bijde kan je niet vergelijken, ziggo gebruikt vaste bitrate van 12Mbit/s canal digitaal gebruikt vbr bitrate van 5,2Mbit/s tot 15a16Mbit/s waneer nodig, bij voetbal is het helemaal goed tezien dat canal digitaal meer bandbreete heeft dan ziggo/upc/caiway.SalimRMAF schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:42:
Even een vergelijking, tussen CDS en Ziggo op het gebeid van HD-compressie. Het scheelt gewoon *vrijwel* niets, ondanks de 2x hogere bitrate (of was het nou 3x) van Ziggo. Alleen de NL-zenders hebben een erg hoge compressie/lage bitrate. ZDF HD, een 720P zender heeft bijvoorbeeld een bitrate van 14MB/s.![]()
[afbeelding]
Ligt er maar net aan wat je wilt hé en hoeveel je uit te geven hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:32:
Tevens heb ik nu alleen de tv, ga dus op korte termijn randapp. kopen, heb dit topic doorgelezen en denk dat ik het volgende nodig heb: ci + module, beugel, 2.1 home cinema blu ray 3d?? hard disk usb? zit ik goed of?? ben een noob wat dat betreft. kunnen jullie deze noob in de goede richting duwen?
Heel simpel: het heeft twee grote nadelen. Ten eerste gaan de marges omlaag en ten tweede stellen consumenten hun aankoop uit, omdat ze zien dat de prijzen op een glijdende schaal zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:06:
Misschien kun je onderhandelen. Heb zelf inmiddels een plekje gevonden waar ik de D7000 55inch voor 2400euro kan kopen. Nu maar hopen dat ze hem nog eve paar weken niet verkopen. Maar dat zetten ze niet op hun site dat soort prijzen.
En ik snap eigelijk ook niet waarom Samsung dat doet. Als de verkopers de prijzen omlaag jagen verkopen hun meer en daardoor Samsung ook. Dus waarom zou Samsung er gebaat bij zijn die prijzen zo kunstmatig hoog te houden? Hun verkopen hun tv's toch maar voor en vaste inkoopsprijs. Daar is de verkoopsprijs normaal gesproken niet van afhankelijk. Hoe goedkoper verkopers hun tv verkopen, hoe minder zij dr op verdienen, staat Samsung los van.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Sinds gisterochtend ben ik de trotse eigenaar van de D8000 55 inch. Klopt het dat hij pas sinds gister zo'n beetje leverbaar is? Ik ga me er dit weekend eens in verdiepen. Ik heb 4 brillen erbij besteld (2x SSG-3700 en 2x SSG-3300) en die draadloze oplader daarvoor.
De touch control, (Galaxy telefoon) afstandbediening was nog niet leverbaar.
Dinsdag komt als het goed is de 3D Blu-ray HDD-recorder (BD-D8500) binnen. Daar zitten ook weer al die smart-hub apps op, voor m'n gevoel een beetje dubbel. Maar toch een goeie speler lijkt me. De TV heb ik me in verdiept de afgelopen maanden, deze HDD niet. Ik heb als service een andere Samsung Blu-ray zo lang meegekregen!
Eerste indruk: Beeld is echt verademend. 3D ook super. Uiterlijk TV: kan niet mooier. Qua zappen, het menu en vooral ook de smarthub, of liever de apps daarachter, niet bijster snel. Geldt ook voor het Blu-ray menu en de bediening.
De touch control, (Galaxy telefoon) afstandbediening was nog niet leverbaar.
Dinsdag komt als het goed is de 3D Blu-ray HDD-recorder (BD-D8500) binnen. Daar zitten ook weer al die smart-hub apps op, voor m'n gevoel een beetje dubbel. Maar toch een goeie speler lijkt me. De TV heb ik me in verdiept de afgelopen maanden, deze HDD niet. Ik heb als service een andere Samsung Blu-ray zo lang meegekregen!
Eerste indruk: Beeld is echt verademend. 3D ook super. Uiterlijk TV: kan niet mooier. Qua zappen, het menu en vooral ook de smarthub, of liever de apps daarachter, niet bijster snel. Geldt ook voor het Blu-ray menu en de bediening.
Ik heb hem begin april bij EW Tummers gehaald.VonPeat schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:37:
Sinds gisterochtend ben ik de trotse eigenaar van de D8000 55 inch. Klopt het dat hij pas sinds gister zo'n beetje leverbaar is? Ik ga me er dit weekend eens in verdiepen. Ik heb 4 brillen erbij besteld (2x SSG-3700 en 2x SSG-3300) en die draadloze oplader daarvoor.
....
Verwijderd
Wat bedoel je met marges precies?Pater schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:09:
[...]
Heel simpel: het heeft twee grote nadelen. Ten eerste gaan de marges omlaag en ten tweede stellen consumenten hun aankoop uit, omdat ze zien dat de prijzen op een glijdende schaal zitten.
Dat ze het iets uitstellen mwah zou kunnen, maar normaal gesproken is die curve constant en ben je gewoon afhankelijk van de huidige vraag. Ik denk niet dat veel mensen het zouden uitstellen als er een geleidelijke daling is. Als het grote stappen zouden zijn dan wel. En nu heeft Samsung geloof ik ook al aangekondigdigd rond 10 mei de prijs te gaan verlagen. Dat zou dan niet handig zijn omdat mensen daar dan ook op gaan zitten wachten.
Streamen ging tot nu toe moeizaam, alleen simpele bestanden werden weergegeven, maar nu met mezzmo wordt alles weergegeven en afgespeeld.
3D,mkv etc alles wordt herkend, ik ben blij, alleen wel erg traag.
Voor video vind ik dat niet zo'n probleem, maar meerdere muziekbestanden snel opstarten zit er niet in, daar dus liever windows mediaplayer, gaat sneller.
3D,mkv etc alles wordt herkend, ik ben blij, alleen wel erg traag.
Voor video vind ik dat niet zo'n probleem, maar meerdere muziekbestanden snel opstarten zit er niet in, daar dus liever windows mediaplayer, gaat sneller.
Verwijderd
Allshare heb ik geinstalleerd maar krijg ik niet aan de praat, ik zie alleen maar mappen, die vervolgens allemaal leeg zijn volgens de tv. Gelukkig heb ik ook een xtreamer
Verwijderd
Winstmarge voor de verkopers bedoel je. Maar dit grapje is in opdracht van Samsung. Hun verdienen hier niet meer door hoor. Normaal gesproken zit er een vaste inkoopsprijs op zon tv. Daarom vind ik het maar een rare aktie.
Even wat anders, mensen die een galaxy als afstandsbediening gebruiken, gebruik je die uberhaupt wel in dagelijks gebruik? Als je tv kijkt moet je de afstandsbediening van de decoder gebruiken en als je em hebt aangesloten op een receiver gebruik je de afstandsbediening van de receiver. Zo goed als nooit gebruik je de afstandsbediening van de tv zelf. Waarschijnlijk zijn die ontwerpen daarom ook zo slecht van alle tv's. Niemand die dat ding gebruikt. Misschien met een samsung bluray speler kan je hem als remote gebruiken, maar anders zie ik er niet zo de handigheid van in.
Het is helemaal geen rare actie, het is een hele begrijpelijke actie. Door een vaste prijs te hanteren zorg je ervoor dat internetwinkels de normale winkels geen oor aan kunnen naaien, door tv's voor onmogelijke prijzen te verkopen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 14:50:
[...]
Winstmarge voor de verkopers bedoel je. Maar dit grapje is in opdracht van Samsung. Hun verdienen hier niet meer door hoor. Normaal gesproken zit er een vaste inkoopsprijs op zon tv. Daarom vind ik het maar een rare aktie.
Internetwinkels maken misschien nog een paar tientjes winst op een tv als ze dat doen, maar normale winkels die mee willen gaan met dat soort bodemprijzen (omdat ze tóch willen verkopen, want omzet is ook belangrijk) kunnen er zelfs verlies op draaien, omdat ze meer kosten hebben dan internetwinkels.
Maar doordat Samsung ervoor zorgt dat prijzen overal ongeveer even hoog blijven houd je de normale winkels (waar Samsung veel beter zaken mee kan doen dan een lullig webwinkeltje) ook tevreden, omdat die de tv voor dezelfde prijs aan kunnen bieden als ze op internet kunnen.
The devil is in the details.
Precies Hahn omschrijft het perfect.
Hierdoor hoef je dus niet naar de MM/BCC om het product te bekijken, vervolgens thuis de laagste prijs op internet te zoeken en daar te bestellen.
Vind het prima, want een simpele dozenschuiver verkoopt hem voor dezelfde adviesprijs als een winkel die nog ouderwets service verleent. De korting die je eventueel kan afdingen gaat dus van hun eigen winst af.
Wat schieten ze daar mee op zal je zeggen, wellicht dat ze nog met "incentives" werken, dus als je voor een bepaald bedrag (target) verkoopt per termijn, krijg je nog een extra korting.
Hoe dacht je dat die Cisco, Microsoft, HP noem maar waarderingen op zoals Gold, Silver etc tot stand komen.
Hoe meer je een bepaald product aanprijst, en dus verkoopt, hoe hogere status je bereikt als partner.
Je status wordt uitgedrukt dus als bronze, silver en gold partner. Hoe hoger, hoe groter je korting.
Helaas werkt dit systeem in de hand dat grote partijen groter worden, en kleine partijen veel minder kans hebben om grote offerte's binnen te slepen.
Ik zou dus zelfs een stapje verder gaan, en "echte winkels" een extra korting geven.
Zij zorgen ervoor dat dit soort producten meer worden verkocht, het is iets wat je immers niet blind op typenr via internet zal bestellen zonder het te zien/proberen/gebruiken.
Zij maken derhalve ook meer kosten ( verkoper annex adviseur, tentoonruimte, thuisbioscoop, zorgt voor koppelverkoop etc )
De wet koop of afstand beschermt je enigszins in NL wel voor tegenvallende internetaankopen, maar dat is niet in elk land zo.
Hierdoor hoef je dus niet naar de MM/BCC om het product te bekijken, vervolgens thuis de laagste prijs op internet te zoeken en daar te bestellen.
Vind het prima, want een simpele dozenschuiver verkoopt hem voor dezelfde adviesprijs als een winkel die nog ouderwets service verleent. De korting die je eventueel kan afdingen gaat dus van hun eigen winst af.
Wat schieten ze daar mee op zal je zeggen, wellicht dat ze nog met "incentives" werken, dus als je voor een bepaald bedrag (target) verkoopt per termijn, krijg je nog een extra korting.
Hoe dacht je dat die Cisco, Microsoft, HP noem maar waarderingen op zoals Gold, Silver etc tot stand komen.
Hoe meer je een bepaald product aanprijst, en dus verkoopt, hoe hogere status je bereikt als partner.
Je status wordt uitgedrukt dus als bronze, silver en gold partner. Hoe hoger, hoe groter je korting.
Helaas werkt dit systeem in de hand dat grote partijen groter worden, en kleine partijen veel minder kans hebben om grote offerte's binnen te slepen.
Ik zou dus zelfs een stapje verder gaan, en "echte winkels" een extra korting geven.
Zij zorgen ervoor dat dit soort producten meer worden verkocht, het is iets wat je immers niet blind op typenr via internet zal bestellen zonder het te zien/proberen/gebruiken.
Zij maken derhalve ook meer kosten ( verkoper annex adviseur, tentoonruimte, thuisbioscoop, zorgt voor koppelverkoop etc )
De wet koop of afstand beschermt je enigszins in NL wel voor tegenvallende internetaankopen, maar dat is niet in elk land zo.
[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 30-04-2011 16:10 ]
Voor de prijsvergelijkers onder ons, ik heb zojuist de 40 inch 6530 besteld bij de Media Markt voor €1099,-
Ik vond het een zeer aantrekkelijke prijs (scheelt 6 tientjes met de laagste prijs van de pricewatch). En bij de Media Markt heb ik het model uitvoerig kunnen bekijken (en de MM zit om de hoek). Dat zijn dingen waar ik dan weer wel nog wat voor over heb.
Maar geen 1299,- wat hun vraagprijs was.
Ik vond het een zeer aantrekkelijke prijs (scheelt 6 tientjes met de laagste prijs van de pricewatch). En bij de Media Markt heb ik het model uitvoerig kunnen bekijken (en de MM zit om de hoek). Dat zijn dingen waar ik dan weer wel nog wat voor over heb.
Maar geen 1299,- wat hun vraagprijs was.
Verwijderd
Yippie schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:06:
Precies Hahn omschrijft het perfect.

Sorry hoor maar komplete bullshit verhaal ook dat van Hahn.
Ten eerste: Een vendor zal zich echt niet bekorren om het belang van een retailer. Als de een weg valt zal er wel een ander zijn. En die meerwaarde van een retailer zoals advies

En dat metname bij dozenschuivers zoals MM, BCC en het inmiddels ter ziele IT's
Die statussen waar jij het over hebt (Microsoft bijvoorbeeld) hebben niets met omzet volume te maken maar met aantal gecertificeerde personen die in dienst zijn. En bij een aantal fabrikanten zoals Cisco, HP, IBM, Symantec.. kan daar een hogere korting aan verbonden zijn maar dat is vaak alleen voor echte high-end producten waarvoor echt kennis nodig is en dus flink geïnvesteerd wordt door de partner om het product te kunnen verkopen en werkend op te leveren.
Maar goed waar het om gaat is waarom worden die prijzen hoog gehouden, of althans waarom doet Samsung en andere daar zo veel moeite voor?
Wel eens gehoord van Imago? Samsung wil als kwaliteitsmerk gezien worden en niet als low-end massa product.
Werkt dat dan en komt dat vaker voor? Ja dat werkt en komt zeker vaker voor.
Misschien heb je wel eens gehoord van het conflict tussen AH en Keterllapper toen AH de koeken tegen lage prijzen wilde verkopen. Argument Ketellaper... wij zijn een kwaliteits product en willen niet dezelfde prijs op het product als bij een huismerk.
Laat een consument kiezen tussen twee gelijke producten en 80% kiest voor het duurdere omdat men denkt dat deze ook beter is. Let maar eens op in de supermarkt als iemand een wijntje uitzoekt.. is dat terecht? nee kijk maar eens naar programma's als kassa waar het duurste product vaak als redelijk slecht naar voren komt t.o.v. de goedkopere.
Verwijderd
Mwah, ik snap dat het vaak voor komt dat mensen naar de winkel lopen en vervolgens naar de pricewatch gaan en daar de goedkoopste uitzoeken, dat doe ik zelf namelijk ook en is ook logisch. Op deze manier willen ze de winkels een eerlijke kans geven, daar zal het inderdaad wel om gaan ja, had ik niet gezien. Maar dan nog, dat is idealistisch denken. Proberen de markt te manipuleren. Je ziet nu al dat onder de toonbank niemand zich dr aanhoudt. De inkoopsprijs van een tv bij een verkoper zal wel verschillen door de hoeveelheden tv inkoop die ze doen of andere redenen die wij niet weten. Die mensen worden nou benadeeld en je zou kunnen zeggen dat internetwinkels nu benadeeld worden. Hun marktvoordeel wordt hun gewoon weggenomen. Daarnaast hebben de meeste internetwinkels ook gewoon een showroom en al die kosten die jij net opnoemde, dus dat is ook niet een goede reden. Daarnaast zijn dr lang niet zoveel mensen die zoals wij, zo'n tv via internet kopen. En die prijzen die normale winkels hanteren zijn ook meestal te hoog, de aanvangsprijs of zelfs hoger. De MM bij mij heeft bv de C7000 voor 3000 euro nog in de winkel staan. Of de LG9500 voor ik dacht 2800 terwijl je die online kan kopen voor 1750. 'Echte' winkels, oftewel grote filialen, daar is deze regel voor bedoeld. De kleinere winkels kunnen op deze manier niet eerlijke concurrentie bieden.
1 van de redenen is dat de C-Serie voor een (*****) prijs nu verkocht wordt (opruiming)
Een voorbeeld de ue46c8700 kostte nog 6 maanden geleden dik 2200.-
Nu wordt deze al aangeboden onder 1700.-
Als Samsung nu de prijzen laat zakken van de D-serie met 200.- is het verschil te klein en komt Samsung / winkels niet meer van de (oudere) serie af.
Tevens heeft samsung de grootste marktaandeel van 3D led televisie op dit moment, dus zakken kan altijd nog.
Een voorbeeld de ue46c8700 kostte nog 6 maanden geleden dik 2200.-
Nu wordt deze al aangeboden onder 1700.-
Als Samsung nu de prijzen laat zakken van de D-serie met 200.- is het verschil te klein en komt Samsung / winkels niet meer van de (oudere) serie af.
Tevens heeft samsung de grootste marktaandeel van 3D led televisie op dit moment, dus zakken kan altijd nog.
Verwijderd
In tegenstelling tot wat van Hahn en Yippie zegt vind ik de Mediamarkt, de BCC, de IT's, de Harense Smid en vooral de Expert een stelletje oplichters die veel te hoge prijzen vragen. De prijsafspraken die Samsung afdwingt zorgen ervoor dat de consument teveel betaald. Zulke prijsafspraken zouden aan banden moeten worden gelegd. De toekomst zijn de webshops waarbij de consument gewoon tegen inkoopprijzen zijn product kan kopen. Geen tussenpersonen meer die met hun gegraai de prijs opdrijven. Of een retailer dat nou leuk vind of niet. Als ze niet zo van die dikke winstmarges hadden gehanteerd dan hadden ze nu ook geen last van de hevige concurrentie van de webshops.
Dit is precies hetzelfde verhaal als met UPC en Glasvezel. In elk gebied waar glasvezel wordt aangelegd lopen de UPC klant over naar glasvezel. Dit omdat ze bij UPC al jaren opgelicht worden omdat UPC voor elke scheet geld vraagt. Digitaal = maandelijks extra betalen. NL Basis HD zenders = maandelijks extra betalen. Mediabox of CI+ module = maandelijks extra betalen. Gebruik Media Center PC = niet mogelijk door smartcard pairing. Gebruik andere ontvanger/CI(+) module = niet mogelijk door smartcard pairing.
UPC moet dus niet huilen als ze direct hun klantenbestand zien teruglopen als er glasvezel wordt aangelegd.
De retailers moeten dus ook niet huilen om een webshop met een lagere prijs en betere persoonlijke service.
Bovendien staat Samsung bekend als een prijsvechter die voor weinig geld veel kwaliteit bied.
Het bekend staan als een prijsvechter dwingt onder de consument enorm veel respect af en komt het imago ZEKER ten goede! Dit in tegenstelling tot merken die de prijs kunstmatig hoog houden.
Dit is precies hetzelfde verhaal als met UPC en Glasvezel. In elk gebied waar glasvezel wordt aangelegd lopen de UPC klant over naar glasvezel. Dit omdat ze bij UPC al jaren opgelicht worden omdat UPC voor elke scheet geld vraagt. Digitaal = maandelijks extra betalen. NL Basis HD zenders = maandelijks extra betalen. Mediabox of CI+ module = maandelijks extra betalen. Gebruik Media Center PC = niet mogelijk door smartcard pairing. Gebruik andere ontvanger/CI(+) module = niet mogelijk door smartcard pairing.
UPC moet dus niet huilen als ze direct hun klantenbestand zien teruglopen als er glasvezel wordt aangelegd.
De retailers moeten dus ook niet huilen om een webshop met een lagere prijs en betere persoonlijke service.
Samsung wordt allang als kwaliteitsmerk gezien. Daar hoeven ze in 2011 niet de prijzen kunstmatig hoog voor te houden. Daar verkopen ze alleen maar minder door.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:22:
[...]
Wel eens gehoord van Imago? Samsung wil als kwaliteitsmerk gezien worden en niet als low-end massa product.
Bovendien staat Samsung bekend als een prijsvechter die voor weinig geld veel kwaliteit bied.
Het bekend staan als een prijsvechter dwingt onder de consument enorm veel respect af en komt het imago ZEKER ten goede! Dit in tegenstelling tot merken die de prijs kunstmatig hoog houden.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 20:50 ]
We gaan wel wat offtopic, maar wil toch nog even reageren.
Voorop staat hun eigen winst uiteraard, maar dat staat niet los van mekaar.
Ze kunnen nog zo goede producten maken tegen al dan niet goede prijzen, maar als ze nergens beschikbaar zijn houdt het snel op.
Partnerprogramma's, dealerschappen etc, is allemaal opgezet om partijen met en voor jou te laten werken, zodat ze jou producten aanprijzen bij hun klanten. Nadeel is natuurlijk dat je niet noodzakelijkerwijs het beste product tegen de beste prijs krijgt. Als je ergens geen verstand van hebt, laat je je adviseren.
Probleem zoals in vele branches ( hypotheekadvies, verzekeringen etc ) is dat het advies vaak gekleurd is, en met name erop gericht voor de bemiddelaar om zoveel mogelijk te verdienen.
Je vb toont aan dat partijen de keus hebben met elkaar samen te werken of niet.
Het hoeft niet, gelukkig maar, want er is keus.
Of eea goed is voor de consument en zijn portemonnee, nee denk het niet.
De fabrikant probeert nl. meer geld te verdienen.
nieuws: Lage prijzen geheugen en lcd's zorgen voor winstdaling Samsung
Als je dat artikel had gelezen, zie je dus dat ze eigenlijk teveel goedkope producten hebben verkocht, icm de lage geheugenprijzen.
Nu richten ze zich op de winstgevende onderdelen, highend tv's, en o.a. Galaxy S2, omdat de winst daar het hoogst is. Uiteraard zullen ze ook goedkope producten blijven uitbrengen, simpelweg om de fabs die ze hebben draaiende te houden. Behalve dat ze toeleverancier zijn voor andere merken, gebruiken ze ook veel in hun eigen producten.
Het gaat om de high end producten uit hun aanbod, en ja uiteraard willen ze dmv de prijs dit in stand houden.
Of dit positief is voor de consument, dat zal moeten blijken of ze het kopen voor de prijzen die gehanteerd worden of niet. Koopt niemand het, dan zal de prijs zakken, en/of de productie van bepaalde producten gestaakt worden.
Uiteraard maakt het de fabrikant wel uit waar zijn producten worden verkocht, hoeveel verkooppunten er zijn en de spreiding ervan. Het is uiteraard makkelijker om met keten's samen te werken, die het liefst ook nog in meerdere landen actief zijn, dan allemaal individuele partijen. Betreft advies en goede service, ik schrijf nergens dat ik daarmee MM of BCC bedoel, zonder tegelijk te vermelden dat ik niet zeg dat je daar geen goede service krijgt. Hun omruilservice is nl. erg goed om maar is een vb te noemen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:22:
[...]
Ten eerste: Een vendor zal zich echt niet bekorren om het belang van een retailer. Als de een weg valt zal er wel een ander zijn. En die meerwaarde van een retailer zoals advieslaat me niet lachen. 9 van de tien kan niet eens antwoord geven op simpele vragen en als ik soms hoor hoe mensen die geen kennis hebben van product wat verkocht wordt staat het
![]()
Voorop staat hun eigen winst uiteraard, maar dat staat niet los van mekaar.
Ze kunnen nog zo goede producten maken tegen al dan niet goede prijzen, maar als ze nergens beschikbaar zijn houdt het snel op.
Ok het was kort door de bocht, maar ook wat jij schrijft is daar een onderdeel van. Het is dan ook niet of of, maar en en.Die statussen waar jij het over hebt (Microsoft bijvoorbeeld) hebben niets met omzet volume te maken maar met aantal gecertificeerde personen die in dienst zijn. En bij een aantal fabrikanten zoals Cisco, HP, IBM, Symantec.. kan daar een hogere korting aan verbonden zijn maar dat is vaak alleen voor echte high-end producten waarvoor echt kennis nodig is en dus flink geïnvesteerd wordt door de partner om het product te kunnen verkopen en werkend op te leveren.
Partnerprogramma's, dealerschappen etc, is allemaal opgezet om partijen met en voor jou te laten werken, zodat ze jou producten aanprijzen bij hun klanten. Nadeel is natuurlijk dat je niet noodzakelijkerwijs het beste product tegen de beste prijs krijgt. Als je ergens geen verstand van hebt, laat je je adviseren.
Probleem zoals in vele branches ( hypotheekadvies, verzekeringen etc ) is dat het advies vaak gekleurd is, en met name erop gericht voor de bemiddelaar om zoveel mogelijk te verdienen.
Samsung bepaald zelf zijn inkoopsprijzen en zijn beleid. Als je niet wilt verkopen voor de prijs die zij bepalen, dan krijg je niet (meer) geleverd.Maar goed waar het om gaat is waarom worden die prijzen hoog gehouden, of althans waarom doet Samsung en andere daar zo veel moeite voor?
Uiteraard is het onderdeel van het imagobeleid, maar daar zijn meerdere methode's voor. Prijsbeleid, is daar 1 van, zie ook de link betreft cijfers en beleid voor de komende periode.Wel eens gehoord van Imago? Samsung wil als kwaliteitsmerk gezien worden en niet als low-end massa product.
Misschien heb je wel eens gehoord van het conflict tussen AH en Keterllapper toen AH de koeken tegen lage prijzen wilde verkopen. Argument Ketellaper... wij zijn een kwaliteits product en willen niet dezelfde prijs op het product als bij een huismerk.
Laat een consument kiezen tussen twee gelijke producten en 80% kiest voor het duurdere omdat men denkt dat deze ook beter is. Let maar eens op in de supermarkt als iemand een wijntje uitzoekt.. is dat terecht? nee kijk maar eens naar programma's als kassa waar het duurste product vaak als redelijk slecht naar voren komt t.o.v. de goedkopere.
Je vb toont aan dat partijen de keus hebben met elkaar samen te werken of niet.
Het hoeft niet, gelukkig maar, want er is keus.
Of eea goed is voor de consument en zijn portemonnee, nee denk het niet.
De fabrikant probeert nl. meer geld te verdienen.
nieuws: Lage prijzen geheugen en lcd's zorgen voor winstdaling Samsung
Als je dat artikel had gelezen, zie je dus dat ze eigenlijk teveel goedkope producten hebben verkocht, icm de lage geheugenprijzen.
Nu richten ze zich op de winstgevende onderdelen, highend tv's, en o.a. Galaxy S2, omdat de winst daar het hoogst is. Uiteraard zullen ze ook goedkope producten blijven uitbrengen, simpelweg om de fabs die ze hebben draaiende te houden. Behalve dat ze toeleverancier zijn voor andere merken, gebruiken ze ook veel in hun eigen producten.
Het gaat om de high end producten uit hun aanbod, en ja uiteraard willen ze dmv de prijs dit in stand houden.
Of dit positief is voor de consument, dat zal moeten blijken of ze het kopen voor de prijzen die gehanteerd worden of niet. Koopt niemand het, dan zal de prijs zakken, en/of de productie van bepaalde producten gestaakt worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 30-04-2011 21:39 ]
Sorry, maar dat is met de wet verboden in Nederland. Iedere retailer mag zijn eigen prijs bepalen. Samsung kan ook niet zeggen dat ze een bepaalde keten of winkel dan niet leveren, want iedereen die Samsung tv's wil verkopen mag dat ook. Je mag geen retailers uitsluiten.Samsung bepaald zelf zijn inkoopsprijzen en zijn beleid. Als je niet wilt verkopen voor de prijs die zij bepalen, dan krijg je niet (meer) geleverd.
Dus onzin om te verkondigen dat de prijzen hoog worden gehouden door Samsung. Natuurlijk doen de retailers dit zelf om de marge zo hoog mogelijk te houden.
Er zijn meerdere fabrikanten die dat al jaren doen.sjaakio79 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:18:
[...]
Sorry, maar dat is met de wet verboden in Nederland. Iedere retailer mag zijn eigen prijs bepalen. Samsung kan ook niet zeggen dat ze een bepaalde keten of winkel dan niet leveren, want iedereen die Samsung tv's wil verkopen mag dat ook. Je mag geen retailers uitsluiten.
Kijk maar naar Bose en Liebherr
Geef eens een bron, waar staat dit? Het is echt geen 'onzin verkopen' , samsung doet dit al een tijdje. vanaf de eerste LED modellen dat ik weet, waarschijnlijk nog wel (veel) eerder. contract tekenen en anders krijg je hem niet geleverd, klaar. Samsung neemt op deze manier retailers in bescherming en hunzelf, zodat de nieuwste modellen niet voor 'schijtprijzen' online vanaf dag 1 weggaan, maar dat ook de winkelier er de kans op krijgt geld te verdienen.sjaakio79 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:18:
[...]
Sorry, maar dat is met de wet verboden in Nederland. Iedere retailer mag zijn eigen prijs bepalen. Samsung kan ook niet zeggen dat ze een bepaalde keten of winkel dan niet leveren, want iedereen die Samsung tv's wil verkopen mag dat ook. Je mag geen retailers uitsluiten.
Dus onzin om te verkondigen dat de prijzen hoog worden gehouden door Samsung. Natuurlijk doen de retailers dit zelf om de marge zo hoog mogelijk te houden.
Er worden geen retailers uitgesloten, webshops worden uitgesloten.
Verwijderd
'schijtprijzen'?
'eerlijke prijzen' zul je bedoelen!
Het zijn de retailers die schijtprijzen hanteren.
Waar baseer je dat op? heb je enig idee wat voor kosten een winkelier heeft welke een webshop niet heeft? ik ben al enige jaren werkzaam in de retail en ik zou het je niet kunnen vertellen, dus ik hoor het graag.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:38:
'schijtprijzen'?
Wat je eerlijk noemt. Voor de consument is het leuk, ja, maar eerlijk zou ik het niet noemen, want winkels met vast personeel, een pand, etc kan niet aan die 'eerlijke' prijzen komen.
Maar laten we eens verder gaan met het praten over de D-serie van tv's, in plaats van dit offtopic geneuzel (wat best interessant is, maar dan in een eigen topic)
Maar laten we eens verder gaan met het praten over de D-serie van tv's, in plaats van dit offtopic geneuzel (wat best interessant is, maar dan in een eigen topic)
Verwijderd
Dat een winkelier meer kosten heeft wil nog niet zeggen dat een fabrikant zijn prijzen maar omhoog moet bijstellen. Ik zie soms prijsverschillen van 600 tot 1000 euro bij een TV tussen een webshop een een retailer. Dat is echt belachelijk. 50-100 euro verschil is echt de max. Het kan en mag gewoon niet zo zijn dat retailers in samenspel met de fabrikanten de marktprijzen ontregelen ten nadelen van een webshop. Dit omdat een retailer hogere winstmarges gewend is.thijszor schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:40:
[...]
Waar baseer je dat op? heb je enig idee wat voor kosten een winkelier heeft welke een webshop niet heeft? ik ben al enige jaren werkzaam in de retail en ik zou het je niet kunnen vertellen, dus ik hoor het graag.
http://webwereld.nl/nieuw...-naar-prijsafspraken.html
"Een fabrikant mag zelf bepalen aan wie en voor welke prijs hij iets verkoopt. Dat uitgangspunt is heel duidelijk. Hij mag niet zeggen tegen een winkelier 'ik verplicht jou om die prijs te hanteren richting de consument'. Hij mag geen vaste prijs aan die winkelier opleggen en ook geen minimumprijs. Dan kan die winkelier niet meer concurreren", zegt een NMa-woordvoerder.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 00:27 ]
Nu stop ik, maar een contract kan je tekenen of weigeren. zie niet in hoe samsung hier iets oplegt. Denk dat je voorbeeld hierboven niet geheel op de situatie aansluit. Een expert of BCC kan prima zeggen, doe ik niet. dan verkoop je de TV's niet, ook goed.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:53:
[...]
Dat een winkelier meer kosten heeft wil nog niet zeggen dat een fabrikant zijn prijzen maar omhoog moet bijstellen. Ik zie soms prijsverschillen van 600 tot 1000 euro bij een TV tussen een webshop een een retailer. Dat is echt belachelijk. 50-100 euro verschil is echt de max. Het kan en mag gewoon niet zo zijn dat retailers in samenspel met de fabrikanten de marktprijzen ontregelen ten nadelen van een webshop. Dit omdat een retailer hogere winstmarges gewend is.
http://webwereld.nl/nieuw...-naar-prijsafspraken.html
"Een fabrikant mag zelf bepalen aan wie en voor welke prijs hij iets verkoopt. Dat uitgangspunt is heel duidelijk. Hij mag niet zeggen tegen een winkelier 'ik verplicht jou om die prijs te hanteren richting de consument'. Hij mag geen vaste prijs aan die winkelier opleggen en ook geen minimumprijs. Dan kan die winkelier niet meer concurreren", zegt een NMa-woordvoerder.
Verwijderd
Zo'n contract mag al helemaal niet... Samsung mag gewoon helemaal niet eisen dat die winkels een bepaalde prijs hanteren. Dat staat duidelijk in de quote. Zodra Samsung de TV aan de winkelier heeft verkocht staat het de winkelier vrij om deze vervolgens te verkopen tegen de inkoopprijs.
Samsung mag dit soort prijsafspraken ook niet gebruiken om een TV wel of niet te leveren aan een bepaalde winkelier. Als een winkelier hiermee geconfronteerd wordt kan deze naar de NMA stappen waarna Samsung een dikke boete kan verwachten.
Samsung mag dit soort prijsafspraken ook niet gebruiken om een TV wel of niet te leveren aan een bepaalde winkelier. Als een winkelier hiermee geconfronteerd wordt kan deze naar de NMA stappen waarna Samsung een dikke boete kan verwachten.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 05:48 ]
Verwijderd
Ja precies, het is manipulatie van de markt. Hiermee worden de kleineren beschermd tegen de groteren, zodat er eerlijke concurrentie is en voor de consument eerlijke prijzen.
Ik ben voor mijn ouders opzoek naar een nieuwe TV (ze hebben al 10 jaar een oude CRT staan..).
Ze zitten vrij ver van de tv af en hebben nu met een grote CRT al moeite met de afstand (ondertitels). Vandaar dat ze graag een grote LED willen aanschaffen en mij hebben gevraagd welk model.
Budget ligt rond de 2000 euro. De tv komt in een kast dus het uiterlijk speelt niet perse een rol, de nieuwe samsung serie met smalle bezel ziet er echter wel erg mooi uit.
3d zullen ze niet gebruiken dus ik vraag me af of het zin heeft om dan ook zoveel uit te geven aan de 2011 serie als een oudere led/plasma of lcd ook prima geschikt moet zijn? Of is het beeld kwaliteit in 2d ook echt een stuk beter in verhouding tot de 2009/2010 modellen?
Signaal zal Canaal digitaal zijn (Sateliet) met HD.
Ik neig nu naar de : Samsung UE55D7000 maar zit dan met de nodige hdmi kabels al over de 2500/2600 euro(600 euro over budget) voor een tv met 3d die men niet gebruikt. Wat adviseren jullie?
Ze zitten vrij ver van de tv af en hebben nu met een grote CRT al moeite met de afstand (ondertitels). Vandaar dat ze graag een grote LED willen aanschaffen en mij hebben gevraagd welk model.
Budget ligt rond de 2000 euro. De tv komt in een kast dus het uiterlijk speelt niet perse een rol, de nieuwe samsung serie met smalle bezel ziet er echter wel erg mooi uit.
3d zullen ze niet gebruiken dus ik vraag me af of het zin heeft om dan ook zoveel uit te geven aan de 2011 serie als een oudere led/plasma of lcd ook prima geschikt moet zijn? Of is het beeld kwaliteit in 2d ook echt een stuk beter in verhouding tot de 2009/2010 modellen?
Signaal zal Canaal digitaal zijn (Sateliet) met HD.
Ik neig nu naar de : Samsung UE55D7000 maar zit dan met de nodige hdmi kabels al over de 2500/2600 euro(600 euro over budget) voor een tv met 3d die men niet gebruikt. Wat adviseren jullie?
[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 01-05-2011 13:30 ]
De 3D tv's hebben een hogere refreshrate (200/240 Hz dacht ik), wat resulteert in rustiger beeld.
De D6530 is misschien meer geschikt en past in je budget 
pricewatch: Samsung UE55D6530
pricewatch: Samsung UE55D6530
[ Voor 50% gewijzigd door D-TECH op 01-05-2011 14:00 ]
Als er geen 3d wordt gekeken is 200hz meer als zat. Het blote oog met de verwerking naar de hersenen kunnen toch niet meer dan 120hz verwerken. (wordt het 3D dan is 120hz per oog, dus 240hz minimaal)
Als het niet om het uiterlijk gaat, zul je na een week het verschil niet meer zien tussen een 6000, 7000 of zo verder.
Zelfs niet met een C-Serie van Samsung.
De techniek van een D-Serie is natuurlijk verder door ontwikkeld met extra gadgets. En ook zal het beeld best mooier zijn, maar dan moet je ze naast elkaar zien om het verschil echt goed te kunnen zien.
Zoals D-TECH al zegt is een 6*** prima.
Het is wel de vraag of je ouders echt een 55inch willen. hoe groot was de vorige beelbuis qua formaat?
Het is maar een idee en een persoonlijke mening, maar met een 46inch gaat het onder de 2000.- zeker lukken. Ook met de accesoires erbij!
Als het niet om het uiterlijk gaat, zul je na een week het verschil niet meer zien tussen een 6000, 7000 of zo verder.
Zelfs niet met een C-Serie van Samsung.
De techniek van een D-Serie is natuurlijk verder door ontwikkeld met extra gadgets. En ook zal het beeld best mooier zijn, maar dan moet je ze naast elkaar zien om het verschil echt goed te kunnen zien.
Zoals D-TECH al zegt is een 6*** prima.
Het is wel de vraag of je ouders echt een 55inch willen. hoe groot was de vorige beelbuis qua formaat?
Het is maar een idee en een persoonlijke mening, maar met een 46inch gaat het onder de 2000.- zeker lukken. Ook met de accesoires erbij!
[ Voor 1% gewijzigd door Pred! op 01-05-2011 14:18 . Reden: . ]
Nou.. ik heb snelle ogen, en al heel wat 3D gezien met "maar" 100Hz. Ziet er gewoon TOP uit hoor! Ik dacht ook dat het effect niet zo goed zou zijn, maar dat is niet correct.
Gulfstream G650
Sinds gisteren ben ik in het gelukkige bezig van een UE40D6500. Op het eerste gezicht een geweldig apparaat, ik krijg alleen de DLNA niet aan de gang en ik heb mijn keuze voor deze tv mede gebaseerd op de mogelijkheid om video's te streamen vanaf mijn pc. Volgens de e-manual zou de tv veel verschillende videobestandsindelingen moeten ondersteunen, maar vooralsnog heb ik er geen succes mee.
Wat is het beste videobestandsindeling om mijn hd-films vanaf mijn pc af te spelen?
Wat is het beste videobestandsindeling om mijn hd-films vanaf mijn pc af te spelen?
MPEG-1/2/4 wordt ondersteund, dus dat werkt. MOV werkt, DIVX/XVID werkt en DVD-bestanden werken ook.
MKV werkt alleen, als het video en audio bestand in de MKV is ingedeeld in een van de bovenstaande formaten.
Ik ben er inmiddels goed tevreden over. Het was even zoeken en proberen, maar alles werkt hier fantastisch met DLNA!
Als je gerichte vragen of problemen hebt, gooi ze maar. Ik ben inmiddels DLNA expert geloof ik
MKV werkt alleen, als het video en audio bestand in de MKV is ingedeeld in een van de bovenstaande formaten.
Ik ben er inmiddels goed tevreden over. Het was even zoeken en proberen, maar alles werkt hier fantastisch met DLNA!
Als je gerichte vragen of problemen hebt, gooi ze maar. Ik ben inmiddels DLNA expert geloof ik
Ik snap jullie echt niet. Al die moeite.. koop gewoon een aparte NAS media player. Scheelt veel gezeur!
Wel 1300 euro uitgeven aan een TV, maar 200 euro erbij gaat niet?

Gelijk een NAS die de TV kan benaderen!
Alleen kan ik geen BluRay rips van 30GB streamen/bekijken op de TV; de film blijft haperen, omdat mijn Wifi-G niet genoeg bandbreedte heeft.

Alleen kan ik geen BluRay rips van 30GB streamen/bekijken op de TV; de film blijft haperen, omdat mijn Wifi-G niet genoeg bandbreedte heeft.
Gulfstream G650
Beetje kort door de bocht reactie. Ik heb hier een PC met 1,5TB aan films en muziek, en een server met 2 TB aan muziek en videoclips en series. Daarbij nog wat externe schijven en kleinere servertjes met wat minder ruimte....SalimRMAF schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:52:
Ik snap jullie echt niet. Al die moeite.. koop gewoon een aparte NAS media player. Scheelt veel gezeur!Wel 1300 euro uitgeven aan een TV, maar 200 euro erbij gaat niet?
![]()
[afbeelding]
Dan aan jouw de vraag: hoe ga ik dat met een mediaspelertje oplossen ?
Mijn reden is dat ik van mijn TV meubel af wil zodat de TV strak tegen de muur kan, dus ingebouwde DLNA in een TV is voor mij dan een must.SalimRMAF schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:52:
Ik snap jullie echt niet. Al die moeite.. koop gewoon een aparte NAS media player. Scheelt veel gezeur!Wel 1300 euro uitgeven aan een TV, maar 200 euro erbij gaat niet?
![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Je kan ook met kabelgootjes werken. Je moet sowieso de stroom en hdmi kabels kwijt. Passen wel meer kabels in een kabelgootje.
Verwijderd
Ik heb ook een 55D7000 gekocht (wat een geweldige TV). Wil nu een wat langere stroomkabel aan de TV. Is dit de goede:
http://www.kabelsenmeer.n...ge-stroomkabel-Zwart.html
http://www.kabelsenmeer.n...ge-stroomkabel-Zwart.html
Ik las een paar weken terug iets over een prijsverlaging van de nieuwe 2011 modellen wat in mei zou moeten gebeuren.
Is daar inmiddels wat meer over bekend?
Is daar inmiddels wat meer over bekend?
[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 02-05-2011 15:09 ]
http://nl.hardware.info/nieuws/22793/samsung-verlaagt-adviesprijzen-3d-brilletjes
bovenstaande bedoel je, ik heb er nog niks over gehoord maar zie dat de prijzen al wel langzaam naar benenden gaan (6500/6530 serie althans)
bovenstaande bedoel je, ik heb er nog niks over gehoord maar zie dat de prijzen al wel langzaam naar benenden gaan (6500/6530 serie althans)
Ik heb volgend 'probleem'.
Als ik via mijn HDD (USB) een MKV bestand afspeel kan ik geen ondertiteling activeren. Dit staat in dezelfde directory als het MKV bestand maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om deze op beeld te toveren.
Is dit een simpele kwestie van naamgeving of dien ik op mijn TV iets in te stellen. In de manual kan ik ook niets vinden..
Overigens ik heb een 40D7000.
Als ik via mijn HDD (USB) een MKV bestand afspeel kan ik geen ondertiteling activeren. Dit staat in dezelfde directory als het MKV bestand maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om deze op beeld te toveren.
Is dit een simpele kwestie van naamgeving of dien ik op mijn TV iets in te stellen. In de manual kan ik ook niets vinden..
Het .srt bestand is je ondertiteling. Deze moet EXACT dezelfde naam hebben als het bestand van de film.Maurits002 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:24:
Ik heb volgend 'probleem'.
Dus (voorbeeld): Saw3.mkv, daar hoort bij Saw3.srt
Dan moet het werken
Tja, ik ben van nature blond...Massiefje schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:56:
[...]
Het .srt bestand is je ondertiteling. Deze moet EXACT dezelfde naam hebben als het bestand van de film.
Dus (voorbeeld): Saw3.mkv, daar hoort bij Saw3.srt
Dan moet het werken
Na eenmaal jouw advies te hebben opgevolgd draaide de ondertitels als een zonnetje!
Ben nieuw in de wereld van MKV (heb net mijn oude VHS weg gegooid
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat Samsung per 1 mei alle D8000 modellen levert met 2 3D brillen? Dit hebben ze een paar weken geleden namelijk aangegeven.
Verwijderd
Hallo mensen ik heb jullie hulp nodig bij het kiezen van de juiste TV
Ik zit straks op zo'n ruim 4,5 meter afstand van mijn tv.Zal de 40'' klein vallen of zal ik voor de 46'' gaan? Of zal deze juist te overdreven zijn? Eigenlijk is de ideale 42'' alleen jammer dat samsung deze niet hebben in de D versie.
Daarnast ben ik aan het twijfelen tussen de 6000 en 7000 reeks.
wat voor toegevoegde waarde heeft de 7000 op de 6510? De 7000 serie is zo'n 500 euro duurder maar is dit ook waard? Ik heb bijna geen verschil gezien in de specificatie vandaar... Alleen een verschil dat de 6510 400 hzt is en de 7000 800hzt. Is dit verschil met je blote ook te zien en zijn er misschien meerdere pluspunten van de 7000?
Alvast bedankt..
Ik zit straks op zo'n ruim 4,5 meter afstand van mijn tv.Zal de 40'' klein vallen of zal ik voor de 46'' gaan? Of zal deze juist te overdreven zijn? Eigenlijk is de ideale 42'' alleen jammer dat samsung deze niet hebben in de D versie.
wat voor toegevoegde waarde heeft de 7000 op de 6510? De 7000 serie is zo'n 500 euro duurder maar is dit ook waard? Ik heb bijna geen verschil gezien in de specificatie vandaar... Alleen een verschil dat de 6510 400 hzt is en de 7000 800hzt. Is dit verschil met je blote ook te zien en zijn er misschien meerdere pluspunten van de 7000?
Alvast bedankt..
Euhmmmm, de EU modellen toch niet? Alleen in de VS.Bram schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:18:
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat Samsung per 1 mei alle D8000 modellen levert met 2 3D brillen? Dit hebben ze een paar weken geleden namelijk aangegeven.
@Hierboven:
De 7000 heeft ook nog een dualcore CPU, waardoor SMartHub wat sneller is, en meer RAM. Daarnaast heeft ie een 3D bril inbegrepen. Maar ja, aan de andere kant bespaar je 300 euro voor ietsje geduld, en kun je er nog 3 3D brillen bijkopen.
Gulfstream G650
Ik zou er niet op rekenen. Vorige week training van Samsung gehad en toen stond er op de slide van de D8000 dat er 2 brillen bij zouden zitten, maar de meneer van Samsung zei dat het er maar één zou zijn.Bram schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:18:
Voor 4.5 meter zou ik zeker naar de 46" kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:32:
Hallo mensen ik heb jullie hulp nodig bij het kiezen van de juiste TV
Alvast bedankt..
[ Voor 53% gewijzigd door Hahn op 03-05-2011 12:20 ]
Verwijderd
thnx..SalimRMAF schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:17:
[...]
Euhmmmm, de EU modellen toch niet? Alleen in de VS.
@Hierboven:
De 7000 heeft ook nog een dualcore CPU, waardoor SMartHub wat sneller is, en meer RAM. Daarnaast heeft ie een 3D bril inbegrepen. Maar ja, aan de andere kant bespaar je 300 euro voor ietsje geduld, en kun je er nog 3 3D brillen bijkopen.
qwa beeldkwaliteit is dit ook bijna hetzelfde? Of misschien zelfs met je blote ogen puur hetzelfde?
@ Algemene vraag: Zijn de kanalen die je via je schotel antenne ontvangt 2d? Zo ja hoe is de kwaliteit van deze kanalen? In iedergeval niet de HD zenders maar de oude digitale kanalen.
Wie wat ervaring met schotel antennes heeft bedoel ik gewoon de kanalen die op bijv. op Astra, Hotbird, Eutelsat etc. te zien zijn
Verwijderd
Hmm thnxHahn schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:18:
[...]
Ik zou er niet op rekenen. Vorige week training van Samsung gehad en toen stond er op de slide van de D8000 dat er 2 brillen bij zouden zitten, maar de meneer van Samsung zei dat het er maar één zou zijn.
[...]
Voor 4.5 meter zou ik zeker naar de 46" kijkenEn wat betreft de verschillen tussen de 65xx en 7000, die zijn vrij klein inderdaad. Rand van de 7000 is nog wat kleiner, er zit een 3D-bril bij en Smart TV zou iets sneller moeten zijn.
Maar ik heb gelezen dat hoe groter een scherm is hoe slechter de kwaliteit wordt van je TV. is dit waar? Of zit er helemaal geen kwaliteitsverschil, delay, ghosting etc. als je de 40'' en de 46'' gaat vergelijken?
Ps. Breedte van muur naar muur is 5.20 M
op je bankstel zit je dan op zo'n van 4,80 M als ik ook mijn Tv plat tegen de muur vast monteer. Alleen zonde voor die mooie voet dan
Hoe groter het scherm, hoe meer het beeld uitgerekt wordt, want de resolutie blijft hetzelfde. Dus dan zie je 'eerder' details die je niet wilt zien, zoals pixels en blokjes. Maar als je verder dan 3 meter zit dan zie je het verschil tussen 40" en 46" echt niet (qua beeldkwaliteit, qua grootte natuurlijk wel).
Ik zal ff een paar fotos maken.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:10:
[...]
@ Algemene vraag: Zijn de kanalen die je via je schotel antenne ontvangt 2d? Zo ja hoe is de kwaliteit van deze kanalen? In iedergeval niet de HD zenders maar de oude digitale kanalen.
Download link van satelliet zenders samples; 3d, sd, en hd en geupscaled hd. KLIK

[ Voor 24% gewijzigd door SalimRMAF op 03-05-2011 15:50 ]
Gulfstream G650
Wat is dat groene LED-TV plaatje rechts onderin ?
nvm
[ Voor 96% gewijzigd door DaFreakR op 04-05-2011 21:21 ]
Aah het stroomverbruik, die krijg je te zien wanneer je op "info" drukt.Massiefje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:36:
Wat is dat groene LED-TV plaatje rechts onderin ?
Ow, en ik kom SmartHUB niet meer binnen?!?! Hij staat al een half uurtje te "Downloaden"?
[ Voor 16% gewijzigd door SalimRMAF op 03-05-2011 19:15 ]
Gulfstream G650
Ik heb dat nog nooit gezien als ik op INFO druk.....SalimRMAF schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:09:
[...]
Aah het stroomverbruik, die krijg je te zien wanneer je op "info" drukt.
Ow, en ik kom SmartHUB niet meer binnen?!?! Hij staat al een half uurtje te "Downloaden"?
En ja, ik had dat 'downloaden' ook. Ik ben gewoon wat anders gaan doen en later nog eens geprobeerd. Toen deed hij het wel! Waarschijnlijk toch een update binnengehaald of zo dan
Zijn er ergens goede highres vergelijkingsfoto's van de verschillende bezel types? De verschillen tussen de 6x00, 6x20, 6x30 e.d. bedoel ik.
Ik wil nl. graag een 55", en dan ziet zo'n ue55d6320 voor 1600 euri er wel lekker uit. Al die internet tv meuk boeit me toch niet, ik hang er zelf wel n PC aan, en ik zet altijd al alle beeld"verbeterings" algoritmes uit, dus dan is de meerprijs voor een 65x0 het toch al niet waard, laat staan die voor n d7000 of zo.
Ik wil nl. graag een 55", en dan ziet zo'n ue55d6320 voor 1600 euri er wel lekker uit. Al die internet tv meuk boeit me toch niet, ik hang er zelf wel n PC aan, en ik zet altijd al alle beeld"verbeterings" algoritmes uit, dus dan is de meerprijs voor een 65x0 het toch al niet waard, laat staan die voor n d7000 of zo.
Verwijderd
vanmorgen zijn al mijn door mij geïnstalleerde apps vanzelf verwijderd.
Dat smarthub lijkt meer dan het is hoor, vreselijk onhandige bediening met de AB, geen uitzendinggemist, facebook wil niet meer opstarten omdat het wachtwoord fout zou zijn (en dat is het niet) Funda wil niet zoeken op mijn woonplaats. En allshare doet ook al niet wat het zou moeten doen! Vooralsnog doe ik er niets mee...
En dan vergeet ik nog de melding "netwerkstoring"
Het wordt ook steeds leuker, heb opnieuw de apps geïnstalleerd, en die worden vervolgens door weer door een update verwijderd!
Dat smarthub lijkt meer dan het is hoor, vreselijk onhandige bediening met de AB, geen uitzendinggemist, facebook wil niet meer opstarten omdat het wachtwoord fout zou zijn (en dat is het niet) Funda wil niet zoeken op mijn woonplaats. En allshare doet ook al niet wat het zou moeten doen! Vooralsnog doe ik er niets mee...
En dan vergeet ik nog de melding "netwerkstoring"
Het wordt ook steeds leuker, heb opnieuw de apps geïnstalleerd, en die worden vervolgens door weer door een update verwijderd!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 08:33 ]
Verwijderd
Ben sinds vorige weel eigenaar van een UE40D6750
wat een mooi ding.
Alleen zit in voetbal te kijken gaat hij als het wat te snel lijkt het net of het beeld het niet kan verwerken
heeft iemand dit ook of heeft iemand een oplossing?
verder wat een ding
wat een mooi ding.
Alleen zit in voetbal te kijken gaat hij als het wat te snel lijkt het net of het beeld het niet kan verwerken
heeft iemand dit ook of heeft iemand een oplossing?
verder wat een ding
Ik ben sinds vorige week vrijdag eigenaar van de 55D8000.Wat een apparaat...!!!
Ik heb als eerst gelijk de nieuwe update erop gegooid duurde niet heel lang. Tevens het probleem dat mensen hebben over de apps die steeds verdwijnen heb ik nog niet meegemaakt.
Tevens de 3D uitgeprobeerd, ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zijn. ( ik had de film Rapunzel blu ray - 3d getest )
Voorals nog ondervind ik geen problemen ik houd deze topic nauwlettend in de gaten mochten er dingen zijn zal ik dit meteen melden.
Ik heb als eerst gelijk de nieuwe update erop gegooid duurde niet heel lang. Tevens het probleem dat mensen hebben over de apps die steeds verdwijnen heb ik nog niet meegemaakt.
Tevens de 3D uitgeprobeerd, ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zijn. ( ik had de film Rapunzel blu ray - 3d getest )
Voorals nog ondervind ik geen problemen ik houd deze topic nauwlettend in de gaten mochten er dingen zijn zal ik dit meteen melden.
Verwijderd
Weet iemand welk netsnoer ik moet kopen voor mn 55D7000? Gewoon een Euro 2 polig netsnoer neem ik aan? De kabel nu is te kort namelijk.
google is dan je beste vriend:
http://www.erconline.nl/e...e-plug-25mtr-p-11427.html
http://www.allekabels.nl/...647/1050012/Netsnoer.html
http://www.erconline.nl/e...e-plug-25mtr-p-11427.html
http://www.allekabels.nl/...647/1050012/Netsnoer.html
De 37 en 40 inch varianten van de 6530 beginnen eindelijk op voorraad te raken volgens de Pricewatch. Mooie prijzen
Verwijderd
Ik heb deze tv nu bijna twee weken en ben zeer tevreden. Ik had wel als motion plus in standaard stond af en toe een miniscuul klein haperingetje in het beeld, maar nu ik hem op clear heb gezet is dat weg. Verder heb ik nog niets geks kunnen ontdekken.
Wat ik vreemd vind is als ik bepaalde bestanden (film en muziek) toevoeg en of verwijder van mijn losse harde schijf, dat de samsung dit vaak niet ziet.
Zo heb ik gister diverse oude Mp3 albums verwijdert en deze zijn via benaderen vanuit mijn pc ook echt weg, echter als ik de schijf op de TV aansluit ziet hij deze nog wel, alleen openen gaat niet meer.
Wat ik ook merk is dat veel nieuwe mappen met losse muziek op de harde schijf via de tv vaak de melding krijg : map niet leesbaar, echter na wat husselen met de mappen leest hij het uiteindelijk wel?
De samsung TV via usb ziet dus bestanden op mijn losse schijf die er reeds vanaf gehaald zijn.
Via receiver en pc zijn deze bestanden ook echt weg, alleen de samsung blijft ze weergeven???
Zo heb ik gister diverse oude Mp3 albums verwijdert en deze zijn via benaderen vanuit mijn pc ook echt weg, echter als ik de schijf op de TV aansluit ziet hij deze nog wel, alleen openen gaat niet meer.
Wat ik ook merk is dat veel nieuwe mappen met losse muziek op de harde schijf via de tv vaak de melding krijg : map niet leesbaar, echter na wat husselen met de mappen leest hij het uiteindelijk wel?
De samsung TV via usb ziet dus bestanden op mijn losse schijf die er reeds vanaf gehaald zijn.
Via receiver en pc zijn deze bestanden ook echt weg, alleen de samsung blijft ze weergeven???
Verwijderd
Zijn dr inmiddels ook al wat mensen met behoorlijk wat game ervaring op de nieuwe tv's? Wil dat wat, is dr ook last van lag?
Er is absoluut last van lag. Is het speelbaar? ja, dat wel, maar het is even wennenVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:01:
Zijn dr inmiddels ook al wat mensen met behoorlijk wat game ervaring op de nieuwe tv's? Wil dat wat, is dr ook last van lag?
Wel even in gamemodus zetten
Vanaf welke afstand raden jullie een 46" (D7000) aan??
Ik heb nu bijna 2 weken de 46D8000, en heb er al een paar uurtjes Halo Reach mee gespeeld.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:01:
Ik heb zelf helemaal geen last van enige inputlag, maar ik heb de tv meteen met gamemode ingesteld en heb standaard alle beeldverbeteringen uitstaan. Aangezien er verdeelde meningen zijn over de inputlag zou ik aanraden als het kan hem in de winkel te testen.
Verwijderd
Bedankt voor je fotos...Welke model heb je eigenlijk?SalimRMAF schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:26:
[...]
Ik zal ff een paar fotos maken.
Download link van satelliet zenders samples; 3d, sd, en hd en geupscaled hd. KLIK
[afbeelding]
Alleen SD valt me een beetje tegen... Beeld lijkt te blokkerig en wazig, dus niet zo strak Is het bij alle SD kanalen de kwaliteit zo?
Tsja, wat verwacht je, benim ? Je koopt een HD televisie (1920x1080 resolutie) waarbij je analoge uitzendingen wil bekijken in SD (namelijk 720 x 576). Dit moet dan worden upscaled naar een HD resolutie. En wat er niet is, wordt bijverzonnen. Gevolg: niet zo'n scherp beeld.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:09:
[...]
Bedankt voor je fotos...Welke model heb je eigenlijk?
Alleen SD valt me een beetje tegen... Beeld lijkt te blokkerig en wazig, dus niet zo strak Is het bij alle SD kanalen de kwaliteit zo?
Maar het valt mij echt heel erg mee hoor, die kwaliteit. Ga gewoon eens kijken in de winkel. Maar kies geen tv op basis van 'analoog is hierop mooier'. Dit gaat toch verdwijnen in de toekomst en je wilt de beste kwaliteit in HD, niet in SD
Huh, het zijn Digitale sd zenders haha geen analoge. Daarnaast vind ik het beeld nog reuze meevallen hoor, van SD zenders via de satelliet. Daarnaast is mn camera niet een van de beste.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:09:
[...]
Gulfstream G650
Hij deed geen uitspraken over of het digitaal of analoog was?SalimRMAF schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:22:
[...]
Huh, het zijn Digitale sd zenders haha geen analoge.
LENZ75 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:40:
Wat ik vreemd vind is als ik bepaalde bestanden (film en muziek) toevoeg en of verwijder van mijn losse harde schijf, dat de samsung dit vaak niet ziet.
Hmmmm, dat van die mappen en bestanden die de tv vindt via DLNA heb ik ook. Films die ik al helemaal verwijderd heb van mijn computer staan in de tv nog weergegeven, en nieuwe films ziet hij niet. Ik kan nergens een 'refresh button' ontdekken?Massiefje schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:28:
MPEG-1/2/4 wordt ondersteund, dus dat werkt. MOV werkt, DIVX/XVID werkt en DVD-bestanden werken ook.
.mkv bestanden die de tv niet wil afspelen via DLNA ziet hij trouwens wel als ik een externe harde schijf rechtstreeks aansluit via usb. Ik begin langzaam te geloven dat het niet aan de tv ligt, maar aan de computer. Ik deel de bestanden gewoon in het netwerk vanuit windows 7. Misschien beter als ik een mediaspeler installeer op de computer?
Verwijderd
@DLNA gebruikers
Werk met afzonderlijke map voor media die je wil gebruiken bvb C:\dlna (path zo kort mogelijk houden)
inhoud van gebruikte server te verversen.
Allshare:
Server: Deze Computer: Instellingen gedeelde map (rechtse Icoon), map verwijderen en opnieuw toevoegen
PC Share Manager:
klik Vernieuw Icoon (3de van links, blauwe circulerende pijlen)
Twonky op NAS:
Support: Hulp bij problemen:
Mappen Opnieuw scannen (indien je bestanden wijzigde)
hielp dit niet: Databank opnieuw aanmaken (duurt iets langer)
werk je met twonky: profiel aanpassen/vervangen in clients.db
voeg deze voor de Samsung TV, incluis blanco lijn en >>
Werk met afzonderlijke map voor media die je wil gebruiken bvb C:\dlna (path zo kort mogelijk houden)
inhoud van gebruikte server te verversen.
Allshare:
Server: Deze Computer: Instellingen gedeelde map (rechtse Icoon), map verwijderen en opnieuw toevoegen
PC Share Manager:
klik Vernieuw Icoon (3de van links, blauwe circulerende pijlen)
Twonky op NAS:
Support: Hulp bij problemen:
Mappen Opnieuw scannen (indien je bestanden wijzigde)
hielp dit niet: Databank opnieuw aanmaken (duurt iets langer)
werk je met twonky: profiel aanpassen/vervangen in clients.db
>> NA:Samsung UE40B8000 DLNA 1.5 DD:Samsung DTV HH:DLNADOC/1.50 XM:DLNA15 XM:DATETIME XM:FORCE_DURATION XM:FORCE_4TH_FIELD XM:NOTRPICS XM:AARES DX:SAMSUNGFEATLIST DB:FIX DL:MP4DLNA HP:chunked MT:mpeg,mpeg2,vdr,spts,tp,m2ts,trp,ts,avi,divx,mkv video/mpeg MT:flac audio/flac MT:lpcm,pcm audio/lpcm MT:m4a,mp4.a,3gp.a,m4b audio/mp4 MT:aif,aiff audio/aiff MT:wav audio/wav MT:mp1,mp2,mp3 audio/mpeg MT:mp3 audio/mp3 MT:ogg audio/x-ogg MT:avi,divx video/x-divx MT:mpg,m1v,mpe video/MP1S MT:mkv video/MP4V-ES MT:mp4 video/MP4V-ES MT:mp4 video/mp4 MT:m4a audio/mp4 MT:mkv video/x-mkv MT:ts video/mpeg MT:mp1,mp2 audio/mpeg TR:JPEGORG,JPEG160x160,JPEG640x480,JPEG1024x768,JPEG1920x1080,JPEG_HD,MP3,WAV,WMV
voeg deze voor de Samsung TV, incluis blanco lijn en >>
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 12:27 . Reden: opmaak ]
Kan iemand mij misschien uitleggen waar dat 'Your Video' precies goed voor is?
Ik kan nergens een huur of koop button vinden.
Ik kan nergens een huur of koop button vinden.
Verwijderd
jeps nog even gekeken het valt wel meeSalimRMAF schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:22:
[...]
Huh, het zijn Digitale sd zenders haha geen analoge. Daarnaast vind ik het beeld nog reuze meevallen hoor, van SD zenders via de satelliet. Daarnaast is mn camera niet een van de beste.
inderdaad ik zei alleen SD en geen analoge.... Maar welke model heb je nu eigenlijk?
Zit nog een beetje te dubben over de maat 46" of 55". Ben zelf een 42" gewend maar tijd voor wat nieuws:)
Afstand tussen mij aan scherm is + 3,5 meter
Tips?
Afstand tussen mij aan scherm is + 3,5 meter
Tips?
Verwijderd
Die afstand heb ik ook. Ik ga voor 55 inch. Wil je veel 3D kijken zou ik sowieso voor 55 gaan. Het hangt er even vanaf wat je prettig vind. Een stap van 42 naar 55 is misschien wel erg groot. Zelf kom ik van 50.
Ik zit straks in mijn appartement op circa 2,5 m en overweeg een 46 inch te kopen. Nu zal dit voor bluray geen probleem zijn, maar zullen digitale tv kanalen (geen HD) van deze afstand een beetje aan te zien zijn, of kan ik dan toch beter voor een 40 inch gaan?Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:11:
Die afstand heb ik ook. Ik ga voor 55 inch. Wil je veel 3D kijken zou ik sowieso voor 55 gaan. Het hangt er even vanaf wat je prettig vind. Een stap van 42 naar 55 is misschien wel erg groot. Zelf kom ik van 50.
40D6530Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:58:
[...]
jeps nog even gekeken het valt wel mee![]()
inderdaad ik zei alleen SD en geen analoge.... Maar welke model heb je nu eigenlijk?
Gulfstream G650
Op AVForums is nu een review te vinden van de D8000. Al met al krijgt ie wel een goed oordeel daar, maar toch lees ik daar weer issues die ik herken van mijn inmiddels al weer 2 generaties oudere UE40B7020, zoals beperkte kijkhoek, clouding/uniformity issues en grote input lag. Toch wel jammer dat ze daar nog steeds niet echt wezenlijke vooruitgang hebben weten te boeken in die jaren.
Verwijderd
Zoveel kwaliteit verlies van scherpte heb je nu ook weer niet. 46 moet zeker wel kunnen.DaFreakR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Ik zit straks in mijn appartement op circa 2,5 m en overweeg een 46 inch te kopen. Nu zal dit voor bluray geen probleem zijn, maar zullen digitale tv kanalen (geen HD) van deze afstand een beetje aan te zien zijn, of kan ik dan toch beter voor een 40 inch gaan?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ten eerste wat is nou precies Clear motion rate? Via Google zie ik eigenlijk alleen maar dat het een marketing ding van Samsung is. Maar wat vinden jullie? Is 800 van de 7000 serie echt heel veel merkbaar beter dan de 400 van de 6750 of de 6530?
In de openings post staat de link naar het volgende overzicht:
http://content.hwigroup.n...g-led-lineup-d-series.jpg
Hier staat de 6530 niet tussen. Via de site van Samsung wordt ik ook niet echt veel wijzer wat het verschil tussen de 6530 en de 6750 is?
In de specs van de 6530 staat in het "mooie" overzicht het logo van microdimming (onder het beeld met het Hert en het rode beestje) terwijl in de tabel staat dat dit model geen dimming heeft.
Werkt die vergelijkings tool op de site van Samsung bij jullie ook zo slecht? Ik zie alleen het formaat en de serie nummer als verlijking staan voor de rest niets.
En dan nog als laatste: Aan de hand van wat hebben ze bepaald dat je bij een bepaalde afstand een bepaald formaat tv moet hebben? Is dit erg persoonlijk of is dit op een of andere manier onderzocht? Mijn vrouw wil niet zo joekel van een TV in huis maar als ik het wetenschappelijk kan bewijzen dan maak ik misschien nog een kans

Ten eerste wat is nou precies Clear motion rate? Via Google zie ik eigenlijk alleen maar dat het een marketing ding van Samsung is. Maar wat vinden jullie? Is 800 van de 7000 serie echt heel veel merkbaar beter dan de 400 van de 6750 of de 6530?
In de openings post staat de link naar het volgende overzicht:
http://content.hwigroup.n...g-led-lineup-d-series.jpg
Hier staat de 6530 niet tussen. Via de site van Samsung wordt ik ook niet echt veel wijzer wat het verschil tussen de 6530 en de 6750 is?
In de specs van de 6530 staat in het "mooie" overzicht het logo van microdimming (onder het beeld met het Hert en het rode beestje) terwijl in de tabel staat dat dit model geen dimming heeft.
Werkt die vergelijkings tool op de site van Samsung bij jullie ook zo slecht? Ik zie alleen het formaat en de serie nummer als verlijking staan voor de rest niets.
En dan nog als laatste: Aan de hand van wat hebben ze bepaald dat je bij een bepaalde afstand een bepaald formaat tv moet hebben? Is dit erg persoonlijk of is dit op een of andere manier onderzocht? Mijn vrouw wil niet zo joekel van een TV in huis maar als ik het wetenschappelijk kan bewijzen dan maak ik misschien nog een kans
Google "kijkafstand full hd" eerste hit:En dan nog als laatste: Aan de hand van wat hebben ze bepaald dat je bij een bepaalde afstand een bepaald formaat tv moet hebben? Is dit erg persoonlijk of is dit op een of andere manier onderzocht? Mijn vrouw wil niet zo joekel van een TV in huis maar als ik het wetenschappelijk kan bewijzen dan maak ik misschien nog een kans
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/
[ Voor 3% gewijzigd door dapyroo op 06-05-2011 11:15 ]
Jordy doet niet cht veel moeite om zelf achter iets te komen.
Kijk eens in de OP w.b. het verschil tussen de 6750 en de 6530. 
OVER TELETEXT:
Ik heb een programeerbare afstandsbediening ingesteld voor de samsung tv, en als ik daar op "Back" druk terwijl ik teletext heb geselecteerd, verdwijnt Teletext! En keer je terug naar de TV.
Maar met de afstandsbediening van de Samsung zelf.
Moet ik eerst 4x op "Teletext" drukken voordat ik weer normaal TV kan kijken. Hebben ze het knopje dan niet op de afstandsbediening?!?!?!?!

OVER TELETEXT:
Ik heb een programeerbare afstandsbediening ingesteld voor de samsung tv, en als ik daar op "Back" druk terwijl ik teletext heb geselecteerd, verdwijnt Teletext! En keer je terug naar de TV.
Maar met de afstandsbediening van de Samsung zelf.

[ Voor 61% gewijzigd door SalimRMAF op 06-05-2011 12:21 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
Als je in teletext zit, probeer eens de [TV] toets op je afstandsbediening
werkt hier toch zo op UE40B8000
Je kunt zelf makkelijk nog groter gaan. We hebben hier een C8700 en kijken op op 1.5-2m afstand en zelfs wij denken dat een maatje groter nog uitstekend zou kunnen. Ook bij normale uitzendingen.DaFreakR schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Ik zit straks in mijn appartement op circa 2,5 m en overweeg een 46 inch te kopen. Nu zal dit voor bluray geen probleem zijn, maar zullen digitale tv kanalen (geen HD) van deze afstand een beetje aan te zien zijn, of kan ik dan toch beter voor een 40 inch gaan?
Nieuwe review vandaag van Tweakers zelf: reviews: Samsung D8000: over de rand
[ Voor 15% gewijzigd door BassieBulk op 06-05-2011 15:53 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:54:
Als je in teletext zit, probeer eens de [TV] toets op je afstandsbedieningwerkt hier toch zo op UE40B8000

Link: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1303478789.jpeg
TV?

[ Voor 8% gewijzigd door SalimRMAF op 06-05-2011 16:00 ]
Gulfstream G650
Ik zie hier toch echt een knop TV op. Plus je zou ook eens EXIT kunnen proberen, werkt misschien ook wel zoals bedoeld.
Het valt me trouwens wel op dat de meeste reviews wel wat kritisch zijn over deze TV (D8000), deze CNet review had zelfs maar een mager zesje over voor de beeldkwaliteit:
http://reviews.cnet.com/f...1.html?tag=topPanelArea.0
Ik vind het wel het mooiste scherm van dit moment maar kwalitatief is het toch blijkbaar niet echt de top. Wat is eigenlijk nu wel het beste scherm van dit moment in jullie ogen?
http://reviews.cnet.com/f...1.html?tag=topPanelArea.0
Ik vind het wel het mooiste scherm van dit moment maar kwalitatief is het toch blijkbaar niet echt de top. Wat is eigenlijk nu wel het beste scherm van dit moment in jullie ogen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik wou er ook nog even op inpikken. De status van bronze/silver/gold/platinum partners, bij verscheidene grotere IT bedrijven, hebben inderdaad meer te maken met certificaties. Simpelweg stellen dat het hier gaat over lagere aankoopprijzen voor de verdeler, navenant de status, is zeer kort door de bocht genomen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:22:
[...]
Werk jij voor zo'n "echte winkel" of zo?
Ten eerste: Een vendor zal zich echt niet bekorren om het belang van een retailer. Als de een weg valt zal er wel een ander zijn. En die meerwaarde van een retailer zoals advieslaat me niet lachen. 9 van de tien kan niet eens antwoord geven op simpele vragen en als ik soms hoor hoe mensen die geen kennis hebben van product wat verkocht wordt staat het
![]()
Die statussen waar jij het over hebt (Microsoft bijvoorbeeld) hebben niets met omzet volume te maken maar met aantal gecertificeerde personen die in dienst zijn. En bij een aantal fabrikanten zoals Cisco, HP, IBM, Symantec.. kan daar een hogere korting aan verbonden zijn maar dat is vaak alleen voor echte high-end producten waarvoor echt kennis nodig is en dus flink geïnvesteerd wordt door de partner om het product te kunnen verkopen en werkend op te leveren.
Bvb.: Om bij MS te voldoen als Gold partner, moet je voor bepaalde producten een aantal mensen in het bedrijf hebben die bepaalde certificaten hebben. Bvb. Minstens 1 certified sales, 2 certified consultants en 3 certified developers. Daarnaast moet men soms ook een bepaalde afname van licenties hebben op jaarbasis, met andere woorden, men moet beschikken over een gezond klantenbestand waar jij, als bedrijf, zélf voor zorgt om te onderhouden. Als wederdienst, zal Microsoft bvb.: stellen dat, elke licentie die je verkoopt, je daar een procent voor terugkrijgt, die jij als verdeler kan aanbieden in een supportcontract of commerc. tegemoetkoming of whathaveyou. Bovendien krijg je ook allerlei tools ter beschikking, zoals partnerkanalen...
Jouw klant moet nog steeds evenveel betalen en jij als verdeler evenzeer, maar je krijgt van Microsoft wel meer ruimte om je commercieel te verantwoorden en voor klantenbinding te zorgen. Hoe beter jij het doet als bedrijf, hoe meer je kan stijgen, hoe meer je kan bieden. Het gaat hier dan inderdaad voor producten waaraan diensten verbonden zijn en waarvan de fabrikant afdwingt aan de verdelers dat ze de nodige kennis in huis hebben en een gezond klantenbestand ambiëren én onderhouden. Ze verdelen immers hun product.
Deze statussen komen je meer tegen in de business to business markt, bij een partikuleren markt heeft het weinig belang. Die statussen zouden in feite voor een klantenbinding moeten zorgen. Ik heb MM hier in België nog nooit zien uitpakken met partnership statussen?
Verwijderd
@SalimRMAF
handleiding nakijken hoe dit werkt? [SOCIAL] staat toch TV boven?
is al weer een paar jaartjes ouder: (rechts boven)
handleiding nakijken hoe dit werkt? [SOCIAL] staat toch TV boven?
is al weer een paar jaartjes ouder: (rechts boven)

Verwijderd
SD op Samsung TV's is nooit geweldig geweest. Te wazig en te weinig detail, precisie en scherpte. En aan het het slechte beeldverscherpingsalgorithm van Samsung heb je ook niks. Daardoor gaat het beeld er alleen maar meer overprocessed van uit zien. Zie ook: Verwijderd in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:09:
[...]
En kijk ook eens naar deze plaatjes:
Samsung UE46D8000

Samsung UE37C6000

Sony KDL-37EX500

Bij de 37" Samsung en Sony worden als het goed is dezelfde AUO panelen gebruikt (aangezien Samsung zelf geen 37" panelen maakt). Dus dezelfde panelen waarbij Sony duidelijk een strakker plaatje neerzet met meer detail. Samsung ligt echt nog mijlenver achter voor wat betreft beeldverwerking.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 02:43 ]