Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb de helderheid op 38 staan en backlight op volle bak (20)

Maar als ik LED Motion plus aan zet dan vind ik het beeld toch te donker worden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:03:
Beeld staat op standaard.

Clouding zie je veraf of dichtbij maakt niet veel uit...en geen enkele aanpassing bij beeld laat het verdwijnen, helder stond laag (42) heb hem iets hoger gezet en zo heb je minder last van dat dim effect, maar je ziet het zeker wel...

Toen ik de tv uit de doos haalde zag ik ook meteen dat er een stuk glas/plastic bij de rand, rechts verticaal bovenaan, was afgeschuurd/gebroken, maar ik dacht als dit het enige is accepteer ik hem wel. De QC is echt zeer slecht te noemen bij Samsung, dit wordt de 4e dit jaar die ik terugbreng.
Dat wisselen van helderheid klinkt als een "beeldverbetering", zoals dynamisch contrast of 1 van de eco-oplossingen. Ik heb het in ieder geval alleen als dynamisch contrast aanstaat of als de beeldmodus (via tools) op dynamisch staat.

Mijn tip is om dat sowieso nooit te gebruiken!

Ik heb er zelf op mijn D6750 in ieder geval totaal geen last van, zolang de boven genoemde zaken maar uit staan.

Ik weet niet in hoeverre de panelen verschillen tussen de UE40 en UE46, qua aansturing zijn ze 100% identiek (via het service-menu kan je zelfs voor de verschillende diagonalen kiezen 8)7 )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgarf28 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:54:
Ik heb de helderheid op 38 staan en backlight op volle bak (20)

Maar als ik LED Motion plus aan zet dan vind ik het beeld toch te donker worden eigenlijk.
He? :o Heb jij geen lasogen dan??

(Ik bedoelde trouwens dat mijn backlight op 13 staat, niet mijn helderheid uiteraard ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles staat zoals het moet staan (dynamisch contrast eco oplossingen enz), maar je blijft het echt onwijs zien, dus ik snap er echt niks van, dat er zowiezo zo'n stand opzit is al vreemd omdat je dat ziet tijdens scenes en dat je het niet eens uit kan zetten is toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb de d7090 besteld, ben benieuwd! Ik laat jullie mijn bevindingen weten zodra ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOKYDOKY
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:44:
Je kunt het beste LED motion plus op aan zetten en motion plus op helder. Ik had ook een beetje last van schokjes maar met deze instellingen zijn ze verdwenen. Let op: je hebt dus twee verschillende opties voor motion plus; één bij geavanceerde instellingen en één bij beeldopties.
ik heb motion plus aangezet en op alle standen
het word iets minder maar is zeker niet weg
ik heb het zelfs met tv kijken als iemand snel zijn hoofd beweegd dan is het even wazig net alsof het in stapjes gaat
antenne signaal is allemaal goed ( bijna volle bak op de meter)
ik heb het zowel met de interne ci+ decoder als de losse cisco van ziggo

kan dit dan aan de tv liggen of kunnen het instellingen zijn (dat zijn er ook zoveel)

is het mogelijk om jou instelingen te krijgen om te controleren of ik het weg kan krijgen
of moet ik contact opnemen met samsung

greetz john

[ Voor 9% gewijzigd door YOKYDOKY op 20-06-2011 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
YOKYDOKY schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:34:
1- ik krijg het geluid niet via HDMT arc naar mijn onkyo 1008 reciever ( aangesloten op arc uitgang tv en de main ingang (arc) op de onkyo ( wel beeld geen geluid) hdmi 1.4 kabel
Eerder heb ik in dit topic aangegeven dat ik het wel aan de praat heb gekregen met m'n onkyo 608. De 1008 zou dus geen problemen moeten opleveren.

Een aantal dingen waar je op moet letten:
-> ARC moet aanstaan op de receiver
-> Je input chanel van de receiver moet staan op "TV/CD"

Zie dit topic meer settings:
http://www.avforums.com/f...x-sr608-arc-function.html

Ook zal ik vanavond mijn settings even posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:40:
[...]

is er in dit servivemenu een mogelijkheid om de landcode te wijzigen zodat je daarna bv een nederlandse firmware erop kan zetten als je een duits exemplaar hebt?
Al wat wijzer geworden op dit punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amolenk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:02
Ik ben wel geinteresseerd in een D6500, maar probeer nog wat details uit te zoeken over de PVR functie, de handleidingen zijn hier nogal gebrekkig in. Weet iemand of je een timed recording kunt instellen om bv. iedere dag of iedere week op dezelfde tijd iets op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:32:
Alles staat zoals het moet staan (dynamisch contrast eco oplossingen enz), maar je blijft het echt onwijs zien, dus ik snap er echt niks van, dat er zowiezo zo'n stand opzit is al vreemd omdat je dat ziet tijdens scenes en dat je het niet eens uit kan zetten is toch raar.
Dat is inderdaad niet goed. Bij mij wisseld het beeld echt alleen in helderheid als ik die opties aanzet, die dus vrijwel helemaal uitstaan. Ik heb alleen aanstaan dat de helderheid aangepast wordt aan het omgevingslicht, wat ik zelf wel prettig vind.
YOKYDOKY schreef op maandag 20 juni 2011 @ 04:41:
[...]

ik heb motion plus aangezet en op alle standen
het word iets minder maar is zeker niet weg
ik heb het zelfs met tv kijken als iemand snel zijn hoofd beweegd dan is het even wazig net alsof het in stapjes gaat
antenne signaal is allemaal goed ( bijna volle bak op de meter)
ik heb het zowel met de interne ci+ decoder als de losse cisco van ziggo

kan dit dan aan de tv liggen of kunnen het instellingen zijn (dat zijn er ook zoveel)

is het mogelijk om jou instelingen te krijgen om te controleren of ik het weg kan krijgen
of moet ik contact opnemen met samsung

greetz john
Staar je niet blind op de kwaliteit van de kabel. Ik heb daar bij verschillende uitzendingen ook al diverse problemen gemerkt waar ik geen last van heb als ik een dvd of andere video afspeel. Ik heb een demo-video van LG voor de 3D thuis liggen en daar zit een stukje basketbal tussen wat niet om aan te zien is, terwijl ik met bijv. de Formule 1 wedstrijden totaal geen last heb van schokkering beeld.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

amolenk schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:08:
Ik ben wel geinteresseerd in een D6500, maar probeer nog wat details uit te zoeken over de PVR functie, de handleidingen zijn hier nogal gebrekkig in. Weet iemand of je een timed recording kunt instellen om bv. iedere dag of iedere week op dezelfde tijd iets op te nemen?
Dat kan wel ja, maar verwacht niet teveel van de PVR:
  • Als je iets opneemt vanuit de gids, is het niet mogelijk het programma standaard bijv. 10min door te laten lopen. (kan overigens wel handmatig in geplande opnamen, maar is onhandig)
  • 1 tuner, dus niet tegelijk iets anders kijken.
  • Niet mogelijk om een film te kijken via de TV zelf (via USB of netwerk/NAS) en opnemen tegelijk. Wel kan je -via een andere source (dus exterene media player, Blu-ray speler of extrene tuner) iets anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 15:25
Nss schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:36:
[...]
• Als je iets opneemt vanuit de gids, is het niet mogelijk het programma standaard bijv. 10min door te laten lopen. (kan overigens wel handmatig in geplande opnamen, maar is onhandig)
Vreemd, bij mijn D6530 kreeg ik bij het opnemen vanuit de guide wel de optie om direct een eerdere begintijd en latere eindtijd in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:33:
[...]

Al wat wijzer geworden op dit punt?
Is niet mogelijk. De optie is grijs in het service menu. Op samygo.tv loopt hier ook een tread over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

JeroenV_ schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Vreemd, bij mijn D6530 kreeg ik bij het opnemen vanuit de guide wel de optie om direct een eerdere begintijd en latere eindtijd in te stellen.
Ik heb ook een D6530. Als ik een programma aan het kijken ben krijg ik wel een dergelijke optie. Maar niet vanuit de Guide als ik een programma in de toekomst op wil nemen. Ik stel opnemen in via de 'record' knop (rode rondje op remote), wellicht vanuit de opties dit wel makkelijker in te stellen. Ga vanavond in ieder geval even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Ik heb de opname vanuit de guide gedaan, info klikken en dan timeropname.
Toen kreeg ik die opties erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega tweakers: voordat ik definitief bestel bij een Duitse keten wil ik voor de zekerheid nog even checken: werkt op een duits model de ci+ module (in mijn geval UPC) wel of niet? of is het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
Throduss schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:18:
Ik heb de d7090 besteld, ben benieuwd! Ik laat jullie mijn bevindingen weten zodra ik hem binnen heb.
Oke, ben ook benieuwd.

Weet je trouwens welke afstandsbediening erbij zit? Er staat wel
een type nummer bij maar weet niet precies welke ab dat is. Hoop
die met dat kleine touch screen en knoppen.

[ Voor 27% gewijzigd door superpolm op 20-06-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Weet iemand toevallig of je in het servicemenu aan kan zetten/wijzigen dat je het volume van de optische uitgang bij een D6500 kan aanpassen? Op dit moment is deze aan de zachte/lage kant.
Het liefste zou ik dat ik het volume via de tv kan worden geregeld met de volume knop, maar dat lijkt standaard niet te werken en nu hoop ik dat dat via het service menu wel lukt/kan. Helaas ben ik de komende week niet echt in de buurt van mijn tv, maar zou het toch wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:52
Ik overweeg ook een Samsung aan te schaffen (een 46" danwel een 55"), maar ik lees toch wel erg veel negatieve reacties over clouding. Is het nu alleen zichtbaar in een geheel donkere kamer (dus geen verlichting aan, donker buiten) of is het ook zichtbaar in een kamer met normale kamerverlichting aan wanneer het buiten donker is?

Ik heb nu een oude Hitachi plasma met extreem goed zichtbare lichtere vlekken in het scherm en als ik nu voor een nieuwe TV ga, dan moet er echt niet tot nauwelijks clouding zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 16:09
Jabbah schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:50:
Ik overweeg ook een Samsung aan te schaffen (een 46" danwel een 55"), maar ik lees toch wel erg veel negatieve reacties over clouding. Is het nu alleen zichtbaar in een geheel donkere kamer (dus geen verlichting aan, donker buiten) of is het ook zichtbaar in een kamer met normale kamerverlichting aan wanneer het buiten donker is?

Ik heb nu een oude Hitachi plasma met extreem goed zichtbare lichtere vlekken in het scherm en als ik nu voor een nieuwe TV ga, dan moet er echt niet tot nauwelijks clouding zichtbaar zijn.
Wat het belangrijkste is: het is tijdens tv/dvd/bluray/allplay uitzendingen sowieso niet zichtbaar ;)

Enkel tijdens het wisselen van een kanaal of van applicatie zie je wat clouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Massiefje schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:04:
[...]

Wat het belangrijkste is: het is tijdens tv/dvd/bluray/allplay uitzendingen sowieso niet zichtbaar ;)

Enkel tijdens het wisselen van een kanaal of van applicatie zie je wat clouding.
Dat het niet erg opvalt is één ding maar 'sowieso niet zichtbaar' wil ik het zeker niet noemen. Als je goed gaat opletten zie je wel degelijk verschillen in kleurhelderheid en toon op de plekken waar sprake van clouding is. Wel kan ik je vertellen dat het bij mij wel alleen 's avonds laat opvalt als ik het ook in mijn kamer erg donker heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werchter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-07 22:54
pacificocean schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:02:
Dankzij werchter een eerste versie app uitzendinggemist draaiende op mijn D6530 :*)
http://gathering.tweakers...message/36229811#36229811 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ah, fijn!
Heb je zelf nog iets aan de broncode veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:59:
Collega tweakers: voordat ik definitief bestel bij een Duitse keten wil ik voor de zekerheid nog even checken: werkt op een duits model de ci+ module (in mijn geval UPC) wel of niet? of is het werkend te krijgen?
dag beste Shiffer,

op marktplaats biedt iemand aan om alle samsung D series bij problemen te kunnen omzetten naar nl. zodat ook de CI+ en nederlandse apps te zien zijn.

ik heb hem een mail gestuurd om te vragen of dit voor alle modellen werkt met CI+ en of ook alle smartTV apps nederlands zijn in te stellen. hij antwoorde
Wij kunnen dit inderdaad aanpassen.
Ook de nl Apps zijn dan te zien, en de ci is dan ook geactiveerd.
Maakt dus niet uit of u een Duitse, spaanse, Poolse, Franse etc....... model heeft.
ik ben serieus aan het overegen om de superaanbeiding bij conrad te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vreemde vraag maar is er geen virusscanner nodig eigenlijk met een tv waarbij een webbrower rondloopt, of zou het niet beter zijn?

En is het niet mogelijk om de Uitzending gemist app up te loaden naar een webadres bijvoorbeeld via Tweakers zodat we de App via de webbrowser op onze tv kunnen testen zo hoeven we hem niet te installeren

Zou wel een mooi gebaar zijn als Tweakers wat webspace ter beschikking stelt om wat apps te kunnen uploaden zodat we ze niet hoeven te installeren en er via hun een goedkeuringsproces volgt net als Yahoo in Amerika

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:59:
Check deze link eens:

http://sourceforge.net/ap...6235&hilit=Country#p16235

lijkt er op dat je geen marktplaats nodig hebt om de country code te wijzigen. Is nog gratis ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:47:
[...]

Check deze link eens:

http://sourceforge.net/ap...6235&hilit=Country#p16235

lijkt er op dat je geen marktplaats nodig hebt om de country code te wijzigen. Is nog gratis ook ;)
Maar dit betreft volgens mij alleen de apps, niet dat hiermee ook de CI werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Gewoon bestellen dus...
Als bovenstaande link niet werkt en hier op het forum kunnen ze je niet helpen, dan kan je altijd die gast van Marktplaats nog bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

JeroenV_ schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:55:
Ik heb de opname vanuit de guide gedaan, info klikken en dan timeropname.
Toen kreeg ik die opties erbij.
Ik krijg geen opties. Waar druk je precies op? Via Guide, info klikken en dan opnemen geeft bij mij geen opties weer. Alleen als ik een programma opneem wat op dit moment ook bezig is. (heb zoals gezegd ook een D6530)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Ik heb al meerdere topics gelezen maar krijg maar geen duidelijkheid over de vraag of ik een HDMI 1.4 kabel nodig heb voor mijn Playstation 3 als ik straks 3D Games en 3D films wil afspelen. Van het weekend krijg ik mijn D8000 binnen en heb al een 1.3 HDMI kabel liggen. Omdat ik graag gebruik wil maken van de 3D functie was ik benieuwd of speciaal een HDMI 1.3 of 1.4 kabel nodig heb? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Is die UE46D8090 bij Conrad geen foutje? Er staat van 1699 voor 1499, terwijl bij de UE46D7090 van 1999 voor 1499 staat. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

ChrisAB schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:47:
Ik heb al meerdere topics gelezen maar krijg maar geen duidelijkheid over de vraag of ik een HDMI 1.4 kabel nodig heb voor mijn Playstation 3 als ik straks 3D Games en 3D films wil afspelen. Van het weekend krijg ik mijn D8000 binnen en heb al een 1.3 HDMI kabel liggen. Omdat ik graag gebruik wil maken van de 3D functie was ik benieuwd of speciaal een HDMI 1.3 of 1.4 kabel nodig heb? Bedankt alvast.
De PS3 heeft niet eens een 1.4 aansluiting hoor :)

Een 1.3 kabel voldoet, mits het een "high speed"-versie is. Maar dat zijn ze bijna allemaal.

Zelf hangt er hier een PS3 aan een UE46D8000 met een nep Monster kabel uit China. Werkt probleemloos, 3D is genieten :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Haha nice bedankt! Dan gaan we van het weekend is lekker spelen :) GT5 in 3D, ik ben benieuwd!
Wildfire schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:24:
[...]

De PS3 heeft niet eens een 1.4 aansluiting hoor :)

Een 1.3 kabel voldoet, mits het een "high speed"-versie is. Maar dat zijn ze bijna allemaal.

Zelf hangt er hier een PS3 aan een UE46D8000 met een nep Monster kabel uit China. Werkt probleemloos, 3D is genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:39:
[...]

dag beste Shiffer,

op marktplaats biedt iemand aan om alle samsung D series bij problemen te kunnen omzetten naar nl. zodat ook de CI+ en nederlandse apps te zien zijn.

ik heb hem een mail gestuurd om te vragen of dit voor alle modellen werkt met CI+ en of ook alle smartTV apps nederlands zijn in te stellen. hij antwoorde
[...]

ik ben serieus aan het overegen om de superaanbeiding bij conrad te bestellen.
:) In de servicemenu de TV-Code aanpassen naar een vergelijkbaar NL model, firmware upgrade, Tadaa: CI+Gecertificeerd, en voor de i@TV apps: is al tig keer verteld in dit topic. }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:47:
[...]

:) In de servicemenu de TV-Code aanpassen naar een vergelijkbaar NL model, firmware upgrade, Tadaa: CI+Gecertificeerd, en voor de i@TV apps: is al tig keer verteld in dit topic. }:O
Ik heb een UE40D6200, welk type kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Nss schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:10:
[...]

Ik krijg geen opties. Waar druk je precies op? Via Guide, info klikken en dan opnemen geeft bij mij geen opties weer. Alleen als ik een programma opneem wat op dit moment ook bezig is. (heb zoals gezegd ook een D6530)
Heb gisteren een programma voor vanavond exact op die manier ingesteld
Guide
Programma opzoeken
Enter
Timeropname
Ik kan dan direct de begin- en einddtijd aanpassen met -5 / -10 en +5 en +10 etc.

Kan de firmware nog een verschil zijn? Ik heb de laatste geinstalleerd staan (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ChrisAB schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:47:
Verschil tussen HDMI 1.3 en 1.4:
HDMI 1.4 heeft meer:
  • 4K × 2K (3840×2160p at 24 Hz/25 Hz/30 Hz and 4096×2160p at 24 Hz (gebruikt in digitale bioscopen, dus niet thuis)
  • HDMI Ethernet Channel (HEC) (100Mb/s netwerk over HDMI, niet ondersteund door de tv)
  • Audio Return Channel (ARC)
  • 3D Over HDMI
    HDMI 1.4 supports several stereoscopic 3D formats including field alternative (interlaced), frame packing (a full resolution top-bottom format), line alternative full, side-by-side half, side-by-side full, 2D + depth, and 2D + depth + graphics + graphics depth (WOWvx), with additional top/bottom formats added in version 1.4a . HDMI 1.4 requires that 3D displays support the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24.
  • a new Micro HDMI Connector
  • expanded support for color spaces, with the addition of sYCC601, Adobe RGB and Adobe YCC601
Belangrijk!
High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.
Alle bovengenoemde punten, op ethernet na, zijn extra eisen aan de interface van de zender en ontvanger. De kabel blijft gelijk. Alleen voor ethernet zijn extra draden nodig die niet in 1.3-kabels zitten. Maar aangezien de tv toch geen HDMI Ethernet Channel ondersteunt (tenminste, ik ben het nog nergens tegengekomen), is dit geen punt.
Zorg dus gewoon voor een beetje fatsoenlijke kabel (1.3 of 1.4) en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:59
JeroenV_ schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 07:17:
[...]

Heb gisteren een programma voor vanavond exact op die manier ingesteld
Guide
Programma opzoeken
Enter
Timeropname
Ik kan dan direct de begin- en einddtijd aanpassen met -5 / -10 en +5 en +10 etc.

Kan de firmware nog een verschil zijn? Ik heb de laatste geinstalleerd staan (link)
Gebruik je wel de Samsung Guide of die van Rovi?

Verder: hebben de D modellen ook problemen met de NU.nl en Twitter app? Bij mij, een C-model zijn ze al 2 weken uit de lucht. Heb het ook gemeld bij Samsung maar er gebeurt NIKS.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al besteld bij Conrad? Dit zijn zeker geen Nederlandse modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:47:
[...]

Hierbij een bevestiging dat ik Ziggo en CI+ Smit module aan de praat heb gekregen op een Duitse 40D6200. Bij mij was het probleem niet de Duitse tv, maar dat ik mijn smartcard langer dan een half jaar niet had gebruikt. Ik heb dus geen instellingen hoeven doorvoeren in mijn service menu en mijn land instellingen staan nog steeds op Duitsland.

Wat wel belangrijk is, is om de Ziggo specifieke instellingen te gebruiken bij het zoeken naar kanalen. Deze instellingen werden geleverd bij mijn CI+ module.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al deze firmware geprobeerd?

http://www.samsung.com/us/support/downloads/UN46D8000YFXZA

1. Title
Firmware for LED TV D8000 series.(ver 1013.2)

2. Applicable Model
UN46D8000Y,UN55D8000Y,UN60D8000Y

3. Carrier or Corporate Customer
all customers

4. Description
This firmware will decrease flickering problem on 3D mode. (only 3D model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik denk dat de Tv dat niet eens herkent, is immers voor de US modellen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:16:
Misschien een vreemde vraag maar is er geen virusscanner nodig eigenlijk met een tv waarbij een webbrower rondloopt, of zou het niet beter zijn?

En is het niet mogelijk om de Uitzending gemist app up te loaden naar een webadres bijvoorbeeld via Tweakers zodat we de App via de webbrowser op onze tv kunnen testen zo hoeven we hem niet te installeren

Zou wel een mooi gebaar zijn als Tweakers wat webspace ter beschikking stelt om wat apps te kunnen uploaden zodat we ze niet hoeven te installeren en er via hun een goedkeuringsproces volgt net als Yahoo in Amerika
Wow een rondlopende webbrowser. Welke app is dat ;). Een virus scanner maakt de boel alleen maar onnodig traag en gevaar is er niet. Waarom zou tweakers de app moeten posten. Zo moeilijk is dat toch niet: http://lacibogi.ic.cz/wid...che_to_install_widget.rar Maar och je wilt toch wachten totdat hij bij Samsung staat. Dus waarom zou hij ook nog bij tweakers moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
werchter schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:56:
[...]

Ah, fijn!
Heb je zelf nog iets aan de broncode veranderd?
Nee nog niet. Ik probeer eerst te begrijpen hoe deze werkt. Ik begreep dat grotegok er wel mee bezig is geweest. Wat mij tot nu toe opvalt is dat de kwaliteit van de journaal app beter lijkt. Ligt dat aan de de stream of komt dat door dat die met flash werkt. Wat ik zie is dat de Netplayer de files mediaplayer.swf en player.swf meelevert. Maar deze app doet het niet op mijn D6530. Komt dit doordat deze files al in de TV zitten? Je kan tenslotte flash files via de webbrowser afspelen. Is het niet mogelijk om flash links af te spelen in deze app?

Wat ik ook niet snap is dat sommige uitzendingen het niet doen terwijl, als ik de links uit de log kopieer, ik deze wel in mijn windows player af kan spelen. Wat gaat hier fout? Lekkere RSS feeds levert uitzendinggemist trouwens :F

Die TV simulator werkt volgens mij nog steeds met een C serie TV, wat niet altijd overeenkomt met de functionaliteit van de D serie.

NB iemand de jouraal en nu.nl app al gecaptured?
GerCor schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:31:
[...]

Verder: hebben de D modellen ook problemen met de NU.nl en Twitter app? Bij mij, een C-model zijn ze al 2 weken uit de lucht. Heb het ook gemeld bij Samsung maar er gebeurt NIKS.
Twitter doet het bij mij. nu.nl werkt niet meer sinds nu.nl hun website hebben hebben aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door pacificocean op 21-06-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@pacificocean

Thankx..... blijkbaar werken de apps per model(jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 46D6200 nu een paar dagen in ons bezit.

Alleen wat zijn die 3D brillen moeilijk leverbaar zeg, de ssg-3100 is pas in Juli leverbaar Aaargh.

Tv heeft firmware 1004 geinstalleerd, nu is er versie 1008 iemand een change logje voor me?

Iemand leuke tips voor de D6200, of must to do things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werchter
  • Laatst online: 21-07 22:54
Ik begreep dat grotegok er wel mee bezig is geweest. Wat mij tot nu toe opvalt is dat de kwaliteit van de journaal app beter lijkt. Ligt dat aan de de stream of komt dat door dat die met flash werkt. Wat ik zie is dat de Netplayer de files mediaplayer.swf en player.swf meelevert. Maar deze app doet het niet op mijn D6530. Komt dit doordat deze files al in de TV zitten? Je kan tenslotte flash files via de webbrowser afspelen. Is het niet mogelijk om flash links af te spelen in deze app?
Kwaliteitsverschil kan inderdaad te maken hebben met het feit dat de journaal app met flash werkt.
Voor flash is een aparte player ingebouwd in de api, die anders werkt dan standaard media player die ik voor uitzendinggemist gebruikt heb.
Dat is ook de reden dat de journaal app anders controls heeft voor afspelen/pauze/enz. dan de uitzendinggemist app.

[ Voor 10% gewijzigd door werchter op 21-06-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??
megapool -> bestellen -> volgende dag in huis. Hoe bedoel je slecht leverbaar? :P

Edit: moet postje hoger zijn, sry.
werchter schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:30:
[...]

Kwaliteitsverschil kan inderdaad te maken hebben met het feit dat de journaal app met flash werkt.
Voor flash is een aparte player ingebouwd in de api, die anders werkt dan standaard media player die ik voor uitzendinggemist gebruikt heb.
Dat is ook de reden dat de journaal app anders controls heeft voor afspelen/pauze/enz. dan de uitzendinggemist app.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:27:

Tv heeft firmware 1004 geinstalleerd, nu is er versie 1008 iemand een change logje voor me?
1. Title
2011 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**D60**,D61**,D62**,D63**
3. Carrier or Corporate Customer
- Open Market
4. Description
T-GAS6DEUC-1008.0

- No-play Samsung Digital Camera specific MJPEG movie clip
- Screensaver is operated continuously even though turning off in internet function
- Backlight blinking (32'', 37'' D6500, 55'' D6300, 60''D7000)
when watching 3D pictures and changing backlight
- WebBrowser cursor is broken
- Show up Web browser faster than before
- No signal with specific channel in Canal Digitaal (Belgium)
- Specific characters are not input wih Yahoo! widget
- Turning off itself after 3-5 min with BBC broadcaster (Only UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:16:

Heb je ook al een virusscanner op je gsm draaien?

Hoewel het niet helemaal meer opgaat, geldt nog steeds dat vrijwel alleen Windows machines gevoelig zijn voor viri. (ik weet het, voor de mac en *nix computers bestaan er ook viri, maar die vallen compleet weg tegen het aantal viri dat bestaat waarvoor Windows7 ook nog steeds vatbaar is).
Daarnaast is de software op een embedded apparaat, zoals een tv, router, mediaplayer of elk ander apparaat dat met firmwares werkt, dermate sterk afgeschermd en tegen schrijven beveiligd (het hele systeem is op een paar mapjes na read-only en alleen te beschrijven tijdens een firmware-update), dat het onmogelijk geïnfecteerd kan worden door virus via de mogelijkheden die de tv biedt voor het draaien van 3rd-party software. Zelfs al krijg je het voor elkaar 100% toegang te krijgen tot het systeem, kan je nog niet aan essentiele zaken sleutelen.

Om je een idee te geven hoe veilig linux is (het OS waarop de firmware voor de tv gebasseerd is), ik draai inmiddels meer dan 10 jaar Linux thuis zonder virusscanner of extra firewall. Voor linux bestaan geeneens echte virusscanners, alleen scanners die windows-mappen kunnen scannen op voor windows schadelijke viri.
En ondanks het ontbreken van een scanner, is mijn pc al 10 jaar lang compleet virusvrij.

Dus nee, een scanner is op de tv echt niet nodig. En zou dat wel zo zijn, dan mag je ook gelijk een scanner gaan installeren op je router, bluray-speler, kabel-ontvanger, printer, telefoon, en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb Net de NL verise van de Qwerty AB binnen!
Nu m nog aan de praat krijgen er staat je moet eerst een software upgrade doen maar ik krijg de melding dat er geen beschikbaar is op de specs van de AB staat vanaf D6000 en hoger nederlandse handleiding maar ik krijg m niet aan de praat ook al gereset kan iemand mij te hulp schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:58:
Nu m nog aan de praat krijgen er staat je moet eerst een software upgrade doen maar ik krijg de melding dat er geen beschikbaar is op de specs van de AB staat vanaf D6000 en hoger nederlandse handleiding maar ik krijg m niet aan de praat ook al gereset kan iemand mij te hulp schieten
Misschien resetten en pairen?

http://support-us.samsung...0LF&modelcode=&session_id

http://support-us.samsung...me=UN55D7000LF&idx=340999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
Heb je een Duitse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:11:
[...]

Heb je een Duitse versie?
televisie is Nederlands en AB ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:13:
[...]

televisie is Nederlands en AB ook
Gelukkig, dan heb je de volledige samsungNL support tot je beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:16:
[...]

Gelukkig, dan heb je de volledige samsungNL support tot je beschikking
er zit een Nederlandse handleiding bij met ook andere talen is dit de Nederlandse dan?
hoever moet ik hem bij de tv vandaan houden welke software versie heb ik nodig en moet ik de tv uit en aanzetten en binnen 30 sec pairen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
GerCor schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:31:
Gewoon de Samsung guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:18:
[...]

er zit een Nederlandse handleiding bij met ook andere talen is dit de Nederlandse dan?
hoever moet ik hem bij de tv vandaan houden welke software versie heb ik nodig en moet ik de tv uit en aanzetten en binnen 30 sec pairen?
Ik weet niet waar jij hem gekocht hebt, dat weet je zelf toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:24:
[...]

Ik weet niet waar jij hem gekocht hebt, dat weet je zelf toch wel?
Bij coolsound

kan het aan de software versie van de tv liggen er is geen andere beschikbaar als ik hem via de tv probeer up te daten

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Sounds cool.

Maar heeft iemand al een van de tv's van Conrad gekocht en binnengekregen? Wat zijn hier de ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:58:
Dichterbij gaan staan http://forums.cnet.com/7723-13973_102-523520.html
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:26:
[...]

Bij coolsound

kan het aan de software versie van de tv liggen er is geen andere beschikbaar als ik hem via de tv probeer up te daten
Welke TV en welke software versie heb je dan nu?

[ Voor 22% gewijzigd door pacificocean op 21-06-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
En natuurlijk je 3D bril opzetten, maar dat wist je vast al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:30
Tv paar weekjes terug gekocht en ook de smartpack aangevraagd (2 brillen + 40 euro tegoed) maar tot op heden niet ontvangen.. wel net de Shrek blueray's in 3D (bij blueray speler).
Heeft iemand dit pakket al ontvangen en kan je dan zeggen hoelang het ongeveer duurt?

Ben wel super tevreden over m'n tv, hdd er aan gehangen en alles werkt super d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:41:
[...]

En natuurlijk je 3D bril opzetten, maar dat wist je vast al.
ja die heb ik op maar hij doet het nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:36:
[...]

Dichterbij gaan staan http://forums.cnet.com/7723-13973_102-523520.html

[...]

Welke TV en welke software versie heb je dan nu?
ue40D6500 SOFTWARE 1006

moet ik nog op de tv iets instellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:46:
[...]

ue40D6500 SOFTWARE 1006

moet ik nog op de tv iets instellen?
1010.1 is de nieuwste
http://downloadcenter.sam...1918/T-GASDEUC_1010.1.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen usb stick bij de hand nu heb ik een probleem zeker
via de tv krijg ik de melding geen upgrade beschikbaar

of kan ik deze link via de tv ook openen en installeren?

heb toch een usb gevonden even proberen!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:50:
[...]

ik heb geen usb stick bij de hand nu heb ik een probleem zeker
via de tv krijg ik de melding geen upgrade beschikbaar

of kan ik deze link via de tv ook openen en installeren?
Pas op dat je geen beta erop zet, kan je TV naar de galemiezen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:52: [...] Pas op dat je geen beta erop zet, kan je TV naar de galemiezen gaan.
[i][b]mijn Qwerty remote afstandsbediening HIJ DOET T!!!! DANKZIJ de software upgrade

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Laatst online: 06:36
TCroezing schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:20:
[...]

Moet ik dan de DVDs die ik op mn hd heb omzetten naar mkv en dan de srt extracten?
Iemand?...
Ik begrijp nu ( 8)7 ) het "probleem" dat Samsung geen geïntegreerde ondertitels ondersteund. Is dan echt de enige manier om een DVD (video_ts met .vob's) met ondertitels te zien, het converteren van deze DVD naar mkv met srt? Ik dacht juist af te zijn van het branden van DVDs door ze op mn usb hdd te plaatsen.

Ik heb ook al gekeken naar bv serviio media server, maar dat bood geen soelaas helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:41: [...] En natuurlijk je 3D bril opzetten, maar dat wist je vast al.
ja je moet m achter de tv houden wel benieuwd hoe je dit doet als ie aan de muur hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Massiefje schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:09:
[...]

Wat zou je moeten missen ? Geintegreerde subtitels werken gewoon (nog?) niet met de Samsung TV's. Altijd een losse .srt ernaast en het werkt fantastisch.

Vergeet ook niet: losse vob's zijn eigenlijk ook niet bedoeld om los af te spelen, maar samen te gebruiken via het DVD 'protocol'. Dat het toevallig wel werkt is meer luxe, dan logica.
Hmm ben er nog steeds niet achter, hoe krijg ik een losse .srt ernaast dan? Moet je dat apart downloaden of zo? als ik via spotnet wil downloaden dan zie ik in de info vd film niet een .srt bestand of zo..wie o wie kan mij dit in jip en janneke taal uitleggen? U zijt 1000 maal bedankt..Ik gebruik grabit om de film binnen te halen en dit programma extract ook meteen, hoef dus niets te doen, moet ik dit wellicht veranderen of zo? iemand hier had het over een programma mkv extract??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die srt bestanden kun je bijvoorbeeld bij ondertitel.nl downloaden. Je moet alleen wel zorgen dat het srt bestand precies dezelfde naam heeft als je filmbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er in nederland ook D8090 modellen uitkomen of zijn die alleen voor de duitse markt.

