SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 71 Laatste
Acties:
  • 506.765 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades-333-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 10:07

Hades-333-

Het komt zoals het komt

Bedankt voor de tips. Die van Eweka had ik over het hoofd gezien en ik krijg nu vooral oude posts van 8 tot 6 maanden geleden. Ik ga verder zoeken hoe ik dat kan oplossen, maar als er hier mensen zijn die het weten hoor ik het graag natuurlijk.

edit: paar keer retrieve.php gedraaid het afgelopen half uur en ik ben helemaal bij. Ik wil vooral Mar2zz geweldig bedanken, eerst al een super handleiding schrijven en dan ook nog ze snel reageren op GOT. _/-\o_ Jij wint de held van de week award.

[ Voor 34% gewijzigd door Hades-333- op 10-08-2011 21:33 . Reden: het werkt ]

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:20
Wimbo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:20:
Vanavond aan het kijken of ik Spotweb werkend kan krijgen op WHS 2011 (Windows 2008 R2).
Helaas :(

Wat ik heb gedaan:
PHP 5.3.6 geinstalleerd, PEAR + NNTP geinstalleerd, IIS7.5 geconfigureerd.
spotweb-spotweb-7d9f4f4.zip gedownload van de Github site. (neem aan laatste commit?)

Settings.php aangepast en een ownsettings.php aangemaakt een aangepast.

via chrome/ie8/ie9:
testinstall.php geeft alles OK (behalve "Can create private key? NOT OK")

via cmd:
upgrade-db.php gaat goed, vult de nntpdb.sqlite3 file to 65KB
retrieve.php geeft aan msg count. 334875 en dat hij gaat retrieven vanaf 4108.
edit: Vervolgens gebeurt er niks... DB word ook neit groter.

Probleem is alleen nu:
de Spotweb site zelf geeft de hele tijd "Security settings zijn gewijzigd, draai upgrade-db.php aub"

iireset helpt niet, opnieuw upgrade-db.php helpt niet.
rechten op de site in iis staan goed, rechten op de map staan goed.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Niemand een idee?
Gisteravond weer een avond aan het knutselen geweest, maar het lukt me nog steeds niet om Spotweb aan de gang te krijgen...

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Wimbo schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:03:
[...]

Niemand een idee?
Gisteravond weer een avond aan het knutselen geweest, maar het lukt me nog steeds niet om Spotweb aan de gang te krijgen...
Een wilde gok; je hebt OpenSSL niet (goed) geinstallerd/geconfigureerd; je kunt die keys niet aanmaken... Lijkt me betrekking te hebben op security... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Hmm, het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik de post geschiedenis nu kan vergroten. Heb spotweb nu een week draaien en dus 'maar' een week posts. Nu heb ik bovengenoemde links gevolgd en na zoeken de volgende regel veranderd:

code:
1
2
3
# Zet een minimum datum vanaf wanneer je spots op wilt halen, om alle spots van FTD te skippen geef je hier 1290578400 op
# Andere data kun je omrekenen op http://www.unixtimestamp.com/
$settings['retrieve_newer_than'] = 0;

naar
code:
1
2
3
# Zet een minimum datum vanaf wanneer je spots op wilt halen, om alle spots van FTD te skippen geef je hier 1290578400 op
# Andere data kun je omrekenen op http://www.unixtimestamp.com/
$settings['retrieve_newer_than'] = 1262344236;

1262344236 = 1 januari 2010

het effect is alleen niet duidelijk, hij haalt in ieder geval niet meer spots op, nog steeds een geschiedenis tot een week geleden.

Criticism is prejudice made plausible.

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 13:46
Christian_Ku schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:47:
[...]

het effect is alleen niet duidelijk, hij haalt in ieder geval niet meer spots op, nog steeds een geschiedenis tot een week geleden.
Dat komt omdat er nu al spots in je database zitten. SpotWeb checkt wat de laatste spot is in de database en bepaald aan de hand daarvan welke spots er bij gekomen zijn die hij op moet gaan halen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wimbo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:20:
Vanavond aan het kijken of ik Spotweb werkend kan krijgen op WHS 2011 (Windows 2008 R2).
Helaas :(

Wat ik heb gedaan:
PHP 5.3.6 geinstalleerd, PEAR + NNTP geinstalleerd, IIS7.5 geconfigureerd.
spotweb-spotweb-7d9f4f4.zip gedownload van de Github site. (neem aan laatste commit?)

Settings.php aangepast en een ownsettings.php aangemaakt een aangepast.

via chrome/ie8/ie9:
testinstall.php geeft alles OK (behalve "Can create private key? NOT OK")

via cmd:
upgrade-db.php gaat goed, vult de nntpdb.sqlite3 file to 65KB
retrieve.php geeft aan msg count. 334875 en dat hij gaat retrieven vanaf 4108.
edit: Vervolgens gebeurt er niks... DB word ook neit groter.

Probleem is alleen nu:
de Spotweb site zelf geeft de hele tijd "Security settings zijn gewijzigd, draai upgrade-db.php aub"

iireset helpt niet, opnieuw upgrade-db.php helpt niet.
rechten op de site in iis staan goed, rechten op de map staan goed.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Als je testinstall.php goed bekijkt, zie je dat het gedeelte over OpenSSL gaat. Van de drie modules die boven "Can create private key?" staan, is er minimaal 1 benodigd, zoals ook aangegeven is door testinstall.php. Installeer tenminste één van die drie, herstart IIS en hij zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:20
CptChaos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:29:
[...]
Als je testinstall.php goed bekijkt, zie je dat het gedeelte over OpenSSL gaat. Van de drie modules die boven "Can create private key?" staan, is er minimaal 1 benodigd, zoals ook aangegeven is door testinstall.php. Installeer tenminste één van die drie, herstart IIS en hij zou het moeten doen.
Bij alle drie de mogelijkheden staat er OK achter, dus dat is blijkbaar wel geinstalleerd.

Ik zal het vanavond nog eens checken.

"Can create private key?", is dat persé nodig? Ik gebruik namelijk geen SSL, ook niet voor usenet toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wimbo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:44:
[...]

Bij alle drie de mogelijkheden staat er OK achter, dus dat is blijkbaar wel geinstalleerd.

Ik zal het vanavond nog eens checken.

"Can create private key?", is dat persé nodig? Ik gebruik namelijk geen SSL, ook niet voor usenet toegang.
Ja, dat is nodig (voor het verifiëren van spots en comments)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48

Priet

To boldly do what no one has..

Zojuist een fresh install van Spotweb gedaan (Arch Linux icm Lighttpd en sqlite). Als ik nu de website open zie ik de foutmelding Toegang geweigerd voor [Overzicht van spots tonen (0)]::[] maar geen enkele manier om in te loggen :?

De pagina /?page=login geeft de foutmelding Toegang geweigerd voor [Inloggen (1)]::[].

Ik snap er niks van. Wat doe ik verkeerd? Zo te zien is de database wel gevuld met useraccounts.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Priet schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:10:
Zojuist een fresh install van Spotweb gedaan (Arch Linux icm Lighttpd en sqlite). Als ik nu de website open zie ik de foutmelding Toegang geweigerd voor [Overzicht van spots tonen (0)]::[] maar geen enkele manier om in te loggen :?

De pagina /?page=login geeft de foutmelding Toegang geweigerd voor [Inloggen (1)]::[].

Ik snap er niks van. Wat doe ik verkeerd? Zo te zien is de database wel gevuld met useraccounts.
in ownsettings.php verkeerde default user id gebruikt?

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
is het al 'veilig' om spotweb te gebruiken zonder htaccess user/pass, of kan iemand met genoeg spotweb kennis makkelijk grappen uithalen door via bepaalde url's binnen te komen?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Webjunkie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:13:
is het al 'veilig' om spotweb te gebruiken zonder htaccess user/pass, of kan iemand met genoeg spotweb kennis makkelijk grappen uithalen door via bepaalde url's binnen te komen?
Zorg dan wel dat mensen moeten inloggen voordat ze spots kunnen zien, dit voorkomt dat iedereen erbij kan. Maak eventueel in de root map (van de webserver, waar (als het goed is) een mapje spotweb in zit) een robots.txt aan, zodat indexeerders niet langs komen, al wordt dit ook gedaan met een rel="nofollow" en robots-meta-tag afgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Mr. Happy schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:44:
[...]

in ownsettings.php verkeerde default user id gebruikt?
Bedoel je de regel '$settings['nonauthenticated_userid'] = 1'? Die kan ik in ownsettings.php zetten, met value 1 of 2, maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wis je cookies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Done :) Nog steeds dezelfde melding :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Hmm ik heb net weer eens mijn spotweb geupdate. en ik zie nu dat de filters in de DB zitten. Iemand toevallig al een lijst gemaakt die gelijk is aan het uitgepluisd bestand met de rangschikking van series ed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Priet schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:56:
[...]

Bedoel je de regel '$settings['nonauthenticated_userid'] = 1'? Die kan ik in ownsettings.php zetten, met value 1 of 2, maar dat maakt geen verschil.
hier moet wel een userid staan van iemand die rechten heeft om in te loggen...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

jimmy87 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:27:
Hmm ik heb net weer eens mijn spotweb geupdate. en ik zie nu dat de filters in de DB zitten. Iemand toevallig al een lijst gemaakt die gelijk is aan het uitgepluisd bestand met de rangschikking van series ed.?
Zolang we niet kunnen exporteren heb je er niks aan toch?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 12-09 19:59
Eh nee tuurlijk. Dom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Mr. Happy schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:55:
[...]

hier moet wel een userid staan van iemand die rechten heeft om in te loggen...
id 2 staat voor admin, daarvan mag je toch verwachten dat die genoeg rechten heeft om in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Priet schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

id 2 staat voor admin, daarvan mag je toch verwachten dat die genoeg rechten heeft om in te loggen?
Ja, maar kijk eens naar de naam van de variabele... Ik heb Nightspirit's oplossing gebruikt: Verwijderd in "SpotWeb - Webbased Spotnet". Een mooiere en betere oplossing, al moet je er wel even zelf voor in de DB duiken, via PHPMyAdmin als je MySQL gebruikt, voor SQLite zou ik het niet weten.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 13-08-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ok, dus die moet weer op 1 staan dus, klinkt logisch. Maar waarom krijg ik dan geen inlogscherm te zien?

