Inleiding
Vorige week ben ik op een oude Philips radio gestuit, welke in slechte staat verkeerde. Het apparaat sprak me daarentegen direct aan en nadat ik er wat over nagedacht had besloten de radio op te knappen en er een pc in te bouwen.
De radio in de gevonden staat:
Het Plan
Ik ben van plan om ruimte te maken voor twee moederborden, twee voedingen en rond de zes harde schijven. Zo zit ik altijd goed als ik ooit bijvoorbeeld nog een server erbij wil bouwen. Omdat ik nog niet precies weet hoe het gaat lopen, heb ik een simpele schets gemaakt in SketchUp.
De voorkant, met de kleurstelling hoe het moet gaan worden:

De binnenkant, met de plaats van de moederborden:

De binnenkant, onderin waar de voedingen gaan komen:

De Sloop
Ik ben begonnen met het demonteren van alle onderdelen en het eruit halen van de daadwerkelijke radio.
De radio open:
Demontage:
De staat aan het eind van dag 1:
Op deze afbeelding zijn de verschillende compartimenten goed te zien:
De voorkant, met alle losse onderdelen eraf:
Update 1
Vandaag ben ik begonnen met het afschuren van de oude lak, er zaten veel scheuren en krassen in. Ik ben van plan een iets lichtere tint lak ervoor in de plaats te doen.
Voorkant geschuurd:
Met korrel 80 kwam de lak er goed af, zijkant ook gedaan:
En alle onderdelen geschuurd:
Ik moet nog een aantal hoekjes en gaatjes een beetje bijschuren, dan zal ik mij gaan bezig houden met het verstevigen van de kast, door de ouderdom en het verblijf in een vochtige ruimte is op veel plekken de oude lijm losgelaten. Dit ga ik herstellen met houtlijm en waar kan schroefjes die ik vervolgens afplamuur.
[ Voor 25% gewijzigd door Chad Chubatcha op 16-09-2011 21:34 ]
Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0