Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:16:
Misschien een vreemde vraag maar is er geen virusscanner nodig eigenlijk met een tv waarbij een webbrower rondloopt, of zou het niet beter zijn?
En is het niet mogelijk om de Uitzending gemist app up te loaden naar een webadres bijvoorbeeld via Tweakers zodat we de App via de webbrowser op onze tv kunnen testen zo hoeven we hem niet te installeren
Zou wel een mooi gebaar zijn als Tweakers wat webspace ter beschikking stelt om wat apps te kunnen uploaden zodat we ze niet hoeven te installeren en er via hun een goedkeuringsproces volgt net als Yahoo in Amerika
Heb je ook al een virusscanner op je gsm draaien?
Hoewel het niet helemaal meer opgaat, geldt nog steeds dat vrijwel alleen Windows machines gevoelig zijn voor viri. (ik weet het, voor de mac en *nix computers bestaan er ook viri, maar die vallen compleet weg tegen het aantal viri dat bestaat waarvoor Windows7 ook nog steeds vatbaar is).
Daarnaast is de software op een embedded apparaat, zoals een tv, router, mediaplayer of elk ander apparaat dat met firmwares werkt, dermate sterk afgeschermd en tegen schrijven beveiligd (het hele systeem is op een paar mapjes na read-only en alleen te beschrijven tijdens een firmware-update), dat het onmogelijk geïnfecteerd kan worden door virus via de mogelijkheden die de tv biedt voor het draaien van 3rd-party software. Zelfs al krijg je het voor elkaar 100% toegang te krijgen tot het systeem, kan je nog niet aan essentiele zaken sleutelen.
Om je een idee te geven hoe veilig linux is (het OS waarop de firmware voor de tv gebasseerd is), ik draai inmiddels meer dan 10 jaar Linux thuis zonder virusscanner of extra firewall. Voor linux bestaan geeneens echte virusscanners, alleen scanners die windows-mappen kunnen scannen op voor windows schadelijke viri.
En ondanks het ontbreken van een scanner, is mijn pc al 10 jaar lang compleet virusvrij.
Dus nee, een scanner is op de tv echt niet nodig. En zou dat wel zo zijn, dan mag je ook gelijk een scanner gaan installeren op je router, bluray-speler, kabel-ontvanger, printer, telefoon, en ga zo maar door.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier