The_Big_Easy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:10:
Omdat mijn huidige dikke Philips beeldbuis na 11 jaar het aan het begeven is ben ik me maar eens wat gaan verdiepen in de huidige TVs, maar mijn god, wat is er een keus nu.... En de meeste reviews gaan over wel of geen local/micro dimming, 400, 600 of wel 800Hz en wat al niet meer, terwijl voor mij zaken als kwaliteit van DLNA interface, Webbrowser (Smart TV nu?) etc minstens zo belangrijk is...
Ik vond het ook behoorlijk lastig een nieuwe tv uit te kiezen. Via een goede vriend wist ik dat Samsung de afgelopen jaren gigantische sprongen had gemaakt in kwaliteit en die stond al snel hoog op m'n lijstje. In mijn wensenlijstje bleef Samsung zelfs al vrij snel als enige over, omdat vrijwel geen enkel ander merk kon bieden wat de Samsungs in hun prijsklasse kunnen.
De zaken die jij verder noemt, zijn moeilijk te testen. Hoe goed je een interface vindt is persoonlijk en afhankelijk van gewenning. SmartTV is leuk, maar ik ben nog bezig te ontdekken wat de werkelijke toegevoegde waarde is. De apps zijn nog vaak in ontwikkeling, en gemak daarvan hangt samen met het bedieningsgemak. De youtube-app vind ik persoonlijk bijv. behoorlijk lastig werken. Ik kan mijn GalaxyS niet gebruiken om een zoekopdracht in te voeren, hij werkt traag, start altijd met een bepaalde video, waarvan ik maar niet kan ontdekken op basis waarvan hij deze selecteert, etc. De Youtube-app op mijn Popcornhour werkt wat dat betreft een stuk prettiger (video-wall op basis van bepaalde criteria).
Wat ik nog bijna nergens gelezen heb is hoe snel/soepel de Webbrowser in de nieuwe 2011 modellen draait (en dan met name in de D6530). Is de browser nog redelijk snel en hoe gaat het invoeren van URLs? Ik meen gelezen te hebben dat alleen de 7000 en 8000 series een USB toetsenbord ondersteunen? Dat zou jammer zijn...
Wat ik wel las is dat flash ondersteunt wordt, maar worden video portals als b.v. bliptv enzo ook ondersteunt? Kan je op sites als youtube gewoon een HD resolutie selecteren en dan naar full screen switchen?
Ik heb gisteren wat zitten spelen met de webbrowser, en op zich werkt die wel snel, alleen is het invoeren van een URL met de afstandsbediening een crime... Ik ben ook blij met de app op mijn GalaxyS, waarbij ik op de telefoon een qwerty-keyboard heb. Met een (draadloos) keyboard zou de browser een stuk makkelijker te bedienen zijn.
Ik heb 2 sites getest, namelijk GoT (in het huiskamer forum, het grappige plaatjes topic, omdat die lekker zwaar is) en youtube. Beiden werkten goed en redelijk vlot. Youtube speelde gewoon video af en ik weet uit ervaring dat Youtube nog weleens lastig kan zijn in een niet-standaard browser.
Volgens mij draait Youtube standaard op de hoogst mogelijk beschikbare resolutie. Dit kan je in ieder geval niet veranderen. Maar fimpjes waarvan ik weet dat ze 1080i zijn, zijn haarscherp.
Het enige waar ik wel tegenaan liep, was dat ik niet altijd alle links op een pagina kon selecteren. Ik wou bijv. inloggen in Google, maar ik kwam met geen mogelijk bij de link "inloggen".
Gisteren heb ik voor het eerst een Formule 1 wedstrijd zitten kijken op het scherm, en dat is toch wel erg mooi! Slechts zelden dat er een schokje in het beeld zat, detail was lekker hoog (RTL7 HD, dus 1080i), kleuren goed (geen overstuurt rood, zoals bij sommige andere tv's (*kuch* Sony *kuch*)), algemeen bijzonder prettig.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier