Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

magnifor schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:33:
[...]

Waar heb jij dan een TomTom en Navigon gezien voor de iPhone die ik kan uitproberen? Ik zeg niet dat ik geen geld heb om TomTom of Navigon te kopen, ik zeg dat ik het wil kopen maar wel eerst wil uitproberen. Reviews zijn eigenlijk een mening van iemand en wil het daarom zelf proberen.

En waarom weer die pc vergelijking? Ik wordt gek van al die computer/auto vergelijkingen. Als je een computer uit de winkel neemt zonder ervoor te betalen dan is het diefstal omdat je het fysiek meeneemt en de winkel niets meer heeft om te verkopen. Als je software download dan is het een kopie en heeft de eigenaar nog steeds zijn software om het te verkopen.
Als je per sé navigatie nodig hebt dan koop je dat net zoals al het andere spul dat je per sé nodig hebt. Wil je het niet kopen maar download je het illegaal dan meldt je dat in dit topic gewoon niet, zo simpel is het. TomTom is overigens geen obscure onbekende navigator dus wat dat betreft kun je best afgaan op de mening van een reviewer.

Als je een iPhone icm een T-Mobile abo hebt dan is Navigon een tijd terug gratis aangeboden, ik weet niet of die actie nog loopt.

offtopic:
Het geëikte "de eigenaar verliest niets als ik kopieer" begint overigens net zo vermoeiend te worden als de vergelijkingen met computers of auto's ;)
Joepv schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:43:
Ik snap er niets van. Heb dus een app gedownload via usenet. Deze op je jailbroken iPhone gezet en ineens is er geld afgeschreven van je rekening door Apple?

Volgens mij moet je altijd goedkeuring geven d.m.v. je Apple ID wachtwoord in te voeren, heb je dat gedaan?
Kun je controleren of het bedrag dat afgeschreven is ook specifiek voor de app is die je gedownload hebt? Het komt bij mij namelijk regelmatig voor dat ik pas dagen of weken nadat ik een app heb aangeschaft de melding krijg dat er ook daadwerkelijk iets is afgeschreven van m'n rekening.

[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 13-04-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
KneoK schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:42:
[...]

Als je per sé navigatie nodig hebt dan koop je dat net zoals al het andere spul dat je per sé nodig hebt. Wil je het niet kopen maar download je het illegaal dan meldt je dat in dit topic gewoon niet, zo simpel is het. TomTom is overigens geen obscure onbekende navigator dus wat dat betreft kun je best afgaan op de mening van een reviewer.

Als je een iPhone icm een T-Mobile abo hebt dan is Navigon een tijd terug gratis aangeboden, ik weet niet of die actie nog loopt.

offtopic:
Het geëikte "de eigenaar verliest niets als ik kopieer" begint overigens net zo vermoeiend te worden als de vergelijkingen met computers of auto's ;)
Waar het mij om gaat is dat ik het geld ervoor over heb om TomTom of Navigon te kopen maar eerst wil uitproberen voordat ik het echt koop. Die mogelijkheid wordt mij simpelweg ontnomen en daarom creëer ik zelf die. En ik ben echt niet zo eentje die het "uitproberen" excuus gebruikt om alles te downloaden en vervolgens niets te kopen. Alles wat nu op mijn iPhone staat geïnstalleerd is gekocht. Aantal van die apps heb ik gekocht nadat ik het heb uitgeprobeerd dmv downloaden.

Ik ben er heel makkelijk in, voor dure software moet ik de mogelijkheid hebben om het eerst uit te proberen of het wel goed werkt. Zo niet? Dan download ik het en maak ik daarna mijn keuze.

En om een auto vergelijking te maken ;): als ik een auto koop dan heb ik toch ook de mogelijkheid om een proefrit te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 13-04-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je doet alsof producenten verplicht zijn in jouw (specifieke) consumptiegedrag te voorzien. Als zij hun software niet als testversie aanbieden, waar goede redenen voor zullen zijn, dan is dat zo en kijk je naar alternatieven. Of je gaat gewoon even mee met je tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 13-04-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Phuncz schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:47:
Je doet alsof producenten verplicht zijn in jouw (specifieke) consumptiegedrag te voorzien. Als zij hun software niet als testversie aanbieden, waar goede redenen voor zullen zijn, dan is dat zo en kijk je naar alternatieven. Of je gaat gewoon even mee met je tijd.
Nou, ik kan hem wel begrijpen hoor, en vind zijn auto-vergelijking wel wat hebben.
Ik ben al 10 jaar TomTom-gebruiker, maar sinds ik Navigon eens heb kunnen 'testen', hoeft TT voor mij niet meer.
Dus het heeft wel zijn nut soms.

Maar het is illegaal, en als je er dus problemen mee hebt, moet je er niet hier voor zijn, dat zijn nou eenmaal de regels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Is het noodzakelijk om je ssh password te veranderen? En zoja moet je hem dan elke keer invullen als je in de toekomst jailbreakt oid? Maw waar heb je hem voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Volgens mij is het in het verleden gebeurd dat er naar veelgebruikte ip-ranges van telecomproviders werd geprobeerd te SSH'en, in de hoop dat dat ip-adres was toegekend aan een iPhone. Als je dan niet je wachtwoord verandert vanaf de standaard, kunnen die lui je hele bestandssysteem zien en bewerken.

Kortom, niet noodzakelijk, wel aan te raden.

[ Voor 10% gewijzigd door Scott op 13-04-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Wat mij opvalt sinds ik mijn iPad G1 van een jailbreak heb voorzien: de accu lijkt veel langer mee te gaan!
Ik gebruik regelmatig Uitzending Gemist, of Radio2, Video kijken, en dan loopt liep de accu vrij snel terug. Dit is nu echt stukken minder!

Komt me wat vreemd voor, gezien de verhalen die ik vaak lees over een juist snel leeglopende accu.
Noot: ik heb iOS 4.3.1 op m'n iPad.

:O

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Producenten moeten begrijpen dat niet iedereen blindelings een duur product wil of kan kopen. Heb al eerder aangegeven dat ik geen beslissing wil nemen aan de hand van reviews en/of hands-on. Ik wil zelf kunnen testen. Ik begrijp niet waarom TomTom en/of Navigon gewoon een light versie uitbrengt waarmee je bijvoorbeeld maar 10 minuten per keer kan navigeren ofzo. Je hebt dan geen product die je voor dagelijkse doeleinden kan gebruiken maar wel fatsoenlijk kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
wvexeltweakers schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:46:
Wat mij opvalt sinds ik mijn iPad G1 van een jailbreak heb voorzien: de accu lijkt veel langer mee te gaan!
Ik gebruik regelmatig Uitzending Gemist, of Radio2, Video kijken, en dan loopt liep de accu vrij snel terug. Dit is nu echt stukken minder!

Komt me wat vreemd voor, gezien de verhalen die ik vaak lees over een juist snel leeglopende accu.
Noot: ik heb iOS 4.3.1 op m'n iPad.

:O
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoe of waar kan je deze bestanden downloaden?

Ik wil namelijk de I4 van me zus updaten naar een nieuwe firmwareversie, met behoud van de baseband(factory locked). Ik vroeg me dus alleen af hoe ik weer kan downgraden als het me niet lukt.

Ik heb de volgende SHSH's: 4.1, 4.2.1, 4.2b3, 4.3, 4.3b1, 4.3b2, 4.3b3 staan.
Hero Of Time schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:43:
[...]

Die krijg je pas als er een nieuwe firmware uit komt. Je SHSH worden pas op de laatste dag opgeslagen op de server van Saurik. Dat is iig mijn ervaring. Tenzij je voor de eerste keer een JB uitvoert, dan krijg je de SHSH direct (had ik iig met 3.1.2). Zo kreeg ik de SHS van 4.2.1 pas toen 4.3 uit was en de keys van 4.3 toen 4.3.1 uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Baseband en SHSH hebben in principe niets met elkaar te maken. Als je update naar een nieuwe firmwareversie niet lukt met behoud van baseband, dan heeft teruggaan geen zin, omdat een oude firmwareversie dan toch niet de oude basebandversie installeert. Het is wel mogelijk om terug te gaan, maar niet nodig omdat het voor de baseband toch al te laat is.

That being said, het is heel simpel om een iPhone 4 naar 4.3.1 te brengen met behoud van baseband. Zie deze walkthrough om up te daten naar 4.3.1, en dan deze om weer te jailbreaken. Zolang je zorgt dat je alle stappen nauwkeurig volgt, kan het bijna niet foutgaan.
Fire69 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:57:

Maar het is illegaal, en als je er dus problemen mee hebt, moet je er niet hier voor zijn, dat zijn nou eenmaal de regels :)
Gepakt word je niet, dus het gaat er in deze om of je het zelf onethisch vindt of niet. Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben om het illegaal uit te proberen. Als ik het niks vind, koop ik het niet, als ik het wel wat vind, koop ik het wel. De developer verdient niets meer of minder dan als de optie tot uitproberen er niet was, want ik zou het niet kopen zonder te proberen. Er is wel een kans dat hij meer verdient, namelijk in het geval dat zijn app me bevalt en ik het koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Scott schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:49:
De developer verdient niets meer of minder dan als de optie tot uitproberen er niet was, want ik zou het niet kopen zonder te proberen. Er is wel een kans dat hij meer verdient, namelijk in het geval dat zijn app me bevalt en ik het koop.
Tuurlijk wel. Niet zo egocentrisch denken ;)
Er zijn ook mensen die apps nu nog kopen om uit te proberen en de apps die toch niet bevallen gewoon niet meer gebruiken. Die zouden de app misschien niet gekocht hebben als er een probeerversie van was.

Zelf vind ik trial- of liteversies irritant. Ik koop meestal gewoon het volledige product, omdat ik er met zo'n beperkte versie niet achter kan komen of de functionaliteit voldoet.

Maar ik heb nog steeds liever een paar miskopen dan een jailbreak :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2021
Om de atv2 te jailbreaken met een vista pc kun je gebruik maken van:

- Seas0nPass
- Sn0wbreeze

Maar mijn vraag is: welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je 4.3.1 draait, zou je seasonpass moeten gebruiken dacht ik, anders had je problemen met sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Gisteravond mijn iPhone 4 simlocked AT&T van 4.1 met baseband 01.59.00 naar 4.3.1 geupdate zonder de baseband te updaten. Daarna met sn0wbreeze weer gejailbreaked en de baseband is gelijk gebleven. Allemaal prima. Echter, gister was het voor mij laat om een andere iPhone (ook AT&T locked) te upgraden naar 4.3.1 met 01.59.00. Nu wilde ik dat net doen, zag ik dat 4.3.2 is uitgekomen. Nu is mijn vraag, met de opgeslagen SHSH blobs van 4.3.1 voor de te upgraden iPhone, kan ik daarmee nog upgraden naar 4.3.1 nu 4.3.2 is uitgekomen? Ik verwacht namelijk niet dat 4.3.2 weer snel untethered zal zijn en ultrasn0w nog niet bevestigd te zijn voor 4.3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Ik heb hier een I4 met 4.0.1 met baseband 01.59.00 waar reeds ultrasn0w op staat, dus een softwarematige unlock.

Via Cydia heb ik net de laatste versie van ultrasn0w geinstalleerd 1.2.1, nu werkt echter het unlock niet meer. De popup komt na het opstarten, ik klik op ontgrendel voer pincode in.. Echter gebeurt er niets..

Iemand enig idee waarom, of hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
beyazz06 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:10:
Ik heb hier een I4 met 4.0.1 met baseband 01.59.00 waar reeds ultrasn0w op staat, dus een softwarematige unlock.

Via Cydia heb ik net de laatste versie van ultrasn0w geinstalleerd 1.2.1, nu werkt echter het unlock niet meer. De popup komt na het opstarten, ik klik op ontgrendel voer pincode in.. Echter gebeurt er niets..

Iemand enig idee waarom, of hoe ik dit kan oplossen?
Probeer je iPhone eens een paar keer opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Heb ik gedaan, ook een paar laten "respringen" echter zonder resultaat..

edit:
Zo net ultrasn0w herinstalleerd.. mocht ook niet baten..

2e edit:
Na het herinstalleren nogmaals opnieuw gestart.. gelukkig hij doet ut weer! =]

[ Voor 55% gewijzigd door beyazz06 op 14-04-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Canaria schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:16:
[...]

Tuurlijk wel. Niet zo egocentrisch denken ;)
Er zijn ook mensen die apps nu nog kopen om uit te proberen en de apps die toch niet bevallen gewoon niet meer gebruiken. Die zouden de app misschien niet gekocht hebben als er een probeerversie van was.

Zelf vind ik trial- of liteversies irritant. Ik koop meestal gewoon het volledige product, omdat ik er met zo'n beperkte versie niet achter kan komen of de functionaliteit voldoet.

Maar ik heb nog steeds liever een paar miskopen dan een jailbreak :P
Ik had het ook alleen over mijzelf, ik kan niet voor anderen denken :P Persoonlijk heb ik er dus geen probleem mee, want ik zou het niet kopen zonder te proberen. In mijn geval verdient de developer niets meer of minder. Voor anderen kan dit uiteraard anders zijn, als die wel iets kopen zonder te proberen, dan verdient de developer daar wel geld mee.

Waarom ben je anti-jailbreak? Je levert iets in op je batterij, maar als ik daarmee boven elk sms'je kan zien hoe laat die verstuurd of ontvangen is, of gratis kan tetheren binnen mijn datalimiet (kun je het ook weer hebben over of dat ethisch is of niet, maar AT&T is al duur zat :+), vind ik dat die extra procentjes per uur wel waard.
me_mrtn schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:57:
Gisteravond mijn iPhone 4 simlocked AT&T van 4.1 met baseband 01.59.00 naar 4.3.1 geupdate zonder de baseband te updaten. Daarna met sn0wbreeze weer gejailbreaked en de baseband is gelijk gebleven. Allemaal prima. Echter, gister was het voor mij laat om een andere iPhone (ook AT&T locked) te upgraden naar 4.3.1 met 01.59.00. Nu wilde ik dat net doen, zag ik dat 4.3.2 is uitgekomen. Nu is mijn vraag, met de opgeslagen SHSH blobs van 4.3.1 voor de te upgraden iPhone, kan ik daarmee nog upgraden naar 4.3.1 nu 4.3.2 is uitgekomen? Ik verwacht namelijk niet dat 4.3.2 weer snel untethered zal zijn en ultrasn0w nog niet bevestigd te zijn voor 4.3.2.
Ja, als je SHSH blobs hebt van 4.3.1 kan dat.

[ Voor 23% gewijzigd door Scott op 14-04-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Frank7 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:18:
Om de atv2 te jailbreaken met een vista pc kun je gebruik maken van:

- Seas0nPass
- Sn0wbreeze

Maar mijn vraag is: welke is beter?
Ik heb het net gedaan met seas0npass en het ging perfect. Geluid werkt nog (Airplay!). Gelijk even de blobs opgeslagen met TinyUmbrella, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Scott schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:54:
[...]

Ja, als je SHSH blobs hebt van 4.3.1 kan dat.
Bedankt, werkt als een tierelier. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vandaag heb ik tweedehands een iPhone 3gs 8gb gekocht. Nu staat er Cydia, Crackulous en Installous op dus hij is gejailbreakt. Echter zou ik graag willen weten of de telefoon zonder jailbreak ook simlockvrij is. Het zou natuurlijk kunnen dat de vorige eigenaar hem gejailbreakt heeft om gratis apps te downloaden oid. Hoe kan ik nu controleren of de telefoon van zichzelf al simlockvrij is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

KappuhH schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:45:
Vandaag heb ik tweedehands een iPhone 3gs 8gb gekocht. Nu staat er Cydia, Crackulous en Installous op dus hij is gejailbreakt. Echter zou ik graag willen weten of de telefoon zonder jailbreak ook simlockvrij is. Het zou natuurlijk kunnen dat de vorige eigenaar hem gejailbreakt heeft om gratis apps te downloaden oid. Hoe kan ik nu controleren of de telefoon van zichzelf al simlockvrij is of niet?
Dan zul je in Cydia bij Installed Packages even moeten kijken of er software geinstalleerd is om het toestel simlock-vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

iMars

Full time prutser

Hoewel ik het eigenlijk helemaal met je eens ben, heeft magnifor toch wel een punt.
Een gewone TomTom, Garmin, Navigon etc. kan je in de winkel uitproberen. Maar op je eigen iPhone, of op een iPhone in de winkel gaat dat niet. En als de app nu een paar euro is moet je niet moeilijk doen. Maar we praten hier over 40~80 euro voor een app (wat IMO niet duur is, maar wel als je het koopt en het werkt niet fijn...)

Ik heb ook eerst alles illegaal geprobeerd, en heb vervolgens mijn keuze (Navigon) gemaakt. Die heb ik gewoon gekocht.

Dus de vergelijking van maartend dat je een computer eerst 3 weken thuis kan proberen voordat je het koopt gaat niet helemaal op, omdat je de computer in een winkel kan zien en proberen. Zeker met Navigatie gaat het om de look en feel... Dat wil je gewoon eerst zien.

Het beste zou zijn dat je in een winkel gewoon een iPhone in je handen kan houden en daarop een aantal navigatie apps proberen. Online youtube is leuk, maar je wil het toch even zelf bedienen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

iMars schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:54:
[...]

Hoewel ik het eigenlijk helemaal met je eens ben, heeft magnifor toch wel een punt.
Een gewone TomTom, Garmin, Navigon etc. kan je in de winkel uitproberen. Maar op je eigen iPhone, of op een iPhone in de winkel gaat dat niet. En als de app nu een paar euro is moet je niet moeilijk doen. Maar we praten hier over 40~80 euro voor een app (wat IMO niet duur is, maar wel als je het koopt en het werkt niet fijn...)

Ik heb ook eerst alles illegaal geprobeerd, en heb vervolgens mijn keuze (Navigon) gemaakt. Die heb ik gewoon gekocht.

Dus de vergelijking van maartend dat je een computer eerst 3 weken thuis kan proberen voordat je het koopt gaat niet helemaal op, omdat je de computer in een winkel kan zien en proberen. Zeker met Navigatie gaat het om de look en feel... Dat wil je gewoon eerst zien.

Het beste zou zijn dat je in een winkel gewoon een iPhone in je handen kan houden en daarop een aantal navigatie apps proberen. Online youtube is leuk, maar je wil het toch even zelf bedienen.
Maar nog steeds is die discussie in een topic als deze gewoon nutteloos. Je kunt excuses verzinnen wat je wilt om goed te praten dat je illegale software als demo gebruikt, er zullen in dit topic maar weinig mensen zijn die nooit wat downloaden en ik zal al helemaal niet ontkennen dat ik ook weleens wat download om te zien of het wat is maar dit topic is bedoeld om alle zaken omtrent het jailbreaken te bespreken, illegale software en discussie daaromtrent wordt gewoon niet op prijs gesteld.

Je weet hoe je iPhone werkt, je kunt op Youtube bekijken hoe de software er uit ziet, daarmee kun je een hele goede keus maken. Wil je dat niet maar wil je het per sé eerst proberen zonder te betalen, bespreek dat dan niet in dit topic maar hou dat gewoon voor jezelf. Het laatste wat we willen is dat een topic met zoveel waardevolle informatie permanent op slot gaat omdat er voor de zoveelste keer discussie ontstaat over illegale downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Kijk of er in Cydia, ultrasn0w is geinstalleerd. Zo ja, deze even verwijderen en kijken of je SIM nog werkt.. Werkt het niet heb je waarschijnlijk een sim-lock, dan moet je het software - ultrasn0w - weer installeren. Werkt het wel, dan issie of sim-lock vrij of je hebt toevallig dezelfde provider. Ik zou het dan ook even met 2 sim-kaarten uitproberen wanneer het lijkt dat je geen sim-lock hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

iMars

Full time prutser

KneoK schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 03:02:
[...]

Maar nog steeds is die discussie in een topic als deze gewoon nutteloos. Je kunt excuses verzinnen wat je wilt om goed te praten dat je illegale software als demo gebruikt, er zullen in dit topic maar weinig mensen zijn die nooit wat downloaden en ik zal al helemaal niet ontkennen dat ik ook weleens wat download om te zien of het wat is maar dit topic is bedoeld om alle zaken omtrent het jailbreaken te bespreken, illegale software en discussie daaromtrent wordt gewoon niet op prijs gesteld.

Je weet hoe je iPhone werkt, je kunt op Youtube bekijken hoe de software er uit ziet, daarmee kun je een hele goede keus maken. Wil je dat niet maar wil je het per sé eerst proberen zonder te betalen, bespreek dat dan niet in dit topic maar hou dat gewoon voor jezelf. Het laatste wat we willen is dat een topic met zoveel waardevolle informatie permanent op slot gaat omdat er voor de zoveelste keer discussie ontstaat over illegale downloads.
Ik praat het ook niet goed. En het mag ook niet op GoT. Gaf alleen aan dat het wel handig kan zijn ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 22:40
Als hij T-mobile gesimlocked is kun je deze toch tegenwoordig gratis laten unlocken of naders unlocken via i-tunes. Eerst een simkaart van een andere provider in de iphone en dan iets van een half uurtje aan itunes hangen daarna de t-mobile kaart erin en dan krijg je als het goed is een provider update in i-tunes deze uitvoeren en de iphone zou dan simlock vrij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
KneoK schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 03:02:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat we hier illegale software moeten bespreken. Er werd gevraagd wat het nut was van jailbreaken en gaf ik mijn mening waarom jailbreaken iig voor mij nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 16:01
Ik wil me Iphone 4 gaan jailbreaken, omdat Tethering dan gaat werken met vodafone.
Nu zijn er 2 versies redsn0w 0.9.6rc9 en PwnageTool 4.3
maakt het nog uit welke ik gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:21
Nickjuh1985 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:03:
Ik wil me Iphone 4 gaan jailbreaken, omdat Tethering dan gaat werken met vodafone.
De ene is voor Windwos en de andere voor Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 16:01
ah ok dan moet ik redsnow gebruiken.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Nickjuh1985 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:03:
Ondertussen zitten we al op rc12 geloof ik maar ik kan je uit ervaring vertellen dat dit prima werkt. Heb sinds kort ook een jb en heb tetherme gekocht. Werkt perfect in combinatie met Vodafone en ik kan nu dus ook de personal hotspot functie gewoon gebruiken zoals Apple het bedoeld heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
KneoK schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:19:
[...]

Dan zul je in Cydia bij Installed Packages even moeten kijken of er software geinstalleerd is om het toestel simlock-vrij te maken.
beyazz06 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:48:
[...]

Kijk of er in Cydia, ultrasn0w is geinstalleerd. Zo ja, deze even verwijderen en kijken of je SIM nog werkt.. Werkt het niet heb je waarschijnlijk een sim-lock, dan moet je het software - ultrasn0w - weer installeren. Werkt het wel, dan issie of sim-lock vrij of je hebt toevallig dezelfde provider. Ik zou het dan ook even met 2 sim-kaarten uitproberen wanneer het lijkt dat je geen sim-lock hebt.
In Cydia staat onder Beheren -> Paketten niks met ultrassn0w. Bij Beheren -> Bronnen staat wel een link nar ultrasn0w en kan ik eventuel ultrasn0w installeren.
Ik neem aan dat hij dan niet geunlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
KappuhH schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:35:
[...]

[...]

In Cydia staat onder Beheren -> Paketten niks met ultrassn0w. Bij Beheren -> Bronnen staat wel een link nar ultrasn0w en kan ik eventuel ultrasn0w installeren.
Ik neem aan dat hij dan niet geunlocked is?
Als ultrasn0w niet geinstalleerd is, heeft het - als het goed is - geen softwarematige unlock. Dit wil echter niet zeggen dat ie "factory" unlocked is. Om dit na te gaan moet je even een simkaart van een andere provider erin stoppen en checken.

Zoals edebee ook heeft zegt, als het een T-mobile toestel is kan je deze gratis een officiele unlock geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik probeer via openssh in te loggen maar kom niet in mijn iphone. Via mobileterminal kom ik er net achter dat het standaard alphine password niet correct is. Is dit gewijzigd in 4.3.1?

nevermind tikte alphine in stupid

[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 15-04-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Volgens mij is het 'alpine', niet 'alphine' ;) De versie van iOS maakt daarvoor overigens niet uit, het wachtwoord is een deel van de OpenSSH-package in Cydia.

[ Voor 55% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-04-2011 22:47 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het paswoord heeft niets te maken met openssh. Het is gewoon het paswoord van de root-user in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Fire69 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:22:
Het paswoord heeft niets te maken met openssh. Het is gewoon het paswoord van de root-user in iOS.
Ah, weer iets bijgeleerd :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21

3DDude

I void warranty's

Beste medetweakerts sinds vandaag ben ik in het bezit van een ipad2 16GB wifi.
Nou staat hier al 4.3.2 op, wat is het advies: nog even wachten tot deze versie goed gekraakt is? Of is dat nu al te mail breaken..

P.s. Ook en ik op zoek naar een rdp client voor de iPad maar ik heb weinig zin om maar liefst 23,99
Te betalen voor logmein kg krijn waarvan ik verwachte dat het een basis - feature is....iemand een goed gratis alternatief?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
3DDude schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:52:
Nou staat hier al 4.3.2 op, wat is het advies: nog even wachten tot deze versie goed gekraakt is? Of is dat nu al te mail breaken..
Alleen tethered op het moment. - Sorry, had de 2 gemist :P

[ Voor 4% gewijzigd door tarlitz op 16-04-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

P.s. Ook en ik op zoek naar een rdp client voor de iPad maar ik heb weinig zin om maar liefst 23,99
Te betalen voor logmein kg krijn waarvan ik verwachte dat het een basis - feature is....iemand een goed gratis alternatief?
Bedoel je toevallig een jailbreak? ;)

Die is er op dit moment nog niet voor de iPad2, ook niet tethered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
thaan schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 01:16:
[...]

Tethered is 4.3.2 wel zeker te JB'n. De exploit die bij 4.3.x is gebruikt is in 4.3.2 ook nog niet gepatched dus untethered komt er ook aan, alleen dit weekend niet meer aangezien icon1c in het vliegtuig zit.Te vroeg is het, het gaat om de iPad 2. :$

[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 16-04-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Wat dacht je van TeamViewer? Te gebruiken op iPhone, iPad, Mac en Windows.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

funske schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:00:
[...]

