Moet zijn Ruhr, zonder umlaut. Zie ook de kop van de link die in het artikel staat (Ruhr-Universität Bochum).[...] volgens de Duitse onderzoekers verbonden aan de Rühr Universiteit.
There go the goddamn brownies.
Cook citeerde iemand die dreigde dat Apple 'het nieuwe Microsoft te worden: zelfvoldaan en arrogant'.
Moet wellicht zijn?;
Cook citeerde iemand die zei dat Apple 'het nieuwe Microsoft dreigde te worden: zelfvoldaan en arrogant'.
De geciteerde persoon zal toch niet gedreigd hebben?
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Verwijderd
Update 16:40: Cheaptickets.nl-directeur Raymond Vrijenhoek laat in een reactie aan Nu.nl weten dat er geen misbruik zou zijn gemaakt van de persoongsgevens, mede omdat het zou gaan om oude data.
de Japanse fabrikant leidt al sinds 2008 verlies op zijn tv-divisie
Zo ken je toch niet schrijveDe Nederlander Dennis Albinus ontdekte dat e-mailadressen van alle LinkedIn-gebruikers konden worden achterhaald, ook als deze ervoor hadden gekozen hun e-mailadres niet te dele.
ging automatisch"En van dat mailtje automatisch ging een cc naar mij"
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 24-10-2011 20:56 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
iPhone-ap -> iPhone-app"Ik kwam er achter dat ik via de iPhone-ap Ashton Kutcher op LinkedIn kon uitnodigen, terwijl hij had ingesteld dat dat alleen kan als je zijn e-mailadres weet"
Zou het kunnen dat hier een vertaalfout staat?
Nergens uit het artikel valt er af te leiden wat er met voorraadtekort bedoeld wordt. Dus heb ik even de bron bekeken:Panasonic heeft definitief besloten zijn plasmapanelenfabriek in Amagasaki niet om te zetten in een fabriek voor zonnepanelen. Angst voor felle concurrentie vanuit China en voor een wereldwijd voorraadtekort liggen ten grondslag aan het besluit.
En volgens mij is glut overschot/overvloed dus betreft het een overschot aan zonnepanelen. Wat dus logischer klinkt als redenPanasonic Corp. is axing a plan to convert a plasma TV panel plant in western Japan into one making solar panels, as fierce cost competition and a global solar-cell supply glut—as well as the yen's strength—are making it difficult to produce such panels in Japan, a person familiar with the matter said Friday.
De tool, THC-SSL-DOS, leunt op het verschil in benodigd rekenwerk tussen het het maken (...)
"maakt vanaf nu gebruik van het veiligere Bcrpyt."Voorheen werd het md5-algoritme gebruikt, maar Hardware.info maakt vanaf nu gebruik van het veiliger Bcrypt gaan gebruiken
of
"Hardware.info zal vanaf nu het veiligere Bcrypt gaan gebruiken."
Maar niet allebij
dat de patch?Koen Crijns van Hardware.info laat weten dat patch die het ontwikkelteam voor vBulletin heeft gemaakt, vrijgegeven zal worden via vBulletin.com voor andere gebruikers van de forumsoftware.
Donamimhaber moet Donanimhaber zijn.
Best wel grappig om te zien hoevaak diezelfde fout word gemaakt
Moet denk ik 'uitgebracht' zijn.Na de aankondiging op de OpenWorld-conferentie heeft Oracle zijn NoSQL Database aangekondigd.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
In deze context slaat kosten op Canon (het onderwerp), is het hier dan niet kost?
[ Voor 5% gewijzigd door ArchNemeziz op 25-10-2011 14:43 ]
MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP
In deze zin is "Overstromingen Thailand" het onderwerp. Als je er enkelvoud van maakt: "Overstroming kost Canon omzet".kstang80 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:39:
Overstromingen Thailand kosten Canon 2,23 miljard euro omzet
In deze context slaat kosten op Canon (het onderwerp), is het hier dan niet kost?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Daar moet nog 'van' tussen.Gigabyte heeft zijn line-up X79-moederborden getoond.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Devster schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:04:
In deze zin is "Overstromingen Thailand" het onderwerp.
enigmafan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:16:
Daar moet nog 'van' tussen.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
"Mochten er geen grote problemen gevonden worden, dan kan de final halverwege deze maand worden verwacht."
Dit is ge-copy-paste uit de RC, maar aangezien dit de final release is, kan deze zin dus weggelaten worden.
Verwijderd
Dit fout doen is wel héél erg...nVidea
Zo waar. Gelukkig heeft iemand vóór mij het al verbeterdVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:37:
plan: Tweakers.net en EA geven Battlefield 3-ervaring weg
[...]
Dit fout doen is wel héél erg...
Verwijderd
Mensen met kinderen zitten denk ik teveel met hun hoofd in de NiveaDelpozo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:02:
[...]
Zo waar. Gelukkig heeft iemand vóór mij het al verbeterd
/me rent
Verwijderd
schermNooit eerder zagen we die actie zo van het scherp af spatten als in Battlefield 3
reviews: Battlefield 3
staat er;
Moet volgens mij onderdelen zijn...Maar het spel zal elke gamer desondanks wegblazen met alle ondedelen die wél goed zijn uitgewerkt.
[ Voor 1% gewijzigd door Bassmaniac op 26-10-2011 10:02 . Reden: tags.. ]
'leap of fate' zou 'leap of faith' moeten zijn.Positieve uitschieter is onder meer Davamand Peak, waar je na het eerste stuk in Rush een ware 'leap of fate' maakt naar het volgende, veel lager gelegen stuk speelveld
Motivatie: Een 'leap of fate' bestaat niet, een leap of faith is de term die gebruikt wordt voor een dergelijke sprong waar je maar moet hopen dat je goed terechtkomt.
Edit: quote toegevoegd voor duidelijkheid
[ Voor 28% gewijzigd door Cronax op 26-10-2011 10:07 ]
Alle drie de gelukkigen krijgen van een EA een exemplaar van Battlefield 3 mee naar huis.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Moet zijn 'rechtszaak'Dat laatste patent werd behandeld in een rechstzaak van Apple tegen Samsung in Nederland.
Verwijderd
moest/moetIn juli oordeelde een rechtbank al dat BT de toegang tot nzb-indexeerder Newzbin2 moest blokkeren.
Er heeft sinds juli geen wijziging plaatsgevonden. Dus is de uitspraak dat BT het moet blokkeren nog steeds geldig. Bij een wijziging was de situatie dat BT in juli het moest blokkeren. Kleine stijlfout.
[ Voor 7% gewijzigd door kramerty88 op 26-10-2011 15:48 . Reden: Toevoeging laatste zin. ]
http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon
Offtopic, maar toch even een kort antwoord: dat hoort ook zo te zijn, maar dat kan niet automatisch: onze backend blokkeert datVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:07:
De vraag is misschien al langsgeweest, maar wordt er geen gebruik gemaakt van een spellingcontrole? Veel fouten lijken me zo toch makkelijk te vermijden.
Nope, de zin beschrijft niet de hele geschiedenis maar een incident in de verleden tijd en de grammaticale tijd past zich daaraan aan. Dat het sindsdien niet veranderd is, is van geen enkel belang.kramerty88 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:47:
moest/moet
Er heeft sinds juli geen wijziging plaatsgevonden. Dus is de uitspraak dat BT het moet blokkeren nog steeds geldig. Bij een wijziging was de situatie dat BT in juli het moest blokkeren. Kleine stijlfout.
Hoeveel usb 3.0 poorten? Achja..... Het topmodel van dit trio is de Deluxe, dat over vier pci-express x16-slots en twee x1-slots beschikt. Aan weerszijden van de LGA2011-socket zijn tweemaal vier geheugenslots geplaatst en het bord is voorzien van usb 3.0-poorten, bluetooth 3.0 en onboard wifi.
Lastig verwijzen naar een niet gedefinieerd aantal.zo heeft de Pro geen tweede netwerkpoort en heeft het bord twee usb 3.0-poorten minder op het i/o-paneel.
edit: 6 zie ik er op de foto, maar mag nog even in de tekst vermeld worden.
[ Voor 5% gewijzigd door afraca op 26-10-2011 21:23 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
meuk: Synology Disk Station Manager 3.2 build 1944
--
Zou ik niet weten en het woordenboek evenmin: apart topic a.u.b.Mar10us schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:13:
In de inleiding staat dat deze nieuwe firmware van synology is voor de serie die eindigt op 07. Echter is deze update (en alle varianten van de DSM3.2 versie) voor de modellen vanaf 07...
meuk: Synology Disk Station Manager 3.2 build 1944
Rest is gedaan.
Die "te" kan weg lijkt mij.Gebruikers zouden beheerinstellingen hebben kunnen aanpassen en bijvoorbeeld versleuteling van verbindingen te manipuleren.
No drama
Nee, maar er zat een andere fout in de zin: 'en' moet 'om' zijn. Thx.Wish schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:02:
nieuws: Gemeente Eindhoven raakt DigiD-koppeling kwijt
[...]
Die "te" kan weg lijkt mij.
In de laatste alinea is de naam van Barnaby verkeerd gespeld.
reviews: Nokia Lumia 800: uithangbord voor Windows PhoneEuropa heeft alleen nog het featurephone-besturingssysteem S40 nog om trots op te zijn.
reviews: Nokia Lumia 800: uithangbord voor Windows PhoneHet werkt wel, maar hethad gemakkelijker gekund.
Met hubs wordt informatie van diverse diensten in een enkele interface gepresenteerd.
[ Voor 54% gewijzigd door Xorsist op 27-10-2011 17:33 ]
done
Synoniem, wontfix
++'enkele' done.
functionaliteitHet opvallendst is uiteraard Nokia Drive, het offline navigatiesysteem met stembegeleiding en gratis downloadbare kaarten, ook van Nederland. Bing Maps biedt in Nederland veel beperktere funcitonaliteit.
Je ben snel, ik lees niet zo snel maar vind nog wel genoeg ;-)
reviews: Nokia Lumia 800: uithangbord voor Windows Phonean die laatste is het nog onduidelijk of die ook in Nederlandse steden zal werken, maar dat ligt dat wel voor de hand: er worden 450 steden ondersteund.
Deze toestellen trokken de aandacht en maakten het grote publiek warm voor de respectievelijke besturingssystemen.
[ Voor 33% gewijzigd door Xorsist op 27-10-2011 17:42 ]
Verwijderd
@ Nintendo stevent af op jaarverlies door slechte Wii- en 3DS-verkopen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 17:49 ]
Zit de verliesverwachting er een factor miljoen naast, helemaal aan het einde van het artikel.
Vasco => DiginotarDe winst had flink hoger uit kunnen komen: de afgelopen drie maanden kostte het faillissement van Vasco het bedrijf 3,7 miljoen dollar, in de afgelopen zes maanden was dat zelfs 5,6 miljoen dollar, zo is uit de cijfers over het derde kwartaal op te maken.
De winst had flink hoger uit kunnen komen: de afgelopen drie maanden kostte het faillissement van Vasco DigiNotar het bedrijf 3,7 miljoen dollar, in de afgelopen zes maanden was dat zelfs 5,6 miljoen dollar, zo is uit de cijfers over het derde kwartaal op te maken.
Wel wordt de het intellectuele eigendom van DigiNotar overgeheveld naar Vasco-bedrijven.
[ Voor 10% gewijzigd door Xorsist op 27-10-2011 17:52 ]
Laatste regel van de tekst:
Het concern houdt rekening met een verlies van 20 miljard yen, omgerekend 263 dollar.
Dat moet 263 miljoen dollar zijn lijkt me.
Het staat in de bron dan wel fout, maar dan nog betekent dat niet dat je het maar klakkeloos en fout moet overnemen: College van Beroep voor het bedrijfslevenCollege van Beroep en bedrijfsleven
Vasco *is* 'het bedrijf', DigiNotar is failliet. Vasco moet dus DigiNotar zijn in deze zin.De winst had flink hoger uit kunnen komen: de afgelopen drie maanden kostte het faillissement van Vasco het bedrijf 3,7 miljoen dollar,
En:
mist een apostrof.Vasco wilde met DigiNotarsDigiNotar's kennis
[ Voor 9% gewijzigd door sevens op 27-10-2011 18:31 ]
Respectievelijk als adjectiefXorsist schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:36:
respectievelijke
In het Engels wel, in het Nederlands is dit correctsevens schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:28:
mist een apostrof.
De rest is gefikst
Is het niet Infineon?Soms gaf het toestel wel bereik aan, maar was de telefoon niet bereikbaar. Dat bleek te komen door een Infeneon-chip op de simkaarten, waar de iPhone 4S niet mee overweg kan.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Samsung F3 1TB.ride277 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 02:02:
Dit newsbericht
Laatste zin 5e alinea. Er bestaat geen Samsung F3 2TB. Waarschijnlijk F4.
Rest is ook gedaan
[ Voor 3% gewijzigd door Delpozo op 28-10-2011 09:16 ]
Zelfde artikel:
De 4S blijkt net niet zeven keer zo snel te zijn als de iPhone 4.
Moet natuurlijk dan zijn.
Neefarmertjes schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:21:
[...]
Zelfde artikel:
De 4S blijkt net niet zeven keer zo snel te zijn als de iPhone 4.
Moet natuurlijk dan zijn.
reviews: Review Apple iPhone 4S: oud en nieuw
Eerste alinea, daar staat dit:
1 keer nog teveel.De toepassing is daarmee nog nog behoorlijk beperkt en Siri werd dan ook al snel vergeleken met Facetime, de weinig populaire videochatfunctie van de iPhone 4.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Excuses .. nog niet wakker. Maar niet zeven keer sneller dan vind ik iets fijner weglezen.
[ Voor 18% gewijzigd door farmertjes op 28-10-2011 09:44 ]
Niet meer.Franko P. schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:34:
Onder reviews van de Apple iPhone 4S, hoofdstuk over siri:
reviews: Review Apple iPhone 4S: oud en nieuw
Eerste alinea, daar staat dit:
[...]
1 keer nog teveel.
Hier mist nog een woordje.De andere kant van de medaille is die toestellen ook groter zijn
(pagina 3 onder kopje Design)
Saved by the buoyancy of citrus
Farmertjes, dat betekent niet hetzelfde.
'In die rand zitten ook de zichtbaarste verschillen'
Ik kan mij vergissen maar volgens mij is 'zichtbaarste' geen correct Nederlands, maar hoor je te zeggen 'meest zichtbaar (ik schaar dit onder spelling, daarom in dit topic).
Zo zakt de internetsnelheid voor elke studentenwoning naar 20Mbps synchroon symmetrisch
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
in het stukje "Apple A5" staat vermeld dat de cpu op 1GHz draait:
"De A5 heeft een op de ARM Cortex A9 gebaseerde dualcore-cpu aan boord. De cores draaien op 1GHz,"
maar in de rest van de teksten word vermeld dat de cpu op 800 (+-800) MHz draait..
maar dan draaien ze dus niet op 1GHz.. of ben ik nou gek
[ Voor 6% gewijzigd door [Remmes] op 28-10-2011 14:34 ]
ja, daag.
Moet hier niet een komma in?Het is onduidelijk of dat geprojecteerd wordt vanuit het toestel of dat oppervlakken ook dienstdoen als display.
Vooral de Galaxy SII
Spatie te weinigDe Galaxy SII scoort daarmee beter
[ Voor 9% gewijzigd door kramerty88 op 28-10-2011 15:00 . Reden: 2e quote toegevoegd ]
Zou kunnen, maar hoeft niet.kramerty88 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:38:
nieuws: Video's tonen toekomstvisie BlackBerry-maker RIM
[...]
Moet hier niet een komma in?
De rest is gefikst.
Samsung verkocht niet 27,8 miljoen toestellen, maar verscheepte zoveel toestellen volgens de bron. Heel wat anders.Samsung verkocht naar schatting 27,8 miljoen toestellen, ten opzichte van 17,1 miljoen toestellen van Apple en 16,8 miljoen van Nokia.
Even hieronder lezen wat wel en niet hier thuishoort:SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:37:
nieuws: Samsung voor het eerst marktleider smartphones
[...]
Samsung verkocht niet 27,8 miljoen toestellen, maar verscheepte zoveel toestellen volgens de bron. Heel wat anders.
Wat we niet in dit topic willen zien:
inhoudelijke fouten
Betalende ?Betaalde Apps-gebruikers hebben, ...
'It never hurts to help' - Eek the cat
Niet alleen Siri, blijkbaar.Siri heeft nog wel last van kinderziektes. Zo kan de software kennelijk niet erg goed overweg met Engels met een Nederlandse accent. De spraakherkenning leek een vrij grote precisie te hebben, maar niet genoeg om er blind op te kunnen vertrouwen. Veel opdrachten moeten dus worden herhaald, en het is aan te raden om even op het scherm te controleren of de boodschap goed is overgekomen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
-> datWetenschappers hebben met behulp van speciale moleculen een systeem ontwikkeld wat door parallele berekeningen meer rekenkracht moet hebben dan conventionele systemen.
-> kunnenDe moleculaire computer werkt met ringvormige ddq-moleculen, die vier verschillende vormen kan hebben, afhankelijk van waar negatief geladen elektronen zich in het molecuul bevinden.
[ Voor 22% gewijzigd door Raynman op 29-10-2011 14:19 ]
Nog een kleintje:
-> te kunnenIn eerder wetenschappelijk onderzoek lieten Nederlandse wetenschappers al zien plasmongolven kunnen te gebruiken in computertechnologie.
Moet parallele niet parallelle zijn? In de titel en op verschillende plaatsen in het artikel.
Of "één van" ontbreekt, of er staat een "s" achter "browser" die er niet hoort.Internet Explorer is nog wel de meestgebruikte browsers,
En zoals men hieronder terecht opmerkt, rest loopt ook niet echt lekker:
Internet Explorer is nog wel de meestgebruikte browsers, maar concurrenten als het uit Netscape Navigator voortgekomen Firefox.
[ Voor 26% gewijzigd door 3dfx op 29-10-2011 16:12 . Reden: aanvulling rest van de zin ]
En het volgende zinsdeel klopt ook niet.Iva_Bigone schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:07:
nieuws: Microsoft deed in 1994 bod op Netscape
[...]
Of "één van" ontbreekt, of er staat een "s" achter "browser" die er niet hoort.
Die punt moet een komma zijn lijkt me.maar concurrenten als het uit Netscape Navigator voortgekomen Firefox. Apples browser Safari en Google Chrome hebben eveneens een significant deel van de browsermarkt in handen.
Staat echter nog steeds een s'je teveel
nieuws: Microsoft deed in 1994 bod op NetscapeInternet Explorer is nog wel de meestgebruikte browsers
Bij de gemakklijkste applicatie moeten gebruikers in staat zijn om logcat te gebruiken
gemakkelijkste
Een spatietje ertussenDe software kan natuurlijk gesproken taal herkennen, maarwerkt voorlopig niet in het Nederlands.
Javascript lieverBij de BrowserMark-test, die meet hoe snel de browser met onder andere javacsript en animaties overweg kan, is de iPhone 4S dik drie keer zo snel als de iPhone 4.
reviews: Apple iPhone 4S: oud en nieuw
In de eerste tabel is SoC voor de 3GS niet ingevuld, terwijl er bij de andere tabellen S5PC100 vermeld wordt.
[ Voor 27% gewijzigd door Malantur op 30-10-2011 10:40 ]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
De schrijver twijfelde waarschijnlijk tussen "in een bepaalde manier" en "op een bepaald formaat".Volgens Engelfriet is T-Mobile echter niet verplicht om de gegevens in een bepaalde manier over te dragen.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
3e alinea:
Dat is wel een heel bijzondere aansluiting. Of een slechte kopieOok is er geen MagSafe-aansluiting voor de voeding aanwezig en heeft Shenzhen gekozen voor een standaard voedingsaanlutitng.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Cisco heeft eenmodule voor het toepassen...
Eerste 'een' kan weg?Apple werkt vermoedelijk een aan een alternatief voor Google Maps voor iOS
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
voot. Ik vote zeker voor Turtoise, heerlijk stukje software, maar volgens mij moet hier voor staanDe eerste update voot versie 1.7 van TortoiseSVN
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.