakt dat er eigenlijk niks is wat de tv om hardware en OS niet zou kunnen. Het is zelfs mogelijk om de tv als printer- en fileserver te laten werken, zodra er toegang verkregen is tot de kernel.

• coldasice

coldasice

Stupid should hurt!

quote:
deepbass909 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:37:

Het schijnt mogelijk te zijn om Android te draaien in VirtualBox van Oracle (vroeger Sun). Via die weg kan je dan wel de apps draaien en testen. Maar wat je vooral wilt is dus sniffen naar welke netwerkpakketjes er verstuurd worden?
Check dan ook eens de site van SammyGo, die hebben ook een android remote voor de Samsung tv's. Daar moet vast wel info over te vinden zijn.

Ik hoop dat de jongens van SammyGo daarom snel de firmware weten te kraken, zodat er extra software en kernel modules gemaakt kunnen worden. Het gebruikte platform van de tv (de A8-cpu) zit tegenwoordig in zoveel apparaten, dat software compileren ervoor voor een ervaren gebruiker geen echte uitdaging meer is. Daarnaast draait er Linux op en dat maakt dat er eigenlijk niks is wat de tv om hardware en OS niet zou kunnen. Het is zelfs mogelijk om de tv als printer- en fileserver te laten werken, zodra er toegang verkregen is tot de kernel.
dit is precies de info waar ik op doelde....ik zal eens kijken of ik wat met die info kan....maar omdat het bij android alleen mogelijk is/was met een samsung telefoon/tab, denk ik dat ze dit wel redelijk beveiligd hebben met een of andere handshake....

jammer...want waarom zou je dit willen beveiligen...nu weet je ook niet welke poort je persee dicht moet zetten om internet verkeer tegen te houden voor je beveiliging....

• Tebbes
quote:
[...]

"Allshare vindt zelf jouw content op je PC"
Waar op de tv zie je dat terug? Binnen de smarthub of onder de source knop van de AB?

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

Maakt niet uit, als je maar bij je PC uitkomt.

Dus, PC via netwerk verbinden met de TV en als je dan sourceknop op je AB zou kiezen dan moet je uitkomen bij iets als DLNA1 - PC Tebbes. Dat selecteer je en klaar, daar staat je content.

• deepbass909

deepbass909

quote:
coldasice schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:21:
[...]

dit is precies de info waar ik op doelde....ik zal eens kijken of ik wat met die info kan....maar omdat het bij android alleen mogelijk is/was met een samsung telefoon/tab, denk ik dat ze dit wel redelijk beveiligd hebben met een of andere handshake....

jammer...want waarom zou je dit willen beveiligen...nu weet je ook niet welke poort je persee dicht moet zetten om internet verkeer tegen te houden voor je beveiliging....
Je bent absoluut niet de eerste die dit wilt ;), check hier maar. Er staat werkelijk een complete lijst aan programma's voor verschillende platforms die precies doen wat jij wilt en ook nog eens linkjes hebben naar de bijbehorende fora.

• Jelle84
  • Laatst online: 31-07-2011
Direct 4vragen voor jullie!

1) Iemand die weet of de koopjes periode in Nederland, Belgie en Duitsland op het zelfde moment beginnen? Nl. dit weekend?

2) Ik heb echt mijn oog laten vallen op de SAMSUNG D6510. Ik twijfel nog tussen 40" of 46", onze kijkafstand is ongeveer 2m50, wat lijkt jullie het beste? Wij dachten 46" te nemen maar zijn bang dat deze te groot is voor deze afstand.

3) Ik woon in Belgie en de prijzen met Duitsland verschillen echt enorm. Zijn er nadelen verbonden aan het kopen van de tv in Duitsland? Ivm. garantie, toepassingen gebruiken, ...

4) Amazon had een schitterende aanbieding maar blijkbaar lukt het niet om te verzenden naar Belgie.
Ik vraag me nu af wat ik moet doen, contact opnemen met amazon of laten verzenden naar duitse vrienden?

• miekvp
quote:
GerCor schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:31:
En nog een tip, waar ik sinds kort achter ben. Als je foto's wilt bekijken zul je zien dat ze niet schermvullend zijn. Wat blijkt? Je moet je fototoestel instellen op breedbeeld. Ja hoor, 10 jaar foto's op mijn computer, niks in breedbeeld natuurlijk. Maar vanaf nu .... alles op breedbeeld.

@darkzep. En zo zijn er tal van oplossingen te bedenken. Sluit bijvoorbeeld een XBox 360 aan .... helemaal super.

---

De afdeling techniek van Samsung Nederland is nu al 3 weken bezig de app van NU.nl weer werkend te krijgen..... nou vraag ik je, hoe moeilijk kan dat zijn dat je daar al 3 weken mee bezig bent?
tnx all

die xbox 360 zou hier ws ook wel komen, kan die wel contact maken met de pc?

Welke zouden jullie kiezen en waarom?:
UE46D5000
UE40D6500
UE40D6200
UE40D6510
(en nee die 46 is geen foutje)

Dat ligt een beetje binnen ons budget en ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer! We hebben nu nog een JVC koelkast formaat staan, dus beter zal het altijd wel zijn!

ps. hebben jullie ook surroundsystemen en zo ja, van samsung?

• coldasice

coldasice

Stupid should hurt!

quote:
deepbass909 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:28:
[...]

Je bent absoluut niet de eerste die dit wilt ;), check hier maar. Er staat werkelijk een complete lijst aan programma's voor verschillende platforms die precies doen wat jij wilt en ook nog eens linkjes hebben naar de bijbehorende fora.
Gemote is doing the job....for now....is zeker leuk om een keer te testen....zodra gemote in beeld staat, bestuur je je tv via toetsenbord....ik mis alleen nog tekstinvoer via toetsenbord....

helaas zit er ook geen sourcecode bij....

to be continued....
Pagina: 1 ... 27 ... 98 Laatste