Je hoeft anynet+ maar eenmaal uit te zetten in je tv instellingen daarna kun je gewoon muziek luisteren op je bluray speler zonder de tv aan te zetten. Ik had nl. hetzelfde probleem maar heb het op die manier opgelost. Je kunt dan alleen niet meer de tv en de bluray gelijktijdig uitzetten maar dat is niet zo'n probleem vind ik.NeFoRcE schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:53:
[...]
Klopt, dat is ingeschakeld, maar het is vervelend als je eventjes tussendoor een muziek-cd wilt luisteren, dat de tv automatisch aanspringt. En om nou eerst AnyNet+ uit te zetten, of de HDMI eruit te trekken, is ook weer omslachtig.
Je verliest bediening van de Bluray via de tv (dus ook de play/pauze/stop/etc) en hebt dus 2 AB's nodig. Specifieke functies uitschakelen van anynet+ kan helaas niet. De beste oplossing imo is dan een Harmony afstandsbediening of vergelijkbaar te gaan gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:57:
[...]
Je hoeft anynet+ maar eenmaal uit te zetten in je tv instellingen daarna kun je gewoon muziek luisteren op je bluray speler zonder de tv aan te zetten. Ik had nl. hetzelfde probleem maar heb het op die manier opgelost. Je kunt dan alleen niet meer de tv en de bluray gelijktijdig uitzetten maar dat is niet zo'n probleem vind ik.
Ik heb er zelf ook een hekel aan als apparaten voor mij gaan denken. Ik bepaal zelf wanneer ik welke functie wil gebruiken.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Inderdaad. Maar zoals hieronder al aangegeven:Je hoeft anynet+ maar eenmaal uit te zetten in je tv instellingen daarna kun je gewoon muziek luisteren op je bluray speler zonder de tv aan te zetten.
AnyNet wil ik wel graag blijven gebruiken. Misschien toch maar overwegen om een Harmony te kopen. De versterker (sony) kan dan ook automatisch aan gaan.Je verliest bediening van de Bluray via de tv (dus ook de play/pauze/stop/etc) en hebt dus 2 AB's nodig.
Jammer dat je AnyNet niet one-way kunt gebruiken, dus: tv aan > bluray aan. bluray aan > tv uitlaten.
Professioneel Heftruck Syndroom
Hele goede vraag ! Hier loop ik zelf ook tegenaan!NeFoRcE schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:45:
De Allshare applicatie voor de computer werkt zeer irriterend. Het delen van media werkt zo omslachtig. Uiteindelijk wel gelukt om een film te delen, en deze te bekijken op de D8000. Zonder geluid (WMVHD).
Binnenkort even proberen met andere bestandstypen.
Tevens is er een Samsung 3D Blu-ray speler op aangesloten. Verbonden met anynet.
Maar als we nu even een audio cd willen luisteren, gaat de tv ook aan. Echter als we de TV uitzetten, gaat de BD ook weer uit. Deze optie valt natuurlijk uit te zetten, maar is het mogelijk om muziek te luisteren zonder de tv aan te zetten?
Verder zeer fijne TV, ook 't 3D is een lust voor 't oog! Werkt magnifiek.
Verwijderd
Yup. Duurde ook even voordat ik door alle bomen het bos kon zien maar zowel de 6500 als de 6530 hebben de 'vierkante plaat' als voet. Volgens mij (even uit het hoofd) was het de 6540 die die kruisvormige zilveren voet had zoals de 7 en 8 series, maar deze is ook lastig te vinden online.deepbass909 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:35:
[...]
Klopt dit wel? Als ik bij Samsung op de site kijk, heeft de UE6530 een rechthoekige voet, net als de UE6500 en heeft alleen de UE6510 en UE6540 een zilveren (kruis)voet. Of heeft de UE6530 een zilverkleurige plaat, ipv zwart?
Overigens, en ik verklaar mezelf nog af en toe voor gek daarvoor, heeft de voet mij o.a. doen besluiten om de UE6750 aan te schaffen. De zilveren kruis-voet vond ik gewoon zoveel mooier... (ik heb een lichtelijke voorkeur voor chromen jaren 70 styling)
[...]
Je weet niet wat je mee gaat makenIk kwam van een 55cm 4:3 blackline tv en zit nog elke dag echt te genieten. En bijna lachwekkend hoeveel stunt fouten je ineens in wat oudere films ziet
Zal er inderdaad veel op vooruitgaan qua resolutie (sommige teksten op mn PS3 kan ik namelijk nu echt niet lezen...) maar ben ook meteen bang dat ik me misschien ga storen aan de vele euvels die een LCD scherm kan vertonen t.o.v. een CRT. (Bleeding, clouding, artefacts, crosstalk, etc. En ik ben echt iemand die me kan storen aan zoiets als het mij eenmaal op is gaan vallen...) Qua resolutie is natuurlijk helder dat ik er op vooruitga, maar zelfs shitty geëncodeerde AVI's zagen er altijd prima uit op m'n 70 cm beeldbuis, da's dan weer het voordeel
Als je gevoelig bent voor dit soort zaken, vooral niet de zaken gaan opzoeken.
Ga dus niet een JPG maken die helemaal zwart is om te zien of je bleeding hebt, zet niet al je lichten uit in de huiskamer om te zien of je bleeding hebt, etc etc.
Gebruik de TV als TV en geniet ervan zoals hij dan is. Zo werkt het voor mij het beste en ik zie geen slechte zaken in de tv
Ga dus niet een JPG maken die helemaal zwart is om te zien of je bleeding hebt, zet niet al je lichten uit in de huiskamer om te zien of je bleeding hebt, etc etc.
Gebruik de TV als TV en geniet ervan zoals hij dan is. Zo werkt het voor mij het beste en ik zie geen slechte zaken in de tv
Verwijderd
Bedankt voor de tips, was ook niet van plan om eventuele 'problemen' specifiek op te zoeken, maar nu je het zo stelt:Massiefje schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:43:
Als je gevoelig bent voor dit soort zaken, vooral niet de zaken gaan opzoeken.
- Was eigenlijk wel van plan om paar jpg's full screen te gebruiken om eventuele dode pixels te spotten (dat is wel een dealbreaker voor mij... dan gaat ie gewoon terug naar de shop)
- Ik zit nu al vaak 's avonds laat pas voor m'n TV in een behoorlijk donkere kamer, vind ik fijn kijken. Natuurlijk wel meer kans nu om die bleeding/clouding te gaan zien... lampje maar een tintje harder zetten naast de TV denk ik
Naast dat ik best wel kan mierenneuken (wat ook mag voor iets van 1000 euro lijkt me) ben ik tegelijkertijd erg blij met alle goede dingen die het brengt hoor, dus maak je niet te druk over mij
Ik weet zeker dat je het een top toestel vindt. Zwart is echt zo ontzettend zwart, absurd gewoon. Ik mocht de woonkamer dweilen nadat m'n broer en een maat zat te kwijlen toen ze het toestel zagen.
Dit gaat dan om de 40D8000. Maar zoveel verschil zal er qua techniek niet tussen zitten dunkt me.
Je zou je PC kunnen aansluiten en dan DPT (dead pixel tester) kunnen draaien. Ideaal programma.
Linkje: http://www.dps.uk.com/download.php?file=4
Dit gaat dan om de 40D8000. Maar zoveel verschil zal er qua techniek niet tussen zitten dunkt me.
Je zou je PC kunnen aansluiten en dan DPT (dead pixel tester) kunnen draaien. Ideaal programma.
Verwijderd
Maar je kan dus geen mkv streamen met dlna vind dat wel een grrote - punt omdat mkv wel wordt ondersteund
Verwijderd
Volgens mij ook niet nee. Enige verschillen leken mij de dunnere bezel, de local dimming (wat denk ik wel enige invloed heeft op de diepe zwartwaarden die jij ervaart) en 800Hz motionnoggiets ipv 400Hz. Ik vond het verschil in prijs net te groot, zeker voor het budget wat ik wilde uitgeven. (1000 Euro max tenzij goede reden om er ietsje boven te gaan...)NeFoRcE schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:08:
Ik weet zeker dat je het een top toestel vindt. Zwart is echt zo ontzettend zwart, absurd gewoon. Ik mocht de woonkamer dweilen nadat m'n broer en een maat zat te kwijlen toen ze het toestel zagen.
Heb ik het trouwens goed dat van alle drie de series de schermen hardwaretechnisch gezien op 200Hz verversen en dat dat slechts softwarematig opgekrikt wordt tot respectievelijk 400 of 800Hz? (D6500 lijn vs. D7000 en D8000)
Tussen de D6200 (200Hz) en D6500 (400Hz) leek ik nog wel enigzins verschil te kunnen zien in vloeiendheid in de MediaMarkt blu-ray opstellingen. Tussen D6500 en D7000/D8000 leek het veel minder te schelen of zelfs niet waarneembaar. Maar je weet natuurlijk nooit wat ze daar met de instellingen en bronsignalen hebben gedaan... dat blijft een groot probleem bij het vergelijken.
Ik ga het in mn nieuwe huis alleen niet meer redden met een kabel van mn PC naar de TV. Daarom ligt de Apple TV 2G ook al klaar met XBMC eropNeFoRcE schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:08:
Verwijderd
Dit kan dus wel, je hebt in het menu van de tv bij de instellingen van Anynet+ een optie om automatisch uitschakelen uit te zetten, je kunt dan evengoed gebruikmaken van één afstandbediening om alle apparaten te bedienen alleen schakelt hij niet alle apparaten in een keer uit, dit moet je dan voor elk apparaat afzonderlijk doen.NeFoRcE schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:11:
Jammer dat je AnyNet niet one-way kunt gebruiken, dus: tv aan > bluray aan. bluray aan > tv uitlaten.
Bij mij werken tot dusver alle MKV's (x264). Ondertiteling (.srt) pakt die ook mee. Heb een DS211j Synology die via DLNA werkt met de TV. UE40D6530 heb ik btw.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:42:
Maar je kan dus geen mkv streamen met dlna vind dat wel een grrote - punt omdat mkv wel wordt ondersteund
Ja ok, dat had ik gezien inderdaad. Begrijp ik uit jou verhaal dat ik dus deze instellingen ook op de BD moet aanpassen? Wil het namelijk zo hebben, als ik de TV uit zet, dat de BD ook uitgaat, maar niet andersom.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:36:
[...]
Dit kan dus wel, je hebt in het menu van de tv bij de instellingen van Anynet+ een optie om automatisch uitschakelen uit te zetten, je kunt dan evengoed gebruikmaken van één afstandbediening om alle apparaten te bedienen alleen schakelt hij niet alle apparaten in een keer uit, dit moet je dan voor elk apparaat afzonderlijk doen.
Het is geen must, maar zou wel handig zijn
Ik heb de D6540 alleen kunnen vinden bij Expert, en daar was hij net zo duur als de D6750 bij de BCC. Ik ben daarom voor die laatste gegaan. Meer mogelijkheden voor dezelfde prijs.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:39:
[...]
Yup. Duurde ook even voordat ik door alle bomen het bos kon zien maar zowel de 6500 als de 6530 hebben de 'vierkante plaat' als voet. Volgens mij (even uit het hoofd) was het de 6540 die die kruisvormige zilveren voet had zoals de 7 en 8 series, maar deze is ook lastig te vinden online.
Het enige moment dat ik wat van bleeding/clouding kan zien, is als ik van bron wissel of op mijn Humax van zender wissel. Op elk ander moment is het totaal niet te zien.Zal er inderdaad veel op vooruitgaan qua resolutie (sommige teksten op mn PS3 kan ik namelijk nu echt niet lezen...) maar ben ook meteen bang dat ik me misschien ga storen aan de vele euvels die een LCD scherm kan vertonen t.o.v. een CRT. (Bleeding, clouding, artefacts, crosstalk, etc. En ik ben echt iemand die me kan storen aan zoiets als het mij eenmaal op is gaan vallen...) Qua resolutie is natuurlijk helder dat ik er op vooruitga, maar zelfs shitty geëncodeerde AVI's zagen er altijd prima uit op m'n 70 cm beeldbuis, da's dan weer het voordeel
De D6750 heeft ook microdimming (het laagste model ermee), al kan ik amper ontdekken wanneer het precies actief is en op welke manier...Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:36:
[...]
Volgens mij ook niet nee. Enige verschillen leken mij de dunnere bezel, de local dimming (wat denk ik wel enige invloed heeft op de diepe zwartwaarden die jij ervaart) en 800Hz motionnoggiets ipv 400Hz. Ik vond het verschil in prijs net te groot, zeker voor het budget wat ik wilde uitgeven. (1000 Euro max tenzij goede reden om er ietsje boven te gaan...)
Heb ik het trouwens goed dat van alle drie de series de schermen hardwaretechnisch gezien op 200Hz verversen en dat dat slechts softwarematig opgekrikt wordt tot respectievelijk 400 of 800Hz? (D6500 lijn vs. D7000 en D8000)
Tussen de D6200 (200Hz) en D6500 (400Hz) leek ik nog wel enigzins verschil te kunnen zien in vloeiendheid in de MediaMarkt blu-ray opstellingen. Tussen D6500 en D7000/D8000 leek het veel minder te schelen of zelfs niet waarneembaar. Maar je weet natuurlijk nooit wat ze daar met de instellingen en bronsignalen hebben gedaan... dat blijft een groot probleem bij het vergelijken.
[...]
Ik ga het in mn nieuwe huis alleen niet meer redden met een kabel van mn PC naar de TV. Daarom ligt de Apple TV 2G ook al klaar met XBMC eropIk heb al sinds jaar en dag een mapje met simpele plaatjes (rood, groen, blauw, zwart, wit) die ik fullscreen op al mn apparaten afspeel om op dode/stuck pixels te checken, werkt ook prima voor mij. Toch bedankt voor de tip, waarschijnlijk voor anderen erg praktisch!
Wat betreft de verversingsfrequentie, ik heb ergens begrepen dat de opgegeven frequentie de snelheid is waarmee de LED's knipperen, en dat het beeld inderdaad op de helft staat.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Nee dat kan niet helaas, je moet dan wel de tv en de bluray speler apart van elkaar uitschakelen maar dat is een kleine moeite lijkt mij.NeFoRcE schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:58:
[...]
Ja ok, dat had ik gezien inderdaad. Begrijp ik uit jou verhaal dat ik dus deze instellingen ook op de BD moet aanpassen? Wil het namelijk zo hebben, als ik de TV uit zet, dat de BD ook uitgaat, maar niet andersom.
Het is geen must, maar zou wel handig zijn
Ik heb MKV ook aan de praat gekregen over DLNA i.c.m. Samsung Allshare.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:42:
MKV werkt prima hoor. Zoek even terug naar mijn posts over wat MKV precies is.....
Nee, maar ik kreeg wel vanochtend de bevestiging per email dat ze mijn aanmelding ontvangen hadden.
Verwijderd
hallo ik heb een D6500 zit daar ook PVR op en wat heb ik nodig om hier gebruik van te kunnen maken?
externe harde schijf lijkt mij zijn daar nog bijzonderheden waar ik hierbij op moet letten. usb 2.0 kabel?
De qwerty remote blijft een heel groot raadsel een aantal kennissen van mij hebben met de samsung klantenservice gebeld ze kennen dit product helemaal niet verder verwijzen ze naar de NL website wat er niet op staat kennen ze niet. ze moeten (kennissen) en ik maar afwachten.
Dit terwijl de dealer heeft medegedeeld officieel bevestiging van samung NL te hebben gehad dat deze week 23 geleverd gaat worden bij hem, deze beantwoord echter ook geen mailtjes meer.
externe harde schijf lijkt mij zijn daar nog bijzonderheden waar ik hierbij op moet letten. usb 2.0 kabel?
De qwerty remote blijft een heel groot raadsel een aantal kennissen van mij hebben met de samsung klantenservice gebeld ze kennen dit product helemaal niet verder verwijzen ze naar de NL website wat er niet op staat kennen ze niet. ze moeten (kennissen) en ik maar afwachten.
Dit terwijl de dealer heeft medegedeeld officieel bevestiging van samung NL te hebben gehad dat deze week 23 geleverd gaat worden bij hem, deze beantwoord echter ook geen mailtjes meer.
Verwijderd
niet die van de actie maar wel de bril van die actie.bangnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:43:
Toevallig iemand al de 3d brillen binnen gekregen van de actie?
Zoals ik al eerder zei ben er niet kapot van heb 3 oplaadbare 3300 brillen waar ik erg tevreden over ben.
