theHoff schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:59:
Ik stel de vraag toch nog een keertje en hoop dat iemand het antwoord weet. Weet iemand toevallig of je in het servicemenu aan kan zetten/wijzigen dat je het volume van de optische uitgang bij een D6530 kan aanpassen? Op dit moment is deze aan de zachte/lage kant.
Het liefste zou ik dat ik het volume via de tv kan worden geregeld met de volume knop, maar dat lijkt standaard niet te werken en nu hoop ik dat dat via het service menu wel lukt/kan. Helaas ben ik de komende week niet echt in de buurt van mijn tv, maar zou het toch wel graag willen weten.
Ik heb het hele service menu al een keer doorlopen en kan mij niet herinneren dat hier iets aan te veranderen valt. Bij mijn tv is het niveau van de optische uitgang van de tv overigens vergelijkbaar met wat mijn Humax, DVD-speler en mediaspeler uitspugen.
Volgens mij wordt "date of puchase" automatisch ingevuld de eerste keer dat de tv wordt gestart in de modus voor thuisgebruik of als voor het eerste de wizard wordt doorlopen. Bij mij stond die ook direct ingevuld, nog voor Samsung überhaupt wist dat ik de tv had gekocht.
Mijn D6750 gaf vanochtend ook melding van een nieuwe firmware, namelijk 1011, maar online staat 1012.2
Vanavond maar even met een USB-stick de laatste van de site erop zetten...
JeroenV_ schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:03:
Pff, best leuk die platte tv's die dicht aan de muur hangen.
Wilde dus ook ff de nieuwe firmware laden, maar sinds zondag hangt de tv ipv staan, maar no way dat je er nog makkelijk een usb stick in krijgt

Snap niet waarom ze die poorten niet dichterbij de rand hebben gemaakt.
[...]
Vind ik ook wel een gemis, waarom niet aan de rand een koptelefoon, HDMI en USB-poort? Die koptelefoon zit helemaal onmogelijk, namelijk onderop op een plek waar vrijwel alle kabels langs komen. En daar kan je niet permanent een plug in laten zitten, want dan werken de speakers niet meer.
En ik had liever gezien dat er een normale component-aansluiting op had gezeten (3x tulp in het chassis), dan deze toch kwetsbare oplossing met een kabeltje...
Je tv zou trouwens gewoon elke USB-aansluiting apart moeten herkennen, ongeacht of er al iets aangesloten zit. Wat is anders het nut van 3 USB-aansluitingen die alleen te gebruiken zijn voor opslag en een Skype-webcam?
dynax schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:48:
Hier ook een eigenaar van een UE46D6530.
Waar ik me ook vreselijk aan stoor is het vertragen cq stoteren van sommige scenes. Vooral
horizontaal verticaal lijkt het meeste te haperen.
Ook het clouding is echt ongeloofelijk veel.
Ik ben al bij de MM terug geweest om te vragen of dit al bekent is bij hun. Ze zeiden van niet.
Ik wilde eigenlijk voor de D7000 of D8000 gaan, maar na het lezen van dit topic lijkt me dat pure geldverspilling.
Dus wat nu? Ik had gehoopt dat de nieuwe firmware iets zou goedmaken..maar niks hoor...
Dan maar voor een plasma gaan? En zo ja welke dan?
Of toch een andere LCD? Welk merk dan?
Dit uitzoeken kost me veel energie...triest is het eigenlijk

Ik lees deze klacht hier meer over de 46" modellen... Wel raar, want de aansturing is 100% identiek aan de 40" modellen, waar je het niet over leest... Ik heb bij mijn tv wel gemerkt dat de verschillende instellingen veel invloed hebben op de soepelheid van het beeld.
Unne Offerse schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:01:
Even een vraagje:
Ik heb sinds dinsdag een 46D8000 en vind het tot nu toe geweldig (alleen tijdens installatie lopen klooien met de CI+ module, maar dat werkt nu

), maar ik heb nog het volgende probleem:
Ik wil soms naar de TV kijken met het geluid van de TV, dit is met name voor de kids, maar meestal met het geluid van m'n HT receiver. Nu had ik eerst een Philps TV die ik dan op mute zette i.c.m. m'n HT receiver.
De D8000 laat echter zo'n vervelend icoontje zien als ik op mute druk. Dat wil ik dus niet !!!!
Wat ik nu gedaan heb is via het menu bij geluid ingesteld dat het geluid van externe speakers komt, en dat werkt goed icm m'n HT, maar niet als ik alleen de TV aanzet. Ik kan de kids moeilijk gaan leren hoe ze deze menu instelling moeten veranderen, dus ik wil dat icoontje weghebben als de TV in de mute stand staat.
(of de kids moeten elke keer via de HT kijken, maar dat wil ik niet of ik moet icm de HT receiver elke keer het geluid zachter zetten tot nul, dat wil ik ook niet

)
Heeft iemand dat probleem ook en zo ja wat zijn de mogelijke oplossingen??
De tv onthoudt bij uitzetten het laatste volume niveau, dus als die op 0 staat en de tv gaat uit, staat die nog steeds op 0 als je hem aanzet. Dus muten als je je HT receiver wilt gebruiken is niet nodig. Bij mij zijn de speakers ook actief, maar op volume 0, dit omdat ik bij Youtube filmpjes wel geluid wil hebben, maar mijn receiver niet de makkelijkste is om een andere bron te kiezen.
Ik weet natuurlijk niet of jouw HT receiver automatisch aanspringt bij het detecteren van een signaal (kan je overigens meestal gewoon uitzetten), maar gewoon de ingebouwde speakers actief houden, maar dan op volume 0, is voor jou volgens mij het makkelijkst.
Willen de kids kijken, dan verhoog je gewoon het volume op de tv (leren ze snel genoeg

) en kan jij je HT-receiver voor andere dingen blijven gebruiken.
[
Voor 42% gewijzigd door
deepbass909 op 23-06-2011 09:32
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier