Het grote Windows naar Mac frustratie topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 113.400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

McVirusS schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:30:
"Voorvertoning" preview (losse app) of "Quick Look" (Spatiebalk)?
Ik denk dat ik maar gewoon bij Adobe's ( CS5) Bridge blijf. Vind dit echt een heerlijk navigatie programma voor foto's e.d. Heel overzichtelijk georganiseerd en gebruiksvriendelijk.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
McVirusS schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:54:
[...]

Nee het is helemaal niet logisch, op z'n minst zou OSX de optie moeten geven om te mergen.

Als je trouwens via Terminal bestanden kopieert dan worden directories gewoon gemerged dus denk niet dat andere *nix varianten het zo doen als Apple het doet. Maar ken die systemen (afgezien van de shell) niet goed genoeg :).
Apple doet het net als alle andere Unixsystemen. Wanneer je via de terminal kopieert worden directories _niet_ gemerged maar worden gelijknamige bestanden gewoon overschreven. Je kunt met de -n optie er voor zorgen dat er niks overschreven wordt (dan merge je in feite de directory), maar het is geen default gedrag!

Default mergen is iets wat typisch Windows is. Met mijn Unixachtergrond heb ik mergen onder Windows nog nooit gebruikt, ik vind het een tegennatuurlijke manier om met bestanden om te gaan.

Finder past gewoon het default Unixgedrag toe. (voormalige) Windowsgebruikers hebben daar natuurlijk geen boodschap aan, dus om de overgang van Windows naar Mac te vergemakkelijken zou Apple de mergeoptie inderdaad kunnen inbouwen binnen de GUI. Ik heb 'm iig nooit gemist :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Abbadon schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:15:
[...]

Apple doet het net als alle andere Unixsystemen. Wanneer je via de terminal kopieert worden directories _niet_ gemerged maar worden gelijknamige bestanden gewoon overschreven. Je kunt met de -n optie er voor zorgen dat er niks overschreven wordt (dan merge je in feite de directory), maar het is geen default gedrag!

Default mergen is iets wat typisch Windows is. Met mijn Unixachtergrond heb ik mergen onder Windows nog nooit gebruikt, ik vind het een tegennatuurlijke manier om met bestanden om te gaan.

Finder past gewoon het default Unixgedrag toe. (voormalige) Windowsgebruikers hebben daar natuurlijk geen boodschap aan, dus om de overgang van Windows naar Mac te vergemakkelijken zou Apple de mergeoptie inderdaad kunnen inbouwen binnen de GUI. Ik heb 'm iig nooit gemist :P
Mergen kan natuurlijk op verschillende manieren. Standaard Unix manier is inderdaad gelijknamige bestanden te overschrijven. Maar OSX maakt het nog veel bonter door zelfs gelijknamige directories in z'n geheel te overschrijven. Dus worden er bestanden verwijderd in plaats van alleen overschreven. Paar merge opties (zoals in moveAddict) zouden wel _erg_ fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
We hoeven alleen nog even op Lion te wachten, de vernieuwde Finder kan mergen:

http://www.macstories.net...ord-a-part-of-the-screen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Om onder mac OS X een "Norton Commander" idee te krijgen is Path Finder www.cocoatech.com een zeer goed alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Pendora schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:27:
Om onder mac OS X een "Norton Commander" idee te krijgen is Path Finder www.cocoatech.com een zeer goed alternatief
Wat is er mis met macports en midnightcommander? Te UNIX voor je?

Afbeeldingslocatie: http://www.icewalkers.com/scr/n469/midnight-commander.jpg

Niks 'idee', niks 'alternatief', gewoon 110%-emulatie van Norton Commander.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Pimzm schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:35:
We hoeven alleen nog even op Lion te wachten, de vernieuwde Finder kan mergen:

http://www.macstories.net...ord-a-part-of-the-screen/
Damn, dat alleen al is 30 euro waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ma®tin schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Jullie werken onder hetzelfde account?
Verschillende accounts kunnen hun eigen taalinstellingen hebben.
Ja, onder hetzelfde account. Ik heb geen zin om om de haverklap te moeten afmelden en aanmelden. Vind het wel prima zo.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

HellBeast schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:24:
[...]
Ja, onder hetzelfde account. Ik heb geen zin om om de haverklap te moeten afmelden en aanmelden. Vind het wel prima zo.
Je kan in de voorkeuren inschakelen dat je snel kunt wisselen tussen gebruikers. Je krijgt dan rechts bovenin bij de klok je gebruikersnaam (of een pictogram) te zien waar je kunt wisselen van gebruiker. Dat gaat redelijk snel en je kunt je bureaublad gewoon open laten.

Edit: even een plaatje van waar je die optie vind mocht dat niet duidelijk zijn
Fast user switching

[ Voor 15% gewijzigd door Digistorm op 03-03-2011 09:51 . Reden: Plaatje ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Digistorm schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:36:
[...]

Je kan in de voorkeuren inschakelen dat je snel kunt wisselen tussen gebruikers. Je krijgt dan rechts bovenin bij de klok je gebruikersnaam (of een pictogram) te zien waar je kunt wisselen van gebruiker. Dat gaat redelijk snel en je kunt je bureaublad gewoon open laten.
Hey, handige tip. Dat ga ik dan proberen. Misschien lost dat wel het vervelende probleem op met de profielen in Outlook. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de makkelijkste manier om foto's te organiseren zodat de mappen gebruiksvriendelijk zijn voor Mac en Windows?

Kom er namelijk achter dat mijn "zakelijke foto's" welke ik gebruik in rapportages en bewaar in "albums" in Iphoto uiteraard geen probleem opleveren als ik deze aan klanten aanlever met een Mac , maar veel klanten hebben nog steeds een windows pc en dan zal ik de fotobestanden anders aan moeten leveren omdat ik anders eindig met dubbele bestanden in Windows . Ik zoek nog naar de simpelste manier om dit te doen.
Ik maak dus rapporten , daarin zitten foto's verwerkt (jpeg) en elke foto vernoem ik appart.

Bedankt voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Step schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:07:
Waar mensen zich ook aan kunnen ergeren is de acceleratie van de muis in Mac OS X, in Windows is dit meer constant. Om dit uit te schakelen zijn applicaties als USB Overdrive of SteerMouse noodzakelijk. :)
Dit is echt het enige wat me na 4 jaar Mac nog steeds stoort aan Mac OS X. Met de muis van Apple zelf is het nog redelijk te doen, maar met een Logitech muis is de boel compleet onbestuurbaar soms. 8)7 Nja gelukkig is er SteerMouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:47:
Wat is de makkelijkste manier om foto's te organiseren zodat de mappen gebruiksvriendelijk zijn voor Mac en Windows?

Kom er namelijk achter dat mijn "zakelijke foto's" welke ik gebruik in rapportages en bewaar in "albums" in Iphoto uiteraard geen probleem opleveren als ik deze aan klanten aanlever met een Mac , maar veel klanten hebben nog steeds een windows pc en dan zal ik de fotobestanden anders aan moeten leveren omdat ik anders eindig met dubbele bestanden in Windows . Ik zoek nog naar de simpelste manier om dit te doen.
Ik maak dus rapporten , daarin zitten foto's verwerkt (jpeg) en elke foto vernoem ik appart.

Bedankt voor tips
Picasa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 11:43

Ma®tin

Hallo

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
burne schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:41:
[...]

[afbeelding]

Nog een ander gratis alternatief: muCommander
Afbeeldingslocatie: http://www.mucommander.com/gfx/logotop.gifAfbeeldingslocatie: http://www.mucommander.com/gfx/logo.gif

Crossplatform, Opensource (GPL)

Afbeeldingslocatie: http://www.mucommander.com/screenshots/1.png

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oei.. die muCommander ziet er netjes uit! ..

* Falcon doet installatie!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Laatst online: 23:26

_AN

Eigenlijk de enige echte frustratie na de overstap van Windows naar OS X is de muis. Ik heb het idee dat het muizen een stuk stroever in OS X werkt, dan in Windows. Ik dacht eerst dat het aan de muis lag, maar na het geprobeerd te hebben met diverse muizen, blijkt dit het niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-09 15:37

Stoffel

Engineering the impossible

_AN schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:38:
Eigenlijk de enige echte frustratie na de overstap van Windows naar OS X is de muis. Ik heb het idee dat het muizen een stuk stroever in OS X werkt, dan in Windows. Ik dacht eerst dat het aan de muis lag, maar na het geprobeerd te hebben met diverse muizen, blijkt dit het niet te zijn.
Nee de muisdriver van OSX is gewoon slecht, anders kan ik het niet noemen. Heel diepgaand onderzoek heb ik er niet naar gedaan, maar afgaande op wat ik zo snel kon vinden ondersteunt de OSX driver maar tot 125 hertz voor muizen. Die acceleration feature zorgt er daarnaast voor dat je nog een keer een stuk lagere precisie hebt. Gelukkig is er voor de meeste muizen software om het een stuk te verbeteren, zoals Steermouse hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Anti Virus
Het eerste wat je doet bij een nieuwe Windows installatie is het installeren van een virusscanner. Nu hoor ik bij Mac OSX verschillende meningen. De een zegt dat het niet nodig is, terwijl de ander vind dat je toch zeker wel een antiviruspakket moet installeren. Ik ben er voor mezelf niet uit. Ik heb ook nog niet naar de mogelijkheden gekeken. Ik ben benieuwd naar de meningen en onderbouwingen van anderen.
Is hier inmiddels meer info over? Op mijn huidige Windows bak heb ik Kaspersky draaien.
Om de zoveel tijd vraagt deze echt veel resources tijdens scannen en updaten. Indien deze scanner ook op een Mac is geïnstalleerd heb ik dan hetzelfde euvel of werkt een virusscanner op een Mac op een andere manier en of is kleiner.

Zo las ik ergens onderstaand stukje tekst:
Toevallig worden er meer virussen gemaakt op en voor Mac's dan voor Windows, is Mac er ok gemakkelijker voor vatbaar, maar merk je het bijna nooit. Windows is daarvoor ook handiger: als je een virus hebt, merk je het ook!
In hoeverre klopt dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 11-03-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Stoffel schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:49:
[...]

Nee de muisdriver van OSX is gewoon slecht, anders kan ik het niet noemen. Heel diepgaand onderzoek heb ik er niet naar gedaan, maar afgaande op wat ik zo snel kon vinden ondersteunt de OSX driver maar tot 125 hertz voor muizen. Die acceleration feature zorgt er daarnaast voor dat je nog een keer een stuk lagere precisie hebt. Gelukkig is er voor de meeste muizen software om het een stuk te verbeteren, zoals Steermouse hierboven genoemd.
De acceleratie zorgt op detailniveau voor een hogere precisie. Het is voornamelijk gewoon wennen.

Zelf gebruik ik overigens Steermouse voor wat meer controle over instellingen.

Op Windows heb ik wat dat betreft meer geneuzel gehad met muizen, voornamelijk doordat ik het niet altijd nauwkeurig genoeg kreeg en de cursor niet altijd een pixel versprong, maar soms 2. En als je pixelprecies in bijvoorbeeld Photoshop wilt werken is dat best irritant. Lagere snelheid met acceleratie verhielp dat probleem.

Daarnaast is enige vorm van acceleratie met een trackpad onontbeerlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 10-03-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
burne schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:41:
[...]

[afbeelding]

Path Finder geeft je meer het Mac OX X gevoel. Plus het zat ooit eens in een mupromo pakket dus ik heb er niet los voor betaald.
Daarnaast heb ik het "DOS" tijdperk achter me gelaten en hoef ik dat persoonlijk niet meer te zien verder. Maar daarom zei ik ook idee en alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Mini Poeper schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:15:
[...]
Is hier inmiddels meer info over? Op mijn huidige Windows bak heb ik Kaspersky draaien.
Om de zoveel tijd vraagt deze echt veel resources tijdens scannen en updaten. Indien deze scanner ook op een Mac is geïnstalleerd heb ik dan hetzelfde euvel of werkt een virusscanner op een Mac op een andere manier en of is kleiner.

Zo las ik ergens onderstaand stukje tekst:

[...]

In hoeverre klopt dit?
Zover ik weet zijn er nog geen viri in het wild. Als je echt zeker wilt zijn kan je natuurlijk altijd een virusscanner installeren. Let wel op: de meeste scannen alleen voor Windows viri zodat deze niet verder worden verspreid. niet voor Mac virus. Tot nu toe haalt een scanner die ik nog wel eens gebruik alleen tracking cookies weg

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 11-03-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Stoffel schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:49:
[...]

Verklaart een hoop. Ik heb meeste last van de precisie. Ik probeer Steermouse te installeren. Mochten er nog andere suggesties zijn, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
Pendora schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:46:
[...]

Zover ik weet zijn er nog geen viri in het wild. Als je echt zeker wilt zijn kan je natuurlijk altijd een virusscanner installeren. Let wel op: de meeste scannen alleen voor Windows viri zodat deze niet verder worden verspreid. niet voor Mac virus. Tot nu toe haalt een scanner die ik nog wel eens gebruik alleen tracking cookies weg
Correctie: er zijn wel virussen in het wild, trojans om precies te zijn. Eén van de meeste bekende is vermoedelijk Hellraiser. Hier vind je een lijstje (let op: hierin staan ook een aantal malwares die enkel OS Classic als doel hebben).
In de meest recente C'T staat een heel artikel trouwens over de slechte implementatie van sommige beveiligingsprincipes in Mac OS en de op dit moment gekende virussen. Het zijn er weinig, dat wel, maar ze zijn er zeker!

Een virusscanner die niet enkel op Windows virussen scant bestaat zeker, bv. (voor thuisgebruik gratis) Sophos antivirus.

De hele mentaliteit op dit vlak van de Mac-community stoort me trouwens enorm: goed lachen met windows en zijn virussen maar zelf wel blind zijn voor security-leaks en threats die wel degelijk bestaan. Enkel en alleen het kleinere marktaandeel van Mac OS tov Windows zorgt er voor dat er nog geen zondvloed aan Mac Malware bestaat. Door de huidige groei in populariteit zal het niet lang meer duren vooraleer de virus- en malwareschrijvers financieel voordeel zien in het besmetten van Macs.

*edit*
Nog een extra lijstje met gekende virussen/malware

[ Voor 21% gewijzigd door Darkstar op 10-03-2011 10:51 . Reden: extra lijst toegevoegd ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
_AN schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:22:
[...]

Verklaart een hoop. Ik heb meeste last van de precisie. Ik probeer Steermouse te installeren. Mochten er nog andere suggesties zijn, hoor ik het graag.
Zoals al gezegd, precisie is juist waar je geen last van zou moeten hebben (dat is veel meer een issue onder Windows). Dus wat versta jij onder precisie?

Als het gaat om dat de muis door acceleratie snel beweegt, dan heeft dat dus weinig met precisie te maken, maar meer met gewenning. Die acceleratie zorgt juist op detailniveau voor hoge (pixelbased) precisie. Juist iets dat speciaal voor de grafische industrie, die verlangen heeft naar hoge precisie, maar ook grote schermen gebruikt, is ingevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 10-03-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Mocht er een Mac komen; dan zal ik toch een virusscanner laten draaien is mijn besluit.
Komt wel heel knullig over naar je klanten toe als je een attachment meestuurt waarin een virus zit verpakt.
Als Mac gebruiker geen last en weet van, maar een ander ermee opzadelen is niet zo netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Bosmonster schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:29:
[...]

Zoals al gezegd, precisie is juist waar je geen last van zou moeten hebben (dat is veel meer een issue onder Windows). Dus wat versta jij onder precisie?

Als het gaat om dat de muis door acceleratie snel beweegt, dan heeft dat dus weinig met precisie te maken, maar meer met gewenning. Die acceleratie zorgt juist op detailniveau voor hoge (pixelbased) precisie. Juist iets dat speciaal voor de grafische industrie, die verlangen heeft naar hoge precisie, maar ook grote schermen gebruikt, is ingevoerd.
Moeilijk om uit te leggen, maar ik merk gewoon als ik mijn cursor op een kleine oppervlakte beweeg om bijv. een venster te minimaliseren o.i.d., ik veel moeite moet doen om de cursor op de juiste positie te krijgen.

Het zal wellicht met wennen te maken hebben..

Laat ik zo zeggen. Ik gebruik sinds een jaar Mac OS X, thuis een Mac Mini en op werk een iMac '27, maar op beide locaties irriteer ik me aan het muis gedrag, welke muis ik ook gebruik.

Ik kan er gewoon niet aan wennen kennelijk. :/

Zojuist SteerMouse geïnstalleerd. Waarmee je meer vrijheid krijgt, maar nog steeds niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb in Steermouse een tracking speed van 0.0625 en een sensitivity van 400 en daarmee vind ik het erg fijn werken.

Hij accelereert wel, maar zonder dat wordt het ook wel een schuiffestijn met 3200x1200 :P Heb geen problemen meer om dingen te raken in ieder geval.

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 10-03-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:34
_AN schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:54:
[...]

Moeilijk om uit te leggen, maar ik merk gewoon als ik mijn cursor op een kleine oppervlakte beweeg om bijv. een venster te minimaliseren o.i.d., ik veel moeite moet doen om de cursor op de juiste positie te krijgen.

Het zal wellicht met wennen te maken hebben..
Dat is inderdaad wennen. Toen ik overstapte naar OS X vond ik het gedrag van de muis (en pointer) ook een stap achteruit; ik ervoer een soort van lag waardoor ik dus minder precies was. Nu heb ik daar geen last meer van, ook niet als ik tussen m'n Apple en een Windowsmachine schakel. Misschien is het gedrag ook technisch iets verbeterd (destijd was het Tiger, nu zijn we twee versies en diverse updates verder).

Wat ik na enkele jaren nog steeds een minpunt vind is dat je een venster alleen via de rechter benedenhoek kunt resizen, in Windows kun je een venster via alle hoeken en randen resizen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
BetterTouchTool! installeren! Zie TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Abbadon schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:21:
[...]

Wat ik na enkele jaren nog steeds een minpunt vind is dat je een venster alleen via de rechter benedenhoek kunt resizen, in Windows kun je een venster via alle hoeken en randen resizen.
Gelukkig is dat in Lion gefixed. Resizen vanaf alle kanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Bosmonster schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:03:
Ik heb in Steermouse een tracking speed van 0.0625 en een sensitivity van 400 en daarmee vind ik het erg fijn werken.

Hij accelereert wel, maar zonder dat wordt het ook wel een schuiffestijn met 3200x1200 :P Heb geen problemen meer om dingen te raken in ieder geval.
Ik heb Tracking Speed nu op 400 en Sensitivity op 100. Werkt een stuk beter zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
Die muisproblemen heb ik met een magic mouse trouwens niet. Het is echt een enorm verschil tussen de MM en een MX518 op het vlak van gevoeligheid/acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Darkstar schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:46:
Die muisproblemen heb ik met een magic mouse trouwens niet. Het is echt een enorm verschil tussen de MM en een MX518 op het vlak van gevoeligheid/acceleratie.
Ook mijn ervaring.
Ik heb thuis een Magic Mouse, die werkt echt heel nauwkeurig en de acceleratie stoort me helemaal niet. M'n Logitech-muizen (heb verschillende muizen die ik afwissel op de Windows-pc op werk) werken helemaal niet fijn onder Mac OS, ook niet met de bijgeleverde of alternatieve drivers. De muisaanwijzer schiet dan alle kanten op, en als ik de tracking speed of acceleratie lager zet, komt hij op kleine afstanden nauwelijks vooruit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
De MX518 wordt uberhaupt niet ondersteund onder OS X door Logitech. Het is wel mijn favoriete muis en gebruik hem zowel thuis als op werk, maar heb Steermouse nodig dus om er wat van te bakken.

MM heb ik weinig ervaring mee, maar dat is sowieso niet mijn form factor. En hij glijdt als schuurpapier over de tafel was wel het eerste dat me opviel. De glijstroken zijn veel te groot.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 10-03-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ook eindelijk een Magic Mouse aangeschaft, werkt een stuk fijner samen dan met m'n MX518 ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
MagicPrefs ook al geinstalleerd? :)

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 10-03-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-09 15:37

Stoffel

Engineering the impossible

Ja? Ik heb er ook eens naar gekeken, maar vond ook dat die in de winkel maar stroef over de tafel schoof. Ook had ik mijn twijfels over hoe ergonomisch het ding is, omdat hij zo plat is. Misschien toch maar eens een tijdje proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hmm.. mijn hele muzieklibrary staat in FLAC (gekochte albums die gearchiveerd zijn).

Het gaat om 1493 muziekbestanden die in totaal 40GB zijn.

Nu heb ik deze staan onder een ../CDArchive/Artist/Album/Track structuur.

Is er een handig programma waarmee ik de hele library ook kan converteren naar hoge kwaliteits MP3 bestanden en dat die meteen in een ../CDMP3/Artist/Album/Track structuur terecht komen met behoud van meta informatie. Maar dan dus wel in een andere map, en dat de originele FLAC worden bewaard?

Ik zie mezelf dit echt niet met de hand allemaal omzetten :+

I need a good tool or script! Met Google een hoop dingen gevonden die het net niet zijn zeg maar (output in dezelfde map als input, wil ik niet).

FLAC afspelen gaat prima met VLC en XBMC, maar MP3 zou toch handig zijn voor mijn iPhone en andere apparaten. Ik heb nog wel een MP3 tree maar die is zwaar outdated..

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 10-03-2011 18:33 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dBpoweramp Music Converter? Heeft een batch optie ;)
En als ik het goed heb ook een optie om de directory stuctuur hetzelfde te houden.

[ Voor 51% gewijzigd door Raven op 10-03-2011 18:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:52:
dBpoweramp Music Converter? Heeft een batch optie ;)
En als ik het goed heb ook een optie om de directory stuctuur hetzelfde te houden.
Ik heb ff geen Windows meer thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Linux supported through Wine", misschien kan het op een Mac op een vergelijkbare manier?
En anders http://sbooth.org/Max/ ? Al weet ik niet of die een batch functie heeft. (<-- edit ;) )

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 10-03-2011 19:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:59:
"Linux supported through Wine", misschien kan het op een Mac op een vergelijkbare manier?
Mja, maar WineBottler (binary distribution Wine for Mac) werkte bij mij niet echt denderend.

Ik zit nu te zoeken naar scripts.. ik heb al het e.e.a. gevonden waar ze flac en lame gebruiken.

Eventueel kan ik misschien ook All2MP3 gebruiken, maar dan zou ik de hele flac directory eerst moeten kopieren en daarna de convert doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Edit gezien? ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Max werkt iig in dezelfde map.

Ik denk dat ik de flac tree ga kopieren. Max gebruik om alles naar mp3 te converten en daarna met een commando alle flac's er tussen uit gooi.

Zou moeten lukken. bedankt iig.

[edit]
find . -name *.flac -exec rm -f {} \;

Het commando heb ik ook nu :) Meteen ook ff de Music map exluded van Time Machine haha (het staat allemaal ook op de server). Heb hem nu toch maar met aparte mappen laten werken. FLAC als source map en een MP3 als destination map.. gezien hij de directory structuur zelf herbouwt op basis van de meta informatie (die niet overal hetzelfde was).

[ Voor 36% gewijzigd door Lethalis op 10-03-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zojuist heb ik DIVX geinstalleerd op mijn mac maar nu kan ik geen enkel filmpje meer bekijken op het internet.
Ik heb DIVX ook al geporbeerd te verwijderen , maar zonder succes.

De volgende foutmelding krijg ik, wie weet wat ik hier aan kan doen? (m'n eerste mac frustratie puntje :P )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OsuGSa5UEPtEAMsMJUQCGQ8F/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 10-03-2011 20:17 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Blijkbaar niet helemaal goed verwijderd dan.

Google zegt over uninstallen:
Go to your System Preferences application located in your Utilities folder inside your applications folder. Right click on "Divx" and choose to uninstall.

[ Voor 70% gewijzigd door Bosmonster op 10-03-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
Je kan toch ook een App Cleaner gebruiken? Gratis programma die perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Caneezy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:32:
Je kan toch ook een App Cleaner gebruiken? Gratis programma die perfect werkt.
Als er een uninstall feature ingebouwd is wil je bij voorkeur die gebruiken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Fietsbel schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:17:
Zojuist heb ik DIVX geinstalleerd op mijn mac
Waarom gebruik je DIVX player? Vroeger vond ik het ook een prima programma maar prefereer tegenwoordig toch VLC.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Waar ik me nog erg aan stoor naar 3 jaar mac gebruik is het ontbreken van een goede manier van notificaties. Bij windows krijgt een icoon in de taakbalk een andere kleur. Dat is erg goed zichtbaar. De springende icoontjes in het dock vallen voor mij gewoon niet goed op. Op de 27" schermen ligt mijn focus vaak ver van het dock af maar ik heb er ook last van op mijn eigen 13".

Oplossing kun je Growl nemen. Dit programma toont een msn messenger achtige melding op je scherm. Helaas blijven de meldingen niet zichtbaar. Als je de instellingen verandert en een lange duur instelt dan moet je ze steeds weg gaan klikken, hetgeen na een tijdje irritant wordt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat ligt meer aan de apps dan aan OS X als je het mij vraagt. Apps hebben de mogelijkheid iets te doen met de menu-balk (bijvoorbeeld de Twitter app of Dropbox geeft daar status aan), of de mogelijkheid van badges of andere notificaties (zelfs progress bars) in de dock. Veel meer mogelijkheden dan onder Windows.

Daarnaast vind ik een op-en-neer springend icoon in de dock zelf wel aardig opvallen als een applicatie die de aandacht vraagt. Het is een logischere metafoor dan de knop een ander kleurtje geven in de taakbalk.

Mogelijkheden te over.

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 11-03-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

nevermind }:|

[ Voor 98% gewijzigd door Digistorm op 11-03-2011 09:59 . Reden: Niet helemaal goed gelezen ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bosmonster schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:56:
Blijkbaar niet helemaal goed verwijderd dan.

Google zegt over uninstallen:

[...]
Zo simpel bleek het inderdaad te zijn, naar system preferences, dvix mapje, en daar uninstall.
Filmpjes spelen weer af, maar nu heb ik 2 toolbars en beide werken niet meer haha

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NY666s56SYdCgPFn3XOxxKOc/full.jpg
Destianto schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:02:
[...]

Waarom gebruik je DIVX player? Vroeger vond ik het ook een prima programma maar prefereer tegenwoordig toch VLC.
Goede vraag, ik moest een divx plugin hebben en had niet aan vlc gedacht

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Lichtelijk off-topic, maar mijn grootste frustratie wanneer ik vanaf een Mac even op een Windows machine ga werken.

In Safari doet je met CMD + L het zelfde als in Internet Explorer met F6. De cursor verspringt naar je adresbalk, en het URL wordt geselecteerd. Omdat ik een groot van ben van toetsenbord commando's doe ik deze actie dusdanig vaak waardoor het er een soort van ingesleten is...

Vervolgens start je bootcamp, ga je vervolgens werken in Internet Explorer. Je voert CMD + L in, en je raad het al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit al een tijdje op mac maar heb vandaag mijn vrouw ook gemigreerd naar witte macbook.
man wat is dat een gezeur als je van outlook 2007 naar outlook 2011 wil..
ik pak de pst die ze al jaren gebruikt, import op de mac, nee hoor is weer in ansi formaat, dat mag niet.
maak een nieuwe export, die importeert wel maar alleen de mail, de agenda en contact personen blijven leeg..
uiteindelijk de contactpersonen en agenda maar via omweg in google account geperst en die weer afzonderlijk geopend in ical en adresbook. wat een gekut is dat zeg.. als je eenmaal op mac werkt is het top maar van windows naar mac is hoop gezeur.
scheelt dat ik niet meer terug hoef en wil :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:55
Wat is eigenlijk een goede backup-strategie? Ik heb nu mijn Ubuntu-server hier in huis ingesteld als TimeMachine. Werkt mooi, maar ik werk ook met offsite backups. En ik heb niet zoveel zin om meer dan 30GB naar buiten te moeten pompen. Op mijn PC draait een tooltje die iedere ochtend een aantal door mij aangegeven directories op de server zet, en de server zet op zijn beurt iedere nacht die hele bende op een externe server. Wat is een elegante manier om dit ook op de Mac te doen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:57:
ik zit al een tijdje op mac maar heb vandaag mijn vrouw ook gemigreerd naar witte macbook.
man wat is dat een gezeur als je van outlook 2007 naar outlook 2011 wil..
ik pak de pst die ze al jaren gebruikt, import op de mac, nee hoor is weer in ansi formaat, dat mag niet.
maak een nieuwe export, die importeert wel maar alleen de mail, de agenda en contact personen blijven leeg..
uiteindelijk de contactpersonen en agenda maar via omweg in google account geperst en die weer afzonderlijk geopend in ical en adresbook. wat een gekut is dat zeg.. als je eenmaal op mac werkt is het top maar van windows naar mac is hoop gezeur.
scheelt dat ik niet meer terug hoef en wil :)
Ik heb dat inderdaad nooit zo begrepen - de specs van .PST zijn al een tijdje door Microsoft vrijgegeven, hoe moeilijk is het voor Apple om een simpel import filter te bouwen voor Mail/iCal/Adresboek die ze kan lezen? Nu moet je eerst op Windows de boel naar Mac-vriendelijk formaat converteren, en dan overzetten. Niet helemaal de ideale manier als je klanten wil laten overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je met Outlook 2011 for Mac wel gewoon PST-bestanden openen die op een centrale locatie staan, net zoals met 'Windows' Outlook?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik me de aankondigingen goed herinner werkt Outlook for Mac alleen via Exchange Sync, niet met lokale/netwerk .PST bestanden. Je kan ze wel importeren, maar niet bewerken.

Dit ook vanwege het probleem (it's a feature) op de Mac dat Spotlight niet in .PST files kan kijken, en dus je mails niet indexeert. Als mailprogramma moet je dus ofwel je mail opslaan in een database die Spotlight wel kan lezen (mBox bv), ofwel in een package (dus een soort van verborgen folder waar mailtjes als individuele bestanden staan a la iPhoto).

[ Voor 51% gewijzigd door Dreamvoid op 12-03-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hm goed dat ik dat weet. Waardeloos overigens. Waarom is dat niet mogelijk.

Het scheelt me wel het aanschaffen van een Home and Business, want als ik het zo begrijp doet Outlook dus niet wat ik wil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Outlook voor de Mac doet wat mij betreft ook onder voor Mail, Contacts en iCal. Die zijn in hun simpliciteit beter en sowieso stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat kan wel wezen, maar ik wil een pst-bestand koppelen zodat ik overal dezelfde emai heb op de rest van mijn Windows clients. En dat kan dus niet als ik het goed begrijp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dreamvoid schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:27:
ofwel in een package (dus een soort van verborgen folder waar mailtjes als individuele bestanden staan a la iPhoto).
'maildir' heet dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Gunner schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:30:
Hm goed dat ik dat weet. Waardeloos overigens. Waarom is dat niet mogelijk.

Het scheelt me wel het aanschaffen van een Home and Business, want als ik het zo begrijp doet Outlook dus niet wat ik wil :/
Nickalicious schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:42:
Outlook voor de Mac doet wat mij betreft ook onder voor Mail, Contacts en iCal. Die zijn in hun simpliciteit beter en sowieso stabieler.
Ik ben nu een fervent Outlook gebruiker op mijn Windows machine i.s.m. mijn Windows Mobile Device.
Wanneer de overstap wordt gemaakt naar Mac zal er ook een iPhone aangeschaft worden. Het idee was om dit via Outlook te doen. Vraag is inderdaad of Outlook in Office pakket meerwaarde biedt...

- Meerdere accounts mogelijk?
- Meerder handtekeningen in .htm mogelijk bij bovenstaande accounts?
- Hoe komt mail aan bij Outlook gebruiker?

Iemand die ik ken gebruikt Mac. Zijn handtekening afbeelding(en) worden bij mij in Outlook als bijlagen meegestuurd. Geen gezicht!

Wat is het verschil tussen Nederlands toetsenbord en een VS internationaal toetsenbord?
Mijn huidige instellingen op mijn Windows machine:
Landinstellingen; Nederland(s)
Toetsenbord; VS internationaal

[ Voor 8% gewijzigd door Mini Poeper op 13-03-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Gunner schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:46:
Dat kan wel wezen, maar ik wil een pst-bestand koppelen zodat ik overal dezelfde emai heb op de rest van mijn Windows clients. En dat kan dus niet als ik het goed begrijp ?
Dit kan zelfs heel goed. Het protocol waar je naar op zoek bent heet IMAP. Door alle clients naar dezelfde mailbox te laten kijken is je email overal beschikbaar en up to date.

PST bestanden opslaan buiten je eigen pc is niet de bedoeling.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Mini Poeper schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:04:
Wat is het verschil tussen Nederlands toetsenbord en een VS internationaal toetsenbord?
Mijn huidige instellingen op mijn Windows machine:
Landinstellingen; Nederland(s)
Toetsenbord; VS internationaal
Het toetsenbord dat je nu hebt heet bij Apple het VS toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://www.geekologie.com/2007/08/15/apple-keyboard.jpg

Het Nederlandse of internationale toetsenbord is een toetsenbord gebaseerd op de ISO indeling.

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/wychian/blog/English%20International%20Keyboard.jpeg

Zelf ben ik fan van de eerste dus mijn MacBook Pro is een CTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Mini Poeper schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:04:
. Vraag is inderdaad of Outlook in Office pakket meerwaarde biedt...

- Meerdere accounts mogelijk?
Zie topic start! Eerst lezen dan vragen stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Topic Start heb ik gelezen! ;)

Echter is er maar weinig info te vinden over het gebruik van Outlook vs een gelijkwaardig pakket van Apple.
Dit in combinatie met een mobiele device; iPhone, Windows Mobile/Phone of Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Die screenshot functie is wel goed bedacht, alleen wel jammer dat het met zoveel toetsen moet. Maar het werkt. Heb de ST deels doorgelezen, en ben nu al een heel end wijzer. Alleen word vanuit Windows ervaring verteld.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
hans_lenze schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:18:
[...]

Dit kan zelfs heel goed. Het protocol waar je naar op zoek bent heet IMAP. Door alle clients naar dezelfde mailbox te laten kijken is je email overal beschikbaar en up to date.

PST bestanden opslaan buiten je eigen pc is niet de bedoeling.
Let dan op dat Outlook nog steeds niet goed overweg kan met imap: in Outlook kan je niet zelf de mappen voor verzonden mail enzo instellen. Idioot genoeg kan dat dan weer wel in Windows Live Mail terwijl MS voor Outlook de hoofdprijs vraagt... Zelfs in Outlook 2010 kan het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
dcl! schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:30:
[...]

Let dan op dat Outlook nog steeds niet goed overweg kan met imap: in Outlook kan je niet zelf de mappen voor verzonden mail enzo instellen. Idioot genoeg kan dat dan weer wel in Windows Live Mail terwijl MS voor Outlook de hoofdprijs vraagt... Zelfs in Outlook 2010 kan het nog niet.
Grappig, volgens Microsoft is het niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Gebruik zelf Outlook 2011. Tot nu toe een verademing, maar ik wil opmerken dat het complete Office-pakket (inclusief Outlook) sterk verbeterd is op de Mac t.o.v. de vorige versie. Outlook 2011 is dus niet te vergelijken met de vorige versie.

Meerdere accounts geen probleem, haal een Exchange-account van mijn werk binnen en een privé POP van XS4ALL.

Programma is stabiel en probleem met handtekeningen heb ik nooit gehad. Vind het erg fijn werken.

Voor de topicstart
Bureaublad weergeven icoontje

Mac OSX heeft zoiets niet. Er is wel een handig tooltje die het kan: Show Desktop. Het is freeware, maar de maker ervan accepteert ook donaties:
Toevoegen: ook kun je instellen dat je bureaublad zichtbaar wordt door je met de muis naar één of meerdere van de uiterste hoeken (bijv. linksonder) te verplaatsen. Dit is in te stellen via system preferences > exposé & spaces.

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 13-03-2011 17:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

posttoast schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:41:
Wat is een elegante manier om dit ook op de Mac te doen?
rsync en een cronjob voldoen voor mij prima. Als je een GUI klik-tooltje wilt: http://www.bombich.com/ bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
havana schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:59:
Gebruik zelf Outlook 2011. Tot nu toe een verademing, maar ik wil opmerken dat het complete Office-pakket (inclusief Outlook) sterk verbeterd is op de Mac t.o.v. de vorige versie. Outlook 2011 is dus niet te vergelijken met de vorige versie.

Meerdere accounts geen probleem, haal een Exchange-account van mijn werk binnen en een privé POP van XS4ALL.

Programma is stabiel en probleem met handtekeningen heb ik nooit gehad. Vind het erg fijn werken.

Voor de topicstart

[...]

Toevoegen: ook kun je instellen dat je bureaublad zichtbaar wordt door je met de muis naar één of meerdere van de uiterste hoeken (bijv. linksonder) te verplaatsen. Dit is in te stellen via system preferences > exposé & spaces.
Of gewoon met 4 vingers omhoog gaan op je trackpad ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
burne schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:47:
[...]

rsync en een cronjob voldoen voor mij prima. Als je een GUI klik-tooltje wilt: http://www.bombich.com/ bijvoorbeeld.
Dank, ik ga naar beide opties (de hardcore- en mietjesvariant :P) even kijken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
[verhaal]

Duidelijk verhaal, maar is het Office pakket met Outlook een meerwaarde t.o.v. zonder Outlook (dus het standaard pakket van Apple).

Werkt Outlook met je mobiel device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Mini Poeper schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:26:
[...]
Werkt Outlook met je mobiel device?
Net als bij de Windows versie van Outlook werkt de Mac versie van Outlook NIET met een Windows Mobile toestel. (Of welk ander toestel dan ook)

In Windows heb je ActiveSync om te synchroniseren tussen je Windows Mobile toestel en Outlook. (Windows Mobile Device Center in Windows 7)
Er bestaan programma's met een soortgelijke functie voor Mac OS. The Missing Sync is hier één van.

Handiger is een telefoon met een data abonnement. Deze kan zelf zijn email ophalen via internet en up to date blijven zonder verbonden te worden aan een pc. Door gebruik te maken van hosted Exchange, een IMAP mailbox (zoals XS4ALL en Gmail standaard aanbieden) of een mailprovider met een ActiveSync mogelijkheid (Gmail, Hotmail, hosted Exchange en misschien wel je werkgever) zijn taken, contacten, emails en afspraken makkelijk te synchroniseren tussen verschillende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Databundel heb ik al en mobiel internet gebruik ik al sinds het T28 en T39 tijdperk. ;)

Verbonden via een kabel gaat niet...? Zoals WM toestel met Windows machine via Active Sync?
Ik wil naast een iMac ook een iPhone kopen.

Mail die ik ook op mijn device wil kunnen zien heb daarop ingesteld. Mail wordt van server verwijdert drie dagen nadat de PC deze heeft opgehaald.

Synchronisatie is dus alleen van contacten en agenda nodig. Eigenlijk wil mijn device gewoon aan een kabel hangen of in een docking station plaatsen.

Via Gmail heb ik slecht gevoel bij, werkgever heb ik niet (ben kleine zelfstandige).
Eigen exchange wil ik wellicht ooit of een hosted exchange... welke is aan te raden?

[ Voor 23% gewijzigd door Mini Poeper op 14-03-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

een goedkoop one.com accountje heeft ook imap http://www.one.com/en/product/email
en zo zijn er velen te vinden, je kan dus makkelijk zonder BB-G-mail

edit: voor contacten ben je er dan nog niet. maar je moet je mobiel niet direct met je computer willen syncen als dat kan, of een servertje hebt oid.

edit2:// evt kan je ook plaxo.com oid gebruiken, of dat veel beter is dan gmail weet ik niet.

[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 14-03-2011 00:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zal de trial-versie downloaden en uitproberen zodra ik m'n Mac heb, maar als ik niets met m'n PST-bestanden kan dan ben ik blij dat ik geen 200 euro heb uitgegeven aan Office 2011 Home and Business.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 14-03-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb gewoon mijn (Winodws) Outlook 2007 mailbox naar PST ge-exporteerd en daarna geimporteerd in Office 2011. Werkte prima.

Ik ben na 2 weken Teamviewer gebruik er eigenlijk een beetje klaar mee. Vandaag voor de 4de keer dat mijn sessie eruit klapt en dat ik geen verbinding meer krijg met mijn Mac. Dat wordt weer een alternatief zoeken! |:(

[ Voor 54% gewijzigd door HellBeast op 14-03-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Als ik -dit- zo lees kan ik € 80,- (incl. BTW) besparen door Outlook links te laten liggen. Mail, iCal en Adresboek kunnen hetzelfde en ook synchroniseren met iPhone. Eventueel een MobileMe accountje...

Microsoft Office voor Mac 2011 Home and Student € 190,-
Microsoft Office voor Mac 2011 Home and Business € 110,82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Geen Office kopen, totaal niet nodig. Gewoon met de standaard Mac progjes doen, werkt en ziet er in bijna alle gevallen mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
The Great HooD schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:31:
Geen Office kopen, totaal niet nodig. Gewoon met de standaard Mac progjes doen, werkt en ziet er in bijna alle gevallen mooier uit.
Dacht ik ook met OpenOffice... :/
Veel berekeningen en macro's in Excel werkten niet meer. Mijn halve bedrijfsvoering loopt Excel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Je kunt gewoon niet om Office heen als je werkzaam bent in een Office omgeving. Overigens vind ik 2011 er prima uitzien.

@ Mini Poeper

Je kunt nog meer besparen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 14-03-2011 16:07 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
The Great HooD schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:31:
En welke "standaard Mac progjes" gebruik je dan als vervanging voor een tekstverwerker, spreadsheet en presentaties? Voor zo ver ik weet zit er standaard toch niks op dat kan dienen als vervanging voor Word, Excel of Powerpoint, met uitzondering van OpenOffice, StarOffice, LibreOffice en iWork uiteraard, maar dat zijn geen "standaard Mac progjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Eerst moest ik niets hebben van de Mac Office versie (ik ging altijd naar Parallels en de Windows Office versie), maar de meest recente is een zeer goede verbetering. Die staat er bij mij dus op. Zelfs Powerpoint heeft nu een aantal aardige eigenschappen, maar voor presentaties geef ik nog steeds de voorkeur aan Keynote.

Wat functionaliteit betreft komt niets in de buurt van Office, OpenOffice wellicht maar dat is idd slecht compatible en vind ik ook niet super werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
havana schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:05:
@ Mini Poeper

Je kunt nog meer besparen ;)
Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Darkstar schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:26:
[...]

En welke "standaard Mac progjes" gebruik je dan als vervanging voor een tekstverwerker, spreadsheet en presentaties? Voor zo ver ik weet zit er standaard toch niks op dat kan dienen als vervanging voor Word, Excel of Powerpoint, met uitzondering van OpenOffice, StarOffice, LibreOffice en iWork uiteraard, maar dat zijn geen "standaard Mac progjes"
Ik vind iWork zeker wel een goede vervanging voor Office. Theoretisch gezien niet standaard maar je kan het gewoon downloaden vanuit de Appstore. (INdien gratis Piratenbaai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 08:23
Met welke toetscombinatie kan ik van vensters wisselen?

- COMMAND + TAB

Met welke toetscombinatie kan ik van vensters van FireFox wisselen?

- ...... (dat ben ik aan het uitzoeken, ik wil minder met muis werken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Kijk even bij de help optie van FF :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Silver7 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:42:

Expose of command+cijfertoets voor het nummer van het tabblad, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Laatst online: 09-09-2024
Silver7 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:42:
Met welke toetscombinatie kan ik van vensters wisselen?

- COMMAND + TAB

Dit wordt je favoriete sneltoets ;)

CMD + `

Edit: werkt dus bij ieder programma waar je meerdere vensters van open hebt, niet alleen bij FF.

[ Voor 11% gewijzigd door Pimzm op 15-03-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 14:46
Pimzm schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:26:
[...]

CMD + `

Edit: werkt dus bij ieder programma waar je meerdere vensters van open hebt, niet alleen bij FF.
Thanks! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik begrijp nog niet helemaal hoe het nou zit met het sluiten van applicaties. Als je op het rode knopje drukt wordt de applicatie alleen geminimaliseerd lijkt het, maar wat is dan het verschil met het gele knopje?

Om echt af te sluiten gebruik ik nu COMMAND + Q, maar wat ik daar vervelend aan vind is dat bv Firefox niet waarschuwt als ik nog tabs open heb. De applicatie wordt dan gewoon rücksichtslos afgesloten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Pimzm schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:26:
[...]

CMD + `

You just made my day, dit is een van de weinige dingen wat ik echt vervelend vond bij OSX. Nu dus lekker "alt tabben" met verschillende vensters van zelfde programma :) Thnx !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
posttoast schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:50:
Ik begrijp nog niet helemaal hoe het nou zit met het sluiten van applicaties. Als je op het rode knopje drukt wordt de applicatie alleen geminimaliseerd lijkt het, maar wat is dan het verschil met het gele knopje?

Om echt af te sluiten gebruik ik nu COMMAND + Q, maar wat ik daar vervelend aan vind is dat bv Firefox niet waarschuwt als ik nog tabs open heb. De applicatie wordt dan gewoon rücksichtslos afgesloten.
Met het rode knopje wordt het venster effectief gesloten, maar blijft de applicatie nog gedeeltelijk in het geheugen geladen.
Het gele knopje minimaliseert het actieve venster naar het dok. Het grote verschil is dus dat met het gele knopje je nadien nog kan verder werken/surfen/... waar je mee bezig was, met het rode knopje niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Darkstar schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:56:
[...]

Met het rode knopje wordt het venster effectief gesloten, maar blijft de applicatie nog gedeeltelijk in het geheugen geladen.
Het gele knopje minimaliseert het actieve venster naar het dok. Het grote verschil is dus dat met het gele knopje je nadien nog kan verder werken/surfen/... waar je mee bezig was, met het rode knopje niet ;)
Dank, maar wat is "gedeeltelijk in het geheugen geladen"? Wordt dat geheugen op een gegeven moment wel weer vrij gegeven?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Nee, dat wordt pas vrijgegeven als de applicatie echt afsluit met cmd-q

Driving a cadillac in a fool's parade.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.