Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
SnoeiKoei schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:26:
[...]
In ieder gebied zit wel een stad of nederzetting volgens mij maar beide factions hebben wel echt een hoofdstad en die kom je al vrij snel tegen: Sanctum voor de Guardians en Meridian voor de Defiant.

Ben als stoute lvl20 ofzo ook al eens aan het verkennen geslagen in hoger-level gebieden en toen kwam ik Lantern Hook oid tegen, lijkt me een neutrale stad voor beide factions? Best een gave en vrij grote stad ook.
Een neutrale stad? Dat lijkt me niet tof.. vind het beter als ze de twee kanten gescheiden houden want dan groeit er meer haat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
J.Christ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:22:
[...]

Een neutrale stad? Dat lijkt me niet tof.. vind het beter als ze de twee kanten gescheiden houden want dan groeit er meer haat >:)
Als ik even een cross-referentie eruit mag halen. Denk aan Booty Bay of Gadgetzan, of misschien nog wel de minstbekende voor de nieuwe spelers" Everlook".

Het is juist cool dat zulke dorpen er zijn op pvp servers >:)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Laatst online: 17-09-2024
J.Christ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:22:
Hehe, ach ja. Niets aan te doen. Vind het an sich wel fijn dat de steden gedeeld zijn, laat meer ruimte over voor mobs :P

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Dakreal schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:23:
[...]

Als ik even een cross-referentie eruit mag halen. Denk aan Booty Bay of Gadgetzan, of misschien nog wel de minstbekende voor de nieuwe spelers" Everlook".

Het is juist cool dat zulke dorpen er zijn op pvp servers >:)
Daar geef ik je gelijk in, zoals "Booty bay, etc" zou inderdaad leuk zijn. Maar ik hoop niet op een tweede Dalaran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
J.Christ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:37:
[...]

Daar geef ik je gelijk in, zoals "Booty bay, etc" zou inderdaad leuk zijn. Maar ik hoop niet op een tweede Dalaran.
Ik vond het sowieso raar dat je elkaars ouders vermoord, maar wel lief moet zijn in bepaalde steden.

maar genoeg, we zouden het hier over Rift hebben. Het spel wat onvergevelijk is met bepaalde keuzes :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

Het valt mij erg op dat classes nogal verschillen in moeilijkheidsgraad.

Heb nu zelf een mage LvL 19 en een Rogue LvL 9 en het valt mij op dat ik hier veel sneller mee kan spelen als met de mage, en ook veel minder vaak in de problemen kom.

Nog meer mensen die dit is opgevallen?

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Laatst online: 30-06-2023
kKaltUu schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:18:
[...]

Gewoon die hele map soulwalken, kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.
reroll Assassin, wordt lvl 21 en neem infinite stealth :).
Met soulwalken ontdek je niets.

edit: wat betreft die neutrale stad, als je daarin PVPt, krijg je dan guards op je dak, of is het gewoon toegestaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Merroc op 14-03-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
fellware schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:43:

Heb nu zelf een mage LvL 19 en een Rogue LvL 9 en het valt mij op dat ik hier veel sneller mee kan spelen als met de mage, en ook veel minder vaak in de problemen kom.

*Souls

Wat voor rogue speel je & wat voor mage ? Er kan een degelijk een verschil inzitten, hoe speel jij ?
Rogue op range heb je Razor die alles tot level 20 voor jou tankt..
Merroc schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:46:
[...]
edit: wat betreft die neutrale stad, als je daarin PVPt, krijg je dan guards op je dak, of is het gewoon toegestaan?
Niet bekend zover ik weet..

[ Voor 24% gewijzigd door Evion op 14-03-2011 14:49 . Reden: & ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31
Merroc schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:46:
[...]

reroll Assassin, wordt lvl 21 en neem infinite stealth :).
Alleen beweeg je dan 30% trager ofzo? Volgens mij loont het dan gewoon om te mounten en regelmatig te moeten corpse runnen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 08:41

Multensor

wtf

SnoeiKoei schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:55:
[...]

Alleen beweeg je dan 30% trager ofzo? Volgens mij loont het dan gewoon om te mounten en regelmatig te moeten corpse runnen.
Nee je kan die penalty wegnemen met 2 skillpoints in assasin =]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
SnoeiKoei schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:55:
[...]

Kan je dit niet counteren met Bard dat je de run speed anthem hebt? Ik heb die momenteel op 20% extra run speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Hydrosine schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:58:
[...]

Kan je dit niet counteren met Bard dat je de run speed anthem hebt? Ik heb die momenteel op 20% extra run speed.
Aparte exploration-spec maken? :D Assassin/bard met de temp run speed consumables van Outfitting...

Om eerlijk te zijn vind ik het lang zo leuk niet om voortijdig alles te exploren, ik verken liever tijdens het questen enzo. Enige reden dat ik al in Lantern Hook ben geweest is omdat ik als Guardian artifacts aan het zoeken was in Freemarch, graag een portal in de buurt wilde hebben en dus op zoek ging in het aangrenzende gebied. En die heb ik gevonden dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Precies, liever alles "nieuw" ontdekken dan van te voren er doorheen crossen om zo nodig een achievement(?) te behalen? Vond trouwens die major rift level 19 er wel gigantisch eruit zien, bah bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Nog een vraagje... Kun je nu wel of geen roles verwijderen/aanpassen nadat je ze hebt aangemaakt? Als je een rol hebt gemaakt die totaal niet lekker blijkt te spelen, zit je er dan voor altijd aanvast? En ja, ik weet dat je meerdere roles kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
firlian schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:28:
Nog een vraagje... Kun je nu wel of geen roles verwijderen/aanpassen nadat je ze hebt aangemaakt? Als je een rol hebt gemaakt die totaal niet lekker blijkt te spelen, zit je er dan voor altijd aanvast? En ja, ik weet dat je meerdere roles kan hebben.
Je kunt ze gewoon aanpassen.

Rond level14 (het kan lvl13 of 15 zijn) kun je quests doen om andere souls vrij te spelen.
Bij een skill trainer kun je dan nieuwe roles kopen of je kunt je huidige role resetten en opnieuw indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Zolang je geen punten in een soul hebt zitten, kan je de soul altijd aanpassen door op dat vakje te klikken (mits je natuurlijk de andere souls hebt vrijgespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Bladedancer heeft ook nog een buff voor 70% runspeed, is misschien ook wel leuk. Assasin/Bard/Bladedancer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik heb een vraag over PvP Battlegrounds. Ik speel zelf een mage dps/disable, maar in whitefall steppes met name zit ik altijd in de bottom van mijn teams favor. Terwijl ik in damage done 2de of eerste sta en vaak ook nog 1 keer de flag gepakt, teruggebracht en een vlag van ons eigen team gereturned heb, zit ik op ~490 favor terwijl de rest van het team op 700 zit, hoe kan dit?

edit: met kills sta ik ook in de top 10 volgens mij, maar zeker niet in de top 10 van favor(sta soms zelfs achter op een enkele guardian als wij gewonnen hebben)

[ Voor 19% gewijzigd door hugoy op 15-03-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Kills maken is belangrijker dan dps, samen iemand killen telt ook als kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Yep, en kills rond een controlepunt tellen extra, carrier kills tellen extra, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Goedemorgen mede rift-gamers,

Gisteravond veder gaan met questen ben 21.5 nou, niet veel gespeeld ( te moe :( ).
Vanavond hoop ik toch wat meer te doen, level 25 is een mooi doel!

Ligt het aan mij of zijn de rift's die spammen te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige Major Rifts zijn toch vrij pittig als je in je eentje rond rent hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:47
J.Christ schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:17:
Ligt het aan mij of zijn de rift's die spammen te makkelijk?
De rifts in laag level gebied zijn inderdaad gemakkelijk, lijkt me ook best zo dan kan je eens af en toe één soloen. Op hoog level is dat helemaal niet meer het geval, af en toe een wipe kan best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:21:
Sommige Major Rifts zijn toch vrij pittig als je in je eentje rond rent hoor :)
In je eentje is het vrij pittig, meestal laat ik ze ook links liggen op dat moment. Op level 50 hoe groot zijn de rift's dan? Droppen er dan ook epics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Laatst online: 17-09-2024
J.Christ schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:23:
In je eentje is het vrij pittig, meestal laat ik ze ook links liggen op dat moment. Op level 50 hoe groot zijn de rift's dan? Droppen er dan ook epics?
Major rifts zijn major rifts. Maakt niet uit of ze lvl 1 of 50 zijn :)

Ze kunnen allemal epic shards droppen, waarmee je gear kunt kopen. Hiervoor dien je alleen wel bovenaan te staan in de lijst.

Moet zeggen dat het mij nog nooit gelukt is een Major rift van mijn eigen lvl te solo'en. Al die elites doen pijn :(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Minor Rifts zijn bedoeld om eventueel te kunnen solo'en voor Major Rifts heb je zeker 6 man nodig ( of meer).

Gisteren lekker bezig geweest op mijn Rogue, ben nu lvl 28 geworden! Ook nog even DD gedaan, die had ik nog niet helemaal gecleared.. wat blijft die spiderboss klote zeg... maar goed.. hij ging dit keer wel neer :)

Tevens lekker gepvpd.. wat is pvp toch cool in dit spel.. zeker als Assasin ^^ ben nu in staat om mensen te 2-shotten.

Wat mij ook opvalt is dat de tegenpartij tegen je kan lullen ^^
Gisteren sloopte ik een warrior typt ie : Lucky :>

Daarna kwam ik hem weer tegen, ging die weer dood :)
Al met al wordt ik elke keer als ik het speel steeds enthousiaster en ik vermaak me ontzettend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakreal schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:29:

Gisteren lekker bezig geweest op mijn Rogue, ben nu lvl 28 geworden! Ook nog even DD gedaan, die had ik nog niet helemaal gecleared.. wat blijft die spiderboss klote zeg... maar goed.. hij ging dit keer wel neer :)
Die spider in DD heb je gewoon iemand nodig die een aoe op die kleine spiders kan doen, en als je dps'rs maar unconcoonen dan is het niet eens zo heel lastig (: Alleen wil die spider afentoe de healers con-coonen maar je kunt als healer achter de uitgestoken rotsen schuilen en dan canceld die spin zijn cocoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

fellware schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:43:

Ligt aan welke mage souls je hebt. Chloro/archon gaat toch wel erg vlotjes moet ik zeggen.
En riftblade/assassin gaat low level zeer traag etcetc.
firlian schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:28:
Kan ja. Je kan souls vrijspelen door middel van quests (vanaf lvl 15) en als je je soultree reset kan je, als je er 0 points in hebt, op de soul icon klikken en dan gewoon tussen je andere beschikbare souls kiezen in je soul tree.

--------

Ik moet zeggen dat een Ranger(5)/saboteur(rest) wel erg snel levelt :D... van level 1 tot level 18 in 4 uurtjes gedaan.
Ik "moest" van guardian naar defiant gaan op mijn shard omdat de rest van mijn maten daar speelde.
Ik kwam er bij toeval achter toen ik er een aan het pvpen was, "Hey verrek die nickname ken ik :O" en ja hoor.....

Op level 1 Sab skilltree pakken, 4 blast charges+detonate = mob dead. Sneller dan 5 seconden lukt je nooit met geen enkele class. Op level 18 met ~18% crit one hit ik ook vaak mobs, anders moet ik 5 charge + 1 det en daarna 2 charge + 1 det doen.

P.S. wat handige info over Saboteur PvE, er wordt gezeurd dat saboteurs pvp souls zijn maar ze leveren zeer hoge pve dps. Je moet niet puur blast charge pakken, maar 5 verschillende charges rotaten. De +1 charge aan je charges werkt voor alle aparte charges.

Dus 5 blast +1 = 6 blast charges
4 blast (+1) + 1 spike (+1) = 7 charges etc.
Als je alle 5 charges aparte charges maakt, zit je op 10 charges.
Zet je ze ook nog eens in de juiste volgorde ( eerst -armor reduction, daarna amber charge etc ) dan maximize je echt je dps. De eerst geplaatste charge plaatst bij het detonaten eerst zijn debuff alvorens de 2e geplaatste charge zijn werk doet.

Dus voor de PvE sabs, alstu.

[ Voor 99% gewijzigd door kaluro2 op 15-03-2011 09:56 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
kaluro2 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:47:

Heel veel info ^^

Ik heb Sab ook geprobeerd, maar ik vind het wel moeilijk om er een speelstijl aan te hangen nog.
Misschien is het niet aan mij besteed, tis wel leuk om je vijanden echt letterlijk op te blazen!

Zoals geschreven speel ik assasin en dat speelt eigenlijk best lekker hoor. Kan me wel voorstellen dat ranger prettiger speelt qua leveling omdat je minder "downtime" hebt. Echter kun je met assasin goeie openers doen opje vijand waardoor je ze echt 2-shot aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakreal schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:05:
[...]
Zoals geschreven speel ik assasin en dat speelt eigenlijk best lekker hoor. Kan me wel voorstellen dat ranger prettiger speelt qua leveling omdat je minder "downtime" hebt. Echter kun je met assasin goeie openers doen opje vijand waardoor je ze echt 2-shot aan het begin.
Speel ook assassin met bladedancer/assasin/riftstalker is een heerlijke build helemaal gebouwd op stuns en crits van riftstalker de buff met endurance +25 en van bladedancer de dexterity +25 doet het lekker.

Meestal openen met een stun vanuit stealth extra damage omdat je vanachter attackt als die stun is uitgewerkt een foul play en alles gaat neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Over rogue vs mage... Ik heb zelf een (nu lvl36) rogue (Nightblade Assassin Bladedancer met nadruk op Nightblade) en een (nu lvl14 maar in de betas met deze spec t/m lvl28 gespeeld) mage (Necromancer Warlock Dominator met nadruk op Necro). Over het algemeen krijg ik op mijn rogue de mobs wel iets sneller neer denk ik maar daar staat meer downtime tegenover (geen self-heals dus vaak drinken, bij mobs die 3 levels hoger zijn dan ik zelfs na iedere mob) en bovendien heb ik meer moeite met 2+ mobs tegelijk. Zeker met 20 punten in de Necro tree (talent voor pets upgrade) heb je nauwelijks meer downtime als mage, je pet tankt meerdere mobs tegelijk en je hebt heals voor zowel jezelf als je pet. Elites die ik op mijn rogue pas heel veel levels hoger solo kan doen, gaan met de mage wel.

Hoef ik geen pet te laten tanken (in raids of groups waar iemand anders tankt) dan summon ik een dps-pet en gaat mijn dps flink omhoog.

Pfff ik heb het erover en ik krijg alweer zin om mijn mage te gaan levelen :P Juist omdat ik die in de beta naar 28 had gespeeld wilde ik in de head start weer even wat anders beginnen maar het kriebelt alweer! Aan de andere kant lijkt het me ook leuk eerst mijn rogue naar 50 te spelen... dilemma's, te weinig tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:15:
Over rogue vs mage... Ik heb zelf een (nu lvl36) rogue (Nightblade Assassin Bladedancer met nadruk op Nightblade) en een (nu lvl14 maar in de betas met deze spec t/m lvl28 gespeeld) mage (Necromancer Warlock Dominator met nadruk op Necro). Over het algemeen krijg ik op mijn rogue de mobs wel iets sneller neer denk ik maar daar staat meer downtime tegenover (geen self-heals dus vaak drinken, bij mobs die 3 levels hoger zijn dan ik zelfs na iedere mob) en bovendien heb ik meer moeite met 2+ mobs tegelijk. Zeker met 20 punten in de Necro tree (talent voor pets upgrade) heb je nauwelijks meer downtime als mage, je pet tankt meerdere mobs tegelijk en je hebt heals voor zowel jezelf als je pet. Elites die ik op mijn rogue pas heel veel levels hoger solo kan doen, gaan met de mage wel.

Hoef ik geen pet te laten tanken (in raids of groups waar iemand anders tankt) dan summon ik een dps-pet en gaat mijn dps flink omhoog.

Pfff ik heb het erover en ik krijg alweer zin om mijn mage te gaan levelen :P Juist omdat ik die in de beta naar 28 had gespeeld wilde ik in de head start weer even wat anders beginnen maar het kriebelt alweer! Aan de andere kant lijkt het me ook leuk eerst mijn rogue naar 50 te spelen... dilemma's, te weinig tijd :X
Ik heb die soulcombinatie ook gespeeld in de beta, toen was ik alleen meer warlock gespecced waardoor ik bijna geen downtime had. Ik kon hp in mana overzetten en mezelf healen met charge (weet niet meer hoe de spell heet) Misschien dat je dat kan helpen? Het was niet diep in de tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Dakreal schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:05:
[...]

Ik heb Sab ook geprobeerd, maar ik vind het wel moeilijk om er een speelstijl aan te hangen nog.
Misschien is het niet aan mij besteed, tis wel leuk om je vijanden echt letterlijk op te blazen!

Vanaf level 31 is het respeccen een goed plan, je wilt geen 21 points in je ranger tree hebben voor solo pve, dat vertraagt je dps veels te veel.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Jarrean schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:17:
[...]

Ik heb die soulcombinatie ook gespeeld in de beta, toen was ik alleen meer warlock gespecced waardoor ik bijna geen downtime had. Ik kon hp in mana overzetten en mezelf healen met charge (weet niet meer hoe de spell heet) Misschien dat je dat kan helpen? Het was niet diep in de tree.
Juist als mage heb ik geen problemen met self-heal, maar wel als rogue :) Die warlock heal en mana regen gebruik ik idd ook.

Buiten combat kun je trouwens ook heel goedkoop mana regenereren ten koste van je pet's health, je pet regenereert die hp binnen een seconde weer terug dus geen probleem. In combat is het natuurlijk niet handig je pet's hp te leechen.

[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-03-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Wat ik jammer vind is dat je niet je DPS kan bekijken in dungeons/raids. Er is geen "dps meter" ik zou best willen weten wat m'n dmg in overal is! Krijg je meer indicatie over de build die je speelt.

Speel nou rogue met assassin/marksmanship/ranger.

Assassin op 7 punten ( stealth en 4% phys dmg increase )
marksman op 21 punten
ranger 0 ( tank pet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:20:
[...]

Juist als mage heb ik geen problemen met self-heal, maar wel als rogue :) Die warlock heal en mana regen gebruik ik idd ook.

Buiten combat kun je trouwens ook heel goedkoop mana regenereren ten koste van je pet's health, je pet regenereert die hp binnen een seconde weer terug dus geen probleem. In combat is het natuurlijk niet handig je pet's hp te leechen.
Oef.. ik zou nu toch al wel wakker moeten zijn 8)7

Ik moet zeggen dat ik ook bijna geen downtime heb met mijn warrior en makkelijk 4/5 mobs van mijn eigen level tegelijk kan pakken en er met 90% health uitkomen. Heb een reaver/rb build met erg veel lekkere selfheals (AoE DoT die voor 150% v/d damage healt, 9% hp voor iedere mob die neer gaat).

[ Voor 21% gewijzigd door Jarrean op 15-03-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
J.Christ schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:21:
Wat ik jammer vind is dat je niet je DPS kan bekijken in dungeons/raids. Er is geen "dps meter" ik zou best willen weten wat m'n dmg in overal is! Krijg je meer indicatie over de build die je speelt.

Speel nou rogue met assassin/marksmanship/ranger.

Assassin op 7 punten ( stealth en 4% phys dmg increase )
marksman op 21 punten
ranger 0 ( tank pet )
Er zijn wel zogenaamde combat parsers waarmee je je eigen DPS kunt zien. Maar ik zou er mee oppassen, omdat volgens een boel geruchten die combat parsers malware kunnen bevatten (keyloggers). Als je de Riftforums leest zie je dat die overspoeld worden door spelers die na inloggen hun characters naakt en zonder een rooie cent hebben teruggevonden.

Gisteren werd de petition die ik al meer dan een week heb openstaan ge-update met het bericht dat de waiting times veel langer zijn dan gepland en dat ze me hopelijk binnenkort kunnen helpen met mijn petition maar dat er momenteel voorrang verleend wordt aan spelers met "compromized" accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

gisteren heerlijke world PvP gehad in SG. Ongeveer 7 guardians tegen 3 rogues aan onze kant ;). iig de guild quest om 50 guardians te slopen weer af :). Moet zeggen dat ik heel blij ben met de PvP server. World PvP is toch wel één van de dingen die een mmo erg leuk maken vind ik. Ik kan ook wel begrijpen dat als je aan het questen bent het iets minder kan zijn als er opeens 3 rogues in je nek staan =].

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhoreb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:14
kaluro2 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:47:

Dus 5 blast +1 = 6 blast charges
4 blast (+1) + 1 spike (+1) = 7 charges etc.
Als je alle 5 charges aparte charges maakt, zit je op 10 charges.
Zet je ze ook nog eens in de juiste volgorde ( eerst -armor reduction, daarna amber charge etc ) dan maximize je echt je dps. De eerst geplaatste charge plaatst bij het detonaten eerst zijn debuff alvorens de 2e geplaatste charge zijn werk doet.

Speel m'n rogue nu ook sinds een paar dagen als saboteur. Het was even wennen in het begin, maar heb nu de grootste lol met de spec. Wat ik nog niet helemaal begrijp is welk wapen er gebruikt wordt bij het berekenen van de charge damage. Is dat je main hand of je ranged weapon?

Ben lvl 27 nu. M'n huidige build: Saboteur(27) / Nightblade(5) / Ranger (4)
4 puntjes ranger voor de pet + pet heal, en verder gaan de punten verdeeld worden tussen saboteur en nightblade.

En zoiets als dit moet het ooit worden: Saboteur(34) / Nightblade(25) / Ranger(7)
Mijns inziens is de nightblade de perfecte aanvulling op de saboteur.
+15% damage op finishers
+15% damage op combopoint builders
+3% damage op alle attacks
+9% damage op non physical attacks (die je niet zoveel doet...)
+2% - +10% non physical damage op combopoint builders en +30% damage op finisher via Heat Retention

Of heat retention ook de moeite waard is weet ik niet. Ik ga er vanuit dat de +30% bonus alleen op de detonate schade zit, niet op de detonerende charges. En het effect van de bonus op non physical attacks is ook vrij laag voor een saboteur. En je hebt wat filler points nodig om bij heat retention te komen. Mocht het niet zo nuttig zijn dan kun je 12 punten minder in nightblade stoppen, en dan +5% crit van ranger pakken en wat utility van de saboteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
Je weet dat na level 30 je Ranger pet niet meer verder levelt ?
Wil je een level 31 pet moet je minimaal 24 punten in ranger tree doen.

Als physical damage zo'n big deal is kun je ook kijken naar
http://rift.zam.com/en/st...E0M0E0xkoRz.Vhx0b.0VMcx0b
of
http://rift.zam.com/en/st....E0M0E0xkoRz.EM0b.0VMcx0b

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Zhoreb, als je wil dat je pet tanked, heb je alleen genoeg aan de 0punt root talent tot lvl 30, daarna zul je greater razorbeast moeten hebben, hiervoor moet je 24 punten in Ranger stoppen. Daarnaast zou ik minder punten in nightblade stoppen, ik gok dat je als saboteur ook geen elemental damage doet (of althans, een stuk minder dan de nightblade).
Dan zou je zoiets krijgen, waarbij je nog wel 2 punten uit saboteur moet halen voor de greater razorbeast: http://rift.zam.com/en/st...iN.E0M0E0xkoRz.Vht0G0t.xM
Je houdt dan nog de +15% dmg op finishers en combopoint builders. Al vraag ik me af hoe die laatste met charges werkt, aangezien die pas dmg doet als je m opblaast.

Je post heeft iig mij in zekere mate overtuigd om van infiltrator af te stappen en 10 punten in nightblade te stoppen, voor een lvl 50 assassin build (http://rift.zam.com/en/stc.html?t=0MTiN.A0M0E0hk0M.V.L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Merroc schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:07:
Zhoreb, als je wil dat je pet tanked, heb je alleen genoeg aan de 0punt root talent tot lvl 30, daarna zul je greater razorbeast moeten hebben, hiervoor moet je 24 punten in Ranger stoppen. Daarnaast zou ik minder punten in nightblade stoppen, ik gok dat je als saboteur ook geen elemental damage doet (of althans, een stuk minder dan de nightblade).
Dan zou je zoiets krijgen, waarbij je nog wel 2 punten uit saboteur moet halen voor de greater razorbeast: http://rift.zam.com/en/st...iN.E0M0E0xkoRz.Vht0G0t.xM
Je houdt dan nog de +15% dmg op finishers en combopoint builders. Al vraag ik me af hoe die laatste met charges werkt, aangezien die pas dmg doet als je m opblaast.

Je post heeft iig mij in zekere mate overtuigd om van infiltrator af te stappen en 10 punten in nightblade te stoppen, voor een lvl 50 assassin build (http://rift.zam.com/en/stc.html?t=0MTiN.A0M0E0hk0M.V.L)
Ehm je begrijpt toch wel dat praktisch ALLE attacks van een saboteur elemental based zijn he? (Explosions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Dakreal schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:13:
[...]

Ehm je begrijpt toch wel dat praktisch ALLE attacks van een saboteur elemental based zijn he? (Explosions)
Waarom staat er dan "overal"* physical damage?

*Bij de abilities die eruit zien alsof ze voor PVE dps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Dakreal schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:13:
[...]
Heb even gekeken op de abilities ongeveer 50% is gewoon Physical andere 50% is earth damage dus voornamelijk afhankelijk welke je meest gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Ik heb geen sabo, maar herinner in een patch-note gelezen te hebben dat charges zich als poisons gedragen, misschien kan je dus beter naar assasin kijken oid? (die is toch poison-heavy?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Jarrean schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:32:
Ik heb geen sabo, maar herinner in een patch-note gelezen te hebben dat charges zich als poisons gedragen, misschien kan je dus beter naar assasin kijken oid? (die is toch poison-heavy?)
Assasin gebruikt poisons idd, en je kunt speccen dat je poisons wat meer damage doen. maar ik denk hooguit 20% van je damage.

Grootste gedeelte is bleeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhoreb
Merroc schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:07:
Zhoreb, als je wil dat je pet tanked, heb je alleen genoeg aan de 0punt root talent tot lvl 30, daarna zul je greater razorbeast moeten hebben[..]
Daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht. Dan gaan we ranger op lvl 31 inderdaad maar vervangen met Assassin. De pure PVE dps bestaat voornamelijk uit physical damage, maar de 30% bonus op de finisher van Heat Retention geldt voor alle soorten schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor. Ik speel als defiant mage en heb ondertussen 3 nieuwe souls vrijgespeeld met behulp van de quest npc's in Meridian. Probleem is dat ik geen nieuwe quest vind voor de resterende 3 souls, dewelke ik nodig heb voor een respec. Waar zouden die te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

hmm als rogue stond de helft in de training grounds en de andere paar stonden bij de PVP vendors enzo. Misschien is dat voor mage dus ook zo.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:34:
Even een vraagje tussendoor. Ik speel als defiant mage en heb ondertussen 3 nieuwe souls vrijgespeeld met behulp van de quest npc's in Meridian. Probleem is dat ik geen nieuwe quest vind voor de resterende 3 souls, dewelke ik nodig heb voor een respec. Waar zouden die te vinden zijn?
Voor mages staan er een paar in de bibliotheek (die zaal onder de toren in het midden) en een paar buiten verspreid over het plein enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:49[/message]:
Voor mages staan er een paar in de bibliotheek (die zaal onder de toren in het midden) en een paar buiten verspreid over het plein enzo.
De bibiliotheek, daar ben ik altijd zo snel mogelijk terug buiten - zal eens een langer bezoekje moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:34:
http://rift.ign.com/wiki/Locations_of_Soul_Quests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZZie-D
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 09:45
Die is handig. Was voor onze guild zelfs nog onduidelijk hoe je nou aan die Souls kwam :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik heb rift besteld op g2play maar waar kan ik hem nu downloaden dan ?
om het te installeren ? kan het zo niet vinden...

mvg

EDIT:
ha moest dus eerst een game card toevoegen voordat ik de clein kon downloaden. :)

is er nog een leuke server met nederlanders / tweakers :) en met een guild ?
dan wil ik die graag wel joinen. ik weet nog niet echt wat ik wil worden...
saboteur lijkt me wel leuk lijkt wel wat op hunter van wow... of een pyromancer...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZZie-D schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Die is handig. Was voor onze guild zelfs nog onduidelijk hoe je nou aan die Souls kwam :-)
Mag altijd aan de TS toegevoegd worden, hint hint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:47:
hey,

ik heb rift besteld op g2play maar waar kan ik hem nu downloaden dan ?
om het te installeren ? kan het zo niet vinden...

mvg

EDIT:
ha moest dus eerst een game card toevoegen voordat ik de clein kon downloaden. :)

is er nog een leuke server met nederlanders / tweakers :) en met een guild ?
dan wil ik die graag wel joinen. ik weet nog niet echt wat ik wil worden...
saboteur lijkt me wel leuk lijkt wel wat op hunter van wow... of een pyromancer...
PVP server: Shivermere, Defiants kant, guild: Wooden Shoes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Pfoe, een support mage is even heel wat anders als een dps mage. Ik heb een tweede Role gemaakt als Archon30/Chloromancer20 En ik moest gelijk als main healer mee bij RD (als level 40) Maar het was wel mooi gelukt zonder wipe :) Ik moet zeggen dat ik support mage leuker vind spelen als dps mage. Ik betwijfel echter of je als archon wel mee kan doen in PvP, want je hebt zoveel skills waarmee je jezelf zwakker maakt en je team sterker, dat je door sommige classes vrijwel instant gekilled kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
Gister eerste DD run gedaan, pff 4 wipes. Maar uiteindelijk wel gehaald.
Mede omdat de 1 na laatste boss (spider) gebugd was. Zijn adds bleven na een wipe leven, konden we deze makkelijk killen en spawnde de boss daarna geen adds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds gister de derde raidboss gemold :D

en hylas naar phase 3 getrapt jamer dat ie vandaag reset :\

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/3939/oracledowned.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben gister een char begonnen op shivermere aan de defiants kant een mage pyromancer heb maar eventjes kunnen spelen maar toch nog ff lvl 9 kunnen worden. tot nu toe bevalt de game me wel goed maar zit nog een beetje te klooien met de talent spec.... maar dat komt later in het spel wel. men ingame naam is ook megiddo dus jullie kunnen me altijd wisperen.

en als er nog mensen zijn die wat tips hebben over pyromancer dan zijn die natuurlijk altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20
Ik heb zelf _erg_ veel wow gespeeld, wat ik bij wow niet meer trok waren de vele uren die je moest besteden aan raids om wat te bereiken met je guild. Als je een full time job, vriendin, hobby's etc hebt is dit niet echt iets waar je tijd voor(wil) kan maken.

Is dit iets wat je bij Rift nog steeds hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Er zijn nog niet heel veel mensen max level, dus vwb endgame en grinden kunnen ze je nog niet veel vertellen.
Ik heb wel het gevoel dat het minder belangrijk is om eindeloos te farmen.

ps. ik zal eens een oogje open houden voor "wooden shoes" zit zelf namelijk aan guardian kant.. >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Sneezzer op 16-03-2011 09:32 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
sbmuc schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:26:
Ik heb zelf _erg_ veel wow gespeeld, wat ik bij wow niet meer trok waren de vele uren die je moest besteden aan raids om wat te bereiken met je guild. Als je een full time job, vriendin, hobby's etc hebt is dit niet echt iets waar je tijd voor(wil) kan maken.

Rift is in vele opzichten hetzelfde op die manier. Daarbij geld dus ook, als je geen tijd wil maken voor games. Moet je ze gewoon niet spelen :)

Ik werk ook fulltime, ben getrouwd en sport en ga uiteraard ook naar vrienden. Toch kan ik gewoon spelen. Als je geen zin hebt om tijd te besteden aan een game, dan zou ik er sowieso niet mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Sneezzer schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:31:
ps. ik zal eens een oogje open houden voor "wooden shoes" zit zelf namelijk aan guardian kant.. >:)
Dan zul je vooral vanaf de grond moeten kijken :P.
Megiddo, als ik je online zie zal ik je inviten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merroc schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:53:
[...]
Megiddo, als ik je online zie zal ik je inviten :).
is goed ik ben vanavond rond een uur of 6 half 7 online dan zie ik de invite wel verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Wordt dan na mijn tentamen, dus richting uurtje of 8-9 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Nog even een schaamteloze add voor onze guild op Shivermere: http://telarapedia.com/wiki/Guild:Executed

Houd er wel rekening mee dat engels de gesproken én geschreven taal is, mocht je interesse hebben.
De meeste mensen zitten al +2 jaar bij Executed en weten wat ze van elkaar mogen verwachten.

We zijn nog niet aktief aan het recruten, maar mocht het je wat lijken (en heb je een volwassen instelling) doe dan een /who executed en maak eens een babbel met onze members.

Oh, als je de insteek hebt "wat kan de guild mij geven" ipv "hoe kan ik bijdragen" dan kun je beter niet reageren. (we zijn niet "hardcore") We willen graag elkaar steunen zodat iedereen verder komt, het wordt zeer gewaardeerd als je anderen wilt helpen zoals je zelf ook wel eens geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
sbmuc schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:26:

sorry voor alweer een wow vergelijking, maar tja is een stuk makkelijker uitleggen

Een T1 item kost ongeveer 20 tokens, per T1 run krijg je ongeveer 7 badges, dit is een beetje te verlijken met JP in wow
-- verder ben ik persoonlijk nog niet, maar probeer wel schets te geven --
T2 dungeons , T2 item kost (zover mij kan herinderen) 200 tokens, per T2 run ... badges, beetje te vergelijken met VP
Daarna raiding

Als een mmo wilt spelen moet je opzoek naar goede guild.
hardcore raiding hoeft niet veel tijd te kosten, maar guild vinden die daar het zelfde over denkt is stuk moeilijker.

Maar nog niet over rep te beginnen :X
Friendly 10k
Decorated 20k
Honored 35k
Revered 60k
... heb net 1 faction in revered dus weet niet of er meer komt...

Op dit moment voornamelijk dailies/alten wachtend op de rest van de guild level 50 wordt

TLDR;
Ja raiden kost tijd, maar hoeveel tijd je aan besteed bepaal je nog altijd zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Ik ga ermee stoppen, het bevalt me gewoon niet, tot lvl 35 rogue volgehouden maar ik heb de laatste 3 dagen geen zin gehad om inteloggen.

Als iemand een collectors edition will met nog 19 dagen play time left, laat het me ff weten en we kunnen wel een leuke prijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonic schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:21:
Ik ga ermee stoppen, het bevalt me gewoon niet, tot lvl 35 rogue volgehouden maar ik heb de laatste 3 dagen geen zin gehad om inteloggen.

Als iemand een collectors edition will met nog 19 dagen play time left, laat het me ff weten en we kunnen wel een leuke prijs maken.
Ik ook.

Wel tot level 50 gespeeld, tier1/2 gedaan maar mist gewoon iets. Die dungeons is ook trash trash en nog meer trash en dan een tank en spank baas. Ok sommige moet je misschien wegrennen van een cleave maar bleh

Pvp gaat nergens over vind ik, balance is er gewoon niet. De mensen die het wel naar hun zin zullen hebben zijn voornamelijk warriors denk ik :<

Vind wel jammer want op zich vond ik het levellen best leuk, ook craften etc maar ik mis gewoon iets.

Ga maar weer wat FPS'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Pvp is in de hogere levels inderdaad niet leuk meer met die warriors... Laag level vond ik wel erg leuk als rogue zijnde!
Wat jullie missen?? ik heb geen flauw idee.. ik vind dit een van de meest complete Mmo's in tijden :)

Probeer het over een half jaar nog eens zou ik zeggen! misschien dat het jullie dan beter kan bekoren.

Ik blijf in ieder geval spelen :D levelen bevalt me zeer goed, craften is leuk en als ik ff rustig aan wil ga ik lekker Artifacts zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ik vermaak me ook uitstekend :) Het is een complete game, met alles goed verzorgd. Ik zie zeker geen reden om weer terug te gaan naar WoW iig.

Daarnaast is er meer dan 1 class, en kun je meer dan 3 souls. Dus om nou te zeggen dat het spel ophoudt bij een rogue. Ja er is idd een balance probleem.. maar kom op.. het spel is 1.5 week uit..

Om nu al te stoppen zegt wel veel over het doorzettings vermogen van sommige mensen.

Oh... mijn pop is niet overpowered.. nu vind ik het niet meer leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Kan mezelf de laatste dagen ook niet opbrengen om Rift op te starten en te spelen, heb een 4x mage maar ik vind dat met al die souls het spel er niet leuker op wordt. Er is veel overlapping met de souls en je kunt gewoon duidelijk zien dat balance ver te zoeken is, alles baseert zich op een paar souls en de vele andere souls zijn misschien 'leuk' qua toevoeging aan je main soul maar lacken dps.
PvP interesseert me daarom ook niet echt veel meer omdat Mage daar gewoon amper werkt (heb Necro/Warlock gerolled maar de DoTs zijn niet krachtig genoeg, Pyromancer ook geprobeerd maar is te stationairy), dan nog PvE en zoals hierboven is gezegd is word ook ik niet enthousiast van de dungeons, trash en dan een boss van 100 naar 0 brengen zonder tactics. Valt vrij weinig nog te doen voor mij in Rift.
Ben ook gewoon niet zo'n fan van meervoudige classes (hier souls) in een character. Wat me eigenlijk helemaal niet bevalt is dat je bijvoorbeeld als rogue zoveel kanten op kunt, de calling wordt voor mij dan een 'jack of all trades', ik spits mij graag toe op een bepaalde class en probeer hier alles uit te halen maar in 2 seconden ben je van een ranged dps naar melee dps, of zelfs naar een support/off-healer.

Het concept van rifts/invasions/footholds is ook leuk maar hoelang blijft dit leuk? Iedereen was in het begin zo enthousiast hierover, maar na een paar keer heb je het wel gezien, het is gewoon mobs grinden met een reward.

Zal nog even afwachten naar een patch waarin de callings/souls worden gebalanceerd, had deze toch eigenlijk al wel verwacht eerlijk gezegd.

Het concept van zoveel souls is leuk maar hoe uniek je je character ook kunt maken hiermee, het draait altijd nog om een paar main souls + 2 additionele souls voor wat passives.

[ Voor 9% gewijzigd door Moonborne op 16-03-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Trion heeft al aangekondigd dat er niet 1 patch komt die ineens balance brengt (en bv zorgt voor wat mage love, Trion erkent dat de meeste mage specs achterblijven qua performance bij andere callings) maar dat dat verspreid over een aantal patches gaat gebeuren om nog wat stuur te houden over de balance. Als je ineens heel veel veranderingen aanbrengt kun je nauwelijks meer volgen wat het effect van ieder van die veranderingen is dus dat snap ik wel. Beetje geduld is dus op z'n plaats. Tot nu toe is de service van Trion uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:30:
Trion heeft al aangekondigd dat er niet 1 patch komt die ineens balance brengt (en bv zorgt voor wat mage love, Trion erkent dat de meeste mage specs achterblijven qua performance bij andere callings) maar dat dat verspreid over een aantal patches gaat gebeuren om nog wat stuur te houden over de balance. Als je ineens heel veel veranderingen aanbrengt kun je nauwelijks meer volgen wat het effect van ieder van die veranderingen is dus dat snap ik wel. Beetje geduld is dus op z'n plaats. Tot nu toe is de service van Trion uitmuntend.
Eensch, en er is zoveel te doen en te ontdekken dat ik het persoonlijk knap vind dat je er nu al op uitgekeken bent :)
Zo beginnen mijn mates nu pas te spelen en ga ik dus ook weer nieuwe chars rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Jammer dat het een Guardian guild is.

Ik ben vanmorgen gererolled op Shivermere als bami eter, warrior. Speelt echt een stuk vlotter dan mijn vorige mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Sneezzer moet ook maar gewoon Defiant rollen :P. Toch veel beter. Ook Firlian kan contact met me opnemen.

J.Christ, morgen ben ik wss het gros van de dag online, daarna pas weer na t weekend. Waarom vertel ik je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakreal schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:10:
Of wat dacht je van ...

Ik speel graag pvp en dit is wat ik zoek in een mmo, maar word constant ge-instagibbed als ik me in een warfront bevind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:13:
[...]

Of wat dacht je van ...

Ik speel graag pvp en dit is wat ik zoek in een mmo, maar word constant ge-instagibbed als ik me in een warfront bevind ?
Ik denk dat dit allemaal wel meevalt. maarja, er wordt graag overdreven gereageerd als mensen door 1 class gepakt worden. En als jij netjes met een team samenspeelt, valt dit sowieso wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zo defensief. Als mensen iets niet leuk vinden om te doen dan hoeft dat toch ook niet :F

Ik bedoel, ik begrijp wat mensen in het spel zien, het is allemaal leuk maar niet iets wat nog nooit gedaan is. Ik vond het levellen leuk, rifts/invasions alleen die stopte bij level 30 waarschijnlijk om andere mensen meer te laten levellen.

De grind van 40 naar 50 viel ook wel mee maar daarna vond ik het gewoon supersaai. Daily's grinden voor rep, dungeons die echt te simpel waren en verder niets. En als rogue voelde ik me ook niet echt underpowered, dus zon opmerking als "O mijn class is niet meer OP dus speel ik niet" gaat nergens over.

Als jij het een leuk spel vind dan is dat toch verder prima, begrijp alleen die houding niet helemaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Dakreal schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:10:
Ik vermaak me ook uitstekend :) Het is een complete game, met alles goed verzorgd. Ik zie zeker geen reden om weer terug te gaan naar WoW iig.

Daarnaast is er meer dan 1 class, en kun je meer dan 3 souls. Dus om nou te zeggen dat het spel ophoudt bij een rogue. Ja er is idd een balance probleem.. maar kom op.. het spel is 1.5 week uit..

Om nu al te stoppen zegt wel veel over het doorzettings vermogen van sommige mensen.

Hoezo geen doorzettings vermogen? Ik heb 10 jaar Dark age of camelot gespeeld 2 x rr11 de max gehaald solo met een stealther en met een guild group.

Tevens ook de underdog realm gespeeld altijd, dus praat niet over me als je geen idee hebt.

Dit spel is gewoon te simpel en hersenloos, pvp is zo crap als in wow en raids en dungeons zuigen.
Balance is ook heel heel heel ver te zoeken.

Je speeld zeker Riftblade/Reaver 8)7

Trouwens rift heeft niet eens veel classes, camelot heeft 3 realms met 45+ verschillende classes en iedere class heeft 3 of meerdere spec trees ;) Tevens realm abilities en master abilities en champion abilities etc etc etc maja voor jouw om van noob wow te komen moet dit veel zijn lol.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyclonic op 16-03-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Cyclonic schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:15:
[...]

Hoezo geen doorzettings vermogen? Ik heb 10 jaar Dark age of camelot gespeeld 2 x rr11 de max gehaald solo met een stealther en met een guild group.

Tevens ook de underdog realm gespeeld altijd, dus praat niet over me als je geen idee hebt.
Dit spel is gewoon te simpel en hersenloos, pvp is zo crap als in wow en raids en dungeons zuigen.
Balance is ook heel heel heel ver te zoeken.

Je speeld zeker Riftblade/Reaver 8)7
Trouwens rift heeft niet eens veel classes, camelot heeft 3 realms met 45+ verschillende classes en iedere class heeft 3 of meerdere spec trees ;) Tevens realm abilities en master abilities en champion abilities etc etc etc maja voor jouw om van noob wow te komen moet dit veel zijn lol.
Pot verwijt de ketel?

Anyways, ik sprak in het algemeen. Ik speel zelf Rogue Assasin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Zo, en weer on topic aub.

Heb met mijn dominator/warlock combo eindelijk de goede balans gevonden voor 1 op 1 gevechten én support tijdens groeps pvp.

Gaat lekker zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Sneezzer schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:33:
Zo, en weer on topic aub.

Heb met mijn dominator/warlock combo eindelijk de goede balans gevonden voor 1 op 1 gevechten én support tijdens groeps pvp.

Gaat lekker zo!
Ik moet nog ff lvl 50 zien te worden voordat ik een fatsoenlijke PvP spec kan en ga maken :) Ondertussen doet mijn Assasin het uitstekend in Warfronts. Mensen uit de Guild zijn al lekker bezig met Expert Dungeons, en ik ben ook benieuwd hoe de hogere zones zijn qua sfeer.

So far so good, en het crafting systeem werkt als een zonnetje, zeker met die Workorders elke dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Gisteren weer een paar setjes artifacts compleet weten te krijgen, zit nou op 60 ingeleverde sets. Nog 40 te gaan tot de snelle turtle "shiny tartagon" (en nog 13 levels voordat ik 'm kan gebruiken natuurlijk). Beetje jammer alleen dat er helemaal niets "shiny" aan is, het is een fletse, gelige versie van de CE-mount (ziet er eerder ongezond uit dat "shiny").
Of alle tijd besteed aan artifacts zoeken opweegt tegen de 100plat van het alternatief is sterk de vraag, ik doe dit dus echt maar op 1 toon.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-03-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:50:
Gisteren weer een paar setjes artifacts compleet weten te krijgen, zit nou op 60 ingeleverde sets. Nog 40 te gaan tot de snelle turtle "shiny tartagon" (en nog 13 levels voordat ik 'm kan gebruiken natuurlijk). Beetje jammer alleen dat er helemaal niets "shiny" aan is, het is een fletse, gelige versie van de CE-mount (ziet er eerder ongezond uit dat "shiny").
Of alle tijd besteed aan artifacts zoeken opweegt tegen de 100plat van het alternatief is sterk de vraag, ik doe dit dus echt maar op 1 toon.
Dat doe je best rap, je gaat zeker alle spawnplaatsen af of niet?

Ik vind het wel leuk om artifacts te verzamelen, maar die mount zal me m'n !@#$% roesten ^^
Ik vind het 110% paardje erg cool, en die half leeuwen zijn ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Dakreal schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:58:
[...]

Dat doe je best rap, je gaat zeker alle spawnplaatsen af of niet?

Ik vind het wel leuk om artifacts te verzamelen, maar die mount zal me m'n !@#$% roesten ^^
Ik vind het 110% paardje erg cool, en die half leeuwen zijn ook erg mooi.
Ik heb er de nodige uren aan besteed ja :P Inmiddels ook al een paar honderd dubbele artifacts verkocht op AH, meestal voor 10-15G. Soms koop ik een enkel artifact als ik zie dat ik goedkoop een set compleet kan krijgen maar de rest heb ik zelf verzameld. Anders was ik vermoedelijk al wel lvl50 geweest, zoveel tijd zit er al wel in.

Maar het kan veel sneller, ik zag gisteren al zo'n shiny tartagon rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:03:
[...]

Ik heb er de nodige uren aan besteed ja :P Inmiddels ook al een paar honderd dubbele artifacts verkocht op AH, meestal voor 10-15G. Soms koop ik een enkel artifact als ik zie dat ik goedkoop een set compleet kan krijgen maar de rest heb ik zelf verzameld. Anders was ik vermoedelijk al wel lvl50 geweest, zoveel tijd zit er al wel in.

Maar het kan veel sneller, ik zag gisteren al zo'n shiny tartagon rondlopen.
Eigenlijk valt het dan "Relatief" wel mee. 1.5 week na release al zo een Core2turtle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Heb ook op mijn server iemand met de 100 lucky coins mount gezien.
Ben blij dat ik niet echt veel moeite voor heb gedaan pure ripoff van de CE mount met silver skin.
zo af en toe browse ik de AH voor goedkope artifacts (WTB can use checkbox).
Denk dat eerst voor de 25 coin onderwater adem costume ga. rest niet boeiënd genoeg imo.
Eigenlijk meteen besloten om geen goud meer aan uit te geven.

Voor somige krijg je een pet of title. denk dat allemaal ook wel aardige reward zal zijn.
Maar of dat ook zo is zal alleen de tijd leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Teunis schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:11:
Heb ook op mijn server iemand met de 100 lucky coins mount gezien.
Ben blij dat ik niet echt veel moeite voor heb gedaan pure ripoff van de CE mount met silver skin.
zo af en toe browse ik de AH voor goedkope artifacts (WTB can use checkbox).
Denk dat eerst voor de 25 coin onderwater adem costume ga. rest niet boeiënd genoeg imo.
Eigenlijk meteen besloten om geen goud meer aan uit te geven.

Voor somige krijg je een pet of title. denk dat allemaal ook wel aardige reward zal zijn.
Maar of dat ook zo is zal alleen de tijd leren.
Heb ook al wel eens een lvl25-ish epic staff in de goody bag gevonden van een grote artifact set. Jammer dat een rogue daar niks aan heeft :P Dus voor een handvol plats verkocht op AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Jeetje zeg, hoe vind je zoveel artifacts dan? Ik ben blij met 5-10 ingeleverde sets en een stuk of 30-40 half complete :s
Zeg me niet dat je idd uren rondloopt zoekend naar die glimmende dingen :/. Als ik dat doe vind ik niet 100 dubbelen, nee dan vind ik 100x dezelfde.. (bij wijze van spreken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb http://mrdummy.net/riftworldmap/ flink aangepast. De mag navigatie is nu anders gemaakt en gemoderniseerd. Omdat velen gewend zijn aan Google Maps api, heb ik dus zo goed mogelijk eigen versie gemaakt dat ook zo werkt: map rondslepen en schuiven. Dat is goed gelukt.
(Google Map api heeft eigen Lat. coords, Dat is lastig converteren om juiste rift coords te maken. Daarom maak ik eigen versie zodat ik weet dat alles klopt.)
Je kan nu makkelijk rondkijken. Alleen als je in nieuwe zone komt, zijn er nog geen iconen. Even opnieuw zoeken en ze verschijven weer. De snelste methode is Search only inside Window maar als je toch nog meer dan 300 iconen krijgt, dan moet je inzoomen of toch paar iconen selecteren in de lijst (je kan nu ook multi-select doen) om alleen gewenste iconen te zien. Veel iconen hebben zelfs aanvullende informatie.

Ik heb Icon Search (groen) en Icon Editor (blauw) even eigen kleur gegeven zodat je beter ziet in welke mode je werkt.
Ook zijn er 4 standaard zoekgroepen toegevoegd om snel iconen tevoorschijn te halen.

Vergeet Map View venster niet. Als er iconen verschijnen in de worldmap, dan verschijnt het ook zelfde in Map View. Dat scheelt rondzoeken. Je kan op Map View klikken om even snel erheen te springen. Simpel.

Er zijn al 400+ artifact locaties in database en dat is met 2 zones gedaan. De 3e zone ben ik net mee begonnen met zorgvuldig exploren en ontdekken. Ook aan gathering is gedacht, ik voeg alle locaties toe voor mining en herbs. Maar in andere zones kan ik niet snel bij, hiervoor heb ik nog steeds hulp nodig van andere spelers.
Alvast hartelijk dank voor toevoegen nieuwe iconen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merroc ik kon gister niet online komen omdat er wat RL dingen tussen kwamen...
maar als het lukt ben ik vanaaf online van 6 tot uur of half 9... als je dan ook online bent wisper ik je wel even..

@mrdummy : tof dat je die map wilt maken en er de tijd voor neemt :) erg handig voor het farmen van mines en herbs :D keep up the good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Goedemorgen,

Na eer en gister niet op het topic te zijn geweest ben ik nu weer aanwezig ( zus ging bevallen ).
Gisteravond level 25 geworden de game word mooier kwa omgeving en bruter kwa gameplay met de minuut.
Rift is een toppertje! Voor de mensen die mage spelen.. goed ik kan jullie begrijpen het is niet echt bepaald sterk op het moment ( meestal een 2/3 shot en er valt een mage dood ). Heb geduld.. alles komt goed in de loop der tijden.

Merroc en ik hebben een guild gemaakt, informatie :

Name: "eXplore"
Server: "Shivermere PVP"
Doel: "High-end PVE zover het kan, met een takje PVP"

Mocht je interesse hebben stuur een whisper-ingame naar: Evion of Merroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Christ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:23:
Goedemorgen,

Na eer en gister niet op het topic te zijn geweest ben ik nu weer aanwezig ( zus ging bevallen ).
Gisteravond level 25 geworden de game word mooier kwa omgeving en bruter kwa gameplay met de minuut.
Rift is een toppertje! Voor de mensen die mage spelen.. goed ik kan jullie begrijpen het is niet echt bepaald sterk op het moment ( meestal een 2/3 shot en er valt een mage dood ). Heb geduld.. alles komt goed in de loop der tijden.

Merroc en ik hebben een guild gemaakt, informatie :

Name: "eXplore"
Server: "Shivermere PVP"
Doel: "High-end PVE zover het kan, met een takje PVP"

Mocht je interesse hebben stuur een whisper-ingame naar: Evion of Merroc
ok dat is goed om te horen dat het met de tijd beter word met mage :)
speel er nu ook 1 nog niet heel veel tijd gehad om te spelen maar kon al wel merken dat ze snel dood konden gaan. hopen dat ik snel op hoger level ben :)

en ik heb wel intresse in die guild als ik vanavond online ben dan whisper ik 1 van jullie wel even.
wil graag aan pve meedoen eens kijken hoe het in dit spel er aan toe gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Gisteren toch wel ergens een lichte irritatie. Ik ben nu een paar dagen level 50 en tot nu beviel de game me prima. Gisteren avond dan ook voor het eerst mijn voeten gezet in een T1 instance. Probleem is alleen dat:

1) Ik ben 2.5 uur bezig geweest om een groep bij elkaar te krijgen. Alle level 50s lijken wel een vast groepje te hebben dankzij de 1 day lock op de experts. Gevolg is dus ondanks dat ze wel mee zouden willen, niet mee gaan omdat ze al later op de avond met iemand anders hebben afgesproken.

2) Naast de plaque loot, dropt er gewoon zo goed als geen rogue tanking gear in/pre T1.

3) Paar x gewiped op de 2e boss in Iron Tombs expert. Ik zie het nu al dat bepaalde specs binnen kort gewoon niet meer wanted zijn omdat ze gewoon niet genoeg brengen aan een groep. Voor wie de 2e baas niet kent. Dit is een tank en spank dps/healing race. De tank krijgt een debuff die steeds harder tikt. Uit eindelijk gaat de tank dus gewoon neer. Voor dit gevecht heb je gewoon uber dps nodig. En aangezien onze groep uit chloro, bard, necro, ranger, tank bestond was die dps/healing race gewoon niet te halen. Uit eindelijk na veel gezeik en respecs zijn we er voor bij gekomen. Maar ik ben gewoon 'not amused' dat je dus voor bepaalde bazen gewoon zo spec gebonden bent.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

die debuff kan je decursen :). Tenminste in non expert =]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Multensor schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:04:
die debuff kan je decursen :). Tenminste in non expert =]
In expert niet en is het een dps race :). Er is overigens wel een andere manier om er vanaf te komen. 2 Tanks. 1 Tank pulled en de andere wacht op de trap. Vervolgens wissel je na 4 stacks. Let wel op de tank op de trap nog steeds dikke damage pakt dus het is hel voor de healer (vooral chloromancer omdat je je healing buf op en neer moet slingeren tussen de tanks en dus eigenlijk healed met vertraging).

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhoreb
Ben blij dat ik het rustig aan doe. Hopelijk is alles wat meer gebalanceerd wat betreft lvl50 content tegen de tijd dat ik er ben. M'n rogue is nu 28, de cleric 25, warrior 24 en mage 21. En nog zoveel souls die ik moet uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
zhoreb schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:26:
Ben blij dat ik het rustig aan doe. Hopelijk is alles wat meer gebalanceerd wat betreft lvl50 content tegen de tijd dat ik er ben. M'n rogue is nu 28, de cleric 25, warrior 24 en mage 21. En nog zoveel souls die ik moet uitproberen...
Hier ben ik dus ook bezig :) wil een aantal classes op lvl 20 hebben.
Op dit moment is m'n main mijn 28 rogue waar ik mij bijzonder op vermaak.
Daarnaast heb ik nog een lvl 20 cleric. Ben nu bezig met een Warrior en wil daarna een mage maken.

Ik denk dat mijn Cleric puur healing wordt.
Rogue pvp pop, en warrior een tank.

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste