Bah, dan vind ik het misleidend van de diverse reviews van de D8000 die aangeven dat Samsung een nieuwe en lichtere bril heeft ontworpen. De bril die dus nu wordt meegeleverd ziet er idd bijna hetzelfde uit. Jammer, erg jammer.Torrentus schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:55:
De 3100GB is geen 'oud design', dat is gewoon het standaard model. De 3700CR waar jij op doelt, is stukken duurder en is een 'designersmodel'. Hij is lichter en 'mooier'.
[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 23-04-2011 09:59 ]
Gisteren bezig geweest met het kalibreren van mn TV, behoorlijke klus maar leuk en de resultaten beginnen er zeker op te lijken. Zwart waarde die ik heb gemeten was 0,028 en contrast ratio van 4380:1. Zijn mooie waarde voor een LCS!
@ cjpunt, voor het kalibreren heb je zeker aparte apparatuur nodig?
Ik heb inderdaad officiele software van chromapure en een colorimeter van xrite, de i1 display.
Ik dacht dat je het had over media bestanden die je afspeelt via de interne player van de tv. In dat geval krijg ik gewoon DTS of DD door van de tv naar m'n receiver over de HDMI.SalimRMAF schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:45:
[...]
Maar krijg je DTS en DD, vanaf de HDMI apparaten die je hebt gekoppeld aan de TV? Of van de DTV-zenders? Ik neem aan apparaten, aangezien je DTS noemt.
Want ik had al een schema gemaakt van hoe ik alles wil aansluiten. Anders moet ik het een en ander veranderen. Of een ARC receiver kopen haha.
Alleen kom ik niet uit bij favorieten instellen. Bij de handleiding,m die hier genoemd wordt wordt ik niet veel wijzer van. Menu "kanaal" kan ik niet vinden. Nogal ingewikkeld.
Hoe doe ik dat?
Lidy
Wie heeft er ook zo'n hekel aan de Youtube app? Zo on-overzichtelijk!
En de favorietenlijst, die is NIET gemixt? Dus voor de kabel heb je "Lijst1", en voor de sat ook. Je hebt geen "Universele lijst"?

[ Voor 45% gewijzigd door SalimRMAF op 23-04-2011 16:30 ]
Gulfstream G650
Aaaach.... dank je. Nu gelukt.... een voor een, nogal tijdrovend maar ja ik heb hem nu.SalimRMAF schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:29:
Smart Hub > "Kanaal"
En de favorietenlijst, die is NIET gemixt? Dus voor de kabel heb je "Lijst1", en voor de sat ook. Je hebt geen "Universele lijst"?
Mijn centjes toch
Youtube zal ik ook niet gebruiken. Ben nu benieuwd naar uitzending gemist met de browser.
Lidy
Verwijderd
Gebruik de algemene zoekfunctie van de smart hub, dan krijg je ook youtube resultaten. Extra handig is dat ik dan de qwerty toetsenbord van mijn smartphone kan gebruiken.SalimRMAF schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:29:
Smart Hub > "Kanaal"
Mijn centjes toch
Verwijderd
uitzending gemist is mij niet gelukttruffel50 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:32:
[...]
Aaaach.... dank je. Nu gelukt.... een voor een, nogal tijdrovend maar ja ik heb hem nu.
Youtube zal ik ook niet gebruiken. Ben nu benieuwd naar uitzending gemist met de browser.
Ik heb een D7000 en geen D8000, misschien dat alleen bij de D8000 die 'nieuwe' fancy bril zit.Wildfire schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:56:
[...]
Bah, dan vind ik het misleidend van de diverse reviews van de D8000 die aangeven dat Samsung een nieuwe en lichtere bril heeft ontworpen. De bril die dus nu wordt meegeleverd ziet er idd bijna hetzelfde uit. Jammer, erg jammer.
Verwijderd
Mij ook niet. letters tikken gaat heel moeilijk, aanwijzer doet niet wat ik wil
Enne de handleiding wil ik uitprinten maar hij is blauw en heeft 300 pagina's. Iemand een idee hoe ik een normale(zwart/wit) handleiding kan vinden of hoe ik dat blauwe achtergrond kan omzetten in zwart/wit?
Lidy
Ik wil een blue-ray Samsung recorder met Tv UE55D8000 aanschaffen. Ook heb ik een Denon AVR 4306 receiver.
Als ik de blue-ray via HDMI verbindt met de TV en de TV via HDMI ARC met receiver HDMI in, wordt het digitale signaal van de blue ray dan doorgeven?
Gulfstream G650
Edit: http://nl.hardware.info/r...up-voorjaar-2011-smart-tv
[ Voor 29% gewijzigd door heypnt op 24-04-2011 07:52 ]
Ik kan op mijn versterker een delay instellen voor sound. Waarschijnlijk kun jij dat ookmauricedb schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:41:
Enige waar ik nog eigenlijk tegen aan hik is de synchronisatie van het beeld en het geluid. Ik heb sinds de nieuwe tv maar al te vaak dat het geluid iets sneller is dan het beeld. Of dit nou specifiek aan de tv of aan de receiver ligt weet ik nog niet, maar voorheen had ik hier eigenlijk nooit last van. Ik ga het nog even testen waar het nou aan ligt. Het bekijken van tv is nu wel goed (heb ik geloof ik een delay van 120ms ingesteld), alleen het bekijken vanaf de media player (via HDMI aangesloten op de receiver -> HDMI -> TV) is het erg wisselvallig.
@ cjpunt, voor het kalibreren heb je zeker aparte apparatuur nodig?
Klopt bij normaal (dag)licht valt dat helemaal niet op. Ik denk dat die rode gloed een bijeffect is van het plastic dat gebruikt wordt. Iets met brekingsindex of reflectie van bepaalde kleuren ofzo.grotegok schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 07:20:
[...]
Ik zie geen rood tintje hoor, althans het valt helemaal niet op. Mee eens dus.
Oftwel, die rode gloed zie je normaal gesproken niet. Ga maar eens in de winkel kijken en je kan het zelf zien
Dit schijnt bijvoorbeeld in de C650 serie een groot probleem te zijn.
Kan ik ook wel, maar ik heb geen zin om bij iedere film dit in te stellenB3U5 schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:47:
[...]
Ik kan op mijn versterker een delay instellen voor sound. Waarschijnlijk kun jij dat ook
[ Voor 19% gewijzigd door mauricedb op 24-04-2011 12:09 ]
Omdat anderen misschien ook die vraag hebben, hier het antwoord: Ja!
Er is een nieuwe SDK ge-released die je in staat stelt ook voor de nieuwe modellen je eigen apps te ontwikkelen op basis van HTML - JavaScript.
Zie hier
Op betreffende forum is meer info te vinden.
Naja, voor de geïnteresseerden dan...
[ Voor 7% gewijzigd door TCroezing op 24-04-2011 14:07 ]
Cool!!!! ga ik mee aan de slag.TCroezing schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:06:
Een vraag die ik nog had was, of jezelf ook apps zou kunnen ontwikkelen voor de D\[78]000.
Omdat anderen misschien ook die vraag hebben, hier het antwoord: Ja!![]()
Er is een nieuwe SDK ge-released die je in staat stelt ook voor de nieuwe modellen je eigen apps te ontwikkelen op basis van HTML - JavaScript.
Zie hier
Op betreffende forum is meer info te vinden.
Naja, voor de geïnteresseerden dan...
Ja duh! dan ligt het idd aan de source.mauricedb schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:08:
[...]
Kan ik ook wel, maar ik heb geen zin om bij iedere film dit in te stellenMaar volgens mij ligt het gewoon aan de content waar het geluid sneller is dan het beeld, want op de PC is die content ook niet synchroon.
Het idee is dat als er een consequente vertraging optreedt als gevolg van verwerking door tv je dit kunt compenseren door je versterker hierop in te stellen. Even los van game modus enz is het dus niet de bedoeling dat je dit elke keer opnieuw moet instellen
En meer stroomverbruik van de bril, waardoor de accu 3x zo snel leeggaat.cjpunt schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:21:
Belangrijkste verschil wat de brillen betreft is bluetooth in de 2011 modellen tegen IR vorig jaar. Zorgt voor minder sync problemen en dus ook een stabielere verbinding met de TV.
@Hierboven: ze zeggen dat de BT brillen 70+ uur meegaan.
Gulfstream G650
Verwijderd
Naar aanleiding van uw E-mail zend ik u deze e-mail.
Er zijn twee verschillen tussen de UE55D7000 en de UE55D8000.
De D8000 heeft 1024MB werkgeheugen terwijl de D7000 het met 756MB moet doen.
Het laatste is het design. het design wijkt een klein beetje van elkaar af.
De logo hang als het ware bij de D8000 terwijl de D7000 het met een conventioneel logo moet doen.
Indien u vragen heeft, verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met ons Contact Center op het
nummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864).
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Apart, iedereen hier is vol lof over de beeldkwaliteit en in die review laat het te wensen over. Een 6je voor het flagship van Samsung dit jaar is wel heel mager..D-TECH schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:47:
Een serieuze D8000 review (geen CNET); http://www.expertreviews....8000-55in-smart-3d-led-tv
Da's toch een review van niks? "Joah, we hebben 'm gecalibreerd maar het was niet okee! Doei!"D-TECH schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:47:
Een serieuze D8000 review (geen CNET); http://www.expertreviews....8000-55in-smart-3d-led-tv
Ik zeg ook niet dat ie op CNET beter is, maar dit is wel erg marginaal.D-TECH schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:30:
Lees deze review van CNET maar eens : http://reviews.cnet.co.uk...e55d8000-review-50003099/
Lidy
Verwijderd
Een goede review vind ik zelf:
D7000: http://www.digitalversus....6d7000-p364_10715_36.html
D8000 http://www.digitalversus....5d8000-p364_10870_36.html
Maar ook deze website heeft een lichte voorkeur voor een bepaalde tv, in dit geval Sony's. Cnet heeft een voorkeur voor Samsung, etc.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 20:05 ]
Het is maar wat je serieus noemt... drie hele korte pagina's met weinig informatie.D-TECH schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:47:
Onderstaande is dan wel weer interessant, wordt melding van gemaakt in bovenstaande review.D-TECH schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:47:
From the 1st of May Samsung will ship the 8000 with two pairs of active shutter glasses, rather than just one
Sluit eens een DVD speler op spelcomputer aan op de Scart aansluiting van de TV. Zet de TV op een kanaal met geluid, bijvoorbeeld gewoon RTL4 of zo (via de ingebouwde CAM module uiteraard). Schakel dan naar de DVD-speler/spelcomputer, zet daarvan het geluid uit of zet hem op pauze en zet dan het volume van de TV iets harder.
Horen jullie ook bleeding van het geluid van de TV doorkomen, terwijl de scart aansluiting in gebruik is ?
Ik schrok hier nogal van namelijk!
Nou krijg ik binnenkort mijn bluray die via HDMI aangesloten wordt, dus misschien is het dan wel helemaal weg, maar vond het toch niet zo prettig om geluid te horen van mijn TV, als ik DVD wil kijken via Scart........
Hebben degene met een D serie dit allemaal ?
http://cjpunt.posterous.c...alibratie-en-instellingen
Let op dat witbalans en kleur specifiek voor iedere set kunnen zijn, maar proberen kan natuurlijk nooit geen kwaad. Laat me weten wat je er van vindt.
[ Voor 10% gewijzigd door heypnt op 25-04-2011 09:53 ]
Als ze nu in alle d7000 de zelfde panelen gebruiken is het ideaal die settings van jouw, maar samsug houd het nooit bij 1 paneel maar vaak meerdere en dan werkt jouw settings niet zo goed meer(daar moet je iig wel rekening mee houden)cjpunt schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:40:
Voor de geïnteresseerde, ik heb mijn D7000 inmiddels gecalibreerd. De resultaten en instellingen kun je hier vinden:
http://www.avforums.com/forums/14514169-post67.html
Let op dat witbalans en kleur specifiek voor iedere set kunnen zijn, maar proberen kan natuurlijk nooit geen kwaad. Laat me weten wat je er van vindt.
Ik heb bij het aanzetten van de Tv eerst een C1-test daarna een zender. En als ik op bv. zender 1 klik dan verschijnt heel even onder de schern(halve scherm) kleine blokjes daarna is hij weer normaal. Hebben jullie dat ook? Is dat clouding?
Lidy
@Hierboven: Ik heb een koptelefoon aangesloten op de tv, en merk dat er ruis uitkomt, terwijl je de volume op 0 hebt. Er lekt dus wel wat geluid; daarom gebruik ik de aansluiting niet.
Gulfstream G650
Is dat een reactie op mijn bericht? Ik heb gewoon Ziggo digitaal.SalimRMAF schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:15:
Ik denk dat dat gewoon TV kijken is zonder buffer. Kijk je via de sat? Want ik heb dat ook, maar dat is gewoon normaal
@Hierboven: Ik heb een koptelefoon aangesloten op de tv, en merk dat er ruis uitkomt, terwijl je de volume op 0 hebt. Er lekt dus wel wat geluid; daarom gebruik ik de aansluiting niet.
Lidy
Clouding is een gevolg van een niet geheel uniform werkende backlight. Dit kun je dan zien als lichte vlekken op een donkere achtergrond. Zoiets als dit (let wel: dit is een vrij extreem voorbeeld)truffel50 schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:46:
Er wordt hier veel gesproken over clouding. Kan iemand mij vertellen wat dat precies is?
Ik heb bij het aanzetten van de Tv eerst een C1-test daarna een zender. En als ik op bv. zender 1 klik dan verschijnt heel even onder de schern(halve scherm) kleine blokjes daarna is hij weer normaal. Hebben jullie dat ook? Is dat clouding?

Dat is een hele duidelijke foto, Dank je jasjenl.jasjenl schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:10:
[...]
Clouding is een gevolg van een niet geheel uniform werkende backlight. Dit kun je dan zien als lichte vlekken op een donkere achtergrond. Zoiets als dit (let wel: dit is een vrij extreem voorbeeld)
[afbeelding]
Wolkjes heb ik nog niet gezien op mijn scherm. Het moet natuurlijk bij een donkere achtergrond zijn. Ik zal het in de gaten houden.
Lidy
Zo hangt hij er nu bij mij bij.

Zonder transparante Bezel
[ Voor 5% gewijzigd door LENZ75 op 25-04-2011 20:05 ]
Ik heb nogal wat multimedia files namelijk........die moeten allemaal geindexeerd worden. En tsja, dat duurt ff.
Iemand anders nog positieve ervaringen met andere DLNA server software ?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
ik heb 2 vragen:
1. Ik heb wat vraagjes over de nieuwe Samsung modellen. Ik wil namelijk over een tijdje een nieuwe tv kopen(heb nu nog een oudje LE37A456). Nu was het op die tv altijd zo dat als je game mode activeerde, dat je voor de rest niks meer kon aanpassen (backlight felheid, kleuren, contrast ect. waren grijs) is dit nog steeds zo bij de nieuwe reeks of kan je hier in game mode wel de instellingen aanpassen?
2. Is de input lag erg merkbaar op deze modellen, ik ben niet een pc gamer dus heel extreem precies hoeft het niet maar het moet niet overdreven laggen (zodat bv als ik tv kijk dat het lijkt alsof het is nagesynchroniseerd)?
Hoop dat iemand van jullie mijn vragen kan beantwoorden.
Gulfstream G650
Verwijderd
Om een voorbeeld te geven:
Crap beeldverscherping met veel randverscherping en weinig detailverscherping:

Kwaliteits beeldverscherping met een evenwichtige detail en randverscherping:

Het eerste plaatje lijkt veel op de verscherping die Samsung hanteerde in zijn C series. De randen van objecten werden flink verscherpt, maar de verscherping van het detail IN de objecten was 3x prut. Daardoor zag het beeld er kunstmatig en overprocessed uit met een gebrek aan precisie en detail. Sony doet dat echt stukken mooier waarbij niet alleen de randen, maar ook het detail wordt versterkt. Is de beeldverscherping (scherpte op MAX) bij de D7000/D8000 nog steeds van zo'n lage kwaliteit?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 05:08 ]
aha het kan dus tochLENZ75 schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:04:
Clouding zag ik wel de eerste dagen bij zwarte onderbrekingen, echter nu een week later is daar niks meer van terug te zien, ik vind hem fantastisch.
Zo hangt hij er nu bij mij bij.
[afbeelding]
Zonder transparante Bezel
Kun je meer vertellen over het hoe?
Verwijderd
is de lag ook acceptabel in standaard (niet game modus)? en nog een ander vraagje, wordt DNIe (beeldverbeteraar samsung) uitgeschakeld in game modus?SalimRMAF schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:47:
LAGG valt echt mee op de D6500 i.i.g. TIjdens gamemode kun je wel het e.e.a. instellen, waardoor het beeld nog ruim acceptabel wordt! Contrast, helderheid etc is aanpasbaar.
Verwijderd
heb ook iets gehoord over de krappe kijkhoek van 3d, is dit bij deze modellen ook zo?(30 a 40 graden kijkhoek hoorde ik)Massiefje schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:44:
Ik heb gisteravond nog even Mario 2 en Zelda 2 op de Wii gespeeld (de ouderwetse NES versies) en eigenlijk ging dat gewoon prima in game-modus. Geen last van merkbare latency
oftwel als iemand van de zijkant af kijkt, dat het 3d effect niet echt goed waarneembaar is en dat je meer crosstalk hebt, is dat waar?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 14:59 ]
Lidy
Verscherping? Waarom heb je dat überhaupt nodig eigenlijk? Als je voornamelijk digitale TV kijkt en dan ook veel HD-materiaal dan is zo'n optie toch niet echt meer nodig?Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 02:09:
Kan iemand mij vertellen hoe het is gesteld met de beeldverscherping bij de D7000/D8000? Is dat nog steeds hetzelfde slechte algorithm van de vorige series?
[..]
[ Voor 49% gewijzigd door Wildfire op 26-04-2011 14:29 ]
Verwijderd
Omdat ik elk detail in het signaal wil kunnen zien. Voor mij is een goede beeldverscherping echt onmisbaar. Ook voor HD. Het kan me niet scherp en gedetailleerd genoeg zijn.Wildfire schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:28:
[...]
Verscherping? Waarom heb je dat überhaupt nodig eigenlijk? Als je voornamelijk digitale TV kijkt en dan ook veel HD-materiaal dan is zo'n optie toch niet echt meer nodig?
Is er hier ergens een handleiding hoe ik dat voor mekaar krijg?
Lidy
Je moet je TV op het netwerk aansluiten en daarna de app naar de tv laten zoekentruffel50 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:41:
Ik heb een ipod touch gekocht om hem ook als remote control te laten functioneren maar het lukt mij niet. ik heb de app "remote" geinstalleerd.
Is er hier ergens een handleiding hoe ik dat voor mekaar krijg?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Zo heb je de UE40D6500. Die is slechts 93,3 cm breed.
En daarnaast heb je de UE40D6530. Maar die is dan weer gelijk 124,7 cm breed. Dit terwijl in een ander tabelletje een paar pagina's terug er bij stond dat die schermen eigenlijk niks van elkaar schelen.
I'm lost.
[ Voor 0% gewijzigd door theHoff op 26-04-2011 17:38 . Reden: juiste naam aan tv gegeven ]
Ik denk dat het om een verkeerde vermelding gaat. Het is juist heel simpel. UE --> staat voor Europa, 40 --> staat voor het aantal inch (diagonaal) D6500 --> het typetheHoff schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:57:
Toch begrijp ik vrij weinig van de nummering van Samsung..
Zo heb je de UED6500. Die is slechts 93,3 cm breed.
En daarnaast heb je de UE40D6530. Maar die is dan weer gelijk 124,7 cm breed. Dit terwijl in een ander tabelletje een paar pagina's terug er bij stond dat die schermen eigenlijk niks van elkaar schelen.
I'm lost.
Verwijderd
En beiden via het zelfde Wifi-netwerk.Schizo007nl schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:51:
[...]
Je moet je TV op het netwerk aansluiten en daarna de app naar de tv laten zoeken
Werkt prima met de Galaxy S hier.
Remote zeer uitegebreid (wel omslachtig soms). Maar het toetsenbord gebruiken voor de browser is wel aan te raden.
Dat dacht ik ook. Maar ook op de site van Samsung zelf staat het ook zo.Eolis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:17:
[...]
Ik denk dat het om een verkeerde vermelding gaat. Het is juist heel simpel. UE --> staat voor Europa, 40 --> staat voor het aantal inch (diagonaal) D6500 --> het type
The devil is in the details.
In eerste instantie achterplaat losgeschroefd, maar die zit gehaakt aan het stalen achterpaneel en daar durfde ik niet verder met losschroeven.B3U5 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 07:33:
[...]
aha het kan dus toch
Kun je meer vertellen over het hoe?
Nadat ik de muurbeugel binnenhad moest en zou de rand eraf gaan dus maar gewoon doorgezet.
Is een lelijk klusje, heb met een dremel de plastic rand aan de achterzijde ingezaagd en verwijdert.
Heb de onderste strip laten zitten en dat staat heel fraai.
Moet zeggen dat ik wel blij was dat hij het nog gewoon deed , voelt niet lekker om zo te slijpen in een nieuwe TV, maar ben erg blij met het resultaat.
Pfff, jij durft!LENZ75 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:38:
[...]
In eerste instantie achterplaat losgeschroefd, maar die zit gehaakt aan het stalen achterpaneel en daar durfde ik niet verder met losschroeven.
Nadat ik de muurbeugel binnenhad moest en zou de rand eraf gaan dus maar gewoon doorgezet.
Is een lelijk klusje, heb met een dremel de plastic rand aan de achterzijde ingezaagd en verwijdert.
Heb de onderste strip laten zitten en dat staat heel fraai.
Moet zeggen dat ik wel blij was dat hij het nog gewoon deed , voelt niet lekker om zo te slijpen in een nieuwe TV, maar ben erg blij met het resultaat.
Ik heb zitten kijken en die rand bij mijn D7000 zit niet echt heel erg vast... ik vrees dat deze er ook af gaat binnenkort....
Je moet alleen wel ERG veel geduld hebben zeg...

Gulfstream G650
Is mij nu eindelijk gelukt met de ipod touch. Ik had de verkeerde app geinstalleerd. Het moet "Samsung Remote Control" zijn en niet "Remote".Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:37:
[...]
En beiden via het zelfde Wifi-netwerk.
Werkt prima met de Galaxy S hier.
Remote zeer uitegebreid (wel omslachtig soms). Maar het toetsenbord gebruiken voor de browser is wel aan te raden.
Hij werkt nu geweldig, wel gevoelig tikken;-). Toetsenbord gaat lekker.

Lidy
Koop dan wel gelijk de goeietruffel50 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:21:
Ik ben voornemens om een Galaxy S te kopen puur alleen voor het toetsenbord. Dat doe ik alleen als het kan werken met de tv. Weet iemand of het daat werken?
nieuws: Nieuwe Samsung-tv's streamen video naar Galaxy-apparaten
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
EN vandaag kan ik niet in Samsung Apps Store, terwijl de browser het wel gewoon doet. Ik wil naar de Samsung store, omdat de TV nu al voor de 10e keer heeft besloten om 6 van mijn apps te verwijdere, waaronder TV Gids en Google Maps.
Gulfstream G650
Verwijderd
ik heb nergens last van, werkt uitstekend (tot nu toe)Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:28:
Hebben meerdere Samsung modellen daar last van of ben jij alleen de gelukkige?
Heeft dat niets te maken met het switchen tussen verschillende accounts?SalimRMAF schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:21:.......Ik wil naar de Samsung store, omdat de TV nu al voor de 10e keer heeft besloten om 6 van mijn apps te verwijdere, waaronder TV Gids en Google Maps.![]()
![]()
[ Voor 22% gewijzigd door BassieBulk op 27-04-2011 22:06 ]
Een programma op de PC dat het dan ook daadwerkelijk naar de TV kan streamen. Samsung heeft er zelf software voor, maar Windows Media Player kan ook aan DLNA doen.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:37:
Hoi ik heb even een vraagje, ik heb deze tv pas gekocht en nu wil ik media vanaf mijn pc streamen. Mijn pc is met een utp kabel aan mijn router aangesloten. Als ik mijn tv ook met een utp kabel aan mij router aansluit is dat dan voldoende of moet ik nog met iets anders rekening houden?

Daarnaast maak ik niet gebruik van een "officiele" CanalDigitaal CAM, maar van de AstonCrypt Dual 1.07. Zou geen probleem moeten zijn?
Gulfstream G650
Verwijderd
Thanks, dan weet ik wat ik weten moet, ik ga er morgen mee aan de slag.Wildfire schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:56:
[...]
Een programma op de PC dat het dan ook daadwerkelijk naar de TV kan streamen. Samsung heeft er zelf software voor, maar Windows Media Player kan ook aan DLNA doen.

Gulfstream G650
Verwijderd
Gulfstream G650
Wat mij ook is opgevallen, dat de Nederlandse zenders (via Caiway in mijn geval) wat wazig zijn in HD, terwijl National Geografic en Discovery enzo echt HAARzuiver zijn....
Ligt dit aan Caiway, aan het aangeleverde materiaal vanuit 'Hilversum' of aan iets anders ?
Verwijderd
vergelijkingen maken van DVB-C (ziggo), DVB-S (astra 19.2°E) en DVB-S2 (23.5°E) op basis van bitrates zeggen niets. De onderste link is een 7zip bestand bij rapidshare met daarin van elk station een opgenomen MPEG transport stream (TS)SalimRMAF schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:42:
Even een vergelijking, tussen CDS en Ziggo op het gebeid van HD-compressie. Het scheelt gewoon *vrijwel* niets, ondanks de 2x hogere bitrate (of was het nou 3x) van Ziggo. Alleen de NL-zenders hebben een erg hoge compressie/lage bitrate. ZDF HD, een 720P zender heeft bijvoorbeeld een bitrate van 14MB/s.![]()
[afbeelding]
Nederland 1 HD (1080i), Astra HD (1080i) en Einsfestival HD (720p). De eerste 2 in (MPEG-4 AVC) de laatste in MPEG-2. Liefst zie ik natuurlijk iedereen uitzenden zoals SES Astra met hun HD demo kanaal, bijna het dubbel van Ned 1 HD.
Ned 1 HD 1080i (CanalDigitaal 23.5°E) DVB-S2 QPSK FEC 5/6
Container TS bitrate: 6087 Kbps

Astra HD 1080i (SES astra HD+ demo 23.5°E) DVB-S2 QPSK FEC 9/10
Container TS bitrate: 12 Mbps
VideoCodec: AVC, Profile: High@L4.0, Bitrate: 11 Mbps

Einsfestival HD 720p (Astra 19.2°E) DVB-S FEC 3/4
Container TS bitrate: 8272 Kbps
VideoCodec: AVC, Profile: High@L4.0, Bitrate: 7346 Kbps

Astra Satelliet HD vergelijkende opnames op 2011 april 28 Symbolrate 27500 <= klik hier 7zip 66 MB groot
Verwijderd
Tevens heb ik nu alleen de tv, ga dus op korte termijn randapp. kopen, heb dit topic doorgelezen en denk dat ik het volgende nodig heb: ci + module, beugel, 2.1 home cinema blu ray 3d?? hard disk usb? zit ik goed of?? ben een noob wat dat betreft. kunnen jullie deze noob in de goede richting duwen?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 23:37 ]
Heb je Samsung's eigen software, All-share al geprobeerd? Je installeert het op je laptop, en dan deelt hij alles met je TV. Easy as that.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:32:
ok, ben nu dus sinds 2 weken in het bezit van de 7000 serie, leuk speel goed, foto's/filmpjes van mn htc desire hd via de tv bekijken gaat prima en werkt heel makkelijk, nu denk ik dat het ook mogelijk is om films die op mn notebook staan ook via dlna op mn tv te bekijken, maar dit is me na 2 dagen lezen, zoeken en proberen nog steeds niet gelukt..is dit wel mogelijk zonder kabels? kan iemand mij hier wellicht meer over vertellen? ik word langzamerhand gek..
Tevens heb ik nu alleen de tv, ga dus op korte termijn randapp. kopen, heb dit topic doorgelezen en denk dat ik het volgende nodig heb: ci + module, beugel, 2.1 home cinema blu ray 3d?? hard disk usb? zit ik goed of?? ben een noob wat dat betreft. kunnen jullie deze noob in de goede richting duwen?
Misschien hier je antwoord:
http://www.helpmij.nl/for...p/456031-Samsung-met-DLNA
(Dan moet je nog zorgen dat ze elkaar kunnen zien en met elkaar kunnen communiceren.
Je zult dus de Firewall enzo moeten controleren. Ook moeten beide streaming ondersteunen.)
of hier een filmpje op youtube met uitleg:
YouTube: Samsung 7020 LED TV Series - DLNA Wireless - Home Integration.mp4
[ Voor 24% gewijzigd door Pred! op 29-04-2011 23:43 . Reden: extra info ]
Wanneer doen ze nou iets met de prijzen.
Sony's Skype Cam zou rond de 60 euro kosten, hebben ze me verteld.
Gulfstream G650
Verwijderd
En ik snap eigelijk ook niet waarom Samsung dat doet. Als de verkopers de prijzen omlaag jagen verkopen hun meer en daardoor Samsung ook. Dus waarom zou Samsung er gebaat bij zijn die prijzen zo kunstmatig hoog te houden? Hun verkopen hun tv's toch maar voor en vaste inkoopsprijs. Daar is de verkoopsprijs normaal gesproken niet van afhankelijk. Hoe goedkoper verkopers hun tv verkopen, hoe minder zij dr op verdienen, staat Samsung los van.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 09:10 ]