[CiP] Radio!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Over dat "ding" gesproken, waar heb je dat IO paneeltje vandaan? Ik zoek er al eeuwen naar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:48
significant schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:45:
Over dat "ding" gesproken, waar heb je dat IO paneeltje vandaan? Ik zoek er al eeuwen naar :-)
Lijkt sprekend op een io frontje uit een silverstone tj07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Dat front-panel ziet er mooi uit, KUTGW!

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Pixeltje schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:27:
Mooi werk weer! Dat front met die gefreesde radiofrequenties is echt top!

Ik hoop alleen wel een beetje dat je dit ding:
[afbeelding]
nog even ontdoet van die foeilelijke groene en roze ringetjes..
wat is er mis met die ringetjes... ik vind het persoonlijk wel praktisch om te weten welke de headphone en welke de microphone is... ;)
natuurlijk zijn daar ook wel andere oplossingen voor, maar erg hinderlijk zijn die kleurtjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Haribo112 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:38:
[...]

wat is er mis met die ringetjes... ik vind het persoonlijk wel praktisch om te weten welke de headphone en welke de microphone is... ;)
natuurlijk zijn daar ook wel andere oplossingen voor, maar erg hinderlijk zijn die kleurtjes niet.
Vind de kleuren gewoon lelijk :P Kun jij verder ook niets aan doen ;) Altijd al gevonden trouwens.. op mijn antec case stond er een tekentje onder; beide aansluitingen waren zwart en door het logo eronder (ook zwart) kon je zien welke van de twee je moest hebben. ideaal ;)

Met andere woorden; vindt die vale groene en roze ringen afbreuk doen aan je case ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 17:45
ToCuS schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:35:
Je hebt toch toch wel 1 van de mooiste builds hier in handen.. ( we moeten mister Star Trek ook niet vergeten).
Maar keep up the good work and i will follow this project every day..
Bedankt voor het compliment! :)
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:10:
Zie je even poken en er is weer nieuws
Goed werk!
Thanks! :)
Pixeltje schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:27:
Mooi werk weer! Dat front met die gefreesde radiofrequenties is echt top!

Ik hoop alleen wel een beetje dat je dit ding:
[afbeelding]
nog even ontdoet van die foeilelijke groene en roze ringetjes..
Thanks, ik vind het reservoir persoonlijk ook helemaal mooi erbij passen :)
En de ringetjes waren mij nog niet opgevallen eigenlijk, maar ik ga kijken wat ik er aan kan doen :P
significant schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:45:
Hierzo besteld, helaas alleen wel lange levertijd op het moment..
SpatieBalkToets schreef op maandag 05 december 2011 @ 07:31:
Dat front-panel ziet er mooi uit, KUTGW!
Dank :)
Haribo112 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:38:
[...]

Pixeltje schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:57:
[...]

Vind de kleuren gewoon lelijk :P Kun jij verder ook niets aan doen ;) Altijd al gevonden trouwens.. op mijn antec case stond er een tekentje onder; beide aansluitingen waren zwart en door het logo eronder (ook zwart) kon je zien welke van de twee je moest hebben. ideaal ;)

Met andere woorden; vindt die vale groene en roze ringen afbreuk doen aan je case ;)
Als gezegd ga ik even kijken hoe ik het ga oplossen ;)

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Zojuist je hele draadje gelezen, wat een heerlijk project! Respect voor de hoeveelheid energie en nauwkeurigheid die erin zit, het lijkt me moeilijk om de werkkwaliteit tijdens zo'n langdurige mod constant te houden. _/-\o_

Ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:41

A_J

Gave oplossing zeg, ga je rode leds achter het reservoir plaatsen?
Je zou ze dan kunnen dimmen op de fanspeed of een rij met leds van elke kant die naar het midden lopen en aan staan op basis van de fanspeed oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_J schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:18:
Je zou ze dan kunnen dimmen op de fanspeed of een rij met leds van elke kant die naar het midden lopen en aan staan op basis van de fanspeed oid. ;)
Of RGBY leds!
Heb deze dingen net opengemaakt, alle elektronica zit dus al in de led gebakken, zelf een weerstand geloof ik.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pDoGtlkFPEQ]

• FreeLighting

FreeLighting

Is er nog een teken van leven bij deze mod?

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
mwah, laatste update was 2 weken terug. Zo erg is dat toch niet neem ik aan? ^^ Kan niet wachten op het eind plaatje tho. Dit is 1 van de meest vette mods die ik hier langs heb zien komen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
TroaS schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:18:
Zojuist je hele draadje gelezen, wat een heerlijk project! Respect voor de hoeveelheid energie en nauwkeurigheid die erin zit, het lijkt me moeilijk om de werkkwaliteit tijdens zo'n langdurige mod constant te houden. _/-\o_

Ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!
Vandaag een voorproefje van het eindresultaat in de update, maar ik ben ook benieuwd hoe de binnenkant verder gaat uitpakken ;)
A_J schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:18:
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:45:
[...]

Of RGBY leds!
Heb deze dingen net opengemaakt, alle elektronica zit dus al in de led gebakken, zelf een weerstand geloof ik.
[video]
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik met de verlichting ga doen. Over het algemeen houd ik niet zo van lampjes zichtbaar aan de buitenkant en dit had de radio origineel ook niet. Binnenin wil ik nog wel wat met lichtjes gaan doen.
SpatieBalkToets schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:58:
Is er nog een teken van leven bij deze mod?
Zodra ik updatewaardig materiaal heb post ik het, voor de rest: geduld :P
Intruder schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:19:
mwah, laatste update was 2 weken terug. Zo erg is dat toch niet neem ik aan? ^^ Kan niet wachten op het eind plaatje tho. Dit is 1 van de meest vette mods die ik hier langs heb zien komen.
Thanks voor het mooie compliment! :)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-fHhcpMU4k-c/TfJffC-PtuI/AAAAAAAAAyA/QUyp7f5Yk1o/banner-nederlands.jpg

Update 36
Alweer een aantal weken geleden sinds de laatste update, maar in dit stadium van het project kost het veel tijd om wat progressie te maken.
Daarentegen toch een belangrijke mijlpaal gehaald: de buitenkant is zo goed als af! :)
Daarvoor heb ik allereerst de frontplaat uit de vorige update afgewerkt en geverfd en vervolgens in de radio gelijmd:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-KxrXzFPktAY/TvSUpW6HxSI/AAAAAAAABXM/lnt98P3ATY0/s800/DSC_1914.jpg

Toen was het een kwestie van de bevestigingsplaat van het reservoir afwerken en alle onderdelen monteren.
Ook heb ik nog het doek voorin de radio opnieuw vastgemaakt, het zit meer naar mijn zin. Het moet alleen nog even gestreken worden binnenkort :+
Nu dan de foto's van de nagenoeg voltooide buitenkant:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yzMCZ8dtqME/TvSYEYIP1yI/AAAAAAAABXQ/VLZ8PyFlAw8/s800/DSC_1952.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-bUWpxz5PXsM/TvSYRVxhNfI/AAAAAAAABXU/2PU9PlMkAms/s800/DSC_1955.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-FzY9KQ85gaQ/TvSYZl6J_tI/AAAAAAAABXY/kVHpLzajobk/s800/DSC_1963.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-gAKm3jNXPtE/TvSYhLyDQkI/AAAAAAAABXc/9AEybJcr-iU/s800/DSC_1959.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-0BkV_G0QKHo/TvSYq1b0xkI/AAAAAAAABXg/oSgKbcCzVAY/s720/DSC_1944.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Fi1x-a_qbXQ/TvSYz72omYI/AAAAAAAABXk/QmPmQj3_mno/s800/DSC_1934.jpg]

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-v0m7jwkIpvA/TvSY8KHzuiI/AAAAAAAABXo/n6jN6ypBX20/s800/DSC_1931.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-NkXYk-gEaj0/TvSZEMobQVI/AAAAAAAABXs/uHItNITKrSI/s720/DSC_1924.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Ha0XuL5d5GM/TvSZKjRFR_I/AAAAAAAABXw/Jh5JudjOPKc/s720/DSC_1928.jpg

En ten slotte nog twee foto's van de binnenkant, met en zonder moederbordtray:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pGRvOdUjj8A/TvSZSrjseiI/AAAAAAAABX0/PLu1QqGkMeM/s800/DSC_1917.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-4PfbnSxE0t8/TvSZgxHmeqI/AAAAAAAABX4/YyUqVw6HAhc/s800/DSC_1920.jpg

Dit was voor vandaag, ik moet nu toch echt gaan beginnen aan de kabels solderen, iets wat ik tot nog toe steeds heb uitgesteld O-)
Daarnaast ga ik binnenkort ook nog wat hardware en de laatste waterkoelingsonderdelen bestellen.

Bedankt voor de interesse en fijne kerstdagen allemaal! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chad Chubatcha op 21-01-2012 16:26 ]

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

_O_ deze case blijft echt geweldig. Hij ziet er echt uit alsof die radio net uit de winkel komt (in 1900 dan) _o_

[ Voor 11% gewijzigd door Mavamaarten op 23-12-2011 16:33 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Hahah gruwelijk! Heel erg mooi gedaan dit!!
Klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:22
Heerlijk nostalgische mod :) Props op je rekening ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Net het hele draadje gelezen en in het begin wist ik niet echt wat ik van een dergelijke MDF build moest verwachten. Maar kudo's to you ! Echt een schitterende mod met aandacht voor detail.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
KUTGW !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 'm echt supermooi geworden! Puur vakmanschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn complimenten voor de ideeën en uitwerking. _/-\o_ Daar je zo ver bent gegaan in de uitwerking heb ik wel een opmerking over bovenstaande foto. Reservoir en de knoppen er om heen is allemaal heel fraai, maar toch heb ik hier het idee dat er iets mist. Het is net of rond de reservoir een front mist. Just my thoughts O-)

Wacht het eind resultaat met spanning af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 16:39
super man!! mijn complimenten!!!! die kast is zo strak en netjes!!
goed uitgedacht..

alleen vindt ik dat doek voorin niet mooi, maar dat is mijn mening..
ik zou er iets van een onderbreking in doen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mhamm/Radio/VerzRadios/Andrea-Radio-T16-1947-1948_s.jpg

tis maar een idee

[ Voor 35% gewijzigd door rohaantje op 31-12-2011 13:48 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Zonet ook even een groot stuk gelezen en ik zag ineens kleine broertjes van mijn speakers haha.

Nooit gedacht nog een setje Grundig Super HiFi's tegen te komen. Heb zelf 2 2500a's staan aan een Philips/Marantz versterker die gewoon jack-tulp aan m'n geluidskaart hangt. Wat een geweldig geluid hebben die dingen.

Maar even verder OT: Het verbaasd me hoeveel ruimte er in zo'n ding zit!
Maar waar laat de de PCI brackets voor uitbreidingskaarten?
En je I/O Shields?

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keuze van het moederboard, tijdje geleden was er een moederboard uitgebracht met echte Buizen daarop.
Wellicht een interessante optie? Iemand nog een idee welk type mobo dat was?
Eerst was Aopen met de AX4B-533Tube en daarna was er nog 1tje.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1034939570.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting

FreeLighting

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:11:
De keuze van het moederboard, tijdje geleden was er een moederboard uitgebracht met echte Buizen daarop.
[afbeelding]
Waarschijnlijk is dit een Socket A bordje met SD-RAM / DDR als werkgeheugen, wat moeilijk en duur te verkrijgen is tegenwoordig. Ook valt de kracht van een socket A processor (pentium 2/3) tegen. Vroeger had ik pc's met alleen deze soort borden (zonder buizen :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

[afbeelding]
Dat mobo ziet er wel erg oud uit, wat bedoel je precies met "een tijdje geleden"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoyvoy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:39:
[...]

Dat mobo ziet er wel erg oud uit, wat bedoel je precies met "een tijdje geleden"...
Goeie vraag, zou zomaar 2004 geweest kunnen zijn.
Inmiddels vind ik slechts 2 moederboard met buizen daarop, 1 versie met 3 stuks en 1 met 1 buis en blauwe leds.
Schijnbaar geen hit geworden, jammer want het had perfect voor deze mod geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Mavamaarten schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:33:
_O_ deze case blijft echt geweldig. Hij ziet er echt uit alsof die radio net uit de winkel komt (in 1900 dan) _o_
Bedankt voor het compliment, goed om te horen dat de authentieke look aan de buitenkant geslaagd is! :)
stefanvanrossen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:44:
Hahah gruwelijk! Heel erg mooi gedaan dit!!
Klasse!
Biersteker schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:47:
Heerlijk nostalgische mod :) Props op je rekening ;)
Bedankt! :P
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:23:
Net het hele draadje gelezen en in het begin wist ik niet echt wat ik van een dergelijke MDF build moest verwachten. Maar kudo's to you ! Echt een schitterende mod met aandacht voor detail.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
KUTGW !
Als ik het topic zo terug lees dan begrijp ik inderdaad dat het in het begin onduidelijk is welke kant het opgaat, hiervan had ik zelf op dat moment geen last omdat het plaatje zo ongeveer al in mijn hoofd zat :P
Maar goed om te horen dat je hem mooi vindt geworden! :)
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:38:
Ik vind 'm echt supermooi geworden! Puur vakmanschap!
Bedankt voor het compliment! :D
rm_a_rayman schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:23:
[...]

Mijn complimenten voor de ideeën en uitwerking. _/-\o_ Daar je zo ver bent gegaan in de uitwerking heb ik wel een opmerking over bovenstaande foto. Reservoir en de knoppen er om heen is allemaal heel fraai, maar toch heb ik hier het idee dat er iets mist. Het is net of rond de reservoir een front mist. Just my thoughts O-)

Wacht het eind resultaat met spanning af. ;)
Thanks voor je complimenten, ik weet niet precies wat je bedoeld met 'iets'? Het front in redelijk strak en rustig maar dat vind ik zelf wel mooi en goed bij de radio passen. Ik zou in ieder geval niet weten wat er nog bij zou kunnen :P
rohaantje schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:47:
super man!! mijn complimenten!!!! die kast is zo strak en netjes!!
goed uitgedacht..

alleen vindt ik dat doek voorin niet mooi, maar dat is mijn mening..
ik zou er iets van een onderbreking in doen:
[afbeelding]

tis maar een idee
Bedankt!
Het doek voorin heb ik vooral zo gekozen zodat het in lijn is met het origineel(welke helaas in dermate verre staat van ontbinding was dat ik die niet meer kon gebruiken). Ik vind het persoonlijk juist wel mooi als het gewoon strak is, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Imprezzion schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:55:
Zonet ook even een groot stuk gelezen en ik zag ineens kleine broertjes van mijn speakers haha.

Nooit gedacht nog een setje Grundig Super HiFi's tegen te komen. Heb zelf 2 2500a's staan aan een Philips/Marantz versterker die gewoon jack-tulp aan m'n geluidskaart hangt. Wat een geweldig geluid hebben die dingen.

Maar even verder OT: Het verbaasd me hoeveel ruimte er in zo'n ding zit!
Maar waar laat de de PCI brackets voor uitbreidingskaarten?
En je I/O Shields?
Geweldige speakers inderdaad! Ze hangen bij mij aan een Cambridge P55 en geven een heerlijk geluid! :D
Het is inderdaad een heerlijk ruim ding, origineel zaten er allemaal onhandige inkepingen etc. in, maar met nieuwe panelen is er ruimte zat :)
Ik hoop dat in de onderstaande update het een en ander duidelijk wordt over de PCI-brackets en (het ontbreken van) de I/O-shields ;)
[afbeelding]
SpatieBalkToets schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:17:
[...]

Waarschijnlijk is dit een Socket A bordje met SD-RAM / DDR als werkgeheugen, wat moeilijk en duur te verkrijgen is tegenwoordig. Ook valt de kracht van een socket A processor (pentium 2/3) tegen. Vroeger had ik pc's met alleen deze soort borden (zonder buizen :) ).
hoyvoy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:39:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:15:
[...]

Goeie vraag, zou zomaar 2004 geweest kunnen zijn.
Inmiddels vind ik slechts 2 moederboard met buizen daarop, 1 versie met 3 stuks en 1 met 1 buis en blauwe leds.
Schijnbaar geen hit geworden, jammer want het had perfect voor deze mod geweest.
Een moederbord met buizen zou inderdaad wel helemaal geweldig erbij passen!
Helaas voldoen de prestaties van dergelijke borden en bijbehorende hardware niet helemaal aan mijn eisen :P

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-fHhcpMU4k-c/TfJffC-PtuI/AAAAAAAAAyA/QUyp7f5Yk1o/banner-nederlands.jpg

Update 37(vanuit de radio verzonden!)

Ten eerste groot nieuws: de radio is draaiende! :D

Voor een werkende computer(radio) is natuurlijk hardware nodig, nog net in het oude jaar de volgende hardware mogen ontvangen, Intel Core i5 2500K, Gigabyte Z68X-UD3H-B3, 8GB Corsair Vengeance geheugen en een 128GB Samsung SSD:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/--KS_zfVJN_k/TwXuKkKk9uI/AAAAAAAABY0/0-J47mUFaO0/s640/DSC_1979-2.jpg
Daarnaast was ik al een tijdje in het bezit van een Radeon HD6970:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-efltQ6NEQa4/TwXtz11qKRI/AAAAAAAABYw/BQRZRDGw1yw/s640/DSC_2050.jpg

De CPU en het geheugen op het moederbord geïnstalleerd en vervolgens het geheel op de hot-swapable moederbordtray gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_W8SDuG30r8/TwXuVEWmV7I/AAAAAAAABY4/VybwHBYwUr4/s640/DSC_1990-2.jpg

Toen werd het toch echt tijd voor het klusje dat ik al een paar weken lang uitstelde, namelijk het verlengen van de voedingskabels. Het gevolg hiervan was een bureau dat er een aantal middagen zo uit zag:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Xjxl9kyirnw/TwXur3vq9OI/AAAAAAAABY8/rxV7plK4Cz0/s580/DSC_2029.jpg

Het kostte meer tijd dan ik aanvankelijk had gedacht, maar het resultaat mocht er zijn: voedingskabels op precies de goede lengte:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-sAeZJ4ne-m8/TwXuzdpunKI/AAAAAAAABZA/G2wos50MZ2s/s640/DSC_2042.jpg

Vervolgens ook nog een custom voedingskabel voor de harde schijven en ssd's gemaakt. Hiervoor heb ik gewoon de twee ssd's en de twee harde schijven welke voor het bovenste systeem zijn bedoeld op hun plaats geschoven, de opengemaakt 90-graden connectoren in de schijven gestopt en de kabels erin gedrukt:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-MG0OHckDKJs/TwXvFOxgkWI/AAAAAAAABZE/K138VaBxIU0/s640/DSC_2044.jpg
Met als resultaat geen cm kabel te veel:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-z_M9Oxu0pWo/TwXvi-cIgiI/AAAAAAAABZI/Kj3PBCVHsOQ/s640/DSC_2047.jpg

Het geheel vervolgens in de radio gestopt en aangesloten. Het was nog even spannend met de videokaart, ik had wel ongeveer berekend dat het zou passen, maar het scheelt uiteindelijk maar 3mm met de reservoirplaat :9 :
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-8OXwRmhVFcM/TwXvrT2K9zI/AAAAAAAABZM/iIKZ27JtF2A/s640/DSC_2060.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-OEhogW_Li5E/TwXv-v7Mn4I/AAAAAAAABZQ/3igPj0TXkUs/s640/DSC_2067.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-oaznZCrl67M/TwXwFjsZUKI/AAAAAAAABZU/TeVfuY2osss/s640/DSC_2071.jpg

Alleen de voedingskabels van het bovenste systeem geven al een hele spaghetti, ik moet de kabels nog even in sleeves bijelkaar doen en mooi langs de kant geleiden:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-3hLcw6sm8VQ/TwXwbQF9HlI/AAAAAAAABZY/nOSxFfiA9sg/s640/DSC_2069.jpg

En zo staat de radio er op het moment bij:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-GEP_eJLKqOs/TwXwhhIdp_I/AAAAAAAABZc/k8qnEEN8vXg/s640/DSC_2051.jpg

Een groot gedeelte is klaar maar er moet zeker ook nog veel gebeuren, waarvan de waterkoeling het grootste deel uitmaakt. Ik moet nog een waterblok voor de videokaart en koelvloeistof bestellen en dan heb ik alles in huis om het aan te gaan leggen. Daarnaast moet ik nog de voeding voor het onderste systeem bestellen en modden. Ten slotte de stroomvoorziening van alle fans, lampjes, etc. in orde maken.

Genoeg te doen nog in ieder geval dus stay tuned(flauw O-) )!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Ik heb gister heel dit draadje gelezen, mooi project!

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zien er mooi uit die verlengde kabels, kwam er bij mij toen op neer dat ik een oude voeding had gepakt daar de kabels van gepakt en dan met kroonsteentjes alles aan elkaar :+ (was dan ook geen modulaire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nais!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien zie ik het over het hoofd, maar zijn de kabels nu van dikke koperdraad of ben ik nog niet wakker? Ze lijken een enorme stijfheid te hebben :)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
diedazz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:57:
Misschien zie ik het over het hoofd, maar zijn de kabels nu van dikke koperdraad of ben ik nog niet wakker? Ze lijken een enorme stijfheid te hebben :)
Is 1,5mm2 soepel van Donne :+

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:05
Nice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
dit topic even snel door gelezen en plaatjes gelezen. Erg veel succes, het ziet er al goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhulsdonck
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-02-2024
Zeer gave mod! kudos

Off topic: Waarom moet in elke mod en in het bijzonder deze een watercooling? Zie wel mogelijkheden voor een gave 'ouderwetse' watercooling, maar juist wat kabels en aircooling lijkt me ook toepasselijk.

[ Voor 49% gewijzigd door verhulsdonck op 10-01-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Tr4il schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:53:
Ik heb gister heel dit draadje gelezen, mooi project!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:50:
Zien er mooi uit die verlengde kabels, kwam er bij mij toen op neer dat ik een oude voeding had gepakt daar de kabels van gepakt en dan met kroonsteentjes alles aan elkaar :+ (was dan ook geen modulaire)
Dat is even functioneel en waarschijnlijk een stuk sneller maar niet echt heel strak :P
Dank!
Bedankt :)
diedazz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:57:
Het is inderdaad 1,5mm^2 van Donne en de stijfheid valt wel mee, als je de draad buigt blijft het wel zo een beetje in die vorm staan. Maar da's juist wel handig meestal :)
Thanks!
pdj91 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:22:
dit topic even snel door gelezen en plaatjes gelezen. Erg veel succes, het ziet er al goed uit!
verhulsdonck schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:23:
Zeer gave mod! kudos

Off topic: Waarom moet in elke mod en in het bijzonder deze een watercooling? Zie wel mogelijkheden voor een gave 'ouderwetse' watercooling, maar juist wat kabels en aircooling lijkt me ook toepasselijk.
Bedankt!
Er zijn een aantal redenen waarom ik voor waterkoeling heb gekozen:
Ten eerste het feit dat ik grote ventilatieroosters in de voorkant niet mooi vindt en er daarnaast sowieso weinig ruimte was in het bovenste gedeelte voor ventilatoren. Door dat gebrek aan goede mogelijkheden voor aircooling was waterkoeling de enige optie voor een fluisterstille en toch koele pc.
Ten tweede wilde ik heel graag iets bijzonders in de voorkant van de radio, dit is dus een reservoir geworden.
Ten derde leek het met heel leuk om wat te experimenteren met het bouwen en gebruiken van waterkoeling :)

Update 38

De afgelopen week ben ik bezig geweest met het inbouwen van de waterkoeling en nog een paar andere kleine dingetjes.
Ten eerste heb ik de 90 graden power connectors ontvangen, waardoor het voorpaneel weer op de radio past:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-oPoFoRLJTJM/Txr-vAHcj0I/AAAAAAAABaI/FJkq6BvhogI/s640/DSC_2445.jpg
Ten tweede heb ik de fans voor op de radiator alle drie aan een draad gesoldeerd. Voor nu zit er nog even een molex-connectortje, maar als de fancontrollers klaar zijn zullen de fans daarop komen:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3WovSMVOFoY/Txr_X3vsXcI/AAAAAAAABaQ/T8Lp5IhZrM0/s640/DSC_2261.jpg
Altijd fijn als ze dan toch nog werken O-) :
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-xhK_Z3REmNU/Txr_hUS5qkI/AAAAAAAABaU/_qTzgBA0ozY/s512/DSC_2256.jpg

Toen kon ik echt beginnen met de waterkoeling. Daarvoor miste ik nog de paar laatste onderdelen welke ik deze week heb mogen ontvangen. Het waterblok voor de videokaart:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-0V6GpZyni6Y/Txr_sM1kSiI/AAAAAAAABag/dNWqUHINalc/s640/DSC_2364.jpg
En de fittingen. Ik heb toch gekozen voor zwarte fittingen. Ik was niet tevreden over de looks van de messingfittingen en daarnaast was het moeilijk om ze mooi strak aan te sluiten vanwege het feit dat de schroefdraden een stuk te lang waren:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-KV5Oy69e-ec/TxsAGqRebhI/AAAAAAAABak/ogyb5nz7eQI/s512/DSC_2426.jpg

Om het waterblok op de videokaart te monteren moest uiteraard eerst de stockcooler eraf:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-8yGSAy1HhhA/TxsAkW2RZVI/AAAAAAAABaw/-s-MGTlK4JA/s640/DSC_2362.jpg
En dan kan het blok erop:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-0QRzTCZuvjg/TxsA0k4J96I/AAAAAAAABa4/a3-Cfl2CdhU/s640/DSC_2377.jpg

En het CPU-blok ook geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-3FOl8df4EFo/TxsA_JjYjNI/AAAAAAAABbA/1sRLbqd28Ug/s640/DSC_2381.jpg

Toen was het tijd om alles in de radio te schroeven en de slangen aan te sluiten. Als genoemd heb ik 5/16" slangen gebruikt op 3/8' fittingen, omdat ik slangklemmen niet zo strak vindt. Om de slangen toch soepel op de fittingen te krijgen gebruikt gemaakt van een kopje heet water :+ :
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-QulzWXXaenA/TxsBKkkvoLI/AAAAAAAABbI/ByDXqz4wwJg/s640/DSC_2434.jpg

Tijdens het vullen had ik mijn handen nogal vol en was er zo druk mee(en het was ook nog de eerste keer O-) ) dat ik totaal vergeten ben een paar foto's te maken, maar hierbij de foto's van de gevulde loop:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-l-UYNf7SV8M/TxsCH6Q57xI/AAAAAAAABbQ/16B6qJnjeIA/s640/DSC_2446.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-r_eEM8zgWUo/TxsCNRCj1MI/AAAAAAAABbY/66wJRZhFGCY/s640/DSC_2447.jpg

Voor de oplettende lezer, het klopt dat de slang van het CPU-blok naar het reservoir half-leeg is. Dit gebeurd als de pomp uitstaat. Zodra de pomp aangaat loopt het er uiteraard wel gewoon doorheen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-TXeKxF1HizQ/TxsCT208b6I/AAAAAAAABbg/J7Is5dgWz4c/s640/DSC_2455.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ZKIyApFtdkc/TxsCrk3HXZI/AAAAAAAABbo/ZiK2cv82tYI/s640/DSC_2457.jpg

Let in de volgende foto's niet op de bedrading, hier moet nog veel aan gebeuren :P
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tc45KhDcJ7s/TxsCxk780qI/AAAAAAAABbw/-uCGT86hsxA/s640/DSC_2458.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-fNwi-C7MTUo/TxsC9p5HFrI/AAAAAAAABb0/Km69e0Yvjw4/s512/DSC_2460.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-whQAWRFeTlY/TxsDEvLa5vI/AAAAAAAABb8/24lQaLFKCRA/s512/DSC_2461.jpg

Dan ten slotte, het mooiste onderdeel van de loop: het reservoir.
Pomp uit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-JJ_1HBQTHgg/TxsDKuWdtTI/AAAAAAAABcE/ClWS-O_K9RE/s512/DSC_2462.jpg
Pomp op 7 Volt:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-9D8Yj9q0AGE/TxsDVdigmJI/AAAAAAAABcQ/rFW_vLTNyS0/s640/DSC_2469.jpg
En met de pomp op 12 Volt. Het pompje is dan echt wat te krachtig, zie hiervoor ook onderstaand filmpje :9 :
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-7HMZfivXBuE/TxsDlJlsGhI/AAAAAAAABcU/i2EnZRNK4H4/s512/DSC_2466.jpg

Filmpje pomp op 12 Volt, waterval! :D :
[YouTube: http://youtu.be/PisgOMVVf6s]

Maar dat is natuurlijk geen doen om continu naar te luisteren, dus als laatste een filmpje van het reservoir als de pomp op 7 Volt draait(het geluid op het filmpje ben ik die met de camera in de weer is :9 ):
[YouTube: http://youtu.be/wBQTeNBHfDM]

Met de radiatorfans op 5 Volt is de pc(radio?) nauwelijks hoorbaar en de temps blijven daarbij goed genoeg. Het doel was ook vooral een stille pc te maken en dat is al redelijk gelukt. Zodra de fancontrollers ook aangesloten zijn dan kan ik de voltages nog verder naar wens aanpassen.

Dit was het voor nu, het einde komt, helaas, een beetje in zicht.
Een groot gedeelte van de bedrading, inclusief de voedingskabels voor het onderste systeem, moet nog worden gemaakt en verder nog wat kleine dingetjes afwerken. Dus voorlopig zullen de updates zo nu en dan nog blijven komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 11:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ziet er echt netjes uit _o_
Alleen heb ik zo een beetje het gevoel dat er wat weinig water in je loop zit. Ik heb zelf nog nooit iets watergekoeld, maar je reservoir is zo leegjes?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Mooie update weer, ziet er "stralend uit" met de pomp op 12 v. Werkt de pomp direct op 7 volt? Die van mij werkt daar volgens mij niet mee.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Mavamaarten schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:48:
Ziet er echt netjes uit _o_
Alleen heb ik zo een beetje het gevoel dat er wat weinig water in je loop zit. Ik heb zelf nog nooit iets watergekoeld, maar je reservoir is zo leegjes?
Het front reservoir gaat niet voller door de plaats van de uitgang, het andere reservoir kan wel nog voller maar daar is niet echt reden toe :P
GNOOM172 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:48:
Mooie update weer, ziet er "stralend uit" met de pomp op 12 v. Werkt de pomp direct op 7 volt? Die van mij werkt daar volgens mij niet mee.
Bedankt!
Ik heb de in de molexconnector van de pomp gewoon de ground op de 5 Volt gezet en aangesloten, hij deed het toen meteen. Op 5 Volt deed de pomp het overigens niet, toen kwam er alleen wat gemurmel uit maar geen flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Chad Chubatcha schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:17:
[...]

Het front reservoir gaat niet voller door de plaats van de uitgang, het andere reservoir kan wel nog voller maar daar is niet echt reden toe :P
Nu heb ik nog nooit waterkoeling gedaan, maar waarom is het niveau van je uitgang van invloed hierop? Als je kijkt naar je badkuip zit je uitgang ook onder het water niveau.

Zou denk ik fraaier zijn als je geen condensvorming hebt, maar dan moet je de stroming weer anders visualiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
significant schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:42:
[...]

Nu heb ik nog nooit waterkoeling gedaan, maar waarom is het niveau van je uitgang van invloed hierop? Als je kijkt naar je badkuip zit je uitgang ook onder het water niveau.

Zou denk ik fraaier zijn als je geen condensvorming hebt, maar dan moet je de stroming weer anders visualiseren?
Het reservoir in de voorkant is niet te vergelijken met een badkuip.
Aan de ene kant wordt het water er ingepompt en aan de andere kant er weer uit gezogen, de vloeistof stroomt er als het ware doorheen als in een soort kanaal. In een badkuip stroomt water erin maar zit een stop dat het water er niet uitkan, dan is het logisch dat het waterniveau stijgt. Maar als er halverwege de badkuip een gat zit waar het water uit de badkuip wordt gezogen, dan zal het waterniveau in de badkuip ook maar tot die hoogte stijgen.

De condensvorming moet ik inderdaad ook nog even naar kijken, ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:18
Normaal gesproken is waterkoeling toch een gesloten systeem en dan kun je hem toch tot de nok toe vullen, ook al zitten de uitgangen van de reservoirs onder het waterniveau? Mij is dat in ieder geval altijd gelukt, en werkt ook veel efficiënter, aangezien er nu steeds weer het water wordt gemengd met de lucht, en je dus luchtbellen in het water en dus je koelblokken kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heel gaaf gemaakt! ben erg benieuwd naar het eindresultaat :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Kan je hem dan niet volledig afvullen(onder lichte druk)? Of zit je dan met het risico tot expansie onder temperatuursveranderingen en dat eea. gaat lekken?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivierdc
  • Laatst online: 22-02 15:06
Als je je reservoir iets hoger hangt zal je waterniveau in het buisje ook stijgen (fysica).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

_/-\o_ _/-\o_

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
Sick!

Heel mooi dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Nu online
Heeel erg gaaf !

Kan niet niet wachten tot je final update ^^

KUTGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 07:50
Nog lang niet klaar

Maar echt respect hier voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Ik zie nog wat knopjes aan de voorkant zitten, krijgen deze ook nog een functie oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
TranceSetter schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:28:
Normaal gesproken is waterkoeling toch een gesloten systeem en dan kun je hem toch tot de nok toe vullen, ook al zitten de uitgangen van de reservoirs onder het waterniveau? Mij is dat in ieder geval altijd gelukt, en werkt ook veel efficiënter, aangezien er nu steeds weer het water wordt gemengd met de lucht, en je dus luchtbellen in het water en dus je koelblokken kan krijgen.
Dit geldt inderdaad voor het reservoir welke je direct kan vullen, maar het reservoir in de voorkant is alleen voor de sier: het water loopt er alleen gewoon doorheen. Daarentegen heb je helemaal gelijk dat ik het andere reservoir zo vol kan vullen als ik wil.
Ik heb overigens totaal geen last van luchtbellen in het systeem, gelukkig :)
Fietsbel schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:28:
Heel gaaf gemaakt! ben erg benieuwd naar het eindresultaat :)
Bedankt! :)
LED-Maniak schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:29:
Kan je hem dan niet volledig afvullen(onder lichte druk)? Of zit je dan met het risico tot expansie onder temperatuursveranderingen en dat eea. gaat lekken?
Ik zou niet zo gauw weten hoe, dan zou er een fillport in het voor reservoir moeten zitten denk ik..
Ik heb het reservoir in de voorkant overigens toch nog wel wat voller gekregen door wat te schudden met de radio :P
Voller wil ik hem niet hebben, omdat dan het 'stroom-effect' wegvalt wat ik juist gaaf vind.
Olivierdc schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:17:
Als je je reservoir iets hoger hangt zal je waterniveau in het buisje ook stijgen (fysica).
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het stukje slang loopt leeg, omdat zodra de pomp niet meer het water door de loop zuigt de ingang van het voor reservoir droog valt door het hoogteverschil met de uitgang. Dus daar heeft de hoogte van het reservoir niet zo veel mee te maken.
Daarnaast is het reservoir verhogen totaal geen optie wegens de ruimte in de voorkant en de positie van andere componenten etc.
:) :)
Thanks! ;)
Intruder schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:17:
Heeel erg gaaf !

Kan niet niet wachten tot je final update ^^

KUTGW
Dank! Het zal niet zo heel lang meer duren beloof ik :P
visblegamer schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:37:
Nog lang niet klaar

Maar echt respect hier voor ;)
Gezien wat er allemaal al gebeurd is aan de radio is-ie wel al bijna klaar ;)
hoyvoy schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:46:
Ik zie nog wat knopjes aan de voorkant zitten, krijgen deze ook nog een functie oid??
Ik heb nog niet voor alle knopjes een functie maar uit symmetrie oogpunt gekozen voor deze configuratie. Welke knoppen wel al een functie hebben:
Linker draaiknop: pompcontroller
Rechter draaiknop: fancontroller
Linker drukknop: powerswitch bovenste systeem
Rechter drukknop: powerswitch onderste systeem
De tuimelschakelaars hebben nog niet allemaal een functie toegewezen gekregen. Waarschijnlijk een lichtknopje, cmos reset, o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha

Update 39
Afgelopen week vooral bezig geweest met de bedrading van de fans en de pomp.
Omdat de achterpanelen uiteraard nog verwijderbaar moeten zijn, heb ik de stroomvoorziening van de fans die in de achterpanelen komen loskoppelbaar gemaakt. Ten eerste de twee fans voor het bovenste gedeelte:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-nogf_THp0gc/TywBhuW175I/AAAAAAAABcg/0-JrwMqOv0U/s640/DSC_2608.jpg
En de fans vervolgens op het achterpaneel geplaatst en voorzien van stoffilters:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Q7f_Z7gEunE/TywETFBiASI/AAAAAAAABco/Bx6A9RFUKHI/s640/DSC_2612.jpg

Ten tweede de fans voor het onderste achterpaneel aan elkaar gemaakt en van een connector voorzien:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-dDCMOjvC1h4/TywElFa_ehI/AAAAAAAABcw/zuqf3TTiuF0/s640/DSC_2617.jpg

Vervolgens ook de intake fans van het onderste gedeelte aan elkaar gemaakt. Deze fans zitten wel gewoon in de radio, maar ik vond het wel handig als ze makkelijk afkoppelbaar bleven, dus ook voorzien van connector:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yLAvSbW3QN8/TywE78ZBrmI/AAAAAAAABc4/orEcWjXFm8g/s640/DSC_2625.jpg

Stoffilters op de fans geplaatst en voor de foto ook alvast even de onderste moederbordtray geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-rKmAlPmqciE/TywFrbjOBBI/AAAAAAAABdA/jXv8bMRhRuY/s640/DSC_2632.jpg

Ik heb lang nagedacht over hoe ik de originele volume- en tunerknop mooi kon gebruiken. Het plan was om er twee PWM schakelingen mee aan te sturen, maar deze blijken dus niet goed te werken.
Vandaar dat ik voor een simpeler oplossing heb gekozen, namelijk zelf een simpele fancontroller maken met een draaischakelaar en de 5 en 12 Volt lijnen van de standaard molexstekkers. Op deze manier kan ik de fans op de radiator van 0, 5, 7 of 12 Volt voorzien en de pomp van 0, 7, 12 volt(de pomp werkt niet op 5 Volt).

De draaischakelaars:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-RN4ZjZH8Oro/TywG3yh3nwI/AAAAAAAABdI/Allw4DLsyW0/s640/DSC_2794.jpg
Voor de stroomvoorziening heb ik gekozen voor een gewone molexstekker, daarvan zaten er mooi nog twee bij mijn voeding:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-23tczzJLX_k/TywHJBxmeiI/AAAAAAAABdQ/-SUXkdIeLoE/s640/DSC_2818.jpg
Schakelaars aangepast en de draden erop gesoldeerd. De molexstekker is de ingang en de andere twee pins connector gaat naar de fan/pomp:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-qX-HCY0ia5A/TywHafLdu0I/AAAAAAAABdY/h4mApR92xHs/s640/DSC_2833.jpg

Het draaieffect komt natuurlijk voor geen meter over op foto's, dus vandaar een filmpje van hoe het is geworden :)
Het is misschien niet heel duidelijk, maar de linkerknop bediend de fans alleen het lawaai ervan is niet zo goed te horen in het filmpje :P :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ec471Md5VkM&feature=youtu.be]

Dat was het voor nu, deze week ga ik beginnen aan de voeding voor het onderste systeem. Deze ga ik ook voorzien van custom kabels en verder moet er ook echt nog wat aan het kabelmanagement gebeuren.
Genoeg te doen nog in ieder geval, dus tot snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Het is wel echt vet dat je de knoppen ook hebt kunnen gebruiken.
KUTGW!

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:19

L702

Eric #99

Super tof! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting

FreeLighting

Mooie voortgang, die knoppen maken het af!
DGUTGW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Die knoppen in combinatie met het reservoir zijn echt super! _/-\o_

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Deze casemod zal altijd bij mijn favorieten staan.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Erg mooi gedaan. Het geklater van het reservoir lijkt me wel heel irritant xD Moet je erg nodig van plassen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Sniperzkillz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:01:
Het is wel echt vet dat je de knoppen ook hebt kunnen gebruiken.
KUTGW!
Dank je!
SpatieBalkToets schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:29:
Mooie voortgang, die knoppen maken het af!
DGUTGW!
Zal ik doen en bedankt voor het compliment :)
Ghost Dog schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:33:
Die knoppen in combinatie met het reservoir zijn echt super! _/-\o_
Helaas is de combinatie van korte duur geweest, waarover meer later in deze post :(
hoyvoy schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:59:
Deze casemod zal altijd bij mijn favorieten staan.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Leuk om te horen :)
Haribo112 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:29:
Erg mooi gedaan. Het geklater van het reservoir lijkt me wel heel irritant xD Moet je erg nodig van plassen denk ik...
Thanks!