Wat dacht je van TeamViewer? Te gebruiken op iPhone, iPad, Mac en Windows.
of veency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21

3DDude

I void warranty's

thaan schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 01:16:
[...]

Klopt dit heeft de iPad zelf aangepast die tekst lol,
Verder team viewer is leuk voor 1 keertje maar gekloot met die inlog codes enzo.. Nee bedankt.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DDude schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:26:
[...]

Klopt dit heeft de iPad zelf aangepast die tekst lol,
Verder team viewer is leuk voor 1 keertje maar gekloot met die inlog codes enzo.. Nee bedankt.
Valt wel mee, als je 'm eenmaal in den geheugen hebt gegriefd dan is het enkel
een paar codes invoeren ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

zie volgende post. sorry

[ Voor 76% gewijzigd door hoyvoy op 16-04-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Weet iemand een manier hoe dat ik de statusbar kan "wissen" in landscape mode?

zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/1268/img00731.png

maar dan overal.

[ Voor 37% gewijzigd door hoyvoy op 16-04-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik heb zelf WinAdmin op m'n iPhone als RDP client. Nu is 't scherm van m'n iPhone niet zo groot, maar het werkt prima. Je moet er wel voor betalen, staat in de AppStore.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

iTap RDP... weet eigenlijk niet meer of die gratis is. WEet alleen dat ik voor de TS Gatyway functionaliteit moest betalen. Weet dus niet of je voor de basis app moet betalen... TS Gateway functionaliteit was vrij prijzig, maar wel vereist om mijn klanten via de iPhone (in nood/bij spoed) te kunnen beheren

[ Voor 30% gewijzigd door ThePrutser op 16-04-2011 13:13 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb op mijn Ipad IOS 4.2 staan, ja 4.2 en niet 4.21. Het was een Gold master version die ik destijds erop gezet heb.
Ik wil nu graag naar IOS 4.21 toe ivm het jailbreaken, kan dit zonder alle data kwijt te raken ?

Wordt tevens zo vreselijk moe van Itunes, ik kan nu geen contact meer maken met de IPAD want de services zijn niet Apple mobile services zijn niet gestart.
Itunes, opnieuw installed, reboots, etc. etc. niks mag baten.

Zijn er alternatieven mbt het flashen van de IOS versie zonder dat idiote Itunes, ben echt klaar met iedere keer dan gezannik.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:36:
Heren,

Ik heb op mijn Ipad IOS 4.2 staan, ja 4.2 en niet 4.21. Het was een Gold master version die ik destijds erop gezet heb.
Ik wil nu graag naar IOS 4.21 toe ivm het jailbreaken, kan dit zonder alle data kwijt te raken ?
Alleen als je de blobs hebt, anders alleen de nieuwste versie....
Wordt tevens zo vreselijk moe van Itunes, ik kan nu geen contact meer maken met de IPAD want de services zijn niet Apple mobile services zijn niet gestart.
Itunes, opnieuw installed, reboots, etc. etc. niks mag baten.
Tja, je bent tweaker of niet.... zoek het onderliggende probleem....
Zijn er alternatieven mbt het flashen van de IOS versie zonder dat idiote Itunes, ben echt klaar met iedere keer dan gezannik.
Dat antwoord staat al vaak genoeg in dit topic... :O
Alvast bedankt !

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de 'hulp'.....
Dacht dat een forum voor dit soort vragen was.
Natuurlijk zal het ergens staan maar dit is het 7e deel puur over jailbreaken en tenzij je werkeloos bent of in de VUT zit is alles weer doorlezen niet te doen.

Een simpele verwijzing naar evt. software zou afdoende geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De software staat al in dit topic genoemd en de search werkt ook nog steeds hoor. :O

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Op GoT wordt eigen inzet verwacht. Alles voorgekauwd krijgen doen we hier niet aan. Als je het hiervoor te druk hebt of te lui bent, dan zit je hier op GoT op de verkeerde plek.

[sarcasme]Misschien dat je bij iphoneclub.nl wel alles voorgeschoteld krijgt, of dat er iemand is die alles voor je wil doen.[/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mijn 3gs phone ging opeens resetten en blijft nu vastlopen bij het apple logo. Hoe los ik dit op? jailbreak 4.3.1

update: hij werkt toch weer, hoe kan ik zelf in safe modes starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

tennisbal schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:33:
mijn 3gs phone ging opeens resetten en blijft nu vastlopen bij het apple logo. Hoe los ik dit op? jailbreak 4.3.1

Met SBSettings ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:28:
Op GoT wordt eigen inzet verwacht. Alles voorgekauwd krijgen doen we hier niet aan. Als je het hiervoor te druk hebt of te lui bent, dan zit je hier op GoT op de verkeerde plek.

[sarcasme]Misschien dat je bij iphoneclub.nl wel alles voorgeschoteld krijgt, of dat er iemand is die alles voor je wil doen.[/sarcasme]
Heeft niks met luiheid te maken of de zoekfunctie die alles behalve geweldig werkt tenzij je de juiste search string weet. Bijvoorbeeld mijn vraag valt met de zoekmachine NIET een passend antwoord op te vinden.
Been there, done that.
Dat is ook de reden dat er een forum is lijkt me want anders kan je beter 1 grote FAq hebben en een slotje erop hangen.

Mij gaat het om het feit dat ik met itunes nu NIKS meer kan, dus ook niet backuppen. Ik zoek dus iets wat dat wel kan. Zoeken is dan leuk maar je krijgt dan ettelijke zgn oplossingen en wonder programma's die zeker niet allemaal datgene zullen doen wat ze beloven.

Neem aan dat er mensen hier zijn met een goede tip in de richting, dan kan ik dat proberen zonder eerst 12 progs te proberen dmv trial & error.

Snap best hoor dat je als 'hardcore' tweaker hier vaak dezelfde vragen terug ziet komen, maar zet die dan OOK in de eerste pagina FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
tennisbal schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:33:

In sbsettings bij power en dan staat er Safe Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
stardusk schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:43:
[...]

In sbsettings bij power en dan staat er Safe Mode.
ja ok, maar dat werkt dus alleen als je iphone werkt. Het kan dus niet als hij vastgelopen is? Dus bv via een combinatie van de powerknop oid de safemodus op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:31:
[...]

Heeft niks met luiheid te maken of de zoekfunctie die alles behalve geweldig werkt tenzij je de juiste search string weet. Bijvoorbeeld mijn vraag valt met de zoekmachine NIET een passend antwoord op te vinden.
Been there, done that.
Dat is ook de reden dat er een forum is lijkt me want anders kan je beter 1 grote FAq hebben en een slotje erop hangen.

Mij gaat het om het feit dat ik met itunes nu NIKS meer kan, dus ook niet backuppen. Ik zoek dus iets wat dat wel kan. Zoeken is dan leuk maar je krijgt dan ettelijke zgn oplossingen en wonder programma's die zeker niet allemaal datgene zullen doen wat ze beloven.

Neem aan dat er mensen hier zijn met een goede tip in de richting, dan kan ik dat proberen zonder eerst 12 progs te proberen dmv trial & error.

Snap best hoor dat je als 'hardcore' tweaker hier vaak dezelfde vragen terug ziet komen, maar zet die dan OOK in de eerste pagina FAQ.
Waar je het nu over hebt heeft weinig met Jailbreaken te maken. Je zoekt een vervanger voor iTunes om te kunnen syncen e.d. Dat bespreken we hier niet, daar is een ander topic voor. Heb je problemen met iTunes, dan ga je naar het iTunes topic of open je een nieuwe en leg je uit wat je probleem is. Andere optie is bij Apple aankloppen dat het niet meer werkt (en eventueel klagen dat het een klote pakket is, zoals je 't noemt).
tennisbal schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:18:
[...]

ja ok, maar dat werkt dus alleen als je iphone werkt. Het kan dus niet als hij vastgelopen is? Dus bv via een combinatie van de powerknop oid de safemodus op te starten
Safe modus niet, wel recovery modus. Hiervoor herstart je je iDevice en houd je de home knop ingedrukt als het Apple logo in beeld is. Dan kan je weer een backup maken oid en herstellen, indien nodig. Maar zomaar naar safe modus om een tweak te verwijderen die 't mogelijk veroorzaakt, nee. Dat is puur wachten tot je of mobile substrate/springboard crasht, of dat je sbsettings in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Vreemd voorval bij mij. Normaal gesproken krijg je automatisch de nieuwe SHSH blobs van een firmware in Cydia. Nu is 4.3.2 al uit en zie ik nog steeds geen 4.3.1 blobs. Enig idee waar dit door komt? Heeft Apple wat verandert aan het ophalen van de SHSH keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hero Of Time schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:00:
Vreemd voorval bij mij. Normaal gesproken krijg je automatisch de nieuwe SHSH blobs van een firmware in Cydia. Nu is 4.3.2 al uit en zie ik nog steeds geen 4.3.1 blobs. Enig idee waar dit door komt? Heeft Apple wat verandert aan het ophalen van de SHSH keys?
Geen idee of er iets veranderd is maar op mijn iPad gaan de blobs in Cydia ook maar tot 4.3 dus je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Hero Of Time schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:00:
Probeer iSHSit eens, die kan je gebruiken als app op je iPhone of iPad en dan de SHSH naar je mail toesturen of naar cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kan het kloppen dat pkgbackup niet werkt in versie 4.3.1? ik kan geen backup maken, als ik op de backup knop druk dan gebeurd er niks. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Darn, ik draai net TinyUmbrella om nog eens te kijken of ik wat kan doen, geen 4.3.1 SHSH on file en niet te verkrijgen ook (logisch, 4.3.2 is al langer uit dan 1 dag). Dit vind ik dan weer wel vreemd:
CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone3GS 4.3.2 (8H7) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
Laatste versie van TU en er is geen 4.3.3, dus hoe kan het dat ik 4.3.2 niet kan opslaan?

Btw, humor. iTunes geeft aan dat er een update is naar 4.3.1, niet 4.3.2. Misschien moet ik iTunes eens updaten :P.

Edit 2:
En opeens krijg ik wel de vraag voor 4.3.2 zonder iTunes update. Zal wel Apple kwaliteit zijn :P.

Ik ga denk eens later deze week updaten, eerst backup maken, dan met PwngTool custom fw maken en updaten. Heb toch geen last van tethered, omdat ik oude bootrom heb.

[ Voor 32% gewijzigd door Hero of Time op 18-04-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net de nieuwe TU afgehaald en getest, maar 4.3.2 lukt hier ook niet.
Heel vreemd dat hij meld dat we te laat zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
04/18/2011 22:34:00.989 iPhone3GS 4.3.1 (8G4) SHSH SUCCESSFULLY saved! [Click Here to Open]
04/18/2011 22:36:23.804 iPhone3GS 4.3.2 (8H7) SHSH SUCCESSFULLY saved! [Click Here to Open]
WOEI! Toch nog 4.3.1 kunnen krijgen. het wordt nog uitgegeven :D
Ik vond het volgende namelijk op de TU website, staat er gewoon in plain sight:
EDIT: OK so it looks like Cydia is giving up the ghost and having some major issues. I've re-uploaded 4.30.05 for those of you that want to save 4.3.1 via APPLE. Hurry up and do so before 4.3.1 is no longer signed.

To save your SHSH via APPLE instead of CYDIA (the default) go into Advanced options and UNCHECK the box that clearly says: "Request SHSH From Cydia" then click 'Apply Changes' then select your device then click 'Save SHSH'
Dus, niet via Cydia laten lopen, maar direct bij Apple vandaan plukken!

[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 18-04-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hero Of Time schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:35:
[...]

WOEI! Toch nog 4.3.1 kunnen krijgen. het wordt nog uitgegeven :D
Ik vond het volgende namelijk op de TU website, staat er gewoon in plain sight:

[...]

Dus, niet via Cydia laten lopen, maar direct bij Apple vandaan plukken!
Dan denk ik dat je geluk hebt gehad. Ik heb net hetzelfde geprobeerd en heb nu alle blobs t/m 4.3.2 behalve 4.3.1. Ach, echt nodig zal ik die niet hebben en ik blijft toch nog wel even hangen op 4.3.1 maar het zou leuk geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heb je wel de 4.30.05 versie van TU geprobeerd? want de 4.32.01 pakte bij mij 4.3.1 ook niet, daarna 4.30.05 overheen geïnstalleerd et voila... shsh van 4.3.1 van zowel iPhone4 als iPad2 (5 minuten geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
In Cydia kan ik mijn SHSH blobs niet vinden, maar voor de zekerheid heb ik op de iMac TinyUmbrella geinstalleerd en daarmee op "save shsh" geklikt en nu staat mijn telefoon in de lijst. Heb ik nu de 4.3.1 blobs opgeslagen? Want kan nergens zien of dit nu lokaal op de harddisk is of bij Cydia? Dit is mijn eerste jailbreak dus had geen eerdere blobs.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat is local én gesubmit naar Cydia. Maar kan even duren voor je ze ziet in Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik word nu wel ongeduldig met die iPad 2 jailbreak hoor, er komt maar geen nieuws :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Dit
To save your SHSH via APPLE instead of CYDIA (the default) go into Advanced options and UNCHECK the box that clearly says: "Request SHSH From Cydia" then click 'Apply Changes' then select your device then click 'Save SHSH'
en dit
heb je wel de 4.30.05 versie van TU geprobeerd
Boden mij de oplossing voor het opslaan van de SHSH _/-\o_

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kan ik veilig itunes updaten? of ben ik dan mijn try out apps kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja. nee.

en wat zijn try out apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
randje schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:18:
ja. nee.

en wat zijn try out apps?
ehm installous apps die ik 1 dag check. Ik kan dus veilig itunes updaten. Ik heb ook een jailbreak app waarmee ik 5x4 icons heb. Ik zag net tot mijn schrik dat in itunes de apps verspreid staan over 11 pagina's ipv 3. Ik wil een app installeren maar ben bang dat de complete layout verwoest wordt en ik weer 250 apps kan slepen :(

Welke cydia app zorgt ervoor dat ik de layout kan opslaan? (layout van apps, met ondersteuning voor 5x4 apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 21:57
tennisbal schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:44:
[...]

ehm installous apps die ik 1 dag check. Ik kan dus veilig itunes updaten. Ik heb ook een jailbreak app waarmee ik 5x4 icons heb. Ik zag net tot mijn schrik dat in itunes de apps verspreid staan over 11 pagina's ipv 3. Ik wil een app installeren maar ben bang dat de complete layout verwoest wordt en ik weer 250 apps kan slepen :(

Welke cydia app zorgt ervoor dat ik de layout kan opslaan? (layout van apps, met ondersteuning voor 5x4 apps)
Backup maken, updaten, jailbreaken & je tweaks installeren, en dan pas je backup terugzetten. Mogelijk worden je instellingen dan wel bewaard.

SBSettings themes worden iig wel bewaard heb ik gemerkt, zijn meteen actief als je ze weer installeerd. Andere SpringBoard tweaks gebruik ik niet en heb ik dus geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Je kan met Springtomize (aanschaffen in Cydia Store) vele tweaks in 1 uitvoeren, zo ook je 5x4 tweak. Het heeft ook een optie om je icon layout op te slaan en te herstellen. Handig als je dus met iTunes een app installeert en die je layout omver schopt.

Btw, als je apps toch maar 1 dag 'probeert', wat boeit het dan of je ze behoud of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero Of Time schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:55:
Je kan met Springtomize (aanschaffen in Cydia Store) vele tweaks in 1 uitvoeren, zo ook je 5x4 tweak. Het heeft ook een optie om je icon layout op te slaan en te herstellen. Handig als je dus met iTunes een app installeert en die je layout omver schopt.

Btw, als je apps toch maar 1 dag 'probeert', wat boeit het dan of je ze behoud of niet?
Het gaat om de layout, maar het lijkt wel goed te gaan. Hij is gesynct en de mapjes blijven... Ik durf alleen niet goed een nieuwe app erop te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In vorig topic had ik een vraag gesteld over het upgraden van mijn 3GS naar 4.2.1. Dat was toen heel simpel:
- backup maken
- nieuwste software via iTunes
- Greenpoison
- Klaar...

Nu wil ik toch naar 4.3. Ik heb nu Ressnow gevonden, is de werkwijze verder hetzelfde...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 23:07
new_born89 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:28:
[...]

Dat klopt, maar het schijnt dus diverse 16xx foutmeldingen te verhelpen. :)
Vandaag een restore gedaan naar 4.3.2, maar hetzelfde probleem (error 16xx) bleef. Best vreemd, aangezien ik alle referenties naar gs.apple.com heb verwijdert uit mijn hosts bestand :?

de iRecovy fix werkt nog steeds, maar goed... Ideaal is het niet

edit:

De restore heb ik uitgevoerd via een gedownloade (officiële) ipsw van 4.3.2, ivm het makkelijker terugvinden voor de JB.

Voor diegene die iRecovery willen gebruiken, de instructies op die site zijn incompleet. De complete instructies zijn:
code:
1
2
3
4
setenv auto-boot true
saveenv
reboot
/exit

[ Voor 8% gewijzigd door MC Taz Man op 20-04-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Is het nu ook mogelijk om met de update een iPhone 4 van AT&T met iOS 4.1 en BB 2.10 te jailbreaken en te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Kan ik veilig updaten naar de nieuwste itunes in combi met appsync? Of ben ik al mijn apps kwijt bij een sync?

En welk cydia proggie kan ik gebruiken om een backup van de layout van de locatie van de apps te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero Of Time schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:55:

Kan ik sprintomize ook gebruiken naast de andere cydia apps die hetzelfde doen? Bv 4x5? Of moet ik die eerst deinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

tennisbal schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:11:
[...]

Kan ik sprintomize ook gebruiken naast de andere cydia apps die hetzelfde doen? Bv 4x5? Of moet ik die eerst deinstalleren?
Nee, dat is niet nodig: de tweak die je als laatste hebt gewijzigd, die word toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:38
nl.mark schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:34:
Is het nu ook mogelijk om met de update een iPhone 4 van AT&T met iOS 4.1 en BB 2.10 te jailbreaken en te unlocken?
Google is your friend... of de forum van iPhoneClub.nl
tennisbal schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:10:
Kan ik veilig updaten naar de nieuwste itunes in combi met appsync? Of ben ik al mijn apps kwijt bij een sync?

En welk cydia proggie kan ik gebruiken om een backup van de layout van de locatie van de apps te maken?
Staat in de startpost, aptbackup! En ja je kunt veilig updaten naar de nieuwste versie van iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
hemiparo schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:34:
In vorig topic had ik een vraag gesteld over het upgraden van mijn 3GS naar 4.2.1. Dat was toen heel simpel:
- backup maken
- nieuwste software via iTunes
- Greenpoison
- Klaar...

Nu wil ik toch naar 4.3. Ik heb nu Ressnow gevonden, is de werkwijze verder hetzelfde...?
Ja alleen, zover ik het eergisteren heb gezien, is FW 4.3 tethered en FW 4.3.1 untethered, met de laatste versie van redsn0w kun je firmware 4.3.1 jailbreaken.

- Backup, backup, backup
- Shift + Restore/Herstel via iTunes -> FW 4.3.1
- Klaar? Dan redsn0w draaien en verwijzen naar 4.3.1

Bovenstaande geldt ook voor FW 4.3.2 (laatste firmware, untethered ook via redsn0w).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

Ik probeer mijn iphone 3G te jailbreaken. (Om zo MyWi te installeren.) Het geeft nogal wat problemen.

Ik heb het geprobeerd met Pwnagetool 4.2, hier gaat de jailbreak volgens mij goed mee, alleen kan ik Cydia niet opstarten (crashed gelijk.) Ik heb ook al geprobeerd om in Pwnagetool aan te geven bij cydia packages om MyWi standaard mee te installeren, maar ik zie geen icoontje na de jailbreak.

Pwnagetool 4.3 geeft bij de 4.2.1 ipsw telkens Wrong firmware selected.

Greenp0ison lukt helemaal niet, DFU mode lijkt niet gevonden te worden. Dezelfde handelingen om in DFU mode te komen doe ik voor Pwnagetool en daar gaat het wel goed.

Iemand enig idee hoe ik nou uiteindelijk aan een iPhone met MyWi erop kom?

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 20-04-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
EN-IS schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:17:
[...]

Ja alleen, zover ik het eergisteren heb gezien, is FW 4.3 tethered en FW 4.3.1 untethered, met de laatste versie van redsn0w kun je firmware 4.3.1 jailbreaken.

- Backup, backup, backup
- Shift + Restore/Herstel via iTunes -> FW 4.3.1
- Klaar? Dan redsn0w draaien en verwijzen naar 4.3.1

Bovenstaande geldt ook voor FW 4.3.2 (laatste firmware, untethered ook via redsn0w).
Dank, dat moet nog wel te doen zijn. Als ik 4.3.1 wil, kan dat ook via iTunes of pakt hij automatisch 4.3.2?

EDIT: dacht al, wat een bekende naam: JIJ gaf me de vorige keer de oplossing, duidelijk en zonder poespas! :)

[ Voor 8% gewijzigd door hemiparo op 20-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Misschien een beetje een noob vraagje maar: "Kun je je iDevice downgraden naar 3.1.3 zonder SHSH blobs?". Sommige zeggen van niet, anderen van wel. Op google en youtube zeiden genoeg dingen: ja. Toen kwam ik uit bij programma's zoals: tinyumbrella, shsh blob extrator, classic device downgrader. Maar is het nu echt mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Als ik van een jailbreak naar een jailbreak wil upgraden, bijvoorbeeld van 4.3.1 redsn0w naar 4.3.2 redsn0w, klopt het dan dat ik het onderstaande moet uitvoeren?

- evt met aptbackup mijn Cydia apps backuppen
- syncen met iTunes voor backup
- officiële 4.3.2 firmware van Apple installeren via update functie van iTunes (jailbreak is dus even weg)
- redsn0w jailbreak opnieuw uitvoeren voor 4.3.2

Of... kan ik meteen in redsn0w de zelf gedownloade 4.3.2 ipfw selecteren en deze over mijn 4.3.1 jailbreak heen flashen?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Pffff ik probeer een manier te vinden om de 'slide to unlock' compleet te disablen, aangezien ik een andere gesture gebruik om te unlocken en ik niet meer wil dat hij unlockt als ik onderaan het scherm swipe...
Iemand een idee??

edit: Oeps... hier misschien toch niet helemaal op z'n plek... 8)7 Zit al te lang te computeren denk ik... :P

[ Voor 19% gewijzigd door Wokkels op 20-04-2011 16:47 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Met LockInfo kun je die bar weghalen en met Activator misschien de gesture aanpassen dat die niets meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik heb nog niet gevonden dat je met activator de swipe onderaan het scherm kunt verwijderen helaas. Het ding is uiteraard al onzichtbaar, maar dat vind ik niet genoeg :P

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Wilde met redsn0w aan de slag maar klopt het dat ik eerst via iTunes de update naar 4.3.1 moet doen en dan het programmatje draaien. Ik moet dan weer een verwijzing naar de firmware op de computer doen en aangeven of ik een oude of nieuwe 3GS heb. Mijn serienummer is 87006**** is dat oud of nieuw? En hoe gaat het dan verder...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hemiparo schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:58:
Wilde met redsn0w aan de slag maar klopt het dat ik eerst via iTunes de update naar 4.3.1 moet doen en dan het programmatje draaien. Ik moet dan weer een verwijzing naar de firmware op de computer doen en aangeven of ik een oude of nieuwe 3GS heb. Mijn serienummer is 87006**** is dat oud of nieuw? En hoe gaat het dan verder...?
wat je allemaal vraagt is met weinig moeite te vinden...maargoed het is mooi weer enzo.

Waarom 4.3.1? je kan ook gewoon 4.3.2 doen

Staat er MC voor je modelnr? (zo ja.. grote kans op nieuwe, zo nee, grote kans op oude)
die ***06 duidt erop dat hij uit week 6 komt, lijkt mij een oude.
als je het 100% zeker wilt weten, moet je je 3GS in DFU mode uitlezen op de computer.
3.59.3 is oud
3.59.3.2 is nieuw

en ja redsn0w is gewoon je device restoren met de officiele FW via iTunes en daarna redsn0w opstarten, verwijzen naar de juiste IPSW (itunes download het in een map) en dan instructies volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
hemiparo schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:29:
[...]

Dank, dat moet nog wel te doen zijn. Als ik 4.3.1 wil, kan dat ook via iTunes of pakt hij automatisch 4.3.2?

EDIT: dacht al, wat een bekende naam: JIJ gaf me de vorige keer de oplossing, duidelijk en zonder poespas! :)
Hehe, geen probleem :) Via iTunes zal die nu dus de laatste firmware pakken, namelijk 4.3.2.

Ehm, nee, als je naar FW 4.3.1 wilt gaan, kun je beter deze even downloaden, op de wiki deel van iphoneclub staan de officiele links, zelfde geldt eigenlijk ook voor FW 4.3.2, je hebt de firmware zelf nodig (bestand) voor redsn0w.

http://forum.iculture.nl/.../1194-wiki-begrippen.html

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 20-04-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
randje schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:26:
[...]

wat je allemaal vraagt is met weinig moeite te vinden...maargoed het is mooi weer enzo.

Waarom 4.3.1? je kan ook gewoon 4.3.2 doen

Staat er MC voor je modelnr? (zo ja.. grote kans op nieuwe, zo nee, grote kans op oude)
die ***06 duidt erop dat hij uit week 6 komt, lijkt mij een oude.
als je het 100% zeker wilt weten, moet je je 3GS in DFU mode uitlezen op de computer.
3.59.3 is oud
3.59.3.2 is nieuw

en ja redsn0w is gewoon je device restoren met de officiele FW via iTunes en daarna redsn0w opstarten, verwijzen naar de juiste IPSW (itunes download het in een map) en dan instructies volgen
Model is MC140DN... neem aan nieuw dus? Week 6 2010 misschien?

En bedankt, probleem is dat er gewoon veel info is... en soms lastig een goede keuze te maken...

[ Voor 5% gewijzigd door hemiparo op 20-04-2011 19:01 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods