• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn LG Flatron w1942s die ik nu al bijna 2 jaar heb.
Als ik het beeldscherm aanzet heb ik voor drie seconden beeld en daarna gaat het beeld op zwart (helemaal niks meer ook geen backlight). Alleen het blauwe aan/uit ledje blijft branden.
Zet ik het beeldscherm weer aan en uit dan doet het probleem zich opnieuw voor. Drie seconden beeld, daarna zwart beeld en alleen een blauw brandend ledje dat blijft branden.
Ik kan ook niet meer in het menu komen van het beeldscherm.

Garantie is uiteraard net verlopen en alleen al de onderzoeks kosten zijn 50 euro.
Nou heb ik op internet gelezen dat meerdere mensen (soort) gelijke problemen hebben met lg flatrons (en ook andere producten van lg) mijn conclusie: Nooit meer iets van LG maar dat off-topic

Heeft een van jullie misschien dezelfde ervaring met LG beeldschermen en nog belangrijker: Weet iemand misschien hoe dit probleem is op te lossen.
Openmaken van dit scherm is trouwens erg lastig omdat nergens schroeven zijn te vinden.

Als het niet meer te repareren valt dan koop ik waarschijnlijk dit iyama beeldscherm (pricewatch: Iiyama ProLite E2008HDS-1)

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 14:17
In het beste geval is je inverter kapot (denk iets van 60 eur), in het slechtste geval 1 van je backlights (nieuw panel = prijs nieuwe monitor). Repareren 100 eur? en weinig garantie, nieuwe monitor 125 eur en 3 jaar garantie.

Ik zou dan toch wel gaan denken om een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kan ook aan een aantal brakke condensators liggen, in dat geval zou het wel te maken moeten zijn voor weinig.

Zie ook:

Monitor aan het sterven? Is het nog te redden?
Samsung 223BW Flikkerend scherm.
Samsung Syncmaster 226BW caps vervangen

[ Voor 48% gewijzigd door Kid Jansen op 02-03-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Bedankt voor de reacties.
Heb ondertussen toch de iiyama monitor gekocht. Werkt prima.
Maar de LG beeldschermen zijn trouwens ook erg moeilijk open te krijgen. Nergens maar dan ook nergens zitten aan de buitenkant schroeven.

Leg hem denk ik op zolder en zet hem op marktplaats. Misschien dat ik er in de zomervakantie nog een keer naar kijk.

Heb trouwens op de lg site gekeken en daar stond dat ik 3 jaar garantie heb (heb nu dus nog garantie)
Maar dat kost volgens mij ook alweer klauwen met geld voor de telefoonlijn van ze en verzendkosten, extra bijkomende kosten en dat soort onzin (ondanks dat ik nog garantie heb)
Maar goed. 125 euro voor een iiyama 20'' beeldscherm met dvi-aansluiting en ingebouwde boxen (al dan wel maar 1 wat) vind ik niet bepaald veel geld.