Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 19:37
Als je O!Play geen problemen heeft met je huidige bestanden, dan heeft de nieuwe AC-Ryan (mini) dit zeker niet. De nieuwe Realtek chip is voornamelijk krachtiger en voor de rest weinig anders dan je huidige Realtek in je O!Play

• nmgn82
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik ga mijn eerste media player kopen en heb me daarom proberen te verdiepen in de AC ryan, alleen zijn er toch nog wat onduidelijkheden. Ik zoek een mediaplayer vooral om 3D, bluray en dvd bestanden af te spelen waarvan ik de beeldafmetingen kan veranderen (16:9, zoom etc.) en overal ondertitels bij krijg. De overige features van bepaalde media players zal ik niet gebruiken. Ik wil de films gewoon via de harde schijf afspelen en hoef niet via een netwerk te streamen.
De keuze gaat tussen de:
- Play on HD 2 1TB, 190 euro
- Play on HD 2 mini + externe harde schijf 1TB, 150 euro
- Play on HS 1TB, 140 euro

Hier heb ik een aantal vragen over:
- Is er een verschil tussen het afspelen van een externe en een interne schijf?
- Klopt het dat deze players geen 3D iso bestanden kunnen afspelen alleen 3D SBS?
- Zal het beeld bij de HD 1TB kunnen gaan stotteren bij grotere blueray bestanden (bv 50gb)?
- Ik ben naar een mediaplayer gaan kijken omdat de ingebouwd player in mijn PS51D550 niet alle ondertitels automatisch pakt, maar als ik het goed begrijpt doet de AC ryan dat ook niet en zal je als nog op de PC ondertitels moeten maken met de zelfde naam, dus wat dat betreft zit er geen verschil met de ingebouwde player die ik nu heb of zie ik dat verkeerd?

• Athome
Full-3D kan inderdaad niet. 3D-SBS zou moeten lukken.
Interne of externe HDD maakt voor het afspelen niets uit. Ook niet bij Blu-Ray.
Ook de grootte maakt niets uit. Afspelen vanaf een 2,5 inch USB HDD geeft ook geen problemen.

Bij bepaalde bestanden kan je spelen met de grootte en positie van de subs (MKV oa). Hierdoor kan je zoomen wat je wilt maar de toch de ondertiteling zichtbaar houden.

De ondertiteling moet aanwezig zijn het video bestand of aanwezig zijn in dezelfde map als het videobestand en moet dan dezelfde naam hebben als het videobestand. Hier zit een bepaalde logica achter, vind ik. Strikte regels op dit punt maakt het programmeren van de firmware eenvoudiger en zorgt daardoor weer voor minder klachten van gebruikers

[ Voor 43% gewijzigd door Athome op 01-09-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188899

levert de usb poort van de mini 2 voldoende vermogen voor een WD Elements SE Portable 1TB 2.5"..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Anoniem: 188899 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:42:
levert de usb poort van de mini 2 voldoende vermogen voor een WD Elements SE Portable 1TB 2.5"..?
Het lijkt mij dat een USB2/3 apparaat aan de standaard moet voldoen. En dat is volgens mij 5V.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 22:39
Hier hangt er een 750Gb My Passport Essential USB 3.0 aan.
Werkt perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Gebruik de AC Ryan mini als NAS met externe harde schijf. Het lukt mij niet om te inzichtelijk te krijgen hoeveel harde schijf ruimte ik over heb. Hoe kun je dit zien vanaf je PC?

• Econz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09-2022
Kan iemand mij vertellen,hoelang het duurt voordat zo'n firmware-update op de AC Ryan staat?
Ik heb vandaag namelijk de AC Ryan Playon HD2 met 1Tb hdd gekocht.

Nadat ik deze had aangesloten,wilde ik natuurlijk eerst de FW update (v9.5.3.r5440) doen.
Deze FW heb ik gedownload van de AC Ryan site http://www.playonhd.com/nl/?upn=support en daarna uitgepakt.De "install.img" file heb ik op een lege flash usb-stick,die op FAT32 geformateerd is,gezet.
Vervolgens heb ik de usb-stick in 1 van de poorten aan de zijkant van de mediaplayer geplugged en in het menu voor usb-update gekozen.In het menu kon ik dus kiezen voor de FW-update (v9.5.3.r5440).
Na het kiezen hiervan,sprong de source van "hdmi" op "geen signaal",maar ik dacht dat dit bij het proces hoorde.
Maar na een half uur nog geen signaal te hebben,heb ik de MP uitgezet.
Hierna stond de oude FW v9.5.3.r3966 en nog op,dus deze was niet ge-update.

Dit alles heb ik ook nog eens geprobeerd in de "save-mode" dmv 1.de usb stick inpluggen 2.Stroom van de AC Ryan eraf 3.Aan/uit knop indrukken en vasthouden 4.stroom aansluiten op de AC Ryan en 5. wachten tot er iets van "loading" of"found FW" oid op het beeld zou komen te staan en 6. daarna de aan/uit knop loslaten.

Er kwam dus niks van "loading" of "found FW" oid te staan op mijn beeld,terwijl ik de aan/uit knop minstens 5 minuten heb ingedrukt gehouden....

Zijn er nog meer methoden om de nieuwe FW erop te zetten,of heeft iemand een oplossing?

Verder is het een prachtig dingetje!!
Heerlijk om geen dvd's meer te hoeven branden om een film te kijken.
Tot nu toe heeft hij nog elk bestand afgespeeld (vob,avi,mp4 enz)

Ik wil straks ook graag checken hoe het werkt met youtubeXL e.d.,maar daarvoor moet ik nog een wifi-stick kopen hiervoor,althans, ik heb namelijk een "linksys ultra rangeplus dual-band wireless-n usb network adapter" maar ik weet niet of ik deze kan gebruiken hiervoor,misschien dat iemand dat weet?

Maar het belangrijkste vind ik,dat ik de nieuwste FW erop kan zetten....

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Via de safe-mode zou hij de update moeten pakken.. tis een beetje raar dat hij dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
Ik heb het nog eens geprobeerd.

USB-stick geformateerd op FAT32 en dan zonder de "snelle methode"
Firmware gedownload,uitgepakt en op de geformateerde stick gezet.

Usb in de mediaplayer,stroom eraf,aan/uit-knop ingedrukt houden,stroom er weer op zetten.
Source-kanaal (hdmi) van de tv springt dan op "geen signaal" (?)
Na 3 minuten de knop ingedrukt gehouden te hebben,gebeurt nog niks..

Ik ga het nu proberen met een ander merk usb-stick,misschien dat dit wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ik zet de stroom er niet eens af, ryan staat uit. Ik zet hem aan met de knop ingedrukt en dan doet hij het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
Oke,nou,ik heb het probleem gevonden..

Het lag dus aan de usb-stick....
Nu had ik de usb-stick (ander merk) van mijn vrouw geleend,deze opnieuw geformateerd en daarna de nieuwe firmware erop gezet.
Daarna weer dezelfde stappen ondernomen voor de safe-mode en hoppa,dit werkte meteen.

Iig toch bedankt voor je hulp JerX!

Ik vraag me alleen af of je dus de speciale wifi-stick van AC Ryan moet kopen om met mijn draadloze router (linksys) te kunnen connecten om internetverbinding te kunnen krijgen op de AC Ryan Playon HD2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Econz schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:21:
Ik vraag me alleen af of je dus de speciale wifi-stick van AC Ryan moet kopen om met mijn draadloze router (linksys) te kunnen connecten om internetverbinding te kunnen krijgen op de AC Ryan Playon HD2...
Je hebt de Wireless stick van Ryan nodig, ik raad je ook aan om eerder de Ryan aan te sluiten met een kabel. Wireless werkt niet helemaal lekker op de Ryan (slome down/up via wireless).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
Ik heb de POHD2 inderdaad aangesloten met een vaste kabel naar mijn router.
Dit werkt perfect.
Alle bestanden kan ik zonder problemen streamen op de POHD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424444

Ik heb deze mediaplayer gekocht. ik heb er veel plezier van.
maar nu doet het volgende probleem zich voor...

ik heb ongeveer 180 films in de map movie staan.
ik sluit mijn mediaplayer aan op mijn pc en wil er films bijzetten.

ik krijg een foutmelding dat de map beschadigd is en niet geopend kan worden.
ik kan wel gewoon films afspelen.
Nu kan ik niets meer veranderen in die map. heel vervelend

Hoe kan ik dit oplossen!!!

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 424444 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:18:
Ik heb deze mediaplayer gekocht. ik heb er veel plezier van.
maar nu doet het volgende probleem zich voor...

ik heb ongeveer 180 films in de map movie staan.
ik sluit mijn mediaplayer aan op mijn pc en wil er films bijzetten.

ik krijg een foutmelding dat de map beschadigd is en niet geopend kan worden.
ik kan wel gewoon films afspelen.
Nu kan ik niets meer veranderen in die map. heel vervelend

Hoe kan ik dit oplossen!!!

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
De ryan aansluiten op de PC en even schijfcontrole op de schijf uitvoeren (dit zou het probleem moeten verhelpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424444

Thnx voor je super snelle antwoord JerX.
Het probleem is idd verholpen. FANTASTISCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 424444 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:31:
Thnx voor je super snelle antwoord JerX.
Het probleem is idd verholpen. FANTASTISCH.
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Top apparaat. :)

[ Voor 187% gewijzigd door Frixel op 03-10-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419769

kan iemand mij vertellen of deze mediaspeler een dts-hd master audio soundtrack doorsturen naar de receiver via hdmi, dus bitstreamen met de de setting "hdmi raw"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427260

Ik wil mijn western digital my passport essential 2tb op de acryan aansluiten via de usb 3.0 aansluiting (B)
De WD heeft ook een usb 3.0 aansluiting (micro B)
Maar als ik dit doe dan werkt de harddisk niet.

Dus aansluiten van USB 3.0 micro B naar USB 3.0 B kan blijkbaar niet ?

Hoe zou ik dit wel kunnen aansluiten ?
Op mijn harddisk (WD) zit dus alleen een USB 3.0 micro B aansluiting en op de ac ryan is de USB 3.0 een B aansluiting.

Wie kan mij helpen bij dit probleem ?

Ik heb ook al een verloopstukje aangesloten op de USB B poort van AC ryan, die deze omzet naar een USB A aansluiting, maar dit werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220717

Sinds gister de HD2 maar gekocht, om de HD1 op te volgen. Met de HD1 had ik eigenlijk niets te klagen, behalve de grotere BD's streamen vanaf mijn Synology.

Wat een hel dit ding! Tijdens de films begint hij spontaan te rebooten, gigabit ethernet los het probleem van de grotere films ook niet op, bah!! :(
Zelfs de laatste nieuwe firmware staat er al op, maar ik denk dat deze retour winkel gaat!

mkv file uploaden via ftp naar dat ding is ook een heerlijk frustrerend klusje... Regelmatig verbreekt de verbinding ineens met de POHD2 en is het einde upload. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 220717 op 23-10-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Een beetje kortzichtig dat het ontbreken van gigabit de oorzaak zou dat de vorige generatie geen Blu-ray rips kon streamen. De duurdere Dune en PCH hebben ook maar een 100 mbit poort en hebben ook geen moeite met Blu-Ray rips

De huidige Realtek zou het wel moeten kunnen. Ik heb wel gemerkt dat de netwerkspelers kritisch zijn voor netwerkproblemen.
Probeer eens andere kabel(s) en/of een andere switch. Ook zouden de instellingen van de Synology wat roet in het eten kunnen gooien. De Synology op zich zelf mag de oorzaak niet zijn, hoogstens een paar instellingen.

Ik heb zelf de indruk gekregen dat de switch in typische internet routers van de ISP ook wel eens een oorzaak kan zijn. Vandaar het advies om een andere switch te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De switch is net nieuw en is een Cisco SD2008 gigabit, kan me niet voorstellen dat dat de boosdoener is. Hier zit de Synology op, de AC Ryan hangt aan de Linksys Router met Gigabit. Wat voor instellingen op de Synology zouden dit kunnen zijn bijvoorbeeld?

Ik merk dat het bij bijvoorbeeld een Bluray rip met 1080P en DTS audio is., dan stotterd hij als een gek. Nietemin kom ik met een film kijken op de POHD2 toch niet echt verder, want na een 5 a 10 minuten begint het kreng uit zichzelf te rebooten :(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 220717 op 24-10-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Is het niet mogelijk om zowel de Ac-Ryan als de Synology aan de Cisco te hangen. Ik neem aan dat je via NFS streamt en niet via SMB.
Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om te kiezen tussen UDP en TCP bij NFS. De Dune blijkt bij streamen via TCP ongeveer 1,5 - 2 keer zo veel data te kunnen verpompen dan via UDP.

Zorg er ook voor dat Jumbo Frames uitstaat. Ik heb er geen ervaring mee maar Jumbo Frames en streamen zou ook problemen kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal dat eens proberen Athome, zet de NAS dan wel even beneden. Jumbo frames heb ik niet aan staan, hij gebruikt nu gewoon een MTU1500. Voor wat betreft die NFS, zal eens kijken bij Synology of dat kan, durf het je niet te zeggen. Het streamen heb ik inderdaad via een NFS share op de Synology.

Update: voor wat betreft het spontaan rebooten heb ik een support antwoord ontvangen van de leverancier. Downgraden van de firmware versie naar v9.5.3.r3966. Blijf het wel vreemd vinden dat je als consument moet gaan downgraden om met je product te kunnen werken :?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 220717 op 25-10-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04-2024
Heb de mini 2 nu zo'n 4 weken maar wat een miskoop is dit.

Streamen over 't wifi-netwerk doet ie goed. Met 't grootste gemak zelfs 720 HD.
1080 gaat ie stotteren over wifi maar dat maakt me niet zoveel uit. 1080 bekijk ik wel via de usb.

Grootste probleem is de onbetrouwbaarheid van de software. Navigeren door 't menu gaat retetraag. Regelmatig loopt 't ding compleet vast (alleen stekker eruit helpt dan nog) of reboot ie spontaan. Dit gebeurt echt vaak... zo vaak dat 't begint te irriteren.

Ook 't bereik van de bijgeleverde afstandsbediening is waardeloos. Je moet echt op 't kastje mikken anders reageert ie niet. Gelukkig heb ik een Harmony One en is dit probleem opgelost. Hoef nu niet meer precies op 't kastje te mikken.

