https://niels.nu
Zover is aardige game, rogue bevalt me goed.
bard + ranger, o was dat een elite
Artifacts op deze manier heeft zijn voordelen, grootste nadeel is zometeen met 50 zoeken naar die dingen.
Wel benieuw tot in hoever deze game veranderd met 50, merk wel dat het 1shotted gevoel beduidend minder wordt op 40+ warfronts
Ben eerlijk gezegt nog steeds niet uit wat me alt gaat worden, zeer aan het twijfelen tussen de cleric en de warrior. (zelf de mage lijkt leuk)
We hebben hopelijk een guild gevonden waarmee we gaan mergen. iedereen is nu beetje aan het kijken of het bij elkaar pas. zover lijkt goed. voor guild die voornamelijk uit vrienden bestaad is dit altijd een lastig process
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Nice! Wakosta, een lvl40 mount?Hydra schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:13:
Oh ja, DING 40!!! Heb meteen m'n ijzeren paardje gehaald
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Level 40 mount: 35p (en nog wat)
Level 50 mount: 100p.
En de headed turle is inderdaad de CE editie, beetje de reden voormij geweest om de CE editie te kopen
Ik ga nederlander zijn en die 5 level doorsparen voor de 50 mount, 40p togo
[ Voor 65% gewijzigd door Teunis op 07-03-2011 09:49 ]
Verwijderd
Anyways vermaak me prima in het spel het is wel erg verslavend :-)
Gister voor het eerst de tide lord world quest gedaan was wel gezellig met een raid van 20+ rifts sluiten en aan het eind een paarse planar
dacht ik maak je lijstje maar ff afTeunis schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:28:
Level 0 mount: 2p 35g (oke je moet wel de start zone, maar dat moet een CE speler ook zonder mount)
Level 40 mount: 35p (en nog wat)
Level 50 mount: 100p.
En de headed turle is inderdaad de CE editie, beetje de reden voormij geweest om de CE editie te kopen
Ik ga nederlander zijn en die 5 level doorsparen voor de 50 mount, 40p togo
Level 0 mount: 2p 35g 60% speed
Level 40 mount: 35p 90% speed
Level 50 mount: 100p 100% speed
Level 50 mount: 125p 110% speed
voor 100plat heb je ook een mount met 110% speed =)hellfighter87 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:58:
[...]
dacht ik maak je lijstje maar ff af
Level 0 mount: 2p 35g 60% speed
Level 40 mount: 35p 90% speed
Level 50 mount: 100p 100% speed
Level 50 mount: 125p 110% speed
Je koopt 200 leather ofzo voor <2 platinum en je maakt er leather boots ofzo van.
Je runebreaked al die boots en de overgebleven rune materials verkoop je voor >20p
PPU van een volledig geupgrade rune shard ( klein(15) -> medium(3) -> groot(1) ) = ~1 platinum
max upgraded Kinetics gaan nog wel eens voor 1.5 á 2p PPU.
uncommon shards gaan voor 5g PPU..ik had er op een gegeven moment >300..
15 platinum ervoor.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
moet je ook een behoorlijk hoge notoriety hebbenFridge-RaideR schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:01:
[...]
voor 100plat heb je ook een mount met 110% speed =)
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Maar ook niet heel erg, nu kan ik het lekker rustig aan doen
Heb nu ~35 plat, maar denk dat ik mijn 40 mount niet ga kopen.
Nogal druk bezig met artifact collections verzamelen, heb er nu 27 gecomplete en iets van 85 open staan.
Stuk of 30 waar ik nog maar 1 of 2 items voor nodig heb
Blijft nog steeds een geweldige game waar ik uber veel lol in heb
Want a cookie?!
In Freemarch ja, da's niet zo moeilijk. Gaat erg hard met wat IT runskKaltUu schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:15:
[...]
moet je ook een behoorlijk hoge notoriety hebben
Ben Miner/forager/weaponsmith maar deel al mijn wapens met guildies.... artifacts gaan ook steeds naar guildies...
Ach ja, krijg gelukkig ook veel terug.
Moet trouwens zeggen dat ik als dominator erg makkelijk solo kan farmen en alles (behalve rogue, die is te snel) aan kan door de instand squirel en split personality (en ik gebruik de charge gebasseerde heal uit de warlock tree).
Blijft gaaf, ook de pvp op Shivermere vind ik erg leuk in open world.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Forager vervangen door runecrafting, of een alt runecrafting laten levelen..Sneezzer schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:28:
pfff... blijf uit mijn geld lopen.
Ben Miner/forager/weaponsmith maar deel al mijn wapens met guildies.... artifacts gaan ook steeds naar guildies...
Hoe ziet die mount eruit voor Defiants? voor Guardians is het een paard met bepansering.Hydra schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:25:
[...]
In Freemarch ja, da's niet zo moeilijk. Gaat erg hard met wat IT runs
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Waar heb je deze gekregen?Ryatzu schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:39:
Van het weekend de title, Merchant of Dead gehaald
Hoefde maar 10 min te campen, lucky me.
Edit: nevermind.. google is my friend ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door Sneezzer op 07-03-2011 11:55 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Heb je enig idee hoeveel het hem gaat kosten om Runecrafting te gaan lvl'en alstie er nu mee begint?kaluro2 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:38:
Forager vervangen door runecrafting, of een alt runecrafting laten levelen..doet wonderen.
Dan istie gelijk helemaal blut
Want a cookie?!
Ryatzu schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:39:
Van het weekend de title, Merchant of Dead gehaald
Hoefde maar 10 min te campen, lucky me.
''The stranded merchant spawns on the road just outside the gates of Meridian at random intervals. You need to attack him first and not the highwaymen trying to rob him to achieve this title. If you attack the highwaymen first you will not be able to attack Reed BellowsSneezzer schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:53:
[...]
Waar heb je deze gekregen?
Edit: nevermind.. google is my friend ;-)
You will gain the title of "Merchant of Death" by completing this achievement''
Zones, Freemarch.
Handig voor de andere mede-tweakers!
[ Voor 14% gewijzigd door Evion op 07-03-2011 11:59 ]
Mechanisch paard. Ik vind 'em cool. Op level 50 kan je kiezen uit een mooier mechanisch paart (125 plat) of een normaal paard met bepantsering (100 plat / honoured met Freemarch). Beide mooie mounts. We hebben ook van die rare gazelle achtige beesten maar daar wil je niet dood op gevonden worden. Beetje zoals die rare Guardian leeuw; die ziet er niet uitkKaltUu schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:51:
[...]
Hoe ziet die mount eruit voor Defiants? voor Guardians is het een paard met bepansering.
Het is ook best lastig te levellen. Je hebt echt enorm veel greens nodig. Zit nu ook een beetje vast op 90 skill ofzo, en al dat woolen spul wat ik al kan maken kan ik pas met 150 runecrafting shardenRenquin schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:56:
[...]
Heb je enig idee hoeveel het hem gaat kosten om Runecrafting te gaan lvl'en alstie er nu mee begint?
Dan istie gelijk helemaal blut

Wat vaag is, op bijvoorbeeld 130 runecrafting heb je bijvoorbeeld de niveau 3 items nodig ( Niveau 1 5x = niveau 2; niveau 2 3x = niveau 3), je weet wel, die items die weer in 15x niveau 1 opsplitsen) om je skill te levelen.Hydra schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:23:
[...]
Het is ook best lastig te levellen. Je hebt echt enorm veel greens nodig. Zit nu ook een beetje vast op 90 skill ofzo, en al dat woolen spul wat ik al kan maken kan ik pas met 150 runecrafting sharden
Maar op 150 runecrafting heb je maar 1x niveau 2 items nodig! dat is dus 3x zo weinig als op 130... en dan kan je op 170 runecrafting gebruik maken van 2x uncommon shard om te levelen, welke je echt in overvloed hebt..
Het wordt steeds makkelijker naarmate je hoger gaat, er zit geen structuur in.

90 tot 110 en 130 tot 150 is het lastigst, daarna is het piss easy.
trouwens voor wool heb je geen 151 skill nodig.
voor silk items heb je 151 skill nodig
Linen, sorry, niet wool. Maar voor Linen ook, daar heb ik een hele peur van over.kaluro2 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:35:
trouwens voor wool heb je geen 151 skill nodig.
voor silk items heb je 151 skill nodig
Niet te vergeten alle BoE en quest rewards, Gelukkig is nu 300
maar denk dat ik niet wil weten hoeveel plat dat zou zijn geweest als ik gevendord had.
Hou zelf een stack van 50 op voorraad voor dailies etc de rest van alle mats gaan de AH op.
Had ik ook last van inderdaad.. "Oh ff 60 boots craften om daarna te runebreaken" ... 60 boots later... "151 runecrafting required" .Hydra schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:37:
[...]