Weet iemand of je met een D6500 ook een draadloos toetsenbord kunt gebruiken dit omdat dit ook via bluetooth gaat net als de qwerty remote.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 19:15 ]
Verwijderd
Dat heb ik dus ook zag ook (groot)verschil tussen de d6200 en de d6500.Tussen de D6200 (200Hz) en D6500 (400Hz) leek ik nog wel enigzins verschil te kunnen zien in vloeiendheid in de MediaMarkt blu-ray opstellingen. Tussen D6500 en D7000/D8000 leek het veel minder te schelen of zelfs niet waarneembaar. Maar je weet natuurlijk nooit wat ze daar met de instellingen en bronsignalen hebben gedaan... dat blijft een groot probleem bij het vergelijken.
Vond de D6200 niet erg overtuigend, ik durf wel te zeggen dat de C6000 er beter uit zag en dit is toch maar echt 100HZ maar ja dan heb je geen 3d en overige features.
Is het nu zo dat als je er een HDD aan de tv hangt voor timeshift en opnames,,je deze alleen voor je tv kunt gebruiken?
Heb een HDD gekocht die FAT32 was geformateerd en de computer herkende die schijf. Toen aan de tv gekoppeld en kreeg de melding dat ie geformateerd moest worden. Zo gezegd zo gedaan. Na een opname van de tv gedaan en het werkte allemaal goed. Daarna de HDD aan de computer gehangen, maar die herkende hem niet meer, en kreeg de melding om te formateren. Ben nu de HDD NTFS aan het formateren (ivm de beperkte schrijfgrootte van FAT32)
Herkend de tv wel NTFS zodat ik die niet weer hoef te formateren via de tv?
Heb een HDD gekocht die FAT32 was geformateerd en de computer herkende die schijf. Toen aan de tv gekoppeld en kreeg de melding dat ie geformateerd moest worden. Zo gezegd zo gedaan. Na een opname van de tv gedaan en het werkte allemaal goed. Daarna de HDD aan de computer gehangen, maar die herkende hem niet meer, en kreeg de melding om te formateren. Ben nu de HDD NTFS aan het formateren (ivm de beperkte schrijfgrootte van FAT32)
Dat weet ik, maar is mijn vraag ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:46:
wat opgenomen word op je tv kun je niet afspelen op je pc
Gaat niet lukken! De TV formatteerd hem naar een RAW-bestandsformaat. Hierdoor kan je PC hem niet uitlezen.
Slim van Samsung, maar ja dan heb je er niets aan; de opgenomen TV-bestanden kun je ALLEEN terugzien op de TV waarmee je het bestand hebt opgenomen. Serienummergebonden...
Tv kapot> garantie>nieuwe TV=weg opnames.

Gulfstream G650
Verwijderd
Goedenavond dames, heren ook!
Sinds vorige week bezitter van een 6750, 37". Erg leuk om van een 63 cm beeldbuis naar een voor mijn gevoel erg groot plat scherm te gaan. Soms gewoon te scherp..hahaha!
Heb alleen een beeld/geluid sync probleem als ik via tulp stekkers ( vanaf mijn sat. ontvanger ) naar mijn stereo lus. Geluid is sneller dan mijn beeld. Iemand hier een oplossing voor? Er is een optische uit verbinding, maar die heb ik niet op mijn versterker.
En overigens vond ik die zilveren voet ook mooier...
Sinds vorige week bezitter van een 6750, 37". Erg leuk om van een 63 cm beeldbuis naar een voor mijn gevoel erg groot plat scherm te gaan. Soms gewoon te scherp..hahaha!
Heb alleen een beeld/geluid sync probleem als ik via tulp stekkers ( vanaf mijn sat. ontvanger ) naar mijn stereo lus. Geluid is sneller dan mijn beeld. Iemand hier een oplossing voor? Er is een optische uit verbinding, maar die heb ik niet op mijn versterker.
Het terugzien van tv opnames op de pc is niet van toepassing, is bij mij al bekend dat dit niet kan.SalimRMAF schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:53:
Gaat niet lukken! De TV formatteerd hem naar een RAW-bestandsformaat. Hierdoor kan je PC hem niet uitlezen.Slim van Samsung, maar ja dan heb je er niets aan; de opgenomen TV-bestanden kun je ALLEEN terugzien op de TV waarmee je het bestand hebt opgenomen. Serienummergebonden...
Tv kapot> garantie>nieuwe TV=weg opnames.
Het gaat mij meer om het gebruik van de HDD. Die kan ik dus niet gebruiken voor tv opnamens en om daarna weer aan de pc te koppelen om daar weer bestanden (foto's, muziek, videos etc.) naar toe te schrijven.
Nee, schijf formateer je echt voor Samsung PVR. Wat je het beste kan doen als je t ook voor je computer wil gebruiken, is verschillende partities aanmaken. En eentje reserveren voor de PVR.erreen schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:34:
Is het nu zo dat als je er een HDD aan de tv hangt voor timeshift en opnames,,je deze alleen voor je tv kunt gebruiken?
Dat zou de uikomst zijn. Nu ben ik een vreselijke noob hierin (ben al bij dat ik kan formaterenNss schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:58:
[...]
Nee, schijf formateer je echt voor Samsung PVR. Wat je het beste kan doen als je t ook voor je computer wil gebruiken, is verschillende partities aanmaken. En eentje reserveren voor de PVR.
Maar hoe weet de tv welke partitie hij moet formateren? Of is dit een domme vraag?
van het weekend mn bestelling geplaatst voor de UE55D8000 kan niet wachten tot hij leverbaar wordt =D
Is het ook geen linux formaat zoals ext2 ext3?Nss schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:58:
[...]
Nee, schijf formateer je echt voor Samsung PVR. Wat je het beste kan doen als je t ook voor je computer wil gebruiken, is verschillende partities aanmaken. En eentje reserveren voor de PVR.
Het is XFS, maar daar schiet je niets mee op. De TV verdomt het om iets anders dan opgenomen programma's van een voor opnames geformatteerde partitie af te spelen (dat was tenminste zo bij de C-serie, maar ik denk niet dat ze dat verandert hebben).pacificocean schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 01:25:
[...]
Is het ook geen linux formaat zoals ext2 ext3?
Op het moment dat je 2 of meer partities op je schijf hebt, vraagt je TV welke partitie je wilt formatteren voor de PVR. Overigens zijn de andere partities (die je dan als NTFS of FAT formatteert) nog wel via de TV toegankelijk voor bijvoorbeeld foto's of films.erreen schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:01:
[...]
Dat zou de uikomst zijn. Nu ben ik een vreselijke noob hierin (ben al bij dat ik kan formateren) dus eerst maar eens googlen hoe ik dat moet doen.
Maar hoe weet de tv welke partitie hij moet formateren? Of is dit een domme vraag?
Wat partities aanmaken betreft kan je standaard (zonder extra software) in Windows doen (als het niet erg is dat al je gegevens verloren gaan), maar daarvoor moet je inderdaad even op Google of GoT zoeken.
Je moet op de sateliet-ontvanger een vertraging voor het geluid instellen. De D6750 heeft een beeldvertraging van ongeveer 160ms, dus audio moet met hezelfde vertraagd worden. Ik weet natuurlijk niet of je sat. ontvanger dat kan.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:55:
Goedenavond dames, heren ook!
Hoe zit de ontvanger aangesloten op de tv? Als dit via scart of HDMI is, kan je er ook voor kiezen om het geluid via de tv naar de versterker te sturen. De tv zorgt dan zelf voor de juiste vertraging.
Aangezien je versterker geen optische ingang heeft, ga ik er gemakshalve even vanuit dat de versterker ook geen Dolby Digital 5.1, DTS 5.1 of hoger ondersteund en het dus ook geen probleem is dat het geluid als 2.0 wordt aangeleverd (het enige wat de tv kan doorsturen vanaf een externe bron....)
ik begrijp helemaal niks van de levering en de prijzen van de 40 inch D6320 waar ik naar op zoek ben. Azerty gaf aan hem te hebben maar met een levertijd van 14 dagen, toen ik een mail stuurde maandag met wat vragen was hij er prompt die zelfde dag opeens van de site afgehaald, evenals de 40 inch D6500. Niet meer leverbaar volgens hun (??)
Zelfde geldt voor de Media Home service. Die wisten me te vertellen dat de D6320 een specifiek model is die alleen via speciaal geselecteerde verkoopkanalen wordt verkocht... (?) Wat dat moet betekenen.... vreemd want hij is in specs minder dan de D6500 maar de prijs lijkt bijna hoger te liggen....Verder lijkt hij uberhaupt nauwelijks verkrijgbaar?
