nieuws: Ov-chipkaart genomineerd voor Big Brother Award
In dit geval is TLS namelijk ook een afkorting voor Transport Layer Security. Iets wat juist niet slecht is voor de privacy als opvolger van Secure Socket Layer (SSL)...
Ook zie ik het vaker gebeuren, zonder dat er verwarring kan ontstaan, dat er snel afkortingen worden gebruikt, zonder duidelijk aan te geven waar de afkorting voor staat. Zeker in een introductie op een artikel zou ik zoiets niet doen, of zoals hierboven aangegeven, zodat duidelijk is wat er later met de afkorting bedoeld word.
Op zich een mooie en duidelijke introductie voor het artikel, alleen zou ik in een dergelijke introductie nooit een afkorting gebruiken. Wat ik zou doen is het voluit schrijven, de afkorting tussen haakjes. Zo zou ik dit geval dus schrijven als "Trans Link Systems (TLS)".De jury van de Big Brother Awards heeft TLS en de ov-bedrijven genomineerd; reden is de ov-chipkaart. De awards zijn voor de grootste privacyschenders. Ook deep packet inspection en Facebook-gebruikers zijn genomineerd.
In dit geval is TLS namelijk ook een afkorting voor Transport Layer Security. Iets wat juist niet slecht is voor de privacy als opvolger van Secure Socket Layer (SSL)...
Ook zie ik het vaker gebeuren, zonder dat er verwarring kan ontstaan, dat er snel afkortingen worden gebruikt, zonder duidelijk aan te geven waar de afkorting voor staat. Zeker in een introductie op een artikel zou ik zoiets niet doen, of zoals hierboven aangegeven, zodat duidelijk is wat er later met de afkorting bedoeld word.