Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 00:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Anoniem: 315629 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:04:
@SalimRMAF
handleiding nakijken hoe dit werkt? [SOCIAL] staat toch TV boven?

is al weer een paar jaartjes ouder: (rechts boven)
[afbeelding]
Geen enkele knop werkt. :)

Je gaat me toch niet zeggen, dat het onmogelijk is om met 1 knop van Teletext naar TV te gaan, om later weer terug naar teletext te gaan, om de pagina te vervolgen. :X

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:52:
[...]

SD op Samsung TV's is nooit geweldig geweest. Te wazig en te weinig detail, precisie en scherpte. En aan het het slechte beeldverscherpingsalgorithm van Samsung heb je ook niks. Daardoor gaat het beeld er alleen maar meer overprocessed van uit zien. Zie ook: Anoniem: 120071 in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
Raar, want samsung staat nu juist wel bekend om z'n goede SD weergave. De foto's die je aanhaalt laten dat juist duidelijk zien. Die sony is niet om aan te zien, duidelijk veel te veel kunstmatige scherpte. Vergelijk eens met een goede (50hz) crt (welke het SD beeld puur zonder enige bewerking laten zien), dan zul je zien dat de samsung daar veel dichter bij komt. daarnaast wordt een 32 inch met een 46 inch vergeleken, dat is appels met peren vergelijken . . .

een 32" samsung zal veel scherp eruit zien dan een 46ich, zonder dat opgeblazen beeld wat die sony toont.

[ Voor 36% gewijzigd door gastje13 op 06-05-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Nouja, wat je kunstmatig noemt. Hou er rekening mee dat deze plaatjes van heel dichtbij zijn genomen. Van ver af ziet het er wel natuurlijk uit en heb je ook geen last van die gloed bij de randen. Ik vind de Sony toch echt wel strakker dan het waterige wazige analoge Samsung beeld. Ik vind Samsung er juist overprocessed en nep uit zien met beeldscherpte op max, terwijl Sony er altijd natuurlijk uit blijft zien. Nooit heb ik het gevoel dat het beeld er kunstmatig of overprocessed uitziet bij Sony. En voor wat betreft 32 vs 46" zou het qua detail niet uit moeten maken. Sterker nog: een 46" met zulke goede beoordelingen zou ik elk detail op moeten kunnen zien. Er zijn gewoon hoogfrequent details die niet op de Samsung zichtbaar zijn maar wel op de Sony. En als de 37" plaatjes van de Samsung en Sony vergelijkt zie je opnieuw hetzelfde effect dat Sony gewoon een strakker plaatje laat zien dan Samsung.

Ik weet in ieder geval dat ik niet meer af ga op reviews zoals HDTVtest.co.uk want het klopt gewoon voor geen meter dat de SD performance van Samsung zo geweldig is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 07-05-2011 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Op een grotere TV worden details ook uitgesmeerd over een groter oppervlakte wat het waziger doet overkomen.

Ben het wel met je eens over die 37 inch toestellen, de sony is scherper. Wel te blauw, maar de samsung is weer te geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Beetje moeilijk vergelijken doordat die sony foto anders is dan de rest. Ik vind de D8000 wat te zwart. Maar dat valt in te stellen. Die zwartwaardes kunnen zo diep gaan, das echt ongelofelijk. Moet ik bij zeggen dat dat bij bv reviews van digital versus, de sony volgens de cijfers dieper kan gaan. Maar wat die reviews niet kunnen laten zien zijn praktijk cijfers want het is het paneel wat de kleuren dicteert plus de micro dimming bij de 8000.

Ik heb de SD kwaliteit van de 7000 gezien en die is prima. De kleuren zijn vol en de scherpte is opzich ook prima. Het zou wel kunnen dat de sony qua scherpte wat beter is bij SD omdat de kleuren zo vol zijn, kan dat wat botsen. Maargoed, SD ziet er prima uit op de Samsung, maar het gaat uiteindelijk om het HD beeld. En daar is Samsung wat mij betreft koploper in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 09:44
In HD beeld is niet Samsung, maar Panasonic de leider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

SalimRMAF schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:23:
[...]
Geen enkele knop werkt. :)
Je gaat me toch niet zeggen, dat het onmogelijk is om met 1 knop van Teletext naar TV te gaan, om later weer terug naar teletext te gaan, om de pagina te vervolgen. :X
blijkbaar neemt functionaliteit af op afstandsbedieningen?
Wat jij wil, werkt hier met [Exit], Teletekst blijft aktief, toont het tv beeld met enkel het pagina nummer linksboven. Terug [Exit] toont de teletekst pagina terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:46:
[...]

blijkbaar neemt functionaliteit af op afstandsbedieningen?
Wat jij wil, werkt hier met [Exit], Teletekst blijft aktief, toont het tv beeld met enkel het pagina nummer linksboven. Terug [Exit] toont de teletekst pagina terug.
Klopt, dat kan iik ook, maar je kunt dan niet van zender switchen. :( Als je uit die "Teletekst" toestand wilt komen, moet je alsnog een x aantal keer op een knop drukken. 8)7

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje over het dlna gebeuren. Kan je daar alles mee streamen wat je wilt? Ik zit er namelijk aan te denken een squeezeox te kopen, een wireless stream doosje voor muziek die goed flac bestanden door kan geven. Ik weet dat als je dlna wilt gebruiken je de tv aan moet doen als je muziek wilt luisteren wat een nadeel is, maar is dat het enigste nadeel dr aan of zijn dr andere? Kan dlna bijvoorbeeld de flac bestanden die ik wil streamen aan of word zoiets niet ondersteund door de tv?

Zijn dr ook mensen die hun tv gebruiken om muziek te streamen en wat zijn de ervaringen dr mee? Is het ook onhandig om telkens de tv aan te moeten doen om muziek te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Geen audio streams, tenzij je DLNA server deze aanbiedt.
flac niet ondersteund (toch niet op UE40B8000), kijk nog even na in handleiding. Tenzij je een DLNA server hebt die on the fly transcodeert. Met mp3 werkt dit voortreffelijk. Nadeel scherm blijft opstaan (vast beeld van speler) en schakelt pas na 2 uur om naar screen saver. Display kan je niet uitschakelen.
Werk je met flac, audiofiel? Dan zou ik dan toch voor een volwaardige audio streamer gaan en deze aan de stereo hangen. Indien geen audiofiel, zet FLAC om naar mp3 VBR high quality. Ben je al een paar jaartjes ouder, hoor je ook nog minder verschil tussen FLAC en mp3 VBR high quality, mijn gedacht uiteraard.
Zelf nog altijd opzoek naar audio DLNA oplossing (betaalbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashraf13579
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:28
ik heb een vraag welke tv zouden jullie nemen. 3d is wel belangerijk en films games en voetbal en we gaan digitale tv nemen geen full hd.
de Samsung D7000 46 inch
of de Sony HX720 inch 46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388368

ashraf13579 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:24:
ik heb een vraag welke tv zouden jullie nemen. 3d is wel belangerijk en films games en voetbal en we gaan digitale tv nemen geen full hd.
de Samsung D7000 46 inch
of de Sony HX720 inch 46
Bijna dezelfde vraag met een iets lager budget. Voor mij is 3D niet belangrijk.Wel films en sport kijken.

Welke is meer aan te raden, de Samsung 40D6500 of een Sony 40EX720 of 40HX800. Ben even de weg kwijt welke ik het beste kan nemen. In de winkel is erg slecht te oordelen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:33
Das typisch, bobshop en plasma discounter geven geen prijzen meer voor de D[78]000. Je moet ze bellen...
Opmaat voor de prijsverlaging van 10 mei?...
(hope so :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Misschien hebben ze doorgekregen dat Samsung een winkelier geen vaste verkoopprijs mag opleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371578

mijn door mijzelf geinstalleerde apps verdwijnen nog steeds weer via een update, hebben jullie dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Anoniem: 371578 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:09:
mijn door mijzelf geinstalleerde apps verdwijnen nog steeds weer via een update, hebben jullie dit probleem ook?
Yep, zovaak joh! Niet normaal. Samsung MOET dit gewoon oplossen, ook ben ik mijn inlogaccount kwijt, en moet een FW update de remote verbeteren (Teletext).

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 16:50
Nog maar een keer proberen:

Weet iemand wat dat Your Video nou precies doet van Samsung? Want een film huren lukt niet of wel?
Zou graag wat HD/3D films huren via on demand (in de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395730

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort de UA46D8000 en het is echt een juweeltje. Alleen heb ik een vraagje over de harde schijf. Ik heb nl. een 1 TB samsung harde schijf eraan gehangen en nu vroeg ik mij af of ik deze harde schijf (en dus de TV) kan benaderen via de PC? De TV is nl. aangesloten via WIFI op mijn netwerk, dus dan zou je denken dat ik deze ook moet kunnen zien/benaderen vanaf mijn PC. Ik zou alleen niet weten hoe. Als dit kan, zou ik nl. films die op mijn PC staan, draadloos naar mijn HDD die aan de TV hangt kunnen kopieren.

Daarnaast nog een vraagje over de favorieten. Ik kan wel favorieten aangeven, maar ik heb nergens kunnen vinden hoe ik deze naar mijn eigen wensen kan rangschikken. Zo blijft RTL 4 HD nl op kanaal 64 staan en niet op 4 waar ik hem zou willen hebben.

Verder dus een top TV met fantastische 3D weergave! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30
Anoniem: 388368 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:19:
[...]

Bijna dezelfde vraag met een iets lager budget. Voor mij is 3D niet belangrijk.Wel films en sport kijken.

Welke is meer aan te raden, de Samsung 40D6500 of een Sony 40EX720 of 40HX800. Ben even de weg kwijt welke ik het beste kan nemen. In de winkel is erg slecht te oordelen vind ik.
Van wat ik in de winkels heb kunnen zien zou ik voor de Samsung gaan, en dan misschien nog beter de 40D6530. Enige verschil is een zilveren voet ipv een zwarte en is ook nog wat goedkoper dan de 6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388368 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:19:
[...]

Ik heb zelf ook lang zitten twijfelen tussen de Sony of een Samsung. De HX800 weet ik niet alles vanaf, dacht dat die 240 hertz paneel heef toch? De EX720 heeft virtueel 240 hertz. Dat gaat via berekeningen. Verschil is normaal gesproken niet zo groot, alleen bij 3D films kijken heb je een nadeel omdat de EX720 een paneel van 120 hertz door 2 moet delen en je dus een film aan het kijken bent van 60 hertz wat de vloeibaarheid van de bewegingen waarschijnlijk wat aan tast.

De EX720 heeft een fantastische prijs, je kan daar bv ook een 55 inch voor 1600 euro mee kopen wat ongelofelijk is. Een ander voordeel is het semi matte scherm wat goed tegen reflecties is.

Nadelen zijn alleen dat zwart niet compleet zwart is bij de EX720, komt wel dicht in de buurt, maar de D6500 is hier beter in en ook het witte is bij de EX720 niet jut van het. De kleuren van de D6500 zijn beter wat mij betreft. Men zegt wel vaak dat de Sony realistischer beeld geeft, maar stop maar eens een natuur film in de Sony en de Samsung. De Sony ziet er opzich prima, beetje normaal en saai uit qua beeld. Voor HD tv niet heel bijzonder qua kleur. Het is maar wat he belangrijk vind en prettiger vind kijken.

Ik zou als ik jou was de beide tv's eens uitproberen met een bluray die je veel kijkt en de afstandbediening vragen en gaan tweaken zodat je precies weet wat je in huis haalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 08-05-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Zijn er hier ook Belgen die de D8000 serie hebben gevonden om te testen/bekijken? Ik weet een aantal winkels die hem binnenkort (+2 weken), maar vindt iets te lang. Zeker als je rekening houdt dat men dergelijke toestele niet onmiddellijk op stock hebben. Ik ga 99% zeker voor de 55D8000 maar ik wil toch eerst eens in de winkel testen hoe hij werkt, incl. het 3D verhaal + gaming op PS3. Bij de winkel waar ik mijn voorgaande toestellen haalde, kost deze 'slechts' 2231 euro, heel scherpe prijs dus maar daar moet ik nog even wachten! Iemand die weet waar ik hem in Belgie kan vinden om te testen?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:42
Ik zag net de nieuwe folder van Saturn en tot mijn verrassing hebben die komende week de 46d8000 in de 'aanbieding': 2099,-

Lekkere aanbieding zeg, of weet iemand hier meer over en krijg je toch een hoop extra assessoires erbij voor dat bedrag? :?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Heeft iemand de nieuwe LG 47LW5500 televisie al live gezien (die met cinema 3D) ?
Ik kan geen enkele ervaring of review vinden van deze tv, maar zit te twijfelen tussen de D6500 en deze LG...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He ik zit nu of probeer iig nu 3D te kijken. Ik heb Oceanworld gekocht en gebruik mn ps3 om die te kijken maar hij pakt hem niet. De Ps3 heeft een tijd geleden toch al die firmware update gekregen? Zijn dr verder bepaalse voorwaarden qua instellingen ofzo?

Het gaat trouwens om D 7000

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 08-05-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227210

nvidia schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:52:
Zijn er hier ook Belgen die de D8000 serie hebben gevonden om te testen/bekijken? Ik weet een aantal winkels die hem binnenkort (+2 weken), maar vindt iets te lang. Zeker als je rekening houdt dat men dergelijke toestele niet onmiddellijk op stock hebben. Ik ga 99% zeker voor de 55D8000 maar ik wil toch eerst eens in de winkel testen hoe hij werkt, incl. het 3D verhaal + gaming op PS3. Bij de winkel waar ik mijn voorgaande toestellen haalde, kost deze 'slechts' 2231 euro, heel scherpe prijs dus maar daar moet ik nog even wachten! Iemand die weet waar ik hem in Belgie kan vinden om te testen?
Hey Nividia,

Waar koop jij deze dan?
Want dat is inderdaad wel een zeer scherpe prijs.
de 55d8000 is trouwens te bekijken in MM in Sint Niklaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-06 12:12
eindelijk na maanden tobben tussen philips en de d8000 heb ik de knoop doorgehakt
dankzij jullie
is het de 46d 8000 geworden ,gelijk 2 gehaald eentje voor mij en de andere voor de buren

we hebben em voor 1700,- euro p.s voor betaald

maar wat mij opviel der zit er maar 1 bril derbij klopt dat? en als ik mijn tv op zwart zet (achtergrond)zie ik op verschillende punten op het scherm dat er blauwe "wolkjes"verschijnen
:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
TCroezing schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:05:
Das typisch, bobshop en plasma discounter geven geen prijzen meer voor de D\[78]000. Je moet ze bellen...
Opmaat voor de prijsverlaging van 10 mei?...
(hope so :P )
Prijsverlaging op komst? :9~ komt goed uit, ik sta op het punt er een te kopen maar ga er absoluut niet de huidige vraagprijs voor neertellen...

Kun je meer vertellen? / bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

cemeli schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:58:
eindelijk na maanden tobben tussen philips en de d8000 heb ik de knoop doorgehakt
dankzij jullie
is het de 46d 8000 geworden ,gelijk 2 gehaald eentje voor mij en de andere voor de buren

we hebben em voor 1700,- euro p.s voor betaald

maar wat mij opviel der zit er maar 1 bril derbij klopt dat? en als ik mijn tv op zwart zet (achtergrond)zie ik op verschillende punten op het scherm dat er blauwe "wolkjes"verschijnen
:? :?
Gefeliciteerd met je aankoop!! ik zelf zit er ook naar te kijken twijfel echter tussen de 46" en 55".

Dat er maar 1 bril bij zit klopt helaas, netter was het als er 2 bij zaten.

Omtrent de wolkjes is het clouding effect wat in dit topic vaker wordt beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
B3U5 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:25:
[...]
Prijsverlaging op komst? :9~ komt goed uit, ik sta op het punt er een te kopen maar ga er absoluut niet de huidige vraagprijs voor neertellen...

Kun je meer vertellen? / bron?
hier kan je o.a. het volgende lezen:
Vanaf 10 mei aanstaande moeten de lagere adviesprijzen en meer uitgebreide bundels van kracht worden.
Maar hopen dat het ook zo is... "Bel me" prijzen en 1700 zoals hierboven (ookal is het "kwantumkorting") geven (ook mij dus) goede hoop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 13:35
Ik heb enkele films op mijn NAS staan met SRT ondertitels met dezelfde naam als de AVI film. Via een XBMC media speler worden de ondertitels getoond, maar via All Share van de D7000 niet. Weet iemand wat ik wat ik nog moet aanpassen om het werkend te krijgen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
TCroezing schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:13:
[...]

Vanaf 10 mei aanstaande moeten de lagere adviesprijzen en meer uitgebreide bundels van kracht worden.
Maar hopen dat het ook zo is... "Bel me" prijzen en 1700 zoals hierboven (ookal is het "kwantumkorting") geven (ook mij dus) goede hoop :X
op die link staat volgens mij niet dat de tv's zelf goedkoper zullen worden. De bundel erbij wordt uitgebreid en de brillen worden goedkoper... ongetwijfeld ook omdat andere fabrikanten die passive brillen gebruiken en deze voldoende goedkoop kunnen bijleveren klanten zal doen laten twijfelen... De gemiddelde koper kijkt naar het totaalplaatje. Hoeveel brillen, hoeveel Hz, hoeveel kost dat, etc.

