Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
drachir2 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:09:
[...]

Heb vanochtend mijn 40D6530 opgehaald. Morgen ga ik hem installeren en zal ik zsm een uitgebreide review plaatsen op tweakers.

Zal hier ook video's en foto's van maken.
Nice. Ik heb zelf een 37d6530 op het oog, maar kan er nog geen reviews van vinden.

Klopt het trouwens dat de D6500 en hoger hetzelfde paneel hebben als de D7000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Samsung UE55D8000 LED LCD 3D TV Review @ HDTVtest.co.uk:
http://www.hdtvtest.co.uk...e46d8000-201105131065.htm

De TV heeft wat mij betreft te veel grote minpunten voor de kunstmatig hoog gehouden prijs die je ervoor betaald.

[1] De panel uniformiteit laat te wensen over.
[2] Het Motion Plus systeem is nog steeds flawed! Je moet nog steeds de standaard setting mijden om het soap opera effect te omzijlen. Dit terwijl de standaard setting juist een goede gebalanceerde setting is. Met de clear setting heb je een merkbaar minder vloeiend beeld. Daarnaast is er in het begin van dit topic al een keer geklaagd over het stotter probleem. Dat heeft Samsung blijkbaar ook nog steeds niet verholpen. Met deze flaws is het Motion Plus systeem dus alles behalve concurrerend ten opzichte van Sony's Motionflow (die in elke omstandigheid vloeiend en natuurlijk blijft).
[3] Er wordt nog steeds film grain gefilterd!
Unfortunately, just like last year’s midrange and top-tier HDTV models from the Korean conglomerate, the Samsung UE55D8000 still has its noise reduction feature running permanently in the background
D8000′s pictures are subjectively less detailed due to the lack of high frequency grain
[4] Ze gebruiken weer dezelfde softe/onscherpe flut scaling die ook bij de 2010 modellen werd toegepast (zie deze post)
Samsung’s SD to HD scaling is that it is smooth and natural, rather than obviously crisp and sharp.
The disadvantage is that the image does not appear as subjectively sharp as it does on other scaling solutions
Ik koop dus echt nooit meer een Samsung TV voordat ze iets aan die beeldscherpte doen.
Het Samsung SD beeld is veel te soft en niet geschikt om van een afstand nog alle details eruit te kunnen halen. Als je dan vervolgens allerlei scherpte filters aanzet ziet het beeld er niet meer uit (overprocessed) in tegenstelling tot andere fabrikanten als Sony die er nooit overprocessed uitzien als je de scherpte helemaal open gooit. Sony geeft dan een heerlijk strak, crisp en scherp plaatje (wel iets meer mosquito noise, maar dat zie je toch niet van een afstand), terwijl Samsung er dan nepper, analoger en wateriger uit gaat zien. Het is ook niet voor niets dat je bij Samsung gebruikersreviews nooit iets leest over een fantastische beeldscherpte.

De Sony EX723 hebben ze ook getest:

The LED TV also does not partake in any unwanted film grain smoothing, allowing every pore and grain of stubble on the actors’ faces to be presented untouched, with full detail. There are also no motion judder issues during 2D playback, which is excellent.

Scaling was also excellent, with resolution test patterns appearing clean and sharp with only a small amount of ringing around transitions as a result of the scaling process.

With real world content, we were suitably happy with the KDL-40EX723′s abilities. As we expected, the [Detail Enhancer] feature, which emphasises high frequencies in the video signal in an attempt to create the illusion of a higher resolution source
Overigens heeft de EX723 de X-Reality video engine. De HX serie heeft de X-Reality PRO video engine. Die laatste heeft ook nog een 'Resolution Enhancer' optie. Waarschijnlijk zorgt de X-Reality PRO video engine dus voor een nog scherper gedetailleerder plaatje dan de de standaard X-Reality engine.

Een ding weet ik zeker: Ik koop nooit meer een Samsung TV totdat ze fatsoenlijke scherpe scaling gaan toepassen en hun verscherpings algoritme sterk gaan verbeteren!

Voor de mensen die naar een goed alternatief op zoek zijn voor de Samsung D8000. Verdiep je zelf eens in de Sony HX920. Die TV geeft veel meer waar voor z'n geld wat beeldkwaliteit betreft. Die heeft ook echte local dimming, dus niet dat neppe software gedoe wat Samsung gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-05-2011 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Ik snap niet helemaal waarom je zo de nadruk op SD legt. HD is veel belangrijker voor mij en ik denk voor velen. Als je een mooi SD plaatje wilt kun je misschien beter voor een plasma gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 379258 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:55:
Ik snap niet helemaal waarom je zo de nadruk op SD legt. HD is veel belangrijker voor mij en ik denk voor velen. Als je een mooi SD plaatje wilt kun je misschien beter voor een plasma gaan.
Daarnaast worden bij het kijken van digitale TV de SD-zenders vaak door de decoder zelf al geupscaled en niet door de TV zelf (bij ons een Humax iHDR-5050C).

De upscaling van de TV zelf zou pas aan bod komen als we analoog zouden kijken en kom op, wie kijkt met zo'n TV nou nog analoog? DVDtje kijken wellicht, tsja, velen hebben toch ook al een DVD-speler die zelf upscaled.

Veel nadruk leggen op SD-upscaling is wat mij betreft ook onzin ja. Wie meer SD dan HD kijkt had dan beter bij een oude bakbuis kunnen blijven.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 04:12:
Samsung UE55D8000 LED LCD 3D TV Review @ HDTVtest.co.uk:

De TV heeft wat mij betreft te veel grote minpunten voor de kunstmatig hoog gehouden prijs die je ervoor betaald.
[...]
\[4] Ze gebruiken weer dezelfde softe/onscherpe flut scaling die ook bij de 2010 modellen werd toegepast
<Enkele quot's>
Tsja, van je opmerkingen en quots schrok ik wel even (ik heb belangstelling voor deze tv nl.).
Maar als je de test helemaal leest zie ik dat je toch selectief hebt ge-quoot... De Samsung benadering heeft voor bovenstaande ook een voordeel, en wat er uiteindelijk verteld wordt is:
All in all, we like Samsung’s approach to standard definition very much.

En in de conclusie (oa.):
Its excellent contrast performance, [...] superb standard-definition video processing

Dus Alexander bedankt voor je link, want ook kritische geluiden zijn in mijn optiek gewenst.
Mijn advies aan anderen, lees de gehele test en "make up your own mind" ;)
Zo vind ik design en zij in-uitgangen ook belangrijk (daardoor is die Sony geen optie voor mij)...
De ideale tv (voor iedereen) bestaat (nog?) niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Anoniem: 379258 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:55:
Veel zenders zenden alleen nog in SD uit. Omdat SD van zichzelf niet scherp is is het belangrijk dat er een scherpe videoprocessing plaats vind.

Ook worden de NL-basiszenders bij Reggefiber glasvezel alleen nog in SD doorgegeven via DVB-C. HD geven ze enkel bij IPTV door. Dit terwijl DVB-C nou juist een stuk meer gebruikersgemak geeft omdat alles via 1 appparaat gaat en je dus de ingebouwde functionaliteiten van de TV kan gebruiken (die vaak beter geïmplementeerd zijn dan bij een STB).

Daarnaast is het zo dat het eigenlijk niet alleen om SD gaat, maar over de gehele videoprocessing van Samsung. Als je de beeldscherpte bij HD helemaal opengooit dan zul je opnieuw zien dat Samsung een minder scherp/gedetailleerd plaatje laat zien dan andere merken zoals Sony.
Samsung heeft zijn verscherpings algoritme zo geconfigureerd dat de hoogfrequente details nauwelijks verscherpt worden.

Hierdoor worden ook jaggies en mosquito noise minder zichtbaar. Dat zijn namelijk ook hoog frequente details. Echter, door de hoogfrequente details niet genoeg te verscherpen de blijft de algehele beeldscherpte gewoon echt achter bij Samsung TV's.
De nadelen van het niet verscherpen van hoogfrequente details wegen absoluut niet op tegen de voordelen!

Mosquito noise en jaggies zijn namelijk vanaf een normale kijkafstand namelijk nog nauwelijks zichtbaar.
Echter, het niet voldoende verscherpen van van hoogfrequente details is vanaf een normale afstand juist WEL zichtbaar. Je mist dan namelijk gewoon de fijne details in het beeld.

Ook blijft het dom dat ze nog steeds film grain filteren. Nummer 1 regel bij een goede videoprocessing is dat het detail er niet onder mag lijden.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-05-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-06 09:04
drachir2 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:09:
[...]

Heb vanochtend mijn 40D6530 opgehaald. Morgen ga ik hem installeren en zal ik zsm een uitgebreide review plaatsen op tweakers.

Zal hier ook video's en foto's van maken.
Ben benieuwd :)

Wil er ook van 1 aan schaffen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
De kogel is door de kerk, ik heb de Samsung 55D8000 besteld incl. levering en plaatsing (afstellen met mijn Samsung home-cinema) - 2291 euro.

Zelf heb ik nog een ding vergeten vragen. Welk type brilletje word er geleverd. Is dit de 3100?

Heeft iemand ervaring met de onderlinge verschillen van de brilletjes. Gaat het hier vooral om design verschillen of zit er ook een verschil in het verwerken van de 3D beelden? vb 3700 versie. Iemand die me hierbij een sluitend antwoord kan geven?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 00:56

Quan Vu

Hoi

nvidia schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:56:
De kogel is door de kerk, ik heb de Samsung 55D8000 besteld incl. levering en plaatsing (afstellen met mijn Samsung home-cinema) - 2291 euro.

Zelf heb ik nog een ding vergeten vragen. Welk type brilletje word er geleverd. Is dit de 3100?

Heeft iemand ervaring met de onderlinge verschillen van de brilletjes. Gaat het hier vooral om design verschillen of zit er ook een verschil in het verwerken van de 3D beelden? vb 3700 versie. Iemand die me hierbij een sluitend antwoord kan geven?
Ik heb ze alle drie en er is geen verschil. Alleen comfort en functionaliteit verschillen.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuppieKees
  • Laatst online: 06-04 12:38
Graag deze TV reviewen?

Ik ben benieuwd of deze D8000 ook zoals de D7000 backlight bleedind aan de randen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:16:
[...]

Veel zenders zenden alleen nog in SD uit. Omdat SD van zichzelf niet scherp is is het belangrijk dat er een scherpe videoprocessing plaats vind.

Ook worden de NL-basiszenders bij Reggefiber glasvezel alleen nog in SD doorgegeven via DVB-C. HD geven ze enkel bij IPTV door. Dit terwijl DVB-C nou juist een stuk meer gebruikersgemak geeft omdat alles via 1 appparaat gaat en je dus de ingebouwde functionaliteiten van de TV kan gebruiken (die vaak beter geïmplementeerd zijn dan bij een STB).

Daarnaast is het zo dat het eigenlijk niet alleen om SD gaat, maar over de gehele videoprocessing van Samsung. Als je de beeldscherpte bij HD helemaal opengooit dan zul je opnieuw zien dat Samsung een minder scherp/gedetailleerd plaatje laat zien dan andere merken zoals Sony.
Samsung heeft zijn verscherpings algoritme zo geconfigureerd dat de hoogfrequente details nauwelijks verscherpt worden.

Hierdoor worden ook jaggies en mosquito noise minder zichtbaar. Dat zijn namelijk ook hoog frequente details. Echter, door de hoogfrequente details niet genoeg te verscherpen de blijft de algehele beeldscherpte gewoon echt achter bij Samsung TV's.
De nadelen van het niet verscherpen van hoogfrequente details wegen absoluut niet op tegen de voordelen!

Mosquito noise en jaggies zijn namelijk vanaf een normale kijkafstand namelijk nog nauwelijks zichtbaar.
Echter, het niet voldoende verscherpen van van hoogfrequente details is vanaf een normale afstand juist WEL zichtbaar. Je mist dan namelijk gewoon de fijne details in het beeld.

Ook blijft het dom dat ze nog steeds film grain filteren. Nummer 1 regel bij een goede videoprocessing is dat het detail er niet onder mag lijden.
Dat is inderdaad wel raar dat ze de film grain niet als optie hebben gemaakt. Altijd beter als je het beeld kan customizen zoals jij dat wilt.

Wat betreft scherpte vind ik dat je overdrijft. Ik heb HD films gezien waarbij de detail door de kleuren zo van het beeld afspatten dat je bijna teveel porien en dergelijke ziet. Je argumenten zouden kunnen kloppen, maar mij is dat in ieder geval niet opgevallen dat dat afbreuk doet aan de kwaliteit van de beeld. Sterker, als je alle reviews afgaat, is juist datgene waar de Samsungs omgeprezen worden de beeldkwaliteit.

Wat wel storend zou kunnen zijn is de minder goede motionflow. Wat ik heb kunnen testen was een film met motionflow aan en toen zag ik wel wat artefacten. Maar volgens mij kan je dat wegwerken door motionflow uit te zetten en is dat ook gewenst normaal gesproken bij films. Maargoed, dat zou nog een verbeter punt kunnen zijn.

Kan je me vertellen waar en hoe je nu aan zo'n prijs bent gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quan Vu schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:29:
[...]

Ik heb ze alle drie en er is geen verschil. Alleen comfort en functionaliteit verschillen.
Jij had toch 2100 euro betaald voor de D7000 55 inch? Mag ik vragen waar dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Iemand nog ervaring met een fysiek toetsenbord? Heb vandaag een Keysonic draadloos toetsenbord geprobeerd maar dat werkte dus niet.

(gaat hier om een UE46D8000)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 14-05-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:31
Wildfire schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:05:
Iemand nog ervaring met een fysiek toetsenbord? Heb vandaag een Keysonic draadloos toetsenbord geprobeerd maar dat werkte dus niet.

(gaat hier om een UE46D8000)
Waarom zou het wel moeten werken?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:15:
[...]

Waarom zou het wel moeten werken?
Omdat er een browser inzit en typen met de afstandsbediening een ramp is. Ondersteuning voor een toetsenbord zou dan toch echt wel handig zijn. En als je dan het volgende leest in de startpost:
Een USB toetsenbord is eveneens alleen compatible met de D7 en D8-serie.
Dan vraag je je af wat voor toetsenbord dan werkt op de D8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:31

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Gisteren na twijfelen tussen een LG en een Samsung, toch gegaan voor een UE-55D6300. Neergezet, geinstalleerd en gelijk 'n paar uurtjes gegamed en film gekeken. Wat een geweldig scherm! Ik heb nog geen mensen gevonden die het scherm hebben gecalibreerd, dus ik verwacht later nog wel wat afstel werk te moeten verrichten.

* Het scherm met de kleine bezel is echt idioot mooi, ben blij dat ik niet meer zo'n dikke rand om m'n scherm heb.
* Eindelijk alle apparaten (PS3, Xbox) via optical audio aangesloten ipv tv speakers.
* De 3D knop maakt werkelijk alle beelden 3D, werkt heel tof met games, bij normale TV is het effect niet zo speciaal.
* De apps zijn gek genoeg best grappig, hier ga ik nog meer mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Len Canoot schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:41:
Fijne machine, hier een 55D8000. Niets mis mee. Wordt binnen het bedrijf gebruikt, dus geen tv, wel presentaties. Super makkelijk in te stellen allemaal. De niet-plastic versie vind ik echt een stuk mooier..helaas kost je dat wel een stuk meer.
Het enige nadeel van de tv vind ik de prijs, die is aan de hoge kant. Iemand een idee wanneer de prijzen omlaag gaan? Toch niet pas als de nieuwe modellen er zijn? ;-)
Ik neem aan dat je de advies prijs bedoeld, in dat geval: zodra je zelf gaat rondmailen en bellen. Als de 55d7000 voor 500 onder de advies prijs weg kan, dan kan de 55d8000 dat zeker. Mogelijk ook nog wel iets meer.
Lijkt me wel de moeite waard om even rond te bellen enzo :+

Daarnaast kun je ook acties verwachten m.b.t. vakantiegeld. Mei is natuurlijk de vakantiegeld maand en bedrijven willen daar eind mei/ergens in juni nog wel eens een vakantiegeld verdubbelaar oid tegen aan gooien. Lees 16% korting. Maargoed daar hoef je dus niet op te wachten als je zelf pro actief genoeg bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02-2023
Nog even over de SAMSUNG REMOTE app.
Wil dit toch wel graag werkend hebben, echter op mijn XperiaX10 krijg ik de app niet eens gestart.
Hebben meer mensen dit en wat heb ik nodig om het wel werkend te krijgen.
Heb niks met Apple spul en mijn Xperia moet nog een jaartje mee, anders had ik graag de Galaxy S2 genomen, waar het wel mee moet werken.
Overweeg nu (zowiezo)een Galaxy TAB, waar het ook mee zou moeten kunnen, maar had het ook graag gewoon werkend op mijn fijne X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
LENZ75 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:17:
Nog even over de SAMSUNG REMOTE app.
Wil dit toch wel graag werkend hebben, echter op mijn XperiaX10 krijg ik de app niet eens gestart.
Hebben meer mensen dit en wat heb ik nodig om het wel werkend te krijgen.
Heb niks met Apple spul en mijn Xperia moet nog een jaartje mee, anders had ik graag de Galaxy S2 genomen, waar het wel mee moet werken.
Overweeg nu (zowiezo)een Galaxy TAB, waar het ook mee zou moeten kunnen, maar had het ook graag gewoon werkend op mijn fijne X10.
Je krijgt hem dus wel geïnstaleerd? Zover kom ik niet eens op mijn Desire Z (custom rom, android 2.3).
Bij mij lijkt het probleem te liggen aan ofwel het feit dat mijn droid geroot is, danwel omdat de 'Samsung remote' app alleen op droid 2.1 en 2.2 draaid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yKsaFUH15ZuFz9lFEI0hokZd/full.jpg
Even een impressie van hoe hij er bij staat :-) Iemand een idee hoe ik bestanden met de TV kan sharen? Hij kan m'n laptop direct zien in 't netwerk, maar geen bestanden ... Ik neem aan dat 't niet met de normale Windows shares werkt?

edit: Device toestaan in Media Player does the trick!

[ Voor 24% gewijzigd door RSP op 15-05-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Argh, MKV's lijken niet te spelen via file sharing, in de EManual staat dat 't wel moet werken (echt in heel veel combinaties met codecs) maar na 4 verschillende series getest te hebben, zie ik nog geen resultaat. Iemand met 'n idee over hoe dit wel goed kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 15:47
RSP schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:51:
Argh, MKV's lijken niet te spelen via file sharing, in de EManual staat dat 't wel moet werken (echt in heel veel combinaties met codecs) maar na 4 verschillende series getest te hebben, zie ik nog geen resultaat. Iemand met 'n idee over hoe dit wel goed kan werken?
Een MKV is een soort van 'zipbestand' (container) waarin een video + ondertiteling + audio en dergelijken tegelijkertijd worden samengevoegd in 1 bestand. De container wordt standaard 'begrepen' door de TV, echter, de codec waarmee de film is gemaakt is niet 1 standaard codec. Dit kan van alles zijn.

De video moet dus wel gecodeerd zijn met een codec die de TV snapt. Divx, XVID, MPEG en dergelijken worden allemaal begrepen door de TV en al mijn series werken eigenlijk vlekkeloos.

Probeer eens wat andere series/films en probeer erachter te komen welke het wel en niet doen. Je zal zien dat er logica in zit, mbt de codecs die dan gebruikt worden.

Daarnaast kan ik je Mezzmo aanraden! Ik ben zelfs reseller geworden van dit product. Het is een DLNA server, die perfect al je files indexeert (video, muziek en foto's) en die perfect kan streamen naar je TV. Daarnaast ook nog eens snel en met realtime transcoding! Probeer het eens, er is een volledige testversie van 15 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
RSP schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:51:
Het werkt ook wel, wel maar helaas minder out-of-the box dan je zou verwachten. De DNLA client is nogal kritisch... Mediatomb config is aan te passen zodat deze werkt met je samsung.
Een ander gratis alternatief is Serviio. Deze wekt out of the box met je samsung, is gebaseerd op java en kan per device die het serveert een profiel opstellen. Alleen het initële laden duurt eeuwen (hij kan thumbs genereren en info van internet ophalen). Belangrijk detail is dat als je de console op een andere machine dan de serviio dnla server wilt draaien je "-Dserviio.remoteHost=ip.to.serviio.server" moet toevoegen (instructies).

Nog steeds een probleem is de fast forward en jump to <time> (zou moeten werken door op tools te drukken en dan een tijd in te typen ;) werken niet :'(
Massiefje schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:10:
Daarnaast kan ik je Mezzmo aanraden! Ik ben zelfs reseller geworden van dit product. Het is een DLNA server, die perfect al je files indexeert (video, muziek en foto's) en die perfect kan streamen naar je TV. Daarnaast ook nog eens snel en met realtime transcoding! Probeer het eens, er is een volledige testversie van 15 dagen.
Kan je met deze wél vooruit spoelen/jumpen naar een bepaalde tijd op een samsung d7000/d8000? Zo ja ben ik overstag ;)
Ben alleen bang dat het een implementatie issue is in de firmware van de samsung :F

[edit]
Mezzmo is windows only ;(
Dan zou ik een VM op mijn server moeten installeren puur om dit pakket te draaien |:(
Maar hé, if it does the trick.. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door B3U5 op 15-05-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik heb in ieder geval geprobeerd;

* 720p, 1080p resolutie.
* AC3 Audio, Stereo (ik denk gewoon MP3 VBR encoded) en 5.1 DTS (volgens mij ook MP3 of OGG)
* h.264 video encoding, volgens mij heb ik nog geen Divx encoded file geprobeerd, dit zou echter ongetwijfeld moeten werken aangezien de TV ook de mogelijkheid heeft voor Divx Video On Demand.

Alle combinaties staan in de EManual van de TV, dus vandaar dat ik 'n beetje verward ben over waarom het bestand 'm niet pakt. Wat ik eerst merkte is dat de bestandsnaam was ingevuld als serie.naam.hdtv.mkv, waarbij de TV aangaf dat hij de '.hdtv' extentie niet kon afspelen, op zich al vreemd omdat hij dan ook had kunnen zeggen "ik kan .naam niet afspelen' aangezien dat nog eerder in de filename voorkomt.

Op welke manier komen files van Mezzo bij m'n TV terecht? Het stikt hier al van de consoles die AVI, WMV en dat soort files kunnen spelen, maar ik denk dat 't tot nu toe nog niet lukt om MKV container files te openen, waarschijnlijk dan door de h.264 codec :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qGP5DNtnVCE8eVoQ4oDLEc1I/full.jpg
Even een overzicht voor de volledigheid.

[ Voor 5% gewijzigd door RSP op 15-05-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

RSP schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:55:
[afbeelding]
Even een impressie van hoe hij er bij staat :-) Iemand een idee hoe ik bestanden met de TV kan sharen? Hij kan m'n laptop direct zien in 't netwerk, maar geen bestanden ... Ik neem aan dat 't niet met de normale Windows shares werkt?

Welke maat heb je daar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

De 55" versie, behoorlijk massive in onze woonkamer, maar ben wel blij dat ik deze heb genomen. Met de 47" had ik toch weer dichterbij de TV moeten zitten bij 't spelen van games :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

RSP schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:02:
De 55" versie, behoorlijk massive in onze woonkamer, maar ben wel blij dat ik deze heb genomen. Met de 47" had ik toch weer dichterbij de TV moeten zitten bij 't spelen van games :-)
Hoever zit je er dan vanaf ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Een meter of 4, ik had eerst een 37" flatscreen. Ik twijfelde nog wel over de 46", maar we konden voor 400e extra upgraden naar de 55". Nu hebben we wel echt 'n thuisbioscoop! Ik heb (nog) geen last van m'n ogen, mocht je dat denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

RSP schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:08:
Een meter of 4, ik had eerst een 37" flatscreen. Ik twijfelde nog wel over de 46", maar we konden voor 400e extra upgraden naar de 55". Nu hebben we wel echt 'n thuisbioscoop! Ik heb (nog) geen last van m'n ogen, mocht je dat denken :P
Ik zit met hetzelfde dilemma :P ik heb nu 42" en wil naar of 46 of 55. Op ongeveer 3,7 meter. En kwa prijs maakt het niet veel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Bij m'n 37" TV had ik een flatscreen waar je games op kan spelen en een filmpje kan kijken. Nu is het gewoon een experience geworden, dat was me na 1 blu-ray wel duidelijk. Het is nu ook duidelijk dat ik al m'n dvd's moet gaan vervangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
ik zit op 2.7m van mijn 46d7. En dat is mij niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
@RSP: ik zie dat je Killzone er op speelt, merk je enige vorm van inputlag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Killzone is wat mij betreft niet een hele 'directe' game, met andere woorden hij een beetje stroperig, waardoor input lag minder op zou vallen. Het voelde echter heel natuurlijk. Daarnaast heb ik wat andere games gespeeld waaronder Wipeout HD, een snelle racegame waarbij je dit absoluut zou merken, ik had er geen last van.

Op m'n Xbox heb ik vanmorgen nog Halo 3 gespeeld, waarbij ik merkte dat ik af en toe last had van tearing bij snel ronddraaien, maar dat zou net zo goed aan de game zelf kunnen liggen. Om te vergelijken ga ik vanavond nog een paar potjes Reach spelen, en wellicht wat Forza om te checken hoe het met Racegames op de xbox is gesteld.

Ik zag overigens in 't menu dat er voor Sound een bepaalde 'delay' is aangegeven met een waarde van '50', als dit 50ms zou zijn, dan denk ik wel degelijk dat je dat zou merken, maar tot zover had ik geen problemen met m'n online games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ok thanks, klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
RSP schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:55:
[afbeelding]

Is dit de 6500 of de 6750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02-2023
Samsung Remote wordt wel geladen, achter als ik de app open krijg ik na enkele seconden de melding:

De toepassing S.R. is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Dit is op 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
DaFreakR schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:18:
[...]

Is dit de 6500 of de 6750?
Er staat hierboven 6300, maar dat lijkt me sterk want die heeft geen dunne bezel. Ik dacht de 6500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 19:25
Heb wel de samsung remote draaien op Mijn desire ik zalkijken of il de apk nog ergens heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Sander H schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:25:
[...]

Er staat hierboven 6300, maar dat lijkt me sterk want die heeft geen dunne bezel. Ik dacht de 6500?
Ik haal 't een beetje door elkaar. Het is inderdaad de 6500, maar volgens mij nog specifieker de 6530. Dat laatste zal dan wel net weer gaan om 'n kleine extra optie ...

Doordat Playstation Network down is heb ik nog geen 3D demo's kunnen downloaden, maar zodra de Store weer up is ga ik dat proberen. Vanavond heb ik Back to the Future 2 gekeken, en wederom was dat 'n feest voor het oog. Eindelijk een echte thuisbioscoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
RSP schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:23:
[...]

Ik haal 't een beetje door elkaar. Het is inderdaad de 6500, maar volgens mij nog specifieker de 6530. Dat laatste zal dan wel net weer gaan om 'n kleine extra optie ...
Ja klopt, de 30 heeft een zilveren voet en de 00 een zwarte voet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
En de D6500 heeft een schuine/aflopende rand, de D6530 een rechte. Als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor de D6530 gaan, vind die een stuk strakker :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Hahn schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:57:
En de D6500 heeft een schuine/aflopende rand, de D6530 een rechte. Als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor de D6530 gaan, vind die een stuk strakker :P
Waarom niet voor de D7000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb het over kiezen tussen de 6500 en de 6530, dan is het beetje raar als ik voor de 7000 kies :D

Maar als ik die er wel bij betrek, dan zou ik alsnog voor de 6530 gaan. Vind ik mooier qua design (iets dikkere rand, maar die van de 7000 vind ik toch wat minder) en qua specificaties vind ik de 7000 amper interessanter. En het scheelt toch de nodige honderden euro's.

In de Pricewatch scheelt het zelfs bijna €600 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 15-05-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Hahn schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:36:
Ik heb het over kiezen tussen de 6500 en de 6530, dan is het beetje raar als ik voor de 7000 kies :D

Maar als ik die er wel bij betrek, dan zou ik alsnog voor de 6530 gaan. Vind ik mooier qua design (iets dikkere rand, maar die van de 7000 vind ik toch wat minder) en qua specificaties vind ik de 7000 amper interessanter. En het scheelt toch de nodige honderden euro's.

In de Pricewatch scheelt het zelfs bijna €600 8)7
En het enige verschil is micro dimming wat de d7000 wel heeft en de 6530 niet (buiten een andere bezel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat en bij de D7000 krijg je een 3D-bril, bij de D6530 niet. En de D7000 heeft geloof ik ook iets meer geheugen, maar dat kan ik fout hebben. In ieder geval de verschillen vind ik miniem en zeker het geldverschil niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Hahn schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:57:
Ik ook, ga er deze week waarschijnlijk eentje halen.

En hij is ook nog eens iets goedkoper dan de 6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D7000 heeft micro dimming, 800 hertz, dunnere rand en ik had ook iets gehoord over betere 3D maar weet ik niet zeker. Vind het toch een behoorlijk verschil anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354278

Mag ik vragen waar jij deze zo goedkoop heb besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Hahn schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:44:
Dat en bij de D7000 krijg je een 3D-bril, bij de D6530 niet. En de D7000 heeft geloof ik ook iets meer geheugen, maar dat kan ik fout hebben. In ieder geval de verschillen vind ik miniem en zeker het geldverschil niet waard.
De D7000 heeft bovendien een doorzichtige, ronde bezel. Dat vond ik er zelf in de winkel best goedkoop uit zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 15:47
Het voordeel van de doorzichtige bezel, is dat hij wegvalt t.o.v. de achtergrond, want hij is doorzichtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASVD8
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-03 13:49
Volk... even een vraagje...

ik zit nl te overwegen om een 46D6500 aan te schaffen, maar ben nog altijd geen voorstander van 3D.
Daar koop ik de TV dan ook niet perse voor.

Is dit uit- en in te schakelen? of werkt het altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366022

Enkel voor 3D content, lijkt me toch logisch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Kan iemand mij bevestigen of 3D nou werkelijk beter is op de D7000 serie dan de D6530? Beide TV's hebben toch immers hetzelfde paneel niet?

En hoe zit het verder met bleeding & clouding op de D6530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 366022 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:45:
Enkel voor 3D content, lijkt me toch logisch? :P
Nee, niet enkel voor 3D-content, er is ook een functie waarmee je 2D naar een pseudo-3D kunt omzetten. Maar je kunt dus gewoon 2D kijken, waarom er nog zoveel mensen zijn die denken dat je op een 3D-TV alleen maar 3D kunt kijken is me een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

DonnieB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:13:
Kan iemand mij bevestigen of 3D nou werkelijk beter is op de D7000 serie dan de D6530? Beide TV's hebben toch immers hetzelfde paneel niet?

Je hebt "echt" 3d, wat je kan zien door middel van een 3D game of Blu-Ray disc. Dit heb ik zelf nog niet kunnen testen met m'n eigen TV, maar geeft verreweg 't beste effect.

Je hebt ook nog een 3d knop op je remote zitten, die ieder 2D beeld omzet naar een 3D beeld. Dit effect is grappig, en nog te tweaken door een grotere 'diepte' in te stellen, maar echt indrukwekkend is 't niet. Als je de knop niet aanraakt, heb je 'gewoon' een 2D tv, geen 3D onzin :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Mijn 6530 is besteld bij Databyte, hopelijk morgen of woensdag ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Sander H schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:16:
Mijn 6530 is besteld bij Databyte, hopelijk morgen of woensdag ophalen *O*
Ben echt heel erg aan het twijfelen tussen de 46" D6530 of de D7000...

Wie helpt me met mijn beslissing? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
De 7000 is nooit een optie voor mij geweest, in mijn ogen te duur vergeleken met de 65x0 serie. En ik vind zo'n voet met 4 poten een stuk minder mooi dan gewoon een platte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de D7000 te promoten dan, de 800 hertz zorgt voor heel vloeiend beeld. Vooral bij sport is dit meegenomen en bij gewoon tv kijken is het handig. Local dimming zorgt voor ultieme zwartwaardes en bizar mooi contrast. Dunne randje is super mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die 800Hz is Clear Motion Rate en dus eigenlijk helemaal geen 800 Hz (als in, beelden per seconde). In Clear Motion Rate wordt ook de kleurenengine en nog wat andere zut betrokken, waardoor het aantal Hz tegenwoordig niks meer zegt.

Hz is de nieuwe contrastratio (en daarvoor resolutie), over een tijdje kraait niemand er meer naar en verdwijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:51
DonnieB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:13:

Ben zelf in het bezit van een 40D6530 en heb totaal geen last van bleeding en clouding.
Ik zal deze week een review schrijven met foto's en video erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406760

Ik overweeg om de 40d6530 te kopen.
De d8000 is wel mooier maar ook duurder daarom overweeg ik de 6530.

Nu is mij n vraag of deze 3D mkv bestanden herkend en afspeeld in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-06 19:49
Weet iemand waar de D6510 irl te bezichtigen is in de regio Utrecht? MM Utrecht en BCC Amersfoort hebben 'm niet....

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
.

[ Voor 98% gewijzigd door sjonie100 op 17-05-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346150

styxz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:29:
Weet iemand waar de D6510 irl te bezichtigen is in de regio Utrecht? MM Utrecht
Hij staat hier in MM Utrecht uitgepakt en wel. De 40" (UE40D6510WSXXN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Anoniem: 346150 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:06:
[...]

Hij staat hier in MM Utrecht uitgepakt en wel. De 40" (UE40D6510WSXXN)
De witte dus??
Heb gister een half uur rondgezocht.... :S Stond ie er toen ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346150

styxz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:08:
[...]

De witte dus??
Heb gister een half uur rondgezocht.... :S Stond ie er toen ook al?
Net uitgepakt voor je, toen ik je post las ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335187

Iemand al de nieuwe firmware voor de D8000 geprobeerd ? (T-GAP8DEUC-1012.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Anoniem: 346150 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:06:
[...]

Net uitgepakt voor je, toen ik je post las ;-)
Top! Dan kom ik deze week nog een keertje langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 335187 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:39:
Iemand al de nieuwe firmware voor de D8000 geprobeerd ? (T-GAP8DEUC-1012.2)
Toevallig, gisteravond nog voor nieuwe firmware gekeken en toen was er niets :P

Ik heb 'm gedownload, zometeen eens even kijken.

-- Edit: update gedaan, maar ja bij gebrek aan een changelist is het een beetje moeilijk om te beoordelen of er iets anders of beter is :P

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 17-05-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Op een ander forum kom ik onderstaande tegen mbt nieuwe firmware:
no przeciez jest na tej samej stronie

T-GAP8DEUC-1012.2

- improve audio when watching Dual sound CH
- .mov made by iphone can be played on TV
- Add Ziggo bit error level specification
- Auto Wi-Fi reconnection with turned off AP
- FreeSAT Genre Selection View issue
- Wireless Wi-fi Dongle USB''s operation can be stopped due to cable issue.
- Add Qwerty Remote control operation with TV
- Russian OSD Menu charateristics of DLNA are over of window.
- Green line after connecting HDMI frame packing 3D device and changing source
- Picture with ''Neotion'' CAM is broken (Netherlands)
- Turning off when PnP OTN is operated with No signal situation.
- Show up Web browser faster than before
- No-play Samsung Digital Camera specific MJPEG movie clip
- No signal with Hotbird 13E 12692MHz signal (DVB-S) in Netherlands
- Specific characters are not input wih Yahoo widget
- No signal or Weak signal after changing tuner signal (DVB-T -> DVB-S, etc.)
- WebBrowser cursor is broken
- Turning off itself after 3-5 min with BBC broadcaster (Only UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Weet iemand hoe ik de doorzichtige steun op de voet van de 6530 (net binnen gekregen) kan draaien? Hij zit er scheef op maar ik kan er geen beweging in krijgen.

Schroeven aan de onderkant loshalen en zo recht zetten?

Edit: voet van de steun losgehaald maar kan er nog steeds geen beweging in krijgen :?

[ Voor 16% gewijzigd door Sander H op 17-05-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 00:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Komen de updates automatisch binnen? Want vandaag kan ik met mn D65 ineens niet meer internetten!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Bram schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:02:
Op een ander forum kom ik onderstaande tegen mbt nieuwe firmware:
[...]
Hmm, niks over de apps die steeds automatisch gewist worden.

Waar ik ook problemen mee heb is een externe harde schijf.
Ik heb er een zonder adapter en krijgt z'n voeding via USB,
Na een tijdje idle te zijn geweest ziet de TV de HDD niet meer (ik kan niet meer opnemen).
Ik heb het idee dat de schijf dan in slaapstand gaat ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Sander H schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:11:
Weet iemand hoe ik de doorzichtige steun op de voet van de 6530 (net binnen gekregen) kan draaien? Hij zit er scheef op maar ik kan er geen beweging in krijgen.

Schroeven aan de onderkant loshalen en zo recht zetten?

Edit: voet van de steun losgehaald maar kan er nog steeds geen beweging in krijgen :?
Fotootje erbij.. hij staat dus een graad of 15 gedraaid (kwam zo uit de doos) maar ik krijg hem niet recht. Lijkt me stug dat het wel kan als de tv erop zit?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nmXOX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 12:49
Sander H schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:49:
[...]

Fotootje erbij.. hij staat dus een graad of 15 gedraaid (kwam zo uit de doos) maar ik krijg hem niet recht. Lijkt me stug dat het wel kan als de tv erop zit?

[afbeelding]
Da's mal. Kan ie wel de andere kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 11:56
Voor zover ik weet kan je gewoon je scherm erop zetten en hem draaien hoor. Vergeet niet, krachtarm ed ;)

@Hieronder: Gewoon scherm erop geklikt & maar een slinger eraan gegeven?

[ Voor 26% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-05-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Fixed, dom dom dom :+

Ik ben vaak veel te voorzichtig met m'n nieuwe spullen, en had er helemaal niet bij stilgestaan om er op te drukken.

Thanks in ieder geval :P

[ Voor 77% gewijzigd door Sander H op 17-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Nu een aantal uurtjes ermee gestoeid en ben ik tot nu toe zeer tervreden over. De kabel kwaliteit voor tv is natuurlijk best slecht, maar dat is maar voor even. Games en blu ray films op de PS3 zijn echt super :)

1 irritant puntje tot nu toe is dat de afstandsbediening zowel de tv als mijn Samsung monitor pakt, tenzij ik hem van heel dichtbij bedien (wat dus betekent steeds naar voren gaan). Maar daar zal wel wat voor te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Sander H schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:48:
Nu een aantal uurtjes ermee gestoeid en ben ik tot nu toe zeer tervreden over. De kabel kwaliteit voor tv is natuurlijk best slecht, maar dat is maar voor even. Games en blu ray films op de PS3 zijn echt super :)

1 irritant puntje tot nu toe is dat de afstandsbediening zowel de tv als mijn Samsung monitor pakt, tenzij ik hem van heel dichtbij bedien (wat dus betekent steeds naar voren gaan). Maar daar zal wel wat voor te vinden zijn.
Ben benieuwd naar de review incl fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Zo te zien zit het dus wel snor met de D6530, hoewel gebaseerd op een aantal gebruikers tot nu toe. :)

De vorige C6000 serie stond volgens mij nogal bekend om clouding issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
DaFreakR schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:51:
[...]

Ben benieuwd naar de review incl fotos :)
Ik ben btw niet degene die een review beloofd heeft :+

Maar zal zeker meer ervaringen posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
DonnieB schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:51:
Zo te zien zit het dus wel snor met de D6530, hoewel gebaseerd op een aantal gebruikers tot nu toe. :)

De vorige C6000 serie stond volgens mij nogal bekend om clouding issues.
Dit hangt nogal van het formaat en het type panel af. Samsung gebruikt in dezelfde tv's vaak drie merken panels met niet zelden aanzienlijke kwaliteitsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Gamemode zit een beetje verstopt kwam ik achter (systeem - algemeen - spelmode). Toen ik dat eenmaal gevonden had, door een tip op AVforums, was Killzone 3 prima speelbaar. Zonder gamemode spelen loopt het allemaal wel ineens heel soepel door motion plus maar de lag is heel erg merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
gastje13 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:24:
[...]

Dit hangt nogal van het formaat en het type panel af. Samsung gebruikt in dezelfde tv's vaak drie merken panels met niet zelden aanzienlijke kwaliteitsverschillen.
Hoe kan je zien wat voor paneel een dergelijke tv van deze serie heeft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238692

Nieuwe firmware voor de D8000 vrijgegeven,

1. Title
2011 model Firmware for self-upgrade

2. Applicable Model
UE**D8 Series

3 Description
T-GAP8DEUC-1012.2

- improve audio when watching Dual sound CH
- .mov made by iphone can be played on TV
- Add Ziggo bit error level specification
- Auto Wi-Fi reconnection with turned off AP
- FreeSAT Genre Selection View issue
- Wireless Wi-fi Dongle USB''s operation can be stopped due to cable issue.
- Add Qwerty Remote control operation with TV
- Russian OSD Menu charateristics of DLNA are over of window.
- Green line after connecting HDMI frame packing 3D device and changing source
- Picture with ''Neotion'' CAM is broken (Netherlands)
- Turning off when PnP OTN is operated with No signal situation.
- Show up Web browser faster than before
- No-play Samsung Digital Camera specific MJPEG movie clip
- No signal with Hotbird 13E 12692MHz signal (DVB-S) in Netherlands
- Specific characters are not input wih Yahoo widget
- No signal or Weak signal after changing tuner signal (DVB-T -> DVB-S, etc.)
- WebBrowser cursor is broken
- Turning off itself after 3-5 min with BBC broadcaster (Only UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Sinds vorige week de trotse eigenaar van de UE46D8000. I.c.m. een extra bril (SSG-3300GR), was ik € 1850,00 kwijt.

De TV werkt overigens uitstekend samen met de Onkyo tx-sr608. Door de anynet+ ondersteuning is het mogelijk om o.a. het volume van de Onkyo te bedienen met de Samsung afstandsbediening. Op dit moment loopt het geluid nog via een optische kabel, maar ik zal vanavond even de mogelijkheden bekijken van de ARC. Via de optische kabel heb ik sowieso 5.1 ondersteuning, maar vraag me af of dat met de ARC ook zo is. Hier vanavond dus meer over!

Anynet+ in combinatie met het vervangen van mijn Ziggo HD Decoder, voor de CI+ module, zorgt ervoor dat ik alleen nog mijn Samsung Remote nodig heb!

[ Voor 17% gewijzigd door Bryan88 op 18-05-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406051

Ik ben naar de mediamarkt gegaan en heb daar gezegd dat ik de D8000 46 inch voor 1800 kon kopen. De verkoper ging daar redelijk eenvoudig mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403260

het na een 32d6500 voor de slaapkamer, een 55d8000 gekocht voor de woon kamer.. en tot mijn groote verrassing, is de afstands bediening van de 32d6500 en de 55d8000 hetzelde... de afstandsbediening van mijn oude 55c8700 was veel mooier.. echt teleurgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Echt teleurgesteld dat je een minder mooie afstandsbediening hebt gekregen? Was je ook teleurgesteld dat er een kleur minder werd gebruikt op de doos? :+

Wat maakt het nou uit hoe een afstandsbediening eruit ziet 8)7 Dat ding heb je in je hand (en ik kijk er niet naar als ik ermee zap) of het ligt ergens rond te zwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, de afstandsbediening ziet er idd wel cheap uit. Voor mij geen probleem, ligt hier toch een Logitech universele afstandsbediening. Maar toch, bij zo'n TV zo'n goedkoop uitziende afstandsbediening vind ik ook wel wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407069

Ik kan via een pokersite de Amerikaanse versie van de nieuwe 46 inch 6500 krijgen, werkt dit model volledig in Nederland of moet ik allerlei extra assecoires aanschaffen (naast een bril)? Ik heb zelf kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Heb mijn 46D8000 ook staan. Heb hem inclusief Vogel's Thin305 muurbeugel voor EUR1750. Had foto's gemaakt met mijn Iphone, maar die zijn niet echt om over naar huis te schrijven nog. Zal even nieuwe maken en posten.

Gisteren direct even gekeken naar de lichtband (bleeding) en het clouding verhaal. Heb alleen links onderin een kleine vlek, verder probleemvrij gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 00:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
@Amerikkaanse modellen:
-Denk aan de missende PVR-functie, De Satelliet tuner die er NIET in zit, en andere tuners. Voltage...

@Afstandsbediening:
-De D8000 heeft toch in het midden een "Scroll"-knopje? I..t.t. de normale knop op de AA59-00445a remote bij mijn D6500. Controleer dat eens.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Heeft iemand de D6750 al ergens anders dan bij BCC zien staan?
Volgens het tabelletje in de start post is dat de 6 serie met micro dimming, dus wel interessant. Daardoor wel apart dat de D6750 en D6500 (zonder MD) even duur zijn bij de BCC.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354278

Weet iemand waarom het prijsverschil tussen de verschillende groottes van de D8000 versie zo hoog zijn?

40D8000 voor 1799
46D8000 voor 2099 (6 inch groter 300 euro meer)
55D8000 voor 2999 (15 inch groter 1200 euro meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:41
Berkelder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:52:
Heb mijn 46D8000 ook staan. Heb hem inclusief Vogel's Thin305 muurbeugel voor EUR1750.
Mag ik vragen waar dat was? Ben ook aan het kijken en dit scheelt toch wel teveel ondertussen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASVD8
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-03 13:49
Wildfire schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:17:
[...]

Nee, niet enkel voor 3D-content, er is ook een functie waarmee je 2D naar een pseudo-3D kunt omzetten. Maar je kunt dus gewoon 2D kijken, waarom er nog zoveel mensen zijn die denken dat je op een 3D-TV alleen maar 3D kunt kijken is me een vraag.
Mij gaat het erom dat ik zeker weet dat het standaard op 2D werkt en alleen met 3D werkt wanneer ik dat aanzet ofzo... dat er ook geen 3D convertors op de achtergrond aanstaan etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398716

hoevenpe schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:02:
[...]

Mag ik vragen waar dat was? Ben ook aan het kijken en dit scheelt toch wel teveel ondertussen...
Ja het klinkt erg goed ;-) ik zou het ook graag willen weten
Pagina: 1 ... 13 ... 99 Laatste