Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met een samsung galaxy s of ander samsung toestel als afstandbediening te gebruiken, en zit hier dan ook een qwerty toetsenbord op?

en welke samsung phones zijn geschikt voor het bedienen van de samsung d6*** 7 en 8 series.

en zijn er nog andere zaken waarbij hier op gelet moet worden.

en werkt dit ook op de d6500

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hmm wat is het toch moeilijk kiezen een 46D8000 of een Pana 50VT30

Samsung
+ multimedia features
+ laag energie verbruik

Panasonic
+ nog strakker zwart
- kans op inbranden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:35:
Hmm wat is het toch moeilijk kiezen een 46D8000 of een Pana 50VT30

Samsung
+ multimedia features
+ laag energie verbruik

Panasonic
+ nog strakker zwart
- kans op inbranden
Mwah vind ik onzin. Multimedia features zijn niet uitgebreid op beide, misschien iets meer bij Samsung maar stelt op beide nog weinig voor. Energieverbruik is bij beide laag. Zwart is op beide super zwart en kans op inbranden stamt van jaren terug.

Nadeel van de Samsung is bij schaduwen dat de zwartwaardes hier en daar niet goed te onderscheiden zijn. Je hebt last van bleeding en uniformity issues. Dit moet je niet onderschatten. Grote voordelen zijn daarentegen dat je super strak beeld hebt. HD beelden zijn uitmuntend door de lichtweergaves, mindere beelden zoals DVD zijn beter op plasma's. 3D is beter op de Samsung door de lichthoeveelheid. Crosstalk wat minder maar dat is nu zo goed als verdwenen, dus geen issue meer.

Het is eigelijk heel simpel, mensen kijken naar de voor en nadelen terwijl dat overbodig is. Je moet kijken wat je het mooiste vind qua beeldweergave, elk merk gebruikt weer een ander paneel plus engine en daar draait het om. Natuur films komen bijv op de Samsung heel mooi tot leven, op plasma's heb je bijvoorbeeld weer hele goede game prestaties. Je kan beter kijken waar je de tv het meest voor gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Welke settings gebruiken jullie trouwens voor het beste 3D beeld (D7000)??

En welke '3D optie' geeft het beste 3D beeld weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 03:02:
[...]
Maar daarnaast, zou Alexander01 nou echt denken dat Samsung dit soort informatie niet zelf onderzoekt?

Om een tegenwoord te geven Sony's, overal waar ik ze zag was het scherm veel te rood, terwijl de Samsung een veel natuurlijker beeld en kleuren heeft.
Nah, dat weten ze inderdaad wel. Samsung kiest er bewust voor om het beeld veel te soft weer te geven en in te leveren op de fijne details. Maar ik wou die Samsung medewerker er toch nog even op wijzen dat dit toch wel een tekortkoming is op Samsung tv's.

En je moet natuurlijk geen ongekalibreerde tv's met elkaar vergelijken. Al is het wel algemeen bekend dat Samsung tv's beter te kalibreren zijn.

Wat Buck Naked zegt kan overigens wel kloppen dat Sony tv's een soort van raster gebruiken. Als je er met je neus bovenop zit dan kun je inderdaad zien dat de Sony's in tegenstelling tot de Samsung's een soort van gaaspatroon hebben. Of het echte of onechte scherpte is maakt eigenlijk niet uit. Zolang het maar bijdraagt aan een strakker, preciezer en een gedetailleerder beeld. Het is namelijk zaak dat een tv zoveel mogelijk detail uit het beeld probeert te persen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Heb op internet gelezen dat het programma 'Explore 3D' tussen de apps zou moeten staan. Ik kan deze helaas nergens vinden. Heb een D7000. Is deze app niet beschikbaar voor de 7000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Alexander01
Natuurlijk wil je zoveel mogelijk beeld-info op het scherm krijgen, maar er zijn genoeg mensen (waaronder ikzelf) die eerder het beeld wat zachter zullen zetten, omdat die scherpte ook tegen kan werken. Ik merk dat een extreem scherp beeld vermoeiend werkt bijv. Daarnaast laat een scherper beeld ook nog eens duidelijker beeld-fouten zien. Ruis e.d. worden veel duidelijker en dus storender.
Net als kleurweergave, is scherpte puur een keuze en sterk afhankelijk van smaak.

Mijn audio-sync probleem zit overigens 100% in de Humax. Ik kan hem goed instellen (ong. 150ms), maar als ik de Humax uitzet en opnieuw start, staat de audio-sync nog wel op 150ms, maar valt hij terug op dezelfde instelling als wanneer hij op 0 zou staan. Effectief moet ik hem dan dus op 300ms instellen. Dit is een bekend probleem en kan alleen met een firmware-update op de Humax hersteld worden. Maar helaas is deze nog niet beschikbaar :(

Ik heb overigens een aantal 3D-demo video's gedownload, en dat is toch wel indrukwekkend! Een tip is wel om met 3D omgevingslicht zoveel mogelijk te minimaliseren. En er zit extreem veel verschil in kwaliteit tussen verschillende 3D-video's. Sommigen kijken heel natuurlijk, terwijl anderen eerder irritant en vermoeiend zijn...

En PIP werkt leuk, maar heeft helaas op de D6750 wel wat tekortkomingen. Je kan alleen gebruik maken van de inbouwde tuner van de TV voor het PIP-beeld, terwijl het leuk zou zijn geweest om elke bron daar neer te kunnen zetten. Als je de inbouwde tuner van de TV niet gebruikt, heb je er dus niks aan. Gelukkig heb ik een beperkt zender-pakket ook zonder smart-card beschikbaar.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
Heeft iemand een idee waarom deze modellen Samsung TV's niet Ziggo gecertificeerd zijn? De hoogste gecertificeerde serie modellen is de 5720. De nog niet verkrijgbare Sony's voor 2011 zijn al wel gecertificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik heb een vraag nog,

wat is het verschil tussen de 7000 en de 8000 serie?

als ik het goed begrijp is het enigste verschil de bezel dus uiterlijk?

Me vader gaat morgen namelijk de 7000 , 46 inch halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Icebear op 28-05-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:03:
Heeft er iemand ervaring met een samsung galaxy s of ander samsung toestel als afstandbediening te gebruiken, en zit hier dan ook een qwerty toetsenbord op?

en welke samsung phones zijn geschikt voor het bedienen van de samsung d6*** 7 en 8 series.

en zijn er nog andere zaken waarbij hier op gelet moet worden.

en werkt dit ook op de d6500
Ik heb een GalaxyS, maar de software is als het goed is beschikbaar voor elke Android en iPhone. Er zit jammer genoeg geen qwerty-toetsenbord in... Ik hoop dat in een update dat nog wel een keer beschikbaar zal komen.

Voor de remote om te werken, moet de tv opgenomen zijn in een netwerk en moet de telefoon toegang hebben tot hetzelfde netwerk. In een gemiddeld thuis-netwerk werkt het dus.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
deepbass909 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:33:
Ik heb een GalaxyS, maar de software is als het goed is beschikbaar voor elke Android en iPhone. Er zit jammer genoeg geen qwerty-toetsenbord in... Ik hoop dat in een update dat nog wel een keer beschikbaar zal komen.
Wanneer je op een tekstvak klikt (bv het url-invoer vak in de browser) verschijnt er vanzelf een QWERTY-toetsenbord op je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke , ik heb een vraag aan iemand : Stel je koopt een blue-ray speler die 3D ondersteunt. Als daar dan een USB aansluiting bij zit , en ik zou een 3D film downloaden.

Als ik dan een 3D film op een USB stick zet , kan ik dan deze film via de speler in 3D zien op mijn tv ? ( ik heb uiteraard een 3D tv ) ;)

Gisteren deze vraag aan 3 verschillende verkopers gesteld , en niemand die me het antwoord kon geven .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:28
Dat hangt er vanaf of de Blu-rayspeler (zonder 'e' in blu ;)) het gedownloade bestand af kan spelen en ook echt herkent dat het 3D is. En als jij het over "een speler die 3D ondersteunt" hebt, is dat lastig te achterhalen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:36:
Oke , ik heb een vraag aan iemand : Stel je koopt een blue-ray speler die 3D ondersteunt. Als daar dan een USB aansluiting bij zit , en ik zou een 3D film downloaden.

Als ik dan een 3D film op een USB stick zet , kan ik dan deze film via de speler in 3D zien op mijn tv ? ( ik heb uiteraard een 3D tv ) ;)

Gisteren deze vraag aan 3 verschillende verkopers gesteld , en niemand die me het antwoord kon geven .....
Je kunt er bijna met zekerheid vanuit gaan dat dat niet gaat. Zo'n USB-aansluiting is sowieso over het algemeen alleen bedoeld om foto's e.d. mee te bekijken, zo'n Blu-ray speler heeft namelijk niet echt een complete mediaplayer ingebouwd à la de Samsung TV's zelf.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nogal vaag probleem, ik weet niet of dit de beste plek is, maar het probleem speelt sinds ik een UE40D6530 heb

De set-up:
PC via ATI Raedon HD 5670 DVI aangesloten op Samsung SyncMaster 2443
De HDMI poort van de videokaart lust direct door naar mijn receiver (Yamaha RX-V2065). De TV heb ik via de HDMI Out poort van de receiver gekoppeld.
De TV staat bij beeldscherminstellingen als 1, de monitor als 2. (
Monitor (2) is hoofdbeeldscerm, TV (1) is extended.

De hele situatie werkt naar tevredenheid als alle apparaten aanstaan. Echter, als ik mijn TV uitschakel, valt ook mijn primaire monitor uit. Deze gaat pas weer aan als de TV aanstaat.
Een andere oplossing is de HDMI kabel uit mijn videokaart halen (uit de TV werkt niet)

Ik heb gisteren ook nieuwe ATI drivers geïnstalleerd, en alweer gedeinstalleerd om te kijken of dat de oplossing is.

Ik heb uiteraard gisteren na de aanschaf van de TV best veel met instellingen lopen te kloten om te gewenste situatie te krijgen, dus helaas kan ik niet zo simpel terug gaan naar een beginsituatie.

Maar wellicht dat iemand van jullie het probleem herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Sinds vrijdag ben ik een gelukkige eigenaar van een 46D8000 _/-\o_

Nu heeft de tv de huidige firmware versie 001009
Op de Samsungsite de nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd op USB stick zoals beschreven in het bestandje T-GAP8DEUC_1012.2
Deze heeft de map aangemaakt, genoemd T-GAP8DEUC
Daarna de USB stick in de tv geplaatst en de tv scant naar USB en vindt de upgrade.
Daarna krijg ik de melding : upgraden naar 001012? OK
Dat krijg ik de melding: upgraden ..........
Na ca 1 minuut krijg ik de melding: Upgraden mislukt. Controleer en probeer het opnieuw.
Via netwerk vindt de tv ook geen upgrades.

Iemand al deze firmware succesvol geinstalleerd? En wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
[b]erreen schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:06:[/b

Iemand al deze firmware succesvol geinstalleerd?
Wat brengt deze nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
O.Verhuizer schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:29:
[...]

Wat brengt deze nieuwe firmware?
Ik zou het niet weten, vooralsnog krijg ik hem niet geinstalleerd.
Op welke firmware draaien jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Ik heb hem ook sinds vrijdag en draai de standaard firmware zoals hij uit de box kwam. Dat is de 1009 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
O.Verhuizer schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:35:
Ik heb hem ook sinds vrijdag en draai de standaard firmware zoals hij uit de box kwam. Dat is de 1009 dus.
Ok, nog niet geprobeerd om de firmware te updaten? Wil je het anders eens proberen, kijken wat ie bij jouw doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:41
Ook voor de 46D7000 staat op de samsung site nieuwe firmware klaar:
T-GAPDEUC_1012.2
Via online update nog niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Bult in Veendam hebben ze een actie met 15% korting, ik wilde eigenlijk de 46D7000 kopen, maar nu komt ook de 8000 binnen het budget. Is de 8000 serie buiten de kast de extra investering ook echt waard? Heeft iemand deze 2 ook echt vergelijken op kabelsignaal van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BassieBulk schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:15:
[...]

Wanneer je op een tekstvak klikt (bv het url-invoer vak in de browser) verschijnt er vanzelf een QWERTY-toetsenbord op je telefoon...
geld dit ook als je bv vanuit google zoekt?, en met welke modellen samsung phones werkt dit?

Ook met de goedkopere prepaid modellen met android?, of waar moet men op letten welke feature moet de telefoon hebben om deze software te kunnen downloaden en ook wel zo dat het werkt met je televisie.

Je zou dan als er dus een qwerty toetsenbord opzit net zo goed een niet al te duur mobieltje kunnen aanschaffen, deze software downloaden en je hebt voordelig een samsung zapper met qwerty toestenbord.
Maar dan is de vraag werkt dit qwerty toetsenbord of beter gezegd verschijnt dit ook als je vanuit google wilt zoeken, of bijvoorbeeld op deze site wilt inloggen of een post wilt toevoegen kun je dan gebruik maken van het qwerty toetsenbord op je samsung phone.

Welke Phones zijn er geschikt en werkt het net zoals een qwerty remote control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:01:
[...]

geld dit ook als je bv vanuit google zoekt?, en met welke modellen samsung phones werkt dit?

Ook met de goedkopere prepaid modellen met android?, of waar moet men op letten welke feature moet de telefoon hebben om deze software te kunnen downloaden en ook wel zo dat het werkt met je televisie.

Je zou dan als er dus een qwerty toetsenbord opzit net zo goed een niet al te duur mobieltje kunnen aanschaffen, deze software downloaden en je hebt voordelig een samsung zapper met qwerty toestenbord.
Maar dan is de vraag werkt dit qwerty toetsenbord of beter gezegd verschijnt dit ook als je vanuit google wilt zoeken, of bijvoorbeeld op deze site wilt inloggen of een post wilt toevoegen kun je dan gebruik maken van het qwerty toetsenbord op je samsung phone.

Welke Phones zijn er geschikt en werkt het net zoals een qwerty remote control?
Zoals ik al eerder aangaf, dit werkt met elk Android toestel met versie 2.1 of hoger, zie hier.

Na de tip van BassieBulk heb ik zojuist eens getest, en inderdaad, bij elk tekstvak, ongeacht waar, krijg je op de telefoon een tekstinvoer te zien (dus het toetsenbord waarop de telefoon staat ingesteld, alleen helaas niet bij Youtube... (die gebruikt een on-screen toetsenbord die met de d-pad bediend wordt).
Als je daarnaast een GalaxyS hebt, kan je gebruik maken van Swype en andere tekstinvoer opties.
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:36:

Waarom via de Blu-ray-speler? De D6*** en hoger ondersteunen ook veel video-formaten en kunnen rechtstreeks vanaf USB spelen.

Als het een SbS (Side-by-Side) 3D video is, maakt het weinig uit welke bron het speelt, zolang het de video-codec maar snapt. Ik speel de test-files zelf bijv. af met een Popcornhour C-200, die officieel niet 3D is. De TV zet het SbS-beeld om naar een 3D beeld en dat werkt perfect.

[ Voor 23% gewijzigd door deepbass909 op 29-05-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erreen schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:32:
[...]

Ik zou het niet weten, vooralsnog krijg ik hem niet geinstalleerd.
Op welke firmware draaien jullie?
Ik hem hem succesvol geinstalleerd via usb, online lukte niet. voor de wijzigingen, kijk in dit forum, stukje terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream ook sbs 3d videos en dat gaat prima, ik krijg het alleen niet voor elkaar om ook ondertitels mee te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Probleem is dat de ondertitels gewoon over het beeld geprojecteerd worden alsof het 2D is. De titels moeten over beide vlakken verdeeld worden, dan gaat het wel goed.
Het is nog even wachten tot Popcornhour bijv. een firmware update hiervoor uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
deepbass909 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:14:
Probleem is dat de ondertitels gewoon over het beeld geprojecteerd worden alsof het 2D is. De titels moeten over beide vlakken verdeeld worden, dan gaat het wel goed.
Het is nog even wachten tot Popcornhour bijv. een firmware update hiervoor uitbrengt.
:? heb er anders met de C serie geen last van. Dan wordt dezelfde sub over de 2 frames op exact dezelfde plaats 'geprint'. Heb je dus geen diepte in je sub nee, maar het werkt gewoon naar behoren :Y) (werkt natuurlijk weer niet met embedded subs die als een stream gemerged zitten in de mkv ... maar dat werkt zonder 3D zelfs niet)
@Harrybarry
Geloof dat de halve wereld op die oplossing wacht. Oplossing zou uiteindelijk gewoon sub-stream support zijn. Remote ben je veelal afhankelijk van de dlna stream server, die 9 van de 10 keer geen srt published naast de film. Vraag twee zou dan nog zijn of de samsung TV uberhaubt wel een request daarvoor uitstuurd. (sneaky workaround is nog steeds via een mod NFS share mounting te doen, maar dat ga ik aan niemand promoten om te doen. Kan wel melden dat dat werkt :Y))

[ Voor 25% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-05-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb het op de tv zelf nog niet geprobeerd, alleen vanaf mijn Popcornhour. En die beschouwd SBS-video's als gewone 2D bestanden, die door de TV naar 3D worden omgezet. Maar ondertiteling wordt de C-200 dus ook over beide beelden geprojecteerd, waardoor de helft voor het beeld van het linkeroog staat, en de andere helft voor het beeld van het rechteroog.
Zo kan je op de Popcornhour ook niet de OSD gebruiken als 3D aanstaat op de tv, terwijl de OSD van de TV wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:21:
[...]

@Harrybarry
Geloof dat de halve wereld op die oplossing wacht. )
Dat is dat wel balen, misschien dat iemand anders hier een oplossing voor weet? Subs inbakken met MKVmerge helpt ook niet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
apps van andere landen bekijken?:

■Internet@TV einschalten
■>> (weiße FB-Taste Schnell-Vorwärts drücken)
■2 8 9 eintippen
■<< (weiße FB-Taste Schnell-Rückwärts drücken)
■Es erscheint eine Ländertabelle, bei welcher man sich ein Land auswählen kann
■Anschließend kommen einige Popup-Fenster, die man bestätigen muss.

Schijnt goed te werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Internet@TV op een Samsung D serie?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
SalimRMAF schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:14:
Internet@TV op een Samsung D serie?
Is dat raar dan?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:38:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf, dit werkt met elk Android toestel met versie 2.1 of hoger, zie hier.

Na de tip van BassieBulk heb ik zojuist eens getest, en inderdaad, bij elk tekstvak, ongeacht waar, krijg je op de telefoon een tekstinvoer te zien (dus het toetsenbord waarop de telefoon staat ingesteld, alleen helaas niet bij Youtube... (die gebruikt een on-screen toetsenbord die met de d-pad bediend wordt).
Als je daarnaast een GalaxyS hebt, kan je gebruik maken van Swype en andere tekstinvoer opties.
Nu is het zo dat als je even lekker snel wilt internetten je dit nog altijd het best kunt doen op je pc pad of netbook, gewoon omdat het typen van zoekopdrachten en het aanklikken met je muis nog steeds het snelst gaat. Via de remote control gaat dit toch nog een beetje traagjes al is het prachtig natuurlijk alles op zo'n mooi en groot beeld van de nieuwe samsung 6*** 7 en 8 series.

Ik ben dus op zoek naar iets waarmee ik kan typen en zoeken net zoals op je pc of laptob. Een toetsenbord zoals op de qwerty remote control, een smartphone, of misschien is het wel mogelijk om met een gewoon draadloos toetsenbord op je schoot te gaan zitten, dit is groot en kun je ook met grotere handen en vingers snel tekstinvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Was Internet@TV niet alleen voor de C serie dan, en heeft de D serie SMrtHUB i.p.v. Internet@TV, waardoor die "Hack" niet werkt voor de D series, maar alleen voor de C?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:36:
[...]

Nu is het zo dat als je even lekker snel wilt internetten je dit nog altijd het best kunt doen op je pc pad of netbook, gewoon omdat het typen van zoekopdrachten en het aanklikken met je muis nog steeds het snelst gaat. Via de remote control gaat dit toch nog een beetje traagjes al is het prachtig natuurlijk alles op zo'n mooi en groot beeld van de nieuwe samsung 6*** 7 en 8 series.

Ik ben dus op zoek naar iets waarmee ik kan typen en zoeken net zoals op je pc of laptob. Een toetsenbord zoals op de qwerty remote control, een smartphone, of misschien is het wel mogelijk om met een gewoon draadloos toetsenbord op je schoot te gaan zitten, dit is groot en kun je ook met grotere handen en vingers snel tekstinvoeren.
Ligt eraan. Ik kan op mijn mobiel inmiddels behoorlijk snel typen, niet zo snel als op een laptop of normaal toetsenbord, maar snel zat.
Ik dacht dat vanaf de D7000 overigens ook draadloze toetsenborden ondersteund worden.

Internetten op de tv is leuk, maar de ingebouwde browser heeft wat beperkingen waardoor het toch wat minder vrij is dan het misschijn lijkt. Sites als uitzendinggemist kan je vergeten.

Een leuke tip voor mensen met een smartphone, installeer Twonky. Dan kan je via de "delen" optie op de telefoon media rechtstreeks naar de tv sturen. Dit werkt voor lokale video-bestanden en foto's, maar ook voor youtube en veel andere video- en muziek-sites. Youtube wordt in de hoogst mogelijke kwaliteit op de tv weergegeven (ik krijg gewoon 1080i te zien 8) )

Nog een tipje, als je een Harmony remote hebt, dan kan je rechtstreeks naar de verschillende inputs springen, ipv. via het on-screen menu.
Je moet dan opgeven in de software dat de afstandsbediening per input een knop heeft (wat de originele ab natuurlijk niet heeft). Bij apparaten/devices blijken dan knoppen beschikbaar te zijn voor elke afhankelijke input en de activities springen dan ook altijd naar de goede input, ongeacht waarop deze stond.

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 30-05-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
Ik heb gisteravond mijn nieuwe UE46D8000 in elkaar geschroefd. Nu blijk ik één dode blauwe subpixel te hebben.
Ik twijfel de TV om te ruilen, omdat vanaf 1 meter afstand de fout niet meer opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandeman1976
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:38
Sinds vrijdag heb ik een UE40D6530. Vreselijk tevreden mee, super apparaat :D

Maarrrr... Als hij op standby heeft gestaan, is hij z'n (draadloos) netwerk instellingen kwijt.
Dus iedere dag kan ik opnieuw netwerk zoeken, wachtwoord invullen, etc. Beetje irritant en lijkt me niet de bedoeling. Iemand hier enig idee wat ik verkeerd doe?

Hij staat niet in "winkelmodus" en als ik het eenmaal heb ingesteld werkt het als een trein (fritzbox van xs4all).

Sorry als deze vraag al vaker is langs gekomen, ik heb wat gezocht maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:36:

[...]

Ik heb mijn draadloos Keysonic tobo al eens geprobeerd op de UE46D8000 maar dat was een no-go helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
deepbass909 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:36:
Ik heb het op de tv zelf nog niet geprobeerd, alleen vanaf mijn Popcornhour. En die beschouwd SBS-video's als gewone 2D bestanden, die door de TV naar 3D worden omgezet. Maar ondertiteling wordt de C-200 dus ook over beide beelden geprojecteerd, waardoor de helft voor het beeld van het linkeroog staat, en de andere helft voor het beeld van het rechteroog.
Zo kan je op de Popcornhour ook niet de OSD gebruiken als 3D aanstaat op de tv, terwijl de OSD van de TV wel goed werkt.
Aaah, nu snap ik je probleem. Popcornhour levert het beeld al aan met subs. Het probleem is namelijk weg als je de tv zelf de film laat spelen met de losse srt ernaast :Y)

Dan presenteerd de TV gewoon sbs en als je switched naar 3D weet hij zelf ook wel dat hij de subs gewoon los moet printen op het scherm :Y) (en los printen doet hij echt los los. Je kan bv je diepte instellen in 3D modus, naar iets dieper of wat 'vlakker', maar de subs blijven altijd haarscherp hetzelfde)

Don't shoot the messenger, maar die usb aansluitingen die je op je Popcornhour hebt, werken deze ook reversed? Met andere woorden, kan je dan over de bestandjes van de popcornhour browsen? In dat geval, gewoon te TV erop pluggen en nog een keer proberen :+? ( Weet het, gaat totaal tegen het hele idee van waarom je de popcornhour hebt in, maar voor 3D sbs met subs misschien DE oplossinge :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Wat is nu dan eigenlijk het voordeel van een popcornhour tov een externe hd bij de D7000 / D8000?

Gisteren wat Side By Side 3d films gedownload en via externe hd afgespeeld op D7000.. geeft perfect beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
DaFreakR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:30:
Wat is nu dan eigenlijk het voordeel van een popcornhour tov een externe hd bij de D7000 / D8000?

Gisteren wat Side By Side 3d films gedownload en via externe hd afgespeeld op D7000.. geeft perfect beeld!
Vrijheid? Popcornhour heeft behoorlijk wat meer features en ondersteunde formaten tov de samsung tv's. Probeer maar eens een dvd iso te spelen op een TV. FLAC / dts streams vindt de tv ook niet echt prettig. Je bent gewoon gelimiteerd tot op heden met de TV afspeelmogelijkheden.