Maar leuk hoor als er een extra bril bij zit. Ik ben momenteel meer geïnteresseerd in wat die 'bel me' prijzen dan eigenlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315891

Digin schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:23:
Ik heb enkele films op mijn NAS staan met SRT ondertitels met dezelfde naam als de AVI film. Via een XBMC media speler worden de ondertitels getoond, maar via All Share van de D7000 niet. Weet iemand wat ik wat ik nog moet aanpassen om het werkend te krijgen? Alvast bedankt.
Hier heb ik ook last van met mijn mkv bestanden, via mijn bluray speler lukt het wel, met de tv niet. Ik zou hier ook wel graag een eventuele oplossing voor willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schiet niemand mij even te hulp?! Ik had gister hulp nodig maar heb die helaas niet gekregen! Zijn dr hier mensen die 3D kijken met een ps3? Ik probeerde dit gister maar hij wou hem niet pakken. Ik snap niet waarom, mn huidige firmware versie 3.60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Anoniem: 379258 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:10:
Schiet niemand mij even te hulp?! Ik had gister hulp nodig maar heb die helaas niet gekregen! Zijn dr hier mensen die 3D kijken met een ps3? Ik probeerde dit gister maar hij wou hem niet pakken. Ik snap niet waarom, mn huidige firmware versie 3.60.
Je moet eerst via de instellingen op je PS3 de video-instel optie hebben. Diegene waar je langs de mogelijke resoluties loopt etc. dan herkent je PS3 vanzelf dat je een 3DTV hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367778

Anoniem: 379258 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:10:
Ik had geen noemenswaardige problemen. Je moet inderdaad in de opties snuffelen.
Als ik nu Black-Ops speel schakelt de tv automatisch op 3D, dus 3D wordt herkent vanaf mijn PS3.
Ik heb wel een 1.4 kabeltje ipv een 1.3, ook al wordt gezegd dat dat voor de PS3 niet nodig is.

3D Blu-rays/downloads heb ik nog niet afgespeeld op mijn PS3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nice, man van de MediaMarkthad gezegd dat er een 3D bril in de doos zou zitten, nu zat die er niet bij en heb ik die net gratis nageleverd gekregen. Beste service, en nu heb ik het geheel helemaal voor een koopje.

Sinds gisteren de D6530 opgezet en ben er tevreden mee. Kan me wel goed voorstellen dat de kritischere kijker zich groen en geel ergert aan de clouding. Zelfs mijn vriendin vroeg toen het ding net aanstond en er een stuk (zwarte) ruimte in beeld kwam: Wat zijn die schijnwerpers onderin de hoeken? Zal eens kijken of ik een foto kan maken morgenavond. Voordeel is dat je hem 14 dagen op zicht kan hebben, en ik moet nog even rommelen met de settings (iemand tips?).

Ik heb nu eigenlijk een vraag. Mijn popcornhour A110 kan geen full-hd 3d afspelen, alleen het zogenaamde side-by-side. Kan ik met de ethernetpoort via DLNA / Allshare dan wel een full-hd 3d titel afspelen?

Zijn er toevallig ergens 2 demo-filmpjes beschikbaar? (1 full hd 3d en 1 sbs-3d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 15:47
Saus schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:52:

Ik heb nu eigenlijk een vraag. Mijn popcornhour A110 kan geen full-hd 3d afspelen, alleen het zogenaamde side-by-side. Kan ik met de ethernetpoort via DLNA / Allshare dan wel een full-hd 3d titel afspelen?

Zijn er toevallig ergens 2 demo-filmpjes beschikbaar? (1 full hd 3d en 1 sbs-3d).
Mijn D7000 heeft een 3D knopje en daarmee kun je instellen wat hij met het beeld moet doen. Als jij dus vanaf je Popcorn wel 2 beelden naast elkaar krijgt, kun je je TV vertellen dat dat 3D Side-by-Side is. Dan legt hij ze over elkaar heen! Dat moet dus geen probleem zijn!

Ga ervanuit dat dat voor de D6530 ook geldt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Dit stond vandaag op de frontpage: nieuws: Samsung kondigt 75"-D9500-tv aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
  • Laatst online: 07-03 16:51
Saus schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:52:
Nice, man van de MediaMarkthad gezegd dat er een 3D bril in de doos zou zitten, nu zat die er niet bij en heb ik die net gratis nageleverd gekregen. Beste service, en nu heb ik het geheel helemaal voor een koopje.

Sinds gisteren de D6530 opgezet en ben er tevreden mee. Kan me wel goed voorstellen dat de kritischere kijker zich groen en geel ergert aan de clouding. Zelfs mijn vriendin vroeg toen het ding net aanstond en er een stuk (zwarte) ruimte in beeld kwam: Wat zijn die schijnwerpers onderin de hoeken? Zal eens kijken of ik een foto kan maken morgenavond. Voordeel is dat je hem 14 dagen op zicht kan hebben, en ik moet nog even rommelen met de settings (iemand tips?).

Waar heb je deze aangeschaft en voor hoeveel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Media Markt Arnhem voor 1099,- incl. bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405954

Hallo,

Is er iemand die weet of de Western Digital mediaplayer 3D materiaal kan afspelen met een 1.4 HDMI kabel op de 7000 serie?
Ik ben namelijk van plan om de UE40D7000 aan te schaffen, maar vraag me af of ik dan ook een blue Ray speler moet kopen om 3D te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dr uberhaupt wel een mediaspeler die een hdmi 1.4 uitgang heeft? Volgens mij nog niet helaas.

edit: http://www.geek.com/artic...nd-wd-tv-in-one-20101018/

Gister heb ik de D7000 even getest met gamen om te kijken of de lag ook heel erg was. Ik heb nergens last van gehad, voelde allemaal prima aan. Heb een stukje Killzone, WipeOut en Motorstorm gedaan wat snelle games zijn en dat reageerde allemaal prima. Motorstorm zag dr trouwens geniaal uit op de D7000, fantastisch mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 09-05-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 00:56

Quan Vu

Hoi

TCroezing schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:13:
[...]

Dat zijn adviesprijzen die worden verlaagd en niet inkoopprijzen. Aan de scherpe prijzen waar sommige winkels via een omweg (bellen of mailen) zoals bij Plasma Discounter, verandert er dus niks. Alleen voor de consument die niet rondkijkt en onderhandelt, is dit goed nieuws :').

Ik heb mijn D7000 in 55" voor 2100 gehaald, hehe.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Conclusion

Samsung D8000 is very slim and very elegant. The new extremely thin bezel looks great and all inputs on the back of the TV are either pointing down or to the side. Samsung’s new Smart TV platform is very interesting, with an App Store, social TV and a built in browser that actually works and supports flash. Add to that tons of other multimedia functions such as DLNA streaming, USB recording (in Europe), USB playback and remote controlling with smartphones, and we have one of the most promising Smart TV platforms available today on D8000. The same Smart TV platform is also found in cheaper Samsung LED variants and plasma TVs.

Picture quality on D8000 is generally great and Samsung has made a number of improvements compared to last year’s LED models. Black depth is beautiful and as low as the best Edge LED based TVs and even on par with Panasonic GT30 (2011 plasma). The TV has almost no clouding or backlight bleeding and the viewing angles are wider than previous LED models from Samsung (although contrast is reduced from angles). Also, response time is fast because of the scanning backlight system and we did not notice overdrive trailing either. All these factors help D8000 deliver good SD picture quality and fantastic HD picture quality.

However, out-of-box color accuracy could have been better and the Movie preset is not very accurate either. We managed to get proper color accuracy after calibration but I really wish that Samsung would integrate more accurate picture presets in the future. Color gradation is not perfect either and shadow detailing leaves room for improvement. On the other hand Samsung has improved 3D picture quality considerably and crosstalk is much, much lower than on the 2010 models. That also means that Samsung D8000 has fairly good 3D picture quality with impressive depth control and D8000 delivers a much more pleasant and enjoyable 3D experience. That is certainly a big plus in my book, based on the fact that the 2010 LED models were almost useless in 3D mode.

D8000 a huge improvement over C8000 from 2010 and I am very pleased to see that Samsung continues to improve picture parameters on their TVs. I feel Samsung has made some significant improvements to picture quality in 2011 and D8000 is in my opinion the best Edge LED based TV we have tested so far.
The gap between Edge LED and backlit LED TVs has narrowed with the launch of D8000 and I feel that D8000 is the first Edge LED model from Samsung that I can truly recommend as a great TV competing with plasma TVs in the high-end area. Therefore I also award Samsung D8000 with our Top Recommendations Award.

http://www.flatpanelshd.c...&id=1304937593&newsletter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Heb een paar vraagjes

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Ik lees dat ze hier een app. gebruiken voor een telefoon,heb zelf een htc desire welke aplicatie is dat?

Speelt de tv ook iso files?

En wat zijn de beste tv instellingen? ,ben bijna een hele dag bezig geweest maar het lukte me niet gelijk maar gereset

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
De TV speelt geen ISO files helaas. Wel vaak de files die IN de ISO file zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
cemeli schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:14:

Ik lees dat ze hier een app. gebruiken voor een telefoon,heb zelf een htc desire welke aplicatie is dat?
Samsung remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-06 22:54
Op de samsungsite staan volslagen onzinnige afmetingen voor de ue55d6530 :?
Die van de andere 55"-ers, zoals de ue55d6500, lijken wel goed? Het enge is, leveranciers als azerty hebben deze (foute?) specs van de ue55d6530 overgenomen, dus als je hem bestelt en je krijgt geen 55" tv, heb je geen poot om op te staan..
Of zouden de specs kloppen en is de 55" d6530 geen 55" ?? Vond het al raar dat hij 200 euri goedkoper is dan de 6500. Heeft iemand hem?
Als je de specs op de site moet geloven is de 6530 versie van de 55" ruim 4 kilo lichter dan de 6500 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978

voor mij is de Hz van de D46 6510 niet meer duidelijk Hoeveel Hz is deze nu 200 Hz of 400 Hz? Op veel sites halen ze dit doorelkaar.

Daarnaast wat is eigenlijk het contrast van de 6510?

Contrast: Hoog contrast
of
Contrast: Dinamic contrast

uhmm wat heb je hier nu aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978

nog een vraagje

Ik wil eigenlijk een tv uit de D7000 serie.. maar nu deze te duur is gaat mijn voorkeur dus naar de 6510.

maar heeft het nog zin om een Tv van de C serie aan te schaffen in plaats van de D serie. Zijn de D6XXX en de C7XXX wel met elkaar te vergelijken? Ze kosten namelijk nu even duur.

In de specificaties zie ik bijv. dat de C7000 serie 600 Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Anoniem: 291978 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:33:
nog een vraagje

Ik wil eigenlijk een tv uit de D7000 serie.. maar nu deze te duur is gaat mijn voorkeur dus naar de 6510.

maar heeft het nog zin om een Tv van de C serie aan te schaffen in plaats van de D serie. Zijn de D6XXX en de C7XXX wel met elkaar te vergelijken? Ze kosten namelijk nu even duur.

In de specificaties zie ik bijv. dat de C7000 serie 600 Hz is.
In de D serie zijn een hoop "kinderziektes" uit de C serie aangepakt (zoals o.a. crosstalk). En ik zou me niet blindstaren op het aantal Hz, aangezien je de verschillen waarschijnlijk nauwelijks zult merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bryan88 op 10-05-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
Ik heb nu al diverse USB sticks geprobeerd voor TimeShifting in mijn D7000, maar geen enkele kan ik formateren. Weet iemand waaraan de USB stick moet voldoen om deze te gebruiken voor TimeShift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

kan je mbv het usb recording alleen maar opnemen wat je op dat moment kijkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 00:57
Digin schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:57:
Ik heb nu al diverse USB sticks geprobeerd voor TimeShifting in mijn D7000, maar geen enkele kan ik formateren. Weet iemand waaraan de USB stick moet voldoen om deze te gebruiken voor TimeShift?
Dat probleem kennen we van de C8700 serie ook. Ik zou zeggen: stop maar met zoeken en koop een USB HDD. Goedkoper.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
Weet imand wat de maximale snelheid is van de netwerkkaart en WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Volgens mij verschilt dat per model. En voor de 46D8000 waar ik mijn oog op heb laten vallen staat het ook gewoon op de site van Samsung. Ik zou zeggen, kijk daar even. ook niet meer op de site...... Er staat onderaan dat de specificaties kunnen veranderen. Ik zag eerst dat er B/G/N in zat.

Ben wel benieuwd of er vandaag nu wat gaat gebeuren (zie eerdere meldingen hier + persbericht dat er 10 mei een verlaging komt/uitbreiding bundels).

[ Voor 16% gewijzigd door Berkelder op 10-05-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
Berkelder schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:21:
Volgens mij verschilt dat per model. En voor de 46D8000 waar ik mijn oog op heb laten vallen staat het ook gewoon op de site van Samsung. Ik zou zeggen, kijk daar even.
Ik heb zelf een 46D7000, maar ik kan op de website van Samsung niets vinden over de snelheid van de netwerkkaart of WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Tsjalala wachten op een 2 Bluetooth 3D brillenset met 1 3D Bluray voor 80 euro tsjla.a O-)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
SalimRMAF schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:06:
Tsjalala wachten op een 2 Bluetooth 3D brillenset met 1 3D Bluray voor 80 euro tsjla.a O-)
Dan kun je lang wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:18
Ik heb ook 2 kleine vraagjes:

Is er veel kwaliteitsverschil tussen D5720 en D6320?
--> Ik weet dat in de 6 serie 3D bij zit maar dit is voor mij absoluut niet nodig. Het enige is 100HZ - 200HZ. Gaat dit veel kwaliteitsverschil opleveren?

Is er eigenlijk een verschil tussen D6200 - D6300 - D6320? Ik heb mij al suf gezocht op internet maar vind nergens een antwoord. Enkel het verschil in kleur heb ik gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406051

Denk dat ik ga voor de 46 inch D8000 en zoek naar een goede prijs, woon zelf in groningen dus prefereer een winkel in de buurt. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406065

Heb vanmorgen na lang onderhandelen de 46D8000 voor 1799,- besteld bij *SPAM*. De 40D8000 kon ik voor 1599,- bestellen maar vond voor het prijsverschil van 200,- wel de moeite om voor een lekker grootte te gaan. :D

Morgen wordt ie al bezorgd :D

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 15-05-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:16
Ik weet niet of dit al gemeld is, maar ik denk doe het toch ff voor de zekerheid (zag het niet in de ts staan...):

- Bij de samsung D6500 serie krijg je wel een 3D bril (althans, bij de bcc, de D6570 uit mn hoofd, de batterijversie)
- 2nd tv app gaat het mogelijk maken dat je op je galaxy tab / galaxy S1/S2 / iphone een tv zender kunt streamen naar het device in kwestie, dus een beetje zoals die iphone afstandsbediening van de c8000/c9000 van vorig jaar. Ook kun je je tv bedienen met de applicatie, inclusief smart tv, dus je kunt bv. je iphone/galaxy gebruiken als qwerty toetsenbord. Voor de Galaxy S2 komt de app al in mei 2011, voor de iphone en galaxy S1 in augustus. Samsung heeft momenteel alleen nog een beetje problemen met het streamen van de video naar smartphones/tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:53:
Ik weet niet of dit al gemeld is, maar ik denk doe het toch ff voor de zekerheid (zag het niet in de ts staan...):

- Bij de samsung D6500 serie krijg je wel een 3D bril (althans, bij de bcc, de D6570 uit mn hoofd, de batterijversie)
In de TS staat dat je alleen bij de 6570 een bril krijgt, bij de "lagere" nummers niet. Dus bij de 6530 krijg je er geen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
www.neck.nl

Heeft (sinds) vandaag een korting van € 100,- op de 40 inch versie: Nu te koop voor € 1499,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
DaFreakR schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:50:
www.neck.nl

Heeft (sinds) vandaag een korting van € 100,- op de 40 inch versie: Nu te koop voor € 1499,-
even rondmailen of bellen en je kunt hem her en der voor 1349,- ophalen of zelf laten bezorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
B3U5 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:12:
[...]

even rondmailen of bellen en je kunt hem her en der voor 1349,- ophalen of zelf laten bezorgen...
Ik wil zelf voor de 46 inch D7000 gaan. Weet je zo ook voor hoeveel deze verkrijgbaar is na wat bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274663

heeft al iemand afbeeldingen van de UE40D6510WSXXN (WIT !?) in het wild. dus geen fancy autocat/3d studio materiaal. dan ziet alles mooi shiny uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
DaFreakR schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:18:
[...]
Ik wil zelf voor de 46 inch D7000 gaan. Weet je zo ook voor hoeveel deze verkrijgbaar is na wat bellen?
1599 is het laagste wat ik ben tegengekomen, mocht je iets goedkopers vinden, let us know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Heb Mijn 46d8000 voor 1700 gehaald bij electroplace in rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

Hier mijn persoonlijke ervaring met de UE40D7000 (aangeschaft bij Saturn Leidsche Rijn).

Nadat ik bij thuiskomst een dode (witte) pixel had ontdekt, het toestel een paar dagen later probleemloos omgeruild voor een ander, nieuw in doos. Deze tweede bleek bij thuiskomst nota bene een verticale streep kapotte pixels te hebben, midden over het hele beeld. Saturn's voorraad was inmiddels op, dus een week gewacht op nieuwe stock. Driemaal is immers scheepsrecht, zo dacht ik.

Een paar dagen later. Saturn had nieuwe voorraad, dus ik zelfverzekerd naar huis met exemplaar nummer drie. WTF, twee dode pixels. Omdat ik het toen zat was heb ik mijn geld teruggevraagd (en gekregen). No questions asked, ik kreeg geen irritante tegoedbon o.i.d.. Hulde voor de klantenservice van Saturn; was dit overal maar zo vanzelfsprekend.

Hoe dan ook, na een kleine week begonnen de euro's opnieuw te branden in mijn zak, vanwege het toch wel buitengewoon hoge wow-gehalte van de D7000. "Als ik hier in de zaak kan unboxen en mag checken op dode pixels dan neem ik hem alsnog", zei ik tegen Saturn. Dit was wederom geen probleem; ze hadden er nog precies 1 staan, nieuw in doos. Ik dus unboxen en aanzetten. Helaas... een blauwe pixel, sneaky verstopt achter de reclamesticker in de rechter bovenhoek. Verkoper: "Volgende week krijgen we weer nieuwe voorraad, ik bel je op."

Ik werd inderdaad keurig gebeld. Vandaag met goede moed nummer vijf ter plekke uitgepakt en aangesloten. Drie kapotte pixels. Ik hou het nu definitief voor gezien. Voor mij helaas geen D7000, hoe fraai hij ook is.

Een van de verkopers deed nog de suggestie om een D8000 te nemen, omdat die volgens hem over een ander panel beschikt en omdat daar dan wellicht wel een pixelvrij exemplaar van te vinden zou zijn, maar ik had voor mezelf het Samsung-boek al uit. Bovendien zijn de Europese D7000 en D8000 naar mijn weten identiek, m.u.v. de bezel en (naar het schijnt) de hoeveelheid intern geheugen.

Vraag aan de D7000/D8000-bezitters: jullie geen dode/luie/hete pixels...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bezit de d8000 maar van dode pixels heb ik totaal geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:41
Ik de D7000, ook geen last van dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
D6530: geen dode pixels.

De D6510 hebben ze in MM Eindhoven! Wel moois, maar heeft wat gays. De bezel lijkt kleiner dan die van de -30, maar zijn precies even groot. Ook is het normaal dat mensen die naar hetzelfde beeld kijken op een tv met witte en zwarte bezel, ze de "zwarte" tv mooiere kleuren vinden geven.
Bryan88 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Dan kun je lang wachten!
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqYOKocE12NvzmgrBNkT)GDIjQ~~_35.JPG
Lang wachten? Ze komen zeer binnekort! 2 3D Brillen voor 79 Euro!!! :D Alleen geen 3D film, maar ja dat gaat mijn pret niet drukken.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398716

Wat een drama met die dode pixels dan. Ik zoek nog een tweede tv (heb besloten de plasma te houden voor kantoor) en een ledje aan te schaffen, wilde voor de 6200 of 6300 gaan, maar ben bang voor spotlighting enz. De D7000/8000's vind ik echt te duur in de 55 inch klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Die brillen waar kan je die bestellen? Of komt het met een aktie?

Ander vraag Mijn tv kan geen mp3 afspelen via allshare ,heb wel de map geselecteerd maar jij vind maar 1 mp3 ipv de 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

Aan alle pixelvrije bezitters: prijs jezelf gelukkig :)

Bedoelen jullie met "geen last van dode pixels" dat ze er niet zijn of dat je ze niet ziet? Op 1 helderwitte "hot" pixel na moest ik zelf namelijk ook enigszins zoeken, door met overmatig ingestelde backlight een zwart scherm te onderzoeken (waarbij de hoeveelheid clouding dan echt niet van de lucht is). Leuke woordspeling.

Ik vind dat je van een toestel in deze prijsklasse toch redelijkerwijs mag verwachten dat hij pixelvrij is. Saturn vindt dat kennelijk ook, gezien hun no-hassle omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Ik zie ze niet. Dus of ik ze niet heb weet ik niet, maar het maakt niet uit. Als ik ze niet zie, is het goed, toch ? ;)

46" D7000 overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie ook geen dode pixels, het enig wat ik minder vind is die lijn onderin en bovenin het beeld, maar dat zie ik zelfs op foto's van reviews van de d7000 en d8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 12:08

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Mijn ouders hebben afgelopen maandag de 55d7000 gekocht. Erg mooie tv!

Heb er een klein beetje meegespeeld. Bij youtube zag ik al wel een bug.
Wanneer je een video wilt zoeken en dus de titel intypt, zie je geen letters verschijnen in de balk. Maar de cursor gaat wel steeds 1 letter opzij. Zoeken werkt ook wel, maar je ziet gewoon niet wat je typt...

Probeer als ik volgende keer weer daar ben, mijn htc desire erop. Ik heb de samsung app gedownload. Kijken of dat lekker werkt.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371578 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:45:
ik zie ook geen dode pixels, het enig wat ik minder vind is die lijn onderin en bovenin het beeld, maar dat zie ik zelfs op foto's van reviews van de d7000 en d8000.
Ik weet niet over welke lijnen jij het hebt, maar bij mij is daar niets van te zien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuppieKees
  • Laatst online: 06-04 12:38
Let op!

De D7000 serie heeft een Backlight Bleeding probleem. Treedt op bij bepaalde kleuren en is vooral storend bij "horizontal panning" beelden.

Zie link voor video v.h. probleem.

YouTube: UE55D7000 bleeding problem.avi

Vindt U dat dit kan voor een TV uit deze (prijs)klasse? Graag verneem ik de mening van anderen?

Samsung stelt dat het probleem binnen de eigen technische specificaties valt. Samsung's officiële reparateur Selectro geeft aan dat het een concept TV is, ruilen heeft geen zin ze hebben het allemaal in meer of mindere mate.

Samsung en/of dealer (in mijn geval Plasmadiscounter.nl) neemt het toestel niet terug.
Update 01-06-2011: PD heeft de TV retour genomen. Ik ben uiteindelijk wel tevreden over de service van PD.

Als U in de winkel gaat kijken vraag dan om op normale kijkafstand in "thuismodus" wat pastelkleurige beelden (probleem is niet zichtbaar bij felle kleuren) te mogen bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door HuppieKees op 01-06-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Ik denk wat veel belangrijker is: zie je het daadwerkelijk bij films en tv kijken, of valt het alleen op omdat je het weet dat het er zit ?

Ja, ik zie clouding bij (volledig) zwart beeld, ja ik zie strepen (heel dun, 3mm of zo) aan de onderkant van de TV.
Irriteert dit me ? nee, absoluut niet! Sterker nog. Als ik niet op dit forum zat, had het me niet eens duidelijk geweest dat het 'niet normaal' is en was het me al helemaal niet opgevallen.

De vraag is dus ook: zitten wij elkaar niet gek te maken hier met het willen hebben van een perfecte tv 'voor dat geld' (iets wat ik vaak hoor), of is het gewoon niet belangrijk omdat het toch tijdens het ECHTE kijken niet opvalt ?

Voor mij geldt het laatste overigens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Massiefje op 12-05-2011 17:20 . Reden: Typefouten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zijn dus die strepen die ik bedoel.
misschien met een update op te lossen? Ik nu best een aantal lcd en led gekocht, goedkope en dure, ze hebben allemaal wat, de d7 en 8000 heeft dit dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Fijne machine, hier een 55D8000. Niets mis mee. Wordt binnen het bedrijf gebruikt, dus geen tv, wel presentaties. Super makkelijk in te stellen allemaal. De niet-plastic versie vind ik echt een stuk mooier..helaas kost je dat wel een stuk meer.
Het enige nadeel van de tv vind ik de prijs, die is aan de hoge kant. Iemand een idee wanneer de prijzen omlaag gaan? Toch niet pas als de nieuwe modellen er zijn? ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Len Canoot op 12-05-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuppieKees
Update lost bleeding probleem niet op, Ik heb de Selectromonteur gevraagd of het met een update kon worden opgelost. Uitleg monteur: "dit kan niet omdat het een prodcutie-hardware-issue is m.b.t. de lichtverdelingplaat (BEZEL) en de led's aan de randen. (Edge's van de BEZEL)."
Reactie op bericht van Massiefje.

Ja ik heb er last van het stoort mij vooral bij daglicht, bij schemerlicht is het minder.
Bij zwart beeld is er geen bleeding te zien wel bij lichte/pastelkleuren. (Grijze of blauwe luchten bijv.)

[ Voor 30% gewijzigd door HuppieKees op 12-05-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HuppieKees schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:00:
Update lost bleeding probleem niet op, Ik heb de Selectromonteur gevraagd of het met een update kon worden opgelost. Uitleg monteur: dit kan niet omdat het een prodcutie-hardware-issue is m.b.t. de lichtverdelingplaat (BEZEL) en de led's aan de randen. (Edge's van de BEZEL).
nou dan wordt het een kwestie van gewenning, beeld is verder prachtig erg mooi helder en diep zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, ik ervaar niets van die problemen die jullie omschrijven. Kun je misschien een voorbeeld laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuppieKees
YouTube: UE55D7000 bleeding problem.avi

[ Voor 41% gewijzigd door HuppieKees op 12-05-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik met de d8000 geen last van, misschien komt dat alleen bij de d7000 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
Ik heb een D7000 en heb alleen last van clouding. Overdag ook wel een probleem met de spiegeling van het raam in het scherm, echter dit kan opgelost worden door de gordijn te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315891 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:57:
Heb ik met de d8000 geen last van, misschien komt dat alleen bij de d7000 voor.
nee hoor, ik heb ook een d8000 en zie het dus ook. Overigens ben ik hier tot nu de enige die het is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Kunnen mensen met problemen eens onderstaande proberen.
Hi there,

I have a 55" D8005 (Nordic model), but I think this applies to UK models as well.

On my screen I have very small one faint cloud on bottom right, but there is clearly lighter area on bottom as if LED's give more power there. Luckily I found how to get around it quite well. The culprit is brightness setting. If it is at 39 the bottom is gray, when it's at 38 it's black, the 38-39 step is very distictive in Standard and Natural modes. Easily seen eg. on Cars trailers where they speak about Pixar planning the animations and they show Nemo watching the lamp at 00:00:54). Pause it and change brightness between 38 and 39, you'll see - at least on my set. I think there might be a bug in firmware controlling the LED's on bottom sides, brightness setting is definitely not linear. I have the latest firmware (I think it was 1009).

Other thing I noticed was that Movie mode on this set is not good. Standard mode has the best curve for high contrast and shadow detail, with Movie mode you can not get good image because above "bug" hits you as it forces you to change gamma and shadow detail. Simpler is better, it is always better to remove than to add when talking about calibration. I want black blacks, good shadow detail, brilliance, strong natural "open" colour and easy to look image. Works for me.

Colour space Native has less yellowish/greenish tint, looks better (native gamut means no interpolation so it makes sense).

Motion plus setting is of course by taste, but I find smooth best in large pan action like in 90% of Avatar.

I'll share my settings here:

(For PS3, Blu-ray)

Picture mode: Standard
Backlight: 12
Contrast: 100
Brightness: 38 (never more!)
Sharpness: 32 (20 = no halos)
Colour: 56
Tint: 50/50

ADVANCED SETTINGS:
Black tone: OFF
Dynamic contrast: Low
Shadow detail: 0
Gamma: 0
RGB only mode: OFF
Colour space: Native
White balance: all at default value
Flesh tone: 0
Edge enchancement: OFF
Motion lighting: OFF
LED motion plus: ON

PICTURE OPTIONS:
Colour tone: Warm 1
Digital noise filter: AUTO
MPEG noise filter: AUTO
Motion plus: Smooth

ECO SOLUTION:
Energy saving: OFF
ECO sensor: OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuppieKees
Ik heb deze settings nu uitgeprobeerd.
De settings hebben weinig invloed op het probleem m.b.t. bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30
Vraagje voor mensen die de D65x0 hebben, hoeveel cm ruimte zit er tussen de onderkant van het scherm zelf en (bv) het tvmeubel waar hij op staat? Als hij dus op de meegeleverde voet staat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sander H op 13-05-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
In het tv item van Hardware.info komt de UE46D8000 langs. Wat specifiekere testresultaten staan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-06 19:49
Flyduck schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:58:
Heeft iemand de nieuwe LG 47LW5500 televisie al live gezien (die met cinema 3D) ?
Ik kan geen enkele ervaring of review vinden van deze tv, maar zit te twijfelen tussen de D6500 en deze LG...
als je iets vindt, houd ik me aanbevolen. Twijfel ook tussen deze 2 en daarbij nog de LW650 of toch de LX9500....alle modellen hebben net iets wat ze niet tot absolute winnaar maakt.

Ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit van de D6* serie.

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HuppieKees schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:51:
Ik heb deze settings nu uitgeprobeerd.
De settings hebben weinig invloed op het probleem m.b.t. bleeding.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
  • Laatst online: 07-03 16:51
styxz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:10:
[...]

als je iets vindt, houd ik me aanbevolen. Twijfel ook tussen deze 2 en daarbij nog de LW650 of toch de LX9500....alle modellen hebben net iets wat ze niet tot absolute winnaar maakt.

Ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit van de D6* serie.
Heb vanochtend mijn 40D6530 opgehaald. Morgen ga ik hem installeren en zal ik zsm een uitgebreide review plaatsen op tweakers.

Zal hier ook video's en foto's van maken.
Pagina: 1 ... 12 ... 99 Laatste