In duitsland waren eerst ook D8000 modellen maar sinds een tijdje ook D8090 modellen.
in de Duitse vakbladen over Hifi zijn nu de D8090 en D7090 getest en "Sehr Gut" bevonden.

ik vraag me nl af hoe dit straks met Firmware upgrades is. Wordt alles dan ineens weer duits als ik dit van te voren had aangepast. Garantie maakt me niet zoveel uit ik woon 5 km van een duitse mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:25:
[...]
Hmm ben er nog steeds niet achter, hoe krijg ik een losse .srt ernaast dan? Moet je dat apart downloaden of zo? als ik via spotnet wil downloaden dan zie ik in de info vd film niet een .srt bestand of zo..wie o wie kan mij dit in jip en janneke taal uitleggen? U zijt 1000 maal bedankt..Ik gebruik grabit om de film binnen te halen en dit programma extract ook meteen, hoef dus niets te doen, moet ik dit wellicht veranderen of zo? iemand hier had het over een programma mkv extract??
als je geen ondertitel vind voor download en deze is aanwezig in de vob: met SubRip kan je visuele ondertitels in de .vob bestanden omzetten naar ascii via OCR (google: rip SubRip subtitles) er zitten wel in de zoekresultaten Nederlandse handleidingen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
tokko1 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:41:
Tv paar weekjes terug gekocht en ook de smartpack aangevraagd (2 brillen + 40 euro tegoed) maar tot op heden niet ontvangen.. wel net de Shrek blueray's in 3D (bij blueray speler).
Heeft iemand dit pakket al ontvangen en kan je dan zeggen hoelang het ongeveer duurt?

Ben wel super tevreden over m'n tv, hdd er aan gehangen en alles werkt super d:)b
Ik heb ook nog niks ontvangen, ongeveer 3 weken geleden mijn aanvraag opgestuurd.

Je krijgt nog niet eens bevestiging dat het ontvangen is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:54:
[...]
[i][b]mijn Qwerty remote afstandsbediening HIJ DOET T!!!! DANKZIJ de software upgrade
Zou je aub normaal nederlands (zonder Caps Lock) kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
buttonfreak85 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:53:
[...]

Heb er hier zojuist een aantal van geprobeerd, maar is veelal russisch/grieks/? waar ik niet al te veel mee kan. Die YouTube blijft tot nog toe verreweg de beste!

Ik heb overigens geen probleem met Google Talk.

Die trick om Smart TV op een ander land te kunnen zetten werkt erg leuk :) Heb hem nu op UK staan. Vooral dat Explore3D is erg leuk en van prima kwaliteit! :9
Heeft er iemand een idee waarom ik niet kan inloggen bij googletalk? Google calendar en gmail ticker werken wel gewoon goed :|
EnigmaNL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:00:
[...]

Ik heb ook nog niks ontvangen, ongeveer 3 weken geleden mijn aanvraag opgestuurd.

Ik heb ongeveer 10 dagen na inzenden een ontvangstbevestiging gehad per email.

[ Voor 22% gewijzigd door pacificocean op 22-06-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukeLed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
EnigmaNL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:00:
[...]

Ik heb de aanvraag ook ongeveer 3 weken geleden ingediend, toen enkele dagen later 2 mails gehad van Samsung met goedkeuring van de aanvraag. Ongeveer een week na de mails heb ik de Shrek 3D collectie binnen gekregen via de post, echter tot op heden de brillen niet ontvangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Er is nieuwe firmware voor de 8000 serie, versie 1013.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:09:
weet iemand of er in nederland ook D8090 modellen uitkomen of zijn die alleen voor de duitse markt.

In duitsland waren eerst ook D8000 modellen maar sinds een tijdje ook D8090 modellen.
in de Duitse vakbladen over Hifi zijn nu de D8090 en D7090 getest en "Sehr Gut" bevonden.

ik vraag me nl af hoe dit straks met Firmware upgrades is. Wordt alles dan ineens weer duits als ik dit van te voren had aangepast. Garantie maakt me niet zoveel uit ik woon 5 km van een duitse mediamarkt.
Hier is de laatste weken veel over gediscussieerd. De D8090/7090 zijn voor de Duitse markt bestemd maar zijn via enkele webwinkels te verkrijgen (bijv. nu bij Conrad.nl tegen een zeer aantrekkelijke prijs).
Hoe het precies zit met firmwareupdates weet ik niet, maar de algehele conclusie op dit forum is dat zo'n duits model hier prima zou moeter werken.
En als je zo dicht bij MM woont wist ik het wel........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik kan als het goed is 06-07-2011 gebruikersfeedback gaan geven van de d7090, dus als je huivert wacht tot die tijd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Throduss op 22-06-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Throduss schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:50:
Ik kan als het goed is 06-07-2011 gebruikersfeedback gaan geven van de d7090, dus als je huivert wacht tot die tijd :)
Nog 2 weekjes maar. ;)
Overigens had ik inmiddels besloten om geen Duits model te kopen en sinds gisteravond de bezitter van een D6530. Mooie aanbieding bij de Saturn!
Zal de komende dagen gaan spelen met de TV :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilVoiceZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Mag ik vragen wat de prijs was bij Saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvilVoiceZ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:59:
Mag ik vragen wat de prijs was bij Saturn?
€1258 voor de 46 inch (actie behelst 16% korting bij dit formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
Heb de D6750 net in de BCC bekeken, vond dat
het beeld erg schokte bij snelle beelden. De LG die
eronder stond had nergens last van.
Zou het met de instellingen te maken kunnen hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door superpolm op 22-06-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tokko1 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:41:

Ik heb vorige week de aanvraag ingestuurd en kreeg vandaag de bevesting via de email. Daarin staat dat de cadeau-keuze binnen de actie periode opgestuurd zal worden. Ik verwacht dus binnen 2 weken het binnen te hebben.
superpolm schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:35:
Heb de D6750 net in de BCC bekeken, vond dat
het beeld erg schokte bij snelle beelden. De LG die
eronder stond had nergens last van.
Zou het met de instellingen te maken kunnen hebben?
Ik heb mijn tv nog niet kunnen betrappen op schokken, anders dan als het duidelijk de bron was, ik vond in de winkel de D6750 juist een erg rustig beeld geven. Maar het is wel zo dat de instellingen van de tv daar veel invloed op kunnen hebben en in de winkel staan die zelden goed (zelfs niet in de speciale opstellingen).

Ik heb in winkels scene's uit Avatar gezien die heel erg schokten, maar als ik thuis een demo-scene uit Avatar afspeel op 1080p en DTS-HD, loopt dat compleet soepel.

Wel is het zo dat bij pannen (dus het beeld verschuift in horizontaal vlak, bijv. van links naar rechts) HD-tv's meestal wat last hebben van schokken, zeker bij een interlaced bron (bijv. digitale kabel op 1080i). De verschillende merken hebben hier verschillende oplossingen voor en daar moet je gewoon even mee spelen.
Verticaal mag een tv eigenlijk niet schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:01:
[...]

Wel is het zo dat bij pannen (dus het beeld verschuift in horizontaal vlak, bijv. van links naar rechts) HD-tv's meestal wat last hebben van schokken, zeker bij een interlaced bron (bijv. digitale kabel op 1080i). De verschillende merken hebben hier verschillende oplossingen voor en daar moet je gewoon even mee spelen.
Verticaal mag een tv eigenlijk niet schokken.
Wat is de oplossing bij de Samsungs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

LED Motion Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik stel de vraag toch nog een keertje en hoop dat iemand het antwoord weet. Weet iemand toevallig of je in het servicemenu aan kan zetten/wijzigen dat je het volume van de optische uitgang bij een D6530 kan aanpassen? Op dit moment is deze aan de zachte/lage kant.
Het liefste zou ik dat ik het volume via de tv kan worden geregeld met de volume knop, maar dat lijkt standaard niet te werken en nu hoop ik dat dat via het service menu wel lukt/kan. Helaas ben ik de komende week niet echt in de buurt van mijn tv, maar zou het toch wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante aanbieding bij Saturn, toch maar eens langsgaan denk ik... Weet iemand toevallig hoe duur de 40"7000 daar dan op dit moment is?

Verder zit ik te twijfelen tussen de 6750 en de 7000, kan iemand mij vertellen wat nu precies de meerwaarde is van de 7000 boven de 6750 behalve de dunnere rand en 800hz vs 400. Is dat micro dimming nog anders, ergens gelezen hardware matig vs software matig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
erreen schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:28:
Er is nieuwe firmware voor de 8000 serie, versie 1013.3
Ook voor de 7000 serie T-GAPDEUC-1013.3.
Is exact dezelfde versie die van de week on-line via deTV stond, nu dus ook via de Samsung site te downloaden.

[ Voor 21% gewijzigd door grotegok op 22-06-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Ook een nieuwe firmware voor de 6500/6530, versie 1012.2, 22 juni (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
NukeLed schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Ik heb de aanvraag ook ongeveer 3 weken geleden ingediend, toen enkele dagen later 2 mails gehad van Samsung met goedkeuring van de aanvraag. Ongeveer een week na de mails heb ik de Shrek 3D collectie binnen gekregen via de post, echter tot op heden de brillen niet ontvangen :'(
Haha ik heb zojuist de bevestigingsmail ontvangen.

Ze zeggen dat ik voor het einde van de actieperiode het pakketje kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super dat er weer een nieuwe firmware is, maar waar kun je nou een overzicht zien met veranderingen in de nieuwe firmware???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung Qwerty RMC-QTD1 afstandsbediening RMC-QTD1 hierbij wat specs van de Nederlandse versie vanaf deze week leverbaar

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/06/23/9b9c36b9009251bda86d935a442f5ee8/tCIMG1507.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/06/23/31bfe11e005405305bb505d32c2398a4/tCIMG1501.JPGAfbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/06/23/1644dbd6d58e06f86cc18898c85ac02a/tCIMG1502.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/06/23/3b39cf584b964c9251c8e1caed3f28c9/tCIMG1505.JPG

De pointer werkt prima en een stuk sneller dan met de reguliere ab net zoals op de laptob eigenlijk.
En de tekstinvoer is erg gemakkelijk, je kunt in het display van deze qwerty afstandsbediening zien welke tekst je typt erg handig zo hoef je niet direct naar je tv scherm te kijken dus kortom erg handig deze AB de Samsung qwerty remote afstandsbediening met Qwerty tekstinvoer mogelijkheid RMC-QTD1

er is vooralsnog nog maar 1 op voorraad en op=op heb ik begrepen
http://www.coolsound.nl/s...ndsbediening-zwart/P36041

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zag zelf de UE40D6500VSXZG,bij amazon.de voor slechts 815 euro. De UE40D6500VSXXN kost in nederland toch al gauw 1100+ euro.
Echter kan ik niet vinden of deze versie van de tv nou ook duitse menu's etc heeft. Of zou deze ook in engels en/of nederlands gezet kunnen worden? Tevens staat er bij dat deze een zwarte lijst en fout heeft, moet dit dan niet de 6530 of 6510 versie zijn?

Door al die subtypes wordt het er niet duidelijker op :(

Tv: http://www.amazon.co.uk/S...TF8&qid=1308762753&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 19:26
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:10:
Samsung Qwerty RMC-QTD1 afstandsbediening RMC-QTD1 hierbij wat specs van de Nederlandse versie vanaf deze week leverbaar

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

De pointer werkt prima en een stuk sneller dan met de reguliere ab net zoals op de laptob eigenlijk.
En de tekstinvoer is erg gemakkelijk, je kunt in het display van deze qwerty afstandsbediening zien welke tekst je typt erg handig zo hoef je niet direct naar je tv scherm te kijken dus kortom erg handig deze AB de Samsung qwerty remote afstandsbediening met Qwerty tekstinvoer mogelijkheid RMC-QTD1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 19:26
Ook ik heb net als Joop televisie deze Qwerty Remote, sinds gisteren in bezit,verstuurd vanuit korea,via Ebay aangeschaft,voor totaal 69euro,ook ik moest eerst de nieuwste upgrade via samsung doen voor mijn UE55D8000,daarna ging pairen feilloos,werkt zeer prettig.
Enigste nadeel van deze remote uit korea,zijn de koreaanse tekens op wat toetsen,maar is geen probleem.
Kan het van harte aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:10:

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Leuke revieuw, ziet er uit als een mooi appraat.
Is het ook fijner om deze remote te gebruiken dan met de samsung App?
(Deze heb ik zelf, android market... swype tekst invoeren :*) )
Pagina: 1 ... 25 ... 99 Laatste