Zelf kan ik er gerust mee leven, daar ik altijd media afspeel die de TV aan kan.
offtopic:
Buiten de ondersteunde afspeelformaten kan de popcorn hour nog veel meer, maar deze reply was specifiek binnen beperken van vergelijking gehouden :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-05-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:43:
[...]

Vrijheid? Popcornhour heeft behoorlijk wat meer features en ondersteunde formaten tov de samsung tv's. Probeer maar eens een dvd iso te spelen op een TV. FLAC / dts streams vindt de tv ook niet echt prettig. Je bent gewoon gelimiteerd tot op heden met de TV afspeelmogelijkheden.

Zelf kan ik er gerust mee leven, daar ik altijd media afspeel die de TV aan kan.
offtopic:
Buiten de ondersteunde afspeelformaten kan de popcorn hour nog veel meer, maar deze reply was specifiek binnen beperken van vergelijking gehouden :Y)
Ah ok!

Ik krijg via mijn tv toegang tot een paar mappen op mijn pc (welke in de mediabiblotheek zijn opgenomen).
Nu heb ik daar ook een map aan toegevoegd waarin enkele .mkv bestanden staan.
Op mijn D7000 krijg ik deze map niet te zien.

Heb jij wellicht enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
SalimRMAF schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:54:
[...]

Was Internet@TV niet alleen voor de C serie dan, en heeft de D serie SMrtHUB i.p.v. Internet@TV, waardoor die "Hack" niet werkt voor de D series, maar alleen voor de C?
Dit blijkt dus wel te werken _/-\o_ . Hier op een D7000 en de UK als land geprobeerd (alleen maar vanwege de Explore 3D app). Smarthub wordt wel opnieuw geïnstalleerd waardoor je de nederlandse apps (zoals Nu.nl etc.) verliest. Ga even verder kijken wat de USA allemaal heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
DaFreakR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:49:
[...]

Ah ok!

Ik krijg via mijn tv toegang tot een paar mappen op mijn pc (welke in de mediabiblotheek zijn opgenomen).
Nu heb ik daar ook een map aan toegevoegd waarin enkele .mkv bestanden staan.
Op mijn D7000 krijg ik deze map niet te zien.

Heb jij wellicht enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen is?
Mediabibliotheek being DLNA streamservertje? Het zijn dus geen windows shares/gedeelde mappen? Dan ben ik bang dat je MKV's OF nog niet geindexeerd zijn OF dat je streamserver geen MKV's ondersteund (published)

Er zijn overigens weinig streamservers die MKV's ondersteunen. Twonky media server bv, die op vele huis tuin en keuken nasjes wordt gebruikt, ondersteund het pas sinds de laatste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:27:
[...]

Mediabibliotheek being DLNA streamservertje? Het zijn dus geen windows shares/gedeelde mappen? Dan ben ik bang dat je MKV's OF nog niet geindexeerd zijn OF dat je streamserver geen MKV's ondersteund (published)

Er zijn overigens weinig streamservers die MKV's ondersteunen. Twonky media server bv, die op vele huis tuin en keuken nasjes wordt gebruikt, ondersteund het pas sinds de laatste versies.
Voor zover ik weet inderdaad geen gedeelde mappen, heb het in mijn mediabibliotheek gezet.

Werkt het delen van mappen beter, en hoe kan ik dit het beste instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
DaFreakR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Voor zover ik weet inderdaad geen gedeelde mappen, heb het in mijn mediabibliotheek gezet.

Werkt het delen van mappen beter, en hoe kan ik dit het beste instellen?
De handleiding van mijn d8000 wist me te vertellen dat mkv 1080p alleen via USB hdd kan worden afgespeeld en niet over het netwerk.
Wellicht dat je er wat aan hebt.

Succes!

Ik krijg het niet teruggevonden in de handleiding en zal m dus weghalen

[ Voor 7% gewijzigd door remcheese op 30-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 16:09
remcheese schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:15:
[...]

De handleiding van mijn d8000 wist me te vertellen dat mkv 1080p alleen via USB hdd kan worden afgespeeld en niet over het netwerk.
Wellicht dat je er wat aan hebt.

Succes!
Onjuist. En er blijkt dus nogal wat onduidelijkheid te bestaan over MKV bestanden.

MKV bestanden zijn geen codering op zich. MKV bestanden zijn containers, waarin video, audio en subtitles (en wellicht nog meer) apart zijn opgeslagen. Deze video en audio kunnen verschillende codecs bevatten. Een MKV bestand is dus niet een bepaald type codec.

Als je het MKV bestand wel ziet, maar niet kan afspelen is de codec niet ondersteund door je TV (of ander apparaat). Als je het MKV bestand uberhaubt niet ziet wordt hij niet goed aangeboden aan je TV (of ander apparaat).

Mijn samsung D7000 vindt prima mijn MKV bestanden via een DLNA server (Mezzo en Samsungs eigen Allshare).

Hopelijk verduidelijk ik hiermee het MKV mysterie nogmaals een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb een UE40D6200 gekocht maar heb een vraagje omtrent 3D films.

Ik weet dat je 3D SBS films hebt en ook half-SBS als ik spotnet mag geloven.

Wat voor soorten 3D films zijn er en hoe herken ik ze? Ik kan er niet echt info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het probleem van DaFreakR zit 'm in de gebruikte DLNA-software gok ik. Zelf heb ik sinds vrijdag een D6530 staan, en MKV'tjes streamen vanaf m'n WindowsHomeServer werkt niet. Blijkt dat de WHS-software geen MKV's kan streamen...

Installatie van de Samsung AllShare-software heeft het probleem opgelost, nu kan ik alles streamen wat los of vast zit. Alleen de audio van WMV-HD's worden niet gesnapt :/

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
EnigmaNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:26:

Wat voor soorten 3D films zijn er en hoe herken ik ze? Ik kan er niet echt info over vinden.
Het meest makkelijke is om te onthouden dat anaglyph niet is wat je zoekt, Je 3d functie snapt 9 van de 10x welk signaal er binnenkomt zodra je op de 3d knop drukt. Zelfs als je met een willekeurige mediaplayer in windows/linux e.d. een Side By Side, een HSBS enz. fullscreen opzet.

verschil is dat een Hsbs, een iets waziger beeld heeft omdat je minder lijntjes hebt per oog.
Daarnaast vindt je vaak in de naam SBS of Stereoscopic.

[ Voor 10% gewijzigd door remcheese op 30-05-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
remcheese schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:42:
[...]

Het meest makkelijke is om te onthouden dat anaglyph niet is wat je zoekt, Je 3d functie snapt 9 van de 10x welk signaal er binnenkomt zodra je op de 3d knop drukt. Zelfs als je met een willekeurige mediaplayer in windows/linux e.d. een Side By Side, een HSBS enz. fullscreen opzet.

verschil is dat een Hsbs, een iets waziger beeld heeft omdat je minder lijntjes hebt per oog.
Ok maar wat is dan de hoogste kwaliteit van 3D?

Ik weet niet wat het verschil is tussen SBS en HSBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:43:
[...]

offtopic:
Inderdaad. Mijn a/v meubel lijkt behoorlijk wat overlap te hebben in de apparaten die erin staan, maar als je wat verder kijkt, blijken ze allemaal op hun eigen punten uit te blinken.
De tv kan, naast natuurlijk beeld geven, DVB-c ontvangen, opnemen, browsen, op youtube, media afspelen, etc. Mijn Humax kan natuurlijk DVB-c ontvangen en opnemen, en is vooral in opnemen veel beter dan de tv ooit kan zijn, daarnaast kan hij ook media afspelen, maar doet dat maar matig.
Mijn Popcornhour kan vooral media afspelen, en op youtube. En hij is daarin veel beter dan de Humax of de TV en ondersteund veel meer formats dan de tv en Humax samen. Daarnaast had ik de Popcornhour al staan, maar ik zou hem nu ook weer zo neerzetten.

