Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 16:09
checkdiz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:23:
[...]

Ik citeer even uit een van jouw vorige berichten:

"Sommige mensen willen echt voor de allerlaagste prijs, de allerbeste TV hebben.

Spaar gewoon ff door man. Wat een geneuzel dit!"

En nou ga je zelf mee lopen doen met die prietpraat over prijzen/acties??
Beetje rare opmerking dit. Iemand vroeg waar de actie stond, dat heb ik netjes doorgegeven. Ik weet ook dat er een cashback bij hoort, maar daar keek ik overheen. Dus dat staat erbij.

Een actie vanuit de fabrikant willen volgen, heeft daarbij ook volledig niets te maken met factuur hier halen en daar inleveren voor de laagste prijs. BTW acties en kortingen optellen, niet genoegen nemen met 1 extra bril, etc etc.

Er is een verschil tussen met een actie meedoen en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Op veel fora lees ik dat mensen andere instellingen gebruiken wanneer ze 3d films / games kijken.

Wat adviseren jullie?

Is het daarnaast aan te raden om je motion plus juist aan of uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net langs de MM geweest in Zoetermeer, en nadat ik wel duidelijk interesse toonde voor de 37" D6530, vertelde de verkoper dat je vanaf morgen €150 korting krijgt op de D6530-reeks.

De 37" staat er nu voor €1080, dus dan voor €930, de 40" wordt dan €1050 ipv €1200.

Helaas kon ik z'n spiekbriefje niet goed zien, maar volgens mij krijg je op meerdere modellen de korting. Vanaf vanavond zouden er ook tv-spotjes van te zien zijn :)

[ Voor 24% gewijzigd door SlinkingAnt op 25-05-2011 13:46 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
@SlinkingAnt

Dit is de vakantiegeld-actie van MediaMarkt: kortingen varierend van 10 euro bij producten vanaf 75 euro tot 500 euro bij producten vanaf 3000 euro. Bij producten vanaf 1000 (tot 1500) euro krijg je inderdaad 150 euro korting.

Vandaag werd hiervan een folder met de post bezorgd: geldig van donderdag 26 mei t/m zondag 29 mei; kijk voor de actievoorwaarden op mediamarkt.nl (maar daar is nog niets te vinden).

Overigens voor iedereen die een Saturn in de buurt heeft: hun taxfree-actie (15,97% korting) levert wellicht meer voordeel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
MartijnS72 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:54:
@SlinkingAnt

Overigens voor iedereen die een Saturn in de buurt heeft: hun taxfree-actie (15,97% korting) levert wellicht meer voordeel op...
D serie van Samsung is uitgesloten van de kortingsactie bij Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DaFreakR schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:02:
[...]

D serie van Samsung is uitgesloten van de kortingsactie bij Saturn.
Onzin. D7000 en hoger. D6530 is daar gewoon met korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
theHoff schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:07:
[...]

Onzin. D7000 en hoger. D6530 is daar gewoon met korting te krijgen.
Heb er afgelopen maandag mijn D7000 gekocht, en werd nadrukkelijk meerdere malen gezegd dat deze echt buiten de actie valt. Uiteindelijk nog wel wat korting op gekregen, maar niet volgens de kortingsactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred!
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-08-2018
@DaFreakR

Zoals gezegd door theHoff valt de D7000 en de D8000 buiten elke actie, maar de D6*** serie valt wel in de BTW actie en ook de actie van MM a.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Even een vraagje..

Zit net tennis te kijken op mijn nieuwe D7000, maar wanneer ik heel goed kijk zie ik dat de tennisbal een 'streep' achter zich aan krijgt. Dus: Snelle beelden laten een 'bewegingsstreep' achter.

Met welke instelling kan ik dit wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motion plus dinges uitzetten gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:40:
Motion plus dinges uitzetten gok ik zo.
Uit of juist aan?

Zie dat er onder de motion plus een aantal opties staan. O.a. Standaard / Vloeiend
Op het eerste oog zie ik weinig verschillen tussen deze 2.

Wellicht dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:29
Net een D7000 gekocht. Net thuis en snel alles geinstalleerd uiteraard. Ik krijg er alleen met geen mogelijkheid beeld op. Als ik hem aan de stroom hang zonder verder enige kabel erin krijg ik zelfs geen menu wanneer ik op menu van de afstandsbediening klik. Wel komen er af en toe wat vreemde figuurtjes in beeld om daarna weer snel op zwart te springen. Ik hoor wel geluid wanneer de kabel erin zit.

Ben ik iets vergeten of ben ik weer de gelukkige met een defecte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Ik zit er aan te denken om komend weekend bij MM een d7000 of d8000 aan te schaffen. Ik ga er vanuit dat ik nog wel wat korting kan krijgen met de actie die komende dagen loopt (dat werd mij althans verteld door een medewerker in de betreffende winkel).
Bij de cashback voorwaarden van Samsung staat dat "de actie niet geldig is in combinatie met andere bestaande acties". Worden daar enkel Samsung acties mee bedoeld of ook van de leveranciers, zoals MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeRKoniX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 09:01
@buttonfreak85

Volgens voorwaarden op de site http://www.mediamarkt.nl/...akantiepremie,10101,.html

"Officieel uitgesloten van deelname zijn: ... Samsung: 7000-serie, 8000-serie en de 9000-serie ... "

Ik ben ook van plan om binnenkort de D7000 te gaan kopen (55"). Aantal weken terug (~4) prijs opgevraagd bij plasma-discounter. Daar was hij toen 2399 euro. Nu keek ik afgelopen weekend toevallig op de site en toen stond er ineens 2699 euro vermeldt. Baal nu behoorlijk. Reactie van plasma discounter: "Het klopt dat De Samsung UE55D7000 is verhoogd in prijs en dat komt omdat wij een hogere inkoop prijs hebben gekregen daardoor zijn wij genoodzaakt om de verkoop prijs ook te verhogen. Doordat wij een discounter zijn liggen onze marges altijd heel laag en kunnen u helaas geen korting geven om de bestaande prijs."

Heb wel een duitse site gevonden waar ze hem aanbieden voor 2145 euro. Maar of dat nu zo verstandig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas begint er nu clouding in de hoeken te vertonen.
De grain van de blu-ray wordt soms wat verpest door de 200 hz
ik zou het anders niet weten waarom het lijkt dat alle grain als hagelslag naar een kant vloeid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:17:
Helaas begint er nu clouding in de hoeken te vertonen.
De grain van de blu-ray wordt soms wat verpest door de 200 hz
ik zou het anders niet weten waarom het lijkt dat alle grain als hagelslag naar een kant vloeid
Misschien een hele domme vraag, maar wat bedoel je precies met grain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:23
jams schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:36:
Net een D7000 gekocht. Net thuis en snel alles geinstalleerd uiteraard. Ik krijg er alleen met geen mogelijkheid beeld op. Als ik hem aan de stroom hang zonder verder enige kabel erin krijg ik zelfs geen menu wanneer ik op menu van de afstandsbediening klik. Wel komen er af en toe wat vreemde figuurtjes in beeld om daarna weer snel op zwart te springen. Ik hoor wel geluid wanneer de kabel erin zit.

Samsung heeft een supportsite waar je dit soort vragen kunt stellen. Ik ben er zelf net een paar dagen lid van en je krijgt heel rap antwoord van Alex of Sammy. Vaak dezelfde dag nog.

http://www.samsungworld.nl/nl/support

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog steeds problemen met streamen. HD blijft haperen. Iemand nog goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:54:
Heb nog steeds problemen met streamen. HD blijft haperen. Iemand nog goede tips?
Waarvandaan stream je ? USB stick ? Wifi ? Lan ? Externe HD ? Mediaplayertje ?

Allemaal belangrijk om te weten waaraan het zou kunnen liggen.

USB-stick: probeer een andere/snellere of een Externe HD
Wifi: probeer eens een kabel te trekken en kijken of het dan beter werkt
Externe HD: Probeer eens een USB stick (:P)
Mediaplayer: zelfde vraag, want waar komt de data vandaan ?

Kortom: je kunt nog wat testen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi, en kabel wordt niet echt een optie helaas :(. Kan ik niet gewoon een kabel trekken tussen mn mac en tv? En dan geen HDMI, ik zou graag willen dat mn tv gewoon mn comps content kan lezen

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Even een aantal hints voor de actie-coupon invullers!

1. Bij printen neemt hij het model niet mee. En dus staat ook de actie niet genoemd.
2. Bij printen neemt hij de dealer niet mee. Wel de plaats.

Hoe moeilijk kan het zijn een html formuliertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screen print (Prt Sc) dan paste in favoriet beeldverwerkings programma en bijknippen en dan de schermfoto bladvullend afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Of de bevestigingsmail uitprinten :-). dat heb ik gedaan. Daar staat wel alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Of het printscherm wegdrukken. Dan aanvullen en dan op de pagina rechtermuisknop -> Print. Dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Berkelder schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:29:
Of het printscherm wegdrukken. Dan aanvullen en dan op de pagina rechtermuisknop -> Print. Dat werkt ook.
Alleen staan dan niet meer alle opties er tussen (in mijn geval stond mijn winkel er niet meer tussen). Maar inderdaad, hoe moeilijk kan een html pagina zijn. Ach ik neem aan dat ze er niet al te moeilijk over zullen doen. Ben benieuwd wanneer ze die spullen gaan verzenden. Ben wel blij dat ik er vroeg bij ben want ik denk dat er best veel mensen die brillen zullen gaan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:41:
[...]
Samsung heeft een supportsite waar je dit soort vragen kunt stellen. Ik ben er zelf net een paar dagen lid van en je krijgt heel rap antwoord van Alex of Sammy. Vaak dezelfde dag nog.

http://www.samsungworld.nl/nl/support
Heb gemeld van de apps die automatisch verwijderd worden, wie weet worden ze wakker bij Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
Ik heb sinds gisteren een 46d6530 en heb via HDMI-1 mijn mediacenter aangesloten. Bij full HD resolutie viel de randen van het scherm eraf, maar nadat ik de TV ingesteld had op PC modus (source -> tools -> pc) kwam dit helemaal goed. Ik merk nu wel dat ik minder instelmogelijkheden heb qua kleuren en bijvoorbeeld niet de beeldmodus 'film' kan kiezen. Het lijkt dus dat de tv de pc ziet als presentatiescherm/werkscherm en niet als mediacenter. Het beeld is niet slecht, maar als het nog beter kan dan graag!

Hoe hebben jullie je mediacenter (win7) aangesloten op de tv?

Tweede vraag: Ik zou graag op basis van een gekalibreerde tv mijn eigen kalibratie aanpassingen doen. Tot nu toe heb ik alleen voor de 7000 en 8000 serie (t.net review) kleurinstellingen kunnen vinden. Heeft iemand ze (gevonden) voor de 65xx range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:27:
[...]

Misschien een hele domme vraag, maar wat bedoel je precies met grain?
Dat is de ruis in de film, bij sommige films heb je dat, maar nu lijkt het net of er water bij wordt gegooit dat gaat mengen. Alleen in game mode dan wordt de grain niet verknald. Maar dan hakkelt het beeld wel meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Wellicht dat de mensen welke de D7000 al wat langer in bezit hebben hun favoriete beeldinstellingen eens kunnen plaatsen?

Op dit moment gebruik ik de setting 'natural'. Heb echter het idee dat het allemaal nog wel wat mooier / natuurlijker moet kunnen..

Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:22
WaarAnders schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:48:
Ik heb sinds gisteren een 46d6530 en heb via HDMI-1 mijn mediacenter aangesloten. Bij full HD resolutie viel de randen van het scherm eraf, maar nadat ik de TV ingesteld had op PC modus (source -> tools -> pc) kwam dit helemaal goed. Ik merk nu wel dat ik minder instelmogelijkheden heb qua kleuren en bijvoorbeeld niet de beeldmodus 'film' kan kiezen. Het lijkt dus dat de tv de pc ziet als presentatiescherm/werkscherm en niet als mediacenter. Het beeld is niet slecht, maar als het nog beter kan dan graag!

Hoe hebben jullie je mediacenter (win7) aangesloten op de tv?

Tweede vraag: Ik zou graag op basis van een gekalibreerde tv mijn eigen kalibratie aanpassingen doen. Tot nu toe heb ik alleen voor de 7000 en 8000 serie (t.net review) kleurinstellingen kunnen vinden. Heeft iemand ze (gevonden) voor de 65xx range?
Dit is een bekend probleem met (samsung) TV's.
Een oplossing is om de 'bron' anders te vernoemen (zoals je zelf al zei, je hebt hem nu op PC gezet, als je dit op 'spelcomputer' zet (of een andere) dan krijg je wel veel meer configuratie mogelijkheden.

Om die zwarte randen dan weg te krijgen moet je bij je videokaart instellingen de optie 'Enable GPU scaling" aanzetten. Vervolgens kun je handmatig binnen je videokaart software je beeld groter/kleiner maken.

(Bij AMD kan dit binnen Catalyst Control Center --> Display properties --> "Enable GPU scaling" --> Tabje van GPU scaling openen en met de scrollbar je scherm aanpassen.)

Als je er niet uit komt kun je me een DM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
DaFreakR schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:21:
Wellicht dat de mensen welke de D7000 al wat langer in bezit hebben hun favoriete beeldinstellingen eens kunnen plaatsen?

Op dit moment gebruik ik de setting 'natural'. Heb echter het idee dat het allemaal nog wel wat mooier / natuurlijker moet kunnen..

Iemand tips? :)
Try this one:
http://www.avforums.com/f...s-calibration-thread.html

6530 game mode (source: someone at AVForums:
Contrast 88
Brightness 45
Colour 53
Shadow +2
Gamma -1
Tone Warm2

[ Voor 10% gewijzigd door WaarAnders op 26-05-2011 16:15 . Reden: added 6530 game mode instellingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Junia schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:33:
[...]

Dit is een bekend probleem met (samsung) TV's.
Een oplossing is om de 'bron' anders te vernoemen (zoals je zelf al zei, je hebt hem nu op PC gezet, als je dit op 'spelcomputer' zet (of een andere) dan krijg je wel veel meer configuratie mogelijkheden.

Om die zwarte randen dan weg te krijgen moet je bij je videokaart instellingen de optie 'Enable GPU scaling" aanzetten. Vervolgens kun je handmatig binnen je videokaart software je beeld groter/kleiner maken.

(Bij AMD kan dit binnen Catalyst Control Center --> Display properties --> "Enable GPU scaling" --> Tabje van GPU scaling openen en met de scrollbar je scherm aanpassen.)

Als je er niet uit komt kun je me een DM sturen :)
Tnx, ga het vanavond gelijk testen! Is spelcomputer hier ook de beste mode voor of kan ik beter iets van bluray / HD kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
Iemand in Noord NL die een 55d8000 heeft die ik eens live mag bekijken? Mits goed afgesteld :)
Ik krijg in een winkel nml weinig warme gevoelens over hoe groot nu zoiets is.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:54:
Iemand in Noord NL die een 55d8000 heeft die ik eens live mag bekijken? Mits goed afgesteld :)
Ik krijg in een winkel nml weinig warme gevoelens over hoe groot nu zoiets is.
Ik zit er 5 meter vanaf, dus hier in mij geval is het wel een mooie grote.
Voor iedere aansluiting moet je alles appart instellen.
stel je stelt in, voor je kabel tv de ruisreductie uit, dan staat dit voor de aansluiting van de blu-ray speler nog aan.Wat hebben jullie ingesteld voor jullie blu-ray speler.
Je moet zeker altijd de ruisfilter uitschakelen, want dan krijg je ghosting effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Ik lees op o.a. AVforum ook dat sommige mensen bepaalde contrastwaarden bij 3D anders instellen dan voor 2D beelden.

Ga je dan serieus iedere keer dat je iets in 3D bekijkt via je settings alles aanpassen, of kan dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Wij nemen de issue met de verdwijnende applicaties in behandeling en gaan uitzoeken wat de storing veroorzaakt die jullie ervaren. We brengen jullie op de hoogte zodra we meer weten.

Alex & Sammy
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:22
WaarAnders schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:46:
[...]

Tnx, ga het vanavond gelijk testen! Is spelcomputer hier ook de beste mode voor of kan ik beter iets van bluray / HD kiezen?
Naar mijn weten is spelcomputer één van de 'bronnen' waarbij je de meeste opties kan configureren.
Het kan natuurlijk geen kwaad om even zelf te kijken wat de opties zijn als je een andere bron selecteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me een afbeelding van afstandsbediening TM 1180 laten zien
volgens mijn verkoper is dit niet dezelfde als welke ik al googelend vind
bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je de TwinView Touch Control TV? vind ook de vermelding RMC30D
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetzone.be/images/rmc30d2.jpg

dit hoort bij de 9000 Series:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/consumer/flagship/UE55C9000/feature_4.jpg
http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:29
jams schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:36:

Ben met mijn D7000 terug naar de BCC gegaan en na testen traden ook daar dezelfde problemen op. Hij ging hem dus voor me omruilen. Hij had de D7000 helaas niet meer op voorraad staan. Na wat rondbellen kwam hij met het voorstel me de D8000 zonder bijbetaling mee te geven. Dat noem ik nog eens service :) .

Zit nu alleen nog met de vraag of ik al mijn hdmi apparaten rechtstreeks op de tv zal aansluiten en het geluid van de tv over mijn cinemaset laat lopen via de optical-out. Of al mijn hdmi apparaten op mijn cinemaset aan zal sluiten en mijn cinemaset met hdmi aan de tv. Had op mijn vorige tv namelijk maar 1 hdmi aansluiting op mijn tv, dus toen moest alles wel via mijn cinemaset. Iemand een idee wat beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:29:
Beste Tweakers,

Wij nemen de issue met de verdwijnende applicaties in behandeling en gaan uitzoeken wat de storing veroorzaakt die jullie ervaren. We brengen jullie op de hoogte zodra we meer weten.

Alex & Sammy
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Beste Samsung WebCare,

Tussen jullie TV's en die van de concurrentie zit een enorm verschil in beeldscherpte. De concurrentie heeft een scherper gedetailleerder beeld met meer precisie. Dit is hieronder goed te zien:

Samsung UE46D8000
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1303242881.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1303242882.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1303242883.jpeg

Samsung UE37C6000
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1300928762.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1300928763.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1300928764.jpeg

Sony KDL-40EX720
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1305491947.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1305491948.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1305491949.jpeg

Sony KDL-37EX500
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1301019634.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1301019635.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1301019636.jpeg

Vooral bij de vergelijking tussen de Samsung UE37C6000 met de Sony KDL-40EX720 is het verschil in scherpte en detail goed te zien.
Misschien kun jullie dit doorgeven aan de engineers in Korea zodat zij kunnen werken aan een betere videoprocessing die kan concurreren met de andere grote merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 10:46
Mede tweakers, ook ik ben aan het twijfelen tussen de 8000 plasma en de 8000 lcd/led van Samsung. Vanavond een tijdje naar de 46d8000 kunnen kijken en het viel mij op de de helderheid van het hele scherm wordt gedimd bij donkere scènes. Dit is zichtbaar doordat de ondertitels tussen de scènes in lichter en donkerder zijn.
Persoonlijk vindt ik dit erg storend. En vraag me af of dit een instelling is die uitgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Alexander01

Jouw geneuzel over de Sony begint zielig te worden. Hier zitten liefhebbers van de Samsung Tv's. Je gaat toch ook niet dagelijks bij de Audi dealer lopen zeuren dat een Mercedes volgens jou beter is?

Je hebt je punt gemaakt .....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande was mijn laatste bericht hierover. De reden dat ik dit nog 1 keer heb gepost is zodat Samsung er kennis van neemt en ze er iets aan kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan? Het lijkt wel of je er niet van kan slapen, als je Sony zo goed vindt ga dan in het Sony topic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 21:13
Die vergelijking met 1 plaatje heb ik nu al een keer of 5 voorbij zien komen :O

Ik lees op veel fora dat de motion plus setting het beste uitgezet kan worden, wat doen jullie met die setting op de D 6/7/8 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan iemand wat roepen over de exacte verschillen tussen een 6200 en een 6530? Buiten een ander design voor voet en schermrand en dat de ene 200Hz is en de andere 400Hz lijkt het overige qua opties hetzelfde (3D, DLNA, dat soort dingen) Mis ik iets of is dat inderdaad alles qua verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan hoop ik in de toekomst een Samsung te kunnen kopen omdat die de betere panelen met de hogere contrasten voor zichzelf houden en tevens een veel betere mediaspeler hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
IceOnFire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:46:
Kan iemand wat roepen over de exacte verschillen tussen een 6200 en een 6530? Buiten een ander design voor voet en schermrand en dat de ene 200Hz is en de andere 400Hz lijkt het overige qua opties hetzelfde (3D, DLNA, dat soort dingen) Mis ik iets of is dat inderdaad alles qua verschillen?
D6530 heeft wifi ingebouwd en heeft open browser, bij de D6200 moet je nog USB-stick erbij kopen voor wifi en die kan dus alleen gebruikmaken van apps, want die heeft geen browser.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 11:10
Volgens mij heeft de 6200 geen 3d converter ten opzichte van de 6530....

heeft iemand nog een response op mijn vorige vraag ?

Ik ben van plan om binnenkort de UE55D6530 te bestellen. Verder ben ik van plan om deze tv aan de muur te hangen middels een muurbeugel.

Heeft iemand een idee welke muurbeugel hierbij past ?
Als ik namelijk de handleiding van samsung erop nasla, lees ik het volgende :

xxOns model van 55" voldoet niet aan de VESA-specificaties. Gebruik daarom voor dit model onze speciaal
samengestelde wandbevestigingsset.

Bron : http://downloadcenter.sam...201105/20110519155628902/[UD6500-XN]BN68-03776E-00L04-0509.pdf

Ik zoek iets wat kantelbaar en draaibaar is....

:)

[ Voor 81% gewijzigd door iggimeister op 26-05-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:17:
[...]

Beste Samsung WebCare,

Tussen jullie TV's en die van de concurrentie zit een enorm verschil in beeldscherpte. De concurrentie heeft een scherper gedetailleerder beeld met meer precisie. Dit is hieronder goed te zien:

bla bla bla
Gast, niemand neemt jou hier nog serieus dus ga alsjeblieft ergens anders trollen.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Lol.

Hahha, thanks SamsungWebcare, ik heb alleen nog 1 vraag: Wanneer komt er een App met Uitzending Gemist/RTL/SBS gemist. :$

XX

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kontact Gehad met de klantenservice van samsung omtrent de Samsung RMC-QTD1 Afstandsbediening deze ik graag wilde hebben voor de D6500, maar eerst wilde weten of dit wel werkt bij dit model.

Hun antwoord na overleg met de Productspecialist.Deze afstandbediening gaat niet werken alleen bij modellen bestemd voor de Amerikaanse markt.

De 1 zegt zus de ander zo wat is de waarheid, want ik wil hem graag hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beejay72
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04-2022
Vandaag bij Media Markt in Hengelo gekocht! Daar doen ze dus wel de vakantiepremieactie (ondanks voorwaarden van internet waarbij de D8000 is uitgesloten). Dus de D8000 van 1799 voor 1574 en daaroverheen nog 150 cashback van Samsung, dus voor 1324 :)
Daarnaast speciale aanbieding ook de Blue Ray BD C6800 erbij voor 89 euro

Is veel voor weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beejay72
  • Laatst online: 20-04-2022
Oeps, hoofdrekenen na aansluiten is een beetje minder, helaas geen 1324, maar 1424 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Vandaag de 46 D8000 bij MM Rotterdam Alexander aangeschaft. Officieel zijn de modellen uitgesloten, maar als je er naar vraagt doen ze er niet al te moeilijk over om toch de korting te geven. Incl de cashback van Samsung levert het al met al een korting van 450 eu op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Hebben ze de tv's ook meteen op voorraad of moet je x weken wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ligt eraan welke MM natuurlijk, maar in Rotterdam Centrum zijn veel van de Samsung-modellen goed op voorraad.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Wat ik ook nergens terug kan vinden; deze TVs ondersteunen DLNA en 3D, maar geldt dat ook in combinatie met elkaar? Maw, als ik een gedownloade MKV in 3D via DLNA naar de tv stuur. kan ik die dan ook in 3D bekijken (gesteld dat de MKV een 3D signaal bevat uiteraard)? Of ben ik beperkt tot het aansluiten van apparaten via HDMI om zo via HDMI 1.4 aan 3D te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Sander H schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:40:
Ik lees op veel fora dat de motion plus setting het beste uitgezet kan worden, wat doen jullie met die setting op de D 6/7/8 series?
Ben sowieso wel benieuwd naar de settings van alle mede tweakers voor een zo mooi / scherp mogelijk beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
IceOnFire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:20:
Wat ik ook nergens terug kan vinden; deze TVs ondersteunen DLNA en 3D, maar geldt dat ook in combinatie met elkaar? Maw, als ik een gedownloade MKV in 3D via DLNA naar de tv stuur. kan ik die dan ook in 3D bekijken (gesteld dat de MKV een 3D signaal bevat uiteraard)? Of ben ik beperkt tot het aansluiten van apparaten via HDMI om zo via HDMI 1.4 aan 3D te komen?
Nee hoor, kan ook prima via MKV bestanden. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik tot nu toe enkel SBS (Side-by-Side) 3d heb gedownload en getest en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quan Vu schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:08:
[...]

Gast, niemand neemt jou hier nog serieus dus ga alsjeblieft ergens anders trollen.
Ik troll niet. Dit zijn feiten. Lees er maar overheen als het je niet aanstaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:49:
[...]

Ik troll niet. Dit zijn feiten. Lees er maar overheen als het je niet aanstaat.
Koop een sony en ga lekker ergens anders whinen pls. Enige wat je doet is hier laten weten dat je Samsung niet mooi vind. Prima, dan koop je geen Samsung.

Je posts hebben geen toegevoegde waarde en godzijdank ben ik niet de enige die dat hier vind.

Succes met je sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb sinds gisteren een UE40D6750 staan. Tot nu toe ben ik erg tevreden, mooi beeld, 3D werkt veel beter dan verwacht, leuke extra opties, maar ik heb een probleempje met de audio-syncing.

Dit wordt bij mij veroorzaakt doordat ik een wat oudere receiver heb zonder HDMI. Omdat de tv alleen 2.0 doorgeeft over z'n optical-out, laat ik geluid rechtstreeks van de bron via glas naar de receiver gaan. Audio-sync (of delay) moet ik daardoor instellen op de bron, alleen ik krijg het maar niet lekker. Een andere receiver staat wel in de planning, maar dat kan nog wel even duren (ik heb een dure smaak daarin...)

Wie heeft er voor mij wat tips om dit toch goed te krijgen? Of wie kan mij vertellen wat ongeveer de vertraging is van de video-verwerking?

Ik overigens al gemerkt dat 3D inschakelen, of andere beeldverbeterende opties eigenlijk geen invloed lijken te hebben op de vertraging en de vertraging dus een redelijk constante lijkt te zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 15:08

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:43:
Vandaag kontact Gehad met de klantenservice van samsung omtrent de Samsung RMC-QTD1 Afstandsbediening deze ik graag wilde hebben voor de D6500, maar eerst wilde weten of dit wel werkt bij dit model.

Hun antwoord na overleg met de Productspecialist.Deze afstandbediening gaat niet werken alleen bij modellen bestemd voor de Amerikaanse markt.

De 1 zegt zus de ander zo wat is de waarheid, want ik wil hem graag hebben!
Dat gaat wel werken, iig zeker op de high-end modellen (D7000/D8000). Waarom komt dat ding anders hier in NL ook gewoon op de markt? Zag hem onlangs al in een folder van een lokale dealer staan en mijn eigen dealer zal 'm ook krijgen, alleen de exacte datum was nog niet bekend.
deepbass909 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:54:

[..]

Omdat de tv alleen 2.0 doorgeeft over z'n optical-out, laat ik geluid rechtstreeks van de bron via glas naar de receiver gaan
In wat voor situatie bedoel je? Ik weet dat iig via de mediaplayer je gewoon surround over de optische output kunt doen. Moet je wel even instellen in de TV, hij blijkt niet echt te onthouden dat je DD en/of DTS prefereert boven de standaard PCM output.

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 27-05-2011 00:02 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
Dat gaat wel werken, iig zeker op de high-end modellen (D7000/D8000). Waarom komt dat ding anders hier in NL ook gewoon op de markt? Zag hem onlangs al in een folder van een lokale dealer staan en mijn eigen dealer zal 'm ook krijgen, alleen de exacte datum was nog niet bekend.
[quote]

Hij is van oorsprong ook voor de Amerikaanse markt ontwikkeld.
En de dame van de klantenservice was heel stellig na overleg met de productspecialist dit gaat niet werken zei ze is alleen voor US modellen.

Daarnaast zijn ze in NL nog niet leverbaar dealer gaf aan onbekende levertijd.

Op internet vind je niemand in NL die deze afstandbediening heeft uitgeprobeerd, dus blijft het gissen of het werkt, als je het niet erg vind, geloof ik de productspecialist van Samsung als het namelijk wel zou werken zou hij het meteen zeggen, ze willen natuurlijk wel wat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als ik mijn Humax iHDR 5050 rechtstreeks via optisch aansluit op mijn receiver, heb ik DD 5.1, als ik de tv optisch aansluit op de versterker (de Humax zit via HDMI op de tv en geeft dus DD 5.1 door), krijg ik slechts 2.0 PCM door. Dit staat ook in de handleiding en kan je niet veranderen (alleen als de tv ook de bron is, kan je 5.1 door krijgen).

Wil ik dus DD of DTS, moet het geluid rechtstreeks van de bron naar de receiver, maar loop ik tegen een lip-sync probleem aan.

Overigens doet dit probleem zich sowieso voor bij DVD's. Mijn speler heeft ook geen HDMI, alleen analoge uitgangen. Deze zit via component op de tv, met geluid rechtstreeks op de versterker. Ook hierbij heb ik een lip-sync probleem.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 14:37
Ik heb ook lip sync issues helaas :(. Het moet in de tv zitten want er is verder niets veranderd aan m'n setup, en met m'n vorige tv had ik nergens last van. Probleem is alleen: op m'n receiver staat de delay al op max (80ms). Dus tsja, ennu? Ik kan nog een beetje rommelen met de afstand van m'n speakers (staat nu ingesteld op 3 meter), maar dat gaat niet heel veel winst opleveren ben ik bang.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 22:17
sig69 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:39:
Ik heb ook lip sync issues helaas :(. Het moet in de tv zitten want er is verder niets veranderd aan m'n setup, en met m'n vorige tv had ik nergens last van. Probleem is alleen: op m'n receiver staat de delay al op max (80ms). Dus tsja, ennu? Ik kan nog een beetje rommelen met de afstand van m'n speakers (staat nu ingesteld op 3 meter), maar dat gaat niet heel veel winst opleveren ben ik bang.
Hier een D6530 en nergens last van...gelukkig maar, want dat was nou juist waarom de LG LE8500 die ik eerst had overleden was verklaard (hardwarematige fout).
Overigens heb ik wel alle beeldverbeterinstelling uit staan....verder geen audio delay ingesteld...

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Laatst online: 12:39
kan iemand mij vertellen waar ik de Samsung RMC_QTD1 smart tv remote control kan aanschaffen,ben nl in bezit van de UE55D8000,en het leek me makkelijk de tv daarmee te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ckriek schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:41:
kan iemand mij vertellen waar ik de Samsung RMC_QTD1 smart tv remote control kan aanschaffen,ben nl in bezit van de UE55D8000,en het leek me makkelijk de tv daarmee te bedienen.
Nog nergens, is nog niet leverbaar. M'n dealer wist me wel te vertellen dat 'ie €99 ging kosten maar wanneer 'ie leverbaar werd was nog niet bekend. Maar aangezien ik een andere winkel hier in Tilburg er al mee heb zien adverteren (met de tekst 'komt binnenkort') zal het nooit al te lang meer gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

sig69 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:39:
Gisteravond ben ik nog wat verder aan het spelen geweest ermee. Het rare is dat ik een andere bron (mijn Popcornhour C-200) met een audio-vertraging van 150ms al goed heb. Waarom de Humax dan bij 400ms nog steeds voorloopt is mij een raadsel... Ook de vertraging van de Humax terug op 0 zetten, geeft wel een groter verschil, maar nog lang niet de bijna halve seconde die je zou verwachten. Het lijkt haast alsof de Humax geen vertraging zet op z'n optische uitgang...

Ik heb de tv bij beide bronnen gelijk ingesteld staan (dezelfde beeldverbeteringsopties) en in beide gevallen wordt hij gevoed met een 1080-resolutie signaal (de Humax 1080i, de C-200 1080p). Video processing zou dus in beide gevallen evenveel tijd moeten kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 23:57
deepbass909 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:22:
[...]
Waarom de Humax dan bij 400ms nog steeds voorloopt is mij een raadsel... Ook de vertraging van de Humax terug op 0 zetten, geeft wel een groter verschil, maar nog lang niet de bijna halve seconde die je zou verwachten. Het lijkt haast alsof de Humax geen vertraging zet op z'n optische uitgang..
Heb je al gezocht op het ziggo-forum van de 5050?
Ik gebruik (gelukkig) de optische uitgang niet maar volgens mij waren er erg veel problemen met de audio-delay (ook via optical). Bij mijn weten zijn niet al die issues opgelost met de "nieuwste" 5050 firmware.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=203

Wel balen, ik zit ook aan de 6530 te denken, maar dit is wel een issuetje (het 2.0 uitsturen van hdmi audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb wat rondgesnuffelt op forums, en wat blijkt het probleem te zijn, de ruisreductie kan nooit uitgezet worden, ook al zet je hem op uit, de tv schakeld het niet uit.
http://www.avforums.com/f...hread-9.html#post14725300
Met HD en blu-ray moet men de ruisreductie uitzetten, om ghosting en vervorming te voorkomen.
Alleen in gamemode dan wordt de ruisreductie door de tv wel helemaal uitgezet, daarom heb ik daar dan ook totaal geen probleem met vervorming van het beeld en met het verknoeien van de grain.
Maar dan komt het probleem, dat je dan geen clear motion kan aanzetten in de gamemode, en dat je het probleem krijgt dat het beeld meer gaat schokken.Er zijn dan ook veel instellingen niet meer beschikbaar in gamemode.
Ik heb ook nog een philips lcd TV, en daar heb ik ook geen last met grain vervorming, omdat als ik de ruisreductie uit zet, dat het dan ook echt uit is.

Ik heb ook de Samsung UE55D8000 LED-TV op een blu-ray speler van samsung aangesloten in de winkel mediamarkt, en daar hadden we hetzelfde probleem.
Dus het ligt niet aan de blu-ray spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Ckriek schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:41:
Ik heb er 1 via ebay aangeschaft, nog niet binnen maar zodra hij er is laat ik weten of hij het doet en hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:17:
[...]

Beste Samsung WebCare,

Samsung UE46D8000
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Samsung UE37C6000

Sony KDL-40EX720

Sony KDL-37EX500

Vooral bij de vergelijking tussen de Samsung UE37C6000 met de Sony KDL-40EX720 is het verschil in scherpte en detail goed te zien.
Misschien kun jullie dit doorgeven aan de engineers in Korea zodat zij kunnen werken aan een betere videoprocessing die kan concurreren met de andere grote merken.
Het enige wat ik hier zie als amateur ISF calibrateur is onechte scherpte veroorzaakt door een raster op het beeld. De video processing tekent iets wat er eigenlijk niet is. Kunstmatige scherpte geeft alleen maar een star en vertekent beeld wat niet lekker wegkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Ik krijg met geen mogelijkheid draadloze connectie met mijn wifi op mijn D7000.

Heb werkelijk van alles geprobeerd:
- WPA beveiliging uitgezet, geprobeerd in te loggen op een niet beveiligd netwerk
- Firmware upgrade router
- MAC adress in router gezet
- Router terug naar fabrieksinstellingen
- Andere router aangesloten

Hij wil het ip adres niet eens inladen.

Wanneer ik mijn D7000 aan een kabel hang krijg ik wel verbinding.

Iemand nog enig idee wat te proberen om draadloze verbinding te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Hoe zit het precies met deze tv's en DTS ondersteuning? Ik zie op de Samsung website voor de D6200 "DTS 2.0 + Digital Out" staan, bedoelen ze daarmee dat je een DTS 2.0 signaal op de digital out krijgt of dat de TV DTS 2.0 doet (logisch ivm gebrek aan boxen :) ) en krijg je op de optical output alsnog 5.1 DTS? Ik zou nl graag een losse DTS decoder aansluiten met boxen, maar als de tv alleen 2.0 doorgeeft schiet dat niet echt op natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Bij mij kloppen de programma's in de gids voor geen meter, meer mensen met dit probleem? De tv heeft de juiste datum en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de D8000 gekocht. Ik heb hierop een Cisco mediabox (UPC) aangesloten. Het probleem is als je maar iets doet de tv aangeeft dat er geen zenders geinstalleerd zijn.
Hoe kan ik de zenders van de mediabox overnemen op de tv, of hoe kan ik de tv vertellen dat hij voor zijn tv zenders alleen naar HDMI2 moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:12:
Vandaag de D8000 gekocht. Ik heb hierop een Cisco mediabox (UPC) aangesloten. Het probleem is als je maar iets doet de tv aangeeft dat er geen zenders geinstalleerd zijn.
Hoe kan ik de zenders van de mediabox overnemen op de tv, of hoe kan ik de tv vertellen dat hij voor zijn tv zenders alleen naar HDMI2 moet kijken?
Dat kan toch ook niet. Het is of een mediabox via HDMI (met AB HDMI 2 als source kiezen) of een CI+ module van UPC. Ik zou die mediabox gelijk afschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 27-05-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
DaFreakR schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:36:

- WPA beveiliging uitgezet, geprobeerd in te loggen op een niet beveiligd netwerk

YouTube: ‪Troubleshooting Wired and Wireless Samsung TV Connections‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vanmiddag een bevestigend antwoord van Samsung Ned. gehad dat deze AB met +/- 2 weken leverbaar is.

Het type nr. is RMC-QTD 1 AP 2 XC
En deze is geschikt voor de smart hub toestellen vanaf de D 6500 lijn en hoger.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Dit is inderdaad een ander artikelnummer als de US models.

Mensen die er dan ook 1 via ebay in Amerika hebben besteld dit gaat niet werken met Nederlandse TV's.

Bovenstaande natuurlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

[quote]
Ik heb onlangs een samsung 1100 router aangeschaft met one foot connection echt een fluitje van een cent en werkt uitstekend samen met mijn d6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:57:
[/quote]

[quote]
Ik heb onlangs een samsung 1100 router aangeschaft met one foot connection echt een fluitje van een cent en werkt uitstekend samen met mijn d6500
Vindt hij je SSID (=netwerknaam) wel? Of dat ook al niet? :) Als dat wél zo is, controleer dan eens of DHCP op je router ingeschakeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torrentus schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:02:
[...]

Vindt hij je SSID (=netwerknaam) wel? Of dat ook al niet? :) Als dat wél zo is, controleer dan eens of DHCP op je router ingeschakeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:13:
[...]

Dat kan toch ook niet. Het is of een mediabox via HDMI (met AB HDMI 2 als source kiezen) of een CI+ module van UPC. Ik zou die mediabox gelijk afschaffen.
De CI+ module is besteld, maar de levering kan tot 10 dagen duren, tot die tijd erger ik me dus aan de melding dat geen kanalen geinstalleerd zijn
Verder is me nog onduidelijk wat de mogelijkheden zijn of en hoe je programma's kunt opnemen zonder mediabox. Volgens mij is het alleen nog mogelijk het kanaal op te nemen waar je naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:16:
De CI+ module is besteld, maar de levering kan tot 10 dagen duren, tot die tijd erger ik me dus aan de melding dat geen kanalen geinstalleerd zijn
Dan voeg je toch tijdelijk een analoog kanaal toe met alleen ruis?
In principe moet hij dan de laatste Source onthouden en na het aanzetten automatisch naar HDMI2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:16:
[...]

Verder is me nog onduidelijk wat de mogelijkheden zijn of en hoe je programma's kunt opnemen zonder mediabox. Volgens mij is het alleen nog mogelijk het kanaal op te nemen waar je naar kijkt.
Je kunt je er wel aan ergeren maar als je geen zenders installeert dan zal de Tv dat blijven vermelden. Dus, mediabox er af halen en de coax in de Tv doen .... en zoeken maar. Vindt de Tv inderdaad alleen de analoge zenders.

De Tv heeft maar 1 tuner dus waar je naar kijkt kun je opnemen maar je kunt ook opnemen en de Tv uitdoen ... de Tv hoeft niet aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Ik heb vandaag een Samsung 7140 harddisk recorder gekocht. Wat een verademing met de interne ci+ decoder. Ook qua beeld vooruit gegaan.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Quan Vu schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:02:
Ik heb vandaag een Samsung 7140 harddisk recorder gekocht. Wat een verademing met de interne ci+ decoder. Ook qua beeld vooruit gegaan.
Waarom koopt iemand half 2011 iets uit 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:33:
[...]

Sinds wanneer maakt dat nou weer iets uit? Als je bv. nu een Humax iHRD-5050c koopt, heb je een goede HD-decoder/recorder maar ook niet uit 2011, maar dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb nu zender 6378 o.i.d. als STV-HD. Ik wil dus de naam veranderen van deze satelliet-zender. Heb een D6530. Kan dat wel? 8)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

GerCor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:33:
[...]

Sinds wanneer mag je niks meer van voor de jaarwisseling kopen? Mijn Humax iHDR-5050c, die ik tegelijk met de tv heb aangeschaft, is ook niet echt van 2011. Sterker nog, zelfs de 5200c is niet eens uit 2011, dus al zou ik het willen, kan het niet.
TeunVR schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:02:
[...]

Heb je al gezocht op het ziggo-forum van de 5050?
Ik gebruik (gelukkig) de optische uitgang niet maar volgens mij waren er erg veel problemen met de audio-delay (ook via optical). Bij mijn weten zijn niet al die issues opgelost met de "nieuwste" 5050 firmware.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=203

Wel balen, ik zit ook aan de 6530 te denken, maar dit is wel een issuetje (het 2.0 uitsturen van hdmi audio)
Ik ga daar eens rondkijken. Mijn C-200 heeft een vertraging van 200ms nodig (zo lijkt het in ieder geval), dus met een bereik van 400ms zou de Humax dat dus ook aankunnen.
In ieder geval, dit staat verder los dus van de Samsung tv, dus ik ga me in het Humax iHDR-5050c topic hierover storten.
Buck Naked schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:30:
[...]

Het enige wat ik hier zie als amateur ISF calibrateur is onechte scherpte veroorzaakt door een raster op het beeld. De video processing tekent iets wat er eigenlijk niet is. Kunstmatige scherpte geeft alleen maar een star en vertekent beeld wat niet lekker wegkijkt.
Daarnaast is beeldscherpte iets wat je zelfs niet eens altijd zo hoog wilt hebben. 1 van de eerste dingen die ik keek was Roland Garros in HD en dat was zelfs eng scherp, tegen het vermoeiende aan.

Maar daarnaast, zou Alexander01 nou echt denken dat Samsung dit soort informatie niet zelf onderzoekt?

Om een tegenwoord te geven Sony's, overal waar ik ze zag was het scherm veel te rood, terwijl de Samsung een veel natuurlijker beeld en kleuren heeft.
DaFreakR schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:36:

Mijn D6750 ging direct, zonder problemen op mijn wpa-beveiligd wifi-netwerk. Andere draadloze apparaten werken wel op je draadloos? En je D7000 ziet het netwerk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:27:
Hallo,

Ik heb vanmiddag een bevestigend antwoord van Samsung Ned. gehad dat deze AB met +/- 2 weken leverbaar is.

Het type nr. is RMC-QTD 1 AP 2 XC

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Dit is inderdaad een ander artikelnummer als de US models.

Mensen die er dan ook 1 via ebay in Amerika hebben besteld dit gaat niet werken met Nederlandse TV's.

Bovenstaande natuurlijk wel
Je maakt mij nog nieuwsgieriger!
Al denk ik dat er geen reden is dat het niet zou werken, Samsung NL wilt natuurlijk dat je alleen hun eigen import koopt, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:08:
Ik heb nu zender 6378 o.i.d. als STV-HD. Ik wil dus de naam veranderen van deze satelliet-zender. Heb een D6530. Kan dat wel? 8)
Kan je dit niet op dezelfde manier zoals bij TV kanalen? Kanaallijst, op te wijzigen kanaalnaam staan, selecteren (gele toets) en dan tools? Kanaalnaam bewerken? zie onderdeel Kanalen beheren in jou handleiding. Is het een electronische handleiding, download deze voor jou toestel, goed om op computer te gebruiken (zoekfunctie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wildfire schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:47:
[...]

Sinds wanneer maakt dat nou weer iets uit? Als je bv. nu een Humax iHRD-5050c koopt, heb je een goede HD-decoder/recorder maar ook niet uit 2011, maar dat maakt niets uit.
Nee, oké. Maar je hebt nu Bluray HDD recorders van Samsung in de D serie. Dan sluit dat qua interface beter aan op een D-serie TV. Ik zeg niet dat het NIET MAG, ik vroeg me alleen af waarom.

Ik zat gisteravond nog even te lezen over die 7140 en dat is toch een probleem ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Iemand al info over de Skype-Camera? En over de Smart-Hub afstandsbediening: Gaat dat om de QWERTY-remote? Die was toch alleen voor de D7 en D8?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/us/system/consumer/accessory/rm/cq/td/rmcqtd1ap2za/QWERTY-remote_4.jpg
SalimRMAF schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:20:
Iemand al info over de Skype-Camera? En over de Smart-Hub afstandsbediening: Gaat dat om de QWERTY-remote? Die was toch alleen voor de D7 en D8?
Dit gaat inderdaad over de Qwerty afstandbediening, deze komt nu ook in Nederand op de markt waar hij eerder al in Amerika is verschenen.

Het type nr. is RMC-QTD 1 AP 2 XC(dit is een ander artikelnummer als de US uitvoering)

Officieel door Samsung Nederland bevestigd gekregen.

Er zijn al creatieve dealers geweest de klakkeloos de info van de US website hebben ge-translate en op hun site geplakt, Niet wetende dat er in de US ook andere modellen zijn.

http://www.samsung.com/us...ccessories/RMC-QTD1AP2/ZA

De informatie die zij geven over de compatibiliteit met welke modellen is incorrect!

En zoals gij allen kunt zien is dit ook een ander artikelnummer

Maar goed dat ikzelf even ben gaan bellen en mailen en gaan doen want ik zit niet te wachten op een remote die niet werkt, ook benieuwd of ze dan de US versie of de NL versie hadden opgestuurd, maar ook weer niet zo erg dat ik dit risico wilde lopen.

Daarnaast heeft de US D6300 in tegenstelling tot de NL D6300 wel full webbrowser logisch dat deze dan in de US genoteerd staat als "vanaf 6300" dit heeft namelijk weinig functie om zonder full webbrowser te gebruiken.

Nog even kort samen gevat.

In de US heeft de D6300 wel full webbrowser en in Nederland niet.
In de US heeft de D6500 geen full webbrowser en in Nederland wel.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Heeft iemand 'n link naar een bron waar ik degelijke calibratie settings kan vinden voor mij 55D6500? Ik wil 'm graag zo goed mogelijk instellen voor zowel Films als Games (wellicht 2 presets?) maar ik kan nauwelijks informatie vinden van settings/calibraties online. Één website die ik heb gevonden heeft een review voor een D8000 serie, maar ik wil er niet van uitgaan dat dit ook opgaat voor mijn scherm. Bovendien zijn de settings die hierbij worden aangegeven erg onvolledig.
Pagina: 1 ... 16 ... 99 Laatste