Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Mede-auteur:
  • JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33

JerX

A.C. Ryan Playon! HD2 Topic

A.C. Ryan Playon! HD2

Inhoudsopgaven

Introductie

In deze TS vind je informatie betreft de A.C. Ryan Playon! HD2 en de A.C. Ryan Playon! HD Mini 2. In het topic mag je uiteraard je vragen stellen of discussiëren over de apparaten.

Specificaties

De specificaties van de apparaten zijn vrijwel identiek, maar een groot verschil is dat in de AC Ryan Playon! HD2 een Hardeschijf kan worden ingebouwd en in de Mini niet.

Firmware updates

A.C. Ryan brengt om de zoveel tijd updates uit voor de apparaten. De laatste versie kan je het beste op het support forum van A.C. Ryan vinden:
ProductOfficialBeta
AC Ryan Playon! HD2PV73800_v9.5.5.r7317PV73800_v9.5.5.r7716
AC Ryan Playon! HD Mini 2PV73800_v9.5.5.r7317PV73800_v9.5.5.r7716

Houd er rekening mee dat je kan kiezen voor de [Official] release of voor een [Beta] release. Uiteraard is de official release het meest stabiel, maar het kan geen kwaad om soms even de reacties door te lezen voor eventuele problemen :)

Update Procedure

Er zijn 2 manieren om de A.C. Ryan te updaten:
1. Via het menu
2. Via "Safe Flash"
Ik raad iedereen dan ook aan om altijd Safe Flash te gebruiken.
  1. Download de nieuwe firmware en pak het .zip bestand uit op een geformatteerde FAT32 USB-stick.
  2. Doe de stick in de A.C. Ryan.
  3. Zet het apparaat uit als deze aanstaat en wacht heel eventjes.
  4. Houd nu de powerknop net zo lang ingedrukt tot dat het apparaat in de "Safe Mode Upgrade" schiet.
  5. Je kan nu de powerknop los laten en wachten tot dat de balk helemaal groen is.
  6. Als het apparaat klaar is zal het herstarten, na het opnieuw opstarten kan je de USB-Stick er uit halen.
Als je eventuele problemen ondervind met je firmware, dan kan je ook deze methode gebruiken om te "Downgraden".

How To Guides

FAQ

Als je een probleem hebt met je apparaat, dan is de kans groot dat je de oplossing snel krijgt via het A.C. Ryan Forum. Hier onder vind je een paar snelle oplossingen die vrij bekent zijn:

V: De Ryan heeft last van (willekeurige) reboots.
A: Heb je een hardeschijf in de Ryan of een verwisselbare hardeschijf aan de Ryan hangen? Zo ja, verwijder dan de .Theater map uit de root van je hardeschijf.

V: De Ryan is sloom.
A: Tja, het is ook geen snelle jongen, wat verwacht je van een 500MHz chip? Maar goed zorg er in ieder geval voor dat je Scan Storage uit staat. Deze kan je vinden in Setup > System > Scan Storage, als de optie aan stond, voer dan ook een Clear History uit.

V: Bestanden op de Ryan zijn corrupt geraakt.
A: Er zijn meerdere oorzaken die dit kunnen veroorzaken:
  1. De Realtek chip in de Ryan is niet al te best met het omgaan van bestanden organisatie. Dit zorgt er voor dat bestanden die via het netwerk worden over gekopieerd corrupt raken. Eens in de zoveel tijd kan het geen kwaad om een check disk en defragmentatie op de schijf uit te voeren.
  2. Je hardeschijf in/aan de Ryan is aan het overlijden, voer voor de zekerheid een hardeschijf check uit (chkdsk).
V: Kopiëren van bestanden via netwerk gaat traag
A: Via wireless gaat het sowieso trager (2MB/s - 3 MB/s) en via kabel gaat het iets sneller (6MB/s - 7 MB/s).
Hier kan je helaas weinig aan veranderen, behalve over te gaan op kabel als je op wireless zit.

Topic Info

Changelog:
  • Topic voorzien van nieuwe informatie en hoofdstukjes i.p.v een specs dump.
Deze topicstart is gemaakt door JerX en indien nodig word deze geüpdatet. Mocht je suggesties hebben of fouten vinden laat het weten via een DM naar JerX!

[ Voor 207% gewijzigd door JerX op 31-03-2012 22:11 . Reden: Nieuwe beta's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik neem aan, dat je de TS nog wat uitbreidt? Nu is het een simpele spec-sheet als start. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

Laguna

Connaisseur

Misschien handig om de mini ook gelijk in de topic titel te noemen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Gisteren mijn hd2 binnen gehad,

Mediaplayer is makkelijk aantesluiten en tegebruiken,
Ben er nog niet achter hoe ik gemakkelijke data van mijn nas op de media hd krijg,
als ik het wachtwoord van de nas in de mediaplayer zet kan hij nog steeds geen toegang krijgen.

Dus hij streamt de film nu van mijn nas, de enige film die hakkelde was avatar.
Ook moet ik nog even spelen met het geluid, normaal staat mijn tv op 2, icm mediaplayer moet hij tussen de 20 en 30 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ok wat voor NAS heb je en wat raar dat dat hij hem niet kan koppelen. En ik neem aan dat je hem draadloos streamde waardoor die hakkelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 10:31
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:12:
Gisteren mijn hd2 binnen gehad,

Mediaplayer is makkelijk aantesluiten en tegebruiken,
Ben er nog niet achter hoe ik gemakkelijke data van mijn nas op de media hd krijg,
als ik het wachtwoord van de nas in de mediaplayer zet kan hij nog steeds geen toegang krijgen.

Dus hij streamt de film nu van mijn nas, de enige film die hakkelde was avatar.
Ook moet ik nog even spelen met het geluid, normaal staat mijn tv op 2, icm mediaplayer moet hij tussen de 20 en 30 staan
Gooi het volume van de mediaplayer omhoog met de afstandsbediening, die staat standaard op 4 ipv 10 ofzo.
Tenminste, dat was zo met de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Het apparaat ziet er zeer goed uit en de specs mogen er ook wel zijn. Alleen blijkt het apparaatje de nodige buggs met zich mee te dragen. Heb echter wel begrepen dat ie ten opzichte van POHD1 een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2_16volt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-06-2024
vandaag bij AC ryan geweest en een zeer uitgebreide demo gehad van dit product. Het heeft mij en een maat van me die een wd mediaplayer heeft echt overtuigd om de POHD2 aan te schaffen. Al mijn vragen over het product zijn beantwoord en het beeld en geluid zijn naar tevredenheid geshowt. Ze verwachten dat ie eind maard overal is te verkrijgen met de nieuwe firmware. Bedankt AC ryan voor de zeer uitvoerige demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 06-06 13:20
Heb vorige week deze speler gekocht daar de eerste versie de geest had gegeven.
Maar deze heeft inderdaad nog wel wat werk.
Gigabit netwerk is traag, krijg hem niet boven de 5 tot 7 MB/s.
Geen AVCHD ondersteuning.
Traag menu.
De fan maakt meer herrie dan de vorige versie, maar niet echt storend voor ons niet in ieder geval.
Duurt best lang voor de HDD gezien wordt na opstarten, iets van 20 tot 30 seconde na opstarten.
Scant mijn externe usb disk en de interen HDD tijdens opstarten voor nieuw film of muziek materiaal en dit duurt ook best lang. Leuk, maar ik kijk altijd via bestandsbeheer en heeft voor mij dus geen nut, maar krijg het niet uit.
Edit: deze vergeten;
Er hangt een externe usb schijf aan de speler, net als ik had bij de vorige versie.
Maar wanneer de speler uitgaat, blijft de externe usb aan, bij de vorige ging deze ook automatisch mee uit.
Gisteren een USB 3.0 controller gekocht (Sharkoon) met een Trust hub.
Op zich werkt het zeer snel, gemiddeld rond de 90MB/s, alleen het liep wel verschillende keren vast.
Moet nog gaan testen wie daar de oorzaak van is, dit hoeft niet aan de speler te liggen.
Om maar eens wat te noemen wat ik de laatste paar dagen heb gezien.
Hopelijk zijn ze een beetje vlot met een firmware update.

[ Voor 9% gewijzigd door Rhodan op 06-03-2011 09:43 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Zoals ik het product heb gezien en hoe de ervaringen zijn op het forum is het niet slecht. Ook hebben zij mij de drukte scene van avatar laten zien die streamde vanaf een een nas dus via het gigabit netwerk zonder enige vorm van hapering of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Is tot nu toe zeker geen slecht product, maar er zijn nog punten voor verbetering.
Voor nu heb ik er in ieder geval al veel plezier van en hopelijk wordt er het een en ander opgelost met firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Mij is verteld dat ze daar zeker mee bezig zijn dus ben benieuwd maar het beeld en geluild van het product is ideeeaaaaaaaaal hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie52
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
hoe pak je een iso blue ray uit
heb nu een avchd iso maar hij speelt deze niet af
heb al met deamon tools geprobeerd maar het lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 21:03
De avchd mounten met deamon tools, dan vind je in het mapje 'stream' meerde bestanden, het grootste bestand is de film. Daarop nog een srt bestandje downloaden en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie52
  • Laatst online: 10-01-2022
b.o.n.s schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:20:
De avchd mounten met deamon tools, dan vind je in het mapje 'stream' meerde bestanden, het grootste bestand is de film. Daarop nog een srt bestandje downloaden en klaar ben je.
is gelukt met een nieuwere versie van winrar ;)

alleen nu nog de ventilator wat zachter krijgen.
ik denk dat ik er een ventilator regeling tussen zet, zodat hij het toerental zelf regelt naar gelang de warmte.
heb er nu 2 gig Hd ingebouwd.
maar er is genoeg ruimte

[ Voor 25% gewijzigd door Charlie52 op 13-03-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 18:52
Ik heb de 2 TB versie van deze speler sinds een weekje. Fijne media speler, speelt alles af wat ik erop zet.

Nu loop ik alleen tegen het volgende aan:

als ik er films op zet, dan komen die niet in het kopje video's te staan, dan moet ik ze echt benaderen via bestandsbeheer, is er een bepaalde manier om ze er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 22:05
Sinds gisteren ook in het bezit van een AC Ryan HD2 (met de laatste firmware).
Ik wil deze gebruiken icm een Synology NAS en gigabit netwerk.

Aansluiten en films afspelen ging vrij vlot.
Gisteravond The Expendables gekeken en het viel met op dat de HD2 grote moeite heeft met de snelle actiescenes. Beeld happert en geluid valt even weg.

Vraag me nu af waar dit aan kan liggen.
Volgens mij kan ik de NAS uitsluiten: deze trekt een dergelijke bitrate over gigabit netwerk makkelijk: een Asrock/ION met XBMC gaat namelijk perfect (zelf getest).

Nu benader ik de NAS via Upnp, kan hier de vertraging inzitten?
Is NFS sneller en heb ik daar de ingebouwde schijf voor nodig?
Ik heb (nog) geen harde schijf ingebouwd in de HD2.
Mocht ik deze erin zetten, wordt deze dan ook gebruikt voor het cache van data?

Hoop vragen, hoop dat iemand mij kan helpen.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
zelfde meegemaakt met mijn player van alles verandert rechtstreeks een kabel vanuit de route rin de player maar helaas ook dat hielp niet. In de slaap kamer heb ik een eminent 7075 staan en om alles uit te sluiten heb ik die op de plek van de ac ryan gezet en dezelfde films afgespeeld. Tot mijn verbazing speelde die het gewoon goed af! geen haperingen niks! Ik heb dus voor me geld gekozen en de ac ryan terug gebracht.

Als je ook op het forum leest van ac ryan blijkt dat de firmware gewoon 3x niks is en het product niet aan zijn beloftes komt! Het is jammer maar ik ga me verder orrienteren op andere players want als een niet gigabit player het moeiteloos streamed en een ac ryan met gigabit lan het niet voor elkaar krijgt dant voldoet het prodcut volgens mij niet aan zijn kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Laatst online: 07:23
Jammer had gehoopt dat deze versie wat beter zou werken dan de AC Ryan mini die ik nu heb, aangezien het streamen van hd films via het netwerk gewoon onmogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
wbtje schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:06:
Als je ook op het forum leest van ac ryan blijkt dat de firmware gewoon 3x niks is en het product niet aan zijn beloftes komt! Het is jammer maar ik ga me verder orrienteren op andere players want als een niet gigabit player het moeiteloos streamed en een ac ryan met gigabit lan het niet voor elkaar krijgt dant voldoet het prodcut volgens mij niet aan zijn kwaliteiten.
Nog tips voor een andere mediaplayer die wel moeiteloos HD over het netwerk afspeelt?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ik heb zelf nog geen idee een kennis van me is aan het expirimenteren met de hdi dune d1 kost wel iets meer maar schijnt vele malen beter te zijn ik ben me dus even aan het verdiepen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
wbtje schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:11:
Ik heb zelf nog geen idee een kennis van me is aan het expirimenteren met de hdi dune d1 kost wel iets meer maar schijnt vele malen beter te zijn ik ben me dus even aan het verdiepen nog.
Zou je eens willen laten weten hoe deze mediaplayer presteert met HD materiaal over het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 19:51
wezep schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:48:
Gisteravond The Expendables gekeken en het viel met op dat de HD2 grote moeite heeft met de snelle actiescenes. Beeld happert en geluid valt even weg. Vraag me nu af waar dit aan kan liggen. Volgens mij kan ik de NAS uitsluiten: deze trekt een dergelijke bitrate over gigabit netwerk makkelijk: een Asrock/ION met XBMC gaat namelijk perfect (zelf getest).
De eerste AC Ryan Mini kende al een soort-van te kleine cache op de videochip waardoor video's met te hoge bitrate gewoon teveel van het goede zijn. Wellicht dat dit ook het geval is op de HD2. Gezien het feit dat XBMC geen problemen kent lijkt me het datzelfde probleem.
wezep schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:48:
Nu benader ik de NAS via Upnp, kan hier de vertraging inzitten?
Is NFS sneller en heb ik daar de ingebouwde schijf voor nodig?
NFS is sneller en makkelijker, losse .SRT bestanden komen trouwens met uPNP niet door, wel met NFS.
Een ingebouwde schijf heeft daar niets mee te maken, NFS is een netwerkprotocol.
In je Synology de NFS-optie aanvinken, en de juiste (shared) folders selecteren voor de users. 1 minuut werk en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
wezep schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:18:
[...]

Zou je eens willen laten weten hoe deze mediaplayer presteert met HD materiaal over het netwerk?
Hij is er zeer over te spreken en had hiervoor een hdx1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben die bewuste kennis...

Mijn ervaring tot nu toe met de HDI DUNE D1, is (zonder te overdrijven) echt vele malen beter dan de HDX1000 die ik ervoor had. Mijn setup is het zelfde (ik stream vanaf een NAS) maar content met een hogere bitrate dan 38Mbps, loopt nu zonder haperen vrolijk door. En beeldkwaliteit is ook vele malen mooier dan de HDX1000 (mijn vriendin zei dit uit haar zelf: zooo dat is veeeel scherper!). Komt allemaal door de nieuwere sigma chip vermoed ik.

Ik heb test uitgevoerd met de volgende films (gestrreamd dus vanaf mijn netgear duo2000)
Death Race2 (40+ Mbps)
How to train your dragon (40+Mbps)
DE bird scene van planet earth

Al bovenstaande in full bluray content, dus met menu e.d. En dit was ik ook niet gewend van de HDX want die kon dat niet.

Ik gebruik geen NFS maar SMB. Zie ook het nut er niet van in (nu nog niet iig) om op NFS over te stappen. wat ik wel weet is dat je hem niet via uPNP moet configureren, dat is wel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:03:
Ik ben die bewuste kennis...

Mijn ervaring tot nu toe met de HDI DUNE D1, is (zonder te overdrijven) echt vele malen beter dan de HDX1000 die ik ervoor had. Mijn setup is het zelfde (ik stream vanaf een NAS) maar content met een hogere bitrate dan 38Mbps, loopt nu zonder haperen vrolijk door. En beeldkwaliteit is ook vele malen mooier dan de HDX1000 (mijn vriendin zei dit uit haar zelf: zooo dat is veeeel scherper!). Komt allemaal door de nieuwere sigma chip vermoed ik.

Ik heb test uitgevoerd met de volgende films (gestrreamd dus vanaf mijn netgear duo2000)
Death Race2 (40+ Mbps)
How to train your dragon (40+Mbps)
DE bird scene van planet earth

Al bovenstaande in full bluray content, dus met menu e.d. En dit was ik ook niet gewend van de HDX want die kon dat niet.

Ik gebruik geen NFS maar SMB. Zie ook het nut er niet van in (nu nog niet iig) om op NFS over te stappen. wat ik wel weet is dat je hem niet via uPNP moet configureren, dat is wel langzaam.
Mijn ervaringen tot nu toe met de Dune (heb een Max gekocht, AC Ryan HD2 terggebracht) is wat minder:
wezep in "[Mediaplayer] HDi Dune (Base/Prime/Max/D..."

Al ben ik er tot nu toe nog maar een half uurtje meebezig geweest: heb ergens een netwerkprobleem, maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 07:38
Sorry voor de bumb, maar hier zijn mijn bevindingen met deze mediaspeler.

Ik zocht nog een goede mediaspeler voor bij mijn nieuwe TV + NAS zodat ik op groot scherm film kon kijken, zo gezegd, zo gedaan. Na een aantal reviews te hebben gelezen (die van Hardware.info was de doorslaggevende) en na de interface te hebben bekeken leek het mij wel een leuke eerste mediaspeler waar ik leuk op kon film kijken. Op 11-3-2011 maar eens de HD2 besteld en aangesloten.

Wat mij als eerste al opviel is dat de snelheid van de interface bij mij niet gelijk is aan wat ik op de filmpjes heb gezien. Het duurt bij mij gemiddeld 10 seconden om van paneel te switchen en dan mag hij ook nog eens alle inhoud van het paneel renderen; net alsof je met een Pentium 2 werkt waar Windows XP draait en een wat applicaties op de achtergrond draait. Mijn bevindingen:
[ol]
• Je kunt geen snelkoppelingen aanmaken dus je moet alles via 'File Manager' proberen te bereiken.
• Muziek afspelen via de Playon!HD2 werkt voor geen ene meter, je moet elke keer als het nummer is afgelopen weer een nieuwe soundtrack selecteren.
• Anders genaamde subtitles (dus bijvoorbeeld: subtitle-nl.srt) worden niet herkent omdat ze een andere naam hebben als de film, erg frustrerend.
• Willekeurige vastlopers (sporadisch).
• Geen handleiding bijgeleverd.

Nu heb ik het nog niet eens over de houding van het bedrijf zelf. 18 dagen geleden heb ik een e-mail naar ze toegestuurd met een aantal vragen er in en tot op de dag van vandaag geen antwoord gekregen op mijn vragen; hun hebben de centjes toch weer binnen dus waarom helpen, dat kost alleen maar geld. Een aantal dagen geleden maar eens om opheldering gevraagd waarom het releasen van firmwares zo lang duurt, zoals verwacht, geen reactie.

Het enige wat ik nu nog kan doen is mensen waarschuwen voordat ze dit wan-product willen kopen. Het is traag, geen handleiding en de support is waardeloos. Waarom de überhaupt dit niet afgemaakte product hebben vrijgegeven is en blijft mij een raadsel. 1 ding weet ik zeker, ik ga niets meer van AC Ryan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
Manuel schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:44:
• Je kunt geen snelkoppelingen aanmaken dus je moet alles via 'File Manager' proberen te bereiken.
Dit is een bekend gegeven. Dit is niet gebruikelijk bij realtek en de meeste spelers in deze prijsklasse kunnen dit niet.

• Muziek afspelen via de Playon!HD2 werkt voor geen ene meter, je moet elke keer als het nummer is afgelopen weer een nieuwe soundtrack selecteren.
Je moet geen nummers afspelen maar een map. Dat gaat beter. Daarnaast is allang gebleken dat vrijwel alle mediaspelers geen fijne audiospelers zijn. Een Squeezebox bijv is hier veel beter voor geschikt

• Anders genaamde subtitles (dus bijvoorbeeld: subtitle-nl.srt) worden niet herkent omdat ze een andere naam hebben als de film, erg frustrerend.
Geen ervaring mee. Het is overigens wel gebruikelijk bij een mediaspeler dat de naam van de sub hetzelfde moet zijn als die van de film. De toevoeging NL of DUT lijkt soms geen problemen te geven maar daar weet ik verder eigenlijk weinig van. Maak eigenlijk altijd gebruik van interne subs

• Willekeurige vastlopers (sporadisch).
De nieuwe Gui is nog niet echt stabiel. Dit is regelmatig voorbij gekomen hier. Helaas is de nieuwe lijn alleen leverbaar met de nieuwe GUI. De oude generatie lijkt toch een stuk stabieler

• Geen handleiding bijgeleverd.
Ook daar is vaker over geklaagd. Is overigens niet geheel ongebruikelijk tegenwoordig. Manual staat vaak op een CD/DVD maar ook deze levert AC-Ryan niet mee, geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dit is een bekend gegeven. Dit is niet gebruikelijk bij realtek en de meeste spelers in deze prijsklasse kunnen dit niet.
Maar mijn vraag is dan, waarom zou dit niet mogelijk kunnen zijn. Het is niet zo heel lastig om een map uit te lezen en daaruit te constateren waar de symbolische links heenleiden. Als ze gewoon het OS rechtstreeks kunnen aanspreken zouden ze simpelweg 'find / -type l -exec ls -l {} \;' kunnen uitvoeren en ze kunnen verder. Gek genoeg is hier ook nooit een antwoord op gekomen vanuit AC Ryan zelf.
De nieuwe Gui is nog niet echt stabiel. Dit is regelmatig voorbij gekomen hier. Helaas is de nieuwe lijn alleen leverbaar met de nieuwe GUI. De oude generatie lijkt toch een stuk stabieler
Mijn vraag die dan als eerste opkomt is waarom ze het dan wel vrijgeven als 'product dat af is'. Nu is het zo dat je een fancy-pancy design hebt maar het werkt maar half. Ze hadden beter voor de oude GUI kunnen gaan en de interne specs alleen verbeteren en gaarneweg als het stabiel blijkt te zijn dan door te pushen als firmware update.
Ook daar is vaker over geklaagd. Is overigens niet geheel ongebruikelijk tegenwoordig. Manual staat vaak op een CD/DVD maar ook deze levert AC-Ryan niet mee, geloof ik
Het ergste is dat de handleiding, tot op de dag van vandaag, nog moet worden geschreven! De GUI stikt van de opties en het is heel veel zoekwerk om erachter te komen wat het precies allemaal doet of wat het precies allemaal inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Manuel schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:21:
Maar mijn vraag is dan, waarom zou dit niet mogelijk kunnen zijn. Het is niet zo heel lastig om een map uit te lezen en daaruit te constateren waar de symbolische links heenleiden. Als ze gewoon het OS rechtstreeks kunnen aanspreken zouden ze simpelweg 'find / -type l -exec ls -l {} \;' kunnen uitvoeren en ze kunnen verder. Gek genoeg is hier ook nooit een antwoord op gekomen vanuit AC Ryan zelf.
De SDK voor de firmware die van Realtek komt is zonder al te veel ingrepen al klaar. Ik gok dat de optie daar al niet in zit. Ik heb geen verstand van programmeren maar waarschijnlijk laat de SDK dit helemaal niet toe. En laat een volledige bijgeleverde SDK nou het sterkste punt zijn van Realtek (voor de fabrikanten dan). Dit is dan ook de reden dat veruit het grootste gedeelte van de goedkope spelers voorzien zijn van een Realtek chip.

Ik heb trouwens ook even gespeeld met de LG mediaspeler van ongeveer 100 euro. Deze is gebaseerd op een Sigma chip. Bij de Sigma chips zit een hele basale SDK. Fabrikanten moeten dus veel werk verzetten om een werkende speler te krijgen. Maar ook in deze LG speler kon ik ook geen rechtstreekse koppelingen maken naar netwerkshares. Vandaar mijn opmerking ook dat het niet gebruikelijk is voor deze klasse spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Athome schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:44:
[...]

De SDK voor de firmware die van Realtek komt is zonder al te veel ingrepen al klaar. Ik gok dat de optie daar al niet in zit. Ik heb geen verstand van programmeren maar waarschijnlijk laat de SDK dit helemaal niet toe. En laat een volledige bijgeleverde SDK nou het sterkste punt zijn van Realtek (voor de fabrikanten dan). Dit is dan ook de reden dat veruit het grootste gedeelte van de goedkope spelers voorzien zijn van een Realtek chip.

Ik heb trouwens ook even gespeeld met de LG mediaspeler van ongeveer 100 euro. Deze is gebaseerd op een Sigma chip. Bij de Sigma chips zit een hele basale SDK. Fabrikanten moeten dus veel werk verzetten om een werkende speler te krijgen. Maar ook in deze LG speler kon ik ook geen rechtstreekse koppelingen maken naar netwerkshares. Vandaar mijn opmerking ook dat het niet gebruikelijk is voor deze klasse spelers
Dan kun je eigenlijk als je graag wat 'extras' wilt een HTPC bouwen als ik het goed lees, dan kan je ook voor ~ € 180 een beter box in elkaar zetten. Het kan je dan veel ergenis besparen. Zojuist heb ik ook maar eens wat losse onderdelen besteld waarmee ik zelf een HTPC in elkaar wil brouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ligt er helemaal aan.

Ik heb zelf een HTPC gehad op basis van Windows Media Center. Een HTPC is inderdaad flexibeler maar haalt het niet bij het gebruiksgemak van een losse speler.

Ik nu een jaar een Dune Base 3.0 in gebruik en er zijn zelden nog momenten dat ik terugdenk aan een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386775

Is er iemand die Thumbgen gebruikt in combinatie met de AC Ryan Playon HD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Athome schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:44:
Ligt er helemaal aan.

Ik heb zelf een HTPC gehad op basis van Windows Media Center. Een HTPC is inderdaad flexibeler maar haalt het niet bij het gebruiksgemak van een losse speler.

Ik nu een jaar een Dune Base 3.0 in gebruik en er zijn zelden nog momenten dat ik terugdenk aan een HTPC.
Sorry, had je hele post over het hoofd gezien.

Iedere mening verschilt hierin zoals je ook al indirect beweert, verder hangt het ook allemaal van je budget af. In mijn geval heb ik na deze wan-aankoop van de AC Ryan Playon!HD2 geen zin meer in een kant-en-klare box die wellicht weer niet aan mijn eisen zal voldoen.

Wat mij trouwens opvalt aan AC Ryan is dat het ze niet zo heel veel interesseert dat je het product hebt gekocht. Ze zijn voor support en kritiek nergens te vinden. Plaats je een bericht op het forum met beargumenteerde kritiek wordt het simpelweg genegeerd en reageer je op andere gebruikers (incl. de moderator i.v.m. zijn irritante enter gebruik) dan krijg je een waarschuwing en verwijdert die je hele post en noemt het 'offtopic'. Heb nog nooit zo'n kinderachtige organisatie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Speelt deze speler ook films die in rar zijn ingepakt

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Nee. Ik ken helemaal geen spelers die dat wel kunnen. Zip en andere compressie formaten werken ook net.
ISO-bestanden lukt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Het is niet echt een stand-alone speler, maar xbmc bijvoorbeeld die doet het wel.
Wel jammer trouwens...

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Vinamp schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:45:
Het is niet echt een stand-alone speler, maar xbmc bijvoorbeeld die doet het wel.
Wel jammer trouwens...
Je kunt de AC Ryan-mediaspelers in geen enkele manier vergelijken met XBMC. Met XBMC heb je zelf alles in de hand, je kunt installeren wat je wilt, veranderen wat je maar wilt en je kunt het zo weer verwijderen mocht het niet goed werken. Als je een mediaspeler zoekt waar je alleen simpele dingen op kunt doen en heel veel geduld hebt, is de HD2 wellicht geschikt voor je.

Als je echter een power-user bent kan je jezelf beter wat in elkaar bouwen of kijken naar een duurdere speler. Een bang for bucks is de HD2 in ieder geval niet. ;)

Mijn HD2 heeft in ieder geval zijn doos weer gevonden en gaat binnenkort de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuleKinG
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2014
Goed, ik moet nog even wat aggressie kwijt over de AC Ryan:
Wat een @#$@#$@# ding!

Na 2 dagen kloten, kreeg ik het nog niet goed aan de praat:
1. Tergend langzaam menu, ook na upgrade (met usb stick, kan niet via internet ....) nog totaal bagger
2. Het netwerk valt om de 3 minuten uit, dus groot bestand kopieren is geen optie. Zowel via samba als ftp.
3. YouTube werkt enorm slecht, een toetsenbord aansluiten is ook waardeloos, want je moet superlangzaam typen.

Heb echt alles geprobeerd er wat van te maken, maar dit apperaat is gewoon nog niet geschikt voor verkoop.
Heb de hele zooi ingeruild voor een Dune HD light met een externe harddisk. Briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 19:51
Tsja, de developers van AC Ryan hebben zich inmiddels behoorlijk vergaloppeerd aan hun GUI 2.0. Ikzelf heb nog een Mini 1, maar die heeft inmiddels een Mede8er firmware-variant. Het verschil is werkelijk dag en nacht.

Wellicht dat er ook nog zo'n versie voor de HD (2) komt, ik hoop het voor jullie. Als simpele mediaspeler voldoet het apparaat best, de echte grote blu-ray bestanden blijven een probleem. Daar neem ik dan wel XBMC voor in de andere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwachten we niet teveel van de AC Ryan HD2?

Vraag ik me wel eens af. Ik had er ook meer van verwacht voordat ik hem kocht.

Menu is traag, kopiëren is traag, loopt zonder reden vast en reboot, nog wat kleine dingen...

Maar afspelen van een media (video) bestand gaat heel goed. Dat is eigenlijk wat het apparaat moet doen.

Dus moet ik mijn verwachtingen bijstellen; voor Youtube, BT, Webapps, etc. heb je blijkbaar meer computerkracht en beter OS nodig. Deze onderdelen gebruik ik niet meer, om maar niet teleurgesteld te worden.

Na de update van laatste firmware wordt de interne harde schijf niet meer herkend. Dat vind ik wel raar. Nogmaals installeren in safemode schijnt een mogelijke oplossing te zijn. Vind ik onlogisch...

Tot nu toe heeft de HD2 nog niet gebracht wat ik had verwacht. Of is door de aankondigingen te veel verwachting gecreëerd, waar het (nog) niet aan blijkt te voldoen.

Dat hij reboot kwam onder andere door een niet correct ondertitel-bestand.

Maar eigenlijk minder dan 150,- euro voor een mediaspeler in een aardige behuizing met goede aansluitingen en goede doorvoer (in mijn geval, digitaal naar analoog) van geluid is niet zo heel veel geld.

Dus verwachting bijstellen...? ik weet nog niet of ik hem ga houden of bijvoorbeeld een Mac Mini neer ga zetten voor het afspelen van audio, video, downloaden, youtube, internet, etc.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 22:39

Robert

You have your answer..

ik heb sinds een week een hd2 mini, en ben er eigenlijk best tevreden over. Het menu is best traag (enkele seconden soms), maar het afspelen van 1080p materiaal gaat allemaal supersoepel. Nu moet ik wel zeggen dat ik gewoon met een externe USB hd en een stick werk ipv een netwerk en daar kan ik dus niet over oordelen maar als je dat niet gebruikt is het wmb zowiezo een aanrader :)

[ Voor 10% gewijzigd door Robert op 11-05-2011 23:34 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 19:33
Morgen komt mijn hd2 mini hier aan dus ik ga dit topic volgen.
Ik ga hem trouwens alleen met usb hd op de slaapkamer gebruiken.
Lees alleen niet veel goeds hier, al gaat dat vaak wel over het netwerk gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryvanGeffen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:03
Ik heb de mini 2 nu een week in mijn bezit hij bevalt me opzich goed alleen ik erger me echt heel erg aan het feit dat de instellingen voor de ondertiteling niet onthouden worden! ik wil namelijk een kleiner lettertype voor de ondertitels omdat ik niet heel ver van mijn 46"led tv zit.. ik moet dit elke keer opnieuw instellen. verder moet ik ook zeggen dat de 2 films met dts HD MST audio die ik heb niet lekker draaien, deze film kon ik op mijn o!play hdpr1 wel goed afspelen(echter downmixt de o!play het geluid naar gewoon DTS.) Het geluid valt regelmatig een aantal seconden uit tezamen met het beeld. dit is echter alleen bij de films die ik heb met DTS HD master audio. voor de rest geen enkel probleem met welke film dan ook.

Ik speel de films af via mijn server die aangeslopten is op mijn gigabit router en de mini 2 is ook bekabeld aangesloten.

Verder ben ik wel tevreden over het beeld en geluid, maar dit was bij mijn o!play ook al dik in orde.

[ Voor 15% gewijzigd door HenryvanGeffen op 25-05-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Heb er gisteren even mee gespeeld en ik ben ook positief. Een hele verbetering na een hdx1000.
Erg makkelijk dat ik nu geen framerate voor elke film hoef te checken en in hoef te stellen.
Viel mij ook op dat ie de voorkeuren voor de subs niet onthoudt.
Verder vind ik het hoofdmenu een beetje omslachtig werken.
Waarom niet gewoon met de cursorschijf terug en naar een ander submenu, bv van beeld naar audio?
Nu moet je met een andere (>>) toets van submenu wisselen.
Heb wel al een bluray ISO geprobeerd en die speelt ie gewoon af zonder menu inhoud. Prima dus.
Spoelen op de tijdbalk werkt ook heerlijk vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nu toch al een par keer gebeurd dat ie geen geluid afspeelt bij een bestand wat eigenlijk geen probleem zou moeten zijn.

Gewoon naar de tv bedoel ik dan.
Of zie ik wat over het hoofd in dit bestand?

Format : Matroska
File size : 10.9 GiB
Duration : 2h 18mn
Overall bit rate : 11.2 Mbps
Encoded date : UTC 2009-05-18 17:36:35
Writing application : mkvmerge v2.8.0 ('The Tree') built on May 14 2009 09:28:39
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 10.6 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 800 pixels
Display aspect ratio : 2.40:1
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.288
Stream size : 10.0 GiB (92%)
Writing library : x264 core 67 r1148M 400740b

Audio
ID : 2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : A_AC3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Delay relative to video : 42ms
Stream size : 633 MiB (6%)
Title : English
Language : English

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nieuwe Firmware.

[ Voor 22% gewijzigd door coob op 13-06-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
coob schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:08:
Nu toch al een par keer gebeurd dat ie geen geluid afspeelt bij een bestand wat eigenlijk geen probleem zou moeten zijn.

Gewoon naar de tv bedoel ik dan.
Ik heb dat soms ook, maar ik maar voor het geluid gebruik van een Dolby setje. Deze is aangesloten op de Ryan met een Toslink kabel en de Ryan is aangesloten met HDMI op de tv. Soms moet ik spdif output om zetten naar Passthrough/LCPM of zetten om dan wel geluid te krijgen (HDMI staat altijd op LCPM).

p.s. wordt dit de standaard topic voor de HD2? Zo ja dan vindt ik de TS een beetje karig :<

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 07:45
Hoi Luitjes,

Aangezien ik een n00b op dit gebied ben het volgende. Op dit moment speel ik nog via mijn externe hhd films middels de USB aansluiting af op mijn 32 inch Samsung TV. Nu is het zo dat als ik een keertje een Blu Ray wil afspelen, het de ondertitels niet weergeeft. Een losse SRT is meestal bij een Blu ray bestand van 40 GB niet te vinden.

Vraagjes:

- Kan ik op die media speler bestanden uitpakken of moet dat via een PC (netwerk)
- Kan ik met de media speler gewoon bestand uitgepakt en al afspelen zonder extra srt's te zoeken (maw krijg ik bijv bij een DVD -iso het DVD menu BLu Ray - Blu Ray menu?);
- Kan ik rechtstreeks downloaden naar deze media player (dus dat ik het niet via een pc moet doen)?
- Wat zijn de opties voor WIFI aangezien mijn modem / router op een plek staat waar een kabel niet handig is?

Ik heb het proberen te volgen maar ik heb het niet als dus danig kunnen vinden. Voor mij is metname belangrijk dat ik een DVD / Blu ray kan af spelen met ondertitel en het liefst nog dat ik alles meteen op de media speler kan laten plaatsen.

Graag een advies. In de tussen tijd zoek ik verder.

Oja nog een vraagje wat is het wezenlijk verschil tussen de HD en de HD 2 variant want daar werd ik op hun pagina ok niet wijs uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Mouse_NL op 14-06-2011 14:49 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Mouse_NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:17:
Hoi Luitjes,

Vraagjes:
  1. Kan ik op die media speler bestanden uitpakken of moet dat via een PC (netwerk)
  2. Kan ik met de media speler gewoon bestand uitgepakt en al afspelen zonder extra srt's te zoeken (maw krijg ik bijv bij een DVD -iso het DVD menu BLu Ray - Blu Ray menu?);
  3. Kan ik rechtstreeks downloaden naar deze media player (dus dat ik het niet via een pc moet doen)?
  4. Wat zijn de opties voor WIFI aangezien mijn modem / router op een plek staat waar een kabel niet handig is?
  5. Oja nog een vraagje wat is het wezenlijk verschil tussen de HD en de HD 2 variant want daar werd ik op hun pagina ok niet wijs uit?
  1. Dit moet via de pc, al hoewel hij bv wel ISO's gewoon kan afspelen.
  2. Je kan de uitgepakte bestanden gewoon afspelen met ondertitels mits de ondertitels erbij zitten en het de betreffende bestandstype ondersteund. (.srt bestanden moeten wel echter dezelfde namen hebben als de bestandsnaam van de film).
  3. Je kan rechtstreeks met torrents films etc. downloaden.
  4. Een WIFI dongel moet je los aanschaffen deze kost tussen de 20-30 euro.
  5. De HD2 is 25% sneller (vooral netwerk) en heeft een andere GUI (2.0). En een USB 3.0 aansluiting.

[ Voor 27% gewijzigd door JerX op 14-06-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
JerX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:50:
[...]
  1. Dit moet via de pc, al hoewel hij bv wel ISO's gewoon kan afspelen.
  2. Je kan de uitgepakte bestanden gewoon afspelen met ondertitels mits de ondertitels erbij zitten en het de betreffende bestandstype ondersteund. (.srt bestanden moeten wel echter dezelfde namen hebben als de bestandsnaam van de film).
  3. Je kan rechtstreeks met torrents films etc. downloaden.
  4. Een WIFI dongel moet je los aanschaffen deze kost tussen de 20-30 euro.
  5. De HD2 is 25% sneller (vooral netwerk) en heeft een andere GUI (2.0). En een USB 3.0 aansluiting.
Thanx heldere antwoorden. Dan denk ik dat ik ga volstaan met een externe hdd want torrents doe ik juist nooit.

- Nu heb ik een x264 bestand en de ondertitels zijn instelbaar op de PC een makkie uiteraard .... is er een mogelijk heid om deze eruit te halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Mouse_NL op 14-06-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Mouse_NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:06:
[...]

Thanx heldere antwoorden. Dan denk ik dat ik ga volstaan met een externe hdd want torrents doe ik juist nooit.

- Nu heb ik een x264 bestand en de ondertitels zijn instelbaar op de PC een makkie uiteraard .... is er een mogelijk heid om deze eruit te halen?
Je kan ondertitels gewoon aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 22:21
Heeft iemand al de nieuwe Mede8er FW 4.0.4. geprobeerd op een HD2?
Ben erg benieuwd of dit gaat werken maar durf het nog niet aan .....

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
JerX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:58:
[...]

Je kan ondertitels gewoon aan en uitzetten.
Dat kan met een media speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Mouse_NL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:34:
[...]

Dat kan met een media speler?
Natuurlijk, mits er ondertitels bij zitten, je kan ook de audio veranderen (engels, duits, 2.0, 5.1, DTS etc.) Het moet natuurlijk wel in het videobestand zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 17-06-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411281

hoi iedereen, ik heb dinsdag de hd mini 2 gekocht en kon inloggen op mijn 2003 server, alles werkte perfect. nu heb ik de firmware geupdate en geeft hij aan Logon fail, terwijl er geen spatie of hoofdletten in de gebruikt worden. youtube en radio werkt wel.

Iemand enig idee?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
Hallo, aangezien men op het AC Ryan forum niet reageert hier even een repost doen, hopelijk kunnen jullie mij wel op weg helpen :)

Dag allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met mijn Playon Hd mini 2.

Wanneer ik mijn NAS benader via NFS dan krijg ik bij iedere avi file de foutmelding "onbekend startcode", de file speelt dan onherkenbaar (vol artefacten en versneld) af. Benader ik dezelfde avi file via UPnP, dan speelt de mini de file wel perfect af (maar dus geen ondertiteling dan). Bij alle andere files (mkv container, enz...) heb ik dit probleem niet.

Ik heb al wat zitten zoeken en blijkbaar is dit probleem reeds langer gekend bij AC Ryan maar is er voorlopig niemand met een oplossing. Kan iemand van de software ontwikkelaars even verduidelijken en mij in de juiste richting helpen?

Congiguratie netwerk
NAS: synology DS211+
switchbox van Dlink (gigabit)
En de playon Hd natuurlijk.

Ter verduidelijking, dit is bij alle avi files zo (ongeacht de codering) en reflash op firmware update van zowel NAS als de mini helpen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 08:08

Ick

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een HD Mini 2. Alles leek goed te werken totdat ik HD films ging afspelen. Ik zie dan alleen maar gekleurde blokken op mijn scherm, maar niets dat lijkt op de film.

Ik heb verschillende formaten geprobeerd (MKV, MP4, AVI), maar alles waar een H.264 codec in zit speelt niet goed. Niet HD films (bijv. AVI XVID) werken wel. Het maakt niet uit of ik ze vanaf mijn netwerk speel of vanaf USB. Zelfs filmpjes via het Youtube kanaal werken niet.

Ik heb een filmpje gemaakt van de problemen. Zie http://www.youtube.com/watch?v=nE0mcxVvQ0Q. Ik heb het probleem ook gepost op het AC Ryan forum.

Heeft iemand een idee of dit te verhelpen is? Of heb ik gewoon een defecte unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Gaat lekker de HD2.
Had al met regelmaat problemen met USB3.0.
Bleef het apparaat hangen tijdens de overdracht.
Nu met de laatste firmware wil dit "geweldige" apparaat mijn pc nog niet eens zien.
De enigste manier om hem te laten verbinden is, Ryan uit, USB kabel in de pc, Ryan aan.
En vervolgens kan ik dat een keer of 20 doen voor ik 15GB over heb gezet daar dit pokkeding om de haverklap vastloopt en de verbinding plat legt.
Van de week ook al een keer gehad dat die mijn 1TB niet zag, na de stroom eraf gehaald te hebben, zag die hem gelukkig weer.
Ben er een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ick schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:06:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een HD Mini 2. Alles leek goed te werken totdat ik HD films ging afspelen. Ik zie dan alleen maar gekleurde blokken op mijn scherm, maar niets dat lijkt op de film.

Ik heb verschillende formaten geprobeerd (MKV, MP4, AVI), maar alles waar een H.264 codec in zit speelt niet goed. Niet HD films (bijv. AVI XVID) werken wel. Het maakt niet uit of ik ze vanaf mijn netwerk speel of vanaf USB. Zelfs filmpjes via het Youtube kanaal werken niet.

Ik heb een filmpje gemaakt van de problemen. Zie http://www.youtube.com/watch?v=nE0mcxVvQ0Q. Ik heb het probleem ook gepost op het AC Ryan forum.

Heeft iemand een idee of dit te verhelpen is? Of heb ik gewoon een defecte unit?
Van de problemen die jij beschrijft heb ik totaal geen last.
Lijkt inderdaad op een defect.
Laatste FW staat er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ick

Ick

Ja, laatste firmware erop gezet (v9.5.5.r3966). Ging er al een beetje vanuit. Ik heb nog geen reactie op de AC Ryan forums, maar ik ga hem maar meteen omruilen. Dit lijkt me toch een van de basisfuncties van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ick schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:15:
Ja, laatste firmware erop gezet (v9.5.5.r3966). Ging er al een beetje vanuit. Ik heb nog geen reactie op de AC Ryan forums, maar ik ga hem maar meteen omruilen. Dit lijkt me toch een van de basisfuncties van het ding.
Heb je hem geflashed op de veilige manier? Lijkt er eerder op dat je firmware corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ick

Ick

ja, het probleem was er al voor het flashen, maar de nieuwe flash (die volgens mij goed is verlopen) heeft het probleem niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:44:
ja, het probleem was er al voor het flashen, maar de nieuwe flash (die volgens mij goed is verlopen) heeft het probleem niet verholpen.
Dan zal ik maar ff terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 21:03
De laatst nieuwe fw versie die ze uitgegeven hebben is ook niet echt een grote verbeteringen. Gezien de specs op papier en hoe de HD2 in praktijk werkt zijn ze niet echt lekker bezig bij ACRYAN.

Het support forum lijkt ook langzaam aan stil te vallen.

Ben benieuwd wat we de komende tijd qua updates kunnen verwachten!

- Traag netwerk (meestal tussen de 5 a 6 mb p/s)
- GUI blijft traag
- Opstarten icm HDD traag
- Minimale setup opties ondertiteling
- En de BD-ISO menu ondersteuning is nog verre van 100% (wat ik een mooie optie vond v.t.v)

(... toch de verkeerde beslissing gemaakt in mijn zoektocht naar een geschikte WD TV opvolger :()

[ Voor 7% gewijzigd door b.o.n.s op 22-06-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
b.o.n.s schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:31:
De laatst nieuwe fw versie die ze uitgegeven hebben is ook niet echt een grote verbeteringen. Gezien de specs op papier en hoe de HD2 in praktijk werkt zijn ze niet echt lekker bezig bij ACRYAN.

Het support forum lijkt ook langzaam aan stil te vallen.

Ben benieuwd wat we de komende tijd qua updates kunnen verwachten!

- Traag netwerk (meestal tussen de 5 a 6 mb p/s)
- GUI blijft traag
- Opstarten icm HDD traag
- Minimale setup opties ondertiteling
- En de BD-ISO menu ondersteuning is nog verre van 100% (wat ik een mooie optie vond v.t.v)

(... toch de verkeerde beslissing gemaakt in mijn zoektocht naar een geschikte WD TV opvolger :()
Netwerk is bij soms nog wel trager, soms maar 3mb p/s.. Sommige dingen zijn Bugs door de Ryan Firmware terwijl er ook nog aantal bugs in de Realtek chip zitten. Ryan probeert het updaten nu iets sneller te doen terwijl ze wachten op de Realtek update. Maar ja Realtek kennende gaat dat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140532

Hoi iedereen,

gisteren een PLAYON HD 2 gekocht inclusief een usb wifi stick, de acrwn10002. Nadat ik de PLAYON heb voorzien van de nieuwste firmware heb ik verbinding met mijn D-Link router...maar als ik vervolgens Youtube wil kijken via de APP..dan is de weergave echt MEGA traag! Ik zie de stick wel heftig knipperen maar ik heb eerder het idee dat de stick niet compatibel is met de HD 2(op de doos staat dat ie voor de essential is??).. Moet ik hier dan de acrwn10001 voor aanschaffen?

Iemand hier ervairing mee?

Greets,

Steve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Anoniem: 386775 schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:56:
Is er iemand die Thumbgen gebruikt in combinatie met de AC Ryan Playon HD2?
Ik heb de Ryan HD2 sinds zaterdag en Thumbgen werkt prima!

op deze manier:

1. maak zoals gebruikelijk de thumbs aan met thumbgen
2. in het startmenu druk je op de afstandsbediening op 'Files'
3. vervolgens als je al je films ziet in de file-list druk je op de SLOW knop: links naast de pauze knop

vervolgens met dpad-omhoog/d-pad-omlaag door je films / movieposters bladeren..
soms reboot de ryan, hopen op een firmware update die dit verhelpt...

edit: filmpje! YouTube: ‪AC Ryan HD2 + Thumbgen‬‏

[ Voor 8% gewijzigd door Murzeltje op 03-07-2011 11:33 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 23:23
Heb ook de HD 2 Mini net aangesloten. Dit op het Ubee EVW3200 modem. Op de lanpoort heb ik een 200MBPS Devolo hangen en bij de HD Mini 2 ook een 200MBPS netwerkadapter (via stroomnet). Net een 12GB MKV gestart, enorm aan het stotteren.

Nu kijk ik Rango even om te testen, die werkt wel gewoon goed! Kan het gewoon aan die MKV liggen of is 200MBPS niet voldoende om HD te streamen vanaf een NAS die op de Ubee is aangesloten als het te grote files zijn.

Earth is ook aan het stotteren op bepaalde momenten. De birds scene is niet te kijken. Waar kan dit aan liggen?

Netwerksnelheid is rond de 9000Kbit als ik een MKV start, dan zie je dat in beeld.

Ik heb hem nu overigens direct op mijn UBEE EVW3200 hangen samen met mijn NAS (WD LIVE 2TB). Begin van de meeuwen/birds scene gaat wel, maar als ze uitzoomen op het geheel dan gaat ie toch weer stotteren! Terwijl je dus gewoon op 1GBIT poort zit... hoe kan je dit oplossen?

Ik denk zelf dat ik maar een DLINK DIR655 router op de 200MB Devolo aansluit. Dan hang ik mijn externe hardeschijf en HD Mini 2 op die DLINK. Op die manier hoef ik geen kabels te trekken naar mijn TV wat lastig zou worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Damocles.NL op 03-07-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb net de laatste beta firmware http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=168&t=14885 erop gezet, gisteren dus met de oude firmware van april begonnen mijn iso's te hangen. Een iso die bleef hangen loopt nu gewoon prima, de HD word direct herkend en (maar dat kan suggestie zijn) ik vind het beeld weer wat scherper.
Vind tot nu toe de firmware update redelijk gaan. Mag ook wel want er zijn nog teveel kleine dingetjes die vervelend zijn en een soepele gebruikservaring niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb mijn Playon HD2 mini aan een router hangen (dlink). Aan diezelfde router zit ook een 2TB WD Live NAS. Alleen ik moet steeds eerst op mijn laptop met de router verbinden en naar de nas gaan via windows verkenner om de harde schijf te activeren. Pas dan komt hij op de playon in beeld.

Iemand een idee om dit te fixen? Want steeds de laptop pakken om in windows verkenner je schijf te activeren is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Damocles.NL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:13:
Ik heb mijn Playon HD2 mini aan een router hangen (dlink). Aan diezelfde router zit ook een 2TB WD Live NAS. Alleen ik moet steeds eerst op mijn laptop met de router verbinden en naar de nas gaan via windows verkenner om de harde schijf te activeren. Pas dan komt hij op de playon in beeld.

Iemand een idee om dit te fixen? Want steeds de laptop pakken om in windows verkenner je schijf te activeren is niet handig.
Welke hardeschijf moet je activeren? Die in de NAS? Zo ja, dan moet je toch in je NAS kijken (power options?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ja, maar het rare is dat mijn hele werkgroep van het netwerk niet in de mini2 te zien is. Je zou toch denken dat de mini2 gewoon verbinding met het netwerk heeft en je dus wel je werkgroep moet kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 10:03
Ik heb sinds kort de mini2, aangesloten op het netwerk. Prima geen problemen. Wordt direct herkent, ook de randapparaten worden mooi gezien in het netwerk.
Alleen als ik bestanden overschrijf van de laptop via wireless, dan is de schrijfsnelheid maar matig. Zeg ongeveer 400kB/s.

Doe ik hier iets verkeerd ofzo? Kan ik de snelheid iets meer opschroeven?

Netwerk snelheid is 130mbps.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-02 18:11

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

quote: url
Ik heb sinds kort de mini2, aangesloten op het netwerk. Prima geen problemen. Wordt direct herkent, ook de randapparaten worden mooi gezien in het netwerk.
Alleen als ik bestanden overschrijf van de laptop via wireless, dan is de schrijfsnelheid maar matig. Zeg ongeveer 400kB/s.

Doe ik hier iets verkeerd ofzo? Kan ik de snelheid iets meer opschroeven?

Netwerk snelheid is 130mbps.
Er is mij verteld dat door een hardware matige beperking de overdrachts snelheid nooit boven de 4 a 5 MB/s gaat komen. Ik vind het ook niet fijn.. sneller binnen harken dan dat je kunt verplaatsen.. Moet je eens kijken hoelang het duurt om een BR-iso te verplaatsen.
JerX schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Welke hardeschijf moet je activeren? Die in de NAS? Zo ja, dan moet je toch in je NAS kijken (power options?).
Bij de instellingen moet SMB (Samba) aanstaan dacht ik om de schijf goed aan te kunnen spreken.

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zijn er mensen die de playon hd2 gebruiken voor het afspelen van HD content (BR iso of mkv 1080p) vanaf een NAS? en wat zijn hier de ervaringen mee?

Ben al een tijdje rond aan het kijken naar een simpele mediaspeler die HD over netwerk afspeelt maar het enigste wat ik lees is dat de sigma chips ivt de (oude) realtek chips iets beter zijn voor streaming, en dat beide te langzaam zijn om de 1Gps LAN te benutten.

• JerX
Moet zeggen de laatste firmware is best stabiel :) Had alleen probleem met reboots, maar dat kwam door de .theater map op mijn HDD. Shortcuts is ook erg handig, heb alleen een keer ondervonden dat ze opeens weg waren.. Maar het gaat de goeie richting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H2596310
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2024
Als ik de nieuwste FW download kan ik het niet uitpakken met WinRar/WinZip. (end of archive) De vorige FW was geen enkel probleem.

enig idee wat er mis kan zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
H2596310 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:08:
Als ik de nieuwste FW download kan ik het niet uitpakken met WinRar/WinZip. (end of archive) De vorige FW was geen enkel probleem.

enig idee wat er mis kan zijn? :?
Denk niet goed ingepakt door Ryan, ff melding plaatsen op de ryan forums. Of ff kijken in de firmware category van je Ryan product voor een download link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb de laatste FW op mijn Mini2 gezet en nog steeds gaat het geluid out of synch lopen na verloop van tijd.
De film helemaal afbreken, opnieuw starten en resumen helpt dan wel maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
coob schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 08:31:
Ik heb de laatste FW op mijn Mini2 gezet en nog steeds gaat het geluid out of synch lopen na verloop van tijd.
De film helemaal afbreken, opnieuw starten en resumen helpt dan wel maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Hebben meer mensen hier last van?
Sowieso altijd de firmware op de veilige manier flashen, overigens verwijder ik voor het flashen de .theater map op de HDD.

En wat voor bestand speel je af? Want de Ryan kan niet alles afspelen (b.v. .ogm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nog niet veel anders dan mkv en m2ts bestanden afgespeeld en hier en daar een AVCHD.
Ik weet niet of het daar mee te maken heeft.
Ook bij de serie True Blood in HD doet het probleem zich voor.
Hoe verder in de film des te meer gaat het geluid out of sync.
Een keer terug spoelen helpt meestal weer voor even.

Heeft weinig met fw te maken ben ik bang want tot nog toe heeft ie het met alle fw's gedaan.
Bij Wifimedia, waar ik vorige week een Dune gekocht heb voor de woonkamer vertelde ze me dat het gewoon aan de chipset van de acryan ligt.

De Dune doet het trouwens perfect tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Kan ik van deze mediaspeler verwachten dat 'ie naadloos 1080i mkvs kan streamen via wifi?

TL-WR1043N Wireless N Gigabit Router
De PC waar de data op staat heeft een Asr. 870 Extreme 3 mobo en is bekabeld op de router aangesloten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277559

Hallo mede tweakers,

ik ben newbie als het om media spelers gaat. maar ook ik heb de gok gemaakt en tot tevredenheid een ac ryan playon hd mini 2 gehaald met wifi dongle.. maaar..

zowel bedraad als draadloos krijg ik de ac ryan niet in het netwerk.

wat heb ik al gedaan:

firmware upgrade naar 9.5.5.r5440 ( moest ook van de verkoper in de winkel )
draadloos netwerk op onbeveiligd gezet om te kijken of hij het netwerk wel zou vinden.

zowel bij het netwerk bij mij thuis als bij mijn vriendin thuis lukt het niet.

wie kan mij hier mee helpen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Sowieso zou ik beginnen om contact op te nemen met Acryan (nl@acryan.com) zelf. En leg daar je probleem uit.

[ Voor 24% gewijzigd door JerX op 19-08-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277559

JerX schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:44:
Sowieso zou ik beginnen om contact op te nemen met Acryan (nl@acryan.com) zelf. En leg daar je probleem uit.
oke dan ga ik dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:25
-36- schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:41:
Zijn er mensen die de playon hd2 gebruiken voor het afspelen van HD content (BR iso of mkv 1080p) vanaf een NAS? en wat zijn hier de ervaringen mee?

Ben al een tijdje rond aan het kijken naar een simpele mediaspeler die HD over netwerk afspeelt maar het enigste wat ik lees is dat de sigma chips ivt de (oude) realtek chips iets beter zijn voor streaming, en dat beide te langzaam zijn om de 1Gps LAN te benutten.
Misschien kan ik het je binnenkort vertellen. Krijg deze week de AC Ryan en een LaCie Netwerk schijf binnen waarmee ik dit ga testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 06-06 16:17
ik heb de hd2 mini sinds vanochtend , alleen hebben wij hem aangesloten via wifi en hij stotterd nu als de malle , hij streamt van een nas af met 2 x2tb WB schijven in raid 0 , waarzou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Aan je wifi. Gewoon niet doen.
Streamen alleen bekabeld. Ook powerline 200 mbit is vaak niet voldoende voor 1080P materiaal. Powerline 500 mbit gaat wel goed. Uiteraard kan een gewone lan kabel ook goed.

Als tweede optie blijft de Ac-Ryan over. Deze ook beperkingen op streaming gebied alleen ligt deze bij de versie 2 wat verder weg dan bij de eerste versie. Zware 1080P mkv en Blu-Ray kunnen nog problemen geven

Als laatste optie is het je NAS. Al is deze kans klein dat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
-36- schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:41:
De Sigma 8642/43 (zit in de Dunes en Popcorn Hour) kan de 100 mbit vol treken tijdens het lezen maar veel meer ruimte zit er niet.
Een van de vroegere ontwikkelaars van de Yuixx (komt ie nog???) claimt dat de Intel CE3100 mediachip snelheden tot ongeveer 250 mbit haalt. Dus ik denk dan de CE4150 in de Boxee Box tot vergelijkbare snelheden kan laten zien. Dit zal dan de snelste chip zijn die op dit moment te koop is.
Uit HWI test AC-Ryan HD 2
Interessanter zijn de prestaties met netwerkstreaming, lange tijd immers de achilleshiel van spelers met een Realtek chipset. Het moet gezegd, de nieuwe chip doet het duidelijk beter dan de voorganger, ook wanneer die laatste gecombineerd werd met de laatste firmware. Toch merken we dat de RTD1185DD nog altijd geen krachtpatser is: wanneer we een videobestand met zeer hoge bitrate via het netwerk afspelen en vervolgens het ondertitelmenu openen, gaat de weergave haperen. Kennelijk is het uitvoeren van een grafisch trucje als een overlay-menu openen een te grote opgave om voldoende systeembronnen vrij te houden voor het netwerkverkeer. Niet ideaal, maar gezien de prijsklasse van deze speler is dit een acceptabel fenomeen. Bij het overgrote merendeel van de bestanden die de doorsnee gebruiker zal afspelen – getranscodeerde bestanden met een bitrate van hooguit 25 Mbit/s en veelal nog niet de helft daarvan – doet dit zich niet voor. Wie louter Blu-ray rips met originele bit rates wil kijken, doet er goed aan wat meer uit te geven – wie zo veeleisend is op het gebied van beeldkwaliteit, zal het offer van de hogere investering graag brengen. Temeer daar een duurdere speler ook de menu's zal kunnen weergeven. Echter, wie alleen getranscodeerde kopieën/back-ups kijkt, kan probleemloos voor de Playon!HD 2 kiezen - ook de grootste bestanden met hoge bit rates werden keurig, zonder haperen afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419252

Hallo allemaal,

Heb sinds kort ook de AC Ryan Playon HD 2.
Ik wil deze via wifi verbinden met mijn router, maar welke dongel heb ik daar dan voor nodig ?
Ik zie er wel een van AC ryan zelf, maar daar staat niet expliciet bij dat hij ook voor de playon hd 2 is.
Zie bijvoorbeeld de link hieronder:
http://www.scheerenfoppen...reless-usb-adapter/p37918

Is deze wel te gebruiken of is een andere beter ?
En zo ja, welke dan ?

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hallo all,
Ik heb sinds enkele dagen deze mediaspeler. Alles werkt naar behoren, behalve de ondertiteling.
Ik heb bijvoorbeeld een .mkv film welke ik zonder problemen via het netwerk kan afspelen, maar de ondertiteling werkt niet. Als ik de knop ' Subtitle' in druk op de remote, dan krijg ik een melding op het scherm dat er geen subtitle beschikbaar is. Maar als ik de film op mijn PC afspeel zit het er standaard in (gebakken). Hoe kan het zijn dat de mediaspeler de subtitle weg laat terwijl het naar mijn weten keihard in de film gebakken zit?

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Waarschijnlijk zit er een type sub in die door de AC-Ryan niet ondersteunt wordt. Met het programma Mediainfo kan je makkelijk achterhalen welke sub er in je MKV verstopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Zo, ook maar eens de mini 2 aangeschaft. Wat me tot nu toe opvalt: Audio niet in sync. Nooit een probleem geweest met de Negear EVA 9100 (die iBood speler van 6 tientjes) maar nu opeens wel. Zeker bij MKV's en BD streams. Jammer. Binnenkort komen nieuwe HDMI kabels binnen, dan ga ik eens expirimenteren met set-ups tussen m'n TV (Samsung 46C750), reciever (Onkyo NR609) en mediaspeler. Ook was ik verrast dat de AC Ryan geen 3D BD-iso's afspeelt (wordt niet als een 3D speler herkent) en er een 1.3 HDMI kabel bij zat. Beetje te weinig onderzoek mijnerzijds denk ik dan maar. Verder reageert hij ietwat traag met de AB maar dat is geen grote ramp. Net zoals de verwarrende werking van de OK en Return knop (wanneer moet je nu welke gebruiken???) Verder speelt hij alles af (ex 3D BD iso) wat ik heb, en dat is ook wel 9 tientjes waard. Later meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139942

Hallo Technoaddict,

Je bent tegen een bekende bug aangelopen. Als er meer dan 14 srt's in een dir staan, krijg je deze foutmelding. Een raar feit, maar het is zo. Ik heb me een pukkel gezocht naar de oplossing.
A) of max 14 srt's in 1 map
B) mijn oplossing, film + SRT in 1 map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139942

P.S.

De bug m.b.t. ondertiteling zit alleen in FW 5440 en FW5311. Oplossing kan ook zijn om te flashen naar firmware van vóór dee releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Het is bij mij opgelost. Hoe weet ik niet, maar op de AC Ryan remote zit een knop " Subtitle" en toen ik die gebruikte kreeg ik de melding dat er geen ondertiteling beschikbaar was. Later op de dag had ik al mijn nieuwe apparaten (heb oa ook een nieuwe receiver erbij gekocht :)) in mijn Logitech Harmony afstandsbediening geprogrammeerd, en de "Subtitle" knop op die afstandbediening bracht mij in een scherm waarmee ik de subtitles kon beheren. Zette de subtitle aan en het werkte.
(het was elke keer met de zelfde film getest)

Nu na enkele dagen testen heb ik helaas een paar vastlopers gehad. 1 keer bij het afsluiten bevroor het ding. En 1 keer tijdens gebruik. Ben benieuwd hoe het in de toekomst zal gaan, maar 2 keer vastlopen in een paar dagen is beangstigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo Mensen,

Ik heb ook een HD2 fijn apparaatje.
Heb alleen een probleem met de FTP.

Ik wil van buitenaf de HD2 kunnen bereiken dit lukt mij alleen niet.(vanaf het zelfde netwerk wel).

Ik heb in mijn router poort 21 open staan op het IP van de HD2.
Maar ik kom er met FileZilla niet in.
Iemand tips of ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fladder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik heb sinds kort ook een mini2. Ik heb thuis alleen wifi (router in meterkast met een externe hd), bij de tv staat de mini, en boven staat een pc.

Het dingetje bevalt op zich aardig, zolang je er niet teveel van verwacht. Ik download over het algemeen dvdrip xvid en dat is prima te streamen (mijn wifi haalt meestal 114Mbps).

Bij het ontwerpen van de (workflow in de) GUI hebben ze een paar steken laten vallen. Volgens mij wil je zo'n GUI kunnen customizen zodat je snel dat kunt doen wat je met het ding wilt doen. In plaats daarvan kun je bijna alles (media library indexeren, jukebox gebruiken, browsen), maar eigenlijk nooit optimaal.
  • Je kunt van een media (movies / music) laten indexeren. dat levert echter wel een aanzienlijke performance-loss op voor het home-scherm waarop vervolgens recently added music en recently added movies getoond worden. Ik indexeer dus niets (direct ook de reden waarom ik mijn usb-drive weer terug naar de router heb verplaatst).
  • De jukebox is best cool als je hem eindelijk voor je neus hebt. daarvoor moet je echter wel naar een door YAML gegenereerde index.htm browsen, welke vervolgens vermoedelijk omgezet wordt naar een eigen juke-box formaat (dit omzetten hoeft overigens maar 1 keer, maar je moet em wel iedere keer vertellen dat ie dat niet hoeft te doen...). Ze hadden het kiezen/updaten van de jukebox beter vanuit de setup kunnen regelen zodat je vanuit het hoofdmenu direct op de (mooie) jukebox terecht komt. Het parsen kun je overigens voorkomen door dat eigen formaat direct zelf te genereren met TVixie2Playon. Je moet dan nog wel naar de index.htm browsen.
  • Internet-bronnen zijn niet customizable, jammer. Op de fora komen enkelen met overmount-oplossingen om het standaard rss-menu te vervangen, eventueel in combinatie met een webserver en de (welbekende?) XLive scripts van de xtreamer.
  • Geen web-control. De mini1 had het wel, de mini2 niet. Jammerlijk. De meegeleverde httpd werkt nog niet op de mini2. Schijnt op de prioriteitenlijst te staan voor toekomstige firmwares. Nog even geprobeerd een beetje te remoten (vanaf mobile) met de ingebouwde DNLR renderer, maar dat hakkelt of doet niets. Wellicht lag het aan m'n wifi. In ieder geval niet ideaal als web remote. Media pushen is voor mij niet echt een feature-request. Als ik iets wil kijken zit ik meestal bij de TV.
Dat wetende gebruik ik het ding nu als volgt (naar alle tevredenheid):
  • ik index geen media en ik gebruik geen jukebox. Ik gebruik het shortcut menu om snel te browsen naar directories op PC en router-usb. In showoff-mode gebruik ik de slow-button voor het tonen van moviesheets. Meestal weet ik al wat ik wil kijken. Ik gebruik geen UPnP voor movies omdat ie dan geen ondertitels meestreamed (beperking van upnp of mediaplayer lijkt me, ligt niet aan de mini2).
  • Internet streams en muziek stream ik via UPnP vanaf verschillende media servers op mijn PC (Playon.tv, TVversity, Vuze en windows media player). Ik zoek nog naar een goeie waar je zelf media rss aan kunt toevoegen en die goed programmeerbaar is.
  • Helaas dus nog geen remote. Optioneel kan ik media player naar de mini2 laten spelen en een remote gebruiken voor media player (daar is een app voor).
Het ziet er allemaal niet zo goed uit als XBMC of Boxee, maar het kost dan ook een stuk minder, en al met al gaat het erom dat je zo min mogelijk tijd in de menu's hoeft door te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188899

Ik lees zoveel verschillende berichten over de AC Ryan Playon!HD Mini 2 mbt het streamen van HD materiaal dat ik het niet meer weet. Ik heb nu een Asus O!Play, en deze streamt de films (MKV / AVCHD) van ongeveer 10 tot 15GB probleemloos over mijn 100Mb netwerk.

Daarom:
1. Is de processor (specs) van de Playon!HD Mini 2 beter dan die van de Asus O!Play? Want dan moet de Mini2 dit ook probleemloos kunnen..? Toch? Wat zijn de ervaringen met streamen van HD materiaal?
2.Mijn camera maakt .MOV bestanden. Ook hier is het niet zeker van of de Mini 2 deze kan afspelen. Mijn Asus speelt deze wel af, alleen geen geluid. Hier staat een klein filmpje, zou iemand dit met mini 2 willen proberen of deze afspeelt en je geluid hebt?
http://img.photographyblo...ikon_coolpix_s8100_01.mov
Pagina: 1 2 3 4 Laatste