Uiteindelijk ligt het er gewoon aan wat voor eisen je hebt en of de ingebouwde functie van bijv. de tv daaraan voldoet of dat je meer wilt kunnen.
LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:45:
[...]
Don't shoot the messenger, maar die usb aansluitingen die je op je Popcornhour hebt, werken deze ook reversed? Met andere woorden, kan je dan over de bestandjes van de popcornhour browsen? In dat geval, gewoon te TV erop pluggen en nog een keer proberen :+? ( Weet het, gaat totaal tegen het hele idee van waarom je de popcornhour hebt in, maar voor 3D sbs met subs misschien DE oplossinge :Y) )
Dit is mij nog niet gelukt. Ik krijg sowieso de dlna of upnp functies op mijn Popcornhour niet aan de gang. De upnp-server op de Popcornhour loopt vast zodra ik heb benader vanaf de tv of mobiel, mogelijk door de omgang van mijn collectie (er staan nogal veel muziekbestanden op)...
Een oplossing zou zijn om met de tv rechtstreeks naar een netwerkshare te kunnen browsen, maar ik weet niet of deze dat kan... (ik heb het nog niet kunnen vinden).

Overigens kan ik sowieso niet testen met subs, want mijn 3D-bestanden hebben geen subs.
EnigmaNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:26:

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb nu een aantal half-SBS bestanden en had zelf beredeneerd dat deze 960 (1920/2) pixels per oog breed zijn en de totale video (dus de beelden voor links en rechts samen) 1920. Of er ook SBS-video's bestaan van 1920 pixels per oog, weet ik niet.
Ik zou hier ook wel meer info over willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Jeffrey-W schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:13:
[...]

Dit blijkt dus wel te werken _/-\o_ . Hier op een D7000 en de UK als land geprobeerd (alleen maar vanwege de Explore 3D app). Smarthub wordt wel opnieuw geïnstalleerd waardoor je de nederlandse apps (zoals Nu.nl etc.) verliest. Ga even verder kijken wat de USA allemaal heeft :)
Heb het 10x geprobeerd, maar op mijn D6530 wilde het niet werken haha.

Welke knopjes+volgorde toets je nou in?

Daarnaast kreeg ik vandaag ineens 3x een bericht in SmartHub, in het TURKS?! Ik drukte maar op Okay...

[ Voor 9% gewijzigd door SalimRMAF op 30-05-2011 13:59 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
SlinkingAnt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:28:
Het probleem van DaFreakR zit 'm in de gebruikte DLNA-software gok ik. Zelf heb ik sinds vrijdag een D6530 staan, en MKV'tjes streamen vanaf m'n WindowsHomeServer werkt niet. Blijkt dat de WHS-software geen MKV's kan streamen...

Installatie van de Samsung AllShare-software heeft het probleem opgelost, nu kan ik alles streamen wat los of vast zit. Alleen de audio van WMV-HD's worden niet gesnapt :/
Dan ga ik dit straks eens even proberen, dank je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
SalimRMAF schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:56:
[...]

Heb het 10x geprobeerd, maar op mijn D6530 wilde het niet werken haha.

Welke knopjes+volgorde toets je nou in?

Daarnaast kreeg ik vandaag ineens 3x een bericht in SmartHub, in het TURKS?! Ik drukte maar op Okay...
Ik heb het volgende gedaan:
  • eerst naar smarthub (netjes gewacht totdat deze geladen is)
  • >> (FW rechtsonderin)
  • 289
  • << (FW linksonderin)
Bovenstaande gewoon achter elkaar ingedrukt en toen verscheen inderdaad de landentabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Haha ok, thanks heb het geinstalleerd! Wel eerst een backup gemaakt van mijn kanalenlijst.

Ik lees ook dat SMartHub op 6 Juni Offline is voor 1 uur tussen 6 en 7 uur sochtends. Hopen dat ze de apps-installatie-problemen oplossen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik weet niet of mensen het hier weten, maar je kunt twee gratis 3d brillen krijgen en 50 euro huurtegoed! En op de duurdere toestellen ook 150 euro cashback.

http://www.samsung.com/nl...age_TV_smartpack_20110524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 11:10
EnigmaNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:12:
Ik weet niet of mensen het hier weten, maar je kunt twee gratis 3d brillen krijgen en 50 euro huurtegoed! En op de duurdere toestellen ook 150 euro cashback.

http://www.samsung.com/nl...age_TV_smartpack_20110524
Dit staat een pagina of 10 terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
iggimeister schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:40:
[...]

Dit staat een pagina of 10 terug :)
Oh sorry, niet gezien, ik dacht laat ik sociaal zijn en het (nogmaals) posten.

Ik was zelf vrij verrast, aangezien de winkelier mij er ook niet op gewezen heeft, die wist het ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door EnigmaNL op 30-05-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
EnigmaNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:50:
[...]

Ok maar wat is dan de hoogste kwaliteit van 3D?

Ik weet niet wat het verschil is tussen SBS en HSBS.
Full SBS is als je hem met 3d uit op pauze zet in je mediaspeler : 3840 bij 1080 pixels, je ogen krijgen dus allebij om en om 1920*1080p binnen
Half SBS (en de meeste *kuch* onlineversies*kuch* van SBS*) zijn 1920*1080p in totaal. Je ogen krijgen dan dus maar 960*1080p om en om per oog binnen.

Up/Down is vrijwel altijd 1920*1080p, maar dan is het per oog 1920*540 wat je ziet, omdat beeldlijn 1,3,5,7,9 enz voor je linkeroog zijn en 2,4,6,8,10 enz voor je rechteroog zijn.

Up/Down is wat je bijvoorbeeld bij de nieuwe LG televisies ziet in de reclame met dat gezin op de bank die de pirates of the caribbean film kijken. Die techniek is wat goedkoper om te produceren en dat maakt die TV's dan ook gelijk een heeeeel stuk goedkoper.

Full SBS is dus de hoogste kwaliteit.

Full:Afbeeldingslocatie: http://pic.phyrefile.com/e/en/enigma69/2010/11/10/5.png
Half:Afbeeldingslocatie: http://pic.phyrefile.com/t/th/thundar/2010/12/12/sample1.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door remcheese op 30-05-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 12:25
Omdat mijn huidige dikke Philips beeldbuis na 11 jaar het aan het begeven is ben ik me maar eens wat gaan verdiepen in de huidige TVs, maar mijn god, wat is er een keus nu.... En de meeste reviews gaan over wel of geen local/micro dimming, 400, 600 of wel 800Hz en wat al niet meer, terwijl voor mij zaken als kwaliteit van DLNA interface, Webbrowser (Smart TV nu?) etc minstens zo belangrijk is...

Wat ik nog bijna nergens gelezen heb is hoe snel/soepel de Webbrowser in de nieuwe 2011 modellen draait (en dan met name in de D6530). Is de browser nog redelijk snel en hoe gaat het invoeren van URLs? Ik meen gelezen te hebben dat alleen de 7000 en 8000 series een USB toetsenbord ondersteunen? Dat zou jammer zijn...

Wat ik wel las is dat flash ondersteunt wordt, maar worden video portals als b.v. bliptv enzo ook ondersteunt? Kan je op sites als youtube gewoon een HD resolutie selecteren en dan naar full screen switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
remcheese schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:55:
[...]

Full SBS is als je hem met 3d uit op pauze zet in je mediaspeler : 3840 bij 1080 pixels, je ogen krijgen dus allebij om en om 1920*1080p binnen
Half SBS (en de meeste *kuch* onlineversies*kuch* van SBS*) zijn 1920*1080p in totaal. Je ogen krijgen dan dus maar 960*1080p om en om per oog binnen.

Up/Down is vrijwel altijd 1920*1080p, maar dan is het per oog 1920*540 wat je ziet, omdat beeldlijn 1,3,5,7,9 enz voor je linkeroog zijn en 2,4,6,8,10 enz voor je rechteroog zijn.

Up/Down is wat je bijvoorbeeld bij de nieuwe LG televisies ziet in de reclame met dat gezin op de bank die de pirates of the caribbean film kijken. Die techniek is wat goedkoper om te produceren en dat maakt die TV's dan ook gelijk een heeeeel stuk goedkoper.

Full SBS is dus de hoogste kwaliteit.

Full:[afbeelding]
Half:[afbeelding]
Bedankt! Dat is een stuk duidelijker!

Helaas zie ik op spotnet vooral half-sbs films staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Dat verschil zie je de eerste tijd toch niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
remcheese schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:32:
Dat verschil zie je de eerste tijd toch niet hoor ;)
Weet niet of het hier gevraagd mag worden, maar heb begrepen dat de Champions League finale in 3D is uitgezonden.

