Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Het is ook wel weer eens leuk voor de koeien om even "los" te lopen als er iets mis gaat met een hunt. Kan een ieder zijn eigen plan trekken, persoonlijke positie verbeteren op een project, of gewoon even obstinaat zijn i.p.v. strak in het gareel met een hunt mee te doen ;)

Als ze zodra de hunt weer op het juiste spoor is maar weer terugkomen :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:33
jippie, my cows are going crazy

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
Lattice heeft werk!!!!!!

Edit: maar het is ook meteen weer op.

[ Voor 46% gewijzigd door VictordeHolland op 08-09-2011 22:40 ]

Verwijderd

Tsja Lattice ook zo'n project dat wellicht niet in de Vault thuishoort. :|
Voor mensen die nog een projektje zoeken, bij GIMPS en Enigma valt het meeste te halen qua Vault-punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Lol, zat net even boincstats rond te klikken. Blijk ik een nummer 1 positie te hebben binnen DPC op een project... Woot!

Klik ik wat verder blijken er maar 2 DPC-members te zijn in dat project :+

Anyway, had van de week al een bak die de RNA workload niet aan kan op GIMPS overgezet. Die gaat alleen nog ruim een week doen over een WU maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk project? >:)
Maar gefeli natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
magnatism@home, heeft maar paar maanden werk gehad en is nu al 2 jaar zo goed als dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:31

jpiwf

licenced pepernootaddict

Oeh, ik heb ook mn eerste lattice wu binnen zie ik. Wel maar eentje gekregen helaas.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16

hansR

koffie zwart graag

Een langzame }:O (wel dual core) heeft er gisteren 9 gekregen, waarvan er 5 alweer gerapporteerd zijn.
Van de overgebleven 4 zijn er 3 die waarschijnlijk minstens 24 uur gaan duren.

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
jpiwf schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:10:
Oeh, ik heb ook mn eerste lattice wu binnen zie ik. Wel maar eentje gekregen helaas.
Gefeliciteerd! Ook met je verjaardag :)

Heb 2 lattice wu's gekregen, eentje was zo klaar, die andere gaat langer duren. Vandaag staan we in ieder geval dik #1 daily @ lattice :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awww, ik had geluk op Lattice :Y maar liefst 19 wu's gekregen.
9 zijn er af, met maar weinig puntjes, ik hoop dat de overige 10 wu's wat
meer zoden aan de dijk zetten.

ATTENTIE!!!!!! Op dit moment zijn er Garli wu's beschikbaar!!!
Results ready to send: 102

updaten dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:05:
Awww, ik had geluk op Lattice :Y maar liefst 19 wu's gekregen.
9 zijn er af, met maar weinig puntjes, ik hoop dat de overige 10 wu's wat
meer zoden aan de dijk zetten.

ATTENTIE!!!!!! Op dit moment zijn er Garli wu's beschikbaar!!!
Results ready to send: 102

updaten dus!!!
Heb er nu ook weer 4 binnen, jippie!

Edit: En nu weer 4, kwamen binnen toen de vorige 4 gerapporteerd waren. Helaas zijn deze ook maar weer 30 min per WU.

[ Voor 11% gewijzigd door VictordeHolland op 09-09-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:31

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik ook 6 extra 8)

@ DigiK-oz thanks :)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Die lattice WU's lijken vrij kort te duren, checkpointen vaak, en de limiet van 2 per systeem is er momenteel niet.Wel dus, 2 per CPU

* DigiK-oz heeft er inmiddels 20

[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 09-09-2011 15:28 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:25:
Die lattice WU's lijken vrij kort te duren, checkpointen vaak, en de limiet van 2 per systeem is er momenteel niet.Wel dus, 2 per CPU

* DigiK-oz heeft er inmiddels 20
* VictordeHolland is jaloers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domme app!! Ik heb GPU-crunching uit staan en het enige wat 'ie doet is werk requesten voor GPU 8)7

Nou ja, ik heb er nu 13 in de buffers zitten, dus ik kan wel effe vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Volgens de server status http://boinc.umiacs.umd.edu/server_status.php zouden er nu zelfs 700 wu's beschikbaar moeten zijn, toch wil mijn koe er niet meer dan 4 hebben. =( Buffer op 7 dagen heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Wees blij met 4. Ik krijg er op mijn i7 maar 1... Hij weigert er meer te vragen.

Edit: Het heeft even geduurd maar heb er nu toch 16 binnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 09-09-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:17:
Volgens de server status http://boinc.umiacs.umd.edu/server_status.php zouden er nu zelfs 700 wu's beschikbaar moeten zijn, toch wil mijn koe er niet meer dan 4 hebben. =( Buffer op 7 dagen heeft ook niet geholpen.
Ik heb net ontdekt dat als je ander werk stop zet (geen nieuw werk gevraagd), dat je dan van Lattice weer
meer werk krijgt.
Heb er nu 36 in de queues zitten :9

Volgens mij verbruikt deze nieuwe versie van Lattice ook veel minder geheugen zo te zien; heeft iemand daar
al iets over te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:34:
[...]

Ik heb net ontdekt dat als je ander werk stop zet (geen nieuw werk gevraagd), dat je dan van Lattice weer
meer werk krijgt.
Heb er nu 36 in de queues zitten :9

Volgens mij verbruikt deze nieuwe versie van Lattice ook veel minder geheugen zo te zien; heeft iemand daar
al iets over te melden?
Het werkt! Ik heb er nu 5 :9 .
Heb de WUs nog niet boven de 200MB uit zien komen, dat is wel een verademing na de 2000MB die ze eerst wel eens wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
hmmm.... ze hebben net ook de WU-size aangepast.
Deed eerst een uur per WU, nu is dat opeens 17 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
idem hier, de eerste gingen er snel door heen, maar nu inderdaad een stuk langer, tussen de 8 en 10 uur hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uier van Lattice is inmiddels terug leeg.

Ik heb in totaal 16 Lattice taken ontvangen, allen met zeer variabele duur (sommige taken worden op 4 uur begroot, anderen op 71 of zelfs 94 uur).

Verder valt me ook op dat het geheugengebruik inderdaad een stuk lager ligt dan vroeger.

Verwijderd

zo dan, die Lattice wu's zijn gewild! Gelukkig heb ik nog 4 andere bakken aangeslingerd en heb ik dan toch 72 wu's binnen weten te hengelen.

• Qazwaplol
't is feest vandaag, LHC@home (de oude) heeft ook weer even werk al zijn sommige van m'n hosts hun connectie met project kwijt URL is veranderd: http://lhcathomeclassic.cern.ch/sixtrack/

Ze laten ook weer nieuwe members toe wat een tijd geleden uitgezet was.

Server status pagina werkt alleen niet, dus geen idee hoeveel WU's er deze keer zijn.

[edit]
ow laat maar, zie net dat 't geen vault project is. Dacht dat ie er wel tussen zat.

[ Voor 12% gewijzigd door Qazwaplol op 10-09-2011 01:04 ]

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 21:14

Crack

...ehh.......Mooh?!?

LHC@home is vorige week weer terug verhuisd naar CERN. Hopelijk betekent dit dat het project weer nieuw leven ingeblazen wordt.
Overigens had DrugDiscovery@home gisteren sinds lange tijd ook weer wat werk. (ook al geen Vault-project ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Crack op 10-09-2011 08:30 ]

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

joechei:

Plek DPC Gimps = Plek DPC Gimps -1.

*O*

Verwijderd

Gratz! :)

Het is Ars Technica overigens niet ontgaan dat we ze hebben ingehaald in de categorie fysisch:
http://arstechnica.com/ci...p?f=18&t=34976&start=1560

Hun plan, een plaats stijgen op DPAD maar daar hebben dankzij TN nu juist een plaats verloren. Op het moment is TN nog maar 152,06 punten verwijderd van AT.

Overigens willen we de 2e stek in de categorie overige behouden op termijn dan zullen we toch wat tegengas moeten geven bij Majestic. :(

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:12

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ik denk dat als ze op DPAD willen spelen de Noren ze nog flink partij kunnen bieden :P

Bijkomend voordeel is dat wij voorlopig geen last van ze hebben...

[ Voor 28% gewijzigd door FreezeXJ op 10-09-2011 17:25 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Bij Lattice zijn er opnieuw taken beschikbaar (374 op dit moment). Zoals altijd zijn ze moeilijk te bemachtigen.

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:47:
Bij Lattice zijn er opnieuw taken beschikbaar (374 op dit moment). Zoals altijd zijn ze moeilijk te bemachtigen.
Heb er 12 binnen kunnen halen. }:O

• DigiK-oz
Ziet er goed uit @Lattice! Weliswaar geen #1 daily meer, maar een plaatsje winst overall zit er wel in. En gewoon blijven gaan zolang er WU's zijn, dat gebeurt helaas niet zo vaak.

Feli aan de volhouders @GIMPS en GPUGRID. Plaatsen winst bij de projekten waar we het slechtst presteren zijn altijd goed! d:)b

Whatever

• Arjant2
ik heb er ook weer 16 binnen.

• VictordeHolland
Heb 150 small WUs van RNA binnen, nu wil Lattice geen werk meer binnen halen :'( .

Verwijderd

Suspend RNA project? ;D

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Lattice schopt bij mij alles op 'computation error' als ik em pauzeer... Jammer van de nodige uren werk :( Desnogwelteplus weer een nieuw voorraadje binnengekregen, dus ik hoop dat die het wel (blijven) doen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Arjant2
aha dat zou bij mij vannacht ook gebeurd kunnen zijn want vanmorgen had ik er 5 met een computation error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zo we zijn op Lattice een plekje gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Lattice heeft (nog steeds/weer) werk! Er zijn nu (17:53) weer 300+ WU's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Alles behalve Lattice op suspend hier, Gebeurt tenslotte niet zo vaak dat ze (veel) werk hebben, en dus valt er veel te winnen :Y

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik trek de stekker maar even uit RNAworld...ben niet zo blij met die hoge geheugen-eisen. :N
Waar ik wel blij van wordt is dat Lattice momenteel weer ruim 800 wu's in de queue's heeft staan! *O*
Ik ga vanaf nu vol aan op Lattice, daar valt veel te behalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
hint is duidelijk zal lattice toevoegen :)

23:00 done nu nog meer dan 1 taak per pc zien te krijgen :(

23:23 heb er nu 29 ze hebben er nog 94
23:55 op weer........

[ Voor 65% gewijzigd door amberjr op 11-09-2011 23:56 ]

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Met een beetje geluk pakken we nog 2 teams met de "restjes" van Lattice. In ieder geval gewoon aan laten staan, de taken verlopen na een week dus komend weekend komen eventuele taken beschikbaar die om wat voor reden dan ook niet zijn afgemaakt.

En dan weer even terug naar RNA om daar de top 10 te benaderen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 01-10 00:27

EektheMan

DPC

Vannacht wat taken binnen gekregen, maar met ETA's van 1d+10u tot 3d+16u vind ik dat best lange crunchtijden. Vooral omdat die Lattice WU best fragiel lijken te zijn. BOINC taunt mij door steeds van taak te wisselen bij 99,990% Progress. RNA wil nog wel eens bij taakwisseling voor overheating zorgen en jawel, na een reboot staat Lattice op computation error na 24 uur crunchen en 99,990% Progress -O- .
GARLI 5.0 mag dan nieuw zijn, maar aan de checkpointing met looptijden van 3 dagen hadden ze wel meer aandacht kunnen besteden. Begin het een beetje een frustrerend project te vinden. Durf mijn liefde bijna niet meer aan te raken....damnit moet ik weer met mijn vrouw gaan communiceren. 't Leven is hard. Keihard. :'(

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Blijf maar nieuw werk van Lattice ontvangen, zo kom ik natuurlijk niet aan RNA toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Lattice-attentie van ons heeft wel mooi vruchten afgeworpen. De volgende batch kunnen we wellicht zelfs twee plaatsen stijgen.

Iets anders, Team Norway staat eerste in de Vault op het moment. O.O
Ze hebben nog een plek gepakt bij DPAD. Ik ben even gaan spioneren op hun forum.

Je kan kan in die thread hun kraakplan vinden. Ook leuk om te zien dat ze linkte naar een overzichtspagina van DigiK-oz. :) Dit collegiaal spioneren heeft ook nog zin want leerde daar ook dat er een GPU/CPU programma bestaat voor GIMPS. Er zijn er meerdere zelfs, 2 voor trial factoring (CUDA en OpenCL), 1 voor LL-tests (CUDA). Dit biedt perspectief maar later meer daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben net weer een plekkie gepakt bij gimps, maar wat cuda hulp is welkom. De volgende gaat wel even duren...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 23:36 . Reden: kwooten overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
if cuda
then houd ik mij aanbevolen
end if

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPU-mogelijkheden bij GIMPS

Ik ben al de nodige uren bezig geweest me wat in te lezen aangaande dit onderwerp. De Prime95-client die ik welleens aangeslingerd heb, leert je niets over de wondere wereld van Mersenne-priemgetallen en sieve. Ook het Mersenne-forum is niet vriendelijk voor den beginner.

In het kort de verschillende doelstellingen: Om een Mersenne-priemgetal te vinden wordt de LL-test (Lucas-Lehmer) uitgevoerd. Die test duurt heel erg lang. Om veel rekentijd te bekorten is er een test (trial factoring) die zoekt naar faktoren. Wordt er een faktor gevonden dan is 2p - 1 geen priemgetal, bij Mersenne-priemgetallen is p zelf een priemgetal. Dit wordt sieve genoemd, helaas met sieve vindt je geen priemgetallen.

De GPU-LL-test:
http://www.mersenneforum....hread.php?t=12576&page=21 CUDA

Meer interessant (qua DC-Vault) de trial factoring:
http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=12827 CUDA
http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=15646 OpenCL

De OpenCL is een port van de CUDA-versie en waarschijnlijk nog niet geheel geoptimaliseerd. Zelf heb ik me inmiddels door 30 pagina's van de eerste link geworsteld en wil het graag snel gaan uitproberen.
Nog wat leesvoer: http://mersennewiki.org/index.php/Mfaktc

Het programma mfaktc zoekt dus naar factoren via TF en doet dat geruime malen sneller dan CPU's. Wel heeft het 1 of meerdere cores (geen HT) nodig om de GPU aan het werk te houden.
For mfaktc, cpu minimum requirements go a little like this:
460/560: 3.5-4.5GHz
470/570: 8-9GHz
480/580: 9-10GHz

GHz is based on corei5/i7. If you have earlier generation then probably scale up a little bit on the GHz. I haven't seen any figures for AMD generation CPUs.

This is a *rough* guide.

Based on my experiences and other posts here.

This is to max out the card. Yes 10GHz CPUs don't exist, but add the cores up. i.e. 3x instances on separate real 3.5GHz cores would be enough to max out a 580. A hyper threaded core is not enough to drive an instance.

For expected results:
460/560: 100-130GHz.days/day
470/570: 200-240GHz.days/day
480/580: 250-280GHz.days/day

Again, rough figures guide only. These figures are for high bit depth too. If you aren't getting anywhere near these figures - check you have enough cores/instances running (check min CPU spec above)

As for power consumption check nvidia's web page. They do list recommended PSU specs.

As for headless.....on windows PCs it doesn't seem to work for me. I can't RDP to a windows box and kick off the process. It fails on cudadevicecheck(). I'm guessing this is more driver related. *But* I can pull the monitor out, and RDP to it at a later time to check on it.

As for GUI corruption, generally the models listed in this post haven't reported screen corruption. There have been some posts with screen corruption. In my experience the GUI has been quite workable (I'm even able to play high end games like Starcraft2 while it's running). I run Win7 though.

-- Craig
Een slordige rekensom leert ons dat als 10 GT 570 kaarten twee maanden TF uitvoeren dat we circa 120k punten (GHz-dagen) kunnen behalen en circa 450 punten voor de Vault kunnen scoren.
http://tools.1up.no/gomps/

Benodigheden:
http://www.mersenneforum.org/mfaktc/
http://www.mersenneforum....hp?p=255068&postcount=632
Kwak dat (uitgepakt) in een folder, heb je meerdere instances nodig dan zul je verschillende folders moeten aanmaken met deze inhoud.
Het werk kun je aanvragen bij Mersenne.org: http://v5www.mersenne.org/manual_assignment/
Maak wel eerst een account aan en kies je team. Creeer in de werkfolder een bestand "worktodo.txt" en copy-pasta de informatie van de "Manual_assigment".
Het moet er ongeveer zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://imghunt.org/images/96299163368542850107.jpg
De met zwart weggepoetste getallen zijn de persoonlijke keys van mijn assignments.
Ik denk ook dat moderne GPU's in vrijwel geen tijd hier doorheen ploegen dus er moeten veel meer assignments aangemaakt worden.

De programmeur zei ook dat zijn programma vooral effecient is als de sieve van bijvoorbeeld 64 bits naar 72 wordt uitgevoerd. Mersenne.org geeft echter niet dat soort assignments. Je kan wel de assignment aanpassen: Factor=bla,54994561,68,72
Ik weet alleen niet of Mersenne.org dat leuk vindt en of je hiervoor ook credits krijgt. In theorie bestaat er een kansje dat je iets herberekent dat een ander al gedaan heeft. Hoe dus optimaal credits te scoren moet nog worden uitgezocht.

Inleveren van de resultaten moet ook manueel (zorg dat je ingelogd bent!):
http://v5www.mersenne.org/manual_result/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Klinkt net zo onhandig als de eerste PSP Sieve en SOB Sieve werkjes.
Helaas geen fatsoenlijke GT om het uit te proberen. (waarom kocht ik toch altijd weer een Silent versie van de Nvidia kaarten?)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loose Ends
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:32:

Ik ben al de nodige uren bezig geweest me wat in te lezen aangaande dit onderwerp. De Prime95-client die ik weleens aangeslingerd heb, leert je niets over de wondere wereld van Mersenne-priemgetallen en sieve. Ook het Mersenne-forum is niet vriendelijk voor den beginner.
Had wel interesse in een ander GPU project maar dit laat deze n00b aan zich voorbij gaan. Voor mij een te ingewikkelde config.

OT: de huidige GIMP CEO's moeten m.i. al bijna de pensioengerechtigde leeftijd hebben gereikt! Hun homepage is al jaren hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:26
Omg.. Lattice was 15 uur bezig op 8 cores... krijgen ze ineens allemaal een berekeningsfout.. daar gaan de uren :( zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
quote: Lattice frontpage
News

Issue with checkpointing on this first major batch of GARLI 2.0 WUs
It seems that many of the workunits just released error out when attempting to resume from a checkpoint. This is most likely a problem with GARLI 2.0 and the particular specification of these WUs. If you can avoid restarting the BOINC client during these workunits, they should complete properly. We are working to resolve this problem ASAP and we apologize for the inconvenience (and failed WUs). 12 Sep 2011 | 15:54:32 UTC ·
Yup, die Lattice-dingen zijn wat fragiel, en houden zeker niet van restarts. Houdt ook in dat er zo af en toe weer een paar verdwaalde WU's beschikbaar zullen komen (die bij anderen gecrashed zijn).

Nog even vasthouden dit tempo, zojuist hebben we weer een plek gewonnen, en als het even meezit pakken we met de update van 18:00 vandaag nóg een plek. Dan hebben we toch in een paar dagen 3 plaatsen gewonnen :) d:)b

[ Voor 53% gewijzigd door DigiK-oz op 13-09-2011 07:40 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Inderdaad een probleem, dit is de officiële mededeling erover:
Issue with checkpointing on this first major batch of GARLI 2.0 WUs
It seems that many of the workunits just released error out when attempting to resume from a checkpoint. This is most likely a problem with GARLI 2.0 and the particular specification of these WUs. If you can avoid restarting the BOINC client during these workunits, they should complete properly. We are working to resolve this problem ASAP and we apologize for the inconvenience (and failed WUs). 12 Sep 2011 | 15:54:32 UTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:26
Ik heb mijn BOINC niet opnieuw opgestart. Deze draaide gewoon door en toen waren ze ineens kapot. Zulke WU's probeer ik nooit te restarten aangezien het wel is vaker mis is gegaan. Maar helaas, wachten op nieuwe WU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
ik deed dat gister wel met 8 taken :(, eerst gepauseerd en toen pc uit pc aan weer en hup alles weg, en het ergste was idd dat ze alllemaal zo'n beetje klaar waren ook eergens tssuen de 10 en 15 uur weg. en dan had ik nog 1 pc die eigenlijk aleen maar foute wu's inleverde..... (de 2500k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:32:

Heel verhaal over GPU voor GIMPS
De OpenCL implementatie schijnt nog niet produktie-rijp te zijn (zou binnen een paar dagen klaar moeten zijn) dus ATI kaarten kunnen nog even niet meedoen.
nickb90 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:30:
Ik heb mijn BOINC niet opnieuw opgestart. Deze draaide gewoon door en toen waren ze ineens kapot. Zulke WU's probeer ik nooit te restarten aangezien het wel is vaker mis is gegaan. Maar helaas, wachten op nieuwe WU's.
"Leave applications in memory while suspended" aan staan? Dat zou er voor moeten zorgen dat de taken, zelfs als er geswitched wordt, door kunnen draaien zonder naar een checkpoint terug te gaan (en de crashes schijnen alleen te gebeuren als er wordt teruggevallen op een checkpoint). En helaas lijkt dat alleen zo te zijn als een WU redelijk richting het einde gaat, WU's die onder de pak hem beet 50% zitten heb ik nog niet op hun bek zien gaan na een restart..

Ben benieuwd of we vanmiddag nog een plaatsje pakken, zal krap aan worden. En de WU's zijn nu echt wel op, dus de komende dagen nog wat restjes....MOET genoeg zijn om die plek van US NAVY in te pikken :Y

[ Voor 38% gewijzigd door DigiK-oz op 13-09-2011 10:50 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@iconozed: Weet jij toevallig of en hoe het bij multi gpu werkt? Heb vanmorgen even geprobeerd en zie heel even een dosbox. Maar verder nix. Is er ook een log van dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 15:45

Bio1ogics

Logisch toch?

Ik ben ook aan het puzzelen voor GIMPS-GPU. Ik krijg "CUDA driver version is insufficient for CUDA runtime version" als ik mfaktc start.
Heb pas vanavond weer tijd om hier aan te 'werken', en heb nog niet de goegels afgezocht. Mocht iemand de oplossing weten, ik hou me aanbevolen !

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:56
Ik heb hier GIMPS-GPU "werkend". Volgens mij kan je je de moeite besparen om heel de Cuda toolkit (versie 3.2) te installeren, maar is het simpel bijplaatsen van de cuda dll in de mfaktc dir genoeg.

Maar het handmatig bijhouden van worktodo files, dat ga ik niet heel lang volhouden... te veel werk.

Als er iemand kundig genoeg is om er een script voor te schrijven:
- downloaden worktodo
- opstarten mfaktc
- oploaden results
- repeat
dan wil ik 't wel runnen.

[ Voor 11% gewijzigd door MOmax op 13-09-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Heb jij al werk opgehaald/ingeleverd? En heb je dat gedaan terwijl je was ingelogd op die website? Ik zie (nog) geen score bij jou (je zit wel bij DPC, maar last activity staat op 5 september).

EDIT: Nevermind, ik zie een shitload aan "manual testing" TF-taken op jouw account.

* DigiK-oz gaat vanmiddag eens stoeien met de OpenCL variant.

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 13-09-2011 12:55 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ik heb één resultaat ingeleverd.

MOmax Manual testing 55466051 NF Sep 13 2011 10:26AM 0.0 2.1556 no factor for M55466051 from 2^69 to 2^70
[mfaktc 0.17-Win barrett79_mul32]

(Zie http://www.mersenne.org/report_recent_results/; zoeken naar MOmax)

Daar deed een i7 930 / Geforce480 combo ongeveer 45 minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, volgens het overzicht zou een 480 ongeveer 10 punten per uur moeten kunnen halen. Jij hebt 2.15 punten in 3 kwartier. Draai je 1 of meerdere instances van mfaktc?

2.15 punten in 3 kwartier is nog altijd tientallen malen sneller dan een gemiddelde CPU, dat dan weer wel d:)b

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ik draai één instance naast Boinc met 9 taken (8x Lattice/RNA + 1x GPUGrid). Alles met lage prio, wil zelf ook nog kunnen werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amberjr schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:47:
@iconozed: Weet jij toevallig of en hoe het bij multi gpu werkt? Heb vanmorgen even geprobeerd en zie heel even een dosbox. Maar verder nix. Is er ook een log van dat je weet?
Multi GPU zou moeten werken. Als je heel even een DOS-box ziet geeft mfkatc waarschijnlijk een foutmelding.Via Run..., cmd, cd naar instalatiefolder. Gebruik mfaktc -h om te zien welke switches te gebruiken.

Verder dit programma maakt gebruik van CUDA 3.2. Het zou ook moeten werken met 4.0.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Dit opent wel mogelijkheden om te stijgen bij GIMPS. In dit geval jammer dat ik een AMD GPU heb, dus kan het nog even niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Volgens mij zit Team Norway al een tijdje op GIMPS mbv GPU-power?

TN: 226380 (waarvan 89.9% TF) versus DPC: 12850 (waarvan 63.3% TF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
He, ik heb vandaag een meloen behaald op zowel Dimes als PSP! :9 *O*

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:37:
He, ik heb vandaag een meloen behaald op zowel Dimes als PSP! :9 *O*
Feli! *O*
Al blijft de voorsprong van Norway op PSP wel sick 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Eerst team GooBee maar eens inhalen. Ja, da's ook een eind weg, maar je moet ooit beginnen met dat soort lange-adem projecten :)

Overigens zie ik in de directory van de PSP client nu ook een llr-cuda.exe staan? Als in : GPU? Iemand met een nvidia kaart die op onderzoek uit wil gaan?
quote: primegrid forum
However, PRPNet could be a good place to test it. It might be as easy as adding llrCUDA.exe to the folder and updating the master_prpclient.ini file:

llrexe=llrCUDA.exe

[ Voor 26% gewijzigd door DigiK-oz op 13-09-2011 18:36 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 01-10 00:27

EektheMan

DPC

Feli!
*O* }:O *O*
DigiK-oz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:32:
[...]

Nog even vasthouden dit tempo, zojuist hebben we weer een plek gewonnen, en als het even meezit pakken we met de update van 18:00 vandaag nóg een plek. Dan hebben we toch in een paar dagen 3 plaatsen gewonnen :) d:)b
De 2 plekjes bij Lattice zijn net niet gehaald (6000 puntjes), maar dat komt morgen vast wel goed. Heb zelf nog theoretisch (hopen dat niets crashed) +/- 1500 punten in de wachtrij staan.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Rustig maar, ik heb nog Lattices, en een voorraadje :) 't is jammer dat m'n computer dan even niet uitkan, noch kan overschakelen op iets zinnigers (fingers crossed dat hij geen benchmarks wil draaien, dat kost gemiddeld een uurtje of 30 aan werk), maar 't moet maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
DigiK-oz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:19:
Eerst team GooBee maar eens inhalen. Ja, da's ook een eind weg, maar je moet ooit beginnen met dat soort lange-adem projecten :)

Overigens zie ik in de directory van de PSP client nu ook een llr-cuda.exe staan? Als in : GPU? Iemand met een nvidia kaart die op onderzoek uit wil gaan?

[...]
Done, maar 't gebruikt geen GPU...
Pakt 1 cpu-core volledig, maar m'n GPU's worden 0% belast. Kan even op m'n atom systeem proberen die heeft maar 1 GPU.

Wel een andere manier ipv de "Using all-complex Core2 type-3 FFT" doet llrcuda "Using complex irrational base DWT, FFT length".

Yey! hij doet 't wel, maar heeft even tijd nodig voordat de GPU aan de gang gaat.
Paar minuten 100%-CPU-core + 0%-GPU + 512MB RAM
Daarna 1%-CPU-core + 99%-GPU + 512MB RAM + 533MB GPU-MEM

Hmm... na paar minuten crasht ie...

code:
1
2
3
Iter: 13440/11168475, ERROR: ROUND OFF (0.4939308167) > 0.4er bit: 36.144 ms.
Continuing from last save file.
c:/Users/XCyber/Desktop/PrimeTest/llrcuda_win64/gwpnumi.cu(2391) : cudaSafeCall() Runtime API error : out of memory.

Nope, blijft het niet doen steeds out of memory met een round off error, piekt op dat moment even naar 600MB GPU-MEM maar goed er zit 1GB op dus dat moet geen punt zijn.

Laatste poging kwam ie tot 0,08% met: "Time per bit: 36.093 ms"
Terwijl m'n I5-655K @4Ghz dit doet: "Time per bit: 13.642 ms"

Al zou het wel werken heeft het geen nut dus want CPU is 2,5 keer zo snel...
Als ik de test-batchfile run doet ie het wel goed (en snel) het ligt dus aan de officiele PRP taken.

owja, en nu loopt GIMPS en PSP-PRP wat door elkaar heen. Deze post gaat dus over PSP-PRP op GPU.

[ Voor 46% gewijzigd door Qazwaplol op 13-09-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Bij mij werkt ie ook maar slechts max op 50% GPU? Nu moet ik nog ff kijken of ik kan sturen welke gpu die moet gebruiken( oftewel rtfm)

Kan mgpu zo gauw niet vinden, wel dat als je boinc ernaast draait dat taken oingeveer 3x zo lang duren....

heb nu wel 2 taken op 1 gpu draaien....

Update: Heb gimps-gpu nu op mijn 480 draaien laat dit even een nachtje werken en kijken wat er dan uitrolt
dit is een winXp machine en ik heb de cudart32_40-17.dll gerenamed naar cudart32_32-16.dllen voila het werkte. Morgen meer info hierover(helaas kan ik nu boinc hier niet naast laten draaien :( )

[ Voor 70% gewijzigd door amberjr op 13-09-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah goed nieuws, jammer van BOINC. Heb je ingesteld dat BOINC niet alle cores mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
ja, maar zelfs dan blijft hij op cpu ingebruik staan (is wel een q8400@2.93 maar doet het evengoed niet.
Ik heb er wel twee tasks naast elkaar opdraaien omdat anders de gpu op max 46% bleeft staan. Bij 2 tasks stond ie netjes op 97% maar goed morgenochtend/middag maar even kijken

• VictordeHolland
@amberjr
Naast GIMPS-GPU heb je ook één (of meerdere) ATI/AMD kaarten een slinger gegeven op Milkyway@home zie ik. Nette output, al ben ik daar nu wel mijn leiderschap in het dagelijks klassement kwijt :+ .

• DigiK-oz
VictordeHolland schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:41:
Dit opent wel mogelijkheden om te stijgen bij GIMPS. In dit geval jammer dat ik een AMD GPU heb, dus kan het nog even niet uitproberen.
De OpenCL is inmiddels ook vrijgegevn voor full use! Zie de post(s) van user Bdot op 13 september 20:30 - 20:40 in deze thread:

Vanmiddag kijken of het werkt, de vorige versie had ruzie met de recente ATI drivers. Zou wel mooi zijn als we hiermee GIMPS een flinke push kunnen geven voordat de "grote massa" aan de GPU gaat daar. De reguliere client ondersteunt het nog niet, maar dat zal vast wel in de planning zitten.

Whatever

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:38:
[...]

De OpenCL is inmiddels ook vrijgegevn voor full use! Zie de post(s) van user Bdot op 13 september 20:30 - 20:40 in deze thread:

Vanmiddag kijken of het werkt, de vorige versie had ruzie met de recente ATI drivers. Zou wel mooi zijn als we hiermee GIMPS een flinke push kunnen geven voordat de "grote massa" aan de GPU gaat daar. De reguliere client ondersteunt het nog niet, maar dat zal vast wel in de planning zitten.
Bij mij wordt het waarschijnlijk het weekend voordat ik het een poging ga wagen.
Enig idee hoe de verhoudingen tussen het rode en groene kamp zullen zijn?

Edit: Krijg je trouwens wel punten met die (beta) GPU client?

[ Voor 4% gewijzigd door VictordeHolland op 14-09-2011 08:49 ]

• DigiK-oz
Als je ATI vs Nvidia bedoelt (vast wel :) ), nog geen duidelijke verhoudingen bekend. Wel is de OpenCL implementatie een port van de CUDA versie, en daardoor ongetwijfeld minder geoptimaliseerd.

Als we de boel met een paar man aan de praat krijgen, kunnen we hier wel wat cijfermateriaal verzamelen.

Whatever

Verwijderd

DigiK-oz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:38:
Zou wel mooi zijn als we hiermee GIMPS een flinke push kunnen geven voordat de "grote massa" aan de GPU gaat daar. De reguliere client ondersteunt het nog niet, maar dat zal vast wel in de planning zitten.
Dat was ook mijn gedachte. Dat andere project wat je noemde, PSP-PRP is echter ook wel onze aandacht waard, Jullie kraakwerk daar heeft een 3e stek en 357,15 Vault-punten inmiddels al aardig binnen handbereik gebracht. Zal circa 2 maanden duren met 150 genormaliseerde cores.

Goed ik ga zometeen een nieuwe PSU en 460 Ti inbouwen in mijn comp. Dat ligt hier inclusief een nieuw (en beter) moederbord al een paar maanden stof te happen maar ik ben goed in dingen uitstellen. :+

Verder, op het DC-Vault-forum genoemd als potentieel nieuw Vault-project DNA@Home heeft op het moment wat werk.
http://www.team-ninja.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=109

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 10:30 ]

• amberjr
@victor, klopt ik heb weer een plekje en stroom gevonden voor de 5970.(een 400watt voeding hoeze min 650 nodig :P
gimps ga ik later vandaag kijken hoe dat is gegaan en of je idd wel punten krijgt! Cijfers volgen later dus
@iconized suc6 met bouwen
Fijne dag 2 all verder

Verwijderd

Dank je, mission accomplished btw. Behalve de trotse eigenaar ben ik nu dan ook de trotse gebruiker van een Seasonic 760W 80 plus Gold voeding. Echt een deluxe psuutje, komt in een mooi stoffen zakje (of stofzak) met de merknaam in goud geborduurd. Voeding komt ook met losse kabels.

Ik dacht de 460 Ti er even bij te pluggen onder ATI 5770 maar neen. Moederbord te klein, zitten kabels in de weg. De MB-vervanging ben ik helaas mentaal nog even niet aan toe. Goed 460 Ti as enige GPU dan, opstarten werkt in een keer, altijd fijn. Win7 start op in lage resolutie en jawel al mijn iconen door elkaar gehusseld. Nvidia drivers instaleren, herstarten en wow automatisch wordt de oude resolutie (1920x1080) geactiveerd en iconen staan weer goed. Zie je maar dat er toch vooruitgang is met Windhoos.

Hmm begint een blog te worden. Ehh ok zakelijke mededeling ik ga nu ook wat stoeien met GIMPS CUDA. Wellicht later ook met de PSP-PRP CUDA.

• amberjr
17 results gepost(1 thread was er mee opgehouden gisteravond al :( ) komende uren even kijken of en hoeveel punten dat oplevert

• DigiK-oz
Jij hebt een punt of 54 als ik het even snel bekijk.

Ik heb er eentje weten te draaien op mijn ATI 5770. Een test in de 70-71 range. Doorlooptijd 97 minuten, aantal GHz-days (punten): 4.3. Een kleine 64 punten per 24 uur dus. Helaas is het mijn part-time bak, maar af en toe gaat die GPU dus echt wel GIMPS-en!

Whatever

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:36

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Hmmmz, * Xaverius heeft ook een 5770. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Verwijderd

Gimpsen is leuker dan bitterballen frituren. :P

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Je kunt met die 5770 op full power genoeg hitte produceren om het frietvet op 185 graden te krijgen. :P

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• DigiK-oz
Valt best mee, ding van mij is passief gekoeld en blijft bij 95% load ruim onder de 100 graden :P

[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 14-09-2011 17:09 ]

Whatever

• VictordeHolland
@DigiK-oz
Je stats pagina doet een beetje raar vandaag. RNA en Milkway hebben bijvoorbeeld vandaag amper geupdate.

• amberjr
Inderdaad een punt of 54 gekregen

• Qazwaplol
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:23:
[...]

Dat was ook mijn gedachte. Dat andere project wat je noemde, PSP-PRP is echter ook wel onze aandacht waard, Jullie kraakwerk daar heeft een 3e stek en 357,15 Vault-punten inmiddels al aardig binnen handbereik gebracht. Zal circa 2 maanden duren met 150 genormaliseerde cores.
Bij PRP komt ook HardOCP hard dichterbij en hun output wordt de laatste tijd groter, dus op het moment is het een verdedigingsactie geworden om niet die 357 punten te verliezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Qazwaplol op 14-09-2011 18:25 ]

• DigiK-oz
VictordeHolland schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:49:
@DigiK-oz
Je stats pagina doet een beetje raar vandaag. RNA en Milkway hebben bijvoorbeeld vandaag amper geupdate.
Bij RNA zag ik het ja....Maar dat ligt aan RNA zelf, de huidige stats-export is nog steeds van vanmorgen. Milkyway geldt hetzelfde voor... :(
Wat voor GPU? Meerdere instances van mfakto/mfaktc? Doorlooptijd? Ben wel erg benieuwd hoe de diverse GPUs zich verhouden t.o.v. elkaar

VendorTypeAaantal instancesMinutenPunten
ATI57701994.3

Whatever

• amberjr
DigiK-oz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:22:
[...]

VendorTypeAaantal instancesMinutenPunten
ATI57701994.3
Waar heb je deze mooie gegevens vandaan?

• MOmax
Hier de gegevens van mijn GIMPS- }:O }:O

1x i7-930 / Geforce480: 4x mfaktc @ avg.rate 90M/s + Boinc 2x RNA
1x i7-2600 / Quadro 2000: 1x mfaktc @ avg.rate 85M/s + Boinc 8x RNA + 1x GPUGrid (op 2/3 snelheid)

• amberjr
And here are more results from the Dutch jury:

1x q8400/gtx480: 2x mfaktc(XP 32b) @avg 108 runtime 90min cpu credit 4.2949 per instance + 3 tasks boinc cpu.

Setiings voor mfakt zijn stock, boinc werkt als ik cpu gebruik 25% verhoog naar zeg 80%. Mfakt gebruikt namelijk nog ongeveer 26% cpu time.
gpu gebruik volgens afterburner is gemiddeld op deze manier 80%
Wat ik wel heb gezien is dat er ook andere tasks zijn de 50% credit opleveren maar heb daar nu geen tijden van.

edit: Maakt overigens niet uit of ik 1 of meer keren mfackt start, de taak blijft even lang/kort duren bij twee taken dan

[ Voor 11% gewijzigd door amberjr op 15-09-2011 18:40 ]

• MOmax
Oh, nog een ding betreffende mkfatc.ini

Ik heb de NumStreams verhoogt van 3 naar 10 (max). Dat leek bij mij hogere snelheden op te leveren.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

• amberjr
heb ik wel mee gespeeld maar bij mij leek dat nix te doen, dwz tijden gingen niet merkbaar omhoog/omlaag

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 15:45

Bio1ogics

Logisch toch?

Okay, ik heb ook wat data voor de GPU-GIMPS:
GTX460, 43 min runtime met 62% GPU usage, 1 instance mfaktc, Numstreams=10, Win7-64, 1 Xeon (E5345) core toegewezen (vd 8 ), 107 M/s avg.rate.

Moet nog uploaden, maar ik wacht even tot er een paar taken gedaan zijn.

edit: en die taak leverde "CPU credit is 4.3130 GHz-days." op!

*gaat assignments ophalen

[ Voor 20% gewijzigd door Bio1ogics op 15-09-2011 14:44 ]

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Verwijderd

Vraagje over de wiki, wat is er gebeurd? SQL-database gehacked? Mijn username en password bij dutchpowercows.org zijn dezelfde als bij al mijn DC en DC-fora accounts. In dat geval kan ik overal het password gaan veranderen.
Pagina: 1 ... 10 ... 68 Laatste