Linen, sorry, niet wool. Maar voor Linen ook, daar heb ik een hele peur van over.
"oeps", toen maar mn bank volgestopt en een tier lager verder gegaan tot ik op 151 zat.
Jep, al sinds vrijdag dacht ikSnoeiKoei schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:47:
werkt runebreaking nou inmiddels weer?
Dat is altijd fijn ja. Ben zelf Artificer en je wilt niet weten hoeveel spul ik voor een vriend van me gemaakt heb zodatie op runecrafting 300 kon komen... Heeft me zeker 20 plat gekost alles bij elkaar.Hydra schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:23:
Het is ook best lastig te levellen. Je hebt echt enorm veel greens nodig. Zit nu ook een beetje vast op 90 skill ofzo, en al dat woolen spul wat ik al kan maken kan ik pas met 150 runecrafting sharden
Maja, daar ben je vrienden voor ^_^
Want a cookie?!
Mja, ik ga eerst m'n cleric maar gewoon doorlevellen. Die outfitter/runebreaking alt komt later welRenquin schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:14:
[...]
Dat is altijd fijn ja. Ben zelf Artificer en je wilt niet weten hoeveel spul ik voor een vriend van me gemaakt heb zodatie op runecrafting 300 kon komen... Heeft me zeker 20 plat gekost alles bij elkaar.
Toegegeven, ik koop geen drol op AH maar ik doe echt niets extra buiten het questen om. iedere keer als ik skills kan kopen leeg ik mijn bags op de AH en thats it
Werkte altijd al hoor.
Je had alleen geen hand icoontje maar gewoon een pijltje.. gewoon klikken om te runebreaken.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ehhh... nee? Runebreaking is een paar dagen 'disabled' geweest vanwege een exploit waardoor zooi die al gevendord was alsnog tot in het oneindige kon worden "gerunebreak'd".OxiMoron schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:28:
[...]
Werkte altijd al hoor.
Je had alleen geen hand icoontje maar gewoon een pijltje.. gewoon klikken om te runebreaken.
Als je alleen maar gathering professions hebt dan kom je iig niet zonder geld te zitten neeYokidrink schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:23:
Ik hou het toch maar lekker bij gathering hoor. heb ze alle drie en het is zot hoeveel je er voor krijgt. stack iron voor 90-100g, wol rond de 80g. ben lvl 29 met 31p nu.
Toegegeven, ik koop geen drol op AH maar ik doe echt niets extra buiten het questen om. iedere keer als ik skills kan kopen leeg ik mijn bags op de AH en thats it
Ga zelf waarschijnlijk 1 alt lvl'en met alle 3 gathering professions en m'n bank alt als Weaponsmith/Armorsmith/Runecrafter (m'n main is een cleric, dus kan wel wat hamers en chainmail gebruiken uiteindelijk).
Of ik ga alles verkopen... Zie het nog wel
Want a cookie?!
Vanwaar die reactie?NotoriousBAS schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:05:
Is overigens in "dat andere spel" ook al een half jaar of zo het geval.
"Dat andere spel" speel ik al langer niet meer dan een half jaarNotoriousBAS schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:05:
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-03-2011 14:26 ]
Wat kan je craften als artificer zijnde? Lijkt me dat outfitter echt 10x goedkoper is.Renquin schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:14:
[...]
Dat is altijd fijn ja. Ben zelf Artificer en je wilt niet weten hoeveel spul ik voor een vriend van me gemaakt heb zodatie op runecrafting 300 kon komen... Heeft me zeker 20 plat gekost alles bij elkaar.
Staff, caster offhand item, wand, ringen / trinkets / neck items. Gaat goed samen met mining (voor de sieraden) en foraging (hout voor de wands en staffs).kaluro2 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:26:
[...]
Wat kan je craften als artificer zijnde? Lijkt me dat outfitter echt 10x goedkoper is.
Edit: op mijn mage heb ik artificing met mining en foraging, op mijn rogue outfitting met butchering en verder nog niks.
[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-03-2011 14:53 ]
Ja, na ongeveer 6 jaar ofzoNotoriousBAS schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:05:
mooi filmpjeJegorex schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:39:
Ik heb afgelopen nacht trouwens een filmpje gemaakt van de Codex
YouTube: Rift Warfront
Ik heb dat craften enkel t.b.v. die vriend gedaankaluro2 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:26:
Wat kan je craften als artificer zijnde? Lijkt me dat outfitter echt 10x goedkoper is.
Viel me qua hoe duur het is, alhoewel lol lvl mats atm vrij duur zijn @ AH.
Maar dan nog is het niet perse duurder dan de andere professions.
Heb ook de combo Foraging/Mining/Artificing, helaas voor mijn bankrekening geef ik al mijn plantjes aan m'n vriendin die Apothecary is...
edit: ow jah, zoals gezegd: Staves/Wands/Totems/Necklaces/Rings/etc
[ Voor 5% gewijzigd door Renquin op 07-03-2011 16:11 ]
Want a cookie?!
Nee die is er (nog) niet. Het spel is officieel pas live sinds afgelopen vrijdag. Een heel groot deel van de mensen die nu spelen hebben ook al in beta-fases gespeeld dus voor veel mensen is de behoefte aan een trial niet erg groot. Ben bang dat je je in eerste instantie alleen op reviews, screenshots / gameplay movies en meningen van anderen kunt baseren.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:24:
Heb net even gezocht maar er is geen trial voor Rift?
Verwijderd

Bedankt voor de info, ik wacht nog even af.
Dat komt ook omdat ik level 29 ben in een level 20 t/m 29 warfront.Yokidrink schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:51:
[...]
mooi filmpjepvp krijg ik rillingen van maar wel mooi om te zien hoe dat healen gaat, je bent niet kapot te krijgen lijkt het
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Jammer dat je net de open beta gemist hebt.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:24:
Heb net even gezocht maar er is geen trial voor Rift?
Idd. Beetje spelen met de instellingen en kijken welke veel en welke weinig impact hebben op FPS.yzx schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:36:
Vraagje over de FPS ingame, heb een HD6870 @stock & 1075T @4ghz, op ultra haal ik er max 20fps op 1920*1080 res, kan dit ? Want vindt dat zeer laag ...
[ Voor 45% gewijzigd door Hydra op 07-03-2011 17:55 ]
AA staat maar op X2
ma het klote is dat je altijd opnieuw moet opstarten, deed een reboot en haalde plots weer 40fps

[ Voor 46% gewijzigd door yzx op 07-03-2011 18:03 ]
Niks mis met Vsync, neem aan dat je monitor ook op 60FPS zit? Het voorkomt dat je GPU overheat op simpele stukken.yzx schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:57:
Haal nu ineens weer 40+fps, die Vsync staat altijd uit bagger is dat
AA staat maar op X2
Aanstellerma het klote is dat je altijd opnieuw moet opstarten, deed een reboot en haalde plots weer 40fpstis gewoon onder 40fps gaan me ogen heel hard pijn doen
32" scherm van halve meter afstand doet pijn als je langen uren draait
Dan zie je toch niet wat er links in het scherm gebeurd als je naar de rechterkant kijkt?yzx schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:14:
[...]
32" scherm van halve meter afstand doet pijn als je langen uren draait![]()
Jawel johJegorex schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:49:
[...]
Dan zie je toch niet wat er links in het scherm gebeurd als je naar de rechterkant kijkt?

Ik denk dat jij de eerste gaat zijn die ooit aan een game een whiplash overgehouden heeft
WTB 46" LED tvHydra schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:25:
[...]
Ik denk dat jij de eerste gaat zijn die ooit aan een game een whiplash overgehouden heeft

Mja voor alles een eerste keer, dat verklaart ook waarom ik oogpijn heb
heb je de ATI drivers van februari?yzx schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:36:
Vraagje over de FPS ingame, heb een HD6870 @stock & 1075T @4ghz, op ultra haal ik er max 20fps op 1920*1080 res, kan dit ? Want vindt dat zeer laag ...
Ik heb ergens gehoord dat dat nogal scheelde.
Don't trust an atom, they make up everything.
Altijd uptodate mate driversSporedd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:22:
[...]
heb je de ATI drivers van februari?
Ik heb ergens gehoord dat dat nogal scheelde.
Ik voeg al meer nieuwe zaken toe, maar voor de andere zones hoop ik ook op de bijdragen van jullie!
Alvast hartelijk dank!
Verwijderd

Mn lvl 30 warrior op Imperium. Ik ben eigenlijk net met mijn 2de role begonnen. Heb hier paladin,reaver,voidknight. Mainspec is champion,riftblade en paragon. Mensen zijn al aardig ver hier en pvp is volop aan de gang. Je zal dus best vaak geganked worden. ( Scarlet gorge pffffff).
Groups vinden voor dungeons is lastig. Zo heb ik nog steeds geen deepstrike mines gedaan...(vandaar die reroll naar tank) Tanken is (nu nog) een fluitje van een cent, kan weinig fouten maken op dit lvl. Alhoewel eenmaal een dungeon gevonden is het dungeonfun gehalte gelukkig weer aanwezig bij mij. Sinds een lange tijd niet meer verdiept in een mmo, maar rift weet het wel leuk te houden voor mij. soms wat lineair of repetitief maar tegen die tijd ga je of een public group quest doen (rift sealen bijv. in scarlet gorge erg leuk omdat de guardians aan de andere kant ook die rift moeten sealen, leuk gevecht aan het einde:P) of je gaat al weer een nieuwe zone in.
Tot nu toe nog heel leuk maar voor hoelang;)
Mwa, er gebeuren in mijn guild gemiddeld 4 tot 5 instance runs per dag, en stuk of 15 battlegrounds met een party. En das alleen binnen mijn guild, dus denk dat je beter moet zoeken, of gewoon een andere guild zoeken =) Al ben ik wel een pro leader *kuch* *stik* *proest* =PVerwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 02:32:
Groups vinden voor dungeons is lastig.
Had toch een digitale besteldVerwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:20:
Mijn Rift is nog steeds niet binnen vanuit Engeland (Januari al besteld)
Waar heb je besteld?Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:20:
Mijn Rift is nog steeds niet binnen vanuit Engeland (Januari al besteld)
Want a cookie?!
Zit hier met een i5 @ 3.6 and ATI 5770 vapor-x , 4gb geheugen en ik zit rond de 30/35 fpsyzx schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:36:
Niks nog, mijn ervaring met in-game tickets is dat je er niks meer van hoort en de boel dan wel of niet verholpen is. Ik heb ook al een keer gehad dat ik in een raid zat die een event succesvol beëindigde waar je een achievement voor hoorde te krijgen. Een aantal mensen in mijn raid kregen die wel en een aantal anderen en ik niet, terwijl we allemaal even hard ons best hadden gedaan. Ticket gemaakt, keer daarna dat ik inlogde had ik wel die achievement.J.Christ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:17:
Voor een quest item is dat inderdaad raar, wat zeiden ze via de ticket dan?
Overigens is dit een quest waar een boel klachten over zijn, als je googlet op "Rift changelings" dan krijg je lijsten en lijsten verhalen van mensen die net als ik aan alle eisen voldeden maar soms meerdere events achtereen niet het quest item kregen. Ook genoeg over te vinden op het officiële forum.
[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-03-2011 12:27 ]
Is het een PvP of PvE server? Van wat ik in dit topic heb gelezen zijn de meeste tweakers nog al 'schuw' van PvP servers en zitten ze liever op PvE servers.Bubblewrap schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:35:
Ik ben lvl 39 defiant op Imperium. Speel onder de naam Xbob in de guild Nemesis. Lijkt me leuk als er wat meer Nederlanders in die guild komen. Heb nog nauwelijks Nederlanders gesproken op deze shard.
erhmm.
Verwijderd
Ik zit ook op sagespire! Guardian side. Ben een bard support player.Multensor schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:26:
Nou ik zit mooi op een PvP server hoor. En ik ga er niet meer weg ook (Sagespire). Prima volle server zonder exht queues te hebben. Nog plek zat in de (casual) guild voor tweakers die interesse hebben
als ik er benJ.Christ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:27:
Misschien dat ik vanavond even langs kom!
Ik zit overigens aan de defiant kant =]
[ Voor 56% gewijzigd door Multensor op 08-03-2011 14:56 ]
erhmm.
Ben nog een beetje zoeken welke soul mij leuk lijkt
Heb nu al een warrior op lvl 21 en een cleric op lvl 24, Nu maar een mage maken en kijken hoe dat speelt.
Gelijk ook maar even op een andere server rerollen, op Outlook lijkt het wel uitgestorven
Iemand toevallig nog een casual raiding guild? Wil graag wel eens wat instances doen.
*Maar gerolled op Blightweald, daar zitten de meesten tweakers en zijn volop mensen aanwezig ^^
[ Voor 11% gewijzigd door DeadKnight op 08-03-2011 16:40 ]
Ik heb die quest ook nog open staan. Als ik het zo less kan ik em maar beter abandonnen. Of is de reward zo ziek dat het toch nog loont ?SnoeiKoei schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:09:
Ik vind Rift nog helemaal super maar gisteren was er toch wel wat irritants. In Silverwood heb ik ergens zo'n Story/cult/saga quest o.i.d. opgepikt, "The Care and Imprisonment of Changelings". Daarbij moet je 3 items verzamelen, waarvan er 2 afkomstig zijn van raid bosses uit de random Silverwood zone events. Gisteravond na bijna 3 uur artifacts zoeken in Silverwood kwam er eindelijk 1 van de invasions die ik nodig had. Geholpen met wat invasions en rifts en daarna was ik gelukkig snel genoeg bij de boss, Gnarladon. Ik had al gelezen dat je voor dat item in de raid moet zitten die de boss tagt, op zich al lekker irritant aangezien er meestal meerdere raid groups op 1 zo'n boss zitten. Toen ik aankwam bij Gnarladon was hij al 20% van zijn hp kwijt. Ik join een public group, Gnarladon's health bar is grijs. Darn! Groep verlaten, ik join weer een public group... Ja de bar is rood! Mooi zo. Gnarladon is neergehaald. En zo waar, er popt een loot window op met daarin het quest item. Ik druk op "take all" en krijg ik de melding dat mijn tassen vol zijn. En het loot window verdwijnt! Shit. Boss despawnt. Ik heb maar een ticket aangemaakt. Ik heb gelezen op internet dat iedereen die heeft meegedaan aan het neerhalen van de boss, het quest item mist en een petition maakt uiteindelijk nog geholpen wordt maar de mechanics zuigen wel aarsch achter deze quest. Schijnbaar kan er maar 1 persoon het item looten en die moet in de raid zitten die de boss tagt. Lekker irritant. Hopelijk krijg ik idd mijn quest item en volgt deel 2 ook snel want ik vind het al vrij shit om voor 1 zo'n story quest, met vervolgen in alle volgende zones, continu te moeten rondhangen in de start zone.
GamiQ, de game notes app met game maps!

@Fakky Ik dacht dat het idee was dat je dan gewoon weer t formulier in vult, dan worden de dubbele vanzelf verwijderd
Vooral navigatie mogelijkheden zijn wat aangepakt zodat je sneller rond kan komen.
Een Map View is toegevoegd met hele worldmap, zodat je eenvoudig op kan klikken waar je wilt zijn, en het zal direct erheen gaan. Jump to Zone en Jump to Coords jumpen nu ook echt in plaats van schuiven.
De rode kader in de Map View laat zien waar je bent en beweegt ook mee met de zoom en schuiven van de map. Een nuttige verbetering, want we hebben normaal geen algemene zoomlevel.
Een zoekfunctie om meteen alle iconen te tonen binnen de hele venster is ook toegevoegd. Waar je dus naar kijkt, verschijnen alle iconen uit de database, ongeacht welke zone. Maar gelukkig kan je ook minder druk maken door icoon te kiezen. Dat heet "Search only inside window". Dat maakt rondkijken makkelijker.
De map images zijn beter gecomprimeerd en op zoomlevel 3 zijn nieuwe scherpere map images bijgekomen. Hierdoor kan ik zoomlevel 4 erbij halen zodat je toch wat kan zien in iconenbrij, vooral in de nederzettingen en hoofdsteden, met behoud van map image detail. Zo hebben we meer aan.
Inladen zou nu vlotter gaan.
Hopelijk wordt navigeren en zoeken naar iconen stuk beter hierdoor. Ik weet dat ik een concurrent heb, maar die gebruikt andere (invoer)systeem welke minder direct werkt, ook al gebruikt het soepelere Google Maps API. (de concurrent is www.riftmap.com die nog in ontwikkeling is - dat heb je vast al ontdekt) De concurrent weet dat ik ook map site heb en we praten beetje ermee op Rift forum.
Het zal wel beetje om spannen, maar ik heb wel voorsprong op verzamelen op data. Ik ben zelf al actief op zoek naar artifact locaties. En ik gebruik iconen zoals ze gebruikt in RIFT zodat alles herkenbaar blijft.
En ik ben enige met meer zoekmogelijkheden, zodat er precies opgezocht kan worden en ook nog gelijk erheen springen.
Twee sites die map iconen weergeven, maar ze doen beiden op eigen manier.
Ik zit op de Rift forum, in de Fansite deel, daar kun je wat reageren.
Volgens Google Analystics heb ik al ruim 1000 bezoekers. USA en Nederland delen bijna samen 1e plaats, en dat is apart dat de Amerikanen ook gebruik van maken. Ik heb dus in elk geval aandacht getrokken. Bezoekers komen bijna overal, ook uit Japan en Nieuw-Zeeland. Maar ook bezoek van minder betrouwbare landen zoals Rusland en China, ik weet dat spammers daar vandaan komen.
Ik hoop nog steeds op wat medewerking van jullie, dan kan iedereen wat opzoeken en gebruiken voor crafting, quests voltooien, achievementen halen, puzzels zoeken, noem maar op. Brede mogelijkheden.
http://www.kfguides.com/rift/puzzlesguide.phpMrDummy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:00:
puzzels zoeken
Systeem is al zo gemaakt dat je zelf kan toevoegen. Je tikt coords in (ik hoop dat je weet hoe je correct coords krijgt, want er is maar 1 manier om correct coords te krijgen), je klikt dan op Jump To Coords om te verifieren of coords wel kloppen tegenover waar je bent, en als dat goed is kies je dan icoon Artifact en in veld Where/Comment vul je dan zo nodig aanvullende locatie info in, bijvoorbeeld dat ie onder een steen ligt.Fridge-RaideR schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 06:20:
mr dummy, ik heb een stuk meer artifacts op me eigen map staan voor de artifact run die ik telkens doe. Als je me toevoegt op msn kan ik je die wel sturen. Kan je t toevoegen =)
Ik zag dat riftjunkies al heel wat hebben opgezocht en staan op hun site. Die data ga ik ook invoeren voor alle zones, hebben we ook meer aan.
Misschien is het iets leuks om de coords vanuit ingame te parsen, á la RiftJunkies Combat Parser (een aanrader).MrDummy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:20:
[...]
Systeem is al zo gemaakt dat je zelf kan toevoegen. Je tikt coords in (ik hoop dat je weet hoe je correct coords krijgt, want er is maar 1 manier om correct coords te krijgen), je klikt dan op Jump To Coords om te verifieren of coords wel kloppen tegenover waar je bent, en als dat goed is kies je dan icoon Artifact en in veld Where/Comment vul je dan zo nodig aanvullende locatie info in, bijvoorbeeld dat ie onder een steen ligt.
Ik zag dat riftjunkies al heel wat hebben opgezocht en staan op hun site. Die data ga ik ook invoeren voor alle zones, hebben we ook meer aan.
Na een zware dag gister op het werk kwam ik eindelijk thuis en kon ik Rift spelen, m'n eerste keer sinds de beta's. Wat me gelijk opvalt in het begin zijn de tutorials die zijn aangepast +1. De icon's van de souls die je kan kiezen zijn ook verandert maar wel op een negatieve manier -1 (met de beta zagen ze er leuker uit). Toen ik aan het questen was (level 7 inmiddels) viel me ook op dat er bijna niemand meer in het begin is, natuurlijk is iedereen al veel hoger maar toch is dat jammer!
World of warcraft heb ik 5 jaar gespeeld en Rift is de enigste game die voor mijn gevoel hieraan kan tippen. +1. De graphics die TRION gebruikt zijn outstanding beautiful en dat erbij maakt het compleet.
In de beta's vond ik Rift al +1 maar nu... pfff +2.
were not in azeroth anymore.. Jeeeeeej
heb ook de signup sheet bijgewerkt zodat het ook bevat of het een char update is of een nieuwe char.
de signup sheet staat btw ook in mijn sig alleen moet ik deze nog ff clickable maken.
[ Voor 87% gewijzigd door Ienni1983 op 09-03-2011 09:53 ]
http://tinyurl.com/5sdar8p
Zojuist geprobeerd mijn gegevens te updaten maar de wijzigingen verschijnen niet in de database (als het linkje naar de database in de startpost tenminste nog correct is).Ienni1983 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:49:
weer even de database geupdate
heb ook de signup sheet bijgewerkt zodat het ook bevat of het een char update is of een nieuwe char.
de signup sheet staat btw ook in mijn sig alleen moet ik deze nog ff clickable maken.
[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-03-2011 10:05 ]
Op dit moment een lvl 20 Cleric (Justicar/Shaman/Druid) en een lvl 21 Rogue (Assasination/Bladedancer/Riftstalker) Op dit moment bevalt m'n Rogue mij uitstekend.
Gisteren ook m'n onbeperkt stealth talent gekregen, zodat ik nu lekker afk kan gaan in stealth.
De damage die je doet is echt insane! daarnaast heb je best wel wat utility, zoals stuns/evasion en andere mooie poison zaken!
Gisteren ook in Gloamwood begonnen, kwam goed uit, want ik had Silverwood ondertussen wel gezien ^^ Al met al vermaak ik me uitstekend!
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ik ben ook begonnen als pure assassin met bladedancer en riftstalker ernaast, en ik moet zeggen: het kan niet tippen bij saboteur. Assassin heeft leuke damage, dat zeker.Dakreal schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:16:
Na 5 dagen spelen moet ik zeggen dat ik het spel wel erg geslaagd vind zeg.
Op dit moment een lvl 20 Cleric (Justicar/Shaman/Druid) en een lvl 21 Rogue (Assasination/Bladedancer/Riftstalker) Op dit moment bevalt m'n Rogue mij uitstekend.
Gisteren ook m'n onbeperkt stealth talent gekregen, zodat ik nu lekker afk kan gaan in stealth.
De damage die je doet is echt insane! daarnaast heb je best wel wat utility, zoals stuns/evasion en andere mooie poison zaken!
Gisteren ook in Gloamwood begonnen, kwam goed uit, want ik had Silverwood ondertussen wel gezien ^^ Al met al vermaak ik me uitstekend!
Maar een Saboteur heeft lekkere burstdamage.
nee dat heb ik uitgeschakeld om te voorkomen dat bepaalde mensen die niet kunnen leeggooien etc.SnoeiKoei schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:05:
[...]
Zojuist geprobeerd mijn gegevens te updaten maar de wijzigingen verschijnen niet in de database (als het linkje naar de database in de startpost tenminste nog correct is).
je kan je gewoon in mijn sigje die link kopieren om dan je data toe te voegen en dan wijzig ik het zo nu en dan.(zsm als ik het dan op dat moment kan doen dan)
nee dat is dat andere spelJ.Christ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:26:
Is het nou als je uit Silverwood gaat en vervolgens naar een nieuw gebied ga dat je ''Woooooooooow'' zegt?
Ik kwam de eerste keer via de zuidingang Gloamwood binnen, via die Spiderweb Pass ofzoiets. Da's wel erg gaaf! Onderweg de quests meteen effe doen, ben je een half uurtje zoet voor je in Gloamwood Pines aankomt. Erg mooi gezicht als je daar aankomt en het bos verlaat.J.Christ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:26:
Is het nou als je uit Silverwood gaat en vervolgens naar een nieuw gebied ga dat je ''Woooooooooow'' zegt?
Gloamwood is sowieso een erg mooi en leuk gebied imho, heb me er prima vermaakt. Er is een erg gaaf zone event waarbij de hele zone aardedonker wordt en er een aantal raid bosses omgelegd moeten worden. Verhaallijn rond Delilath the Hag is tof om te doen.
Aha, juistum! Geen probleem, dacht alleen dat er wel een rechtstreekse koppeling was.Ienni1983 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:38:
[...]
nee dat heb ik uitgeschakeld om te voorkomen dat bepaalde mensen die niet kunnen leeggooien etc.
je kan je gewoon in mijn sigje die link kopieren om dan je data toe te voegen en dan wijzig ik het zo nu en dan.(zsm als ik het dan op dat moment kan doen dan)
Misschien wel zo duidelijk om de database zelf ook in je sig te zetten.
[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-03-2011 10:44 ]
Burst is idd ook goed, ik zal ook eens kijken naar Saboteur, ik heb voor lastige mobs ook Marksman + Ranger genomen omdat dat af en toe makkelijker is ( met pet heals enzo kun je bijna alles aan ).kKaltUu schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:32:
[...]
Ik ben ook begonnen als pure assassin met bladedancer en riftstalker ernaast, en ik moet zeggen: het kan niet tippen bij saboteur. Assassin heeft leuke damage, dat zeker.
Maar een Saboteur heeft lekkere burstdamage.
Wat ik leuk vind aan het systeem is dat je gewoon zieke combi's kan maken met 1 class..
Ik zou dus ook eventueel nog healer kunnen gaan (support) met wat vervelende truckjes om ze van mzelf af te schudden
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Druk aan het sparen voor die epic Tartagon mount dus (100 lucky coins)
Kijk anders op pagina 1, bij de database van alle tweakers die op shivermere spelen!Diversity schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:59:
Zijn er nog mensen op Shivermere die in grote guilds zitten die groepjes maken etc? Ik zit op dit moment in een hele kleine die niet zo heel erg actief is maar ik zou liever in een guild zitten waar wat meer activiteiten zijn (mag ook internationaal zijn). Zit op Guardians kant btw.