Dit product is nog helemaal niet klaar voor de verkoop. Ze gebruiken de consument als firmwaretesters. Dit is m'n eerste AC Ryan produkt en gelijk ook m'n laatste. Heb vanzelfsprekend de laatste firmware er op zitten. Als AC Ryan deze problemen niet totaal oplost met een firmware update voor 1-1-2012 verkoop ik dit ding op Marktplaats en ga ik voor een boxee of popcorn.

Misschien heb ik te hoge eisen voor een produkt van 80 euro... is goed mogelijk, maar dit is werkelijk een produkt wat gewoon nog lang niet klaar was... Dikke afrader!

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 21:46

RvL

Ik heb de AC Ryan ook sinds kort maar kan me slechts ten dele vinden in je opmerkingen hierboven.

Streamen gaat bij mij goed. De mini 2 zit bedraad aan m'n router, vanaf daar is alles draadloos. Toch gaat het afspelen van 1080 materiaal goed, zolang het netwerk vrij is (dus geen torrents downloaden e.d.).

Onbetrouwbaarheid van de software ben ik nog niet direct tegengekomen. In ieder geval niet in de zin van vastlopers of spontane reboots. Navigeren door het menu gaat inderdaad traag, dat ben ik met je eens. Ook is er nog een probleem met het inloggen op Picasa, maar aangezien ik alle foto's die daar staan ook lokaal heb staan vind ik dat niet zo'n probleem.

Heb je toevallig Auto Scan aan staan? Daar zijn wat issues mee waardoor de mini 2 erg traag kan worden. Dat uitschakelen, de bestandsgeschiedenis op de mini 2 laten verwijderen en de .Theater map op de aangesloten HDD verwijderen is hier de oplossing.

Ook je issues met de AB herken ik niet. Tijdens de eerste uurtjes heb ik alles met de originele AB gedaan en dat ging gewoon goed. Daarna heb ik alles in m'n Harmony gezet en ook dat gaat goed.

Heb je de firmware update wel via de Safe Update manier gedaan? Dat schijnt ook nogal wat uit te kunnen maken.

Wat je inderdaad zelf ook al aanhaalt moet je niet vergeten dat dit een product is van €80,-. Hoewel dat voor mij geen reden mag zijn voor vastlopers en spontane reboots, kun je voor die prijs wel minder performance verwachten. De Boxee Box en de Popcorn die je aanhaalt zijn meteen een stuk duurder, dus daar mag je dan logischerwijs ook meer van verwachten (al is dat ook lang niet bij ieder product het geval).

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
RvL schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:00:

Heb je toevallig Auto Scan aan staan? Daar zijn wat issues mee waardoor de mini 2 erg traag kan worden. Dat uitschakelen, de bestandsgeschiedenis op de mini 2 laten verwijderen en de .Theater map op de aangesloten HDD verwijderen is hier de oplossing.

Ook je issues met de AB herken ik niet. Tijdens de eerste uurtjes heb ik alles met de originele AB gedaan en dat ging gewoon goed. Daarna heb ik alles in m'n Harmony gezet en ook dat gaat goed.

Heb je de firmware update wel via de Safe Update manier gedaan? Dat schijnt ook nogal wat uit te kunnen maken.

Wat je inderdaad zelf ook al aanhaalt moet je niet vergeten dat dit een product is van €80,-. Hoewel dat voor mij geen reden mag zijn voor vastlopers en spontane reboots, kun je voor die prijs wel minder performance verwachten. De Boxee Box en de Popcorn die je aanhaalt zijn meteen een stuk duurder, dus daar mag je dan logischerwijs ook meer van verwachten (al is dat ook lang niet bij ieder product het geval).
Autoscan staat uit. Daarvoor was 't idd nog trager. Firmware heb ik geinstalleerd via 't menu... ga 't zo eens proberen via de "safe" manier want 't ding blijft elke dag wel een keer vastlopen of spontaan rebooten. Overigens nooit tijdens 't afspelen van een film, maar wel tijdens navigeren door menu.

Misschien had ik wel zo goed als lege batterijen bij m'n afstandsbediening gekregen of zo, maar goed dat is dus door m'n Harmony geen probleem meer...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanottie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03-2017
Vreemd dat er zo'n totaal verschillende ervaringen zijn met dit apparaat.

Ik heb de Playon HD 2 mini nu een maand en ben er erg tevreden over. Het enige kritiekpunt dat ik hier regelmatig lees en herken is dat het navigeren door het menu erg traag is. Al hielp het enorm toen ik 'Autoscan' uitzette.

De PHD2mini wordt erg intensief gebruikt in huis (dagelijks meerdere series en/of films) en ik heb nog nooit een vastloper gehad. Alle bestandsformaten die ik heb geprobeerd werken (video_ts/mkv/mpg/.iso/etc.etc.) moeiteloos. En de ondertitelingen ook! Ik speel alle content af vanaf een externe USB-HD en niet via het netwerk. Misschien dat ik daardoor ook nog geen problemen heb gehad (streamen over netwerk is altijd net iets meer 'gedoe').

Ik hoop dat ze bij AC Ryan nog met een firmware update komen waardoor je iets soepeler door de menu's heengaat, maar verder een tevreden klant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
stefanottie schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:00:
Vreemd dat er zo'n totaal verschillende ervaringen zijn met dit apparaat.

Ik heb de Playon HD 2 mini nu een maand en ben er erg tevreden over. Het enige kritiekpunt dat ik hier regelmatig lees en herken is dat het navigeren door het menu erg traag is. Al hielp het enorm toen ik 'Autoscan' uitzette.

De PHD2mini wordt erg intensief gebruikt in huis (dagelijks meerdere series en/of films) en ik heb nog nooit een vastloper gehad. Alle bestandsformaten die ik heb geprobeerd werken (video_ts/mkv/mpg/.iso/etc.etc.) moeiteloos. En de ondertitelingen ook! Ik speel alle content af vanaf een externe USB-HD en niet via het netwerk. Misschien dat ik daardoor ook nog geen problemen heb gehad (streamen over netwerk is altijd net iets meer 'gedoe').

Ik hoop dat ze bij AC Ryan nog met een firmware update komen waardoor je iets soepeler door de menu's heengaat, maar verder een tevreden klant dus.
Ik heb sinds ik de firmware opnieuw er op gezet heb via de "safe method" nog geen vastloper of spontane reset meer gehad. Dat was "de truuk" dus voor mij... vreemd dat dat zoveel uitmaakt.

Ben nu wel tevreden met 't apparaat :*)

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Anoniem: 427260 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:45:
Ik wil mijn western digital my passport essential 2tb op de acryan aansluiten via de usb 3.0 aansluiting (B)
De WD heeft ook een usb 3.0 aansluiting (micro B)
Maar als ik dit doe dan werkt de harddisk niet.

Dus aansluiten van USB 3.0 micro B naar USB 3.0 B kan blijkbaar niet ?

Hoe zou ik dit wel kunnen aansluiten ?
Op mijn harddisk (WD) zit dus alleen een USB 3.0 micro B aansluiting en op de ac ryan is de USB 3.0 een B aansluiting.

Wie kan mij helpen bij dit probleem ?

Ik heb ook al een verloopstukje aangesloten op de USB B poort van AC ryan, die deze omzet naar een USB A aansluiting, maar dit werkt ook niet.
De usb3 aansluiting op de pohd2 is dan ook alleen een slave aansluiting, dwz deze is bedoeld om de pohd2 aan je pc te hangen via usb3 zodat deze door de pc herkend wordt als een externe hdd.

Een externe hdd die aan je pohd2 wordt gehangen moet je in een host aansluiting prikken, dus in dit geval aan 1 van de usb2 A poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dragon2 schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:51:
[...]

De usb3 aansluiting op de pohd2 is dan ook alleen een slave aansluiting, dwz deze is bedoeld om de pohd2 aan je pc te hangen via usb3 zodat deze door de pc herkend wordt als een externe hdd.

Een externe hdd die aan je pohd2 wordt gehangen moet je in een host aansluiting prikken, dus in dit geval aan 1 van de usb2 A poorten.
het misverstand komt waarschijnlijk door wat er ook in de topic start staat :

Deze speler met HDMI 1.3 is op de toekomst voorbereid met deze razendsnelle usb 3.0-aansluiting. Sluit een externe harde schijf met usb 3.0 aan op deze poort en alles werkt vele malen sneller dan wanneer een 'ouderwetse' externe schijf is aangesloten op een van de usb 2.0-poorten.

hier staat dus dat het wel kan. |:(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 18:10
Hallo mede-tweakers,

Ik heb sinds kort ook de PlayOn HD2.. ik had voorheen een Eminent EM7080.. deze gaf problemen en na een maand mocht ik een andere uitzoeken van MediaMarkt.. heb toen deze gekozen.

Maar op mijn WD 2T hdd, staan de Eminent folders.. waar door, als ik bij de HD2 naar Films ga, de mediabox zegt dat er geen films in staan.. als ik via bestandsbeheer ga kijken op HDD, zie ik alles en werkt alles ook.

Kan iemand voor mij een screenshot maken, van mappen indeling op de HDD via je computer (windows) ?

Geen zin om me HDD te formateren, ben ik 125+ films en muziek kwijt haha

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
de multimedia maps voor de HDD moeten in de root staan tevens heten ze zo:
- image
- movie
- music

slechts ff je mappen renamen / verplaatsen en overige (misschien hidden maps) verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 18:10
Thanks, zal et proberen :D

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205166

Ik dacht wel iets van netwerkinstellingen af te weten, maar dat blijkt toch minder te zijn. Ik krijg mijn Playon HD mini 2 onmogelijk zover dat hij contact maakt met Windows 7 network shares.
Contact leggen met Vista? Geen probleem! Vanaf andere systemen contact leggen met Windows 7? Geen probleem.
Probeer ik verbinding te leggen via de playon dan blijft hij maar om een wachtwoord vragen en het is continu *failed to connect*.
Ik heb precies de wenken op het Ac Ryan forum opgevolgd. Er lijken ook meer mensen te zijn die dit probleem hebben en echt een oplossing ervoor heb ik nog niet gezien...

• 8_ball
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-06 22:00
Ik heb nu sinds een aantal dagen de HD 2 mini. Vind het een fijn ding, maar ik heb er nog wel wat problemen mee.

1 Trage reactie op de afstandbediening. Had ik wel verwacht maar toch erg storend. Hopelijk kan nieuwe firmware hier wat aan doen.

2 Mijn nas is niet altijd goed te benaderen. UN&P werkt goed. Maar rechtstreeks benaderen is lastig. De eerste keer ging goed. de dagen erna zag de speler mijn nas helemaal niet meer en nu wil die een wachtwoord hebben. Snap er niks van.

3 De speler laat de bibliotheek gemaakt met YAMJ niet zien. Ik krijg steevast een lege bibliotheek te zien. De bibliotheek is wel goed, wat als ik hem met behulp van de pc en een browser bekijk, werkt alles naar behoren.

Iemand ervaring en/of oplossingen hiermee/hiervoor?

• JerX
8_ball schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:52:
Ik heb nu sinds een aantal dagen de HD 2 mini. Vind het een fijn ding, maar ik heb er nog wel wat problemen mee.

1 Trage reactie op de afstandbediening. Had ik wel verwacht maar toch erg storend. Hopelijk kan nieuwe firmware hier wat aan doen.

2 Mijn nas is niet altijd goed te benaderen. UN&P werkt goed. Maar rechtstreeks benaderen is lastig. De eerste keer ging goed. de dagen erna zag de speler mijn nas helemaal niet meer en nu wil die een wachtwoord hebben. Snap er niks van.

3 De speler laat de bibliotheek gemaakt met YAMJ niet zien. Ik krijg steevast een lege bibliotheek te zien. De bibliotheek is wel goed, wat als ik hem met behulp van de pc en een browser bekijk, werkt alles naar behoren.

Iemand ervaring en/of oplossingen hiermee/hiervoor?
1. De afstandbediening is standaard gewoon gaar, ding reageert totaal niet goed. Je moet echt mikken op het kastje en owee als er iets tussen staat.

2. Heb geen ervaring met NAS, maar heb wel een tip: zorg voor een fixed IP op de HD Mini.

3. YAMJ, moet je die niet eerst op de Ryan zelf zetten? (sorry ook geen ervaring mee..)

• JerX
Anoniem: 205166 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:01:
Ik dacht wel iets van netwerkinstellingen af te weten, maar dat blijkt toch minder te zijn. Ik krijg mijn Playon HD mini 2 onmogelijk zover dat hij contact maakt met Windows 7 network shares.
Contact leggen met Vista? Geen probleem! Vanaf andere systemen contact leggen met Windows 7? Geen probleem.
Probeer ik verbinding te leggen via de playon dan blijft hij maar om een wachtwoord vragen en het is continu *failed to connect*.
Ik heb precies de wenken op het Ac Ryan forum opgevolgd. Er lijken ook meer mensen te zijn die dit probleem hebben en echt een oplossing ervoor heb ik nog niet gezien...
Ik geef je dezelfde tip als de persoon onder je, fixed ip voor je playon gebruiken. En stel voor de ryan een simpele naam + wachtwoord in.

• 8_ball
thx voor de snelle reactie en tips.

Ga vanavond weer aan de slag met de mini. Kijken of weer een stapje verder kan komen.

Yamj hoef je niet te installeren, je browsed in de jukebox sectie naar de index file die je gemaakt hebt met yamj en dan zou het moeten werken. Helaas bij mij niet, krijg dan een lege catalogus.

• JerX
8_ball schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:23:
thx voor de snelle reactie en tips.

Ga vanavond weer aan de slag met de mini. Kijken of weer een stapje verder kan komen.

Yamj hoef je niet te installeren, je browsed in de jukebox sectie naar de index file die je gemaakt hebt met yamj en dan zou het moeten werken. Helaas bij mij niet, krijg dan een lege catalogus.
Ok, neem aan dat je de YAMJ guide heb door genomen?

Tevens vergeten te melden dat updates voor de ryan geen updates voor de afstandsbediening bevatten. Dat ding is gaar en zo blijft het. Life with it or without it :P

• dragon2
  • Niet online
JerX schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:31:
[...]
Tevens vergeten te melden dat updates voor de ryan geen updates voor de afstandsbediening bevatten. Dat ding is gaar en zo blijft het. Life with it or without it :P
Ik live vrolijk without it, lang leve de logitech harmony's _/-\o_

• 8_ball
JerX schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:31:
[...]

Ok, neem aan dat je de YAMJ guide heb door genomen?

Heb ik gedaan, maar helaas staan daar de antwoorden niet in. Was wel gemakkelijk geweest.

En met traag reageren op de afstand bediening bedoelde ik vooral dat door het menu bladeren zo langzaam gaat. Maar ik kom van een pc met boxee af, dus qua snelheid ben ik wel verwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Laatst online: 10-03-2023
Vandaag de HD Mini 2 besteld om aan te sluiten op m'n Synology NAS. Begreep dat NFS het meest snel/stabiel zou moeten gaan werken. Het momenteel nog geen HD TV, maar ja gewone DVD's niet meer hoeven te branden is ook al heel wat :) Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
8_ball schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:52:
Schijnt dat je in je NAS (heb je een Synology?) Windows Sharing aan moet zetten als je uPnP gebruikt. Niet echt logisch, maar zie hier hoe je een Synology NAS koppelt met de HD mini 2:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=172&t=12321
Ga ik ook proberen als de HD mini 2 binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Laguna schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:36:
Misschien handig om de mini ook gelijk in de topic titel te noemen.
Nog steeds niet gedaan zo te zien :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:59:
[...]

Nog steeds niet gedaan zo te zien :O
Topic start ziet er ook echt niet uit :P Laat staan dat hij up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik zie dat er geen firmware update meer is na augustus. Aangezien de HD (mini) 2 nog veel verkocht wordt, zou je toch verwachten dat ze wel weer een update zouden hebben... is het menu inmiddels wel sneller dan een half jaar geleden?!

Firmware v9.5.5.r5440 v9.5.5.r5440 Change log 12/08/2011
Firmware v9.5.5.r5311 v9.5.5.r5311 Change log 05/08/2011
Firmware v9.5.5.r3966 v9.5.5.r3966 Change log 10/06/2011
Firmware v9.5.5.r2988 v9.5.5.r2988 26/04/2011
Firmware v9.5.5.r2073 v9.5.5.r2073 24/02/2011
Firmware v9.5.5.r1731 v9.5.5.r1731 Initial FW 01/02/2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:33:
Ik zie dat er geen firmware update meer is na augustus. Aangezien de HD (mini) 2 nog veel verkocht wordt, zou je toch verwachten dat ze wel weer een update zouden hebben... is het menu inmiddels wel sneller dan een half jaar geleden?!

Firmware v9.5.5.r5440 v9.5.5.r5440 Change log 12/08/2011
Firmware v9.5.5.r5311 v9.5.5.r5311 Change log 05/08/2011
Firmware v9.5.5.r3966 v9.5.5.r3966 Change log 10/06/2011
Firmware v9.5.5.r2988 v9.5.5.r2988 26/04/2011
Firmware v9.5.5.r2073 v9.5.5.r2073 24/02/2011
Firmware v9.5.5.r1731 v9.5.5.r1731 Initial FW 01/02/2011
Firmware v9.5.5.r5440 v9.5.5.r5440 Change log 12/08/2011 draai ik ook, ik heb een HD2 sinds maart 2011. En ik moet zeggen dat het menu wel sneller is geworden door de updates door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ok, dat is wel goed nieuws. Het opstarten van 45 sec (tweakers review van eind april: reviews: AC Ryan Playon!HD 2: twee stappen voorwaarts) is inmiddels dus ook korter?

Dus er zijn geen grote bugs / known issues meer met de HD (mini) 2 die een nieuwe FW update op korte termijn noodzakelijk maken (zoals hangen, rebooten ed)? De ervaringen zijn wisselend zie ik, maar gezien de grote verkoopaantallen vallen de negatieve ervaringen procentueel misschien nog wel mee. Vaak is het natuurlijk ook configuratie, ed.

Hoop dat ik 'm 'n beetje aan de gang krijg ;)

[ Voor 51% gewijzigd door dutch79 op 18-11-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Wat een beetje het probleem is met de updates is dat de .theater map op een schijf alles fokt. Op een of andere manier raakt hij corrupt en moet deze handmatig verwijderd worden om zo van de reboots af te komen. Tevens moet ik zeggen dat ik nooit let op de boot time maar 45sec is echt lang! Denk dat die van mij minder dan 20 seconden is.

Er zijn (helaas) altijd wel bugs in de firmware, maar er zijn er sinds de release al aardig wat geplet. Waar ik zelf van last heb is dat sommige bestanden opeen 0kb is en dan kan ik het opnieuw uploaden/kopieeren. Heel soms word ik echt moe van de ryan en dan besluit ik om gewoon (anime voornamelijk) op de pc te kijken. Soms is het gewoon een gedoe en dat moet het eigenlijk niet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Waar komt die .theather map dan vandaan? Wordt die ook gecreeerd als je 'm aan een NAS hebt hangen?

PS: Hier nog een topicje over SMB vs uPNP vs NFS: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=108&t=9364
NFS schijnt 30% sneller dan SMB!

[ Voor 42% gewijzigd door dutch79 op 18-11-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:22:
Waar komt die .theather map dan vandaan? Wordt die ook gecreeerd als je 'm aan een NAS hebt hangen?

PS: Hier nog een topicje over SMB vs uPNP vs NFS: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=108&t=9364
NFS schijnt 30% sneller dan SMB!
Geen idee of dat ook zo op de NAS is. Dan moet je even zoeken :) Het is volgens mij bedoeld om de schijf te indexeren. Maar bij elke update knal ik hem er altijd vanaf. Zover ik weet staat de map altijd in de root van een schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
OK, maar indexeren is niet uit te zetten?

Als je die file delete, zou je dus niet perse een safe mode FW upgrade te hoeven uitvoeren? ;)

[ Voor 54% gewijzigd door dutch79 op 18-11-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:36:
OK, maar indexeren is niet uit te zetten?

Als je die file delete, zou je dus niet perse een safe mode FW upgrade te hoeven uitvoeren? ;)
Altijd een in safe mode upgrade punt. Indexen is volgens mij uit te zetten en word ook aangeraden omdat het problemen oplevert. Het indexen heet Quickscan om deze uit te zetten doe het volgende (schaamteloze copy paste:
- Goto SETUP -> SYSTEM -> Autoscan Storage and disable this option
- Goto SETUP -> SYSTEM -> Clear History Function and switch this on (pre r4585) or just press 'Enter' to clear the cache and history (r4585+)
Overigens vind je hier verschillende guides

Tevens word de .theater map altijd aangemaakt, dunno why.

[ Voor 3% gewijzigd door JerX op 18-11-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
OK, Thanks. Dus zelfs na het uitzetten van indexering wordt .theather aangemaakt. Naja.

Wanneer ik de HD mini 2 aan m'n Synology NAS wil hangen, dan kan ik 'm toch fysiek met m'n (wireless) router verbinden? Ik lees in de manual iets over firewall uitzetten... liever niet. Maar wat moet ik in m'n router (Linksys WRT54GL met Gigabit switch) dan nog configureren? Portforwarding of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:59:
OK, Thanks. Dus zelfs na het uitzetten van indexering wordt .theather aangemaakt. Naja.

Wanneer ik de HD mini 2 aan m'n Synology NAS wil hangen, dan kan ik 'm toch fysiek met m'n (wireless) router verbinden? Ik lees in de manual iets over firewall uitzetten... liever niet. Maar wat moet ik in m'n router (Linksys WRT54GL met Gigabit switch) dan nog configureren? Portforwarding of is dat niet nodig?
Voor wireless met de mini heb je sowieso een stick nodig en het word sowieso niet aangeraden i.v.m traagheid.. even een voorbeeld (bij mij thuis)

Vriendin laptop via wireless zet wat op Ryan: 1-3 MBp/s
Mijn pc via draad zet wat op Ryan: 8-11 MBp/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Nee, wil niet wireless.. wel LAN bedraad. Toevallig is de router een draadloos model. Ik zeg ook fysiek koppelen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door dutch79 op 18-11-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:23:
Nee, wil niet wireless.. wel LAN bedraad. Toevallig is de router een draadloos model. Ik zeg ook fysiek koppelen. :)
Sorry maar dan heb je wel je antwoord :P En met de firewall, denk dat jezelf ff moet kijken hoe de upload speeds dan zijn. Wel een fixed ip voor je ryan gebruiken, zo voorkom je veel problemen!

[ Voor 9% gewijzigd door JerX op 18-11-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Heb de ACR HD2 mini inmiddels binnen en werkend. Allereerst even in het kort hoe deze achtereenvolgens is aangesloten:
-Synology NAS > Linksys router (100Mbps) + Netgear Gigabit switch > ACR HD2 mini > TV (tulp ivm PAL/geen HD :| + versterker dmv SPDIF).
Streamen doe ik momenteel via WINS/Workgroup. NFS staat in de planning, maar is me zo gauw nog niet gelukt. Snelheden die ik zag lagen tussen de 30 en 60 Mbit).

Enkele eerste bevindingen:
-Helaas duurt het booten wel vrij lang (30 sec). Dit is meteen 1 van de minpunten.
-Bladeren door folders op de NAS gaat vrij goed (1 a 2 sec). Het terugkeren naar 'home' duurt wel wat langer (5 sec).
-Heb de FW even gechecked. Dat is de laatste: 5440. Dus daar hoef ik voorlopig niks aan te doen.
-Fixed IP ingesteld. Geen probleem voor een tweaker, maar zal niet voor iedereen voor makkelijk zijn.
-Viel me in de settings verder op dat de ondertiteling standaard op 'uit' staat. Dat was ook de reden dat ik de ondertitels aanvankelijk miste in de films. 8)7
-Las wat over de matige afstandsbediening. Ik vind het meevallen. Je player moet wel in het zicht staan, maar heel erg nauwkeurig richten hoeft nou ook weer niet. Wel heb ik een Logitech AB, dus zal die 's gaan instellen voor deze nieuwe device.

Aangezien ik geen HDTV ter beschikking heb, kan ik de HD2 mini niet optimaal gebruiken/testen. Zag wel dat de switch aangaf dat er van de NAS naar de switch wel Gigbit connectiviteit was, maar niet van de switch naar de HD2 mini. Omdat ik ook maximaal 60 Mbps zag tijdens het starten van een film, vroeg ik me af of dit wel klopte en hoe ik weet of de player wel met Gigabit snelheden overweg kan. Heb nog even de BCC bird scene geprobeerd. Ging niet helemaal soepel, maar ook daarvoor geldt weer.. heb geen HDTV, dus beetje zinloos.
-Waar kan ik de bitrate nog meer zien? Want als je de info-knop gebruikt, dan wordt er geen bitrate live weergegeven. Vind ik wel jammer.

Eerste conclusie is eigenlijk dat ik wel aangenaam ben verrast. Voor die 8 a 9 tientjes krijg je behoorlijk wat waar voor je geld. Het opstarten had echt wel wat sneller gemogen. Zo'n zwaar OS draait ie nou ook weer niet op zou ik zo denken... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:49:
Eerste conclusie is eigenlijk dat ik wel aangenaam ben verrast. Voor die 8 a 9 tientjes krijg je behoorlijk wat waar voor je geld. Het opstarten had echt wel wat sneller gemogen. Zo'n zwaar OS draait ie nou ook weer niet op zou ik zo denken... 8)
Wel voor zo slome chip :+ maar gelukkig wel iemand die een beetje tevreden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Er zijn vast meer tevreden dan ontevreden gebruikers gezien de populariteit van het product, maar die hoor je niet allemaal hier ;)
Niemand anwoord op m'n vraag:
-Waar kan ik de bitrate nog meer zien? Want als je de info-knop gebruikt, dan wordt er geen bitrate live weergegeven.

[ Voor 53% gewijzigd door dutch79 op 23-11-2011 11:07 ]

• dutch79
Nog maar een vraag:
-Is het mogelijk om de naam van een shortcut (snelkoppeling) te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Nieuwe Beta firmware voor de mini: v9.5.5.r6629 nu op de AC Ryan site.

Werkt bij mij al een paar uur stabiel. Grote voordelen voor mij zijn 't nog iets sneller navigeren door 't menu en dat "shortcuts" nu als eerste in 't menu staat...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Heb je 'n link? Hier staat ie niet bij: http://www.playonhd.com/nl/?upn=support

edit: beta's staan blijkbaar hier: http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=175 ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Change log:

Model: AC Ryan ACR-PV73800 Playon!HD Mini2
Version: v9.5.5.r6629
Release: 2011-11-25
Firmware History
New Features / Improvements / Bug Fixes
Version v9.5.5.r6629

What’s new in this release:
1. Improved GOTO function, now able to directly input numeric on the entry fields
2. Improved various menu language translations and OSD errors
3. Improved audio playing indicator bar to match with the current progress of playback
4. Improved sync with various .txt subtitle formats
5. Improved subtitles handling
- Multiple SRT subtitles for a video, naming the desired subtitle file the same as the video name will
make it the default subtitle during playback
Example;
If you have 'Avatar.mkv' video and 'Avatar.srt', 'Avatar.dutch.srt', 'Avatar.german.srt', etc Avatar.srt will be the default subtitle
If you prefer to have other subtitle as the default subtitle, just rename that to 'Avatar.srt'
- Only subtitles that are relevant to the video being played will be displayed and selectable
Example;
If you have 'Avatar.mkv' and 'Iron Man.mkv' together with 'Avatar.srt' and 'Iron Man.srt' subtitles in
a single folder
When playing 'Avatar.mkv' and pressing the subtitle button will only display and let you select
'Avatar.srt'. 'Iron Man.srt' will not be seen as a selectable subtitle
6. Added audio setting that can be directly accessed when pressing the MENU button during audio/video playback
7. Added 'Show all files' option in SETUP - SYSTEM menu to provide users the flexibility of manipulating files that are otherwise filtered out by the system as non-media types
8. Added Thai and Hebrew virtual keyboard layout and input method
9. Added support for PGS subtitles in MKV container
10. Fixed the limit of maximum 15 subtitles placed in a single folder
11. Fixed missing audio channels when playing back video with multi-channel AAC audio via an external amplifier
12. Fixed constant rebooting problem caused by the index file being corrupted after scanning any MP3 files with an ID3 tag that contains a large file size embedded image
13. Fixed system reboot when loading a Jukebox created with AC Ryan YAMJ Installer v2.0
14. Fixed random system freeze when exiting or stopping from playing a movie in Movie Jukebox
15. Fixed unable to display YAMJ generated TV Series and Boxsets in Movie Jukebox
16. Fixed broken service to NBC TODAY SHOW in Video Podcast
17. Fixed no audio bug when using certain services in Internet Media if you are using SPDIF/OPTICAL connection to an external amplifier
18. Fixed during audio playback, ID3 details does not appear after returning from screensaver, MENU options or SETUP
19. Fixed unable to load subtitles when default subtitle option in Setup > Misc > Subtitle is turned off
20. Fixed during a paused video playback and screen saver appears with option set to Photo Album or Flickr, will cause the system to reboot
- Due to a Realtek SDK limitation, only the default screen saver image will appear during a paused
video playback
21. Moved Shortcuts menu to the first listed menu on the Home Screen

Known issues/high priority to fix:

GUI/Interface file copy using Samba network protocol = If you use the GUI/Interface with Samba network protocol to copy a file/folder to your USB-storage. The system will reboot.

Workaround to transfer files: You can use NFS, or the Samba PC environment (drag and drop) to transfer files if you want to use the network to transfer files.

If you enable 'Setup>System>Scan Storage' your system might crash depending on the files you have scanned, and create a corrupted '.Theater' folder, or if you then enter 'Movies' or 'Music' sections from the main menu, and change the view or filter (by pressing 'Menu') the system will reboot. If you would encounter this issue, you would have to manually delete the '.Theater' folder by connecting the USB-hard drive to your PC/Mac and remove the '.Theater' folder from the root folder of your hard drive. Then boot the Playon! with your TV, and go to 'Setup>System>Restore default Yes' and insert the USB-hard drive.

[ Voor 130% gewijzigd door dutch79 op 26-11-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan een Ryan Playon HD2 overweg met 3D subs ?
Idx en .sub zeg maar?

Ik heb sinds deze week een 3D tv maar ben nu hard op zoek naar een player die deze subs onderteunen wil.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Donstil schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:34:
Kan een Ryan Playon HD2 overweg met 3D subs ?
Idx en .sub zeg maar?

Ik heb sinds deze week een 3D tv maar ben nu hard op zoek naar een player die deze subs onderteunen wil.
Geen idee, misschien is het handiger om deze vraag even bij AC Ryan zelf te stellen :)

AC Ryan Europe BV
Anthonetta Kuijlstraat 43b
3066GS Rotterdam
The Netherlands

+31.10.4206136

europe@acryan.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JerX schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:59:
[...]

Geen idee, misschien is het handiger om deze vraag even bij AC Ryan zelf te stellen :)

AC Ryan Europe BV
Anthonetta Kuijlstraat 43b
3066GS Rotterdam
The Netherlands

+31.10.4206136

europe@acryan.com
Al gedaan ;)
Geen reactie maar toch bedankt

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
En anders wellicht via het forum van AC Ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:07:
En anders wellicht via het forum van AC Ryan.
Is meestal sneller ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59
Arggg, na 9 maanden gebruik, gaat mijn HDD het begeven.
Staat nu in mijn docking station voor een scandisk, maar heb weinig hoop.
En het stomme is dat mijn vorige Ryan, de 73100 ook na ongeveer 9 maanden mijn HDD's op vrat en vervolgens de geest gaf.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:41

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

even snel een vraagje, kun je met deze media speler ook gewoon internetten?
dus gewoon browsen?

google, tweakers, noem wat...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
WishmasterNL schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:56:
even snel een vraagje, kun je met deze media speler ook gewoon internetten?
dus gewoon browsen?

google, tweakers, noem wat...... :P
Ja, dat kan...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59
Kleine update.
Vandaag naar hun kantoor geweest in Rotterdam waar netjes de HDD is omgeruild voor een nieuwe.
Werkt weer als vanouds.
Wel jammer dat de zaak waar ik hem gekocht heb en waar ik al jaren kom, dit niet wilde doen.
Deze wilde hem natuurlijk wel innemen (garantie) en dan opsturen naar Ryan, maar dat was ik hem verschillende weken kwijt geweest.
+1 voor Ac Ryan.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 16:57
Iemand een idee over het volgende:
Vriend van mij heeft gisteren zijn playon mini hd2 ontvangen. Alle kabels aangesloten verder, geen probleem.
Netwerk is bekabeld aangesloten op een netgear wndr3700, maar bij de eerste keer starten kwam na het kiezen van automatisch ip en dns gelijk de melding "Test mislukt". Deze melding komt echt gelijk na het opslaan van de instellingen, alsof hij het niet eens probeerde.

Uiteindelijk na nogmaals diverse keren te hebben gekozen voor automatisch instellen en mislukte testen, heb ik handmatig ip gegevens ingevoerd, maar ook toen was er nog geen verbinding. Een minuut of 10 later plotseling wel (het scherm hadden we open laten staan, en plots verscheen er het ip adres achter), we konden toen ook online, maar na een reboot van het ding was dit ook weer weg.
Nu hebben we hem gewoon op het netwerk instellingen scherm laten staan, en dan zag je dus af en toe een 169.xxx adres staan, weer verdwijnen en zo heel de tijd door, maar na 15 minuten had hij nog steeds geen adres ondanks dat dit handmatig ingesteld stond en voor de reboot even werkte.

Vervolgens het ding weer op automatisch gezet, gereboot, maar hetzelfde resultaat.
Hij lijkt dus moeite te hebben om een dhcp adres te krijgen van de router, maar daar is verder niets bijzonders ingesteld of terug te vinden in de logfile.

De kabel is het probleem niet: deze hebben we even tijdelijk uit de ps3 getrokken waar hij normaal in zit, en als je de ps3 aanzet ben je direct aangemeld op psn en dus online.
Ook heb ik de firmware die erop stond (5440) nog een keer opnieuw geflashed, allemaal zonder resultaat.

Ik lees met name problemen met wireless verbindingen, maar bekabeld niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 16:57
Update:
ik heb de playon meegenomen naar mijn huis, en hier aangekoppeld.
En natuurlijk: gelijk werken dat ding.

Moet dus toch iets met de kabel danwel de router zijn, dus wordt nog wat testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 21:24
gewoon browsen? leg uit?
ik kan alleen maar een site selecteren en daar in zoeken?

Ohja, heb m ook net binnen, wifimodule dr an, 1tb erin en (omdat ik er achter kwam dat ie ook op inet kan en youtube) maar een tobo drvoor gekocht (rip off) maargoed, dies voor t vrouwtje :P

Heb er nu al 2 probleempjes mee:

De spatie werkt niet van t toetsenborde

De tv verliest ineens beeld (KLAK uit) en springt weer aan (KLAK aan).

bekend bij iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Mij ook niet bekend dat je kunt 'surfen'..?

PS: ACR HD2 mini bevalt me nog steeds. Hoop alleen dat ze de boottijd nog 's kunnen verkorten. Dat mag echt wel wat vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
sdirkx schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:54:
Mij ook niet bekend dat je kunt 'surfen'..?

PS: ACR HD2 mini bevalt me nog steeds. Hoop alleen dat ze de boottijd nog 's kunnen verkorten. Dat mag echt wel wat vlotter.
Ik heb echt geen problemen met de boottime.. maar ik heb dan een normale HD2. Ding is binnen 10 seconden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 08:31
Is het probleem met 24fps en 23.976fps nu eindelijk eens opgelost?

Ik heb nu een Xtreamer maar er zat een fout in de Realtek 1073 chipset zodat bij 23.976fps films de hdmi op 24fps komt en hierdoor elke 40 seconden een klein hikje in het beeld. Is deze fout er nu uit in de 1185 chipset en in de HD2 (mini)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
JerX schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:53:
[...]