/Edit: lees nu je edit pas, zal dat eens proberen, thx :)
/Edit2: dat werkt ook niet, zelfde foutmelding. Hoe moeilijk kan het zijn 8)7
/Edit3: sqlite vervangen door MySQL en dan werkt het direct |:(

[ Voor 52% gewijzigd door Priet op 13-08-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij hoef je er niet zo heel lang op te wachten. voor zover ik weet zit export van filters er nu wel in, maar is de GUI er alleen nog niet. even wachten dus nog ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Sinds mijn laatste update is mijn connectie met Sabnzbd kapot. Hij download nu alleen de nzb maar importeert hem niet meer naar mijn sabnzbd op mijn nas. Iemand een oplossing?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jer0entjeh88 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:43:
Sinds mijn laatste update is mijn connectie met Sabnzbd kapot. Hij download nu alleen de nzb maar importeert hem niet meer naar mijn sabnzbd op mijn nas. Iemand een oplossing?
Er zit een elfje klem tussen de magische boom der spots en de duivelse sabcentrifuge.
Doe eens foutmeldingen zoeken ofzo, een willekeurige "hij doet het niet" gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Rowdy.nl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:06:
[...]
Zal het vanavond of morgen eens inleggen als issue op GitHub...
Mijn probleem met plaatjes is opgelost. Na wat testen etc met Spotweb (de user, niet het programma ;)) bleek dat file_get_content geen waarde retourneerde en dus $http_response_header niet gevuld werd wat bij mij deze foutmeldingen gaf.

Na wat onderzoek op dat gedrag stuitte ik op een topic op de Gentoo forums waarbij dat gedrag veroorzaakt werd door curl. Het opnieuw compileren van php met de useflag -curlwrappers loste dit probleem op.

* Rowdy.nl is happy... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Hmmm. Gisteravond ook newznab aan het testen geslagen en sindsdien doet spotweb het niet meer, evenals newznab. Wat ik ook doe ik krijg alleen maar een lege witte pagina te zien. Ook krijg ik bv deze error bij een git pull "PHP Fatal error: Allowed memory size of 262144 bytes exhausted (tried to allocate 261904 bytes) in Unknown on line 0"

Heb in de php.ini (/usr/syno/etc/php.ini) de waarde van de memory al verhoogd en verlaagd, maar het helpt niets. Iemand een idee hoe op te lossen?

EDIT: ook phpmyadmin werkt niet en die zit ook in de "web" folder. Sab, SB, CP werkt wel gewoon.

Overigens heb ik in de bovenstaande php.ini ook "error_reporting = E_ALL en display_errors = on" aangezet, maar krijg geen errors wanneer ik een pagina benader.

[ Voor 21% gewijzigd door wontcachme op 16-08-2011 12:51 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wontcachme schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:36:
Hmmm. Gisteravond ook newznab aan het testen geslagen en sindsdien doet spotweb het niet meer, evenals newznab. Wat ik ook doe ik krijg alleen maar een lege witte pagina te zien. Ook krijg ik bv deze error bij een git pull "PHP Fatal error: Allowed memory size of 262144 bytes exhausted (tried to allocate 261904 bytes) in Unknown on line 0"

Heb in de php.ini (/usr/syno/etc/php.ini) de waarde van de memory al verhoogd en verlaagd, maar het helpt niets. Iemand een idee hoe op te lossen?
Je moet Apache herstarten na het aanpassen van php.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

Je moet Apache herstarten na het aanpassen van php.ini
Dat heb ik gedaan een paar keer al met deze code: "/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh restart", maar dat helpt ook niet. Herstarten van de NAS heeft ook geen nut

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
lama...

wontcatchme, kun je niet alles wat je hebt gedaan terugdraaien? Die pearsettings kun je toch via ownsettings.php en bij newznab via config.php afhandelen?
ini_set("include_path", "/opt/share/pear");

[ Voor 87% gewijzigd door Mar2zz op 16-08-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Mar2zz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:09:
lama...

wontcatchme, kun je niet alles wat je hebt gedaan terugdraaien? Die pearsettings kun je toch via ownsettings.php en bij newznab via config.php afhandelen?
ini_set("include_path", "/opt/share/pear");
Dat is het leuke, ik heb alleen de memory veranderd vanochtend en sindsdien werkt geen website meer. Maar terug veranderen heeft ook geen nut gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wontcachme schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:45:
[...]

Dat is het leuke, ik heb alleen de memory veranderd vanochtend en sindsdien werkt geen website meer. Maar terug veranderen heeft ook geen nut gehad....
Zul je toch iets fout doen lijkt me. Kun je het best nog de php.ini overschrijven met de originele versie.
cp /usr/syno/etc.defaults/php.ini /usr/syno/etc/php.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Hij doet het nu weer. Ik had memory_limit = 8MB en als ik ervan maakte memory_limit = 8M werkt het :S

Maar nu probleem 2: blijkbaar vind testinstall.php dat ik geen pear en Net_nntp heb geinstalleerd, hoewel ik dat wel heb gedaan. Newznab vind overigens Pear ook niet.

[ Voor 45% gewijzigd door wontcachme op 16-08-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wontcachme schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:52:[..]
Maar nu probleem 2: blijkbaar vind testinstall.php dat ik geen pear en Net_nntp heb geinstalleerd, hoewel ik dat wel heb gedaan. Newznab vind overigens Pear ook niet.
Die staat zelfs in de TS vermeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:20:
[...]

Die staat zelfs in de TS vermeld :+
Heb ik gedaan maar het helpt niet. De ownsettings.php heb ik al eeuwen en die ini_set staat er precies in zoals onder Pear werkend krijgen. De code eronder (pear config-set) heb ik ook al gedraaid. Maar in beide apps/sites worden ze niet gevonden. Heb ook de include path aangepast in php.ini al.

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 16-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
code:
1
pear remove --alldeps Net_NNTP

en daarna weer
code:
1
2
pear install --alldeps Net_NNTP &&
pear config-set php_bin /usr/bin/php

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 16-08-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:38:
code:
1
pear remove --alldeps Net_NNTP

en daarna weer
code:
1
2
pear install --alldeps Net_NNTP &&
pear config-set php_bin /usr/bin/php
Psst, die config-set is iets eenmaligs ;) Aangezien pear zelf niet verwijderd wordt met deze actie dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hoe purge je dan iets op een synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:43:
Hoe purge je dan iets op een synology?
Je bedoelt
ipkg remove php-pear
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
purge gaat verder dan remove. purge haalt ook alle config van dat pakket weg. Maar wellicht werkt dat, ff removen en weer installen. Wellicht is er iets stuk aan de symlinks ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Nu gedaan:
1. ipkg remove php-pear,
2. rm -r /root/.pearrc (of zoiets)
3. ipkg install php-pear
4. pear install --alldeps Net_NNTP
5. pear config-set php_bin /usr/bin/php

Maar nogsteeds niet gevonden door beide pakketten:
PEAR NOT OK
Net_NNTP NOT OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wontcachme schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:55:
Nu gedaan:
1. ipkg remove php-pear,
2. rm -r /root/.pearrc (of zoiets)
3. ipkg install php-pear
4. pear install --alldeps Net_NNTP
5. pear config-set php_bin /usr/bin/php

Maar nogsteeds niet gevonden door beide pakketten:
PEAR NOT OK
Net_NNTP NOT OK
Verwijs ik je toch weer terug naar de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:58:
[...]

Verwijs ik je toch weer terug naar de TS.
Dat is toch precies gelijk aan wat ik net heb gedaan? Daar staat niks anders dan wat ik tot nu toe heb uitgevoerd (wontcachme in "SpotWeb - Webbased Spotnet").

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 16-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wontcachme schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:00:
[...]

Dat is toch precies gelijk aan wat ik net heb gedaan? Daar staat niks anders dan wat ik tot nu toe heb uitgevoerd (wontcachme in "SpotWeb - Webbased Spotnet").
Login op de DSM. Standaard te bereiken via http://diskstation:5000. Open nu: Control Panel -> Web Services -> PHP Settings
Zet een vinkje voor 'Customize PHP open_basedir' en voeg het volgende toe aan het eind van de regel :/opt/share/pear
Let op! Inclusief :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

WTF.... Dat stond er vanochtend nog gewoon in en nu is het pleite. Hoe the fuck kan dat nou weer :S. MAar spotweb werkt nu weer dus 8)7 8)7 8)7. Nu Newznab nog, die ziet hem nog niet, maar dan handel ik af eventueel in het SB en CP topic

[ Voor 14% gewijzigd door wontcachme op 16-08-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
CptChaos schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:42:
[...]
Zorg dan wel dat mensen moeten inloggen voordat ze spots kunnen zien, dit voorkomt dat iedereen erbij kan. Maak eventueel in de root map (van de webserver, waar (als het goed is) een mapje spotweb in zit) een robots.txt aan, zodat indexeerders niet langs komen, al wordt dit ook gedaan met een rel="nofollow" en robots-meta-tag afgevangen.
ik bedoelde eigenlijk of je rare dingen kunt uithalen of uitvinden door bijvoorbeeld naar:
http://domein/spotweb/.git/ te gaan.

ik heb een default user gemaakt die niets kan behalve in- en uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
Webjunkie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:44:
[...]

ik bedoelde eigenlijk of je rare dingen kunt uithalen of uitvinden door bijvoorbeeld naar:

Ik heb hetzelfde en ben ook eens benieuwd.

Verder ook nog eens kijken naar dat robots.txt en blocken van ip ranges (maar dat laatste is meer voor het Syno topic..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Joster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:40:
Ik heb hetzelfde en ben ook eens benieuwd.
Ik zou persoonlijk de
.git
directory wel via .htaccess blokkeren al weet ik niet precies waarom eigenlijk :P
Verder ook nog eens kijken naar dat robots.txt en blocken van ip ranges (maar dat laatste is meer voor het Syno topic..).
Spotweb blokkeert standaard indexatie via een HTML tag, dus robots.txt is veelal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Spotweb werkt prima op mijn Ubuntu server, alleen krijg ik git pull niet aan de praat.
Zie onderstaande. Hebben jullie enig idee? Op google zijn niet veel hits te vinden. Het maakt trouwens niet uit of ik het als root draai of niet.

pieter@nas:/var/www/spotweb$ git pull
fatal: Not a git repository (or any of the parent directories): .git

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Als je SpotWeb niet via een 'git clone' geinstalleerd hebt, kun je daarna ook niet 'git pull' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ah, Dat verklaart een hoop. :)
Als ik nu de .git map kopieer uit een git clone naar mn werkende installatie, is dat dan voldoende? Of moet ik de overige bestanden uit de clone ook kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Het lijkt me dat je dan problemen zou kunnen krijgen omdat de versie die je cloned waarschijnlijk niet gelijk is aan versie is die je nu geinstalleerd hebt staan.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Is er al iemand die covers in het spotoverzicht laat zien zoals gebeurd bij nzbmatrix? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
waar kan je ook al weer instellen of je de nzb wel of niet gezipped wil downloaden?
ik zoek me het schompes in de db en ownsettings, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Webjunkie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:33:
waar kan je ook al weer instellen of je de nzb wel of niet gezipped wil downloaden?
ik zoek me het schompes in de db en ownsettings, maar ik kan het niet vinden.
Dat doe je in spotweb zelf. Klik op je naam (rechtsboven) --> Voorkeuren wijzigen --> NZB afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
hmm.. ik vind daar alleen sabnzbd integratie en wat je met meerdere nzb files wilt doen.

vroeger kon je in je ownsettings instellen hoe je 1 enkele nzb wilde downloaden.
normaal, gzip en.. nog iets.. merge of zo :)

de integratie met sab moet blijven, alleen wil ik af en toe ook een nzb kunnen downloaden naar een pc waar ik achter zit en dan niet gezipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:48:
hmm.. ik vind daar alleen sabnzbd integratie en wat je met meerdere nzb files wilt doen.

vroeger kon je in je ownsettings instellen hoe je 1 enkele nzb wilde downloaden.
normaal, gzip en.. nog iets.. merge of zo :)

de integratie met sab moet blijven, alleen wil ik af en toe ook een nzb kunnen downloaden naar een pc waar ik achter zit en dan niet gezipped.
En dat is precies de optie die je hebben moet. Had je met de zoekfunctie ook kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ik noem 2 opties en 'dat is precies de optie die ik moet hebben' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Gezipped maakt niet uit toch? Sab ziet dat als een normale nzb en pakt 'm uit en gaat verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
voor sab maakt dat idd niets uit.
ik heb een paar digibete vrienden die met de meest vage usenet clients werken die er niet mee om (schijnen te) kunnen gaan.

om van het gezeur af te komen dacht ik het gzip verhaal maar uit te zetten, aangezien ik zelf 99 van de 100 keer m'n eigen sab gebruik.

ik kan dus aannemen dat bij de nzb afhandeling:
Wat moeten we met meerdere NZB files doen? veranderd moet worden in Wat moeten we met één of meerdere NZB files doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Ik snap dat de verwarring komt doordat de optie heet "Wat moeten we met meerdere NZB files doen?", maar als je het verandert naar "Wat moeten we met één of meerdere NZB files doen?" dan klopt het nog niet.

De selectie mogelijkheden zijn nl.:
• Voeg de nzb files samen
• Comprimeer de NZB files in 1 zip bestand

Beide teksten kloppen dan niet voor een enkele nzb, die kun je nl. niet samen voegen. Alleen is niet samen...

Wat betreft wel of niet zippen, maakt SpotWeb geen onderscheidt of het om 1 of meerdere NZB files gaat. Als je kiest voor "Comprimeer de NZB files in 1 zip bestand" dan wordt er altijd een gecomprimeerd (tenzij de NZBHandler dit niet toestaat. NZBGet ondersteund geen gecomprimeerde NZB files en zal dus altijd samen voegen ongeacht welke optie je selecteerd).

Het zou een optie kunnen zijn om naast de huidige selectie mogelijkheden er nog een bij te maken:

Wat moeten we doen met NZB files die je met je browser wilt downloaden?
• Voeg de nzb files samen
• Comprimeer de NZB files in 1 zip bestand

[ Voor 13% gewijzigd door LeechGuy op 20-08-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 18-09 11:45
Door die verandering van de settings.php file naar de interface is het wel zo dat er opties verdwenen zijn ik kan in de interface bijvoorbeeld niet kiezen dat ik NZB's op een specifieke plek wil opslaan of gewoon de NZB wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021
M@rijn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:34:
Door die verandering van de settings.php file naar de interface is het wel zo dat er opties verdwenen zijn ik kan in de interface bijvoorbeeld niet kiezen dat ik NZB's op een specifieke plek wil opslaan of gewoon de NZB wil downloaden.
Die opties zijn er nog steeds. Alleen moet je account wel admin rechten hebben om deze settings te mogen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Hehe daar zal de fout in zitten denk ik :p ff de admin functionaliteit zoeken thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Webjunkie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:44:

Nee; daar staat alleen exact dezelfde content is als dat ze kunnen downloaden van github. Hoogstens kunnen ze zien welke versie je draait.
pieterrr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:49:
Ah, Dat verklaart een hoop. :)
Als ik nu de .git map kopieer uit een git clone naar mn werkende installatie, is dat dan voldoende? Of moet ik de overige bestanden uit de clone ook kopiëren?
Zolang het dezelfde versie is dan is het voldoende. Anders is er een kans dat de git pull daarna mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Heb een nieuwe server opgezet, en ben bezig met het opnieuw installeren van spotweb, nadat ik deze in het verleden werkzaam heb gehad. Krijg nu de volgende foutmeldingen op het moment dat ik de spotweb database aangemaakt heb, de user heb toegevoegd, dit in de ownsettings.php heb juistgezet, en upgrade-db.php draai:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Database schema of settings upgrade mislukt:
   Error executing query: Incorrect integer value: 'false' for column 'deleted'
at row 1

#0 C:\inetpub\wwwroot\lib\dbeng\dbeng_abs.php(88): dbeng_mysql->rawExec('INSERT
INTO use...')
#1 C:\inetpub\wwwroot\lib\dbeng\dbeng_mysql.php(115): dbeng_abs->exec('INSERT IN
TO use...', Array)
#2 C:\inetpub\wwwroot\lib\SpotDb.php(401): dbeng_mysql->modify('INSERT INTO use.
..', Array)
#3 C:\inetpub\wwwroot\lib\SpotUserUpgrader.php(55): SpotDb->addUser(Array)
#4 C:\inetpub\wwwroot\lib\SpotUserUpgrader.php(13): SpotUserUpgrader->createAnon
ymous()
#5 C:\inetpub\wwwroot\lib\SpotUpgrader.php(34): SpotUserUpgrader->update()
#6 C:\inetpub\wwwroot\upgrade-db.php(27): SpotUpgrader->users(Array)
#7 {main}

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Draai dit op een windows 2k8 server, met IIS7. De testinstall.php geeft alles OK. Het aanmaken van de tabellen in de database gaat ook goed.

Voor de geinteresseerden, het is opgelost dmv de startpost, toch beter lezen volgende keer :+ :
Let op! Sommige Windows gebruikers melden dat de strict-mode van de MySQL server uitgeschakeld dient te worden, dit komt meestal voor bij een losse MySQL installatie.
Is dit het geval, zoek het configuratiebestandje my.ini in je MySQL installatiemap, en zoek naar een regel vergelijkbaar met:
sql-mode="STRICT_TRANS_TABLES,NO_AUTO_CREATE_USER,NO_ENGINE_SUBSTITUTION"
Pas deze dan aan naar:
sql-mode="NO_AUTO_CREATE_USER,NO_ENGINE_SUBSTITUTION"

[ Voor 18% gewijzigd door Upper op 22-08-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik snap er echt niks van. Op random momenten werkt mijn cronjob voor spotweb gewoon niet meer. Ene keer vanaf 12.30 niks meer, andere keer 16.30. Zelf updaten en vervolgens cronjob herstart en het werkt weer (even). Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Royz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:39:
Ik snap er echt niks van. Op random momenten werkt mijn cronjob voor spotweb gewoon niet meer. Ene keer vanaf 12.30 niks meer, andere keer 16.30. Zelf updaten en vervolgens cronjob herstart en het werkt weer (even). Iemand ideeen?
Als je de output laat wegschrijven in een bestand kun je wellicht daarna wat meer vertellen over waarom het mis gaat, nu is het zo algemeen.Of check je logs van cron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Royz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:39:
Laat 'm eens schrijven in een logfile...

code:
1
@hourly              cd /var/www/spotweb; php retrieve.php >>/home/rogier/logs/spotweb.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Thx, ga ik doen. Voorlopig gaat het nu nog goed, maar wie weet voor hoe lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Met pijn en moeite stuurt spotweb eindelijk de downloads door naar sabnzbd, maar het blijft cirkelen totdat ik de browser ververst. Ik heb het geinstalleerd op een ubuntu server en de client waarvan in het benadert is w7 met chrome. Voor de rest verstuurd spotweb het zeer snel.

Voorheen ging dit wel goed met een (zeer) verouderde versie van spotweb. Nadeel van de oude versie was het laden. Alles gaat nu supersnel met de nieuwere versie. Nu enkel het V-tje nog goed krijgen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat circelen heb ik ook. Ik heb geleerd er me niet aan te storen :p Ik heb het al tijden, volgens mij wel meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Welke optie gebruiken jullie dan? "Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb" of "Roep sabnzbd+ aan via de users' browser"?

[ Voor 47% gewijzigd door LeechGuy op 22-08-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 20:45
Meer mensen hier last van:
code:
1
2
3
4
5
Retrieving new Spots from server textnews.eweka.nl...
PHP Warning:  require_once(lib/200 Welcome to Eweka (fx03)
.php): failed to open stream: No such file or directory in /srv/http/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 27
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'lib/200 Welcome to Eweka (fx03)
.php' (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php/libzend-framework-php') in /srv/http/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 27

Dit krijg ik na een upgrade van php zowel met versie 5.3.7-2 als met versie 5.3.7-3, ga ik weer terug naar versie 5.3.6-5 dan werkt alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

LeechGuy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:16:
Welke optie gebruiken jullie dan? "Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb" of "Roep sabnzbd+ aan via de users' browser"?
Volgens mij de 2e optie. Wat je instelt via je user,

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Hmmm ondanks het omzetten in de configuratie dat ik de NZB's wil downloaden naar een specifieke map op mn Mac krijg na het klikken op de NZB knop een HTTP 500 error op de volgende url:

http://192.168.1.100/spot...pKxQGgosTgA3nz%40spot.net

Ergens zit er blijkbaar dus iets niet helemaal lekker in mn config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LeechGuy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:16:
Ik gebruik sinds een paar versies de eerste optie: dan hoef je niet te portforwarden om de NZB naar SABNZBD te sturen, dat doet de server dan via het interne netwerk. :) Naar mijn weten werkt ook daar het vinkje goed iCy. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:09:
[...]
Ik gebruik sinds een paar versies de eerste optie: dan hoef je niet te portforwarden om de NZB naar SABNZBD te sturen, dat doet de server dan via het interne netwerk. :) Naar mijn weten werkt ook daar het vinkje goed iCy. ;)
Doe ik vanaf het begin al, om diezelfde reden. Sab luistert bij mij ook enkel op localhost, dus zelfs in het netwerk niet direct te benaderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:36:
Doe ik vanaf het begin al, om diezelfde reden.
Ik weet. :P Alleen werkte dat bij mij in het begin niet echt... Sinds een aantal patches geleden werkt het wel en moet zeggen: een verheerlijking! :)
Sab luistert bij mij ook enkel op localhost, dus zelfs in het netwerk niet direct te benaderen :p
Iedereen op het interne netwerk kan bij mijn SAB omgeving, wel zo makkelijk. Dan hoeft men niet te vragen hoe lang nog en zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:49:
[...]
Iedereen op het interne netwerk kan bij mijn SAB omgeving, wel zo makkelijk. Dan hoeft men niet te vragen hoe lang nog en zo. ;)
Terecht! Ik ben de enige die er op let/onderhoud ;) Dat verklaart een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
zeg, misschien een rare vraag maar;
nu met NewzNab, en de functionaliteiten van NewzNab, wat is de toegevoegde waarde van SpotWeb nog?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

freak1 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:55:
zeg, misschien een rare vraag maar;
nu met NewzNab, en de functionaliteiten van NewzNab, wat is de toegevoegde waarde van SpotWeb nog?
Omdat wij nederlanders ons niet kunnen houden aan naming-conventions.

Toy.Story.3.2008.720p.blueray.xvid (<- Zoals het hoort)
SpeelgoedVerhaaltjedeeltjedriealweer (<- Wij nederlanders)

Waarom denk je dat FTD door al de buitenlanders Fuck The Dutch werd genoemd. Wij nederlanders hebben echt een slechte naam op usenet.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
j1nx schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:00:
[...]

Omdat wij nederlanders ons niet kunnen houden aan naming-conventions.

Toy.Story.3.2008.720p.blueray.xvid (<- Zoals het hoort)
SpeelgoedVerhaaltjedeeltjedriealweer (<- Wij nederlanders)

Waarom denk je dat FTD door al de buitenlanders Fuck The Dutch werd genoemd. Wij nederlanders hebben echt een slechte naam op usenet.
Idd drama! en dat alleen om dat er iemand een srt aan toevoegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ook de taal aanduiding is helaas niet je van het. NLaudio, Dutch, NEDaudio weet ik wat ik allemaal heb gezien in tekenfilms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Tito129 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:05:
[...]

Idd drama! en dat alleen om dat er iemand een srt aan toevoegd..
Ja als je geluk hebt, want meestal worden ze erin "gebrand".

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In plaats van die subs even up te loaden naar de 'bekende' sub-sites... Nee, het moet ingebrand, want dan heb je langer je 'eigen' unieke post... En externe subs... >> 700 of meer Mb's opnieuw op usenet zetten terwijl je met een bestandje van een paar Kb al klaar zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
naja, voor mij boeit al die subs niet, als er subs ingebakken zitten is dat voor mij een reden om NIET te downloaden.
dan is newznab toch ideaal lijkt me?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 14:12

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

FitzJac schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:07:
Meer mensen hier last van:
code:
1
2
3
4
5
Retrieving new Spots from server textnews.eweka.nl...
PHP Warning:  require_once(lib/200 Welcome to Eweka (fx03)
.php): failed to open stream: No such file or directory in /srv/http/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 27
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'lib/200 Welcome to Eweka (fx03)
.php' (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php/libzend-framework-php') in /srv/http/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 27

Dit krijg ik na een upgrade van php zowel met versie 5.3.7-2 als met versie 5.3.7-3, ga ik weer terug naar versie 5.3.6-5 dan werkt alles zoals het hoort.
Ja, :(
En nog geen oplossing gevonden.. Iemand... Is dit gewoon een fout van 5.3.7-2 of ??

Edit: Downgrade gedaan en nu werkt hij inderdaad wel...

[ Voor 5% gewijzigd door supernova op 23-08-2011 16:11 ]

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
met php 5.3.3. heb ik nergens last van. dus wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supernova schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:29:
[...]

Ja, :(
En nog geen oplossing gevonden.. Iemand... Is dit gewoon een fout van 5.3.7-2 of ??
Idd een PHP-bug

Edit: PHP: mijd nieuwste PHP-versie

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik draai tegenwoordig een Newznab server, waar ik ook de Spots van spotweb in importeer. Om nu na de retreive de nieuwe spots als nzb's te exporteren heb ik een simpel php scriptje gemaakt.

Ik zal hem delen, voor wie er wat mee wil doen. Het is een zeer simpel scriptje die via curl de nzb's download. Ik weet dat het natuurlijk veel beter kan door direct de spotweb functies aan te roepen en/of om direct alle database functies te gebruiken.

Echter wilde ik dit scriptje waar dan ook op mijn server kunnen plaatsen (voor mij binnen de newznab omgeving), vandaar dat ik de database zelf even aanspreek en de nzb's via de http interface binnen hengel. Als spotweb dan ergens in de toekomst iets veranderd bij een update zal ik er denk geen last mee hebben.

Ik schrijf de laatst opgehaalde spot even weg in een tabelletje dus die zal je even moeten maken in de spotweb database.
code:
1
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `export` (
  `spots` int(11) NOT NULL,
  `spotsfull` int(11) NOT NULL
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

INSERT INTO `export` (`spots`, `spotsfull`) VALUES
(0, 0);

(ik wilde nog wat doen met de spotsfull, maar weet niet meer wat ...)

Dan hier het PHP scriptje die ik aanroep. Ik roep hem aan met dezelfde cron job als de retrieve.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
<?php
$username="DBuser";
$password="wachtwoord";
$database="spotweb";
$spotwebhost="http://localhost/spotweb/";
$apikey="aabbccaabbccaabbcc";
$nzbpath="/var/www/spotweb/export/";

mysql_connect(localhost,$username,$password);
@mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database");

$query="SELECT * FROM export";
$result=mysql_query($query);

$lastID = mysql_fetch_array($result);

$query="SELECT * FROM spots WHERE id > ".$lastID['spots']." ORDER BY id";
$result=mysql_query($query);

while($info = mysql_fetch_array($result))
 {
if (strlen(strstr($info['messageid'],"@spot.net"))>0) {
$filename="".$info['title'].".nzb";
echo "Downloading: ".$filename."\n";
$nzb_file = get_nzb(''.$spotwebhost.'?page=getnzb&action=display&messageid='.urlencode($info['messageid']).'&apikey='.$apikey.'', $nzbpath, GenerateSafeFileName($filename));
}
$update = "UPDATE export SET spots = ".$info['id']."";
mysql_query($update);
 }

mysql_close();

function get_nzb($file, $local_path, $newfilename)
 {
$err_msg = '';
$out = fopen($newfilename, 'wb');
if ($out == FALSE){
 exit;
}

$ch = curl_init();

curl_setopt($ch, CURLOPT_FILE, $out);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $file);

curl_exec($ch);
curl_close($ch);

}

function GenerateSafeFileName($filename)
 {
    $filename = str_replace("/","_",$filename);
    $filename = str_replace("\\","_",$filename);
    return $filename;
 }
?>

Quick and Dirty, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 02:45:
Terecht! Ik ben de enige die er op let/onderhoud ;) Dat verklaart een verschil
Mwa: mijn pa weet net hoe hij zijn mail moet checken, laat staan dat hij dus dit begrijpt en mijn broer is er weinig, plus weet wat ie doet (en kent het wel). Dus op zich valt het wel mee. :)

Gebruik jij trouwens nog LeafNode? Ik zit te denken dat ook te gaan doen, omdat ik merk dat Eweka een veel mindere compleetheid heeft dan bijvoorbeeld Supernews. Ik ken iemand die dat heeft, ook Spotweb draait, en gewoon ruim 100k spots méér heeft dan mij.

Ik vroeg me dus af, als ik bijv. LeafNode ga draaien, of ik dan dus van het probleem af ben dat ik zoveel spots mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
iCy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:25:
[...]

Volgens mij de 2e optie. Wat je instelt via je user,
Beide stel je in via de user, enkel voor "Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb" moet je de juiste rechten toekennen.

Ik heb net nog even een 'git pull' gedaan en zit dus op de laatste versie. Als SpotWeb de nzb upload naar sabnzbd+ (Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb) dan krijg ik het vinkje. Bij de ander optie niet. Typisch.. want dit werkte een tijdje terug wel. Als ik het niet vergeet zal ik er binnenkort eens naar kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door LeechGuy op 24-08-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Stomme vraag, maar gebruiken spotweb en spotgrid dezelfde (decentrale) database? Of is het nu maar de vraag welke van de twee "het" gaat worden?

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 22:53
Alle spot* applicaties maken gebruik van dezelfde "database" op usenet:
Spotnet
Spotweb
Spotgrit
Spotlite
µSpotted

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:08:
[...]
Mwa: mijn pa weet net hoe hij zijn mail moet checken, laat staan dat hij dus dit begrijpt en mijn broer is er weinig, plus weet wat ie doet (en kent het wel). Dus op zich valt het wel mee. :)

Gebruik jij trouwens nog LeafNode? Ik zit te denken dat ook te gaan doen, omdat ik merk dat Eweka een veel mindere compleetheid heeft dan bijvoorbeeld Supernews. Ik ken iemand die dat heeft, ook Spotweb draait, en gewoon ruim 100k spots méér heeft dan mij.

Ik vroeg me dus af, als ik bijv. LeafNode ga draaien, of ik dan dus van het probleem af ben dat ik zoveel spots mis.
Leafnode is nog steeds afhankelijk van je upstream provider. Enige wat je zelf kan doen is de berichten langer opslaan dan de retentie van je provider (al is dat niet erg nuttig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:01
weet iemand hier of het mogelijk is om per spotweb category ook een category aan sabnzbd mee te geven?
bv als ik muziek download -> categroy muziek meegeven aan sabnzbd, als ik op het icoontje klik. En als het een film is de category film, enz.

Dat zou mijn leven nog een stuk gemakkelijker maken...
per user een tabelletje waar je per spotweg category de sabzbd category kunt invullen en dan is het echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Dat werkt als zo sinds het begin van de sabnzbd integratie. De mapping staat in je settings.php / ownsettings.php file. Het is alleen wel zo dat op dit moment de mapping voor alle users geldt. Per user is nog niet mogelijk.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
$settings['sabnzbd']['categories'] = Array(
                0       => Array('default'      => "movies",                            # Default categorie als niets anders matched
                                         'a5'           => "books",
                                         'd2'           => "anime",
                                         'd11'          => "tv",
                                         'd29'          => "anime"),
                1       => Array('default'      => 'music'),
                2       => Array('default'      => 'games'),
                3       => Array('default'      => 'apps',
                                         'a3'           => 'consoles',
                                         'a3'           => 'consoles',
                                         'a4'           => 'consoles',
                                         'a5'           => 'consoles',
                                         'a6'           => 'consoles',
                                         'a7'           => 'consoles',
                                         'a8'           => 'consoles',
                                         'a9'           => 'consoles',
                                         'a10'          => 'consoles',
                                         'a11'          => 'consoles',
                                         'a12'          => 'consoles',
                                         'a13'          => 'pda',
                                         'a14'          => 'pda',
                                         'a15'          => 'pda')
        );

[ Voor 78% gewijzigd door LeechGuy op 26-08-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Is "Roep sabnzbd+ aan via HTTP" hetzelfde als "client-sabnzbd"? Als ik via spotweb iets toevoeg aan mijn sabznd dan krijg ik geen notificatie, wat als reden kan zijn: "Bericht versturen wanneer een NZB is verzonden? Werkt niet voor client-sabnzbd."

Pagina: 1 ... 66 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.