Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen de Samsung UE46D6200.

Ben er erg tevreden over , maar 1 ding krijg ik nog niet voor elkaar. Ik heb de tv op mijn pc aangesloten middels een switch , en als ik een film wil kijken , waar een los srt bestand bij zit , dan leest de tv dit niet en heb ik dus geen ondertiteling.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Ik heb al geprobeerd om het srt bestand te hernoemen naar .txt , maar dit was dus niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Bryan88 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:43:
Sinds vorige week de trotse eigenaar van de UE46D8000. I.c.m. een extra bril (SSG-3300GR), was ik € 1850,00 kwijt.

De TV werkt overigens uitstekend samen met de Onkyo tx-sr608. Door de anynet+ ondersteuning is het mogelijk om o.a. het volume van de Onkyo te bedienen met de Samsung afstandsbediening. Op dit moment loopt het geluid nog via een optische kabel, maar ik zal vanavond even de mogelijkheden bekijken van de ARC. Via de optische kabel heb ik sowieso 5.1 ondersteuning, maar vraag me af of dat met de ARC ook zo is. Hier vanavond dus meer over!

Anynet+ in combinatie met het vervangen van mijn Ziggo HD Decoder, voor de CI+ module, zorgt ervoor dat ik alleen nog mijn Samsung Remote nodig heb!
Ik heb zojuist de ARC geconfigureerd en ook deze integreert naadloos met m'n receiver (inclusief 5.1 geluid). In tegenstelling tot de matige DLNA implementatie, werkt dit erg goed!

[ Voor 3% gewijzigd door Bryan88 op 18-05-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02-2023
Heb het al eens eerder gevraagd,maar heb het nog niet voor elkaar.
Als ik via mijn pc bestanden aan mijn losse harde schijf toevoeg is de map vaak niet leesbaar op mijn 6500.

Zodra ik bestanden via mijn pc verwijder van de losse harde schijf en deze vervolgens weer op de 6500 aansluit zie ik veel van deze verwijderde bestanden nog steeds erbij staan, openen gaat niet, maar de TV ziet ze nog steeds op de HD, terwijl deze zijn verwijdert en in de prullenbak zijn gegooid van mijn pc.

Iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Wildfire

Joy to the world!

ASVD8 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:02:

[...]

Mij gaat het erom dat ik zeker weet dat het standaard op 2D werkt en alleen met 3D werkt wanneer ik dat aanzet ofzo... dat er ook geen 3D convertors op de achtergrond aanstaan etc etc...
2D Uitzendingen worden van voor naar achter gewoon als 2D behandeld, waarom vermoed jij anders? 3D TV's doen met 2D-uitzendingen niets meer of minder dan normale TV's. 3D Komt pas om de hoek kijken wanneer je een 3D-uitzending bekijkt. En bij een 2D-uitzending komt 3D pas kijken wanneer je het zelf expliciet aanzet (voor de 2D naar pseudo-3D conversie).

Kortom: bij 2D is het gewoon een normale TV.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:19
Bryan88 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:35:
[...]

Ik heb zojuist de ARC geconfigureerd en ook deze integreert naadloos met m'n receiver (inclusief 5.1 geluid). In tegenstelling tot de matige DLNA implementatie, werkt dit erg goed!
Ah, dat klinkt (ook al) goed! :)

Mag ik (ook) vragen waar je je tv hebt gekocht voor deze zachte prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
DonnieB schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:11:
[...]

Hoe kan je zien wat voor paneel een dergelijke tv van deze serie heeft dan?
In de 2009 en de 2010 reeks hadden bijna elke serie hier last van. Bijvoorbeeld van de UE32c6000 heeft digitalversus een CMO panel getest, en AVformus het PVA model. CMO was qua kleur niet goed te krijgen, de PVA wel. Speelt zich af van de kleinste tot de grootste. Alleen de 37 inch ben je zeker van een AUO MVA panel, daar samsung en CMO er geen maken in die maat.

http://www.hdtvtest.co.uk...ue32c6530-20100630763.htm
http://www.digitalversus....2c6000-p364_10203_36.html

Vroeger kon je het zien op de sticker achterop. Er zou dan een aanduiding voor S (samsung), A (AUO) of C (CMO) moeten staan. Samsung zal daar ondertussen alles aan gedaan hebben dit in de kiem te smoren, dus of je het nog steeds zo makkelijk vind . . . .

zie voor meer info: (2009 reeks)
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1178897
http://www.digitalversus....hing-saga-news-15423.html

[ Voor 3% gewijzigd door gastje13 op 18-05-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
gastje13 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:13:
[...]
In de 2009 en de 2010 reeks hadden bijna elke serie hier last van. Bijvoorbeeld van de UE32c6000 heeft digitalversus een CMO panel getest, en AVformus het PVA model. CMO was qua kleur niet goed te krijgen, de PVA wel. Speelt zich af van de kleinste tot de grootste. Alleen de 37 inch ben je zeker van een AUO MVA panel, daar samsung en CMO er geen maken in die maat.
Bedoel je hier mee te zeggen dat je met een 37 inch de grootste kans hebt op het juiste panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
TCroezing schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:03:
[...]

Ah, dat klinkt (ook al) goed! :)

Mag ik (ook) vragen waar je je tv hebt gekocht voor deze zachte prijs?
Op aanraden van Quan, had ik een factuur aangevraagd bij Foka (Rotterdam). Die boden mij de 46D8000 + extra bril voor 1850. Aangezien ik in regio Utrecht woon, ben ik daarna op goed geluk naar de Saturn Ouderijn gegaan.

In eerste instantie konden ze me bij de Saturn 100 euro korting geven. Na het laten zien van de factuur van Foka, gingen ze mee met de prijs (laagste prijs garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Gisteren heb ik een 3D Blu-ray film gekeken op de D6500, en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben met het resultaat! Daar waar ik in de bioscoop vaak last heb met focussen, en de 'randen' van het scherm onscherp kan zien, had ik nu geen enkel probleem en was het resultaat een haarscherp 3D beeld! Een paar zaken die me opvielen;

* Het beeld gaat vooral de 'diepte' in achter de TV, maar sommige objecten die niet over de rand van het scherm vallen ervaar je ook echt als naar voren uit 't scherm stekend.
* Ondanks dat het beeld wat donker is door de 3D Bril, viel me de helderheid nog enorm mee.
* Het kost je praktisch geen tijd om aan het beeld te wennen. Bril aan = 3D effect, geen gedoe.
* De bril zelf is comfortabel, ik heb een model met batterij, maar heb nog een bril met USB lader besteld.
* 3D is prima inzetbaar bij een niet verduisterde omgeving. Ik heb gekeken rond 6 uur, en we hebben vrij veel licht in de woonkamer.
* Lampen naast de TV, spaarlampen in dit geval storen wel als je de bril draagt bij 3D beelden, deze heb ik uit gezet.

De film was Tangled, een nieuwe Disney 3D film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn UE40D800 geinstalleerd met de UPC CI+ module O+ .
Ik heb het digitale abonnement van UPC + HD.

Nu is het lastige dat de HD kanalen bij 71 beginnen en ik wil graag dat onder knopje 1 ook HD ned 1 zit en niet het niet HD kanaal....hoe kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
DonnieB schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 01:43:
[...]

Bedoel je hier mee te zeggen dat je met een 37 inch de grootste kans hebt op het juiste panel?
Als de AUO panels het beste vind. Algemeen wordt samsung zelf als beste beschouwd, CMO als crap, veel clouding, matige kleuren iets wat in de reviews regelmatig terug komt.

Samsung en CMO maken geen 37 inch panelen, dus krijg je AUO welke het midden is tussen de andere twee.

Zie hier een lijst. Deze is echter lang niet volledig, bijvoorbeeld bij de UE32C6000 staat enkel een samsung PVA, maar zijzelf hebben hem met een MVA panel van CMO getest. Wel zie je hier dat alle 37 inch AUO panels betreft.

http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

Staat ook de service menu procedure waarmee je met de huidige modellen het panel kunt checken.

[ Voor 28% gewijzigd door gastje13 op 19-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:48:
Nu is het lastige dat de HD kanalen bij 71 beginnen en ik wil graag dat onder knopje 1 ook HD ned 1 zit en niet het niet HD kanaal....hoe kan ik dit instellen?
BassieBulk in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**,..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
gastje13 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:06:
[...]

Als de AUO panels het beste vind. Algemeen wordt samsung zelf als beste beschouwd, CMO als crap, veel clouding, matige kleuren iets wat in de reviews regelmatig terug komt.

Samsung en CMO maken geen 37 inch panelen, dus krijg je AUO welke het midden is tussen de andere twee.

Zie hier een lijst. Deze is echter lang niet volledig, bijvoorbeeld bij de UE32C6000 staat enkel een samsung PVA, maar zijzelf hebben hem met een MVA panel van CMO getest. Wel zie je hier dat alle 37 inch AUO panels betreft.

http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

Staat ook de service menu procedure waarmee je met de huidige modellen het panel kunt checken.
Bedankt voor de info! Erg interessant om dit te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoi.. voor degene die vertelden "wat interessant die prijs.., waar komt hij vandaan". Na overleg is mij gevraagd de naam gelieve niet te noemen. Wegens een fout heb ik deze prijs gekregen en dit is niet bedoeld voor de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me ook ff voorstellen. Ik ben Marieke uit Papendrecht.
Wij zitten er aan te denken om een UE40D6530 te kopen... wat we nu hebben staan wil je echt niet weten! (koelkast formaat JVC) Nu hebben we een sony homecinema set met 4 speakertjes, maar we willen graag zo min mogelijk snoeren in huis, dus wordt het ws ook een nieuwe home cinema set. Welke zouden jullie aanraden in combinatie met de UE40D6530?

grtz,
marieke

ps. nog tips voor installatie en gebruik wanneer we de tv gekocht hebben??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:47:
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me ook ff voorstellen. Ik ben Marieke uit Papendrecht.
Wij zitten er aan te denken om een UE40D6530 te kopen... wat we nu hebben staan wil je echt niet weten! (koelkast formaat JVC) Nu hebben we een sony homecinema set met 4 speakertjes, maar we willen graag zo min mogelijk snoeren in huis, dus wordt het ws ook een nieuwe home cinema set. Welke zouden jullie aanraden in combinatie met de UE40D6530?

grtz,
marieke

ps. nog tips voor installatie en gebruik wanneer we de tv gekocht hebben??
Hoi Marieke,

Allereerst, welkom op dit forum!

Om je verder te helpen met je keuze voor een homecinema set, is het wellicht handig om de volgende vragen te beantwoorden:
-> Wat is je budget?
-> Opzoek naar alleen nieuwe speakers, of ook de versterker / receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 21:13
Heeft iemand een tip hoe ik de automatische helderheid op de 6530 kan uitzetten in spelmodus?

Vooral bij donkere laad- & menuschermen is het goed zichtbaar dat hij dan veel minder helder wordt. En ook tijdens het spelen van bv LA noire waar je in het begin veel in het donker speelt en met je zaklamp bezig bent. Het beeld wordt dan voor mijn gevoel veel te vaak verdonkerd en vervolgens weer verhelderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar menu > kanalen > land > digitaal > ander ("overige" bestaat niet bij D8000) kiest ben je
inderdaad alles kwijt, daarna moet je opnieuw zenders zoeken en vindt je prompt niets meer.....

Is er iemand met UPC CI+ die dit ook inderdaad is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Is het logo lampje van de D8000 ook uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Sander H schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:45:
Heeft iemand een tip hoe ik de automatische helderheid op de 6530 kan uitzetten in spelmodus?

Vooral bij donkere laad- & menuschermen is het goed zichtbaar dat hij dan veel minder helder wordt. En ook tijdens het spelen van bv LA noire waar je in het begin veel in het donker speelt en met je zaklamp bezig bent. Het beeld wordt dan voor mijn gevoel veel te vaak verdonkerd en vervolgens weer verhelderd.
Dit doen de meeste LED-TV's! Zit er al automatisch op, denk niet dat je het kan uitschakelen. Is een truukje die ervoor "zorgt" dat Zwart dieper zwart is, en wit feller wit. 8)7 Niet iedereen valt dit truukje op!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Movinghead schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:49:
Natuurlijk is die uit te schakelen (en nee, dat zeg ik niet zomaar, heb zelf een D8000). Had je natuurlijk zelf even kunnen opzoeken in de handleiding (ook al heb je nog geen D8000 dan kun je de handleiding op de site van Samsung downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
SalimRMAF schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:00:
[...]

Dit doen de meeste LED-TV's! Zit er al automatisch op, denk niet dat je het kan uitschakelen. Is een truukje die ervoor "zorgt" dat Zwart dieper zwart is, en wit feller wit. 8)7 Niet iedereen valt dit truukje op!
In de B serie kon dat in het service menu, nu volgens mij niet meer.
Zet de backlight minder fel, dat kan nog helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:25:
Ik heb sinds enkele dagen de Samsung UE46D6200.

Ben er erg tevreden over , maar 1 ding krijg ik nog niet voor elkaar. Ik heb de tv op mijn pc aangesloten middels een switch , en als ik een film wil kijken , waar een los srt bestand bij zit , dan leest de tv dit niet en heb ik dus geen ondertiteling.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Ik heb al geprobeerd om het srt bestand te hernoemen naar .txt , maar dit was dus niet de oplossing.
Heb zelf een C8k serie, kan het ook niet. Stream je middels een DLNA server op je PC of een share? Op de C serie kan het wel, alleen middels modificatie. Middels de modificatie mount je samba/NFS shares als het ware lokaal waardoor de srt's wel meekomen (omdat de TV denkt dat het lokaal is. Net als een usb stick/schijf)

Overigens had de srt bij jouw wel dezelfde naam als de film neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Bryan88 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:09:
[...]

Op aanraden van Quan, had ik een factuur aangevraagd bij Foka (Rotterdam). Die boden mij de 46D8000 + extra bril voor 1850. Aangezien ik in regio Utrecht woon, ben ik daarna op goed geluk naar de Saturn Ouderijn gegaan.

In eerste instantie konden ze me bij de Saturn 100 euro korting geven. Na het laten zien van de factuur van Foka, gingen ze mee met de prijs (laagste prijs garantie).
Hèhè, liever had ik. Je persoonlijk in de winkel geholpen maar terecht dat je dichter bij huis zoekt. In ieder geval gefeliciteerd met je mooie aankoop. Laat ons weten of hij bevalt. Overigens komt Samsung volgende week met een leuke actie op de d6500 en hoger (DM *hint hint*)

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
:) Blurayspeler met 4 3D BluRays voor 100 euro? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Bryan88 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:09:
[...]

Waarom heb je 'm niet gewoon bij Foka gekocht dan? Dat snap ik nooit van mensen, dan kom je met een prijs van een andere winkel en dan wil je 'm voor die prijs, waarom koop je 'm niet gelijk bij die andere winkel dan :? Je bent er niet goedkoper door uit, want de prijs wordt gelijk getrokken, niet nog lager gemaakt, dus je bent alleen meer tijd kwijt...

Ik werk zelf bij een Media Markt en soms komen er mensen met de melding dat een tv bij een andere winkel goedkoper is. Als het echt zo is dan ga ik uiteraard gewoon zonder morren mee met de prijs, maar bij mezelf vraag ik me bovenstaande altijd heel erg af.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Quan Vu schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:48:
[...]

Overigens komt Samsung volgende week met een leuke actie op de d6500 en hoger (DM *hint hint*)
Kun je ons hierover al wat meer vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
SalimRMAF schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:00:
[...]

Hm ok. Mij valt het wel heel erg op, als ik zoals gezegd in van een lichte omgeving naar een donkere omgeving ga tijdens een game zie ik de brightness letterlijk een stuk omlaag gaan, soms gewoon te donker om wat te zien :-(
gastje13 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:32:
[...]

In de B serie kon dat in het service menu, nu volgens mij niet meer.
Zet de backlight minder fel, dat kan nog helpen.
Morgen even proberen :)

Ik merkte vanavond trouwens pas dat er helemaal geen Samsung deuntje in zit als je de tv aan en uit zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Movinghead schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:49:
Lees een klein stukje terug en je vind je antwoord.... (hint: menuoptie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:32:
Beetje moeilijk vergelijken doordat die sony foto anders is dan de rest.
Nu met de door Tweakers geteste EX720 is het wel mogelijk om dezelfde plaatjes te vergelijken (UE37C6000 en KDL-EX720 zijn exact dezelfde plaatjes):

Samsung UE46D8000

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1303242881.jpeg

Samsung UE37C6000

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1300928762.jpeg

Sony KDL-40EX720
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1305491947.jpeg

Sony KDL-37EX500

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1301019634.jpeg

Zowel de Samsung UE37C6000 als de Samsung UE46D8000 leggen het dik af tegen de Sony KDL-40EX720 als het om beeldscherpte en detail gaat. De Sony laat veel meer detail door terwijl er bij beide Samsung TV's een waas overheen hangt. Het Sony beeld ziet er ook duidelijk strakker uit. Het Samsung beeld lijkt dan wel geblurred in vergelijking.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:40:
[...]

Nu met de door Tweakers geteste EX720 is het wel mogelijk om dezelfde plaatjes te vergelijken (UE37C6000 en KDL-EX720 zijn exact dezelfde plaatjes):

Samsung UE46D8000

[afbeelding]

Samsung UE37C6000

[afbeelding]

Sony KDL-40EX720
[afbeelding]

Sony KDL-37EX500

[afbeelding]

Zowel de Samsung UE37C6000 als de Samsung UE46D8000 leggen het dik af tegen de Sony KDL-40EX720 als het om beeldscherpte en detail gaat. De Sony laat veel meer detail door terwijl er bij beide Samsung TV's een waas overheen hangt. Het Sony beeld ziet er ook duidelijk strakker uit. Het Samsung beeld lijkt dan wel geblurred in vergelijking.
Wow, grote verschillen. Dit heeft geen uitleg nodig om het verschil te zien. Ben wel benieuwd naar wat de settings zijn van die samsungs, ik heb met de C8k serie er geen last van. (maar heb wel een hoop menu opties naar eigen smaak gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:25
Hahn schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:01:
[...]
Waarom heb je 'm niet gewoon bij Foka gekocht dan? Dat snap ik nooit van mensen, dan kom je met een prijs van een andere winkel en dan wil je 'm voor die prijs, waarom koop je 'm niet gelijk bij die andere winkel dan :? Je bent er niet goedkoper door uit, want de prijs wordt gelijk getrokken, niet nog lager gemaakt, dus je bent alleen meer tijd kwijt...
Ik denk dat dat vooral komt omdat de winkels die zo stunten vaak een wat bedenkelijke reputatie hebben. Laten we wel wezen: als er iets niet goed is 'weet' je gewoon dat de mediamarkt het correct en netjes zal oplossen... Bij de 'kiloknaller' in een ranzig pandje is dat nog maar erg de vraag...

(ik zeg dit in het algemeen en niet over Foka want die zaak ken ik niet (maar binnenkort wel vermoed ik, al was het maar voor een offerte ;) )

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:19:
[...]

Wow, grote verschillen. Dit heeft geen uitleg nodig om het verschil te zien. Ben wel benieuwd naar wat de settings zijn van die samsungs, ik heb met de C8k serie er geen last van. (maar heb wel een hoop menu opties naar eigen smaak gezet)
Jep, dit zijn precies de verschillen die ik al eerder genoemd had tussen Samsung en Sony:
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:48:
Ik vind de Sony toch echt wel strakker dan het waterige wazige analoge Samsung beeld.
Nooit heb ik het gevoel dat het beeld er kunstmatig of overprocessed uitziet bij Sony.
Er zijn gewoon hoogfrequent details die niet op de Samsung zichtbaar zijn maar wel op de Sony.
Zie ook: Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**,..."

Voor mij is het nu in ieder geval duidelijk. Door de 1:1 framevergelijking tussen de UE37C6000 en de KDL-40EX720 heb ik nu echt een bevestiging dat de verschillen die ik al die tijd heb gezien gewoon ook echt kloppen.

Voorlopig geen Samsung TV's meer hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:35:
[...]

Als je naar menu > kanalen > land > digitaal > ander ("overige" bestaat niet bij D8000) kiest ben je
inderdaad alles kwijt, daarna moet je opnieuw zenders zoeken en vindt je prompt niets meer.....

Is er iemand met UPC CI+ die dit ook inderdaad is gelukt?
Als 'overige' niet meer bestaat hoe hebben de D8000 bezitters op dit forum dan de instellingen aangepast?
Ik heb zelf nu al een kleine C6730 en daar heb ik eindelijk alle nederlandse HD zenders op 1 tot 10 kunnen zeten op die manier...

Als ik met de D8000 echt vast zit aan de Ziggo zenderterreur dan vind ik dat wel een erg groot minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
LinuX-TUX schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:19:
[...]

ontstaat er mogelijk ook geen verschil door omgevingsfactoren (sluitertijd op camera, belichting etc). Op digitalversus zie ik bij SD playback geen echte verschillen namelijk:

http://www.digitalversus....6&mo2=1117&p2=10659&ph=16

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschillen in helderheid/contrast/kleur heb je al snel met dit soort vergelijkingen. Maar wat je bij Samsung gewoon steeds terugziet is dat hun beeld minder strak en gedetailleerd is in vergelijking met Sony. Daar doen omgevinsfactoren niet veel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE37C6000
Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu270/Jan_Gruuthuse/th_SamsungUE37C6000.png?t=1305877618
KDL-40EX720
Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu270/Jan_Gruuthuse/th_SonyKDL-40EX720.png?t=1305877618

Heb een paar problemen met de vergelijking die jij maakt op basis van deze foto's en vergelijking van deze toestellen:
Lijkt nogal wiedes dat deze foto's onder verschillende omstandigheden gemaakt zijn en de IPCT info ontbreekt dus ook de basis voor elke vergelijking.
Plus dan nog maar het feit dat je een 37" (maart 2010) tegenover een 40" (maart 2011) plaatst.
Uiteindelijk is een flatscreen keuze een persoonlijke waarneming, het is niet omdat jij die Sony verkiest op wat jij ziet, dat het voor een ander ook zo zal uitvallen. Kijk maar naar het verhaal plasma of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar extra bytes/pixels meer of minder voor wat betreft die foto's... Het verschil is voor mij gewoon overduidelijk. Het beeldtype is gewoon compleet anders bij Samsung, en wel in negatieve zin.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:24:
Een paar extra bytes/pixels meer of minder voor wat betreft die foto's... Het verschil is voor mij gewoon overduidelijk. Het beeldtype is gewoon compleet anders bij Samsung, en wel in negatieve zin.
Als ik met m'n DSLR de boel lekker overbelicht lijkt de wereld ook niet meer op de wereld hoor. Beetje er bij schudden en voila, je hebt het beeld van de Samsung. (zeg niet dat dit gebeurd is, maar het heeft er een hoop van weg)

Zonder EXIN gegevens bij de foto's, zonder statief, enz enz enz kan je twee beeldschermen natuurlijk nooit vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:24:
En dat is nu net een persoonlijke waarneming. Je bent hier oorlogje aan het spelen tegen Samsung, en vrees dat je objectiviteit in het gedrang komt. (Sony werknemer/verdeler?)

Elk maakt zijn eigen keuze, liefst op eigen ervaring. Mij ga je niet horen zeggen je moet dit toestel nemen of dit merk. Trouwens die beeldscherpte waarop jij zo hamert in SD kwaliteit: die is virtueel en bestaat in werkelijkheid niet. Al mijn TV SD materiaal bekijk ik upscalled (576i > 1080i) met mijn satellietontvanger. Mocht het HD logo er niet staan zou ik soms twijfelen of ik upscaled SD kijk of niet. Versta wel ik gebruik mijn flatscreens als HDMI monitor en gebruik niet de interne tuner ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
[...]

Ik werk zelf bij een Media Markt en soms komen er mensen met de melding dat een tv bij een andere winkel goedkoper is. Als het echt zo is dan ga ik uiteraard gewoon zonder morren mee met de prijs, maar bij mezelf vraag ik me bovenstaande altijd heel erg af.
Voornaamste redenen:
-> De Saturn is voor mij 10 minuten rijden (i.t.t. een uur naar foka)
-> Ik ben erg tevreden over Saturn als het gaat om service. Foka is voor mij een onbekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:41:
[...]

En dat is nu net een persoonlijke waarneming. Je bent hier oorlogje aan het spelen tegen Samsung, en vrees dat je objectiviteit in het gedrang komt. (Sony werknemer/verdeler?)

Elk maakt zijn eigen keuze, liefst op eigen ervaring. Mij ga je niet horen zeggen je moet dit toestel nemen of dit merk. Trouwens die beeldscherpte waarop jij zo hamert in SD kwaliteit: die is virtueel en bestaat in werkelijkheid niet. Al mijn TV SD materiaal bekijk ik upscalled (576i > 1080i) met mijn satellietontvanger. Mocht het HD logo er niet staan zou ik soms twijfelen of ik upscaled SD kijk of niet. Versta wel ik gebruik mijn flatscreens als HDMI monitor en gebruik niet de interne tuner ervan.
Ik ben geen Sony werknemer. Ik irriteer me gewoon aan het grote verschil tussen Samsung en Sony omdat ik de Sony D3000 (2007) en Samsung C650 (2010) al een tijdje goed kan vergelijken. Ik was altijd heel positief over Samsung vanwege de betere media afspeelmogelijkheden en de betere panelen met hoger contrast. Maar kwa beeldddetail kunnen ze gewoon niet tippen aan Sony. Niet alleen in SD met de beeldscherpte slider op max, maar ook in HD met standaard settings (zoals hierboven op de plaatjes te zien is). Zowel HD als SD is dus minder scherp en geeft minder detail op de Samsung. Bij SD komt daar nog bij dat alles er nep en overprocessed uit gaat zien bij Samsung als je beeldscherpte maximaal gooit. Dit terwijl het bij Sony dan gewoon natuurlijk blijft en het beeld er retestrak uitziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 16:09
Als je een HD televisie gaat beoordelen op het feit hoe hij SD beelden weergeeft, dan sla je de plank volledig mis, denk ik.

Klinkt als: ik koop die formule 1 wagen niet, want ondanks dat hij wel perfect voor racen is, is het in de binnenstad rijden ermee echt klote....... Ik koop wel een panda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus ook bij HD. De plaatjes uit de test zijn van een HD-film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Jouw quote: "Niet alleen in SD met de beeldscherpte slider op max, maar ook in HD met standaard settings (zoals hierboven te zien in de plaatjes te zien is)"

Standaard settings zijn altijd klote. Dus wederom, als je daarmee vergelijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom gaat bij mij ook bij HD de beeldscherpte op max. Het kan mij niet scherp en gedetailleerd genoeg zijn. Maar bij beide plaatjes hierboven zijn de settings niet geboost. Dus dat is gewoon een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Nee, dat is geen eerlijke vergelijking. Het zou een eerlijke vergelijking zijn, als je de settings niet zou kunnen aanpassen. En dat kun je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben de tv's alleen gecalibreerd, maar de scherpte is volgens mij niks aan gedaan. Dus out of the box setting. Zolang op beide tv's de scherpte niet geboost is is het een eerlijke vergelijking. Maargoed, ondanks de verschillende beeldsettings: je ziet gewoon overduidelijk het verschil tussen het Samsung en het Sony beeldtype. De D8000 heeft precies zo'n zelfde beeldtype als de C6000. Dus het is geen afwijking/fout/toeval dat het Samsung beeld minder strak, scherp en gedetailleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
LinuX-TUX schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:44:
[...]
Heb zelf een C8k serie, kan het ook niet. Stream je middels een DLNA server op je PC of een share? Op de C serie kan het wel, alleen middels modificatie. Middels de modificatie mount je samba/NFS shares als het ware lokaal waardoor de srt's wel meekomen (omdat de TV denkt dat het lokaal is. Net als een usb stick/schijf)

Overigens had de srt bij jouw wel dezelfde naam als de film neem ik aan?
Hoi, ik zie net jou post. En dit heeft mij intresse gewekt over het mounten van een Samba share. Ik gebruik momenteel Serviio als DLNA server met het Samsung profiel voor het streamen van media maar ik zou veel liever de Samba share (HDD op mijn router) willen gebruiken. Voor degene die geïnteresseerd zijn Serviio werkt perfect, SRT ondertitels, transcoding, tumbnailing, bookmarks (voor later verder spelen waar je gebleven was), etc. Enige wat ik nog niet werkend heb gekregen zijn chapters. Ik gebruik het in samenwerking met mijn UE40C6000. Het werkt tevens met mijn Blu Ray speler de BD-C6900 echter dan werkt de bookmark functionaliteit niet.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:49:
[...]
Ik irriteer me gewoon aan het grote verschil tussen Samsung en Sony omdat ik de Sony D3000 (2007) en Samsung C650 (2010) al een tijdje goed kan vergelijken.
Ik begrijp het toch niet. Waarom _irriteer_ jij je eigenlijk aan het verschil?
Ik bv., wil die ene tv kopen die op mij het beste overkomt. Dat er dan andere tv's zijn die minder zijn, das dan logisch, want die kies ik niet... Sterker nog, das mooi, dat sterkt mij in mij keuze.
Als jij na jouw (wellicht grondig) onderzoek een Sony vindt die aan jouw eisen voldoet, koop je toch die Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar ik wil mijn bevindingen hier graag delen :)
Dan kan Samsung er misschien iets aan doen als ze het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:22:
Ik denk dat een mailtje naar Samsung meer zou uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumanGear
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-06 09:28
Quan Vu schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:48:
[...]

Hèhè, liever had ik. Je persoonlijk in de winkel geholpen maar terecht dat je dichter bij huis zoekt. In ieder geval gefeliciteerd met je mooie aankoop. Laat ons weten of hij bevalt. Overigens komt Samsung volgende week met een leuke actie op de d6500 en hoger (DM *hint hint*)
Je maakt mij ook erg nieuwsgierig. Sta op het punt om een UE40D6500 aan te schaffen, dus moet nog maar even wachten tot na het weekend dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:40:
[...]

[...]
Kijk nog eens goed naar de tekst op de muur: dit is niet exact dezelfde frame! Is de camera op de Samsung nog aan het pannen/focussen?
Het blijft dus een subjectieve vergelijking als je niet alles exact hetzelfde instelt (frame film/backlight tv/camera instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:22:
Het is wel een feit dat er in enkele reviews genoemd wordt dat samsung film "grain" probeert te "blurren" al zijn de foto's aan de andere kant ook niet helemaal betrouwbaar. Die samsung foto lijkt gescaled/gezoomed. Alleen het vreemde blokjespatroon dat de samsung foto toont (en de tv echt niet maakt in werkelijkheid) maakt de foto al verdacht. Een klein beetje op of neer schalen kan al een hoop onscherpte veroorzaken op een foto.

En daarnaast zoals eerder vermeld, de ene samsung type X is de andere samsung type X niet, daar er meerdere panels gebruikt worden. Het kan goed zijn dat jij een CMO panel in je tv hebt, welke over het algemeen bekend staan als slechter dan AUO en Samsungzelf.

Leuk detail, de echte PVA panelen worden door sony én samsung samen gemaakt, dus een sony TV bezit vaak weer een samsung panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:48:
[...]
Ik heb hem geconfigureerd als digital only. Echter kan ik gewoon analooge zenders zappen door op mijn afstandsbediening op 'ch list' te drukken en dan naar links/rechts te gaan met de "cursortoetsen"
Bryan88 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:43:
Sinds vorige week de trotse eigenaar van de UE46D8000. I.c.m. een extra bril (SSG-3300GR), was ik € 1850,00 kwijt.

De TV werkt overigens uitstekend samen met de Onkyo tx-sr608. Door de anynet+ ondersteuning is het mogelijk om o.a. het volume van de Onkyo te bedienen met de Samsung afstandsbediening. Op dit moment loopt het geluid nog via een optische kabel, maar ik zal vanavond even de mogelijkheden bekijken van de ARC. Via de optische kabel heb ik sowieso 5.1 ondersteuning, maar vraag me af of dat met de ARC ook zo is. Hier vanavond dus meer over!

Anynet+ in combinatie met het vervangen van mijn Ziggo HD Decoder, voor de CI+ module, zorgt ervoor dat ik alleen nog mijn Samsung Remote nodig heb!
Dat is wel superchill en erg goed om te weten. Voor mij een extra reden om toch te overwegen om mijn tx-sr606 te vervangen.
Bryan88 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:35:
[...]

Ook ik ben teleurgsteld met de DLNA implementatie. Ik heb hier een opmerking, een aanmerking en een vraag bij.

Opmerking: Als je via de tv zijn media speler content afspeelt via een compatible DNLA server (ik gebruik daar momenteel serviio voor) kun je jumpen in file door middel van: Tools, Tijd zoeken (Tools > rechts* tot je op stopwatch met zandlopertje staat, 6e icoon van links), enter, rechts/links. enter. Daarnaast zag ik net dat ik ook kon resumen. Indien je een film hebt stopgezet en weer start begint hij bij het begin, echter je kan resumen door op Tools, Hervat en enter te drukken (het |-> figuurtje, 2e van links) springt hij naar waar je was. Heb nu helaas even niet de tijd om dit met mediatomb te testen.

Aanmerking: indien je een externe source direct op je tv aansluit zoals bijvoorbeeld een losse media tank / htpc dan ondersteund Samungs implementatie van ARC slechts 2.0... Tenzij je deze externe source via je versterker laat lopen uiteraard.

Vraag: hoe gaat synchronisatie van geluid met beeld in jouw combinatie met de sr608?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MartijnS72 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:05:
[...]

Kijk nog eens goed naar de tekst op de muur: dit is niet exact dezelfde frame! Is de camera op de Samsung nog aan het pannen/focussen?
Het blijft dus een subjectieve vergelijking als je niet alles exact hetzelfde instelt (frame film/backlight tv/camera instellingen).
Vooral de sluitertijd kan nogal wat uitmaken bij het fotograferen maar ook de sensor icm het type scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Overigens komt Samsung volgende week met een leuke actie op de d6500 en hoger (DM *hint hint*)
Hoe kan ik een DM sturen hier? Ik kan die optie niet snel vinden...
En welke dag zouden we dit mogen verwachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan88
B3U5 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:14:

Aanmerking: indien je een externe source direct op je tv aansluit zoals bijvoorbeeld een losse media tank / htpc dan ondersteund Samungs implementatie van ARC slechts 2.0... Tenzij je deze externe source via je versterker laat lopen uiteraard.

Vraag: hoe gaat synchronisatie van geluid met beeld in jouw combinatie met de sr608?
Bij het afspelen van films vanaf een Externe HDD (USB), had ik wel gewoon 5.1 geluid. Dit moet je echter wel instellen via Tools -> Audio -> Aditional Audio Settings.

Geluid en beeld loopt mij mij "volledig" synchroon. Ik heb de "sync" optie wel aanstaan op de receiver. Heb eerlijk gezegd geen idee hoe het is zonder die "sync" optie.

Ook kun je zowel op de receiver als op de TV de delay instellingen, mocht dit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 23:35
Crap, vakantiegeld is binnen dus ik wilde fijn een UE46D6530 bestellen: nergens leverbaar (ja bij de mediamarkt voor de hoofdprijs). Weet iemand of er veel verschil zit tussen de UE46D6500 en de UE46D6530 (het beeld bedoel ik dan, features boeien niet zo)? Het enige verschil in specificaties is 200/400 Hz

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 20-05-2011 13:19 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:56:
[...]

Als 'overige' niet meer bestaat hoe hebben de D8000 bezitters op dit forum dan de instellingen aangepast?
Ik heb zelf nu al een kleine C6730 en daar heb ik eindelijk alle nederlandse HD zenders op 1 tot 10 kunnen zeten op die manier...

Als ik met de D8000 echt vast zit aan de Ziggo zenderterreur dan vind ik dat wel een erg groot minpunt.
Nu daarin ben ik natuurlijk ook geintresseerd, als ik de tv via plug&play opnieuw configureer krijg ik als beschikbare landen alleen belgie en nederland.
En via menu>kanalen>enz. alleen nederland of anders.
De instellingen voor het zoeken voor UPC ken ik wel: code 43144 (brabant) bij 164000Hz en 6900 Ks/s
De enige optie die ik nog ken is terug te gaan naar factoy instellingen en kijken of ik vanuit dat vertrekpunt "overige" als land kan instellen/vinden.

Als dit inderdaad allemaal niet lukt, weet ik het ook niet meer. Het lullige is dat je met de UPC zender indeling met niet "het royaal pakket" (maw. 500 zenders waar je toch niets mee doet) je tijdens het zappen tussen je zenders ook de zenders hebt zitten "die geblokkeerd zijn" en dat laten ze maar al te graag weten door berichten op het scherm.....zeeeer vervelend.

Nog een optie zou zijn "de favorieten", is er een optie op de D8000 waarbij je enkel de favoriete zenders te zien krijgt?

Groeten,
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:16:
Crap, vakantiegeld is binnen dus ik wilde fijn een UE46D6530 bestellen: nergens leverbaar (ja bij de mediamarkt voor de hoofdprijs). Weet iemand of er veel verschil zit tussen de UE46D6500 en de UE46D6530 (het beeld bedoel ik dan, features boeien niet zo)? Het enige verschil in specificaties is 200/400 Hz
Och och precies hetzelfde! Geen Hz verschil! Samsung's site is verkeerd. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 23:35
Ik had de specificaties eigenlijk uit de pricewatch, op de samsung site is het allemaal bijna hetzelfde. Dan ga ik morgen maar eens een 6500 halen, thnx ;)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:58:
:) Blurayspeler met 4 3D BluRays voor 100 euro? :)
waar? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:16:
[...]

Nu daarin ben ik natuurlijk ook geintresseerd, als ik de tv via plug&play opnieuw configureer krijg ik als beschikbare landen alleen belgie en nederland.
En via menu>kanalen>enz. alleen nederland of anders.
De instellingen voor het zoeken voor UPC ken ik wel: code 43144 (brabant) bij 164000Hz en 6900 Ks/s
De enige optie die ik nog ken is terug te gaan naar factoy instellingen en kijken of ik vanuit dat vertrekpunt "overige" als land kan instellen/vinden.

Als dit inderdaad allemaal niet lukt, weet ik het ook niet meer. Het lullige is dat je met de UPC zender indeling met niet "het royaal pakket" (maw. 500 zenders waar je toch niets mee doet) je tijdens het zappen tussen je zenders ook de zenders hebt zitten "die geblokkeerd zijn" en dat laten ze maar al te graag weten door berichten op het scherm.....zeeeer vervelend.

Nog een optie zou zijn "de favorieten", is er een optie op de D8000 waarbij je enkel de favoriete zenders te zien krijgt?

Groeten,
Pascal
Ik heb zelf Ziggo en een 46D7000.

Je gaat naar menu, kanaal, land.

Bij digitaal kanaal kun je kiezen tussen Nederland en ander (bij mij althans)

Ik heb vervolgens automatisch afstemmen gedaan en alle digitale zenders waren gevonden.

Bij smart hub ga je naar kanaal. Daar kun je favorieten instellen (in mijn geval 5 favorieten)

Als je de volgorde wilt wijzigen ga je weer naar smart hub, kanaal en kies je je favorite 1,2 of een ander nummer. Bovenin zit de knop bewerkmodus daar kun je naast favorieten ook kiezen voor kanaalnr. wijzigen.

Je geeft dan je kanaal het nummer die het moet krijgen. Bij mij was bv RTL HD nummer 61 en heb ik veranderd naar nummer 4.

Als je veel wilt wijzigen ben je lang bezig maar het lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Klinkt alsof het net zo werkt als bij de 2010 serie, alleen dan met 'anders' ipv 'other'. Goed om te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:16:
[...]Nog een optie zou zijn "de favorieten", is er een optie op de D8000 waarbij je enkel de favoriete zenders te zien krijgt?
Je kan op Channel List drukken en dan pijltje links of rechts om te schakelen tussen TV - Radio - favorieten 1 - favorieten 2 etc...

Ik heb zelf een 55D8000 maar hoef niet per se favorieten te gebruiken.
De gewone TV-lijst kan je ook met Kanalen onder SmartHub ordenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

[...]

Ach, terecht dat hij dat doet. Mediamarkt is dichterbij. Het zou een ander verhaal zijn als hij in de winkel uitgebreid is geholpen, aanbieding heeft gekregen en alsnog voor dezelfde prijs bij iemand anders gaat halen. In dit geval was slechts de prijs opvragen. Een scherpe prijs die iedereen krijgt.
hoevenpe schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:31:
[...]

Hoe kan ik een DM sturen hier? Ik kan die optie niet snel vinden...
En welke dag zouden we dit mogen verwachten dan?
Je kan alleen een persoonlijke bericht sturen als je die functie hebt ingeschakeld in je profiel
HumanGear schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:28:
[...]

Je maakt mij ook erg nieuwsgierig. Sta op het punt om een UE40D6500 aan te schaffen, dus moet nog maar even wachten tot na het weekend dan?
Ja, stuur maar een DM. Je moet die functie wil ingeschakeld hebben trouwens ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Quan Vu op 20-05-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:16
Balda31 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:45:
[...]

Ik heb zelf Ziggo en een 46D7000.

Je gaat naar menu, kanaal, land.

Bij digitaal kanaal kun je kiezen tussen Nederland en ander (bij mij althans)

Ik heb vervolgens automatisch afstemmen gedaan en alle digitale zenders waren gevonden.

Bij smart hub ga je naar kanaal. Daar kun je favorieten instellen (in mijn geval 5 favorieten)

Als je de volgorde wilt wijzigen ga je weer naar smart hub, kanaal en kies je je favorite 1,2 of een ander nummer. Bovenin zit de knop bewerkmodus daar kun je naast favorieten ook kiezen voor kanaalnr. wijzigen.

Je geeft dan je kanaal het nummer die het moet krijgen. Bij mij was bv RTL HD nummer 61 en heb ik veranderd naar nummer 4.

Als je veel wilt wijzigen ben je lang bezig maar het lukt wel.
Ik heb ook een 46D7000 maar ik kan niet kiezen voor een kanaalnummer wijziging.
Welke software versie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
[b]Quan Vu schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:44
Je kan alleen een persoonlijke bericht sturen als je die functie hebt ingeschakeld in je profiel
Ik zal wel heel erg kippig zijn, maar ik zie geen DM optie in mijn profiel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
grotegok schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:58:
[...]

Ik heb ook een 46D7000 maar ik kan niet kiezen voor een kanaalnummer wijziging.
Welke software versie heb jij?
Ik heb via het net de laatste software gedownload. 001009

Ik heb Ziggo hè als je UPC zou hebben weet ik niet of dat zo ook werkt.

Je hebt wel alle stappen gedaan zoals ik omschreven heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Balda31 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:49:
[...]

Ik heb via het net de laatste software gedownload. 001009

Ik heb Ziggo hè als je UPC zou hebben weet ik niet of dat zo ook werkt.

Je hebt wel alle stappen gedaan zoals ik omschreven heb?
Ik heb ook Ziggo en sw 1009. Hmm moet ik toch iets niet goed gedaan hebben.
Is het mogelijk dat je een foto maakt waar je de optie van kanaalnummer wijzigen kan laten zien?
Zou erg helpen!

bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
grotegok schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:57:
[...]

Ik heb ook Ziggo en sw 1009. Hmm moet ik toch iets niet goed gedaan hebben.
Is het mogelijk dat je een foto maakt waar je de optie van kanaalnummer wijzigen kan laten zien?
Zou erg helpen!

bedankt alvast.
Ik heb geen idee hoe ik een foto moet laten zien hier.

Bij smart hub kanaal en bewerkmodus staan onderaan 5 grote knopen van li naar re:
Favorieten bew. Kanaalnr. wijzigen, Vergrend., slot uit en Verwijderen.

Als je die niet ziet heb je iets niet goed ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Balda31 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:12:
[...]

Ik heb geen idee hoe ik een foto moet laten zien hier.

Bij smart hub kanaal en bewerkmodus staan onderaan 5 grote knopen van li naar re:
Favorieten bew. Kanaalnr. wijzigen, Vergrend., slot uit en Verwijderen.

Als je die niet ziet heb je iets niet goed ingesteld
Die knoppen heb ik niet, alleen Favorieten bew. en Vergrend. heb ik, de rest niet....
Erg vreemd, geen idee waar dat aan kan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
grotegok schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:17:
[...]

Die knoppen heb ik niet, alleen Favorieten bew. en Vergrend. heb ik, de rest niet....
Erg vreemd, geen idee waar dat aan kan liggen..
Land heb je veranderd van NL naar anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
Waar ik overigens nu veel meer last van heb is stotteren wanneer ik een mkv stream via mijn Tvix S1 mediaplayer.

Met mijn vorige Philips lcd had ik daar veel minder last van. Iemand een tip?

Ik heb dus een 46D7000

Ik heb op mijn player de 24p uitgezet. Maar het is nog wat stotterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Balda31 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:24:
[...]

Land heb je veranderd van NL naar anders?
Nee, heb hem op NL staan, dat moet toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
grotegok schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:39:
[...]

Nee, heb hem op NL staan, dat moet toch ook?
Volg ff de stappen die ik als eerste heb beschreven anders werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Mijn D8000 update niet automatisch naar de nieuwste firmware, ik zal het morgen eens met een usb stick proberen. Kon iemand de nieuwe firmware (T-GAP8DEUC-1012.2) wel automatisch online installeren?

Ik heb nu versie 1009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik "geniet" op mijn d8000 nog steeds van de apps. Er komt niets interessants bij en wat je installeert wordt automatisch weer verwijderd, geweldig, dit duurt al weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 23:46:
ik "geniet" op mijn d8000 nog steeds van de apps. Er komt niets interessants bij en wat je installeert wordt automatisch weer verwijderd, geweldig, dit duurt al weken....
Op de D7000 ook hetzelfde. Ik snap niet dat Samsung hier niets aan doet hoor..... Echt een belachelijk fenomeen. Eerst iets installeren en vervolgens zeggen dat het geupdate moet worden en dan je apps weer verwijderen.....

Niet logisch en HEEL irritant, met als gevolg dat je er steeds minder gebruik van gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 11:27
Balda31 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:26:
Waar ik overigens nu veel meer last van heb is stotteren wanneer ik een mkv stream via mijn Tvix S1 mediaplayer.

Met mijn vorige Philips lcd had ik daar veel minder last van. Iemand een tip?

Ik heb dus een 46D7000

Ik heb op mijn player de 24p uitgezet. Maar het is nog wat stotterend.
Heb je alle beeldverbetercrap uitgezet? Ik vind 24p retebelangrijk, dus ben benieuwd of de D7000 hier goed mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Balda31 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:55:
[...]

Volg ff de stappen die ik als eerste heb beschreven anders werkt dit niet.
ik heb hem nu op 'andere' staan en inderdaad kan ik nu de kanalen wijzigen.
Alleen een groot nadeel, ik ben nu ook mijn Canal Digitaal/TVV lijst kwijt.
Daarnaast zullen nieuwe Ziggo kanalen niet automatisch meer toegevoegd worden.

Al met al, weegt niet op tegen het grote voordeeel, mijn eigen kanalenlijst volgorde!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Steveedge schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 03:14:
[...]

Heb je alle beeldverbetercrap uitgezet? Ik vind 24p retebelangrijk, dus ben benieuwd of de D7000 hier goed mee omgaat.
Hier geen enkel probleem, geen hikje oid wanneer ik 'stream' vanaf mijn Synology NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
grotegok schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 07:02:
[...]

Hier geen enkel probleem, geen hikje oid wanneer ik 'stream' vanaf mijn Synology NAS
Het vreemde is dat ik met mijn vorige tv (Philips lcd) minder frequent stotteringen had.

Nu met de Samsung dus meer last. Overigens alleen met streamen en niet als ik afspeel van de player zelf.

Hoe heb jij je Nas aangesloten? Via een player of rechtstreeks naar de tv.

@Steveedge hij speelt dus verder prima af ook met 24p maar niet met streamen. Wellicht moet ik het ergens anders in zoeken.

Over welke beeldverbeteraars heb jij het overigens?

Ben verder super tevreden over het beeld. Ik was altijd Philips gek maar ben toch overgestapt en geen moment spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Content afspelen via nas DLNA: hier kan ik zonder problemen 1080p videostream 12,4 Mbps spelen via wired lan. In het bedrade lan heb ik wel een bandbreedte reserve. Nas heeft 1 Gigabit netwerkkaart over 1 Gigabit switch met cat5e naar 100 Megabit aansluiting op Samsung flatscreen. Dus niet via de 100 Megabit router van de internetaansluiting. Beperkende factor kan ook de nas zijn. Bvb indien je deze de inhoud op voorhand laat transcoderen en de nas cpu de extra belasting niet aankan. Of harde schijven en het gebruikte raidlevel.
DLNA server op nas: Twonky, NAS cpu: AMD Geode. Raid 10 op 4 x WD20EARS Caviar Green (geen snelheidsmonsters). Er draait ook nog een torrent server met weinig belasting. Bij video gebruik is er bijna geen ander netwerkverkeer.
speelt ook de 1080p content zonder problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 11:44 . Reden: 1080i > 1080p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ah, de Samsung QWERTY afstandsbediening is al opgedoken in een reclamefolder voor €99, "binnenkort leverbaar". Maakt het surfen en YouTuben voor m'n vader wel wat makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Wat betreft de automatic brightness op de 6530, ik heb het eindelijk opgelost. De setting schaduw detail stond standaard op -2, als je die op 0 of zelfs +2 zet blijft het beeld even helder, of je nou in donkere omgevingen speelt of lichte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander H schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:07:
Wat betreft de automatic brightness op de 6530, ik heb het eindelijk opgelost. De setting schaduw detail stond standaard op -2, als je die op 0 of zelfs +2 zet blijft het beeld even helder, of je nou in donkere omgevingen speelt of lichte :)
wat voor kleur is de base van de 6530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Vandaag de Ziggo Ci+ module geplaatst in mijn D8000 (tv software versie 1012). De digitale zenders doen het perfect heb alleen problemen met NL 1, 2 en 3 HD, andere HD zenders doen het wel goed. Het probleem is dat het beeld heel erg blokkerig is en hapert, de bitfout correctie schiet dan ook omhoog.

Ik heb de CI+ module eruit gehaald en dan zie ik bij NL 1 HD ook een blokkerig beeld, ik ga er vanuit dat het aan de tv ligt?

Iemand met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
De consumentenbond test ook wel eens wat... :P
Kortgeleden hebben ze 132 lcd tv's getest en het resultaat:
1: Samsung UE40D8000 (7,7)
2: Samsung LE40C750 (7,6)
3: Samsung UE46D8000 (7,5)
Overigens, de eerste niet samsung staat op plek 10, de Sony KDL-40EX500 (7,3)

Tsja, nu zijn de consumentenbond testen wel erg gericht op de algemene consument, niet echt op de gemiddelde tweaker. 8)
Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le46C750 een 7,6? , 2 maal vervangen, 1 en al spotlight in de hoeken, dus het slaat nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 22:20
Bram schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:15:
Vandaag de Ziggo Ci+ module geplaatst in mijn D8000 (tv software versie 1012). De digitale zenders doen het perfect heb alleen problemen met NL 1, 2 en 3 HD, andere HD zenders doen het wel goed. Het probleem is dat het beeld heel erg blokkerig is en hapert, de bitfout correctie schiet dan ook omhoog.

Ik heb de CI+ module eruit gehaald en dan zie ik bij NL 1 HD ook een blokkerig beeld, ik ga er vanuit dat het aan de tv ligt?

Iemand met soortgelijke problemen?
Ik gok de antennekabel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:04:
Le46C750 een 7,6? , 2 maal vervangen, 1 en al spotlight in de hoeken, dus het slaat nergens op
Dus omdat jij twee keer een slecht model hebt gehad, kan het niet zijn dat het verder een prima tv is?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:04:
[...]

Dus omdat jij twee keer een slecht model hebt gehad, kan het niet zijn dat het verder een prima tv is?
jij begrijpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Wildfire schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:56:
Ah, de Samsung QWERTY afstandsbediening is al opgedoken in een reclamefolder voor €99, "binnenkort leverbaar". Maakt het surfen en YouTuben voor m'n vader wel wat makkelijker :)
Op ebay staan ze voor ongeveer 77 euro inclusief verzendkosten. Heb er 1tje besteld, ben benieuwd.
Samsung RMC-QTD1 Smart TV Qwerty Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
Deels offtopic, maar heeft iemand een review gevonden van de goedkopere D5* en D6* series? Ik kan ze alleen maar vinden van de D7 en D8 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

Morgen komt Samsung met een volgende interessante actie. Bij aankoop van een d8000, d7000 en d6500 krijgt een klant het volgende.

D8000:
- 150 euro cashback
- 2 3D brillen (en reeds in doos)
- 50 euro te goed (voor Apps?)

D7000:
- 75 euro cashback

D6500:
- 2 3D brillen

Hoop dat de mensen die nog een DM van mijn te goed hebben, dit lezen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Quan Vu schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:55:
Morgen komt Samsung met een volgende interessante actie. Bij aankoop van een d8000, d7000 en d6500 krijgt een klant het volgende.

D8000:
- 150 euro cashback

D7000:
- 75 euro cashback

D6500:
- 2 3D brillen

Hoop dat de mensen die nog een DM van mijn te goed hebben, dit lezen ^^
Ik zat al op een DM te wachten :)

Goed nieuws, goed dat ik de D8000 gisteren niet besteld heb, komend weekend maar doen :9
Pagina: 1 ... 14 ... 99 Laatste