De 40 inch D6500 is nu ook raar aan 't doen. Bij Redcoon stond hij gisteren nog voor 978 euro, dus dacht ga ik die wel bestellen binnenkort en dan daar met levertijd van 3 dagen. Staat ie opeens vandaag voor 1078! Andere shops zijn ook opeens weer stuk duurder geworden.
Begrijp hier weinig van. Zijn die dingen slecht leverbaar bij de leveranciers ofzo.
Zelfde geldt bijv. voor de 40 inch C6700 die ik had gekocht maar weer had teruggestuurd want was er niet helemaal tevreden over. Die ging bij Redcoon ook steeds op en neer met de prijs. Nu is ie weer 898 euro terwijl ie ook af en toe 778 is.
Iemand enig idee?
Zelfde geldt voor de Media Home service. Die wisten me te vertellen dat de D6320 een specifiek model is die alleen via speciaal geselecteerde verkoopkanalen wordt verkocht... (?) Wat dat moet betekenen.... vreemd want hij is in specs minder dan de D6500 maar de prijs lijkt bijna hoger te liggen....Verder lijkt hij uberhaupt nauwelijks verkrijgbaar?
De 40 inch D6500 is nu ook raar aan 't doen. Bij Redcoon stond hij gisteren nog voor 978 euro, dus dacht ga ik die wel bestellen binnenkort en dan daar met levertijd van 3 dagen. Staat ie opeens vandaag voor 1078! Andere shops zijn ook opeens weer stuk duurder geworden.
Begrijp hier weinig van. Zijn die dingen slecht leverbaar bij de leveranciers ofzo.
Zelfde geldt bijv. voor de 40 inch C6700 die ik had gekocht maar weer had teruggestuurd want was er niet helemaal tevreden over. Die ging bij Redcoon ook steeds op en neer met de prijs. Nu is ie weer 898 euro terwijl ie ook af en toe 778 is.
Iemand enig idee?

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)
Dank je voor het antwoord. Dit is precies wat ik wil, de HDD gebruiken voor opnemen via de tv en gebruik om aan een PC te hangen voor data opslag e.d.Nss schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:10:
[...]
Op het moment dat je 2 of meer partities op je schijf hebt, vraagt je TV welke partitie je wilt formatteren voor de PVR. Overigens zijn de andere partities (die je dan als NTFS of FAT formatteert) nog wel via de TV toegankelijk voor bijvoorbeeld foto's of films.
Wat partities aanmaken betreft kan je standaard (zonder extra software) in Windows doen (als het niet erg is dat al je gegevens verloren gaan), maar daarvoor moet je inderdaad even op Google of GoT zoeken.
Heb nu e.e.a. opgezocht hoe dat ook weer moest met die partities, en vanavond aan de slag.
Tsja, wat kost een HDD tegenwoordig. Het is natuurlijk leuk dat het met partities kan maar 2 HDD's zou natuurlijk ook kunnen.
@Rolando Frio
Volgens mij is het allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Vorige week was de 40 inch van de C8700 series zelfs 200 euro duurder dan de 46 inch. En nu zijn de prijzen weer andersom. Als je in winkels kijkt zul je zien dat 42 inch toestellen over het algemeen het goedkoopste zijn, simpelweg omdat daar het meeste vraag naar is.
@Rolando Frio
Volgens mij is het allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Vorige week was de 40 inch van de C8700 series zelfs 200 euro duurder dan de 46 inch. En nu zijn de prijzen weer andersom. Als je in winkels kijkt zul je zien dat 42 inch toestellen over het algemeen het goedkoopste zijn, simpelweg omdat daar het meeste vraag naar is.
[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 08-06-2011 11:08 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb al enige tijd dit topic gevolgt en heb vorige week de stap genomen om een 46d6530 te kopen bij mediamarkt.
Geweldige TV en in combinatie met mijn popcorn schitterend om films op te kijken.
Nu was er afgelopen zaterdag voetbal op tv en ben ik vol verwachting op de bank gaan zitten.
Maar dit viel mij een beetje tegen. Ik kreeg een hoop ghosting te zien en alles leek zeg maar een beetje te trillen.
Ik vraag me af of er meer zijn die dit hebben en waar dit dan aan kan liggen. Het valt me wel op dat ik op de popcorn bij actiescenes hier geen last van heb. Zou dit dan misschien aan het signaal van de ci+ module kunnen liggen?
Geweldige TV en in combinatie met mijn popcorn schitterend om films op te kijken.
Nu was er afgelopen zaterdag voetbal op tv en ben ik vol verwachting op de bank gaan zitten.
Maar dit viel mij een beetje tegen. Ik kreeg een hoop ghosting te zien en alles leek zeg maar een beetje te trillen.
Ik vraag me af of er meer zijn die dit hebben en waar dit dan aan kan liggen. Het valt me wel op dat ik op de popcorn bij actiescenes hier geen last van heb. Zou dit dan misschien aan het signaal van de ci+ module kunnen liggen?
Verwijderd
Misschien de beeldinstellingen? (Vooral beeldprocessing) Heb 'm nog niet binnen dus weet zelf niet of het mogelijk is om voor CI+ en popcorn inputs beide aparte instellingen te hebben? Ik las hiervoor namelijk wel dat je per HDMI input verschillende standen kunt opslaan.stickyb schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:22:
Ik heb al enige tijd dit topic gevolgt en heb vorige week de stap genomen om een 46d6530 te kopen bij mediamarkt.
Ik heb de uitzending - ik neem aan dat je Ned-Bra. bedoelt- ook gezien en na 5 minuten was ik het helemaal zat, wat een slecht beeld. Ik heb een C8700 dus aan jouw toestel ligt het zeker niet. En het ligt helemaal niet aan de Tv want een dag later zag ik delen van diezelfde wedstrijd bij een ander programma en was de beeldkwaliteit uitstekend.stickyb schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:22:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wat een geruststelling. Ik bedoel inderdaad Bra-Ned. Ik had al een beetje met motionplus zitten spelen, maar dit maakte niet veel verschil.
Vanavond is er weer voetbal op tv, dus ben benieuwd wat we nu voorgeschoteld krijgen.
Vanavond is er weer voetbal op tv, dus ben benieuwd wat we nu voorgeschoteld krijgen.
Ja mensen krijgen komende maand hun vakantie geld uit betaald, dus veel shops gaan nu hun prijzen verhogen om dan rond die tijd met spetterende aanbiedingen te komen. Want dan kunnen ze de onwetende consument een oor aan naaien.Rolando Frio schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:17:
ik begrijp helemaal niks van de levering en de prijzen van de 40 inch D6320 waar ik naar op zoek ben. Azerty gaf aan hem te hebben maar met een levertijd van 14 dagen, toen ik een mail stuurde maandag met wat vragen was hij er prompt die zelfde dag opeens van de site afgehaald, evenals de 40 inch D6500. Niet meer leverbaar volgens hun (??)
Begrijp hier weinig van. Zijn die dingen slecht leverbaar bij de leveranciers ofzo.![]()
Iemand enig idee?
![]()
Exact zelfde probleem als bij ons thuis. We hebben er een Sony STR-DH500 aan hangen. Alles digitaal (HDMI, en optisch), Versterker heeft een AV-Sync tot max 60ms. Dit is ongeveer 20ms te weinig. Zeer irritant met film kijken.deepbass909 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:31:
[...]
Je moet op de sateliet-ontvanger een vertraging voor het geluid instellen. De D6750 heeft een beeldvertraging van ongeveer 160ms, dus audio moet met hezelfde vertraagd worden. Ik weet natuurlijk niet of je sat. ontvanger dat kan.
Hoe zit de ontvanger aangesloten op de tv? Als dit via scart of HDMI is, kan je er ook voor kiezen om het geluid via de tv naar de versterker te sturen. De tv zorgt dan zelf voor de juiste vertraging.
Aangezien je versterker geen optische ingang heeft, ga ik er gemakshalve even vanuit dat de versterker ook geen Dolby Digital 5.1, DTS 5.1 of hoger ondersteund en het dus ook geen probleem is dat het geluid als 2.0 wordt aangeleverd (het enige wat de tv kan doorsturen vanaf een externe bron....)
Dit wordt hoogstwaarschijnlijk wéér een andere versterker. Balen! Maar film kijken op deze manier is echt een no-go !!!
Is er voor de PVR-functie nog een bepaald merk van externe harde schijven aan te raden of zou het allemaal vlekkeloos moeten werken?
Maakt niet uit wat je er aan hangtTexMex schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:09:
Is er voor de PVR-functie nog een bepaald merk van externe harde schijven aan te raden of zou het allemaal vlekkeloos moeten werken?
Wel de omvang, full HD 26 uur = 250 gig.
Ik vind het wel stom dat de D8000 (en voorheen de C8700 die we hadden) weigeren te onthouden dat we Dolby Digital of DTS op de optische uitgang willen. Als we met de ingebouwde mediaplayer vanaf een externe HD een film kijken moeten we eerst de optische output naar DD of DTS (al naar gelang wat de film als audiospoor heeft) instellen. Best wel irritant om dat dus elke keer voorafgaand aan het afspelen te moeten doen...
Of zie ik toch echt ergens een optie hiervoor over het hoofd?
Same here, bevestiging net een kwartiertje geleden ontvangen:Nss schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:45:
Nee, maar ik kreeg wel vanochtend de bevestiging per email dat ze mijn aanmelding ontvangen hadden.
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inschrijving en kunnen wij u melden dat uw aanvraag is goedgekeurd.
U kunt uw cadeaukeuze binnen de gestelde actieperiode verwachten.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
@ wildfire: Dat is uitermate irritant inderdaad dat is ook De reden dat wij een popcorn C-200 genomen hebben die gelinkt staat met onze denon..
en natuurlijk ook de interne subtitles in de mkv... waarom dat ze dat niet gefixed hebben mag joost weten!
en natuurlijk ook de interne subtitles in de mkv... waarom dat ze dat niet gefixed hebben mag joost weten!
Van het weekend de 46d8000 gekocht en nu heb een aantal vragen:
ik heb een 5.1 receiver (harman kardon) van 3 jaar oud met 3 HDMI in, kan ik deze gebruiken voor ARC(geluid via HDMI naar de receiver?
Is er een uitzending gemist app voor de samsung?
Soms neemt de TV een uitzending zonder geluid op, is er een bekende oorzaak?
verder een gewelidig toestel icm XBMC erg vet om in 3d te kijken(avatar 3d sbs) of met de xbox 360 in 3d te gamen (black ops)
ik heb een 5.1 receiver (harman kardon) van 3 jaar oud met 3 HDMI in, kan ik deze gebruiken voor ARC(geluid via HDMI naar de receiver?
Is er een uitzending gemist app voor de samsung?
Soms neemt de TV een uitzending zonder geluid op, is er een bekende oorzaak?
verder een gewelidig toestel icm XBMC erg vet om in 3d te kijken(avatar 3d sbs) of met de xbox 360 in 3d te gamen (black ops)
Testspecialist
Vergeet niet dat je Popcorn Hour 1080p uitstuurt en de kabel max. 1080i is. Daar komt bij dat bij sport niet de beste camera's staan, tenminste wat ik tot nu toe heb gezien, was het bijna altijd de bewuste zender/camera die de oorzaak was. Films op tv zijn bijv. wel strak. Nu moet ik wel zeggen dat ik een Humax gebruik voor tv-ontvangst.stickyb schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:22:
60ms is een vertraging die meer voor de audio-setup geldt (plaatsing van de speakers in de ruimte), dan lip-sync... Maar jij hebt maar 80ms verschil? Dat is weinig als je nagaat dat ik op 160ms (het dubbele dus) zit...NeFoRcE schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:51:
[...]
Exact zelfde probleem als bij ons thuis. We hebben er een Sony STR-DH500 aan hangen. Alles digitaal (HDMI, en optisch), Versterker heeft een AV-Sync tot max 60ms. Dit is ongeveer 20ms te weinig. Zeer irritant met film kijken.
Dit wordt hoogstwaarschijnlijk wéér een andere versterker. Balen! Maar film kijken op deze manier is echt een no-go !!!
Overigens kan je op afspeelapparaten die HDMI hebben vaak wel een audio-vertraging instellen. Mijn dvd is echter inmiddels zo antiek dat hij alleen analoge uitgangen heeft voor video. Die analoge uitgangen zijn dan wel weer magnefiek (de speler heeft regelmatig in de top gestaan bij tests), maar door een foute audio-sync is hij wel onbruikbaar
Ik zit nu zelf ook te lonken naar een andere receiver, iets wat ik eigenlijk al voorspeld had (en waarom ik een nieuwe tv maar steeds uitstelde), maar daarvoor is eerst weer een bonus/vakantiegeld/oprotpremie nodig

Kan de D8000 wel DD of DTS doorgeven vanaf een externe bron? Ik vind dat op het moment toch wel een gemis aan de D6****... Of bedoel je dat de tv zelf een bestand afspeelt? Overigens zou een mooie optie zijn dat je gewoon kan aangeven "same-as-source", dus DTS in => DTS uit, DD in => DD uit, maar dan met een goede a/v sync.Wildfire schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:56:
Ik vind het wel stom dat de D8000 (en voorheen de C8700 die we hadden) weigeren te onthouden dat we Dolby Digital of DTS op de optische uitgang willen. Als we met de ingebouwde mediaplayer vanaf een externe HD een film kijken moeten we eerst de optische output naar DD of DTS (al naar gelang wat de film als audiospoor heeft) instellen. Best wel irritant om dat dus elke keer voorafgaand aan het afspelen te moeten doen...
Ligt aan de receiver of deze ARC ondersteund. ARC is een onderdeel van de HDMI 1.4-spec, dus de receiver moet een 1.4-spec uitgang hebben. Gezien de leeftijd is de kans klein (1.4 is pas een jaartje echt gangbaar). Er is maar 1 manier om zeker te weten, en dat is de handleiding/specs van de receiver nakijken. Wordt er met geen woord gerept over ARC, HDMI 1.4 of audio-return over HDMI, dan kan hij niet.ini schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:59:
Van het weekend de 46d8000 gekocht en nu heb een aantal vragen:
Ja, maar dit is dan gezien vanuit de BluRay speler. Dit is een hagelnieuwe 3D BD van Samsung.60ms is een vertraging die meer voor de audio-setup geldt (plaatsing van de speakers in de ruimte), dan lip-sync... Maar jij hebt maar 80ms verschil? Dat is weinig als je nagaat dat ik op 160ms (het dubbele dus) zit...
HDMI vanaf de BD naar TV, en optisch vanaf de BD naar de 5.1 receiver.
Momenteel een minuscuul verschil qua A/V timing. 80 ms is naar mijn idee wel genoeg. Maar dat trekt de receiver niet.
De TV poept alleen 2 channel uit (misschien meer, maar zeker geen DTS !!!)
Als ik namelijk een optische kabel gebruik vanaf de TV naar de receiver, is het enige wat hij ziet 2(.1) channel geluid.
Dit is even een bypass om lipsync goed te krijgen.
Het is wachten op een oplossing van onze media-boer, en anders toch vervangen met een betere versterker.
Wel momenteel HDMI 1.4(a?) kabels in gebruik, incl ethernet.
Ik heb de 46d8000 nu aangesloten via spdif(optisch) van de TV naar de receiver, maar deze geeft soms 2channel, soms dolby digital. Ook kan ik bij de sound options soms wel en soms niet dolby digital kiezen.
erg lastig als je op de xbox met dolby digitalwil spelen(xbox-> tv , geluid via SPDIF naar de receiver), dan geeft ie dus 2channel en geen dolby digital.
erg lastig als je op de xbox met dolby digitalwil spelen(xbox-> tv , geluid via SPDIF naar de receiver), dan geeft ie dus 2channel en geen dolby digital.
Testspecialist
Zit er niet nog een optical out op je xbox? Zo niet, heb je dan een receiver met meerdere HDMI die 't beeld doorsluist naar de tv, maar het geluid behoudt? (ARC)ini schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:28:
Ik heb de 46d8000 nu aangesloten via spdif(optisch) van de TV naar de receiver, maar deze geeft soms 2channel, soms dolby digital. Ook kan ik bij de sound options soms wel en soms niet dolby digital kiezen.
ARC ondersteunt mijn receiver niet, heb deze via hdmi aangesloten op de receiver en ARC poort van de tv, geen geluid en niet in te stellen op de receiver(kan geen HDMI als input kiezen, alleen spdif/optical/coaxial/analog)NeFoRcE schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Zit er niet nog een optical out op je xbox? Zo niet, heb je dan een receiver met meerdere HDMI die 't beeld doorsluist naar de tv, maar het geluid behoudt? (ARC)
de optical out zit bij de componentkabel op de kabel zelf, nu met de nieuwe tv en HDMI kabel gebruik je die kabel niet meer. Dacht dat de xbox zelf verder geen spdif aansluiting heeft. voorheen SPDIF altijd dus aangesloten op de Component kabel.
edit: even rondgekeken, je kan de component kabel en HDMI tegelijk aansluiten en dan alleen de SPDIF daarvan gebruiken. Wel zal je dan de componentkabel bescherming moeten verwijderen of een dongle speciaal hiervoor gemaakt van MS moeten kopen linkje
[ Voor 18% gewijzigd door ini op 08-06-2011 16:18 ]
Testspecialist
Tip: bij kruidvat momenteel een 320gb samsung g2 schijfje voor 42E.NeFoRcE schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:37:
[...]
Maakt niet uit wat je er aan hangt
Ben deze net ook wezen halen om aan m'n 46d6530 te knopen.
We spelen dus met de mediaplayer van de TV zelf een film (MKV) af vanaf een aangesloten USB externe harde schijf. En dan moeten we dus continu de optische audio-output aanpassen omdat 'ie niet zelf automatisch naar DD of DTS switched.deepbass909 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:04:
[...]
Kan de D8000 wel DD of DTS doorgeven vanaf een externe bron? Ik vind dat op het moment toch wel een gemis aan de D6****... Of bedoel je dat de tv zelf een bestand afspeelt? Overigens zou een mooie optie zijn dat je gewoon kan aangeven "same-as-source", dus DTS in => DTS uit, DD in => DD uit, maar dan met een goede a/v sync.
Wat jij bedoelt met externe bronnen is waarschijnlijk een binnenkomend DD- of DTS-signaal één-op-één doorgeven en dat schijnt 'ie dan weer niet te doen. Dan wordt het een digitaal 2.0 signaal.
Ik heb ook veel meer, maar mijn HK AVR 247 gaat maar tot 80ms (kopen, NeFoRcE?deepbass909 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:04:
[...]
60ms is een vertraging die meer voor de audio-setup geldt (plaatsing van de speakers in de ruimte), dan lip-sync... Maar jij hebt maar 80ms verschil? Dat is weinig als je nagaat dat ik op 160ms (het dubbele dus) zit...
Waarom zou je je sound door de TV lussen? DTS Pass thru was overigens al sinds de B series een issue, daar moet je echt samygo hacks voor uitvoeren wil je dat op de lagere segmenten kunnen van de Samsungs. (zo zijn ze bij mijn weten ooit begonnen met SamyGo http://www.samygo.tv/ )deepbass909 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:04:
[...]
Kan de D8000 wel DD of DTS doorgeven vanaf een externe bron? Ik vind dat op het moment toch wel een gemis aan de D6****... Of bedoel je dat de tv zelf een bestand afspeelt? Overigens zou een mooie optie zijn dat je gewoon kan aangeven "same-as-source", dus DTS in => DTS uit, DD in => DD uit, maar dan met een goede a/v sync.
Heb het zelf overigens nog nooit geprobeerd. Weet wel dat vanaf usb je media spelen prima gaat met DTS-HD zelfs. Gaat dan niet via TOS link maar gewoon HDMI ARC.
Zelf heb ik gewoon een setup waarbij alles op de receiver aangesloten zit en van daaruit gaat er maar 1 HDMI kabel naar de TV.
Waarom doorlussen? Heel simpel, de tv past automatisch een delay toe op de audio zodat deze gelijk loopt met het beeld. Als een HDMI-bron speelt en ik pak de optische uitgang van de tv, loopt het geluid exact gelijk met het beeld, maar pak ik van dezelfde bron de optische uitgang, is het geluid uit sync. Die automatische correctie is wel erg prettig als je een versterker hebt die niet of onvoldoende audio-delay mogelijkheden heeft.LinuX-TUX schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:31:
[...]
Waarom zou je je sound door de TV lussen? DTS Pass thru was overigens al sinds de B series een issue, daar moet je echt samygo hacks voor uitvoeren wil je dat op de lagere segmenten kunnen van de Samsungs. (zo zijn ze bij mijn weten ooit begonnen met SamyGo http://www.samygo.tv/ )
Die link ga ik eens bekijken.
DTS over optisch gaat inderdaad goed als de tv zelf het afspeelapparaat is (dus vanaf kabel, USB of dacht ook uPNP/DLNA).Heb het zelf overigens nog nooit geprobeerd. Weet wel dat vanaf usb je media spelen prima gaat met DTS-HD zelfs. Gaat dan niet via TOS link maar gewoon HDMI ARC.
Zelf heb ik gewoon een setup waarbij alles op de receiver aangesloten zit en van daaruit gaat er maar 1 HDMI kabel naar de TV.
Zoals jij het hebt, zou ik graag willen, maar mijn receiver is van voor het HDMI-tijdperk. En zelfs de laatste versie had hier nog geen opties voor. HDMI was puur pass-thru. Gevolg is dus ook dat achter mijn tv een compleet oerwoud aan kabels zit (2x HDMI, Component, composiet (via SCART), optical, netwerk...) Geeft trouwens ook wel weer vrijheid. Als ik even op m'n pc wil gluren, hoef ik alleen een andere bron op de tv te kiezen, maar blijft het geluid doorlopen (makkelijk bij reclames
Woei, met dank aan de samygo-website is mijn initiële vermoeden over de tv bevestigd
Om de één of andere reden kreeg ik heel sterk het gevoel dat de onderliggende software wel eens Linux-gebaseerd kon zijn (de manier waarop youtube e.d. werkt) en dat blijkt inderdaad te kloppen. Ik kan nog steeds claimen dat mijn huis dus Linux-only is
(ok, ok, op de vaste pc draait af en toe ook Windows, omdat je daar gewoon niet onderuit kan...)
Lol, dacht dat het wel duidelijk was x posts geleden, waar ik door liet schemeren NFS shares te mounten op m'n TVdeepbass909 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:25:
Woei, met dank aan de samygo-website is mijn initiële vermoeden over de tv bevestigdOm de één of andere reden kreeg ik heel sterk het gevoel dat de onderliggende software wel eens Linux-gebaseerd kon zijn (de manier waarop youtube e.d. werkt) en dat blijkt inderdaad te kloppen. Ik kan nog steeds claimen dat mijn huis dus Linux-only is
(ok, ok, op de vaste pc draait af en toe ook Windows, omdat je daar gewoon niet onderuit kan...)
Modproben voor andere WiFi sticks kan bv ook, voor zover de details over hoe je je warranty moet voiden voor je deze dingen kan doen

OK, mooi!NeFoRcE schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:37:
[...]
Maakt niet uit wat je er aan hangt
Bedankt! Zal morgen eens bij Kruidvat kijken...JeroenV_ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:18:
[...]
Tip: bij kruidvat momenteel een 320gb samsung g2 schijfje voor 42E.
Ben deze net ook wezen halen om aan m'n 46d6530 te knopen.
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 08-06-2011 19:05 ]
Hoe kom je aan die scm-file? Zie geen optie om die te exporteren.Jeffrey-W schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:58:
Er blijkt een nieuw proggie te bestaan om kanalen te sorteren.
Ik heb het hier even snel met een D7000 getest (UPC) en het blijkt te werken
Verwijderd
Oke, ik ga even kijken of mijn sat. ontvanger ( Dreambox 8000, via dvi naar hdmi verloopstukje richting tv ) zelf kan vertragen. ik geloof het niet trouwens...deepbass909 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:31:
[...]
Je moet op de sateliet-ontvanger een vertraging voor het geluid instellen. De D6750 heeft een beeldvertraging van ongeveer 160ms, dus audio moet met hezelfde vertraagd worden. Ik weet natuurlijk niet of je sat. ontvanger dat kan.
Maar via de tv is alleen audio uit optisch te doen dacht ik en ik heb geen opt. mogelijkheid op mijn versterker. Of bedoel je dit niet?
Moet je eerst je kanalen opnieuw laten zoeken met land op "others" (zowel digitaal als analoog).Nss schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:23:
[...]
Hoe kom je aan die scm-file? Zie geen optie om die te exporteren.
Cable search option:
Startfrequentie 116750
Stopfrequentie 880750
Symb.rate 6900
Modulation QAM 64
Even mezelf quotenerreen schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:01:
[...]
Dank je voor het antwoord. Dit is precies wat ik wil, de HDD gebruiken voor opnemen via de tv en gebruik om aan een PC te hangen voor data opslag e.d.
Heb nu e.e.a. opgezocht hoe dat ook weer moest met die partities, en vanavond aan de slag.
T'ís gelukt. Stelt eigenlijk niets voor. Kan m'n HDD nu voor tv en computer gebruiken,
Thanks for de tips
Voor ziggo is de sym rate 6875 dat ter zijde, ik zie niet hoe je de SCM file vanuit de samsung tv op mijn laptop krijgt zodat ik deze kan importeren in de tool.Jeffrey-W schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:34:
[...]
Moet je eerst je kanalen opnieuw laten zoeken met land op "others" (zowel digitaal als analoog).
Cable search option:
Startfrequentie 116750
Stopfrequentie 880750
Symb.rate 6900
Modulation QAM 64
Ben benieuwd.
Verwijderd
...en btw, de sat ontvanger kan pcm en ac3 van -1000 tot +1000 vertragen...ik merk alleen niet veel als ik dit doe. Mmmmmm....Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:33:
[...]
Oke, ik ga even kijken of mijn sat. ontvanger ( Dreambox 8000, via dvi naar hdmi verloopstukje richting tv ) zelf kan vertragen. ik geloof het niet trouwens...
Maar via de tv is alleen audio uit optisch te doen dacht ik en ik heb geen opt. mogelijkheid op mijn versterker. Of bedoel je dit niet?
Nadat je klaar bent met zoeken, dan verschijnt de optie "transfer channel list" onder Menu/Channel.grotegok schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:38:
[...]
Voor ziggo is de sym rate 6875 dat ter zijde, ik zie niet hoe je de SCM file vanuit de samsung tv op mijn laptop krijgt zodat ik deze kan importeren in de tool.
Ben benieuwd.
Vervolgens kun je de .scm file exporteren en met het tooltje inlezen.
Wat ook kan is op "Info" drukken en dan met de pijltjes omhoog of omlaag door de kanalen + kanaalinfo bladeren. Met "enter' bevestig je dan om naar dat kanaal te gaan....Massiefje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 00:09:
Ik vind hem ook relatief traag met zappen ja. Maar ik denk niet dat daar iets aan te doen is.
Wat ik wel mis, is het info schermpje als je naar een nieuw net gaat, waarbij je kan zien wat er op dat moment te zien is op die zender. Moet nu handmatig op 'info' drukken om dit te zien. Dit zou ik graag bij het zappen zien.
Weet iemand of dat gaat ?
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Weet iemand of het mogelijk is om de firmware van de CI module van Canal Digitaal te updaten? En zo ja, hoe?
Heb net weer even de PVR uitgeprobeerd. Werkt goed, alleen nu had ik net een programma opgenomen en net 3min voor het einde stopte die, omdat het programma iets uitliep.
Bij andere PVR's die ik in verleden gebruikt heb, kon je standaard instellen dat die bijv 10min langer opnam. Ik kan deze optie helaas niet vinden. Enige wat ik vinden kan is nadat een programma gepland staat om op te nemen bij 'Schedule manager' via Smarthub een lijst met geplande opnames staat waar de eindtijd van de opname handmatig te wijzigen is. Beetje omslachtig. Iemand een makkelijkere manier?
Bij andere PVR's die ik in verleden gebruikt heb, kon je standaard instellen dat die bijv 10min langer opnam. Ik kan deze optie helaas niet vinden. Enige wat ik vinden kan is nadat een programma gepland staat om op te nemen bij 'Schedule manager' via Smarthub een lijst met geplande opnames staat waar de eindtijd van de opname handmatig te wijzigen is. Beetje omslachtig. Iemand een makkelijkere manier?
Nog meer mensen waarbij de app nu.nl niet meer werkt? Komt dat door de nieuwe opmaak van nu.nl?
Die post heb ik gemist, maar ik heb ook niet het hele topic doorgespit. Op zich is het kunnen mounten van een nfs-share wel een grote hint jaLinuX-TUX schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:09:
[...]
Lol, dacht dat het wel duidelijk was x posts geleden, waar ik door liet schemeren NFS shares te mounten op m'n TV
Modproben voor andere WiFi sticks kan bv ook, voor zover de details over hoe je je warranty moet voiden voor je deze dingen kan doen
Maar als je kan mod-proben voor een andere wifi-stick, zou het dan ook niet mogelijk moeten zijn om mod's voor HID-devices te kunnen laden? Ik zou heel graag een USB-keyboard willen gebruiken... Ik neem aan dat de basis voor invoer-apparaten wel aanwezig is, anders zouden ze geen ir-remote kunnen gebruiken.
Analoog kan je via de koptelefoonuitgang doorsturen. Niet helemaal optimaal, maar de enige manier. Eventueel, als je de SCART-aansluiting niet gebruikt, kan deze als het goed is met een verloop ook dienen als line-out. Maar dat ligt eraan of Samsung hem volledig heeft aangesloten.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:33:
[...]
Oke, ik ga even kijken of mijn sat. ontvanger ( Dreambox 8000, via dvi naar hdmi verloopstukje richting tv ) zelf kan vertragen. ik geloof het niet trouwens...
Je hebt kans dat deze alleen werkt op de digitale audio-uitgang van het apparaat... Al zou ik dat wel raar vinden. Maar rond de Dreambox is een heel active gemeenschap van gebruikers en hackers, dus is hier op internet niks over te vinden?Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:39:
[...]
...en btw, de sat ontvanger kan pcm en ac3 van -1000 tot +1000 vertragen...ik merk alleen niet veel als ik dit doe. Mmmmmm....
Mijn Humax heeft trouwens het licht gezien, zonder iets te veranderen blijft de ingestelde audio-vertraging nu wel actief
Hier werkt ie ook niet meer. Denk inderdaad door verandering bij Nu.nl. Misschien andere indeling RSS feeds, of kapotte scraper nu...pacificocean schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:46:
Nog meer mensen waarbij de app nu.nl niet meer werkt? Komt dat door de nieuwe opmaak van nu.nl?
Hopelijk binnenkort een update!
Haha, zullen binnenkort wel wat horen van onze hifi-boer. Dus dat wordt allemaal geregeld.sig69 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:29:
[...]
Ik heb ook veel meer, maar mijn HK AVR 247 gaat maar tot 80ms (kopen, NeFoRcE?). Wel vreemd want m'n test filmpje loopt exact gelijk, zal wel komen doordat het alleen zwart is met af en toe een witte flits. Zodra er "echt" beeld is gaat de tv toch wat meer processing doen ofzo. Ik denk dat ik 'm toch maar ga vervangen voor een AVR 3XX of 4XX, ik wil gewoon alles op m'n receiver hebben en dan 1 hdmi naar m'n tv.
Zoals jij het aangesloten wilt hebben is de juiste manier.
Je versterker is het middelpunt van al je elektronica. Alles aansluiten op je versterker, en je TV is de 'view'.
[ Voor 51% gewijzigd door NeFoRcE op 09-06-2011 10:04 . Reden: extra reply included ]
Uhm, is aanwezig. Probleem is dat geen enkel programma, op de C serie althans, daar rekening mee houd. (toetsenbord invoer)deepbass909 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:54:
[...]
Die post heb ik gemist, maar ik heb ook niet het hele topic doorgespit. Op zich is het kunnen mounten van een nfs-share wel een grote hint ja(nog steeds een groot gemis van mijn Freecom NAS... die heeft geen NFS-server
)
Maar als je kan mod-proben voor een andere wifi-stick, zou het dan ook niet mogelijk moeten zijn om mod's voor HID-devices te kunnen laden? Ik zou heel graag een USB-keyboard willen gebruiken... Ik neem aan dat de basis voor invoer-apparaten wel aanwezig is, anders zouden ze geen ir-remote kunnen gebruiken.
[...]
Indirect natuurlijk wel met hun remote progjes, maar niet echt een tobo op USB port.
Zitten er nu 2 tuners in dat ding of niet?
Of kun je alleen opnemen wat je aan het kijken bent?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
1 tuner, dus alleen opnemen wat je kijkt helaasicecreamfarmer schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:24:
Zitten er nu 2 tuners in dat ding of niet?
Verwijderd
zeker dat je enkel kunt opnemen waar je naar kijkt? Ik gebruik deze functie niet op mijn flatscreens = zijn enkel monitors. Mijn HD bron kan gelijktijdig op 1 frequentie: 1 kanaal (stream) bekijken en 2 kanalen (streams) opnemen met 1 dvb-s2 tuner.
Ik heb het gisteren al gemeld bij Samsung. Dit is de 3e dag dat het niet werkt. Twitter werkt ook niet meer sinds vandaag maar die zijn volgens mij met iets bezig.pacificocean schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:46:
De Nu.nl app was voorheen toch al niet helemaal goed: ik weet even niet hoe ze heten, maar de laatste twee categorieën vertoonden heel oud nieuws (uit 2010 ofzo).
Hopelijk wordt dat meteen meegefixed.
Hopelijk wordt dat meteen meegefixed.
Verwijderd
deepbass909 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:54:
[...]
[...]
Analoog kan je via de koptelefoonuitgang doorsturen. Niet helemaal optimaal, maar de enige manier. Eventueel, als je de SCART-aansluiting niet gebruikt, kan deze als het goed is met een verloop ook dienen als line-out. Maar dat ligt eraan of Samsung hem volledig heeft aangesloten.
[
Ja, dat kan. Alleen heb ik dan alleen geluid via de speakers en niet via de tv en de combinatie tv/ speakers is mijn wens...]
Je hebt kans dat deze alleen werkt op de digitale audio-uitgang van het apparaat... Al zou ik dat wel raar vinden. Maar rond de Dreambox is een heel active gemeenschap van gebruikers en hackers, dus is hier op internet niks over te vinden?
Ga ik eens zoeken, bedankt voor de tips!
Mijn Humax heeft trouwens het licht gezien, zonder iets te veranderen blijft de ingestelde audio-vertraging nu wel actiefToch wel prettig dat ik de boel gewoon aan kan zetten en het werkt.
Als je probeert te zappen tijdens het opnemen vraagt de TV dan ook of je de opname wilt staken...
Van een andere bron (bluray oid) iets kijken kan uiteraard wel...
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Daar heb je ook geen tweede tuner voor nodigstyxz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:37:
[...]
Als je probeert te zappen tijdens het opnemen vraagt de TV dan ook of je de opname wilt staken...
Van een andere bron (bluray oid) iets kijken kan uiteraard wel...
Verwijderd
kun je als je een uitzending aan het kijken bent ook even stopzetten en daarna weer verder kijken?Massiefje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:40:
[...]
Daar heb je ook geen tweede tuner voor nodig
Ik bedoel net as de KPN reclame van pauzeren en daarna rustig verder kijken waar je gebleven bent met een stop en play functie
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 22:12 ]
Gaat alleen maar met de nog uit te komen qwerty-remoteVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:49:
en kun je met een d6500 ook met een draadloos toetsenbord werken dit gaat namelijk ook via bluetooth iemand?
*gebruik de zoekfunctie*
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Dat noemen ze timeshiften. Jooptelevisie, het maakt mij verder niets uit hoor maar je stelt allemaal vragen die gewoon in de handleiding staan of hier al een paar keer besproken zijn.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:48:
[...]
kun je als je een uitzending aan het kijken bent ook even stopzetten en daarna weer verder kijken?
Ik bedoel net as de KPN reclame van pauzeren en daarna rustig verder kijken waar je gebleven bent met een stop en play functie
[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 10-06-2011 00:12 ]
Had de C-serie ook al een volledige browser eigenlijk? Ik merk namelijk verschil tussen bepaalde apps in de manier waarop de invoer werkt. Bij Youtube kan je alleen met een on-screen keyboard tekst invoeren (verschrikkelijk traag en irritant...) en werkt op de Samsung Remote voor Android niet het keyboard, maar bij de browser of andere apps kan je tekst invoeren via een "gsm" keyboard op de remote of krijg je in de Samsung Remote app een normaal tekst-invoer-scherm. Ik hoop dat in het laatste geval wel via een "ordinair" keyboard invoer mogelijk zou kunnen worden.LinuX-TUX schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:06:
[...]
Uhm, is aanwezig. Probleem is dat geen enkel programma, op de C serie althans, daar rekening mee houd. (toetsenbord invoer)
Indirect natuurlijk wel met hun remote progjes, maar niet echt een tobo op USB port.
De Youtube-app moet Samsung gewoon heel snel vervangen door iets wat veel beter werkt... De huidige versie is gewoon belabberd slecht...
@Jooptelevisie
No-offence, maar ik loop nu 2 weken in dit topic mee en zie jouw naam regelmatig voorbij komen als poster. Tegelijkertijd heb ik in diezelfde tijd of al meerdere malen antwoord gegeven op een vraag van jou (die je daarna gewoon vrolijk weer herhaald, zonder blijkbaar ook maar iets met mijn reactie gedaan te hebben) of heb ik letterlijk de antwoorden op jou vragen al voorbij zien komen.
Lees jij überhaupt wel wat hier allemaal geschreven wordt?
Verwijderd
Ik had nooit verwacht dat er zulke grote prijsverschillen tussen Frankrijk en Nederland zitten, ik heb zojuist de UE55D8000 besteld voor maar 1999 euro terwijl die hier in NL in de winkel 1000 euro meer kost.
Jemig, voor dat geld zou ik nog wel even heen en weer willen rijden ook! Maar 55" ? wat voor woonkamer heb je wel niet:|Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:40:
Ik had nooit verwacht dat er zulke grote prijsverschillen tussen Frankrijk en Nederland zitten, ik heb zojuist de UE55D8000 besteld voor maar 1999 euro terwijl die hier in NL in de winkel 1000 euro meer kost.
Verwijderd
Ik zit midden in een verhuizing, waar ik nu nog woon heb ik een woonkamer van 16m2 en zit op een kijkafstand van 2 meter (Sony 46 inch 46KDLNX700 heb ik voor 950 euro kunnen kopen 2 weken terug)NeFoRcE schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:42:
[...]
Jemig, voor dat geld zou ik nog wel even heen en weer willen rijden ook! Maar 55" ? wat voor woonkamer heb je wel niet:|
Maar zodra mijn appartement word opgeleverd heb ik een woonkamer van 30 m2 dus daar komt een 55 inch nog beter te pas
Een beetje overkill, net als de B&W zeppelin die ik gisteren heb gekocht (die is nu te koop met 200 euro korting bij de MM) maar ik doe het eigenlijk allemaal voor de design.
Ben ook helemaal verliefd op de design van de D8000.
Het enige nadeel vind ik dat door de dunne bezel de TV een heel stuk kleiner oogt, in mijn ogen leek de UE40D8000 op een 32 inch

Nice, niet echt in verhouding dus denk ik?! Wij hebben 40m2 woonkamer, en hebben een 40D8000. Ik vind juist door die dunne bezel dat de tv groter oogt. Alsof je naar een schilderij kijkt, heerlijk die dunne rand.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:47:
[...]
Ik zit midden in een verhuizing, waar ik nu nog woon heb ik een woonkamer van 16m2 en zit op een kijkafstand van 2 meter (Sony 46 inch 46KDLNX700 heb ik voor 950 euro kunnen kopen 2 weken terug)
Maar zodra mijn appartement word opgeleverd heb ik een woonkamer van 30 m2 dus daar komt een 55 inch nog beter te pas![]()
Een beetje overkill, net als de B&W zeppelin die ik gisteren heb gekocht (die is nu te koop met 200 euro korting bij de MM) maar ik doe het eigenlijk allemaal voor de design.
Ben ook helemaal verliefd op de design van de D8000.
Het enige nadeel vind ik dat door de dunne bezel de TV een heel stuk kleiner oogt, in mijn ogen leek de UE40D8000 op een 32 inch
Jeetje, dat is wel een mega verschil! waar heb je je tv dan besteld ?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:40:
En zou je me ook willen laten weten of CI+ fatsoenlijk werkt icm ziggo ? ( als dit voor je van toepassing is ? )
Ben reuze benieuwd!
De C serie heeft geen browser. Ik gebruik zelf de Iphone TV Remote app en dat werkt fantastich. Bijvoorbeeld YouTube. Zodra je tekst in moet voeren op de Tv verschijnt een keyboard op de Iphone.deepbass909 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:52:
[...]
Had de C-serie ook al een volledige browser eigenlijk? Ik merk namelijk verschil tussen bepaalde apps in de manier waarop de invoer werkt. Bij Youtube kan je alleen met een on-screen keyboard tekst invoeren (verschrikkelijk traag en irritant...) en werkt op de Samsung Remote voor Android niet het keyboard, maar bij de browser of andere apps kan je tekst invoeren via een "gsm" keyboard op de remote of krijg je in de Samsung Remote app een normaal tekst-invoer-scherm. Ik hoop dat in het laatste geval wel via een "ordinair" keyboard invoer mogelijk zou kunnen worden.
De Youtube-app moet Samsung gewoon heel snel vervangen door iets wat veel beter werkt... De huidige versie is gewoon belabberd slecht...