Ik heb echt geen problemen met de boottime.. maar ik heb dan een normale HD2. Ding is binnen 10 seconden gestart.
Apart. De mini doet er 30 sec over. Laatste firmware gaf geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
Niemand die "problemen" ondervindt met een plasma tv (of een andere), dat er op een random moment gewoon het beeld uitgaat en vervolgens weer aan?
Random moment, bij voorkeur bij afspelen film, bij het spannendste stukje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
KaWaReZ schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:52:
Niemand die "problemen" ondervindt met een plasma tv (of een andere), dat er op een random moment gewoon het beeld uitgaat en vervolgens weer aan?
Er is volgens mij een plasma instelling.. (zal wel voor inbranden zijn). Maar je kan er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188899

KaWaReZ schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:52:
Je bedoelt dat het beeld een seconde of 2 ofzo weg is, daarna weer goed is, en dat herhaalt (wegvallen beeld) zich na ongeveer 20 minuten (misschien) minder.. Ik heb een LED tv en had in de AC Ryan een optie 'deep color' aangezet. Blijkt een plasma setting te zijn, of in ieder geval een optie die niet door mijn tv wordt ondersteund. Anyway, optie uitvinken en het probleem nooit meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
Hmmm... tis alleen op random momenten (beetje vaag/jammer) maar altijd op de spannendste momenten :+

• dutch79
sdirkx schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:42:
[...]

Apart. De mini doet er 30 sec over. Laatste firmware gaf geen verbetering.
Toch maar 's op het forum van ACR de vraag gesteld mbt de boottime. Werk momenteel met de laatste beta 6629 (25 nov). AC Ryan zit hier (R'dam) trouwens een paar straten verderop zag ik net. :+

[ Voor 10% gewijzigd door dutch79 op 29-12-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
Help! Want ik kom er niet uit. Mijn google skills laten het ook afweten.
Ik gebruik de playon HD mini2 om films te streamen vanaf de PC.

Nu doe ik dit via netwerk optie op de mini2. Hoe krijg ik mijn shares geindexeerd onder muziek/films etc?

Ik kan het echt nergens vinden. help!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Shares kan je niet indexeren. Alleen data vanaf usb of interne schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438518

wie kan mij helpen met het volgende probleem !!

telkens als hij opstart vraagt hij om een netgebruikers ID en een netwachtwoord.
wat is het, een waar kan ik het vinden.
zoals je merkt ben ik niet zo handig met dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Snelkoppeling maken waarbij je de vraag krijgt of de inlogggegevens moeten worden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
sdirkx schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:11:
PS: ACR HD2 mini bevalt me nog steeds. Hoop alleen dat ze de boottijd (30 sec) nog 's kunnen verkorten. Dat mag echt wel wat vlotter.
Antwoord van AC Ryan:
"It's basically loading all modules and mounting the system. We always try to improve but at some point it is technically just not possible to speed things up."
;(

[ Voor 17% gewijzigd door dutch79 op 03-01-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:03
Anoniem: 188899 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:57:
[...]

Je bedoelt dat het beeld een seconde of 2 ofzo weg is, daarna weer goed is, en dat herhaalt (wegvallen beeld) zich na ongeveer 20 minuten (misschien) minder.. Ik heb een LED tv en had in de AC Ryan een optie 'deep color' aangezet. Blijkt een plasma setting te zijn, of in ieder geval een optie die niet door mijn tv wordt ondersteund. Anyway, optie uitvinken en het probleem nooit meer gehad
Thanks! Volgens mij is hiermee het zwarte scherm op willekeurige momenten probleem opgelost :) Had al gezocht op internet, en het probleem volgens mij maanden terug ook in dit topic gemeld, maar niemand wist toen wat voor probleem het was.
Wel vreemd dat de instelling op 'auto' stond. Als de TV het niet ondersteund zou de AC Ryan dat toch moeten detecteren?

[ Voor 8% gewijzigd door technoaddict op 03-01-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 12:24
Aangezien hier toch wel mensen zitten met gebruikersevaring met Play On HD2 (Mini) stel ik mijn vraag hier eens.
Momenteel hebben we thuis een WDTV Live (misschien is dit vloeken in de kerk). Apparaatje werkt opzich niet verkeerd, alleen het afspelen van Video_TS bestanden werkt via het netwerk niet goed, het apparaat begint dan te happeren.
Nu zit ik te twijfelen om deze te vervangen voor een HD2, maar ik dan wil ik daar alle films, muziek en foto's opzetten, maar wil deze bestanden eigenlijk ook nog kunnen benaderen met andere apparatuur. Bijvoorbeeld een PS3 of HD2 Mini. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
media-richard schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:02:
Nu zit ik te twijfelen om deze te vervangen voor een HD2, maar ik dan wil ik daar alle films, muziek en foto's opzetten, maar wil deze bestanden eigenlijk ook nog kunnen benaderen met andere apparatuur. Bijvoorbeeld een PS3 of HD2 Mini. Is dit mogelijk?
Ja, mits de HD2 dan wel aan staat. Je kunt de ingebouwde harde schijf in een POHD of dergelijke speler gewoon benaderen via je netwerk, zoals een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 12:24
Dragon bedankt voor je reactie, dat inderdaad het geen wat ik wil doen.
Maar nu wil ik zeker weten of het ook mogelijk is om die schijf te benaderen via andere media spelers, zoals POHD2 Mini. En of dit natuurlijk goed werkt, om Video_TS, MKV of WMV HD bestanden via de Share optie af te spelen.

Aangezien ik een NAS onnodig vind voor die ene keer dat ik de Mini wil gaan gebruiken.

Hopelijk heeft iemand hier reeds evaring mee.
Vind het namelijk zonde om een POHD2 met bv 2TB schijf te kopen, terwijl ik beter 2x een POHD2 mini en een NAS van2TB+ had kunnen aanschaffen.

ps. Dit is alles gaat bekabeld aangesloten worden, over 3 verdiepingen.

[ Voor 15% gewijzigd door media-richard op 06-01-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 14:39
Ik heb dus een HD Mini 2.
Alles vrijwel standaard gehouden. Maar hoe kan ik bijvoorbeeld een mooie videowall krijgen of informatie over een film of serie op een leuke manier weergeven?

Iemand leuke tips en/of trucs met uitleg?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
AC-Ryan heeft een aangepaste versie van Yamj op zijn website staan. Deze zou geschikt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
Hoe krijg ik toegang vanaf de pc op mn HD2? ik zie wel iets staan van realtek embedded render.... maarreh... ik wil gewoon spul daarnaartoe pompen.

vanaf de HD2 kan ik echter wel zo de pc op en daarvanaf streamen...

heb t nog niet helemaal door vrees ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
KaWaReZ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:24:
Hoe krijg ik toegang vanaf de pc op mn HD2? ik zie wel iets staan van realtek embedded render.... maarreh... ik wil gewoon spul daarnaartoe pompen.

vanaf de HD2 kan ik echter wel zo de pc op en daarvanaf streamen...

heb t nog niet helemaal door vrees ik :/
Zorg dat samba aanstaat op de player. Als je het moest aanzetten, dan even je player herstarten.
Daarna is je player zichtbaar in je netwerk.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste