Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 21:24
samba... waar moet ik dat vinden? :D (thx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
KaWaReZ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:29:
samba... waar moet ik dat vinden? :D (thx)
Ik heb geen hd2 en ik weet niet welke firmware je hebt. Maar, blader eens door je settings......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 21:24
klinkt mij niet bekend, maar zal zo eens even bladeren (in de reclame, vrouke zit filmpje te kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik heb bepaalde bestanden waarbij gebruik wordt gemaakt van extra camera opties. D.m.v. de "angle" knop kun je dan camera posities van uit een andere hoek bekijken. Het probleem is echter dat de melding (het icoontje met de camera) tijdens de hele opname in beeld staat. Heeft iemand enig idee hoe ik deze uit kan zetten?

Ben er inmiddels achter. De knop "TVsys" op de AB doet de melding op het scherm verdwijnen

[ Voor 13% gewijzigd door Jordao op 25-01-2012 07:33 . Reden: Oplossing gevonden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hoe koppelen jullie de netwerkshares van je windows aan je playon HD2 mini? Mijn vader heeft er 1 gekocht. Als ik een share maak op mijn Windows 7 ultimate systeem kan de HD2 mini hem niet vinden (via NFS of UPNP). Dit geld voor ook mijn Windows Vista pc en Windows XP laptop. File sharing staat aan en als ik het ip-adres invul in een computer kom ik wel bij de netwerkshares uit. Op de Windows Vista pc heb ik inmiddels media delen aangekregen via het configuratiescherm, daarvan kan ik nu standaard mappen bekijken via de Mini HD2. Ik wil uiteindelijk de netwerkshares dus kunnen openen in de HD2 Mini en vanuit daar afspelen. Media sharen aanzetten in mijn Windows 7 pc werkt (om welke vage reden) niet. hij start hem niet.

Iemand tips/ideeën ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als je bij eigenschappen naar delen gaat en dan delen met iedereen toevoegt zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 19:58

Canon23

>>MY<< world

Heb dit apparaatje nu ook en hij staat aangesloten, kan hem via mn netwerk benaderen(incl 2TB hdd) en hij speelt de video's goed af, MAAR 2 vraagjes

1 Je zou hem ook als torrent clients moeten kunnen gebruiken, hoe?

2 Als je hem op je a/v receiver aansluit is dat alleen de hdmi kabel genoeg voor beeld en geluid? Of moet er een optisch kabeltje tussen? Maw met alleen hdmi en passthrough aan of uit geen verschil ?!?

edit: optie 2 is opgelost ....foute instelling receiver :P

edit2:
Ik kan via mn netwerk me films en stuff op de Ryan zetten, alleen als ik die wilt kijken moet ik via de filemanager te werk gaan. Waarom komen ze niet in de "movies" lijst te staan. En ja heb het netjes van mn comp naar de movie map gekopieerd :P

[ Voor 28% gewijzigd door Canon23 op 28-01-2012 13:23 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:08

RvL

Die mappen voor Films, Muziek etc. zijn alleen als je je HDD laat scannen door de Playon. Maar dat wordt dan weer afgeraden omdat er een bug zit in het scannen...

Het in de juiste map plaatsen alleen heeft dus geen invloed, omdat de Playon de nieuwe films dan nog niet geindexeerd heeft.

Ik werk daarom met snelkoppelingen naar fysieke mappen op de schijf. Dan werk je op de achtergrond nog steeds via bestandsbeheer, dat wel.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Ik twijfel nog tussen de HD2 en de HD Essential. Netwerkverbinding boeit mij eigenlijk niet. Het gaat mij puur om het standalone af kunnen spelen van content. Overzetten via kabel of een losse mediadrager (usb-stick, SD-kaart) is daarbij geen bezwaar. Wel is natuurlijk de hele user eperience van belang bijvoorbeeld als het gaat om het menu. Zit hierin enig verschil tussen beide spelers?

Er worden hier problemen gerapporteerd met het indexeren van bestanden naar de juiste categorie. Heeft de HD Essential daar ook last van?

Zit er een duidelijk verschil in geluidsproductie tussen beide modellen? Ik las dat de fan er puur voor de HDD in zit. Zou je die bij gebruik van een 2.5 inch schijf (met adapter) af kunnen koppelen of wordt het dan toch nog te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54

Audione0

Strijdt der titanen

Mensen,

Ik zie vaak berichten rond slingeren dat deze speler de pc niet kan vinden.
Installeer tvsersity of twonky mediaplayer en je hebt geen geziek meer. Vanuit deze programma's, de mappen delen die je wilt delen en hoppa!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Ik ben de topic even aan het updaten, dus work in progress :)
Done, hoop dat dit even voldoende is, waarschijnlijk word de FAQ nog wel iets uitgebreid.

[ Voor 44% gewijzigd door JerX op 08-02-2012 22:49 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Audione0 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:35:
Mensen,

Ik zie vaak berichten rond slingeren dat deze speler de pc niet kan vinden.
Installeer tvsersity of twonky mediaplayer en je hebt geen geziek meer. Vanuit deze programma's, de mappen delen die je wilt delen en hoppa!
Eerlijk gezegd, totaal geen last van gehad. Vooral met Windows 7 was ik zo klaar.. maar goed in de TS staat er nu ook een handleiding voor delen van mappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:36:
Ik twijfel nog tussen de HD2 en de HD Essential. Netwerkverbinding boeit mij eigenlijk niet. Het gaat mij puur om het standalone af kunnen spelen van content. Overzetten via kabel of een losse mediadrager (usb-stick, SD-kaart) is daarbij geen bezwaar. Wel is natuurlijk de hele user eperience van belang bijvoorbeeld als het gaat om het menu. Zit hierin enig verschil tussen beide spelers?

Er worden hier problemen gerapporteerd met het indexeren van bestanden naar de juiste categorie. Heeft de HD Essential daar ook last van?

Zit er een duidelijk verschil in geluidsproductie tussen beide modellen? Ik las dat de fan er puur voor de HDD in zit. Zou je die bij gebruik van een 2.5 inch schijf (met adapter) af kunnen koppelen of wordt het dan toch nog te heet?
Durf het niet zo zeer te zeggen, maar ik weet dat alle Ryans wel last hebben van het indexeren. Dit komt omdat ze zo beetje de firmware voor alle players ontwikkelen. En betreft ontwikkeling van de Essentials, deze ligt behoorlijk op zijn gat (laatste update was beginn november en geen beta's meer).

Volgens mij ben je nog beter af met een HD Mini 2 dan een Essential. En volgens mij kan het inderdaad geen kwaad om de fan los te trekken, omdat deze idd voornamelijk voor de HDD word gebruikt. Al moet ik zeggen dat ik echt geen last heb van het fan geluid van mijn HD2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht is de Mini 2 inderdaad een betere optie. Vond net een review waarin beweerd werd dat het menu van de Mini 2 vlotter reageert dan dat van de Essential. Los van de interne SATA-aansluiting zijn de HD2 en HD Mini 2 technisch toch hetzelfde? Dan wordt het wellicht toch de HD2.

Uit de review van Hardwareheaven.com:
There have clearly been some optimisations performed since we used the Essential model as the interface is now much more responsive with no delays after button presses and we are sure that this is also aided by the more powerful processor in this device.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 09-02-2012 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 55563 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:13:
Wellicht is de Mini 2 inderdaad een betere optie. Vond net een review waarin beweerd werd dat het menu van de Mini 2 vlotter reageert dan dat van de Essential. Los van de interne SATA-aansluiting zijn de HD2 en HD Mini 2 technisch toch hetzelfde? Dan wordt het wellicht toch de HD2.

Uit de review van Hardwareheaven.com:

[...]
Idd alleen de SATA aansluiting mist in de mini :) En de Essential is waarschijnlijk 25% slomer dan de Mini 2. Aangezien de Essential identiek is aan de HD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan wordt het duidelijk de HD2. :) Is het mogelijk om daarin een 2.5 inch harddisk te plaatsen met een bracket? Of werkt dat niet lekker met dat slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 55563 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:57:
Dan wordt het duidelijk de HD2. :) Is het mogelijk om daarin een 2.5 inch harddisk te plaatsen met een bracket? Of werkt dat niet lekker met dat slot?
Dus je gaat niet voor een Mini? :P Uhmm 2.5 bracket, heb ik nooit geprobeerd.. maar volgens mij gaat dat niet lekker werken. Het slot waar hij in gaat is namelijk al vrij stug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
JerX schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:59:
[...]

Dus je gaat niet voor een Mini? :P Uhmm 2.5 bracket, heb ik nooit geprobeerd.. maar volgens mij gaat dat niet lekker werken. Het slot waar hij in gaat is namelijk al vrij stug..
In een HD1 ging een bracket iig prima. Ik heb er zelf een OCZ SSD bracket ingehad met een notebook HDD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm beetje jammer van dat slot. De methode als in de Essential - gewoon op de backplate schroeven en apparaat weer dicht - mag minder fancy zijn maar werkt wel flexibeler. Het is toch niet alsof je elke dag de harddisk eruit haalt.
@dragon2: dat klinkt wel weer bemoedigend. :)

Overigens nog een vraag. De HD2 detecteert de fps van een videobestand en stelt automatisch de tv daarop in. Nu ondersteunt de tv zowel 23.976 Hz als 24 Hz. Dit werkt althans prima met een laptop. Kun je op de HD2 instellen dat je tv beide frequenties ondersteunt?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 09-02-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 55563 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:55:
Hmm beetje jammer van dat slot. De methode als in de Essential - gewoon op de backplate schroeven en apparaat weer dicht - mag minder fancy zijn maar werkt wel flexibeler. Het is toch niet alsof je elke dag de harddisk eruit haalt.
@dragon2: dat klinkt wel weer bemoedigend. :)

Overigens nog een vraag. De HD2 detecteert de fps van een videobestand en stelt automatisch de tv daarop in. Nu ondersteunt de tv zowel 23.976 Hz als 24 Hz. Dit werkt althans prima met een laptop. Kun je op de HD2 instellen dat je tv beide frequenties ondersteunt?
Er is een instellingen dat de Ryan op 1080P 24HZ kan worden gezet.
Edit: dat kan, kijk maar op Blz. 21 van de handleiding :)

[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 09-02-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 00:16
Sinds 2 weken heb ik een beetje een vreemd probleem. Soms wil het voorkomen dat de HD2 mini het geluid niet meer goed, tja hoe ga ik dit benoemen? Niet meer goed filtert is misschien een goed woord?

Ik gebruik de HD2 mini met de volgende setup, een Harman Kardon HK3490. (Aangesloten via de analoge uitgang.)
En een 40" Sony lcd tv, aangesloten via HDMI.

Als ik de speler af en toe opstart en dan een muziekje op wil zetten bijvoorbeeld? Dan komt het willekeurig voor dat er een heel hoog gesis in de hoge tonen zit. Alsof de muziek op 5.1 word afgespeeld? Zet ik de speler uit en weer aan dan is het ook direct weg.

Wat heb ik zelf al geprobeerd? Een keer optisch aangesloten, zelfde probleem. Een nieuwe firmware erop gezet, gekeken of mijn reciever het bij meerder apparaten doet om uit te sluiten of het aan mijn reciever ligt?

Iemand bekend met dit probleem? Of komt dit puur door de slechte software integratie van de HD2 mini.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JerX schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:38:
[...]

Er is een instellingen dat de Ryan op 1080P 24HZ kan worden gezet.
Edit: dat kan, kijk maar op Blz. 21 van de handleiding :)
En hoe zit het dan met 23.976 Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 55563 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:36:
[...]

En hoe zit het dan met 23.976 Hz?
Alleen 24Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus dat betekent dat 23.976-materiaal op 24 Hz HDMI-output wordt weergegeven? Als dat klopt dan hapert het beeld dus ongeveer elke minuut. Of wordt het bestand dan simpelweg iets versneld afgespeeld? Dat laatste zou een prima oplossing zijn mits audio en video synchroon blijven lopen. Het meeste HD-materiaal op mijn harde schijf is 23.976 Hz dus ik hoop dat dat netjes afspeelt op de HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444556

Sinds enige tijd werkt mijn wifi dongle niet meer. Heeft het eerder wel goed gedaan. Lampje van de dongle , aangesloten op mijn mediaspeler, gaat niet meer knipperen bij opstarten van mijn AC Ryan. De dongle werkt wel op mijn laptop met Windows 7. Ook het lampje brandt dan wel.Ook werkt de dongle op de Ryan PONHD2 van mijn zoon.Ziet direct de beschikbare wifi netwerken.
Ik heb de laatste firmware 7317 geinstalleerd. Ook de twee voorgaande versie bieden geen uitkomst.
Een USB stick wordt wel herkend. Kan ik mijn mediaplayer resetten??
Enig idee wat de oorzaak is en hoe op te lossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 55563 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:45:
Dus dat betekent dat 23.976-materiaal op 24 Hz HDMI-output wordt weergegeven? Als dat klopt dan hapert het beeld dus ongeveer elke minuut. Of wordt het bestand dan simpelweg iets versneld afgespeeld? Dat laatste zou een prima oplossing zijn mits audio en video synchroon blijven lopen. Het meeste HD-materiaal op mijn harde schijf is 23.976 Hz dus ik hoop dat dat netjes afspeelt op de HD2.
Volgens mij is meeste van mijn 23.976 Hz. Eerlijk gezegd had ik de optie eerst niet aanstaan en haperde het bij elke slome shot. Nu heb ik de optie aanstaan en heb ik nergens last van :) Ik wil het nog wel even dubbel checken voor je vanavond.

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 14-02-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 444556 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:50:
Sinds enige tijd werkt mijn wifi dongle niet meer. Heeft het eerder wel goed gedaan. Lampje van de dongle , aangesloten op mijn mediaspeler, gaat niet meer knipperen bij opstarten van mijn AC Ryan. De dongle werkt wel op mijn laptop met Windows 7. Ook het lampje brandt dan wel.Ook werkt de dongle op de Ryan PONHD2 van mijn zoon.Ziet direct de beschikbare wifi netwerken.
Ik heb de laatste firmware 7317 geinstalleerd. Ook de twee voorgaande versie bieden geen uitkomst.
Een USB stick wordt wel herkend. Kan ik mijn mediaplayer resetten??
Enig idee wat de oorzaak is en hoe op te lossen ??
Oorzaak heeft waarschijnlijk te maken met de software, zoals je aangaf kan een reset uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
JerX schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:45:
[...]

Volgens mij is meeste van mijn 23.976 Hz. Eerlijk gezegd had ik de optie eerst niet aanstaan en haperde het bij elke slome shot. Nu heb ik de optie aanstaan en heb ik nergens last van :) Ik wil het nog wel even dubbel checken voor je vanavond.
Confirmed, ze zijn 23 en werkt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is mooi. Vraag ik me nog wel af wat de speler nu echt doet: 23.976 Hz content afspelen met 23.976 Hz hdmi output of 23.976 Hz content versnellen naar 24 Hz en dan afspelen met 24 Hz hdmi output. Helaas geeft de tv hier niet aan wat de frequentie van het ontvangen signaal is. Maar goed, als het maar soepel afspeelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 55563 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:31:
Dat is mooi. Vraag ik me nog wel af wat de speler nu echt doet: 23.976 Hz content afspelen met 23.976 Hz hdmi output of 23.976 Hz content versnellen naar 24 Hz en dan afspelen met 24 Hz hdmi output. Helaas geeft de tv hier niet aan wat de frequentie van het ontvangen signaal is. Maar goed, als het maar soepel afspeelt. :)
Vermoed versnellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
loeberce schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:40:
[...]

[...]

[...]

Die edit knop zit er niet voor niets hoor!
Excuses, ben er te lui voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 12-03 16:32
Nou, sinds gisteren deze top mediaplayer in mijn bezit.
Ik had een film... in Iso bestand..deze heb ik op mijn pc uitgepakt in een map en toen deze map met uitgepakte bestanden (bmvdmap enzo) op de HD gezet van mijn ac ryan..vervolgens probeer ik de film af te spelen maar blijft hij hangen in het film menu..kan niet op play drukken..

Moet ik iso bestanden niet uitpakken en gewoon het iso bestand op de HDD zetten?

heb via de mediaplayer wel mkv bestanden gewoon kunnnen afspelen dus de ac ryan werkt verder wel..

alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Queros schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:22:
Nou, sinds gisteren deze top mediaplayer in mijn bezit.
Ik had een film... in Iso bestand..deze heb ik op mijn pc uitgepakt in een map en toen deze map met uitgepakte bestanden (bmvdmap enzo) op de HD gezet van mijn ac ryan..vervolgens probeer ik de film af te spelen maar blijft hij hangen in het film menu..kan niet op play drukken..

Moet ik iso bestanden niet uitpakken en gewoon het iso bestand op de HDD zetten?

heb via de mediaplayer wel mkv bestanden gewoon kunnnen afspelen dus de ac ryan werkt verder wel..

alvast bedankt voor de hulp!
De ryan speelt ISO bestanden gewoon af, dus dat kan je nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 12-03 16:32
Films kijken werkt!

Volgende probleem:

Kan ik via mijn notebook / netwerk..bestanden op de interne HDD van de AC ryan zetten...zonder de ac ryan via usb te koppelen aan mijn notebook? Zo ja..hoe krijg ik dit voor elkaar?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Queros schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:11:
Films kijken werkt!

Volgende probleem:

Kan ik via mijn notebook / netwerk..bestanden op de interne HDD van de AC ryan zetten...zonder de ac ryan via usb te koppelen aan mijn notebook? Zo ja..hoe krijg ik dit voor elkaar?..
Ryan aan het netwerk hangen en FTP inschakelen. In de TS vind je hier een guide over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 19:54
Hoi, ik ben zwaar aan het twijfelen of ik de playon hd2 wel of niet ga kopen.

Waarom niet: Lees veel verhalen dat het niet goed werkt, reboots, niet herkennen van de harde schijf, veel bugs dus, dit schrikt me af om hem te kopen. Plus dat AcRyan niet echt veel firmwares uitbrengt om de problemen op te lossen.

Wat raden jullie mij aan, kopen of toch maar kijken naar een andere mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
mhpwolf schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:47:
Hoi, ik ben zwaar aan het twijfelen of ik de playon hd2 wel of niet ga kopen.

Waarom niet: Lees veel verhalen dat het niet goed werkt, reboots, niet herkennen van de harde schijf, veel bugs dus, dit schrikt me af om hem te kopen. Plus dat AcRyan niet echt veel firmwares uitbrengt om de problemen op te lossen.

Wat raden jullie mij aan, kopen of toch maar kijken naar een andere mediaspeler?
Reboots, ik heb nergens last van ik ken het verhaal, maar dit was een oude firmware bug en tevens heeft het ook vaak te maken met defecte hardware. Tevens brengt AcRyan best wel snel firmware updates uit, eens in de 3 maanden is er wel een nieuwe versie die weer wat bugs plet (en soms creëert..). Het niet herkennen van de hardeschijf ligt meestal aan een defecte HDD of een oud ding. Als je dit wilt voorkomen is het misschien verstandig om een Ryan + HDD combi te kopen. In de prijs klasse van 200 euro vind je niet veel betere spelers.

En als je geduld heb kan je misschien beter even sparen voor iets anders (popcorn hour of een dune?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274284

Ik heb de HD 2 mini zelf vorige week aangeschaft, samen met een WD My Book Live. Ik heb de HD 2 mini en de My Book beiden bedraad aangesloten op mijn router. De HD 2 mini herkent zonder enig probleem de My Book shares.
Ik heb zelf nog een oudre TV, een zonder HDMI aansluiting, en ben daardoor genoodzaakt van de meegeleverde composit kabel gebruik te maken. Dit levert een redelijk signaal op, maar zeker niet heel goed te noemen (wat ik overigens ook niet verwachte). Ik hoop door aanschaf van een beter kwaliteit composit kabel nog iets aan kwaliteit te kunnen winnen, totdat er van de HDMI aansluiting gebruik gemaakt gaat worden.
Al met al zeer tevreden over de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379578

Ik begin een beetje hopeloos te worden met de verbinding hier thuis.

Heb verschillende mediaplayers gebruikt (LG DPW1, WD Live Tv Mediaplayer en nu de HD 2 mini). Elke keer hapert het beeld, meestal bij HD bestanden.

Opstelling:

Sitecom router 300n WL-183
UPC modem Cisco 3925 (met router ingebouwd)
50mbit internet

Wat ik heb geprobeerd, maar geen oplossing is geweest:

-Heb DHCP uitgezet op het modem uitgezet, tevens de wireless functie.
-Andere kabel aangesloten van pc naar router, router naar player.
-verschillende bestanden geprobeerd.
-ping uitgevoerd. lijkt ergens iets mis te gaan, om de 30 seconden een timeout.

In de log van de Sitecom router zie ik staan: Failure obtaining ip address of interface eth1.

Ik weet niet wat dit betekend?

Hopelijk kan iemand mij helpen, aangezien dat mijn 3e mediaplayer is en streamen nog steeds hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 379578 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 07:37:
Ik begin een beetje hopeloos te worden met de verbinding hier thuis.

Heb verschillende mediaplayers gebruikt (LG DPW1, WD Live Tv Mediaplayer en nu de HD 2 mini). Elke keer hapert het beeld, meestal bij HD bestanden.

Opstelling:

Sitecom router 300n WL-183
UPC modem Cisco 3925 (met router ingebouwd)
50mbit internet

Wat ik heb geprobeerd, maar geen oplossing is geweest:

-Heb DHCP uitgezet op het modem uitgezet, tevens de wireless functie.
-Andere kabel aangesloten van pc naar router, router naar player.
-verschillende bestanden geprobeerd.
-ping uitgevoerd. lijkt ergens iets mis te gaan, om de 30 seconden een timeout.

In de log van de Sitecom router zie ik staan: Failure obtaining ip address of interface eth1.

Ik weet niet wat dit betekend?

Hopelijk kan iemand mij helpen, aangezien dat mijn 3e mediaplayer is en streamen nog steeds hapert.
Lijkt op een router probleem, als je nou je sitecom er tussen vandaan haalt en dan even streamen test? En zijn alle routers up-to-date met de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan helaas geen router firmware vinden voor de wl-183. lijkt niet meer ondersteund te zijn?

Ik zal vanavond eens een andere router proberen, wel van het merk sitecom.

Welke nieuwe router, mocht het zo zijn, waarderen jullie mij aan?

Het gaat om hd streamen en goed wifi ontvangst tot verschillende kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 379578 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 07:46:
Ik kan helaas geen router firmware vinden voor de wl-183. lijkt niet meer ondersteund te zijn?

Ik zal vanavond eens een andere router proberen, wel van het merk sitecom.

Welke nieuwe router, mocht het zo zijn, waarderen jullie mij aan?

Het gaat om hd streamen en goed wifi ontvangst tot verschillende kamers.
Voldoet de UPC router niet dan? En ik vind hier in 1x keer de laatste firmware. Lees de handleidingen goed door en check welke firmware je router op het moment gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die firmware dateert alweer uit 2008 en staat al op mijn router. Mijn excuses had het beter moeten verwoorden.

De router van UPC die is ingebouwd in de cisco is erg zwak. Alleen de woonkamer heeft wifi. In de slaapkamers is totaal geen ontvangst.

Op internet lees ik ook dat veel klachten zijn over de cisco 3925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 379578 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:49:
Die firmware dateert alweer uit 2008 en staat al op mijn router. Mijn excuses had het beter moeten verwoorden.

De router van UPC die is ingebouwd in de cisco is erg zwak. Alleen de woonkamer heeft wifi. In de slaapkamers is totaal geen ontvangst.

Op internet lees ik ook dat veel klachten zijn over de cisco 3925.
Vraag gewoon een nieuwe router/modem zeg dat de huidige kapot is? (misschien dat je dan een nieuwe versie krijgt, ik weet niet of ze ook andere modellen hebben). Maar zoals ik al eerder voorstelde probeer de sitecom er tussenuit te halen en kijk dan hoe het streamen gaat. Misschien heel even zonder de modem proberen (dus alleen de sitecom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb nu de ac ryan playon hd2 ( mijn hd1 was stuk ). Het gaat om een kasje zonder hd maar mijn oude hd is er in gezet. Maar loop nu al tegen veel problemen op.
1 Ik kan niet via de pc bestanden op mijn hd kasje zetten.
2 Ik zie heel vaak dat hij staat op muziek als ik blader is dit wel om te zetten in alles maar waar kun je dat standaard instellen?
3 Ik zie in het begin van het scherm muziek staan en films. Maar als ik een film er op plaats staat die er niet bij. Hij staat er wel bij als je naar bladeren gaat.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
soccerroos schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:00:
Ik heb nu de ac ryan playon hd2 ( mijn hd1 was stuk ). Het gaat om een kasje zonder hd maar mijn oude hd is er in gezet. Maar loop nu al tegen veel problemen op.
1 Ik kan niet via de pc bestanden op mijn hd kasje zetten.
2 Ik zie heel vaak dat hij staat op muziek als ik blader is dit wel om te zetten in alles maar waar kun je dat standaard instellen?
3 Ik zie in het begin van het scherm muziek staan en films. Maar als ik een film er op plaats staat die er niet bij. Hij staat er wel bij als je naar bladeren gaat.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
1. Stel FTP in op de ryan (zie guides in TS).
2. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.. je kan via file manager door alle mappen bladeren die op je interne HDD staan. Je kan deze overigens ook toevoegen aan je favorieren (makes life easier)
3. Dit komt waarschijnlijk omdat standaard de Quickscan functie uit staat, die zorgt er namelijk voor dat er muziek en video's onder het menu worden geplaatst. Echter is deze buggy en staat hij standaard uit (dus beste oplossing is om een shortcut voor movies aan te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
JerX schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:04:
[...]

1. Stel FTP in op de ryan (zie guides in TS).
2. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.. je kan via file manager door alle mappen bladeren die op je interne HDD staan. Je kan deze overigens ook toevoegen aan je favorieren (makes life easier)
3. Dit komt waarschijnlijk omdat standaard de Quickscan functie uit staat, die zorgt er namelijk voor dat er muziek en video's onder het menu worden geplaatst. Echter is deze buggy en staat hij standaard uit (dus beste oplossing is om een shortcut voor movies aan te maken).
OK tnx,

Probleem 2 heb ik gevonden nu, maar die ftp wil nog niet lukken in de handleiding staat dat je naar ip 192.168.0.9 moet gaan maar dit werkt niet, en naar het ip adres gaan van het kasje werkt ook niet. Overig heb ik ftp aangezet met wachtwoord en gebruikersnaam.
en punt 3 heb ik nu een shortcut aangemaakt dit is idd wel makkelijker.

nog 1 ding wat voor geluidboxen kun je er op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
soccerroos schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:31:
[...]

OK tnx,

Probleem 2 heb ik gevonden nu, maar die ftp wil nog niet lukken in de handleiding staat dat je naar ip 192.168.0.9 moet gaan maar dit werkt niet, en naar het ip adres gaan van het kasje werkt ook niet. Overig heb ik ftp aangezet met wachtwoord en gebruikersnaam.
en punt 3 heb ik nu een shortcut aangemaakt dit is idd wel makkelijker.

nog 1 ding wat voor geluidboxen kun je er op aansluiten
Je kan 5.1 boxen aan de ryan hangen, ik zelf gebruik een Optische kabel (toslink). Tevens voor je FTP, je moet wel weten wat het IP adres is van je Ryan.. het is zelfs beter om je Ryan een Fixed IP te geven. Anders moet je steeds het IP opzoeken en weer wijzigen in je FTP programma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
JerX schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:45:
[...]

Je kan 5.1 boxen aan de ryan hangen, ik zelf gebruik een Optische kabel (toslink). Tevens voor je FTP, je moet wel weten wat het IP adres is van je Ryan.. het is zelfs beter om je Ryan een Fixed IP te geven. Anders moet je steeds het IP opzoeken en weer wijzigen in je FTP programma..
Ja het ip adres kun je zien bij instellingen maar werkt nog niet. Kreeg overig wel een rare foutmelding toen ik de gebruikersnaam en ww instelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
soccerroos schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:57:
[...]

Ja het ip adres kun je zien bij instellingen maar werkt nog niet. Kreeg overig wel een rare foutmelding toen ik de gebruikersnaam en ww instelde.
Je moet gewoon iets simpels doen, username: soccer wachtwoord: roos ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
JerX schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:33:
[...]

Je moet gewoon iets simpels doen, username: soccer wachtwoord: roos ofzoiets.
hij geeft bij naam $(unable_SERVICE) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
soccerroos schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:38:
[...]

hij geeft bij naam $(unable_SERVICE) aan.
De FTP tool neem ik aan? 100% zeker dat FTP aan staat op de Ryan? Zie dit bericht anders. Zo te zien kan je het negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 13:57
Vraagje, behalve hardeschijf opties, wat zijn de verschillen tussen hd2 en mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
xamirz schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:55:
Vraagje, behalve hardeschijf opties, wat zijn de verschillen tussen hd2 en mini.
Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0rrie
  • Laatst online: 30-04 12:57
Vraagje, Ik wil graag via NZB downloaden rechtstreeks op de HD2 nu heb ik dit gevonden: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=102&t=4122

Maar ik krijg een foutmelding wanneer ik NZBget installeer, iemand hier ervaringen mee? of een alternatief om op de ac nieuwsgroepen te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
n0rrie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:32:
Vraagje, Ik wil graag via NZB downloaden rechtstreeks op de HD2 nu heb ik dit gevonden: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=102&t=4122

Maar ik krijg een foutmelding wanneer ik NZBget installeer, iemand hier ervaringen mee? of een alternatief om op de ac nieuwsgroepen te gebruiken?
Heb zelf geen idee, ik wil niet eens weten hoelang het duurt voordat de Ryan een film uitpakt met zijn 500Mhz proc.. anyway, ik denk dat je je vraag beter op de ACRyan forum kan stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JerX schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:08:
[...]

Vraag gewoon een nieuwe router/modem zeg dat de huidige kapot is? (misschien dat je dan een nieuwe versie krijgt, ik weet niet of ze ook andere modellen hebben). Maar zoals ik al eerder voorstelde probeer de sitecom er tussenuit te halen en kijk dan hoe het streamen gaat. Misschien heel even zonder de modem proberen (dus alleen de sitecom).
Nop router verwisselen helpt niet. Wat kan er mis zijn met de router dan? Wat we krijgen precies dezelfde routermerk terug.

Kan het ook aan instellingen op de pc liggen of de netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0rrie
  • Laatst online: 30-04 12:57
JerX schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:52:
[...]

Heb zelf geen idee, ik wil niet eens weten hoelang het duurt voordat de Ryan een film uitpakt met zijn 500Mhz proc.. anyway, ik denk dat je je vraag beter op de ACRyan forum kan stellen :)
Ok thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Hallo, even een stukje geschiedenis.

Ik heb een 2 jaar geleden een PlayonHD gekocht, deze met een harddisk altijd zonder problemen kunnen gebruiken. Ooit gekocht om HD content zoals MKV & bluray te streamen vanaf een NAS
Dit was met bluray 50 zo goed als niet mogenlijk vandaar ik een aantal maanden geleden een PlayonHD2 heb aangeschaft.

Nu komt het probleem, met alle firmware versies hoger dan v9.5.3.r1731 kan ik niet fatsoenlijk HD content bekijken, ik krijg steeds glitches door het beel, vrijwel continu, bij een DVD is het zichtbaar minder, maar komt af en toe voorbij, Ik stream dan vanaf de harddisk die ooit in mijn PlayonHD heeft gezeten, maar ook al haal ik de schijf er uit en stream vanaf netwerk of USB schijf dan zie ik glitches, ik heb ook de voeding geprobeerd van de PlayonHD maar geen verschil. Ik heb gespeeld met instellingen, en ik heb ook BETA firmware geflashed maar geen verschil.

Alleen met versie v9.5.3.r1731 werkt het probleemloos, alleen herkent de speler met deze versie geen disk, en kan je alleen browsen in de files en deze handmatig openen, wat ik niet gebruiksvriendelijk vind.

Ik heb verschillende kabels geprobeerd alles geprobeerd, maar het is denk ik een firmware issue omdat v9.5.3.r1731 wel werkt maar gewoon een hele oude versie is, alles daarboven geeft glitches bij bluray mkv en regelmatig bij DVD.

Ik heb al op verschillende manieren met verschillende USB sticks geflashed maar probleem blijft exact hetzelfde.

Ik baal wel, ik heb namelijk speciaal die HD2 aangeschaft om BD50 te kunnen streamen vanaf een nas.

Nu heb ik een apparaat die naar mijn gevoel slechter presteerd dan zijn voorganger.

Ik hoop stiekem dat er mensen zijn die zich in dit probleem herkennen en mij op weg kunnen helpen.

Terug naar de winkel gaat niet, bon kwijt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Wat bedoel je met glitches? Vage kleuren of beelden die blijven hangen? Kan je er misschien een foto van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb hem direct met de meegeleverde HDMI kabel geprobeerd, maar ook de HDMI kabel van mijn PVR. (direct op mijn Samsung FullHD )

Uiteindelijk heb ik hem zelfs via tulp/scart aangesloten op een beeldbuis tv om echt uit te sluiten dat het aan mijn flatscreen en HDMI kabel ligt. Ook dan heb ik veel last van glitches

Wat ik wel raar vindt, is dat als ik mijn oude eerste PlayonHD aansluit, dus de voorloper van de HD2 dat deze de hd films en dvd`s vlekkeloos afspeeld (met de laatste firmware)

Ik stream content van vast thuisnetwerk (cisco 10/100/1000 switch) maar ook van een Interne harddisk en van een USB harddisk.

PlayonHD2met laatste firmware versie, geflashed met 2 USB sticks geformateerd trage volledige fat 32
USB HDD: Glitches
Interne HDD: Glitches
Netwerk: Glitches.

PlayonHD met laatste firmware versie, geflashed met 2 USB sticks geformateerd trage volledige fat32
USB HDD: Nergens last van
Interne HDD: Nergens last van
Netwerk: Nergens last van

Hier een filmpje opgenomen van de glitches.

YouTube: PlayonHD2 laatste firmare versie

Als ik steeds een versie ouder ga, lost het niets op, totdat ik bij versie Firmware v9.5.3.r1731 ben, dan speel ik alle HD content op de HD2 Perfect af, helaas herkent deze versie geen DVD en Bluray mappen dus moet ik browser door deze mappen en een file openen, dat vind ik lastig. Ook merk ik dat het beeld een stuk slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
boekee schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:20:
Ik heb hem direct met de meegeleverde HDMI kabel geprobeerd, maar ook de HDMI kabel van mijn PVR. (direct op mijn Samsung FullHD )

Uiteindelijk heb ik hem zelfs via tulp/scart aangesloten op een beeldbuis tv om echt uit te sluiten dat het aan mijn flatscreen en HDMI kabel ligt. Ook dan heb ik veel last van glitches

Wat ik wel raar vindt, is dat als ik mijn oude eerste PlayonHD aansluit, dus de voorloper van de HD2 dat deze de hd films en dvd`s vlekkeloos afspeeld (met de laatste firmware)

Ik stream content van vast thuisnetwerk (cisco 10/100/1000 switch) maar ook van een Interne harddisk en van een USB harddisk.

PlayonHD2met laatste firmware versie, geflashed met 2 USB sticks geformateerd trage volledige fat 32
USB HDD: Glitches
Interne HDD: Glitches
Netwerk: Glitches.

PlayonHD met laatste firmware versie, geflashed met 2 USB sticks geformateerd trage volledige fat32
USB HDD: Nergens last van
Interne HDD: Nergens last van
Netwerk: Nergens last van

Hier een filmpje opgenomen van de glitches.

YouTube: PlayonHD2 laatste firmare versie

Als ik steeds een versie ouder ga, lost het niets op, totdat ik bij versie Firmware v9.5.3.r1731 ben, dan speel ik alle HD content op de HD2 Perfect af, helaas herkent deze versie geen DVD en Bluray mappen dus moet ik browser door deze mappen en een file openen, dat vind ik lastig. Ook merk ik dat het beeld een stuk slechter is.
Ahh nu zie ik het probleem en ik heb het zelf ook (kijk zelf veel anime in HD). Ik dacht dat het aan mij lag... het lijkt mij wijs om even met ACRyan contact op te nemen (forum). Daar ff een post aanmaken om deze bug te vermelden.

Edit: Topic aangemaakt, ik heb wel even je filmpje gebruikt.. kan je eventueel ook nog jouw bevindingen posten?

[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 13-06-2012 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
JerX schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 07:44:
[...]

Ahh nu zie ik het probleem en ik heb het zelf ook (kijk zelf veel anime in HD). Ik dacht dat het aan mij lag... het lijkt mij wijs om even met ACRyan contact op te nemen (forum). Daar ff een post aanmaken om deze bug te vermelden.

Edit: Topic aangemaakt, ik heb wel even je filmpje gebruikt.. kan je eventueel ook nog jouw bevindingen posten?
Ik ben vandaag naar A.C.Ryan in Rotterdam geweest en mijn speler afgegeven inclusief harddisk waar mijn films op staan.

Mijn schijf doet het bij hun goed, alleen in mijn speler niet. Ze hebben geconstateerd dat het aan het mainboard ligt, deze ze gaan vervangen of iets dergelijks.

Het probleem is dus gelocaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
boekee schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:40:
[...]

Ik ben vandaag naar A.C.Ryan in Rotterdam geweest en mijn speler afgegeven inclusief harddisk waar mijn films op staan.

Mijn schijf doet het bij hun goed, alleen in mijn speler niet. Ze hebben geconstateerd dat het aan het mainboard ligt, deze ze gaan vervangen of iets dergelijks.

Het probleem is dus gelocaliseerd.
Ben benieuwd, want ik heb precies hetzelfde probleem. Op de AcRyan forum gaven ze aan dat het gewoon sowieso aan de hardware player ligt :P Misschien moet ik ook maar ff langs wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
JerX schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:41:
[...]

Ben benieuwd, want ik heb precies hetzelfde probleem. Op de AcRyan forum gaven ze aan dat het gewoon sowieso aan de hardware player ligt :P Misschien moet ik ook maar ff langs wippen.
Jups, ik raad je aan ze eerste te bellen, maar je hebt sowieso 2 jaar garantie op het apparaat.
Wel met bon, anders gaat het niet.

Ben blij met hun snelle reactie via mail en telefoon. Goeie service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424744

Ik heb afgelopen week een AC Ryan Playon HD2 gekocht. Ik heb een vraag over het overzetten van bestanden. Ik heb een aantal films en wat muziek op de HDD gezet.

De films en muziek komen niet in de afspeellijsten te staan.
Moet ik die op een of andere manier kopieren? Ik kan de films en muziek wel wel vinden en afspelen bij "bestandsbeheer".

Hoe krijg ik muziek en films in de afspeellijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 424744 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:13:
Ik heb afgelopen week een AC Ryan Playon HD2 gekocht. Ik heb een vraag over het overzetten van bestanden. Ik heb een aantal films en wat muziek op de HDD gezet.

De films en muziek komen niet in de afspeellijsten te staan.
Moet ik die op een of andere manier kopieren? Ik kan de films en muziek wel wel vinden en afspelen bij "bestandsbeheer".

Hoe krijg ik muziek en films in de afspeellijsten?
Volgens mij moet dan de Quickscan functie aanstaan (deze staat standaard uit omdat deze problemen geeft). Vergeet ook niet dat je HDD wel goed moet zijn ingedeeld, de mappenstructuur in de root moet zijn:
  • image
  • movie
  • music

[ Voor 3% gewijzigd door JerX op 17-06-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424744

Het lag inderdaad aan de scan.

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:26
Bij "Internet Media" zijn er een aantal voorgeprogrameerde web sites zoals Facebook, Twitter, Youtube XL enz. Is het mogelijk om extra websites hier aan toe te voegen? Ik zou graag google bijv. willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469324

Hallo allemaal,

Ik heb een waarschijnlijk typisch newbie probleem - maar kom er niet uit met handleidingen etc.

IK heb een AC Ryan HD 2 en een Synology NAS D411j.
Ik wil op de mediaspeler ISO's van mijn DVD's afspelen,vanaf de NAS. In de NAS heb ik het mediacenter aangezet.

De DVD heb ik geript naar ISO met DVDShrink. De NAS heb ik met een netwerkkabel direct gekoppeld aan de mediaspeler. Samba staat aan. IN het menu van de mediaspeler kan ik via UPNP de NAs zien en het bestand benaderen. Maar.. de ISO speelt hij neit af, na 5 sec zwart scherm spring hij terug naar het menu. De ISO kan ik op de PC gewoon openen.

Ik heb op een ander forum gelezen dat ik beter in de emdiaspeler naar 'Netwerk' kan gaan om dan de ISO te openen vanaf de NAS. Maar... als ik dat probeer staat de NAS niet in het menu.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Oh ja, last but not least - als ik me wil registreren voor het AC Ryan forum krijg ik geen activatiemail binnen.. heeft iemand daar nog ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 469324 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:58:
Hallo allemaal,

Ik heb een waarschijnlijk typisch newbie probleem - maar kom er niet uit met handleidingen etc.

IK heb een AC Ryan HD 2 en een Synology NAS D411j.
Ik wil op de mediaspeler ISO's van mijn DVD's afspelen,vanaf de NAS. In de NAS heb ik het mediacenter aangezet.

De DVD heb ik geript naar ISO met DVDShrink. De NAS heb ik met een netwerkkabel direct gekoppeld aan de mediaspeler. Samba staat aan. IN het menu van de mediaspeler kan ik via UPNP de NAs zien en het bestand benaderen. Maar.. de ISO speelt hij neit af, na 5 sec zwart scherm spring hij terug naar het menu. De ISO kan ik op de PC gewoon openen.

Ik heb op een ander forum gelezen dat ik beter in de emdiaspeler naar 'Netwerk' kan gaan om dan de ISO te openen vanaf de NAS. Maar... als ik dat probeer staat de NAS niet in het menu.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Oh ja, last but not least - als ik me wil registreren voor het AC Ryan forum krijg ik geen activatiemail binnen.. heeft iemand daar nog ervaringen mee?
Helaas heb ik geen ervaring met de NAS, maar heb je de laatste Firmware versie? En AC Ryan is failliet, kans op dat ze geen registraties meer toestaan op het forum.

Edit: heb je eventueel een externe HDD (USB?) waarmee je een ISO bestand kan testen op de Ryan? Gewoon om te kijken of het aan de Ryan ligt of aan de verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door JerX op 11-08-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
JerX schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:23:
[...]

Helaas heb ik geen ervaring met de NAS, maar heb je de laatste Firmware versie? En AC Ryan is failliet, kans op dat ze geen registraties meer toestaan op het forum.

Edit: heb je eventueel een externe HDD (USB?) waarmee je een ISO bestand kan testen op de Ryan? Gewoon om te kijken of het aan de Ryan ligt of aan de verbinding.
acryan is niet falliet, acryan Europe is falliet. Waardoor je mogelijk langer moet wachten of support vanuit Azie moet krijgen. Maar het moet nog altijd mogelijk zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:31
ik zit al n tijdje te twijfelen over n mediaspeler voor op de slaapkamer. de HD2 mini lijkt me hier uitermate voor geschikt. Hij zal enkel gebruikt worden om media (films en soms muziek) te streamen vanaf n andere pc.
Mijn vraag is eigenlijk of het issue met het moeten bladeren naar netwerkshares al opgelost is. Is het al mogelijk om fatsoenlijk snelkoppelingen naar netwerkschijven te maken?

Ik zit op het forum van Acryan te loeren tussen de laatste firmwares maar daat zitten nogal wat changes bij.

thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
lj_tree schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:42:
ik zit al n tijdje te twijfelen over n mediaspeler voor op de slaapkamer. de HD2 mini lijkt me hier uitermate voor geschikt. Hij zal enkel gebruikt worden om media (films en soms muziek) te streamen vanaf n andere pc.
Mijn vraag is eigenlijk of het issue met het moeten bladeren naar netwerkshares al opgelost is. Is het al mogelijk om fatsoenlijk snelkoppelingen naar netwerkschijven te maken?

Ik zit op het forum van Acryan te loeren tussen de laatste firmwares maar daat zitten nogal wat changes bij.

thanks.
Netwerk shares werken goed, je moet alleen je Windows even goed configureren (zie TS). Er kunnen ook shortcuts gemaakt worden binnen in de Ryan. Ik weet niet of dit voor netwerkshares werkt (heb het nog niet geprobeerd..). Zal vanavond even kijken voor je.
Kevinp schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:45:
[...]

acryan is niet falliet, acryan Europe is falliet. Waardoor je mogelijk langer moet wachten of support vanuit Azie moet krijgen. Maar het moet nog altijd mogelijk zijn.
Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
JerX schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:44:
[...]

Netwerk shares werken goed, je moet alleen je Windows even goed configureren (zie TS). Er kunnen ook shortcuts gemaakt worden binnen in de Ryan. Ik weet niet of dit voor netwerkshares werkt (heb het nog niet geprobeerd..). Zal vanavond even kijken voor je.

[...]

Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk :)
Thanks voor je reactie. Dat bericht in de TS had ik al gevonden op t forum van acryan idd. Lijkt me niet zo'n probleem:) Wel zou ik graag een snelkoppeling zien of nog liever de mogelijkheid om movies in het hoofdmenu te koppelen aan een netwerkshare.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:16
lj_tree schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:47:
[...]

Thanks voor je reactie. Dat bericht in de TS had ik al gevonden op t forum van acryan idd. Lijkt me niet zo'n probleem:) Wel zou ik graag een snelkoppeling zien of nog liever de mogelijkheid om movies in het hoofdmenu te koppelen aan een netwerkshare.
Snelkoppeling naar netwerkshares werken prima. Movies in het hoofdmenu koppelen aan een netwerkshare werkt niet. De Movies in het hoofdmenu werkt alleen met een interne of USB schijf.

• boomr
hostje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:29:
[...]

Snelkoppeling naar netwerkshares werken prima. Movies in het hoofdmenu koppelen aan een netwerkshare werkt niet. De Movies in het hoofdmenu werkt alleen met een interne of USB schijf.
Duidelijk. Thanks voor je reactie. ik ga m dit weekend halen bij mycom, voorzien van de nieuwe firmware en vlammen maar:)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
lj_tree schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:43:
[...]

Duidelijk. Thanks voor je reactie. ik ga m dit weekend halen bij mycom, voorzien van de nieuwe firmware en vlammen maar:)
Voor zover ik zag staat de nieuwste fw er al op.

• boomr
maartend schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:56:
[...]

Voor zover ik zag staat de nieuwste fw er al op.
Hmm...mycom levert m niet meer! ACRyan is falliet zeggen ze...volgens mij alleen europe maar ze leveren m niet meer. En de prijs was nu net zo goed:)
:(

• maartend
  • Laatst online: 22:29
lj_tree schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:00:
[...]

Hmm...mycom levert m niet meer! ACRyan is falliet zeggen ze...volgens mij alleen europe maar ze leveren m niet meer. En de prijs was nu net zo goed:)
Tjaa. Het stond ook pas een week of zoeits op het forum, natuurlijk gaan die dingen hard weg voor zo'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:16
lj_tree schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:00:
[...]

Ik zou nog heel even wachten. Dixons, Dynabyte en Mycom hebben 'm gedumpt (vanwege het faillissement) voor de helft van de normale prijs. De kans is groot dat andere shops zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
hostje schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:57:
[...]

Ik zou nog heel even wachten. Dixons, Dynabyte en Mycom hebben 'm gedumpt (vanwege het faillissement) voor de helft van de normale prijs. De kans is groot dat andere shops zullen volgen.
dat idee had ik ook. es kijken of hij nog ergens voor zo''n mooi prijsje te krijgen is binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Ik heb dit topic doorzocht en ook de handleiding, nergens word er gesproken over de mogelijkheid om bestanden te wissen op het netwerk? Weet iemand of dat uberhaupt kan met de Mini HD2?

Het kan wel via mijn Dune mediaplayer via dezelfde windowsshares, dus de configuratie daarvan lijkt me in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zoek een simpele mediaplayer, daar mijn overige opties vaak niet voldoende zijn. Met name het simpelweg bekijken van .JPG bestanden is niet zo simpel als het lijkt. Thuis draai ik het volgende:

- Phenom II x4 server met Windows 2008 R2 x64/8GB RAM, met TVersity en PMS als DLNA servers
- Xbox 360 slim
- PS3 slim
- E8400 HTPC met Windows 7
- Samsung UE46D6500

Als ik foto's wil kijken is de enige echte optie de HTPC aanzetten. Via de 360 en PS3 moet het via DLNA, en dat protocol is vaak nogal brak.

Ik wil dus vanaf mijn Windows shares makkelijk wat simpele dingen doen. Ik zoek dus een apparaat die de Windows shares kan benaderen en bijna alles daarvan kan afspelen. En het ding heeft HDMI, Gigabit en ondersteuning voor Dolby TrueHD en DTS-HD nodig. Volgens mij is dit ding dan afdoende..of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 25649 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:32:
Ik heb dit topic doorzocht en ook de handleiding, nergens word er gesproken over de mogelijkheid om bestanden te wissen op het netwerk? Weet iemand of dat uberhaupt kan met de Mini HD2?

Het kan wel via mijn Dune mediaplayer via dezelfde windowsshares, dus de configuratie daarvan lijkt me in orde.
De HD2 kan ook bestanden en mappen verwijderen van USB of HDD, lijkt me raar als dit ook niet kan via netwerk.
Exorcist schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:45:
Ik zoek een simpele mediaplayer, daar mijn overige opties vaak niet voldoende zijn. Met name het simpelweg bekijken van .JPG bestanden is niet zo simpel als het lijkt. Thuis draai ik het volgende:

- Phenom II x4 server met Windows 2008 R2 x64/8GB RAM, met TVersity en PMS als DLNA servers
- Xbox 360 slim
- PS3 slim
- E8400 HTPC met Windows 7
- Samsung UE46D6500

Als ik foto's wil kijken is de enige echte optie de HTPC aanzetten. Via de 360 en PS3 moet het via DLNA, en dat protocol is vaak nogal brak.

Ik wil dus vanaf mijn Windows shares makkelijk wat simpele dingen doen. Ik zoek dus een apparaat die de Windows shares kan benaderen en bijna alles daarvan kan afspelen. En het ding heeft HDMI, Gigabit en ondersteuning voor Dolby TrueHD en DTS-HD nodig. Volgens mij is dit ding dan afdoende..of mis ik iets?
Dat is correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08

Rincewind

Take me in your arms tonight

<kickje>Sinds een paar dagen heb ik ook een HD2 en ik heb een probleem wat al eerder in dit topic is vermeld maar waar ik geen oplossing voor heb gezien/gelezen: mijn 'Jukebox' is leeg..

Ik gebruik de YAMJ-versie van AC Ryan om de index.htm te laten opbouwen en dat gaat probleemloos. Als ik echter in de jukebox duik zie ik geen enkele film. Iemand een oplossing hiervoor ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Rincewind schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:49:
<kickje>Sinds een paar dagen heb ik ook een HD2 en ik heb een probleem wat al eerder in dit topic is vermeld maar waar ik geen oplossing voor heb gezien/gelezen: mijn 'Jukebox' is leeg..

Ik gebruik de YAMJ-versie van AC Ryan om de index.htm te laten opbouwen en dat gaat probleemloos. Als ik echter in de jukebox duik zie ik geen enkele film. Iemand een oplossing hiervoor ?
Ik heb geen YAMJ gebruik, maar heeft misschien te maken omdat Quick Scan uitgeschakeld staat?

p.s. wilt iemand de TS overnemen? Ik heb zelf een HTPC en doe dus niks meer met een HD2. Stuur een p.m. /dm voor interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Is het op de HD2 mogelijk om .ISO files erop te zetten en dat hij zelf uitpakt/afspeelt of moet je ten alle tijden eerst extracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Anoniem: 244101 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:54:
Is het op de HD2 mogelijk om .ISO files erop te zetten en dat hij zelf uitpakt/afspeelt of moet je ten alle tijden eerst extracten?
Je hoeft hem zelfs niet te extracten, hij speelt gewoon een .ISO af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
afgelopen vrijdag bij clicktobuy een hd2 gekocht voor 59 euro. Zaterdag al binnen! Wilde eigenlijk de mini maar die is duurder dus dan deze maar:) Het ding bevalt ERG goed! Aansluiten, netwerkkabel erin en gas erop! Speelt alles af wat ik op me htpc heb staan. dvd's die nog in een iso staan...geen probleem! Heerlijk! Enige wat nog niet wil werken zijn online video's. Heb de youtube app geprobeert maar krijg bij elke video de melding dat hij niet af kan spelen. Werd wel geleverd met de laatste (of iig een van de laatste) firmwares. Ik kan eens kijken of er nog een iets nieuwe is die dit weer oplost maar volgens mij heb ik de nieuwste.

Hoe dan ook een TOP apparaat! Bevalt ERG goed! Ik zou er graag nog een appje op zien dat ik previews van films/series/ evt games kan bekijken maar das geen must. Das ook de enige extra optie die me htpc nu heeft die de acryan niet heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 16:40
Afgelopen donderdag ook een HD mini 2 gekocht.

Sofware geupdate naar nieuwe versie.
YAMJ geinstalleerd en movie index laten maken.
Ene keer werkt het wel vlekkeloos / andere keer niet.

Films via bestandbeheer afspelen gaat wel goed , via media carosel gaat hd2 mini in reboot

Niet erg gebruiks vriendelijke GUI.

Denk erover om hem toch maar terug te brengen of te verkopen.
Als iemand intresse heeft pm me dan even , voordat ik hem retour breng naar winkel

Gr Marco

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Laatst online: 23-05 17:44
lj_tree schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:32:
afgelopen vrijdag bij clicktobuy een hd2 gekocht voor 59 euro. Zaterdag al binnen!
Beetje offtopic:
Da's snel gegaan dan, ik kreeg de mijne pas gister binnen.
Nu blijkt ie ook nog eens refurbished te zijn (kan ik mee leven), maar hij wil de interne HDD niet herkennen (meerdere geprobeerd, ook firmware geupdate etc) :(

Apparaat gaat dus weer terug richting clicktobuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
aaajeetee schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:23:
[...]

Beetje offtopic:
Da's snel gegaan dan, ik kreeg de mijne pas gister binnen.
Nu blijkt ie ook nog eens refurbished te zijn (kan ik mee leven), maar hij wil de interne HDD niet herkennen (meerdere geprobeerd, ook firmware geupdate etc) :(

Apparaat gaat dus weer terug richting clicktobuy.
Wat bedoel je precies met 'niet herkennen'? Als je de player opstart heb je niet de mogelijkheid om je hdd te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Die mogelijkheid heb ik 'half'. Ik heb de optie "Format" en dan moet ik de pincode invullen (0000). Vervolgens krijg ik een volgende popup met daarin een melding als "Format hard drive?" (zoiets) en vervolgens geen ja/nee opties.

Druk ik dan op OK op de afstandsbediening, dan ben ik weer terug in het menu. Ik heb screenshots gezien over bevestigingen, rebooten etc. maar die heb ik dus niet (zover komt ie niet).

Overigens, als ik de FTP optie aan wil zetten, krijg ik bovenin het scherm een melding "Internal hard drive not detected" (of iets dergelijks).

Als jullie hier een oplossing voor weten, graag! Dan hoef ik niet door de 'garantie-molen' van clicktobuy en kan ik de HD2 gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Firmware ff updaten / opnieuw flashen :) (Zonder HDD erin!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
JerX schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:02:
Firmware ff updaten / opnieuw flashen :) (Zonder HDD erin!)
Dit heb ik al geprobeerd, 2x, beide keer een verschillende versie. Mocht niet baten dus.

Zal het zometeen nog eens proberen, weet namelijk niet meer zeker of de hdd er op dat moment nog in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
Ik zag het nog niet in dit topic staan, dus ik dacht ik meld het even. Het is tegenwoordig mogelijk om Uitzending Gemist en RTL Gemist te bekijken op de AC Ryan Playon HD2 en Mini HD2 (en nog wat andere AC Ryan modellen). Dit kan met een custom firmware gemaakt door ene Litoff. Dit is de website waar je de firmwares kunt downloaden: http://playrss.litoff.info. Hij heeft in feite de NTV applicatie van Mikka geïmplementeerd. Ik gebruik het nu een aantal maanden en ik ben er erg tevreden over. Een aanrader :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Ik heb nu deze (v9.5.3.r7317) firmware geinstalleerd (hier gevonden).

Na het flashen en opnieuw instellen van het apparaat heb ik de HDD er in gedaan en de HD2 aangezet. Bij het formatteren kreeg ik wederom alleen de tekst "Format HDD?", zonder ja/nee/bevestig opties.

Ook bij de FTP optie krijg ik bovenin nog steeds de melding "Not detected internal HDD".

Dus met de nieuwste firmware heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Deze firmware heb ik overigens ook al geprobeerd, maar nu zat er sowieso geen HDD in.

Iemand nog andere ideeën? Anders wordt het toch een enkeltje terug naar de winkel :(

Edit: overigens weet ik zeker dat de HDD werkt, ik heb deze met een sata-to-USB apparaat aan m'n laptop gehangen en daar werkt de schijf goed.

[ Voor 8% gewijzigd door aaajeetee op 20-10-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08

Rincewind

Take me in your arms tonight

loekverhees schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:00:
Ik zag het nog niet in dit topic staan, dus ik dacht ik meld het even. Het is tegenwoordig mogelijk om Uitzending Gemist en RTL Gemist te bekijken op de AC Ryan Playon HD2 en Mini HD2 (en nog wat andere AC Ryan modellen). Dit kan met een custom firmware gemaakt door ene Litoff. Dit is de website waar je de firmwares kunt downloaden: http://playrss.litoff.info. Hij heeft in feite de NTV applicatie van Mikka geïmplementeerd. Ik gebruik het nu een aantal maanden en ik ben er erg tevreden over. Een aanrader :-).
Maar zijn er nog meer voordelen buiten de 2 die jij al noemt ? Op de site staat nou niet echt veel behalve een filmpje en wat tekst.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Pagina: 1 2 3 4 Laatste