Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 241 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond ook Cho'gal tegen de vlakte gemept met alts.
Was maar net aan met dps , moesten nog creatief zijn met de laatste set ads , 2 ferals die mee holpen met mushrooms , Dk d&d erop kortom alles wat we konden vinden om de laatste set ads op tijd neer te krijgen.
P3 is een makkie als je hem op z'n trone zet. gewoon stevig door zergen en af en toe wat aoe en een aoe stun.

Toch netjes , nu 11/12 met een zooitje alts , die nog hoofdzakelijk in 346 gear zitten , aangezien we pas sinds 2 weeken met een echte alt run bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 21:00
Is er al bekent wat er met JP en VP gebeurt met de 4.1 release ?

1) JPnieuw = VPoud, VPnieuw = 0
2) JPnieuw = JPoud + VP oud, VPnieuw = 0
3) JPnieuw = JPoud, VPnieuw = 0
4) anders ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:41
Goedemorgen,

BoT Trash farming gister voor de 1e x gedaan, het sloeg werkelijk nergens op. Is dit een snellere manier op ''epics'' binnen tekrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Teunis schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:21:

4) anders ?
Er verandert nu niets, pas met 4.2 worden de valor points omgezet naar justice points (http://blue.mmo-champion....923/42-justice-point-gear).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teunis schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:21:

4) anders ?
Met 4.1 gebeurt er helemaal niet met JP en VP.
Komt pas met 4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
J.Christ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:23:
Goedemorgen,

BoT Trash farming gister voor de 1e x gedaan, het sloeg werkelijk nergens op. Is dit een snellere manier op ''epics'' binnen tekrijgen?
Neuh niet bepaald. Droprate van epics vind ik tot op heden erg tegenvallen. Snelle epics is toch eerder gewoon de bosses omleggen dan trash killen ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 06:14
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:49:
Gister avond ook Cho'gal tegen de vlakte gemept met alts.
Was maar net aan met dps , moesten nog creatief zijn met de laatste set ads , 2 ferals die mee holpen met mushrooms , Dk d&d erop kortom alles wat we konden vinden om de laatste set ads op tijd neer te krijgen.
P3 is een makkie als je hem op z'n trone zet. gewoon stevig door zergen en af en toe wat aoe en een aoe stun.

Toch netjes , nu 11/12 met een zooitje alts , die nog hoofdzakelijk in 346 gear zitten , aangezien we pas sinds 2 weeken met een echte alt run bezig zijn.
Was anders nog best hard healen hoor :P Ging gelukkig tijdens de uiteindelijke kill try met 95% procent mana de volgende phase in maar dan zie je mana pool ook echt hard verdampen... :9

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTCoast schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:03:
Zijn hier ook 'echte' RPers? Die dus op een RP server zitten?
Ikzelf zit nu nog op twee servers (Anachronos & die van Viva). Maar ik wil ook eens gaan RPen, alleen weet niet hoe ik het beste kan beginnen.

Iemand tips?
ik zit met 2 rp chars en nog een char op defias bortherhood, rppvp server maar er wordt wel actief ge rp'ed. tuurlijk er zijn ook lollers hier jammer genoeg maar die zijn overal.
ik ben wel ally op defias brotherhood voor rp (en me druide (non rp char) is ook ally hier). zitten paar mooie rp guild en veel rp in sw voor non guild ook,(dat zit ook op andere plekken maar moet je meer mazzel hebben). rp aan horde kant ken ik maar 1 guild en verder niks. geen horde char hier namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:04
Goede morgen!

Zaterdagmiddag had ik even tijd om op mijn rogue te spelen. Het doel was dan ook level 83 volspelen, level 84 worden, en dan de komende weken dat laatste level in random dungeons te volbrengen… Zaterdag is al lang voorbij en ik ben nog steeds maar driekwart in level 83. Er kwamen weer wat real-life dingen doorheen, ook leuk!

Gisteravond was het tijd voor onze tweede raid, ondanks dat we een grote mêlee groep hadden en een niet zo ervaren healer ging het best lekker! Maloriak oneshot, Atremedes oneshot (en daarmee een rondje bier van één van onze spelers), Chimaeron two-shot.

Een kleine break en door naar council… Iemand had gelezen dat de laatste fase makkelijker is als je de baas in de pooltjes laat staan, dus na een flawless eerste en tweede fase probeerden we dat. En het werkte dus echt voor geen meter – de poul groeide veel te hard en met zoveel mêlee is dat helemaal niet handig – wipe! Een aantal tries later ging hij wel netjes neer…

Zaterdag zag ik een darkmoon card – tsunami op AH staan voor 17k gold, dat is ongeveer 10k minder dan dat de trinkets waard zijn op onze server. Ik heb de kaart er meteen af geplukt en zondag voor de raid de trinket gehaald. Het verschil was duidelijk merkbaar! Van 285 spirit en spellpower on use naar 400 spirit en 321 intellect – heerlijk!

@ trash killen: Wij hebben pas 2 epics gevonden in alle trash die we tot nu toe hebben gekilled, niet echt de moeite waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 08:48
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:04:
[...]

ik zit met 2 rp chars en nog een char op defias bortherhood, rppvp server maar er wordt wel actief ge rp'ed. tuurlijk er zijn ook lollers hier jammer genoeg maar die zijn overal.
ik ben wel ally op defias brotherhood voor rp (en me druide (non rp char) is ook ally hier). zitten paar mooie rp guild en veel rp in sw voor non guild ook,(dat zit ook op andere plekken maar moet je meer mazzel hebben). rp aan horde kant ken ik maar 1 guild en verder niks. geen horde char hier namelijk.
Wat moet ik me bij dat RP eigenlijk voorstellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Sinds cata ben ik lekker aan het socializen op de server ipv.. raiden. Gisteren toch een raid gedaan met de guild. De eerste boss in BoT ging in 4 tries om. Was de eerste raid boss voor de guild in cata. Dus was wel even lekker.. Gelijk nieuwe wrists kunnen looten. Was de enige cloth die mee was :)

Nou ja eigenlijk 2e boss in cata.. eerste was in BH.. maar goed dat noem ik geen raid boss dat is meer free epix boss.(overigens heb ik daar 2x t11 healing vandaan:( )

Nu ilvl 355 dus gaat de goede kant.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26

avotar

P0werd by Black Coffee

Zo na vroeger nog wel eens wat te hebben geheald op mijn pally, heb ik gisterenochtend maar eens een healingspec gepakt naast mijn tankspec. Gewoon om het eens te proberen.
Ik had netjes een healing set klaarliggen, een mix tussen wat quest greens, normal en hc plate gear.
Niet echt een idee hebbend hoe de rotatie precies in zijn werk ging.. (van wotlk wist ik nog beacon op de tank, judgement op cd houden en mijn vinger niet meer van de flash heal afhouden), kwam ik via een pug (als ik dan toch ga experimenteren) in Grim Batol normal terecht met een DK tank met 107k hp.... hoe fijn...

Eerste de beste pulll eigenlijk maar net overleefd, omdat ik leerde dat flash heal vooral een shit load aan mana kost en dat ik toch maar holy shock en de normale heal moet gebruiken (zeker als ik holy power wil hebben).. ging het al wat beter... totdat ik er achter kwam dat dk echt niet wist wat hij deed. Hij wist heel goed wat zijn paniek knopjes waren, alleen besloot hij steeds daar zijn gevechten mee te openen... hij pullde alles met death grip, gebruikte geen dnd, waardoor ik direct healing aggro kreeg op alles en hij leek niet uit dingen te lopen, maar juist in dingen te gaan staan.. alsof hij het erom deed.
Wonderbaarlijk haalden we het tot en met de eennalaatste baas, zeker omdat de dps met z'n 3en bijna 29k deden op bazen en we een hele goede bomber run gedaan hadden.... laatste baas werd een ramp.. ondanks 3 keer uitleggen wat hij moest doen .. nou ja.. het enige wat hij moet doen is naar ons terug lopen op het moment dat de wolk komt... gelijk de eerste lag hij dus dood.. fury warrior pakte het goed op, maar kreeg gewoon te veel damage voor mijn onervaren healertje...
Daarna heb ik gerespect naar mijn tank spec, shadow priest naar zijn healing spec... en ben ik gaan "dpsen" tot de eerste wolk.. dk weer dood, ik zette RF aan en oneshotte hem...

Toch maar eens de healing rotatie gaan opzoeken... het is schijnbaar heel makkelijk maar ik had het nog even niet door (lees: ik had het even kunnen opzoeken voor ik eraan begon)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
MaceNL schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:33:
[...]

Hier kan je alles te weten komen over RP!

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaceNL schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:33:
[...]

naast het gewoon het spel spelen(wat je natuurlijk doet om te levellen en gear te krijgen etc) maak je een hele persoonlijkheid om je personage waarmee je met andere personages contact hebt, (pc's ofc) Hierbij kan je hele events krijgen dat van alles kan zijn, je kan in een township guild komen, dan moet je kijken naar events als diplomacy, beschemren van je gebied, tradne etc. military guild events zijn ja vooral militair gericht. er zijn zelfs evil cults (op mijn server bijv forlorn cartel, criminele onderwereld van sw). het is meer als d&d en dergelijke rp spellen. je interacteert meer op ja alles (vanuit je personage bekeken) en je levelt/wordt sterker(zoals normaal). l

als je wilt rp'en via een guild meld eerst dat je nieuw bent, krijg je vaka mooie tips (vooral kijkende naar wat voor guild het is, daarover krijg je meer de tips). let op dat je geen emta rp doet, bijv een personage zijn/haar naam melden zonder dat je char het kan weten. beetje lore kennis kan handig zijn.

er valt nog genoeg te melden over rp in wow maar dna wordt deze psot groot, als je ally wordt op defias brotherhood kan je me altijd in game tips vragen: rp chars van mij zijn :Flaneri (worgen spriest) en Nerilda (draenei enc shammie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
De onderwereld van SW haha XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:01:
[...]

naast het gewoon het spel spelen(wat je natuurlijk doet om te levellen en gear te krijgen etc) maak je een hele persoonlijkheid om je personage waarmee je met andere personages contact hebt, (pc's ofc) Hierbij kan je hele events krijgen dat van alles kan zijn, je kan in een township guild komen, dan moet je kijken naar events als diplomacy, beschemren van je gebied, tradne etc. military guild events zijn ja vooral militair gericht. er zijn zelfs evil cults (op mijn server bijv forlorn cartel, criminele onderwereld van sw). het is meer als d&d en dergelijke rp spellen. je interacteert meer op ja alles (vanuit je personage bekeken) en je levelt/wordt sterker(zoals normaal). l

als je wilt rp'en via een guild meld eerst dat je nieuw bent, krijg je vaka mooie tips (vooral kijkende naar wat voor guild het is, daarover krijg je meer de tips). let op dat je geen emta rp doet, bijv een personage zijn/haar naam melden zonder dat je char het kan weten. beetje lore kennis kan handig zijn.

er valt nog genoeg te melden over rp in wow maar dna wordt deze psot groot, als je ally wordt op defias brotherhood kan je me altijd in game tips vragen: rp chars van mij zijn :Flaneri (worgen spriest) en Nerilda (draenei enc shammie)
8)7

Waarom speel ik dit spel nog! Als ik dit soort dingen lees word ik toch zo verdrietig...

De onderwereld...pppwhaha zij verhandelen drugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Je mag niet met hun spotten, dadelijk komen ze nog naar je server toe *runs*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Atramedes heroic 25 man gisteren neer gekregen :).
In het begin dacht ik nog dat we het niet gingen halen, want te veel mensen hadden weer moeite met het concept links & rechts. Maar na de pauze hadden we een perfecte try tot de 3de airphase. Hierdoor hadden we genoeg mensen over om hem af te maken :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/atramedes-t.jpg
* Klikbaar voor grotere versie *

Daarna gingen we nog even naar Maloriak Heroic (die we nog niet voor een 2de keer hadden gekilled). Deze ging in 2 tries ook neer zonder een dode :).
Erg lekkere raid na al die problemen eerder deze week met attendance.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ach laat die mensen lekker hun ding doen… Zo lang je er zelf geen last van hebt komt het allemaal wel goed.

En als je server down is kun je altijd nog een Tauren aanmaken met nickname ‘Leethuntard’ ofzo en een lame petname. Vervolgens ga je dan op andere mensen zitten… vinden die RPers helemaal niet leuk :) Beetje lame, maar wel grappig om een keer te doen.

Trouwens voor de RPers op dit forum, leent WoW zich er wel voor? Het spel is toch het meest ingericht op zaken die niet veel met roleplay te maken hebben lijkt me…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer criminele dingen op handel/smokkelen na, robben, kidnappings etc.

en als jij er verdrietig van wordt moet je niet gaan rp'en iig. makkelijk tog. genoeg mensen die niet rp'en op die servers. wel leuke voordeel van rp is is dat je soms nog ouderwetse world pvp krijgt (qua grote groepen, niet ganking). ik weet alleen niet waarom je er verdrietig van wordt. sommige mensen vinden rp nou eenmaal leuk en geven nietzoveel of iig minder om raid en pvp (beide kan gewoon door elkaar gedaan worden). genoeg mensen die raiden en rp'en ook. je wordt neit van de rest afgesloten, het kost je alleen bank/bag space voro rp clothing.

ikzelf zit met beide char in een township guild, maar 1 vna die 2 meer omdat ik die niet van me rp-main wil weghalen en de mensen in de guild echt chill zijn. die helpt dus waneer zij/ik kan een mercanery guild in offtime.

Edit:
hulkie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:17:

Trouwens voor de RPers op dit forum, leent WoW zich er wel voor? Het spel is toch het meest ingericht op zaken die niet veel met roleplay te maken hebben lijkt me…
jahoor, je kan genoeg doen met een /me.
het werkt er best prettig in, en voor die leethunter waar je over had, daarvoor hebben we (meeste mensne vergeten dat) ignore functie^^.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:39:
kwam ik via een pug (als ik dan toch ga experimenteren) in Grim Batol normal terecht met een DK tank met 107k hp.... hoe fijn...
Hmmm, hoe verhoudt dat zich dan tot een Paladin tank?

Ik ben gisteren 85 geworden op mijn prot paladin alt, bijna volledig via dungeons (jezus wat gaat dat snel met rested bonus en guild perks).

Ik zit nu volledig in de 308 en 316 dungeon tank blues+ alchemist stone+346 inscription relic+333 schild van de TH pre quest in Stormwind.

Maar unbuffed zit ik 'maar' op iets van 110k hp. Was die DK buffed, of heeft een DK net als een druid gewoon net wat meer HP nodig. Ik heb namelijk geen enkele moeite met tanken in de mid range normals, de level 85 normals moet ik nog wel doen, maar is dat dan zo een verschil voor een tank?

Mijn ilevel is overigens 320 gemiddeld nu! Mijn plan is om heroics te gaan proberen als ik mijn ilevel gemiddeld op 333 heb, aangezien ik daar ook dps in full epic die valor punten willen zal aan treffen, daar wil ik niet te veel op achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:18:
meer criminele dingen op handel/smokkelen na, robben, kidnappings etc.

Het verhaal
Kidnappings? Gaat ze vrijwillig mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Christ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:49:
[...]

Kidnappings? Gaat ze vrijwillig mee dan?
ooc ja, ic nee. zelfde als je opgetilt wordt ooc loop je mee, ic wordt je getilt, paar van die punten zitten erin dat inderdaad neit helemaal mee werkt voor rp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
RP benamingen!

OOC = ?
IC = ?

Het werkt niet allemaal even vlekkeloos, dat is jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40

Seraphin

Meep?

Iemand de 4.1 PTR changes voor rogues opgevallen?
(= Stealth doet geen slow meer op loopsnelheid, als Nightstalker niet wordt aangepast, zou je als rogue stealthed zelfs sneller lopen dan unstealthed).

Ik begin me nu toch af te vragen waar Blizz mee bezig is.
(ow en gief dat dan ook voor ferals plx kktxbbai)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooc out of character,
ic in character
ic is wat je personage lettelrijk doet, ooc als je niet ana het rp'en bent of zoals ik al boven zei bijv als je getilt wordt je meeloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:47:
[...]

Ik ben gisteren 85 geworden op mijn prot paladin alt, bijna volledig via dungeons (jezus wat gaat dat snel met rested bonus en guild perks).

Ik zit nu volledig in de 308 en 316 dungeon tank blues+ alchemist stone+346 inscription relic+333 schild van de TH pre quest in Stormwind.

Maar unbuffed zit ik 'maar' op iets van 110k hp. Was die DK buffed, of heeft een DK net als een druid gewoon net wat meer HP nodig. Ik heb namelijk geen enkele moeite met tanken in de mid range normals, de level 85 normals moet ik nog wel doen, maar is dat dan zo een verschil voor een tank?

Mijn ilevel is overigens 320 gemiddeld nu! Mijn plan is om heroics te gaan proberen als ik mijn ilevel gemiddeld op 333 heb, aangezien ik daar ook dps in full epic die valor punten willen zal aan treffen, daar wil ik niet te veel op achterlopen.
volgens mij hangt het vooral af van je avoidance.... minder hp hoeft geen punt te zijn... helemaal niet.. op mijn normale healer heb ik niet zoveel problemen om iemand op te houden.
Gewoon weten wat je doet is veel belangrijker. Ik weet zeker dat nadat ik mijn rotatie een beetje op orde zou hebben... EN de tank gewoon weet wat hij doet.... dat het geen probleem is..

Don't stand in the fire / black stuff / green stuff / blue stuff.... gouden regel.... :)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:57:
ooc out of character,
ic in character
ic is wat je personage lettelrijk doet, ooc als je niet ana het rp'en bent of zoals ik al boven zei bijv als je getilt wordt je meeloopt
Oke, klinkt voor sommige mensen onder ons heel leuk. Maar persoonlijk hou ik het bij een PVP server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
wezzal schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:09:
[...]

8)7

Waarom speel ik dit spel nog! Als ik dit soort dingen lees word ik toch zo verdrietig...

De onderwereld...pppwhaha zij verhandelen drugs?
Eeeehm, ben jij vijf of zo? Lachen met anderen omdat zij ander tijdverdrijf leuk vinden? Als nerd met WoW-habit zou je toch al moeten weten dat dat niet leuk is? Laat anderen gewoon doen wat ze tof vinden, en laat ze gewoon in hun waarde.

Hun hobby (die zich toevallig in hetzelfde kader als jouw hobby bevindt) is niet meer of niet minder belachelijk dan het chasen van paarse pixeltjes alsof het iets uitmaakt. Elke zeug zijn meug, zeggen ze bij ons.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
avotar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:59:
[...]

Don't stand in the fire / black stuff / green stuff / blue stuff.... gouden regel.... :)
Ja, vooral uit mijn healing rain lopen.....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 15:49
Jerry schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:13:
In het begin dacht ik nog dat we het niet gingen halen, want te veel mensen hadden weer moeite met het concept links & rechts. Maar na de pauze hadden we een perfecte try tot de 3de airphase. Hierdoor hadden we genoeg mensen over om hem af te maken :P.

[afbeelding]

Daarna gingen we nog even naar Maloriak Heroic (die we nog niet voor een 2de keer hadden gekilled). Deze ging in 2 tries ook neer zonder een dode :).
Vraagje, die spells in het midden net onder je toon, is dat een addon? die 5 van MS, Rend enzo.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:33:
Tja, als je niet in een raiding guild zit ben je al gauw flauw van de game. Als ik ook alleen maar normals kon doen was ik ook snel klaar. De heroics maken het iets beter maar ik hoop dat de volgende raid instance echt groot is met een goed verhaal!
Ik zit nu op ilvl 348, alles 346 uit HC's of JP's, plus 3 359 items. Ik kan letterlijk nu niks meer upgraden als ik niet ga raiden. Natuurlijk kan ik met VP's nog wel items kopen, maar met een maximum van 70 VP's per dag uit de random HC gaat dat bijzonder traag. Ik speel ongeveer 1,5 maand weer. Nou, ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ZA/ZG live gaan. Heb ik tenminste weer iets te doen en valt er iig weer wat te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:57:
ooc out of character,
ic in character
Het lijkt me allemaal wel geinig. Ik vind world pvp eigenlijk wel erg leuk. Komt dat ook veel voor op RP servers? Wat ik bijvoorbeeld leuk vind is op horde jagen in SW of gisteren mijn skills wezen scherpen op twee shamans in goldshire.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:47:
[...]

Waarschijnlijk unbuffed. Mijn warrior is eind vorige week ook 85 gedinged, had in prot spec ook maar 112k hp ofzo, aantal dungeon316-333 blues maar de meeste greens, ilvl 325 ofzo (had meteen 2 items van VP gekocht). Paar normals gedaan en alles gemmed/enchanted en ik zat al op 130k, meer dan genoeg. Dat scheelt dus echt een bak :)

Gisteren die Darkmoon tanking trinket (Whirlwinds deck oid) ook maar ff gekocht en meteen gehaald hij was maar 3k op de AH, als dat bij jou ook zo is gaat je ilvl rap omhoog :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:56:
[...]

Het lijkt me allemaal wel geinig. Ik vind world pvp eigenlijk wel erg leuk. Komt dat ook veel voor op RP servers? Wat ik bijvoorbeeld leuk vind is op horde jagen in SW of gisteren mijn skills wezen scherpen op twee shamans in goldshire.
op normale rp servers gaat het iets midner snel dan rppvp servers, nadele van rppvp server is net als bij normale pvp server soms wordt je gecamp en geganked als je aan het levele bent.horde gaat niet zo snel sw in of if, vooral omdat als het event is ze het liever op een rustigere plek willen doen. ikzelf vind het leuk om te rp en. ieder zo zijn/haar ding.

world pvp heb je wel vooral in grote rp guilds weet dat wel, die hebben naam namelijk en daardoor is het voro de andere factie qua rp guild interesanter. mijn guild heeft nog niet genoeg naam, (+ we worden qua stand neutral, we zijn al allied met ene belf guild (alleen onze worgens though:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Mijn paladin tank zit rond itemlevel 347 en heeft unbuffed ook maar 139k ofzo. Ik mis nog een paar enchants (rep related), maar verder heb ik zat avoidance en mastery om elke heroic zonder CC te kunnen tanken. Health zegt niet zo heel veel. We hebben zelfs een nieuwe tank bij ons gevraagd zijn gemming aan te passen. Al die stamina gems kunnen veel beter in mastery en avoidance worden omgezet, ben benieuwd of hij een beetje beter te healen is de volgende keer dat hij mee gaat op raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
hulkie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:05:
Mijn paladin tank zit rond itemlevel 347 en heeft unbuffed ook maar 139k ofzo. Ik mis nog een paar enchants (rep related), maar verder heb ik zat avoidance en mastery om elke heroic zonder CC te kunnen tanken. Health zegt niet zo heel veel. We hebben zelfs een nieuwe tank bij ons gevraagd zijn gemming aan te passen. Al die stamina gems kunnen veel beter in mastery en avoidance worden omgezet, ben benieuwd of hij een beetje beter te healen is de volgende keer dat hij mee gaat op raids.
Jep maar het geeft een healer wel een indicatie van de gear. En als ik een "tank" zie met 109k hp weet ik al dat ik waarschijnlijk hard aan de bak moet, al is het maar omdat, in dit geval 9/10 er niet eens sprake is van gemming :X

Nieuwe pally tank in de guild, had ook alles stam gegemmed. Blijkbaar zijn veel mensen nog bij de WotLK mindset blijven hangen, stam > all.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
hulkie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:05:
Naar wat ik begreep was de regel een beetje van 'je moet 2 hits kunnen overleven (stamina dus) en daarna is het avoidance en mastery'. Dit zou dan gelden voor raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
porn* schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:20:
[...]
Nieuwe pally tank in de guild, had ook alles stam gegemmed. Blijkbaar zijn veel mensen nog bij de WotLK mindset blijven hangen, stam > all.
Veel online tank guides geven nog steeds stamina aan als prio stat. Ook guides die beweren 'Catalysm proof' te zijn. Dus niet zo gek dat er mensen zijn die daar nog op gemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 08:28
Jerry schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:13:

[afbeelding]

gratz,

wij gaan nu voor Nef normal, we zitten op dezelfde server :)

Kreita @ Earthen Ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
In 5 mans vind ik als healer iemand z'n health weinig interessant, zolang het minstens 130k is. Avoidance doet in die zin veel meer. Het valt me overigens wel erg op dat spellcasters wat dat betreft een stuk krachtiger zijn in Cata. Waar een een goed gegearde tank qua melee niks te vrezen heeft zijn al die casters echt terreur om tegenaan te healen soms.

Overigens gisteren ook maar weer eens die Argaloth 10 man gedaan. Als dat een voorbeeld is voor de pittigheid van 10 man raids heb ik in de toekomst niks te vrezen. Easy kill zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

rodie83 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:31:
In 5 mans vind ik als healer iemand z'n health weinig interessant, zolang het minstens 130k is. Avoidance doet in die zin veel meer. Het valt me overigens wel erg op dat spellcasters wat dat betreft een stuk krachtiger zijn in Cata. Waar een een goed gegearde tank qua melee niks te vrezen heeft zijn al die casters echt terreur om tegenaan te healen soms.

Overigens gisteren ook maar weer eens die Argaloth 10 man gedaan. Als dat een voorbeeld is voor de pittigheid van 10 man raids heb ik in de toekomst niks te vrezen. Easy kill zeg.
Ja... interupts zijn veel belangrijker geworden... wat dat betreft is een avenging shield van een prot pally een hendig tooltje...
Als ik tank vertel ik altijd dat ik skull als eerste kill mark (doe ik nog altijd) en dat daarna alles wat mana heeft eerst neer moet... gaat in 99% van de gevallen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Mik! schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:20:
[...]

Naar wat ik begreep was de regel een beetje van 'je moet 2 hits kunnen overleven (stamina dus) en daarna is het avoidance en mastery'. Dit zou dan gelden voor raids.
De twee-hit regel was van in WotLK toen bosses nog standaard tanks 3-shotten met gewone swings. Dat is niet meer zo in Cata (devs mikken eerder op 5-6 shots at minimum), maar nu is het veel meer instakill/twoshot "specials" van de bosses, waar je gewoon moet doen wat je moet doen om die te vermijden. Die regel geldt dus niet meer.

Daarom is avoidance/mitigation (damage spikes afvlakken) nu zo veel belangrijker geworden dan Stam. Als je healer OOM is dan ga je dood, of het nu in 5 of 6 hits is.

EDIT: en van interrupts gesproken voor pally tanks O+ rebuke baseline O+

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 07-03-2011 13:37 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Argaloth is niet echt te vergelijken met een raid boss. Het test alleen of je niet dom in het vuur blijft staan en of je kunt dispellen. Er is verder weinig tot geen coordinatie nodig. De enrage timer is verder redelijk makkelijk te halen en de damage op de tanks is ook vrij laag.

Verder is avoidance voor veel heroics wel prima (veel trash met veel kleine melee hits), maar in raids heeft stamina zeker nog veel waarde. In raids is magic damage vaak een flink deel van het gevecht en dan heb je niks aan al die avoidance (in ieder geval tot 4.1 voor warriors). Daarnaast heeft avoidance op een gegeven moment ook diminishing returns. Zelf gem ik vaak avoidance + stamina gems om alles in balans te houden.Maar goed, punt blijft natuurlijk dat puur voor stamina gaan niet slim is.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 07-03-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
Avoidance wordt na een bepaalde (weet zo niet welke) drempel veel belangrijker dan HP/Stamina.

Ik heb op mijn pally tank nu 145K HP unbuffed (Itemlvl is nu 344) en enchant en gem alles op avoidance (Mastery/dodge/parry). Totale avoidance is nu iets van 78% (Mastery % + Dodge % + Parry % + 5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
HawVer schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:26:
[...]

Veel online tank guides geven nog steeds stamina aan als prio stat. Ook guides die beweren 'Catalysm proof' te zijn. Dus niet zo gek dat er mensen zijn die daar nog op gemmen.
Veruit alle van die guides zeggen ook dat avoidance minstens net zo belangrijk is :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tarz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:41:
Avoidance wordt na een bepaalde (weet zo niet welke) drempel veel belangrijker dan HP/Stamina.
Moet je me toch eens uitleggen. De meeste avoidance stats hebben diminishing returns en zijn dus lastig hoog te stacken. Daarnaast is block geen avoidance maar eerder mitigation, net als armor. Voor block geldt ook dat er een maximum aan is (namelijk 102.4% - (dodge + parry)). Tot slot zijn er ook geen mechanismen meer zoals Crushing Blow waarvoor je immuun moet worden.

Kortom: de curve voor avoidance en mitigation wordt vlakker naarmate je er meer van krijgt. Daarnaast helpt het alleen tegen melee damage en niet tegen spell damage. Stamina is daarentegen een lineare upgrade en helpt ook tegen spells. Dus op hogere gear levels begint stamina juist te winnen van avoidance. Het punt op lagere gear levels is natuurlijk mana van de healer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Wat is trouwens een ECHT goede guide voor shadowpriests. Shadowpriest.com schijnt wel aardig te zijn, maar daar staat wel ERG veel informatie. Ik wil gewoon een goede cookie-cutter build goede uitleg over rotatie en wegingsfactor van belangrijke stats. De basics weet ik wel, maar een beetje extra inlezen kan geen kwaad. Heb gister de trinket van council gepakt omdat onze dps hem niet wilde. Zit eraan te denken om eens wat gold en tijd te steken in mijn shadow offspec. Op elitist jerks is het shadowpriest topic een beetje karig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
DexterBelgium schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:36:
[...]

De twee-hit regel was van in WotLK toen bosses nog standaard tanks 3-shotten met gewone swings. Dat is niet meer zo in Cata (devs mikken eerder op 5-6 shots at minimum), maar nu is het veel meer instakill/twoshot "specials" van de bosses, waar je gewoon moet doen wat je moet doen om die te vermijden. Die regel geldt dus niet meer.

Daarom is avoidance/mitigation (damage spikes afvlakken) nu zo veel belangrijker geworden dan Stam. Als je healer OOM is dan ga je dood, of het nu in 5 of 6 hits is.

EDIT: en van interrupts gesproken voor pally tanks O+ rebuke baseline O+
Hits, specials, tomato - tomato ;) 2 specials overleven is pak 'm beet 150k hp en dat bereik je zonder puur stamina te hoeven gemmen. Regel wordt door onze tanks redelijk nageleefd en als healers hebben we weinig te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Argaloth is een lachertje. De eerste encounters in alle raids hebben al tig keer zoveel tactisch inzicht nodig als Argaloth. Die mag je niet als graadmeter zien.

Related: Gisteravond onze eerste repeat kill op Nefarian gehaald. Verleden week kregen we hem helaas niet neer, na een 4% wipe op de eerste try, wat dan dus back to back kills zouden zijn geworden. Gisteravond hadden we ook al snel een poging of 8 nodig. Nadat onze rogue een beetje bijgepraat was over wat hij moest doen raakten we al snel in P3, maar door verschillende combinaties van tail swipe en adds die werden gereset ging hij toen nog steeds niet neer. Ook nog een paar keer in P1 gewipet door Nef tank deaths. Die sta ik voor het grootste deel van die phase in mijn eentje te healen als resto druid, en met wat pech valt onze DK tank gewoon om als hij 5 keer niet dodget/parryt. En dan sta ik dus met een 3stack Lifebloom en Rejuv te chain HT'en. Heavy shit. En erg frustrerend omdat je gewoon niet meer HPS kan spammen op dat moment. Onze holy pally staat de Onyxia tank te healen (da's een kitty met een halve tank spec) en onze Disc priest healt de warrior die de adds kite en Onyxia overneemt zodra de adds down zijn. Die Disc priest gaat zich nadat de adds down zijn dan met de raid bezig houden.

Weet niet of we daar nog wat veranderingen in moeten aanbrengen, maar het werkt, dus waarom niet.

Volgende reset weer terug naar Maloriak HC. Daar hebben we afgelopen vrijdag de hele avond op lopen wipen. Nadat we eigenlijk alles wel redelijk onder controle hebben gekregen wipen we daar eigenlijk alleen nog maar op de paar seconden voor de green phase dat onze add tank 9 adds op zich heeft. Op het eind van de avond, nadat bleek dat we genoeg DPS hadden om wat DPS van Maloriak af te halen en op de adds te gooien hebben we één keer P2 bereikt, waarin ondergetekende totaal gepwnt werd door de eerste de beste frost bomb :<

Heeft iemand nog alternatieve strategieën wat betreft de survivability van de addtank? Meer adds killen? Eerste wave adds tijdens de dark phase laten spawnen en mee laten delen in de AoE?

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Moet je me toch eens uitleggen. De meeste avoidance stats hebben diminishing returns en zijn dus lastig hoog te stacken. Daarnaast is block geen avoidance maar eerder mitigation, net als armor. Voor block geldt ook dat er een maximum aan is (namelijk 102.4% - (dodge + parry)). Tot slot zijn er ook geen mechanismen meer zoals Crushing Blow waarvoor je immuun moet worden.

Kortom: de curve voor avoidance en mitigation wordt vlakker naarmate je er meer van krijgt. Daarnaast helpt het alleen tegen melee damage en niet tegen spell damage. Stamina is daarentegen een lineare upgrade en helpt ook tegen spells. Dus op hogere gear levels begint stamina juist te winnen van avoidance. Het punt op lagere gear levels is natuurlijk mana van de healer.
Uiteraard zijn er voor alles theorieen te bedenken, maar zoals je zelf al aangeeft is het ook gekoppeld aan gearlevels. Op mijn gearlevel (met als doel voornamelijk normal en heroic 5 mans) merk ik dat ik liever meer dmg reduciton zoals block heb, wat een 30% melee dmg reduction is (40% met holy shield up, altijd dus).

Tegen spell dmg hebben Pally tanks eigenlijk alleen wat buttons en talents, dus daar helpt stamina wel bij.
Toch denk ik dat de dmg die je kan omzeilen/voorkomen veel beter is, met name ook voor je healer(s).

Overigens is stamina ook geen lineare upgrade, 1000hp op de 150.000 is niet meer net zo interessant als 1000hp op 100.000hp om het maar overdreven te zeggen. Uiteraard is het ook afhankelijk van de scaling van stats op gear. Weet niet precies hoe gear stats stacken ten opzichte van boss dmg op heroic raidgear endgame.

Daar speel ik te casual voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Gekheid schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:43:
[...]

Vraagje, die spells in het midden net onder je toon, is dat een addon? die 5 van MS, Rend enzo.
alvast bedankt.
Yep, addon genaamd: TellMeWhen
Sandor Scheffer schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:27:
[...]
gratz,

wij gaan nu voor Nef normal, we zitten op dezelfde server :)

Kreita @ Earthen Ring
Ha, toevallig :). Veel succes met Neffy :).
Blistimo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:56:
*

Volgende reset weer terug naar Maloriak HC. Daar hebben we afgelopen vrijdag de hele avond op lopen wipen. Nadat we eigenlijk alles wel redelijk onder controle hebben gekregen wipen we daar eigenlijk alleen nog maar op de paar seconden voor de green phase dat onze add tank 9 adds op zich heeft. Op het eind van de avond, nadat bleek dat we genoeg DPS hadden om wat DPS van Maloriak af te halen en op de adds te gooien hebben we één keer P2 bereikt, waarin ondergetekende totaal gepwnt werd door de eerste de beste frost bomb :<

Heeft iemand nog alternatieve strategieën wat betreft de survivability van de addtank? Meer adds killen? Eerste wave adds tijdens de dark phase laten spawnen en mee laten delen in de AoE?
Ik neem aan dat jullie dit op 10 man doen? Omdat jullie 1 addtank hebben.
Nooit de adds laten spawnen tijdens de dark phase ;).
Zorg ervoor dat je addtank de adds kite nadat de laatste wave van adds spawned (frost trap/shammy totem).
6 adds is nog wel te tanken, maar 9 wordt lastig.
Je kan ook alleen de laatste 3 waves laten spawnen voordat de green phase komt, maar dit zorgt er wel voor dat de adds (die als laatste spawnen) minder aggro hebben van de add tank.

En om nog even mee te gaan in de Avoidance/Stamina discussie. Ik heb vanaf het begin Mastery/parry/dodge gestacked op mijn warrior. Stamina is na 150k minder goed dan Avoidance stats.
Er is geen enkele baas die je met magic damage kan 2-shotten (behalve als je iets fout doet). Het is beter om van elke melee swing minstens 25k af te halen met je block.

[ Voor 87% gewijzigd door Jerry op 07-03-2011 14:23 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hey ik vroeg me af ik mischien wat advies kon krijgen. Na veel raids getanked en gedps't te hebben in BC en LK wilde ik eens wat anders en heb ik een priest geleveled omdat ik wil healen. M'n ilvl is 338, ik ben holy gespecced en heb alles netjes gegemmed en enchant. Na een paar heroics te hebben gedaan zoals SFK en BRC, deden we gisteren avond HO. Dit ging al wat moeizaam maar we hebben het tot Rajh gehaald, daar ging het echter helemaal mis. Als die boss naar het midden loopt komt er die idiote AOE op de groep waar ik geen raad mee weet. Het is me 1 keer gelukt om de groep er door heen te healen met de hulp van een shaman maar helaas kreeg ik direct daarna een Inferno Leap en was ik dood. Ik zou graag willen weten hoe anderen dit deel healen als priest zijnde. wat ik nu doe is als volgt.

Ik start in Chakra: Heal, de boss wordt uiterst links van de kamer getanked. Als iedereen uit z'n doppen kijkt is dit makkelijk te doen. Boss loopt dan naar het midden. ik wissel als de somemieter naar Chakra: Prayer of Healing voor burst aoe en terwijl de boss naar het midden rent knikker ik tijdens het rennen een renew op iedereen. Eenmaal in het midden pletter ik een Holy Word: Sanctuary neer waar iedereen staat en spam ik PoH. Ik weet niet wat ik nog meer anders kan/moet doen, maar dit is blijkbaar niet genoeg want meestel gaat er al 1 dood op dat moment en anders wel kort er na. De tank saved z'n cooldowns voor die periode en overleeft het makkelijk, maar als ik anderen niet dood laat gaan ga ik zelf wel dood.

Ik hoor graag hoe anderen het doen enzo.

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

InflatableMouse schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:23:
Hey ik vroeg me af ik mischien wat advies kon krijgen. Na veel raids getanked en gedps't te hebben in BC en LK wilde ik eens wat anders en heb ik een priest geleveled omdat ik wil healen. M'n ilvl is 338, ik ben holy gespecced en heb alles netjes gegemmed en enchant. Na een paar heroics te hebben gedaan zoals SFK en BRC, deden we gisteren avond HO. Dit ging al wat moeizaam maar we hebben het tot Rajh gehaald, daar ging het echter helemaal mis. Als die boss naar het midden loopt komt er die idiote AOE op de groep waar ik geen raad mee weet. Het is me 1 keer gelukt om de groep er door heen te healen met de hulp van een shaman maar helaas kreeg ik direct daarna een Inferno Leap en was ik dood. Ik zou graag willen weten hoe anderen dit deel healen als priest zijnde. wat ik nu doe is als volgt.

Ik start in Chakra: Heal, de boss wordt uiterst links van de kamer getanked. Als iedereen uit z'n doppen kijkt is dit makkelijk te doen. Boss loopt dan naar het midden. ik wissel als de somemieter naar Chakra: Prayer of Healing voor burst aoe en terwijl de boss naar het midden rent knikker ik tijdens het rennen een renew op iedereen. Eenmaal in het midden pletter ik een Holy Word: Sanctuary neer waar iedereen staat en spam ik PoH. Ik weet niet wat ik nog meer anders kan/moet doen, maar dit is blijkbaar niet genoeg want meestel gaat er al 1 dood op dat moment en anders wel kort er na. De tank saved z'n cooldowns voor die periode en overleeft het makkelijk, maar als ik anderen niet dood laat gaan ga ik zelf wel dood.

Ik hoor graag hoe anderen het doen enzo.

Tx!
Je gebruikt ook je Circle of Healing op elke CD?
Divine Hymn?
Lightwell + spam dat ze die moeten gebruiken :P
Zo zou je het wel redelijk moeten kunnen halen.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ik weet niet veel van priest healing, maar op m'n druid is het goed te doen. Wat tips: zorg dat iedereen op elkaar staat in die fase, zodat je AoE heals meer effect hebben (idd circle of healing, lightwell). Inferno Leap kun je interrupten, dus laat iemand dat ook doen. Heroism / Time warp is prima voor die fase omdat de boss dan dubbele schade pakt en natuurlijk omdat het healen ook helpt.

Verder moet je de AoE fase zo lang mogelijk uit proberen te stellen om de boss zo laag mogelijk te krijgen. Interrupt dus sowieso al zijn casts zodat z'n energy level hoog blijft. Hoe dan ook zou je nooit meer dan 1 AoE / Recharge fase moeten hebben (anders is de DPS echt te laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:06
Edit: Jerry was me ook voor, slow geschreven post tijdens het mailen :)
[...]

Moet je me toch eens uitleggen.
Op een gegeven moment heb je gewoon genoeg stamina. Als je een paar seconden kan overleven, is het prima, daarna wordt je door stamina te nemen in plaats van avoidance/mastery alleen maar een mana sponge voor de healers. Alle schade die jij krijgt zal weer geheald moeten worden. Dus als je boven een bepaalde treshold komt waardoor je niet binnen 2 seconden dood bent maar dan nog stamina neemt ipv avoidance/mastery, zal je alsnog meer schade krijgen waardoor healers eerder oom gaan. Vaak is de inherent stamina op gear genoeg hp, helemaal als je ook nog een trinket met stamina hebt.
Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:52:De meeste avoidance stats hebben diminishing returns en zijn dus lastig hoog te stacken. Daarnaast is block geen avoidance maar eerder mitigation, net als armor. Voor block geldt ook dat er een maximum aan is (namelijk 102.4% - (dodge + parry)).
Het is eigenlijk 102.4% - 5% - (dodge+parry).....een boss kan ook missen.

Mastery (block) is juist zo sterk omdat het geen DR heeft. Zodra je op tegen de 10% dodge en parry komt, zal mastery al een betere stat zijn dan avoidance. Liever 3 keer een block dan 1 keer een dodge, so to say, met dezelfde rating value. Voor paladins zal dit redelijk blijven toenemen, de kracht van een mastery punt, doordat verhoudingsgewijs een steeds groter stuk volle hits van de table verdwijnen. Maar voor warriors scalet het als een malle doordat er een crit block element in zit icm hold the line en shield block overflow. Zelfs boven de 102% kan block nog steeds de betere stat zijn door die critical blocks. Niet dat je al aan dit bedrag kan komen of course.
Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:52:Kortom: de curve voor avoidance en mitigation wordt vlakker naarmate je er meer van krijgt. Daarnaast helpt het alleen tegen melee damage en niet tegen spell damage. Stamina is daarentegen een lineare upgrade en helpt ook tegen spells. Dus op hogere gear levels begint stamina juist te winnen van avoidance. Het punt op lagere gear levels is natuurlijk mana van de healer.
Mitigation (mastery) curve wordt juist steeds stijler. Wat betreft magic damage; het gros is nog steeds gewoon melee damage dat je krijgt. Zelfs bij een nerfarian electrocute + melee hit zal die extra mastery gem je vaker redden door de hogere block dan een extra stamina gem. En extra stamina tegen magic damage is niet een lineaire upgrade. Het is een non-upgrade als je al genoeg hebt. Wat je met content-appropiate gear zal hebben. Juist op hogere levels zal healer mana een probleem zijn. Ja, als je in 359 gear heroic dungeons doet niet, maar ga eens in 359 gear een heroic raid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

PoM/PoH/CoH zijn je aoe spells. De 1e en 3e zeg je niet te gebruiken, dus daar ligt nog wat voor je.
Divine hymn healt dacht ik slechts 3 partymembers, dus die is situationeel minder denk ik.
Maar lightwell zou goed moeten werken.
Bovendien hebben veel classes een zelfheal; je hoeft niet alles alleen te doen he...?!

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:35:
Ik weet niet veel van priest healing, maar op m'n druid is het goed te doen. Wat tips: zorg dat iedereen op elkaar staat in die fase, zodat je AoE heals meer effect hebben (idd circle of healing, lightwell). Inferno Leap kun je interrupten, dus laat iemand dat ook doen. Heroism / Time warp is prima voor die fase omdat de boss dan dubbele schade pakt en natuurlijk omdat het healen ook helpt.

Verder moet je de AoE fase zo lang mogelijk uit proberen te stellen om de boss zo laag mogelijk te krijgen. Interrupt dus sowieso al zijn casts zodat z'n energy level hoog blijft. Hoe dan ook zou je nooit meer dan 1 AoE / Recharge fase moeten hebben (anders is de DPS echt te laag).
Ik doe 't ook op m'n druid en met rejuv/WG op elke CD is het gewoon prima te doen (soms nog ff zo'n cirkeltje poppen). Hoe dan ook, bij komt iedereen er makkelijk met 100% health weer uit. Ik heb echt nooit het idee gehad dat ik dat moeilijk vond om te healen eerlijk gezegd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Als ik het zo lees doe je het goed en faalde de groep waarmee je daar was gewoon.
PoM en CoH op cooldown houden en een beetje Prayer of healing casten zou meer dan voldoende moeten zijn. Mensen die in vlammen gaan staan kun je sowieso niet up houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Jerry schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:25:
[...]

Je gebruikt ook je Circle of Healing op elke CD?
Divine Hymn?
Lightwell + spam dat ze die moeten gebruiken :P
Zo zou je het wel redelijk moeten kunnen halen.
Ik kan het even niet precies zien, maar CoH zou ik kunnen proberen. M'n gevoel was niet dat het beter was dan PoH spam, maar het is een instant cast en PoH daarna spammen zou idd goed kunnen werken, mits de AoE damage tijdens GCD (van CoH casten) niet groter is dan de heal van CoH zelf. Nogmaals, ik kan nu even niet zien hoeveel CoH precies doet per target. PoH doet als ik me goed herinner iets van 4800 per target.

Divine Hymn is niet goed voor deze situatie denk ik, het pakt maar 3 targets en healt veels te weinig (totaal is het wel goed maar het hele gebeuren duurt maar een paar seconden en DH heeft ticks per 2 seconden gedurende 8 secs channeled. Het is daarom denk ik geen optie want er gaan er dan sowieso 2 dood.

Lightwell is leuk, maar daar is simpelweg geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@hierboven: er bestaat niet zoiets als 'genoeg stamina', meer is altijd beter. Maar het gaat er om wat je er voor op moet offeren. Door ICC en de 30% buff en oneindige mana van healers was het toen de moeite waard om alles op te offeren voor stamina. Ik ben het met jullie eens dat dat nu niet meer het geval is. Maar ik zou nog steeds stamina niet verwaarlozen en er ook voor gemmen (voor raids meer dan voor heroics).

Verder kunnen bosses inderdaad missen, maar het ging over de cap op block. En die is 102.4% - (dodge + parry). Dan weet je namelijk *zeker* dat je niet meer geraakt wordt (voor de volledige klap). En daar zit ook meteen de grens aan block, omdat het de *kans* op een block vergroot en niet de *hoeveelheid schade* die een block tegenhoudt. Alleen voor warriors is er nog critical block, maar door het dubbele roll systeem (eerst moet je een block rollen en daarna nog een keer voor critical) is de meerwaarde daarvan minder groot dan je zou denken. Er zit dus wel degelijk een bovengrens aan het nut van block.

Verder proct Hold de Line op parry en niet op block. Parry heeft al vrij snel best stevige diminishing returns, dus per punt rating vraag ik me dan of of je niet meer aan stamina hebt (dus 40 parry gem of 20 parry / 30 sta gem). Ik zou zelf voor de laatste optie kiezen, omdat epic gear al vol zit met parry. Daarnaast is het ook zo dat stamina schaalt met buffs terwijl ratings dat niet of veel minder doen. Ook zaken als Last Stand en Enraged Regeneration schalen beter met stamina.

Maar goed, mijn punt blijft dat je de boel in balans moet houden en niet volledig voor het een of het ander moet gaan. En daarnaast natuurlijk dat het afhangt van de situatie waarin je zit; veel melee damage of veel magic damage.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 07-03-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:47:
@hierboven: er bestaat niet zoiets als 'genoeg stamina', meer is altijd beter. Maar het gaat er om wat je er voor op moet offeren. Door ICC en de 30% buff en oneindige mana van healers was het toen de moeite waard om alles op te offeren voor stamina. Ik ben het met jullie eens dat dat nu niet meer het geval is. Maar ik zou nog steeds stamina niet verwaarlozen en er ook voor gemmen (voor raids meer dan voor heroics).

Verder kunnen bosses inderdaad missen, maar het ging over de cap op block. En die is 102.4% - (dodge + parry). Dan weet je namelijk *zeker* dat je niet meer geraakt wordt (voor de volledige klap). En daar zit ook meteen de grens aan block, omdat het de *kans* op een block vergroot en niet de *hoeveelheid schade* die een block tegenhoudt. Alleen voor warriors is er nog critical block, maar door het dubbele roll systeem (eerst moet je een block rollen en daarna nog een keer voor critical) is de meerwaarde daarvan minder groot dan je zou denken. Er zit dus wel degelijk een bovengrens aan het nut van block.

Maar goed, mijn punt blijft dat je de boel in balans moet houden en niet volledig voor het een of het ander moet gaan. En daarnaast natuurlijk dat het afhangt van de situatie waarin je zit; veel melee damage of veel magic damage.
Het punt is gewoon dat stamina niks anders vormt dan een buffer. Is die buffer groot genoeg wil je binnen die buffer de kleinste/minste klappen vangen. Pas als je dat hebt gemaximaliseerd, dan is het weer zinvol om de buffer te gaan vergroten.

Lastiger vind ik mijn secondary stats als resto druid. Ik pak nu eigenlijk *alles* - ik houd een beetje dezelfde ratings aan voor haste, mastery crit, waarbij de volgorde van belangrijkheid momenteel haste -> mastery -> crit is. Veel zeggen dat crit waardeloos is voor een resto druid, maar op geglyphde WG vind ik het echt aanzienlijk schelen. Haste is simpelweg sneller casten + sneller hot ticks en is dus met name belangrijk, mastery is gewoon interessant in HC's voor het MT healen.

Ik bedoel het werkt momenteel prima, maar toch vraag ik me af of het optimaler kan. Het is lastig inschatten moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
[...]

Tot 2k rating valt het wel mee met de dim. returns hoor. Daarna ligt het eraan, mastery blijft voor een warrior gewoon even goed (bij block >100% krijgt hij elk %je extra meer critblock, dus meer mitigation). Of eigenlijk beter zelfs, omdat je avoidance diminished is en mastery niet). Voor paladins kan ik me voorstellen dat block na 100% niks meer doet geen idee hoe dat precies zit.

Mijn stelregel is eigenlijk alles lekker balanceren, zo ook stam/avoidance/mastery. Zo gem ik ook, overal 30stam+mastery of parry in ;)
Verder proct Hold de Line op parry en niet op block. Parry heeft al vrij snel best stevige diminishing returns, dus per punt rating vraag ik me dan of of je niet meer aan stamina hebt (dus 40 parry gem of 20 parry / 30 sta gem). Ik zou zelf voor de laatste optie kiezen, omdat epic gear al vol zit met parry. Daarnaast is het ook zo dat stamina schaalt met buffs terwijl ratings dat niet of veel minder doen. Ook zaken als Last Stand en Enraged Regeneration schalen beter met stamina.
Avoidance ratings scalen ook. Kijk maar naar je avoidance unbuffed en vervolgens raidbuffed ;)
Probleem is het volgende: stel dat je 2x zoveel stam zou hebben, 300k. Dan zou je nog steeds dezelfde hoeveelheid dps incoming hebben, en je healers moeten nog steeds evenveel healen. Ze hebben alleen wat meer tijd om te reageren, maar dat maakt niks uit als je nog steeds dezelfde DPS incoming hebt. Je zou kunnen argumenteren dat ze dan dus lekker relaxed kleine cheape heals kunnen spammen, maar als je dan netto na de heal steeds op dezelfde hitpoints blijft staan winnen ze er dus niks mee (ze krijgen je niet bijgehealed en moeten dus toch grotere, duurdere heals casten om je te toppen).

Ipv 300k stam en 10% avoidance, heb je nu ineens 40% avoidance en 150k stam. Ja, als je af en toe eens een hit krijgt lijk je wat spikier te zijn, de dmg tikken zijn verhoudingsgewijs groter. Echter, bijna de helft van alle bosshits krijg je gewoon niet! Dat zorgt ervoor dat de healers lekker rustig kunnen bijhealen, tenzij natuurlijk je zo spikey bent dat je van 150k naar 20 gaat, dan weer 10 sec geen dmg, dan weer 150->40k etc.

Maargoed we hebben het hier niet over heroic modus dus zo hard slaan ze niet en kun je beter 150k met goed wat avoidance danwel mitigation hebben dan 200k met 10% minder avoidance; puur om het de healers wat makkelijker te maken. Het is waar dat het niet helpt voor magic, maar meestal zijn dat goed voorspelbare zaken zoals breaths van dragons enzo, daar heb je cd's voor :)

[ Voor 41% gewijzigd door porn* op 07-03-2011 15:12 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

Voor mijn PVP frost mage (2k7 resi atm) zoek ik eigenlijk een tactische guide voor de 2v2 /3v3 arena gevechten. Nou kan ik aardig wat normale PVP guides op AJ en MMo vinden die meer gaan over de talents e.d. maar ik zoek iets dieper wat ik kan gebruiken om 'beter' te worden met arena.

De video's helpen wel maar ze vertellen zelden hoe je het best kan positioneren/openen e.d. Aangezien mijn arena ervaring de afgelopen 8 seizoenen 0,0 is zoek ik iets die mij als totale n00b zijnde het eea kan uitleggen over de arena's zelf en hoe te counteren/spelen als frost mage. (en arena in het algemeen)

Ik lees vaak zaken zoals "beastcleave", "shatterplay", "spellcleave"...geen idee wat ze daar mee bedoelen :|

Of wanneer kan je het best je Iceblock gebruiken, dat soort dingen. Of het uitlokken van een paladin bubble.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Jerry schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:11:
[...]

Ik neem aan dat jullie dit op 10 man doen? Omdat jullie 1 addtank hebben.
Nooit de adds laten spawnen tijdens de dark phase ;).
Zorg ervoor dat je addtank de adds kite nadat de laatste wave van adds spawned (frost trap/shammy totem).
6 adds is nog wel te tanken, maar 9 wordt lastig.
Je kan ook alleen de laatste 3 waves laten spawnen voordat de green phase komt, maar dit zorgt er wel voor dat de adds (die als laatste spawnen) minder aggro hebben van de add tank.
Oh, ja, sorry, 10 man. En tijdens de Dark Phase kunnen er idd geen adds spawnen, maar er vlak voor wel. Dat gebeurde op onze laatste try een keer per ongeluk, en we hebben het toen gewoon geprobeerd. Ging op zich best aardig. Addtank heeft wel meer dmg te verduren, maar het leek healtechnisch best vol te houden. En als we daarmee zorgen dat we maar 2 waves per Green phase hoeven neerrossen is dat mooi meegenomen.

We hebben inderdaad een trap liggen waar de addtank doorheen kan rennen, maar hij moet ze af en toe toch verzamelen om wat threat te bouwen, voornamelijk tijdens de Red phases als er behoorlijk wat healing threat gegenereerd wordt. Op die momenten kan hij gewoon ge-oneshot worden. Wij laten idd meestal de eerste Blue/Red spawnen, de tweede interrupten en de laatste twee spawnen tijdens de andere Blue/Red phase.

De laatste tries ging het wel beter hoor. Wall/ Pain Suppression en een beetje geluk hebben dat de buff snel van de adds af valt, want dat bugt ook nog wel eens... Een paar tries gehad waar ineens de MT omviel vanuit het niets - was de boss buffed... :<

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

/quote
/unquote

Daarom cast je die dus voordat het gevecht begint....

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
Ik gem mijn heilige koe als volgt:

Geel => Mastery (Fractured)
Rood => Parry/Mastery (Fine)
Blauw => Stamina/Mastery (Puissant)

Ik heb > 140k unbuffed hp, dus avoidance/mitigation is gewoon nuttiger dan stamina. Echter zijn de socket bonussen het weer waard om voor hybirds te gemmen. Ik merk gewoon dat healers meer man overhebben na bossfights, sinds mijn laatste upgrades, waarbij mijn hp vrijwel gelijk gebleven is en mijn block van ca. 30% naar ca. 40% is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
Tao schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:04:
/quote
/unquote

Ik doe 1 aan begin en tijdens een gevecht ook nog als het moet, Magmaw/Atremedes doe ik het twee keer np.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Tao schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:04:
/quote
/unquote

Hm ja dat kan wel, dat ding blijft 3 minuten staan maar als ik 30% van mn health damage krijg verdwijnt tie. Een of twee ticken van die aoe en verdwijnt tie dus en heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@porn: Nogmaals: een critical block is niet hetzelfde als een normale block, omdat er een tweede roll aan te pas komt. Dus 1% critical block is minder waard dan 1% block. Daarnaast is een block sowieso minder effectief dan een dodge of parry waarbij je alle schade ontwijkt.

Daarnaast is rekenen met allerlei getallen een beetje tricky (je halveert stamina en verviervoudigt avoidance?) vanwege de diminishing returns die afhanklijk zijn van hoeveel je al van een bepaalde stat hebt. Mijn initiele punt was dat avoidance / mitigation niet beter wordt naarmate je er meer van krijgt (eerder het omgekeerde) en dus dat stamina in verhouding beter wordt naarmate je meer avoidance / mitigation krijgt. Mijn punt is dus niet dat je stamina moet stacken ten koste van alles en omgekeerd ook niet dat je avoidance / mitigation moet stacken ten koste van stamina.

Mijn instelling is dat stamina vooral bepaalt *wat* je kunt overleven terwijl avoidance / mitigation vooral bepaalt *hoe lang* je kunt overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:47:
Stamina is niet meer nodig na 150k unbuffed. Dit zorgt er alleen voor dat healers meer mana moeten gebruiken om je te toppen. Ik ben degene die 2 drakes neemt op Heroic Halfus 25 man en doordat ik zoveel mastery/parry/dodge heb, ben ik makkelijker te healen. Eén van onze andere tanks in de guild is nog steeds van het ICC stack stamina syndroom en de dmg taken voor mij is maar 1/4de meer.
WorldofLogs link
(Check Unain (ik) dmg taken en Nott dmg taken).
Unain - Average blocks: 28784.3 - Total blocked: 4001020
Nott - Average blocks: 20411.9 - Total blocked: 2143250
----------------------
Unain - Average hits: 39497.2 - Total: 1105921
Nott - Average hits: 47151.1 - Total: 1744589
Voordat je daaraan zit als warrior zitten we in Tier 2 van Cata ;).

Daarom is het belangrijk om Parry en Dodge ongeveer gelijk te houden. Reforge ftw! Zoals je op mijn armory kan zien, zit ik op 12.44% dodge en 12.96% parry en 52% block.
Ik heb al mijn gems op mastery/sta of mastery of parry/mastery waardoor ik voor al mijn socket bonussen ga.
Zelfs de meeste van mijn enchants zijn gefocused op avoidance.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ik gem ongeveer hetzelfde als Nivado en kom op de volgende stats:
14% Parry
11,5% Dodge
46% Block

Dat is hoe mijn tankadin er unbuffed voor staat volgens Armory. Er zijn nog best wat upgrades te halen (shoulders, boots, trinket, ring en head + shoulder enchant) maar die staan allemaal op de planning. Vooral BH heroic is me niet gunstig gezind, de priest heeft nog steeds geen wand en mn tank krijgt de shoulders maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@Logs: beetje lastig verschillende tanks te vergelijken als het om verschillende targets gaat. Daarnaast is 150K HP unbuffed misschien genoeg, maar op Nef houdt het ook niet over. Wij zien nog steeds tank deaths in P1 en dan met name als er iets gebeurd net voor of na de 100K AoE. Sowieso betekent meer stamina niet per se dat er meer healer mana verbruikt wordt; alleen als je avoidance gaat opofferen voor stamina is dat het geval (en nogmaals is dat dus niet wat ik zeg).

Verder gem ik op mijn tank parry + sta voor rode sockets, stamina voor blauwe sockets en mastery voor gele sockets. Uit mijn hoofd (uitgelogd in DPS gear) zijn mijn enchants ook voornamelijk op avoidance, behalve boots waar misschien sta + run speed op zit. Reforge momenteel weinig omdat mijn parry en dodge aardig gelijk zijn door een mix van epic en blauwe gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:22:
@porn: Nogmaals: een critical block is niet hetzelfde als een normale block, omdat er een tweede roll aan te pas komt. Dus 1% critical block is minder waard dan 1% block. Daarnaast is een block sowieso minder effectief dan een dodge of parry waarbij je alle schade ontwijkt.

Daarnaast is rekenen met allerlei getallen een beetje tricky (je halveert stamina en verviervoudigt avoidance?) vanwege de diminishing returns die afhanklijk zijn van hoeveel je al van een bepaalde stat hebt. Mijn initiele punt was dat avoidance / mitigation niet beter wordt naarmate je er meer van krijgt (eerder het omgekeerde) en dus dat stamina in verhouding beter wordt naarmate je meer avoidance / mitigation krijgt. Mijn punt is dus niet dat je stamina moet stacken ten koste van alles en omgekeerd ook niet dat je avoidance / mitigation moet stacken ten koste van stamina.

Mijn instelling is dat stamina vooral bepaalt *wat* je kunt overleven terwijl avoidance / mitigation vooral bepaalt *hoe lang* je kunt overleven.
Geloof me, je hoeft porn niets te leren over tanken, die gaat al een paar jaartjes mee.

Waarom avoidance en mitigation beter wordt (ondanks dr) zal ik je voor rekenen:
1. een 333 paladin tank:
Die op 20% avoidandance zit en 35% block, met 58% armor reduction die pakt:
(102.4 - 58) x (102.4 - 20 - (35 x 30)) = 31.9% van total demage.

2. een 359 paladin tank:
25% avoidance, 60% block met 60% armor reduction die pakt:
(102.4 - 60) x (102.4 - 25 - (60 x 30)) = 25.2% van total demage.

Als beide er nu 1% parry bij krijgen, waar voor nr 2 0,8% (geschat) van over blijft wordt respectievelijk 31,5% dit 24,8% demage taken. Dit is voor allebij 0.4 procentpunt. Als je echter naar het verschil in totale demage taken kijkt is dit voor 1. 1,25% minder demage taken. en voor 2. 1,5 % minder damge taken. Dat is dus toch 20% effectiever, ondank 20% DR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ja leuk rekenen, maar voor die 1% parry moet die 333 tank een hoop minder rating stacken dan die 359 tank. En laat itembudget daar nu juist op gebaseerd zijn. Daarnaast gaat het er ook om wat je met dat itembudget kan krijgen in plaats van die 1% parry. Verder komt armor mitigation achteraan in de lijn en niet vooraan.

M.a.w. je kunt rekenen tot je een ons weegt, maar het zegt gewoon niet veel totdat je de echte cijfers erbij hebt (inclusief dr's en itembudgets). Daarnaast hangt het ook af van wat je tegenover je hebt. Simpel gezegd; je kan alle avoidance stacken die je wilt, maar als je met minder dan 100K HP voor Nef zou staan ga je vrolijk in 1 klap neer op de AoE.

Dus herhaal ik nog maar even mijzelf hierboven: Mijn instelling is dat stamina vooral bepaalt *wat* je kunt overleven terwijl avoidance / mitigation vooral bepaalt *hoe lang* je kunt overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:45:
@Logs: beetje lastig verschillende tanks te vergelijken als het om verschillende targets gaat. Daarnaast is 150K HP unbuffed misschien genoeg, maar op Nef houdt het ook niet over. Wij zien nog steeds tank deaths in P1 en dan met name als er iets gebeurd net voor of na de 100K AoE. Sowieso betekent meer stamina niet per se dat er meer healer mana verbruikt wordt; alleen als je avoidance gaat opofferen voor stamina is dat het geval (en nogmaals is dat dus niet wat ik zeg).
Verschillende targets? De drakes zijn allemaal hetzelfde kwa damage. Ze geven alleen andere debuffs aan de boss.
Het dood gaan van tanks op Nef is makkelijk te counteren door een CD te gebruiken als tank. Je hebt maar 2 Crackles tijdens P1 dus daar kan je 2 CD's gebruiken.
Verder gem ik op mijn tank parry + sta voor rode sockets, stamina voor blauwe sockets en mastery voor gele sockets. Uit mijn hoofd (uitgelogd in DPS gear) zijn mijn enchants ook voornamelijk op avoidance, behalve boots waar misschien sta + run speed op zit. Reforge momenteel weinig omdat mijn parry en dodge aardig gelijk zijn door een mix van epic en blauwe gear.
Doordat je stamina voor blauwe sockets gebruikt, offer je wel wat avoidance op voor stamina. In die blauwe sockets kan je beter 20 mastery/30 stamina gems in doen :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Nivado schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:45:
[...]

Geloof me, je hoeft porn niets te leren over tanken, die gaat al een paar jaartjes mee.

<snip>
Hehe :o maar je bent nooit uitgeleerd he!

Morrar ik kan het niet sneller danwel beter uitleggen dan de EJ thread, maar check vooral deze post: http://elitistjerks.com/f..._warrior/p11/#post1866592

TL;DR: Dmg reduction is maximaal wanneer je dodge/parry in een 1:1.2 verhouding aanhoudt, en verder zoveel mogelijk mastery stackt als mogelijk is. Stam... naja 't is toch al gezegd, als je 150k hp hebt dan heb je raidbuffed meer dan genoeg om zelfs Nef te doen (normal). Als je dan toch tank deaths hebt dan heeft dat andere redenen: healers teveel met andere zaken bezig, je gebruikt geen cds op Crackles, je loopt uit LoS/range, etc :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:54:
Ja leuk rekenen, maar voor die 1% parry moet die 333 tank een hoop minder rating stacken dan die 359 tank. En laat itembudget daar nu juist op gebaseerd zijn. Daarnaast gaat het er ook om wat je met dat itembudget kan krijgen in plaats van die 1% parry. Verder komt armor mitigation achteraan in de lijn en niet vooraan.
Uhm, correct me if I'm wrong, maar de hoeveelheid parry rating voor 1% parry is toch alleen afhankelijk van welk level je bent, en niet welk itemlevel je gear heeft?

Daarnaast ben ik als healer blijer met een pally of warrior die bij elkaar gewoon meer avoidance en mitigation hebben dan DKs en ferals, die hun damage simpelweg minder gelijkmatig binnen krijgen. Onze DK Nef tank kan soms 5 melee swings niet parry/ dodgen. Dat zuigt. Dan kan zijn stamina nog zo hoog zijn, de incoming DPS blijft gewoon te hoog om het te overleven. Of mijn HPS is te laag, dat kan natuurlijk ook :>

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Morrar schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:54:

M.a.w. je kunt rekenen tot je een ons weegt, maar het zegt gewoon niet veel totdat je de echte cijfers erbij hebt (inclusief dr's en itembudgets). Daarnaast hangt het ook af van wat je tegenover je hebt. Simpel gezegd; je kan alle avoidance stacken die je wilt, maar als je met minder dan 100K HP voor Nef zou staan ga je vrolijk in 1 klap neer op de AoE.

Dus herhaal ik nog maar even mijzelf hierboven: Mijn instelling is dat stamina vooral bepaalt *wat* je kunt overleven terwijl avoidance / mitigation vooral bepaalt *hoe lang* je kunt overleven.
1. Lees wat ik schijf over die 1%/0,8% parry.

2. Al die stamina zit al genoeg op gear, daar hoef je geen pure stamina voor te gemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Blistimo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:22:
[...]

Uhm, correct me if I'm wrong, maar de hoeveelheid parry rating voor 1% parry is toch alleen afhankelijk van welk level je bent, en niet welk itemlevel je gear heeft?

Daarnaast ben ik als healer blijer met een pally of warrior die bij elkaar gewoon meer avoidance en mitigation hebben dan DKs en ferals, die hun damage simpelweg minder gelijkmatig binnen krijgen. Onze DK Nef tank kan soms 5 melee swings niet parry/ dodgen. Dat zuigt. Dan kan zijn stamina nog zo hoog zijn, de incoming DPS blijft gewoon te hoog om het te overleven. Of mijn HPS is te laag, dat kan natuurlijk ook :>
Hij is ook diminished, dus van je eerste 1000 parry rating krijg je meer % parry dan je volgende 1000. Heb je een linkje Blis van die DK? Wil em wel eens vergelijken, ben zelf goed te healen op Nef zeggen onze healers maar ik ken het "DK spikier verhaal" wel, gaat met name op voor adds etc. (geen shield). Ik zorg ook wel dat ik elke Crackle AMS, voor elke breath een DS klaarheb, etc :)

@Morrar; dim. returns wil niet zeggen dat je ineens nog maar de helft van je parry krijgt hoor. Tot aan 2k rating (dus 2000 parry rating, 2000 dodge rating) hoef je je echt nog nergens zorgen over te maken. Probeer echter bijv. voor 1200 dodge, 1500 parry, en bijv. 2500 mastery te gaan. Dat zou ideaal moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door porn* op 07-03-2011 16:57 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blistimo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:22:
[...]

Hmmm, na een breath op nefarian krijg ik als DK tank met 120% BS ongeveer 75k BS. Dat wil zeggen dat ik 2-3 melee hits van nef absorb. Als een healer dat niet kan ophouden scheelt er iets met de healer.
Bij nefarian neem ik dus bijna enkel damage van de crackles of de breaths, de physical damage kan ik grotendeels absorben. Dus als je bij de eerste crackle IB gebruikt (50%) dmg reduction en dan AMS bij de tweede (die absorb je bijna volledig) dan blijft er voor de healers eigenlijk enkel grotendeels het healen van breaths over. Als het dan toch eens kritiek wordt dan offer je gewoon een ghoul op voor 100k inst HP (heeft een 3min cd) of je gebruikt lichborne (als je die hebt) en je spamt deathcoil op jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@Nivado: OK, ik zie nu de 0.8. Ik las "als beiden er 1% parry bij krijgen", maar je bedoeld: beiden er rating bij krijgen zodat nr1 1% parry krijgt en nr2 0.8% parry. Daarnaast haal je in je formule volgens mij de kansen en verminderingen door elkaar. De formule zou uit twee delen moeten bestaan, 1 voor dmg van een hit en 1 voor dmg van een block: ((1.024 - 0.20 - 0.35) * dmg + (0.35 * dmg * 0.7)) * 0.58. Waarbij dmg de gemiddelde schade per klap is. Overigens vraag ik me ook af in hoeverre block en armor mitigation multiplicatief zijn, maar goed.

@Blistimo: Nee de hoeveelheid parry die je voor een bepaalde rating krijgt hangt ook af van hoeveel je al van die stat hebt. Dat noemen ze diminishing returns. Bijvoorbeeld met 10% parry krijg je van 100 rating nog 1% parry erbij en met 15% parry krijg je van 100 rating nog maar 0.5% parry erbij (nummers volledig verzonnen overigens, en alleen als voorbeeld).

Over Nef P1: Wij hebben vooral problemen met Crackle en Breath daar vlak achteraan volgens mij. Onze healers zijn naar mijn idee best goed. Onze warrior tank heeft 157K HP (ub), ~11% dodge, ~14% parry en ~52% block. We gebruiken uiteraard SW en LS.

P.S. Mijn formule zal ook wel niet kloppen, maar wiskunde is niet m'n ding.

[ Voor 80% gewijzigd door Morrar op 07-03-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Ik heb eigenlijk nooit last van de Crackles, daar timet hij zijn CDs zo, dat ik erna even wat tijd heb om de groep waar ik in sta te Swifftmenden en een WG rond te strooien. Ik heb voornamelijk last van een combinatie van breath+melee+melee+melee na elkaar.

Hij is ook redelijk recent gererolled van pally naar DK, maar nogmaals, soms heb je een lucky streak en spendeer ik maar 20% mana in P1, soms heb ik mn hele manabar nodig en gaatie alsnog neer. Dat heet RNG geloof ik :P

Het gaat om deze DK die uiteraard op dit moment als DPS is uitgelogd.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Seraphin schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:57:
Iemand de 4.1 PTR changes voor rogues opgevallen?
(= Stealth doet geen slow meer op loopsnelheid, als Nightstalker niet wordt aangepast, zou je als rogue stealthed zelfs sneller lopen dan unstealthed).

Ik begin me nu toch af te vragen waar Blizz mee bezig is.
(ow en gief dat dan ook voor ferals plx kktxbbai)
Ja ik las hetzelfde en dacht ook gelijk "en waarom niet hetzelfde voor Ferals?". Maar het nog maar PTR dus misschien komt het nog.

Maar goed heb mijn shaman (oude main) maar van stal gehaald en die met enhancement van 80 naar 85 gebracht. En dat bevalt prima. Zelfs in BG's is het leuk, alleen als je gefocusd wordt met je PvE gear aan dan lig je zo. :P
Bezig met gearen en eigenlijk nu klaar voor raids. Vanmorgen Darkmoon Agility trinket gehaald. Nog even snel Lost City HC gedaan voor de cloak van de 1e baas en die dropte eindelijk. Nu dus alles 346 minimaal. Alleen jammer dat de enhancement 359 wapens 3/4 Bo3 drops zijn (waarvan 1 fistweapon met strenght 8)7) en de andere dropt van Nefarian. Wtb 2.6 speed dagger of de mogelijkheid om zwaardjes te gebruiken.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulkie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:53:
Wat is trouwens een ECHT goede guide voor shadowpriests. Shadowpriest.com schijnt wel aardig te zijn, maar daar staat wel ERG veel informatie. Ik wil gewoon een goede cookie-cutter build goede uitleg over rotatie en wegingsfactor van belangrijke stats. De basics weet ik wel, maar een beetje extra inlezen kan geen kwaad. Heb gister de trinket van council gepakt omdat onze dps hem niet wilde. Zit eraan te denken om eens wat gold en tijd te steken in mijn shadow offspec. Op elitist jerks is het shadowpriest topic een beetje karig…
Volgens mij had je nog geen antwoord op deze vraag gehad. Ik ben zelf tegen deze guide aangelopen:
[Priest] PvE Shadow Guide (by Newnoise)

Deze is zeer uitgebreid en er is veel consensus over de informatie. Nog up-to-date voor 4.0.6 ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Wat zijn de productiekosten van een Volcano deck ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Zit mijn DK nu goed qua gems en/of enchants (nog niet alle reps zijn maxed, dus daar mis ik nog wat gear/enchants) en de top of the bill enchants zijn mij te duur op het moment (vooral voor mijn gear).

DK: Laylyah@aszune

Hiermee zouden hc's goed mogelijk moeten zijn.
Al vind ik wel het gebrek aan hit een mogelijk issue...dit is natuurlijk gene survival stat, maar wel een voor threat.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dice schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:08:
Wat zijn de productiekosten van een Volcano deck ??
Te veel.

Ik ben zelf inscriber en heb wonder boven wonder met veel trading en geluk (en twee kaarten uit de AH trekken) een deck weten te fabriceren. Als inscriber weet je van tevoren niet welke kaart uit welk deck je krijgt, dus met vier of vijf verschillende decks, acht kaarten per deck, heb je nogal wat wisselende kans. Daarbij kost 1 deck 10 inferno ink, wat 20 burning embers zijn, wat uit milling moet komen en de burning embers berekend zijn op proc.
Gemiddeld heb ik zes à zeven stacks herbs nodig om daar embers uit te krijgen, plus de resterende ink (uit die stacks dus) te traden voor de resterende benodigde ink. Met andere woorden; het gaat relatief traag en het is onberekenbaar kutwerk met idioot hoge productiekosten, omdat de kans dat je de juiste kaart uit het juiste deck krijgt ook relatief laag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Ik ben zelf inscriber
Zeg het dan op z'n minst goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
The inscriptor can inscribe items?

And I'm a rouge.. >:)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichardvdD schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:54:
[...]
Zeg het dan op z'n minst goed!
Wat moet het zijn dan? Inscripter? Oh well ^^ Weer wat geleerd :p Besides that, lekker boeiend :P Ik maak glyphs, relics, cards, dat soort stuff :P Je snapt het heus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:31:
[...]

Wat moet het zijn dan? Inscripter? Oh well ^^ Weer wat geleerd :p Besides that, lekker boeiend :P Ik maak glyphs, relics, cards, dat soort stuff :P Je snapt het heus wel ;)
Een Scribe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
Gisteren Chimaeron op 1% gekregen voor de rest alleen maar wipen, wel de healing meters getopped dus dat deed me wel weer goed. Verder niks te liegen eigenlijk behalve dat ik hoop dat mijn Tsunami deck snel klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Iemand tips voor Al'Akir? Gisteravond een avond flink staan wipen. Volgens mij is het een redelijke recht-toe-recht-aan fight als je weet hoe je om moet gaan met p1 en de adds in p2, maar op de een of andere manier belanden we vrijwel nooit met 10m in p2.
We hadden nu 4 groepen gemaakt. 3 ranged groepen (2 x 1 healer met 2 ranged, 1 x healer alleen) en 1 melee groep incl tank. De healer alleen zorgt voor healing op melee en tank samen met de hulp van een tweede healer als hij de ruimte heeft om de groep te healen. Optie is wellicht dat we echt maar 2 man per groep stacken, maar ik vond persoonlijk de lightning cone prima te healen als 3 man geraakt werden. Hoe pakken jullie dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Gisteren was ik tweede keus voor offtank dus had ik ineens een avond vrij. Wel jammer omdat ik er stiekum op gerekend had omdat ik twee keer eerder mee kon in BoT. Maar goed de keuze viel op een DK tank omdat ze
'een keer wat anders wouden proberen'.
Dus hebben we een warrior feestje gemaakt voor de ingang van de raid. Bij Blackwing Descent staan ontzettend veel mensen voor de ingang. Dus pvp aan en wachten maar. Beetje klooien met picnic, vuurtje aan, beetje duellen e.d. totdat een horde toevallig pvp aandoet door zijn spells en voila je hebt een hele horde raid aan het pvp-en. :D
Wat een lol. Beetje een avond aanklooien en geinen is toch eigenlijk ook wel weer een erg leuk deel van wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Blistimo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:26:
Het gaat om deze DK die uiteraard op dit moment als DPS is uitgelogd.
Z'n spec is vrij degelijk dus die zal 't wel snappen gok ik, check dat ie misschien niet vol stam gems heeft maar zal wel niet.
_Peter2_ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:40:
Zit mijn DK nu goed qua gems en/of enchants (nog niet alle reps zijn maxed, dus daar mis ik nog wat gear/enchants) en de top of the bill enchants zijn mij te duur op het moment (vooral voor mijn gear).

DK: Laylyah@aszune

Hiermee zouden hc's goed mogelijk moeten zijn.
Al vind ik wel het gebrek aan hit een mogelijk issue...dit is natuurlijk gene survival stat, maar wel een voor threat.
Ja hoor kun je prima hc's mee doen, maarre agi weapon? Nog geen betere gevonden? :P

Gisteren Nef down! *O*

Had al veel eerder moeten zijn omdat we al tig keren gewiped zijn op ph3, maar onze shield tanks zijn allemaal apen en kunnen de adds niet tanken/resetten/whatever er steeds mis ging. Uiteindelijk heb ik het maar gedaan in ph3 en na een paar tries verneuken (kuch O-) ) lag ie dan toch plat! Was weer even een mooi woot momentje (niet in mindere mate omdat we ook geen MD hadden voor losse adds en ik echt wel hard in elkaar gemept werd tov tanks met shields) :)

[ Voor 18% gewijzigd door porn* op 08-03-2011 09:39 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Mik! schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:58:
Iemand tips voor Al'Akir? Gisteravond een avond flink staan wipen. Volgens mij is het een redelijke recht-toe-recht-aan fight als je weet hoe je om moet gaan met p1 en de adds in p2, maar op de een of andere manier belanden we vrijwel nooit met 10m in p2.
We hadden nu 4 groepen gemaakt. 3 ranged groepen (2 x 1 healer met 2 ranged, 1 x healer alleen) en 1 melee groep incl tank. De healer alleen zorgt voor healing op melee en tank samen met de hulp van een tweede healer als hij de ruimte heeft om de groep te healen. Optie is wellicht dat we echt maar 2 man per groep stacken, maar ik vond persoonlijk de lightning cone prima te healen als 3 man geraakt werden. Hoe pakken jullie dit aan?
Hoe meer man je stackt, hoe vaker de chain chaint. Dat neemt soort van kwadratisch toe hoe meer man je stackt. Als je twee man per vloerpatroontje stackt is de damage gewoon een stuk lager, waarmee het healen een stuk gemakkelijker wordt. Dit houdt echter wel in dat je 5 verschillende timings hebt op de Squall Line en die knockback. Mensen moeten dus bijna persoonlijk kunnen inschatten of ze eerst door de gap rennen en dan de knockback eten, of andersom.

De standaard verdeling is zoiets:

DPS+OT...........DPS+H..........T+H..........DPS+H..........DPS+DPS ( en dan in een halve cirkel om Al heen)

De DPS aan de buitenkanten moeten af en toe verteld worden dat ze iets dichterbij komen, maar over het algemeen heb ik nooit problemen met range op de mensen die ik moet healen. Af en toe een stapje dichterbij Al doen doet wonderen.
porn* schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:28:
[...]

Gisteren Nef down! *O*

Had al veel eerder moeten zijn omdat we al tig keren gewiped zijn op ph3, maar onze shield tanks zijn allemaal apen en kunnen de adds niet tanken/resetten/whatever er steeds mis ging. Uiteindelijk heb ik het maar gedaan in ph3 en na een paar tries verneuken (kuch O-) ) lag ie dan toch plat! Was weer even een mooi woot momentje (niet in mindere mate omdat we ook geen MD hadden voor losse adds en ik echt wel hard in elkaar gemept werd tov tanks met shields) :)
Feli! Succes met heroics :P

[ Voor 16% gewijzigd door Blistimo op 08-03-2011 09:51 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

@ _Peter2_

Volgens mij ziet het er wel goed uit. Just loose that axe! Agility gaat niet werken voor je als DK tank.
Neem die van Tol Barad of TotT hc of Shadowfang Keep.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Tao schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:51:
@ _Peter2_

Volgens mij ziet het er wel goed uit. Just loose that axe! Agility gaat niet werken voor je als DK tank.
Neem die van Tol Barad of TotT hc of Shadowfang Keep.
1 AGI geeft meer dodge dan dat 1 STR aan parry geeft.

Volgens sommige sites is AGI een belangrijkere stat voor DK tanks dan STR.

(Ask mr Robot geeft default voor een Blook DK een rating van 43.1 aan AGI tegenover 26.25 voor STR)
Overigens is dit mijn enige iLvl 346 2-h wapen. Mijn vorige wapen was de non-hc versie van de hammer uit Tol Barad.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje voor de hardware mensen onder ons.

ik zit eraan te denken om een nieuwe monitor te kopen. die heeft een resolutie van 1920 x 1080. nu zou ik wow graag willen draaien op deze resolutie.

ik heb een intel i750
4 gb ddr3
en een ati 4870 512 mb.

kan ik wow op hoge resolutie draaien op 60 fps zonder dat ik alles op LOW moet zetten?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.