Ok, even een update van mij en mijn ervaringen met de UE46D7000.
Wat een geweldige televisie is dit zeg! Ik heb goed moeten kijken naar banding onderin, maar ik zie een HEEL dun randje van nog geen 4mm of zo, wat iets lichter is dan de rest van het scherm. Echt een kniesoor die daar op let en als jullie mij er niet op geattendeerd hadden, dan was het me niet eens opgevallen.
Ik heb vanavond TV gekeken (standaard uitzendingen hd/normaal, wat divx, dvd, HD video), zoals ik normaal ook zou doen en heb niets van vervelende lichte plekken op clouding kunnen ontdekken. Ik weiger om in het donker te gaan kijken of er misschien wel clouding is. Want dan maak ik mezelf alleen maar gek, terwijl er tijdens het TV kijken werkelijk waar niets van te zien is.
Allshare werkt perfect, alleen is wel HEEL erg traag. En met traag bedoel ik dan vooral het opbouwen van de bibliotheek. Toegegeven, ik heb dan wel heel erg veel materiaal, maar bijna 24 uur staan stampen op het indexeren van mp3's, is toch wel wat veel van het goede, vind ik. Als het eenmaal werkt, werkt het wel perfect. Dit opbouwen gebeurt trouwens niet op de TV maar op de pc/server waar je materiaal staat. Heeft dus niets met de prestaties van de TV zelf te maken!
Heb wel 1x mijn tv van slag weten te krijgen, door een youtube video te starten via de youtube app en dan vervolgens proberen om van 2d naar 3d te gaan. Dat vond de TV blijkbaar toch niet zo leuk, waardoor hij niets meer deed. Een keer op de uit knop drukken en daarna weer aanzetten was overigens voldoende om weer door te gaan.
Het 2d naar 3d werkt prima, maar is niet zo heel speciaal. Je ziet inderdaad wel diepte, maar voegt weinig toe. Ik ga er iig niet voor met een brilletje tv kijken ineens
Verder: gaming. Ik heb mijn WII even aangesloten en de heerlijk ouderwetse Super Mario Bros 1 gestart. Wat merkte ik per direct: lag! Ik had gewoon een vertraging met springen met een spelletje uit 1985 of zo. Dat verbaasde mij toch wel enigzins. Toen ik de game-modus had gevonden was dit wel een heel stuk minder, maar zeker nog wel voelbaar.
Wat mij ook nog opviel. Ik zat vanavond even te zappen en kwam langs Jensen. Hij zat wat met zijn armen te zwaaien en het viel mij op dat ik een soort 'ghosting' of zoiets had ? Oftewel het leek alsof de snelheid van de TV de snelheid van zijn hand niet bij kon houden. Ik kon alleen niet zo snel iets vinden waardoor het echt minder werd, dus misschien zat het wel gewoon in de uitzending zelf ? Iemand tips hiervoor ?
Verder ben ik tot nu toe erg tevreden en ik hoop dat ik snel mijn home-cinema set ook geleverd krijg, zodat ik alles netjes op de juiste manier en met het juiste geluid kan bekijken! Want het geluid is wel redelijk voor TV alleen, maar bij een film is het echt te weinig om te kunnen genieten.
Conclusie: ik ben blij!