Update 40

Ik heb helaas slecht nieuws: het reservoir in de voorkant van de radio is gaan lekken. Hier kwam ik achter toen het houtwerk in de voorkant begon te scheuren. Ik heb de loop toen leeg laten lopen en het reservoir uit de radio gehaald om de schade op te nemen. Het bleek dat het gelukkig mee viel en ik maar een onderdeel van de voorkant opnieuw hoefde te maken. Na er een tijd over nagedacht te hebben heb ik besloten geen reservoir in de voorkant meer te doen. Daarvoor in de plaats zal er een plexiplaat met dezelfde gravering als op het reservoir in de voorkant komen. Het enige verschil zal zijn het feit dat er geen water doorheen loopt.
De voorkant ziet er op het moment als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-uYxuMWJKHTA/T4FCt9NuGrI/AAAAAAAABdo/n1-Pvxsjma0/s641/DSC_4322.jpg

In de lange periode zonder updates heb ik nog wel een aantal dingen aan de radio gedaan. Ten eerste heb ik de voeding voor het onderste systeem verbouwd.
De voeding zoals deze uit de doos kwam:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-E6DXPtjl7l8/T4FDWNoJ1fI/AAAAAAAABdw/AFna5KPQjqg/s640/DSC_2639.jpg

Begonnen met aanpassen van de kabels:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-J9EpKPl0nog/T4FDhxLqwYI/AAAAAAAABd4/LWgtGPGemjY/s640/DSC_2788.jpg

Alle kabels die ik niet zal gebruiken er af gehaald en alle kabels op lengte gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-1eNIKcLrtxY/T4FDuylxFAI/AAAAAAAABeE/7Xce_n6yR2s/s640/DSC_4320.jpg

Daarnaast heb ik ook de kabels van het front I/O panel op lengte gemaakt en gesleeved zodat de lelijke blauwe isolatie van de kabels niet meer zichtbaar is:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Ce4sbaFwh_Q/T4FELcYfK8I/AAAAAAAABeI/WtRDlcYIiZU/s640/DSC_4294.jpg

En ten slotte de aanknop van het bovenste systeem aangesloten zodat ik de radio niet meer met een schroevendraaier hoef aan te zetten :) :
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-AXcQSk_ij3M/T4FEurW4OCI/AAAAAAAABeQ/aPlEJEFE4jE/s640/DSC_4316.jpg

Het einde komt meer dan 13 maanden na aanvang al bijna in zicht. Ik ben nu aan het wachten op het nieuwe plexiglas voor in de voorkant. In de tussentijd zal ik de rest van de knoppen in de voorkant nog aansluiten en waarschijnlijk nog wat verlichting in de radio plaatsen. Ik hoop dat de volgende update niet zo lang op zich hoeft laten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreazzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06-2020

Andreazzz

You owe me a buck

Heey. Ik heb gisteren je build gevonden en het heeft me aardig wat moeite gekost om het allemaal te lezen. Maar WAT ENORM GAAF!!! Ik kan het niet met andere woorden beschrijven.
Wel is het jammer dat het reservoir is gaan lekken. Mocht je het kunnen herstellen, dan moet je de bovenste en onderste aansluiting verwisselen, zodat het reservoir van onderen gevuld wordt. Dan heb je geen last van dat "waterval-effect"
Succes met de laatste dingen aan je build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

Blijft een super project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Prachtige kast geworden, thema is overal mooi doorgevoerd en mooi afgewerkt. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-09 18:01
[b]Chad Chubatcha schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:00: Ik hoop dat de volgende update niet zo lang op zich hoeft laten wachten :)
Toch alweer een dikke anderhalve maand geleden. Ik kan niet wachten op een update/afronding.

Weet je al of je hem wilt gaan verkopen?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Heb het helaas op het moment erg druk met de studie en kom niet echt aan modden toe. Over drie weken is de collegeperiode voorbij en heb ik weer een stuk meer tijd voor de radio. Dan zal ik hem ook gaan afronden.
Ik verwacht over een week of drie weer te kunnen updaten en de radio over ongeveer anderhalve maand af te hebben.
LeroyRosier schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:26:
[...]

Toch alweer een dikke anderhalve maand geleden. Ik kan niet wachten op een update/afronding.

Weet je al of je hem wilt gaan verkopen?

Gr
Over het eventueel verkopen, daar ben ik nog niet uit. Ik ben bang dat ik namelijk niet snel weer een oude radio zal kunnen vinden waarvan de afmetingen zich zo perfect lenen voor een ombouw naar watergekoelde computer. Daarnaast ben ik de afgelopen anderhalf jaar wel erg aan 'm gehecht geraakt.. :+ :P

Dus ik denk er nog even over na ;)
_ferry_ schreef op woensdag 11 april 2012 @ 07:14:
Prachtige kast geworden, thema is overal mooi doorgevoerd en mooi afgewerkt. Super!
Bedankt voor het compliment!
Andreazzz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:53:
Heey. Ik heb gisteren je build gevonden en het heeft me aardig wat moeite gekost om het allemaal te lezen. Maar WAT ENORM GAAF!!! Ik kan het niet met andere woorden beschrijven.
Wel is het jammer dat het reservoir is gaan lekken. Mocht je het kunnen herstellen, dan moet je de bovenste en onderste aansluiting verwisselen, zodat het reservoir van onderen gevuld wordt. Dan heb je geen last van dat "waterval-effect"
Succes met de laatste dingen aan je build!
Bedankt voor de tips voor het reservoir, is helaas niet meer aan de orde(zie laatste updates).
Eveneens bedankt voor de complimenten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
:D Ik heb net even het hele topic doorgelezen en ik moet zeggen, ik ben echt onder de indruk!
Ik heb die oude radio's altijd leuk gevonden. Wij hebben hier thuis nog een oude Grundig staan van mijn oma met kattenoog. Deze werk allen nog en ik denk dat mijn moeder het verbouwen niet op prijs stelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Marijn100 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:24:
:D Ik heb net even het hele topic doorgelezen en ik moet zeggen, ik ben echt onder de indruk!
Ik heb die oude radio's altijd leuk gevonden. Wij hebben hier thuis nog een oude Grundig staan van mijn oma met kattenoog. Deze werk allen nog en ik denk dat mijn moeder het verbouwen niet op prijs stelt :+
Bedankt voor je compliment :)

In een nog werkende radio gaan verbouwen zou inderdaad wel een beetje zonde zijn :P

Update 41

Bij deze weer eens een update over hoe het ervoor staat met de radio. Allereerst het slechte nieuws. De radio ging vorige week 's ochtends ineens niet meer aan, nadat ik een aantal dingen geprobeerd had bleek de voeding het niet meer te doen. Door een snelle RMA actie van de Cd-rom-land heb ik gelukkig alweer een werkende voeding in mijn bezit. Echter heb ik de dag dat de voeding kapot was besloten alle hardware uit de radio te halen om het voltooien van de laatste dingen wat makkelijker te maken.
Toen ik hier mee bezig was bleken er ook scheuren te zijn ontstaan in het EK Tube reservoir, waarvan ik nu dus ook met een RMA bezig ben.
Ten slotte is het nog niet gelukt om iets naar mijn zin te vinden voor in de voorkant, hier wordt nog wel druk aan gewerkt.

Nu verder met wat er nog gedaan is aan de radio, welke toch wel weer erg leeg is op deze manier:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/--P1gJGzwi8M/T_r0CvRJCBI/AAAAAAAABec/n_AWQ8V7JYk/s640/DSC_7202.jpg

Maar op deze manier was er wel ruimte om de stroomvoorziening van de 4 tuimelschakelaars te plaatsen. Op de vier schakelaars komt 12 Volt te staan waar ik met behulp van een stekker van alles nog op aan kan sluiten:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ggQvXtYGDFc/T_r0bcmdrHI/AAAAAAAABek/qh07kMLGoZ0/s640/DSC_7204.jpg

Zoals bijvoorbeeld een ledstrip:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Vfur9iGX-Ys/T_r1hhTfTQI/AAAAAAAABes/0AEuduHQ9ho/s639/P1000166.jpg

Draadje aan gesoldeerd en afgewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pZlR9icJGv8/T_r1tbhXNqI/AAAAAAAABe0/XBasahYTKSA/s639/P1000167.jpg

Dit nog een keer herhaald en beide in de radio geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mndRU57NRZQ/T_r2wJ14FcI/AAAAAAAABe8/XWLELxwvix8/s639/P1000172.jpg

En even aangezet, de strips geven naar mijn inzicht een mooi 'ouderwets' licht dat goed bij de radio past:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-i4kfQUtWlLA/T_r24jlwY2I/AAAAAAAABfE/dSCDsu3siFg/s639/P1000181.jpg

Uiteraard zijn de strips ook uit te zetten, want het licht is meer voor de leuk erbij(en zodat de tuimelschakelaars links op de foto niet nutteloos zijn :+ ):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9V3VmqXJJK0/T_r3UXM_BbI/AAAAAAAABfM/TZh9OHwWiEI/s639/P1000175.jpg

Daarmee alweer het eind van deze update. Ik hoop binnenkort een oplossing voor de voorkant te vinden en een nieuwe reservoir te ontvangen zodat ik de hardware weer in kan bouwen en de loop aan kan sluiten. En dan ben ik écht bijna klaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 13:17

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb het al een keer eerder aangekaart.. Maar het zou echt vet zijn als je gloeiende buizen op een zichtbare plek plaatst.. Er zijn vast wel op internet dummy buizen met ledjes erin ofzo? Tenminste dat lijkt mij wel vet :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
Dat zou wel gaaf zijn ja. Valt zelf ook wel te maken, gewoon radiobuizen kopen, en dan oranje LED's onderin plaatsen. Vraag me alleen af of je ze daarvoor open moet slijpen, want volgens mij zitten er nog wel eens giftige stoffen in zo'n radiobuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting

FreeLighting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Laatst online: 12-09 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

Jah, daar istie weer.

Goed bezig, ziet er nog steeds top uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Chad Chubatcha schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:24:
[...]
Nou de radio is niet echt geschikt voor LAN-party's, ik denk dat de opmerkingen hiervoor in eerdere posts sarcastisch waren bedoeld :P
[...]
Ik zeg: Gewoon een set geremde zwenkwielen onder de kast maken en een mooie stootplint aan de voorkant om ze achter te verstoppen. Remmen aan de achterkant en rollen naar LAN-parties met die handel. :)

Het idee van een buizenversterker onder het glazen deksel vind ik trouwens ook wel de moeite waard. Nog iets doen met retro-stekkers aan de achterkant?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
fynrd1 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:30:
Ik heb het al een keer eerder aangekaart.. Maar het zou echt vet zijn als je gloeiende buizen op een zichtbare plek plaatst.. Er zijn vast wel op internet dummy buizen met ledjes erin ofzo? Tenminste dat lijkt mij wel vet :P
ThinkPadd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:34:
Dat zou wel gaaf zijn ja. Valt zelf ook wel te maken, gewoon radiobuizen kopen, en dan oranje LED's onderin plaatsen. Vraag me alleen af of je ze daarvoor open moet slijpen, want volgens mij zitten er nog wel eens giftige stoffen in zo'n radiobuis.
Gloeiende buizen horen wel een beetje bij een oude radio inderdaad, daarentegen is het vanaf het begin niet mijn intentie geweest om de binnenkant op een originele, oude radio te laten lijken. Deze heb ik vooral strak en functioneel gemaakt zodat deze prettig werkt als pc-kast, de binnenkant is toch meer dan 99% van de tijd niet zichtbaar :P
ToCuS schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 07:06:
Jah, daar istie weer.

Goed bezig, ziet er nog steeds top uit...
Stoney3K schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:30:
[...]

Ik zeg: Gewoon een set geremde zwenkwielen onder de kast maken en een mooie stootplint aan de voorkant om ze achter te verstoppen. Remmen aan de achterkant en rollen naar LAN-parties met die handel. :)
Als je ook nog wat bedenkt voor de trap naar beneden(en weer omhoog) dan zou het inderdaad kunnen ;)
De zwenkwielen zouden inderdaad geen overbodige luxe zijn, de radio is nogal zwaar. Ik zal hem binnenkort eigenlijk eens wegen.. :+
Stoney3K schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:30:
[...]

Het idee van een buizenversterker onder het glazen deksel vind ik trouwens ook wel de moeite waard. Nog iets doen met retro-stekkers aan de achterkant?
Uit de achterkant zal uitsluitend een bundel kabels komen, alle stekkers zitten intern.
Een buizenversterker bouwen onder de deksel geeft nogal wat praktische problemen qua ruimte en bediening en daarnaast heb ik al een prima versterker staan ;)

Update 42

Dit is na bijna anderhalf jaar de laatste update waarin vooruitgang is geboekt aan de radio. De volgende update zal de laatste zijn met uitsluitend de foto's van het eindresultaat, welke ik deze week verwacht te gaan maken.

Het belangrijkste wat ik heb ontvangen is een glazen plaat voor in de voorkant van de radio ter vervanging van het reservoir:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-M2YFVXBBAVU/UBWF1blaV8I/AAAAAAAABfg/9no1sop4OqY/s639/P1000343.jpg

Uiteraard meteen geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-K7Oa4cDSKnQ/UBWGIM9FkRI/AAAAAAAABfk/jesMGfy7isA/s639/P1000349.jpg

Een tijd geleden al een plaat gemaakt voor achter het glas:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-umIk3OL_I7Y/UBWGO5xaPAI/AAAAAAAABfs/F3LnZAvCb48/s639/P1000367.jpg

Leuke benadering van het origineel :) :
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ErP_RjRlFhM/UBWGZ7jk_4I/AAAAAAAABf0/qu8UhLSh66M/s639/P1000372.jpg

Toen werd het tijd voor het plaatsen van de voedingen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-41zeUYlnlcs/UBWGxf5UOmI/AAAAAAAABf8/Cr3FOI5dl2c/s639/P1000539.jpg

En uiteraard onder het genot van een lekker bakkie de slangen weer aansluiten :+ :
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-mSOKepQhhUA/UBWHGd0xlOI/AAAAAAAABgE/QIw2N18fs6s/s640/DSC_7758.jpg
(5/16" slang om 3/8" tules vraagt om wat verwarming van de slang voordat het past :P )

Dat wat het dan, de laatste dingen zijn voltooid: DE RADIO IS AF! :D

Deze week zal er een update komen met een totaaloverzicht van het eindresultaat met veel foto's, dus stay tuned! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
kudo's gasten!

Ze is werkelijk waar prachtig! :D

misschien wel een van de meest originele casemod's die ik ooit heb mogen zien!

[ Voor 16% gewijzigd door w4v3g0d op 29-07-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
hardwarejunk schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:05:
kudo's gasten!

Ze is werkelijk waar prachtig! :D

misschien wel een van de meest originele casemod's die ik ooit heb mogen zien!
Bedankt voor het hele mooie compliment! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Het Eindresultaat

Na een lange, veel te lange tijd is het eindelijk zover: de radio is helemaal voltooid. Het afgelopen half jaar is er op het oog niet veel meer aan de radio gebeurd, maar toch lukte het niet om de puntjes naar mijn zin op de i te zetten. Daarbij waren er ook nog enkele tegenslagen zoals het lek gaan van het reservoir en een kapotte voeding. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en ik ben zelf erg tevreden met het eindresultaat, waarvan hierbij de foto's. (Gemaakt in een fotostudio opgebouwd uit drie tuinstoelen en een zwart laken met twee ikea schemerlampen als belichting :+ )

Allereerst wil ik echter nog alle volgers bedanken voor hun aandacht en alle positieve reacties, deze maakten het project nog leuker! :)

N.B. Alle foto's zijn klikbaar naar betere kwaliteit in groter formaat.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-kLzkqT5Kdiw/UBgx5DecMDI/AAAAAAAABgc/A2x5QLDAKlk/s800/DSC_7856.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-vy5Sxi69NY4/UBg3k8qc77I/AAAAAAAABhI/iF9LXBYC6bw/s640/DSC_7903.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-DJtTgXp8BoQ/UBg4NtToR8I/AAAAAAAABhQ/fKUhODkTt8M/s640/DSC_7874.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Sqof9JW8gvM/UBg4f7sq1ZI/AAAAAAAABhY/40ruBc-5h1w/s640/DSC_7875.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-kCIGYMP2CiM/UBg3KuZS_iI/AAAAAAAABhA/nXYHNUU2KrI/s800/DSC_7857.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-RIvtuNFfCRQ/UBg4rjrzhDI/AAAAAAAABhk/EdFGtq5YVRM/s800/DSC_7861.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fqGJ3680bs4/UBg1jXAmB4I/AAAAAAAABgw/x-CibVMs7bw/s800/DSC_7888.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-tdtkvjRbNW8/UBg5ZoY2NPI/AAAAAAAABho/aC3bYLjWG5A/s640/DSC_7835.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CsMreOghAxc/UBg5pygbagI/AAAAAAAABhw/DarGnasKQtY/s641/DSC_7785.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-u3xKKZF5Mvg/UBg55cnlHYI/AAAAAAAABh4/eQ_TC8jiOq4/s641/DSC_7787.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-D2znVMYprUM/UBg6FInYyRI/AAAAAAAABiA/Dyio_WcGETM/s641/DSC_7790.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Cy9kv-iEziM/UBg6OtJ_OBI/AAAAAAAABiI/mLTlydiorUQ/s640/DSC_7807.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-elfTQzbayss/UBg6bQ8tG4I/AAAAAAAABiU/IWEBWmlTiVc/s640/DSC_7881.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-P4nsD8P0i50/UBg6mnfp8gI/AAAAAAAABiY/TtZYtm6T9sk/s640/DSC_7882.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Ngudshbuua0/UBg6x2-WwXI/AAAAAAAABig/u94UdyWd8u0/s640/DSC_7885.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-helUXPBQh9I/UBg7FIJq24I/AAAAAAAABio/q07q8pn6WRc/s640/DSC_7909.jpg

Nogmaals bedankt voor de aandacht en de leuke reacties, tot de volgende mod! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Erg tof! Mooie opstelling zo. En zo op de laatste foto flink groter dan ik voorheen dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnooL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-04 00:00
Zo dat ziet er echt sjiek uit, uniek ook! Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Heel erg mooi, staat goed bij de rest van het interieur.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb je build van begin tot eind gevolgd. Ik vind het een prachtig resultaat. Mooi in stijl, strakke afwerking. Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Laatst online: 28-08-2022
je bureau straalt karakter stijl en rust uit met deze mooie hout combinatie en je radio mod doet daar alleen maar ten goede aan.

Echt respect voor je resultaat (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
  • Laatst online: 08:56
Ontzettend mooi! Zoveel groter dan ik had gedacht. Voor mijn gevoel was het een tafelmodel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Jammer dat je originele reservoir is gaan lekken, dat reservoir gaf toch nog wat extra's. Maar ook zo is het eindresultaat erg mooi, staat ook erg goed bij de rest van je interieur d:)b

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Prachtig!!! Had ook niet verwacht dat ie zo groot was.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
_ferry_ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:34:
Erg tof! Mooie opstelling zo. En zo op de laatste foto flink groter dan ik voorheen dacht.
knool schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:42:
Zo dat ziet er echt sjiek uit, uniek ook! Chapeau!
Thanks!
mrc4nl schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 02:48:
Heel erg mooi, staat goed bij de rest van het interieur.
Dank je, daar is rekening mee gehouden bij de verf en lak keuze ;)
TroaS schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:54:
Heb je build van begin tot eind gevolgd. Ik vind het een prachtig resultaat. Mooi in stijl, strakke afwerking. Respect!
Bedankt voor je mooie complimenten en de aandacht de afgelopen anderhalf jaar! :)
darkvortex schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:49:
je bureau straalt karakter stijl en rust uit met deze mooie hout combinatie en je radio mod doet daar alleen maar ten goede aan.

Echt respect voor je resultaat (y)
Bedankt! Ik vind het zelf ook een erg fijne werkomgeving :)
Grompoe schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:54:
Ontzettend mooi! Zoveel groter dan ik had gedacht. Voor mijn gevoel was het een tafelmodel ;)
Thanks!
Meelobee schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:49:
Jammer dat je originele reservoir is gaan lekken, dat reservoir gaf toch nog wat extra's. Maar ook zo is het eindresultaat erg mooi, staat ook erg goed bij de rest van je interieur d:)b
Ik baal er zelf inderdaad ook van, het was mijn inziens een erg leuke toevoeging aan de voorkant.
In ieder geval bedankt voor je compliment!
Kridri schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:08:
Prachtig!!! Had ook niet verwacht dat ie zo groot was.

Grappig om te horen dat meerdere de radio een stuk kleiner hadden ingeschat. Een puntje voor mij om op te letten bij volgende projecten: maak ook enkele foto's naast een object met een bekende maat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Nu online
Wauw, hij is echt heel erg gaaf geworden! Jammer van je reservoir inderdaad, maar het resultaat mag er ondanks dat wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_mister2004
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Mooie radio en mooi strak resultaat, hij gaat mooi op in de omgeving ;)

A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Laatst online: 12-02 11:22
Echt nice :p ik wou dat ik ook zoiets zou kunnen maken, maar geld is het probleem :D

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Mooi!

Nu nog dat ladenkastje onder je bureau vandaan en het is af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Intruder schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:33:
Wauw, hij is echt heel erg gaaf geworden! Jammer van je reservoir inderdaad, maar het resultaat mag er ondanks dat wezen!
Bedankt!
mr_mister2004 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:03:
Mooie radio en mooi strak resultaat, hij gaat mooi op in de omgeving ;)
Dank je, ik ben ook erg tevreden over de manier hoe hij in m'n kamer staat :)
CDA441 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:20:
Echt nice :p ik wou dat ik ook zoiets zou kunnen maken, maar geld is het probleem :D
Thanks!
De radio zelf verbouwen hoeft op zich niet veel geld te kosten. Ik heb gelukt gehad dat ik de radio mocht hebben, anders zou deze door zijn slechte staat worden weggegooid. Deze slechte staat vroeg om een ingrijpende verbouwing en nog steeds zijn de onherstelbare scheuren en beschadigingen in het hout zichtbaar. Dit vind ik echter wel de ouderwetse look versterken.
Voor de verbouwing heb ik onder andere een paar planken MDF, Rotan uit oude stoelen, een oud stuk jute, verf, oude muismatten en veel, heel veel schuurpapier en plamuur gebruikt. Op zich allemaal niet heel duur.
Je kan dan zelf de hardware en extra's(waterkoeling, nieuwe gegraveerde glazen plaat in de voorkant) kiezen naar het beschikbare budget.
MistW schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:52:
Mooi!

Nu nog dat ladenkastje onder je bureau vandaan en het is af..
Dank je!

Het ladekastje staat misschien niet zo heel strak maar ik zou niet zonder kunnen. Alle tijdelijke troep zal dan verstrooid op mijn bureau terechtkomen wat meer afbraak doet aan het geheel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkygraz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 08:58
ONtzettend leuk project, alleen jammer dat het af is. Ggoed geschreven build log was dit, veel plezier aan beleefd

Merry men, let the quest for the holy grail begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Dit is nou een resultaat waar je trots op mag zijn :) Ziet er fantastisch uit en de stijl is gewoon geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Gaaf geworden zeg! Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:53

superwashandje

grofheid alom

naar aanleiding van het artikel op de frontpage maar weer eens komen kijken. ik had het begin al gezien en tussendoor nog wel gevolgd maar na een tijdje vergeten te kijken. erg gaaf geworden en heel mooi werk Pim! gefeliciteerd! _/-\o_

wat ik echter het allergaafste vind is je prullenbak! ik heb precies dezelfde nog op mijn oude kamer bij mijn ouders thuis staan :o

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had het eindresultaat van deze gemist, maar man, wat een puik staaltje werk heb je daar afgeleverd zeg _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mooi, misschien en klein ideetje aanpassing voor het deksel. Zet er een drukknop onder zodoende as je he deksel opent dat de leds gaan branden.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:30
Ik heb niet het hele topic gelezen (en weet dus niet of iemand het al voor gesteld heeft), maar zou het niet gaaf zijn om een usb-platenspeler aan de bovenkant in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 23:01
Mooi resultaat!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Mooi resultaat! Je HDD's bays vind ik echt briljant bedacht. Simpel (met een rubbertje) en functioneel (schuifdeurtje).

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
funkygraz schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:11:
ONtzettend leuk project, alleen jammer dat het af is. Ggoed geschreven build log was dit, veel plezier aan beleefd
Thanks, en er komt vast nog wel een keer een project dus treur niet dat hij af is :P
Singular1ty schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:44:
Dit is nou een resultaat waar je trots op mag zijn :) Ziet er fantastisch uit en de stijl is gewoon geweldig.
Thanks!
superwashandje schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:47:
naar aanleiding van het artikel op de frontpage maar weer eens komen kijken. ik had het begin al gezien en tussendoor nog wel gevolgd maar na een tijdje vergeten te kijken. erg gaaf geworden en heel mooi werk Pim! gefeliciteerd! _/-\o_

wat ik echter het allergaafste vind is je prullenbak! ik heb precies dezelfde nog op mijn oude kamer bij mijn ouders thuis staan :o
Bedankt!

Is een geniale prullenbak inderdaad, die van mij is nog van m'n vader geweest :+
TERW_DAN schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:54:
Ik had het eindresultaat van deze gemist, maar man, wat een puik staaltje werk heb je daar afgeleverd zeg _o_
Bedankt voor het compliment!
Damic schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:07:
Mooi, misschien en klein ideetje aanpassing voor het deksel. Zet er een drukknop onder zodoende as je he deksel opent dat de leds gaan branden.
Mmm, wie weet, misschien ooit in Radio Rev. 2 ;)
Erwin537 schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:10:
Ik heb niet het hele topic gelezen (en weet dus niet of iemand het al voor gesteld heeft), maar zou het niet gaaf zijn om een usb-platenspeler aan de bovenkant in te bouwen?
Is al een aantal keer aangekaart inderdaad, maar ik heb er gewoonweg niets aan omdat ik nooit platen luister :P
Thanks!
SjaakDeBeer schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:57:
Mooi resultaat! Je HDD's bays vind ik echt briljant bedacht. Simpel (met een rubbertje) en functioneel (schuifdeurtje).
Thanks! Het blijkt in de praktijk ook nog handig te werken als ik even een losse HDD moet vullen/legen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Misschien nog een tipje voor als je een versterker wilt inbouwen. Een TA2024 (of TA2020 of een ander versterktertje in dezelfde categorie) is verschrikkelijk klein en geeft zeer mooi geluid. Zoiets moet zeer makkelijk in te bouwen zijn. Misschien kan je het zelfs regelen dat hij stroom krijgt van je computer voeding.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste