Kan je helaas niet verder helpen, je kan het forum van Ac Ryan proberen. Misschien dat ze daar een idee hebben.aaajeetee schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:19:
Ik heb nu deze (v9.5.3.r7317) firmware geinstalleerd (hier gevonden).
Na het flashen en opnieuw instellen van het apparaat heb ik de HDD er in gedaan en de HD2 aangezet. Bij het formatteren kreeg ik wederom alleen de tekst "Format HDD?", zonder ja/nee/bevestig opties.
Ook bij de FTP optie krijg ik bovenin nog steeds de melding "Not detected internal HDD".
Dus met de nieuwste firmware heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Deze firmware heb ik overigens ook al geprobeerd, maar nu zat er sowieso geen HDD in.
Iemand nog andere ideeën? Anders wordt het toch een enkeltje terug naar de winkel
Edit: overigens weet ik zeker dat de HDD werkt, ik heb deze met een sata-to-USB apparaat aan m'n laptop gehangen en daar werkt de schijf goed.
Ik kreeg een mededeling dat de trial tot 20-11-2012 geldig isloekverhees schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:00:
Ik zag het nog niet in dit topic staan, dus ik dacht ik meld het even. Het is tegenwoordig mogelijk om Uitzending Gemist en RTL Gemist te bekijken op de AC Ryan Playon HD2 en Mini HD2 (en nog wat andere AC Ryan modellen). Dit kan met een custom firmware gemaakt door ene Litoff. Dit is de website waar je de firmwares kunt downloaden: http://playrss.litoff.info. Hij heeft in feite de NTV applicatie van Mikka geïmplementeerd. Ik gebruik het nu een aantal maanden en ik ben er erg tevreden over. Een aanrader :-).
het enige wat ik op zijn site vind is een 'donate' knop, maar nergens hoeveel, hoelang, en hoe vaak ..
Ik wil hem best helpen, met een donatie, geen punt als het verder goed werkt
Maar ik 'hoef' geen abonnement van x euro p/m
Enig idee ?
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 20-10-2012 19:44 ]
Dat is nog wel een goed idee, zal dat nog wel even proberen. Toch bedankt thoughJerX schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:11:
[...]
Kan je helaas niet verder helpen, je kan het forum van Ac Ryan proberen. Misschien dat ze daar een idee hebben.
Je kunt ook een heleboel films kijken en nieuwe series zoals Games of Thrones en Dexter (je streamt die dan van een of andere server). Verder kun je bijvoorbeeld video en audio podcasts luisteren, radio luisteren en een heleboel televisie zenders bekijken (vooral buitenlandse). In de NTV app zit behalve RTL en UZG ook zaken zoals Dumpert en Nederland 24 (zie ook hier voor meer uitleg over de NTV app: http://playon.unixstorm.org/ntv.php).
@ FreshMaker: Je hoeft geen abonnement of zoiets af te sluiten om zijn firmware te gebruiken. Je moet je eerst even (gratis) registreren en dan kun je naar de downloadpagina om de firmwares te downloaden. Ik denk dat je het hebt over de 'demo' op zijn site. Dat is gewoon een demonstratie filmpje van 21-01-2012 waarin je een (heel oude) versie kunt zien van zijn firmware.
@ FreshMaker: Je hoeft geen abonnement of zoiets af te sluiten om zijn firmware te gebruiken. Je moet je eerst even (gratis) registreren en dan kun je naar de downloadpagina om de firmwares te downloaden. Ik denk dat je het hebt over de 'demo' op zijn site. Dat is gewoon een demonstratie filmpje van 21-01-2012 waarin je een (heel oude) versie kunt zien van zijn firmware.
[ Voor 29% gewijzigd door LoekVe op 21-10-2012 17:36 ]
Subtiel kickje. Heeft iemand een werkende jukebox ?Rincewind schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:49:
<kickje>Sinds een paar dagen heb ik ook een HD2 en ik heb een probleem wat al eerder in dit topic is vermeld maar waar ik geen oplossing voor heb gezien/gelezen: mijn 'Jukebox' is leeg..
Ik gebruik de YAMJ-versie van AC Ryan om de index.htm te laten opbouwen en dat gaat probleemloos. Als ik echter in de jukebox duik zie ik geen enkele film. Iemand een oplossing hiervoor ?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Heb je al gekeken naar mijn suggestie? (Quickscan).Rincewind schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:52:
[...]
Subtiel kickje. Heeft iemand een werkende jukebox ?
Ehm.... ja..... maar ik kon het niet vinden...JerX schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:48:
[...]
Heb je al gekeken naar mijn suggestie? (Quickscan).

Nee hoor, heel duidelijk op de mediaplayer zelf aangegeven.loekverhees schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:30:
Zal eens verder zoeken ..
Dus de russische app is eigenlijk een lichtelijk aangepaste versie van de NTV-app ? Werkt die NTV-app ook op onze Playon HD2 ? De HD2 is namelijk een ACR-PV73700 en op die site staat dat die app is voor de ACR-PV73100..loekverhees schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:30:
In de NTV app zit behalve RTL en UZG ook zaken zoals Dumpert en Nederland 24 (zie ook hier voor meer uitleg over de NTV app: http://playon.unixstorm.org/ntv.php).
Enig idee of de youtube app in deze FW wel werkt?loekverhees schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:30:
Je kunt ook een heleboel films kijken en nieuwe series zoals Games of Thrones en Dexter (je streamt die dan van een of andere server). Verder kun je bijvoorbeeld video en audio podcasts luisteren, radio luisteren en een heleboel televisie zenders bekijken (vooral buitenlandse). In de NTV app zit behalve RTL en UZG ook zaken zoals Dumpert en Nederland 24 (zie ook hier voor meer uitleg over de NTV app: http://playon.unixstorm.org/ntv.php).
En kun je spotify aan met deze firmware?
De info op de site is erg summier. Ik wil t best proberen, maar wat krijg ik dan?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Misschien even voor de duidelijkheid, met deze custom firmware heb je ook nog alle features van de gewone firmware. Je kunt het PlayRSS omgeving laden door naar 'Internet Media' te gaan en dan de PlayRSS button aan te klikken.
@ Rincewind: Nee, het is geen aangepaste versie van de NTV-app. De NTV-app is slechts een van de vele extra's die de Litoff PlayRSS firmware biedt. De ACR-PV73700 wordt ook ondersteund (zie de downloadpagina op die website, daar staan alle ondersteunde AC Ryan modellen).
@ Tacoos: De Youtube app heb ik zojuist getest en die werkt. De standaard Youtube app op mijn HD Mini 2 werkt trouwens ook gewoon. Spotify wordt niet ondersteund helaas. Je kunt de firmware altijd proberen, terug naar de oude firmware is immers geen probleem. Je kunt namelijk als je de originele firmware hebt gewoon die weer opnieuw installeren. De originele firmware kun je van het AC Ryan forum halen.
@ Rincewind: Nee, het is geen aangepaste versie van de NTV-app. De NTV-app is slechts een van de vele extra's die de Litoff PlayRSS firmware biedt. De ACR-PV73700 wordt ook ondersteund (zie de downloadpagina op die website, daar staan alle ondersteunde AC Ryan modellen).
@ Tacoos: De Youtube app heb ik zojuist getest en die werkt. De standaard Youtube app op mijn HD Mini 2 werkt trouwens ook gewoon. Spotify wordt niet ondersteund helaas. Je kunt de firmware altijd proberen, terug naar de oude firmware is immers geen probleem. Je kunt namelijk als je de originele firmware hebt gewoon die weer opnieuw installeren. De originele firmware kun je van het AC Ryan forum halen.
[ Voor 14% gewijzigd door LoekVe op 22-10-2012 20:15 ]
Ah. Jij hebt het weer over de PlayRSS-firmware. Ik bedoelde de NTV-app van Playon in mijn vraag hierboven. Begrijp ik je nu correct dat ik als eerste die Firmware moet installeren en vervolgens de NTV-app ?loekverhees schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:13:Nee, het is geen aangepaste versie van de NTV-app. De NTV-app is slechts een van de vele extra's die de Litoff PlayRSS firmware biedt. De ACR-PV73700 wordt ook ondersteund (zie de downloadpagina op die website, daar staan alle ondersteunde AC Ryan modellen).
Dat weet ik niet, ik heb geen ervaring met de PlayOn!X firmware. Ik heb alleen ervaring met de NTV-app die onderdeel is van de PlayRSS firmware. Met de PlayRSS firmware hoef je de NTV-app dus niet apart te installeren.
[ Voor 21% gewijzigd door LoekVe op 23-10-2012 09:42 ]
De PlayOn!X firmware is bedoeld voor de PlayOnHD en de PlayOnHD Mini toch? (dus niet versie 2)
Ik heb hier ook de PlayRSS geinstalleerd (mod8) maar helaas werken de meeste dingen die interessant zijn niet op mijn PlayOn HD 2 Mini.
Heb deze comment geplaatst op de PlayRSS site:
"I installed your firmware on a playon hd2 mini but it seems lots of stuff isn't working. The NTV app which would be rather important to me (i'm dutch) has loads of issues: trying to play some Nederland 24 HQ streams stays black, "uitzending gemist" reports "403 Forbidden". RTLXL reports "Cannot play media file", Ziggo reports "Scrambled" (while I have Ziggo as my ISP). Net to that lots of other streams cause "Cannot play media file" errors like HDTV, Geenstijl TV, Movies HD, Playboy TV.
Some HD streams that did work kept buffering all the time (essentially unusable) like HD Naturally and Delight Empire HD. I use a 120mbit internet connection with no issues so that's not the problem here.
Another observation: picking HDP fans causes the menu to fuck up when returning.
Furthermore it's really annoying to have to enter username and password every time when using PlayRSS.
I like to donate but in the current state it's useless to me
Will you fix/improve things?"
@loekverhees : werken bij jou uitzending gemist en andere bovengenoemde zaken nog wel goed?
En volgens moet je betalen voor de PlayRSS omgeving na 1 maand trial om het kunnen blijven gebruiken..je moet immers ook eerst verplicht inloggen.
Ik heb hier ook de PlayRSS geinstalleerd (mod8) maar helaas werken de meeste dingen die interessant zijn niet op mijn PlayOn HD 2 Mini.
Heb deze comment geplaatst op de PlayRSS site:
"I installed your firmware on a playon hd2 mini but it seems lots of stuff isn't working. The NTV app which would be rather important to me (i'm dutch) has loads of issues: trying to play some Nederland 24 HQ streams stays black, "uitzending gemist" reports "403 Forbidden". RTLXL reports "Cannot play media file", Ziggo reports "Scrambled" (while I have Ziggo as my ISP). Net to that lots of other streams cause "Cannot play media file" errors like HDTV, Geenstijl TV, Movies HD, Playboy TV.
Some HD streams that did work kept buffering all the time (essentially unusable) like HD Naturally and Delight Empire HD. I use a 120mbit internet connection with no issues so that's not the problem here.
Another observation: picking HDP fans causes the menu to fuck up when returning.
Furthermore it's really annoying to have to enter username and password every time when using PlayRSS.
I like to donate but in the current state it's useless to me
Will you fix/improve things?"
@loekverhees : werken bij jou uitzending gemist en andere bovengenoemde zaken nog wel goed?
En volgens moet je betalen voor de PlayRSS omgeving na 1 maand trial om het kunnen blijven gebruiken..je moet immers ook eerst verplicht inloggen.
Laat maar..
Ik wordt echt gigantisch moe van AC Ryan.
Ik heb al tijden een HD2 en sinds het begin eigenlijk niets meer dan gezeik. Ik heb er een jaar geleden een 500 GB HDD ingebouwd (met deze schijf eerder wat gezeur gehad op een PC, maar in de HD2 werkte deze prima). Elke keer als ik deze via USB 3.0 aansloot op mijn PC gaf W7 fijn de melding dat de schijf gescant moest worden. Op zich niks aan de hand, want ik kon er gewoon bestanden op zetten en alles bekijken, maar wel zeer irritant.
Met enig fortuin heb ik deze week een extra harde schijf geleverd gekregen (1 TB). Gloedje nieuw in de verpakking dus. Ik heb deze schijf ingebouwd in de HD2, en netjes laten formatteren. Niks aan de hand so far. Tot ik na 2-3 dagen gebruik weer dezelfde melding kreeg van Windows (Blabla must be scanned). Als ik de schijf laat scannen, dan wordt er eigenlijk niks verkeerds ontdekt.
Het mooiste van allemaal is nog dat ik niet kan registreren bij het forum van AC Ryan. Ik heb ondertussen met 4 verschillende e-mail adressen geprobeerd te registren, maar de activatie mail komt niet binnen (ook niet in de spamfilter).
Ik begin dus echt een beetje te balen van de AC Ryan. Is er iemand die mij een zetje de goede kant op kan geven? Is het een bekend probleem m.b.t. "scannen van de schijf"?
Ik heb al tijden een HD2 en sinds het begin eigenlijk niets meer dan gezeik. Ik heb er een jaar geleden een 500 GB HDD ingebouwd (met deze schijf eerder wat gezeur gehad op een PC, maar in de HD2 werkte deze prima). Elke keer als ik deze via USB 3.0 aansloot op mijn PC gaf W7 fijn de melding dat de schijf gescant moest worden. Op zich niks aan de hand, want ik kon er gewoon bestanden op zetten en alles bekijken, maar wel zeer irritant.
Met enig fortuin heb ik deze week een extra harde schijf geleverd gekregen (1 TB). Gloedje nieuw in de verpakking dus. Ik heb deze schijf ingebouwd in de HD2, en netjes laten formatteren. Niks aan de hand so far. Tot ik na 2-3 dagen gebruik weer dezelfde melding kreeg van Windows (Blabla must be scanned). Als ik de schijf laat scannen, dan wordt er eigenlijk niks verkeerds ontdekt.
Het mooiste van allemaal is nog dat ik niet kan registreren bij het forum van AC Ryan. Ik heb ondertussen met 4 verschillende e-mail adressen geprobeerd te registren, maar de activatie mail komt niet binnen (ook niet in de spamfilter).
Ik begin dus echt een beetje te balen van de AC Ryan. Is er iemand die mij een zetje de goede kant op kan geven? Is het een bekend probleem m.b.t. "scannen van de schijf"?
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Ik krijg bij de meeste films de ondertiteling niet te zien. Het betreft dan een ingebakken ondertiteling dus geen losse .srt bestand. Het zijn voornamelijk mkv bestanden. Ik heb de nieuwste firmware ook gebruikt maar dit helpt ook niet.
Waar kan dit nou aan liggen?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik heb zelf een 2 TB hdd ingebouwd en als ik de speler op mijn pc (Windows 7) aansluit krijg ik de melding of ik het wil scannen. Ik kies dan voor Continue without scanning en dan loopt gewoon door.EricNL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:49:
*knip*
Kan je de melding niet ergens resetten of aanpassen?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik weet niet of je deze uit kan zetten of aan kan passen, maar dit is gewoon een probleem vanuit de AC Ryan dus. Opzich niet kritiek, want ik kan gewoon m'n filmpjes kijken etc maar ik vind dit bijzonder irritant en ik wil graag via het AC Ryan forum rondvragen of hier misschien een oplossing is (maar het registreren lukt dus niet).Mandrake466 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:12:
[...]
Ik heb zelf een 2 TB hdd ingebouwd en als ik de speler op mijn pc (Windows 7) aansluit krijg ik de melding of ik het wil scannen. Ik kies dan voor Continue without scanning en dan loopt gewoon door.
Kan je de melding niet ergens resetten of aanpassen?
Wat ik eigenlijk wil voorkomen, is dat de AC Ryan straks mijn HDD om zeep helpt...
[ Voor 5% gewijzigd door EricNL op 09-11-2012 10:19 ]
Ik heb dezelfde melding als ik mijn GPS met sd-kaart aan W7 hang. Lijkt dus meer een W7 probleem.EricNL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:49:
Ja heel vreemd. Ik heb zojuist de hele HDD gescant, ook op bad sectors, en er is niks gevonden. Nogmaals: alles werkt gewoon prima, maar het is wel irritantmaartend schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:42:
[...]
Ik heb dezelfde melding als ik mijn GPS met sd-kaart aan W7 hang. Lijkt dus meer een W7 probleem.
Er is hier geen oplossing voor, de ACRyan gaat anders om met de bestandsindeling (crappier i guess). Gewoon pluggen en melding negeren, het kan gewoon kwaad om elke maand even te scannen en defragmenteren. Ook is het een goed idee om de Quick Scan functie uit te zetten, aangezien deze zo buggy als hel is.EricNL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:19:
[...]
Ik weet niet of je deze uit kan zetten of aan kan passen, maar dit is gewoon een probleem vanuit de AC Ryan dus. Opzich niet kritiek, want ik kan gewoon m'n filmpjes kijken etc maar ik vind dit bijzonder irritant en ik wil graag via het AC Ryan forum rondvragen of hier misschien een oplossing is (maar het registreren lukt dus niet).
Wat ik eigenlijk wil voorkomen, is dat de AC Ryan straks mijn HDD om zeep helpt...
Tevens heeft ACRyan Europe de forum registratie uitgezet.
Heel toevallig animes? Ik had namelijk dat mijn subs buiten beeld belande of dat hij ze niet goed uit kon lezen. Volgens mij was er een bug dat subtitles standaard uit stonden. Als je op de sub knop druk, krijg je dan de melding dat er geen subs beschikbaar zijn?Mandrake466 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:52:
Ik krijg bij de meeste films de ondertiteling niet te zien. Het betreft dan een ingebakken ondertiteling dus geen losse .srt bestand. Het zijn voornamelijk mkv bestanden. Ik heb de nieuwste firmware ook gebruikt maar dit helpt ook niet.
[ Voor 32% gewijzigd door JerX op 09-11-2012 13:30 ]
De Quick Scan optie ga ik inderdaad maar eens uit zetten (dit wordt toch alleen gebruikt zodat nieuwe bestanden zichtbaar zijn in "Nieuwe Films" etc.?).JerX schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:27:
[...]
Er is hier geen oplossing voor, de ACRyan gaat anders om met de bestandsindeling (crappier i guess). Gewoon pluggen en melding negeren, het kan gewoon kwaad om elke maand even te scannen en defragmenteren. Ook is het een goed idee om de Quick Scan functie uit te zetten, aangezien deze zo buggy als hel is.
Tevens heeft ACRyan Europe de forum registratie uitgezet.
[...]
Heel toevallig animes? Ik had namelijk dat mijn subs buiten beeld belande of dat hij ze niet goed uit kon lezen. Volgens mij was er een bug dat subtitles standaard uit stonden. Als je op de sub knop druk, krijg je dan de melding dat er geen subs beschikbaar zijn?
Maakt niet uit of het anime is. Als ik op de sub knop druk zie ik wel de sub(s) en kan ze ook selecteren maar er gebeurt niks. Dit is niet bij alle films.JerX schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:27:
[...]
Heel toevallig animes? Ik had namelijk dat mijn subs buiten beeld belande of dat hij ze niet goed uit kon lezen. Volgens mij was er een bug dat subtitles standaard uit stonden. Als je op de sub knop druk, krijg je dan de melding dat er geen subs beschikbaar zijn?
Dus de oorzaak moet liggen aan hoe de bluray is geript lijkt mij
Ja idd, ik gebruikte vroeger altijd Files anyway (shortcuts ftw).EricNL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:36:
[...]
De Quick Scan optie ga ik inderdaad maar eens uit zetten (dit wordt toch alleen gebruikt zodat nieuwe bestanden zichtbaar zijn in "Nieuwe Films" etc.?).
Kan wel uitmaken, aangezien animes voornamelijk mkv zijn en tegenwoordig gebruik maken van 10bit codec. Dit kan voor problemen zorgen, vooral voor de Ryan. Bluerays ISO's heb ik zelf nooit geprobeerd, dus dan kan ik je ook niet bij helpen. Het lijkt erop dat je subs misschien weg vallen? Als je uitzoomt, zie je ze dan wel?Mandrake466 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:51:
[...]
Maakt niet uit of het anime is. Als ik op de sub knop druk zie ik wel de sub(s) en kan ze ook selecteren maar er gebeurt niks. Dit is niet bij alle films.
Dus de oorzaak moet liggen aan hoe de bluray is geript lijkt mij
Ja, hier werkt het ineens ook niet meer. Vreemd, het heeft altijd gewerkt, tot een week geleden nog. Ik zal eens een mail naar de maker sturen. Je hoeft na een maand niet te gaan betalen ofzo, ik gebruik het al veel langer. Wel moet je inderdaad inloggen steeds, maar de account registratie is gratis.melk0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:04:
Update: Ik heb de maker even gemaild en hij heeft een tijdelijke fix voor Uitzending Gemist gemaakt. Ik heb het zonet even getest en UZG werkt inderdaad weer. Hij zou nog kijken naar de rest (en de maker van NTV contacteren).
[ Voor 15% gewijzigd door LoekVe op 10-11-2012 18:47 ]
Goed bezig Loek! Dank je voor de reactie. Mooi dat UZG weer werkt..hopelijk volgt de rest.
Laat maar..
Zo te zien is de gehele website van acryan.com gedeleteAnoniem: 93986 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:15:
Iemand toevallig nog werkende links naar de laats firmware?

Firmwares zijn te downloaden op deze site http://playon.unixstorm.org/firmware.php
Ik zoek de firmware van de hd playon mini (73200). Kan op de hierboven genoemde link niet echt opmaken welke ik nodig heb. Weet iemand ook hoe ik mijn playon in het netwerk krijg met een wifi adapter. Mijn computer vindt hem niet. Maak gebruik van een router.
Zeer bedankt.
Zeer bedankt.
Ik kan gewoon via de officiele website naar support pagina hoor..
http://acryan.com/sg/acr/support
Typenr of model kiezen en je krijgt de laatste firmware.. Moet zeggen dat de mijne (HD2 mini) het zonder al teveel problemen prima doet! mkv's van de nas afspelen gaat prima inclusief ingebakken subs, van externe schijf ook prima.
Enige nadeel is die USB poorten aan de achterkant maar daar heb ik een simpele oplossing voor bedacht, misschien dat ik er mensen hier ook blij mee maak:
2 USB verlengkabels erin prikken en op een logische plek neerleggen
Bij mij passen de kabels precies onder de voet van mn tv en liggen ze achter de center speaker dus je ziet ze ook niet! Simpele functionele oplossing!
http://acryan.com/sg/acr/support
Typenr of model kiezen en je krijgt de laatste firmware.. Moet zeggen dat de mijne (HD2 mini) het zonder al teveel problemen prima doet! mkv's van de nas afspelen gaat prima inclusief ingebakken subs, van externe schijf ook prima.
Enige nadeel is die USB poorten aan de achterkant maar daar heb ik een simpele oplossing voor bedacht, misschien dat ik er mensen hier ook blij mee maak:
2 USB verlengkabels erin prikken en op een logische plek neerleggen
Hoe kan ik een backup maken van de huidige instellingen van mijn playon!hd mini2 voordat ik een nieuwe firmware ( http://playrss.litoff.info ) ga flashen en die dan weer importeren na het flashen? Alles telkens opnieuw configureren is niet fijn..
Laat maar..
@melk0r ik heb mijn playon!hd mini2 wel eerder voorzien van nieuwe firmware, echter zijn mijn instellingen hierdoor niet verloren gegaan. Zou dit ook niet wat vreemd zijn dat daardoor alles verloren gaat? Nu moet ik wel zeggen dat de enige instelling die ik gedaan heb zijn wat shortcuts naar samba network shares.
Bij elke flash raken je je instellingen kwijt, mij is het nooit gelukt om deze ook weer te backuppen..ptheborg schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:16:
@melk0r ik heb mijn playon!hd mini2 wel eerder voorzien van nieuwe firmware, echter zijn mijn instellingen hierdoor niet verloren gegaan. Zou dit ook niet wat vreemd zijn dat daardoor alles verloren gaat? Nu moet ik wel zeggen dat de enige instelling die ik gedaan heb zijn wat shortcuts naar samba network shares.
Hmm ok my bad. Nu gaat het bij mij om een mini2, kan me zo voorstellen dat het verliezen van instellingen bij een normale PO geen prettige optie is inderdaad.JerX schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:35:
[...]
Bij elke flash raken je je instellingen kwijt, mij is het nooit gelukt om deze ook weer te backuppen..
Ik had het over een HD2, maar de Firmware is bijna identiek. Tis inderdaad rete irritant om je netwerk instellingen etc. opnieuw in te stellen..ptheborg schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:58:
[...]
Hmm ok my bad. Nu gaat het bij mij om een mini2, kan me zo voorstellen dat het verliezen van instellingen bij een normale PO geen prettige optie is inderdaad.
Anoniem: 491884
Ik heb een probleem met de HD2 bij het afspelen van MKV bestanden. als ik een film afspeelt wat een MKV bestand is dan gaat de film na een tijdje knipperen of stotteren om het zo maar even te omschrijven. hij loopt niet vast maar het lijkt of hij het niet meer bij kan houden. dit doet hij al vanaf het begin. als ik de films bekijkt op mijn computer is er niks aan de hand. Als ik van een MKV bestand een ISO bestand maakt speelt hij hem wel goed af.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet want het is echt heel erg irritant!
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Is geen oplossing voor, de HD2 kan niet goed 10bit MKV afspelen (of bestanden met meer dan 4 reframes). Is ook de reden dat ik ben overgestapt naar een HTPC..Anoniem: 491884 schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:01:
Ik heb een probleem met de HD2 bij het afspelen van MKV bestanden. als ik een film afspeelt wat een MKV bestand is dan gaat de film na een tijdje knipperen of stotteren om het zo maar even te omschrijven. hij loopt niet vast maar het lijkt of hij het niet meer bij kan houden. dit doet hij al vanaf het begin. als ik de films bekijkt op mijn computer is er niks aan de hand. Als ik van een MKV bestand een ISO bestand maakt speelt hij hem wel goed af.
Alvast bedankt!
Anoniem: 491884
Bedankt voor het antwoord.JerX schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:25:
[...]
Is geen oplossing voor, de HD2 kan niet goed 10bit MKV afspelen (of bestanden met meer dan 4 reframes). Is ook de reden dat ik ben overgestapt naar een HTPC..
Het is dan helaas niet anders. Dan moet ik het maar met iso bestanden doen. jammer genoeg krijg ik niet alles omgezet naar iso. ik ben hiervoor ook al een tijdje bezig om dit goed te krijgen. dus als dit niet lukt dan zal het ook een kwestie van tijd zijn voordat ik ook overstap
Bij deze een super-kick voor dit topic.
Ik heb alle stappen uit OP gevolgd maar krijg de laptop (win7) niet zichtbaar op de Ryan. Ik heb de Sharing opties ingesteld zoals gezegd en heb ook de registry file gebruikt. Beide apparaten gereboot, meerdere malen zonder succes...
Ik heb de firmware ge-update naar de meest recente versie (offical, niet de beta).
Ik heb alle stappen uit OP gevolgd maar krijg de laptop (win7) niet zichtbaar op de Ryan. Ik heb de Sharing opties ingesteld zoals gezegd en heb ook de registry file gebruikt. Beide apparaten gereboot, meerdere malen zonder succes...
Ik heb de firmware ge-update naar de meest recente versie (offical, niet de beta).
[ Voor 59% gewijzigd door Ducksy88 op 06-07-2013 21:42 ]
Zijn er nog oldskool mensen hier die hun Ryan via component hebben aangesloten?
Mijn oude tvtje heeft namelijk alleen scart en composiet aansluiting. Dus ik heb een component (rood, blauw, groen weet je wel) naar scart kabel gekocht voor video. En de audio sluit ik dan aan via de rood/witte aansluiting van de composiet uitgang.
Echter, component krijg ik niet aan de gang. Video komt wel door via composiet, maar component niet dus. Terwijl de kwaliteit van component beter zou moeten zijn.
Suggesties zijn welkom :-)
Mijn oude tvtje heeft namelijk alleen scart en composiet aansluiting. Dus ik heb een component (rood, blauw, groen weet je wel) naar scart kabel gekocht voor video. En de audio sluit ik dan aan via de rood/witte aansluiting van de composiet uitgang.
Echter, component krijg ik niet aan de gang. Video komt wel door via composiet, maar component niet dus. Terwijl de kwaliteit van component beter zou moeten zijn.
Suggesties zijn welkom :-)
Koffie met thee is minder lekker.
om ook nog maar eens een slinger aan dit topic te geven.
Ik heb 1 puntje van irritatie. De player maakt onderscheid in hoofd en kleine letters. Is er een manier of bepaalde firmware waarin dit genegeerd wordt.
Het is namelijk best irritant dat de ondertiteling niet gelinkt wordt omdat er 1 hoofdletter in staat.
Ik heb 1 puntje van irritatie. De player maakt onderscheid in hoofd en kleine letters. Is er een manier of bepaalde firmware waarin dit genegeerd wordt.
Het is namelijk best irritant dat de ondertiteling niet gelinkt wordt omdat er 1 hoofdletter in staat.
Iemand ook problemen met terugspoelen en dan weer normaal afspelen?
Ik spoel terug.
Ik druk de play-knop omdat ik het juiste punt bereikt heb.
I.p.v. normale snelheid, speelt de speler met snelheid 16x af. (kan ook 32x zijn)
Ik heb nog geen 'fool-proof' methode gevonden om hem hier uit te krijgen. Het beste werkt de vertraagd-afspelen-knop drukken en dan weer de play-knop. En dit een paar keer achter elkaar.
Het is de mini (PV73800, kon ik via google niet zo snel een eigen topic van vinden) met firmware 9.5.5.r7317
Ik spoel terug.
Ik druk de play-knop omdat ik het juiste punt bereikt heb.
I.p.v. normale snelheid, speelt de speler met snelheid 16x af. (kan ook 32x zijn)
Ik heb nog geen 'fool-proof' methode gevonden om hem hier uit te krijgen. Het beste werkt de vertraagd-afspelen-knop drukken en dan weer de play-knop. En dit een paar keer achter elkaar.
Het is de mini (PV73800, kon ik via google niet zo snel een eigen topic van vinden) met firmware 9.5.5.r7317
[ Voor 11% gewijzigd door R-P op 16-12-2013 22:38 ]
Heb ik soms ook, maar dan met vooruit spoelen en dan weer afspelen.
Oorzaak: een van de knopjes op de afstandbediening blijft hangen. Bij mij door stof. Even schoongemaakt en het probleem is over.
Oorzaak: een van de knopjes op de afstandbediening blijft hangen. Bij mij door stof. Even schoongemaakt en het probleem is over.
Om dit topic heel even nieuw leven in te blazen:
Ik heb een ac Ryan hd2. Ik gebruik deze niet middels een netwerk maar gewoon good old met HDMI aan mijn tv vast. Als ik foto's/films etc op de player wil zetten doe ik dat via een USB 3.0 kabel. Probleem is alleen: ben nu overgestapt op Windows 8.1 en fractal design kast. (Kom van Windows 7 en cm advanced 690 II)
En de player wordt niet meer herkend in Windows. Er gebeurt gewoon helemaal niks zodra ik de player aansluit aan mijn pc. Ik krijg de player zelfs bijna niet meer op de normale manier uit (power knop of afstandsbediening) en moet de voeding losmaken.
Ik schat dus in dat de player niet goed werkt met Windows 8.1? De USB poorten werken allemaal dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand tips??
Ben trouwens ge-update naar de laatste firmware 8755.
Ik heb een ac Ryan hd2. Ik gebruik deze niet middels een netwerk maar gewoon good old met HDMI aan mijn tv vast. Als ik foto's/films etc op de player wil zetten doe ik dat via een USB 3.0 kabel. Probleem is alleen: ben nu overgestapt op Windows 8.1 en fractal design kast. (Kom van Windows 7 en cm advanced 690 II)
En de player wordt niet meer herkend in Windows. Er gebeurt gewoon helemaal niks zodra ik de player aansluit aan mijn pc. Ik krijg de player zelfs bijna niet meer op de normale manier uit (power knop of afstandsbediening) en moet de voeding losmaken.
Ik schat dus in dat de player niet goed werkt met Windows 8.1? De USB poorten werken allemaal dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand tips??
Ben trouwens ge-update naar de laatste firmware 8755.
Probleempje: van de een op de andere dag is de optie WORKGROUP verdwenen.
(Bestandsbeheer>Netwerk> dan kreeg ik optie tussen WORKGROUP en My_Shortcuts, WORKGROUP is foetsie).
Iemand enig idee? Via UPnP kan ik de NAS (Seagate Central met alle foto's en films) nog wel benaderen en zie ik ook mijn vrouw's PC (WIN8, mijn XPpro PC niet, terwijl ik die vroeger wel onder WORKGROUP kon vinden, alleen vermeldt voor het geval dat extra info geeft, verder voor mij niet interessant). Het is dus geen kabelprobleem o.i.d.
Edit: Schiet mij maar lek. Vooral de Playon maar ook de rest al een paar keer uitgezet en weer aangezet, zoals geadviseerd de NAS een vast IP adres gegeven, begonnen met via TELNET de WORKGROUP naam van de Playon opnieuw in te stellen, maar na inloggen met gebruikersnaam "root" niet meer verder gegaan omdat ik o.a. bovenstaande vraag ging typen.
Half uur later: de telnetsessie gaf aan dat de verbinding verbroken was, de Playon stond op schermbeveiliging, ik probeer het weer een keer en WORKGROUP staat er gewoon weer tussen...
(Bestandsbeheer>Netwerk> dan kreeg ik optie tussen WORKGROUP en My_Shortcuts, WORKGROUP is foetsie).
Iemand enig idee? Via UPnP kan ik de NAS (Seagate Central met alle foto's en films) nog wel benaderen en zie ik ook mijn vrouw's PC (WIN8, mijn XPpro PC niet, terwijl ik die vroeger wel onder WORKGROUP kon vinden, alleen vermeldt voor het geval dat extra info geeft, verder voor mij niet interessant). Het is dus geen kabelprobleem o.i.d.
Edit: Schiet mij maar lek. Vooral de Playon maar ook de rest al een paar keer uitgezet en weer aangezet, zoals geadviseerd de NAS een vast IP adres gegeven, begonnen met via TELNET de WORKGROUP naam van de Playon opnieuw in te stellen, maar na inloggen met gebruikersnaam "root" niet meer verder gegaan omdat ik o.a. bovenstaande vraag ging typen.
Half uur later: de telnetsessie gaf aan dat de verbinding verbroken was, de Playon stond op schermbeveiliging, ik probeer het weer een keer en WORKGROUP staat er gewoon weer tussen...
[ Voor 33% gewijzigd door R-P op 18-10-2014 16:22 ]
Na 6 jaar kan ik wel zeggen dat ik erg tevreden ben met de Ac Ryan! Heb 200+ full hd films met complete Yamj er op. De laatste onofficiele update maakt hem lekker snel. Edit: deze update veranderd movie-files naar onbruikbare mappen! Ik wil wel iets nieuws maar kan geen alternatief vinden voor die prijs. Ik lees veel klachten maar als mediaplayer aan het netwerk met een full hd plasma vind ik het een super apparaat!
[ Voor 8% gewijzigd door dotternetta op 24-07-2017 10:09 ]
Welke laatste update gebruik je nu in de AC Ryan?
Ga morgen eens updaten omdat MKV toch wat buggy lijkt, en omdat het nog nooit gebeurd is. Deze versie ga ik gebruiken;Rincewind schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:17:
Welke laatste update gebruik je nu in de AC Ryan?
Firmware_PV73800_v9.5.5.r7317.zip Drivers
Wat een zever trouwens dat je moet betalen op die blog voor een firmware te downloaden, hoe durven ze zeg.....
Nuja nog wat lezen en hopen dat er niets misloopt.
EDIT: alles goed verlopen, werkt met bovenstaande firmware. Mijn MKV problemen zijn niet opgelost, het is het gekende probleem dat de subtitles/geluid wel werken maar de beelden niet. Ik zoek verder.
[ Voor 13% gewijzigd door Satangel op 20-09-2015 17:26 ]
Iemand ooit nog gelukt alternatieve firmware erop te krijgen of een nieuwer firmware dan Firmware_PV73800_v9.5.5.r7317 ?
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Anoniem: 764019
Is AC Ryan nog in leven. Ik heb problemen maar kan er echt niks meer over vinden online. Heb ik onder een steen gelegen?
Mocht iemand toch nog ideeën hebben. Mijn Playon HD 2 is ineens enorm traag. Kopiëren over het netwerk, het browsen door mijn hdd, het afspelen. Het apparaat os van de ene op de ander dag onbruikbaar geworden.
Mocht iemand toch nog ideeën hebben. Mijn Playon HD 2 is ineens enorm traag. Kopiëren over het netwerk, het browsen door mijn hdd, het afspelen. Het apparaat os van de ene op de ander dag onbruikbaar geworden.
Nee. Volgens mij zijn ze gestopt en / of failliet. Je kan het apparaat eens fris installeren (je huidige firmware opnieuw flash en of nieuwere proberen als die er is en nog ergens te downloaden valt. Het kan ook zijn dat je HDD aan het overlijden is, bekijk daar eens de smart waarden van.Anoniem: 764019 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:32:
Is AC Ryan nog in leven. Ik heb problemen maar kan er echt niks meer over vinden online. Heb ik onder een steen gelegen?