Is deze ergens op internet terug te vinden (Download), want ben toch wel erg benieuwd hoe dit eruit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

The_Big_Easy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:10:
Omdat mijn huidige dikke Philips beeldbuis na 11 jaar het aan het begeven is ben ik me maar eens wat gaan verdiepen in de huidige TVs, maar mijn god, wat is er een keus nu.... En de meeste reviews gaan over wel of geen local/micro dimming, 400, 600 of wel 800Hz en wat al niet meer, terwijl voor mij zaken als kwaliteit van DLNA interface, Webbrowser (Smart TV nu?) etc minstens zo belangrijk is...
Ik vond het ook behoorlijk lastig een nieuwe tv uit te kiezen. Via een goede vriend wist ik dat Samsung de afgelopen jaren gigantische sprongen had gemaakt in kwaliteit en die stond al snel hoog op m'n lijstje. In mijn wensenlijstje bleef Samsung zelfs al vrij snel als enige over, omdat vrijwel geen enkel ander merk kon bieden wat de Samsungs in hun prijsklasse kunnen.

De zaken die jij verder noemt, zijn moeilijk te testen. Hoe goed je een interface vindt is persoonlijk en afhankelijk van gewenning. SmartTV is leuk, maar ik ben nog bezig te ontdekken wat de werkelijke toegevoegde waarde is. De apps zijn nog vaak in ontwikkeling, en gemak daarvan hangt samen met het bedieningsgemak. De youtube-app vind ik persoonlijk bijv. behoorlijk lastig werken. Ik kan mijn GalaxyS niet gebruiken om een zoekopdracht in te voeren, hij werkt traag, start altijd met een bepaalde video, waarvan ik maar niet kan ontdekken op basis waarvan hij deze selecteert, etc. De Youtube-app op mijn Popcornhour werkt wat dat betreft een stuk prettiger (video-wall op basis van bepaalde criteria).
Wat ik nog bijna nergens gelezen heb is hoe snel/soepel de Webbrowser in de nieuwe 2011 modellen draait (en dan met name in de D6530). Is de browser nog redelijk snel en hoe gaat het invoeren van URLs? Ik meen gelezen te hebben dat alleen de 7000 en 8000 series een USB toetsenbord ondersteunen? Dat zou jammer zijn...

Wat ik wel las is dat flash ondersteunt wordt, maar worden video portals als b.v. bliptv enzo ook ondersteunt? Kan je op sites als youtube gewoon een HD resolutie selecteren en dan naar full screen switchen?
Ik heb gisteren wat zitten spelen met de webbrowser, en op zich werkt die wel snel, alleen is het invoeren van een URL met de afstandsbediening een crime... Ik ben ook blij met de app op mijn GalaxyS, waarbij ik op de telefoon een qwerty-keyboard heb. Met een (draadloos) keyboard zou de browser een stuk makkelijker te bedienen zijn.

Ik heb 2 sites getest, namelijk GoT (in het huiskamer forum, het grappige plaatjes topic, omdat die lekker zwaar is) en youtube. Beiden werkten goed en redelijk vlot. Youtube speelde gewoon video af en ik weet uit ervaring dat Youtube nog weleens lastig kan zijn in een niet-standaard browser.
Volgens mij draait Youtube standaard op de hoogst mogelijk beschikbare resolutie. Dit kan je in ieder geval niet veranderen. Maar fimpjes waarvan ik weet dat ze 1080i zijn, zijn haarscherp.

Het enige waar ik wel tegenaan liep, was dat ik niet altijd alle links op een pagina kon selecteren. Ik wou bijv. inloggen in Google, maar ik kwam met geen mogelijk bij de link "inloggen".

Gisteren heb ik voor het eerst een Formule 1 wedstrijd zitten kijken op het scherm, en dat is toch wel erg mooi! Slechts zelden dat er een schokje in het beeld zat, detail was lekker hoog (RTL7 HD, dus 1080i), kleuren goed (geen overstuurt rood, zoals bij sommige andere tv's (*kuch* Sony *kuch*)), algemeen bijzonder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 07:17
Ik ben sinds gisteren ook de bezitter van een 47" 6530. Mooi apparaat.
Wel even wennen van 66 cm CRT naar 117 cm LED. :P

Zo'n Samsung remote app lijkt me zeer handig.
Het enige dat jammer is, is ik deze niet kan vinden in de Market. Wanneer ik ernaar google en de Market link aanklik staat er app is niet aanwezig...

Telefoon: HTC Desire HD met Android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:45
DaFreakR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Weet niet of het hier gevraagd mag worden, maar heb begrepen dat de Champions League finale in 3D is uitgezonden.

Is deze ergens op internet terug te vinden (Download), want ben toch wel erg benieuwd hoe dit eruit ziet!
Dat was alleen voor SPORT1 abonnees.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
GerCor schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:05:
[...]

Dat was alleen voor SPORT1 abonnees.
Klopt, maar dit zal toch wel door iemand opgenomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Sportsshooter schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:52:
Ik ben sinds gisteren ook de bezitter van een 47" 6530. Mooi apparaat.
Wel even wennen van 66 cm CRT naar 117 cm LED. :P

Zo'n Samsung remote app lijkt me zeer handig.
Het enige dat jammer is, is ik deze niet kan vinden in de Market. Wanneer ik ernaar google en de Market link aanklik staat er app is niet aanwezig...

Telefoon: HTC Desire HD met Android 2.3.3
Ik heb hetzelfde probleem, ik zou deze ook willen hebben maar ik kan er ook nergens een apktje van vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

http://www.appbrain.com/a...mote/com.samsung.remoteTV

Deze zou moeten werken. Vereisten zijn Android 2.1 of hoger. Maar 2.3 is wel echt anders dan 2.1 of 2.2 (die ik heb), dus wellicht dat daar het probleem (nog) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Die kan bij mij helaas niet gevonden worden via de QR code :( Ik heb een Desire S met Android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 22:17
Zoek nog steeds naar de beste beeldinstellingen voor de D6530. Iemand?
Vond wel de instellingen van de D6400 (CNET review). Is dat toevallig dezelfde TV alleen dan voor de US markt?:
http://forums.cnet.com/77...g=StickyWin_1302028125968

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

EnigmaNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:30:
[...]

Bedankt! Dat is een stuk duidelijker!

Helaas zie ik op spotnet vooral half-sbs films staan :(
Gewoon downloaden, half-SBS versies zien er ook gewoon prima uit. Heb er zelf al meerdere bekeken.
DaFreakR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Was wel lullig van Ziggo, eerst werd geadverteerd alsof iedereen die finale zou kunnen kijken. Maar in latere uitingen bleek het alleen om Sport1 abonnees te gaan. Bah.

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 30-05-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Wildfire schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:10:
[...]

Gewoon downloaden, half-SBS versies zien er ook gewoon prima uit. Heb er zelf al meerdere bekeken.

[...]
Op welke manier kun je dit dan het handigste aanpassen voor films > 4 gig? (Gezien dit dan niet overgezet kan worden op externe HD...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
NTFS gebruiken? Of kan de tv dat niet lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Jeffrey-W schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:06:
[...]

Ik heb het volgende gedaan:
  • eerst naar smarthub (netjes gewacht totdat deze geladen is)
  • >> (FW rechtsonderin)
  • 289
  • << (FW linksonderin)
Bovenstaande gewoon achter elkaar ingedrukt en toen verscheen inderdaad de landentabel.
Cool he, nu alleen proberen om de apps te kopieeren en in de NL stand weer manueel te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Net de Qwerty remote RMC-QTD1 opgehaald van het postkantoor, vreselijk nieuwsgierig!
Geprobeerd te pairen, ging niet. BT connectie gereset, pairen, yes!!!

Werkt uitstekend!!!

(ahum, 1 klein nadeel, er staan wat irritante koreaanse tekens op de AB, gelukkig niet op de QWERTY toesten)

Resume, technisch is er geen verschil in land uitvoering, alleen dus de tekst op de toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Net een 3d MKV (6 gig) met TSMuxer gesplit naar 2 .ts bestanden.
Deze op externe HD gezet en ingeplugd op de D7000. Ook hiermee speelt hij 3D prima af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoe heb je hem precies gepaired? Want ik heb een BT keyboard hier, die zou ik wel willen testen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
DaFreakR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:30:
[...]

Op welke manier kun je dit dan het handigste aanpassen voor films > 4 gig? (Gezien dit dan niet overgezet kan worden op externe HD...)
Waarom kan dit niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Op FAT geformateerde schijven kun je slechts bestanden tot 4 gig zetten helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hahn schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:32:
NTFS gebruiken? Of kan de tv dat niet lezen?
Gewoon een schijfje met NTFS gebruiken. Doe ik hier ook, geen enkel probleem. De TV kan NTFS gewoon lezen hoor. Als we hier een filmpje willen kijken hangen we een 500gb extern schijfje aan de TV :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 30-05-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Zou iemand eens willen testen of bij Ziggo abonnement en D toestellen bij gebruik van 'timeshiften op automatisch' de zender Discovery HD Showcase na een minuut of 5 a 10 op gecodeerd signaal gaat?

Ik heb deze vraag uitstaan bij de mannen van Samsung maar ik heb het idee dat de C modellen en de D modellen op enkele features na nauwelijks van elkaar verschillen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb vanavond wat zitten stoeien met verschillende bestanden op een USB-stick, en de tv speelt toch nog wel redelijk wat af. MKV-containers snapt hij in ieder geval (geen garantie nog dat het afspeelt, maar dit is al een eerste stap), vob en m2ts.
Als het bestand bovendien DTS-geluid bevat, kan de tv ook DTS 5.1 uitsturen (moet wel handmatig ingesteld worden bij de geluidsinstellingen), of DD 5.1 indien aanwezig.

Voor mensen die trouwens willen testen of 3D goed werkt en dit willen ervaren, youtube heeft tegenwoordig een speciale testsite waar je verschillende video's op verschillende 3D manieren kan kijken. Deze versie van youtube werkt alleen niet in de ingebouwde browser, dus je moet even een laptop of pc aan de tv hangen.

YouTube: ‪Kanaal van 3D‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:21:
Net de Qwerty remote RMC-QTD1 opgehaald van het postkantoor, vreselijk nieuwsgierig!
Geprobeerd te pairen, ging niet. BT connectie gereset, pairen, yes!!!

Werkt uitstekend!!!

(ahum, 1 klein nadeel, er staan wat irritante koreaanse tekens op de AB, gelukkig niet op de QWERTY toesten)

Resume, technisch is er geen verschil in land uitvoering, alleen dus de tekst op de toetsen.
Op welk model heb je geprobeerd? en zou je voor mij willen testen of hij op de d6500 werkt, dit zou mogelijk moeten zijn maar wil t wel graag zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-09 21:15
Ik snap alle mensen die blij worden van die smart tv, apps op je tv e.d. meuk totaal niet. Hebben jullie massaal je HTPC de deur uit gedaan of zo? Die apps meuk kan toch nooit een vervanging zijn voor een HTPC?
Als ik de d6500 voor 1 euro minder had kunnen kopen zonder die zooi, dan had ik dat gedaan..

Sterker, ik ga dat ding niet eens aan het netwerk hangen.. Dat ding phoned gegarendeerd home om samsung allerlei interessante gegevens door te geven zoals waar je naar kijkt enzo.. Bij welke reclames je wegzapt. Die data is goud geld waard. Bovendien, webbrowsen in zo'n ding is gevaarlijk.. 1 exploit en je TV doet het opeens niet meer.. Mini qwerty toetesenborden.. Please.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bumble_bee schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:56:
Ik snap alle mensen die blij worden van die smart tv, apps op je tv e.d. meuk totaal niet. Hebben jullie massaal je HTPC de deur uit gedaan of zo? Die apps meuk kan toch nooit een vervanging zijn voor een HTPC?
Als ik de d6500 voor 1 euro minder had kunnen kopen zonder die zooi, dan had ik dat gedaan..

Sterker, ik ga dat ding niet eens aan het netwerk hangen.. Dat ding phoned gegarendeerd home om samsung allerlei interessante gegevens door te geven zoals waar je naar kijkt enzo.. Bij welke reclames je wegzapt. Die data is goud geld waard. Bovendien, webbrowsen in zo'n ding is gevaarlijk.. 1 exploit en je TV doet het opeens niet meer.. Mini qwerty toetesenborden.. Please.. 8)7
Mogen wij ons niet ook een beetje amuseren, jij hebt wellicht veel betere hobbies.
Maar het is wel de toekomst internet op je tv, RTL SBS Zullen in de toekomst allemaal een kanaal hebben op het web zoals zij dit nu in de ether hebben.

Met alle interactieve mogelijkheden in zijn kielzocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ja, het ding communiceert inderdaad met Samsung. 1 voorbeeld, hij houdt bij welke films ik kijk en doet aanbevelingen. Dat kan echt alleen als hij daarover contact heeft met een centrale server.

SmartTV is voor mij geen serieuze vervanger van mijn Mediaplayer (ik heb geen HTPC), maar het werkt toch af en toe wat sneller dan een laptop starten.
Nu is het nog echt een leuk speelding. SmartTV was geen koop-argument, ik wou een 400Hz tv en de D6750 sprak mij qua mogelijkheden, styling en beeld erg aan. Maar bij elke tv met 200Hz of hoger heeft nou eenmaal internet, net als 3D. En als je het toch hebt, is het natuurlijk leuk om mee te spelen.

En aangezien ik mijn telefoon als remote wil gebruiken en gebruik wil maken van DLNA, moet hij wel in mijn netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Wildfire schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:07:
[...]

Gewoon een schijfje met NTFS gebruiken. Doe ik hier ook, geen enkel probleem. De TV kan NTFS gewoon lezen hoor. Als we hier een filmpje willen kijken hangen we een 500gb extern schijfje aan de TV :)
ja precies, dit dacht ik dus ook. Maar ik had ook weleens verhalen gelezen dat Samsung alleen zijn eigen filesystem kon lezen op die schijven. Vandaar dat ik even twijfelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje

Mister Conspiracy Theory. Wat kan jou het rotten dat Samsung weet dat serienummer ABDFSDK34234234 naar Studio Sport heeft gekeken........ En zelfs als ze je naam hebben (omdat je televisie via een actie geregistreerd is op jouw naam), wat dan nog zeg ?!

Het zijn je bankgegevens niet, alleen je tv gedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Massiefje schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:35:
[...]

Mister Conspiracy Theory. Wat kan jou het rotten dat Samsung weet dat serienummer ABDFSDK34234234 naar Studio Sport heeft gekeken........ En zelfs als ze je naam hebben (omdat je televisie via een actie geregistreerd is op jouw naam), wat dan nog zeg ?!

Het zijn je bankgegevens niet, alleen je tv gedrag!
Ik las vanmorgen op nu.nl dat Ziggo het onmogelijk gaat maken reclames door te spoelen ..... dus. Het zijn dan niet je bankgegevens maar irritant kan het dus wel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
ik ben wel geinteresseerd geraakt in het 40 inch D6320 instap model of de D6500 met 3D, zeker nu die actie aan de gang is, en heb spijt dat ik net een nieuwe TV heb gekocht (UE37C6700) waar ik toch niet helemaal voor de volle 100% tevreden mee ben...
overweeg om 'm toch maar terug te brengen maar heb een paar vragen waarop hopelijk iemand antwoord weet:

- kan iemand uit ervaring aangeven of het een merkbaar verschil geeft in beeld met 200 Hz (D6300/6320) of 400 Hz, zoals het D6500 model heeft? en dat weer t.o.v. 100Hz? las dat 100 Hz toch beetje rare dingen kan doen met dat Motion Plus, wat ik nu ook zelf zie bij het huidige model.

- vind de niet HD beelden vrij matig van kwaliteit op de UE37C6700, volgens de Samsung site zit er nu een verbeterde feature in die niet HD beelden beter moet weergeven e.d., is dit daadwerkelijk duidelijk te zien?

- is de 2D naar 3D upscaling feature vet en werkt het als zodanig?

- is dat Smart TV in principe hetzelfde als het Internet@TV wat de 2010 modellen hebben? op de Samsung site vind ik beetje vaag omschreven en zie ik niet echt het Internet@TV als zodanig vermeld, alleen maar die Social dingen en de Samsung apps e.d. Vind die YouTube, NU.nl dingen wel handig namelijk.

- hoe is de 3D ervaring op een 40 inch TV, is 't echt leuk en de moeite waard of mis je toch het effect dat je er als het ware "in zit".

Dank alvast :)

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hoewel ik me meestal ook erg erger aan reclames, vrees ik dat we daar niet meer omheen kunnen. Het is en blijft een manier om alles betaalbaar te houden en de astronomische salarissen van acteurs e.d. te kunnen betalen.
Ziggo maakt prijsafspraken met zender-aanbieders en als het blokkeren van reclames betekent dat Ziggo minder hoeft te betalen, dan doen ze dat.
Helaas, het is niet anders. En zolang de kabel nog niet vrij is, heb je het als consument maar te slikken.

Ik heb in Gouda de zeldzame luxe tussen 2 aanbieders te kunnen kiezen, maar ook dat heeft een prijskaartje. Caiway (betaald) biedt veel zenders en alle Nederlandse zenders in HD, Rekam (gratis) heeft een beperkt pakket en alleen SDtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rolando Frio schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:50:
ik ben wel geinteresseerd geraakt in het 40 inch D6320 instap model of de D6500 met 3D, zeker nu die actie aan de gang is, en heb spijt dat ik net een nieuwe TV heb gekocht (UE37C6700) waar ik toch niet helemaal voor de volle 100% tevreden mee ben...
overweeg om 'm toch maar terug te brengen maar heb een paar vragen waarop hopelijk iemand antwoord weet:

- kan iemand uit ervaring aangeven of het een merkbaar verschil geeft in beeld met 200 Hz (D6300/6320) of 400 Hz, zoals het D6500 model heeft? en dat weer t.o.v. 100Hz? las dat 100 Hz toch beetje rare dingen kan doen met dat Motion Plus, wat ik nu ook zelf zie bij het huidige model.

- vind de niet HD beelden vrij matig van kwaliteit op de UE37C6700, volgens de Samsung site zit er nu een verbeterde feature in die niet HD beelden beter moet weergeven e.d., is dit daadwerkelijk duidelijk te zien?

- is dat Smart TV in principe hetzelfde als het Internet@TV wat de 2010 modellen hebben? op de Samsung site vind ik beetje vaag omschreven en zie ik niet echt het Internet@TV als zodanig vermeld, alleen maar die Social dingen en de Samsung apps e.d. Vind die YouTube, NU.nl dingen wel handig namelijk.

- hoe is de 3D ervaring op een 40 inch TV, is 't echt leuk en de moeite waard of mis je toch het effect dat je er als het ware "in zit".

- De 200Hz/400Hz van de D6300/D6500 is precies hetzelfde als jouw 100Hz van de C6700. Die 200 en 400 komt niet van het aantal beelden per seconde, maar omdat er een iets betere engine in zit. Hertzen worden nu gebruikt om de 'kwaliteit' van tv's aan te tonen, niet om het aantal beelden per seconde te laten zien (helaas..).

- Ik denk dat je geen verschil zal zien, de tv's zijn nou eenmaal echt bedoeld voor (goede) digitale bronnen :P

- Ik vind het echte 3D al niet heel bijzonder, 2D-naar-3D is nog minder.

- Yup, Smart TV is Internet@TV en dan nog meer uitgebreid.

- Ik mis dat effect sowieso wel, ook in de bioscoop, dus tja... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Rolando Frio schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:50:

Ik heb geen ervaring met verversingsfrequenties van lager dan 400Hz, maar wat ik begreep is het vooral van belang voor niet-50Hz content (stottert minder) en bij 3D halveert de framerate en hou je dus nog maar 200Hz over. Bij een 200Hz val je dus terug op 100Hz.
Vergeleken met HD valt SD-beeld altijd tegen. De tv kan geen informatie erbij verzinnen, slechts een beetje verbloemen dat de resolutie een stuk lager is. Ik vind persoonlijk de kwaliteit redelijk meevallen en acceptabel genoeg. Zeker vergeleken met wat ik in de winkel bij andere tv's zag.
Is grapig en voegt iets diepte toe, maar komt niet in de buurt van echt 3D. Het ligt vooral aan de bron hoe duidelijk het is. HD-content gaat redelijk, bij SD of sterk gecomprimeerde video (bijv. 700MB xvid) werkt het nauwelijks.
Ik heb geen ervaring met Internet@TV, dus kan ik niks over zeggen.

De 3D ervaring is goed, maar wel sterk afhankelijk van de bron. Ik heb een IMAX video over walvissen en daar wordt je echt in gezogen. Maar het is ook afhankelijk van je kijkafstand. Ik zit bijv. op maar 2 a 2,5meter van het scherm. Hoe dichterbij, hoe sterker en mooier het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Ok, ik had vanavond iets geks. Althans, dat vond ik....

Ik keek een film op DVD, die ik bekeek via mijn Samsung HT-D5100 Home Cinema set. Na 2 uur valt het beeld weg...... Ok, had ik vaker iets over gehoord. Schermbeveiliging of zo. Maar kreeg hem lastig aan. Nadat ik uitgevonden had dat je de beeldbeveiliging met de Power knop weer uit kan zetten, kon ik verder kijken. Heb gelijk ingesteld dat hij niet na 2 uur, maar na 4 uur op screensave mag springen.

Vervolgens viel hij elke 5 minuten weer uit...... ik werd er gek van!

Hoe komt dit en kan ik dit voorkomen ? Of is het vanaf morgen wel goed, omdat ik hem nu helemaal heb uitgezet (nadat de film was afgelopen) en morgen weer aanzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Internet@Tv van de 2010 modellen is niks anders dan alleen de apps. Zijn dezelfde als in de 2011 modellen.

Ik lees hier vaak over de beeldkwaliteit van SD. Dan zou ik jullie toch eens willen aanaden overdag eens te kijken naar RTLZ op RTL 7. Als de beelden uit de studio komen zijn het DVD kwaliteit beelden en dan uit de jaren 90 vorige eeuw. Maar schakelen ze over naar Beursplein 5 dan lijkt het verdacht veel op HD. Je ziet die beelden vaak naast elkaar in het beeldscherm en dan is het verschil heel duidelijk.

Ik kijk eigenlijk nooit naar films op de commercieële zenders, ik haat die reclames. De film is nog geen 10 minuten bezig of er volgt een reclameblok van 15 minuten (lijkt het).

Ik heb de C8700 nu een jaar en ik moet zeggen, en ik denk dat de D modellen bezitters dat over een jaar ook zullen zeggen, dat hele Smart Hub, Social Tv, Internetten met de Tv, helemaal niks voorstelt. Ik bedoel, sluit een Win7 computer of een XBox 360 aan op HDMI en je hebt het nu al veel beter voor elkaar dan dat hele internet van Samsung ooit zal worden. Bij Samsung is het allemaal net niks. Foto's worden slecht weergegeven, streamen is een ramp qua codecs en de mappenstructuur: selecteer bijvoorbeeld VIDEO, en je komt weer in een map met de keuze uit Video, Muziek, Afbeeldingen, is ook onbegrijpelijk.

De apps stellen al een jaar niks voor. Om te kunnen Skypen heb je een dure camera van Skype nodig, Yahoo werkt ook maar voor de helft en het stikt van de stompzinnigste spelletjes.

Over de beeldkwaliteit van de D modellen kan ik niet oordelen maar die van MIJN C8700 is waanzinnig goed.

DRM .... waarom? Zie ook de Humax. En waarom geen twintuner? Wat kost dat nou meer?

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 31-05-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
deepbass909 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:30:
Ik heb vanavond wat zitten stoeien met verschillende bestanden op een USB-stick, en de tv speelt toch nog wel redelijk wat af. MKV-containers snapt hij in ieder geval (geen garantie nog dat het afspeelt, maar dit is al een eerste stap), vob en m2ts.
Als het bestand bovendien DTS-geluid bevat, kan de tv ook DTS 5.1 uitsturen (moet wel handmatig ingesteld worden bij de geluidsinstellingen), of DD 5.1 indien aanwezig.

Voor mensen die trouwens willen testen of 3D goed werkt en dit willen ervaren, youtube heeft tegenwoordig een speciale testsite waar je verschillende video's op verschillende 3D manieren kan kijken. Deze versie van youtube werkt alleen niet in de ingebouwde browser, dus je moet even een laptop of pc aan de tv hangen.

YouTube: ‪Kanaal van 3D‬‏
Je geeft aan dat de tv vob bestanden ondersteunt.(niet gevonden in de handleiding) Ik wil eventueel een usb hd aansluiten met daarop een verzameling dvd's. Kan de tv deze met menu gewoon afspelen (progressive wellicht) en is er een verbinding mogelijk naar een eventuele home cinema set zodat het 5.1 geluid ook gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 16:55
Ik was gisteren weer even wat aan het experimenteren met m'n audio sync issues, en toen kwam ik deze link tegen: http://editorsean.com/blog/49-audiovideosynctest. Erg handig dacht ik, dus de files gedownload, de delay op m'n receiver op gereset, en de video gestart. Resultaat: delay 0ms! Ik blij, filmpje starten, dikke vette delay weer. Ik heb het idee dat de testvideo prima werkt omdat het alleen zwart is met af en toe een wit vlak. De tv "processed" dus bijna niks met als resultaat weinig (geen) delay. Bij echte content gaat de tv meer aan processing doen waardoor de delay, oploopt. Iemand een idee of dit echt zo is? Wel erg irritant..

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 ... 17 ... 99 Laatste